Ik rij stevig door met 30km naar t werk over 4 heuvels (300m hooge verschil) gem 140 km/u en vlot optrekken ( veel rotondes in de uk) maar mijn d5 (2002, 163 pk) rijdt gemiddeld 1:19. Toen ik naar t andere kant van t land reed en gem. 80kmu reed maakte ik 1:25 gemakkelijk.
Top blok, veel vermogen en super zuinig (vermogen vs verbruik) Enige zwakke punt blijven de injectors.
Daar kan de 1.3 tdi van mijn vriendin niet tegenop.
Punten om bij een s60 op te letten (d5 specifiek) ik heb er zelf 7 gezien voordat ik hem kocht
-de draagarm rubbers en de schokveer rubbers, bij bonken in bochten en oneffenheden inde weg
- alarm, als je alarm fout krijgt op de computer display is je batterij van je sirene leeg. Redelijk duur als je t laat vervangen
- injectors, moeilijker starten bij warme motor, kostbare reparatie
- cruise comtrol die niet werkt; de koppelingspedaal sensor of remsensor versleten
- dashnoard, je grootlicht indicator werkt niet. Apk afkeurpunt, moet je opnieuw je dashboard display laten solderen, redelijk aan de prijs.
- roest is nagenoeg geen probleem, goede behandeling gehad
- de droplinks, de kleine staafjes van stabilisator stang naar de draagarmen.
- cupping van de banden, om een of andere reden komt t vaak voor, dat je traktorband geluid krijgt als je rijdt, kleine zaagtanden vormen op t bandprofiel, goed te voelen als je met je hand over de band gaat.
- geshcuerde intercooler Zeker als hij gechipt is)
- handrem die je helemaal moet aantrekken en dan nog niet echt aangespannen is, roest in de remkabel zodat de remschoen niet helemaal ontspant en dus telkens kaler schuurt tijdens rijden tot deze kaal is en vervolgens delamineert en je achterwiel blokkeert. Preventief betaalbaar te onderhouden. Als t gebeurt is met vastlopen dan een hele dure operatie omdat alles als een kluis vast komt te zitten.
Dat zijn zo 123 de belangrijkste punten om bij deze auto op te letten. Lekke koppakking, verbruik olie, gare turbo, versleten versnellignsbak zouden bij normaal gebruik onder de 300k geen probleem moeten zijn. Maw de allerduurste problemen zou je niet tegen moeten komen. Van bovrnstaande punten is een injectorprobleem en je dashboard t duurste als je dat moet laten repareren.
[
Voor 67% gewijzigd door
Seesar op 18-08-2014 19:59
]