Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.425 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh wat cheap. Eerst komen met bullshit en dan als iemand je er op aanspreekt, zeggen dat het aan de ander ligt, dat die een plaat voor z'n hoofd heeft etc.

Nee jij hebt een hele bijzondere V50, specifiek JOUW v50 heeft geen goede verlichting en daarom moeten alle autos xenon hebben!!! |:(

Ik heb ook ooit een collega gehad die niet bijster intelligent was.. die begon ook altijd met een belachelijke stelling te poneren, en dan als daar ook maar iets van discussie over ontstond, gelijk schelden en inhoudsloos stampvoetend en scheldend weg te lopen.

Blij dat ik daar vanaf ben!

Voor de goede orde: de stock verlichting van een V50 is prima. Daarom komen die auto's door de APK en zit er een typegoedkeuring op, waaruit blijkt dat het aan de normen en eisen voldoet. Punt.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2015 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jongens, kan dit zinloze gebekvecht over verlichting alsjeblieft opbouwen? Jullie doen er allebei alles aan om de discussie op een vervelend niveau te voeren. Beweringen dat er gevaarlijke situaties kunnen ontstaan vanwege de verlichting van een V50 lijken mij ook zwaar overdreven. Het verschil met Xenon-verlichting zal ongetwijfeld groot zijn, maar dat maakt de verlichting nog niet gevaarlijk. Het is een stap terug als je Xenon gewend bent. Maar door het zo gechargeerd als een feit te brengen heb je hezik op de kast.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 20:44:
[...]

Met alles respect, maar dit is regelrechte bullshit. Ik heb zelf een V50 met stock verlichting, en dat is meer dan prima. Beweren dat daardoor gevaarlijke situaties ontstaan, is echt bullshit van de hoogste plank.

Ik denk dan eerder dat er iets mankeert aan je ogen..
Het zou fijn zijn als je gaat proberen wat minder bot te reageren. Het mag dan in jouw ogen onzin zijn wat hij beweert, maar zo hard reageren met termen als "bullshit" en "er mankeert je iets aan je ogen" heeft toch geen enkele zin? Het feit dat de V50 toegelaten is op de Nederlandse snelwegen geeft al het vermoeden dat er met de verlichting niks mis zal zijn. Nogmaals: als je van Xenon terug naar halogeen gaat, zul je ongetwijfeld denken "ik mis iets" en wellicht dat het onveiliger is omdat je gewoon minder licht hebt, maar gevaarlijk gaat er bij mij ook niet in. Maar ik hoop dat je ziet dat ik dat wat anders (respectvoller) breng dan jouw rant.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Grrrrrene: ik zeg nergens dat Xenon niet meer licht geeft. Mijn stelling is dat het niet nodig is om meer licht te hebben, dat dit alleen maar een luxe is welke, zeker bv. bij natte condities, andere weggebruikers verblind.

Als dan iemand eerst komt beweren dat de standaard verlichting op een auto onveilig is, en dan als hij tegenspraak krijgt, gaat praten over 'plaat voor hoofd' en 'vol van zichzelf zijn', enzovoort, zonder ook maar op een enkel argument in te gaan, ja dan ben ik een botte hork.

En laten we wel zijn. Beweren dat een standaard af-fabriek V50 met normale non-xenon verlichting, zo slecht verlicht is dat het zelfs gevaarlijk is, is bullshit. Daar is niets bots of verkeerds aan, maar een harde waarheid. Die elke V50 bezitter met normale ogen, je zal beamen, en zoals de typegoedkeuring ook al bevestigt.

Goed.. ik had 'onzin' kunnen zeggen ipv bullshit. Klinkt leuker, betekend hetzelfde. Had je dat beter gevonden?

Ik zit helemaal niet op de kast, dat gaat niemand hier lukken :).. maar als er iets is waar ik feller van wordt, zijn het de persoonlijke aanvallen, niet zozeer de uitspraken over de verlichting van een V50.

Als hier morgen iemand in een wiskundige discussie de stelling poneert dat 1+5 = 12, moeten mensen dan ook antwoorden 'dat lijkt mij heel onwaarschijnlijk' of mogen ze zeggen dat het onzin is? ;)

Ik zal wat inbinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
MartijnAbel schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 21:08:
[...]

je bent bekend met mijn vorige auto en deze auto die ik nu bezit? oke, excuus, dat had ik niet in de gaten _/-\o_ 7(8)7 botte boer dat je er bent...

ik nodig je bij deze uit om een rondje te doen in mijn V50 en dan je mening(excuus, volgens jou feit) eens bij te stellen.
Vrij kinderachtig dit. Je hebt het toch over de stock verlichting, en daar is hezik toch mee bekend? Als jouw stock verlichting anders is dan zijn stock verlichting is er iets raars aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-09 23:23
Cocytus schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 22:23:
[...]

Vrij kinderachtig dit. Je hebt het toch over de stock verlichting, en daar is hezik toch mee bekend? Als jouw stock verlichting anders is dan zijn stock verlichting is er iets raars aan de hand.
Is niks kinderachtigs aan. Het is algemeen bekend, vraag maar na bij de Volvo Dealer, dat de verlichting van de V50 door de lenzen nogal eens te wensen overlaat. D.w.z. lampen die niet ver schijnen en aardig wat licht kwijtraken door de lenzen die gemonteerd zitten. Zet elke V50 naast een auto zonder deze lenzen en je gaat een wereld van verschil merken.

Gedeeltelijk heeft dit te maken met vuil wat zich ophoopt achter de lens en gedeeltelijk met het plaatsen van lenzen voor de verlichting.
Dat Hezik daar geen last van heeft hoeft vervolgens niet te betekenen dat alle verlichting van elke V50 meer dan goed genoeg is. Mocht Hezik zich aangevallen voelen doordat het op hem overkomt als een feit, dat kan, al vind ik het geen feit, excuus hiervoor. Dat krijg je met schrift ipv mondelinge communicatie.

Tevens wordt ik bekogeld met stellingen die ik geen enkele keer in de mond genomen heb, bv dat elke auto xenon zou moeten hebben omdat mijn verlichting kut is. Daar heb ik gewoonweg een spuughekel aan als mensen mij woorden in de mond gaan leleggen, ja, dan noem ik je een botte boer. Gaat Hezik het op de man spelen? Ja, wie de bal kaatst, kan em terug verwachten...

Maar volgens mij is het punt inmiddels wel duidelijk, we agree to disagree en houden het dan ook maar bij "meningen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Leg dat dan meteen uit met die lensproblemen, in plaats van kortweg te stellen dat de v50 stock verlichting onveilig is :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Orion84 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 23:47:
Leg dat dan meteen uit met die lensproblemen, in plaats van kortweg te stellen dat de v50 stock verlichting onveilig is :)
Had ik er inderdaad beter meteen bij kunnen zetten, mijn fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:05

Fab1Man

Live life to the fullest

We hebben nu soortgelijke discussies gehad over kopervet, Premium audio en Xenon... Ik heb ook een niet-inhoudelijke reactie geplaatst dat ik Xenon prefereer omdat het anders tot een dergelijke discussie leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In geen van die discussies heb je inhoudelijk gereageerd Fab1Man, alleen maar lopen stoken.

Maar zoals gezegd, ik zal inbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnAbel schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 23:41:
Zet elke V50 naast een auto zonder deze lenzen en je gaat een wereld van verschil merken.
Nogmaals; daar gaat het niet om. Het gaat niet om wie het meeste licht op de weg projecteert. Dat is een punt wat maar niet overkomt. Het gaat er om; hoeveel licht is er nodig om veilig te kunnen rijden? En op dat punt scoort ook een Volvo meer dan ruim voldoende.

Wat de xenon mensen maar niet willen begrijpen, is dat het een overdaad aan licht is. En dan ook nog met een kleurtemperatuur die dermate is dat het extra verblind. Het is too much, en daar hebben de overige weggebruikers last van.

Het is een soort piemelmeetwedstrijd; wie heeft het meeste licht op z'n auto. Dat is ook waarom er zoveel mensen zijn die het aftermarket monteren, dat is een soort van penisnijd zeg maar. Het is vergelijkbaar met een enorme spoiler monteren op een 1400kg 1.2D, al is dat nog minder erg, want daar hebben andere weggebruikers minder last van.

Tot zover. Ik zal niet meer over kopervet, verlichting, etc, beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:35
Vraag voor de monteurs onder ons, hoe lang zouden de volgende handelingen duren:

olie
oliefilter
remvloeistof
remblokjes voor

voor een S40 2.0D

Dacht zelf max 2 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:31

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

"De xenon mensen", lekker generaliserend.

Wat ik wel weet is dat de xenon adaptive forward lighting van mijn huidige C30 de beste verlichting is die ik ooit op een auto heb gehad. Zelfs op onverlichte provinciale wegen hoef ik bijna nooit het groot licht aan te doen. En omdat de lichtbundel met de auto meestuurt, verblind ik ook in een bocht naar rechts mijn tegenliggers niet.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:44
NoFearCreations schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 20:04:
Model S loopt toch maar iets van 135 ofzo?
Zeker niet, dat is de snelste sedan ter wereld :p

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Qua licht: ik heb de lenzen in mijn V50 (met origineel xenon) vervangen door heldere exemplaren van TheRetrofitSource. De projectoren zijn vrijwel gelijk aan de Bosch-units uit een BMW E46, dus dat soort spul is gewoon verkrijgbaar... Ik had er al 2x Philips 85122UB in gedaan en vervolgens het geheel af laten stellen. Resultaat: zo'n 50% meer lichtopbrengst in het midden (al waren de oude lenzen wel wat vies na 10 jaar) en een zeer strakke lijn bovenaan het lichtbeeld, zónder extra verblinding van tegenliggers. :)

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7301/16556561032_0b7d10c679_z.jpg

In het midden de nieuwe lens:

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8579/16555987631_73c86f4f38_z.jpg

Voor de mensen zonder xenon: het lichtbeeld in de Twingo van m'n vriendin uit 2013 knapte flink op van een setje Osram Night Breaker Plus, die kosten op Ebay in de UK niet zo gek veel. 8)

And in other news: twee weken terug onderweg naar de schoonfamilie in Groningen, na een langer stuk rijden ineens geen koppelingsdruk meer... :X Bij de tweede poging wel, maar ergens lekkage dus. Hulpcilinder is een kwaal bij deze bakken, en die vormt voor het gemak een geheel met het druklager. Die dus maar laten vervangen, en dan ook maar meteen de koppeling door een sterker exemplaar voor een Volvo S60R (met standaard al 300pk/400Nm).

Hulpcilinder was niet direct iets aan te zien, dus ook de hoofdcilinder meteen laten doen, en het dubbelmassa-vliegwiel zag er niet zo fris meer uit, dus ook daar meteen een nieuw exemplaar voor laten plaatsen. Kost een paar centen, maar dan kan het allemaal ook weer een tijdje mee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red devil schreef op zondag 19 april 2015 @ 14:06:
Vraag voor de monteurs onder ons, hoe lang zouden de volgende handelingen duren:

olie
oliefilter
remvloeistof
remblokjes voor

voor een S40 2.0D

Dacht zelf max 2 uur?
Bedoel je hoe lang die handelingen daadwerkelijk in het echt zouden kosten als je ze zelf uit zou voeren, of als je het bij een garage laat doen?

Als je het zelf doet, is 2 uur prima te doen en hoef je daarvoor niet aan te poten. Een garage zal er 3-4 uur voor rekenen.

Remblokjes is wiel losdraaien, auto opbokken, wiel eraf, klauw open, remblokjes eruit, remblokjes erin, met een pasta naar keuze (;)) en dan zaakje weer in elkaar schroeven. Per wiel een keer 20-30 minuten werk, als je geen haast hebt. Olie verversen moet je aan onderkant het schild eraf hebben, zijn iets van 6 schroeven, en dan de olie eruit halen. Het filter zit op een wat onhandige plek waardoor je wat meer zult moeten demonteren, maar al met al moet olie verversen, excl het leeglopen, makkelijk in een half uurtje kunnen.

Met betrekking tot de lichtdiscussie, a) je kunt zelf niet inschatten of jij tegenliggers verblind of niet en b) een lamp hoeft niet recht in iemands ogen te schijnen om verblindend te zijn.

Ik reed vandaag van Den Ham naar Vleuten, heb er specifiek op gelet, 8 auto's gezien met verblindend licht (tegenliggers op snelweg) waarvan 7... xenon.

Xenon verlichting te fel

Overigens: in 2010 is de wet al eens aangepast mbt. xenonverlichting, omdat het te verblindend was, en nu op dit moment loopt die discussie weer en kan het zijn dat het nog verder aangepast wordt.

Leuk hoor die mensen hier die beweren dat het niet zo is. Toevallig allemaal mensen met xenon verlichting. Google er eens op. Ik ben echt niet de enige gek die beweert dat het zo is. Er is zelfs over gesproken om xenon in het geheel te verbieden toen het voor het eerst op de markt kwam.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2015 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:00
Vandaag ineens een schokkende auto en motorstoringslampje ging aan. Obd2 bluetooth ding eraan. Fout code p2008 Intake Manifold Runner Control Circuit/Open.
Volgens zwager iets met een solenoid in het inlaatspruitstuk. Code gereset, eens zien of ie terug komt.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 19-04-2015 23:04 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:12

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op zondag 19 april 2015 @ 22:24:
[...]

Overigens: in 2010 is de wet al eens aangepast mbt. xenonverlichting, omdat het te verblindend was, en nu op dit moment loopt die discussie weer en kan het zijn dat het nog verder aangepast wordt.
Weet je ook welke wet dat was?
De enige aanpassing betreffende xenon verlichting die ik ken in de laatste jaren is dat voorheen in auto's na 2006 waarin xenon wordt toegepast zowel automatische hoogteregeling als sproeiers moesten zitten, en dat is volgens mij helemaal geschrapt. Van wat ik weet is de reden dat er heel veel europese wildgroei is in deze eisen. Dat is dus een versoepeling van de gestelde eisen.
De betreffende wettelijke context is in dit geval de Regeling voertuigen.
Leuk hoor die mensen hier die beweren dat het niet zo is. Toevallig allemaal mensen met xenon verlichting. Google er eens op. Ik ben echt niet de enige gek die beweert dat het zo is. Er is zelfs over gesproken om xenon in het geheel te verbieden toen het voor het eerst op de markt kwam.
Het is natuurlijk ook een soort persoonlijke voorkeur.
Normaal stoor ik me er niet aan als ze goed staan afgesteld. Maar rij je in een lage sportwagen, dan heb je er heel veel meer last van. Vooral busjes (zowel met als zonder xenon). Daarvan zitten de koplampen vaak vrij hoog.
Maar inderdaad als je koplamp meer licht geeft en dezelfde ratio strooilicht heeft, dan heeft de tegenligger meer last.
Het liefst heb ik dat auto's zoveel mogelijk licht geven, maar dan wel licht waarvan de tegenstander geen last heeft. Dus er valt veel te behalen in de technische uitvoering van koplampen met betrekking tot strooilicht.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://autoverlichting.eu/wetgeving-xenon-en-dagverlichting

Het is niet zozeer persoonlijke voorkeur, maar kan wel met aanleg te maken hebben, hoe je ogen reageren op licht. Ik kan vrij goed zien in het donker, maar ook overdag valt het mij op. 's nachts wordt het effect veel groter, zeker op een nat wegdek.

Los daarvan, er zijn situaties waarin je als automobilist niet kunt voorkomen dat je licht in de ogen van de andere weggebruiker komt. Onze woonwijk bv. heeft een 'bruggetje' als ingang. Als je daar 's nachts iemand tegenkomt, ontkom je er niet aan.

Het wordt wel opgelost, nu verlichting intelligenter wordt:
YouTube: MERCEDES Intelligent Light System

Alhoewel ik dit systeem ook eng vind. Naar mijn mening is het een misvatting te denken dat licht niet hinderlijk/verblindend kan zijn, als het niet rechtstreeks in de ogen geschenen wordt.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2015 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 17:12

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 00:34:

Alhoewel ik dit systeem ook eng vind. Naar mijn mening is het een misvatting te denken dat licht niet hinderlijk/verblindend kan zijn, als het niet rechtstreeks in de ogen geschenen wordt.
Daar heb je helemaal gelijk in.
Ik heb het vaak in rotterdam/amsterdam meegemaakt, dat bijv. als het nat is, licht van tegemoedkomend verkeer via de tramrails zo in de ogen schijnt dat je vrijwel niets meer ziet.
En dat is dus altijd in een stedelijke situatie, met veel fietsers/voetgangers. Kwetsbare verkeersdeelnemers die in beginsel al slecht te zien zijn.
Dat zijn geen fijne rijomstandigheden.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:16
Nog een kleine update doorgevoerd van het weekend:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HHYZt7il.jpg

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ed-oorklep schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:21:

[afbeelding]
sweet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Nog 4 dagen en dan mag ik weer in m'n V70 rijden (na 3 maanden in het buitenland, waar een NL rijbewijs of internationaal rijbewijs niet geldig is). Meteen maar groot onderhoud gepland in het maandje dat ik thuis ben.

Vraagje: zijn er mensen die ervaring hebben met Volvotune? Er schijnt nu de mogelijk zijn om een V70 (uit 2004) 2.4 blok (140pk) te programmeren om 170pk te leveren en dat wil ik wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Je wilt een inhoudelijk reactie? Kun je krijgen.

De discussies die hier gevoerd worden zijn prima an sich. Waar het voor mij doorslaat is het punt dat jij steeds mensen aan het generaliseren bent en een hoekje duwt (Xenonmensen).

Ik vind gewoon dat je niet met elkaar op de volgende manier omgaat:
Oh gefeliciteerd hoor kerel, je hebt een typo van 1.6 naar 1.8 ontdekt, wat een grote jongen, vooral hard onzin roepen, terwijl iedereen begreep waar het om ging.
Lezen is ook een vak, en logisch redeneren ook. Ik zeg niet dat er geen benzineauto's zijn die die km standen halen. Ik zeg dat de kans dat een diesel dat doet groter is.
Je hebt ook volledig gelijk, maar ik zou het anders brengen...
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:06:
Wat betreft het audio-gerammel in een V40 met premium.. ik heb even een filmpje gemaakt van een 2010 V50 met high performance audio (=minder goed)...
Compleet andere auto, dus het is al geen vergelijk. Ik heb een enorm verhaal neergezet waarin ik tevens aangeef dat er in het productieproces iets gewijzigd is. Jij scheert iedereen die beweert dat het kraakt over een kam, dat wij het te hard zetten en dat jij perfecte oren hebt. Het is een algemene klacht en ik heb ook aangegeven dat veel mensen zich er misschien gewoon bij neerleggen.
Met betrekking tot de lichtdiscussie, a) je kunt zelf niet inschatten of jij tegenliggers verblind of niet en b) een lamp hoeft niet recht in iemands ogen te schijnen om verblindend te zijn.
Je spreekt steeds voor anderen. Ik kan wel degelijk inschatten of ik tegenliggers of wat dan ook verblind. Jij weet niet dat ik bij de dealer heb gevraagd om de Xenon verlichting hoger te zetten, omdat deze fabrieksaf verkeerd stond. Ik heb daarna aan vrienden gevraagd (na een trip en dergelijke) of de verlichting verblindend was of te hoog stond. Heel subjectief onderwerp en geen auto is hetzelfde. Ik vind het fijner en een beter lichtbeeld geven. Jij beweert steevast dat het slecht is (want te veel licht dat helemaal niet nodig is en jij hebt perfecte ogen) en dat de "Xenonmensen" het allemaal maar niet snappen:
Als je ogen al zo slecht zijn dat Xenon de normale verkeerssituatie werkbaarder maakt voor je, moet je rijbewijs gewoon de shredder in.
Nu zijn NL-ers sowieso onwetend op dat vlak. Elke auto waar ik instap, zonder automatische hoogteregeling, zet ik direct het licht 1 of 2 tikjes naar beneden.
Ook hier weer, per definitie iedereen is zo volgens jou. Mijn vorige auto had ik met 1 of 2 tikjes naar beneden nog maar 20m voor mij licht. Wederom kun je dit dus niet voor iedereen bepalen. Aftermarket Xenon dat verblindend is en te hoog staat? Ja dat zie ik ook wel eens. Vooral erg blauw licht en in combinatie met een reflector ipv een projector. Hier sta je dus ook volledig in je recht met het punt dat Xenon verblindend kan zijn en ben ik het ook met je eens. Halogeen kan net zo goed verblindend zijn. Dat zie ik nog veel vaker moet ik zeggen. Vooral bij de Peugeot 206 lijkt dit wel een mankement te zijn, maar ik weet het niet zeker. In ieder geval is de rechterkoplamp opeens voorzien van twee brandende lampen. Grootlicht dat aanstaat?
Het is niet zozeer persoonlijke voorkeur, maar kan wel met aanleg te maken hebben, hoe je ogen reageren op licht. Ik kan vrij goed zien in het donker, maar ook overdag valt het mij op. 's nachts wordt het effect veel groter, zeker op een nat wegdek.
Dat jij goede ogen in het donker hebt is tevens geen maatstaf. Jij stoort je eraan en hebt er last van en hier zit precies de hele crux. Er bestaat geen universum waarin het kan zijn dat jij misschien overgevoelige ogen hebt ten opzichte van de rest. Nee, in jouw universum bestaat alleen maar de rest die slechte ogen heeft. Hoe bepaal je dat voor een ander?
Heeft niemand in dit hele topic niet gedaan...
Narcistische autist meldt zich. U had geroepen?
Je geeft het zelf al aan. Je moet en zal constant het laatste woord hebben, dat is voor mij ook de reden om er niet eens meer inhoudelijk op in te gaan (wat ik nu wel doe om een het voor eens en altijd duidelijk te maken). Je valt een aantal mensen behoorlijk aan en ik denk dat het wel genuanceerder kan. Zelf bij het "inbinden" moet je toch nog over de lichtdiscussie twee keer je gelijk halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-09 10:13
Ok dan maar een Volvo gerelateerde vraag.

De Factory Delivery in Götenborg. Is dit de moeite waard???
Ben benieuwd of iemand deze ervaring al eens heeft mogen beleven. Dit werd toch een tijdje als actie standaard op de s40/v50 aangebonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:35
dr.lowtune schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:21:
Nog 4 dagen en dan mag ik weer in m'n V70 rijden (na 3 maanden in het buitenland, waar een NL rijbewijs of internationaal rijbewijs niet geldig is). Meteen maar groot onderhoud gepland in het maandje dat ik thuis ben.

Vraagje: zijn er mensen die ervaring hebben met Volvotune? Er schijnt nu de mogelijk zijn om een V70 (uit 2004) 2.4 blok (140pk) te programmeren om 170pk te leveren en dat wil ik wel!
Onze S40 2.0D is daar getuned, prima toko. Volgens mij is het al vrij lang mogelijk om 140 naar 170 te zetten. Bij volvotune betaal je in ieder geval niet de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

dr.lowtune schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:21:

Volvotune geen ervaring mee. Wel met Chipmeister Leusden. Geert Steenge, aardige kerel, was ooit *.engineer bij Pon. Destijds ging je eerst een rondje rijden om te kijken of jij wel merkte dat er op een aantal vlakken wat verandering jn zat na de tuning, dan pas betalen! Hij geeft ook vooraf een eerlijk advies wat tuning je oplevert voor jouw auto. (bij mij ging het om een geblazen, niet Volvo motor).

V70 heeft ie niet opgenomen, maar dit is gewoon terug te vinden bij de S60
http://www.chipmeister.nl...o-s60/volvo-s60-24-140pk/

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fab1Man schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:49:
Compleet andere auto, dus het is al geen vergelijk. Ik heb een enorm verhaal neergezet waarin ik tevens aangeef dat er in het productieproces iets gewijzigd is.
Lezen. Ik maak helemaal geen vergelijking. Waar het om ging, is over het volumeniveau. Jij hebt het steeds over kraken en vervormen, en dat het dan niet hard staat. Wat ik met mijn filmpje aantoon, is dat je ook het volgens jou goede systeem niet zo hard kunt zetten zonder vervorming.
Jij scheert iedereen die beweert dat het kraakt over een kam, dat wij het te hard zetten en dat jij perfecte oren hebt. Het is een algemene klacht en ik heb ook aangegeven dat veel mensen zich er misschien gewoon bij neerleggen.
Nee, wat er aan de hand is, is dat jij volume verwart met kwaliteit. Jij denkt dat iets wat duur is, dus ook onwijs snoeihard moet kunnen. En dat is niet zo.
Je spreekt steeds voor anderen. Ik kan wel degelijk inschatten of ik tegenliggers of wat dan ook verblind.
Oh dus ik mag niet voor anderen spreken, maar jij wel? Jij gaat wel even voor anderen inschatten of ze verblind worden? Vanuit je eigen auto? Heel knap hoor! Het is echt onzin. Jij hebt geen idee hoe anderen jouw verlichting ervaren.
Jij weet niet dat ik bij de dealer heb gevraagd om de Xenon verlichting hoger te zetten, omdat deze fabrieksaf verkeerd stond.
Oh dus jij hebt de af-fabriek lichtinstelling, ook nog ff wat hoger laten zetten. Laat ik het zo zeggen: ji verblind mensen.
Dat jij goede ogen in het donker hebt is tevens geen maatstaf. Jij stoort je eraan en hebt er last van en hier zit precies de hele crux. Er bestaat geen universum waarin het kan zijn dat jij misschien overgevoelige ogen hebt ten opzichte van de rest. Nee, in jouw universum bestaat alleen maar de rest die slechte ogen heeft. Hoe bepaal je dat voor een ander?
Jij redeneert alleen naar wat voor jou gunstig is. Jouw lampen zijn slecht, goed of verblindend, jouw auto heeft slecht geluid, jouw auto is bijzonder, elke auto is immers anders, dus jij laat je verlichting nog even naar boven bijstellen, jouw geluid is niet goed, maar andere mensen hebben dat niet door en accepteren het maar, het ligt echt niet aan jou allemaal, maar aan al die anderen.
Je geeft het zelf al aan. Je moet en zal constant het laatste woord hebben, dat is voor mij ook de reden om er niet eens meer inhoudelijk op in te gaan (wat ik nu wel doe om een het voor eens en altijd duidelijk te maken).
Wat jij wil joh.. je eerste inhoudelijke reactie na alleen maar stoken en onzin uitkramen, is wederom alleen maar onzin. Waarschijnlijk dat je daarom niet inhoudelijk reageerde, omdat er niets zinnigs uit zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Fabrieksaf te laag ingesteld kan natuurlijk niet... Zelfs de dealer gaf aan dat de verlichting te laag stond. Knip vooral ook mijn stukje eruit dat ik het gecheckt heb bij andere personen en zij aangeven nergens last van te hebben. Is dit per definitie een sluitende conclusie dat het 100% perfect is? Nee, maar ik probeer er wel degelijk rekening mee te houden. Heeft dus niks te maken met voor anderen spreken. Jij doet dit constant wel, want jij weet NU AL, dat ik verblind.

Ik beweer ook niets over het harde volume, want het kraakt bij 50% volume al. Dat het beter hoorbaar is bij een hoger volume is iets anders. Ik zeg ook niet dat de anderen gek zijn dat ze het niet horen, ik zeg alleen dat deze personen eerder zoiets hebben van, het is al goed. Lezen kun jij net zo goed niet.

Het lijkt me het beste dat we niet meer op elkaar reageren.

[ Voor 8% gewijzigd door Fab1Man op 20-04-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is bij jou allemaal 'ikke ikke ikke'. Je radio moet zo hard dat iedereen er last van heeft, je verlichting zo hoog dat het iedereen verblind. Jij komt bij de dealer want specifiek jouw auto gaat de audio niet hard genoeg in.. dat anderen dat 'lijken te accepteren', ligt aan hun. En specifiek jouw auto staat het licht van te laag en moet het hoger gezet worden.

Uit al je antwoorden en opmerkingen blijkt dat jij alleen maar aan jezelf denkt. Het middelpunt van jouw universum. Iedereen die iets anders zegt, is een afwijking, bijzonder, een troll, enzovoort.

Ondertussen rijdt jij in zo'n boombox rond *oempf* *oempf* *oempf* en heb je je verlichting hoger laten zetten. Je discusseert met iemand die het nodig vind om in een auto waar volgens jou slecht licht op zit, de niveauregeling nog wat naar beneden bij te stellen, om geen overlast voor anderen te bezorgen.

Wat ik in die sikkepit van je probeer te krijgen, is dat mensen ook anders reageren op licht. Iets wat voor jou niet verblindend is, kan dat voor een ander wel zijn. Het gaat hierbij niet om of jij ook mensen kunt vinden die het niet verblindend vinden, maar of er mensen zijn die het WEL verblindend vinden. En die zijn er dus. Ik ben daar totaal niet de enige in, haal zelfs een topic van GoT naar boven waar het merendeel aangeeft problemen met Xenon te hebben. Google er eens op.

In het verkeer gaat het om gemiddelden, de grootste gemene deler. Dus niet om jouw of mijn mening. Dus niet om enkelvoudige waarnemingen, of JIJ iets goed vind of niet, maar hoe het door de hele groep ervaren wordt.

En ook een erg betrouwbare meting voer je uit. Je vraagt je vriendin of het niet verblindend is. Dom dat de overheid daar niet aan gedacht heeft, waarom staat jouw vriendin niet bij de APK stations om de verlichtingen te beoordelen?

Je hebt nu dus een volvo waar af fabriek de audio niet hard genoeg in kan naar jouw maatstaven, en dat heb je verholpen door een extra subwoofer te monteren, en tevens niet goed licht, en dat heb je verholpen door je lichten hoger te laten zetten. Wel erg toevallig he dat het allemaal jouw auto betreft en ook allemaal dingen waar anderen last van zouden kunnen hebben. Wat heeft Volvo lopen slapen toen ze specifiek jouw auto in elkaar schroeften, zeg. Heel bijzonder.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Blijf lekker dingen verdraaien joh, ik ga bier drinken >:) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verrassend dat je antwoord wederom niet inhoudelijk is, zuiver stokend en eindigt met 'IK ga...', waarbij het om een handeling voor je eigen genot gaat. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Feit: Premium audio in de V40 vinden veel mensen niet goed klinken, ergo de gemiddelde high performance doet het beter. Volvo ligt met zijn eigen dealers in de clinche over oplossingen.

Feit: ik heb arendsogen, nooit Xenon op mijn auto's gehad. 5 Jaar geleden maakte ik in mijn sales functie 90k kilometer per jaar + prive. Verblinding door Xenon, bij sneeuwval of regen en weerspiegeling, minimaal.
Wel last van verblinding van auto's die weinig gebruikt worden, zondagsrijders soms, kleine boodschappen auto's soms, 9 van 10 maal zonder Xenon.

Je toont wel inzet door een filmpje te maken en op het net te zetten, om je gelijk te halen. Sla je daar niet erg in door joh? En idd selectief knippen eensch, had Fab1Man niet gezegd dat hij zijn vrienden, niet een persoon dus om een mening had gevraagd?

Ben d'r ook wel klaar mee die ellelange discussies tot in de uiterste details (ik heb er ook in mindere mate last van hoor, krijg je er gewoon bij als je autist bent..).
Nogmaals zonder te generaliseren, of een ander als onwetend te verklaren, kunnen de discussies toch ook prima man!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-09 16:59
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:41:Oh dus jij hebt de af-fabriek lichtinstelling, ook nog ff wat hoger laten zetten. Laat ik het zo zeggen: ji verblind mensen.
Daar kan je dus geen uitspraak over doen zonder het lichtbeeld van de auto in kwestie zelf gezien te hebben.

Veel Projector units geven een keurig afgeschermd lichtbeeld. In de meeste gevallen beduidend beter dan Reflector units. Staan ze echt te laag dan hou je weinig functioneel licht over.
Fab1Man schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:45:
Ik beweer ook niets over het harde volume, want het kraakt bij 50% volume al. Dat het beter hoorbaar is bij een hoger volume is iets anders. Ik zeg ook niet dat de anderen gek zijn dat ze het niet horen, ik zeg alleen dat deze personen eerder zoiets hebben van, het is al goed.
Op diverse fora zijn idd meldingen over krakende premium audio bij het nieuwe model V40 te vinden. Genoemde oplossingen lopen uiteen van steviger deurpanelen (welke mee bewegen) bij het spelen tot inderdaad een scheidingsfilter en een subje.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn_tje schreef op maandag 20 april 2015 @ 17:35:
Daar kan je dus geen uitspraak over doen zonder het lichtbeeld van de auto in kwestie zelf gezien te hebben.
Goh. Ik hoorde je geen protest maken toen hij beweerde dat ALLE v50's slecht licht hadden en gevaarlijk waren. Heel apart.
n idd meldingen over krakende premium audio bij het nieuwe model V40 te vinden. Genoemde oplossingen lopen uiteen van steviger deurpanelen (welke mee bewegen) bij het spelen tot inderdaad een scheidingsfilter en een subje.
Ik zeg niet dat het niet kraakt. Ik zeg dat je moet kijken naar bij welke geluidsdrukken het kraakt. Hij komt hier binnen en geeft Volvo een veeg uit de pak, teleurstellend, slechte service, enzovoort, omdat het zo slecht is allemaal.

Terwijl wat blijkt; het is alleen slecht bij hoge geluidsvolumes. ERG hoge geluidsvolumes. Dan argumenteert hij dat het bij 50% al is, en ik laat zien dat 50% voor een consumentenstereo vaak al richting de max gaat, daar de max niet reeel is. Dat argumenteer ik nog verder door te laten zien dat een willekeurige andere Volvo (die dit probleem wat hij aankaart dus NIET zou hebben) bij ongeveer hetzelfde geluidsvolume als wat hij in z'n eigen filmpje hanteert, ook gaat vervormen. En dat het dan al teringhard staat.

Dus.. hij maakt ruzie met de dealer, met Volvo Nederland, enzovoort, maakt filmpjes, hele lange postings waarbij Volvo wederom een veeg uit de pan krijgt, de dealer ook. Ik maak 1 soortgelijk filmpje en probeer het te nuanceren middels een uitleg over geluidsdruk en het verschil tussen kwaliteit en volume.

Maar dan ben ik de vervelende kerel die 'al die moeite doet' om filmpjes te maken, en vervelend is. Yeah right.

En ondertussen, als je hem tegenkomt, de *boem* *boem* van zijn bas door jouw auto davert terwijl jij verblind achter het stuur zit, kom je hier in het wegmisbruikers topic klagen. Maar rechtstreeks iemad aanspreken, ho maar, dat kunnen we hier niet hebben.

Ook prachtig hoe zaken alleen gebruikt worden als het uitkomt. 'Op diverse fora' is WEL een argument als het over de krakende audio gaat, maar NIET als het over het verblindende van Xenon gaat. Meten met twee maten.

Er is een verschil tussen iemand aardig vinden en/of het met iemand eens zijn. Er zit in dit topic inmiddels een groepje mensen die mij niet aardig vinden, en elk middel aangrijpen om er tegenin te gaan, ongeacht de discussie, ongeacht de argumenten en ongeacht of ze het wel of niet met mij eens zijn. Kan ik hebben hoor, ik klaag niet, ik constateer alleen maar :).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2015 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 18:28:
Goh. Ik hoorde je geen protest maken toen hij beweerde dat
Er zit in dit topic inmiddels een groepje mensen die mij niet aardig vinden
Joh? Nee echt? Zou het? Denk je? Hoe zou dat nou komen?

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke discussie over xenon lampen verdient enige "felheid" (pun intended). Het is vol-ko-men van de ratten besnuffeld dat er zo veel auto's rondrijden met die dingen. Dat de overheid faalt qua regelgeving is niets nieuws, maar dat men massaal te beroerd is om even aan de andere weggebruikers denken die secondenlang niets meer zien, dat is pas echt schrijnend.

Wat kan mij die medemens schelen, ik kan iig goed zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:18

NoFearCreations

3DPrint the world!

Er is een verschil tussen iemand aardig vinden en/of het met iemand eens zijn. Er zit in dit topic inmiddels een groepje mensen die mij niet aardig vinden, en elk middel aangrijpen om er tegenin te gaan, ongeacht de discussie, ongeacht de argumenten en ongeacht of ze het wel of niet met mij eens zijn. Kan ik hebben hoor, ik klaag niet, ik constateer alleen maar :).
Goh, je komt een paar pagina terug dit topic in, en begint gelijk je mening als feit rond te gooien, en vol op de man te spelen bij mensen die er duidelijk meer kaas van hebben gegeten als jouw. Je komt in dit topic over als een naar persoon, die alles beter denkt te weten, en overal tegen in gaat.

En een TR helpt blijkbaar niet. :/

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

[...]
Goh. Ik hoorde je geen protest maken toen hij beweerde dat ALLE v50's slecht licht hadden en gevaarlijk waren. Heel apart.
Dat was ik niet. Daar heb ik je ook op proberen te wijzen, dat het een niet wil zeggen dat het voor allemaal zo is en dat je daarom niet alles kunt beoordelen op afstand. Net zoals die persoon toen zei dat ALLE V50's slecht waren. Gaf ik ook aan, dat ik het daarover eens ben dat dat te kort door de bocht is.
Ik zeg niet dat het niet kraakt. Ik zeg dat je moet kijken naar bij welke geluidsdrukken het kraakt. Hij komt hier binnen en geeft Volvo een veeg uit de pak, teleurstellend, slechte service, enzovoort, omdat het zo slecht is allemaal.
Op basis van een filmpje van mij, waar het helemaal niet gaat over het trillen van de deurpanelen, weet jij automatisch hoe hard het staat. Ik kan hieraan toevoegen dat ik het vergeleken heb met een V40 met High Performance audio. En ja, die kan qua volume(druk) nog harder, dus het is zeker niet vergelijkbaar.
Het staat inmiddels als feit bekend en ik ben de boeman als ik Volvo hierdoor een veeg uit de pan geef?
Terwijl wat blijkt; het is alleen slecht bij hoge geluidsvolumes. ERG hoge geluidsvolumes. Dan argumenteert hij dat het bij 50% al is, en ik laat zien dat 50% voor een consumentenstereo vaak al richting de max gaat, daar de max niet reeel is. Dat argumenteer ik nog verder door te laten zien dat een willekeurige andere Volvo (die dit probleem wat hij aankaart dus NIET zou hebben) bij ongeveer hetzelfde geluidsvolume als wat hij in z'n eigen filmpje hanteert, ook gaat vervormen. En dat het dan al teringhard staat.
Je noemt het nu een consumentenstereo, maar het is gewoon een behoorlijke upgrade. Dan mag je verwachten dat het bij normale volumes niet trilt. Bij hardere volumes is het niet gek dat iets gaat vervormen, maar het trillen van de deurpanelen zoals het hier gaat, dat kan voor een dergelijke upgrade gewoon niet. Dit KUN je gewoon niet op afstand beoordelen.
Dus.. hij maakt ruzie met de dealer, met Volvo Nederland, enzovoort, maakt filmpjes, hele lange postings waarbij Volvo wederom een veeg uit de pan krijgt, de dealer ook. Ik maak 1 soortgelijk filmpje en probeer het te nuanceren middels een uitleg over geluidsdruk en het verschil tussen kwaliteit en volume.

Maar dan ben ik de vervelende kerel die 'al die moeite doet' om filmpjes te maken, en vervelend is. Yeah right.
Je maakt een filmpje waarvan ik zeg dat het niet te vergelijken is. Meer niet. Ik heb niet gezegd dat jij 'al die moeite doet'.
En ondertussen, als je hem tegenkomt, de *boem* *boem* van zijn bas door jouw auto davert terwijl jij verblind achter het stuur zit, kom je hier in het wegmisbruikers topic klagen. Maar rechtstreeks iemad aanspreken, ho maar, dat kunnen we hier niet hebben.

Ook prachtig hoe zaken alleen gebruikt worden als het uitkomt. 'Op diverse fora' is WEL een argument als het over de krakende audio gaat, maar NIET als het over het verblindende van Xenon gaat. Meten met twee maten.
Jij spreekt mij toch rechtstreeks aan door zo kinderachtig een reactie te geven dat ik *boem* *boem* aan komt. Waar haal je het lef vandaan om voor mij te bepalen hoe ik wat doe en dat hier gaat lopen bekritiseren? Je weet helemaal niets.
Er wordt ook niet gemeten met twee maten. Je wilt dat alleen maar niet op die manier lezen. Ik beweer niet dat halogeen of xenon niet verblindend KAN zijn! Ik zeg alleen dat je overdrijft als dat voor 90% van alle Nederlanders geldt. Ook hierin kun je nuanceren, zoals je ook met je filmpje hebt gedaan.
Vanaf het moment dat je dit topic binnenkomt ben jij de grote allesweter en wij lopen alleen maar te tieren, de muziek te hard, het verkeerde vet en iedereen met Xenon is per definitie kut. Je bent zo sterk overtuigd van jezelf en je accepteert geen kritiek. Heeft niets te maken met aardig vinden of niet, je bent gewoon enorm arrogant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongetjes ophouden. Dit gaat niet meer over Volvo! Ga lekker Prive elkaar aftroeven. Graag de zaken hier inhoudelijk houden!

Over 2 weken ben ik ook een Volvo rijder. Een v40 d4 summum business.

Ik heb er nog geen ervaring mee dus ik ben zeer benieuwd of ik er blij van wordt of dat ik over elk klein detail dit forum ga vervuilen.

To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:17

-tom-562

Oliesjeik

ed-oorklep schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:21:

[afbeelding]
d:)b

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2eakqr8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/312cms0.jpg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Blijft gewoon mooier die eerste S80, zeker de laatste 1 of 2 facelifts. Voor mij hoeft een Volvo niet altijd een Estate te zijn. Vanaf de 850 in 1991 tot heden zijn voor mij de S60 en S80 van de eerste generatie de 2 mooiste sedans!
(droomt om ooit een kleine verzameling Volvo's met ervaring te kunnen stallen, en vooral ook rijden :))

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik vind een oer 850 R sedan ook nog steeds vet :P En natuurlijk de allerlaatste S90

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Mogen ook zo in mijn stalling, ik plak er dan eland emblemen op met bijbehorende kilometerstanden. Wordt swedish-connection ook weer blij :)

Edit: da's waar ook, volgens mij niet meer Ben Ekeler maar swedish-connection.

[ Voor 29% gewijzigd door GerardVanAfoort op 20-04-2015 21:16 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 30-09 10:13
Ik hou er niet van mezelf te quoten, laat ik andere liever doen ;) maar tussen al dat gebabbel heeft niemand dit denk ik gelezen. Of zijn er echt geen tweakers geweest?
thefox154 schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:58:
Ok dan maar een Volvo gerelateerde vraag.

De Factory Delivery in Götenborg. Is dit de moeite waard???
Ben benieuwd of iemand deze ervaring al eens heeft mogen beleven. Dit werd toch een tijdje als actie standaard op de s40/v50 aangebonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Laatst online: 17:11

Youk

Volvo For Life

Heb geen ervaring met de Factory Delivery, maar was wel in 2012 in Götenborg en toen stonden er enkele wagens klaar om op te halen onder dit systeem. Ook de S80 limo die je dan afhaalt stond op dat moment buiten. Als ik ooit de kans zou hebben, zou ik dat dus wel doen, lijkt mij een leuke ervaring. :9

Maar die kans lijkt mij heel klein, want ik denk dat ik voornamelijk 2e hands ga rijden. Heb nu na 11 jaar nog steeds mijn eerste Volvo en die wordt er dit jaar ook al 21. O+

Daarover gesproken, heb vandaag 2 stabilisatiestangetjes van mijn 850 vervangen. Rechts was compleet weg, links viel eigenlijk nog mee. Maar die linkse was ooit al eens vervangen geweest, want deze had een ander bevestigingssysteem. Viel wel mee om te doen op de oprit, maar een put of brug zou toch echt zo veel handiger zijn. Mja, hoop ooit hier zelf een brug te kunnen plaatsen.

Verder zit ik wel met een vervelend probleem wat eigenlijk al enkele jaren aansleept. Als de motor koud is maar wagen warm dan heeft deze moeite om te starten. Zoals daarstraks dan heeft de wagen enkele uren in de zon gestaan, motorkap was goed heet, enige beweging daarvoor was 6 meter achteruit uit de garage. Wat ik normaal doe is contact in stand II, maar nog niet starten. En dan dus de benzinepomp even de tijd geven. Daarna gewoon starten en gaan. Maar nu was het dus moeilijker en heb ik verschillende pogingen mogen ondernemen. Iemand soms een idee waar ik naar moet kijken? :?

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

thefox154 schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:09:
Ik hou er niet van mezelf te quoten, laat ik andere liever doen ;) maar tussen al dat gebabbel heeft niemand dit denk ik gelezen. Of zijn er echt geen tweakers geweest?

[...]
Ik heb werkelijk geen idee of dat iets is... Maar ik zou het doen! :) lijkt me echt heel erg gaaf, alleen al voor het idee dat je hem op zijn geboorte plek op haalt.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
Hallo volvo fanaten! Ik en mijn vriendin gaan binnenkort kijken voor een Volvo S60. (Want ik wil geen frontera en zij wil geen passat etc etc etc)

We gaan dan voor de 2.4 liter non turbo. Geen diesel, want daar rijdt ze te weinig voor.
De reden waarom we deze auto hebben uitgekozen is om dat ze met een paardentrailer op pad wil en ze (nog) geen rijbewijs E heeft.

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Tip tricks alles is welkom!

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een V variant dan niet een betere keuze? Je wil met een trailer op pad zonder E, dus moet de auto zwaarder zijn dan de aanhanger en mag het treingewicht niet boven de 3500 uitkomen.

De V's zijn zwaarder dan de S-jes, en je hebt er ook meer ruimte in voor dingen als zadels, etc.. geen betere keuze dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:05

Aight!

'A toy robot...'

GerardVanAfoort schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:49:
[...]

Blijft gewoon mooier die eerste S80, zeker de laatste 1 of 2 facelifts. Voor mij hoeft een Volvo niet altijd een Estate te zijn. Vanaf de 850 in 1991 tot heden zijn voor mij de S60 en S80 van de eerste generatie de 2 mooiste sedans!
(droomt om ooit een kleine verzameling Volvo's met ervaring te kunnen stallen, en vooral ook rijden :))
Afbeeldingslocatie: http://www.volvomotorrevisie.nl/local/anniecms/1/images/volvo_262/volvo_262.jpg

Dit is de mooiste Volvo ;-)

[ Voor 16% gewijzigd door Aight! op 20-04-2015 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:36:
Is een V variant dan niet een betere keuze? Je wil met een trailer op pad zonder E, dus moet de auto zwaarder zijn dan de aanhanger en mag het treingewicht niet boven de 3500 uitkomen.

De V's zijn zwaarder dan de S-jes, en je hebt er ook meer ruimte in voor dingen als zadels, etc.. geen betere keuze dan?
de aanhanger mag gerust zwaarder zijn dan de auto, dus dat maakt helemaal niks uit ;)

Rijbewijs B

Met rijbewijscategorie B mag u met een auto:

een aanhanger van maximaal 750 kilo (leeggewicht + laadvermogen) gebruiken;
een aanhanger zwaarder dan 750 kilo (leeggewicht + laadvermogen) gebruiken als de auto en aanhanger samen niet boven de 3.500 kilo (leeggewicht + laadvermogen) uitkomen.

De aanhanger mag zwaarder zijn dan de lege auto.

bron: klik

Tevens heeft een V60 waarschijnlijk niet zoveel zin, aangezien die aan het kijken is naar een S60 2.4i.
Dit blok is alleen geleverd in de iets oudere modellen en sowieso niet in de V60. Waarschijnlijk heb je het dan ook over een heel ander budget wat Quadradial heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door MartijnAbel op 20-04-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Zo een 2.4 mag toch ook rond de 1400-1600kg trekken?

Mijn D5 mag 1600kg trekken, maar heb nog nooit met een aanhanger gereden :P Volgende auto wordt dus een D3, prima voor mij, met mijn snelweg kilometers.

[ Voor 22% gewijzigd door Aight! op 20-04-2015 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het.. is veranderd, was vroegah niet zo. Punt wat ik maakte blijft staan. Zou een V daarvoor niet een betere keuze zijn dan een S.

De 2.4 S60 mag 1600kg trekken, maar met rijbewijs B mag het teringewicht (leeggewichten + laadvermogens bij elkaar opgeteld) mag niet boven de 3500kg uitkomen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:43:
Ik zie het.. is veranderd, was vroegah niet zo. Punt wat ik maakte blijft staan. Zou een V daarvoor niet een betere keuze zijn dan een S.
de V varianten bieden vaak wel meer ruimte, al denk ik dat ie met een V60 in een heel andere prijsklasse uitkomt :P
de V50 bied dan weer niet heel veel extra ruimte t.o.v. bijvoorbeeld een S60. V70 is dan een betere keuze uiteindelijk, maar die moet je maar net mooi vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 21:37

Joostk

Barkrukprofeet

Schier die Prancing Moose.
Moet er ook maar 2 kopen voor op de 850 voor de Canonballrun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah, als de regel niet meer geldt dat de auto zwaarder moet zijn, is het argument ook weg.

Mooiste Volvo?

Afbeeldingslocatie: http://www.alexmiedema.com/images/013/0812X/IMG_2182-BorderMaker.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:36:

Sorry Hezik maar mijn vriendin wil geen station.. "dat zijn lijkenwagens" ;)
Ik heb een vriendin met eisen wensen...

We hebben samen al naar heel wat modellen gekeken en ik ben blij dat het een Volvo is geworden.

Tevens mag ze met de S60 een 1,5 paards trailer trekken met een B rijbewijs. De S60 heeft ook genoeg ruimte voor een zadel en al haar paarden meuk en ze vind het een mooie auto :)

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Quadradial schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:52:
[...]

We hebben samen al naar heel wat modellen gekeken en ik ben blij dat het een Volvo is geworden.

Tevens mag ze met de S60 een 1,5 paards trailer trekken met een B rijbewijs. De S60 heeft ook genoeg ruimte voor een zadel en al haar paarden meuk en ze vind het een mooie auto :)
Dat was ook ongeveer de reactie van mijn vriendin, totdat ze de V50 zag zoals we em nu hebben. ze was meteen verkocht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ja, kopen dan maar :)

Let wel op dat het niet gaat over hoeveel paarden etc,maar domweg om gewichten. De S60 weegt 1493, laadvermogen is 537, dus totaal bijft er 1170kg over voor de trailer + laadvermogen. Een Actec 1.5 paards trailer is gewicht+laadvermogen 1200kg, dus dat mag dan al niet meer.

Alhoewel ik sterk betwijfel dat je daar ooit last mee zult gaan krijgen, hooguit in verzekeringskwesties.

En zeg maar tegen je vriendin dat lijkwagens bij uitstek geschikt zijn om knollen met kromme poten en een scheve bek achter te hangen ;) Kunnen paardenmeisjes over het algemeen erg waarderen :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2015 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Quadradial schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:25:
Hallo volvo fanaten! Ik en mijn vriendin gaan binnenkort kijken voor een Volvo S60. (Want ik wil geen frontera en zij wil geen passat etc etc etc)

We gaan dan voor de 2.4 liter non turbo. Geen diesel, want daar rijdt ze te weinig voor.
De reden waarom we deze auto hebben uitgekozen is om dat ze met een paardentrailer op pad wil en ze (nog) geen rijbewijs E heeft.

Geen Frontera en geen Passat = inderdaad Volvo S/V (geldt ook nog voor 1001 andere combi's hoor)
2.4 is een fijne motor met een heerlijk koppel. Ongeblazen de 140 pk nemen, de 10V, en het uitlaatsysteem van de 850 2.5 10V :) de Roffel

Waar je bij de 5 cilinders altijd op moet letten, zeker als ze een trekhaak hebben, bovenste motrosteun. De rubbers, en dan vooral te herkennen bij de dunne flapjes. Of ze niet doorgescheurd zijn, als dit zo is en ook nog eens het dikkere stuk wat doorgescheurd is, dan heb je kans dat bij hogere belasting het blok te ver helt wat een gescheurd uitlaatspruitstuk op kan leveren €

Ook een wat moeilijk inlegbare eerste versnelling kan je verhelpen door deze bovenste motorsteun te vervangen. Dit was bij de 850 een iets moeilijker klusje. S/V/C 70 vanaf '97 weet ik niet. Maar vanaf de S60 V70 vanaf 2000 was dit 15 minuten werk en een steuntje van € 60,- Wel van te voren weten of het uitlaatspruitstuk niet gescheurd is!

Klapperende voortrein, of bij drempels een ijzer op ijzer klapje horen staan ze ook bekend om, iets van veerpoot bovenste schaal rubber. (Zelf gehad, maar niet aan reparatie toegekomen.) Die klap kan je ook horen bij bepaalde stuuruitslag. Vervangen van die schaal rubbers of schalen zijn ook geen torenhoge kosten hoor.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit dus:
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:10:
Jongetjes ophouden. Dit gaat niet meer over Volvo! Ga lekker Prive elkaar aftroeven. Graag de zaken hier inhoudelijk houden!
De laatste posts gaan weer de goede kant op. Houden zo, er gaat geen 3de keer gewaarschuwd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Quadradial schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:52:
[...]

Gaat ze graag naar IKEA? >:)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:58:
Nu ja, kopen dan maar :)

Let wel op dat het niet gaat over hoeveel paarden etc,maar domweg om gewichten. De S60 weegt 1493, laadvermogen is 537, dus totaal bijft er 1170kg over voor de trailer + laadvermogen. Een Actec 1.5 paards trailer is gewicht+laadvermogen 1200kg, dus dat mag dan al niet meer.

Alhoewel ik sterk betwijfel dat je daar ooit last mee zult gaan krijgen, hooguit in verzekeringskwesties.

En zeg maar tegen je vriendin dat lijkwagens bij uitstek geschikt zijn om knollen met kromme poten en een scheve bek achter te hangen ;) Kunnen paardenmeisjes over het algemeen erg waarderen :)
Dat klopt niet helemaal Hezik ;)
De S60 die wij kopen weegt TMM dus 2030 dan hou ik dus 1470 TMM over voor de trailer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Aight! schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:39:
[...]

[afbeelding]

Dit is de mooiste Volvo ;-)
Ja zeker ook in mijn top vijf. Niet top vijf in mooiste, maar uit de 200 Series wel een hoge notering de 242 GT

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Top 5 mooiste Volvo's

1. 262
2. P1800
3. V70n (omdat ik die zelf heb :P) over een paar jaar facelift model denk ik dan ;-)
4. 960 station
5. 850-R

Denk ik zo voor mij, met de 700 serie heb ik weinig (heb die ook nooit zelf gehad), 440 wel maar die vindt ik niet heel mooi, behalve de 480 die heeft wel wat. Nieuwe Volvo's winnen het ook niet van de oudere vierkante modellen op mooiheid.

Maar ja, smaken verschillen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Aight! op 20-04-2015 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Die eerste 760 http://nl.m.wikipedia.org...nd:Volvo_(3887861854).jpg voor mij het toonbeeld van mooi vierkant, plompig maar dan zoals het bedoelt is, met van die bijzondere absorberende bumpers.
Ik zag er een ideale botsauto in, zo jong als ik was. "Kermis autotje" en dan word je wijzer (eigen woorden..) en dan rijd je zelf Volvo, nee niet omdat ik nou zo graag botsautotje speel ;) Volvo for life

[ Voor 9% gewijzigd door GerardVanAfoort op 21-04-2015 07:39 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) de 'oervolvo'

Afbeeldingslocatie: http://www.parts-specs.nl/photos/0649986-Volvo-240-Estate-240-DL-2.0-Estate-1987.jpg

2)

Afbeeldingslocatie: http://www.auto-eminent.nl/voorraadimg/12030753601.jpg

3)

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1fy9akbtdws.jpg

Als het over personenwagens gaat dan. Je ziet, deze arrogante narcistische autist, houdt van lijkwagens :)

De sedans van Volvo heb ik eigenijk altijd lelijk gevonden.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2015 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
Quadradial schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:25:

Ik zou zeggen goede keuze, de non-turbo 5 cylinder blokken zijn onverwoestbaar, dus daar ga je al niet gauw fout mee. Gewicht is ook aanzienlijk dus met paard en trailer moet ook kunnen, verschil met een V70 is maar iets van 50 kilo, net genoeg om in de volgende catagorie te vallen, net te weinig om voor een aanhanger verschil te maken.

Als je het dan ook nog leuk wil hebben qua rijden zoek je en T5, van de eerste generatie (2.3L) ook onverwoestbaar mits goed onderhouden maar een niet-afgetrapte vinden is een opgave (ben er zelf maanden mee bezig geweest).

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ed-oorklep schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 00:27:
[...]
Als je het dan ook nog leuk wil hebben qua rijden zoek je en T5, van de eerste generatie (2.3L) ook onverwoestbaar mits goed onderhouden maar een niet-afgetrapte vinden is een opgave (ben er zelf maanden mee bezig geweest).
Dan heb ik geluk gehad, de eerste de beste T5 die bij de garage om de hoek stond was een prachtexemplaar :)
Rij er nu alweer bijna twee jaar mee en ik heb niet het idee dat ie er snel mee gaat stoppen, wel wat onderhoud moeten plegen maar dat had ik ook wel verwacht met een kilometer stand rond de 300dkm. (mijn auto is trouwens tot de 265dkm bij een dealer onderhouden, doe het meeste tegenwoordig zelf)

Waar de Volvo's in mijn ogen echt uitblinken in uithoudingsvermogen is de kwaliteit van het interieur. De meeste auto's met 250dkm+ stralen het ook echt uit dat ze er al aardig wat 'ervaring' hebben, echter bij alle Volvo's met zulke kilometerstanden waar ik in heb gereden zie je het er niet aan af.

p.s. het is trouwens dat de vrouw iets 'moderns' wilt rijden, als het aan mij had gelegen reden we in een 245 <3

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2015 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
Dan heb je inderdaad geluk gehad, of je wilde er wat meer aan uitgeven :-)
Maar ik heb er in die tijd een stuk of 8 gezien en alleen die ik nu heb was in mijn ogen goed genoeg. Uiteraard ook wat TLC en extra onderhoud uitvoeren voor de zekerheid, dingen als carterontluchting en vacuumleidingen mogen na 240k km wel een keer gedaan worden, maar ook alles lekker zelf.

Helemaal eens met het uithoudingsvermogen trouwens, bij de mijne zie je het eigenlijk alleen aan het stuur een beetje, maar dat kan voor een groot deel wel opgelost door het een keer goed schoon te maken denk ik.

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Bij mij zie je het aan het plastic bij de handremhendel/middenconsole. Die heeft er al 360.000 km opzitten.

Toen ik ging proefrijden in andere V70's kwam ik er een paar tegen die, de CC knopjes helemaal vervaagd waren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ook dat het toch een beetje met het 'type' mens te maken heeft wat Volvo's, en dan zeker de duurdere uitvoeringen, rijdt. Toch vaak wat oudere mensen (als in; boven de 30), betere banen, etc.

En daarmee automatisch 'beter' voor een auto. Want geen rare fratsen.

Maar natuurlijk ook gewoon omdat Volvo's degelijke wagens zijn. Alhoewel de huidige generatie zich natuurlijk nog moet bewijzen. De oude 200 series waren en zijn tanks, die zijn niet kapot te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:37
Nou eerste week erop zitten met mijn V40. Ook de eerste tankbeurt achter de rug en ik moet zeggen, ik was aangenaam verrast. Boordcomputer kwam met 6.0l/100km en na tanken bleek dit 6.14l/100km (1:16,3). Had ik niet verwacht van een T4.

Ook bij de dealer langs geweest voor mijn Xenon verlichting. Alles stond goed, eigenlijk zelfs een beetje te hoog. Ik moet dus maar gewoon wennen aan het lichtbeeld van een Volvo. Monteur zei ook dat het Volvo eigen is, net als hier op het forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles stond goed, eigenlijk zelfs een beetje te hoog.
QED.

Ik neem aan dat het nu naar beneden is bijgesteld?

Wat betreft de boordcomputer, ik weet niet of dat Volvo-eigen is, maar mijn ervaring is daarin dezelfde als de jouwe. Een verbruik wat iets lager uitvalt dan wat de boordcomputer aangeeft (4.9l/100km ipv 5.2l/100km).

Voor het eerst dat ik dat meemaak, doorgaans zijn boordcomputers op dat vlak leugenaars en worden verbruikscijfers altijd lager aangegeven dan daawerkelijk.

Eerlijk is eerlijk, ik had nooit verwacht dat 1:20 haalbaar zou zijn, en als iemand dat zou vertellen, zou ik hem/haar niet zonder slag of stoot (spreekwoordelijk) geloven. Maar zien is geloven.

Onze Smart ForFour zou ook een superzuinig autootje zijn; als je iemand tegenkomt met zo'n ding en die noemt verbruikscijfers boven de 1:15, kun je rustig stellen dat ie liegt :P.. gemiddeld 1:12. En met dezelfde rijstijl in de V50 dus 1:20,4. En dat voor een 3 cyl 980kg wegend autootje, tegenover 4 cyl 1390kg wegende auto. Knap!

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2015 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
ed-oorklep schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:24:
Dan heb je inderdaad geluk gehad, of je wilde er wat meer aan uitgeven :-)
Maar ik heb er in die tijd een stuk of 8 gezien en alleen die ik nu heb was in mijn ogen goed genoeg. Uiteraard ook wat TLC en extra onderhoud uitvoeren voor de zekerheid, dingen als carterontluchting en vacuumleidingen mogen na 240k km wel een keer gedaan worden, maar ook alles lekker zelf.

Helemaal eens met het uithoudingsvermogen trouwens, bij de mijne zie je het eigenlijk alleen aan het stuur een beetje, maar dat kan voor een groot deel wel opgelost door het een keer goed schoon te maken denk ik.
Ik had ook geluk denk ik, een V50 T5 op 40km afstand in fantastische staat! Uiteindelijk wel net ietsje duurder dan vergelijkbare T5's, maar dat heb ik er dan ook wel voor over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 08:59:
[...]

Dan heb ik geluk gehad, de eerste de beste T5 die bij de garage om de hoek stond was een prachtexemplaar :)
idem hier, soort van. Goed voorwerk gedaan en in 1 dag wat bezoeken, et voila :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 19:54:
[...]

idem hier, soort van. Goed voorwerk gedaan en in 1 dag wat bezoeken, et voila :9
Goed voorwerk heb ik ook gedaan, dat Was het grootste deel van de tijd. Ik heb geloof ik in een week tijd een stuk of 6 auto's bekeken en deze stak er met kop en schouders bovenuit. Het was eigenlijk de enige die wel goed reed en vertrouwd aanvoelde. In de zoektijd zijn er meer verschillende door de vingers geglipt die ik ook eens graag hadden bekeken maar uiteindelijk heeft dat toch goed uitgepakt :) :)

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga nu eerst eens 100k km met die auto's rijden, alvorens je jezelf op de schouders klopt dat ie goed is ;)

(tenzij je dat al gedaan hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:17:
Ga nu eerst eens 100k km met die auto's rijden, alvorens je jezelf op de schouders klopt dat ie goed is ;)

(tenzij je dat al gedaan hebt)
Ik heb gelukkig een paar kleine dingetjes gehad die onder garantie vielen en heb de distributieriem moeten vervangen(wist ik van bij de koop) en daarbij hebben de krukaskeerring vervangen want die vond het nodig om olie rond te jizzen :P De rest wat ik eraan moet doen/wil doen zijn toch dingen die niet onder garantie vallen nl: andere onderste motorsteun en heldere lenzen in de koplampen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je beseft je dat auto's geen wetenschap zijn en niet bij aankoop jou nauwkeurig vertellen wanneer en waaraan ze kapot gaan? Als over 10 maanden en 30k km verder je motorblok vastloopt, heb je toch een probleem ;)

Niet dat ik dat verwacht hoor.. maar deze laatste posting van je is verschrikkelijk naif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

MartijnAbel schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:09:
[...]

Ik heb gelukkig een paar kleine dingetjes gehad die onder garantie vielen en heb de distributieriem moeten vervangen(wist ik van bij de koop) en daarbij hebben de krukaskeerring vervangen want die vond het nodig om olie rond te jizzen :P De rest wat ik eraan moet doen/wil doen zijn toch dingen die niet onder garantie vallen nl: andere onderste motorsteun en heldere lenzen in de koplampen :D
Ik heb zelf ooit een IPD heavy duty onderste motorsteun op mijn 855 T5 gezet, puur een gevoelskeuze en omdat ik toch ging bestellen bij European Tuning (IPD bovenste motor steun rubbers).

Edit: niet goed gelezen, je hebt het over onderste motorsteun(en)

[ Voor 4% gewijzigd door GerardVanAfoort op 22-04-2015 13:01 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb de onderste en bovenste motorsteun uit Duitsland gehaald. Lemförder (volgens veel bronnen ook OEM leverancier van Volvo), ik was voor alle twee de steunen bij elkaar nog geen 75 euro kwijt.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Dat is net geld idd, voor mijn S60 bovenste motorsteun uit mijn hoofd destijds € 55,- à € 60,- bij de dealer

[ Voor 6% gewijzigd door GerardVanAfoort op 21-04-2015 21:52 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 19:45:
[...]

Wat betreft de boordcomputer, ik weet niet of dat Volvo-eigen is, maar mijn ervaring is daarin dezelfde als de jouwe. Een verbruik wat iets lager uitvalt dan wat de boordcomputer aangeeft (4.9l/100km ipv 5.2l/100km).

Voor het eerst dat ik dat meemaak, doorgaans zijn boordcomputers op dat vlak leugenaars en worden verbruikscijfers altijd lager aangegeven dan daawerkelijk.
In mijn V70 uit 2003 is het een boordcomputer die te optimistisch is. 5,5-5,8/100km gemiddeld op de BC. Aan de tank kom ik niet 7,4/100km.

Laatst eens bij de Shell getankt, toen was het 6,8/100km. Normaal tank ik bij een firezone of zo.

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/676132.html

We zullen het maar houden op oude electronica :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Aight! schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:19:
[...]

In mijn V70 uit 2003 is het een boordcomputer die te optimistisch is. 5,5-5,8/100km gemiddeld op de BC. Aan de tank kom ik niet 7,4/100km.

Laatst eens bij de Shell getankt, toen was het 6,8/100km. Normaal tank ik bij een firezone of zo.

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/676132.html

We zullen het maar houden op oude electronica :P
Is dit met 205/55R16, 225/45R17 of per ongeluk een iets grotere wielomtrek? Dan leg je meer kilometers af dan er op de teller komen te staan, wat dan weer ongunstig lijkt op het aantal liters.
Dat kunstje hebben ze mij een keer geflikt bij den fastfitter, 195/65R15 i.p.v. de bestelde 195/60R15.
Afspraak was bevestigd per mail, dus toen ik er (al) na 3000 km achterkwam, hebben ze alsnog de juiste erop gelegd.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat het daarmee te maken heeft? In tegenstelling tot wat mensen soms denken, is met name de benzine bij de duurdere 'A-merk' tankstations ook daadwerkelijk beter. Het goedkope van TinQ, Firezone, noem ze maar op, komt niet alleen uit een andere bedrijfsvoering.

Ik weet niet of de invloed daarvan zo groot is hoor, maar een dermate verschil is best groot. Het kan ook nog zijn dat daar een technische oorzaak aan ten grondslag ligt, dat je motor bv. ergens een niet goed werkende flowmeter heeft en wellicht structureel teveel inspuit oid..?

//edit
en idd; bandenmaat etc kan er ook best mee te maken hebben.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2015 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Volgens mij heb ik gewoon de standaard wielen/banden: 205/55/R16

Maar blijft moeilijk want de ene rit sta ik vaker in de file, trap ik hem een keer door, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Firezone stond in mijn Peugeots tot 15% slechter verbruik dan normaal, normaal was meestal Avia, maar kon ook Shell zijn. Maar 800km op een tank ipv 930.
Vond het altijd wel apart, maar toen m'n pa hetzelfde meldde over zijn Focus was het voor mij wel duidelijk.

Dat ging dan wel over diesel. Maar ik kom hierdoor niet meer bij Firezone. Het beste verbruik haalde ik met BP, alleen kon ik die alleen tanken als ik gedetacheerd was. (Heb nooit de 'luxe' brandstoffen geprobeerd).

Maar muv Firezone heb ik nooit echt gekke afwijkingen meegemaakt in de Peugeots, terwijl ik daarmee eigenlijk alles wel geprobeerd heb. Firezone had vreselijk slechte resultaten zoals ik al zei tot 15% slechter, BP gaf ongeveer 5% beter verbruik dan normaal. Als ik een ranglijst zou moeten maken, dan werd het van slecht naar goed iets als dit:
Firezone - Makro - Fieten Olie - Q8 - Texaco - Tinq - Avia - Esso - Tango - Shell - Total - BP

Wat wel opviel was dat Shell, Total, Tango en BP nauwelijks schuimden, terwijl Firezone, Makro, Fieten en vooral Avia vreselijk schuimden.

In de Volvo gooi ik tot nu toe iets van een merkloze pomp in DE. Iets van GB tank ofzo in Havert, maar op het bankafschrift staat Shell. Tot nu toe Euro95 en Euro98 geprobeerd. Euro98 leek wat zuiniger.

[ Voor 30% gewijzigd door GAIAjohan op 22-04-2015 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Bij ons in de regio was Texaco altijd steevast de duurste. Firezone zijn de onbemande van Texaco.
Ik kom regelmatig langs Maarsbergen, en daar zitten zowel Shell, Tinq en Tango (motel Maarsbergen).
Die zijn al jaren de goedkoopste in de regio omdat ze lekker de strijd met elkaar aangaan. Kom ik op donderdag langs dan pak ik de extra korting van Tango, en op zaterdag die van Tinq en ja ook de Shell er tegenover geeft die extra korting 9 van de 10 keer op zaterdag. Scheelt toch weer iets in de toch al hoge kosten om auto te mogen rijden in Nederland!

Qua verbruik heb ik ze nooit vergeleken. Wat me wel is opgevallen in december heb ik de tank volgegeooid in Emmerich à € 1.279 per liter, op die tank heb ik wel merkbaar meer kilometers gemaakt. Met dezelfde verhouding korte en lange ritten. Vanaf familie vanuit Arnhem naar Emmerich gegaan.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 16:55
GerardVanAfoort schreef op woensdag 22 april 2015 @ 07:53:
Bij ons in de regio was Texaco altijd steevast de duurste. Firezone zijn de onbemande van Texaco.
Ik kom regelmatig langs Maarsbergen, en daar zitten zowel Shell, Tinq en Tango (motel Maarsbergen).
Die zijn al jaren de goedkoopste in de regio omdat ze lekker de strijd met elkaar aangaan. Kom ik op donderdag langs dan pak ik de extra korting van Tango, en op zaterdag die van Tinq en ja ook de Shell er tegenover geeft die extra korting 9 van de 10 keer op zaterdag. Scheelt toch weer iets in de toch al hoge kosten om auto te mogen rijden in Nederland!

Qua verbruik heb ik ze nooit vergeleken. Wat me wel is opgevallen in december heb ik de tank volgegeooid in Emmerich à € 1.279 per liter, op die tank heb ik wel merkbaar meer kilometers gemaakt. Met dezelfde verhouding korte en lange ritten. Vanaf familie vanuit Arnhem naar Emmerich gegaan.
Ik tank ook heel vaak in Maarsbergen, rijd er eigenlijk elke dag langs. De Shell gaat inderdaad heel vaak mee met de actie van de Tinq, soms ook op de donderdag met die van de Tango. Als je geluk hebt is de prijs op vrijdagochtend nog niet teruggezet bij de Shell, als je vroeg bent. Dan kan je dan ook nog goedkoop tanken :+

Even verderop zit bij de Hoogvliet in Woudenberg nog een Firezone. Die is vaak nog weer een beetje goedkoper dan de Tinq, Tango en Shell.

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 22-04-2015 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik geloof niet zo in het verschil tussen benzine's van een merk-pomp en een witte pomp. Komt allemaal uit hetzelfde depot. Met de peut van Firezone rij ik ook met gemak 1:11, op lange stukken zelfs ruim over de 1:12, richting de 1:13

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
-tom-562 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:27:
Ik geloof niet zo in het verschil tussen benzine's van een merk-pomp en een witte pomp. Komt allemaal uit hetzelfde depot. Met de peut van Firezone rij ik ook met gemak 1:11, op lange stukken zelfs ruim over de 1:12, richting de 1:13
Ik heb er zelf ook een redelijk hard hoofd in. Ik kon wel merken met de coupé en de T5 dat de auto's lekkerder lopen op euro98 ipv euro95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Als het hetzelfde zou zijn zou er al niet een enorm verschil in schuimvorming zijn.
Waar ik tango eenvoudig volgooide was ik bij Avia minuten zoet met de schuim..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

* mystic tankt al jaren diesel bij zowel merkpompen als witte pompen.
En ik merk echt nooit een verschil in het verbruik. De auto's die ik heb gehad liepen ook nooit beter op de een of de ander.

Schuimvorming heb ik echt ook nooit last van gehad trouwens, terwijl ik toch echt bij de meest vage tankstations kom :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof niet zo in het verschil tussen benzine's van een merk-pomp en een witte pomp. Komt allemaal uit hetzelfde depot.
Dat is dus niet zo. Er zit echt verschil in die brandstoffen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat Firezone of Tinq per definitie slecht zijn ofzo, of dat je er perse in elke auto iets van moet merken. Maar het verschil is er, en er zijn mensen die er op letten en het merken en meetbaar kunnen aantonen. Daar hoeft dus geen discussie over te zijn verder.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2015 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

En toch die 'luxe' brandstoffen die GAIAjohan al aanhaalt worden vaak ook gemaakt met vrij dure additieven, dit levert wel een lager verbruik op. Voor mijn gevoel wordt dit weer teniet gedaan door de hogere literprijs, maar daar ga ik me maar niet verder in verdiepen..
Volgens mij zitten ook in 'gewone' brandstoffen additieven, dus bij verschillende kwaliteit additieven kan volgens mij wel een miniem verschil in verbruik geconstateerd worden.

Maar ja linksom of rechtsom, we worden bedonderd. Het is alleen de vraag hoe we het liefst bedonderd wensen te worden :-(

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardVanAfoort schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:54:
En toch die 'luxe' brandstoffen die GAIAjohan al aanhaalt worden vaak ook gemaakt met vrij dure additieven, dit levert wel een lager verbruik op. Voor mijn gevoel wordt dit weer teniet gedaan door de hogere literprijs, maar daar ga ik me maar niet verder in verdiepen..
Financieel zou het mij idd niets verbazen als het weinig uitmaakt, tenzij je een shell in de buurt hebt, zoals wij hier, die nagenoeg altijd de prijzen van de goedkope stations evenaart.
Volgens mij zitten ook in 'gewone' brandstoffen additieven, dus bij verschillende kwaliteit additieven kan volgens mij wel een miniem verschil in verbruik geconstateerd worden.
Klopt.
Maar ja linksom of rechtsom, we worden bedonderd. Het is alleen de vraag hoe we het liefst bedonderd wensen te worden :-(
En vergeleken bij hoe de overheid ons aan de pomp uitwoont, zijn de pomphouders maar kleine boefjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik tank afwisselend 95 bij BP en Tinq (altijd een liter of 60 wat eventuele besmetting met de 'oude' benzine wel uitsluit) en merk geen verschil in verbruik of prestatie. De sporadische momenten dat ik Duitsland bij ARAL tank gooi ik er 98 in en zelfs dan maakt het eigenlijk geen r**t uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:55:
[...]
En vergeleken bij hoe de overheid ons aan de pomp uitwoont, zijn de pomphouders maar kleine boefjes :)
Een aantal pomphouders die ik ken zijn gewoon goede ondernemers. Pakken een paar centen per liter netto winst, hebben een shop (met veel te dure producten) en als ze een GOEDE broodjes en koffie corner hebben, verdienen ze daar goed aan. Dan nog een wasstraatje en eigen aanhangwagenverhuur.

Ja de overheid is de laatst lachende, maar die heeft de grap dan ook niet begrepen ;)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik tank al dik een jaar bij de Star in Duitsland, heb tijden lang E10 erin gedaan maar wilde toch eens weten of gewoon 95 zuiniger was. En ik heb gisteren mijn record verbroken op één tank, tijdens deze rit 1 op 15.25 gereden, fabrieksopgave is 1 op 13.2. Ik heb er 50,46 liter ingedaan, wat zou beteken dat ik nog 4,54 liter over had in mijn brandstoftank.
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/11178281_787254021370913_692363301375612971_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:52:
[...]

Dat is dus niet zo. Er zit echt verschil in die brandstoffen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat Firezone of Tinq per definitie slecht zijn ofzo, of dat je er perse in elke auto iets van moet merken. Maar het verschil is er, en er zijn mensen die er op letten en het merken en meetbaar kunnen aantonen. Daar hoeft dus geen discussie over te zijn verder.
Kap eens met het verkondigen van jou mening als absolute waarheid, het begint echt irritant te worden.
Ik merk geen verschil. In het verleden is er bij Radar/Kassa o.i.d. zelfs een test geweest waar ze het onder normale omstandigheden getest hebben, ook daar kwam weinig verschil uit.

Verschil tussen euro 95 en euro 98 is weer een ander verhaal, dat kan merkbaar zijn ja, maar dan hebben we het niet eens specifiek over verbruik. Maar voor normaal straatgebruik is dat imo te verwaarlozen

[ Voor 8% gewijzigd door -tom-562 op 22-04-2015 09:16 ]

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 87 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.