Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.453 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik weet niet wat de 'N' achter V70 betekent (het vanaf 2001 model?), maar de D5 is een uitstekende motor. Er zijn een aantal punten waar je op moet letten bij hoge km stand:

- hoe zijn de injectors? Afhankelijk of je ze van de sloop, refurb of nieuw koopt zijn ze tussen de 150-500 euro per stuk ex monteren; er zitten er 5 in. Na 200k ga ik ervanuit dat ze vroeg of laat vervangen zijng eweest. indicatie van een slechte injector is moeilijker starten bij warme motor.
- de dual-mass vliegwiel veroorzaakt trillingen. Tussen de 200k & 300k krijg je grotere trillingen (zo'n typische jaren 80-90 diesel trilling) in het frame; vaak zijn de koppelingsplaten nog goed, maar is zo'n vliegwiel versleten.

-distributie-riem elke 10 jaar of 150k-160k km

Verders goed blok. Zie verder in een reactie van mij voor andere specifieke aandachtspunten bij een V/S60. Verders goeie auto; rijdt zonder problemen 1:20.

Overigens, kijk ook naar vorige APK's voor het roet-meetrapport of daar bijzonderheden bij zijn vermeld.. Mijn pa is een 'zuinige' (of beter gezegd, suffe ouwe) rijder waardoor de kat + turbo zijn volgeslibt in der tijd waardoor hij maar nauwewlijks telkens door de roetmeting heen komt.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:52

ppFreddy

gewoon Frederik

Er was een "classic, hoekige" V70, opvolger van de 850, daarna kwam de V70N en intussen zitten we aan de V70NN ;)

De D5 is een oersterk blok, mijn dealer heeft er enkele rondrijden met meer 600k km. Mijn XC60 D5 uit 2009 (MY2010, dus met dubbele turbo) heeft er intussen ook 260k opzitten zonder motorproblemen (los van een uitlaatgassensor die stuk ging)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Volgende week maandag om 16:00 is Nederland weer een Volvo-rijder rijker.....

De V40 staat al klaar om onderhanden genomen te worden door de dealer:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pxXK6g0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:18

_Apache_

For life.

Joopieboy schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:32:
[...]

En wat doe jij met die motor? :+
Comfortabel zitten met 1 persoon, waarbij je een klein beetje kunt meenemen. Dat is gewoon heeeul snel. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 21:29
Christian schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:55:

[afbeelding]
Wat gaat er nog mee gebeuren? Mijn dealer heeft de V40 inmiddels afgeleverd, rij er nu een maand in. Helaas krijgt de dealer het niet voor elkaar de 18 inch Ixion velgen te leveren. Die zouden eerst 2 weken na de auto komen. Dat is inmiddels 7 weken, rond eind september worden ze verwacht. Ik rij voorlopig op dezelfde 16 inch r-design rond. Ik vind het persoonlijk geen gezicht. Veel te klein voor een r-design uitvoering. Ik baal hier echt enorm van. Zeker omdat je vooral in het begin zo blij als een kind zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre Sec schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:33:
[...]

Wat gaat er nog mee gebeuren? Mijn dealer heeft de V40 inmiddels afgeleverd, rij er nu een maand in. Helaas krijgt de dealer het niet voor elkaar de 18 inch Ixion velgen te leveren. Die zouden eerst 2 weken na de auto komen. Dat is inmiddels 7 weken, rond eind september worden ze verwacht. Ik rij voorlopig op dezelfde 16 inch r-design rond. Ik vind het persoonlijk geen gezicht. Veel te klein voor een r-design uitvoering. Ik baal hier echt enorm van. Zeker omdat je vooral in het begin zo blij als een kind zou moeten zijn.
Dude.... je rijdt in een gloednieuwe auto. Get over it :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Pierre Sec schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:33:
[...]

18" Ixion II er onder, tinten glas, zonnebrilhouder, plastic verwijderen :P , Carkit en dat soort zaken.

Zonde dat het zo lang moet duren, hier liggen ze ruim op voorraad gelukkig.
Zo vergaat je blijdschap van een nieuwe auto een beetje.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:42:
[...]

Dude.... je rijdt in een gloednieuwe auto. Get over it :+
Nee want dan is goed en moet je maar blij zijn met iets anders dan wat je hebt besteld.

Sarcasm sign not needed

[ Voor 14% gewijzigd door ManiacScum op 09-09-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Christian schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:55:

[afbeelding]
Ziet er wel mooi uit zo'n glazendak bij een witte V40, heb ze welliswaar (nog niet) zien rijden met die combinatie.

Zal wel aan mijn regio liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-10 11:13
Mijn V40 R-Design in Rebel Blue mag ik volgende week woensdag ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot je nieuwe 18 inch banden moet kopen. Heb de 17" velgen onder onze V70II gegooid. Was t echt beu. Mn vriendin rijdt om 1,5 jaar een set banden op (ca 60k per jaar). Ligt nu 16" inch op, stuk voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:04:
Tot je nieuwe 18 inch banden moet kopen. Heb de 17" velgen onder onze V70II gegooid. Was t echt beu. Mn vriendin rijdt om 1,5 jaar een set banden op (ca 60k per jaar). Ligt nu 16" inch op, stuk voordeliger.
Heb je dan medelijden met mij...? 19" :p

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Die zonnebrilhouder is een lachertje hoor, ik heb geen enorm grote zonnebril, maar mooi dat ie nauwelijks past.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
coyote1980 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:43:
[afbeelding]

Vandaag in Rosmalen met de banaan het '20 years T-5R' evenement bezocht, was erg leuk om zoveel Cream Yellow's (en Black Stone's en Dark Olive Pearl's) bij elkaar te zien :D

Wat een heerlijke bakken zijn het toch nog steeds. Zowel qua comfort als qua looks! 8)
Hee, die linkse bak, nr 14, die ken ik. Vroeger geregeld in meegereden! :) van jou?

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
JeroenV_ schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:34:
Mijn V40 R-Design in Rebel Blue mag ik volgende week woensdag ophalen :)
Veel plezier :).

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• ManiacScum
Reinier schreef op woensdag 10 september 2014 @ 00:08:
Die zonnebrilhouder is een lachertje hoor, ik heb geen enorm grote zonnebril, maar mooi dat ie nauwelijks past.
Nauwelijks, dus hij past wel :+

Ik heb hem gratisch, dus als het niet past, is het jammer meer niet.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:27:
[...]

Ziet er wel mooi uit zo'n glazendak bij een witte V40, heb ze welliswaar (nog niet) zien rijden met die combinatie.

Hopelijk blijft dat ook zo :Y

[ Voor 32% gewijzigd door ManiacScum op 10-09-2014 10:01 ]

• Pierre Sec
Christian schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:43:
[...]

Zonde dat het zo lang moet duren, hier liggen ze ruim op voorraad gelukkig.

[...]
Mag ik zo vrij zijn om te vragen waar 'hier' is? Misschien kan ik daar iets mee.

En ik ben best blij met een gloednieuwe auto. Maar ik betaal voor 18 inch en rij voorlopig op 16. Dat mag de pret best een beetje drukken. :+

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 15:42
Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:27:
[...]

Bijna elke witte die ik zie rijden heeft een panoramadak. Dus dat ligt vast aan jouw regio inderdaad :P

Verwijderd

Pierre Sec schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:35:
[...]

Mag ik zo vrij zijn om te vragen waar 'hier' is? Misschien kan ik daar iets mee.

En ik ben best blij met een gloednieuwe auto. Maar ik betaal voor 18 inch en rij voorlopig op 16. Dat mag de pret best een beetje drukken. :+
Maar je betaald waarschijnlijk ook bijtelling voor 16'', niets dan terecht dat ze jou -als belastingontduiker- even laten balen :P

Verwijderd

FabiandJ schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:18:
[...]

Heb je dan medelijden met mij...? 19" :p
Zolang je niet ieder 1,5 jaar nieuwe banden nodig hebt heb ik geen medelijden hoor :p

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:19
Mijn bestelde v40 D4 staat nog even bij de fabriek, vertraagt door leverproblemen van een onderdeel ofzo.
Jammer ik had graag komende week in mijn volvo gereden.

D4 summum met intillisafe en businesspakket.

Ik lees alleen nergens iets over een leverprobleem, iemand hier iets gehoord?
ik zou toch denken dat het niet alleen mijn auto is :)

• Tankiej
DaTimMan schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:11:
Mijn bestelde v40 D4 staat nog even bij de fabriek, vertraagt door leverproblemen van een onderdeel ofzo.
Jammer ik had graag komende week in mijn volvo gereden.

D4 summum met intillisafe en businesspakket.

Ik lees alleen nergens iets over een leverprobleem, iemand hier iets gehoord?
ik zou toch denken dat het niet alleen mijn auto is :)
Dat had ik ook bij mijn V40 D2 vorig jaar. Levering werd een maand uitgesteld omdat er leveringsproblemen zouden zijn van bepaalde onderdelen, terwijl ik toen overal om mij heen hoorde dat bijna iedereen z'n V40 (veel) eerder op kon halen dan gepland. Ook uitvoeringen in dezelfde kleur en zelfde opties.
Dat heb ik toen ook niet terug kunnen vinden en de dealer kon het verder ook niet verklaren..

Uiteindelijk werd m'n auto pas twee maanden na de oorspronkelijk geplande leverdatum geleverd, omdat er ook nog problemen waren met het aanvragen van het kenteken (dealer zei dat de RDW had geprutst, maar dat is ook niet te controleren natuurlijk..).

Dus succes met wachten, ik weet hoe het voelt :+

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:25
Christian schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 14:43:
[...]

18" Ixion II er onder, tinten glas, zonnebrilhouder, plastic verwijderen :P , Carkit en dat soort zaken.
Carkit? Die snap ik ff niet zo goed.... Laat je er zo'n lelijk ding in bouwen waar je je telefoon in kunt zetten of zo'n pariot ding?

Iedere smartphone kan tegenwoordig toch gewoon via bluetooth connectie maken met je systeem in de auto? :/

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Pierre Sec
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:17:
[...]

Maar je betaaldt waarschijnlijk ook bijtelling voor 16'', niets dan terecht dat ze jou -als belastingontduiker- even laten balen :P
Dat de 18 inch buiten de bijtelling valt, is niet mijn keus. Die kunnen er alleen maar achteraf op. Zou een beetje gek zijn als zij mij daarvoor willen straffen.

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:19
Tankiej schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:39:
[...]

Dat had ik ook bij mijn V40 D2 vorig jaar. Levering werd een maand uitgesteld omdat er leveringsproblemen zouden zijn van bepaalde onderdelen, terwijl ik toen overal om mij heen hoorde dat bijna iedereen z'n V40 (veel) eerder op kon halen dan gepland. Ook uitvoeringen in dezelfde kleur en zelfde opties.
Dat heb ik toen ook niet terug kunnen vinden en de dealer kon het verder ook niet verklaren..

Uiteindelijk werd m'n auto pas twee maanden na de oorspronkelijk geplande leverdatum geleverd, omdat er ook nog problemen waren met het aanvragen van het kenteken (dealer zei dat de RDW had geprutst, maar dat is ook niet te controleren natuurlijk..).

Dus succes met wachten, ik weet hoe het voelt :+
Bemoedigend verhaal :), naja als ze hem dit jaar maar op kenteken zetten kan ik er nog een beetje mee leven. Levering is nu 2 weken uitgesteld .... we zullen zien.

Verwijderd

Pierre Sec schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:43:
[...]

Dat de 18 inch buiten de bijtelling valt, is niet mijn keus. Die kunnen er alleen maar achteraf op. Zou een beetje gek zijn als zij mij daarvoor willen straffen.
Dat is zo'n beetje dezelfde logica als achteraf gas inbouwen en belasting blijven betalen voor een benzine auto... Dat gas niet binnen de benzineklasse valt, is ook niet mijn keus. 8)7

(edit: dit is trouwens onder de aanname dat ze standaard alleen 16'' leveren en geen 18'' omdat de auto anders niet voldoet aan de 14% eco-hok eisen. Anders heb ik niets gezegd en heb jij het goed recht om teleurgesteld te zijn :> )

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2014 15:47 ]

• ManiacScum
Juancho schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:42:
[...]

Carkit? Die snap ik ff niet zo goed.... Laat je er zo'n lelijk ding in bouwen waar je je telefoon in kunt zetten of zo'n pariot ding?

Iedere smartphone kan tegenwoordig toch gewoon via bluetooth connectie maken met je systeem in de auto? :/
Ik wil graag gebruik maken van Flitsmeister op mijn telefoon en de telefoon moet opgeladen worden.

Dan vind ik het wel handig om daar een vast punt voor te hebben, waarbij de lelijke kabel niet constant los in de auto ligt.

• ManiacScum
Pierre Sec schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:35:
[...]

Broekhuis Emmen

Verwijderd

De eerste échte Polestar in Nederland is ook weer een feit _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10635852_363594353807628_7563418477432931672_n.jpg?oh=0a5d6329d08504ad147b9a4c81c47094&oe=5484DE04

Op deze FB pagina staat ook een filmpje van (volgens mij) dezelfde auto, klinkt wel anders dan de normale T6.

https://www.facebook.com/polestarinternational

• ibson
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 10:58
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:34:
[...]

Dat is zo'n beetje dezelfde logica als achteraf gas inbouwen en belasting blijven betalen voor een benzine auto... Dat gas niet binnen de benzineklasse valt, is ook niet mijn keus. 8)7

(edit: dit is trouwens onder de aanname dat ze standaard alleen 16'' leveren en geen 18'' omdat de auto anders niet voldoet aan de 14% eco-hok eisen. Anders heb ik niets gezegd en heb jij het goed recht om teleurgesteld te zijn :> )
Kinders, geen ruzie. Over twee jaar zijn we allemaal toch te sjaak aangezien 14% wegvalt. }:O Dus dan maakt het ook niet meer uit of je 18 of 50 of 16 inch hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door ibson op 10-09-2014 17:09 ]

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04:32

Aight!

'A toy robot...'

http://www.autoscout24.nl...aspx?id=258477191&asrc=st|as

Vindt de tellerunits een van de mooiste bij dit model van de oudere Volvo's. Alleen die KM standen doen me nog twijfelen.

Weegt even veel als een V70 D5, misschien ook wel een leuke optie! Al is deze ook wel leuk denk ik;
http://www.autoscout24.nl...aspx?id=257626472&asrc=st|as

Alleen blijf ik in hetzelfde model als mijn S70.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik zou eerder een D5 pakken dan het ouderwetse Audi-blok: laatstgenoemde is namelijk enorm duur met distributieriem vervangen etc, en heeft een kortere interval. Verstuivers/injectors etc zijn er ook net iets duurder van. Bij een D5 is dat niet cheap, maar bij dat Audi-blok is het allemaal net wat duurder. :P Ze zijn wel heel betrouwbaar, maar met het oog op milieuzones etc kan je beter een wat jongere diesel hebben dan eentje van vóór 2000. :P

Volvotips.com

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:17:
De eerste échte Polestar in Nederland is ook weer een feit _/-\o_
[afbeelding]

Op deze FB pagina staat ook een filmpje van (volgens mij) dezelfde auto, klinkt wel anders dan de normale T6.

https://www.facebook.com/polestarinternational
Je zit er naast vrees ik... In Beesd staat hij al weken en rijdt daar ook rond...

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 15:24
Bart-Willem schreef op woensdag 10 september 2014 @ 19:31:
Ik zou eerder een D5 pakken dan het ouderwetse Audi-blok: laatstgenoemde is namelijk enorm duur met distributieriem vervangen etc, en heeft een kortere interval. Verstuivers/injectors etc zijn er ook net iets duurder van. Bij een D5 is dat niet cheap, maar bij dat Audi-blok is het allemaal net wat duurder. :P Ze zijn wel heel betrouwbaar, maar met het oog op milieuzones etc kan je beter een wat jongere diesel hebben dan eentje van vóór 2000. :P
Daarnaast is het verbruik van het Audi blok ook niet heel erg des diesels, mijn vader rijdt er een, ook met automaat, en hij haalt, op de lange ritten, 1 op 13. (ter vergelijking, mijn broer met een V70N D5 ook automaat, haalt 1 op 16). Wel ontzettend betrouwbaar trouwens, hij zit bijna aan de 5 ton, en heeft eigenlijk nooit issues en rolt elk jaar weer fluitend door de APK.

Verwijderd

Christian schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:45:
[...]

Ik wil graag gebruik maken van Flitsmeister op mijn telefoon en de telefoon moet opgeladen worden.

Dan vind ik het wel handig om daar een vast punt voor te hebben, waarbij de lelijke kabel niet constant los in de auto ligt.
Ik word ook altijd schijt ziek van losliggende toestellen. Gebruik al jaren de carkit van het merk Carcomm. Kabel netjes weg te werken.

• Pierre Sec
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:34:
[...]

Het mag van de belastingdienst en de dealer biedt de optie. Het is dus op geen enkele manier ontduiking.

Ik merk dat onze logica sowieso niet overeenkomt. Mijn logica is dat als ik iets bestel en behoorlijk voor betaal, ik daar dan ook op mag rekenen. Ik heb verder geen enkel recht nodig om teleurgesteld te zijn.

Verwijderd

Bekijk het dan in ieder geval van de positieve kant; de dealer laat je alvast lekker in je nieuwe auto rondrijden totdat je 18'' wielen binnen zijn. Ze hadden je auto ook nog een maand op kratjes achter de garage kunnen laten staan.

ach ja, first world problems he.... :)

• Pierre Sec
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:44:

ach ja, first world problems he.... :)
Maak je geen zorgen, ik besef heel goed dat de kindertjes in Afrika andere dingen aan hun hoofd hebben.

• Juancho
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:51:
[...]

Ik word ook altijd schijt ziek van losliggende toestellen. Gebruik al jaren de carkit van het merk Carcomm. Kabel netjes weg te werken.
Uhm losliggende kabel? Zichtbare kabels? Mijn telefoon ligt gewoon in de armsteun, wordt opgeladen, is gekoppeld aan het systeem in de auto dus ik heb dat ding helemaal niet nodig. Wordt je gebeld kun je opnemen, krijg je een mail/sms/app hoor je het en kun je even stoppen desnoods. Alleen flitsmaister is het enige punt die volgens mij niet altijd een geluidssignaal doorgeeft als je een flitser nadert op je route, maar ik check altijd voor ik weg ga de flitsers en bij lange ritten tussendoor gewoon nog een keer.

Maar verder, waarom heb je een carkit nodig als je je telefoon in de Volvo prima kunt opbergen in de armsteun. Of zijn jullie van die types die lopen te appen, facebooken en twitteren tijdens het rijden? :p

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 11-09-2014 14:59 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• ManiacScum
Juancho schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:50:
[...]

Uhm losliggende kabel? Zichtbare kabels? Mijn telefoon ligt gewoon in de armsteun, wordt opgeladen, is gekoppeld aan het systeem in de auto dus ik heb dat ding helemaal niet nodig. Wordt je gebeld kun je opnemen, krijg je een mail/sms/app hoor je het en kun je even stoppen desnoods. Alleen flitsmaister is het enige punt die volgens mij niet altijd een geluidssignaal doorgeeft als je een flitser nadert op je route, maar ik check altijd voor ik weg ga de flitsers en bij lange ritten tussendoor gewoon nog een keer.

Maar verder, waarom heb je een carkit nodig als je je telefoon in de Volvo prima kunt opbergen in de armsteun. Of zijn jullie van die types die lopen te appen, facebooken en twitteren tijdens het rijden? :p
Dan zou ik hem wel in de hand houden hè.....
Maar ik vind het fijn en prima hoe jij je telefoon gebruikt maar zo gebruik ik hem niet. Ik wil dat ding gewoon voor me zien en Flitsmeister aan hebben en dan anticiperen op de fliters én files.

• Juancho
Tja naar mijn idee let je dan (onbewust) veel meer op dat ding dan dat als je hem wegstopt. Wat dus inhoudt dat je veel meer gefocust bent op de weg voor je.

Zoals gezegd snap ik het nog voor flitsmaister (is die nu niet zover ontwikkeld dat je gewoon een melding krijgt als er op je route een flitser is en je die nadert?) maar voor alle andere gevallen zou ik niet weten waarom je je telefoon moet zien in de auto en dus zo'n lelijke carkit in je auto bouwt. En dan klagen over lelijke kabels in de auto. Nee zo'n carkit op je dashboard staat mooi :p.

Overigens kan het in de Volvo ook zo dat je telefoon aansluit in de armsteun maar in de achterste bekerhouder zet. De kabel kun je dan wegstoppen tussen de armsteun en bijrijdersstoel en weg lelijke kabels. En mocht je eens snel op je telefoon willen kijken kun je die zo blind pakken en weer opbergen.

maar ok, ieder zijn voorkeur natuurlijk. Ik vond het alleen ff opmerkelijk dat er nog mensen zijn die bewust een carkit in een auto bouwen terwijl je een multifunctioneel systeem in je auto hebt zitten :)

• ManiacScum
Juancho schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:53:
Tja naar mijn idee let je dan (onbewust) veel meer op dat ding dan dat als je hem wegstopt. Wat dus inhoudt dat je veel meer gefocust bent op de weg voor je.

Zoals gezegd snap ik het nog voor flitsmaister (is die nu niet zover ontwikkeld dat je gewoon een melding krijgt als er op je route een flitser is en je die nadert?) maar voor alle andere gevallen zou ik niet weten waarom je je telefoon moet zien in de auto en dus zo'n lelijke carkit in je auto bouwt. En dan klagen over lelijke kabels in de auto. Nee zo'n carkit op je dashboard staat mooi :p.

Overigens kan het in de Volvo ook zo dat je telefoon aansluit in de armsteun maar in de achterste bekerhouder zet. De kabel kun je dan wegstoppen tussen de armsteun en bijrijdersstoel en weg lelijke kabels. En mocht je eens snel op je telefoon willen kijken kun je die zo blind pakken en weer opbergen.

maar ok, ieder zijn voorkeur natuurlijk. Ik vond het alleen ff opmerkelijk dat er nog mensen zijn die bewust een carkit in een auto bouwen terwijl je een multifunctioneel systeem in je auto hebt zitten :)
Oh ja en ik gebruik spotify..... dat niet in de "multifunctionele" systeem van Volvo zit......lastig bedienen zonder zicht op je telefoon.

Oh en je telefoon oppakken is wat mij betreft een big no-go

• Juancho
Dat ligt eraan of je een playlist maakt via spotify. Dan kun je die gewoon aanzetten voor je weggaat en klaar ;). Heb je geen playlist en wil je constant nummers zoeken om af te spelen ben je dus eigenlijk gewoon bezig met 'social media' acties achter het stuur :p

Verwijderd

Pierre Sec schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:25:
[...]

Maak je geen zorgen, ik besef heel goed dat de kindertjes in Afrika andere dingen aan hun hoofd hebben.
:')

• ManiacScum
Juancho schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:30:
Dat ligt eraan of je een playlist maakt via spotify. Dan kun je die gewoon aanzetten voor je weggaat en klaar ;). Heb je geen playlist en wil je constant nummers zoeken om af te spelen ben je dus eigenlijk gewoon bezig met 'social media' acties achter het stuur :p
Laten we het er dan maar op houden dat ik mijn auto anders gebruik dan jij en dat "social media" gebruik heb ik gewoon niet gelezen oké?

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Effe een vraagje aan de V40 rijders hier, zijn er mensen die de keyless start optie hebben? Is dat gewoon dat je instapt, op de startknop drukt, en kan wegrijden? En hoe bevalt dat :P

Ik had dat in mn vorige auto ook en dat was echt een gouden optie :D

Trouwens, als je grotere velgen besteld bij een 14% auto, wat word er dan gedaan met de oude velgen? Houd de dealer die? Ik zat te denken om er 17" velgen bij te bestellen, maar omdat ie word geleverd met 16", zat ik te denken daar winterbanden op te laten zetten, als ik ze meekrijg :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Keyless start is idd wat je zegt. Alleen moet je wel de sleutel gebruiken om de deuren te openen. Als je dat ook niet wil, moet je de keyless drive optie nemen. Ik vind keyless start een beetje nutteloze optie en keyless drive veel te duur door de extras die je erbij moet nemen.

Als je grotere velgen neemt als dealer optie (995,- voor 17" bv), mag je zelf beslissen wat je doet met de orginele 16" wielen. Die zijn immers van jou. Ik heb ze ingeruild, maar ik merkte wel dat veel dealers daar niet meer zo happig op zijn.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
zonoskar schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:05:
Keyless start is idd wat je zegt. Alleen moet je wel de sleutel gebruiken om de deuren te openen. Als je dat ook niet wil, moet je de keyless drive optie nemen. Ik vind keyless start een beetje nutteloze optie en keyless drive veel te duur door de extras die je erbij moet nemen.

Als je grotere velgen neemt als dealer optie (995,- voor 17" bv), mag je zelf beslissen wat je doet met de orginele 16" wielen. Die zijn immers van jou. Ik heb ze ingeruild, maar ik merkte wel dat veel dealers daar niet meer zo happig op zijn.
Nou mij is verteld dat de 18" die ik heb besteld zo geprijsd zijn omdat dit inclusief inruil van de 16" wielen is....kan dat echter niet terug halen in prijslijsten of offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Widow schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:15:
Effe een vraagje aan de V40 rijders hier, zijn er mensen die de keyless start optie hebben? Is dat gewoon dat je instapt, op de startknop drukt, en kan wegrijden? En hoe bevalt dat :P

Trouwens, als je grotere velgen besteld bij een 14% auto, wat word er dan gedaan met de oude velgen? Houd de dealer die? Ik zat te denken om er 17" velgen bij te bestellen, maar omdat ie word geleverd met 16", zat ik te denken daar winterbanden op te laten zetten, als ik ze meekrijg :)
Ik heb keyless start in m'n V40, geniale optie :D

Ja, je moet de sleutel nog even aanraken om hem van het slot te halen of op slot te zetten. Maar verder kan hij gewoon in je broekzak blijven. Instappen, startknop indrukken en wegrijden inderdaad. Keyless drive was misschien nog leuker geweest, maar dan werd het wel erg prijzig i.c.m. het dan verplichte alarm..
Daarnaast vind ik het ook wel handig als er anderen in je auto gaan rijden, dat je zelf gewoon de sleutel bij je kan houden. Ik heb vrienden/familie nogal eens dingen (vooral sleutels) kwijt raken, die vertrouw ik liever niet de sleutel van m'n auto toe. Straks is die ook kwijt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Christian schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 00:07:
Nou mij is verteld dat de 18" die ik heb besteld zo geprijsd zijn omdat dit inclusief inruil van de 16" wielen is....kan dat echter niet terug halen in prijslijsten of offerte
Volgens mij is de prijs in het Volvo boekje (995,- voor 17", 1495,- voor 18") zonder inruil. Als jij een deal hebt gemaakt met de dealer en de prijs ernaar is kan ik me voorstellen dat het incl inruil is. Ik heb iig 500 euro terug gekregen voor de 16" en dus maar 495,- betaald voor de 17".

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Bij optie af fabriek wordt er niets met je prijs verrekend, als je de wielen als accessoire besteld (zoals waarschijnlijk gebeurd is, gezien de auto anders nooit 14% kan zijn op kenteken) hebben ze nog wat in te ruilen.

Overigens is het natuurlijk aan een dealer zelf om nog wat extra korting te geven op een optie.

[ Voor 18% gewijzigd door fredkroket op 12-09-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Widow schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:15:

Ik heb keyless drive op mijn nieuwe V40 en dat bevalt super. Nooit meer een sleutel hoeven te gebruiken! Niet bij het starten van de auto maar ook niet om deuren te openen. Bij het openen kun je zo de deur openen en voor het afsluiten zitten er sensors aan iedere deur waardoor je de deur kunt sluiten door even je vinger op de sensor in de greep te plaatsen.

Voor zowel het openen als sluiten is het natuurlijk wel vereist dat je sleutel op zeer korte afstand moet zijn, bijv. in je tas of broekzak. Als je met tassen loopt bijv. is dit echt ideaal. Nooit meer gedoe om je sleutel uit je broekzak te moeten halen terwijl je je handen al vol hebt.
Mijn 16" banden zijn verrekend met de prijs voor de 17"banden..

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Christian schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 00:07:
[...]

Dat zie je vaak ook wel. Maar vaak wordt de 16 inch dan ook gebruikt as winterset. Maar net wat je wilt.
Door die strenge 14% regels komen ze er niet onderuit om een auto te leveren met die eco velg en band combinaties, alleen wat erna gebeurd... Zelfde als trekhaken, als dat achteraf gebeurd dan kraait er geen haan naar.

Zelfde als de vorige generatie diesels. Je had de DrivE, dat was een teruggevoerde 1600 diesel, maar daar kon je zo de software van de 1600 inschieten en die weer verder laten chippen. Ja je rijdt dan wel met een DrivE logo achterop en in de papieren, en lekker fiscaal voordeel, maar je trekt toch menig D2 stront. :P Toch wel grappig. _O- Alleen jammer dat die blokken zo bar en bar slecht zijn. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat zie je ook bij de Prius: met de standaard fietsbandjes eronder haal je er 1 op 20-22 mee, maar leg je er dikkere velgen met bredere banden onder dan haal je max 1 op 16 (volgens diverse reviews en verbruiksmonitors). :P

Volvotips.com

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:26

mphilipp

Romanes eunt domus

Joopieboy schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 10:30:
[...]
Dat zie je vaak ook wel. Maar vaak wordt de 16 inch dan ook gebruikt as winterset. Maar net wat je wilt.
Door die strenge 14% regels komen ze er niet onderuit om een auto te leveren met die eco velg en band combinaties, alleen wat erna gebeurd... Zelfde als trekhaken, als dat achteraf gebeurd dan kraait er geen haan naar.
Totdat iemand in Den Haag zich bedenkt dat ie met naheffingen een flinke zak met geld kan binnenharken en de pliesie controlers laat opzetten. Vroegâh controleerden ze ook of je stiekem op LPG reed zonder de wegenbelasting te betalen...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Daar controleren ze nog steeds op. ;)

Volvotips.com

• ibson
Dat zal niet gebeuren aangezien heel dat 14% weg valt in 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
[b]Joopieboy schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 10:30
Zelfde als de vorige generatie diesels. Je had de DrivE, dat was een teruggevoerde 1600 diesel, maar daar kon je zo de software van de 1600 inschieten en die weer verder laten chippen. Ja je rijdt dan wel met een DrivE logo achterop en in de papieren, en lekker fiscaal voordeel, maar je trekt toch menig D2 stront. :P Toch wel grappig. _O- Alleen jammer dat die blokken zo bar en bar slecht zijn. :X
Nu ga je écht aan de borrelpraat Joopie. Zo ongenuanceerd ligt het allemaal niet (en dat weet je), dus gedraag je! :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 10:48

EMP

Krulloos!

De strips aan de zijkant van mijn V70 MY2001 hebben denk ik een beetje last van UV. Ze zijn wit en vlekkerig... De overige plastics vallen nog wel mee.

Iemand een idee hoe dit op te fraaien is, of is dit voor een redelijk bedragje te vervangen? Ik denk dat hij er namelijk een stuk mooier van zal worden :)

Deze strips dus:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2lktu2w.jpg
(originele pic van internet)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk bouwjaar is dat? Bij ons zijn ze in de kleur meegespoten, is bouwjaar 2000/modeljaar 2001. Maar is full option, misschien is dat t verschil. EDIT, MY01, sorry las iets te snel.

Maarja, alles wat je erop smeert is tijdelijk en vaak te herhalen. Ik gebruikte vroeger op mn 460 lijmolie. Mn 740 heeft daar geen last van. Is ander soort plastic denk ik.

Het is ook overwegen waart om ze in de kleur te spuiten, is netjes zelf te doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Euh, Poorboys middeltjes: http://www.carclean.nl/pr...orer_473ml_PB_TR16_100730

of gewoon een zwarte matte lak (uiteraard eentje zonder UV verkleuring) kopen, de strips even eraf halen (of afplakken) en spuiten. Dan is het definitiefste, maar hangt af van lak keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 12:09
Een beproefd middel is GEKOOKTE lijnzaadolie, werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EMP schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:58:
De strips aan de zijkant van mijn V70 MY2001 hebben denk ik een beetje last van UV. Ze zijn wit en vlekkerig... De overige plastics vallen nog wel mee.

Iemand een idee hoe dit op te fraaien is, of is dit voor een redelijk bedragje te vervangen? Ik denk dat hij er namelijk een stuk mooier van zal worden :)

Deze strips dus:
[afbeelding]
(originele pic van internet)
Ik heb die van mij een jaar geleden ingesmeerd met een goedje van Valma. De strips op de zijkanten zijn nog steeds mooi zwart maar de rand bij de achterklap (de drempel zegmaar) is weer een beetje wolkig.
Ik was de auto gewoon niet vaker dan 1-2 keer per jaar; dan valt het niet zo op d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
EMP schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:58:

Probeer Black Wow eens. :)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:28
Get!em schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:59:
Euh, Poorboys middeltjes: http://www.carclean.nl/pr...orer_473ml_PB_TR16_100730

of gewoon een zwarte matte lak (uiteraard eentje zonder UV verkleuring) kopen, de strips even eraf halen (of afplakken) en spuiten. Dan is het definitiefste, maar hangt af van lak keuze.
die strips zitten geplakt, dus erafhalen zonder ze te laten knikken is zowat onmogelijk.

Poorboys spul is goed, en gekookte lijnzaadolie schijnt ook goed te werken.

Als andere optie heb je ook nog de grijze 'schuur' sponsjes van de action die schijnen ook te werken...

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Goed hete fohn. Dat er omliggende deel wel in kleur is meegespoten maakt het wel tricky :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhmm ik zou ze niet mat zwart spuiten. Maar gewoon een bus op kleurcode bestellen en in de kleur van de auto spuiten. Dat was blijkbaar optioneel. En idd ze zitten geplakt. Heb mij er al eens eentje met dubbelzijdig plakband opnieuw vast moeten plakken. Kostenbesparing, op alle voorgaande volvo's waren het gewoon klipjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
MEN-O schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:02:
Een beproefd middel is GEKOOKTE lijnzaadolie, werkt erg goed.
Dit dus, ik heb dezelfde strips op mijn S60 en die maak ik hiermee ook mooi donker. Een fles is rond de 6-7 euro je kan er je kan er de complete auto 4x mee doen gok ik (dan doe ik ook het plastic op de achter en voorbumper, parafaan en de dorpels). Ik hoef het ook maar 1x per jaar aan te brengen, terwijl ik hem toch regelmatig door de wasstraat haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 17:45

Dentheman

Zie signature

Rev! schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:22:
[...]

Dit dus, ik heb dezelfde strips op mijn S60 en die maak ik hiermee ook mooi donker. Een fles is rond de 6-7 euro je kan er je kan er de complete auto 4x mee doen gok ik (dan doe ik ook het plastic op de achter en voorbumper, parafaan en de dorpels). Ik hoef het ook maar 1x per jaar aan te brengen, terwijl ik hem toch regelmatig door de wasstraat haal.
^^ Dus, erg goed middel en kost de wereld niet :)

Zie ondertitel

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 20:19
Ik gebruikte ook altijd lijnzaadolie of witte zuurvrije vaseline, Sinds een tijdje heb ik diamondbrite replenish er nu opzitten en ook de kosten niet (9,95) en daarnaast ook gewoon een goed merk.

http://www.autopoets-prod...amondbrite-Replenish.html

Tot nu toe blijven alle plasticdelen mooi diepzwart.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10626627_707008346045654_3233177375782808173_n.jpg?oh=23ba6a40ae0856f238745a4c7a276866&oe=548CFA89&__gda__=1422668885_ffad2a226631e88e9b9460dcb421c450

[ Voor 31% gewijzigd door Mirage op 17-09-2014 12:38 ]

https://www.afrikareisopmaat.nl

• JeroenV_
Vandaag mijn D4 opgehaald :)
Gelijkt doorgereden naar de bandenboer om de 16" te vervangen door 18", met als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/21mxe9j.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2r60e4z.jpg

Eerste indruk van de auto is super, lekker stil en meer dan genoeg power om goed met het verkeer mee te komen ;)

Verwijderd

Ziet dr zo dik uit @JeroenV_ :9~
Veel rijplezier en veilige kilometers er mee gewenst.

Verwijderd

Lekker kleurtje en een mooie combinatie zo met die velgen. Samen met die D4 heb je een aardig racemonster bij elkaar gehaald.

Alhoewel ik persoonlijk meer van de degelijke zwart/grijze V70's met simpele velgen ben :)

• JeroenV_
Thnx mensen :)
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:30:
Alhoewel ik persoonlijk meer van de degelijke zwart/grijze V70's met simpele velgen ben :)
Daar rijden er al genoeg van rond, een beetje kleur moet kunnen toch :+

Voor de liefhebbers nog wat foto's
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/r9qxpi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2akjw5z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2yw5lxz.jpg

Verwijderd

Mooie bak _/-\o_

Overigens,
Er gaan geruchten dat Volvo aan het testen is met een soort V60 CrossCountry, de geruchten zijn door deze foto's ontstaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Volvo/0_Spyshots/Volvo-V60-Cross-Country/Volvo-V60-Cross-Country-spyhots-13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Volvo/0_Spyshots/Volvo-V60-Cross-Country/Volvo-V60-Cross-Country-spyhots-9.jpg
Meer tekst en foto's: klik hier

Van buiten zien we een verhoogde V60 met een andere grille voorzien van een T5 motor met AWD. Op het oog niet heel erg bijzonder.

Maar stiekem denk ik dat er onderhuids veel zit :9

Ging er zelf tenminste van uit dat als Volvo een nieuw model presenteert, deze de designtaal van de nieuwe XC90 heeft. Maar wie weet :)

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

@JeroenV_: mooie bak, en een leuk/spannend kleurtje. Top.
De velgen zijn niet helemaal mijn ding, zeker gezien deze voor de helft zijn dichtgemaakt met zwart plastic.

V60 CrossCountry ziet er ook wel leuk uit, hoewel ik betwijfel of deze in Nederland wel goed aanslaat, de V40 CC zie je namelijk ook niet erg veel rijden.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Verwijderd

Weet niet of het mag, anders moet men het maar verwijderen. Ik heb een 960 te koop van 1994. Ambassador line. vol leder. APK tot maart 2015. 413.000 gelopen. Bij 388k in 2012 de distributieriem vervangen.

Heb zelf de remblokken en bougies vervangen. Verder een top auto. Ben er nu paar keer mee op vakantie geweest probleemloos.

Auto kost 550 euro.

Alle opties
Cruise Control
Airco (condenser helaas defect)
Elektrische ramen + spiegels en verwarmd
Elektrische bestuurdersstoel
Vol leder interieur zwart

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/p4lzy9bp7/001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/y0ws272bf/003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/lig6lm5bv/004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/5y8sv2v7f/006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/aucfmrvcr/007.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/hrb7d1h17/008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/qaulaspdn/1469920_207780996076457_1716384866_n.jpg

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Da's geen geld! :P Als je 'm maar niet naar de bangers brengt. :X

Volvotips.com

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:52

ppFreddy

gewoon Frederik

Wat een bazenbak! :9~ als ik plaats zou hebben... Hoewel de XC 60 een heerlijke cruiser is lijkt dit me een mooie voor erbij :Y)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Cool, met originele 6310 houder :-)

Inderdaad, als ik een grote garage haar gehad....

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:26

mphilipp

Romanes eunt domus

P1800 van The Saint bij Jay Leno!

[ Voor 11% gewijzigd door mphilipp op 18-09-2014 00:41 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• JeroenV_
RomeoJ schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:01:
@JeroenV_: mooie bak, en een leuk/spannend kleurtje. Top.
De velgen zijn niet helemaal mijn ding, zeker gezien deze voor de helft zijn dichtgemaakt met zwart plastic.
Plastic? Je bent denk ik in de war met een ander type velg, de Ailos, die idd afschuwelijk is.
Hier een close-up van mijn velg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/144d2mr.jpg

Verwijderd

arnoud_h schreef op woensdag 17 september 2014 @ 23:09:
Cool, met originele 6310 houder :-)

Inderdaad, als ik een grote garage haar gehad....
Haha de telefoon krijgt men er ook bij, die kreeg ik ook haha!!! Doet t prima, afgelopen vakantie gebruikt. 4 weken standby. Dat doet mn smartphone niet. Wie is er nu smart.

Maar ja. Ik verkoop m omdat ik niet veel rij op t moment. En we nog 3 auto's hebben. V70II, 740 station en een W115. Dus tja dan ga ik voor t praktische en blijven de stations.

Maar ding heeft echt een power haha. Heeft zelfs een Sport stand. Kan onze V70II niet tegen op.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 15:22

NoFearCreations

3DPrint the world!

En waar staat de 960? Ben plotseling weer in de markt voor een auto, m'n 850 is net opgehaald.

---RAWE CEEK!!!---

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Gewoon dat ding kopen, zo'n 960 rijdt lekkerder dan een 850 vind ik en de motor is hetzelfde (alleen dan 6 cilinders ipv 5 cilinders). :P En je hebt achterwielaandrijving. :+ Met bochtenwerk is een 850 wel beter, maar in NL boeit dat niet heel erg. :+

Volvotips.com

• ManiacScum
JeroenV_ schreef op donderdag 18 september 2014 @ 00:52:
[...]

Plastic? Je bent denk ik in de war met een ander type velg, de Ailos, die idd afschuwelijk is.

[afbeelding]
Strakke velgen!!!

• ibson
@JeroenV, hoe heb je je velgen geregeld? betaal je nu zelf je banden ?

• JeroenV_
Gewoon zelf dokken, banden zie ik straks wel als ze aan vervanging toe zijn, maar dat zal ook geheel of gedeeltelijk zelf dokken worden.

Ach, wie mooi rond wil rijden .... ;)

• Aight!

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Die 960 is wel een bazenbak zeg! Zag hem vandaag ook weer een rijden! Ook wel een slag groter dan mijn S70.

Helaas niks voor mij, want ik denk dat zo een 6 cilinder nog eens een stukje minder zuinig zal zijn dan de 5 cilinder variant! Daarbij zal je met RWD ook meer gaan verbruiker, beetje crossen door de bochtjes en zo :P

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

JeroenV_ schreef op donderdag 18 september 2014 @ 00:52:
[...]

[afbeelding]
Dat ziet er een stuk beter uit. Ik was in de war met, inderdaad, die Alios velgen.
Dit is een gave velg, excuses! :)

[ Voor 13% gewijzigd door RomeoJ op 27-09-2014 08:05 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De XC90 komt ook beschikbaar in R-Design :)

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Volvo/XC90_R-Design_2015/Volvo-XC90-R-Design-2015-003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Volvo/XC90_R-Design_2015/Volvo-XC90-R-Design-2015-004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Volvo/XC90_R-Design_2015/Volvo-XC90-R-Design-2015-006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Volvo/XC90_R-Design_2015/Volvo-XC90-R-Design-2015-007.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Volvo/XC90_R-Design_2015/Volvo-XC90-R-Design-2015-010.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Volvo/XC90_R-Design_2015/Volvo-XC90-R-Design-2015-012.jpg

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hey, een Q7! :D

* max rent.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Binnenkort bij een drugsdealer bij jou in de buurt....
Ding is net zo fout als een X6.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik vind ddit een erg mooie auto; ik vind SUV's over het algemeen spuuglelijk, veel te 'bombastisch' en opgeblazen, maar deze heeft weer de wat rustigere strakke lijnen; beetje zoals de GL van Mercedes. Ik vind juist de oude lijnen een opgeblazen V70...veel te rond.

Maar goed, over smaak valt niet te twisten, behalve over die minimotor.....2takt ding.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt lelijk is die niet, maar de koplampen staan niet in verhouding met de grill. Vind de grill ook te rondig itt de koplampen. ZOu wat hoekiger mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Ik zou zo mijn S70 ervoor inruilen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:53
Inruilen of ruilen? ;)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Allebei, als ik maar die T8 mag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
JeroenV_ schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:32:
Vandaag mijn D4 opgehaald :)
Gelijkt doorgereden naar de bandenboer om de 16" te vervangen door 18", met als resultaat:
[afbeelding]

[afbeelding]

Eerste indruk van de auto is super, lekker stil en meer dan genoeg power om goed met het verkeer mee te komen ;)
Als een baas, prachtig! _O_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 14:14

Jelte,89

Woodworking

Zijn er toevallig al mensen die hun oude(re) volvo in de Polestar kleuren hebben gespoten? Ik zit een beetje stout te dromen of ik dat eventueel ga doen... (Volvo S40 2002)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik heb laatst wel een 164 in de Polestar-kleuren moeten photoshoppen, maar dat zag er eigenlijk totaal niet uit. :P Bij een S40 zal het wel staan denk ik. :)

Volvotips.com

Pagina: 1 ... 69 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.