Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.460 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De eerste paar keren was het een hele opgave bij mijn C30, zonder hulpmiddelen.
Maar nu de spiegels zo gezet aan de bestuurderskant dat ik mijn achterband kan zien, meer dan genoeg tevens zodat ik mijn velgen niet naar knoppen rij bij de stoeprand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik kreeg m'n V70 nooit in een vakje, dat is erg frustrerend als 18m Daf wel lukt. :/ Maar nu de spiegels automatisch naar beneden klappen als je achteruit rijdt geen problemen meer.

www.volvotech.eu >CFE
Ook het automatisch sluiten van de deuren en activeren van CC is een welkome aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 18:19
Ik zie dat ik mijn Volvo nog niet heb 'aangemeld' voor de startpost
Bij deze :)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/iqanhg.jpg

Model:C70 Summum
Motor: T5 / 220pk
Jaar: 2007

[ Voor 7% gewijzigd door EvolutionX op 15-08-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Pracht exemplaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Aight!

'A toy robot...'

Bart-Willem schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:10:
Die van de 850 is nog behoorlijk klein, van de V70 is al een stuk groter. :P De V40 is best breed en heeft een kleinere motor dan zo'n 5-pitter natuurlijk, dus dan is het logisch dat de draaicirkel wat kleiner is dan die van een C70. :+

Als ik in jouw schoenen stond zou ik wellicht toch voor een S60 gaan: dat kleine beetje wegenbelasting is niet zo spannend (paar tientjes per kwartaal, maar wel meer ruimte, comfort en de bouwkwaliteit van een S60 vind ik beter dan van een S40). En als het een automaat moet zijn dan is een S80 weer geen slechte keuze: vaak dezelfde gewichtsklasse maar in de meeste gevallen een stuk rijker uitgerust. :P
Ik vindt de draaicirkel van mijn S70 nog behoorlijk hoor, of ik ben weinig gewend dat kan natuurlijk ook! Of ik kan gewoon niet parkeren!

Wat ik wel irritant vindt aan die S70 dat ik weinig spullen meekrijg, in mijn 440 ging de achteruit nog mee omhoog, de kofferbak van een sedan is maar onlogisch.

Moet ook zeggen dat ik de sport stand toch soms wat prettiger vindt dan de economy in de S70, schakelt hij net wat later, iets meer respons, normaal bij de E duurt het altijd even voordat hij wat doe als ik gas geef :P. Ach ja oude auto hé ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Inderdaad, het verbruik van een S60 D5 valt nog best mee. Ik had misschien een benzine exemplaar in mijn hoofd zitten, want er stond me bij dat ze behoorlijk aan de drank waren... Een scheutje meer als die S40 2 liter.

Zou dit wat zijn: S60 op Marktplaats. Ziet er keurig uit. Volgens Autoweek zou zo'n model met die stand iets van €4300 moeten opbrengen. Is deze te hoog geprijsd?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Het is een facelift he, nieuwere model. :) En S60 D5 is op lange afstanden onwijs zuinig, binnendoor zuipen ze best wel en vooral op korte stukken, gewicht en grote blok he. :)

Vergis je ook niet in de wegenbelasting trouwens, maar je krijgt er wel een hoop voor terug! :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

FabiandJ schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:31:
De eerste paar keren was het een hele opgave bij mijn C30, zonder hulpmiddelen.
Maar nu de spiegels zo gezet aan de bestuurderskant dat ik mijn achterband kan zien, meer dan genoeg tevens zodat ik mijn velgen niet naar knoppen rij bij de stoeprand.
Dan heeft jou instructeur het je nooit echt goed geleerd. Bij fileparkeren gebruik ik nooit mijn zijspiegels.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joopieboy schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:58:
Het is een facelift he, nieuwere model. :) En S60 D5 is op lange afstanden onwijs zuinig, binnendoor zuipen ze best wel en vooral op korte stukken, gewicht en grote blok he. :)

Vergis je ook niet in de wegenbelasting trouwens, maar je krijgt er wel een hoop voor terug! :)
€140/mnd, dubbel van wat ik nu betaal. Maar als ik woon/werk uitreken ben ik met zo'n S60 D5 voor brandstof en belasting al bijna €100 minder kwijt in de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:23:
[...]

Dan heeft jou instructeur het je nooit echt goed geleerd. Bij fileparkeren gebruik ik nooit mijn zijspiegels.
Je krijgt aangeleerd om het met je binnenspiegel te doen, en je eigen achterbank en de andere auto zijn achterkant. Maar goed na een tijdje ga je toch je eigen versie ontwikkelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

FabiandJ schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:59:
[...]
Je krijgt aangeleerd om het met je binnenspiegel te doen, en je eigen achterbank en de andere auto zijn achterkant. Maar goed na een tijdje ga je toch je eigen versie ontwikkelen :p
Ik kijk nu eigenlijk helemaal niet meer...prak 'm er gewoon in. Maar zoals Meneer Buddingh het mij geleerd heeft, werkt het het beste vind ik. Zonder spiegels overigens. Gewoon achteruit kijken en gaan. Niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

Bart-Willem schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:06:
Die grote draaicirkels vindt je tegenwoordig haast bij alle auto's. :P Da's het nadeel van voorwielaandrijving en motorruimtes die steeds voller gepropt worden. :+

De 2.0D is betrouwbaar, maar als je veel rijdt is een D5 wellicht toch wat prettiger (meer vermogen, minder toeren). Een D5 lust ietsjes meer maar grote kans dat wanneer je veel snelwegkilometers maakt de D5 toch zuiniger is (inzake: minder toeren etc).
D5 is in de praktijk zeker als je een lichte rechtervoet hebt zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mwow dat gaat nog maar als je op snelheid zit dan rolt het wel door. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

Ja als je hard trapt gaat het inderdaad harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat sowieso maar ook vaker optrekken en remmen in stadsverkeer edg, dan gaat het hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele nette C70 @EvolutionX! :9~

Inmiddels ook terug van een mooie vakantie in Spanje. De 163 paarden van mijn vaders ouwe XC90 wisten de volbeladen auto en de zware caravan (samen moet de combinatie wel ruim 4 ton zijn geweest) redelijk goed te trekken in de bergen. Zolang je maar een beetje hoog in de toeren bleef. Dat zorgt ook weer voor de optimale "roffelsensatie" _/-\o_

Maar dat de auto bijna ouder wordt kun je wel merken. 4 jaar geleden reden we een stukje en ineens wat het linker koplampsproeierkapje foetsie. En jawel een dag voor de terugreis, voelde ik iets aan het rechter kapje, en het floepte zo los :+
Zal wel aan die 268.000km liggen die op de teller stond. Wat inmiddels al 270.255 is. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

:W
Een dag voor de (motor)vakantie ging m'n S60 (2001, 2.4) niet van de centrale vergrendeling af, en daarna bij contact aanzetten hoorde ik een relais aan/uit knipperen. Binnenverlichting brande zwak en uiteraard ging de startmotor niet rond.... accu leeg geraakt (had een weekje niet gereden, maar de accu heb ik in mijn 5 jaar niet vervangen oid).
Weet iemand welke accu & specs ik moet hebben voor mn volvo? (zag ook iets over een EN-waarde?)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Heb je een 'kale' S60 of eentje waarbij alle opties (ECC, losse sub, stoelverwarming) tijdens het bestellen zijn aangevinkt?
Volvo gebruikt accus met capaciteit van 60Ah(500Ah piek) voor de kale varianten en accus met een capaciteit van 90Ah(800Ah piek) voor de wat rijker uitgeruste modellen of diesels.

De EN-waarde waar jij het over hebt is de maximale piek-stroom die de accu kan leveren bij temperaturen ver beneden 0. Deze waarde is belangrijk voor accus die enkel gebruikt worden om een process te starten en daarna uit hun neus staan te vreten, zoals in auto's.
De kleinste Ah-waarde geeft aan hoe lang je naar de radio kan luisteren terwijl de motor uit staat, de grootste Ah-waarde geeft aan hoe 'makkelijk' je de auto kan starten bij een volle accu.

Houd er rekening mee dat jouw accu in het interieur van je auto zit en niet onder de motorkap zoals bij veel andere auto's. Neem een accu met een onluchtingsnippel die past op het slangetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

tnx! is inderdaad een kale uitvoering.
Morgen even langs Brezan dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:17
Ik denk dat je hier goedkoper bent. http://www.accumegastore.nl/
Haal daar altijd mijn accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:15

-tom-562

Oliesjeik

Idd. Ik heb vorig jaar uit nood een accu bij de Brezan gekocht, maar dat is echt stukken duurder als online

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 14:41
Hoe belangrijk is goed onderhoud voor een D5? heb het hier over een 8 jaar oude S80 D5 die ongeveer om de 30.000 zijn beurten heeft gehad (volvo dealer) maar in die 8 jaar waren het er maar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Je hoort veel mensen roepen dat als je het oliepeil maar in de gaten houdt, het allemaal wel meevalt. Maar ja...je zou zeggen dat het niet voor niets is. Aan de andere kant zie ik ze in Afrika 500.000km met een auto rijden en die kap gaat bij wijze van spreken alleen maar open als ie het niet meer doet. Dan McGuiveren ze wat, en hij rijdt weer. De ultieme recyclers zeg maar... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Dracula schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:51:
Hoe belangrijk is goed onderhoud voor een D5? heb het hier over een 8 jaar oude S80 D5 die ongeveer om de 30.000 zijn beurten heeft gehad (volvo dealer) maar in die 8 jaar waren het er maar 4
Ik vind een afgestempeld onderhoudsboekje geen garantie voor goed onderhoud. Bij een beurt gooit men er wat nieuwe filters in en vervangt hier en daar wat olie. Verder wandelt men met een zaklamp om de auto heen en schroeft de wielen er af om de achterliggende onderdelen op sijtage te controleren.
Als de monteur constateert dat een hele zwik onderdelen rijp zijn voor vervaning en de klant weigert de reparatie wordt het onderhoudsboekje gewoon afgestempelt.
In de onderhoudsbeurten zitten wat vitale onderdelen die men standaard vervangt bij xxx kilometer, je kunt op volvo.nl uitvinden wat bij welke preventief wordt vervangen. Je kunt er van uit gaan dat die onderdelen netjes op tijd zijn vervangen, mits de garage zich aan het onderhoudscheme houdt.

Een roestende brandstoftank, lekke airco of haperend portierslot kan zich nogsteeds voordoen.
Ik heb liever een stapel rekeningen er bij, dan weet je tenminste wat er echt vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Ik heb de onderhouds geschiedenis gezien, naast standaard onderhoud (dus filters olie etc) is er niks vervangen. Volgens de volvo dealer (maar ja wij van wc eend) is de auto verder in goede staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ding heeft dus 120k gelopen? Dat vind ik absurd weinig voor een D5 :P
Met die KM-stand zou er in principe vrij weinig mis moeten zijn aan de auto

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 06:43
Een paar dagen te vroeg, maar ach... who's counting na 40 jaar.

http://ranwhenparked.net/...ntroduces-the-200-series/

Heb de mijne nu 7 jaar en sinds kort een 244 Turbo erbij (duurt nog wel even voordat die klaar is). Heerlijke auto om in te rijden, denk niet dat ik de mijne ooit weg doe :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
-tom-562 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:52:
Ding heeft dus 120k gelopen? Dat vind ik absurd weinig voor een D5 :P
Met die KM-stand zou er in principe vrij weinig mis moeten zijn aan de auto
127000, dus das niet beel idd. Enige wat ik mij afvroeg is als je zo weinig rijd of je dan niet steeds kleine stukjes rijd en wat dat voor je motor doet. (auto was van een agrarier (niks mis mee hoor !!!!!!) dus misschien dat die auto ook wel voor het betere werk is ingezet :-()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Joopieboy schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:58:
En S60 D5 is op lange afstanden onwijs zuinig, binnendoor zuipen ze best wel en vooral op korte stukken, gewicht en grote blok he. :)

In de stad is de S60 D5 idd niet zuinig, maar op de snelweg zeker wel, hoe hard je rijd maakt ook niet heel veel uit (wel of er bergen zijn).

De mijne 2001 is vrijdag weer zonder problemen door de MOT (britste APK) gekomen :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

jadjong schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 22:14:
[...]
Ik vind een afgestempeld onderhoudsboekje geen garantie voor goed onderhoud.
Je weet het gewoon nooit bij een tweedehandse auto. Niets is gegarandeerd. Als de eigenaar elke dag met rokende banden (een van mijn ex werkgevers deed dat met zijn Lancia Thema 8.32!!) wegtrekt, is die motor na 120k wel een aardig end heen, maar je merkt het nog niet. Dat komt dan pak 'm beet 50k later, als ie gereviseerd mag worden en van alles versleten is.

Om kort te gaan: als koper heb je in je eerste selectie via internet weinig anders om vanuit te gaan. Ik kijk naar kmstand, leeftijd, onderhoudshistorie (als dat er in de advertentie bij staat) en evt.bijzonderheden. Op een of andere manier sla ik auto's waarbij ze zeggen dat er een nieuwe motor in zit meteen over. Geen gegronde reden voor, maar ik denk altijd dat het dan een rampenbak is...
Als ik dan eentje geselecteerd heb, wil ik graag weten wat er al aan 'groot onderhoud' is gedaan: distributieriem, remmen, weetikwat. Niet om 'm daarop af te keuren, maar altijd fijn om te weten dat bepaalde dure reparaties al gedaan zijn. Weer een zorg minder.
Uiteindelijk blijft het een gok; je kunt iets over het hoofd hebben gezien, of het hele aircosysteem gaat spontaan in rook op na 3 maanden, alles kan kapot. Maar zolang je niet met een x-ray die hele auto kunt doorlichten, moet je ergens vanuit kunnen gaan. En dan kun je wel roepen dat xyz niets zegt, maar wat dan wél? Feiten is het enige waar je vanuit kunt gaan. 'Hij rijdt lekker' is geen feit waar je wat mee kunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dracula schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:34:
[...]
127000, dus das niet beel idd. Enige wat ik mij afvroeg is als je zo weinig rijd of je dan niet steeds kleine stukjes rijd en wat dat voor je motor doet. (auto was van een agrarier (niks mis mee hoor !!!!!!) dus misschien dat die auto ook wel voor het betere werk is ingezet :-()
Zou ie voor de gierwagen hebben gehangen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik rij stevig door met 30km naar t werk over 4 heuvels (300m hooge verschil) gem 140 km/u en vlot optrekken ( veel rotondes in de uk) maar mijn d5 (2002, 163 pk) rijdt gemiddeld 1:19. Toen ik naar t andere kant van t land reed en gem. 80kmu reed maakte ik 1:25 gemakkelijk.

Top blok, veel vermogen en super zuinig (vermogen vs verbruik) Enige zwakke punt blijven de injectors.

Daar kan de 1.3 tdi van mijn vriendin niet tegenop.

Punten om bij een s60 op te letten (d5 specifiek) ik heb er zelf 7 gezien voordat ik hem kocht

-de draagarm rubbers en de schokveer rubbers, bij bonken in bochten en oneffenheden inde weg
- alarm, als je alarm fout krijgt op de computer display is je batterij van je sirene leeg. Redelijk duur als je t laat vervangen
- injectors, moeilijker starten bij warme motor, kostbare reparatie
- cruise comtrol die niet werkt; de koppelingspedaal sensor of remsensor versleten
- dashnoard, je grootlicht indicator werkt niet. Apk afkeurpunt, moet je opnieuw je dashboard display laten solderen, redelijk aan de prijs.
- roest is nagenoeg geen probleem, goede behandeling gehad
- de droplinks, de kleine staafjes van stabilisator stang naar de draagarmen.
- cupping van de banden, om een of andere reden komt t vaak voor, dat je traktorband geluid krijgt als je rijdt, kleine zaagtanden vormen op t bandprofiel, goed te voelen als je met je hand over de band gaat.
- geshcuerde intercooler Zeker als hij gechipt is)
- handrem die je helemaal moet aantrekken en dan nog niet echt aangespannen is, roest in de remkabel zodat de remschoen niet helemaal ontspant en dus telkens kaler schuurt tijdens rijden tot deze kaal is en vervolgens delamineert en je achterwiel blokkeert. Preventief betaalbaar te onderhouden. Als t gebeurt is met vastlopen dan een hele dure operatie omdat alles als een kluis vast komt te zitten.

Dat zijn zo 123 de belangrijkste punten om bij deze auto op te letten. Lekke koppakking, verbruik olie, gare turbo, versleten versnellignsbak zouden bij normaal gebruik onder de 300k geen probleem moeten zijn. Maw de allerduurste problemen zou je niet tegen moeten komen. Van bovrnstaande punten is een injectorprobleem en je dashboard t duurste als je dat moet laten repareren.

[ Voor 67% gewijzigd door Seesar op 18-08-2014 19:59 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Seesar schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 19:44:
Top blok, veel vermogen en super zuinig (vermogen vs verbruik) Enige zwakke punt blijven de injectors.
Is van die injectors nog enige indicatie? Zijn dat bepaalde series of gewoon elke D5? Is het dan iets dat bij een bepaalde kmstand zich manifesteert?

[edit]
Eventjes zelf gekoekeld... Niets van te zeggen blijkbaar. Je krijgt het of je krijgt het niet. Dure reparatie. Gewoon bidden dat ze niet alle 5 tegelijk gaan... :)

[ Voor 19% gewijzigd door mphilipp op 18-08-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Seesar schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 19:44:
Ik rij stevig door met 30km naar t werk over 4 heuvels (300m hooge verschil) gem 140 km/u en vlot optrekken ( veel rotondes in de uk) maar mijn d5 (2002, 163 pk) rijdt gemiddeld 1:19. Toen ik naar t andere kant van t land reed en gem. 80kmu reed maakte ik 1:25 gemakkelijk.

Daar kan de 1.3 tdi van mijn vriendin niet tegenop.

Punten om bij een s60 op te letten (d5 specifiek) ik heb er zelf 7 gezien voordat ik hem kocht

-de draagarm rubbers en de schokveer rubbers, bij bonken in bochten en oneffenheden inde weg
- alarm, als je alarm fout krijgt op de computer display is je batterij van je sirene leeg. Redelijk duur als je t laat vervangen
- injectors, moeilijker starten bij warme motor, kostbare reparatie
- cruise comtrol die niet werkt; de koppelingspedaal sensor of remsensor versleten
- dashnoard, je grootlicht indicator werkt niet. Apk afkeurpunt, moet je opnieuw je dashboard display laten solderen, redelijk aan de prijs.
- roest is nagenoeg geen probleem, goede behandeling gehad
- de droplinks, de kleine staafjes van stabilisator stang naar de draagarmen.
- cupping van de banden, om een of andere reden komt t vaak voor, dat je traktorband geluid krijgt als je rijdt, kleine zaagtanden vormen op t bandprofiel, goed te voelen als je met je hand over de band gaat.
- geshcuerde intercooler Zeker als hij gechipt is)
- handrem die je helemaal moet aantrekken en dan nog niet echt aangespannen is, roest in de remkabel zodat de remschoen niet helemaal ontspant en dus telkens kaler schuurt tijdens rijden tot deze kaal is en vervolgens delamineert en je achterwiel blokkeert. Preventief betaalbaar te onderhouden. Als t gebeurt is met vastlopen dan een hele dure operatie omdat alles als een kluis vast komt te zitten.

Dat zijn zo 123 de belangrijkste punten om bij deze auto op te letten. Lekke koppakking, verbruik olie, gare turbo, versleten versnellignsbak zouden bij normaal gebruik onder de 300k geen probleem moeten zijn. Maw de allerduurste problemen zou je niet tegen moeten komen. Van bovrnstaande punten is een injectorprobleem en je dashboard t duurste als je dat moet laten repareren.
Veel van je punten zijn niet heel erg, _mits_ de prijs er naar is!
Draagarmen is een volvo kwaaltje, nieuw voor een S80 kosten ze 170 euro, origineel Volvo.
Alarm gaat eigenlijk altijd stuk, de interne accu gaat lekken, daardoor slaat het alarm op hol. Oplossing is of vervangen, of verwijderen en het uit de boordcomputer laten schrijven. Die van mij is onklaar gemaakt, maar niet uit de computer geschreven, ik krijg dus een foutmelding bij het starten. Ga er verder dus ook niks aan doen.
Cupping ligt aan de uitlijning.
Die droplinks kosten nog geen 20 euro per stuk, van een goed aftermarket merk
Gescheurde intercooler lees ik vrij weinig over, als dat gebeurt is het denk ik eerder door steenslag. De turbo van een 2.5T draait max. op 0,3 Bar, daar gaat je intercooler echt niet van scheuren :P van 2 bar overigens ook niet :P
Remschoenen voor de handrem kosten 40 euro o.i.d. van een goed aftermarket merk

Mijn S80 heeft een aantal van die puntjes op je lijst. Ik erger me er niet aan, maar binnenkort ga ik wel het e.e.a. aanpakken. Voordeel is dat ik het allemaal zelf kan vervangen, en ook leuk vind om te doen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

-tom-562 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 20:12:
[...]

Veel van je punten zijn niet heel erg, _mits_ de prijs er naar is!
Draagarmen is een volvo kwaaltje, nieuw voor een S80 kosten ze 170 euro, origineel Volvo.
Alarm gaat eigenlijk altijd stuk, de interne accu gaat lekken, daardoor slaat het alarm op hol. Oplossing is of vervangen, of verwijderen en het uit de boordcomputer laten schrijven. Die van mij is onklaar gemaakt, maar niet uit de computer geschreven, ik krijg dus een foutmelding bij het starten. Ga er verder dus ook niks aan doen.
Cupping ligt aan de uitlijning.
Die droplinks kosten nog geen 20 euro per stuk, van een goed aftermarket merk
Gescheurde intercooler lees ik vrij weinig over, als dat gebeurt is het denk ik eerder door steenslag. De turbo van een 2.5T draait max. op 0,3 Bar, daar gaat je intercooler echt niet van scheuren :P van 2 bar overigens ook niet :P
Remschoenen voor de handrem kosten 40 euro o.i.d. van een goed aftermarket merk

Mijn S80 heeft een aantal van die puntjes op je lijst. Ik erger me er niet aan, maar binnenkort ga ik wel het e.e.a. aanpakken. Voordeel is dat ik het allemaal zelf kan vervangen, en ook leuk vind om te doen.
ja klopt, maar het zijn wel punten waar ik op zou letten; dat wil zeggen ook punten waar je evt aan kunt afdingen die je makkelijk over het hoofd kunt zien of juist kunt horen/voelen maar niet weten wat voor financieele impact dit heeft als je dit zou accepteren en willen laten repareren.

Je wil toch juist goed beslagen ten ijs komen; m.a.w. als je gebonk hoort, en daar wat van zegt den de verkoper zegt dat het een droplink van 20 euro is terwijl het 2 draagarmen van 170 each zijn....dan wil ik wel ffkes goed weten wat het precies is en alvast wat tips waar ik naar moet kijken.

Over de gescheurde intercooler; veel IC blazen op maar scheuren niet; het gebeurt wel echter, maar als ze gechipt worden, scheuren ze meestal wel. hele topics over volgeschreven. M.a.w. als de verkoper trots is om zijn D5 gechipt te hebben, kijk dan zeker naar de IC. De turbo van een D5 blok draait op een hogere druk dan 0.3 bar.

Over de handrem zijn de schoenen niet het probleem maar de remkabel......de remschoenen zijn een gevolg.

Wat ik hierboven schreef hoeft niet perse duur te zijn, maar wel bekende aandachtspunten. Toch goed om naar te kijken toch?

Want juist als een S60 4k kost zou ik willen dat juist al deze punten niet aanwezig zijn; koop ik een S60 van 1.5k dan wel. Maar er staan er genoeg te koop voor 4k die de kwaliteit van een 1.5k zijn.

daarnaast weet je daarmee dat je je niet moet laten afschriken door bijv de alarm foutmelding. (overigens kan dit tot gevolg hebben dat je dakhemel niet meer open/dicht wil.

Maar goed, ik wil niet de hele discussie van destijds aanhalen; loop de gebruikelijke punten na en dan deze punten met wat extra aandacht, dan zul je de belangrijkste punten gehad hebben en weet je of de auto zijn vraagprijs waard is.

Ik zou het zuur vinden een S60 van 3k te kopen waarbij ik bij de eerst volgende APK nog (onverwacht) 600 euro mag versleutelen als ik dat tijdens de koop had kunnen inschatten door wat tips en tricks.

[ Voor 10% gewijzigd door Seesar op 18-08-2014 20:31 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Het zijn idd zeker punten waar je op moet letten, die je eventueel mee kan nemen in het bepalen van een prijs tijdens de onderhandelingen (mocht je een auto kopen met de bekende 'gebreken').
Ander puntje, maar dat is denk ik niet van toepassing bij de genoemde wagen (als de km-stand klopt), een automaat moet eigenlijk altijd gespoeld worden, ook al geeft Volvo aan dat ze afgevuld zijn voor het leven :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Op zich goede tips, hoewel ik zelf een aantal niet zo achter kan komen. Maar omdat ik eigenlijk geen verstand van auto's heb, zal ik altijd even de auto na laten lopen door een techneut. Maar dan kan ik met dit lijstje in de hand al eea aftikken misschien.
Maar je zult altijd zien dat er nog wel een of ander dingetje opduikt waar je geen rekening mee hebt gehouden. Of je hebt geluk. Ik ken mensen die een auto van €500 kopen en er jaren probleemloos mee rijden. Nou ja...misschien doet iets het niet, maar ze rijden door tot ie uit elkaar valt. Ook een manier.
Ik zoek dat niet zo. Liever een die gewoon nog in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:25
Ben ik nou gek dat ik een S60 gekocht heb van 4k en verwacht er binnen een jaar aan ongeveer 600-1000 euro in te kunnen steken?

Wat ik zowiezo al heb (en wist bij aankoop) is de handrem die t niet doet (reviseren schijnt wonderen te doen), en een zwakke ophanging (dus ingecalculeerd dat daar snel iets aan mis is).
Daarnaast bleek de airco condensor te lekken (250euro) en zit er een 'hikje' in de motor als je optrekt.

Maar van de 5 T5's in de verkoop was dit nog altijd veruit de beste, en ook nog eens de meest uitgebreid uitgeruste.

Dus let op de punten aangegeven, maar laat je er van de andere kant ook niet door verblinden als de rest van de wagen goed is, een ander interieur is bijvoorbeeld ook al gauw over de 600 euro. Het gaat om het totaal plaatje, dat moet kloppen.

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wat zou zwaarder moeten wegen: leeftijd of kmstand? Zo vanaf het plaatje ongeveer dezelfde opties, maar een uit jan-2004 en een uit jan-2006. De oudste heeft slechts 217k op de klok, de nieuwere 20k meer.
De nieuwste is €1000 duurder en heeft Bovag. APK loopt ook door tot ongeveer dezelfde datum; zit maar 1 mnd verschil in.

De oudste is van de eerste eigenaar, dat wil zeggen: die heeft 'm denk ik ingeruild bij die handelaar. De ander heeft 2 particulieren gehad en is nu van een handelaar. Over 9 jaar niet heel erg schokkend. Kan een ex-leasebak zijn. Heeft ie ook de kleur voor (bl.met).

[edit]
Laat ook maar. Die 'jonge' heeft de laatste jaren (bij de tweede en laatste particuliere eigenaar) 40k per jaar gereden en ook steeds een beurt overgeslagen. Er staan foto's van het onderhoudsboekje en je ziet dat ie maar om de 40k een beurt kreeg. De laatste beurten ontbreken; laatste stempel is van 180k en hij is nu op 217k. Dus veel rijden, geen beurten, of zelf olie verversen...geen idee. Maar ik vertrouw het al niet meer.

[ Voor 27% gewijzigd door mphilipp op 19-08-2014 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

ed-oorklep schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 23:23:
Ben ik nou gek dat ik een S60 gekocht heb van 4k en verwacht er binnen een jaar aan ongeveer 600-1000 euro in te kunnen steken?

Wat ik zowiezo al heb (en wist bij aankoop) is de handrem die t niet doet (reviseren schijnt wonderen te doen), en een zwakke ophanging (dus ingecalculeerd dat daar snel iets aan mis is).
Daarnaast bleek de airco condensor te lekken (250euro) en zit er een 'hikje' in de motor als je optrekt.

Maar van de 5 T5's in de verkoop was dit nog altijd veruit de beste, en ook nog eens de meest uitgebreid uitgeruste.

Dus let op de punten aangegeven, maar laat je er van de andere kant ook niet door verblinden als de rest van de wagen goed is, een ander interieur is bijvoorbeeld ook al gauw over de 600 euro. Het gaat om het totaal plaatje, dat moet kloppen.
Ach, ik weet dat aan mijn S80 ook wat kosten zitten aan te komen. Draagarmen, remmen rondom, onderste baksteun, automaatflush. Maar dat is eigenlijk gewoon standaard onderhoud, en het geld wat dat kost, is de auto naar mijn idee ook gewoon meteen meer waard (ik schat dat ik voor rond 750 euro klaar ben), dat wist ik eigenlijk al bij aankoop (driekwart jaar geleden), maar gezien de kilometers die ik rij, en de prijs die ik voor mijn S80 betaald heb (deze had ook daadwerkelijk alle opties die ik wilde, én de juiste kleur) en hoe erg het daadwerkelijk nu is, kan ik er niet wakker van liggen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:09
Zo net bij de dealer geweest voor het eerder genoemde speaker probleem. Ze hebben direct even geluisterd en vonden het idd onacceptabel. Ik had bewust de bass op +3 gezet zodat je het gekraak extra goed hoort en zelfs al als het volume net over de helft is.

Ze gaan de deurpanelen eruit halen en de boel eens onderzoeken. Lukt het vandaag niet gaan ze in overleg met Volvo om het op te lossen. Vind ik vrij netjes, al mag je dit natuurlijk ook gewoon verwachten na een forse investering.....

Ben benieuwd!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 21:40

Cheezus

Luiaard

Even een oude post oprakelen:
fredkroket schreef op zondag 09 februari 2014 @ 23:48:

Mijn vorige V40 D2 had een wat zenuwachtige brandstofmeter. In het begin dus een aantal keer aan de pomp gestaan toen het laatste balkje rood was geworden. Dan ging er nog geen 42 liter in (en de tank is 52 liter (minimaal)). Dus na een aantal wat onterechte bil-knijp-momentjes in het begin, wist ik waar ik aan toe was en tankte ik altijd vrij laat. Zelfs met het rode balkje durfde ik nog wel een eindje te rijden.
[knip heel verhaal}
Ik had ongeveer hetzelfde, na een tijdje met een rood streepje doorrijden kon ik max 48 liter tanken, daar moest dus nog wel wat marge op zitten.
Afgelopen weekend die marge maar eens een beetje opgezocht (rood streepje is nog minstens 52-48 = 4 liter over dacht ik), ik had mijn doel gesteld op het tankstation ~40km verderop. Helaas begon de auto 20km voor het tankstation te bokken en ging in een soort noodloop (pulserend gas geven) :o
Gelukkig was er een lokaal pompstation op 1 km afstand (lang leve het navigatie systeem) welke ik over de vluchtstrook met 50 km/h net heb kunnen halen.
De tank tot de nok gevuld en wat blijkt: er gaat nog geen 50l in -O-
Ik snap de specificatie van Volvo dus niet helemaal, ik had 52l + reserve? + vulslang = iets in de buurt van 55 liter verwacht.

De volgende keer dus toch maar gewoon 45 liter tanken als het lampje gaat branden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Cheezus schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:26:
Even een oude post oprakelen:

[...]

Ik had ongeveer hetzelfde, na een tijdje met een rood streepje doorrijden kon ik max 48 liter tanken, daar moest dus nog wel wat marge op zitten.
Afgelopen weekend die marge maar eens een beetje opgezocht (rood streepje is nog minstens 52-48 = 4 liter over dacht ik), ik had mijn doel gesteld op het tankstation ~40km verderop. Helaas begon de auto 20km voor het tankstation te bokken en ging in een soort noodloop (pulserend gas geven) :o
Gelukkig was er een lokaal pompstation op 1 km afstand (lang leve het navigatie systeem) welke ik over de vluchtstrook met 50 km/h net heb kunnen halen.
De tank tot de nok gevuld en wat blijkt: er gaat nog geen 50l in -O-
Ik snap de specificatie van Volvo dus niet helemaal, ik had 52l + reserve? + vulslang = iets in de buurt van 55 liter verwacht.

De volgende keer dus toch maar gewoon 45 liter tanken als het lampje gaat branden 8)7
Je hebt in ieder geval de pomp nog gehaald... Ik kwam net 2km te kort + dat mijn vrouw bij mij in de auto zat ^)... Ik zie geen bliksemschicht-die-op-fredkroket-inslaat smiley...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Oh, mijn vrouw zat ook in de auto - die zal in het vervolg minder snel gerustgesteld zijn als ik zeg 'we halen dat tankstation nog wel' :P
Maar ik was wel enorm opgelucht dat ik de pomp nog heb kunnen halen ja :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Heb ook een keer zoiets gehad: tank nagenoeg leeg (30km op de actieradius), ik gooi er op de snelweg 5 liter in (ik ga de hoofdprijs niet betalen).
Ik rij weg, binnen 2 minuten staat de actieradius op 0 :? 25 km verderop begint de auto te bokken, 1km voor een tankstation dat ik dus precies haalde. Daarna kon ik 44,5 liter tanken...

? Klopt niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
stefijn schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:24:
Heb ook een keer zoiets gehad: tank nagenoeg leeg (30km op de actieradius), ik gooi er op de snelweg 5 liter in (ik ga de hoofdprijs niet betalen).
Ik rij weg, binnen 2 minuten staat de actieradius op 0 :? 25 km verderop begint de auto te bokken, 1km voor een tankstation dat ik dus precies haalde. Daarna kon ik 44,5 liter tanken...

? Klopt niks van.
Bijvullen als er weinig in zit helpt ook niet... Een jerrycan van 5 liter was niet voldoende om er weer leven in te krijgen, hij had echt nog een keer 5 liter nodig. Erg frustrerend, een wijze les voor de volgende keer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Waarom zou je überhaupt zo krap met je brandstof gaan zitten :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

-tom-562 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:45:
Waarom zou je überhaupt zo krap met je brandstof gaan zitten :P
Dat vroeg ik me ook al af.. dat doe ik zelfs op de motor niet en die heeft maar een tank van 15L..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Omdat het kan? Achteraf bleek het echter niet te kunnen :P

Maar tanken is niet mijn favoriete bezigheid, tankpas van 1 merk die uiteraard niet op de dagelijkse route ligt.. als ik dan om de 50l kan tanken i.p.v. om de 40l scheelt me dat weer een tankbeurtje in de maand.

Bij mijn vorige auto kon ik met enkele km's range op de boordcomputer 62 liter kwijt in een 60 liter tank, ik had gehoopt dat je standaard stiekem een beetje extra brandstof had t.o.v. de specificatie. Dat dit ook andersom kan zijn ervaar ik nu dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Cheezus schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:23:
Omdat het kan? Achteraf bleek het echter niet te kunnen :P
ik tank ook altijd op het laatste moment. Net als Kramer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik tank altijd op woensdag of zaterdag, dan is de Tinq hier iets 'goedkoper'
Meestal als er dan ongeveer nog 1/4 in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Nu online
Ik tank altijd pas op het laatst, d.w.z als de actieradius 100+km is en ik ga een rit van 90km rijden wetende dat daar een Tinq (of vergelijkbaar) is, dan rij ik gewoon lekker die 90km.

Mijn voormalige Seat maakte daar geen problemen van. Maar in de Volvo is de actieradius vanaf zo'n 150-200km erg "onbetrouwbaar" wat dat betreft (lees: je auto wegzetten met 200km op de actieradius en de volgende rit begint bij 150 en loopt hard terug).

Maar het is toch vreemd dat de auto helemaal niet "detecteerde" dat er 5 liter bij was gekomen (en om het nog verder te verduidelijken), 44,5 + 5 liter is dus nog 2,5L restant... Die laatste liters worden blijkbaar niet gebruikt, getuige ook de vele verhalen van mensen die er niet in slagen om meer dan 50 liter te tanken.
Ik stond dus stil met 7,5 liter in de tank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:26

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Vraagje voor de specialisten (voordat ik er zelf een wordt wellicht :) ). Ik houd van een donkerblauwe metallic kleur voor een auto. Nu valt het mij op dat Caspian Blue er wellicht mooi uitziet op de car configurator van Volvo en op foto's van gepoetste Volvo's maar in het echt ziet het er vaak donker, mat en weinig sprankelend uit.

Klopt het dat de kleur in het echt wat tegenvalt of heb ik toevallig een andere kleur blauw gezien?

Ik neig nu namelijk meer naar Power Blue, dat ziet er in het echt fantastisch uit. Dan neem ik er maar genoegen mee dat er in mijn directe omgeving (woon & werk) er 2 exemplaren reeds mee rijden...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 15:39
Mijn kleur is het ook niet in ieder geval. Bij de dealer stond er 1, en daar was ik toen heel snel over uit.
Veel te veel details in de bumpers vallen weg icm die kleur, zeker bij een R-Design.

Heb daarom maar Rebel Blue besteld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:09
Zie mijn foto's van mijn nieuwe V40 in Power blue. Ik vind dat het juist enorm mee valt met die kleur. En ik heb dan ook nog het stylings pack erbij, dus toch een beetje van de R-Design :).

Wbt mijn klacht, ik werd net gebeld dat ik mijn auto op kan halen. Helaas konden ze er niets aan doen maar wel vonden ze dat ik volledig gelijk had. Ze gaan direct contact opnemen met Zweden omdat ze vinden dat er gewoon een oplossing voor moet komen.

Ik hoop zelf dat er een losse subwoofer ingebouwd mag worden op kosten van Volvo/dealer :p

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Nu online

Aight!

'A toy robot...'

stefijn schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:01:
Ik tank altijd pas op het laatst, d.w.z als de actieradius 100+km is en ik ga een rit van 90km rijden wetende dat daar een Tinq (of vergelijkbaar) is, dan rij ik gewoon lekker die 90km.

Mijn voormalige Seat maakte daar geen problemen van. Maar in de Volvo is de actieradius vanaf zo'n 150-200km erg "onbetrouwbaar" wat dat betreft (lees: je auto wegzetten met 200km op de actieradius en de volgende rit begint bij 150 en loopt hard terug).

Maar het is toch vreemd dat de auto helemaal niet "detecteerde" dat er 5 liter bij was gekomen (en om het nog verder te verduidelijken), 44,5 + 5 liter is dus nog 2,5L restant... Die laatste liters worden blijkbaar niet gebruikt, getuige ook de vele verhalen van mensen die er niet in slagen om meer dan 50 liter te tanken.
Ik stond dus stil met 7,5 liter in de tank...
Moet je eens meekijken bij mijn S70 boordcomputer, ik kan nog 200 km rijden zegt ie, ga ik de stad in is het ineens 80 km, rij ik de snelweg op is het ineens 340 :P.

Ik hou gewoon rekening met 1:10 kom ik er altijd wel. Ik heb pas 1x het lampje aangehad, tank eigenlijk altijd wel als er nog 20 liter inzit of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Aight! schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:44:
[...]

Moet je eens meekijken bij mijn S70 boordcomputer, ik kan nog 200 km rijden zegt ie, ga ik de stad in is het ineens 80 km, rij ik de snelweg op is het ineens 340 :P.

Ik hou gewoon rekening met 1:10 kom ik er altijd wel. Ik heb pas 1x het lampje aangehad, tank eigenlijk altijd wel als er nog 20 liter inzit of zo.
Dat is normaal, het berekend liters brandstof gedeeld door gemiddeld verbruik over de laatste seconden/minuten ... en dat gebruik kan nogal schelen (kijk maar naar de actuele verbruikmeter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Nu online

Aight!

'A toy robot...'

Actuele verbruik kijk ik liever niet op, 1x gas geven staat ie op 40l/100km :P.

Maar ach, rijdt prima dat ding. Alleen jammer dat ik geen 1200 km op een tank kan rijden, dat lijkt me relax! Om de 3 weken tanken :D ipv elke week!

Volgende wordt sowieso een diesel denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Geartronic op een S60 D5 uit 2005 (280k) is geen zorgenkindje, toch?

Ik ben misschien een klein beetje tè verwend geraakt door die lekkere automaat uit de C70. Het verbruikt wel ietsje meer, maar het rijdt wel superrelaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:11:

Ik ben misschien een klein beetje tè verwend geraakt door die lekkere automaat uit de C70. Het verbruikt wel ietsje meer, maar het rijdt wel superrelaxed.
De geartronic aan mijn T5 loopt na 275k nog als een zonnetje, zoals ook de geartronic van mijn overbuurman aan een 2.4t met 250k, zoals ook de geartronic van een vriend aan een D5 met 310k

Ik ken geen slechte eerstehands verhalen over geartronics (met hoge kilometerstanden) mocht er iets mis mee zijn dan voel je het denk ik snel genoeg. Het enige wat ze allemaal doen is de eerste paar 'koude' kilometers wat hoger in de toeren rijden. Dit kan echter makkelijk worden omzeild door zelf even te schakelen (geartronic yay) of de W stand te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 19:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb mijn bestelling doorgegeven aan onze wagenparkbeheerdster, het wordt een V40 D4 R-design in Rebel blue met business pack connect en winter line pakketten en dan nog 17"wielen, dakspoiler, afneembare trekhaak, achteruit camera en instelbare stuurbekrachtiging. Ik moet wel nog wachten tot het eind v/h jaar. Wordt moeilijk!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/9378940/VolvoV40_D4_Rdesign/V40D4R_achter.png

[ Voor 13% gewijzigd door zonoskar op 20-08-2014 12:40 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:15:
[...]
Het enige wat ze allemaal doen is de eerste paar 'koude' kilometers wat hoger in de toeren rijden.
Doet de automatiek van die C70 ook heb ik de indruk. Lijkt wel of ie een beetje 'kleeft' de eerste paar km's.

Ik hoor veel verhalen over de flushen van de bak. Uiteraard zeggen de bedrijven die dat doen dat verversen om de 80k 'moet' en als je hoger zit, je een keer moet flushen. Zou ik ook zeggen als ik er 400 voor vraag...

Maar is dat nou iets waarmee ze elkaar op internet een beetje gek lopen te maken of is het echt heilzaam voor je bak?

btw: ik ben nu al een paar auto's tegen gekomen op marktplaats en autoscout waar men op enig moment de beurten maar om de 40k is gaan doen...beetje apart. Of zou men zelf zijn gaan knutselen en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij zijn die oude bakken (die in jou C70 zit) wat minder gevoelig ervoor. Voor de V70/S60/S80 is het zeker wel raadzaam, omdat het kleppenhuis van zacht aluminium is. En daarin bewegen de solenoids die de bak regelen/druk bedienen. Als daar vuil (slijpsel) tussen komt, gaat de bak minder goed schakelen, en op den duur slippen.
Een revisie van het kleppenhuis is dan een stuk duurder (ik dacht tussen de 1000 en 1500 euro, afhankelijk van welke bak je hebt) dan het flushen ;) overigens moet je de verschillende Volvofora in de gaten houden, er worden regelmatig club/forum spoeldagen gehouden, dan kost het flushen vaak maar 250 euro :)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:11:

Een vriend van me heeft net een S80 gekocht en hij wou expliciet geen automaat ivm met vehoogt risico op problemen... weet de details er niet van helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:43:
Maar is dat nou iets waarmee ze elkaar op internet een beetje gek lopen te maken of is het echt heilzaam voor je bak?
Voordeel van flushen: je haalt echt alle oude olie er uit en vervangt die door hagelnieuwe.
Nadeel van flushen: door de hoge druk spoel je ook alle aangekoekte troep die zich normaal in hoekjes verstopt los. Helaas heeft de AW-GT geen vervangbaar filter, dus troep in filter=bak reviseren.

Bij flushen kan je soms voor twee soorten olie kiezen; Volvo(mineraal) of 'huismerk'(synthetisch). Voordeel van synthetisch is de hogere temperatuur die de olie kan verdragen voordat z'n viscositeit wordt aangetast. Nadeel is dat het iets dunner is waardoor de koppeling sneller slipt. Ik zou een automaat die al 200K rond rijdt met minerale olie niet flushen naar synthetisch. Eentje die krap 60K rondhobbelt misschien wel.

Ik heb een automaat bij 140K laten flushen naar synthetisch(wist ik veel, dat rade de flusher aan) en sindsdien wordt vermogen pulseren over gebracht naar de wielen. Waar ik vroeger in een rechte lijn naar snelheden ver boven de 200kmh trok gaat dat nu vanaf 160 met kleine duwtjes in de rug. Zelfde ervaring als je een zware aanhanger de snelweg op probeert te trekken. Zodra de auto zijn maximale vermogen moet leveren(pk's) en daarbij tegenstand ondervind (luchtweerstand of aanhanger) slipt de automaat. Dat is jammer. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

De verschillende 'flushers' (:P) in Nederland bieden ook vaak de keuze tussen verschillende oliën. Ook verschillen de flushmethode's nog wel eens. Zo zijn er een aantal die een agressieve reiniger door de bak heen pompen, en maar 1x flushen. Maar er zijn er ook die geen agressieve reiniger erdoorheen pompen, maar 2x flushen, tussen de flushbeurten door wordt er dan een stuk met de auto gereden. De nieuwe olie heeft namelijk ook een reinigende werking.
Persoonlijk zou ik zelf eerder naar de 2e methode neigen (ik moet mijn bak ook nog steeds laten flushen). Dat is gebaseerd op gevoel, en van wat verhalen die ik op internet lees. Agressieve reinigers hebben vaak meteen effect, wat leuk is natuurlijk. Maar soms ook het nadelige effect dat de boel soms té goed gereinigd is, en dus blijkt dat het kleppenhuis versleten is :P

[ Voor 23% gewijzigd door -tom-562 op 20-08-2014 14:37 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Over problemen en dure reparaties aan automaten las ik nog een leuke opmerking: een reparatie aan de koppeling (daar is blijkbaar iets bijzonders mee, iets met een bijzonder vliegwiel ofzo)) is ook duur... Geen idee of de kans erop even groot is.
Evengoed kan het nooit zo duur zijn als de koppeling vervangen van mijn BMW motorfiets...die moet nl compleet uit elkaar...staat 8 uur arbeid voor en de koppeling kost een honderdje of 3-4. Tel uit je winst.

Maar dat flushen, ik snap dat er dan van alles los kan komen, maar is dat niet het doel van flushen? Spoel je dat dan er niet uit? Blijkbaar niet dus... Dus eigenlijk, als ik het goed begrijp, moet je bij een bak met 280k op de klok waar dat nog nooit is gedaan, het ook liever niet doen? Een keer verversen, en dan met dezelfde olie als die erin zat (daar heeft ie immers al 280k op gelopen zeg maar; never change a winning team).

Ik hoor dezelfde verhalen over het flushen van je motorblok (motorfiets). Sommige mensen deden dat zonder dat er problemen waren en daarna ging de boel ineens lekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat is erg kort door de bocht. De olie wordt op een gegeven moment oud. En een bak kan er zeker van opknappen, maar er zijn ook gevallen van bekend waarvan de rotzooi/sludge er juist nog een beetje voor zorgde dat de bak fatsoenlijk schakelde. Als dat het geval was zal vroeg of laat de boel toch kapot gaan, ongeacht of er nieuwe olie in zit (want die reinigt ook).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dus eigenlijk zijn dit weer van die dingen waar je hoe dan ook een gok neemt, zelfs al rijdt hij perfect tijdens de proefrit en staat er iedere 80k keurig in het boekje dat er een oliewissel gedaan is?

[ Voor 14% gewijzigd door Sander op 20-08-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kopen van een auto is hoe dan ook een gok, bijna een jaar geleden een auto gekocht met 265k op de teller maar heb hier nog geen seconde spijt van gehad. Aan niets kan ik merken dat deze auto al bijna 300k heeft gereden, als er een ton minder op de teller zou staan had ik dat ook voor waar aangenomen. (daarbij komt ook nog eens dat ik een perfect rijdende Audi A4 met 180k op de teller in heb geruild; over 'gokken' gesproken :) )

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 14:41:
Over problemen en dure reparaties aan automaten las ik nog een leuke opmerking: een reparatie aan de koppeling (daar is blijkbaar iets bijzonders mee, iets met een bijzonder vliegwiel ofzo)) is ook duur... Geen idee of de kans erop even groot is.
Evengoed kan het nooit zo duur zijn als de koppeling vervangen van mijn BMW motorfiets...die moet nl compleet uit elkaar...staat 8 uur arbeid voor en de koppeling kost een honderdje of 3-4. Tel uit je winst.
Quote van de volvodealer om mijn koppeling van S60 te vervangen was £1500, gelukkig deed mijn locale garage het voor minder dan de helft, maar blijft een hoop geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

Ik flush de bak in mijn XC70 niet, maar ik ververs de olie wel. Ik laat de olie er gewoon uitlopen, en vul dan bij met een zelfde hoeveelheid verse olie van hetzelfde type (Volvo/Mobil 3309/Toyota T-IV). Ik herhaal dat dan nog een paar keer over de volgende paar honderd mijl, en dan is uiteindelijk alle olie lekker vers :) . Zo loop ik weinig kans de nadelige gevolgen van flushen van dichtbij mee te maken, en heb ik wel het voordeel van verse olie in m’n bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik weet het weer: het is de dual mass flywheel dat ergens in of aan de koppeling zit (geen idee watvoor ding het is, ja...een vliegwiel :) ) maar die reparatie kost je ook tegen de 2k... Dus het is inderdaad om het even of je een automatiek of een handbak hebt. Krijg je problemen, ben je het bokje en de kans erop is bij de een niet veel groter als bij de ander. Bij normaal (...) gebruik en fatsoenlijk onderhoud hoor je geen grote problemen te krijgen, inch allah :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Inch allah? Is dat de imperiaalse allah? :P Insha'Allah :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 16:41:
Inch allah? Is dat de imperiaalse allah? :P Insha'Allah :P
Imperiaalse? :9
http://nl.wikipedia.org/wiki/Imperiaal

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Niet een imperiaalse maar een francofiele Allah... :+

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05:25

ppFreddy

gewoon Frederik

wouterve schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 16:01:
Ik flush de bak in mijn XC70 niet, maar ik ververs de olie wel. Ik laat de olie er gewoon uitlopen, en vul dan bij met een zelfde hoeveelheid verse olie van hetzelfde type (Volvo/Mobil 3309/Toyota T-IV). Ik herhaal dat dan nog een paar keer over de volgende paar honderd mijl, en dan is uiteindelijk alle olie lekker vers :) . Zo loop ik weinig kans de nadelige gevolgen van flushen van dichtbij mee te maken, en heb ik wel het voordeel van verse olie in m’n bak.
Weet niet wat voor XC je hebt, maar de huidige Geartronics hebben geen aflaatdop ofzo. Wel een bout die erop lijkt, maar als je die losdraait komen er intern wat dingen los die niet los horen te zitten :p

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 10:58
Heeft er iemand zo'n afstelbare armsteun in zijn of haar v40? Ik vraag me af of die dingen ook naar voren kunnen rollen, of is het alleen op en neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 14:39
ibson schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 00:49:
Heeft er iemand zo'n afstelbare armsteun in zijn of haar v40? Ik vraag me af of die dingen ook naar voren kunnen rollen, of is het alleen op en neer.
Afstelbare? De optie heet 'Verschuifbare armsteun voorin', die bedoel je toch? De naam zegt het dan al volgens mij.. Bij mij kan hij inderdaad ook naar voren schuiven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik kan me ook in dit topic melden :). Vandaag de kogel door de kerk en het volgende besteld (crosspost uit leaseautotopic):
Volvo V60 D4 181pk Summum
Power Blue metallic
Beechwood Brown - Quarz interieur
Met:
  • Advanced safety pack (Dodehoekinformatie, botsingwaarschuwing met voetganger/fietserdetectie, adaptive CC, vermoeidheidsdetectie, lane departure warning, verkeersbordenherkenning, actieve koplampen)
  • Business motion pack (park assist achter en voor, Sensus connect high performance sound system, Sensus navigatie (7" display))
  • Winterpack (verwarmde voorruit, verwarmde stoelen, verwarmde ruitensproeierkoppen)
  • Verwarmd stuur
  • Zonnedak
  • Dakrail
Ik ben vandaag nog bij twee dealers wezen kijken voor welke kleur blauw, de velgen, en afwerking van de middenconsole. Ik vond Caspian Blue wat te donker. De Ocean Blue II had gekund, maar ja, ik wilde geen Ocean Race Edition hebben. Ik heb verder erg veel zin in de D4 motor. Het reed lekker en het was een leuke verrassing dat de D3 mij duurder uitkwam dan de D4 vanwege de CO2 uitstoot.

Het wordt mijn eerste Volvo na eerder Toyota en VW te hebben gereden. Wegligging, uiterlijk en stoelen gaven uiteindelijk de doorslag.

[ Voor 6% gewijzigd door Sallin op 23-08-2014 16:24 ]

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Sallin schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:22:
Ik ben vandaag nog bij twee dealers wezen kijken voor welke kleur blauw, de velgen, en afwerking van de middenconsole. Ik vond Caspian Blue wat te donker. De Ocean Blue II had gekund, maar ja, ik wilde geen Ocean Race Edition hebben. Ik heb verder erg veel zin in de D4 motor. Het reed lekker en het was een leuke verrassing dat de D3 mij duurder uitkwam dan de D4 vanwege de CO2 uitstoot.
Gezien je het over een D3 hebt, ga ik er vanuit dat je Belg bent :). Overigens is de D3 wel een lekker klinkende comfortabele motor (5-cylinder), de D4 (nieuwe type) heeft toch niet dezelfde magische sound :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
fredkroket schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:38:
[...]

Gezien je het over een D3 hebt, ga ik er vanuit dat je Belg bent :). Overigens is de D3 wel een lekker klinkende comfortabele motor (5-cylinder), de D4 (nieuwe type) heeft toch niet dezelfde magische sound :).
Ik ben Nederlander maar ik woon in België inderdaad :). Ik was ook zeker tevreden over de proefrit met de D3.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 21:23

Youk

Volvo For Life

Nog een paar daagjes wachten, en dan ...

Klik

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dikke S80. Is wel een beetje aan de prijs, en als je op de foto van het serviceboekje kijkt, hebben ze de 3 ton beurt voor het gemak maar overgeslagen. Ik zie dat wel vaker, gewoon schaamteloos een auto verkopen die al dik over de laatste beurt heen is. Als het hetzelfde is als bij de S60, mag is bij 320 een nieuwe distributieriem dus eigenlijk mogen ze meteen €1000 van die prijs af doen voor achterstallig onderhoud.

Maar wel een hele vette bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:46
Ik heb onlangs(maand geleden nu) een S40 2.4 uit 2004 gekocht bij Volvo buitenweg.
Stond 149k op de teller. Bijna alle toeters en bellen erop(behalve stoelverwarming).
Ze gaven al aan dat ze de condensor steenslag schade had. Deze hebben ze kostenloos vervangen bij de aflevering.
Ook konden ze in de boekjes niet terugvinden wanneer de distributie gedaan was dus ook deze hebben ze vervangen.
Het ingebouwde navigatie bleek bij de testrit ook niet te werken. Hier hebben ze naar gekeken maar hadden het personeel niet om het op te lossen. Nu kan ik hier volgende week de volvo voor langs de garage brengen en gaan ze ook deze kosteloos repareren.
Ook hebben ze kosteloos een Parrot systeem ingebouwd.

3 dagen na de aflevering kreeg ik een motor storing. Direct langs de dealer gereden, hebben 'm even uitgelezen en bleek dat de injectie sensor kapot was. 2 dagen later kon ik de volvo een dagje langsbrengen voor uiteraard gratis reparatie en vervangend vervoer voor die dag gekregen.

Ondertussen kleine 2000km gereden en wat een genot.
Heerlijke brul van de 5 cilinder als je beetje gas geeft en komt prima van z´n plek!
Was alleen even slikken de eerste keer dat ik bij de pomp stond na een 25liter tankje gewend te zijn.

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/nlzwqr.jpg

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Nu online

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

mphilipp schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 11:23:
Dikke S80. Is wel een beetje aan de prijs, en als je op de foto van het serviceboekje kijkt, hebben ze de 3 ton beurt voor het gemak maar overgeslagen. Ik zie dat wel vaker, gewoon schaamteloos een auto verkopen die al dik over de laatste beurt heen is. Als het hetzelfde is als bij de S60, mag is bij 320 een nieuwe distributieriem dus eigenlijk mogen ze meteen €1000 van die prijs af doen voor achterstallig onderhoud.

Maar wel een hele vette bak!
In de advertentie staat toch dat voor 650+ je een beurt erbij krijgt, is dat niet de 300.000 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Aight! schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 11:48:
[...]
In de advertentie staat toch dat voor 650+ je een beurt erbij krijgt, is dat niet de 300.000 dan?
exactly my point...ze verkopen een auto die een beurt gemist heeft, en daar mag je vervolgens zelf voor gaan betalen. Ik wordt autoverkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Accu besteld van accumegastore en vervangen, S60 start weer! *O*
Heb alleen geen flauw idee waar het ontluchtingsslangetje aangesloten moet worden (het past uiteraard ook nergens op :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-10 12:27

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Weet iemand hier hoe dat zit met de B30A motor, moet deze een drukregelaar hebben voor de brandstof? Heb nu enkel 2 filters van plastic ertussen.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hmmmm...check this one out. Staat volgens RDW al sinds 21-6-2013 bij de verkopende garage. Als die data klopt. 1 particulier eigenaar gehad en 1 handelaar, datum laatste tenaamstelling is dus juni vorig jaar. APK is al een paar maanden verlopen...

Zouden ze onderhand niet genoeg krijgen van die bak bij die handelaar? :) Je gaat je haast afvragen of er iets aan mankeert.

Zie ik het trouwens goed op die foto dat er een navi in zit? Staat niet vermeld bij de opties. Misschien stuk...

[ Voor 11% gewijzigd door mphilipp op 24-08-2014 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Nu online

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Bellen is sneller ;-)

Is dat niet met die RTI van vroeger dat hij uit het dashboard komt? Dat mis ik wel in mijn S70 navigatie! Kan ook zo een bigfront van een V40/S40 inbouwen met navigatie maar dat is zonder beeld geloof ik, alleen tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Deze heeft geen navigatie. Wel (minimaal) het high performance audio systeem, HU801 radio. Mooi ding, leuke kleur.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 22:19:
Deze heeft geen navigatie. Wel (minimaal) het high performance audio systeem, HU801 radio. Mooi ding, leuke kleur.
Ok, ik dacht dat ik bij die dashspeaker een randje zag van het schermpje. Maakt op zich niet uit, de Volvo navi van die generatie is niet best heb ik begrepen.

Maar op zich lijkt het me een mogelijk interessante kar. Er zit van alles op en aan en hij ziet er keurig uit; van eerste eigenaar, vind ik zelf altijd wel een plus. Als ie altijd dealeronderhouden is geweest en een volledig boekje heeft zou het best een kandidaat zijn. Van die prijs valt denk ik nog wel wat af te praten, zeker als ie al een jaar op stal staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Youk schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 10:16:
Nog een paar daagjes wachten, en dan ...

Klik
Ziet er wel echt gelikt uit allemaal de nieuwe xc90.
Mooie stoelen etc (zal ook wel een paar centen kosten :X )

Ik vraag me ook af hoe goed dat nieuwe platform gaat presteren.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

mphilipp schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 22:07:
Hmmmm...check this one out. Staat volgens RDW al sinds 21-6-2013 bij de verkopende garage. Als die data klopt. 1 particulier eigenaar gehad en 1 handelaar, datum laatste tenaamstelling is dus juni vorig jaar. APK is al een paar maanden verlopen...

Zouden ze onderhand niet genoeg krijgen van die bak bij die handelaar? :) Je gaat je haast afvragen of er iets aan mankeert.

Zie ik het trouwens goed op die foto dat er een navi in zit? Staat niet vermeld bij de opties. Misschien stuk...
Tja, het is een bedrijf dat zich eigenlijk vooral bezig houdt met slopen (het ligt langs de snelweg, is een megagroot terrein). Persoonlijk zou ik daar niet snel een auto kopen, maar da's meer een gevoelskwestie. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 23:35:
[...]

Ok, ik dacht dat ik bij die dashspeaker een randje zag van het schermpje. Maakt op zich niet uit, de Volvo navi van die generatie is niet best heb ik begrepen.

Maar op zich lijkt het me een mogelijk interessante kar. Er zit van alles op en aan en hij ziet er keurig uit; van eerste eigenaar, vind ik zelf altijd wel een plus. Als ie altijd dealeronderhouden is geweest en een volledig boekje heeft zou het best een kandidaat zijn. Van die prijs valt denk ik nog wel wat af te praten, zeker als ie al een jaar op stal staat...
Excuses! Ik keek bij de S80 die je eerder had gepost. In deze zit wel navigatie! Plus de mooie 'sport' stoelen. Ik heb dezelfde, ook in de zelfde combi (half leer, half alcantara ofzo). Ik heb alleen aluminium(look)inleg i.p.v. houtinleg.
De navigatie is idd wel een beetje ouderwets (maarja, het is inmiddels ook allemaal meer als 10 jaar oud in de basis), maar werkt opzich goed, alleen de route berekenen is wat sloom. Plus ik vind de mannelijke stem wel erg 'Volvo', heel degelijk, netjes en beschaafd :+
De (handsfree) telefoonfunctie werkt trouwens wel prima!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bart-Willem schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 20:42:
[...]
Tja, het is een bedrijf dat zich eigenlijk vooral bezig houdt met slopen (het ligt langs de snelweg, is een megagroot terrein). Persoonlijk zou ik daar niet snel een auto kopen, maar da's meer een gevoelskwestie. :P
Klinkt idd niet best. Op zich maf dat dat ding er al meer dan een jaar staat. Je gaat dan denken dat er wel mensen zijn komen kijken, maar dat ze hard weggehold zijn... :)

Of zo'n S80 verkoopt gewoon voor geen meter. Op zich vreemd, want qua verbruik doet ie niet onder voor bv de Pasat variant die mijn broer rijdt. Zijn die Volvo's dan erg duur in onderhoud ofzo? Vallen ze eerder uit elkaar dan zo'n Volkswagen? Of is het alleen de decadente uitstraling van zo'n limousine als de S80?

Ik heb er nu een paar op het oog. Deze valt nu even af vanwege de (gevoelsmatige) bedenkingen. Eentje heeft niet eens 2 ton op de klok, maar is sinds 2011 door een kennis onderhouden. In die 3 jaar hebben ze 80k op de klok bijgezet en waren geen reparaties noodzakelijk (zeggen hunnie).
Altijd moeilijk te beoordelen. Hij ziet er nog netjes uit. Ik zou de mensen eens moeten zien, dat zegt soms ook al eea. Het is pas de 2de eigenaar.
Ook nog een andere, maar dat is zo'n hooby-projectauto. Perfect onderhouden, maar daar moet je dan ook voor betalen. Kost €1000 meer dan die ander maar is een jaar jonger (216k).

Maar de S80 is zeer zeker een interessante kar. Inderdaad beter uitgerust dan de S60 en het is eigenlijk voor mij al gauw goed op dat nivo. Als ik maar een cruis control en een goede audio heb, dan ben ik al tevreden (en uiteraard een comfortabele auto). Leer is heel fijn, maar dan moet ie wel stoelverwarming hebben. Veel knopjes is leuk, maar veel dingen zijn geen must. Navi heb ik geen behoefte aan, want ik werk nu op 1 plek en heb mijn mobiel voor Waze als ik ergens naar een vreemde plek moet.
Liever geen trekhaak, want ik weet dan niet of ze de versnellingsbak naar zijn grootje hebben getrokken met een Coco Petalo flat erachter :+

maar goed...eerst eens zien of ik een C70 kwijt kan raken

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 25-08-2014 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb weinig ervaring (lees: geen) met de D5 blokken, maar de rest van de auto is gewoon goed en betrouwbaar. Zwakke punten zijn hier al vaker genoemd, o.a. de draagarmen. En laten die bij een Passat juist nog een stuk gevoeliger zijn, want die hebben 1 of andere hele fancy multi-link ophanging voor, en dat is nog gevoeliger als de wielophanging van een Volvo voor.

Mijn S80 heeft ook een (afneembare, originele Volvo) trekhaak, maar ik vraag me af of die ooit gebruikt is :P De kogel zelf ziet er nog als nieuw uit. Ik denk dat je daar niet zo heel bang voor hoeft te zijn. Denk dat een S80 minder vaak als trekauto gebruikt wordt als S60. Ofja, laat ik het zo zeggen, ik denk dat je sneller een mishandelde S60 tegen komt dan een mishandelde S80

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

ppFreddy schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:34:
[...]

Weet niet wat voor XC je hebt, maar de huidige Geartronics hebben geen aflaatdop ofzo. Wel een bout die erop lijkt, maar als je die losdraait komen er intern wat dingen los die niet los horen te zitten :p
Een drain plug heeft die van mij gelukkig nog wel, maar je hebt gelijk als je het over een afvulpunt hebt: de bout die je daarvoor zou kunnen aanzien bovenop de versnellingsbak houdt het e.e.a. vast binnen in de bak, bijvullen doe ik dan ook door de buis waar de peilstok inzit ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

mphilipp schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:26:
[...]

Klinkt idd niet best. Op zich maf dat dat ding er al meer dan een jaar staat. Je gaat dan denken dat er wel mensen zijn komen kijken, maar dat ze hard weggehold zijn... :)

Of zo'n S80 verkoopt gewoon voor geen meter. Op zich vreemd, want qua verbruik doet ie niet onder voor bv de Pasat variant die mijn broer rijdt. Zijn die Volvo's dan erg duur in onderhoud ofzo? Vallen ze eerder uit elkaar dan zo'n Volkswagen? Of is het alleen de decadente uitstraling van zo'n limousine als de S80?

Ik heb er nu een paar op het oog. Deze valt nu even af vanwege de (gevoelsmatige) bedenkingen. Eentje heeft niet eens 2 ton op de klok, maar is sinds 2011 door een kennis onderhouden. In die 3 jaar hebben ze 80k op de klok bijgezet en waren geen reparaties noodzakelijk (zeggen hunnie).
Altijd moeilijk te beoordelen. Hij ziet er nog netjes uit. Ik zou de mensen eens moeten zien, dat zegt soms ook al eea. Het is pas de 2de eigenaar.
Ook nog een andere, maar dat is zo'n hooby-projectauto. Perfect onderhouden, maar daar moet je dan ook voor betalen. Kost €1000 meer dan die ander maar is een jaar jonger (216k).

Maar de S80 is zeer zeker een interessante kar. Inderdaad beter uitgerust dan de S60 en het is eigenlijk voor mij al gauw goed op dat nivo. Als ik maar een cruis control en een goede audio heb, dan ben ik al tevreden (en uiteraard een comfortabele auto). Leer is heel fijn, maar dan moet ie wel stoelverwarming hebben. Veel knopjes is leuk, maar veel dingen zijn geen must. Navi heb ik geen behoefte aan, want ik werk nu op 1 plek en heb mijn mobiel voor Waze als ik ergens naar een vreemde plek moet.
Liever geen trekhaak, want ik weet dan niet of ze de versnellingsbak naar zijn grootje hebben getrokken met een Coco Petalo flat erachter :+

maar goed...eerst eens zien of ik een C70 kwijt kan raken
Het probleem van grote auto's is dat wanneer mensen een grote auto willen ze perse een stationwagon willen. Vandaar dat S60's en S80's een heel stuk moeilijker verkopen dan een V70. Lange statijden zijn daarom niet ongewoon, maar meer dan een jaar is wel weer erg lang. :P

Volvotips.com

Pagina: 1 ... 67 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.