Revive the guild!

[ Voor 7% gewijzigd door GermanPivo op 20-09-2014 10:36 ]
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Heeft iemand nog tips of speciale aandachtspunten? Ik heb er mee gereden en het ding rijdt prima, stuurt, remt en schakelt goed.
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Verwijderd
Je zou t niet zeggen, maar in de bochten hetzelfde of beter. Want voor zit dezelfde ophanging dan bij een 850. Is bij modeljaar 1994 veranderd. En achter zit multilink. Maar t rijdt zalig, een 940 of 740 is er niet mee te vergelijken.Bart-Willem schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:03:
Gewoon dat ding kopen, zo'n 960 rijdt lekkerder dan een 850 vind ik en de motor is hetzelfde (alleen dan 6 cilinders ipv 5 cilinders).En je hebt achterwielaandrijving.
Met bochtenwerk is een 850 wel beter, maar in NL boeit dat niet heel erg.
De auto is te bezichtigen in de omgeving van Den Bosch. Er liggen nu wel andere lichtmetaal velgen onder, de originele zijn verkocht. En als de auto komend weekend niet op de VKB verkocht wordt gaat het leder interieur naar mn 740 en de wagen naar de bangers.
Wagen is nu 450,- op speurders is die 500.
Verwijderd
Kun je eens een 740 in die kleur shoppen, liefst een station.Bart-Willem schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 23:09:
Ik heb laatst wel een 164 in de Polestar-kleuren moeten photoshoppen, maar dat zag er eigenlijk totaal niet uit.Bij een S40 zal het wel staan denk ik.
Kan hem niet vinden op Speurders, en je reageert niet op pm?Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 09:20:
[...]
Je zou t niet zeggen, maar in de bochten hetzelfde of beter. Want voor zit dezelfde ophanging dan bij een 850. Is bij modeljaar 1994 veranderd. En achter zit multilink. Maar t rijdt zalig, een 940 of 740 is er niet mee te vergelijken.
De auto is te bezichtigen in de omgeving van Den Bosch. Er liggen nu wel andere lichtmetaal velgen onder, de originele zijn verkocht. En als de auto komend weekend niet op de VKB verkocht wordt gaat het leder interieur naar mn 740 en de wagen naar de bangers.
Wagen is nu 450,- op speurders is die 500.
---RAWE CEEK!!!---
Die rijden er al een aantal van rond, waaronder 1 in regio Den Bosch. Dat ding ziet er niet uit, mede omdat die niet verlaagd is maar wel een Hausser-kit heeft en flinke velgen eronder.Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 09:23:
[...]
Kun je eens een 740 in die kleur shoppen, liefst een station.

Verwijderd
Sorry zag t over t hoofd en heb m even van speurders verwijderd. Moet m er opnieuw opzetten omdat de auto nu anders is. Zet m straks weer onlineNoFearCreations schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:09:
[...]
Kan hem niet vinden op Speurders, en je reageert niet op pm?
Verwijderd
Ligt dat dan aan de kleur of aan jouw photoshop-skillsBart-Willem schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 23:09:
Ik heb laatst wel een 164 in de Polestar-kleuren moeten photoshoppen, maar dat zag er eigenlijk totaal niet uit.Bij een S40 zal het wel staan denk ik.

Zelf ben ik in onderhandeling om een V70 classic aan te schaffen, dat gaat mijn tweede Volvo worden na een 340 waar ik liever niet meer over wil praten.
Als we er uit gaan komen dan laat ik dat hier weten, maar ook als het met deze niets wordt dan blijf ik verder zoeken naar zo'n ding.

Revive the guild!
Vaak bu'j te bang!

Een paar km later passeer ik hem en er spoten zelfs vonken uit de uitlaat. De vonken spatten op het asfalt in nog kleinere vonken uiteen, alsof er iets in zijn uitlaat aan het opbranden was.

Een moment later - in een file - kon ik op zijn raampje tikken en hij draait zijn raampje open.
"Eee.. uhm, heel erg veel rook achter je, volgens mij gaat het niet heel lekker"
Zijn antwoord.. : Oh. ja, klopt!
.....

Wat is hier aan de hand, brandbare resten in de cat?
[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 24-09-2014 12:48 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Mooie Volvo plaatsgenootJelte,89 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 00:05:
Sinds een weekje ook volvo rijder![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
I intend to live forever. So far, so good.
---RAWE CEEK!!!---

Wat is het beste forum om je aan te melden met een V70? Dus waar het ook echt een beetje druk is dan.
Er zitten op het www.volvo850forum.com wel veel mensen en een leuke groep. Je hoeft niet lid te worden van de club maar kan geloof ik wel.
Ja, morgen.Reinier schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 19:55:
Gaat iemand nog naar de klassiekerbeurs dit weekend?
@ hierboven: 850-forum is ook wel een optie, maar het nadeel vind ik dat bijvoorbeeld negatieve ervaringen met webshops of garages meteen weggeëdit wordt. En qua verkoop van auto's of onderdelen heb ik er ook geen goede ervaringen mee: veel zeveraars die je auto komen aftrappen en niets meer laten horen, of spul dat je voor iemand reserveert maar uiteindelijk niet komt opdagen.
Toffe auto trouwens. Ik vind een Classic stiekem mooier/stoerder dan een N/NN model.
[ Voor 15% gewijzigd door -tom-562 op 26-09-2014 20:17 ]
Vaak bu'j te bang!
Het is ook maar een auto die je van a naar b brengt ;-)
Ohja, en een tijdje rondgeneust op het 300-serie forum, ook vrij apart, alhoewel daar ook toffe gasten zaten (die met die dingen aan het racen waren of het gewoon als een goedkope ragbak met RWD zagen, en het allemaal niet zo serieus namen,
[ Voor 38% gewijzigd door -tom-562 op 26-09-2014 20:28 ]
Vaak bu'j te bang!
Mooie wagen! Ik zit zelf op t volvo850forum. Intern zijn een 850 en V70 classic vrijwel dezelfde hokken en als je je een beetje inleest in de sticky topics daar staat er echt een schat aan informatie. Als je vragen een beetje duidelijk formuleert en de moeite neemt om zelf eea uit te zoeken wordt je snel en goed geholpen.Jazzy schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 19:29:
V70 gekocht.
[afbeelding]
Wat is het beste forum om je aan te melden met een V70? Dus waar het ook echt een beetje druk is dan.
---RAWE CEEK!!!---
In dit hok rijden we nu een kleine 3 jaar en zo'n 50.000 km gereden. De 300.000 km is net gepasseerd
Verbruik is 1:11 nu, niet echt zuinig, maar voor zo'n groot hok ook niet slecht. En ik heb nu zo goed als geen afschrijving. Voorlopig zal hij nog wel even blijven!
Hint: die pruller van een Ben, wat een eikel en 1e klas oplichter en uitkeringstrekker is dat zeg.Bart-Willem schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:15:
[...]
Ja, morgen.Anderen?
@ hierboven: 850-forum is ook wel een optie, maar het nadeel vind ik dat bijvoorbeeld negatieve ervaringen met webshops of garages meteen weggeëdit wordt. En qua verkoop van auto's of onderdelen heb ik er ook geen goede ervaringen mee: veel zeveraars die je auto komen aftrappen en niets meer laten horen, of spul dat je voor iemand reserveert maar uiteindelijk niet komt opdagen.Beetje apart volk daar.

Maar goed, welkom allemaal. Weer een hoop mooie Volvo's erbij, als ik vandaag of morgen tijd heb zal ik eens gaan bijwerken, komt er niet echt van.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
---RAWE CEEK!!!---
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Nog iemand van hier geweest?
Daar zit ik ook op, al was de laatste keer maanden geleden. Best aardige mensen maar voor echt technische vragen hoef je er vaak niet heen.Bart-Willem schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 19:53:
Gaaf ding!Volvo-forum is meer voor de zeverlappen en het nieuwste spul (zijn vooral leaserijders), je hebt ook nog http://volvov70forum.com/ en dat is vrij actief. De vraag is alleen hoe lang alle losse Volvo forums naast elkaar blijven bestaan want de eigenaar ervan koopt het ene na het andere forum op en heeft wellicht het plan om alles samen te voegen. Maar die geruchten doen al jaren.
;
Hmm nou twijfel ik, het forum waar ik altijd heen ging zag er wel anders uit, maar had volgens mij wel die url...
[ Voor 8% gewijzigd door Rev! op 27-09-2014 17:38 ]
[ Voor 11% gewijzigd door -tom-562 op 27-09-2014 17:40 ]
Vaak bu'j te bang!
Vaak bu'j te bang!
Jep, ik!Reinier schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 15:02:
Volvobeurs was leuk. Beetje onderdelen snuffelen en in het zonnetje o.a. een stuk of dertig 1800's bekijken
Nog iemand van hier geweest?
Daar heb je toch andere mensen voor die daar goed in zijn?
Ik heb weer andere dingen die ik goed kan
Vaak bu'j te bang!
---RAWE CEEK!!!---
gewoon nee.

Vaak bu'j te bang!
Jup, vandaag opgehaald.
---RAWE CEEK!!!---
---RAWE CEEK!!!---

Nouja, weten we dat ook weer
Met 700.- op zak kan je naar Rica.JeroenV_ schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:21:
Gisteren even getest of Volvo wellicht niet stiekem was vergeten om mijn D4 te begrenzen, maar nee hoor; hij loopt als een trein naar de 199 en dan is het![]()
Nouja, weten we dat ook weer

En als je de handrem er af doet?JeroenV_ schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:21:
hij loopt als een trein naar de 199 en dan is het
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Als ze enigszins weten waarmee ze bezig zijn, zullen ze geen 20/25 mm spoorverbreders plaatsen zonder het onderstel aan te passen.Bloemstukje schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 23:20:
Is er iemand met ervaringen van een bedrijf/dealer die Eibach levert? Ik ben op zoek naar Eibach spacers. Heb nu Heico spoorverbreders (10mm) erop, maar wil eigenlijk 20/25mm (voor/achter) erop, maar wil dit wel door een gerenomeerd bedrijf laten doen die enigszins weten waar ze mee bezig zijn. Iemand tips/ervaringen?
Een goede grap mag vrienden kosten.
I know, maar voor zoiets simpels als een begrenzer eraf halen ga ik geen 700 betalen

ibson schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:42:
Mijn winter banden gaan er al op. Is dat niet een beetje te vroeg?

Het wordt nog 20 graden deze week, dan doe je de winterbanden er toch nog niet op?

Ik heb al een brief liggen van de lease maatschappij waarom ik de winterbanden er nog niet onder heb liggen.ibson schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:42:
Mijn winter banden gaan er al op. Is dat niet een beetje te vroeg?
Maar het is in mijn ogen veel te vroeg, volgens mij hebben winterbanden pas voordeel bij onder de 10 graden C.
Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
[ Voor 16% gewijzigd door Sallin op 30-09-2014 08:48 ]
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Die zullen wel een geautomatiseerd scriptje draaien: we sturen iedereen een mailtje in de week voor 1 oktober. Het volgende mailtje kun je dan verwachten in de week voor 1 april of zo.itsalwaysme schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:19:
[...]
Ik heb al een brief liggen van de lease maatschappij waarom ik de winterbanden er nog niet onder heb liggen.
Maar het is in mijn ogen veel te vroeg, volgens mij hebben winterbanden pas voordeel bij onder de 10 graden C.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Vaak bu'j te bang!
Ik heb vorige winter voor het eerst op winterbanden gereden. Achteraf was het misschien helemaal niet nodig geweest omdat het eigenlijk geen winter was. Maar de grip op nat wegdek is wel 10x beter met de winterbanden dan m'n huidige banden, dat was wel prettig-tom-562 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:54:
Ik heb vorige winter helemaal niet op winterbanden gereden, dat beviel mij prima

---RAWE CEEK!!!---
Verwijderd
Kwam vandeweek nog wel een hele nette C70R tegen, wist niet eens dat die dingen ooit zijn gemaakt
Of..?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Hoorde dat er maar 40 naar NL kwamen, en dat de dealers vantevoren al aan moesten geven welke kleur en of er een schuifdak in moestmphilipp schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:56:
Mijn C70 is verkocht. Nog een leuke prijs voor kunnen krijgen. Een zien wat hierna komt. Er staan nog wat opties open. En als ik morgen een ton win bij de staatsloterij, kan er zomaar een S60 Polestar komen

Heuh, waarom ineens verkocht?mphilipp schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:56:
Mijn C70 is verkocht. Nog een leuke prijs voor kunnen krijgen. Een zien wat hierna komt. Er staan nog wat opties open. En als ik morgen een ton win bij de staatsloterij, kan er zomaar een S60 Polestar komen
Er staat trouwens een hele dikke S60 D5 op het v70forum te koop
Vaak bu'j te bang!
Klopt. Leasemaatschappij wilt dat ik afspraak maak. November zit al helemaal vol damned. Nu moet ik al ergens in oktober.Tankiej schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 07:42:
[...]
Het wordt nog 20 graden deze week, dan doe je de winterbanden er toch nog niet op?
Ik kreeg ook al een mailtje van de leasemij dat ik ze vanaf 1 oktober er onder kan laten zetten, maar ik wacht nog wel tot dat het in ieder geval lijkt dat het gaat vriezen. Kan toch altijd bij de dealer terechtibson schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:18:
[...]
Klopt. Leasemaatschappij wilt dat ik afspraak maak. November zit al helemaal vol damned. Nu moet ik al ergens in oktober.
Nou ja...het is een lekker ding, maar auto's zijn geen hobby van me. Ik vind het allemaal leuk, maar je blijft ermee aan de gang. Niet dat het een wrak is, maar met een auto van die leeftijd is het altijd wel wat. En mijn hart ligt meer bij motoren. Dáár heb ik wel het geld voor over, maar voor een auto niet. Een auto is voor mij een manier om op mijn werk te komen enzo. Ik ga er niet mee op vakantie en ik maak er geen pleziertochtjes mee.
Ik kan een lekkere auto wel waarderen, maar de auto's die ik écht mooi vind, kan ik toch niet betalen. Die C70 is een fijne kar met een heerlijke motor. Die power is fantastisch en de luxe ook. Maar het zuipt als een dolle en met het vorderen der jaren zal ik steeds dus wel iets moeten vervangen of repareren.
Mind you: dit wist ik allemaal van tevoren, dus het is geen spijt ofzo en ik heb ervan genoten. Ik had vooraf stiekem in mijn hoofd dat ik er een jaartje in zou rijden en dan zou evalueren om te kijken wat ik zou doen. Maar dat moment is na 8 maanden al gekomen. En gelukkig heb ik een liefhebber gevonden die er een fatsoenlijke prijs voor wil betalen.
Ik moet nog zien wat ik nu ga doen. Ik zat zelfs aan private lease te denken. Lekker makkelijk en precies die autokosten gebudgetteerd. En zoals ik zei liggen er wat opties open. Maar dat wordt zeer binnenkort duidelijk, dus dan komt dat vanzelf wel. Of niet...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Daar ben ik zondag nog mee naar n meeting geweest (neef van mijn vrouw).-tom-562 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:03:
[...]
Er staat trouwens een hele dikke S60 D5 op het v70forum te koop
De laatste in dit rijtje (voorste is de mijne):

Degene die die koopt mag zich gelukkig prijzen, recentelijk is er echt heel veel aan vervangen/opgeknapt.
Revive the guild!
Moet wel zeggen dat ie er netjes uitziet, maar wel beetje een r replica en als ie t niet is dan moet je dat ook eigenlijk niet doen vind ik, net als een M of S line bij bmw of audi, wel de looks, niet t vermogen.
T60P Widescreen
Overigens vind ik dat replica wel meevallen, dikke velgen en een R-design badge
Vaak bu'j te bang!
Hij heeft de looks en t vermogen wel hoor, ik hou m maar net bij met mijn T5 met 300pk...Seesar schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 07:13:
Bijna 8k vraagprijs is wel echt veel te hoog. Ik denk dat ie blij mag zijn als hij er 4k voor krijgt. Hij ziet er indd goed uit, maar ik zie niets bijzonders waarom die auto zich ver boven de markt kan uitprijzen. Uit zijn advertenties haal ik allen dat distr is gedaan en egr eruit gegegooid is....das geen 4k waard.
Moet wel zeggen dat ie er netjes uitziet, maar wel beetje een r replica en als ie t niet is dan moet je dat ook eigenlijk niet doen vind ik, net als een M of S line bij bmw of audi, wel de looks, niet t vermogen.
Maar goed, dat ding is 20k km geleden of zo volledig in nieuwstaat gebracht, technisch en optisch vandaar de vraagprijs. Zo heel gek is die nou ook weer niet btw, de mijne heb ik voor 4k gekocht en dat is toch echt een heel verschil met die, vooral kwa interieur en hoe die in de lak zit, dat zijn dus ook net de puntjes die ik in de toekomst nog aan wil gaan pakken
Oh en natuurlijk, wat de gek er voor geeft he

Zodra ik mijn sleutel in het contact stop en deze naar stand 2 zet, gaan de lampen aan
Zet ik hem in stand 3 en dus de motor aangaat gaat mijn lamp rechtsvoor uit.
Ik heb de ballast ook getest bij mijn lamp linksvoor en daar blijft de lamp aanstaan, nadat de motor draait. Een andere Xenon lamp in de unit rechtsvoorplaatsen verhelpt het ook niet.
Iemand een idee?
Verwijderd
Ik denk dat hij zonder accu ook niet veel doeted-oorklep schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:02:
Wat een raar probleem Fabian, misschien ergens iets raars in de computer. Ik zou eens proberen om de accu n tijdje los te gooien en kijken wat er dan gebeurd...
Wat gebeurt er wanneer je de lichtschakelaar bedient terwijl de motor loopt? Ik had in mijn Audi ook zo'n inbouwset en die starters deden soms nogal vreemd. Een paar keer de schakelaar uit/aan zetten hielp dan altijd.FabiandJ schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:44:
Ik heb in mijn C30 een Xenon inbouwset zitten, maar nu is sinds vorige week het volgende aan de hand.
Zodra ik mijn sleutel in het contact stop en deze naar stand 2 zet, gaan de lampen aan
Zet ik hem in stand 3 en dus de motor aangaat gaat mijn lamp rechtsvoor uit.
Ik heb de ballast ook getest bij mijn lamp linksvoor en daar blijft de lamp aanstaan, nadat de motor draait. Een andere Xenon lamp in de unit rechtsvoorplaatsen verhelpt het ook niet.
Iemand een idee?
Zoals in dit topic al was besproken, bij de nieuwe V40 met extra Harman Kardon speakers (waar je €695 voor betaalt) zijn er grote problemen. Het kraakt, het systeem kan lage tonen niet aan en er zit geen subwoofer in. Vrij logisch dus maar schandalig dat ze het wel zo leveren. Geluid is echt heel slecht.
Ik heb dit gemeld bij mijn dealer, hebben er onlangs naar gekeken maar konden er niets aan doen. Wel hebben ze zelf bevestigt dat dit gewoon niet goed was. Melding gemaakt bij Volvo Zweden en vandaag kreeg in het volgende bericht:
Ik vind het werkelijk SCHANDALIG en ben behoorlijk pistoff. Wat ze dus eigenlijk zeggen is, je zet de muziek maar niet zo hard en je moet niet zo zeuren. Van een a merk als Volvo en HK vind ik dit werkelijk te schandalig voor woorden. Ik heb bewust andere opties niet kunnen nemen omdat ik gekozen heb voor het verbeterde audio systeem maar in prakijk is die slechter als het standaard audio systeem.Het antwoord van Volvo is dat we voor uw auto geen verbetering kunnen aanbrengen, advies is de 60Hz instelling hoog niet te combineren met een hoog volume. Dit resulteert bij de meeste audio systemen tot vervormingen. Uiteraard mag u me bellen om een en ander door te nemen.
Kortom, wat kun je nu het beste doen? De dealer zegt niet eens sorry, Volvo schuift het van tafel. Hoe sterk sta je in je rechten? Ik zou het bijv. doodnormaal vinden als, welke partij ook, mij de kosten terug geeft die het HK systeem gekost heeft. Het levert simpelweg niet de prestaties die het moet leveren.
Iemand tips?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
[ Voor 4% gewijzigd door Bart-Willem op 01-10-2014 12:13 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Mijn broer heeft een erg nare ervaring daarmee, maar dat was met een Seat waarbij de dealer wel wilde meewerken maar Pon weer absoluut niet.
Dat zij mogelijk een regeling treffen met Volvo Nederland of Volvo Zweden, dat is feitelijk voor jou een zorg.
Dus neem gewoon contact op met de dealer, overleg een voorstel en stel ze anders via aangetekende brief op de hoogte. Probleem is alleen dat als je de auto geleased hebt, dat ik niet weet of jij dit zomaar kunt gaan doen. Want feitelijk neem jij de auto dan af van de leasemaatschappij en die moeten dan voor jou een oplossing regelen.
Als ik dat doe brand misschien voor 0.1 seconde de lamp en vliegt uit. Zolang de motor dus niet aanstaat branden de lampen, gaat die aan is het game-over.Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:09:
[...]
Ik denk dat hij zonder accu ook niet veel doet![]()
[...]
Wat gebeurt er wanneer je de lichtschakelaar bedient terwijl de motor loopt? Ik had in mijn Audi ook zo'n inbouwset en die starters deden soms nogal vreemd. Een paar keer de schakelaar uit/aan zetten hielp dan altijd.
Ik heb ook eens getest wat er gebeurt als ik de lampen +- 20 seconden laat branden voordat ik de motor aanzet, maar precies hetzelfde.
En onder het mom van proberen kan geen kwaad. Als ik een normale halogeen lamp in die koplampunit zet en ik zet de motor aan, is er niks aan de hand.
[ Voor 9% gewijzigd door FabiandJ op 01-10-2014 12:51 ]
Ik heb idd de auto geleased. Ik zal vandaag eerst wel even met de leasemaatschappij contact over nemen over wie die moet gaan regelen.fredkroket schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:33:
Probleem is alleen dat als je de auto geleased hebt, dat ik niet weet of jij dit zomaar kunt gaan doen. Want feitelijk neem jij de auto dan af van de leasemaatschappij en die moeten dan voor jou een oplossing regelen.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verwijderd
Ik weet niet of het veel werk is bij een C30 maar misschien kun je de hele units er uit halen en de linker even aan de rechter bedrading hangen, kun je in ieder geval uitsluiten of het in de unit zit of niet.FabiandJ schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:35:
[...]
Als ik dat doe brand misschien voor 0.1 seconde de lamp en vliegt uit. Zolang de motor dus niet aanstaat branden de lampen, gaat die aan is het game-over.
Ik heb ook eens getest wat er gebeurt als ik de lampen +- 20 seconden laat branden voordat ik de motor aanzet, maar precies hetzelfde.
En onder het mom van proberen kan geen kwaad. Als ik een normale halogeen lamp in die koplampunit zet en ik zet de motor aan, is er niks aan de hand.
Dat is heel makkelijkVerwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:33:
[...]
Ik weet niet of het veel werk is bij een C30 maar misschien kun je de hele units er uit halen en de linker even aan de rechter bedrading hangen, kun je in ieder geval uitsluiten of het in de unit zit of niet.
Ik heb de linkerunit aan de rechter bedrading gehangen en ook hier werkt de lamp niet, ook niet met de ballast die hier gebruikt wordt.
De ballast die ik gebruik bij de unit die niet werkt, werkt zonder problemen bij de unit die wel werkt, dus de ballast kan het in mijn ogen niet zijn.Cheezus schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:51:
Als je wel gewoon 12v krijgt (halogeenlamp blijft branden) lijkt me dat de balast defect is. Bij normale accuspanning trekt ie het blijkbaar nog wel maar als de boordspanning wat hoger wordt (door draaiende motor) niet meer...
Verwijderd
Verdikke ben ik goed voor de gek gehouden...Bart-Willem schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:17:
Iemand die zelf aan het hobbyen is geweest dus.
De blokjes grille met het R logo en de Amerikaanse koplampen, en natuurlijk het R logo bij C70, zorgden ervoor dat het zeer overtuigend was.

mphilipp schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:56:
Hoe durf je
Succes met het zoeken naar een goede vervanger.
Heb je tijd en zin om mij een middagje te laten meten? Subjectieve omschrijvingen als 'heel slecht' is voor ieder zo verschillend.Juancho schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:11:
Heren, ik heb even jullie hulp nodig:
Zoals in dit topic al was besproken, bij de nieuwe V40 met extra Harman Kardon speakers (waar je €695 voor betaalt) zijn er grote problemen. Het kraakt, het systeem kan lage tonen niet aan en er zit geen subwoofer in. Vrij logisch dus maar schandalig dat ze het wel zo leveren. Geluid is echt heel slecht.
Voorheen:
xc70 met 17" valder:

Nu:
xc70 met 18" zephyrus:

(brakke tel. pic.

De velgen heb ik ooit op MP gekocht, die waren ongebruikt (zo van een auto afgekomen en verwisseld)
Ik moest alleen 110dkm wachten totdat de af-fabriek banden versleten waren

Van all-season naar zomerbanden is trouwens wel een verbetering; veel comfortabeler (minder geluid, minder last van kleine hobbeltjes, ondanks dat de velgen groter zijn geworden)
[ Voor 39% gewijzigd door mr_petit op 01-10-2014 19:08 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Nou...8 maanden de kosten heel nauwgezet bijhouden en dan kijken waar je op uitkomt. Geen idee wat de volgende beurt gaat opleveren qua reparaties. Ik weet dat er eea gedaan moet worden aan het stuurgebeuren. De aanstaande eigenaar kan veel zelf, dus dan is het niet zo erg.
Eigenlijk heeft dit bevestigd wat ik al 'vreesde' of beter: vermoedde: als je niet handig bent en veel zelf kunt doen, moet je gewoon niet aan zo'n auto beginnen. En ik weet dat er veel mensen zulke auto's rijden die beweren nooit wat te hebben, maar als je de bonnen erbij laat zoeken valt het achteraf toch wat tegen. Je rijdt dat gewoon niet voor onder de €400/mnd (ex-brandstof zelfs). Dat denk je misschien, maar alles bij elkaar geteld kom je altijd hoger uit. Of je hebt een lot uit de loterij... Auto's die 2-3 ton en meer hebben gereden, hebben nu eenmaal wat aandacht nodig. Als je echt een liefhebber bent vind je dat niet erg, maar ik vind dat dus 3x niets.
Nou heb ik in die 8 maanden wel precies de distributieriem gehad, maar de volgende beurt is het weer iets anders dat de rekenig weer richting €400 stuurt... Je kunt het onmogelijk voorspellen. Ik heb een collega met een 850 T5R en die wil niet eens weten wat het allemaal kost
Dus conclusie: ik ben gewoon geen liefhebber genoeg. Motoren mogen van mij wat kosten, maar auto's niet
Haha...dat zal ik nodig hebben. Er is één optie die ik hier niet eens durf te noemenSucces met het zoeken naar een goede vervanger.
Verwijderd
Ziet er goed uitmr_petit schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:06:
Nieuwe velgjes (en banden) gemonteerd.
Voorheen:
xc70 met 17" valder:
[afbeelding]
Nu:
xc70 met 18" zephyrus:
[afbeelding]
(brakke tel. pic.)
De velgen heb ik ooit op MP gekocht, die waren ongebruikt (zo van een auto afgekomen en verwisseld)
Ik moest alleen 110dkm wachten totdat de af-fabriek banden versleten waren![]()
Van all-season naar zomerbanden is trouwens wel een verbetering; veel comfortabeler (minder geluid, minder last van kleine hobbeltjes, ondanks dat de velgen groter zijn geworden)
Moet je ze wel schoon houden hé
Tja.. het ligt er ook natuurlijk aan hoeveel je daadwerkelijk aan een auto wilt besteden, en als je denkt dat het te veel word moet je er ook gewoon mee stoppen.mphilipp schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:17:
[...]
Nou...8 maanden de kosten heel nauwgezet bijhouden en dan kijken waar je op uitkomt. Geen idee wat de volgende beurt gaat opleveren qua reparaties. Ik weet dat er eea gedaan moet worden aan het stuurgebeuren. De aanstaande eigenaar kan veel zelf, dus dan is het niet zo erg.
Eigenlijk heeft dit bevestigd wat ik al 'vreesde' of beter: vermoedde: als je niet handig bent en veel zelf kunt doen, moet je gewoon niet aan zo'n auto beginnen. En ik weet dat er veel mensen zulke auto's rijden die beweren nooit wat te hebben, maar als je de bonnen erbij laat zoeken valt het achteraf toch wat tegen. Je rijdt dat gewoon niet voor onder de €400/mnd (ex-brandstof zelfs). Dat denk je misschien, maar alles bij elkaar geteld kom je altijd hoger uit. Of je hebt een lot uit de loterij... Auto's die 2-3 ton en meer hebben gereden, hebben nu eenmaal wat aandacht nodig. Als je echt een liefhebber bent vind je dat niet erg, maar ik vind dat dus 3x niets.
Nou heb ik in die 8 maanden wel precies de distributieriem gehad, maar de volgende beurt is het weer iets anders dat de rekenig weer richting €400 stuurt... Je kunt het onmogelijk voorspellen. Ik heb een collega met een 850 T5R en die wil niet eens weten wat het allemaal kost
Dus conclusie: ik ben gewoon geen liefhebber genoeg. Motoren mogen van mij wat kosten, maar auto's niet![]()
[...]
Haha...dat zal ik nodig hebben. Er is één optie die ik hier niet eens durf te noemen
Tuurlijk wel zonde maar vooruit... dat zeg ik als onwetende toekomstig Volvo rijder...
Je maakt me nieuwsgierig. Als het maar geen Franse of Roemeense auto isHaha...dat zal ik nodig hebben. Er is één optie die ik hier niet eens durf te noemen
Er zullen op MP vast wel leuke S40's of C30's te koop staan met weinig KM en een redelijke prijs

-Uitlaat vanaf middendemper, kosten ~260 euro
-Grote beurt (olie, oliefilter, luchtfilter, bougie's), kosten ~100 euro
-Remmen rondom (schijven, blokken), kosten ~200 euro (moet ik nog doen)
-Draagarmen voor, kosten ~275 euro (moet ik nog doen)
-Bak/motorsteun/reactiearm, kosten ~30 euro (moet ik nog doen)
-Kleine dingetjes (mogelijk LMM nog, en stabilisator stangetjes), ~100 euro (moet ik nog doen)
Ik doe dan alles zelf, dus heb geen arbeidskosten (en ik vind het niet erg om te doen, het zijn allemaal simpele klusjes). Tegen de tijd dat ik hem een jaar heb, is dat vervangen, en heb ik er zo'n 17.500 km mee gereden, inclusief een vakantie naar het midden van Spanje.
Eigenlijk zijn het ook allemaal maar slijtagedelen, en als dat vervangen is heb ik er wss minimaal de aankomende 100.000 km geen last meer van
Vaak bu'j te bang!
Als je het zelf kunt is het inderdaad geen probleem. Voor de motor heb ik een mannetje die voor €20/uur klust. En dat bankstel dat ik heb gaat niet stuk, dus dat scheelt. Voor de auto ben je al gauw €50-60 kwijt.-tom-562 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:40:
Eigenlijk zijn het ook allemaal maar slijtagedelen, en als dat vervangen is heb ik er wss minimaal de aankomende 100.000 km geen last meer van(en voor die tijd heb ik de auto al lang verkocht)
Alleen komt er zaterdag een (bijna) nieuwe motor, dus die zal ik ook de eerste tijd naar de dealer moeten brengen voor onderhoud. Maar ik verwacht niet dat er veel stuk zal gaan de eerste tijd. En ik heb nog 2 jaar fabrieksgarantie (BMW Premium Selectie). En het is een motor, da's belangrijkerderder dan een auto
Dat ligt eraan wie je bent en wat je doet natuurlijkjadjong schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:27:
[...]
Heb je tijd en zin om mij een middagje te laten meten? Subjectieve omschrijvingen als 'heel slecht' is voor ieder zo verschillend.
Een kenner gaf dit al aan:
Kortom ze hebben gewoon niet nagedacht hierover en het is gewoon een productiefout vind ik. Dat moet de dealer/importeur/Volvo gewoon oplossen. Hetzij door het probleem te verhelpen, hetzij door een x bedrag terug te storten zodat men het zelf kan proberen op te lossen. Maar een antwoord als "dan zet je je geluid maar niet zo hard" is te schandalig voor woorden. Als ik mijn geluid op 85% wil hebben (en het risico neem dat het slecht voor de oortjes is) dan is dat mijn probleem.“Dat is volgens mij inderdaad het 'probleem' met de set HK, dat in combinatie met het vastzetten van deze speakers in de deurpanelen die daar te slap (lees niet stijf genoeg) voor zijn. Wanneer ik Decaf - White Clouds op iets meer dan half volume laat spelen (bass neutraal, treble iets omlaag, en de equalizer op: 60Hz 3 of 4 streepjes omhoog, 200Hz streepjes omlaag(!), 1.000Hz neutraal, 3.000Hz 2 streepjes omhoog, 10.000Hz 3 of 4 streepjes omhoog) slaan de deurpanelen meer dan 1cm uit, wat feit duidt om het verloren gaan van energie en het veranderen van de hoeveelheid lucht achter de speaker, wat resulteert in (destructieve) interferentie en/of resonantie. Als het deurpanelen dan uit fase gaan trillen dan werkt dat exact averechts op het geluid, en dat wordt vooral veroorzaakt bij inderdaad die >150Hz tonen die je in principe niet via de speakers in de deuren zou willen laten verlopen (waar je eigenlijk de knip op +/- 250Hz zou willen leggen overigens). Bij resonantie krijg je juist dat het deurpaneel wel in fase meetrilt, maar dan wordt die specifieke toon weer veel te hard en lijkt het alsof de auto uit elkaar trilt...
De techniek ansich is niet zo het issue (versterkers en speakers), die zijn kwalitatief best prima, maar wel de opbouw en de (onvoorziene negatieve) effecten, interferentie en resonantie, die deze keuze met zich mee brengt.....
[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 02-10-2014 10:46 ]
Verwijderd
Waar ga jij die LMM vandaan halen voor minder dan 100 euro? Ik moet die van mij binnenkort ook vervangen (hikt af en toe een klein beetje en stationair komt soms een kleine cadans in) maar ik kan geen Bosch vinden voor minder dan 110 euro in NL. Andere merken schijn je er niet in te moeten stoppen aangezien je dan net zo goed meteen je blok in de kliko kunt stoppen-tom-562 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:40:
Tja, ik heb ook het geluk dat ik veel zelf (kan) doen, heb er ook de ruimte voor (weliswaar bij iemand anders, maar die vind het geen probleem). Ik heb mijn S80 nu bijna een jaar, en tegen de tjid dat ik hem een jaar heb, heb ik wss het volgende aan onderhoud gehad:
-Uitlaat vanaf middendemper, kosten ~260 euro
-Grote beurt (olie, oliefilter, luchtfilter, bougie's), kosten ~100 euro
-Remmen rondom (schijven, blokken), kosten ~200 euro (moet ik nog doen)
-Draagarmen voor, kosten ~275 euro (moet ik nog doen)
-Bak/motorsteun/reactiearm, kosten ~30 euro (moet ik nog doen)
-Kleine dingetjes (mogelijk LMM nog, en stabilisator stangetjes), ~100 euro (moet ik nog doen)
Ik doe dan alles zelf, dus heb geen arbeidskosten (en ik vind het niet erg om te doen, het zijn allemaal simpele klusjes). Tegen de tijd dat ik hem een jaar heb, is dat vervangen, en heb ik er zo'n 17.500 km mee gereden, inclusief een vakantie naar het midden van Spanje.
Eigenlijk zijn het ook allemaal maar slijtagedelen, en als dat vervangen is heb ik er wss minimaal de aankomende 100.000 km geen last meer van(en voor die tijd heb ik de auto al lang verkocht)
Het vervangen schijn je met twee vingers in de neus en ogen dicht te kunnen doen; dus dat lukt me zelf ook wel! (misschien dat ik gelijk de ETM doe….)
Niet mee eens, een top installatie (waar je juist bewust voor kiest en betaalt) blijft helder en kwalitatief goed ongeacht het volume. Om het nog erger te maken, de standaard installatie in de V40 kan het wel aan. Die speelt exact dezelfde tracks met exact dezelfde EQ instellingen wel goed af zonder kraken en resonantie. Dit heb ik uiteraard getest.EraZor schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:16:
Eerlijk gezegd denk ik dat er vrijwel geen enkele (af-fabriek) installatie geschikt is om op 85% van het maximale volume goed (zonder vervorming) te spelen. Het maximale volume zgt niet zoveel over de kwaliteit he? Een kwalitatief goede installatie is juist vaak in staat goed te klinken bij lage volumes (itt standaard setjes). Uiteraard moet 't vlume aardig open kunnen maar 85% is echt knettertjehard...
Overigens is het niet standaard vanaf 65%, het kan ook bij een heel zware track qua lage tonen al op 45% voorkomen. Of gewoon plotseling in een track waarin een zware kick of wat dan ook voorkomt. Het hele nummer is verder prima qua sound maar dan hoor je plotseling alsof je boxen ontploffen.
Dat kan gewoon echt niet.
Dit topic is gesloten.