Gefeliciteerd, ziet er goed uit! In mijn ervaring is het een heel plezierige auto, ik hoop dat je er veel lol van gaat hebbenkraats schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:17:
Zo.. daar is 'ie dan.. een XC70 in plaats van m'n 960.. Eens zien of we daar nog een paar jaartjes plezier aan kunnen beleven
[afbeelding]
Nice ik heb er last minute ook nog een in bestelling gezet.. Levering wordt denk ik pas januari maar hij gaat eind december op kenteken. Helaas wel gewoon een zwarte variant. Power blue was op
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Bij die ziet dat leer er ook nog zo goed uit. Mijne zit iets over de 400K, maar dat zou je van het interieur niet zeggen. Toendertijd gebruikte volvo nog goede materialenkraats schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 22:43:
[...]
Massa rijklaar
1641 kg
Massa ledig voertuig
1541 kg
...volgens de RDW. Enneh.. bij autobedrijf Tanghe. Ik weet alleen niet of ze 'm op de site gaan zetten. Valt een beetje buiten hun normale segment. Zal binnenkort vast wel op Marktplaats verschijnen.. ow wacht.. hij staat er al op: http://link.marktplaats.nl/m876888714 voor heel veel meer dan ik er voor gekregen heb
---RAWE CEEK!!!---
Wat voor eentje wordt het ?dreameater schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 12:26:
[...]
Nice ik heb er last minute ook nog een in bestelling gezet.. Levering wordt denk ik pas januari maar hij gaat eind december op kenteken. Helaas wel gewoon een zwarte variant. Power blue was op
Heb je dan ook nog de 14% bijtelling?dreameater schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 12:26:
[...]
XXXVI
Ja, voor de bijtelling gaat het er om wanneer de auto op kenteken is gezet en niet wanneer hij wordt afgeleverd.
De V40 D4 Momentum Business in sapphire black Power Blue
- Sensus connect High Performance Audio ( is deze overigens standaard bij de momentum business?)
- Verlichtingspack 2
Probeer er na de levering nog via de dealer 17 inch wielen onder te krijgen, en evt. een trekhaak.
[ Voor 8% gewijzigd door dreameater op 08-12-2014 09:36 ]
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Vandaag had ik iets raars. Mijn TPMS systeem begon te piepen voor mijn banf rechtsvoor. Ik kreeg een melding dat hij te zacht was. Direct afgeslagen bij een SHELL tankstation om te kijken. Maar hij stond gewoon op 2.3 bar? Nu heb ik winterbanden erop laten zetten afgelopen maand.
Zou dit een bug in het systeem zijn. En weet iemand hoeveel bar winterbanden nodig hebben voor de volvo 40?
Zou dit een bug in het systeem zijn. En weet iemand hoeveel bar winterbanden nodig hebben voor de volvo 40?
Ff op de site van de bandenfabrikant kijken.
Vaak bu'j te bang!
Na een bandenwissel altijd de banden op de juiste spanning en t systeem resetten toch? Althans: zo was 't bij mij VW wel, ooit... ;-)
Bandenfabrikant staat het niet.
2.2 tot 2.3 max. In de winter wordt het aangeraden 0.2 er boven te zitten.
Eco bandjes kwamen met 2.6.
Ik denk dat ik 2.4 ga doen. Vond 2.5 te hard. Weet eigenlijk niet waar ze op stonden.
2.2 tot 2.3 max. In de winter wordt het aangeraden 0.2 er boven te zitten.
Eco bandjes kwamen met 2.6.
Ik denk dat ik 2.4 ga doen. Vond 2.5 te hard. Weet eigenlijk niet waar ze op stonden.
Zelf heb ik ze ingesteld op 2.7 voor en 2.4 achter. De TPMS geeft dan alleen een melding als ik een tijdje 160+ rijd, dan vindt ie de voorbanden te zacht. Zodra ik dan weer 130 ga rijden vervalt de melding. Dus zodra je dan weer in de stad komt... is de melding weg 
In de deurstijl van je portier LV staat een overzicht ervan. Afhankelijk van aantal personen, eco-stand, en verwachte snelheden varieert de bandendruk.
Eco wordt zelfs geadviseerd op 2.9
... Winterbanden ga k wel op 2.9 / 2.6 laten afstellen.
In de deurstijl van je portier LV staat een overzicht ervan. Afhankelijk van aantal personen, eco-stand, en verwachte snelheden varieert de bandendruk.
Eco wordt zelfs geadviseerd op 2.9

Wanna play?
Gisteren is de baas tevens akkoord gegaan en kan het aftellen beginnen.
Echter leasen we bij Noordlease, ik weet op dit moment (nog) niet wie de dealer is...
Hoe kan ik het 't beste aanpakken om via de dealer andere velgen en een trekhaak te regelen? Wat zijn jullie ervaringen valt er nog wat te onderhandelen?
Echter leasen we bij Noordlease, ik weet op dit moment (nog) niet wie de dealer is...
Hoe kan ik het 't beste aanpakken om via de dealer andere velgen en een trekhaak te regelen? Wat zijn jullie ervaringen valt er nog wat te onderhandelen?
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Aha. Kijk dat kan het verklaren. Rij laatste tijd look best 'vlot'F-Tim schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:46:
Zelf heb ik ze ingesteld op 2.7 voor en 2.4 achter. De TPMS geeft dan alleen een melding als ik een tijdje 160+ rijd, dan vindt ie de voorbanden te zacht. Zodra ik dan weer 130 ga rijden vervalt de melding. Dus zodra je dan weer in de stad komt... is de melding weg
Eco wordt zelfs geadviseerd op 2.9... Winterbanden ga k wel op 2.9 / 2.6 laten afstellen.
Maar 2.9!! Is dat niet te hard? Ik voel dan letterlijk elk steentje. 2.4 is echt de goede zachte spot voor mij.
Vandaag de eerste 400 km met de V40 gereden. Kan niet anders dan er erg blij mee zijn, ook al is het geen Alfa
XXXVI
Nee hoor, ik voel helemaal niet elk steentje... om aan te geven, m'n vriendin valt vrijwel elke rit in slaap
Vanaf de dealer werd hij afgeleverd met 2.2 voor en 2.1 achter, en dat vond ik (achteraf gezien) in bochten minder strak aanvoelen, zonder van invloed te zijn op de rijervaring.
Wellicht dat het bij jou standaard comfortabeler is, je hebt immers de 16" banden, en dus dat je meer merkt van de hogere bandendruk. Bij de 18" modellen is het verschil qua comfort vrijwel 0, maar qua rijgedrag stuurt hij net wat fijner bij wat hardere bandjes, vooral op snelheid
Wellicht dat het bij jou standaard comfortabeler is, je hebt immers de 16" banden, en dus dat je meer merkt van de hogere bandendruk. Bij de 18" modellen is het verschil qua comfort vrijwel 0, maar qua rijgedrag stuurt hij net wat fijner bij wat hardere bandjes, vooral op snelheid
Wanna play?
Ik mag me sinds een paar dagen hier ook melden
ik rij nu met een kersverse V40 D4. Fijne wagen, en inmiddels al redelijk wat kilometers gemaakt. Één ding waar ik niet wijs uit word: eens in de zoveel tijd hoor je een "ping" over de speakers. Het volume van de radio word dan even gedempt, en het is net zo'n ping als je in het vliegtuig hoort als ze wat omroepen. Maar wat is de betekenis hiervan? Er staat op geen enkel display iets van een melding wat het zou kunnen zijn, de boekjes vermelden geen ping geluiden, en als je zoekt op internet naar "v40 ping" krijg je mensen die last hebben van predetonatie...
Maar die ping, sta ik op dat moment precies in lijn met een bepaalde asteroïdengordel, of moet ik op dat moment een offer brengen aan de goden? En indien dit het geval is, wat voor dier moet het zijn, en moet het geofferd worden op het altaar, of mag het een roadkill zijn?
Maar die ping, sta ik op dat moment precies in lijn met een bepaalde asteroïdengordel, of moet ik op dat moment een offer brengen aan de goden? En indien dit het geval is, wat voor dier moet het zijn, en moet het geofferd worden op het altaar, of mag het een roadkill zijn?
[ Voor 7% gewijzigd door Widow op 11-12-2014 12:11 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
flitser terwijl je te hard rijdt? kan je op je navi zien als er dan een symbool verschijnt met een flitspaal en een snelheidWidow schreef op donderdag 11 december 2014 @ 12:04:
Ik mag me sinds een paar dagen hier ook meldenik rij nu met een kersverse V40 D4. Fijne wagen, en inmiddels al redelijk wat kilometers gemaakt. Één ding waar ik niet wijs uit word: eens in de zoveel tijd hoor je een "ping" over de speakers. Het volume van de radio word dan even gedempt, en het is net zo'n ping als je in het vliegtuig hoort als ze wat omroepen. Maar wat is de betekenis hiervan? Er staat op geen enkel display iets van een melding wat het zou kunnen zijn, de boekjes vermelden geen ping geluiden, en als je zoekt op internet naar "v40 ping" krijg je mensen die last hebben van predetonatie...
Als de leasemaatschappij eenmaal een dealer heeft gekozen valt er volgens mij niets te onderhandelen, de dealer heeft namelijk al de opdracht, dus waarom zou ie je 'korting' geven ?dreameater schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:54:
Gisteren is de baas tevens akkoord gegaan en kan het aftellen beginnen.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ok ik ben ook niet zozeer opzoek naar korting, ik wil gewoon met de betreffende dealer nog wat zaken regelen. 17'' wielen / "luxe kentekenplaat" en het type nr. achterop laten verwijderen ..ZeRoC00L schreef op donderdag 11 december 2014 @ 12:55:
[...]
Als de leasemaatschappij eenmaal een dealer heeft gekozen valt er volgens mij niets te onderhandelen, de dealer heeft namelijk al de opdracht, dus waarom zou ie je 'korting' geven ?
Kreeg vandaag van de dame door die dit soort zaken bij ons regelt dat ik binnenkort kan inloggen bij noordlease en dat dan ook de dealer bekend is.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Iemand verstand van een D5, ben gisteren bij een wezen kijken en de eigenaar/monteur vertelde me dat de intercooler zweette, dat dit normaal is bij Volvo diesels.
Geen lekkage onder de auto of iets dergelijks.
Maar als iets zweet lijkt me juist dat het niet goed zou zijn.
Auto reed wel prima, goed in de opties alleen:

Velgen een beetje afgebladderd, banden waren wel recent vernieuwd. Opzicht geen punt want ik zie V70 velgen voorbij komen op de Volvo facebook voor 200-400 euro.

Deuk bij tankklepkje, voor €300,- kon hij het weghalen, maar kan het natuurlijk ook een keer via verzekering doen of clubactie. Auto van 11 jaar oud, dus gebruikerssporen sowieso.

Zwarte op de middenconsole krassen, kan ik denk ik wel eens goed wegpoetsen/bijwerken
Geen lekkage onder de auto of iets dergelijks.
Maar als iets zweet lijkt me juist dat het niet goed zou zijn.
Auto reed wel prima, goed in de opties alleen:

Velgen een beetje afgebladderd, banden waren wel recent vernieuwd. Opzicht geen punt want ik zie V70 velgen voorbij komen op de Volvo facebook voor 200-400 euro.

Deuk bij tankklepkje, voor €300,- kon hij het weghalen, maar kan het natuurlijk ook een keer via verzekering doen of clubactie. Auto van 11 jaar oud, dus gebruikerssporen sowieso.

Zwarte op de middenconsole krassen, kan ik denk ik wel eens goed wegpoetsen/bijwerken
[ Voor 14% gewijzigd door Aight! op 11-12-2014 20:27 ]
Ik heb een D5 in m'n XC60. Wel een biturbo model, geen lekken. Lijkt me inderdaad niet echt te mogen...
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Zweten van de motor komt bij Volvo wel vaker voor en is geen probleem. Als de gelekte olie niet meer glanst en als er stof in zit is de olie zeker niet vers en duidt het op zweten, niet lekken.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Motor mag wel zweten, intercooler liever niet natuurlijk (op zich geen ramp, maar het kan erger worden en dan ben je wel verder van huis). Als ik de "nadelen" zo zie lijkt het meer richting toddenbak te gaan, er is genoeg vis in de zee dus ik zou nog wel wat anderen bekijken als ik jou was.
Als een turbo een beetje olie verbruikt, kan het idd in de intercooler terecht komen. Bij een D5 willen ze trouwens nog wel eens scheuren.
Zie dit topic, staan een paar mooie foto's in
http://www.volvov70forum....ead&highlight=intercooler
Zie dit topic, staan een paar mooie foto's in
http://www.volvov70forum....ead&highlight=intercooler
Vaak bu'j te bang!
Waren ook wel een paar pluspunten hoor:Bart-Willem schreef op donderdag 11 december 2014 @ 21:28:
Motor mag wel zweten, intercooler liever niet natuurlijk (op zich geen ramp, maar het kan erger worden en dan ben je wel verder van huis). Als ik de "nadelen" zo zie lijkt het meer richting toddenbak te gaan, er is genoeg vis in de zee dus ik zou nog wel wat anderen bekijken als ik jou was.
- Onderhoud historie vanaf 2010 bekend (eigenaar heeft even alle facturen in het systeem doorgenomen, klant had hem daar in onderhoud, deze ging weg i.v.m lease auto)
- Distributie set/waterpomp/etc gedaan bij 310.000
- Reed prima, schakelde netjes, geen gekke kraakjes, etc
- Knopjes nog netjes (bij de vorige waar ik mee had proefgereden was alles afgesleten)
- Extra's die werken, stoelverwarming, carkit, parkeersensors
- Grote beurt en APK bij aflevering
Wel 350.000 gelopen
Niet moeders mooiste, maar wel zijn onderhoud gehad.
Nooit geweten dat een garage houder zoveel tijd voor een 2e hands auto uitrekt, normaal koop ik een auto, handje schudden en klaar. Dit keer was dat hij mijn auto ging controleren, ik proefrit maken in de auto, koffie gedronken en hij vertelde wat er 'mis'/minder mooi aan was en daarna facturen van onderhoud doorgenomen en dan natuurlijk het verhaal wat het uiteindelijk zou kosten.
Maar even de andere foto's dan maar:

Wat zijn trouwens die onderste knopjes in de middenconsole? STC en die andere met streepjes? Is dat voor het alarm of zo? Heb nu 2x gereden in een V70 met meer dan 300.000 op de teller, was eerst bang om er een aan te schaffen met zo een hoge KM stand! Maar nu is de KM stand het minste waar ik me druk om maak
[ Voor 41% gewijzigd door Aight! op 11-12-2014 21:52 ]
Dat kan alleen via de verzekering als je frauderen geen probleem vindt.Aight! schreef op donderdag 11 december 2014 @ 19:53:
Ontbrekende lak kun je natuurlijk niet wegpoetsen. Dat zou dus bijwerken worden.
Als je 'm wil kopen dan moet je wel eisen dat die intercooler-stuff gefixt wordt bij de grote beurt. Laat je niets aanpraten "dat het wel meevalt" enz, want het zweten zal nooit ineens spontaan overgaan en zichzeflf genezen.Aight! schreef op donderdag 11 december 2014 @ 21:41:
[...]
Waren ook wel een paar pluspunten hoor:
- Onderhoud historie vanaf 2010 bekend (eigenaar heeft even alle facturen in het systeem doorgenomen, klant had hem daar in onderhoud, deze ging weg i.v.m lease auto)
- Knopjes nog netjes (bij de vorige waar ik mee had proefgereden was alles afgesleten)
Wel 350.000 gelopen
Nooit geweten dat een garage houder zoveel tijd voor een 2e hands auto uitrekt, normaal koop ik een auto, handje schudden en klaar. Dit keer was dat hij mijn auto ging controleren, ik proefrit maken in de auto, koffie gedronken en hij vertelde wat er 'mis'/minder mooi aan was en daarna facturen van onderhoud doorgenomen en dan natuurlijk het verhaal wat het uiteindelijk zou kosten.
Geloof dat Centraal Beheer eens zo een deukje dag had, kon je voor niks je deukjes weg laten werken. En anders €300,- lappen, zoveel koste het zeiden ze.Tomatoman schreef op donderdag 11 december 2014 @ 21:47:
[...]
Dat kan alleen via de verzekering als je frauderen geen probleem vindt.
[...]
Ontbrekende lak kun je natuurlijk niet wegpoetsen. Dat zou dus bijwerken worden.
Ja sowieso, ben garantie verhaal ook nog vergeten te vragen, van de week weer eens bellen.Bart-Willem schreef op donderdag 11 december 2014 @ 21:50:
[...]
Als je 'm wil kopen dan moet je wel eisen dat die intercooler-stuff gefixt wordt bij de grote beurt. Laat je niets aanpraten "dat het wel meevalt" enz, want het zweten zal nooit ineens spontaan overgaan en zichzeflf genezen.
Deze lijkt me ook nog wel wat:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/260876332?asrc=st|as
En is redelijk in de buurt, mist alleen originele radio dat is wel jammer. Vind de kleur wel mooi buitenkant en interieur.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/262245079?asrc=st|as
Die had ik eerst op het oog, maar is helemaal in Urk. Niet echt om de hoek.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/258968613?asrc=st|as
Maar dit is de 130 pk versie, weet niet of die goed zijn voor een zware auto? Na een google hit zijn het boeven daar in Overveen! Dus houdoeeeee!
[ Voor 23% gewijzigd door Aight! op 12-12-2014 11:25 ]
En je weet zeker dat dat ook bedoeld was voor deukjes die al aanwezig waren voordat je de verzekering bij Centraal Beheer afsloot? Dat klinkt te mooi om waar te zijn.Aight! schreef op donderdag 11 december 2014 @ 21:53:
[...]
Geloof dat Centraal Beheer eens zo een deukje dag had, kon je voor niks je deukjes weg laten werken. En anders €300,- lappen, zoveel koste het zeiden ze.
Ik ben al 8 jaar lid bij Centraal Beheer als het niet langer isTomatoman schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:00:
[...]
En je weet zeker dat dat ook bedoeld was voor deukjes die al aanwezig waren voordat je de verzekering bij Centraal Beheer afsloot? Dat klinkt te mooi om waar te zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Aight! op 11-12-2014 22:02 ]
Dan ben je 1 van de weinigen. 
Die in Liempde is wel nice, en een originele radio kan je er altijd wel in hobbyen.
Die in Liempde is wel nice, en een originele radio kan je er altijd wel in hobbyen.
[ Voor 58% gewijzigd door Bart-Willem op 11-12-2014 22:09 ]
Ik heb een vraagje over een 850 estate 2.5TDI.
Als er vol-lederen bekleding in zit, heeft de auto dan ook stoelverwarming? Want ik kan me niet zo herinneren dat ik er een knopje voor zag.
Her en der lees ik wel dat stoelverwarming wel in die stoelen zit maar dat soms het knopje niet in het middenconsole zit.
Als er vol-lederen bekleding in zit, heeft de auto dan ook stoelverwarming? Want ik kan me niet zo herinneren dat ik er een knopje voor zag.
Her en der lees ik wel dat stoelverwarming wel in die stoelen zit maar dat soms het knopje niet in het middenconsole zit.
Eigenlijk hebben alle 850's wel stoelverwarming, op de GLE's (en latere basic versies) na.
STC is stability & traction control. Als je een wat duurdere uitvoering hebt, heb je zelfs DSTC (dynamic stability & traction control, aah yeeeeeesAight! schreef op donderdag 11 december 2014 @ 21:41:
[...]
Waren ook wel een paar pluspunten hoor:
Wel 350.000 gelopen
Maar even de andere foto's dan maar:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat zijn trouwens die onderste knopjes in de middenconsole? STC en die andere met streepjes? Is dat voor het alarm of zo? Heb nu 2x gereden in een V70 met meer dan 300.000 op de teller, was eerst bang om er een aan te schaffen met zo een hoge KM stand! Maar nu is de KM stand het minste waar ik me druk om maak
Die streepjes zijn idd om het alarm uit te zetten, als je b.v. je hond in de auto achter laat (overigens gezien de leeftijd van de auto, grote kans dat het alarm niet meer werkt, dat is eerder regel dan uitzondering)
Vaak bu'j te bang!
Ow,maar ik heb nooit die duurdere uitvoeringen 

Vanmiddag toch maar weer eens bij twee andere wezen kijken, een in het Noorden had 350.000 gelopen, wel rijk aan opties, interieur en buiten stuk beter dan die zilveren van van de week. Handremhoes was wel versleten.Alleen laatste bekende onderhoud bij 310.000, ook gelijk dat bedrijf even gebeld. Automaat schokte van stilstand naar de 1 of 2 (lichte schok en vertraging) dus daar heb ik minder goed vertrouwen in. Werd afgeleverd met controle beurt, APK en 1 maand garantie op motor en bak.

Ook die in Liempde geweest, zit er ook netjes uit, interieur ook alleen werkte de achterklep niet. Maar hij had hem verkregen met inruil en eigenlijk nog niet naar gekeken (hij zou defecten,e.d gewoon maken). Morgen krijg ik de onderhoud geschiedenis te horen. Deze reed zeker prima, automaat reageerde stuk sneller dan bovenste model, zonder schokken of vertragingen. Ik vond alleen dat de eerste een stuk feller reageerde op met remmen. Kan ook gewenning zijn natuurlijk. Originele radio wilde hij er nog inzetten want hij ging deze week nog andere V70 halen en zou hem dan over kunnen zetten. Werd afgeleverd met nieuwe APK en afleverbeurt. KM stand was 300.760.
Filmpje
https://dl.dropboxusercontent.com/u/21670454/IMG_0540.MOV interieur
https://dl.dropboxusercontent.com/u/21670454/IMG_0543.MOV D5 maar wat een tractor geluid, die roffel is er niet meer bij
Maar die zilveren van van de week laat ik toch maar varen, deze twee zien er een stuk beter uit. Ook al geef ik normaal niet zoveel om de buitenkant, de kleur zwart of blauw vindt ik sowieso een stuk mooier dan de zilveren

Vanmiddag toch maar weer eens bij twee andere wezen kijken, een in het Noorden had 350.000 gelopen, wel rijk aan opties, interieur en buiten stuk beter dan die zilveren van van de week. Handremhoes was wel versleten.Alleen laatste bekende onderhoud bij 310.000, ook gelijk dat bedrijf even gebeld. Automaat schokte van stilstand naar de 1 of 2 (lichte schok en vertraging) dus daar heb ik minder goed vertrouwen in. Werd afgeleverd met controle beurt, APK en 1 maand garantie op motor en bak.

Ook die in Liempde geweest, zit er ook netjes uit, interieur ook alleen werkte de achterklep niet. Maar hij had hem verkregen met inruil en eigenlijk nog niet naar gekeken (hij zou defecten,e.d gewoon maken). Morgen krijg ik de onderhoud geschiedenis te horen. Deze reed zeker prima, automaat reageerde stuk sneller dan bovenste model, zonder schokken of vertragingen. Ik vond alleen dat de eerste een stuk feller reageerde op met remmen. Kan ook gewenning zijn natuurlijk. Originele radio wilde hij er nog inzetten want hij ging deze week nog andere V70 halen en zou hem dan over kunnen zetten. Werd afgeleverd met nieuwe APK en afleverbeurt. KM stand was 300.760.
Filmpje
https://dl.dropboxusercontent.com/u/21670454/IMG_0540.MOV interieur
https://dl.dropboxusercontent.com/u/21670454/IMG_0543.MOV D5 maar wat een tractor geluid, die roffel is er niet meer bij
Maar die zilveren van van de week laat ik toch maar varen, deze twee zien er een stuk beter uit. Ook al geef ik normaal niet zoveel om de buitenkant, de kleur zwart of blauw vindt ik sowieso een stuk mooier dan de zilveren
[ Voor 35% gewijzigd door Aight! op 12-12-2014 18:51 ]
Koop die laatste. Controleer nog wel even de remvloeistof, als dat op een laag peil staat en er uit ziet als frituurvet weet je waarom het remmen wat sponzig aanvoelt.
De zwarte heeft een gesloopte automaat en heeft gezien de bekleding een hoop korte ritjes op zijn naam staan. Daar zijn oude diesels niet altijd even blij mee.
De zwarte heeft een gesloopte automaat en heeft gezien de bekleding een hoop korte ritjes op zijn naam staan. Daar zijn oude diesels niet altijd even blij mee.
Crosspost! Afgelopen donderdag mijn winterbanden laten monteren, maar dit hield meteen in nieuwe banden + velgen 
BBS SR Himalaya Grey 18"
Nokian WR A3 225/40
BBS SR Himalaya Grey 18"
Nokian WR A3 225/40

Ohw, die in Urk is wel mooi bij mij in de buurt
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Dit als winterset? Dat is toch doodzonde.FabiandJ schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 13:52:
Crosspost! Afgelopen donderdag mijn winterbanden laten monteren, maar dit hield meteen in nieuwe banden + velgen
BBS SR Himalaya Grey 18"
Nokian WR A3 225/40
[afbeelding]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
En waarom zou dat zonde zijn, in de zomer heb ik 19" er onder liggen daarbij komt dat BBS deze velgen ontwikkeld heeft als wintervelg.Joopieboy schreef op zondag 14 december 2014 @ 14:25:
[...]
Dit als winterset? Dat is toch doodzonde.Staat wel lekker dik!
In de zin van coating? Meestal gaat de verflaag toch wel hard achteruit met al de pekel en ellende.
Waarschijnlijk zit er een extra stevige laag op.
Hele toffe velgen trouwens, maar heel die auto is enorm vet vind ik.
Na 10 jaar Volvo moet ik helaas afscheid nemen
Na een jaartje een lease auto van een collega enkel zakelijk te hebben gereden mag ik nu een nieuwe auto bestellen. Met een jong gezien is een V40 helaas echt te klein. Dus heb ik gekozen voor een gezinsbak: Skoda Octavia Combi.. Zal qua comfort wel een stapje terug zijn, maar ga er wat betreft leeftijd wel 15 jaar op vooruit ten opzicht van me Volvo S70 
Zo gauw vrouwlief weer een auto nodig heeft (ze blijft nu thuis voor de kleine), komt er onvermijdelijk weer een Volvo (privé) terug.
Als iemand nog opzoek is naar een Volvo S70 voor 1500 euro, stuur me een PB

Zo gauw vrouwlief weer een auto nodig heeft (ze blijft nu thuis voor de kleine), komt er onvermijdelijk weer een Volvo (privé) terug.
Als iemand nog opzoek is naar een Volvo S70 voor 1500 euro, stuur me een PB
Werd die kleine van je niet gillend gek in een Skoda?
Dat wordt nog feest dan.
Applications in the winter colors Graphite gloss, Platinum matt and Himalaya gray are particularly well equipped for use on snow and ice. “These winter wheels also feature a special finish to withstand the influences of weather as well as gravel and road salt. The wheels are subjected to a double coating process,” continued Erwin Eigel.Joopieboy schreef op zondag 14 december 2014 @ 15:27:
In de zin van coating? Meestal gaat de verflaag toch wel hard achteruit met al de pekel en ellende.
Bron
ThanksBart-Willem schreef op zondag 14 december 2014 @ 18:26:
Waarschijnlijk zit er een extra stevige laag op.Hele toffe velgen trouwens, maar heel die auto is enorm vet vind ik.
[ Voor 15% gewijzigd door FabiandJ op 14-12-2014 22:04 ]
Leuk om te lezen, toch grappig dat ze zulke velgen daar geschikt voor maken.
Normaal ben ik niet zo van de aftermarket velgen, maar deze zien er goed uit! Blijft ook een fijne auto, zo'n C30.FabiandJ schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 13:52:
BBS SR Himalaya Grey 18"
Nokian WR A3 225/40
[afbeelding]
Schrok me laatst kapot toen mijn City Safety in werking trad bij de slagboom van een parkeergarage
De v40 vond kennelijk dat ik te dicht bij de slagboom zat, het feit dat ik nog niet goed bij het kaartje kon maakte hem niet uit...

De v40 vond kennelijk dat ik te dicht bij de slagboom zat, het feit dat ik nog niet goed bij het kaartje kon maakte hem niet uit...
Schijnt wel vaker voor te komen dat City Safety slagbomen aanziet voor iets anders. Heb er zelf nog geen last van gehad en ben ook niet geneigd om extra hard op een slagboom af te rijden om het te testen
Ik had het vorige week voor het eerst in 2 jaarGrooV schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:07:
Schrok me laatst kapot toen mijn City Safety in werking trad bij de slagboom van een parkeergarage![]()

Reed blijkaar te hard een parkeervak in en de City Safety vond de heg die daar stond nogal eng. Ik schrok me ook best kapot, dat remt aardig hard
Ja opzich goed systeem, vraag me af of het ook goed werkt als jij rechtsaf wilt slaan en rechtdoor gaande fietsers hebben voorrang? Of kijkt het systeem alleen recht vooruit ?
Ik lees nu dat City Safety automatische slagbomen bij de Franse tol ook niet leuk vindt
Ik lees nu dat City Safety automatische slagbomen bij de Franse tol ook niet leuk vindt
[ Voor 21% gewijzigd door GrooV op 15-12-2014 17:45 ]
Eerder sneu dat ze dat niet gewoon bij alle velgen doen (als echt nodig zou zijn).. nu moet je dus naast speciale banden ook speciale velgen hebben voor de winter?Joopieboy schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:06:
Leuk om te lezen, toch grappig dat ze zulke velgen daar geschikt voor maken.
Marketing....
Mwow nee, je kan ook cheap ass velgen of standaard velgen gebruiken. Die gaan misschien een paar jaar mee. Goeie kwaliteitsvelgen zoals BBS kosten behoorlijk wat geld en zullen zich ook wel langer beter houden maar gaan uiteindelijk toch. Dit zal nog een hogere kwaliteit zijn dat je daar niet eens bang voor hoeft te zijn.
Die zwarte heb ik inderdaad afgebeld, ook omdat die automaat schokte.jadjong schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 20:19:
Koop die laatste. Controleer nog wel even de remvloeistof, als dat op een laag peil staat en er uit ziet als frituurvet weet je waarom het remmen wat sponzig aanvoelt.
Van de blauwe krijg ik morgen meer informatie. Garage houder was ziek. Ben benieuwd hoe en wat.
De zilveren kreeg ik een nieuwe offerte, deuk wordt eruit gehaald en betaald door de oude eigenaar. Intercooler wordt ook vervangen en garantie krijg ik er ook zo bij. Met de grote beurt erbij moet ik dan eigenlijk wel weer even voorruit kunnen
Nu wordt die een stuk interessanter, alleen die velgen zijn een beetje jammer dat ze afgebladderd zijn.
Ben me ook aan het oriënteren voor een andere verzekeraar als Centraal Beheer, jullie nog tips?
Via independer kom ik op van alles, ZELF of Klik & Go, ken ze niet echt.
[ Voor 8% gewijzigd door Aight! op 15-12-2014 21:53 ]
Heb deze velgen uitgekozen op basis van de C30 Polestar, daar zitten vrijwel dezelfde velgen onder alleen dan de BBS Individual Fi versie, die is wat te duurfredkroket schreef op zondag 14 december 2014 @ 22:20:
[...]
Normaal ben ik niet zo van de aftermarket velgen, maar deze zien er goed uit! Blijft ook een fijne auto, zo'n C30.

Ik blijf lekker bij Centraal Beheer voor een andere kijken heeft geen nut aangezien ik 26% werkgevers korting krijgAight! schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:17:
[...]
Ben me ook aan het oriënteren voor een andere verzekeraar als Centraal Beheer, jullie nog tips?
Via independer kom ik op van alles, ZELF of Klik & Go, ken ze niet echt.
[ Voor 38% gewijzigd door FabiandJ op 16-12-2014 10:01 ]
Na ruim 1.000 km in de V40 D4 kan ik wel concluderen dat het een goede keus is geweest. De auto rijdt erg plezierig en is vlot genoeg. Ook de stoelen en bediening vind ik prettig, wel mis ik nog wat stuurgevoel bij wat sportiever rijden. Maar ik kom dan ook uit een Alfa Romeo 
Wel is de stembediening al 3x keer in de war geweest. Wanneer je op de stembedieingsknop drukt dan hoor je het klingeltje om te praten, maar daarna stopt de functie direct weer. De volgende rit was de kwestie weer opgelost? Vanochtend liep het systeem zelfs helemaal vast, geen beweging op het beeld en alleen het volume kon ik nog instellen. Binnenkort maar eens bellen met Volvo.
Wel is de stembediening al 3x keer in de war geweest. Wanneer je op de stembedieingsknop drukt dan hoor je het klingeltje om te praten, maar daarna stopt de functie direct weer. De volgende rit was de kwestie weer opgelost? Vanochtend liep het systeem zelfs helemaal vast, geen beweging op het beeld en alleen het volume kon ik nog instellen. Binnenkort maar eens bellen met Volvo.
XXXVI
Qua stuurgevoel is het een aparte auto inderdaad. Wel heel relaxed. Ik ben blij dat ik de optie voor 3-standen stuurbekrachtiging heb gekozen. Ik heb hem nu staan op de stand waarin ik met mijn handen het minste kracht hoef te zetten. Dat vind ik heerlijk. Op mijn eerdere V40 D2, had ik dat niet, en vond ik het sturen wat zwaar.
Ik heb hem zelf op de zwaarste stand ingesteldGet!em schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:34:
Qua stuurgevoel is het een aparte auto inderdaad. Wel heel relaxed. Ik ben blij dat ik de optie voor 3-standen stuurbekrachtiging heb gekozen. Ik heb hem nu staan op de stand waarin ik met mijn handen het minste kracht hoef te zetten. Dat vind ik heerlijk. Op mijn eerdere V40 D2, had ik dat niet, en vond ik het sturen wat zwaar.
Klopt helemaal. Ik was vanuit een Seat al gewend dat het heel licht kan. De seat die ik er nu naast heb, is qua stuurbediening nog lichter dan de lichtste stand van de V40, en ik moet er altijd aan wennen bij overstappen.
Verwijderd
Wat is de andere optie? Rondrijden met van die lelijke zwarte stalen poepvelgen? (dat ziet er per definitie al niet uitJoopieboy schreef op zondag 14 december 2014 @ 15:27:

Ik zou dan ook liever rondrijden op wat fatsoenlijks, lekker boeiend dat die coating een beetje wordt aangetast..
Net zoiets als nieuwe schoenen kopen, en niet dragen omdat ze slijten of vies worden 
Boeiend. Smeer ze desnoods in met vaseline ofzo
Alles is beter dan zwarte stalen velgen zonder wieldoppen
Boeiend. Smeer ze desnoods in met vaseline ofzo
Alles is beter dan zwarte stalen velgen zonder wieldoppen
Vaak bu'j te bang!
Wat ik me bij zulke suffe softwaredingetjes altijd afvraag (ook bij mijn V40 treden zulke bugs regelmatig op); hoe kan ik op zaken als airbags, pedestrian airbag, City Safety, DSTC, etc. vertrouwen als een simpele bluetoothconnectie al niet werkt, navigatie vastloopt en m'n approachverlichting vaak niet aan wil?ephymerous schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:33:
En kom nou niet aan met "de goeie programmeurs werken aan de veiligheidssystemen, de multimediazaken zijn minder belangrijk dus daar werken alleen stagiairs aan"
Inderdaad, en daar komt bij dat ik veel kilometers heb gemaakt in legio andere auto's waar dit veel minder een issue was. Hopelijk komt er een update die wat meer stabiliteit brengt.Reinier schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:48:
[...]
Wat ik me bij zulke suffe softwaredingetjes altijd afvraag (ook bij mijn V40 treden zulke bugs regelmatig op); hoe kan ik op zaken als airbags, pedestrian airbag, City Safety, DSTC, etc. vertrouwen als een simpele bluetoothconnectie al niet werkt, navigatie vastloopt en m'n approachverlichting vaak niet aan wil?
En kom nou niet aan met "de goeie programmeurs werken aan de veiligheidssystemen, de multimediazaken zijn minder belangrijk dus daar werken alleen stagiairs aan"
XXXVI
Ik heb trouwens bij mijn C30 drie "bugs" gemerkt...
1x voorgekomen: Op de snelweg opeens "beperkt vermogen" in het info-scherm en het leek wel of de turbo was uitgeschakeld (boven de 1500 toeren geen vermogen meer). Gelukkig was het druk fileverkeer... Motor uit en weer starten loste het op.
1x voorgekomen: Gisteren na het werk in Antwerpen wilde ik de auto starten - niks. Nog een keer geprobeerd - niks. Toen viel me het info-scherm op waarop stond "stuurslot service vereist" of iets van die strekking. Nog een keer geprobeerd te starten, toen ging het stuurslot er wel hoorbaar af en startte de auto...
3x voorgekomen: Audiosysteem opeens in de soep. Geen enkel geluid meer behalve een zachte constante ruis, wat je ook probeert aan geluid aan of uit te zetten. Ook na compleet uitzetten van de auto blijft de ruis. Na enige tijd uit gestaan te hebben verdwijnt de ruis en daarna werkt alles weer.
Maar ja, als ik dat dan vergelijk met een collega die pas een nieuwe Mercedes heeft die al drie keer niet heeft kunnen starten, valt dit voor een Volvo met al 100.000km op de teller wel mee aan totale verzameling bugs.
1x voorgekomen: Op de snelweg opeens "beperkt vermogen" in het info-scherm en het leek wel of de turbo was uitgeschakeld (boven de 1500 toeren geen vermogen meer). Gelukkig was het druk fileverkeer... Motor uit en weer starten loste het op.
1x voorgekomen: Gisteren na het werk in Antwerpen wilde ik de auto starten - niks. Nog een keer geprobeerd - niks. Toen viel me het info-scherm op waarop stond "stuurslot service vereist" of iets van die strekking. Nog een keer geprobeerd te starten, toen ging het stuurslot er wel hoorbaar af en startte de auto...
3x voorgekomen: Audiosysteem opeens in de soep. Geen enkel geluid meer behalve een zachte constante ruis, wat je ook probeert aan geluid aan of uit te zetten. Ook na compleet uitzetten van de auto blijft de ruis. Na enige tijd uit gestaan te hebben verdwijnt de ruis en daarna werkt alles weer.
Maar ja, als ik dat dan vergelijk met een collega die pas een nieuwe Mercedes heeft die al drie keer niet heeft kunnen starten, valt dit voor een Volvo met al 100.000km op de teller wel mee aan totale verzameling bugs.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Troost je dan maar met de gedachten dat bij bijna elk (software) ontwikkel traject er vaak risk based getest wordt. Met andere worden: de onderdelen waarbij de gevolgen van falen het groots zijn worden ook vaak intensiever getest.Reinier schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:48:
[...]
Wat ik me bij zulke suffe softwaredingetjes altijd afvraag (ook bij mijn V40 treden zulke bugs regelmatig op); hoe kan ik op zaken als airbags, pedestrian airbag, City Safety, DSTC, etc. vertrouwen als een simpele bluetoothconnectie al niet werkt, navigatie vastloopt en m'n approachverlichting vaak niet aan wil?
Verwijderd
Die systemen zijn heel simpel opbewouwd en als ze begeven worden ze uitgeschakeld en blijft het primaire systeem werken.
Zo kreeg ik een foutmelding over abs tractiecontrol en cruise control. Dat ze gedeactiveerd waren. Het bleken losse contactpunten op de printplaat. Vastgesoldeerd en foutmelding weg.
Dit heeft verder geen gevolgen voor het remmen, behalve dat de desbetreffende veiligheidssystemen niet meer werken.
Al was t gezeik met gasklephuis wel debiel, harder dan 50 ho maar. Niet fijn op de snelweg.
Mn 740 met mechanische injectie kjet blijft zelfs draaien zonder accu haha
Zo kreeg ik een foutmelding over abs tractiecontrol en cruise control. Dat ze gedeactiveerd waren. Het bleken losse contactpunten op de printplaat. Vastgesoldeerd en foutmelding weg.
Dit heeft verder geen gevolgen voor het remmen, behalve dat de desbetreffende veiligheidssystemen niet meer werken.
Al was t gezeik met gasklephuis wel debiel, harder dan 50 ho maar. Niet fijn op de snelweg.
Mn 740 met mechanische injectie kjet blijft zelfs draaien zonder accu haha
1. Het zijn gescheiden systemen.Reinier schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:48:
[...]
2. De veiligheidssystemen zijn veel simpeler van opzet en hoeven met veel minder externe systemen samen te werken.
Een "simpele Bluetoothconnectie" lijkt misschien simpel, maar het Bluetooth-protocol is bijzonder uitgebreid en in veel verschillende versies beschikbaar. Bovendien heb je te maken met de Bluetooth-stack op het apparaat dat je wilt koppelen. Dat moet allemaal maar net met elkaar samenwerken en blijven samenwerken.
Toch is dat wel onderdeel van het verhaal. Niet dat het hele entertainmentsysteem perse door stagairs gemaakt wordt, maar wel dat qua development en Q&A een hele andere cyclus doorloopt dan de veiligheidsystemen.En kom nou niet aan met "de goeie programmeurs werken aan de veiligheidssystemen, de multimediazaken zijn minder belangrijk dus daar werken alleen stagiairs aan"
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Hoppa! Van een V60 T3 in Nederland naar een S60 T5 AWD hier in de VS. Aanstaande woensdag mag ik deze schoonheid ophalen:

Wilde eigenlijk V60 blijven rijden, maar die hebben een wachtlijst van meer dan vier maanden, waar ik geen zin in had en kon deze heel makkelijk leasen via Volvo's expat-programma.

Wilde eigenlijk V60 blijven rijden, maar die hebben een wachtlijst van meer dan vier maanden, waar ik geen zin in had en kon deze heel makkelijk leasen via Volvo's expat-programma.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Auto is waarschijnlijk een stuk completer daar voor minder geld, dat is dan in ieder geval nog een groot voordeelFL!PNEUS schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 22:24:
Hoppa! Van een V60 T3 in Nederland naar een S60 T5 AWD hier in de VS. Aanstaande woensdag mag ik deze schoonheid ophalen:
[afbeelding]
Vraagje: hoe staat de eerste serie van de v50 bekend? (04 en 05 uit mijn hoofd?) bij toeval daar wat op gevonden, en door het grote aanbod zijn ze vrij goedkoop, maar toch best compleet uitgerust.
Ik heb wat nette 2.0D modellen gevonden met km standen tussen de 250k en 300k. Maar hoe betrouwbaar is de 2.0D? De ellende van de 1.6 ken ik (ik rijd nu een focus met dat blok), en over dr 2.0 lees ik vooral problemen met het roetfilter (en natuurlijk egr), maar dat filter schijnt prima door een specialist uitgeschakeld te kunnen worden.
Ik heb wat nette 2.0D modellen gevonden met km standen tussen de 250k en 300k. Maar hoe betrouwbaar is de 2.0D? De ellende van de 1.6 ken ik (ik rijd nu een focus met dat blok), en over dr 2.0 lees ik vooral problemen met het roetfilter (en natuurlijk egr), maar dat filter schijnt prima door een specialist uitgeschakeld te kunnen worden.
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Gefeliciteerd, mooie auto! En leuk dat je ook in de VS zit (ik woon in Massachusetts). Krijg je via het expat-programma nog een beetje een fatsoenlijk leasetarief?FL!PNEUS schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 22:24:
[afbeelding]
Ga je voor een luxe Focus? Mooi manmystic schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 14:28:
Vraagje: hoe staat de eerste serie van de v50 bekend? (04 en 05 uit mijn hoofd?) bij toeval daar wat op gevonden, en door het grote aanbod zijn ze vrij goedkoop, maar toch best compleet uitgerust.
Lees wisselende verhalen, maar die 2.0 lijkt stukken beter dan de 1.6 idd (al rij ik nu ook weer een 1.6 in de V40 (D2)).
Autoweek ken je? http://www.autoweek.nl/au...and=0&brandstof=2&sort=52
Naast Volvo-forum natuurlijk, daar is ook meer dan zat te vinden
[ Voor 3% gewijzigd door djidee op 21-12-2014 08:12 ]
"Mekker, blaat"
Tuurlijk ken ik beide
maar er gaat niets boven het advies van mijn tweaker vriendjes!
Maar idd
een luxe focus. Soort van. Iig een luxere naam 
Het is heel simpel eigenlijk. Mn focus zit bijna op de 4 ton, en naast het onderhoud wat ik verwacht, zijn de stoelen echt wel op inmiddels, maaaaaar ik heb eigenlijk geen zin om er meer dan een paar k aan uit te geven
als ik nu een auto kan kopen die ongeveer een ton minder heeft op de teller, kan ik weer even vooruit (ik verwacht richting eind 2015 toch veeel minder km's te gaan maken), én hij is ook nog eens betrouwbaarder... is dat mooi meegenomen
Maar idd
Het is heel simpel eigenlijk. Mn focus zit bijna op de 4 ton, en naast het onderhoud wat ik verwacht, zijn de stoelen echt wel op inmiddels, maaaaaar ik heb eigenlijk geen zin om er meer dan een paar k aan uit te geven
als ik nu een auto kan kopen die ongeveer een ton minder heeft op de teller, kan ik weer even vooruit (ik verwacht richting eind 2015 toch veeel minder km's te gaan maken), én hij is ook nog eens betrouwbaarder... is dat mooi meegenomen
[ Voor 24% gewijzigd door mystic op 21-12-2014 11:37 ]
Eerste model V50 is best wel prima maar valt of staat met onderhouden. Kloppende onderhoudshistorie is behoorlijk van belang.
Allereerst zou ik bij een specialist de DPF leeg laten halen en foutmelding uitprogrammeren, EGR hetzelfde, dichtzetten en uitprogrammeren (eventueel chippen kunnen ze prima hebben). Blok moet rusten en goed lopen, ander heb je kans op swirl flap problemen, injectoren, etc.
Belangrijk is om direct de onderhoudsinterval te korten naar 15dkm, dan blijven ze wel heel. Ook direct na aanschaf een flush en volledige checkup door een specialist is een absolute must.
Verder de standaard dingen zoals distri riem en zo wat onderhoudsdingen. En dat kun je veel kilometers probleemloos rijden.
Belangrijkste met proefrijden is een absolute koude start, loopt ie onrustig, te walmen of te tikken lekker laten staan. Moet direct goed en strak lopen (voor een diesel) en ook na warmrrijden geen mistbanken trekken met volgas (dan gaat de EGR pas dicht en gaat ie schoonblazen), moet niet absurd verbruiken (regeneratieprobleem -> optijd bij zijn met bovenstaande anders gaan ze verrot), moet goed doortrekken, ook lager uit de toeren (hoge versnelling volgas weg). Probeer hem goed uit, dingen kunnen veel hebben mits goed onderhouden en met wat verbeteringen.
Ik ben zelf ook bezig met een 2.0D ondanks dat ik een 4~5 jaar geleden de keuze heb gemaakt voor een laatste model V40 diesel omdat ik de 2.0D niet vertrouwde. 1.6 is wel gewoon rommel maar 2 liter kan zeker net zo goed oud worden. Plus die zijn beter te chippen aangezien de V40 geen sterkere koppelingen had. Ik ben naar een 2008-2011 model aan het loeren die redelijk in de opties zit en zo rond de 1,5 ton waar de distri riem al gedaan is. Koppeling bij 2,5-3 ton wordt direct een versterkte van Sachs aangezien ik wat plannen heb.
En als ik je een tip mag geven voor in Brabant -> Martens uit Aarle Rixtel, top gozer.
Allereerst zou ik bij een specialist de DPF leeg laten halen en foutmelding uitprogrammeren, EGR hetzelfde, dichtzetten en uitprogrammeren (eventueel chippen kunnen ze prima hebben). Blok moet rusten en goed lopen, ander heb je kans op swirl flap problemen, injectoren, etc.
Belangrijk is om direct de onderhoudsinterval te korten naar 15dkm, dan blijven ze wel heel. Ook direct na aanschaf een flush en volledige checkup door een specialist is een absolute must.
Verder de standaard dingen zoals distri riem en zo wat onderhoudsdingen. En dat kun je veel kilometers probleemloos rijden.
Belangrijkste met proefrijden is een absolute koude start, loopt ie onrustig, te walmen of te tikken lekker laten staan. Moet direct goed en strak lopen (voor een diesel) en ook na warmrrijden geen mistbanken trekken met volgas (dan gaat de EGR pas dicht en gaat ie schoonblazen), moet niet absurd verbruiken (regeneratieprobleem -> optijd bij zijn met bovenstaande anders gaan ze verrot), moet goed doortrekken, ook lager uit de toeren (hoge versnelling volgas weg). Probeer hem goed uit, dingen kunnen veel hebben mits goed onderhouden en met wat verbeteringen.
Ik ben zelf ook bezig met een 2.0D ondanks dat ik een 4~5 jaar geleden de keuze heb gemaakt voor een laatste model V40 diesel omdat ik de 2.0D niet vertrouwde. 1.6 is wel gewoon rommel maar 2 liter kan zeker net zo goed oud worden. Plus die zijn beter te chippen aangezien de V40 geen sterkere koppelingen had. Ik ben naar een 2008-2011 model aan het loeren die redelijk in de opties zit en zo rond de 1,5 ton waar de distri riem al gedaan is. Koppeling bij 2,5-3 ton wordt direct een versterkte van Sachs aangezien ik wat plannen heb.
En als ik je een tip mag geven voor in Brabant -> Martens uit Aarle Rixtel, top gozer.
PoadercoatenVerwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:17:
[...]
Wat is de andere optie? Rondrijden met van die lelijke zwarte stalen poepvelgen? (dat ziet er per definitie al niet uit)
Ik zou dan ook liever rondrijden op wat fatsoenlijks, lekker boeiend dat die coating een beetje wordt aangetast..

[ Voor 71% gewijzigd door Joopieboy op 21-12-2014 15:40 ]
Ik betaal dalijk $529 per maand (incl. taxes en fees). Niet megagoedkoop, maar wel goedkoper dan wat ik elke maand aan Hertz betaal tot nu toe om in een Toyota Camry rond te rijden. Dat maakte de keuze een stuk makkelijkerwouterve schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 23:19:
[...]
Gefeliciteerd, mooie auto! En leuk dat je ook in de VS zit (ik woon in Massachusetts). Krijg je via het expat-programma nog een beetje een fatsoenlijk leasetarief?
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Weer een andere ?Joopieboy schreef op zondag 21 december 2014 @ 15:32:
Ik dacht dat je de V40 uit kostenoverweging weggedaan had en dan nu weer een "dure" V50.
Jij weet ook niet wat je wilt hè
Dilemma.
Wat is verstandiger.... Gaan voor een V70 met 111.000 KM op de teller of een V70 met 145.000 op de teller?
Meer info, ik ga zeker 45.000 per jaar rijden .Dillema is ...of voor de minste KM's gaan maar wel de eerste zware kosten krijgen of voor de meerdere KM's gaan waar bijv al de distri gedaan is?
Wat is verstandiger.... Gaan voor een V70 met 111.000 KM op de teller of een V70 met 145.000 op de teller?
Meer info, ik ga zeker 45.000 per jaar rijden .Dillema is ...of voor de minste KM's gaan maar wel de eerste zware kosten krijgen of voor de meerdere KM's gaan waar bijv al de distri gedaan is?
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Als die met iets meer kilometers netter is, meer opties heeft, dan lekker voor die gaan. Auto is niet 'op' als die over de 2 ton gaat. Belangrijker zijn dingen zoals distributieriem en andere dure onderhoudsdingen waarop je de keuze moet maken. Bouwjaar als het hetzelfde model is maakt ook geen kont uit. Mijn huidige auto is uit 2004 en had een dermate goeie onderhoudshistorie en was dermate netjes dat ik voor deze heb gekozen ipv een laatste 2006 model wat ik eigenlijk wilde.
V40 is er idd uitgegaan omdat die veel ging kosten, ben het huis uit gezet en als leerling monteur met bijbehorende salaris op mijn eigen gegaan. Ben verhuisd met het beetje wat ik had met de V40 en onderstel werd slechter, twee massa vliegwiel begon, distributieriem met toebehoren zat eraan te komen, en zo nog van alles. Hij werd echt snel slechter. Toen ik afgelopen januari het geld van mam terug heb gehad heb ik besloten om dat geld te gebruiken om de V40 eruit te doen. Omdat ik toen vrij dicht bij mijn werk woonde en het nu nog ging met mijn rug wilde ik een soort van jongensdroom vervullen. Daardoor heb ik de Ignis Sport gekocht. Aantal goeie herinneringen aan een periode en een goeie kameraad die zo een ding nieuw had waar ik altijd terecht kon. Daarvoor ik de Ignis Sport gekomen.
Op dit moment is mijn leven dermate veranderd, jaar geleden en nog veel te laat op papier volwaardig monteur geworden, half jaar geleden veranderd van baan en projectmonteur geworden, ik zit veel in binnen en buitenland en mijn privé en woon/werk maar ook gewone betaalde werk kilometers gaan hard.
Ignis is 0 praktisch, 0 comfortabel en ook gewoon lastig met tanken. Hierdoor ben ik toch langzaam weer aan het kijken voor iets voor de langere termijn. Ignis Sport wist ik al dat dat niet eeuwig ging zijn.
Dus
Je kent half het verhaal niet.fredkroket schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:41:
[...]
Weer een andere ?.
Ik dacht dat je de V40 uit kostenoverweging weggedaan had en dan nu weer een "dure" V50.
Jij weet ook niet wat je wilt hè.
Op dit moment is mijn leven dermate veranderd, jaar geleden en nog veel te laat op papier volwaardig monteur geworden, half jaar geleden veranderd van baan en projectmonteur geworden, ik zit veel in binnen en buitenland en mijn privé en woon/werk maar ook gewone betaalde werk kilometers gaan hard.
Ignis is 0 praktisch, 0 comfortabel en ook gewoon lastig met tanken. Hierdoor ben ik toch langzaam weer aan het kijken voor iets voor de langere termijn. Ignis Sport wist ik al dat dat niet eeuwig ging zijn.
Dus
[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 22-12-2014 14:08 ]
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe auto voor mijn vriendin en zag een V40 T4 Luxury Line uit 1997 met zo'n 240k op de teller staan voor wat mij best een goede prijs lijkt. Ik heb zelf een V40 1.9D Europa gehad en heb die van de 200k naar de 300k gereden maar toen ik die kocht was hij 6 jaar oud en deze is nu al bijna 18 jaar oud... Maar toch heb ik er een goed gevoel bij want die V40 die ik had was een zeer betrouwbare wagen waar ik veel plezierige kilometers mee heb gemaakt. Is er nog iets specifieks waar ik op moet letten bij zo'n V40 T4 "classic"?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Bij een auto als een V70 maakt 111000 of 145000 niet heel veel uit. De V70 die ik had zag er bij 300.000 minder versleten uit dan bijvoorbeeld een V50 die ik had bij 150.000. 't Is mooi als de distributieriem al een keer vervangen is. Maar na x jaar komt die wel weer.backupdevice schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:20:
Dilemma.
Ik zou zelf meer kijken naar andere variabelen: motor, opties, kleur, prijs, etc.
[ Voor 7% gewijzigd door Spoetnik385 op 25-12-2014 23:02 ]
www.steamloco.info
Idd, bij een S60 /S80/V70 is een km-verschil van nog geen 40k niet iets waarvoor ik de auto met meer km's zou laten staan
Vaak bu'j te bang!
Nooooooooo 
Joopieboy schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:07:
Als die met iets meer kilometers netter is, meer opties heeft, dan lekker voor die gaan. Auto is niet 'op' als die over de 2 ton gaat. Belangrijker zijn dingen zoals distributieriem en andere dure onderhoudsdingen waarop je de keuze moet maken. Bouwjaar als het hetzelfde model is maakt ook geen kont uit. Mijn huidige auto is uit 2004 en had een dermate goeie onderhoudshistorie en was dermate netjes dat ik voor deze heb gekozen ipv een laatste 2006 model wat ik eigenlijk wilde.
[...]
Je kent half het verhaal niet.V40 is er idd uitgegaan omdat die veel ging kosten, ben het huis uit gezet en als leerling monteur met bijbehorende salaris op mijn eigen gegaan. Ben verhuisd met het beetje wat ik had met de V40 en onderstel werd slechter, twee massa vliegwiel begon, distributieriem met toebehoren zat eraan te komen, en zo nog van alles. Hij werd echt snel slechter. Toen ik afgelopen januari het geld van mam terug heb gehad heb ik besloten om dat geld te gebruiken om de V40 eruit te doen. Omdat ik toen vrij dicht bij mijn werk woonde en het nu nog ging met mijn rug wilde ik een soort van jongensdroom vervullen. Daardoor heb ik de Ignis Sport gekocht. Aantal goeie herinneringen aan een periode en een goeie kameraad die zo een ding nieuw had waar ik altijd terecht kon. Daarvoor ik de Ignis Sport gekomen.
Dus
. MacBook Pro 13" iPad (2017) iPhone XS AirPods
Ik heb zelf van 2007 tot 2012 met een '04 V50 2.0D gereden. Gekocht bij 100k km, verkocht bij 212k en een XC60 in de plaats gekocht. Weet niet hoe het zit in Nederland, maar een Belgische 2.0D werd pas vanaf 2006 (MY07?) geleverd met roetfilter. De mijne had dat dus niet. Mijn pa had toen een 2007 V50 2.0D en die had dus wel een roetfilter. Motorisch waren er ook nog enkele kleine wijzigingen. Die van mij was bvb wat rauwer. Zowel qua klank (kan door het roetfilter komen dat misschien meer demping gaf) als in vermogensopbouw. De versie die mijn pa had had een meer lineaire, zeer geleidelijke opbouw, tegenover vrij explosieve vermogensopbouw bij de mijne. Wel was de mijne wat zuiniger. Bc gaf 5,3l/100km aan, die van pa zat op 6,2.mystic schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 14:28:
Problemen mee gehad:
Rond 140k de egr klep vast waardoor de motor zichzelf verstikte bij het starten. Garage had dit "opgelost" met wat tikken op de klep. Heb toen zelf de egr afgedopt en bleef ok (dat ging nog bij die versies zonder foutmelding)
Rond 160k servopomp kapot (niks met motor te maken maar ik vermeld het maar even) garage heeft toen een pomp uit een S40 2.0D ingebouwd.
Tussendoor veranderd van Volvo specialist omdat de service achteruit ging en de prijs omhoog.
190k alternator doorgefikt (ja, met rook vanonder de kap en alles)
Bij 210k redelijk wat elektronische problemen beginnen krijgen, rond die tijd echter ook een mooie occasion XC60 2.4D zien staan bij de garage en dan maar ingeruild. De problemen bleken uiteindelijk te komen van de 2e handse servopomp die de vorige garage had ingebouwd.
Al bij al heb ik zeer graag met die V50 gereden.
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Ha, de goede prijs van de V40 T4 laat zich goed verklaren. Van buiten ziet de auto er heel goed uit maar het interieur is compleet uitgeleefd. Leer helemaal kaal, gaten in het stof, ronduit lelijk... Goed, maar even verder kijken dan.
Schade aan m'n V40
Reed gisteravond inrit op van een (openbare) parkeerplaats, zitten allemaal stoeptegels los. Waarschijnlijk is er eentje omhoog geklapt toen ik erover heen reed. Zijskirt rechts hangt er nu niet meer recht onder net voor het achterwiel. Ook is een rubberen ding (geen idee wat het is) dat daar onder hing los gekomen.
'Gelukkig' is het een leasebak, kost me hoogstens eigen risico van een paar tientjes. Maar ik heb liever helemaal geen kosten natuurlijk. Dus vanmiddag even foto's gemaakt, maandag klagen bij de gemeente en informeren bij de leasemaatschappij of zij de gemeente aansprakelijk gaan stellen of dat ik het zelf moet doen..
Reed gisteravond inrit op van een (openbare) parkeerplaats, zitten allemaal stoeptegels los. Waarschijnlijk is er eentje omhoog geklapt toen ik erover heen reed. Zijskirt rechts hangt er nu niet meer recht onder net voor het achterwiel. Ook is een rubberen ding (geen idee wat het is) dat daar onder hing los gekomen.
'Gelukkig' is het een leasebak, kost me hoogstens eigen risico van een paar tientjes. Maar ik heb liever helemaal geen kosten natuurlijk. Dus vanmiddag even foto's gemaakt, maandag klagen bij de gemeente en informeren bij de leasemaatschappij of zij de gemeente aansprakelijk gaan stellen of dat ik het zelf moet doen..
Dat eigen risico wordt door de leasemaatschappij aan je werkgever doorberekend. De werkgever mag volgens de wet zulke kosten vervolgens niet naar de werknemer doorschuiven. Vele doen het wel - maar het mag simpelweg niet volgens de wet tenzij de werkgever aannemelijk kan maken dat de werknemer de schade moedwillig heeft veroorzaakt.
Gaan 16inch velgen die onder een 1998 v70 xc vandaan komen passen onder een 2004 s40?
Beide zijn 205/55/16
Beide zijn 205/55/16
PSN: Flix20-NL
Niet als 'ie al een nieuw type S40 heeft, dan past het wel maar het naafgat is bij een S40/V50 kleiner. Daar moet je dan een opvulring voor cheffen.
Dat is bij ritten onder werktijd inderdaad zo. Daar is laatst nog een hele discussie over geweest in het leaseauto topic hier op het forum. Maar bij privé ritten niet voor zover ik weet? Of heb je een bron die anders zegt?Mx. Alba schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 17:59:
Dat eigen risico wordt door de leasemaatschappij aan je werkgever doorberekend. De werkgever mag volgens de wet zulke kosten vervolgens niet naar de werknemer doorschuiven. Vele doen het wel - maar het mag simpelweg niet volgens de wet tenzij de werkgever aannemelijk kan maken dat de werknemer de schade moedwillig heeft veroorzaakt.
Heb ik iets om de werkgever mee om de oren te slaan mocht het wel ingehouden worden
Sowieso mogen ze het niet zonder jouw schriftelijke toestemming inhouden op je salaris. De wet geeft enkele specifieke zaken die wel ingehouden mogen worden en eigen risico voor een leasewagen is daar niet bij.
Privé-ritten zijn inderdaad een grijs gebied maar voor zover ik weet volgt uit jurisprudentie dat het goed werkgeverschap is om ook in die gevallen geen eigen risico aan de werknemer door te belasten. Vooral omdat dat eigen risico voortvloeit uit een contract tussen de werkgever en de leasemaatschappij, waarbij de werknemer geen inspraak heeft gehad.
Privé-ritten zijn inderdaad een grijs gebied maar voor zover ik weet volgt uit jurisprudentie dat het goed werkgeverschap is om ook in die gevallen geen eigen risico aan de werknemer door te belasten. Vooral omdat dat eigen risico voortvloeit uit een contract tussen de werkgever en de leasemaatschappij, waarbij de werknemer geen inspraak heeft gehad.
Nou jongens. Mijn eerste winter met de v40. Ik moet zeggen heerlijk. Ik wil eigenlijk zeggen, ik voel dat het een Deen is. Maar tegenwoordig zal dat het verschil niet meer zijn.
Deen? Volgende keer even iets beter inlezenibson schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:41:
Nou jongens. Mijn eerste winter met de v40. Ik moet zeggen heerlijk. Ik wil eigenlijk zeggen, ik voel dat het een Deen is. Maar tegenwoordig zal dat het verschil niet meer zijn.

Volvo Car Corporation (Zweeds:Volvo Personvagnar AB) is een Zweeds automerk. (link)
Er zullen inderdaad wel allerlei juridische toestanden over te zeggen zijn, maar in berijderscontracten/leasereglementen die de werknemer met de werkgever heeft staat het vaak gewoon vermeld: eigen risico bij schade €xx.Mx. Alba schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 20:01:
Sowieso mogen ze het niet zonder jouw schriftelijke toestemming inhouden op je salaris. De wet geeft enkele specifieke zaken die wel ingehouden mogen worden en eigen risico voor een leasewagen is daar niet bij.
En of het nou mag of niet, ik vind het niet meer dan normaal. De leaserijder heeft toch al de naam zorgeloos met de auto om te springen en een beetje stok achter de deur voor schade is dan vind ik wel gepast. Die kosten zou je ook hebben als het je eigen auto was. Dus van onrecht is imho geen sprake. Maar ja, er zijn wel meer kromme wetten die iets tever doorslaan in het beschermen van burgers.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Beter inlezen? Je hoort het overal 24 uur op de radio etc. En het is geen routertje die ik heb gekocht bij de Dixons zonder te kijken wat voor 1. Heb me goed ingelezen tijdens de aankoop. Dus bij deze 'sorry' ik haal ze soms door elkaar. Je hoeft daar geen wiki voor in te schakelen hoor. Ik doelde meer op het feit dat het door een Chinees is overgenomen. Geely. Dus of het dan echt nog een Zweedse is ondanks zij het imago willen behouden.J0YR1D3R schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:47:
[...]
Deen? Volgende keer even iets beter inlezen
Volvo Car Corporation (Zweeds:Volvo Personvagnar AB) is een Zweeds automerk. (link)
[ Voor 13% gewijzigd door ibson op 28-12-2014 14:04 ]
Dit topic is gesloten.