Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.456 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

Het doek is (een beetje te vroeg, maar goed) van de nieuwe XC90 af getrokken—wat vinden we er hier van? De looks bevallen me wel, er staat echt een flinke auto! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Volvo/XC90-2015/Volvo-XC90-2015-09.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Volvo/XC90-2015/Volvo-XC90-2015-12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Volvo/XC90-2015/Volvo-XC90-2015-54.jpg

Meer foto’s hier: http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Volvo/XC90-2015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Robuust uitziende auto, beetje te "zwaar" van buiten naar mijn smaak, maar ik behoor niet echt tot de doelgroep. Komt op mij over als een mix van de Audi Q7 (voorkant) en een Range Rover Sport (achterkant), maar de styling van de licht-units geeft hem een zeer eigen smoel/kont.

[ Voor 18% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 26-08-2014 15:07 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele geweldige auto, vertoond idd kiekjes van de concurrentie maar is wel mooier dan de concurrentie :D
Alleen dat Volvologo in de grille vind ik iets minder mooi weggewerkt maar kan er nog mee door.

Zwart staat hem sws beter
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Volvo/0_Divers/Volvo-XC90-live/Volvo-XC90-live-2015-Schlijpers-08.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eigenlijk hem iets excentrieker verwacht, ze zijn behoorlijk dicht bij het 'oude' model gebleven.
Wel een zeer mooie kar hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:55

-tom-562

Oliesjeik

Bizarre specs trouwens van het T8 model. 2 liter 4-cilinder turbo + mechanische compressor, 310 pk op de voorwielen en een 80 pk elektromotor op de achterwielen 8)7

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:53

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vind het net een Audi. Ook lelijk.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:50
Exterieur: gewoon een nette auto, niet zo extreem als ik had verwacht. Het interieur is daarentegen echt belachelijk mooi. En vér voor op de concurrentie imo.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:34

Cheezus

Luiaard

De onderste helft van de voorkant (onder de grill) vind ik niet echt een geheel vormen, voor de rest vind ik hem erg geslaagd. Zeker het interieur is erg mooi.

[ Voor 6% gewijzigd door Cheezus op 26-08-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik moet zeggen dat ik het wel een redelijk mooie auto vind. Ik ben juist blij dat het niet zo excentriek is zoals de 2010+ S60/V40 lijn. Die vind ik juist veel te japans, onsamenhangend lijnenspel. Leuk voor een Toyota of Hyundai, niet voor een Volvo die toch een redelijk gematigd conservatieve uitstraling heeft en daarmee, naar mijn mening, inherent langer tijdloos is; ik vind bijv een 2000 V40, 1998 850, een 2002 S60 minder ouderwets ogen dan een gemiddelde japanner of fransoos uit de jaren 2000. Hoe moderner; hoe sneller verouderd.

Datzelfde conservatieve wat je vind bij VW, Audi, Skoda etc, bevalt mij juist wel. NIet teveel pouha.

Op zich aardige prestatie om 310 pk uit een 2.0 blok te persen, maar dan ga ik eigenlijk vanuit dat dit geen blok wordt waarmee je 200k plus zonder problemen kunt rijden. Die pk's moeten ergens vandaan komen zoals hogere compressie (dmv charger/turbo), maar dat is inherent aan extra slijtage (lekke koppakking, hetere verbranding etc etc);

het zou mijn motor niet zijn; plus dat er maar weinig koppel overblijft denk ik (zeker in de lagere toeren waardooer je alsnog hoog brandstof verbruik hebt omdat je pas bij 4000+ je vermogen vrij speelt) ; meer een naaimachine motor dan een goede krachtpatser.

Maar goed, ik ben juist positief verrast, ik vond de huidige trend aan design behoorlijk lelijk; dit gaat weer de goede kant op naar mijn mening!

[ Voor 5% gewijzigd door Seesar op 26-08-2014 16:58 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:44

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

B&W speakers... ben benieuwd! niet helemaal in mijn budget helaas.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

zonoskar schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:42:
Ik vind het net een Audi. Ook lelijk.
Dat was ook mijn eerste ingeving.. Ik gok dat ze de amerikaanse markt willen aanspreken..

Ik mis ook de 'vensterbanken' in de deuren..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik mis vooral de propere motoren, ik heb dat lijstje net even zitten te bekijken, maar zelfs als de bijtelling je geen reet interesseert, dan kun je niets moois erin laten lepelen, ben benieuwd of de duitse of bijv de Engelse markt wel propere motoren hebben om 1700+ kg een beetje op gang te helpen.

Leuk allemaal dat hybride, maar als ik 70k voor een auto neertel interesseert mij zuinig en 14% ook niet.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:50
Seesar schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:08:
Ik mis vooral de propere motoren, ik heb dat lijstje net even zitten te bekijken, maar zelfs als de bijtelling je geen reet interesseert, dan kun je niets moois erin laten lepelen, ben benieuwd of de duitse of bijv de Engelse markt wel propere motoren hebben om 1700+ kg een beetje op gang te helpen.

Leuk allemaal dat hybride, maar als ik 70k voor een auto neertel interesseert mij zuinig en 14% ook niet.
Met die laatste zin zijn bijzonder weinig mensen het met je eens ;).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

http://www.volvocars.com/...0/pages/default.aspx#/car
Zo te zien is die hybride standaard overal..

flashy website trouwens, maar tech specs kon ik niet vinden..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:18
Seesar schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:55:
ik moet zeggen dat ik het wel een redelijk mooie auto vind. Ik ben juist blij dat het niet zo excentriek is zoals de 2010+ S60/V40 lijn. Die vind ik juist veel te japans, onsamenhangend lijnenspel. Leuk voor een Toyota of Hyundai, niet voor een Volvo die toch een redelijk gematigd conservatieve uitstraling heeft en daarmee, naar mijn mening, inherent langer tijdloos is; ik vind bijv een 2000 V40, 1998 850, een 2002 S60 minder ouderwets ogen dan een gemiddelde japanner of fransoos uit de jaren 2000. Hoe moderner; hoe sneller verouderd.

Datzelfde conservatieve wat je vind bij VW, Audi, Skoda etc, bevalt mij juist wel. NIet teveel pouha.

Op zich aardige prestatie om 310 pk uit een 2.0 blok te persen, maar dan ga ik eigenlijk vanuit dat dit geen blok wordt waarmee je 200k plus zonder problemen kunt rijden. Die pk's moeten ergens vandaan komen zoals hogere compressie (dmv charger/turbo), maar dat is inherent aan extra slijtage (lekke koppakking, hetere verbranding etc etc);

het zou mijn motor niet zijn; plus dat er maar weinig koppel overblijft denk ik (zeker in de lagere toeren waardooer je alsnog hoog brandstof verbruik hebt omdat je pas bij 4000+ je vermogen vrij speelt) ; meer een naaimachine motor dan een goede krachtpatser.

Maar goed, ik ben juist positief verrast, ik vond de huidige trend aan design behoorlijk lelijk; dit gaat weer de goede kant op naar mijn mening!
Niet om het 1 of ander, maar de Elektromotor zorgt er juist voor dat je bij lage toeren, lees: direct, al koppel hebt. ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:07

mphilipp

Romanes eunt domus

Je bent ervan op de hoogte dat Hybrides ook gewoon erg snel kunnen zijn? Misschien maakt het geen herrie en je kunt ook niet pochen met een paar liter inhoud, maar boeit dat als het wel gewoon goed rijdt? Je weet waarmee Porsche Le Mans heeft gereden in de LMP1? Een V4 2L blokje met turbo en elektrieke hulpmotor...kon het aardig bijhouden moet ik zeggen... :) Just saying...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:26:
Ik had eigenlijk hem iets excentrieker verwacht, ze zijn behoorlijk dicht bij het 'oude' model gebleven.
Wel een zeer mooie kar hoor!
Behoorlijk dicht....het is net het oude model met een nieuwe neus....
Maar niet slecht voor een Chinees fabrikaat...het kan erger. :+

Overigens blijft zo'n hok in de 14% bijtellingscategorie een farce, tezamen met die nieuwe 14% Porsche Cayenne.

[ Voor 12% gewijzigd door vhal op 26-08-2014 19:19 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05:14

ppFreddy

gewoon Frederik

Seesar schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:55:

het zou mijn motor niet zijn; plus dat er maar weinig koppel overblijft denk ik (zeker in de lagere toeren waardooer je alsnog hoog brandstof verbruik hebt omdat je pas bij 4000+ je vermogen vrij speelt) ; meer een naaimachine motor dan een goede krachtpatser!
Die motor bestaat al he. De huidige T6 is dezelfde 4 cilinder met turbo en compressor en de weinige reviews die ik daarover gelezen heb waren allemaal zeer positief over de motor.
Dat turbogat wat je noemt is wat je zou krijgen als je een grote klassieke turbo op een oud 2 liter blok schroeft. De compressor zorgt bij deze er juist voor dat er in lage toeren al een aardige druk aanwezig is, op hogere toeren neemt de turbo het dan weer over. Ik heb er wel vertrouwen in, Volvo heeft al meerdere jaren prototypes van die T6 lopen in de racerij en die zijn dus uitvoerig getest en doorontwikkeld intussen.

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

• ibson
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 10:58
Interieur geweldig. Hout staat perfect !

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik blijf benieuwd of deze nieuwe blokken ook de hoge km-standen gaan halen zoals de oude red blocks en 5-cilinders dat nu doen. Zonder veel problemen dus

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

-tom-562 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:53:
Ik blijf benieuwd of deze nieuwe blokken ook de hoge km-standen gaan halen zoals de oude red blocks en 5-cilinders dat nu doen. Zonder veel problemen dus
Ik hoop het wel, ik wil over een paar jaar toch wel weer een goede Volvo kunnen kopen met 250k op de klok :+

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
mphilipp schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:26:
[...]

Of zo'n S80 verkoopt gewoon voor geen meter. Op zich vreemd, want qua verbruik doet ie niet onder voor bv de Pasat variant die mijn broer rijdt. Zijn die Volvo's dan erg duur in onderhoud ofzo? Vallen ze eerder uit elkaar dan zo'n Volkswagen? Of is het alleen de decadente uitstraling van zo'n limousine als de S80?
Alleen maar goed, ik wil over 1,5 jaar een S80 kopen en zelfs het 2007- model kost nu al geen drol meer. Volgens mij heb je voor zeer weinig geld een ontzettend luxe auto. :P

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vinnienerd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:42:
[...]

Alleen maar goed, ik wil over 1,5 jaar een S80 kopen en zelfs het 2007- model kost nu al geen drol meer. Volgens mij heb je voor zeer weinig geld een ontzettend luxe auto. :P
Het nadeel van dit soort 'koopjes' zijn de onderhoudskosten, die zijn nog wel in lijn met de originele aanschafprijs.

Verwijderd

Zo was er laatst iemand op GoT die dacht aan een V12 Jaguar wel een goedkope eerste auto te hebben; hij koste immers maar 2500 euro ofzo :)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:12:
[...]

Ik hoop het wel, ik wil over een paar jaar toch wel weer een goede Volvo kunnen kopen met 250k op de klok :+
Idd, eerst mag iemand anders ff bloeden wat betreft afschrijving :P
jadjong schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 10:51:
[...]

Het nadeel van dit soort 'koopjes' zijn de onderhoudskosten, die zijn nog wel in lijn met de originele aanschafprijs.
Net zo duur als een S60/V70 ;)
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:41:
Zo was er laatst iemand op GoT die dacht aan een V12 Jaguar wel een goedkope eerste auto te hebben; hij koste immers maar 2500 euro ofzo :)
1000 euro :P

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Was ie aan de drugs ofzo?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:53:
Dat denk ik niet. Is commercieel niet echt heel handig. En door alle electronica is het ook niet meer te doen. Veel van die oude auto's worden door liefhebbers aan de praat gehouden of door 'mannetjes' onderhouden. Maar de nieuwe auto's zijn eigenlijk rijdende computers. Er is niets meer af te stellen zonder diagnosecomputer. En sowieso betwijfel ik of ze nog blokken willen maken die zoveel km's kunnen rijden. Philips maakt vroeger ook TV's die 20 jaar mee konden. Tien jaar was in ieder geval geen probleem en dat verwachtten de mensen dan ook zonder meer. Maar nu zien ze in dat dat helemaal niet handig is. Je moet eerder een nieuw toestel kopen. Dus met de auto is een ton of 2 meer dan genoeg... :)

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
nee, 't was een student die z'n verwachtingspatroon nog wat bij moest stellen

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Vanwaar zo negatief allemaal? Als je een beetje rondkijkt op marktplaats kun je prima zoiets scoren voor dat geld. Moet je niet verwachten dat je ermee naar Zuid Frankrijk mee kan rijden maar goed.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, prima, een oude Volvo 740 of Mercedes Benz ja, maar een Jaguar van 1000 euro en verwchten dat je er een jaar zonder problemen mee kan rijden 8)7 Dat zijn auto's waar je financieel leeg op loopt (zeker als student!)
mphilipp schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 20:54:
[...]

Dat denk ik niet. Is commercieel niet echt heel handig. En door alle electronica is het ook niet meer te doen. Veel van die oude auto's worden door liefhebbers aan de praat gehouden of door 'mannetjes' onderhouden. Maar de nieuwe auto's zijn eigenlijk rijdende computers. Er is niets meer af te stellen zonder diagnosecomputer. En sowieso betwijfel ik of ze nog blokken willen maken die zoveel km's kunnen rijden. Philips maakt vroeger ook TV's die 20 jaar mee konden. Tien jaar was in ieder geval geen probleem en dat verwachtten de mensen dan ook zonder meer. Maar nu zien ze in dat dat helemaal niet handig is. Je moet eerder een nieuw toestel kopen. Dus met de auto is een ton of 2 meer dan genoeg... :)
Wat dat betreft is het redelijk boffen dat de 5-cilinder blokken en P2-chassis modellen zo'n grote fanbase hebben. Ook die zijn redelijk geavanceerd, en alle elektronica van de P2-chassis modellen (S60/V70/S80 t/m 2007 ofzo), CAN-bus e.d., en alle regel/veiligheidssystemen. Er zijn behoorlijk wat Volvo 'mannetjes' die van alles kunnen repareren tegen gunstigere prijzen als de dealer

Vaak bu'j te bang!

• Vinnienerd
  • Nu online
Mag toch hopen dat een S80 minder aan onderhoud kost dan een Jaguar met V12 blok :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joopieboy schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:06:
Vanwaar zo negatief allemaal? Als je een beetje rondkijkt op marktplaats kun je prima zoiets scoren voor dat geld. Moet je niet verwachten dat je ermee naar Zuid Frankrijk mee kan rijden maar goed.
Een Jaguar? Als je verkering met de monteur wil is dat een goede keuze... Ik kende iemand die zo'n ding had gekocht. Prachtige bak, totdat ie een electrisch probleem kreeg en de monteur uiteindelijk het ding tot op de kabelboom had gestript... Misschien een nieuwere, maar die zijn niet leuk. Maar de oude Jag's zijn alleen weggelegd voor monteurs of rijkaards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:09:
Wat dat betreft is het redelijk boffen dat de 5-cilinder blokken en P2-chassis modellen zo'n grote fanbase hebben. Ook die zijn redelijk geavanceerd, en alle elektronica van de P2-chassis modellen (S60/V70/S80 t/m 2007 ofzo), CAN-bus e.d., en alle regel/veiligheidssystemen. Er zijn behoorlijk wat Volvo 'mannetjes' die van alles kunnen repareren tegen gunstigere prijzen als de dealer
Ja, tot 2007 ofzo. De nieuwere auto's is denk ik voor de 'amateur' geen eer meer aan te behalen. Ik heb ook zo'n mannetje voor mijn motor (BMW boxer uit '97). Ik denk niet dat ie een 2014 RT of GS goed kan servicen. Zit meer electronica in als de Space Shuttle. Ja, olie verversen en filtertjes vervangen, maar dan houdt het al gauw op. Ride by wire, ABS, ESA, Dynamische vering, hydraulische koppeling, computers die al zeuren als je een lampje van het verkeerde merk monteert... Niet leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:42

mr_petit

opperprutser

mphilipp schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:10:
[...]

Ja, tot 2007 ofzo. De nieuwere auto's is denk ik voor de 'amateur' geen eer meer aan te behalen.
Waarom niet?

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Remschijven achter vervangen? Eerst de handrem in servicestand zetten met een stuk software waar alleen de dealer toegang tot heeft. Elke idioot met een steeksleutel kan remschijven vervangen, maar bij 'computer says no' houdt het gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Och op ebay koop je een vida interface voor iets van 70 euro incl verzenden.
De krik die ik gebruik is duurder dan dat...
Als je niet verder kijkt dan je neus lang is houdt het idd op. Idd geen plek voor old school mechanics die niet met hun tijd mee willen gaan.
Op zich zou ik het ook wel aandurven om de klauw even met een voeding op lagere spanning langzaam terug te draaien zodat de schijf eruit kan en de nieuwe erin.
Dat is wellicht nog makkelijker dan een normale klauw terug te draaien met je steeksleutel :P

Zo zijn er ook wel ingrepen te verzinnen voor wat oudere volvo's (dus pre 2007) die niet zonder diagnose/programmeren gedaan kunnen worden.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_petit op 29-08-2014 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Nu online
Gisteravond mede C30-rijder FabiandJ tegen gekomen op de A50. Mooie bak kerel! *doet duim omhoog*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Nu online
mr_petit schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 02:40:
Och op ebay koop je een vida interface voor iets van 70 euro incl verzenden.
De krik die ik gebruik is duurder dan dat...
Als je niet verder kijkt dan je neus lang is houdt het idd op. Idd geen plek voor old school mechanics die niet met hun tijd mee willen gaan.
Op zich zou ik het ook wel aandurven om de klauw even met een voeding op lagere spanning langzaam terug te draaien zodat de schijf eruit kan en de nieuwe erin.
Dat is wellicht nog makkelijker dan een normale klauw terug te draaien met je steeksleutel :P

Zo zijn er ook wel ingrepen te verzinnen voor wat oudere volvo's (dus pre 2007) die niet zonder diagnose/programmeren gedaan kunnen worden.
Wat doe je dan met software? Krijg je die er ook bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Volgens mij krijg je er gewoon een gebrand dvdtje bij.
Software is ook wel via de ongebruikelijke kanalen te vinden :P
(Vida is trouwens wel een behoorlijk pakket wat ook veel geheugen nodig heeft (4gb oid), dus je kan het niet op een echt oude laptop installeren)

Maar goed, met een spanningsbron de motor terugdraaien is waarschijnlijk nog gemakkelijker. Zoals deze gast dat doet (welliswaar voor een passat, maar electronische handremmen is 1 pot nat):

YouTube: Retract 2008 Volkswagen Passat Electronic Brake Calipers without computer code reader

Zo zullen er waarschijnlijk wel meer filmpjes te vinden zijn; electronische handremmen zijn nu al een jaar of 8 gemeengoed. Die worden echt niet allemaal meer bij de dealer behandeld ;) Niet voor een simpel en veel voorkomend klusje als dit.

[ Voor 29% gewijzigd door mr_petit op 29-08-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 14:37
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:12:
[...]

zolang je geen 1.6D wilt, zal dat wellicht nog gaan. maar die zijn veelal na een leaseperiode echt volledig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05:14

ppFreddy

gewoon Frederik

mr_petit schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:32:
Volgens mij krijg je er gewoon een gebrand dvdtje bij.
Software is ook wel via de ongebruikelijke kanalen te vinden :P
(Vida is trouwens wel een behoorlijk pakket wat ook veel geheugen nodig heeft (4gb oid), dus je kan het niet op een echt oude laptop installeren)
Via de ongebruikelijke kanaal wordt het steeds moeilijker. Om een of andere reden vind ik niks meer (of ik gebruik misschien de verkeerde ongebruikelijke kanalen :p)
Vida is met wat tweaken wel te installeren op iets lichter, er zit gewoon een check in het installatieprogramma die kijkt of je minimum 4 GB ram hebt. Eens geïnstalleerd loopt het wel hoor. Installatie is tegen de 10 GB dacht ik. Maar omdat het eigenlijk niet echt een "programma" is maar eerder een webserver is het behoorlijk log/traag, dus installatie op een beroerd systeem is eigenlijk niet aan te raden.

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
PhuSioN schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:30:
Gisteravond mede C30-rijder FabiandJ tegen gekomen op de A50. Mooie bak kerel! *doet duim omhoog*
Thanks, die van jou mag er ook wezen. Was graag achter je aan gereden maar ik reed op de laatste liters cruisend achter de vrachtwagen voor me aan om Duitsland nog te halen :) Rij vrijwel elke maandag,dinsdag en woensdag rond dat tijdstip op de A50 richting Arnhem. En in de ochtend ergens tussen 8:00 en 8:15 richting Apeldoorn.

[ Voor 9% gewijzigd door FabiandJ op 29-08-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

ppFreddy schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:01:
[...]

Via de ongebruikelijke kanaal wordt het steeds moeilijker. Om een of andere reden vind ik niks meer (of ik gebruik misschien de verkeerde ongebruikelijke kanalen :p)
Vida is met wat tweaken wel te installeren op iets lichter, er zit gewoon een check in het installatieprogramma die kijkt of je minimum 4 GB ram hebt. Eens geïnstalleerd loopt het wel hoor. Installatie is tegen de 10 GB dacht ik. Maar omdat het eigenlijk niet echt een "programma" is maar eerder een webserver is het behoorlijk log/traag, dus installatie op een beroerd systeem is eigenlijk niet aan te raden.
Vida is idd een draak van een softwarepakket om te installeren, het me pas 1x gelukt om vida volledig werkend te krijgen op een systeem :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Ik heb nu nog speciaal een XP-systeem in de lucht vanwege VIDA.. Op latere systemen is het me nog niet zonder problemen gelukt

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mwow met viritual box is dat ook goed te doen, hoef je niet een speciale oude laptop voor te hebben. Of je moet nog gebruik willen maken van uitleesfuncties via de com poort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Belangrijkste met vida, wat ik leerde na veel problemen, is dat je skype uit hebt staan cq niet geinstalleerd en dat je ie explorer 8 gebruikt. Helaas kun je ie 8 niet meer krijgen voor w7 en w8 maar als je f11 drukt kun je ie eplorer in 8 modus draaien. Dan werkt de software perfect! Veel gezeik gehad daarvoor maar nu loopt t als een trein!

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 10:58
Wat kun je er eigenlijk mee? Ik had begrepen van een collega die een Golf 7 heeft dat je zelfs bepaalde functies aan en uit kan zetten. Dus pakket niet nemen, vervolgens met zo'n ding functies enablen.

Geldt dat ook voor de Volvo v40 ?

[ Voor 8% gewijzigd door ibson op 31-08-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb liever een oude RWD volvo dan die nieuwe FWD rommel op de AWD versies na dan maar dan moet het minimaal een R zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.pakwheels.com/forums/attachments/performance-modification-tune-up-preventive-maintenance/953310d1243428480-fwd-vs-rwd-better-fwd_sucks_zqr_pakwheels-com-.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja idd, IRL heb je idd gigantisch voordeel met RWD t.o.v. FWD. Vooral de RWD Volvo's staan bekend om hun weggedrag |:( 8)7
Hoe staat het met je 500pk redblock?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 13:36:
Ja idd, IRL heb je idd gigantisch voordeel met RWD t.o.v. FWD. Vooral de RWD Volvo's staan bekend om hun weggedrag |:( 8)7
Hoe staat het met je 500pk redblock?
Ik kan mijn AQ171C krukas niet vinden, zolang ik die niet heb gaat het nergens heen.

Update:

Even een kleine uitleg, de AQ motors zijn boot motoren, hebben forged crank enz, ook kunnen deze hogere RPM aan dan de auto versies.

De AQ171C gebruikt een B230 redblock onderblok maar ipv 2.3 liter krijg je 2.5 liter, ook heeft deze een 16v kop ipv 8v (AQ151 is 8v en gelijk aan originele B230 terwijl AQ171 een B234 is maar met B230 onderblok)

Wat er voor zorgt dat je DOHC 16v krijgt, ipv 8v. Dat je 2.5 liter krijgt ipv 2.3 liter en een betere basis.
En als je een motor toch gaat opbouwen kun je beter meteen een swap doen naar AQ151 of AQ171 afhankelijk of je 8v of 16v wilt.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Kleine crosspost uit het show je auto en SJAT meet topic, the day after.... De voortkant is nog best schoon gebleven maar de achterkant :X
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/DSC_44331.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/DSC_44351.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door FabiandJ op 31-08-2014 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Diesel much? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 21:46
Afbeeldingslocatie: http://volvo480.myds.me/images/volvo850/2014_08_31_20yrs850/t5r.jpg

Vandaag in Rosmalen met de banaan het '20 years T-5R' evenement bezocht, was erg leuk om zoveel Cream Yellow's (en Black Stone's en Dark Olive Pearl's) bij elkaar te zien :D

Wat een heerlijke bakken zijn het toch nog steeds. Zowel qua comfort als qua looks! 8)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Mooi gezicht die foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hey vanille vlaaien! :D

Meest geweldige Volvo model + blok ooit! :9 :9

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:25

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Een wilde kudde :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Het was even rijden vanuit het Noorden, maar ik moest en zou de mijne ook perse hiertussen hebben staan. Van de week al druk gepolijst en gewaxed zodat ik hem ook met goed fatsoen kon showen. Was een erg gave dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ben benieuwd of dat ding uit Eelde er ook tussen staat? Ook eentje met wat bumperschade? Rij er regelmatig langs. Gast heeft ook een nette 480

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Touchdomex schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:18:
Ben benieuwd of dat ding uit Eelde er ook tussen staat? Ook eentje met wat bumperschade? Rij er regelmatig langs. Gast heeft ook een nette 480
Paterswolde! >:)

Check! En bedankt voor het compliment. Bumperschade is een groot woord, beetje lakschade aan de bumper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

coyote1980 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:21:
[...]

Paterswolde! >:)

Check! En bedankt voor het compliment. Bumperschade is een groot woord, beetje lakschade aan de bumper ;)
Die is van jou? :D

Paterswolde bestaat alleen maar omdat het moet }) Omdat de hoofdweg nu open ligt moet ik dus langs je huis? :>

en een plak lak wat mist van de bumper vind ik bumperschade ja :+

[ Voor 8% gewijzigd door Touchdomex op 31-08-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Gaaf, kennis van me was er vandaag ook, zijn facebook staat er vol mee :D.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Jups, de mijne! De 480 zie je voorlopig niet meer: die staat nu binnen. De 850 kun je gepoetst en wel nog bewonderen (stop gerust als je me spot) ;)

Ik heb al primer en verf om de bumper te fixen, alleen wilde ik er geen haastklus voor vandaag van maken. Dat komt dus nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

coyote1980 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:29:
Jups, de mijne! De 480 zie je voorlopig niet meer: die staat nu binnen. De 850 kun je gepoetst en wel nog bewonderen (stop gerust als je me spot) ;)

Ik heb al primer en verf om de bumper te fixen, alleen wilde ik er geen haadtklus voor vandaag van maken. Dat komt dus nog...
haha je profiel zegt Groningen maar in Groningen heb ik nog nooit zoiets gezien :D In Paterswolde wel.

Volgende keer maak ik denk ik wel eventjes een foto. Het is in ieder geval een erg net exemplaar!

Ik heb jaren gereden in een Piaggio Ape50 dus als je die hebt gezien ;) Daar reed er in Eelde-Paterswolde/Eelderwolde maar een enkele van :> Is ondertussen verkocht. Ben zelf nog steeds zoekende naar een 340/360 maar ben net verhuisd dus het kan voorlopig nog niet uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Touchdomex op 31-08-2014 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Die of net zo een heb ik inderdaad wel eens zien rijden, een zwarte en ik meen ook wel eens een andere kleur.

Voor meer foto's: op het 850 forum staat een draadje er bordevol mee!

http://www.volvo850forum....sg1534380.html#msg1534380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

coyote1980 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:35:
Die of net zo een heb ik inderdaad wel eens zien rijden, een zwarte en ik meen ook wel eens een andere kleur.

Voor meer foto's: op het 850 forum staat een draadje er bordevol mee!

http://www.volvo850forum....sg1534380.html#msg1534380
Neuh alleen een zwarte met in het begin soms een zwaailichtje. Andere kleuren ben ik niet geweest. Die komen ook vooral in de stad.

en die kudde wilde gele bananen O+ Prachtig O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
offtopic:
Ben jij van de kattenoppas? :D

Ah duidelijk! Ik kende er in elk geval een van 'voor de poes' met kattenlogo. Zonder logo zou ik ook gezien kunnen hebben maar weet ik niet 100% zeker :)

[ Voor 59% gewijzigd door coyote1980 op 31-08-2014 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

coyote1980 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:41:
offtopic:
Ben jij van de kattenoppas? :D
offtopic:
Fuck off wat denk je zelf :D Neuh wij hadden dat ding gewoon gehaald omdat het beter was dan een brommer en toch iedereen netjes kon vervoeren van A naar B en mijn moeder ons niet hoefde te halen of te brengen. Die van ons had ook geen logo's maar was gewoon stock + de standaard roest die ze erg snel ontwikkelen in ons klimaat. Ook omdat het ding gewoon ontiegelijk tof is :D

Hij heeft een tijd gestaan in Spierveen en daarna in Eelderwolde ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Touchdomex op 31-08-2014 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

coyote1980 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:43:
[afbeelding]

Vandaag in Rosmalen met de banaan het '20 years T-5R' evenement bezocht, was erg leuk om zoveel Cream Yellow's (en Black Stone's en Dark Olive Pearl's) bij elkaar te zien :D

Wat een heerlijke bakken zijn het toch nog steeds. Zowel qua comfort als qua looks! 8)
Wat tof 8) Ik zou best een 850R willen i.p.v. S80, alleen is het verbruik mij iets te gortig :P de +/- 1:10/1:11 van m'n S80 is wel een beetje de max wat ik wil rijden :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Mijn T-5R met automaat doet 9,6 liter op 100 km :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik reed met m'n T5-R eigenlijk hetzelfde als m'n S80 nu. :P Hetzelfde als hierboven dus. :+ Het scheelt vrij weinig in verbruik, tenzij je goed gas geeft natuurlijk (dan zuipt zo'n T-5R wel wat meer).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Bart-Willem schreef op maandag 01 september 2014 @ 12:09:
Ik reed met m'n T5-R eigenlijk hetzelfde als m'n S80 nu. :P Hetzelfde als hierboven dus. :+ Het scheelt vrij weinig in verbruik, tenzij je goed gas geeft natuurlijk (dan zuipt zo'n T-5R wel wat meer).
Maar dan ga je ook flink snel :+

Die goeie ouwe tijd dat ik m'n brandweerrode T5 nog had....

200+ van Maastricht naar huis in Luxemburg, 75 minuten van t Vrijthof tot aan de voordeur in Luxemburg city O-)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bart-Willem schreef op maandag 01 september 2014 @ 12:09:
Hmm, als ik zo op spritmonitor kijkt, valt dat uiteindelijk wel mee...
Hmm :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Een goede vinden is lastig, het gros (dat te koop staat) is gewoon een afgeragd hok. Die van mij was dat ook wel, ondanks de complete onderhoudshistorie. Er wordt gewoon lomp mee omgesprongen. :X

[ Voor 5% gewijzigd door Bart-Willem op 01-09-2014 15:18 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bedacht het mij later pas, jij had idd die 2 liter (ST blok) met Milltek pretpakket en dat ongelooflijk lekkere roffeltje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bart-Willem schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:01:
Een goede vinden is lastig, het gros (dat te koop staat) is gewoon een afgeragd hok. Die van mij was dat ook wel, ondanks de complete onderhoudshistorie. Er wordt gewoon lomp mee omgesprongen. :X
Ja, ik heb net al stiekem zitten rondkijken. Dan zou je haast beter voor een normale 2.3 T5 moeten gaan, die zien er ook wat braver uit (helaas). Of je moet meteen ff 15k/20k neerleggen voor een station van bijna 20 jaar oud :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bart-Willem schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:01:
Waarom las ik nou "een goede vriendin vinden is lastig" :X 8)7 |:(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:56:
[...]

Ja, ik heb net al stiekem zitten rondkijken. Dan zou je haast beter voor een normale 2.3 T5 moeten gaan, die zien er ook wat braver uit (helaas). Of je moet meteen ff 15k/20k neerleggen voor een station van bijna 20 jaar oud :+
Van een T5 ga je geen spijt krijgen!
Heb 'em nu al bijna een jaar maar elke keer optrekken/doorstampen blijft een feest *O* (en dat in combinatie met het comfort dat je al gewend bent van je S80)

Verbruik ligt bij normaal woon-werk rond de 1:11-12, als het 'iets harder' gaat dan meer richting 1:7-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:12:
[...]

Van een T5 ga je geen spijt krijgen!
Heb 'em nu al bijna een jaar maar elke keer optrekken/doorstampen blijft een feest *O* (en dat in combinatie met het comfort dat je al gewend bent van je S80)

Verbruik ligt bij normaal woon-werk rond de 1:11-12, als het 'iets harder' gaat dan meer richting 1:7-8
Ga er vanuit een gechipte t5r (naar 300+ pk) want standaard is hij behoorlijk langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja idd, trekt nog geen frikandel van tafel (tussen de 6 á 7 sec. naar de 100 km/h), ouwe tjoenert :z

[ Voor 30% gewijzigd door -tom-562 op 02-09-2014 09:42 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:37:
[...]

Ga er vanuit een gechipte t5r (naar 300+ pk) want standaard is hij behoorlijk langzaam
Langzaam? :')
Als ik op de snelweg om me heen kijk dan zie ik maar heel weinig auto's die ik met mijn (schamele) 250pk niet baas zou kunnen...

Dus nee, langzaam zou ik het niet willen noemen. Misschien wel als je in een wereld leeft waarin je elke avond met je matties bij de McDonalds met de klep open je opgevoerde blok staat te showen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 10:02:
[...]

Als ik op de snelweg om me heen kijk dan zie ik maar heel weinig auto's die ik met mijn (schamele) 250pk niet baas zou kunnen...

Dus nee, langzaam zou ik het niet willen noemen. Misschien wel als je in een wereld leeft waarin je elke avond met je matties bij de McDonalds met de klep open je opgevoerde blok staat te showen. :+
uit me hoofd (wel 850r) doet 6.8 naar de 100 ofzo en een 850 t5r doet 7,3 ofzo?

Misschien was langzaam wat overdreven maar ook niet super snel :p

Als je het vergelijkt met een 1.3 liter Mazda rx7 die heeft er 5 seconden ofzo voor nodig :p

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gast, dat is een volbloed sportwagen (met een geblazen Wankel-motor), de Volvo is een gezinsbak waar je comfortabel met 5 man in kan zitten + een berg bagageruimte, dan is het gewoon serieus snel. Mijn motor doet het binnen 3 seconden (en die heeft maar 600cc), dát is pas snel. Net zo'n kromme vergelijking 8)7 |:(

[ Voor 16% gewijzigd door -tom-562 op 02-09-2014 10:53 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 10:51:
Gast, dat is een volbloed sportwagen (met een geblazen Wankel-motor), de Volvo is een gezinsbak waar je comfortabel met 5 man in kan zitten + een berg bagageruimte. Mijn motor doet het binnen 3 seconden (en die heeft maar 600cc), dát is pas snel. Net zo'n kromme vergelijking 8)7 |:(
ghehe goed punt :P maarn een S60R is ook niet langzaam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Gast, dat is een volbloed sportwagen (met een geblazen Wankel-motor), de Volvo is een gezinsbak waar je comfortabel met 5 man in kan zitten + een berg bagageruimte, dan is het gewoon serieus snel. Mijn motor doet het binnen 3 seconden (en die heeft maar 600cc), dát is pas snel. Net zo'n kromme vergelijking 8)7 |:(
En wat doe jij met die motor? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 10:02:
[...]

Fixed that for you :P

Vaak bu'j te bang!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij het stukje "uit me hoofd" nam ik zijn tekst toch al niet meer serieus :+.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:48
Vraagje: Ik heb een Volvo V60 uit 2012 en heb nu een update ontvangen van de navigatie. Ik begreep al dat het een drama is om dat ding te updaten. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Via de dealer?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Drama niet echt, duurt gewoon teringlang, en motor laten draaien tussendoor schiet niet op, dus of je moet zelf een afgesloten garage hebben en een accu lader, of de dealer laten doen, meeste doen het als service.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Je kan het gewoon doen tijdens het rijden. Je kan alleen 6 uur lang je navi niet gebruiken. Je kan je auto gewoon aan en uitzetten; het proces wordt automatisch gepauzeerd en gaat weer verder als je weer je auto start. De andere systemen blijven gewoon beschikbaar èn functioneren.
De dvd drive leest op 1 speed (dat doen de meeste autosystemen). Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met schokken etc van het rijden.

[ Voor 18% gewijzigd door mr_petit op 04-09-2014 20:37 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Langzaamste snelheid voor een absolute zekerheid qua lezen en schrijven. Aan/uitzetten wordt niet aangeraden trouwens, gaat wel eens mis en dan bricked je systeem. :)

• Blik1984
Joopieboy schreef op donderdag 04 september 2014 @ 20:32:
Drama niet echt, duurt gewoon teringlang, en motor laten draaien tussendoor schiet niet op, dus of je moet zelf een afgesloten garage hebben en een accu lader, of de dealer laten doen, meeste doen het als service.
Ik bel de dealer wel even, kijken wat ze voor mij kunnen betekenen. Zullen die vraag wel vaker krijgen.

Is dat systeem bij nieuwe Volvo's ook nog zo omslachtig? Moet toch makkelijker kunnen zou ik zeggen

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Joopieboy schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:01:
Aan/uitzetten wordt niet aangeraden trouwens, gaat wel eens mis en dan bricked je systeem. :)
Het staat in de gebruiksaanwijzing dat het kan. Dat het niet aangeraden wordt is dan geen officieel volvo statement (althans niet van de volvo die het boekje maakt).
Ik heb er iig nooit problemen mee ondervonden, maar dat kan ook aan mij liggen.
Je hebt namelijk 2 soorten mensen: mensen die nooit problemen hebben en mensen die àltijd problemen hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door mr_petit op 04-09-2014 23:15 ]

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000

Reinier

\o/

In de handleiding staat dat je een kwartier moet wachten nadat je de auto hebt uitgezet voordat je weer verder gaat. Ik heb dat uiteraard niet gedaan en het proces ging toch netjes verder waar het was gebleven. Ik kon de navi tijdens het laatste uur (laatste dvd) trouwens gewoon weer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Hoe lang duurt het laden van een DVD? Mijn ritje naar het werk is meestal niet langer dan 35 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fredkroket schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:44:
[...]

Bij het stukje "uit me hoofd" nam ik zijn tekst toch al niet meer serieus :+.
Het klopt anders aardig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Je mist het punt

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000

Reinier

\o/

Blik1984 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:56:
Hoe lang duurt het laden van een DVD? Mijn ritje naar het werk is meestal niet langer dan 35 minuten
Ongeveer een uur tot vijf kwartier (V40 in mijn geval, weet niet of dat nog boeit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:40:
Bedacht het mij later pas, jij had idd die 2 liter (ST blok) met Milltek pretpakket en dat ongelooflijk lekkere roffeltje. :P
Yup dat ben ik, tijd de SJAT meet heb ik alles opgenomen inclusief externe microfoon die ik tussen de uitlaten heb gehangen, hieronder een stukje dan kan je ervan genieten 8)

En alle 1.927 ‪XC90 First Edition‬ Volvo's zijn in 47 uur verkocht.

[ Voor 7% gewijzigd door FabiandJ op 05-09-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 04:32

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Iemand hier ervaring met de V70N D5? Geloof dat de 163 pk versie is.

Kom erachter dat ik toch wel iets meer km rij dan ik eerder had geschat, wat niet echt handig is met een S70 op benzine. Rij iets meer dan 22.000 km per jaar denk ik en wordt beetje gek van elke week te tanken.

Dus ben mij eens aan het oriënteren of ik hem kan ruilen tegen een V70N. Lijkt me wel weer een handige upgrade, zou ook naar een 850 of V70 classic kunnen alleen vindt ik die iets minder mooi. Nadeel is dat de meeste meer dan 300.000km hebben gelopen, zit een beetje tussen mijn oren want ik denk altijd dat een auto dan op is :P. (Dat dacht ik eerst ook altijd bij 2 ton, totdat ik de S70 kocht met 256.000 km, en nu weer bijna 13.000 roffelende km's verder)
Pagina: 1 ... 68 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.