Whehe, hier zojuist de startmotor van mijn V70 uit 2001 overleden. 
R.I.P.
R.I.P.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Nice! Waarom sunblinds en niet de getinte ramen?F-Tim schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:33:
Het is zover! Mijne is inmiddels ook al een dik weekje binnenEn ik moet zeggen hij rijdt heerlijk! Geen spijt om afscheid te hebben moeten nemen van mijn S60 MY12 D2 R-Design!
Aangezien het belangrijkste natuurlijk de foto's zijn.... volgen ze hier alvast even, ze zijn clickable voor een high-res variant:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het werd uiteindelijk de volgende configuratie:
- Volvo V40 D4 Ocean Race Business
- Business pakket met High Performance audio
- 18" Midir
- Sunblinds
- Trekhaak (afneembaar)
en nog enkele andere kleine opties.
Geen Premium audio i.v.m. de vele problemen met trillingen die ik overal las, en het feit dat in mijn vorige S60 ook gewoon High Performance zat, en ik dat al heel goed vond klinken.
En nu 1500km verder, kan ik alleen maar zeggen.... Heerlijk!
Wanna play?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Mooi!~F-Tim schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:33:
Het is zover! Mijne is inmiddels ook al een dik weekje binnenEn ik moet zeggen hij rijdt heerlijk! Geen spijt om afscheid te hebben moeten nemen van mijn S60 MY12 D2 R-Design!
I intend to live forever. So far, so good.
De 18" Midir velgen maken hem echt compleet (in deze configuratie). Collega van me heeft dezelfde configuratie, maar dan met 17" Freja en dan ziet het er wel goed uit, maar niet zo goed als 18" Midir.F-Tim schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:33:
Aangezien het belangrijkste natuurlijk de foto's zijn.... volgen ze hier alvast even, ze zijn clickable voor een high-res variant:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
- 18" Midir
- Sunblinds
- Trekhaak (afneembaar)
Geen Premium audio i.v.m. de vele problemen met trillingen die ik overal las, en het feit dat in mijn vorige S60 ook gewoon High Performance zat, en ik dat al heel goed vond klinken.
Volgende keer maar een V70 nemen?Mx. Alba schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:20:
Gisteren had vriendinlief een mooie kast gevonden op Marktplaats. Gratis. Maar moest wel de zelfde dag nog opgehaald worden...
Ik dus aan het meten geslagen maar die kast zou never nooit niet in mijn C30 passen. Maar in de Daewoo Matiz van mijn vriendin paste hij wel.
Tja...
Zelfde probleem hier. Ik adviseer je te doen wat ik ook gedaan heb. Laat je systeem even checken bij de dealer, zet even wat juiste samples op je HD in de auto, zet je bass op rond de plus 3 (wat hij gewoon zou moeten dragen) en dan zal je dealer net als bij mij moeten aangeven dat het idd onacceptabel is.Dekaasboer schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:18:
Sodeju ik heb wel gigantisch de balen van dat "premium audio" in mijn gloednieuwe V40 D4. Bijna 3000 euro betaald aan een multimedia systeem dat voor geen meter klinkt. Het resoneert, trilt en rammelt tussen de 200 en 40hz. En nee daar hoef ik het echt niet hard voor te zetten.
Garantie is ook nog eens lastig. Leasemaatschappij bied vervangend vervoer na 24 uur... De dealer bied vervangend vervoer aan maar dan ben ik voor 2 dagen 300 euro armer.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Prachtig, goeie uitvoering, dikke velgen en een top motor. Heel veel plezier hiermee!F-Tim schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:33:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
- 18" Midir
- Sunblinds
- Trekhaak (afneembaar)
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Typisch probleempje van die fijne kleine doorlaatopening... design heeft z'n prijs, en dan niet alleen financieelMx. Alba schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:20:
Gisteren had vriendinlief een mooie kast gevonden op Marktplaats. Gratis. Maar moest wel de zelfde dag nog opgehaald worden...
Ik dus aan het meten geslagen maar die kast zou never nooit niet in mijn C30 passen. Maar in de Daewoo Matiz van mijn vriendin paste hij wel.
Tja...
Thanx! Wel grappig, toen ik mijne ging ophalen gaf de verkoper aan dat hij eerder die dag eenzelfde V40 Ocean Race int wit met Freja's had afgeleverd... wellicht zitten je collega en ik bij dezelfde dealer, Volvo Biermans?fredkroket schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:53:
[...]
De 18" Midir velgen maken hem echt compleet (in deze configuratie). Collega van me heeft dezelfde configuratie, maar dan met 17" Freja en dan ziet het er wel goed uit, maar niet zo goed als 18" Midir.
Daarnaast ook gewoon mooie foto's.
Wanna play?
[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 23-10-2014 11:48 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Vaak bu'j te bang!
De huidige V70(nn) is gewoon leverbaar met volvo subs ja (2 stuks, om pecies te zijn).-tom-562 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:06:
Het geluid moet ook gefilterd worden. Als je alleen de bass laag gaat zetten in de equalizer en de sub vol open, krijg je geen mooi geluid. Je gaat dan veel wat lagere mid-tonen missen.
Ik weet dat de oude V70 (mss de nieuwe ook) voorbereid zijn op een subwoofer, bekabeling ligt er al. Maar dan wel een originele Volvo subwoofer. Ik weet trouwens niet of het geluid dan ook gefilterd wordt.
[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 23-10-2014 13:24 ]
Vaak bu'j te bang!
[ Voor 15% gewijzigd door vhal op 23-10-2014 21:19 ]
Vaak bu'j te bang!
Wat im uit jouw verhaal opmaakte, is toch dat de speakers 't wel aan kunnen, maar de deuren zelf niet? Bekelding die trilt etc? Nogmaals: bij de V70 totaal geen last: zou die andere speakers hebben?Juancho schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:14:
Klopt, en dat heb ik dus ook duidelijk gezegd. Alleen een sub lost het probleem niet op, immers de speakers in de deuren kunnen de lage tonen gewoon niet aan. En die kun je niet zomaar allemaal weg filteren richting de subwoofer want dan mis je gewoon een middenstuk met frequenties die weg vallen. En dat heeft weer grote gevolgen voor je balans.
Gelukkig snapte de leasemaatschappij mij exact en ze hebben dit ook heel duidelijk gecommuniceerd richting de dealer. Ze willen 100% garantie dat dit geen probleem gaat opleveren, anders wordt de subwoofer ook niet ingebouwd en gaan ze kijken naar andere oplossingen. Maar daarom wel goed om hier (ik neem aan dat er meer lezers met dit probleem zitten) eens te discussiëren wat een goede oplossing kan zijn zodat anderen dit ook kunnen laten inbouwen.
Ja, dat is normaal. Het meeste wat ik er nu in heb kunnen krijgen is 47 liter, en toen gaf hij bij actieradius '--' aan. Meestal gaat er niet meer dan 44-45 liter in als het lampje brandt..Gaat niet door schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:29:
Gisteren voor de eerste keer getankt met mijn V40 D2 nadat de boordcomputer aangaf dat het brandstof niveau laag was. Ik zou nog 105 km moeten kunnen rijden en er was nog één streepje zichtbaar. Ik dus braaf naar de pomp rijden om te tanken. Volgens de specificatie zou er 52 liter in moeten gaan. Toch kreeg ik er niet meer in dan 44 liter. Is dit normaal? of gaat dit nog veranderen?
[ Voor 16% gewijzigd door Tankiej op 24-10-2014 09:57 ]
DuidelijkTankiej schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:46:
[...]
Ja, dat is normaal. Het meeste wat ik er nu in heb kunnen krijgen is 47 liter, en toen gaf hij bij actieradius '--' aan. Meestal gaat er niet meer dan 44-45 liter in als het lampje brandt..
Daarnaast, ze houden natuurlijk altijd wel een beetje 'reserve' bij het aangeven van de actieradius. Als je 1:20 rijdt dan zou er nog 5 liter af gaan als je 105km verder was gereden. Dan is er nog 3 liter over als 'extra reserve'.
Niets raars volgens mij hoor
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Van C is al uit veel verschillende testen gebleken dat dat niet (meer) zo is. Winterbanden hebben pas echt een meerwaarde als het glad is of als er sneeuw ligt. Boven de 0 graden en droog weer kan je net zo goed op zomerbanden rijden.. Mits het natuurlijk wel vergelijkbare banden zijn, dus niet een versleten zomerband met een goede winterband vergelijkenMx. Alba schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:03:
A. Mijn werkgever verplicht winterbanden uit veiligheidsoverwegingen en het is inbegrepen in het leasecontract.
B. Ik moet soms naar Duitsland en daar zijn die dingen 's winters bij wet verplicht.
C. Het is gewoon echt een stuk veiliger als de temperatuur onder de 7°C duikt...
(Vooral een stuk veiliger dan de bijna versleten zomerbanden die ik er nu onder heb liggen...)
[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 24-10-2014 13:30 ]
Daarom zei ik ook bij droog weerMx. Alba schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:38:
Winterbanden zijn door hun grovere profiel trouwens ook nuttig als het flink regent - wat in Nederland vooral in de herfst/winter natuurlijk regelmatig voorkomt.
Niet bepaald: de meeste winterbanden hebben geen afwateringskanalen (die lange rechte strepen die je @ zomerbanden wel hebt), en daarom zijn in de regen zomerbanden weer beter.Mx. Alba schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:38:
Winterbanden zijn door hun grovere profiel trouwens ook nuttig als het flink regent - wat in Nederland vooral in de herfst/winter natuurlijk regelmatig voorkomt.
Net of rechte strepen de enige manier zijn om water af te voeren...Bart-Willem schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:19:
[...]
Niet bepaald: de meeste winterbanden hebben geen afwateringskanalen (die lange rechte strepen die je @ zomerbanden wel hebt), en daarom zijn in de regen zomerbanden weer beter.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Die strepen zijn gewoon een soort-van "goten" waarmee het water het snelste weg te voeren is. Zomerbanden zijn vaak een stuk breder dan winterbanden en dan wil je water onder een band zo snel mogelijk weg hebben.Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:48:
[...]
Net of rechte strepen de enige manier zijn om water af te voeren...
Winterbanden voeren net zo goed water af als zomerbanden. Het verschil in profiel zit vooral in de grip op sneeuw (veel kleine "lamellen"). Dat is niet beter of slechter voor water, alleen anders.
Het verschil tussen zomer- en winterbanden zit (voor het Nederlandse weer) vooral in de temperatuur waarbij ze het goed doen door het verschil in rubbersamenstelling. Zomerbanden boven de 7 graden, winterbanden daaronder.
In Duitsland zijn ze alleen verplicht als de omstandigheden er naar zijn. Alsnog is het inderdaad slim om ze te hebben als je in de winter naar Duitsland gaatMx. Alba schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:03:
B. Ik moet soms naar Duitsland en daar zijn die dingen 's winters bij wet verplicht.
[ Voor 4% gewijzigd door GermanPivo op 27-10-2014 07:53 ]
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Dat ziet er gelikt uit!
Zie ondertitel
[ Voor 3% gewijzigd door EMP op 27-10-2014 16:17 ]
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Vaak bu'j te bang!
Versterkte of originele draagarmen? Met imitatie ben je volgend jaar weer aan de beurt.-tom-562 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:42:
4mm kan nog prima. Ik heb vorige week mijn voorbanden laten vervangen, ze kwamen niet meer door de APKik had al zo'n vermoeden, en het stond op de planning, ze zaten nét tegen de slijtagenok aan, dus ik heb de gok gewoon gewaagd. Verkeerd gegokt
Overigens gisteren een partij onderdelen voor mijn S80 besteld; draagarmen voor, 2 motorsteunen en remmen. Doet ff pijn in de portemonnee, maar dan is het straks weer allemaal als nieuw(overigens geen APK afkeurpunten allemaal
)
Geen originele, maar Meyle HD draagarmenJoopieboy schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 18:23:
[...]
Versterkte of originele draagarmen? Met imitatie ben je volgend jaar weer aan de beurt.
Vaak bu'j te bang!
[ Voor 14% gewijzigd door ibson op 27-10-2014 20:58 ]
V40's van my 2015 met Xenon doen dat standaard zo. Zonder Xenon niet.ibson schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:57:
Ik was toch eens jaloers vandaag. Ik zag een V40 die zijn ledstrip (geen r-design) dus stadslicht en tegelijkertijd zijn normale koplampen aan had.
Ik vraag mijn af hoe hij dat heeft gedaan. Ik kan alleen kiezen of, koplampen of stadslicht dus die ledstrip of ben ik nou gek.
Normaal gesproken hebben toch alleen de v60 plugin-hybrid zulke lampen waar beiden aan staan.
Ibson, je hebt al een MY15, dus de dealer kan hier geen update voor krijgen ben ik bang... wellicht dat de dealer inmiddels nieuws heeft, maar ik zou niet al teveel hoop krijgen.ibson schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:57:
Ik was toch eens jaloers vandaag. Ik zag een V40 die zijn ledstrip (geen r-design) dus stadslicht en tegelijkertijd zijn normale koplampen aan had.
...
Kun je je auto niet wegbrengen voor 18:00 bij je dealer, vervangend vervoer meekrijgen, en dat ze je auto dan fixen?Juancho schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:50:
nog een aanvulling op mijn audio verhaal.... De dealer belde me vandaag nog dat ze op korte termijn al een afspraak willen maken (laat ik nu net in het verre Zuid Limburg zitten deze week voor een project) ...
[ Voor 80% gewijzigd door F-Tim op 28-10-2014 09:00 ]
Wanna play?
[ Voor 4% gewijzigd door Get!em op 28-10-2014 09:15 ]
En dan nog de variant waarbij ook de dagrijverlichting ook een bulbje is (de auto's zonder business pack).ibson schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:17:
Dus als ik het goed begrijp.
Xenon
-----------
stadslicht- > alleen wenkbrauw (ik noem het maar even wenkbrauw - streepje/bulpje boven je koplamp) - LED
stand auto overdag -> wenkbrouw + ledstrip (2x LED)
stand auto / dimlicht 's avonds-> ledstrip + koplampen + wenkbrauw (2x LED + Xenon)
geen Xenon
-----------
stadslicht-> wenkbrauw + ledstrip (Bulb + LED)
dimlicht ' s avonds-> koplampen (Halogeen)
[ Voor 4% gewijzigd door Get!em op 28-10-2014 15:36 ]
Volgens mij staat die bij MY13 niet aan als dagrijlicht (stand auto overdag) aan staat, bij MY14 wel.Get!em schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:34:
Fix, ik was niet compleet volgens mij:
[...]
En dan nog de variant waarbij ook de dagrijverlichting ook een bulbje is (de auto's zonder business pack).
Per MY heb je nog kleine aanpassingen ook met de sidemarkers (oranje) (std uit/niet aanwezig vanaf MY15), achterlichten (aan bij dagrijlicht vanaf MY14).
Mogelijk dat er tussen MY13 en MY14 ook nog verschil zit in dat wenkbrauwtje.
Wanna play?
Vaak bu'j te bang!
T60P Widescreen
Move along people. Nothing to see here.
Vaak bu'j te bang!
Vaak bu'j te bang!
Maar volgens mij gaat het niet alleen om mobiele data. JesseV geeft aan dat hij een duosim in de auto heeft zitten (ik vermoed van de sim in de iPhone?). Dan wil je dat de iPhone geheel geen contact meer heeft met het mobiele netwerk, zodat de oproepen binnenkomen op die in de auto. Dan gaat alleen data uitzetten niet werken..Blik1984 schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:15:
Tuurlijk kun je je data uitzetten bij een iPhone...
instellingen -> mobiel netwerk -> mobiele data schuifje uitzetten
Ah zo, bluetooth en wifi kun je weer aanzetten. GPS volgens mij niet.Tankiej schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:22:
[...]
Maar volgens mij gaat het niet alleen om mobiele data. JesseV geeft aan dat hij een duosim in de auto heeft zitten (ik vermoed van de sim in de iPhone?). Dan wil je dat de iPhone geheel geen contact meer heeft met het mobiele netwerk, zodat de oproepen binnenkomen op die in de auto. Dan gaat alleen data uitzetten niet werken..
Bij Android en Windows Phone kan je inderdaad de telefoon gewoon op vliegtuigstand zetten, en daarna GPS, wifi, bluetooth, NFC etc weer afzonderlijk aanzetten. Ik zou verwachten dat dat op een iPhone ook kan..
[ Voor 11% gewijzigd door Blik1984 op 03-11-2014 15:29 ]
[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 03-11-2014 19:03 ]
XXXVI
[ Voor 28% gewijzigd door zonoskar op 03-11-2014 20:11 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
[ Voor 39% gewijzigd door Minneyar op 06-11-2014 11:17 ]
Op 't 700-forum moet ergens een folder rondzwerven met de verschillende pakketten. De pakketten waren ook nog eens te combineren (sommige dan).Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 00:33:
BW:
Weet jij toevallig welke 940 uitrustingen er zijn qua opties en luxe?
Ik heb op internet al Malmo, Polar en Limited edition voorbij zien komen, maar veel verder dan dat ben ik niet gekomen en volgens mij zitten daar ook zelfs verschillen in op één editie..
Tot nu toe ben ik een beetje tot de conclusie gekomen dat een meest recente 940 het interessantst is, '96 of '97, die zien er ook het mooist uit, geblokte grill, witte lampen.
Op fora is hier vrij weinig over te vinden (700 forum vind ik maar een onduidelijk forum), over motoren ben ik genoeg info tegen gekomen en er zijn ook meer dan genoeg G3 versies te koop op MP voor vrij weinig (voor mij het meest interessant icm 2.3 LPT)
Vaak bu'j te bang!
Vaak bu'j te bang!
[ Voor 70% gewijzigd door FabiandJ op 08-11-2014 12:42 ]
Vaak bu'j te bang!
Vaak bu'j te bang!
[ Voor 5% gewijzigd door pina op 09-11-2014 13:19 ]
---RAWE CEEK!!!---
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq