Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.460 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:45

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Spuitelf schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:13:
Na veel wikken en wegen toch de knoop door gehakt. Gisteren een hele dag een proefrit gemaakt in een V40 D4 Momentum en aan het eind van de dag was ik verkocht. Twijfelde eerste tussen de V40-D4 en Audi A3.

Ik heb via mijn werkgever zojuist een V40 D4 Business R Design Plus Line besteld.
Wil je delen waarom je voor de V40 gegaan bent? Ik heb morgen een proefrit en ik twijfel ook heel erg tussen de A3 en de V40.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
zonoskar schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:12:
[...]

Wil je delen waarom je voor de V40 gegaan bent? Ik heb morgen een proefrit en ik twijfel ook heel erg tussen de A3 en de V40.
Voor mij waren het meerdere factoren..

1) Werkgever had zware voorkeur voor een diesel. De A3 G-tron was Aardgas/Benzine.
2) Nu ben ik met een fiscale waarde van €37500 klaar, waar dat bij een A3 G-tron S-line dat uitkwam op €41000.
3) Meer waar voor je geld bij de Volvo in tegenstelling tot de Audi. Nu ben ik bijna full-option, terwijl ik bij de A3 de noodzakelijk dingen gekozen had.

Daarnaast is de 190pk echt een groot verschil in vergelijking met de G-tron van Audi en heb ik een leuke korting gekregen bij Volvo aangezien al onze Volvo's bij dezelfde dealer vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 10:58
Jongens mijn v40 is binnen en ik heb hem eindelijk. Paar dingen die me opvielen. Verlichte pook is anders. Hier zit niet zo'n tweede laag glas overheen.

Start/stop systeem is blijkbaar standaard? Ik wist dat niet. Mooi meegenomen.

Hij is echt geweldig !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hmm, vreemd. Als ik onze configurator opstart en een V40 en een A3 configureer kom ik iets goedkoper uit bij de Audi. De Audi heeft dan wel maar 110 Pk. En ik hoef niet perse een S-line of R-design. Een g-tron mocht ik niet leasen (e-tron ook al niet).

@ibson: Pics or it didn't happen... :)

[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 08-08-2014 16:11 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 15:56
Tegen Augustus 2015 kan ik ook een nieuwe leaseauto gaan uitzoeken, en de Volvo V40 zag ik langskomen en die beviel goed met zoveel vermogen en toch 14% bijtelling.

Echter worden per 2015 de normeringen weer aangescherpt mbt CO2 uitstoot, waardoor de 14% categorie niet meer gehaald wordt. Weet iemand of Volvo de uitstoot mogelijk aanpast zodat in 2015 alsnog 14% bijtelling betaald hoeft te worden? Dit scheelt maar 3 gram CO2 vergeleken met 2014 (85 > 82 gr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:17
Dat is wel erg ver he. Augustus 2015. In de tussentijd hebben ze vast wel zat dingen bedacht. Als je eens een jaar terugkijkt en dan naar dit jaar kijkt dan zie je ook dat er veel verandert is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zou er niet op hopen. Ze hebben nu al flink wat truuks moeten uithalen. Misschien dat de D2 aangepakt kan worden om onder die 82g/km te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
Ik maak zo nog even een foto van de pook. Die lijkt anders dan normaal. Dacht eerst even dat het geen lichtgevende was maar hij geeft wel licht. Alleen er zit niet zon glazen ding overheen wat ik wel zag op foto's

Hier is hij dan :D
Afbeeldingslocatie: https://photos-1.dropbox.com/t/0/AABOGnBUV-UpVC8aKJo7KOk6Fxq7eMM4FGwWIGtqp4Gz1g/12/11296797/jpeg/1024x768/3/1407528000/0/2/IMG_20140808_145425.jpg/G1jeF29QRWGYSUx_OuKYt2Fmo6d3Xl6VI0kv727CwZg

Afbeeldingslocatie: https://photos-4.dropbox.com/t/0/AADUgC27GnGPGS8MkqMeRGxSsPpittgnzGE0OWL9WG4kAg/12/11296797/jpeg/1024x768/3/1407528000/0/2/IMG_20140808_151952.jpg/KGkoHDXGbKQNCAcwBWKA8F0K1a4zSLvY7GfQUSK7bjQ

[ Voor 19% gewijzigd door ibson op 08-08-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 14:39
ibson schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 20:43:
Ik maak zo nog even een foto van de pook. Die lijkt anders dan normaal. Dacht eerst even dat het geen lichtgevende was maar hij geeft wel licht. Alleen er zit niet zon glazen ding overheen wat ik wel zag op foto's

Hier is hij dan :D
[afbeelding]

[afbeelding]
Nice hoor :D

De versnellingspook met dat glazen ding is van het MY2014 model, de nieuwe heeft een andere. Dus dan heb je foto's van de oude gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Foto's doen het al niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
Ik kan er echt niet over uit komen. Wat een mooie auto. Voel me net een klein kind. Kwaliteit, stevig, strakke lijnen. Ik wil er in slapen. Ze hebben echt een mooie auto gemaakt.

Ik reed gisteren voor het eerst 's avsonds er in. Die sfeerverlichting voor en achter wat geweldig zeg! Mooie gloed over de dashboard en achterin ook.

[ Voor 30% gewijzigd door ibson op 09-08-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb vandaag gereden met de V40 D4. Wat een power! Stuurt fijn, ligt fijn in de bochten. Een paar minpuntjes vond ik ook. Ik vond hem in z'n 5 op de snelweg wel wat aan de tamme kant, om maar over de 6 te zwijgen. En bij het schakelen zit ik de hele tijd tegen de middenarmsteun aan. Hoe doen jullie dat? Ik heb de armsteun maar omhoog gezet, maar dat is ook niet alles. En het sport onderstel was wat aan de harde kant, op klinker weggetjes ben je flink aan het stuiteren (zelfs met de 16" wielen die er op zaten). Hoe rijdt het standaard onderstel?

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 09-08-2014 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
zonoskar schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 19:02:
Ik heb vandaag gereden met de V40 D4. Wat een power! Stuurt fijn, ligt fijn in de bochten. Een paar minpuntjes vond ik ook. Ik vond hem in z'n 5 op de snelweg wel wat aan de tamme kant, om maar over de 6 te zwijgen. En bij het schakelen zit ik de hele tijd tegen de middenarmsteun aan. Hoe doen jullie dat? Ik heb de armsteun maar omhoog gezet, maar dat is ook niet alles. En het sport onderstel was wat aan de harde kant, op klinker weggetjes ben je flink aan het stuiteren (zelfs met de 16" wielen die er op zaten). Hoe rijdt het standaard onderstel?
Klinkt alsof je een R-Design hebt gereden. Gewoon naar achter schuiven had moeten volstaan :). Bij de Summum en R-Design kan hij naar voren worden geschoven.

Ik moet zeggen dat ik hem nog nooit naar voren geschoven heb :),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het was een R design. Ik heb de armsteun zowel helemaal voorin en achterin geschoven, maar beide standen vond ik niet fijn.

Zit jij nooit in de knel met die armsteun dan? Of schakel je met je elleboog naast de armsteun (vond ik ook niet fijn).

[ Voor 27% gewijzigd door zonoskar op 09-08-2014 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het R-Design onderstel is maar 10mm verlaagd, dat is bijna verwaarloosbaar. Heb zelf 2x in een R-Design gereden, vergeleken met m'n Golf is het inderdaad een stuk harder maar lang niet zo hard als de Leon met sportonderstel die ik daarvoor had.

De armsteun heb ik weinig last van gehad, maar dat heeft ook te maken met hoe je je pook vast houdt/gebruikt. M'n vriendin had er wel last van namelijk. Ik kan me voorstellen dat als je er niet aan gewend bent het vervelend kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dan ben ik wel benieuwd hoe jullie dat doen.

De sportonderstel mag dan maar 10mm verlaagd zijn, het was wel erg stug en stuiteren op klinkerwegen. Ik hoop dat het standaard onderstel minder stug is. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
zonoskar schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 23:15:
Dan ben ik wel benieuwd hoe jullie dat doen.

De sportonderstel mag dan maar 10mm verlaagd zijn, het was wel erg stug en stuiteren op klinkerwegen. Ik hoop dat het standaard onderstel minder stug is. Klopt dat?
Het zal vast iets schelen, maar de V40 staat er om bekend dat die vrij hard geveerd is.

En maar weer eens een foto van mijn wagen, bijna een jaar in bezit :)
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/IMAG10971.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
D4 heeft sowieso het Dynamic chassis, ongeacht welke variant je neemt. Als je een D2 neemt heb je het Touring chassis.

Verder legde ik mijn arm meestal op de armsteun, ligt er denk ik ook aan hoe ver je naar achter zit. Nu schakel ik niet zoveel meer, slechts nog tussen P R N en D ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
Armsteun heb ik geen last van. Nu ben ik zelf 1 meter 70 denkt dat dat wel een rol speelt. :D

Vandaag voor het eerst achtergekomen wat dat lichtknopje doet aan mijn sleutel.
Ge-wel-dig

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/17O8FXsh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5OStqE6h.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door ibson op 10-08-2014 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mooie optie he dat lichtpakket ;)
fredkroket schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 00:01:
D4 heeft sowieso het Dynamic chassis, ongeacht welke variant je neemt. Als je een D2 neemt heb je het Touring chassis.

Verder legde ik mijn arm meestal op de armsteun, ligt er denk ik ook aan hoe ver je naar achter zit. Nu schakel ik niet zoveel meer, slechts nog tussen P R N en D ;).
Sowieso een Dynamic Chassis een heel stuk fijner... Veel meer stuurgevoel. Waar sommige mensen over gaan klagen bij een Sport Chassis dat ze juist teveel voelen en trillingen doorkrijgen, ik vind dat alleen maar fijner. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
zonoskar schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 22:46:
Het was een R design. Ik heb de armsteun zowel helemaal voorin en achterin geschoven, maar beide standen vond ik niet fijn.

Zit jij nooit in de knel met die armsteun dan? Of schakel je met je elleboog naast de armsteun (vond ik ook niet fijn).
In de knel met de armsteun? Als hij niet standaard op de R-Design zat, had ik het als losse optie gekozen. Lekker relaxt om mn arm daar op te laten rusten :D
ibson schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 00:35:
Armsteun heb ik geen last van. Nu ben ik zelf 1 meter 70 denkt dat dat wel een rol speelt. :D

Vandaag voor het eerst achtergekomen wat dat lichtknopje doet aan mijn sleutel.
Ge-wel-dig

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik ben 1.90, dus weet niet of de lengte een rol speelt. Volgens mij ligt het gewoon helemaal aan je zithouding :)

Ik heb de armsteun overigens altijd helemaal naar voren geschoven.

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 10-08-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Tankiej schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:29:
In de knel met de armsteun? Als hij niet standaard op de R-Design zat, had ik het als losse optie gekozen. Lekker relaxt om mn arm daar op te laten rusten :D
Ja, lekker relaxt steunen, maar bij het schakelen zit de armsteun niet in de weg van je elleboog dus? In mijn Audi heb ik ook een armsteun en die kon ik een stuk omlaag doen. En een automaat, helpt natuurlijk ook, hoef je niet zo vaak aan de pook te zitten.

Ik ben overigens 180cm. Ik zal er aan moeten wennen, want andere auto's in die klasse bevielen me niet echt (Leon, A3, Peugeot, etc. Alleen de Lexus CT kon me bekoren, maar die is me net wat teveel op luxe gericht en niet op sportief rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
zonoskar schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 19:05:
[...]

Ja, lekker relaxt steunen, maar bij het schakelen zit de armsteun niet in de weg van je elleboog dus? In mijn Audi heb ik ook een armsteun en die kon ik een stuk omlaag doen. En een automaat, helpt natuurlijk ook, hoef je niet zo vaak aan de pook te zitten.

Ik ben overigens 180cm. Ik zal er aan moeten wennen, want andere auto's in die klasse bevielen me niet echt (Leon, A3, Peugeot, etc. Alleen de Lexus CT kon me bekoren, maar die is me net wat teveel op luxe gericht en niet op sportief rijden).
Nee hoor, zit helemaal niet in de weg. Zal morgen als ik naar werk rijd eens kijken hoe ik m'n arm moet houden dat hij wel in de weg zou zitten. Ben nu wel benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
Zonnetje schijnt en pearl white springt er meteen uit. Prachtig. Kleur verandert. Zoals te zien eerste meer parel en tweede is meer wit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gQ4Fwfgh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RCkkApah.jpg
Tankiej schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:29:

Ik ben 1.90, dus weet niet of de lengte een rol speelt. Volgens mij ligt het gewoon helemaal aan je zithouding :)
Ik denk je lengte ook. Mijn armlengte is waarschijnlijk minder lang als jouw arm en hierdoor kom ik totaal niet in de knel. Ik raak het eigenlijk niet eens met koppelen.

[ Voor 9% gewijzigd door ibson op 10-08-2014 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Misschien lag het aan de stoel die ik helemaal in de onderste, laagste stand gezet had? Dan kom je ook dichter bij de armsteun met je elleboog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
zonoskar schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:07:
Misschien lag het aan de stoel die ik helemaal in de onderste, laagste stand gezet had? Dan kom je ook dichter bij de armsteun met je elleboog.
Dat kan heel goed. Ik vind het fijner om hoger te zitten. Dus mijn elleboog valt sowieso hoger eroverheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Heb er even opgelet toen ik net naar m'n werk reed, ik leun met m'n elleboog op de armsteun tijdens het schakelen. Schakelen gaat zo licht, het is genoeg om alleen je vingers/hand te bewegen ipv je hele arm :)
zonoskar schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:07:
Ik heb m'n stoel ook op de laagste stand staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 14:41
Ik ben momenteel aan het kijken voor een S80, ik heb twee wagens op het oog. Vraag mij af wat in mijn situatie het slimste is.

Ik rij elke dag 56 kilometer (woon-werk verkeer)
Daarnaast nog ongeveer 12.000 per jaar.

Mijn oog is gevallen op een S80 2.5t automaat uit 2005 met 156.000 op de teller. Redelijk wat opties maar geen luxe uitvoering.

Of een S80 D5 summon geatronic eind 2006 (MY07) met 127.000 op de teller

De 2.5t is 7950
De D5 is 13.950

Iemand een goed advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Probleem is dat je precies op het omslagpunt van een D5 zit qua kilometrage (onderhoud en afschrijving meegenomen). :P De 2.5T is een heerlijke motor kan ik je uit ervaring vertellen. :) Je kan met je kilometers ook een G3-wagen overwegen maar dan moet er wel een goed G3-systeem in zitten (niet goedkoopste van het goedkoopste). :)

De 2.5T zou al vrij rijk uitgerust moeten zijn toch? Het is niet toevallig een Elan of Elite-uitvoering?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Dat is idd het probleem, ik zit net rond het omslagpunt.

Er staat niet bij welke uitvoering die 2.5 is (nu vraag ik mij af of het uberhaupt wel een T is denk dat het een non turbo uitvoering is)
Die D5 heeft gewoon een heel dik optie pakket wat wel erg gaaf is maar ja centjes zijn ook belangrijk.

Probleem is beetje dat ik einde van de maand andere baan krijg en dus mijn lease auto kwijt raak. Dan moet je redelijk snel schakelen maar toch ook een goeie mooie auto vinden.

G3 heb ik ook aan zitten denken, had zo snel even gekeken als je het er in wil laten zetten ben je al snel zo een 2800 euro kwijt (als ik goed gekeken heb). Dat maakt het zoeken toch weer wat lastiger. Mijn totale budget is max 15k.

Update: Tis idd een gewone dus geen T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:54

-tom-562

Oliesjeik

2.5 is altijd een turbo, anders is het een 2.4 (140 of 170pk).
Ik heb zelf een S80 2.5T automaat, ik rij er zelf rond de 1:11 mee. Vorige week ben ik er mee naar Spanje gereden, en t/m Parijs was het zelfs 1:13 (en dan reden we met 4 man in totaal, bagage, en 130 km/h op de CC). Na Parijs t/m onze bestemming in Spanje (inclusief binnendoor door de Pyreneeën) was het uiteindelijk gemiddelde 1:12 d:)b

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

Dracula schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:49:
Ik ben momenteel aan het kijken voor een S80, ik heb twee wagens op het oog. Vraag mij af wat in mijn situatie het slimste is.

Ik rij elke dag 56 kilometer (woon-werk verkeer)
Daarnaast nog ongeveer 12.000 per jaar.

Mijn oog is gevallen op een S80 2.5t automaat uit 2005 met 156.000 op de teller. Redelijk wat opties maar geen luxe uitvoering.

Of een S80 D5 summon geatronic eind 2006 (MY07) met 127.000 op de teller

De 2.5t is 7950
De D5 is 13.950

Iemand een goed advies?
Koop een D5 met wat meer kilometers die distributie en wat andere zaken al gehad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Nou ben bij die 2.4 (zou zweren dat er eerst 2.5 stond) geweest maar viel erg tegen.
Auto was redelijk onderhouden, stoelen waren dramatisch en de automaat maakte bij van P naar N en naar D een klonk geluid. Stuur zat scheef, of niet goed uitgelijnd.

Al met al viel het wat tegen.

Nu maar weer verder zoeken.

Mbt neem een d5 met wat meer km's wat voor andere zaken bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:39
Dracula schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:43:
Dat is idd het probleem, ik zit net rond het omslagpunt.

Er staat niet bij welke uitvoering die 2.5 is (nu vraag ik mij af of het uberhaupt wel een T is denk dat het een non turbo uitvoering is)
Die D5 heeft gewoon een heel dik optie pakket wat wel erg gaaf is maar ja centjes zijn ook belangrijk.

Probleem is beetje dat ik einde van de maand andere baan krijg en dus mijn lease auto kwijt raak. Dan moet je redelijk snel schakelen maar toch ook een goeie mooie auto vinden.

G3 heb ik ook aan zitten denken, had zo snel even gekeken als je het er in wil laten zetten ben je al snel zo een 2800 euro kwijt (als ik goed gekeken heb). Dat maakt het zoeken toch weer wat lastiger. Mijn totale budget is max 15k.

Update: Tis idd een gewone dus geen T
Heb vrij recent, als in 2 maand geleden, een G3 inbouw laten doen voor 1750 euro compleet. Weliswaar in een Saab 900 maar ook Zweeds :P Kan me voorstellen dat een ander type motor duurder is, meer injectoren bijvoorbeeld, maar zoveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

O+
Dracula schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:20:
Nou ben bij die 2.4 (zou zweren dat er eerst 2.5 stond) geweest maar viel erg tegen.
Auto was redelijk onderhouden, stoelen waren dramatisch en de automaat maakte bij van P naar N en naar D een klonk geluid. Stuur zat scheef, of niet goed uitgelijnd.

Al met al viel het wat tegen.

Nu maar weer verder zoeken.

Mbt neem een d5 met wat meer km's wat voor andere zaken bedoel je?
Dat het ding nu al een klonk geluid maakt is niet goed. Dat doet die van mij lichtelijk, maar die heeft al bijna 3 ton gelopen, maar schakelt verder goed (de bak moet binnenkort wel een keer gespoeld worden)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
-tom-562 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:40:
O+
[...]

Dat het ding nu al een klonk geluid maakt is niet goed. Dat doet die van mij lichtelijk, maar die heeft al bijna 3 ton gelopen, maar schakelt verder goed (de bak moet binnenkort wel een keer gespoeld worden)
Daarom, deze valt af, de uitvoering viel ook tegen. Denk kinetec maar dan nog net iets minder. Al met al was het geen succes nummer.

Nu op zoek maar of een mooie d5 (eventueel dus al wat gevonden al ben ik benieuwt waarom ik de suggestie kreeg een met wat meer kilometers) of een benzine en eventueel een g3 installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zeker met een S80 zou ik ook rustig rondkijken naar een uitvoering die dik in de opties zit, als je toch kan kiezen.. Ik heb in basis een Elite uitvoering, maar als ik de optielijst erbij pak is wel zo'n beetje alles aangevinkt.
Verdiep je b.v. eens in de diverse opties. Het zou zonde zijn als je er eentje koopt die een aantal leuke opties mist die je wel graag zou willen hebben uiteindelijk. Er zijn b.v. 3 soorten audio-systemen; performance, high performance en premium (van Dynaudio). Ik heb zelf high performance (4CD wisselaar, 9 speakers, Dolby Surround en een aparte versterker), i.c.m. een RTI navigatiesysteem (breedbeeld) en een autotelefoon (met handsfree). Dat audio-systeem klinkt errrug goed (Premium klinkt nog beter, maar volgens 'kenners' is het verschil lang niet zo groot als b.v. tussen performance <--> high performance). Verder heb ik ook de 'sportstoelen' (elektrisch verstelbaar) i.c.m. half leer/half alcantara (zwart). Die sportstoelen en het audiostysteem was bij mij echt een must ;)
Vanaf 2003 (of 2004) is de S80 trouwens gefacelift. Dat zie je aan de koplampen, achterlichten (met LED) en meegespoten sierstrips (en nog wat andere kleine dingen)

[ Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 11-08-2014 21:07 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Misschien een idee om in Duitsland te kijken voor een mooi exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

In Nederland zijn Volvo-sedans doorgaans goedkoper. :P Hier schrijf je dik af op een grote sedan (want als men in NL een grote auto wil, dan maar meteen een stationwagon). In Duitsland zijn grote sedans wel gewild en dat merk je meteen aan de prijzen. Het gat tussen een S60 en V70 is hier in NL gigantisch groot, terwijl in Duitsland de vraagprijzen voor een S60 en V70 eigenlijk hetzelfde zijn. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nog een vraagje voor de V40 rijders. Ik zat tijdens de proefrit best wel tegen de ruitensproeiers aan te kijken. Gaat dat wennen? En die voorruit met waterafstotend glas, werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik zit erg laag dus van binnenuit zie ik de sproeiers niet of nauwelijks. Van buiten vind ik ze erg lelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
Ondanks ze in carresoriekleur zijn vanaf momentum, is de binnenkant waar water uit komt, zwart, dus opvalt. Ik zelf zie ze eigenlijk niet meer. Denk dat het wenning is.

[ Voor 5% gewijzigd door ibson op 11-08-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 16:54
zonoskar schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 21:54:
Nog een vraagje voor de V40 rijders. Ik zat tijdens de proefrit best wel tegen de ruitensproeiers aan te kijken. Gaat dat wennen? En die voorruit met waterafstotend glas, werkt dat?
Dat zit alleen op de zijruiten. Is een nutteloze optie volgens de dealer en volgens mij ook, dit kan onmogelijk blijven werken maar is een eenmalige coating. Wil je dit proberen koop dan eens een flesje Rain-X.

Ruitensproeiers zijn totaal niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja, tot die conclusie was ik eigenlijk ook al gekomen na het lezen van wat reviews. En dat het na 3 jaar elk jaar opnieuw gedaan moet worden.

Het enige waar ik nog mee worstel (behalve de kleur dan), R-design met Xenon en Business pakket, of Momentum met Xenon en Business pakket en het Intellisafe pakket? Hmm. Komende zaterdag nog proefritjes in een Audi A3 (met 1.6 TDi en 1.4 TFSi CoD) Ik denk niet dat die mij gaan overtuigen :) al ben ik wel heel benieuwd naar de 1.4 CoD motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
zonoskar schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:44:
Ja, tot die conclusie was ik eigenlijk ook al gekomen na het lezen van wat reviews. En dat het na 3 jaar elk jaar opnieuw gedaan moet worden.

Het enige waar ik nog mee worstel (behalve de kleur dan), R-design met Xenon en Business pakket, of Momentum met Xenon en Business pakket en het Intellisafe pakket? Hmm. Komende zaterdag nog proefritjes in een Audi A3 (met 1.6 TDi en 1.4 TFSi CoD) Ik denk niet dat die mij gaan overtuigen :) al ben ik wel heel benieuwd naar de 1.4 CoD motor.
Intellisafe pakket is vrij duur als je geen automaat hebt (voor wat je krijgt).

De ACC met Queue Assist is ideaal (en de meeste fijne optie uit dit pakket), maar zonder automaat is het enkel ACC. Daarnaast is ACC alleen fijn bij een bepaalde drukte, is het te rustig dan kan de auto behoorlijk hard remmen (bv. als je met 140 op een vrachtwagen af rijdt, dan moet je erg onnatuurlijk vroeg naar links, anders gaat hij vol in de ankers). Daarnaast laat hij in de file een redelijke ruimte vrij (kortste afstand is ongeveer 2x van wat mensen normaal aan ruimte laten), dus je hebt allerlei slimmeriken die je rechts voorbij zouden willen (je sluit immers niet genoeg aan en dan is men in ieder geval 1 auto opgeschoten).

LKA is een optie die eigenlijk altijd uitstaat (zeker het corrigeren, je kunt de geluidstonen nog welaan laten staan), Als je met LKA (inclusief corrigeren) aan hebt staan en je knippert een fractie te laat, dan stuur de auto gewoon even tegen. Erg irritant. Daarnaast, met losse handjes rijden kan ook weer niet, want hij corrigeert maar 3x achter elkaar (en dan schakelt hij uit) :+.

BLIS en LCMA staan wel altijd aan, maar ik negeer het vaak (zo af en toe gaan de BLIS lampjes branden (aantal keer gehad op 80-km weg)), de LCMA knippert als waarschuwing bij het invoegen in een andere strook, maar is mij te zenuwachtig. Ik kan me wel voorstellen dat met slecht zicht (donker) je meer aan de lampjes hebt.

Wel waardevol is CTA, als je achteruit een parkeervak uit rijdt, dan "kijkt" hij in de straat en waarschuwt je. Dat werkt wel echt goed.

Verkeersborden-herkenning is leuk, geen must. Daarnaast mist hij nog wel eens een bord, of ziet hij een bord dat niet van toepassing is voor je. Verder heb je met alle onderborden die wij hier in Nederland hebben een probleem, je ziet dan bv een bord 100, waarbij je nog op het display ziet dat er een onderbord onder zat. Maar wat het onderbord dan weer inhield, dat zie je niet.

Grootlichtassistent is leuk en werkt vrij goed, ik rij alleen niet privé met mijn auto (dus niet vaak in het donker) dus hij is nog niet veel gebruikt. Die keren dat ik het gebruikt had, had werkte het vrij aardig (bij Amsterdam aangezet, pas onder Rotterdam ging het grote lichte voor de eerste keer aan). Aan als er een vangrail tussen de rijbanen zit, dan kreeg ik toch vrij veel seintjes van de andere bestuurders dat ik mijn grootlicht aan had.

Ik zou mijn geld er niet opnieuw aan uitgeven denk ik, zeker niet zonder automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik zit nu met dezelfde keus al Zonoskar. Omdat ik al een V40 D2 heb gehad en nu een D4 ga rijden, kies ik expres wel voor het complete Intellisafe pakket (op een Momentum). Na 1 jaar ermee gereden te hebben ben ik toch aan de meeste zaken wel verknocht geraakt. BLIS scheelt me gewoon de helft over de schouder kijken (als het lampje brand dan wacht ik nog wel ff en kijk ik niet verder over mijn schouder). Daarentegen kan het soms gaan knipperen als je lastig moet invoegen tussen twee vrachtwagens bijvoorbeeld.
Bij mij is het sowieso vrij nuttig, omdat ik vrij ver naar achteren zit, en dus de deurstijl direct naast mij heb en daardoor niet direct naast mij naar buiten kan kijken.

Bij LKA heb ik het sturen meteen uitgezet. Trilling + signaal in dashboard blijven aan en is al met al vrij nuttig.
Collision Warning werkt prima. Soms reageert hij wat te snel als je zoals ik op de D2 alleen het laseroogje hebt zonder de radar van de ACC. Hij kan dan soms bijv reageren op de verkeerscameras boven de weg (bijv de camera's in de portalen op de ijsselbrug bij Zwolle).
CTA is echt ideaal. Reageert op alle levende/bewegende zaken achter je en opzij van je. Dus ook honden/katten/wandelaars/fietsers/auto's etc.

Ik maak nu dus de bewuste keuze voor Momentum + wat pakketten. Gaat vandaag de bestelling in. Zal de complete config tzt even plaatsen.

Als je trouwens xenon overweegt, zou ik even kijken of je voor de paar 100e meer de WinterLine niet wilt hebben. Dan hoef je in de winter niet meer te krabben. Scheelt in lease niet heel veel en je krijgt er meer comfort voor terug.

[ Voor 7% gewijzigd door Get!em op 12-08-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Misschien moet ik overwegen om alleen de ACC te nemen, maar dan heb je dus iets van 400 euro korting. Xenon in de Winterline had ik inderdaad al aangevinkt, voor mij een must. Ik neig nu eerder naar de R design dan de momentum met extra pakket vanwege het leer en de mooie Rebel kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bart-Willem schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 21:51:
In Nederland zijn Volvo-sedans doorgaans goedkoper. :P Hier schrijf je dik af op een grote sedan (want als men in NL een grote auto wil, dan maar meteen een stationwagon). In Duitsland zijn grote sedans wel gewild en dat merk je meteen aan de prijzen. Het gat tussen een S60 en V70 is hier in NL gigantisch groot, terwijl in Duitsland de vraagprijzen voor een S60 en V70 eigenlijk hetzelfde zijn. :)
In de UK is het ditto, ik wou eigenlijk een V70 maar het prijsverschil was zo groot dat ik uiteindelijk toch met een S60 thuis kwam..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
@zonostar, kijk eens naar bussines styling pack. Is bijna hetzelfde 'sport' look als wat je met een r-design hebt. (Uiterlijk). Ik stond voor diezelfde keuze en heb uiteindelijk een momentum gedaan met wat pakketten en voor de uiterlijk een business styling pack.

Ovale uitlaten met diffuser
Grijze spiegelkappen
Sportpedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@ibson: Maar dan kun je geen Rebel blue kiezen, toch? Mijn vriendin vind dat een mooie kleur, ik ook trouwens. En onze kat heet Rebel, dus dat matcht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:21
@ibson, die pook had ik ook over gepost toen ik 2 weken geleden mijn V40 kreeg. Die is helaas helemaal vervangen ivm de vorige V40. Erg jammer want die pook was EN veel fijner met schakelen (stuk steviger) en gewoon een stuk mooier. Waarom ze die nu weer veranderd hebben..... Hij is overigens wel verlicht idd maar lang niet zo mooi als die glazen pook.

Hoe vind je verder het HK geluidssysteem? Ook last van kraken bij lage tonen? Ik heb volgende week een afspraak bij de dealer, dan gaan ze bekijken of ze er er iets aan kunnen doen.

Verder zou ik mijn kleur, de power blue, toch wel aanraden. Prachtige kleur die je niet veel op de weg ziet. Nu ik dit zeg is mijn opmerking dus wat dom dus vergeet die maar ::)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja, power blue is mijn 2de keus :) Ook heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
@juancho, ik weet gelukkig niet hoe die vorige pook voelde dus het maakt me niet echt uit. Ik twijfelde inderdaad of het wel verlicht was totdat het savonds werd.

Ik heb high performance audio en niks kraakt. Ik moet zeggen dat dat ding best hard kan en de bass is voor mij echt voldoende. Het verbaasde mij eerlijk gezegd.

Ik ben voor de chrystal pearl white gegaan, dus het probleem met kleuren had ik niet. Overigens was die kleur alleen met de normale versies beschikbaar dus het kwam goed uit.

We hadden een paar weken ook over die bandenspanningsensor. Mijn auto zat net in die week toen ze er mee begonnen. Dus die zit er ook bij :D

Ik vraag mijn trouwens af. Die navigatie. Hoe werken de flitspalen? Worden er ook mobiele flitspalen in gezet? Ik zag namelijk radiostation bij instellingen staan. Maar heb dit nog niet kunnen testen.

[ Voor 25% gewijzigd door ibson op 12-08-2014 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-10 12:43

Joostk

Barkrukprofeet

Ik zag vandaag een V40 rijden met rode spiegels terwijl de rest van de auto wit was.
Dat het mogelijk is om de kleur van je spiegels aan te passen. Ok je kan alu spiegels kiezen maar ook een andere lak kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mij lijkt dat de spiegels makkelijk even zelf onderhanden te nemen zijn. Hetzij met een spuitbus, folie of plastidip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
Inderdaad. Ik kon alleen kiezen uit carrosserie kleur of alu. Tenzij hij zelf heeft onderhandeld met de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
zonoskar schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:51:
Mij lijkt dat de spiegels makkelijk even zelf onderhanden te nemen zijn. Hetzij met een spuitbus, folie of plastidip.
Je kunt ook gewoon spiegelkappen in een bepaalde kleur los bestellen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:41

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Net terug van mijn schoonzus en zwager naar Düsseldorf brengen... In de praktijk is de topsnelheid van de C30 D2 190km/h. :D

Hij zit dan op zo'n 3300 toeren en verbruikt 1:9...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 20:10
fredkroket schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:26:
[...]

Intellisafe pakket is vrij duur als je geen automaat hebt (voor wat je krijgt).

De ACC met Queue Assist is ideaal (en de meeste fijne optie uit dit pakket), maar zonder automaat is het enkel ACC. Daarnaast is ACC alleen fijn bij een bepaalde drukte, is het te rustig dan kan de auto behoorlijk hard remmen (bv. als je met 140 op een vrachtwagen af rijdt, dan moet je erg onnatuurlijk vroeg naar links, anders gaat hij vol in de ankers). Daarnaast laat hij in de file een redelijke ruimte vrij (kortste afstand is ongeveer 2x van wat mensen normaal aan ruimte laten), dus je hebt allerlei slimmeriken die je rechts voorbij zouden willen (je sluit immers niet genoeg aan en dan is men in ieder geval 1 auto opgeschoten).

LKA is een optie die eigenlijk altijd uitstaat (zeker het corrigeren, je kunt de geluidstonen nog welaan laten staan), Als je met LKA (inclusief corrigeren) aan hebt staan en je knippert een fractie te laat, dan stuur de auto gewoon even tegen. Erg irritant. Daarnaast, met losse handjes rijden kan ook weer niet, want hij corrigeert maar 3x achter elkaar (en dan schakelt hij uit) :+.

BLIS en LCMA staan wel altijd aan, maar ik negeer het vaak (zo af en toe gaan de BLIS lampjes branden (aantal keer gehad op 80-km weg)), de LCMA knippert als waarschuwing bij het invoegen in een andere strook, maar is mij te zenuwachtig. Ik kan me wel voorstellen dat met slecht zicht (donker) je meer aan de lampjes hebt.

Wel waardevol is CTA, als je achteruit een parkeervak uit rijdt, dan "kijkt" hij in de straat en waarschuwt je. Dat werkt wel echt goed.

Verkeersborden-herkenning is leuk, geen must. Daarnaast mist hij nog wel eens een bord, of ziet hij een bord dat niet van toepassing is voor je. Verder heb je met alle onderborden die wij hier in Nederland hebben een probleem, je ziet dan bv een bord 100, waarbij je nog op het display ziet dat er een onderbord onder zat. Maar wat het onderbord dan weer inhield, dat zie je niet.

Grootlichtassistent is leuk en werkt vrij goed, ik rij alleen niet privé met mijn auto (dus niet vaak in het donker) dus hij is nog niet veel gebruikt. Die keren dat ik het gebruikt had, had werkte het vrij aardig (bij Amsterdam aangezet, pas onder Rotterdam ging het grote lichte voor de eerste keer aan). Aan als er een vangrail tussen de rijbanen zit, dan kreeg ik toch vrij veel seintjes van de andere bestuurders dat ik mijn grootlicht aan had.

Ik zou mijn geld er niet opnieuw aan uitgeven denk ik, zeker niet zonder automaat.
Intellisafe heeft mij inmiddels 2x gered (op 10k km), beide keren toen er een idioot achter een vrachtwagen vandaan schoot met 80, en ik aankwam met 130. Ik reed op de cruise, en voordat ik mijn voet naar het rempedaal kon brengen, was de auto al zelf aan het remmen.

Daarnaast vind ik dat het systeem heel veel vertrouwen wekt, door alles eigenlijk. Ik heb alles dan ook altijd aan staan, ook de lane assist.

Voor referentie, ik rij 1600km in de week, en ik zou het er altijd op nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Duidelijk verschillende meningen. Als ik het kon betalen, dan had ik het er zeker op genomen. Maar 50 euro p/mnd extra bij het leasebudget optellen vind ik net wat teveel. Dan heb ik liever Xenon en 17" wielen. Als ik @fredkroket zo lees denk ik dat ik ongeveer dezelfde indruk zou hebben van het systeem. Ik ben ook eigenlijk alleen geïnteresseerd in de ACC, maar dat is bijna net zo duur als het hele pakket.

Ik heb eigenlijk ook de Security line (LINE3) eraf gehaald. Keyless drive zou ik graag hebben, maar dat dit dan samen moet met het alarm maakt het gewoon te duur. Alleen keyless start vind ik onzinnig (schijnt dat je na het starten de sleutel gewoon uit het slot kan nemen). Ik heb nu deze opties staan:

Volvo V40 D4 Business R-Design 5D 140kW, Rebel Blue Solid

Business Pack Connect (LINE1)
Winter line (LINE7)
Park Assist camera achter (790)
Stuurbekrachtiging met drie instellingen voor gevoeligheid (877)
Lichtmetalen velgen 17" Freja diamond cut/dark grey 205/50 R17

(en nog wat gratis/goedkope dingen zoals geen model aanduiding en 12V in koffer)

Ik dacht dat bij de park assist pilot geen camera zat, dus heb ik die camera los aangevinkt omdat ik het zicht naar achteren erg beperkt vond. Of kan ik beter de park assist pilot nemen en vertrouwen op het systeem? Werkt dat overigens ook om ergens achteruit in te parkeren (zoals bij Lexus)? Of alleen parallel parkeren? Werkt die park camera alleen als je de auto in z'n achteruit hebt staan, of kun je ook tijdens het rijden naar achteren kijken?

Ik ben wel heel erg aan het twijfelen of ik het extra geld voor het panoramadak er voor over heb. Heel erg :)

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 13-08-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Weet iemand een overzicht waarbij je kan zien wat summum/momentum/family-line en al die andere paketten inhouden? Het verschilt namelijk per model en ook nog eens per jaartal. Als je een 2e hands model wil aanschaffen is twee maanden verschil soms net het verschil tussen wel/geen PDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sowieso staan alle actuele prijslijsten van de V40 gewoon op de site, inclusief de verschillen tussen Base/Kinetic/Momentum/Summum en R-Design.

Ook eerdere jaren staan erop: Prijslijsten oudere bouwjaren.

Edit: zo te zien hebben ze per MY2014 besloten om bijvoorbeeld de xenon lampen uit de standaarduitrusting van de Summum te halen. Hij is wel 300 euro goedkoper geworden, de Momentum ook en de Kinetic 200. Er zijn vast nog meer dingen gewijzigd toen :)

[ Voor 22% gewijzigd door J0YR1D3R op 13-08-2014 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:09:
Sowieso staan alle actuele prijslijsten van de V40 gewoon op de site, inclusief de verschillen tussen Base/Kinetic/Momentum/Summum en R-Design.

Ook eerdere jaren staan erop: Prijslijsten oudere bouwjaren
Die ken ik, zoek nu een overzicht waaruit ik kan opmaken wanneer een optie standaard werd. Zoiets als:

Cruise control; losse optie tot 2002, standaard in summum tot 2007. vanaf MY2008 standaard in elke Volvo.

Ben bang dat ik het zelf moet gaan fabriceren. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Klein vraagje voor hier... wat is een acceptabele kilometerstand voor een S60 op LPG?
Ik zit daar nu een piep klein beetje naar te kijken. Er staan er redelijk wat te koop met kilometerstanden tussen de 300k en 450k km.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ligt ook aan het onderhoud. Maar 3 ton is geen rare km-stand ofzo. Overigens daar kom ik weer kijk ook eens naar een S80, die zitten vrij vaak in dezelfde gewichtsklasse als een S60

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Phyc schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:17:
[...]

Intellisafe heeft mij inmiddels 2x gered (op 10k km), beide keren toen er een idioot achter een vrachtwagen vandaan schoot met 80, en ik aankwam met 130. Ik reed op de cruise, en voordat ik mijn voet naar het rempedaal kon brengen, was de auto al zelf aan het remmen.

Daarnaast vind ik dat het systeem heel veel vertrouwen wekt, door alles eigenlijk. Ik heb alles dan ook altijd aan staan, ook de lane assist.

Voor referentie, ik rij 1600km in de week, en ik zou het er altijd op nemen..
Ik denk dat het deels iets persoonlijks zal zijn. Ik rij vrij vaak vlot door en dan zet ik hem expres op CC ipv ACC (dit om de onverwachtse rem acties eruit te halen, noodstopfunctie blijft overigens gewoon werken). Daarnaast als je "doel" voor de radar is verdwenen (bv leeg stukje snelweg), pakt hij soms gewoon niet lekker een nieuwe auto op (als je bv een bocht naar links hebt op de snelweg, waarbij jij op de linkerbaan zit, dan ziet hij de auto recht voor je als doel (die dus feitelijk op de rechterbaan zit) en niet de auto in jouw baan. Dat is vreemd, gezien LKA tocht weer lijntjes\rijbanen kan herkennen.

Verder moet iemand wel heel laat naar links schieten wil je systeem automatisch remmen, pas bij een bepaalde hoeveelheid "zicht" wordt er pas ingegrepen. Daarnaast zit je nog steeds zelf achter het stuur en je herkent de "ik-rij-80-achter-een-vrachtwagen, ik-hanteer-de-sturen-knipperen-kijken-methode" bestuurders met 1600 km per week hoop ik wel.

Daarnaast vind ik zelf dat je gewoon onoplettend word... In de file, even op je telefoon spieken, maar ja, dat doe je steeds langer. De auto stopt immers vanzelf, gaat bijna vanzelf weer rijden. Eerst doe je het bij stapvoets, dan bij filesnelheden en tot slot op snelheden waarbij het mogelijk niet meer zo slim is.

Overigens had ik over Collision Warning met Full Auto Brake nog niets gezegt :+. Collision warning is zelfs met de afstand op "kort" regelmatig zenuwachtig (als je bv een auto gaat inhalen, maar eerst even goed gang maakt), of bij regen gaat hij te pas en te onpas af bij zaken die boven de weg hangen. Full Auto Brake heeft me op het dorp al 2x stilgezet (ging rechtsaf, er rijdt een auto in de straat (meter of 20 verder) die ik dus in ga (die me tegemoet komt).BAM! Stil, hoop getoeter achter me, maar ik kon er niets aan doen.

Heb er nu 20.000 mee gereden en de systemen mogen echt nog wat meer finetuning hebben, dus op dit moment zou ik het niet nogmaals nemen (voor dat geld). Misschien dat ik met een andere rijstijl meer plezier van het pakket kan hebben, op dit moment vind ik (let op, persoonlijke mening) het dus niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Dat zijn toch echt system die ik pertinent _niet_ zou willen op mn auto, precies vanwege dat soort dingen en risico's. Stel dat het systeem midden op de snelweg ineens de handrem er op gooit, door een sensorfoutje ofzo *ril*...

Anyway, S60 of S80 gaat het niet worden, gewoonweg te zwaar (1500+kg) dus duur voor mij. Ik rij nu een 900kg Clio :P

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:00

Cheezus

Luiaard

zonoskar schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:46:
Ik heb eigenlijk ook de Security line (LINE3) eraf gehaald. Keyless drive zou ik graag hebben, maar dat dit dan samen moet met het alarm maakt het gewoon te duur. Alleen keyless start vind ik onzinnig (schijnt dat je na het starten de sleutel gewoon uit het slot kan nemen).
Dat klopt, ik haal de sleutel altijd uit het contact omdat anders m'n huissleutel (enige wat ik er verder aan heb hangen) tegen het dashboard ligt te rammelen. Een ouderwetse sleutel in het stuur vind ik handiger eigenlijk.
Mocht je overigens de motor af laten slaan (doet m'n vrouw wel eens, de D2 is vrij gevoelig bij lage toeren) hoef je niet de sleutel terug te stoppen, door de koppeling in te trappen start de motor vanzelf weer.
Ik heb nu deze opties staan:

Volvo V40 D4 Business R-Design 5D 140kW, Rebel Blue Solid

Business Pack Connect (LINE1)
Winter line (LINE7)
Park Assist camera achter (790)
Stuurbekrachtiging met drie instellingen voor gevoeligheid (877)
Lichtmetalen velgen 17" Freja diamond cut/dark grey 205/50 R17

(en nog wat gratis/goedkope dingen zoals geen model aanduiding en 12V in koffer)

Ik dacht dat bij de park assist pilot geen camera zat, dus heb ik die camera los aangevinkt omdat ik het zicht naar achteren erg beperkt vond. Of kan ik beter de park assist pilot nemen en vertrouwen op het systeem? Werkt dat overigens ook om ergens achteruit in te parkeren (zoals bij Lexus)? Of alleen parallel parkeren? Werkt die park camera alleen als je de auto in z'n achteruit hebt staan, of kun je ook tijdens het rijden naar achteren kijken?

Ik ben wel heel erg aan het twijfelen of ik het extra geld voor het panoramadak er voor over heb. Heel erg :)
Camera mis ik niet echt maar de parkeersensoren zijn wel vrij gevoelig, bij een terminale piep heb je alsnog 20cm ruimte over. In krappe drukke straatjes heb je die 20 cm soms wel nodig. Ik reed gewoon op gevoel ~15cm door na de terminale piep (was geen sensoren gewend dus het was op zich al een verbetering).

Panorama dak vind ik heerlijk, in combinatie met lichte bekleding geeft dit een erg ruimtelijk gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Panorama dak had ik ook graag gewild, tot ik hoorde dat die niet eens open kon... 8)7 . Dan heeft het voor mij echt geen toegevoegde waarde om daar fors in te investeren. Goedkoop is dat dak namelijk niet...
Het is wel lekker om het dak open te kunnen hebben en een fris (zee) windje door je auto te hebben. Echt bijzonder slecht dat dat dak niet open kan...

Verder nog over de Harman Kardon speakers. Ik heb even met een collega over gehad en die heeft in zijn Megane een Bose systeem. En daar zit het zo:

http://www.bose.nl/NL/nl/...GB_150_v1_tcm55-67106.pdf

Heel duidelijk dus dat er een losse subwoofer inzit. Kan iemand mij uitleggen hoe dat in de V40 zit? Als ik het goed begreep zit er geen losse subwoofer in maar is dit geïntegreerd met de boxen in de voorste deuren? Wederom een bijzonder slechte oplossing van Volvo dan....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Hoezo een bijzonder slechte oplossing? Ik heb in mijn S80 een high performance systeem zitten, en ik mis niet echt een subwoofer... (in het verleden heb ik altijd met een losse 12" subwoofer gereden, dus ik weet wat ik eventueel mis ;)).
Overigens klinkt zo'n Megane Bose uitvoering niet zo bijzonder imo (op m'n werk hebben we er een paar)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Slechte oplossing in de zin van dat de sub niet de ruimte krijgt in de deuren die het wel nodig heeft om de lagere tonen goed te laten klinken. De techniek is prima, de bouw in de auto alleen bijzonder slecht.. Ik weet niet of je de discussie hierover gelezen hebt (in dit topic ook) maar een korte samenvatting. Gaat overigens niet om het high performance systeem (had ik ook in mijn vorige v40, dikke prima) maar om de Harman Kardon premium set...

Bij mij lijkt het wel alsof de boxen zijn opgeblazen als ik bijv. een dance nummer draai met een redelijke bass/kick en dan op + 65% van het volume.
Dat is volgens mij inderdaad het 'probleem' met de set HK, dat in combinatie met het vastzetten van deze speakers in de deurpanelen die daar te slap (lees niet stijf genoeg) voor zijn. Wanneer ik Decaf - White Clouds op iets meer dan half volume laat spelen (bass neutraal, treble iets omlaag, en de equalizer op: 60Hz 3 of 4 streepjes omhoog, 200Hz streepjes omlaag, 1.000Hz neutraal, 3.000Hz 2 streepjes omhoog, 10.000Hz 3 of 4 streepjes omhoog) slaan de deurpanelen meer dan 1cm uit, wat feit duidt om het verloren gaan van energie en het veranderen van de hoeveelheid lucht achter de speaker, wat resulteert in (destructieve) interferentie en/of resonantie.

Als het deurpanelen dan uit fase gaan trillen dan werkt dat exact averechts op het geluid, en dat wordt vooral veroorzaakt bij inderdaad die >150Hz tonen die je in principe niet via de speakers in de deuren zou willen laten verlopen (waar je eigenlijk de knip op +/- 250Hz zou willen leggen overigens). Bij resonantie krijg je juist dat het deurpaneel wel in fase meetrilt, maar dan wordt die specifieke toon weer veel te hard en lijkt het alsof de auto uit elkaar trilt...

De techniek ansich is niet zo het issue (versterkers en speakers), die zijn kwalitatief best prima, maar wel de opbouw en de (onvoorziene negatieve) effecten, interferentie en resonantie, die deze keuze met zich mee brengt.....

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 13-08-2014 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Schijnt dat het HK systeem in de V40 nogal last heeft van trillen. Er zit inderdaad geen subwoofer in. Geen idee of je dat er naderhand nog bij kan zetten, maar ik verwacht van niet. Daarom ga ik voor het normale audio systeem. Dat klonk voor mij redelijk goed en met mijn testsong van The Chemical Brothers klonk de swoop redelijk goed, met maar een klein beetje gekraak, en dat op 60% van het volume (hard genoeg om je trommelvliezen te doen barsten :))

@Cheezus: bedankt. Ik heb dan wel het R-design interieur wat erg donker is (ook donkere hemel). Zou het panoramadak dan nog steeds wat toe voegen? Ik vind niet erg dat het niet open kan, ik heb immers airco. Het blijft 25 euro per maand natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Het performance systeem was/is ook prima. Die had totaal geen last van trillingen en/of kraken. Waarom het dus bij de Harman kardon premium helemaall fout gaat is mij echt een raadsel. Zoiets test je toch van te voren? Hoe kun je nu zulke slechte systemen de deur uit doen als a merk. Heel, heel slecht van Volvo en ook zeker van Harman kardon.

Ik heb mijn klacht stevig neergelegd bij mijn dealer en volgende week dinsdag nemen ze mijn auto onder handen. Benieuwd wat daar uit gaat komen.... Een eigen subwoofer inbouwen kan natuurlijk altijd, maar ik betaal niet voor niets een extra 695 euro voor een premium systeem natuurlijk....

Waarom ik trouwens redelijk fel reageer heeft overigens ook te maken met mijn producing/dj activiteiten. Ik zit veel in de auto en ben dan ook redelijk veel bezig met muziek testen, beoordelen etc. Ik irriteer mij dus mateloos aan dat gekraak en gepiep.

[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 13-08-2014 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 23:23

Fab1Man

Live life to the fullest

Volgende week vrijdag gaat mijn dealer er ook naar kijken. Ik vind het ook frappant dat er niet getest is hoe dit in de praktijk werkt. Ik heb het momenteel voor 80% van de nummers acceptabel, maar het moet gewoon 100% zijn. Ik stuur bij de dealer er ook op aan dat zij met Volvo Cars contact opnemen en kijken of ze er een losse sub in zetten, want de deuren fixeren, oprekken, vullen schijnt ook maar voor een week te werken en daarna begint het gedonder weer van voren af aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Het meest logische lijkt mij ook dat Volvo in samenwerking met Harman Kardon er een losse sub in laat bouwen bij de mensen die daar om vragen. Dat mag je toch verwachten van een a merk plus de flinke investering die je als klant hebt gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Heeft iemand ervaring met de zonneschermpjes/sunblinds van de V40? Die in de deuren en de kleine zijraampjes lukken me prima, maar die van de achterruit past voor geen meter :D Hij lijkt vijf cm in de hoogte te missen waardoor hij niet in de klemmetjes klikt.
Ziet er verder wel goed uit trouwens.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zo, ik hoor binnenkort ook weer tot de volvo rijders...

Bestelling is gedaan. V40 D4 Momentum - Power Blue.
Zie voor volledige bestelling Get!em in "Keuze leaseauto"
Levering week 40.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:55

knakworst

Get more sats!

Nice! Vooral de kleur ;)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:11

mphilipp

Romanes eunt domus

Wat zouden bezwaren zijn om een S40 2.0D uit 2005 met 250k op de klok te kopen?
Hij ziet er keurig uit op de foto's (niet afgetrapt iig), is van 1 eigenaar geweest en de garage waar ie nu staat heeft zo te zien een goede reputatie. Wordt bovendien met Bovag garantie verkocht.

Zegt op zich allemaal niets natuurlijk, maar zo bij elkaar zijn het wel wat pluspuntjes. Volgens de ANWB koerslijst zou ie via een particulier goedkoper zijn (duh!) maar daar is je verhaal halen als er iets aan mankeert weer lastiger. Dat kost geld blijkbaar.
In de Autoweek ocassiongids komt de S40 er op zich goed uit, alleen zouden de diesels wel eens mankementen aan de turbo's hebben. Er wordt verder niet gezegd wat dat dan is, en of dat kostbare toestanden zijn.

Ik ga ervan uit dat ie een onderhoudshistorie heeft als ie nog maar 1 eigenaar gehad heeft dus daar kan ik zien wat er allemaal mee gebeurt is. Iemand nog dingen waar ik op zou moeten letten? Is die 2.0 diesel ook zo'n blok dat met goed onderhoud zonder veel problemen 3-4 ton moet kunnen halen?

Op zich zat ik meer in de richting van een S60 D5 te denken, maar dat is meteen zo'n enorme bak en die slikt ook weer een behoorlijke slok meer. Volgens mij doe ik mezelf een groter plezier met die S40. Is hetzelfde platform als de C30 waar ik mee gereden heb, en dat beviel me goed.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Nox
  • Laatst online: 11:37

Nox

Noxiuz

mphilipp schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 23:17:
Wat zouden bezwaren zijn om een S40 2.0D uit 2005 met 250k op de klok te kopen?
Hij ziet er keurig uit op de foto's (niet afgetrapt iig), is van 1 eigenaar geweest en de garage waar ie nu staat heeft zo te zien een goede reputatie. Wordt bovendien met Bovag garantie verkocht.

Zegt op zich allemaal niets natuurlijk, maar zo bij elkaar zijn het wel wat pluspuntjes. Volgens de ANWB koerslijst zou ie via een particulier goedkoper zijn (duh!) maar daar is je verhaal halen als er iets aan mankeert weer lastiger. Dat kost geld blijkbaar.
In de Autoweek ocassiongids komt de S40 er op zich goed uit, alleen zouden de diesels wel eens mankementen aan de turbo's hebben. Er wordt verder niet gezegd wat dat dan is, en of dat kostbare toestanden zijn.

Ik ga ervan uit dat ie een onderhoudshistorie heeft als ie nog maar 1 eigenaar gehad heeft dus daar kan ik zien wat er allemaal mee gebeurt is. Iemand nog dingen waar ik op zou moeten letten? Is die 2.0 diesel ook zo'n blok dat met goed onderhoud zonder veel problemen 3-4 ton moet kunnen halen?

Op zich zat ik meer in de richting van een S60 D5 te denken, maar dat is meteen zo'n enorme bak en die slikt ook weer een behoorlijke slok meer. Volgens mij doe ik mezelf een groter plezier met die S40. Is hetzelfde platform als de C30 waar ik mee gereden heb, en dat beviel me goed.
EGR... Maar die moet je ook gewoon afdoppen :P Volgens mij is de 1.6 door PSA gemaakt, Frans blok dus. Die 2.0 voelt al iets betrouwbaarder maar de Franse diesels zijn zo gek nog niet. Het is meer de auto er omheen die vaak eerder stuk gaat :P

Turbo's zijn gevoelige dingen ja. Als hij na flink toeren gelijk uitgezet wordt dan draait hij nog door maar wordt hij niet gekoeld. Zo'n turbo moet je rustig uit rijden en tijd geven om af te koelen. Na de snelweg dus eventjes rustig aan de afrit pakken en dan rustig naar huis/kantoor tuffen is beter.

[ Voor 5% gewijzigd door Nox op 14-08-2014 23:42 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

NoxiuZ schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 23:41:
[...]
Turbo's zijn gevoelige dingen ja. Als hij na flink toeren gelijk uitgezet wordt dan draait hij nog door maar wordt hij niet gekoeld. Zo'n turbo moet je rustig uit rijden en tijd geven om af te koelen. Na de snelweg dus eventjes rustig aan de afrit pakken en dan rustig naar huis/kantoor tuffen is beter.
De turbo op die T5 vermoei ik niet eens zoveel. Ik ben geen scheurder en dat gaat op de snelwegen tegenwoordig niet eens.Maar ik ben altijd heel lief voor auto's. Rustig aan beginnen en inderdaad een cool down lap voor ie de pit in gaat :)

Volgens de occasiongids zijn de 1.6 en de 5 pitter de diesels die problemen kunnen geven met de turbo's. De 2 liter zit daar net tussen. Ook het (opgegeven) verbuik is netjes. Volgens mij een keurige saaie auto. Maar liever een saaie Volvo dan een Toyota Avensis... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 11:37

Nox

Noxiuz

Mwah, met een 2.0 kan je ook gewoon heerlijk cruisen maar ook zeker lekker ff het gaspedaal intrappen. Het is geen RS4 maar daar zijn de problemen ook niet naar. Als ze die S40 een beetje fatsoenlijk afveren en stabiliseren kan je er nog wel leuke dingen mee doen want power en koppel zat om er lekker mee te sturen.

Oh, en als je lief bent voor je auto's trap je die T5 af en toe als hij echt goed warm is tijdens de rit even een paar keer goed op zijn staart ;) Bij een diesel is dat goed voor de EGR, als je dat ding loopt te hypermilen slipt hij binnen no-time vol.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

NoxiuZ schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:49:
Oh, en als je lief bent voor je auto's trap je die T5 af en toe als hij echt goed warm is tijdens de rit even een paar keer goed op zijn staart ;)
Van de week nog even een Peug 508 (zo'n hybride ding met 200pk) zijn plek gewezen. In de buitenbocht ingehaald en toen ie dacht dat ie me kon bijhouden, het gas tot het einde ingedrukt...héérlijk is dat.

Ik ontken niet dat die power wel lekker is. En ik maak er ook handig gebruik van. Je kunt makkelijk nog even wat verkeer inhalen. En ik wist vooraf dat het geen eco-mobiel was natuurlijk, maar ik heb mijn prioriteiten op een rijtje gezet en het geld dat ik in dat ding moet stoppen gooi ik liever zelf over een balk. It was fun while it lasted, en ik heb er geen moment spijt van (spijt is voor de dommen).
Dus wie nog iemand kent die een leuke T5 wil hebben... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:29

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Nou doe mij maar zo een D5 hoor, liever dan een T5 of wat ik nu.

Ik kom niet zuiniger uit dan 1:10, aardig wat benzine gaat er doorheen bij 20.000km/per jaar.

Volgende wordt een V70 D5 denk ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gebruikt iemand een WIndows Phone in de Volvo V40 D4 met het Sensus Connect systeem? Is dat probleemloos mogelijk? Ik zag dat de Volvo on call app beschikbaar is voor WP8, maar gebruikservaringen zijn welkom.

[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 15-08-2014 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:55

knakworst

Get more sats!

NoxiuZ schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:49:
Bij een diesel is dat goed voor de EGR, als je dat ding loopt te hypermilen slipt hij binnen no-time vol.
Dat hangt een beetje van de auto af. Bij de nieuwere auto's wordt de EGR gekoeld door een een waterpomp. Anders zou je bijvoorbeeld met de plugin een probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:15
zonoskar schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:16:
Gebruikt iemand een WIndows Phone in de Volvo V40 D4 met het Sensus Connect systeem? Is dat probleemloos mogelijk? Ik zag dat de Volvo on call app beschikbaar is voor WP8, maar gebruikservaringen zijn welkom.
Ik heb het alleen even getest tijdens de proefrit en het werkt. Ik had eigenlijk ook niet verwacht dat het niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
zonoskar schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:16:
volgens de volvo site is er geen probleem te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Aight! schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:07:
Nou doe mij maar zo een D5 hoor, liever dan een T5 of wat ik nu.

Ik kom niet zuiniger uit dan 1:10, aardig wat benzine gaat er doorheen bij 20.000km/per jaar.
Dat heb ik nu dus ook... Ding is zwaar, zuipt en heeft de draaicirkel van een Mack truck. Rijdt heerlijk, power is fantastisch, maar ik ben niet autogek genoeg om al dat geld erin te gooien. Toyota Avensis gaat me weer te ver, dus een S40 dieseltje lijkt me een goed compromis.

Zaterdag eens kijken. Ik vrees alleen dat een garagebelachelijk weinig voor die C70 terug geeft, dus ik zal 'm particulier moeten proberen te verkopen. Ook dat zal niet meevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die grote draaicirkels vindt je tegenwoordig haast bij alle auto's. :P Da's het nadeel van voorwielaandrijving en motorruimtes die steeds voller gepropt worden. :+

De 2.0D is betrouwbaar, maar als je veel rijdt is een D5 wellicht toch wat prettiger (meer vermogen, minder toeren). Een D5 lust ietsjes meer maar grote kans dat wanneer je veel snelwegkilometers maakt de D5 toch zuiniger is (inzake: minder toeren etc).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 16:54
Zo'n 2.0D 136pk in een S40/V50 is ook gewoon een PSA blok hoor. Beetje een aan/uit diesel vind ik het, vol power, of heel rustig aan, tussenstand is er niet echt. Redelijk betrouwbaar, maar niet echt Volvo. Richting de 3ton moet je wel rekenen op vervanging drukgroep/koppeling etc en dat is een vrij dure reparatie.

Onderhoudshistorie is wel belangrijk om te weten bij zo'n blok.

http://volvoforum.nl/viewtopic.php?t=53856

[ Voor 14% gewijzigd door Boeie op 15-08-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bart-Willem schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:06:
Die grote draaicirkels vindt je tegenwoordig haast bij alle auto's. :P Da's het nadeel van voorwielaandrijving en motorruimtes die steeds voller gepropt worden. :+
Nou nee...de V40 heeft een aanmerkelijk kleinere draaicirkel en de 850/V70 nóg kleiner. Ze hebben met die C70 gewoon iets raars gedaan. Sommige plekken kom ik nog maar nét uit.

Anyway...die mooie S40 is net verkocht hoor ik. We zoeken dus verder... :)

[ Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 15-08-2014 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die van de 850 is nog behoorlijk klein, van de V70 is al een stuk groter. :P De V40 is best breed en heeft een kleinere motor dan zo'n 5-pitter natuurlijk, dus dan is het logisch dat de draaicirkel wat kleiner is dan die van een C70. :+

Als ik in jouw schoenen stond zou ik wellicht toch voor een S60 gaan: dat kleine beetje wegenbelasting is niet zo spannend (paar tientjes per kwartaal, maar wel meer ruimte, comfort en de bouwkwaliteit van een S60 vind ik beter dan van een S40). En als het een automaat moet zijn dan is een S80 weer geen slechte keuze: vaak dezelfde gewichtsklasse maar in de meeste gevallen een stuk rijker uitgerust. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bart-Willem schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:10:
Als ik in jouw schoenen stond zou ik wellicht toch voor een S60 gaan
Maar die drinkt ook een stuk meer, is wat groter en ik woon in het centrum, dus parkeerplek is soms lastig. Dan is een slagschip niet altijd even handig.
Ik rij het liefst in de grootste pooierbak die er is, maar echt heel praktisch zijn ze niet. Ik had ook wel een mooie S60 zien staan met van alles erop en eraan. Even kijken hoe die door Excel heen komt... :) Als het netto namelijk weinig scheelt met de C70 kan ik beter die oprijden tot ie om me heen instort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

@mphilipp, ik heb een S60 D5, combineert heel goed met een motor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd leuk zo'n grote bak, maar die draaaicirkel... :P ik moest net al 100m verder parkeren omdat ik mn S80 met geen mogelijkheid in het parkeervak kreeg... 1st world problems :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ben het met die C70 wel al gewend; ben ook niet echt een rookie natuurlijk, maar in het begin moet je het parkeren wel even plannen zeg maar. Die C70 is ook nog eens niet bepaald een lichtvoetige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

-tom-562 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:46:
Idd leuk zo'n grote bak, maar die draaaicirkel... :P ik moest net al 100m verder parkeren omdat ik mn S80 met geen mogelijkheid in het parkeervak kreeg... 1st world problems :P
Herkenbaar! acheruit het vak in kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik parkeer normaliter altijd achteruit in, er was nog 1 plekje vrij aan het eind van het parkeerterrein, dat was het twee-na-laatste plekje. Ik kon de S80 niet ver genoeg vooruit rijden (en de doorgang was te smal) om hem er achteruit in te krijgen :P Ja, of ik moest 30x steken haha

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

M'n S80 vind ik makkelijker te parkeren dan de S60 van m'n broer. :P Bij de S80 zie je de kont nog wel een beetje, bij een S60 niet. :P

Volvotips.com

Pagina: 1 ... 66 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.