Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.442 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:22

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dat is geen duurzame Volvo techniek, maar Franse rommel. Waarschijnlijk iets met de schakelbussen/kabels.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:14

-tom-562

Oliesjeik

Kan idd ook een simpel busje o.i.d. zijn. M'n pa heeft ooit eens een Carisma gehad (deelt veel met de oude V/S40), de bak die er in lag was van Renault, dat was ook het enige wat ooit een soort van stuk is gegaan, 1 of ander stom busje in het schakelmechanisme was versleten, daardoor kreeg je 'm met heel veel pijn en moeite in z'n 1.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 13:18
maar ik snap de logica niet in waarom ik dan wel kan schakelen wanneer de motor niet draait, maar vanaf hij draait, blokkeert alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vandaag even afscheidsfoto's genomen van mijn V40 (D2, Powershift, Momentum + Business Pack Pro + Driver Support Line, bekleding P500 incl. Centre Court inleg):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers.net/pics/V40_MY14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers.net/pics/V40_MY14_CC.jpg

Vanaf morgen wachten er 76 trappelende paardjes extra :), in een nieuwe V40. Overigens zal ik mijn Powershift in combinatie met de Driver Support Line wel missen. In bepaalde omstandigheden op de weg was het prima vertoeven met de ACC (de Queue Assist is echt zeer fijn). De verder opties uit het pakket het ik eigenlijk maar weinig gebruikt (Adaptief groot licht zelden gebruikt (zo af en toe verblind je toch nog iemand + dat ik niet nachtblind ben), BLIS (incl. CTA en LCMA ;)) werkt eigenlijk alleen fijn in het donker (overdag valt het lichtje gewoon niet bijzonder op en heb je meestal goed zicht naast je)). De Collision Warning is af en toe wat te enthousiast en ik heb toch een 2 momenten over 30.000 km dat ik de remmen hoorde kraken (soort halve in greep van de automatische rem) terwijl er echt niets was om in te grijpen., Verder heb ik niet nogmaals de Centre Court inleg genomen, maar het is wel fraai (imho). Als het sfeerlicht bijvoorbeeld op paars staat (vind ik de mooiste kleur van dat ledje) dan is de hele console paars :). Verder vroeg ik me af of er eigenlijk mensen zijn die de DVD-speler wel eens gebruikt hebben, heb het 1x gebruikt om een muziek DVD te testen, maar verder heeft er niet eens een optische schijf ingezeten.

Ergens in de loopt van deze maand verkrijgbaar bij een Volvo Cars dealer :).

Wel iets burgerlijks gedaan nu: de volgende is met trekhaak (vast). Kom maar op met die sleurhut! Van al die verwennerij word ik toch weer blij (of misschien wel een beetje verpest :)).

[ Voor 0% gewijzigd door fredkroket op 09-11-2014 23:05 . Reden: 190 - 114 blijkt 76 te zijn :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:42
Ik heb die CD/DVD speler nog nooit gebruikt, heb er ook nog geen reden voor gehad om het te gebruiken tot nu toe. Misschien eens controleren of hij eigenlijk wel werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:03
Ik heb de dvd nog nooit gebruikt :) Zelfs nooit een cd erin gehad....

Enige wanneer die speler gebruikt werd, was als er een update voor de navigatie kaart beschikbaar was ;)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
fredkroket schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:03:
Vandaag even afscheidsfoto's genomen van mijn V40 (D2, Powershift, Momentum + Business Pack Pro + Driver Support Line, bekleding P500 incl. Centre Court inleg):

[afbeelding]

[afbeelding]

Vanaf morgen wachten er 76 trappelende paardjes extra :), in een nieuwe V40. Overigens zal ik mijn Powershift in combinatie met de Driver Support Line wel missen. In bepaalde omstandigheden op de weg was het prima vertoeven met de ACC (de Queue Assist is echt zeer fijn). De verder opties uit het pakket het ik eigenlijk maar weinig gebruikt (Adaptief groot licht zelden gebruikt (zo af en toe verblind je toch nog iemand + dat ik niet nachtblind ben), BLIS (incl. CTA en LCMA ;)) werkt eigenlijk alleen fijn in het donker (overdag valt het lichtje gewoon niet bijzonder op en heb je meestal goed zicht naast je)). De Collision Warning is af en toe wat te enthousiast en ik heb toch een 2 momenten over 30.000 km dat ik de remmen hoorde kraken (soort halve in greep van de automatische rem) terwijl er echt niets was om in te grijpen., Verder heb ik niet nogmaals de Centre Court inleg genomen, maar het is wel fraai (imho). Als het sfeerlicht bijvoorbeeld op paars staat (vind ik de mooiste kleur van dat ledje) dan is de hele console paars :). Verder vroeg ik me af of er eigenlijk mensen zijn die de DVD-speler wel eens gebruikt hebben, heb het 1x gebruikt om een muziek DVD te testen, maar verder heeft er niet eens een optische schijf ingezeten.

Ergens in de loopt van deze maand verkrijgbaar bij een Volvo Cars dealer :).

Wel iets burgerlijks gedaan nu: de volgende is met trekhaak (vast). Kom maar op met die sleurhut! Van al die verwennerij word ik toch weer blij (of misschien wel een beetje verpest :)).
Hier nog een liefhebber van Centre Court inleg. Heb het ook op mijn V40 zitten en het reflecteert in het donker inderdaad heel mooi de sfeerverlichting. Daarnaast vind ik het ook mooi dat het een lichte onderbreking is van het verder vrij donkere dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Laatst online: 11:40
Cross post:
"Nieuwe" auto met 59.700 km op de teller aangezien de andere lease bijeen geplooid geworden is.
Ik stel u voor aan de Volvo V50
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yffM8Go.jpg
Met het meest kale interieur en zonder noemenswaardige opties. Zo erg zelfs dat ze me een los GPS toestel vanuit de firma gegeven hebben (waarschijnlijk uit pure schaamte :) )

Alles is functioneel maar daar heb je dan ook alles mee gezegd. Ik ben er niet wild van, laat dat duidelijk zijn, maar ben wel blij dat ik terug in iets anders kan rond rijden als die huur Fiesta.

DrivE, 1.6 D, 115 PK, 0 komma 0 aan opties, niet mijn beste 1ste ervaring met Volvo rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes! _/-\o_ _/-\o_
X-DraGoN schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:04:
Cross post:
"Nieuwe" auto met 59.700 km op de teller aangezien de andere lease bijeen geplooid geworden is.
[afbeelding]
Met het meest kale interieur en zonder noemenswaardige opties. Zo erg zelfs dat ze me een los GPS toestel vanuit de firma gegeven hebben (waarschijnlijk uit pure schaamte :) )

Alles is functioneel maar daar heb je dan ook alles mee gezegd. Ik ben er niet wild van, laat dat duidelijk zijn, maar ben wel blij dat ik terug in iets anders kan rond rijden als die huur Fiesta.

DrivE, 1.6 D, 115 PK, 0 komma 0 aan opties, niet mijn beste 1ste ervaring met Volvo rijden.
Gefeliciteerd met de aanwinst. En zo erg is het toch niet dat er weinig opties op zitten? Mijn vader zegt altijd 'alles wat dr op zit kan kapot' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
De belangrijkste vraag is... hoelang moet je ermee rijden? Korte tijd, of lange tijd? ;)
En, in het geval dat het korte tijd is... heb je een andere besteld waarop je wacht?

Maar inderdaad... een degelijke en tijdloze, maar niet bepaald spannende, uitvoering die je zo rijdt.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:41

Cheezus

Luiaard

F-Tim schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:28:
Ik heb de dvd nog nooit gebruikt :) Zelfs nooit een cd erin gehad....

Enige wanneer die speler gebruikt werd, was als er een update voor de navigatie kaart beschikbaar was ;)
Dat inderdaad, en vanwege dat fantastische update proces ben je dan wel meteen een paar weken met Dvd's aan de gang :') .. verder alles op een mini USB stickje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 14:04

ppFreddy

gewoon Frederik

X-DraGoN schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:04:
Cross post:
[afbeelding]

Dat het niet de beste eerste ervaring is kan Volvo natuurlijk niet aan doen, het feit dat de firma kiest voor een kaal model ligt natuurlijk aan de firma zelf. Had de V50 niet al standaard airco? Geen idee hoe dat nu zit, maar bij bepaalde Duitse "luxe" merken was dat 2 jaar geleden zelfs nog een optie terwijl het bij Volvo gewoon al standaard was in alle modellen.
Oem ingebouwde gps was toen ook nog niet echt ingeburgerd (vergeet niet dat de eerste V50 ook al ruim 10 jaar geleden verscheen) tegenwoordig is het bijna schande om er geen te hebben. "ja, er zit een gigantisch scherm in het dashboard, maar je kan er niet mee navigeren..."

Ik ga er van uit dat de V50 tijdelijk is? Iets anders op komst?

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 10:58
Even terug te vallen op het verlichting verhaal. Ik heb het gevraagd aan mijn dealer. Hij zegt dat het mogelijk moet zijn om je ledstrip en koplampen tegelijkertijd aan te zetten. Monteur is het nog aan het onderzoeken. Ik krijg feedback als zij meer weten.

"Onze chef werkplaats is het aan het uitzoeken. Hij gaat ervan uit dat het kan, maar wil dit eerst zeker weten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Zo, de V40 D4 nu 2 dagen in het bezit en ik moet toch wel zeggen dat er onderhuids een en ander veranderd is bij de V40:

+ de motor... Moet er nog even aan wennen, maar heerlijke motor. Wel duidelijk een stuk lag merkbaar na het schakelen (niet meer gewent wegens Powershift). Wel bijzonder hoe bij 195 ook echt in 1x het vermogen vertrokken is..

+ het TFT display is vele malen sneller (of beter, nu eindelijk goed). Bladeren of veranderen van thema gaan nu gewoon fatsoenlijk t.o.v. een MY13/MY14.

+ Snelheid van heel het Sensus Connect systeem positief verrast. Ook het invoeren met de stembediening gaat nu beter en vlotter (adres in 1x inspreken, ipv alles apart (waarbij je bij adressen met meerdere cijfers per cijfer aan het opzeggen was). Verder de menu's van de telefoon werken nu ook gewoon een stuk vlotter fijner.

- Ik had een MY13 met verlichte pook (was een fijn gevormde pook), mijn MY14 was een automaat dus die pook had ik maar beperkt vast (maar ook dat was een fijn gevormde pook). Nu heb ik een pook zonder verlichting, maar dat is maar een ielig pookje.

- Ik had het navigatiescherm altijd gedeeld in 2 schermen (1 wat verder uitgezoomd, de ander meer op detail). Helaas is dat bij de nieuwe Sensus Connect niet meer mogelijk.

Al met al, zeer tevreden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
ppFreddy schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:07:
[...]

Dat het niet de beste eerste ervaring is kan Volvo natuurlijk niet aan doen, het feit dat de firma kiest voor een kaal model ligt natuurlijk aan de firma zelf.
Vaak is het een beetje penny wise pound foolish om op dit manier (zo kaal) een auto aan te schaffen. Erg voordelig bij aanschaf, bij verkoop zit je vaak met een winkeldochter. Dus het voordeel dat je dacht te behalen t.o.v. een iets luxer uitgevoerde versie valt vaak erg tegen. Of het moet echt de wens van de berijder om een dergelijke auto te rijden...

Zie bijvoorbeeld het aanbod Megane's dat gaat komen. Er rijden eindeloos veel GT-Line's en Bose's rond (die markt is al wat verzadigd), de kale versies gaan voor veel minder weg of hebben een veel langere sta-tijd bij de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 13:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vanmorgen op de A30 een okergele P1800 gespot. <3

(Ja, het was echt een P1800, geen 1800ES... ;) )

[ Voor 34% gewijzigd door Mx. Alba op 11-11-2014 11:44 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

fredkroket schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:11:

- Ik had een MY13 met verlichte pook (was een fijn gevormde pook), mijn MY14 was een automaat dus die pook had ik maar beperkt vast (maar ook dat was een fijn gevormde pook). Nu heb ik een pook zonder verlichting, maar dat is maar een ielig pookje.

- Ik had het navigatiescherm altijd gedeeld in 2 schermen (1 wat verder uitgezoomd, de ander meer op detail). Helaas is dat bij de nieuwe Sensus Connect niet meer mogelijk.

Al met al, zeer tevreden :).
Ik kan je hele verhaal beamen, V40 MY15 heeft een heel aantal verbeteringen. Heb zelf ook nu een MY15, had een MY14.
De pook is drastisch veranderd inderdaad. Zowel de verlichte als de niet verlichte pook. Die jij hebt is echt heel klein. De MY15 met lichtjes, is ook kleiner en nu alleen de tekst. Voorheen was de hele bovenkant van de pook verlicht.

Dat navigeren is nu op basis van Nokia Here. Zelfs de TMC verkeersinfo is redelijk actueel en zelfs voor N wegen beschikbaar. De 2 schermen die je noemt zitten er nog deels in, bij kruisingen. Is ergens een instelling om dat zichtbaar te maken. Je ziet dan een schematische weergave van de zijwegen aan de linkerkant van je scherm en de normale kaart rechts en komt naar voren op beslismomenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:57
vhal schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 21:16:
Beetje sub heeft wel een crossover instelling. Zo kunnen de lage frequenties via de sub gaan en de rest -afhankelijk wat je instelt - via de standaard speakers.

Zolang ze je niet afschepen met een "premium" cheap-ass-onder-de-stoel sub (want het mag ws niks kosten), kan er weinig mis mee gaan.

Pioneer heeft wel aardige units voor een nette prijs. De ts-wx710 om maar even een voorbeeld te noemen.
En toevallig hebben ze ook een actieve pioneer subwoofer onder mijn stoel gebouwd met de regelaar in het dashbordkastje. Ik heb nog geen tijd gehad om alles perfect in balans te tweaker, maar na wat quick instellingen klinkt het al een behoorlijk stuk beter.

Het is nu voor het eerst zo dat ik het volume daadwerkelijk zachter moet doen omdat het anders gewoon te hard gaat. Zonder gekraak en geresoneer overigens. Met de bass op -1 en verder de lage tonen dus via de sub hoor je overduidelijk het verschil wat het kwaliteitsniveau behoorlijk ten goede komt. Je krijgt een veel dieper geluid, zowel bij trance muziek maar ook bij bijv. een live concert van Adele. Echt een wereld van verschil en wat mij betreft een prima oplossing. Overigens nemen de dealer en leasemaatschappij de kosten opzich. Die gaan ze wel weer bij Volvo verhalen maar dat is verder niet mijn probleem :).

Moet zeggen dat ik het bijzonder netjes (eigenlijk doodnormaal maar toch) opgelost vind. Nu heb ik echt het gevoel dat mijn V40 helemaal af is. Want een top auto was het, maar nu is het geluid (wat ik enorm belangrijk vind) ook nog eens zo goed als helemaal top.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

JesseV schreef op zondag 02 november 2014 @ 22:30:
Wij hebben hier thuis een probleem wat verband houdt met de combinatie Volvo en iPhone.

De huidige situatie:
Volvo v70 2005 met ingebouwde telefoon, iPhone wordt in vliegtuigmodus gezet. Duo simkaart in de Volvo wordt gebruikt om te bellen. Losse TomTom voor de navigatie.

Nu is het verkeersinfo abonnement van de TomTom niet echt goedkoop en moeten de kaarten ook geüpdatet worden. Samen kost dat toch weer +/-€110,-.

Het liefst willen we navigeren met de Navigon app op de iPhone (app hebben we al) verkeersinfo zou dan kunnen gaan via een mifi hotspot, alleen ik heb er geen rekening mee gehouden met het feit dat gps niet werkt in de vliegtuigmodus. Ik weet dat er gps over wifi bestaat, maar kan dat in dit specifieke geval ingezet worden?

Denk alsjeblieft vrijuit, alle ideeën zijn welkom. Zolang het maar niet meer kost dan investeren in de TomTom. Alvast hartelijke bedankt!!
De goedkoopste versie is 59 euro als ik me niet vergis, en een jaar verkeersinfo heb ik laatst 23 euro voor betaald. Ik vind dat net helemaal niet duur. Vroeger was met name dat info abo stukken duurder, was iets van 60 euro per jaar geloof ik. Dan kom ik op 120 euro maar dat klopt dus niet meer.

Ik vind het echt een mooie prijs ook als je beseft dat alle kaartupdates gratis zijn.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:39

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Welke denken jullie:

http://voorraad.autodataw...ort-line/occ1378795-6df5b

of

http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

Morgen even bellen, ben benieuwd wat ik nog terug krijg voor de S70. Vindt het wel een prettige bak, maar dat verbruik draait mij de nek om met 600km woon werk verkeer per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Zo'n hekel aan.. Bijna elke verkoper zet 'geartronic' bij de advertentie, terwijl het om een gewone automaatbak gaat. En ik zou niet weer voor een gewone automaat kiezen.
* kraats is ook op zoek naar een V70 of nog liever XC70

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:09

mr_petit

opperprutser

Bij volvo noemen ze dat nou eenmaal geartronic.
Microprocessorgestuurde automaat met voorkeuzeselectie. Niets bijzonders want bijna elke automaat van die generatie doet en kan dat.
Zelf vind ik het helemaal niets. M'n zus heeft een xc70 (II) met automaat, m'n vader een v70 (III) met automaat en ik een XC70 (III) met handbak....Vergelijkingsmateriaal zat ;)
Met een automaat heb ik minder het gevoel dat het gaspedaal verbonden zit met de aandrijflijn/wielen.
Ook vind ik de software van de geartronics niet bijster goed.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:39

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Ik zou niet snel weer voor een handbal kiezen, automaat en file is top!

Hoe fijn dat je nooit hoeft te schakelen, in het begin zei ik ook altijd dat het voor luie mensen is. Sinds maart heb ik de s70 met automaat en vraag me nu af waarom ik dat steeds zei! Automaat is heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik wil ook nooit meer anders. Waarom zou je nog met de hand willen schakelen? En kom niet met het argument 'sportief' rijden want zolang je geen Porsche dagelijks op 't circuit rijdt is het een kulargument :P

Wat betreft die V70's, ik vind ze alletwee. Iet echt iets zo op 't eerste gezicht. T zijn vrij karige uitvoeringen. Als ik moet kiezen, dan voor die blauwe, temeer omdat die niet zo'n afzichtelijke aftermarket radio heeft en een volvo carkit/telefoon :P
Maar het is verder ook afhankelijk van de rest van de staat van de auto. Hoe is 't onderstel (draagarmen, veren, dempers --> werken de nivomats nog, als een V70 die heeft dan), hoe is de automaat etc

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

-tom-562 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 23:20:
En kom niet met het argument 'sportief' rijden want zolang je geen Porsche dagelijks op 't circuit rijdt is het een kulargument :P
Het rijdt niet sportief :P
Mensen die dat een kulargument vinden kunnen niet sportief rijden :P

En het rijdt niet anticiperend, want er zit een domme computer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:19

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Aight! schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 23:02:
Ik zou niet snel weer voor een handbal kiezen, automaat en file is top!
Misschien een CVT, maar de Stronic in mijn Audi vind ik totaal crap in de file, vooral als het heel langzaam gaat, maar wel door rolt. Het is echt heel lastig dan je snelheid te regelen met alleen het gaspedaal, met schokken tot gevolg.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:32
CVT + file is wel zalig. Vooral dan in combinatie met een hybride. Geen geluid, boterzacht optrekken en afremmen, groot stuk van de file electrisch rijden.

1x met bmw 1 automaat gereden, daar kon ik ook niet veel slecht over zeggen; ik schakel in elk geval slechter dan dat ding, maar dat zegt meer iets over mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Filerijden moet je met de D en N stand spelen. Zalig, niks remmen of gasgeven

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2014 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Gewoon zorgen dat je niet in de file komt, heb je ook geen automaat nodig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Get!em schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:01:
[...]
De pook is drastisch veranderd inderdaad. Zowel de verlichte als de niet verlichte pook. Die jij hebt is echt heel klein. De MY15 met lichtjes, is ook kleiner en nu alleen de tekst. Voorheen was de hele bovenkant van de pook verlicht.
De pook die ik heb is inderdaad ook een verlichte versie (bleek gisteravond :)). Blijft maar een ielig ding in vergelijking met de eerdere die ik gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

mr_petit schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 23:23:
[...]

Het rijdt niet sportief :P
Mensen die dat een kulargument vinden kunnen niet sportief rijden :P

En het rijdt niet anticiperend, want er zit een domme computer in.
Je weet dat de Volvo bak zelflerend is? Die van mij schakelde toen ik mijn S80 net pas had ook niet zoals ik wilde. Nu doet de bak precies wat ik wil :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
-tom-562 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 08:37:
[...]

Je weet dat de Volvo bak zelflerend is? Die van mij schakelde toen ik mijn S80 net pas had ook niet zoals ik wilde. Nu doet de bak precies wat ik wil :P
Weet je dat zeker? Is het niet andersom, ben je niet gewoon gewend geraakt aan de bak? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

mr_petit schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:59:
Bij volvo noemen ze dat nou eenmaal geartronic.
Microprocessorgestuurde automaat met voorkeuzeselectie. Niets bijzonders want bijna elke automaat van die generatie doet en kan dat.
Zelf vind ik het helemaal niets. M'n zus heeft een xc70 (II) met automaat, m'n vader een v70 (III) met automaat en ik een XC70 (III) met handbak....Vergelijkingsmateriaal zat ;)
Met een automaat heb ik minder het gevoel dat het gaspedaal verbonden zit met de aandrijflijn/wielen.
Ook vind ik de software van de geartronics niet bijster goed.
Ik kan geen andere info vinden dan dat Geartronic een manumatic is (Automaat met mogelijkheid om zelf te schakelen). Bij de gewone automaat kan het natuurlijk niet. Ik heb het dan over 2000 - 2003 ongeveer..
Ik heb een teringhekel aan de automaat in m'n 960 en zou zelf liever voor een handbak gaan. Maar ja.. ik heb ook nog een vrouw.. en die vindt het wel lekker. Dus lijkt me een Geartronic nog een beetje een middenweg. Kan ik tenminste terugschakelen vóór het inhalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:19

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[...]

Mijn Stronic zou ook zelflerend moeten zijn. Maar hij snapt na 4 jaar nog niet dat ie voor de bocht moet schakelen, ipv na de bocht als ik op het gas ga. Misschien dat ie iets leert tijdens 1 rit, maar daar heb ik ook nog niets van gemerkt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb mijn V60 D4 binnen en heb hier een korte impressie gegeven :).

[ Voor 30% gewijzigd door Sallin op 12-11-2014 09:56 ]

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

[...]

Ja zelflerend. Maar het verandert niet de aard van het beestje. Het blijft een slushbox. Dat er geen karakterstanden opzitten betekend dat hij per definitie niet geschikt is voor sportief rijden. Hij is niet zelflerend van het ene op het andere moment.
kraats schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:02:
[...]
Ik kan geen andere info vinden dan dat Geartronic een manumatic is (Automaat met mogelijkheid om zelf te schakelen)
Idd een manumatic. Toch vind ik de manuele stand niet lekker rijden aangezien je geen volledige controle hebt. Er zijn namelijk punten waarop de bak tòch zelf op of terugschakelt, die je voornamelijk bij sportief rijden tegenkomt. Dat gaat in tegen het besef van in welke versnelling ik rij.
Zo heb ik gehad dat de geartronic in manuele stand terugschakelde op de snelweg bij een inhaalactie (dat was zelfs met een demo van de dealer (xc70 my2012). Ik dacht wtf?!? dit is een motor met 400Nm. Die kan echt wel in de 6 een inhaalsprintje trekken. manueel hoort manueel te zijn. punt. Oh ja... daarna niet weer opschakelen 8)7 Iemand die minder bij de les is rijdt rustig door naar z'n bestemming in de 5...
Misschien was die bak wel stuk ofzo, maar dat vond ik echt een hele vreemde actie.
zonoskar schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:54:
[...]

Mijn Stronic zou ook zelflerend moeten zijn. Maar hij snapt na 4 jaar nog niet dat ie voor de bocht moet schakelen, ipv na de bocht als ik op het gas ga. Misschien dat ie iets leert tijdens 1 rit, maar daar heb ik ook nog niets van gemerkt.
Dat kan geen enkele automaat. Stel je niet veel voor van het zelflerende, dat richt zich voornamelijk op bij welk toerental hij opschakeld en welke versnelling hij kiest bij constant toerental. Dus het kiezen van de versnelling voor voortbewegen in een rechte lijn.
BMW is bezig met een anticiperend systeem waarbij de automaat aan de gps gekoppeld is en zodoende informatie kan krijgen over wat er gaat gebeuren. Maar zover is het nog lang niet.
Wat je in je eerste paar autorijlessen leert is dus technisch nog niet haalbaar voor een automaat als je het zo bekijkt (dus afremmen op de motor en het kiezen van de juiste versnelling voor een bocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
mr_petit schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:07:
BMW is bezig met een anticiperend systeem waarbij de automaat aan de gps gekoppeld is en zodoende informatie kan krijgen over wat er gaat gebeuren. Maar zover is het nog lang niet.
Wat je in je eerste paar autorijlessen leert is dus technisch nog niet haalbaar voor een automaat als je het zo bekijkt (dus afremmen op de motor en het kiezen van de juiste versnelling voor een bocht).
Volvo (Trucks) heeft zo'n systeem al: http://www.volvotrucks.co...features/Pages/i-see.aspx

Dus op zich moet een dergelijk systeem voor sportief rijden (ipv zuinig rijden) toch wel te realiseren zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Laatst online: 11:40
F-Tim schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 09:05:
De belangrijkste vraag is... hoelang moet je ermee rijden? Korte tijd, of lange tijd? ;)
En, in het geval dat het korte tijd is... heb je een andere besteld waarop je wacht?

Maar inderdaad... een degelijke en tijdloze, maar niet bepaald spannende, uitvoering die je zo rijdt.
Deze is hopelijk een tijdelijke, ik heb het er over gehad met de fleet verantwoordelijke. Ze hoopte me goed nieuws (zelf nieuwe auto bestellen) te kunnen geven begin volgend jaar maar dat is niet zeker.
ppFreddy schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 11:07:
[...]

Dat het niet de beste eerste ervaring is kan Volvo natuurlijk niet aan doen, het feit dat de firma kiest voor een kaal model ligt natuurlijk aan de firma zelf. Had de V50 niet al standaard airco? Geen idee hoe dat nu zit, maar bij bepaalde Duitse "luxe" merken was dat 2 jaar geleden zelfs nog een optie terwijl het bij Volvo gewoon al standaard was in alle modellen.
Oem ingebouwde gps was toen ook nog niet echt ingeburgerd (vergeet niet dat de eerste V50 ook al ruim 10 jaar geleden verscheen) tegenwoordig is het bijna schande om er geen te hebben. "ja, er zit een gigantisch scherm in het dashboard, maar je kan er niet mee navigeren..."

Ik ga er van uit dat de V50 tijdelijk is? Iets anders op komst?
Volvo kan hier inderdaad niets aan doen, maar dat veranderd het feit niet dat mijn eerste ervaring met Volvo niet echt super positief is.
Deze V50 is trouwens samengesteld geweest door een andere werknemer van het bedrijf, waarvan ik de keuzes helemaal niet snap maar dat doet er verder niet toe.
Ik kan voorlopig ook niet goed zitten in de zetel, ik heb al aan alle knoppen gedraaid, maar ik vind geen makkelijke positie waarin mijn onderrug geen last krijgt. De lendensteun draaiknop schijnt het allemaal maar erger te maken. Ik kan wel makkelijk zitten als ik niet helemaal met mijn gat tegen de rugleuning kom, precies er een aantal centimeters ervan af blijf, dat gaat het goed.
Bovenstaande maakt de ervaring met Volvo er niet beter op.

Toevoeging: hij heeft wel degelijk airco, maar bv geen radio/cd die MP3 ondersteunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

Zo, vandaag de XC70 maar weer even winterklaar laten maken. Verse olie, filtertjes, en de versnellingsbakolie ook maar eens laten vervangen (die zag behoorlijk zwart, dus dat was waarschijnlijk de eerste keer). De uitlaat is ook nog even vastgelast (er was een klem doorgeroest, dat krijg je hier in New England met al die pekel), en de winterbanden zijn er ook weer ondergezet. Laat de winter (en de bijbehorende meters sneeuw) nu maar komen! :)

En zo staat ‘ie er dan weer bij na een wasbeurtje:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/16401760/Volvo/xc70_wintermode.jpg

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vraagje voor de kenners hier, dynamo van mijn 960 2.5 is aan het overlijden, past die van een ander type volvo ook? En is er ergens een how-to over te vinden?

---RAWE CEEK!!!---

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Mijn gevoel zou zeggen dat iedere whiteblock dynamo past, maar aan de andere kant zou het me niks verbazen als een laat type redblock dynamo (ook) past (want motor in lengterichting.
Ik kan wel ff in VIDA kijken voor je vanavond.

Vaak bu'j te bang!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Volgens mij zit er een 100Amp dynamo in. Iets zwaarder dan eerdere 940's. Maar let vooral op de poelie die er op zit. Ik heb een zestands multiriem in m'n 960 en geen losse v-snaren

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

NoFearCreations schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:50:
Vraagje voor de kenners hier, dynamo van mijn 960 2.5 is aan het overlijden, past die van een ander type volvo ook? En is er ergens een how-to over te vinden?
Die van een 850 zou ook moeten passen, maar het ligt er maar net aan welk type je hebt: die van Bosch of Denso. Het ding eruit slopen is op zich niet heel moeilijk (wel een heel stuk lastiger dan bijvoorbeeld een 240 of 740).

Maar zijn het niet gewoon de koolborstels/spanningsregelaar die matig/slecht zijn? Dan hoef je wellicht niet heel je dynamo los te halen omdat je er vaak zo al bij kan. :P

Volvotips.com

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Heb straks ff snel gekeken, naar volgens mij kan je niet echt goed bij de achterkant van de dynamo. Morgen nog maar is ff bij daglicht kijken.

---RAWE CEEK!!!---

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

kraats schreef op donderdag 13 november 2014 @ 17:27:
Volgens mij zit er een 100Amp dynamo in. Iets zwaarder dan eerdere 940's. Maar let vooral op de poelie die er op zit. Ik heb een zestands multiriem in m'n 960 en geen losse v-snaren
Dan gaat die van een 940 niet passen. Nu ik nadenk klopt dat idd. Mijn 940 had een losse V-snaar

Vaak bu'j te bang!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wat is je chassisnummer (mag ook via DM)? Ik kom in VIDA een 100 ampere en een 120 ampere tegen, voor een multiriem. Maar ook een 140 ampere voor een losse V-snaar (zoals een 940).
Overigens wel raar, in VIDA kan ik bij 1994 geen 2.5 6-cilinder blok kiezen, alleen de 3 liter en de B204FT en de B230GT.
Maar 1994 zou ook nog dat tussenjaar kunnen zijn waar ze nog die oude 940 neus hadden.

Dat zou trouwens wel mijn ultieme Volvo zijn, een facelift model 960/S90 (dus met platte koplampen), de multilink achteras en een B204FT of B230GT blok. Lekker de betrouwbaarheid van het redblock + het koppel (turbo :9) maar toch die upgrade t.o.v. een 940 (ik zou er zelfs mijn S80 voor willen weg doen)

Vaak bu'j te bang!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-10 17:50

Joostk

Barkrukprofeet

Aangezien ik zaterdag ga kijken bij 2 850s Estate beide, voor de Carbagerun. Beide lopen op gas. de ene is een 2.0 liter de ander een 2.5 liter.
Zijn er nog speciale aandachtspunten om op te letten bij deze Volvo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Het is een Bosch 100A dynamo, typenummer 123500006. Mijn chassisnummer is: YV1964936S1054478.
Het is een dynamo met een plastic achter kap, dus kan niet bij de spanningsregelaar zonder hem te demonteren. Nu snap ik ook waarom de auto niet wilde starten met de 55A accu die ik nog had staan.

@JoostK.
Ik zou voor de 2.5 gaan, heeft toch net wat meer pit, voor een relatief zware auto. Aandachtspunten zijn lekkende bak seals, verstopte carterontluchting, lekkende kachelradiator.

[ Voor 9% gewijzigd door NoFearCreations op 14-11-2014 12:06 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 13:18
Intussen is de wagen hersteld, was dus idd de koppeling, de pomp ervan als ik het goed heb verstaan en de cilinder werden vervangen. Ik heb een korting ontvangen van 50% op de normale prijs omdat zoiets volgens volvo sowieso moest vervangen worden rond 120.000 km, en ze hebben dus rekening gehouden met slijtage. Klopt dat een beetje volgens de kenners hier?

[ Voor 7% gewijzigd door pina op 15-11-2014 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 03-10 16:14

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

edit

[ Voor 97% gewijzigd door Ghostrider op 15-11-2014 16:22 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 23:20

EraZor

Don't mention the war

Voor degenen met een Sensus Connect (dus niet de Connected Touch) zijn er nieuwe kaarten beschikbaar:

http://support.volvocars....7b75d56adc0a80151745dca2b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Nice, download going. 17GB voor Europa.
Inclusief update van Gracenote database (USB muziek-nummer herkenning + plaatjes van de hoesjes van de CD)
Download snelheid is redelijk, 7MB/s, dus er zijn nog niet veel mensen die tegelijkertijd dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
EraZor schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:20:
Voor degenen met een Sensus Connect (dus niet de Connected Touch) zijn er nieuwe kaarten beschikbaar:

http://support.volvocars....7b75d56adc0a80151745dca2b
Thanx EraZor! :) Heb je daar een mail van gekregen? Of toevallig gewoon bijgehouden?

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

F-Tim schreef op maandag 17 november 2014 @ 12:06:
[...]

Thanx EraZor! :) Heb je daar een mail van gekregen? Of toevallig gewoon bijgehouden?
gewoon bijgehouden... vorige update was van mei...2x per jaar, dus zou nu zo'n beetje er moeten zijn. En dat klopt dus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 15:31
Mooi, kan ik mijn V40 ook gaan updaten.
Hoe lang heeft het updaten vorige keer bij jou geduurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:58
wouterve schreef op woensdag 12 november 2014 @ 18:24:
Zo, vandaag de XC70 maar weer even winterklaar laten maken. Verse olie, filtertjes, en de versnellingsbakolie ook maar eens laten vervangen (die zag behoorlijk zwart, dus dat was waarschijnlijk de eerste keer). De uitlaat is ook nog even vastgelast (er was een klem doorgeroest, dat krijg je hier in New England met al die pekel), en de winterbanden zijn er ook weer ondergezet. Laat de winter (en de bijbehorende meters sneeuw) nu maar komen! :)

En zo staat ‘ie er dan weer bij na een wasbeurtje:
[afbeelding]
Mooi werk, Volvo heeft ook wel wat Amerikaans :) Je zit al een aardige tijd daar ohnie?

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
Ben serieus al 6 uur aan het downloaden. Op 100 kreeg een melding dat er iets mistte. en nu weer verder op 33 procent met 11 uur te gaan. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
JeroenV_ schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:21:
Mooi, kan ik mijn V40 ook gaan updaten.
Hoe lang heeft het updaten vorige keer bij jou geduurd?
Updaten duurt 1,5 uur maar volgens mij kun je het ook in stukken doen. Ik heb vanmorgen 35 min gedaan en ga vanmiddag kijken of hij hem weer op pakt :)

Edit: hier duurde alles bij elkaar ongeveer 1 uur en 20 min. Hij pakte gewoon weer op waar hij gebleven was en alles werkt weer als vanouds.

[ Voor 16% gewijzigd door J0YR1D3R op 19-11-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Pagina 242 alweer...

Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/plaatjes%20van%20ander%20volvos/IMG_8024_zpse86e89b9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
J0YR1D3R schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:15:
[...]

Updaten duurt 1,5 uur maar volgens mij kun je het ook in stukken doen. Ik heb vanmorgen 35 min gedaan en ga vanmiddag kijken of hij hem weer op pakt :)
De update heb ik zojuist gedaan, duurde uiteindelijk 1u20min
Had een ritje van 1,5u, dus dat kon mooi 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ik heb maandag een mailtje gestuurd naar de Volvo dealer hoe het zit met kaartupdates voor iGO die bij de Sensus Connected Touch zit. De Volvo website zegt namelijk dat deze éénmaal per jaar beschikbaargesteld worden door de dealer op SD-kaart, en iGO zei laatst bij het opstarten dat de kaarten verouderd zijn. Tot nu toe nog geen reactie gehad..
Zit nog maar op 146 hier hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Gisteren zijn trouwens de 18" eraf gegaan, en vervangen door 16" met winterbanden.
Maar weer eens een ritje gedaan op bejaarden tempo (lees: continu 100 op de cc), moest toch de navi laten updaten ;)

Resultaat
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/zwzw5l.jpg

Met de 18" heb ik dat ook een keer gedaan, en toen kwam het op een zo goed als dezelfde afstand op 4.0l/100km uit. Zit dus amper verschil in tussen de 16" en 18" als ik dit mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
JeroenV_ schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:35:
Gisteren zijn trouwens de 18" eraf gegaan, en vervangen door 16" met winterbanden.
Maar weer eens een ritje gedaan op bejaarden tempo (lees: continu 100 op de cc), moest toch de navi laten updaten ;)

Resultaat
[afbeelding]

Met de 18" heb ik dat ook een keer gedaan, en toen kwam het op een zo goed als dezelfde afstand op 4.0l/100km uit. Zit dus amper verschil in tussen de 16" en 18" als ik dit mag geloven.
Bij mij is het verschil tussen 17" met de Pirreli P7 en 16" met Nokian winterbanden ongeveer 0,25L/100km (gemiddelde van 12 tankbeurten op de Nokians en 29 op de Pirelli's). Winterbanden zijn iets zuiniger bij mij dus, maar niet gigantisch veel. Ik heb ook nog geen 'echte' winter meegemaakt met deze winterbanden, dat maakt ook nog wel verschil gok ik zo :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 19-11-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

121 hier, ligt aan het aantal posts per pagina ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:55:
[...]

291 zelfs bij mij...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:55:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.philseed.com/images/volvo-amazon-1958.jpg
Tankiej schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:55:
[...]

Zit nog maar op 146 hier hoor :+
6deurs 140 is er volgens mij niet :+
Dat is heul geen volvo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

DopdeDouwer schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:41:
[...]

[afbeelding]

[...]

[...]

Dat is heul geen volvo ;)
200 reeks met 1 deur en 9 cilinders, makes no sense :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
DopdeDouwer schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:41:
[...]

[...]

[...]
Maar een 146 bestaat wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ppFreddy schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:03:
[...]

200 reeks met 1 deur en 9 cilinders, makes no sense :+
Was dat niet van het Formule 1 project van volvo? ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
Hmm ik krijg hier een melding met:
Plaats usb-nummer 1.

Als ik de USB waar de update op staat er in steek. Meerdere mensen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ibson schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:41:
Hmm ik krijg hier een melding met:
Plaats usb-nummer 1.

Als ik de USB waar de update op staat er in steek. Meerdere mensen gehad?
Ging bij mij in 1x prima. Misschien een keer controleren met de Volvo app waar je hem ook mee hebt gedownload?

• JeroenV_
Die melding heb ik ook niet gehad.

Ik heb na het downloaden inderdaad ook voor alle zekerheid nogmaals de update tool gestart, en toen gekozen voor "download controleren".
Heeft best wel even geduurd, maar wilde zeker weten dat alles goed was.

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Net de update uitgevoerd, heeft er 1 uur en 20 minuten over gedaan.

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Gaat eea ook lukken met een exfat geformatteerd stickje? Of MOET 't fat32 zijn?

• fredkroket
  • Niet online
EraZor schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:13:
Daarnaast, een eindeloze berg USB-sticks, maar bijna allemaal maximaal 16GB. Eerst maar een grotere stick scoren.

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 12:28
S60 van een kennis op de plaat gezet :-):

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7548/15781496801_5347c86cc3_z.jpgIMG_1475.jpg by ed-oorklep, on Flickr

flickr iRacing Profiel

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:58

Daniel36

vernieuwde formule

Ik ben niet speciaal een liefhebber van de s60, maar dit is een plaatje _/-\o_

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Geen gewonden, dus alle Volvo's in dit plaatje hebben hun berijders weer goed weten te beschermen (net als de auto's van andere merken, overigens):
Afbeeldingslocatie: http://www.nos.nl/data/image/2014/11/19/26775/xxl.jpg

(Ongeval gisteren op de A1, zie: http://nos.nl/artikel/200...kettingbotsing-op-a1.html)

[ Voor 25% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 20-11-2014 16:15 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Als ik zie hoe dicht men op elkaar zit. Tjah rij zelf tegenwoordig een mercedes van 1973 als daily ride. Die gelukkig rondom remschijven heeft en genoeg power om mee te komen. Maat hou me nu echt aan die 2sec regel. Let er nu veel meer op in mn vriendin dr v70 ondanks de veel betere remmen.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
Persoonlijk let ik er ook goed op, maar je bent voor de helft afhankelijk van diegene die achter je rijdt, als die zit te slapen of te weining afstand houdt, heb je bovenstaande alsnog,

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
MEN-O schreef op donderdag 20 november 2014 @ 18:56:
Persoonlijk let ik er ook goed op, maar je bent voor de helft afhankelijk van diegene die achter je rijdt, als die zit te slapen of te weining afstand houdt, heb je bovenstaande alsnog,
Als er iemand kort op mij rijdt, neem ik zelf nog weer wat meer afstand.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Moeilijk als het voor je niet opschiet. ;) Begin dit jaar nog mee gemaakt dat ik samen met die achter mij keurig op tijd stil stond, alleen die halve zool die erachter zat dus niet, die klapte vrolijk met 80 erop. :X
_O_

[ Voor 44% gewijzigd door Joopieboy op 20-11-2014 20:39 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Herko_ter_Horst schreef op donderdag 20 november 2014 @ 16:14:
Geen gewonden, dus alle Volvo's in dit plaatje hebben hun berijders weer goed weten te beschermen (net als de auto's van andere merken, overigens):
[afbeelding]

(Ongeval gisteren op de A1, zie: http://nos.nl/artikel/200...kettingbotsing-op-a1.html)
Hmm, van bijna 1600 kg S80 op je dak wordt je auto dus ook niet beter :P

Vaak bu'j te bang!

• ibson
Poging nummer 4 downloaden van 17 GB. Zucht. Snap het niet waarom het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super nette foto en auto! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
ibson schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:52:
Poging nummer 4 downloaden van 17 GB. Zucht. Snap het niet waarom het fout gaat.
Hier was het na 1 poging gelukt (het downloaden). Nu nog even in de auto "uploaden". Overigens, gezien deze navigatie ook een "Connected" stand heeft, zou het een superidee zijn als het systeem gewoon zelf aan kan geven dat er een update is. Dat je die dan nog even op een andere manier moet download, dat is geen probleem. Maar dan hoef je zelf minder in de gaten te houden of je nog met de meest recente kaart werkt.

Overigens ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die hun telefoon opladen via de USB-poort van de auto. In mijn nieuwe V40 lijkt het wel of er een hoger ampèrage uit de poort komt. Na een uur laden is mijn iPhone 4S +70% bijgeladen, in mijn vorige V40's (MY13 \ MY14) moest ik blij zijn dat er na een uur +25% bijgeladen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
Ik geef het op. Ik krijg iedere keer een melding als ik zo'n check laat doen van:

Er is een nieuwere kaartversie beschikbaar. Versie op USB is niet de laatste bblablabla.

Krijgen we normaliter cd's thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 13:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het is officieel, mijn C30 D2 is ingereden. (100.000km op de teller.) :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik hoef volgens mij nog maar 3k en dan staat mijn S80 op 300.000 km 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

EraZor schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:13:
ff voor de zekerheid: maar dat werkt ja ;-)

Downloaden ging in een goed uur, installeren in iets meer dan anderhalf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

-tom-562 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:16:
Ik hoef volgens mij nog maar 3k en dan staat mijn S80 op 300.000 km 8)
Ik nog 35k met de XC60, doe tegenwoordig 30k per jaar, dus nog een goed jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-10 17:50

Joostk

Barkrukprofeet

Vanochtend wezen kijken bij een 850 2.5 TDI bij een hobbyist. Voor de carbagerun.
Nou de verzameling van de beste man mag er zijn hoor.
Een P1800, P1800ES, 242 GT, 262 Cabrio uit Italie, veel 240s, 740s, 940s en al.
Echt de loods vol met mooi spul die Egbert Oebeles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik ben vorig weekend over de 415K gegaan met de 960, en rijdt nog steeds als een nieuwe.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve

wouterve

Swinger of States

Rostvertol-Mil schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:27:
[...]

Mooi werk, Volvo heeft ook wel wat Amerikaans :) Je zit al een aardige tijd daar ohnie?
Af en aan sinds 2008, semi-permanent (want geen staatsburger) sinds 2011 :)

En zo’n XC70 is wat mij betreft de perfecte wagen voor deze omgeving: de wegen hier zijn slecht, veel bobbels en kuilen (yay, ballonbanden!), niet alle wegen zijn geasfalteerd en het weer is onvoorspelbaar: het wil nog wel eens stortregenen, of >30cm sneeuwen.

Plus, waar ik in Nederland waarschijnlijk twee keer zou nadenken over het verbruik, is dat hier eigenlijk geen probleem. Voor minder dan $1.00 per liter kachel ik vrolijk door tot het einde van de wereld ;) . Laatst nog even op bezoek geweest bij vrienden in Indiana, ongeveer 900 mijl verderop, en dat doet de auto zonder een centje pijn met de cruise op 78mph. Heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doe eens een foto van die XC70 op ballonbanden dan. Ben wel benieuwd :)

Vriend van me woont in Phoenix en heeft een Toyota 4runner op dergelijke banden, dat oogt ook wel stoer :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zojuist de 960 maar weer is gewassen:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/IMG_20141123_125704.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/IMG_20141123_125714.jpg

En netjes droog gezeemd:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/IMG_20141123_131450.jpg

Blijf het een heerlijke auto vinden, denk een van de comfortabelste auto's die ik heb gehad.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve

wouterve

Swinger of States

The Eagle schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 23:05:
Doe eens een foto van die XC70 op ballonbanden dan. Ben wel benieuwd :)

Vriend van me woont in Phoenix en heeft een Toyota 4runner op dergelijke banden, dat oogt ook wel stoer :)
Ha, ik had het over de 65-serie banden die nu onder de auto zitten, dat vond ik vergeleken bij veel nieuwe auto’s al vrij dikke ballonnen. Maar je hebt gelijk: een setje van die terreinbanden onder een XC kan best goed staan:

Afbeeldingslocatie: http://i157.photobucket.com/albums/t50/poorboy3000/Cars/CIMG0337.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

stoer zicht met van die allroad banden met diep profiel. Weet alleen niet of je er echt wat aan hebt omdat je waarschijnlijk toch 99% van de tijd op het asfalt blijft.

Daarnet onderhoud laten doen op m'n XC60 MY10. Tegen de 270k km intussen. "Meneer, bij 270k worden de riempjes naar alternator en airco vervangen". Ah, geen probleem hoor, doe maar. Bij het demonteren zag ik dat Volvo hun intervallen duidelijk goed op orde heeft, er begon al wat karteling op de riem te komen, dus die zou het vast geen jaar meer uithouden tot het volgend onderhoud.
Bleek er ook nog een turboslang een microperforatie te hebben (hing wat olie/aanslag aan) dus ook maar preventief vervangen. En een van de beugels van de alu buis vanaf intercooler naar die slang bleek ook afgebroken, maar dat is opgelost met wat rubber en een spanriem.

Totaal prijskaartje: zevenhonderdvijftig en nog wat euri's... Excuseer? Blijken zo'n opspanpoulie voor de riemen en vrijloop poulie voor de alternator elk 80 EUR te kosten, zo'n stukje turboslang van 20cm kost zelfs meer dan 80... (allemaal zonder BTW) Is dat omdat er Volvo op de verpakking staat? En dan ga ik nog niet eens bij een officiële Volvo dealer... Waar ze hun olie halen weet ik ook niet, die kostte 76 EUR...
Ochja, toch blij dat het een Volvo is en niks met een ster, 4 ringen of propeller logo :p

Had trouwens 3 weken geleden nieuwe achterbanden laten monteren, ontdek ik daar nu een spijker in, net op de zijkant / overgang van loopvlak naar zijwand...Was even bang dat ze het niet zouden kunnen herstellen, maar de bandenboer heeft het gelukkig mooi opgelapt langs de binnenkant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
Dealer heeft contact gehad met Volvo over de lichten. Ik heb een MDY2015 alleen geen Xenon. Zij gaan het nu proberen om toch de DLR en dimlichten tegelijk aan te krijgen.

Ben benieuwd. Ik laat het jullie nog wel weten.
Pagina: 1 ... 73 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.