Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.444 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 14:31
Whehe, hier zojuist de startmotor van mijn V70 uit 2001 overleden. :(
R.I.P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:28

EraZor

Don't mention the war

F-Tim schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:33:
Het is zover! Mijne is inmiddels ook al een dik weekje binnen :) En ik moet zeggen hij rijdt heerlijk! Geen spijt om afscheid te hebben moeten nemen van mijn S60 MY12 D2 R-Design!

Aangezien het belangrijkste natuurlijk de foto's zijn.... volgen ze hier alvast even, ze zijn clickable voor een high-res variant:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het werd uiteindelijk de volgende configuratie:
- Volvo V40 D4 Ocean Race Business
- Business pakket met High Performance audio
- 18" Midir
- Sunblinds
- Trekhaak (afneembaar)
en nog enkele andere kleine opties.

Geen Premium audio i.v.m. de vele problemen met trillingen die ik overal las, en het feit dat in mijn vorige S60 ook gewoon High Performance zat, en ik dat al heel goed vond klinken.

En nu 1500km verder, kan ik alleen maar zeggen.... Heerlijk!
Nice! Waarom sunblinds en niet de getinte ramen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:03
De sunblinds geven ook nog blindering als ik de ramen open maak tijdens het rijden, en ze zorgen ervoor dat er geen beestjes binnen kunnen in de zomer. Daarnaast kan ik de sunblinds ook eruit halen mocht ik daar behoefte aan hebben in de winter.

Ben bij de dealer gaan kijken en vond het er netjes uitzien. Zowel van buiten, als binnen, als qua zicht. En aangezien er op t moment van bestellen een aanbieding was waardoor de sunblinds voor €110 waren, en getinte ruiten €380 kostten... was die keuze snel gemaakt.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 13:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Gisteren had vriendinlief een mooie kast gevonden op Marktplaats. Gratis. Maar moest wel de zelfde dag nog opgehaald worden...

Ik dus aan het meten geslagen maar die kast zou never nooit niet in mijn C30 passen. Maar in de Daewoo Matiz van mijn vriendin paste hij wel. :D

Tja... :+

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Het is zover! Mijne is inmiddels ook al een dik weekje binnen :) En ik moet zeggen hij rijdt heerlijk! Geen spijt om afscheid te hebben moeten nemen van mijn S60 MY12 D2 R-Design!
Mooi!~ :*)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Aangezien het belangrijkste natuurlijk de foto's zijn.... volgen ze hier alvast even, ze zijn clickable voor een high-res variant:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

- 18" Midir
- Sunblinds
- Trekhaak (afneembaar)

Geen Premium audio i.v.m. de vele problemen met trillingen die ik overal las, en het feit dat in mijn vorige S60 ook gewoon High Performance zat, en ik dat al heel goed vond klinken.

De 18" Midir velgen maken hem echt compleet (in deze configuratie). Collega van me heeft dezelfde configuratie, maar dan met 17" Freja en dan ziet het er wel goed uit, maar niet zo goed als 18" Midir.

Daarnaast ook gewoon mooie foto's :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 14:31
Mx. Alba schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:20:
Gisteren had vriendinlief een mooie kast gevonden op Marktplaats. Gratis. Maar moest wel de zelfde dag nog opgehaald worden...

Ik dus aan het meten geslagen maar die kast zou never nooit niet in mijn C30 passen. Maar in de Daewoo Matiz van mijn vriendin paste hij wel. :D

Volgende keer maar een V70 nemen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:07
Dekaasboer schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:18:
Sodeju ik heb wel gigantisch de balen van dat "premium audio" in mijn gloednieuwe V40 D4. Bijna 3000 euro betaald aan een multimedia systeem dat voor geen meter klinkt. Het resoneert, trilt en rammelt tussen de 200 en 40hz. En nee daar hoef ik het echt niet hard voor te zetten.

Garantie is ook nog eens lastig. Leasemaatschappij bied vervangend vervoer na 24 uur... De dealer bied vervangend vervoer aan maar dan ben ik voor 2 dagen 300 euro armer.
Zelfde probleem hier. Ik adviseer je te doen wat ik ook gedaan heb. Laat je systeem even checken bij de dealer, zet even wat juiste samples op je HD in de auto, zet je bass op rond de plus 3 (wat hij gewoon zou moeten dragen) en dan zal je dealer net als bij mij moeten aangeven dat het idd onacceptabel is.

Mijn dealer had toen al contact gehad met Volvo Zweden maar na matige terugkoppeling gaven ze aan niets voor me te kunnen doen. Ik heb toen een heel kwaad mailtje gestuurd en ook gezegd dat ik stappen ga ondernemen via de leasemaatschappij wat hun natuurlijk ook een slechte naam en/of zelfs orders kan kosten.

Onlangs bericht dat ze het via de directeur weer gaan proberen bij Volvo, ze vroegen mij persoonlijk ook een klachtenmail te sturen aan Volvo en daarna zouden we nog eens kijken. Ik blijf erbij, of het nu lease is ofniet, als Volvo of de dealer blijft zeggen hieraan niet te kunnen doen wil ik gewoon mijn geld terug. Heel simpel. Dus die €695,-- wil ik gewoon terug zodat ik er zelf een subwoofer in kan laten bouwen desnoods.

Ik heb bewust andere opties laten schieten omdat ik perse het premium audio systeem wil. Dan mag je topkwaliteit verwachten. Iets wat nu absoluut niet aanwezig is wat ook wordt aangegeven door de dealer zelf.

Dus iedereen die dit probleem herkent, ga je dealer stalken tot ze actie ondernemen! Hoe meer hoe beter en hoe eerder Volvo Zweden het hopelijk oppakt.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

FF gecheckt in mijn V70, maar ik kan de H/K audio op 100% zetten, zonder getril/gerammel (mits er geen zooi in de deurbakken ligt). Ook zonder sub en met de bass vol open. Het lijkt dus echt een V40 gerelateerd probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

- 18" Midir
- Sunblinds
- Trekhaak (afneembaar)

Prachtig, goeie uitvoering, dikke velgen en een top motor. Heel veel plezier hiermee! _/-\o_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Mx. Alba schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:20:

Typisch probleempje van die fijne kleine doorlaatopening... design heeft z'n prijs, en dan niet alleen financieel :) Belangrijkste is dat je een goeie daad verricht hebt thuis... ;)
fredkroket schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:53:
[...]

De 18" Midir velgen maken hem echt compleet (in deze configuratie). Collega van me heeft dezelfde configuratie, maar dan met 17" Freja en dan ziet het er wel goed uit, maar niet zo goed als 18" Midir.

Daarnaast ook gewoon mooie foto's :).
Thanx! Wel grappig, toen ik mijne ging ophalen gaf de verkoper aan dat hij eerder die dag eenzelfde V40 Ocean Race int wit met Freja's had afgeleverd... wellicht zitten je collega en ik bij dezelfde dealer, Volvo Biermans? :)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Wit met panoramadak staat echt goed! Mooie uitvoering zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Breaking news! :) Ik werd net gebeld door de leasemaatschappij en die hadden contact gehad met de dealer over mijn Harman kardon geluidsprobleem (waar je iedereen over hoort klagen). Men gaf aan dat ik volledig gelijk had en dat ze dit niet accepteren. Ze willen nu een oplossing gaan bedenken. Omdat ze geen fabrieks zaken willen verwijderen (boxen/multimedia systeem etc) maar dat ze zaten te denken aan inbouw. Dus een losse subwoofer laten inbouwen. Ik moet zeggen dat ik aardig tevreden ben met hoe serieus de dealer en leasemaatschappij mij neemt, top!

Nu is wel even de vraag, kun je hiermee het probleem grotendeels tackelen of gaat het niet helpen door een externe subwoofer te plaatsen? Ik ben hier totaal niet in thuis namelijk…. .
Breaking news! . Ik werd net gebeld door de leasemaatschappij en die hadden contact gehad met de dealer over mijn Harman kardon geluidsprobleem (waar je iedereen over hoort klagen). Men gaf aan dat ik volledig gelijk had en dat ze dit niet accepteren. Ze willen nu een oplossing gaan bedenken. Omdat ze geen fabrieks zaken willen verwijderen (boxen/multimedia systeem etc) maar dat ze zaten te denken aan inbouw. Dus een losse subwoofer laten inbouwen. Ik moet zeggen dat ik aardig tevreden ben met hoe serieus de dealer en leasemaatschappij mij neemt, top!

Nu is wel even de vraag, kun je hiermee het probleem grotendeels tackelen of gaat het niet helpen door een externe subwoofer te plaatsen? Ik ben hier totaal niet in thuis namelijk…. .

Edit:

Werd nog een keer gebeld. Ze willen nu op korte termijn een actieve subwoofer plaatsen in mijn auto. Ik heb ze aangegeven dat het technisch gezien allemaal wel moet kunnen (je kunt immers niet zomaar een losse SF plaatsen en klaar). De dealer gaat dat uitzoeken en als ze er van overtuigd zijn dat het kan willen ze zsm een afspraak maken.

Zijn hier techneuten die weten of dit gaat lukken?

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 23-10-2014 11:48 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Ik ben geen techneut, maar ik kan bij mijn v70 wel de bas behoorlijk uit de speakers wegdraaien en dat compenseren met de sub (die omhoogdraaien dus).

Enige punt is wel dat de sub het echte laag doet, en het lage middengebied alsnog door de speakers moet worden gedaan. Als je die dus trommelvliesverscheurend hard zet, zal 't, vermoed ik, alsnog gaan resoneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:19

-tom-562

Oliesjeik

Het geluid moet ook gefilterd worden. Als je alleen de bass laag gaat zetten in de equalizer en de sub vol open, krijg je geen mooi geluid. Je gaat dan veel wat lagere mid-tonen missen.
Ik weet dat de oude V70 (mss de nieuwe ook) voorbereid zijn op een subwoofer, bekabeling ligt er al. Maar dan wel een originele Volvo subwoofer. Ik weet trouwens niet of het geluid dan ook gefilterd wordt.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

-tom-562 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:06:
Het geluid moet ook gefilterd worden. Als je alleen de bass laag gaat zetten in de equalizer en de sub vol open, krijg je geen mooi geluid. Je gaat dan veel wat lagere mid-tonen missen.
Ik weet dat de oude V70 (mss de nieuwe ook) voorbereid zijn op een subwoofer, bekabeling ligt er al. Maar dan wel een originele Volvo subwoofer. Ik weet trouwens niet of het geluid dan ook gefilterd wordt.
De huidige V70(nn) is gewoon leverbaar met volvo subs ja (2 stuks, om pecies te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb dit duidelijk aangegeven, dat het geluid dus niet vervormd mag worden, en gelukkig sprak ik met iemand van de leasemaatschappij die zelf ook best van geluid afwist. Hij snapte dus mijn punt, heeft dit doorgegeven aan de dealer. Die gaan bekijken of het technisch goed opgelost kan worden.

Mocht het na inbouw alsnog niet goed zijn moest ik dat direct aangeven en ging met verder naar oplossingen kijken. Ik ben benieuwd! Maar mochten jullie oplossingen weten hoor ik ze ook graag, dan stuur ik ze door naar de dealer.

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 23-10-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tja, wat versta je onder vervormd, en op welk volume. Ik denk dat er geen 1 geluidssysteem is (in auto's dan) wat niet vervormd bij 100% belasting.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik dacht op het Volvo-forum gelezen te hebben dat het systeem van de V40 zich niet heel makkelijk leent voor "even een subwoofer". Maar goed, ben benieuwd of jouw dealer/inbouwer daar straks iets op weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ben ook benieuwd hoe ze het probleem met je deur \ deurspeakers oplossen. Je kan er wel een woofer in leggen, maar je wilt toch ook nog wat bas "direct" bij je oor hebben.

Kan niet goed oordelen hierover, maar ik zou het eerst graag bij een dealer zien alvorens ik het in liet bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:55

vhal

ಠ_ಠ

Beetje sub heeft wel een crossover instelling. Zo kunnen de lage frequenties via de sub gaan en de rest -afhankelijk wat je instelt - via de standaard speakers.

Zolang ze je niet afschepen met een "premium" cheap-ass-onder-de-stoel sub (want het mag ws niks kosten), kan er weinig mis mee gaan.

Pioneer heeft wel aardige units voor een nette prijs. De ts-wx710 om maar even een voorbeeld te noemen.

[ Voor 15% gewijzigd door vhal op 23-10-2014 21:19 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd, wel een crossover, maar dan heb je nog steeds alle laag via je speakers gaan

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Klopt, en dat heb ik dus ook duidelijk gezegd. Alleen een sub lost het probleem niet op, immers de speakers in de deuren kunnen de lage tonen gewoon niet aan. En die kun je niet zomaar allemaal weg filteren richting de subwoofer want dan mis je gewoon een middenstuk met frequenties die weg vallen. En dat heeft weer grote gevolgen voor je balans.

Gelukkig snapte de leasemaatschappij mij exact en ze hebben dit ook heel duidelijk gecommuniceerd richting de dealer. Ze willen 100% garantie dat dit geen probleem gaat opleveren, anders wordt de subwoofer ook niet ingebouwd en gaan ze kijken naar andere oplossingen. Maar daarom wel goed om hier (ik neem aan dat er meer lezers met dit probleem zitten) eens te discussiëren wat een goede oplossing kan zijn zodat anderen dit ook kunnen laten inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Juancho schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:14:
Klopt, en dat heb ik dus ook duidelijk gezegd. Alleen een sub lost het probleem niet op, immers de speakers in de deuren kunnen de lage tonen gewoon niet aan. En die kun je niet zomaar allemaal weg filteren richting de subwoofer want dan mis je gewoon een middenstuk met frequenties die weg vallen. En dat heeft weer grote gevolgen voor je balans.

Gelukkig snapte de leasemaatschappij mij exact en ze hebben dit ook heel duidelijk gecommuniceerd richting de dealer. Ze willen 100% garantie dat dit geen probleem gaat opleveren, anders wordt de subwoofer ook niet ingebouwd en gaan ze kijken naar andere oplossingen. Maar daarom wel goed om hier (ik neem aan dat er meer lezers met dit probleem zitten) eens te discussiëren wat een goede oplossing kan zijn zodat anderen dit ook kunnen laten inbouwen.
Wat im uit jouw verhaal opmaakte, is toch dat de speakers 't wel aan kunnen, maar de deuren zelf niet? Bekelding die trilt etc? Nogmaals: bij de V70 totaal geen last: zou die andere speakers hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Volgens mij kunnen de speakers het gewoon niet aan. Ja of ze zitten technisch gezien gewoon niet goed geinstalleerd in de auto. Maar als ik de bass ook maar 1 streepje in de plus zet en het volume op rond de 60% dan lijkt het wel alsof de boxen ontploft zijn. Aan dat soort geluid moet je denken. Dus of de boxen het aan kunnen of dat het hele audio systeem gewoon vreselijk slecht is gemonteerd (bijv. te weinig ruimte voor de lucht afvoer), werkelijk geen idee.

Dat mogen ze straks zelf gaan onderzoeken en oplossen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:08
Gisteren voor de eerste keer getankt met mijn V40 D2 nadat de boordcomputer aangaf dat het brandstof niveau laag was. Ik zou nog 105 km moeten kunnen rijden en er was nog één streepje zichtbaar. Ik dus braaf naar de pomp rijden om te tanken. Volgens de specificatie zou er 52 liter in moeten gaan. Toch kreeg ik er niet meer in dan 44 liter. Is dit normaal? of gaat dit nog veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:42
Gaat niet door schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:29:
Gisteren voor de eerste keer getankt met mijn V40 D2 nadat de boordcomputer aangaf dat het brandstof niveau laag was. Ik zou nog 105 km moeten kunnen rijden en er was nog één streepje zichtbaar. Ik dus braaf naar de pomp rijden om te tanken. Volgens de specificatie zou er 52 liter in moeten gaan. Toch kreeg ik er niet meer in dan 44 liter. Is dit normaal? of gaat dit nog veranderen?
Ja, dat is normaal. Het meeste wat ik er nu in heb kunnen krijgen is 47 liter, en toen gaf hij bij actieradius '--' aan. Meestal gaat er niet meer dan 44-45 liter in als het lampje brandt..

Daarnaast, ze houden natuurlijk altijd wel een beetje 'reserve' bij het aangeven van de actieradius. Als je 1:20 rijdt dan zou er nog 5 liter af gaan als je 105km verder was gereden. Dan is er nog 3 liter over als 'extra reserve'.
Niets raars volgens mij hoor :)

[ Voor 16% gewijzigd door Tankiej op 24-10-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
Tankiej schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:46:
[...]

Ja, dat is normaal. Het meeste wat ik er nu in heb kunnen krijgen is 47 liter, en toen gaf hij bij actieradius '--' aan. Meestal gaat er niet meer dan 44-45 liter in als het lampje brandt..

Daarnaast, ze houden natuurlijk altijd wel een beetje 'reserve' bij het aangeven van de actieradius. Als je 1:20 rijdt dan zou er nog 5 liter af gaan als je 105km verder was gereden. Dan is er nog 3 liter over als 'extra reserve'.
Niets raars volgens mij hoor :)
Duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zo, winterbandenwissel en 100.000km-beurt voor mijn C30 ingepland. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Waarom is iedereen eigenlijk altijd zo enthousiast als het over winterbanden gaat? Is dat nu zo speciaal? Ik vind het alleen maar heel irritant omdat je weer tijd daarvoor vrij moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

A. Mijn werkgever verplicht winterbanden uit veiligheidsoverwegingen en het is inbegrepen in het leasecontract.

B. Ik moet soms naar Duitsland en daar zijn die dingen 's winters bij wet verplicht.

C. Het is gewoon echt een stuk veiliger als de temperatuur onder de 7°C duikt...

(Vooral een stuk veiliger dan de bijna versleten zomerbanden die ik er nu onder heb liggen... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Mx. Alba schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:03:
A. Mijn werkgever verplicht winterbanden uit veiligheidsoverwegingen en het is inbegrepen in het leasecontract.

B. Ik moet soms naar Duitsland en daar zijn die dingen 's winters bij wet verplicht.

C. Het is gewoon echt een stuk veiliger als de temperatuur onder de 7°C duikt...

(Vooral een stuk veiliger dan de bijna versleten zomerbanden die ik er nu onder heb liggen... ;) )
Van C is al uit veel verschillende testen gebleken dat dat niet (meer) zo is. Winterbanden hebben pas echt een meerwaarde als het glad is of als er sneeuw ligt. Boven de 0 graden en droog weer kan je net zo goed op zomerbanden rijden.. Mits het natuurlijk wel vergelijkbare banden zijn, dus niet een versleten zomerband met een goede winterband vergelijken :P

Maar ik zal zo ook nog even een afspraak maken voor de bandenwissel. Ik betaal voor winterbanden, dan ga ik ze gebruiken ook :+

[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 24-10-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Winterbanden zijn door hun grovere profiel trouwens ook nuttig als het flink regent - wat in Nederland vooral in de herfst/winter natuurlijk regelmatig voorkomt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 10:58
Mijnes liggen er al onder. Ze zijn zachter ook. En met de iets wat harde onderstelsel is het toch fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
6 november gaan ze er onder. Ik verwacht voor die tijd nog geen sneeuw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Mx. Alba schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:38:
Winterbanden zijn door hun grovere profiel trouwens ook nuttig als het flink regent - wat in Nederland vooral in de herfst/winter natuurlijk regelmatig voorkomt. ;)
Daarom zei ik ook bij droog weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Mx. Alba schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:38:
Niet bepaald: de meeste winterbanden hebben geen afwateringskanalen (die lange rechte strepen die je @ zomerbanden wel hebt), en daarom zijn in de regen zomerbanden weer beter. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bart-Willem schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:19:
[...]

Niet bepaald: de meeste winterbanden hebben geen afwateringskanalen (die lange rechte strepen die je @ zomerbanden wel hebt), en daarom zijn in de regen zomerbanden weer beter. :P
Net of rechte strepen de enige manier zijn om water af te voeren...

Winterbanden voeren net zo goed water af als zomerbanden. Het verschil in profiel zit vooral in de grip op sneeuw (veel kleine "lamellen"). Dat is niet beter of slechter voor water, alleen anders.

Het verschil tussen zomer- en winterbanden zit (voor het Nederlandse weer) vooral in de temperatuur waarbij ze het goed doen door het verschil in rubbersamenstelling. Zomerbanden boven de 7 graden, winterbanden daaronder.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:48:
[...]

Net of rechte strepen de enige manier zijn om water af te voeren...

Winterbanden voeren net zo goed water af als zomerbanden. Het verschil in profiel zit vooral in de grip op sneeuw (veel kleine "lamellen"). Dat is niet beter of slechter voor water, alleen anders.

Het verschil tussen zomer- en winterbanden zit (voor het Nederlandse weer) vooral in de temperatuur waarbij ze het goed doen door het verschil in rubbersamenstelling. Zomerbanden boven de 7 graden, winterbanden daaronder.
Die strepen zijn gewoon een soort-van "goten" waarmee het water het snelste weg te voeren is. Zomerbanden zijn vaak een stuk breder dan winterbanden en dan wil je water onder een band zo snel mogelijk weg hebben. :P Mede dankzij die goten scoren zomerbanden op nat wegdek in alle bandentests ook aanzienlijk beter dan winterbanden (in dezelfde temperatuur en omstandigheden). Met dit herfstweer heb je daarom meer aan zomerbanden dan aan winterbanden, tenzij de zomerbanden echt veel minder profiel hebben. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
O+
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/DSC_445311.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:30
Mx. Alba schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:03:

In Duitsland zijn ze alleen verplicht als de omstandigheden er naar zijn. Alsnog is het inderdaad slim om ze te hebben als je in de winter naar Duitsland gaat :P

[ Voor 4% gewijzigd door GermanPivo op 27-10-2014 07:53 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 14:02

Dentheman

Zie signature

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 10:48

EMP

Krulloos!

Wanneer vervangen jullie eigenlijk de banden (als je ze zelf betaald, toen ik nog lease-te was het altijd: zo snel mogelijk nieuwe :+).

Rij je ze op (tot de minimum-aanduiding in het profiel) of gaan ze er al eerder onderuit?

Ik heb nu nog zo'n 4mm op mijn zomerbanden, zit even te twijfelen hoe ver ik ze nog op moet rijden, en wat mijn omwisselmoment wordt...

en @ F-Tim: Mooie bak!

[ Voor 3% gewijzigd door EMP op 27-10-2014 16:17 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

4mm kan nog prima. Ik heb vorige week mijn voorbanden laten vervangen, ze kwamen niet meer door de APK :') ik had al zo'n vermoeden, en het stond op de planning, ze zaten nét tegen de slijtagenok aan, dus ik heb de gok gewoon gewaagd. Verkeerd gegokt :P
Overigens gisteren een partij onderdelen voor mijn S80 besteld; draagarmen voor, 2 motorsteunen en remmen. Doet ff pijn in de portemonnee, maar dan is het straks weer allemaal als nieuw :P (overigens geen APK afkeurpunten allemaal ;))

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Winterbanden voor in NL rijden: oprijden tot de minimum aanduiding.
Winterbanden bij gepland bezoek aan Duitsland/Wintersport: 4mm als minimum ivm effectiviteit op sneeuw, en aangezien ik bij wintersport echt altijd wel over de sneeuw moet
Zomerbanden tot minimum aanduiding tenzij ik geen winterbanden heb en het winter wordt (situatie vorig jaar).
Nu All-seasons met winterbanden predikaat --> kan ik altijd duitsland in, maar ga ik niet meer mee op wintersport, daar heb ik nu andere auto voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
-tom-562 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:42:
4mm kan nog prima. Ik heb vorige week mijn voorbanden laten vervangen, ze kwamen niet meer door de APK :') ik had al zo'n vermoeden, en het stond op de planning, ze zaten nét tegen de slijtagenok aan, dus ik heb de gok gewoon gewaagd. Verkeerd gegokt :P
Overigens gisteren een partij onderdelen voor mijn S80 besteld; draagarmen voor, 2 motorsteunen en remmen. Doet ff pijn in de portemonnee, maar dan is het straks weer allemaal als nieuw :P (overigens geen APK afkeurpunten allemaal ;))
Versterkte of originele draagarmen? Met imitatie ben je volgend jaar weer aan de beurt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Joopieboy schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 18:23:
[...]

Versterkte of originele draagarmen? Met imitatie ben je volgend jaar weer aan de beurt. :)
Geen originele, maar Meyle HD draagarmen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Top, stukken beter als origineel ook. :) (had het al gelezen in sjat :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
Ik was toch eens jaloers vandaag. Ik zag een V40 die zijn ledstrip (geen r-design) dus stadslicht en tegelijkertijd zijn normale koplampen aan had.

Ik vraag mijn af hoe hij dat heeft gedaan. Ik kan alleen kiezen of, koplampen of stadslicht dus die ledstrip of ben ik nou gek.

Normaal gesproken hebben toch alleen de v60 plugin-hybrid zulke lampen waar beiden aan staan.

[ Voor 14% gewijzigd door ibson op 27-10-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Programmeerbaar. :) Kun je bij de dealer vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
ibson schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:57:
Ik was toch eens jaloers vandaag. Ik zag een V40 die zijn ledstrip (geen r-design) dus stadslicht en tegelijkertijd zijn normale koplampen aan had.

Ik vraag mijn af hoe hij dat heeft gedaan. Ik kan alleen kiezen of, koplampen of stadslicht dus die ledstrip of ben ik nou gek.

Normaal gesproken hebben toch alleen de v60 plugin-hybrid zulke lampen waar beiden aan staan.
V40's van my 2015 met Xenon doen dat standaard zo. Zonder Xenon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Tegen betaling kan je het laten aanpassen bij de dealer inderdaad, op volvo-forum zag ik een bedrag van 100 euro hiervoor voorbij komen.
Overigens branden je sidemarkers niet meer als je dan dimlicht aan hebt, als je die update naar my2015 laat doen. Vraag me wel af wat de logica daar van is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
nog een aanvulling op mijn audio verhaal.... De dealer belde me vandaag nog dat ze op korte termijn al een afspraak willen maken (laat ik nu net in het verre Zuid Limburg zitten deze week voor een project :)) en dat ze zelfs een audio specialist inhuren om de inbouw te doen. Dus ze gaan het niet zelf doen.

Dan mag ik aannemen dat alles netjes wordt afgestemd met die nieuwe actieve subwoofer! Ben erg benieuwd hoe het dan gaat klinken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
ibson schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:57:
...
Ibson, je hebt al een MY15, dus de dealer kan hier geen update voor krijgen ben ik bang... wellicht dat de dealer inmiddels nieuws heeft, maar ik zou niet al teveel hoop krijgen.
.
Juancho schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:50:
nog een aanvulling op mijn audio verhaal.... De dealer belde me vandaag nog dat ze op korte termijn al een afspraak willen maken (laat ik nu net in het verre Zuid Limburg zitten deze week voor een project :)) ...
Kun je je auto niet wegbrengen voor 18:00 bij je dealer, vervangend vervoer meekrijgen, en dat ze je auto dan fixen? :) Zo doe ik het ook altijd met onderhoud (aangezien ik elke dag om 7:00 begin @work om de files te vermijden.)

[ Voor 80% gewijzigd door F-Tim op 28-10-2014 09:00 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Omdat hier met het verhaal van Juancho een heel negatief verhaal over de Premium Audio (HK) en volume staat, hierbij mijn ervaring van mijn zojuist binnengekregen V40 D4 met Premium Audio:

Volgens dealer was alleen eerste batch met het probleem van de brekende bass in de portier speakers en zou het nu opgelost moeten zijn. Ik heb dat nu even simpel proberen te testen:

Mijn vaste audio instellingen die ik ook in mijn vorige V40 had weer ingesteld:
Premium audio --> hele zone, hele auto, centerspeaker 4 streepjes in +, surround DLP aan, DLP 1 streepje +
Losse bass en trebble opties: beide 2 streepjes in plus
Equalizer, laag 1 streepje plus, de 3 midden 2 streepjes in de - , en het hoog 2 streepjes +.

Daarna verschillende audio sources geprobeerd:

FM --> Slam FM
DAB+ --> Slam FM
USB / MP3 --> Indien mogelijk zelfde nummer als Slam FM

Bij FM springt audio systeem automatisch naar 3-channel stereo en volume is beduidend zachter en niet surround.
Bij DAB+ en USB springt hij naar PLII (prologic 2) en is surround automatisch aan. Zonder volume aanpassing via draaiknop, maar met wisselen van source vanaf FM naar 1 van deze 2, is het volume van deze 2 audio sources een stuk harder (mogelijk gevolg van PLII?).

Dan de volume test waarbij de Bass uitbreekt in de portier speakers:
Bij FM kan ik bij alle willekeurige trance/dance nummers op Slam FM op vollebak draaien, dus max volume, zonder dat speakers de bass compleet wegtrillen.
Bij DAB+ is het basis volume al veel harder. Uitbreken begint echter pas echt als ik 3 en soms 2 streepjes voor het eind van de volume balk ben. Ik zit dan op een volume niveau waarbij ik na 10 minuten een piep in mijn oor krijg.
Bij USB /MP3 is het resultaat zeer wisselend. Afhankelijk van de kwaliteit van de MP3 breekt de bass al uit bij 60% van het volume, zoals jullie ook beschrijven. Er zijn echter ook verschillende goede kwaliteit audio-bestanden die hij bij een vergelijkbare bass veel harder kan afspelen, tot 3 streepjes voor het eind van volume-balk. Youtube MP3 is meestal zeer slecht. High quality MP3 vanuit MixCloud daarentegen juist goed.

Al met al zie ik zelf geen noodzaak om de speakers/panelen aan te passen of de dealer hierop aan te spreken voor mijn auto. Ik kan echter op basis van tekst niet bepalen of we nu met hetzelfde systeem/montage zitten of dat het in mijn auto nu beter is gemonteerd. Mocht iemand het willen horen/testen, ik zit overdag meestal in Zaltbommel, vlak bij de A2

Trouwens die koplampen + ledstrips: Ik heb het inderdaad ook, alle 3 aan savonds, waarbij ledstrip gedimd is. Komt doordat koplampen xenon zijn.
Bij xenon krijg je ook de bovenste lampjes (stadslicht) in LED, bij normale koplampen is dit ook een bulbje.

[ Voor 4% gewijzigd door Get!em op 28-10-2014 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
Dus als ik het goed begrijp.

Xenon
-----------
stadslicht- > alleen wenkbrauw (ik noem het maar even wenkbrauw - streepje/bulpje boven je koplamp)
dimlicht 's avonds-> ledstrip + koplampen

geen Xenon
-----------
stadslicht-> wenkbrauw + ledstrip
dimlicht ' s avonds-> koplampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Fix, ik was niet compleet volgens mij:
ibson schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:17:
Dus als ik het goed begrijp.

Xenon
-----------
stadslicht- > alleen wenkbrauw (ik noem het maar even wenkbrauw - streepje/bulpje boven je koplamp) - LED
stand auto overdag -> wenkbrouw + ledstrip (2x LED)
stand auto / dimlicht 's avonds-> ledstrip + koplampen + wenkbrauw (2x LED + Xenon)

geen Xenon
-----------
stadslicht-> wenkbrauw + ledstrip (Bulb + LED)
dimlicht ' s avonds-> koplampen (Halogeen)
En dan nog de variant waarbij ook de dagrijverlichting ook een bulbje is (de auto's zonder business pack).

Per MY heb je nog kleine aanpassingen ook met de sidemarkers (oranje) (std uit/niet aanwezig vanaf MY15), achterlichten (aan bij dagrijlicht vanaf MY14).
Mogelijk dat er tussen MY13 en MY14 ook nog verschil zit in dat wenkbrauwtje.

[ Voor 4% gewijzigd door Get!em op 28-10-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Get!em schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:34:
Fix, ik was niet compleet volgens mij:

[...]

En dan nog de variant waarbij ook de dagrijverlichting ook een bulbje is (de auto's zonder business pack).

Per MY heb je nog kleine aanpassingen ook met de sidemarkers (oranje) (std uit/niet aanwezig vanaf MY15), achterlichten (aan bij dagrijlicht vanaf MY14).
Mogelijk dat er tussen MY13 en MY14 ook nog verschil zit in dat wenkbrauwtje.
Volgens mij staat die bij MY13 niet aan als dagrijlicht (stand auto overdag) aan staat, bij MY14 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Dat wordt een grote matrix om dat allemaal te vergelijken zeg... toch apart dat Volvo niet voor uniformiteit heeft gekozen. Al moet ik stiekem wel zeggen dat ik blij ben dat ik én DRL én Xenon én de wenkbrauw aan heb als alle lampen aan zijn....

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Het lijkt me meer dat ze gewoon naar wensen van klanten en naar veiligheid kijken.
Bij MY13 was meteen het commentaar (zie ook reacties in deze thread) dat achterlichten niet aan stonden bij DRL en dat dat veiliger is --> MY14 dus wel.
Bij MY14 was het voor sommigen een wens (zie ook deze thread en ook volvo-forum) om hele kerstboom aan te hebben vergelijkbaar met V60 --> MY15 xenon nu dus wel.
Zo zal er telkens wel weer wat aan gepast worden.

Die sidemarkers was wel een kenmerk van Volvo, helaas heeft het ook mij wel eens verrast op een rotonde dat ik de sidemarker van een tegenligger op rotonde aanzag voor de richtingaanwijzer, dus ben niet geheel rouwig dat ze die keuze bij MY15 van verschillende modellen gemaakt hebben om het weg te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:22
Vraagje aan de Volvo rijders.

Welke bulbs zijn beroemd onder jullie?

Ik zie vaak V70's en XC90's rijden met mooi wit licht in reflectoren, dus lijkt me dat dat gewone bulbs zijn en geen HID's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Over welk bouwjaar heb je het? Want de V70 is er ket een normaal halogeen reflectorglas, xenon reflectorglas, halogeen projectorlamp en xenonprojectorlamo geleverd

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:22
Hmm bouwjaar weet ik niet zo. Als ik vanaf 2000 bekijk zie ik veel verschillende.

Het zijn in ieder geval wel zulke lampen zoals op deze XC70

Afbeeldingslocatie: http://www.klikk.no/multimedia/archive/00394/Volvo_XC70_2_5T_fro_394830b.jpg

En een XC90 van 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik heb in mijn 2002 S60 gewone halogeentjes in de koplampen en van die philips blue spul in de grootlichten (bulbs zijn blauwig, licht snachts is dan ook wat witter, ipv geler zoals de koplampen).

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:40

evol

hello world

Volvo pimpin' ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.evol.nl/volvo/logo1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.evol.nl/volvo/logo2.jpg

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseV
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 11:41
Wij hebben hier thuis een probleem wat verband houdt met de combinatie Volvo en iPhone.

De huidige situatie:
Volvo v70 2005 met ingebouwde telefoon, iPhone wordt in vliegtuigmodus gezet. Duo simkaart in de Volvo wordt gebruikt om te bellen. Losse TomTom voor de navigatie.

Nu is het verkeersinfo abonnement van de TomTom niet echt goedkoop en moeten de kaarten ook geüpdatet worden. Samen kost dat toch weer +/-€110,-.

Het liefst willen we navigeren met de Navigon app op de iPhone (app hebben we al) verkeersinfo zou dan kunnen gaan via een mifi hotspot, alleen ik heb er geen rekening mee gehouden met het feit dat gps niet werkt in de vliegtuigmodus. Ik weet dat er gps over wifi bestaat, maar kan dat in dit specifieke geval ingezet worden?

Denk alsjeblieft vrijuit, alle ideeën zijn welkom. Zolang het maar niet meer kost dan investeren in de TomTom. Alvast hartelijke bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Waarom zet je 'm helemaal op vliegtuigmodus? Je kan toch ook alleen de GSM connectie uit zetten? Of kan dat niet met een iphone :P :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseV
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 11:41
Volgens mij niet, dat zal vast kunnen bij android. Maar ik koop nog eerder een nieuwe auto dan dat ik overstap van Apple leefomgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

:') ja, want dat werkt perfect goed zo te zien :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Om welke iPhone gaat het? Bij de 4S zit aan de zijkant een kleine opening waarin een paperclip past. Via deze opening kan je het mobiele verkeer van de telefoon uitzetten. Zodra je hierin een paperclip duwt schuift en een laatje open maar die kun je laten zitten, dat is het knopje om het netwerk weer aan te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:58
Tuurlijk kun je je data uitzetten bij een iPhone... :D

instellingen -> mobiel netwerk -> mobiele data schuifje uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Blik1984 schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:15:
Tuurlijk kun je je data uitzetten bij een iPhone... :D

instellingen -> mobiel netwerk -> mobiele data schuifje uitzetten
Maar volgens mij gaat het niet alleen om mobiele data. JesseV geeft aan dat hij een duosim in de auto heeft zitten (ik vermoed van de sim in de iPhone?). Dan wil je dat de iPhone geheel geen contact meer heeft met het mobiele netwerk, zodat de oproepen binnenkomen op die in de auto. Dan gaat alleen data uitzetten niet werken.. :)

Bij Android en Windows Phone kan je inderdaad de telefoon gewoon op vliegtuigstand zetten, en daarna GPS, wifi, bluetooth, NFC etc weer afzonderlijk aanzetten. Ik zou verwachten dat dat op een iPhone ook kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:58
Tankiej schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:22:
[...]

Maar volgens mij gaat het niet alleen om mobiele data. JesseV geeft aan dat hij een duosim in de auto heeft zitten (ik vermoed van de sim in de iPhone?). Dan wil je dat de iPhone geheel geen contact meer heeft met het mobiele netwerk, zodat de oproepen binnenkomen op die in de auto. Dan gaat alleen data uitzetten niet werken.. :)

Bij Android en Windows Phone kan je inderdaad de telefoon gewoon op vliegtuigstand zetten, en daarna GPS, wifi, bluetooth, NFC etc weer afzonderlijk aanzetten. Ik zou verwachten dat dat op een iPhone ook kan..
Ah zo, bluetooth en wifi kun je weer aanzetten. GPS volgens mij niet.

Edit: voor wat betreft wifi en navigatie, dat moet volgens mij gewoon werken. Maar een simpele test is natuurlijk makkelijk te doen met google maps thuis met vliegtuigmodus aan en wifi aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Blik1984 op 03-11-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-10 17:50

Joostk

Barkrukprofeet

Nu zit ik voor de Carbagerun te kijken naar een mooie rechthoekige Volvo station.
En is mijn oog gevallen op een 740 station met pimp rood interieur.
Ala deze auto: http://www.marktplaats.nl...cd&previousPage=mympBuyer

Graag wil ik een auto op LPG, maar bij de helft van de advertenties staat dat ze slecht overschakelen naar benzine of niet overschakelen naar benzine. Wat kunnen de oorzaken hiervan zijn.
En zijn er specifieke punten om naar te kijken bij een 740 op LPG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De 86'ers kunnen nog behoorlijk roesten bij de accubak en chassisbalken die onder de motor naar achteren toe lopen. Het motorblok in die 740 is een B230K zo te zien, op zich weinig mis mee maar als 'ie veels te lang op LPG gelopen heeft dan gaan de sproeierbuis/naald er vroeg of laat behoorlijk aan. En laat die nou net voor dit type carburateur lastig te krijgen zijn. :P Het kan echter ook een afstellingsprobleem zijn (en die kans is ietsjes groter): B230K's lopen standaard niet super geweldig op LPG dus een gasboer gaat geen uren erin stoppen om het af te stellen maar prikt gewoon ergens een luchtgaatje in een slang en voila: het ding loopt op LPG maar niet meer op benzine. :+ Het startprobleem wat de auto heeft kan ook gewoon door de matige accu komen, of slechte massa of inderdaad een relais-probleem.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:59
Vandaag is de offerte voor mn V40 D4 geaccepteerd door mijn baas, R uitgevoerd, 17" freja, businesspack connect en winterline in de kleur wit. De auto wordt nog voor de kerst geleverd :)

[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 03-11-2014 19:03 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:19

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zelfde uitvoering heb ik ook besteld. Maar dan een smurf. Veel plezier met het wachten :)

[ Voor 28% gewijzigd door zonoskar op 03-11-2014 20:11 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is ie dan, de Volvo V60 Cross Country :)

http://www.autoweek.nl/ni...s-volvo-v60-cross-country

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Hmm, ik vind 'm er niet echt Cross Contry uit zien, meer gewoon een standaard opgehoogde V60

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Dat waren alle eerdere Cross Country modellen toch ook? Of bedoel je dat hier minder grote stukken zwart kunststof op zitten rond de bumpers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
Wauw ik vind het juist heel mooi passen! Ik vind ee cc variant bij de v40 juist niet echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BW:
Weet jij toevallig welke 940 uitrustingen er zijn qua opties en luxe?
Ik heb op internet al Malmo, Polar en Limited edition voorbij zien komen, maar veel verder dan dat ben ik niet gekomen en volgens mij zitten daar ook zelfs verschillen in op één editie..
Tot nu toe ben ik een beetje tot de conclusie gekomen dat een meest recente 940 het interessantst is, '96 of '97, die zien er ook het mooist uit, geblokte grill, witte lampen.

Op fora is hier vrij weinig over te vinden (700 forum vind ik maar een onduidelijk forum), over motoren ben ik genoeg info tegen gekomen en er zijn ook meer dan genoeg G3 versies te koop op MP voor vrij weinig (voor mij het meest interessant icm 2.3 LPT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 15:24
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-svxvyOCcrC8/VFtKpBv9yRI/AAAAAAAAP1s/X4Od7G_O4I0/s428-no/WP_20141104_07_45_11_Pro%2B%282%29%2B1.jpg

Mijn ouwe, tot nu toe, trouwe Nederlandse vehikel met Renault motor begint al op een echte Volvo te lijken 8) .

[ Voor 39% gewijzigd door Minneyar op 06-11-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 00:33:
BW:
Weet jij toevallig welke 940 uitrustingen er zijn qua opties en luxe?
Ik heb op internet al Malmo, Polar en Limited edition voorbij zien komen, maar veel verder dan dat ben ik niet gekomen en volgens mij zitten daar ook zelfs verschillen in op één editie..
Tot nu toe ben ik een beetje tot de conclusie gekomen dat een meest recente 940 het interessantst is, '96 of '97, die zien er ook het mooist uit, geblokte grill, witte lampen.

Op fora is hier vrij weinig over te vinden (700 forum vind ik maar een onduidelijk forum), over motoren ben ik genoeg info tegen gekomen en er zijn ook meer dan genoeg G3 versies te koop op MP voor vrij weinig (voor mij het meest interessant icm 2.3 LPT)
Op 't 700-forum moet ergens een folder rondzwerven met de verschillende pakketten. De pakketten waren ook nog eens te combineren (sommige dan).
Ik zou niet zozeer naar de naam kijken, maar gewoon naar de opties die er op zitten. Mijn oude 940 was best luxe, CC, Climate Control, lederen bekleding, elektrische ramen rondom, volgens mij zo'n beetje alles wat er te krijgen was (behalve open dakje, elektrisch verstelbare stoelen en 16" velgen). En ik had volgens mij ook iets van een 'polar' pakket dacht ik, dus ruitenwissertjes op de lampen en een anti-slip differentieel.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 12:28
Heb vandaag eindelijk mijn lang verwachte update kunnen uitvoeren:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3949/15549204828_15898ba0b8_c.jpgIMG_1423.jpg by ed-oorklep, on Flickr

Nieuwe velgen.... :-D

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

18" nebula's! :D
Die zou ik eigenlijk ook wel willen hebben op mn S80

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Uberhip, zo moet een S rollen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Staat hem goed! Mogelijk heb ik binnenkort ook nieuwe velgen, maar dan voor de winter :)

[ Voor 70% gewijzigd door FabiandJ op 08-11-2014 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Prancing moose time!

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/312cms0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2eakqr8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2s1uqo4.jpg

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 13:18
vandaag aan het rijden en toen ik van versnelling wilde veranderen, ging het heel moeizaam, alsof er iets geblokkeerd zat. Dan vijf minuten later kon ik zelfs helemaal niet meer van vernselling veranderen... De pook kon ik wel bewegen, maar wanneer ik hem in het vak duw voor de versnelling, was er precies iets dat het tegenhield...

Dan aan de kant gestaan, auto enkele keren afgezet en nadien ging het plots wel weer. Soms lukt het wel, soms dan weer niet. De koppeling zelf is geen probleem.

Ik moet straks nog weg met de wagen, een uurtje rijden, iemand die weet of het een groot risico is om de snelweg op te rijden? Wat zou de oorzaak van kunnen zijn? Heb wel net mijn winterbanden onder laten steken, zou het kunnen dat ze daar bij de garage iets verkeerd hebben gedaan tijdens het vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Om welke Volvo gaat het (model, motor).
Winterbanden hebben er in principe niks mee te maken

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ja idd, zal wel met het schakelmechanisme te maken, maar heb je een 440 met rubbers of een S60 met kabels? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
volvo v50, wanneer de motor niet aanstaat, de sleutel in stand I of II staat, kan ik schakelen. Het is vanaf dat de motor aanstaat, dat hij blokkeert :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is in de bak zelf dan, dikke kans dat er een schakelhevel is losgekomen. Ermee doorrijden kan betekenen dat dat losse deel tussen de tandwielen komt, dan draai je heel de bak aan puin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
en qua kostprijs, ga ik mij zeker weer blauw mogen betalen? Ik snap dan niet hoe zoiets plots zomaar kan gebeuren. 2 maanden geleden nog maar een onderhoud gehad, zijn dat geen zaken die bij een onderhoud worden nagekeken? Dat zoiets plots gebeurt, associeer ik eerder met een renault ipv met een duurzame volvo. Staat amper 70.000 km op de teller

[ Voor 5% gewijzigd door pina op 09-11-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:22

NoFearCreations

3DPrint the world!

V50 1.6D?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!