Het verbruik van mijn V40 MY13 was een tijdje 10% hoger dan normaal (deed nog maar 800 ipv 900 km op een tank). Dat gecombineerd met een schurend/schrapend geluid bij zachtjes remmen = conclusie aanlopende rem. Rechtsachter waren de remblokken compleet weg
Lijkt me leuk als dat lukt. Maakt de auto wat herkenbaarder in het donker.ibson schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:15:
Dealer heeft contact gehad met Volvo over de lichten. Ik heb een MDY2015 alleen geen Xenon. Zij gaan het nu proberen om toch de DLR en dimlichten tegelijk aan te krijgen.
Ben benieuwd. Ik laat het jullie nog wel weten.
Vanmorgen mijn C30 D2 R-Edition Luxury Line Electric Silver weggebracht voor de 100.000km-beurt en een V40 T2 Momentum Caspian Blue meegekregen. Die V40 T2 presteert redelijk vergelijkbaar met mijn eigen C30 D2 maar je merkt wel dat hij minder koppel heeft. Bij op de snelweg accelereren moet je echt altijd een (of twee) versnellingen terug terwijl dat met de D2 lang niet altijd nodig is. Maar toch wel een leuke auto. De V40 staat sowieso bovenaan de voorlopige shortlist "nieuwe leaseauto" die ik in mijn achterhoofd hou. Eigenlijk de enige realistische optie op mijn shortlist want een V60 of XC60 zou wel heel leuk zijn maar zou budgettechnisch waarschijnlijk geen optie zijn.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
De V40 D4 hoeft niet eens terug te schakelen
.
Nou, ik vind hem met 80 in zn 6 totaal niet presteren
Eigenlijk wel irritant, als je op een B-weg rijdt, moet je net wat harder dan 80 rijden wil je hem in zn 6 hebben. De auto adviseert zelfs om terug te schakelen.
Ja ok, dat is waar, bij 80 vind ik de motor ook soepeler lopen in z'n 5 (ook minder zuinig uiteraard).
In z'n 5 heb je het hele bereik vanaf 80 tot 199. De 6 is dan ook alleen overdrive
.
In z'n 5 heb je het hele bereik vanaf 80 tot 199. De 6 is dan ook alleen overdrive
Mijn V40 D2 is onzuiniger (volgens actueel verbruik op de boordcomputer) als je 80 in de 6 wil gaan rijden, tov 80 in de 5. Bij 90 is hij in de 5 overigens nog steeds zuiniger dan in de 6 volgens de BC.Boeie schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:40:
Nou, ik vind hem met 80 in zn 6 totaal niet presterenEigenlijk wel irritant, als je op een B-weg rijdt, moet je net wat harder dan 80 rijden wil je hem in zn 6 hebben. De auto adviseert zelfs om terug te schakelen.
Misschien dat het bij de D4 wel kan, omdat die meer vermogen heeft, maar ik zou het nog steeds niet doen denk ik.. Ik zou ook niet weten waarom je wel 80 in de 6 zou willen rijden, als het onzuiniger is en je ook nog moet terug schakelen als je wat wil versnellen
[ Voor 10% gewijzigd door Tankiej op 26-11-2014 10:50 ]
MIjn D2 adviseert niet om terug te schakelen bij 80, zelfs bij 70 nog niet (maar goed, dan doe ik het zelf wel). Misschien door de Ricasoftware en de plus aan Nm's die dat geeft.
(Kan me eigenlijk niet herinneren dat ik OOIT een terugschakelindicatie heb gezien.. zal wel weer niet goed werken zijn of zo
)
(Kan me eigenlijk niet herinneren dat ik OOIT een terugschakelindicatie heb gezien.. zal wel weer niet goed werken zijn of zo
Met mijn C30 D2 rijd tegenwoordig ook alleen boven de 80 in zijn 6.
Die V40 T2 liet mij trouwens aan het eind van de A30 wel schrikken vanmorgen... Ik reed 120 op CC in de 6e versnelling zoals gewoonlijk en zo bij de borden 70 schakel ik dan terug naar de 4e versnelling om op de motor te remmen. Dat deed ik dus ook in die V40 maar na het terugschakelen gaf de auto opeens gas!
Bleek dus dat bij de V40 als je naar een andere versnelling schakelt de CC er gewoon op blijft staan... Kan natuurlijk vooral in de bergen handig zijn maar hoeveel bergen hebben we in Nederland waarbij het nodig kan zijn om terug te schakelen terwijl de CC erop blijft?
Die V40 T2 liet mij trouwens aan het eind van de A30 wel schrikken vanmorgen... Ik reed 120 op CC in de 6e versnelling zoals gewoonlijk en zo bij de borden 70 schakel ik dan terug naar de 4e versnelling om op de motor te remmen. Dat deed ik dus ook in die V40 maar na het terugschakelen gaf de auto opeens gas!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Bij terugschakelen zou het fijn zijn als ie uit zou gaan. Bij opschakelen is het eigenlijk wel fijn. Ik heb geen ACC, dus als ik even moet afremmen en terugschakelen kan ik daarna weer de CC activeren en ik hoef alleen nog een keertje te schakelen, gas geven gaat gewoon door.
Dat was voor mij ook even 'schrikken' toen ik voor het eerst in de V40 reed, ik was ook gewend dat de CC uit ging als je de koppeling in trapt. Dat doet de V40 dus niet, die hervat de snelheid weer zodra je de koppeling weer op laat komenMx. Alba schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:51:
Met mijn C30 D2 rijd tegenwoordig ook alleen boven de 80 in zijn 6.
Die V40 T2 liet mij trouwens aan het eind van de A30 wel schrikken vanmorgen... Ik reed 120 op CC in de 6e versnelling zoals gewoonlijk en zo bij de borden 70 schakel ik dan terug naar de 4e versnelling om op de motor te remmen. Dat deed ik dus ook in die V40 maar na het terugschakelen gaf de auto opeens gas!Bleek dus dat bij de V40 als je naar een andere versnelling schakelt de CC er gewoon op blijft staan... Kan natuurlijk vooral in de bergen handig zijn maar hoeveel bergen hebben we in Nederland waarbij het nodig kan zijn om terug te schakelen terwijl de CC erop blijft?
Maar de V40 is natuurlijk niet alleen in Nederland geleverd en Nederlanders blijven niet altijd binnen Nederland. Dus als dat de reden is voor deze optie, rijden in berg- heuvelachtiggebied, dan kan ik me voorstellen dat ze die niet even uitschakelen specifiek voor 'ons'
Nou ja, het lijkt mij dat zoiets wel softwarematig in te stellen zou moeten kunnen zijn? En dat je zo'n optie dan in een land als Zweden of Zwitserland automatisch aan zet, lijkt me net zo logisch als dat je het bij auto's die in een land als Nederland of Denemarken geleverd worden default uit zet. Zou je van een premium merk als Volvo wel mogen verwachten, toch?
Verwijderd
Tja... dan moet zoiets ontworpen worden. Mensen moeten betaald worden.. etc..
Alles draait om geld tegenwoordig...
Alles draait om geld tegenwoordig...

Dat zou ook kunnen ja, dat je het bij je Auto-instellingen o.i.d. zou kunnen aanpassen. Maar daar is vast niet over nagedacht, dat mensen die optie misschien helemaal niet willen..Mx. Alba schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:03:
Nou ja, het lijkt mij dat zoiets wel softwarematig in te stellen zou moeten kunnen zijn? En dat je zo'n optie dan in een land als Zweden of Zwitserland automatisch aan zet, lijkt me net zo logisch als dat je het bij auto's die in een land als Nederland of Denemarken geleverd worden default uit zet. Zou je van een premium merk als Volvo wel mogen verwachten, toch?
Maar zo is er over ieder (premium) merk natuurlijk wel iets te bedenken waar ze wellicht toch iets beter over na hadden kunnen denken
[ Voor 13% gewijzigd door Tankiej op 26-11-2014 11:21 ]
Werkt toch prima als je weet dat het zo werkt in die auto? En als je de koppeling langer intrapt gaat de CC alsnog uit. Vind het zelf wel fijn dat als ik mijn snelheid "herhaal" (bv 120) en dan gewoon enkel hoef te schakelen zonder dat ik iedere keer de CC weer opnieuw moet activeren. Stukje gewenning.Tankiej schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:01:
[...]
Dat was voor mij ook even 'schrikken' toen ik voor het eerst in de V40 reed, ik was ook gewend dat de CC uit ging als je de koppeling in trapt. Dat doet de V40 dus niet, die hervat de snelheid weer zodra je de koppeling weer op laat komen
Maar de V40 is natuurlijk niet alleen in Nederland geleverd en Nederlanders blijven niet altijd binnen Nederland. Dus als dat de reden is voor deze optie, rijden in berg- heuvelachtiggebied, dan kan ik me voorstellen dat ze die niet even uitschakelen specifiek voor 'ons'
En allicht zal er een onderzochte filosofie achter zitten waarom het zo is bij de nieuwe auto's.
Serieus? Dat wist ik nog niet, dat hij dan wel uit gaat. Vanmiddag eens proberenfredkroket schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:21:
[...]
Werkt toch prima als je weet dat het zo werkt in die auto? En als je de koppeling langer intrapt gaat de CC alsnog uit. Vind het zelf wel fijn dat als ik mijn snelheid "herhaal" (bv 120) en dan gewoon enkel hoef te schakelen zonder dat ik iedere keer de CC weer opnieuw moet activeren. Stukje gewenning.
En allicht zal er een onderzochte filosofie achter zitten waarom het zo is bij de nieuwe auto's.
Het werkt prima als je het weet en er aan gewend bent dat het zo werkt, dat is waar. Maar als je niet wil dat het zo werkt, dan moet je dus iedere keer dat je bijv. wil terugschakelen om op de motor af te remmen, de CC even 'stoppen'.
Voor mij hoeft het niet, ik zit liever zsm weer op de snelheid die ik wil gaan rijden. Als ik de CC hervat versnelt hij langzamer dan wanneer ik het gas zelf induw.
Edit:
Hoelang moet je de koppeling dan ingedrukt houden? Zonet geprobeerd en 1 minuut lang ingehouden en laten uitrollen, CC bleef actief en versnelde weer toen ik de koppeling op liet komen..
[ Voor 9% gewijzigd door Tankiej op 26-11-2014 17:34 ]
Dit werkt ook goed als je de adaptieve cruisecontrol hebt, dan zul je dus zodra je voorganger vertraagd terug moeten/kunnen schakelen zonder de cruisecontrol uit te schakelen (tot 30km/h)
Daar zeg je wat.. Daar is het misschien ook wel voor bedacht, dan werkt het natuurlijk ideaal!allure schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:45:
Dit werkt ook goed als je de adaptieve cruisecontrol hebt, dan zul je dus zodra je voorganger vertraagd terug moeten/kunnen schakelen zonder de cruisecontrol uit te schakelen (tot 30km/h)
Vanavond de winterwielen maar weer eens onder de V70.
Ik wil ook checken hoeveel vlees er nog op de remblokjes zit... maar hoe check je zoiets? Ik heb net zitten youtuben, flink wat guides die laten zien hoe je ze vervangt, maar ik kan niet zo snel vinden hoe ik kan zien OF ik ze moet vervangen...
Hoe zie ik of de remblokken vervangen moeten worden?
Ik wil ook checken hoeveel vlees er nog op de remblokjes zit... maar hoe check je zoiets? Ik heb net zitten youtuben, flink wat guides die laten zien hoe je ze vervangt, maar ik kan niet zo snel vinden hoe ik kan zien OF ik ze moet vervangen...
[ Voor 8% gewijzigd door EMP op 26-11-2014 17:11 ]
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Adaptive Cruise Control werkt natuurlijk het beste als je een automaat hebt...
Dat scheelt je heel veel schakelen en is ideaal als je veel in de file rijd.
ACC werkt ook fijn met automaat hoor
. ik geloof zeker dat met automaat beter werkt, maar ik vind het voor schakel ook erg fijn.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
En het is weer zover:

De winterwielen zaten er precies op tijd onder
De winterwielen zaten er precies op tijd onder
Zie je eigenlijk heel simpel aan de dikte van het spul... Als je een paar millimeter over hebt is het duidelijk, een dikke cm of twee dan zijn ze als nieuw.EMP schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:01:
Vanavond de winterwielen maar weer eens onder de V70.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Zal je altijd zien, heb ik een mooie V70 D5 uit 2002 gevonden, wil ik morgen gaan bellen/kijken, is ie alweer weg!
Ben ook benieuwd wat ze voor mijn S70 geven, via de telefoon zeggen ze rond de 500-1000. Jammer, want ziet er nog prima uit voor zijn leeftijd, automaat schakelt fijn en airco werkt.
De zoektocht gaat weer verder!
Ben ook benieuwd wat ze voor mijn S70 geven, via de telefoon zeggen ze rond de 500-1000. Jammer, want ziet er nog prima uit voor zijn leeftijd, automaat schakelt fijn en airco werkt.
De zoektocht gaat weer verder!
Nu ga ik het morgen eerst uittesten... Op mijn MY13 D2 was het echt zo, langer dan 5 seconden (of een seconde of 5) inhouden zorgde er volgens mij voor dat hij uitgeschakeld werd.Tankiej schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:30:
Edit:
Hoelang moet je de koppeling dan ingedrukt houden? Zonet geprobeerd en 1 minuut lang ingehouden en laten uitrollen, CC bleef actief en versnelde weer toen ik de koppeling op liet komen..
Zelfs bij mijn oude 940 met antieke vacuüm gestuurde cruisecontrol had zoiets er in zitten
Heel ff de koppeling aantikken en de CC bleef werken,m aar hield je 'm voor 2 sec. in ofzo, dan kapte die er mee
Vaak bu'j te bang!
Gisteravond erachter gekomen dat een Volvo S60 duidelijk gebouwd is in het land van de elanden, want toen dat hert voor mijn wagen sprong stuiterde hij van mijn grill/bumper af zonder al te veel schade te veroorzaken.. wat clipjes van de grill, mistlamp (die al kapot was), nummerbord en hoogteverstelling van rechterkoplamp..
Gelukkig/ongelukkig (afhankelijk hoe je er na kijkt) kwam er net van de andere kant een bus en het hert kwam daaronder en had een snelle dood en heeft dus niet geleden..
Gelukkig/ongelukkig (afhankelijk hoe je er na kijkt) kwam er net van de andere kant een bus en het hert kwam daaronder en had een snelle dood en heeft dus niet geleden..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dan bof je nog, als het een groot hert was geweest en je kreeg 'm op je motorkap/voorruit was je auto wss total los
Overigens hebben Volvo's een hele stevige A-stijl, juist voor dit soort ongelukken (het scheppen van een eland)

Overigens hebben Volvo's een hele stevige A-stijl, juist voor dit soort ongelukken (het scheppen van een eland)
Vaak bu'j te bang!
En een eland weegt wel wat meer dan een hertje 
Heb wel eens zo een filmpje gezien waar een eland op een Volvo land, geen pretje!
Heb wel eens zo een filmpje gezien waar een eland op een Volvo land, geen pretje!
zeker mazzel, of beter gezegd: geluk bij een ongeluk.-tom-562 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:24:
Dan bof je nog, als het een groot hert was geweest en je kreeg 'm op je motorkap/voorruit was je auto wss total los![]()
een http://en.wikipedia.org/wiki/Roe_deer weegt 15–35 kg en hij sprong niet maar rende de weg over zodat ik hem raakte met bumper/grill en niet motorkap/raam...
Inderdaad, een Ree, is even wat lichter dan een Edelhert of een Damhert. Bij zwijnen en Edelherten kun je er wel van uitgaan dat je goede schade hebt.
Jaren geleden een Ree tegen een Ford Ka: ook alleen bumperschade. Was bij 100kmpu.
Overigens moet je een botsing met een beest altijd melden bij politie. Die moeten het doormelden aan de wildbeheerder van het gebied. Die zal dan zorgen voor het opruimen van het dode beest, of het alsnog afschieten van het gewonde beest.
Jaren geleden een Ree tegen een Ford Ka: ook alleen bumperschade. Was bij 100kmpu.
Overigens moet je een botsing met een beest altijd melden bij politie. Die moeten het doormelden aan de wildbeheerder van het gebied. Die zal dan zorgen voor het opruimen van het dode beest, of het alsnog afschieten van het gewonde beest.
Ben benieuwd, auto staat nu bij de dealer. Ik ga het weer ophalen als ik klaar ben met werken. Vandaag gaan ze testen of het mogelijk is dimlichten + DLR ledstrip tegelijk aan te krijgen.
Je hebt gelijk in het NL heet het inderdaad een ree, hier noemen ze het (roe) deer...Get!em schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:22:
Inderdaad, een Ree, is even wat lichter dan een Edelhert of een Damhert. Bij zwijnen en Edelherten kun je er wel van uitgaan dat je goede schade hebt.
Melden is hier geloof ik ook niet verplicht... de bus chauffeur zal het wel melden als dat wel zo is..
Maar volgens mij was hij (of eigenlijk zij) al weg op de terugweg een uurtje later..
Hoi hoi Volvo-rijders 
Ik ga ook Volvo rijder worden
Nu nog Renault rijder, en eigenlijk vrijwel altijd Renault gereden tot nu toe..
Zo ik heb uiteindelijk een keuze kunnen maken voor mijn nieuwe leaseauto
Het is een Volvo V40 D4 Business Summum uitvoering geworden in de kleur 'Power Blue'

De opties die ik als 'extra' heb ten opzichte van het al belachelijk luxe uitrustingsniveau van de Summum:
- Business Pack Connect
- Verlaagd sportchassis (-/- 10mm)
- Sensus Connect met Premium Audio
Plus nog twee dealer accessoires:
- Zomerwielenset 17'' Freja
- Trekhaak, afneembaar 13 polig
Het is een zogenaamde 'voorraadauto' dus ik krijg de auto voor het nieuwe jaar dus 14% bijtelling
en natuurlijk 190 PK
Ik ga ook Volvo rijder worden
Zo ik heb uiteindelijk een keuze kunnen maken voor mijn nieuwe leaseauto
Het is een Volvo V40 D4 Business Summum uitvoering geworden in de kleur 'Power Blue'
De opties die ik als 'extra' heb ten opzichte van het al belachelijk luxe uitrustingsniveau van de Summum:
- Business Pack Connect
- Verlaagd sportchassis (-/- 10mm)
- Sensus Connect met Premium Audio
Plus nog twee dealer accessoires:
- Zomerwielenset 17'' Freja
- Trekhaak, afneembaar 13 polig
Het is een zogenaamde 'voorraadauto' dus ik krijg de auto voor het nieuwe jaar dus 14% bijtelling
[ Voor 5% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 28-11-2014 15:00 ]
Ik heb ook bewust om deze reden mijn auto WA+ verzekerd. Op de wegen hiero (Ede/Arnhem) zit vrij veel wildGet!em schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:22:
Vaak bu'j te bang!
Eigenlijk is het vreemd dat dit nog steeds een optie is op de Summum. Het is vrijwel een vereiste en volgens mij wordt 99% van alle V40s met dit pakket verkocht.Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:57:
- Business Pack Connect
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Als je gewone analoge tellers wil, dan wil je het pakket niet...zonoskar schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 15:24:
[...]
Eigenlijk is het vreemd dat dit nog steeds een optie is op de Summum. Het is vrijwel een vereiste en volgens mij wordt 99% van alle V40s met dit pakket verkocht.
Zijn een aantal mensen die dat bewust willen...
Ik lees het graag of het lukt, graag met foto (in het donker) als het lukt.ibson schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:30:
Vandaag gaan ze testen of het mogelijk is dimlichten + DLR ledstrip tegelijk aan te krijgen.
Jij hebt toch ook een r-design?
Ej die heb ik ook! (een Momentum dan) Kleur klopt echt voor geen meter in jouw plaatjes alleen. Meteen maar even gebruik maken van de mogelijkheid om de mijne te introduceren met de juiste kleur:Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:57:
Zo ik heb uiteindelijk een keuze kunnen maken voor mijn nieuwe leaseauto![]()

Teller staat inmiddels op een ruime 5000 km en hij bevalt echt heel goed. Het is een Volvo V40 D4 Business Momentum (190pk). Er zit een Business Pack Connect (navigatie, high performance audio, parkeersensoren, etc) op, een zogenaamde winter line en tot slot ook 17" Freja velgen. De winter line is in dit seizoen erg prettig, meedraaiende koplampen en een flinke hoeveelheid licht, verwarmbare voorruit en voorstoelen zijn toch wel erg lekker.
Verbruik is niet de beloofde 1:33, dat lijkt me niet meer dan logisch
Moet ook maar eens foto's gaan maaken zo te zien. heb tevens zelfde kleur, dus eentonig wordt dat wel.
Alhoewel, met huidige omstandigheden is hij meer donkergrijs geworden.
Verbruik is zeer goed voor een D4 motor. Ik heb nu gemiddeld volgens tankpas 21km/liter (4.9L/100km). Boordcomputer geeft 5.0 aan.
Op bepaalde dagen dat ik A12/A2/A9/A4 viceversa rij, (max 100 overal), dan staat de BC op 4.0L/100km. Wat dus een zeer nette 25km/liter is.
Alhoewel, met huidige omstandigheden is hij meer donkergrijs geworden.
Verbruik is zeer goed voor een D4 motor. Ik heb nu gemiddeld volgens tankpas 21km/liter (4.9L/100km). Boordcomputer geeft 5.0 aan.
Op bepaalde dagen dat ik A12/A2/A9/A4 viceversa rij, (max 100 overal), dan staat de BC op 4.0L/100km. Wat dus een zeer nette 25km/liter is.
De mijne is all-risk verzekerd, maar gezien de dagwaarde riskeer ik al snel een economisch total loss...en veranderd het mijn no-claim..-tom-562 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 15:06:
[...]
Ik heb ook bewust om deze reden mijn auto WA+ verzekerd. Op de wegen hiero (Ede/Arnhem) zit vrij veel wild
Gezien de schade nu zo te zien erg beperkt is ga ik zelf wel ff aan de slag..
De mijne is all-risk verzekerd, maar gezien de dagwaarde riskeer ik al snel een economisch total loss...en veranderd het mijn no-claim..-tom-562 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 15:06:
[...]
Ik heb ook bewust om deze reden mijn auto WA+ verzekerd. Op de wegen hiero (Ede/Arnhem) zit vrij veel wild
Gezien de schade nu zo te zien erg beperkt is ga ik zelf wel ff aan de slag..
Nee. Een momentum. Vandaag geweest. HelaasJeroenV_ schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 15:49:
[...]
Ik lees het graag of het lukt, graag met foto (in het donker) als het lukt.
Jij hebt toch ook een r-design?
Bleek dus dat xenon het standaard heeft. Maar het gaat om een R-design. Die dlr lichten van een r-design kunnen tot 40% gedimt worden wardoor dit mogelijk blijkt te zijn. Ik heb geen r-design. Dus helaas pindakaas.
Voor diegene die een r-design hebben. Jullie kunnen het beiden aan laten zetten. Dit, omdat die lichten een bepaalde stekker hebben die dat wel ondersteunen. Normale lange dlr lichten dus geen r-design kunnen het niet.
Aldus mijn dealer.
Vandaag even de stoute schoenen aangetrokken en in een V70n D5 gereden.
Dat rijdt best ontspannen en relax. Vond hem niet veel groter dan mijn S70, wel iets praktischer. Dat moet ik hebben!
Minpuntjes waren: lelijke Nokia houder vast geschroefd op het dashboard, geen originele radio, geen parkeersensors of stoelverwarming, krasje bij linkerachterlicht, distributie riem kan nog 50.000 km mee, APK tot mei en laatste beurt bij 270.000 gehad.
Pluspunt: 290.000 km maar gelopen, geen gekke rammeltjes, automaat schakelt prima (klassieke automaat zonder manual stand), interieur in top staat (het leer was zelfs nog heel, zo ziet mijn S70 er niet uit), dealer onderhouden, sloten werken.
Hij stond alleen bij een auto handelaar, daar heb ik altijd gemengde gevoelens bij. Misschien toch nog even verder zoeken...al wilde hij me wel €1000,- geven voor mijn S70. Normaal krijg ik maar €500-750 te horen over de telefoon.
Dat rijdt best ontspannen en relax. Vond hem niet veel groter dan mijn S70, wel iets praktischer. Dat moet ik hebben!
Minpuntjes waren: lelijke Nokia houder vast geschroefd op het dashboard, geen originele radio, geen parkeersensors of stoelverwarming, krasje bij linkerachterlicht, distributie riem kan nog 50.000 km mee, APK tot mei en laatste beurt bij 270.000 gehad.
Pluspunt: 290.000 km maar gelopen, geen gekke rammeltjes, automaat schakelt prima (klassieke automaat zonder manual stand), interieur in top staat (het leer was zelfs nog heel, zo ziet mijn S70 er niet uit), dealer onderhouden, sloten werken.
Hij stond alleen bij een auto handelaar, daar heb ik altijd gemengde gevoelens bij. Misschien toch nog even verder zoeken...al wilde hij me wel €1000,- geven voor mijn S70. Normaal krijg ik maar €500-750 te horen over de telefoon.
En het omhangen van de stekker of lampen van een momentum kan dus niet aan als je geen xenon hebt? Ben ik wel een beetje blij mee, sowieso zie je veel minder Momentums of Summums ivm de R-Design. Laat staan met xenonibson schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 23:17:
[...]
Nee. Een momentum. Vandaag geweest. Helaas
Bleek dus dat xenon het standaard heeft. Maar het gaat om een R-design. Die dlr lichten van een r-design kunnen tot 40% gedimt worden wardoor dit mogelijk blijkt te zijn. Ik heb geen r-design. Dus helaas pindakaas.
Voor diegene die een r-design hebben. Jullie kunnen het beiden aan laten zetten. Dit, omdat die lichten een bepaalde stekker hebben die dat wel ondersteunen. Normale lange dlr lichten dus geen r-design kunnen het niet.
Aldus mijn dealer.
Thanks voor de info. Jammer dat het bij jou niet gelukt is.ibson schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 23:17:
[...]
Aldus mijn dealer.
Ik heb wel een r-design maar zonder xenon, zal het bij de dealer eens vragen of ze het kunnen activeren.
Klinkt vreemd, als je een momentum met xenon hebt, dan staat de DRL ook aan met de xenon. Lijkt me niet dat ze andere DRL monteren als je geen Xenon hebt?ibson schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 23:17:
[...]
Aldus mijn dealer.
Maar goed, de dealer zal het wel weten...
Inderdaad. Vond het ook een beetje apart. Volgens mij hebben ze momenteel gewoon geen software 'mogelijkheid'. Ik begreep dat het wel mogelijk is. Maar dan staan ze beiden op 100% en dat zou niet mogen van de wetgeving.
Ik vind het wel zonde. Zou een mooie toevoeging zijn.
Volgende keer toch maar winter line aan vinken danibson schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 12:41:
Jep. Maar dat zeg je dus altijd achteraf. Je weet gewoon niet wat je mist, althans de opties zijn toen niet echt duidelijk geweest (verschillen). Er zijn gewoon vele opties. Dit geldt voor elk auto overigens. Dit is mijn eerste volvo. Nu ben ik bijv ook vergeten zo'n verschuifbaar armleun aan te vinken. Volgende keer maar weer.
Is er ooit nog iets bekend geworden van de Flitsmeister app voor de Sensus Connect (dus niet de connected touch)? Die zou meegeleverd worden toch?
Verwijderd
geen originele radio is voor mij direct een show stopper bij de V70, dat doet zoveel afbreuk aan het interieur! Die Nokia houder is dan wel juist een goede reden om een kekke 6210 op je dashboard te hangenAight! schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 23:59:
Vandaag even de stoute schoenen aangetrokken en in een V70n D5 gereden.
Er zijn er genoeg te koop, ik zou er dus zeker 1 uitzoeken die aardig in de opties zit. En als je een beetje van muziek houdt (en dus goed geluid), koop er dan 1 met minimaal een high performance audio systeem systeem (in een S60/S80 al 7 speakers, en in een V70 volgens mij zelfs nog speakers in de D-stijl extra) met originele radio.
Vaak bu'j te bang!
Sensus connect heeft nooit op android gedraaid...da's alleen de (Parrot) connected touch. Er was toch echt wel sprake van in de nieuwe versie van Sensus Connect.J0YR1D3R schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:02:
De laatste versie van Sensus Connect draait niet meer op Android. Dus dat zal nooit gaan gebeuren
Ja laat hem ook staan, maar heb in ieder geval even in een D5 gereden dus weet ik ook hoe dat rijdt.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:34:
[...]
geen originele radio is voor mij direct een show stopper bij de V70, dat doet zoveel afbreuk aan het interieur! Die Nokia houder is dan wel juist een goede reden om een kekke 6210 op je dashboard te hangen
Meeste hebben wel gelukkig stoelverwarming waar ik nu ben aan het kijken, zou mooi zijn als ik er ook een kan vinden met parkeersensoren
Van de week maar eens kijken bij een andere! Een 2003 model schijnt een van de betere te zijn las ik op het v70 forum en automaat zou ik toch ook graag weer willen.
[ Voor 7% gewijzigd door Aight! op 02-12-2014 15:44 ]
Een V70 parkeert een stuk makkelijker dan een S60.
Einde ruit = einde auto, makkelijker kan niet bij een stationwagon.
Overigens zijn de V70's van eind 2001 en 2002 ook al prima hoor, die hebben het rotte gasklephuis niet meer (als die inmiddels niet allemaal al vervangen zijn bij de modellen waar wel dat gare ding in zat).
Ja en anders zoek ik wel een met een analoge parkeersensor.
BOEM is ho, einde trekhaak
BOEM is ho, einde trekhaak
Parkeren met de S80 is iig een ramp
De draaicirkel is echt moeilijk groot (dat zal bij een V70 wel vergelijkbaar zijn). Gelukkig zitten er parkeersensoren op
Maar je moet echt een vrij grote 'inloop' hebben, je moet bijna altijd achteruit inparkeren.
Vaak bu'j te bang!
Met een S60/V70 is het indraaien en de draaicirkel ook een ramp. Maar da's ook het enige.
Vreemd genoeg is het zicht naar achteren in m'n S80 beter dan in de S60 van m'n broer.
Dat ga ik wel missen aan mijn 960... Die heeft een geweldige draaicirkel.. Maar ik ga toch maar eens de overstap naar een XC70 wagen
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Toen ik vrijdag ik die V70 reed, had ik het idee dat ik meer zicht rondom had dan bij mijn S70. Dode hoek en zo ik zag veel meer.
Parkeren doe ik altijd achteruit met de S70, vooral hier in de vakken krijg hem dan toch iets netter erin. Moet alleen soms in 2x
Parkeren doe ik altijd achteruit met de S70, vooral hier in de vakken krijg hem dan toch iets netter erin. Moet alleen soms in 2x
Ik heb nu Sensus Connect en dat maakt gebruik van o.a. HERE kaarten van Nokia. Niets meer van Android bij, helaasEraZor schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:18:
[...]
Sensus connect heeft nooit op android gedraaid...da's alleen de (Parrot) connected touch. Er was toch echt wel sprake van in de nieuwe versie van Sensus Connect.
Grappig, ik heb een "normale" uitvoering, dus geen R-design... en het staat gewoon standaard aan. Weliswaar "gedimd", maar dat verschil zie je vrijwel niet. Dit is gewoon standaard gedrag vanaf een MY15 met Xenon hoor. Ongeacht of het wel of niet een R-Design is.ibson schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 23:17:
[...]
Aldus mijn dealer.
Ik denk dat je dealer een microfoon in z'n nek mag hangen
Wanna play?
Verwijderd
Als je meer dode hoek ziet, zie je dan werkelijk meer of minder?Aight! schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:00:
Toen ik vrijdag ik die V70 reed, had ik het idee dat ik meer zicht rondom had dan bij mijn S70. Dode hoek en zo ik zag veel meer.
Verwijderd
hehe,ff bij gelezen(duurde een tijdje)maar uiteindelijk dus gelukt.
Ik ben dus nieuw hier,maar niet bij Volvo(is mijn 2e,particulier)daarvoor vanalles gereden(italiaans frans)maar na de 1e zweed(855) besloten dat dit toch 't betere werk is en dus voor een V70 gegaan.
Rijd er nu zo'n 3 jaar mee(ook geartronic)en moet zeggen bevalt me errug goed.
De V70 ben ik zelf gaan halen in deutschland(was zeer interressant,prijs verschil,2e hands)
gr,W.
Ik ben dus nieuw hier,maar niet bij Volvo(is mijn 2e,particulier)daarvoor vanalles gereden(italiaans frans)maar na de 1e zweed(855) besloten dat dit toch 't betere werk is en dus voor een V70 gegaan.
De V70 ben ik zelf gaan halen in deutschland(was zeer interressant,prijs verschil,2e hands)
gr,W.
Hahaha oke oke! Nou meer, bij mijn S70 zit die verdomde deurstijl in de weg. Ben maar een klein mannetje dus zie maar de helftVerwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:05:
[...]
Als je meer dode hoek ziet, zie je dan werkelijk meer of minder?
Ik heb werkelijk nul ervaring met het importeren van auto's, mijn Duits is ook eigenlijk best slecht.Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 16:25:
hehe,ff bij gelezen(duurde een tijdje)maar uiteindelijk dus gelukt.
gr,W.
Maar ik hoorde dat wel vaker dat Duitse import best wel prima is, maar ook in mijn prijs klasse? 3000-4500 euro?En ik wil natuurlijk ook mijn S70 kwijt/inruilen
[ Voor 3% gewijzigd door Aight! op 03-12-2014 19:00 ]
Damn, die 850
Ik heb toevallig net op mobile.de zitten kijken voor b.v. een S80 (nieuwe model), benzine uitvoeringen zijn daar al vanaf 7000 euro ofzo te krijgen, zonder al te hoge km-standen. Serieus goedkoop dus.
Ik denk dat je dat model al vanaf 8k kan vinden schat ik
Ik heb toevallig net op mobile.de zitten kijken voor b.v. een S80 (nieuwe model), benzine uitvoeringen zijn daar al vanaf 7000 euro ofzo te krijgen, zonder al te hoge km-standen. Serieus goedkoop dus.
[ Voor 11% gewijzigd door -tom-562 op 03-12-2014 19:04 ]
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Wat ik (toen ik voor de V70 aan 't kijken was) merkte,is dat vooral de zwaardere motorisaties erg goedkoop zijn in duitsland(benzine,diesel)En ze zijn bijna altijd fullAight! schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:00:
[...]
Ik heb werkelijk nul ervaring met het importeren van auto's, mijn Duits is ook eigenlijk best slecht.
Maar ik hoorde dat wel vaker dat Duitse import best wel prima is, maar ook in mijn prijs klasse? 3000-4500 euro?En ik wil natuurlijk ook mijn S70 kwijt/inruilen
Invoeren stelt werkelijk niks voor(ik was ook een leek,de 855 was een belgische auto)
Verwijderd
Ja die goeie oude "R",ging als de brandweer(veel sneller als de T6(maar die is weer een stukkie comfyer-tom-562 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:04:
Damn, die 850![]()

heb de 855 11 jaar gehad ,en rijdt nog steeds rond. :)(daar was serieus aan gewerkt(motor een beetje,320 pk,buitenkant een beetje meer,is smaak(zelfs een 1-off achterbupert laten maken.

en een zijkantshotje(voorkant niet helemaal erop

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2014 19:32 ]
Zonder xenon gaan de DRL's uit als je dimlicht aan gaat.F-Tim schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:12:
[...]
Grappig, ik heb een "normale" uitvoering, dus geen R-design... en het staat gewoon standaard aan. Weliswaar "gedimd", maar dat verschil zie je vrijwel niet. Dit is gewoon standaard gedrag vanaf een MY15 met Xenon hoor. Ongeacht of het wel of niet een R-Design is.
Eerst een XC90 met trekhaak in NL aanschaffen.Aight! schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:50:
http://suchen.mobile.de/a...iveFeatures=EXPORT&noec=1
Oei en hoe krijg ik die hier?
Ik dacht een leuk aangeklede T6 uit Duitsland aan te schaffen maar sinds de importheffing op CO2 uitstoot wordt berekend is dat helemaal niet zo leuk meer. In sommige gevallen betaalje bijna de dagwaarde
Verwijderd
Dikke Volvo's hoor @Koekenbak!
BPM moet tuurlijk ook nog betaald worden bij het importeren
BPM moet tuurlijk ook nog betaald worden bij het importeren

XC90 vindt ik een van de lelijkste Volvo's. Dan nog liever een XC 70jadjong schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:58:
[...]
Eerst een XC90 met trekhaak in NL aanschaffen.
Ik dacht een leuk aangeklede T6 uit Duitsland aan te schaffen maar sinds de importheffing op CO2 uitstoot wordt berekend is dat helemaal niet zo leuk meer. In sommige gevallen betaalje bijna de dagwaarde
Tijdelijk Duits kenteken fixen (ook in combinatie mogelijk met verzekering voor die periode), hier naartoe rijden en dan invoeren bij de RDW. Helaas komt er wel een behoorlijk bedrag BPM bij waardoor het niet meer zo goedkoop wordt als het lijkt.Aight! schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:50:
http://suchen.mobile.de/a...iveFeatures=EXPORT&noec=1
Oei en hoe krijg ik die hier?
Verwijderd
Heb ik hier(lees belgieBart-Willem schreef op woensdag 03 december 2014 @ 20:32:
[...]
Tijdelijk Duits kenteken fixen (ook in combinatie mogelijk met verzekering voor die periode), hier naartoe rijden en dan invoeren bij de RDW. Helaas komt er wel een behoorlijk bedrag BPM bij waardoor het niet meer zo goedkoop wordt als het lijkt.Rest-BPM kan je wel op diverse sites narekenen.
Tijdelijk kenteken halen(kan ongeveer iedere 50a 60 km,speciaal kantoor voor),neem dan wel die met de rode band(mag je ook in nederland en belgie rijden(zolang als de plaat geldig is)dan naar de douane(kostte 2.80 euro om in te voeren
Als de plaat er is(ingeschreven ,betaal je hier de BIV(was in dit geval ongeveer 3000 euries

Zag laatst idd een non R-Design met dat beeld toen ik een nieuwe V40 voorbij reed. Direct aan het leuren gegaan met mijn MY13 bij dealer en VolvoNL (ik wil dat ook (momentum met xenon en ledstrip onder)), maar tot op heden geen positief antwoord... Was toen al hemel en aarde verzetten om bij drl licht rondom geregeld te krijgenF-Tim schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:12:
[...]
Grappig, ik heb een "normale" uitvoering, dus geen R-design... en het staat gewoon standaard aan. Weliswaar "gedimd", maar dat verschil zie je vrijwel niet. Dit is gewoon standaard gedrag vanaf een MY15 met Xenon hoor. Ongeacht of het wel of niet een R-Design is.
"Mekker, blaat"
Die V70 deden het ook goed in de lease:
http://www.autoscout24.nl...aspx?id=262848259&asrc=st|as
Wat een hoop KM's en alle onderhoud gehad in het boekje. Als er in parrot in zit ga ik meestal wel uit dat het een ex-lease is geweest
http://www.autoscout24.nl...aspx?id=262848259&asrc=st|as
Wat een hoop KM's en alle onderhoud gehad in het boekje. Als er in parrot in zit ga ik meestal wel uit dat het een ex-lease is geweest
Welkom bij de Tweakers Volvo familieVerwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 21:17:
[...]
Heb ik hier(lees belgie)ook gedaan.
Tijdelijk kenteken halen(kan ongeveer iedere 50a 60 km,speciaal kantoor voor),neem dan wel die met de rode band(mag je ook in nederland en belgie rijden(zolang als de plaat geldig is)dan naar de douane(kostte 2.80 euro om in te voeren)dan keuring(invoer)en dan uiteindelijk plaat aanvragen.
Als de plaat er is(ingeschreven ,betaal je hier de BIV(was in dit geval ongeveer 3000 euries)en dan rijden maar.de auto gekocht voor ongeveer de helft van wat ie hier kosten moest(18K euro, 3 jaar oud en 65K kms)
Strakke 855 en nette V70 hoor. Je zegt dat die niet snel is, maar ik denk dat je met gemak 90% van wat je tegenkomt achter je laat (75% lukt mij zelfs al met een XC60 D5) waarschijnlijk vergelijk je met de 855? Die woog natuurlijk minder en had waarschijnlijk en wat agressievere krachtopbouw, stuggere vering enz? Maakt een groot verschil natuurlijk.
3k aan BIV is niet niks, maar gelukkig maar eenmalig. Is zo'n T6 verder nog betaalbaar in ons Belgenlandje? Tax, verzekering? Verbruik zal ook niet mis zijn waarschijnlijk? Als ik zie wat mijn XC60 me kost met 30k km per jaar moet het niet veel gekker worden eigenlijk nu ik net alleen ben gaan wonen... Zo'n 300pk beest zal altijd wel een beetje een droom blijven...
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Als ik snel even een V70 D5 uit 2003 nareken op de Autoweek site kom ik aan €1957. Vind ik nog wel meevallen.....Bart-Willem schreef op woensdag 03 december 2014 @ 20:32:
[...]
Tijdelijk Duits kenteken fixen (ook in combinatie mogelijk met verzekering voor die periode), hier naartoe rijden en dan invoeren bij de RDW. Helaas komt er wel een behoorlijk bedrag BPM bij waardoor het niet meer zo goedkoop wordt als het lijkt.Rest-BPM kan je wel op diverse sites narekenen.
Verwijderd
Natuurlijk zijn er goedkopere wagens(maar je leeft maar 1 keer)verzekering een goede700 euro en tax een kleine 800 Voor de rest heb ik weinig (dure) hobby's dus al bij alppFreddy schreef op donderdag 04 december 2014 @ 01:01:
[...]
Welkom bij de Tweakers Volvo familie![]()
Strakke 855 en nette V70 hoor. Je zegt dat die niet snel is, maar ik denk dat je met gemak 90% van wat je tegenkomt achter je laat (75% lukt mij zelfs al met een XC60 D5) waarschijnlijk vergelijk je met de 855? Die woog natuurlijk minder en had waarschijnlijk en wat agressievere krachtopbouw, stuggere vering enz? Maakt een groot verschil natuurlijk.
3k aan BIV is niet niks, maar gelukkig maar eenmalig. Is zo'n T6 verder nog betaalbaar in ons Belgenlandje? Tax, verzekering? Verbruik zal ook niet mis zijn waarschijnlijk? Als ik zie wat mijn XC60 me kost met 30k km per jaar moet het niet veel gekker worden eigenlijk nu ik net alleen ben gaan wonen... Zo'n 300pk beest zal altijd wel een beetje een droom blijven...

Dat is vrij veel, zeker als je bedenkt dat ik 3 jaar terug een V70 D5 uit 2003 geïmporteerd had waar 1600 Euro rest-BPM op zat.loeberce schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:09:
[...]
Als ik snel even een V70 D5 uit 2003 nareken op de Autoweek site kom ik aan €1957. Vind ik nog wel meevallen.....
Zo.. daar is 'ie dan.. een XC70 in plaats van m'n 960.. Eens zien of we daar nog een paar jaartjes plezier aan kunnen beleven 

Dat is een indicatieve berekening, die waarschijnlijk nog wel lager uitvalt. Maar dan heb je tenminste een beeld van de kosten. Op een auto met verkoopprijs van €2000 is dat natuurlijk wel veel.Bart-Willem schreef op donderdag 04 december 2014 @ 15:06:
[...]
Dat is vrij veel, zeker als je bedenkt dat ik 3 jaar terug een V70 D5 uit 2003 geïmporteerd had waar 1600 Euro rest-BPM op zat.Was wel een speciale uitvoering (actiemodel, en de Belastingdienst accepteerde dat in eerste instantie niet en ging de opties los erbij vermelden waardoor er een fors hogere catalogusprijs uit kwam), maar toch redelijk in de opties. Het is sowieso uitvoering-afhankelijk, dus wel rekening mee houden. Ik blijf het alleen wel absurd vinden dat over de opties ook doodleuk BPM wordt berekend.
Nice!kraats schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:17:
Zo.. daar is 'ie dan.. een XC70 in plaats van m'n 960.. Eens zien of we daar nog een paar jaartjes plezier aan kunnen beleven
[afbeelding]
Dat lijkt me ook, bij die indicatie-berekeningen worden opties namelijk vaak los berekend en dan kom je op een (veel) hogere nieuwprijs uit dan wanneer het bijvoorbeeld een actiemodel is, of gewoon een model wat al die opties standaard erbij geleverd had gekregen.loeberce schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:27:
[...]
Dat is een indicatieve berekening, die waarschijnlijk nog wel lager uitvalt. Maar dan heb je tenminste een beeld van de kosten. Op een auto met verkoopprijs van €2000 is dat natuurlijk wel veel.
[ Voor 44% gewijzigd door Bart-Willem op 05-12-2014 14:04 ]
Verwijderd
Netjes! Blijven toch leuke bakken die XC70'skraats schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:17:
ingeruild.. voor heul weinig.. Maar moest ook erg veel aan gebeuren.. dus niet echt rouwig om nu.
Verwijderd
Ziet er goed uit man.
Ben zelf ook in de markt geweest voor een XC
,maar is de andere geworden.
Zal wel lukken zeker(een paar jaartjes vooruit
)
Zal wel lukken zeker(een paar jaartjes vooruit
Waar?kraats schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:46:
[...]
ingeruild.. voor heul weinig.. Maar moest ook erg veel aan gebeuren.. dus niet echt rouwig om nu.

Weet niet hoe licht jouw S80 dan is, maar mijn 960 weegt "maar" 1475kg, vind ik reuze meevallen voor zo'n grote en bomvolle auto. Verbruik is inderdaad vrij aan de hoge kant.
---RAWE CEEK!!!---
Kraats had een 960 Estate, die zijn wel wat zwaarder.
M'n S80 weegt exact 1535kg.
Mijne 1560 kg, net een paar kg in een nieuwe belastinggroep (handige harries van Volvo, had bij de typegoedkeur dan het reservewiel eruit getrokken ofzo)
V90/960 station zit volgens mij op de 1600 kg
Vaak bu'j te bang!
Ik ben dus voor een V70 aan het kijken en die schommelen tussen 1560 en 1640 of zo.
Zal wel aan de automaat liggen die zijn meestal zwaarder.
Zoveel zwaarder dan een S60 of S80 zijn ze dus ook weer niet. Wel als ik ze vergelijk tegen een Passat variant, Mercedes station, etc, die zijn meestal wel 100 tot 150 kilo lichter.
Zou de veiligheid van Volvo wel zijn die zo zwaar is
Zal wel aan de automaat liggen die zijn meestal zwaarder.
Zoveel zwaarder dan een S60 of S80 zijn ze dus ook weer niet. Wel als ik ze vergelijk tegen een Passat variant, Mercedes station, etc, die zijn meestal wel 100 tot 150 kilo lichter.
Zou de veiligheid van Volvo wel zijn die zo zwaar is
Een V70 is volgens mij ook wel een stukje groter dan een VW Passat
Vaak bu'j te bang!
Massa rijklaarBart-Willem schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 17:32:
Waar?En die komt binnenkort te koop dus?
Zo'n 960 blijft echt heel tof, alleen is die wel een heel stuk zwaarder dan m'n S80 en zuipt 'ie meer.
1641 kg
Massa ledig voertuig
1541 kg
...volgens de RDW. Enneh.. bij autobedrijf Tanghe. Ik weet alleen niet of ze 'm op de site gaan zetten. Valt een beetje buiten hun normale segment. Zal binnenkort vast wel op Marktplaats verschijnen.. ow wacht.. hij staat er al op: http://link.marktplaats.nl/m876888714 voor heel veel meer dan ik er voor gekregen heb
Hmm dan is je 960 nog vrij licht.
Sommige typegoedkeuringen van S90's en V90's laten zo'n ding doodleuk over de 1600kg wegen (leeggewicht).
1150 vind ik al niet overdreven duur, maar als dat "heel veel meer" is dan wat jij ervoor gekregen hebt dan wil ik niet weten wat voor beledigend bedrag je ervoor gevangen hebt.

1150 vind ik al niet overdreven duur, maar als dat "heel veel meer" is dan wat jij ervoor gekregen hebt dan wil ik niet weten wat voor beledigend bedrag je ervoor gevangen hebt.

Dit topic is gesloten.