ik moet zeggen dat ik het wel een redelijk mooie auto vind. Ik ben juist blij dat het niet zo excentriek is zoals de 2010+ S60/V40 lijn. Die vind ik juist veel te japans, onsamenhangend lijnenspel. Leuk voor een Toyota of Hyundai, niet voor een Volvo die toch een redelijk gematigd conservatieve uitstraling heeft en daarmee, naar mijn mening, inherent langer tijdloos is; ik vind bijv een 2000 V40, 1998 850, een 2002 S60 minder ouderwets ogen dan een gemiddelde japanner of fransoos uit de jaren 2000. Hoe moderner; hoe sneller verouderd.
Datzelfde conservatieve wat je vind bij VW, Audi, Skoda etc, bevalt mij juist wel. NIet teveel pouha.
Op zich aardige prestatie om 310 pk uit een 2.0 blok te persen, maar dan ga ik eigenlijk vanuit dat dit geen blok wordt waarmee je 200k plus zonder problemen kunt rijden. Die pk's moeten ergens vandaan komen zoals hogere compressie (dmv charger/turbo), maar dat is inherent aan extra slijtage (lekke koppakking, hetere verbranding etc etc);
het zou mijn motor niet zijn; plus dat er maar weinig koppel overblijft denk ik (zeker in de lagere toeren waardooer je alsnog hoog brandstof verbruik hebt omdat je pas bij 4000+ je vermogen vrij speelt) ; meer een naaimachine motor dan een goede krachtpatser.
Maar goed, ik ben juist positief verrast, ik vond de huidige trend aan design behoorlijk lelijk; dit gaat weer de goede kant op naar mijn mening!
[
Voor 5% gewijzigd door
Seesar op 26-08-2014 16:58
]