Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 92 Laatste
Acties:
  • 469.271 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398486

Bart-Willem schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:12:
Waarom zou dat een uitdaging zijn? :P Het ontwerp van 't 960-dashboard is nagenoeg hetzelfde als die van de 850. :P Je zit alleen wel met zaken als meters etc die niet passen. :P Maar ik vermoed dat als je zo'n grote ombouw/pimpmyride doet je er ook een digitaal/custom instrumentenpanel in knutselt. :P
ik zou neem ik aan dan wel gewoon de 940 meters kunnen blijven gebruiken? anders moet ik ze echt naast elkaar zetten en kijken wat het verschil is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ben stiekem wel blij dat ik voor de "standaard" geluidsinstallatie ben gegaan + DAB+. Deze klinkt al een heel stuk beter dan die uit de Seat Exeo die ik hier voor had. Zelfs BT streamen met de Spotify app op de iPhone werkt top.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:38

EraZor

Don't mention the war

Is er op een V40 niet te kiezen voor extra subs? (naast de premium HK sound dus). Dat heb ik in mijn v70 wel gedaan en ik moet zeggen dat ik niks te klagen heb? Ik vind 'm een stuk beter nog dan mijn Dynaudio in m'n vorige auto (scirocco)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:56
Als ik jullie reacties zo lees ben ik blij dat ik (weer) voor een High Performance setje gekozen heb. Heb in mijn huidige S60 ook zo'n setje (zonder sub!) zitten en ben er dik tevreden over. Tijdens de proefrit in de V40 MY15 heb ik ook die High Performance audio even vergeleken en die klonk perfect, óók op hogere volumes én met lage tonen.

Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik geen audiofiel ben, ik luister ook gewoon naar podcasts op m'n iPhone over bluetooth... maar ik vind de muziek kwaliteit echt goed te doen :)

Ben dan wel ontzettend benieuwd of Premium Audio beter/slechter klinkt...

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05:59
EraZor schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:52:
Is er op een V40 niet te kiezen voor extra subs? (naast de premium HK sound dus). Dat heb ik in mijn v70 wel gedaan en ik moet zeggen dat ik niks te klagen heb? Ik vind 'm een stuk beter nog dan mijn Dynaudio in m'n vorige auto (scirocco)
Ik heb deze optie iig nog niet voorbij zien komen. Alleen de keuze uit een premium systeem waarvoor je dus 695 euro mag neerleggen. Speciale subs heb ik bij de samenstelling van V40 nog niet gezien. Dat zou het overigens wel verklaren want dat is nu net wat je mist.

Een muziekstuk wat geen echt lage tonen bevat of bijv. een live concert van Adele speelt hij wel geweldig mooi af op vol volume. Maar als je een nummer met zware bass vervolgens hoort begint het te kraken. balans is volledig weg.

Ik zal dit wel eens navragen bij de dealer, misschien weten zij het....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Anoniem: 398486 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 19:31:
[...]

ik zou neem ik aan dan wel gewoon de 940 meters kunnen blijven gebruiken? anders moet ik ze echt naast elkaar zetten en kijken wat het verschil is
Die van een 850 is in totaliteit smaller dacht ik. Het makkelijkste is gewoon het dashboard te pakken van een 960, dat is veel makkelijker inbouwen en je huidige tellerunit past er meteen in. Verder is het qua looks dan nagenoeg hetzelfde als een 850. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Juancho schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:37:
[...]

Ik heb deze optie iig nog niet voorbij zien komen. Alleen de keuze uit een premium systeem waarvoor je dus 695 euro mag neerleggen. Speciale subs heb ik bij de samenstelling van V40 nog niet gezien. Dat zou het overigens wel verklaren want dat is nu net wat je mist.

Een muziekstuk wat geen echt lage tonen bevat of bijv. een live concert van Adele speelt hij wel geweldig mooi af op vol volume. Maar als je een nummer met zware bass vervolgens hoort begint het te kraken. balans is volledig weg.

Ik zal dit wel eens navragen bij de dealer, misschien weten zij het....
Hmmm vreemd. Nou ja: 't volume (de inhoud dus) van een V70 is ook niet helemaal te vergelijken met een V40 natuurlijk...:-)

Je hebt er iig wel een leuk bluetooth speakertje van H/K bijgekregen he? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:24

Aight!

'A toy robot...'

Met al dat water wat over lag vandaag, hoe houden (oude) Volvo's zich met water?

Kan ik met mijn S70 gewoon door een diepe plas van 30-50 cm rijden? Of loopt dan alles in de soep?

Zag namelijk een paar auto's die niet meer verder konden vandaag, maar dat waren relatief kleine en lage auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 23:17
Hier nog iemand die problemen heeft met de bass in een nieuwe v40. Ik stoor me vooral aan de enorme resonantie bij sommige nummers.

Ik heb alles op neutraal staan en klankpodium op bestuurder of hele auto.

Als ik dan Hotel Califormia van de Eagles, An Englishman in New York van Sting of For whom the bell tolls van Metallica luister dan bwwrrr brrrrrommmmmt het er op los. Die nummers sla ik nu gewoon over! Ook bij 60% volume!

En voordat je 700 euro voor premium audio neerlegt betaal je eerst 2,5k voor het business pack. Ik vind het niet kunnen voor dat geld en ben zwaar teleurgesteld. Ik kom van een lexus met Mark Levinson en ik had op iets vergelijkbaars gehoopt maar hier kan ik niet van genieten.

Ik ga deze week nog de dealer bellen. Ik lees op het volvo forum http://www.volvo-forum.nl/topic.php?t=44206&page=1 van mensen die stukken rubber in hun deur stoppen maar daar heb ik dus ff geen zin in.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:05

Cheezus

Luiaard

Ik had in het begin ook last van een resonerent deurpaneel en een kabelboom die op max volume ook trilde, dit hebben ze bij de dealer netjes vastgezet en sindsdien geen last meer van gehad.

Zijn er trouwens meer mensen die hun waterpomp al hebben vervangen? Mijn D2 verbruikte een klein beetje koelvloeistof, tijdens de gewone onderhoudsbeurt (40K) hebben ze de waterpomp vervangen, volgens de dealer een bekend probleem. Op internet kom ik echter geen vergelijkbare verhalen tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Productie moet goedkoper en dat zie je in vooral die dingen terug, alle 'nieuwe' Volvo's lekken ook olie doordat de pakkingen veel te dun aangebracht worden. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bart-Willem schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:17:
[...]

Die van een 850 is in totaliteit smaller dacht ik. Het makkelijkste is gewoon het dashboard te pakken van een 960, dat is veel makkelijker inbouwen en je huidige tellerunit past er meteen in. Verder is het qua looks dan nagenoeg hetzelfde als een 850. :P
Serieus? Zelfde als 850R? Dat zou wel veel schelen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-05 21:23

Joostk

Barkrukprofeet

Nou weet ik niet hoe de waterpomp zit bij het D2 blok, maar meestal zit zoiets toch op de distributieriem die je daardoor ook mee moet vervangen.
Hebben ze dat ook allemaal mee gerepareerd of wordt de pomp door een andere riem aangedreven.
En vind het best wel sneu dat een pomp al zo vroeg gaat lekken, maar ja het kan natuurlijk een maandagmorgen model zijn die pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Anoniem: 398486 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 22:10:
[...]

Serieus? Zelfde als 850R? Dat zou wel veel schelen dan
Waarom geen 850R? Of wil je achterwiel aandrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:18
Iemand in de buurt van Amsterdam die zijn nieuwe premium audio tegen vindt vallen? Ik wil wel eens een vergelijking maken met de oude variant waar iedereen zo over te spreken is. (HU803+PA300&sub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 08:51
Cheezus schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:28:
Ik had in het begin ook last van een resonerent deurpaneel en een kabelboom die op max volume ook trilde, dit hebben ze bij de dealer netjes vastgezet en sindsdien geen last meer van gehad.

Zijn er trouwens meer mensen die hun waterpomp al hebben vervangen? Mijn D2 verbruikte een klein beetje koelvloeistof, tijdens de gewone onderhoudsbeurt (40K) hebben ze de waterpomp vervangen, volgens de dealer een bekend probleem. Op internet kom ik echter geen vergelijkbare verhalen tegen..
Resonerend deurpaneel is een bekende inderdaad, maar dat wordt zo gefixt als je langs de dealer gaat :)

Ik zit pas op de 26-27k, dus ik heb geen idee of hij bij 40k vervangen gaat worden :+
Maar ik zal er eens op letten als ik zo ver ben, tot nu toe heb ik in ieder geval geen klachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dekaasboer schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:03:
Ik ga deze week nog de dealer bellen. Ik lees op het volvo forum http://www.volvo-forum.nl/topic.php?t=44206&page=1 van mensen die stukken rubber in hun deur stoppen maar daar heb ik dus ff geen zin in.
Laat even weten wat je dealer zegt over het matige geluid bij lage tonen. Ben benieuwd! Ikzelf heb over 1 of 2 weken een afspraak bij de dealer, benieuwd wat ze er dan van gaan zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aight! schreef op maandag 28 juli 2014 @ 22:35:
[...]

Waarom geen 850R? Of wil je achterwiel aandrijving?
ik wil inderdaad RWD, daarom is de hele 8-serie afgevallen, en S90 is automaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

960's / S90's heb je ook gewoon als handbak hoor. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Bart-Willem op 29-07-2014 13:18 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-05 12:54
Cheezus schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:28:

Ja, hij is hier ook al vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:11

kraats

Ik rol

Bart-Willem schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:18:
Jep... Wel alleen de 2.5, volgens mij. Daarom moet ik het met automaat doen in m'n 3.0

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bart-Willem schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:18:
S90 wist ik niet, maar ik heb gevraagd aan vrienden en voor wat ik wil was 940 beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

kraats schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:31:
[...]
Jep... Wel alleen de 2.5, volgens mij. Daarom moet ik het met automaat doen in m'n 3.0
Ook de 3-liter is er als handbak. Staat er zelfs eentje te koop: http://www.autowereld.nl/...-8626486/foto.html#foto-4. :P
Anoniem: 398486 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:03:
[...]

S90 wist ik niet, maar ik heb gevraagd aan vrienden en voor wat ik wil was 940 beste keuze.
Dat ligt eraan wat je precies wil doen. :P Bij een S90 heb je wel als voordeel dat je een sterke versnellingsbak al erin hebt liggen, tenzij je een later type 940 hebt (dan maakt 't weer niet uit).

Wat betreft het 850R-dashboard: dat dashboard heeft wel ander hout (en meer hout) dan die van een 960/S90.

Ter vergelijking: dit is die van een 960

Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/8607/img7201r.jpg

En dit van een 850:

Afbeeldingslocatie: http://www.thejang.net/volvo/Volvo850_dash.jpg

Zie je meteen waarom ik bedoel dat van een 960/S90 in een 940 zetten gemakkelijker is. :+

[ Voor 31% gewijzigd door Bart-Willem op 29-07-2014 17:19 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bart-Willem schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:18:
[...]

Ook de 3-liter is er als handbak. Staat er zelfs eentje te koop: http://www.autowereld.nl/...-8626486/foto.html#foto-4. :P

[...]

Dat ligt eraan wat je precies wil doen. :P Bij een S90 heb je wel als voordeel dat je een sterke versnellingsbak al erin hebt liggen, tenzij je een later type 940 hebt (dan maakt 't weer niet uit).

Wat betreft het 850R-dashboard: dat dashboard heeft wel ander hout (en meer hout) dan die van een 960/S90.

Ter vergelijking: dit is die van een 960

[afbeelding]

En dit van een 850:

[afbeelding]

Zie je meteen waarom ik bedoel dat van een 960/S90 in een 940 zetten gemakkelijker is. :+
Ah ik zie het :) denk dat leder 960 interieur kies maar ben er niet helemaal uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Heren V40 (D4) bezitters met de HK soundset, ik wil even een test doen met jullie. Dus als jullie even willen mee werken top!

Wat moet je hiervoor doen. Download even de (gratis) track via: https://soundcloud.com/dartrayneyuramoonlight/prydadrym

Vervolgens even op één van de manieren laten afspelen op je HK systeem in de V40 en zet hem ongeveer op 3/4 van het volume. En luister dan eens goed naar de bass/kick en of deze dan ook erg begint te kraken. Vervolgens geef je hier even je mening hierover :).

Ik ben benieuwd of jullie bij deze track hetzelfde probleem horen als ik heb! Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

De mensen die klagen over het geluid, ik neem aan dat jullie wel via USB luisteren, en niet via Bluetooth? Dat scheelt namelijk behoorlijk.
Ik heb de 2013 variant van de HK systeem in de V40, geluid is aardig, maar heb wel het idee dat destijds mijn A3 in 2004 een beter geluid had met zijn Bose systeem. Heel eerlijk gezegd is de Volvo gewoon geen premium, maar daarvoor krijg je wel een leuke auto voor terug die goed te betalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Premium is dan ook echt een mega-mega marketingterm, liefst ingezet door VAG-fanboys. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Bart-Willem schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 19:58:
Premium is dan ook echt een mega-mega marketingterm, liefst ingezet door VAG-fanboys. :P
Onzin, afwerking van een Audi en een BMW is zoveel beter dan een Volvo. Vooral bij Audi en ook bij de laatste BMW's zie je dat over elk detail is nagedacht.

Dashboard van de V40 is prima, maar qua afwerking is het eigenlijk niet beter dan de A3 2004 (slechter) maar daar betaal je dan ook voor, want de V40 is qua uitrusting & vermogen momenteel gewoon een zeer goede koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 11:11

kraats

Ik rol

Ik vroeg me ff af waar ik de mist in ging, maar je hebt gelijk.. Ik geloof dat alleen de 204pk niet in handbak teveren was. De 180pk 3.0 wel

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Ik had in mijn 2011 bmw320d Harman Kardon, dat heette ook daar "Premium Sound" geloof ik en klonk perfect. Het was gewoon een plezier om muziek te luisteren in de auto.. Helder , vol, en die bass was zo geweldig goed. En het kon allemaal zo hard zonder 1 kraakje, ongelofelijk.
Ik was dan ook zeer blij toen ik de D4 bestelde dat de optie Premium sound van Harman Kardon ook te kiezen was. Meteen gedaan natuurlijk. En nu als slagroom op de taart ook DAB+ erbij, zodat zelfs de radio goed zou klinken.

Ik heb er nu bijna 5000 km opzitten in mijn D4 , en over DAB+ , niets dan lof (behalve NPO zenders). Maar dat Premium Sound is 1 grote tegenvaller. Als de muziek hard staat trilt er zo veel dat dit zeker niet aan te raden is. En als het niet eens zo hard staat trilt de deur lekker mee bij liedjes met een bepaalde bass. Ik durf al niks meer in dat deurvak te leggen want dan klinkt het helemaal nergens naar. Voor mij geldt dat Premium Audio in de D4 1 grote deceptie is. Ben benieuwd hoe slecht high performance audio dan moet klinken....

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Juancho schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 19:30:
Heren V40 (D4) bezitters met de HK soundset, ik wil even een test doen met jullie. Dus als jullie even willen mee werken top!

Wat moet je hiervoor doen. Download even de (gratis) track via: https://soundcloud.com/dartrayneyuramoonlight/prydadrym

Vervolgens even op één van de manieren laten afspelen op je HK systeem in de V40 en zet hem ongeveer op 3/4 van het volume. En luister dan eens goed naar de bass/kick en of deze dan ook erg begint te kraken. Vervolgens geef je hier even je mening hierover :).

Ik ben benieuwd of jullie bij deze track hetzelfde probleem horen als ik heb! Alvast bedankt!
Ik zal hem ook eens in mijne proberen, V40 D2 met High Performance audio :+
epo schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 19:56:
De mensen die klagen over het geluid, ik neem aan dat jullie wel via USB luisteren, en niet via Bluetooth? Dat scheelt namelijk behoorlijk.
Ik heb de 2013 variant van de HK systeem in de V40, geluid is aardig, maar heb wel het idee dat destijds mijn A3 in 2004 een beter geluid had met zijn Bose systeem. Heel eerlijk gezegd is de Volvo gewoon geen premium, maar daarvoor krijg je wel een leuke auto voor terug die goed te betalen is.
In de V40's die nu afgeleverd worden zit een ander geluidssysteem in de auto's als er voor Premium gekozen is, die zijn niet hetzelfde als die van vorig jaar. Volgens mij waren ze voorheen niet eens van HK?
Apache4u schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:11:
Ik had in mijn 2011 bmw320d Harman Kardon, dat heette ook daar "Premium Sound" geloof ik en klonk perfect. Het was gewoon een plezier om muziek te luisteren in de auto.. Helder , vol, en die bass was zo geweldig goed. En het kon allemaal zo hard zonder 1 kraakje, ongelofelijk.
Ik was dan ook zeer blij toen ik de D4 bestelde dat de optie Premium sound van Harman Kardon ook te kiezen was. Meteen gedaan natuurlijk. En nu als slagroom op de taart ook DAB+ erbij, zodat zelfs de radio goed zou klinken.

Ik heb er nu bijna 5000 km opzitten in mijn D4 , en over DAB+ , niets dan lof (behalve NPO zenders). Maar dat Premium Sound is 1 grote tegenvaller. Als de muziek hard staat trilt er zo veel dat dit zeker niet aan te raden is. En als het niet eens zo hard staat trilt de deur lekker mee bij liedjes met een bepaalde bass. Ik durf al niks meer in dat deurvak te leggen want dan klinkt het helemaal nergens naar. Voor mij geldt dat Premium Audio in de D4 1 grote deceptie is. Ben benieuwd hoe slecht high performance audio dan moet klinken....
Als er niets veranderd is aan de High Performance set (ik heb geen idee namelijk of die ook vernieuwd is), dan is die gewoon erg goed. Ik heb die in m'n V40 MY2014, klinkt goed, geen klachten :)

[ Voor 62% gewijzigd door Tankiej op 29-07-2014 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

epo schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:02:
[...]

Onzin, afwerking van een Audi en een BMW is zoveel beter dan een Volvo. Vooral bij Audi en ook bij de laatste BMW's zie je dat over elk detail is nagedacht.

Dashboard van de V40 is prima, maar qua afwerking is het eigenlijk niet beter dan de A3 2004 (slechter) maar daar betaal je dan ook voor, want de V40 is qua uitrusting & vermogen momenteel gewoon een zeer goede koop.
Bij Audi's hoor je anders tig klachten van een hoop rammels en kraakjes in het dashboard, niet echt iets wat je bij "premium" zou verwachten. :P Overigens is premium van oudsher in de marketingwereld de naam voor een luxegoed. In dat opzicht zou je een Dacia ook premium kunnen noemen (immers: auto's zijn luxegoederen). Later is het in de marketingwereld een naam geworden voor duurder-dan-gemiddeld producten of diensten, aangezien Volvo geen prijsvechtersmerk is zou je het dus ook premium kunnen noemen. :+ Maar het scheelt ook per land: een goed voorbeeld is Heineken. Hier wordt het als standaardbier gezien, terwijl het in Amerika meer een "elite-merkje" is. Idem voor Alfa bier een aantal jaar geleden: hier valt het een beetje tussen A-merk en B-merk in, terwijl het in de VS als absurd duur premium-merk werd neergezet. Andersom gebeurt het ook: Corona is de Bavaria van Mexico, en wij betalen ons er scheel aan omdat het zogenaamd "exclusief" is. :+

Bij Volvo is de afwerking een tijdje een stukje minder geweest omdat Ford nogal wilde bezuinigen op allerlei zaken in de afwerking. Zaken zoals knopjes en andere meuk delen met Fords. Met name bij de S40, V50 en V70 van de allereerste series zag je dat: knopjes en stuurwielen die absurd snel slijtage gingen vertonen. :X

[ Voor 14% gewijzigd door Bart-Willem op 29-07-2014 20:43 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:09

Reinier

\o/

Ik zou mijn Volvo niet per se premium willen noemen, maar ik heb op het materiaalgebruik en de afwerking van het interieur niets aan te merken. Ik heb pas nog drie weken in een gloednieuwe A4 2.0 TFSI Quattro gereden, zogenaamd wél premium, en die vond ik qua interieur vergelijkbaar. Met hier en daar goedkoop aanvoelend plastic. Dat was een Canadese uitvoering dus wellicht maakt dat nog verschil.

Mijn V40 heeft twee dingen die duidelijk níet premium zijn: het dashboarkastje is flimsy, en de kofferbak klinkt cheap als je hem dicht gooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
epo schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:02:
[...]

Er mag dan nog wel over elk detail nagedacht zijn, dat wil niet zeggen dat de uitkomst altijd goed is..

Persoonlijk vind ik de plaatsing van het scherm bovenop het dashboard totaal niet handig bij Audi, bij in ieder geval de huidige A3 weet zo niet hoe het bij andere modellen is. Waarom niet gewoon mooi ingebouwd, (zoals o.a. Volvo dus wel heeft bij de huidige modellen)? Nu zit er zo'n extra rechthoek bovenop je dashboard. Mercedes heeft het scherm ook totaal niet mooi er in zitten in de A en CLA klasse (en ook de B dacht ik), lijkt er achteraf opgeplakt te zijn.

BMW heeft bij de 3- of 5-serie (ze lijken nu zoveel op elkaar, geen idee meer welke het is) de sensor voor de adaptive/active cruise control onder in het midden op de bumper zitten. Het is echt een los kastje die er redelijk fragiel aan lijkt te hangen. Nu vind ik de puist van Volvo ook niet alles, maar Mercedes heeft het wel weer netjes opgelost. Niets uitstekends, alleen het middendeel van de gril is dicht en goed afgewerkt.

Nu is er altijd op elk merk en model wel iets op aan te merken en heeft iedereen z'n eigen smaak, maar om nou te zeggen dat de afwerking van de Volvo slecht is? Noem eens voorbeelden dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Ik heb mijn v40 zakelijk gekocht voor één reden, en dat is het totaalpakket de best buy destijds was.

- Complete uitrusting met R-Design en andere extra's.
- Catalogus 38k door slim importeren naar 28K kunnen brengen, en dan slechts 14% daarover :D .
- Tuning door Rica waardoor het vermogen zeer acceptabel is, nu met de 190pk helemaal fantastisch.
- Mooi uiterlijk.

Jammer alleen dat het ding zo stug is, mijn vorige Volvo een C30 sport was net zo stug, echter lag met zijn sportonderstel een stuk beter in de bocht.
Een BMW 1 of een Audi A3 hebben althans dat vind ik een mooier interieur, echter wil je dat een beetje aankleden dan betaal je de hoofdprijs. Bovendien hadden zij niks interessants in de 14% categorie.
De BMW 1 zier er wat vreemd uit qua uiterlijk, en de A3 heeft vind ik een fout imago :) Dus al met al is de Volvo V40 een prima auto, had hem graag gehad met een A3 of een BMW 1 interieur maar ach je kan niet alles hebben :)

Schermpjes vind ik allemaal maar niks, kan niet wachten op CarPlay.

Wat ik qua afwerking minder vind in de V40 is b.v. de Premium Audio kwaliteit (vond de C30 PM beter), interieur kraakt, onderstel kraakt, geen instaplijsten maar goed de andere merken hebben ook hun mankementen.

[ Voor 15% gewijzigd door epo op 29-07-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:57

mphilipp

Romanes eunt domus

Heeft niemand last van de beroerde instap van de V40? In het begin stootte ik steeds mijn hoofd. Ik moest er echt een soort procedure voor bedenken om fatsoenlijk in te kunnen stappen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

mphilipp schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 00:40:
Heeft niemand last van de beroerde instap van de V40? In het begin stootte ik steeds mijn hoofd. Ik moest er echt een soort procedure voor bedenken om fatsoenlijk in te kunnen stappen.
Ik ben 1.78, en geen last van beroerde instap, jij bent vast wat langer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
mphilipp schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 00:40:
epo schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 00:52:
[...]

Ik ben 1.78, en geen last van beroerde instap, jij bent vast wat langer ?
Ik ben 1.90 en ook geen last van een beroerde instap, ook nog nooit m'n hoofd gestoten bij in- en/of uitstappen.

Klinkt heerlijk in m'n V40 met High Performance :+

[ Voor 39% gewijzigd door Tankiej op 30-07-2014 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Tankiej schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 07:50:
[...]
Klinkt heerlijk in m'n V40 met High Performance :+
Ok helder, dan zou het dus puur moeten liggen aan de kwaliteit van het HK systeem waar je dus ff 695 euro voor mag bij lappen. Ik vind dat persoonlijk werkelijk schandalig en ga dit direct melden bij de dealer. Eens kijken wat hun er van zeggen en/of tegen kunnen doen in samenspraak met HK.

Als er veel meer klachten gaan komen (je leest ze nu al steeds meer) dan moet HK toch met een oplossing komen. Desnoods gooien ze er kostenloos een extra subwoofer in of slopen ze het systeem eruit voor een andere. Maakt mij niet uit.

Ik koop kwaliteit dan mag je ook kwaliteit verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

T was de vraag niet direct, maar klinkt prima in mijn MY 2015.5 V70 met H/K premium sound (incl optionele sub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dan zou het moeten liggen aan je optionele subs want dat is nou net wat er ontbreekt in de V40. Los van de lage tonen is het prima wel goed hoor, dat hoor je ook wel. Maar zodra er in een nummer iets van een lage toon komt, een kick/bassline/drum of wat dan ook, gaat het al mis. Dat moet liggen aan de sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:56
Maar de High Performance heeft ook geen sub.... én die mist een center speaker op t dashboard.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
en toch produceert die een veel beter geluid.... Probeer mij dat als leek maar eens uit te leggen terwijl ik ook nog eens 695 euro extra betaal....Het is zelfs zo erg dat je bij het afspelen van een bepaald nummer op een bepaald volume de boel zachter MOET zetten als er een lage toon in komt omdat het anders kraakt. Hoe irritant is dat zeg! En dat terwijl ik de bass al 2 streepjes onder de standaard heb gezet pfff….

Heb net dan ook een klacht ingediend bij de dealer overigens. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dikke kans dat er gewoon iets niet helemaal goed vast zit in je deur, dat gebeurd. Zal wel goed op te lossen zijn meestal. :) Rijd maar eens een paar weken met mijn Ignis Sport dan klaag je niet meer over rammeltjes en kraakjes en geluid wat niet optimaal is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Ik vermoed ook dat 't in je deuren zit; de premium speakers gaan wat lager dan de high performance speakers. Dikke kans dat t dan dus gaat resoneren. Ook zonnebrillen enzo in je deurbakken gaan rammelen dan. Dat laatste doe je niet veel aan (behalve plastic zooi uit die bakken laten), maar rammels in de deuren kan je dealer wel oplossen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
Mijn auto is inmiddels besteld en wordt week 37 mogelijk geleverd. Om een indruk van de auto te geven:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/j5IHeOr.jpg

Het wordt dus de Volvo V40 R-Design Business

Overigens ook met HK audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
EraZor schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:34:
Ik vermoed ook dat 't in je deuren zit; de premium speakers gaan wat lager dan de high performance speakers. Dikke kans dat t dan dus gaat resoneren. Ook zonnebrillen enzo in je deurbakken gaan rammelen dan. Dat laatste doe je niet veel aan (behalve plastic zooi uit die bakken laten), maar rammels in de deuren kan je dealer wel oplossen hoor.
Ik mag toch hopen dat iemand het verschil wel hoort tussen iets in de deur dat resoneert en krakende luidsprekers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 23:17
Jup, ik, heb er bij mij ook nog even naar gekeken. Het is vooral de onderrond van het deurpaneel dat heel erg trilt. Maar dan alsnog mist het systeem iets.

Ik heb ook het vermoeden dat er geen filtering op zit voor zeer lage tonen. Het is totaal onzinnig om op een dergelijk systeem tonen van 30-40hz te laten weergeven zonder dedicated sub maar dit word volgens mij totaal niet gefilterd.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mash_nl
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-02-2024
Dat is volgens mij inderdaad het 'probleem' met de set Dekaasboer, dat in combinatie met het vastzetten van deze speakers in de deurpanelen die daar te slap (lees niet stijf genoeg) voor zijn. Wanneer ik Decaf - White Clouds op iets meer dan half volume laat spelen (bass neutraal, treble iets omlaag, en de equalizer op: 60Hz 3 of 4 streepjes omhoog, 200Hz streepjes omlaag(!), 1.000Hz neutraal, 3.000Hz 2 streepjes omhoog, 10.000Hz 3 of 4 streepjes omhoog) slaan de deurpanelen meer dan 1cm uit, wat feit duidt om het verloren gaan van energie en het veranderen van de hoeveelheid lucht achter de speaker, wat resulteert in (destructieve) interferentie en/of resonantie. Als het deurpanelen dan uit fase gaan trillen dan werkt dat exact averechts op het geluid, en dat wordt vooral veroorzaakt bij inderdaad die >150Hz tonen die je in principe niet via de speakers in de deuren zou willen laten verlopen (waar je eigenlijk de knip op +/- 250Hz zou willen leggen overigens). Bij resonantie krijg je juist dat het deurpaneel wel in fase meetrilt, maar dan wordt die specifieke toon weer veel te hard en lijkt het alsof de auto uit elkaar trilt...

De techniek ansich is niet zo het issue (versterkers en speakers), die zijn kwalitatief best prima, maar wel de opbouw en de (onvoorziene negatieve) effecten, interferentie en resonantie, die deze keuze met zich mee brengt.....

Of te wel; graag iedereen die dit leest en zich kan vinden in alle bovenstaande issues en commentaren op het Premium Audio Harman Kardon (HK) systeem dit graag melden bij de dealers zodat er voldoende massa ontstaat dat ze met concrete oplossing moeten gaan komen (zoals inderdaad een aparte subwoofer!), mijn/onze dank is bij voorbaat groot!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Nou ik hoor toch duidelijk wel verschil tussen een rammel in de deuren of speakers die gewoon echt kraken alsof ze net ontploft zijn. Ik zal het dan eens zo proberen uit te leggen: in de oudere autos (echt van jaren terug) had je van die hele slechte speakers. Beetje standaard spul wat een auto had. Ik had bijv. een Seat Arosa met 2 speakers en als ik die een tikkie te hard zette begonnen de speakers echt te kraken. Kijk in zo'n situatie kan ik het begrijpen.Die speakers konden simpelweg het volume en de lage tonen niet aan.

Maar ik hoor nu feitelijk EXACT hetzelfde geluid terug bij een set van enorm veel geld, van een A merk. Dat kan gewoon echt niet. Te schandalig voor woorden. Dan vraag je je toch echt af, hebben ze het nooit getest bij Volvo en/of met HK? Dan kom je hier toch binnen notime achter? Zo wil je je product toch niet op de markt zetten?

En het probleem is er dus NIET alleen als je bijv. trance of hardstyle draait, maar ook bijv. met tracks van Dr. Dre of of zelfs een simpel top40 nummer als Kiesza - Hideaway. Die trekt een volume boven de 75% echt niet....

Kortom, lijkt me toch wel iets meer als resoneren in de deuren. Al kan de dealer dat natuurlijk sowieso op korte termijn even bekijken. Ik ga het voorstellen, en reacties van de dealer zal ik jullie laten weten. Ik heb ze jullie reacties hier ook door gestuurd. En mochten jullie meer informatie hebben hoor ik het natuurlijk ook :). Hoe meer hoe beter, want die oplossing moet er gewoon komen. Vanmorgen weer kapot irriteert toen ik ff een lekker nummertje iets harder wilde zetten maar wat gewoon niet kon!!! Ronduit schandalig....

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 31-07-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Juancho schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:54:
Nou ik hoor toch duidelijk wel verschil tussen een rammel in de deuren of speakers die gewoon echt kraken alsof ze net ontploft zijn. Ik zal het dan eens zo proberen uit te leggen: in de oudere autos (echt van jaren terug) had je van die hele slechte speakers. Beetje standaard spul wat een auto had. Ik had bijv. een Seat Arosa met 2 speakers en als ik die een tikkie te hard zette begonnen de speakers echt te kraken. Kijk in zo'n situatie kan ik het begrijpen.Die speakers konden simpelweg het volume en de lage tonen niet aan.

Maar ik hoor nu feitelijk EXACT hetzelfde geluid terug bij een set van enorm veel geld, van een A merk. Dat kan gewoon echt niet. Te schandalig voor woorden. Dan vraag je je toch echt af, hebben ze het nooit getest bij Volvo en/of met HK? Dan kom je hier toch binnen notime achter? Zo wil je je product toch niet op de markt zetten?

En het probleem is er dus NIET alleen als je bijv. trance of hardstyle draait, maar ook bijv. met tracks van Dr. Dre of of zelfs een simpel top40 nummer als Kiesza - Hideaway. Die trekt een volume boven de 75% echt niet....

Kortom, lijkt me toch wel iets meer als resoneren in de deuren. Al kan de dealer dat natuurlijk sowieso op korte termijn even bekijken. Ik ga het voorstellen, en reacties van de dealer zal ik jullie laten weten. Ik heb ze jullie reacties hier ook door gestuurd. En mochten jullie meer informatie hebben hoor ik het natuurlijk ook :). Hoe meer hoe beter, want die oplossing moet er gewoon komen. Vanmorgen weer kapot irriteert toen ik ff een lekker nummertje iets harder wilde zetten maar wat gewoon niet kon!!! Ronduit schandalig....
Ik moet je bekennen dat ik dergelijke volumes niet draai zonder oordoppen, maar als je speakers oversturen dan lijkt me dat gewoon een kwestie van naar de dealer gaan. Overigens heeft geluidskwaliteit niks te maken met het maximale volume dat een set aankan he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Nee zeker niet, ik geef het volume alleen aan wanneer een nummer begint te kraken bij mij. Of dat nu op 10% of 75% is maakt idd niet uit. De kwaliteit moet gewoon goed zijn. Alleen bij een hoger volume komen mijn bassen en andere lage tonen er totaal niet uit. Bij een lager volume kraakt het iig niet maar mis ik wel heel duidelijk diepte in de nummers die ik in het audio systeem van mijn vorige V40 wel gewoon had. 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Juancho op 31-07-2014 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 20:12

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik ben het eens dat als je een highend geluidsinstallatie erin legt dat dat gewoon goed moet klinken, ongeacht of dat gezond is voor je oren.

Toevallig dat in mijn 2e hands S60 (2002) het premium systeem met HU803 zit en die kan ik absoluut niet volluit zetten zonder dat ik pijn aan mijn oren krijg. Maar hij blijft wel loepzuiver, en zo zou het moeten zijn met zo'n installatie.

als je 700+ euro extra betaald moet dat gewoon goed werken en geen medium set zijn; dan hadden we wel 200 extra betaald.

sommige zijn tevreden met 5.1 melkpak all-in-one geluidssystemen voor je films; anderen willen gewoon full game gaan en geen concessies doen.

voor 700 euro kun je ook achteraf een hele deftige installatie laten inbouwen dus ze moeten gewoon aan verwachte kwaliteit toppen.

overigens ligt er in mijn premium systeem geen sub, maar kan hij laag heel goed aan. Dus he tis niet persé nodig. Sterker nog; ik vind voor muziek dat een sub een terkortkoming van je lage speakers moet compenseren; voor films is een sub wel geschikt (explosies etc).

[ Voor 24% gewijzigd door Seesar op 31-07-2014 10:50 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Daarom... Ik kan me niet voorstellen dat de klachten niet meer en meer zullen worden naarmate er meer nieuwe V40 auto's geleverd worden. Dan moeten de klachten gewoon groter gaan worden want ik ga er even vanuit dat voornamelijk muziekliefhebbers budget vrij houden voor dat top audio systeem.

Ik ben er verder niet zo bekend in, maar wie kun je hiervoor verantwoordelijk houden? De dealer als leverancier of kunnen zij HK verantwoordelijk houden omdat zij de audio systemen maken en leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 10:57
De dealer natuurlijk.

[ Voor 37% gewijzigd door Stefke op 31-07-2014 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Niet om nou een hele audiodiscussie aan te zwengelen in een auto topic, maar voor mij was de voornaamste reden om te kiezen voor een premium audiosysteem, juist goede kwaliteit bij lagere volumes. je merkt vaak bij simpele(re) systemen dat de lage tonen er pas in komen bij hoge volumes. Ik ben het niet met de stelling eens "premium moet kneiterhard kunnen". Maar goed: als lage tonen ontbreken bij lage volumes, dan is er wat mis ja: naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mash_nl
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-02-2024
@Juancho: Dat kraken en overslaan van de speaker is het gevolg van de veranderende luchtkolom achter de speaker; anders gezegd de speaker krijgt te weinig weerstand waardoor deze te ver uit kan slaan... en dat wordt weer veroorzaakt (denk ik) door de relatief (te) slappe deurpanelen en dus het ontbreken van een deugdelijke klankkast. Bij specieke bas reflex-speakers heb je wel enige mogelijkheid nodig om te kunnen 'ademen' maar dat moet dan wel met een bepaalde weerstand om het geluid mooi rond te laten klinken.

In principe heeft iedere speaker afhankelijk van zijn omvang en vermogen een bepaalde hoeveelheid kubieke cm lucht nodig om echt mooi te kunnen gaan klinken.... en juist dat is dus wat er naar alle waarschijnlijk niet om de juiste manier aanwezig is in de nieuwe V40 (MY2015). De echte lage tonen zijn er wel, maar vallen weg doordat het deurpaneel uit-fase gaat mee trillen en daarme het geluid letterlijk opheft (wiki-link)....

Dan blijft de vraag: "Hoe is dit op te lossen"? Ik denk niet dat ze de deurpanelen zomaar kunnen vervangen, of voor een betere klankkast in de deuren kunnen zorgen, dus lijkt een subwoofer mij de meest voor de handliggende optie.... al ben ik persoonlijk inderdaad ook voor 'gewoon' speakers, met de kanttekening dat size does mather (hoe groter, hoe mooier de bas)

En ik ben uiteraard volledig met je eens dat het ronduit belachelijk is een systeem voor die prijs (het hele systeem kost in totaal +/-€2600,- incl de headunit) op deze wijze aan te bieden richting de klant. Vanmiddag zit ik dan ook bij mijn dealer om het door te gaan nemen en bepalen wat de opties zijn, want dit is simpelweg onacceptabel! (ik begrijp je frustratie volledig!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ok dank voor de duidelijke inhoudelijke uitleg! Wordt het een stuk duidelijker. Ik dacht in eerste instantie namelijk dat de boxen gewoon slecht waren, dat ze de muziek niet aan konden zoals ik wil dat het afgespeeld wordt. Maar blijkbaar zijn die boxen wel goed maar de techniek erachter in de auto niet. Dat moet toch op te lossen zijn lijkt me, hoe dan ook.

Laat je even weten wat de uitkomst is van je gesprek bij de dealer? Dan kan ik dit meenemen als ik (waarschijnlijk morgen) ook naar de dealer ga! Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Even contact gehad met de dealer:
Hetgeen wat wij aan de audio zouden kunnen doen verwacht ik is het goed “vastzetten” en trillingsvrij maken in de portieren.
Gaan we binnenkort dan maar eens uitproberen..

Overigens iemand dit zelf al eens geprobeerd?

Filmpjes:

YouTube: Volvo S60 Premium Audio resonance fix

YouTube: Volvo S60 Premium Audio resonance fix

Foto's:
https://plus.google.com/p...lbums/5628252241180259985

Bron: http://www.volvo-forum.nl/topic.php?t=44206&page=1

Als ik de bass in dit filmpje hoor dan klinkt dat al een behoorlijk stuk beter, helderder als in mijn auto. En dat zelfs met een opname van een telefoon.

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 31-07-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Collega heeft privé een 2006 V50 met 2.0D motor. Afgelopen weekend door een te grote plas gereden en water in het blok gekomen, waarschijnlijk waterslag. Heeft iemand een idee wat een ruilmotor + inbouw kost, en welke specialist dit goed zou kunnen?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik weet niet uit welke omgeving hij komt, maar ik weet wel dat Christ van der Peijl in Nijmegen super werk levert; een volvo independent die dit soort klussen goed kan. Ook het type garage wat de kanalen heeft om een 2e hands blok te verkrijgen (via Boy Geenacker, Nijmegen) of Volvo Rima (Druten); is evt ook als particulier te raadplegen

aardige gozer, wel super super druk; me pa rijd sinds jaar en dag volvo en komt daar liever dan de dealer.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:47

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

halloooo....

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/10478117_792844877402303_3355299745584112456_n.jpg?oh=15084b8ccf0ca170729273c44701253e&oe=544E68E1&__gda__=1412876683_6572cee4345f6aacab3d957401d78309

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 23:24
Prachtige bak! Ik 'mag' over een tijdje ook een nieuwe gaan uitzoeken en deze stond al op de nominatie, maar als ik dat zo zie hoef ik niet meer te twijfelen! Toevallig ook nog een fotootje van de achterkant/schuin achter? en welke kleur is dit exact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Je eigen auto? Heel vet! 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

joca schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:07:
[...]

Prachtige bak! Ik 'mag' over een tijdje ook een nieuwe gaan uitzoeken en deze stond al op de nominatie, maar als ik dat zo zie hoef ik niet meer te twijfelen!
Een S60 Polestar... ik ben benieuwd naar je leasebudget :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

mooie wagen, is het een volwaardige polestart, m.a.w. ook gekieteld blok, of i.i.g. 200+ pk?

Erg mooie auto; erg mooie kleur

[ Voor 27% gewijzigd door Seesar op 04-08-2014 18:48 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Goddamn die is lekker! :9

350pk, machtig man! *O*

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Niks machtig, das gewoon tam. :P Als je ziet wat er mogelijk is met dat blok en die turbo's. })

Maar desalniettemin wat een absolute porno bak! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Iedereen beseft dat dit een demoauto is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Wrum den? :?

Is op 16 juli op naam gezet. Waarom zou je hier een demo auto posten die niet van jezelf is, behalve patserig doen waar je dan toch op afgerekend wordt.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 11:31

vhal

ಠ_ಠ

max schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:20:
Wrum den? :?

Is op 16 juli op naam gezet. Waarom zou je hier een demo auto posten die niet van jezelf is, behalve patserig doen waar je dan toch op afgerekend wordt.
8) deal with it

Zoiets?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Foto is hier gemaakt (het straatje dat je in kijkt).

Voor de foto's rijden ze toch vaak even de Mariënwaerdt in... Ligt 300m van het pand van Volvo Cars af... Blijft overigens een blubberdikke bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Omdat Volvo dezelfde auto op Facebook gezet heeft met vermelding dat het de eerste Polestar op kenteken is, en dat het een demo is?

Daarna lijkt het me stug dat een student (Sjoerdfoto) een auto van 100K rijdt, hoewel het zou kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Of hij vindt het gewoon een mooie auto en post dat?

Doe mij maar een V70 polestar :D

De 850R van deze tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:47

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Ik zag hem inderdaad op de Facebook van volvo nederland (die link zit ook achter het plaatje jongens...)

Ik ben al blij met m'n clio'tje die mij elke dag van A naar B brengt. Desalniettemin zit Volvo Cars Beesd zo'n 10km van mij vandaan :O

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Vandaag mijn V40 D4 R design besteld (lease).

Mooie rebel blue kleur met bijbehordende 18' ixion velgen. kan niet wachten tot hij binnen is.
14% bijtelling scheelt echt zo veel.. rijd nu een Alfa Romeo Giulietta van 32k en deze V40 heb ik met opties tot 37k kunnen upgraden +1500 accesiores (velgen ;) ) en dan is hij netto even duur voor mij.

Nu vertelde ze me bij de Dealer (Bangarage Amsterdam) dat de huidige Rdesign modellen niet het rdesign logo meer in de leren stoelen heeft staan. ik vind dat echt jammer want het maakt het net even af. Bij een andere dealer zag ik ze nog gewoon zo in de showroom staan. Is dat nieuw dat dat logo er niet meer op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:49
Het klopt inderdaad dat het logo er niet meer inzit, dit is vanaf de MY15 modellen die nu worden uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wat kost het om de homokineet van zo'n C70 ('98) te vervangen? Vooral de arbeid, want ik geloof dat het onderdeel zelf niet gruwelijk duur is, maar het is volgens mij weer zoiets waar ze wel een paar uur aan kwijt zijn.

Volgens mij is nl die van mij aan zijn eind. Als ik bv een rotonde neem, hoor ik 'm zachtjes janken. Niet bij elke bocht, maar een vriend (ex monteur) van me hoorde het al eerder en noemde toen de homokineet. Iemand ander zei dat je er vaak nog lang mee kan doorrijden voordat het echt Schluss is, maar ik ben het liever voor. En mocht ik 'm willen verkopen (ik speel met de gedachte) is dat weer iets waar ze de prijs mee gaan drukken. Dus even afwegen wat slim is.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Is 'ie echt versleten? Makkelijk ook te testen door met maximale stuuruitslag stapvoets te rijden, als je dan ook iets hoort gieren/knarsen, dan is het wss je nietheterokineet

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
wimpie schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:31:
Collega heeft privé een 2006 V50 Edition II Sport met 2.0D motor. Afgelopen weekend door een te grote plas gereden en water in het blok gekomen, waarschijnlijk waterslag. Heeft iemand een idee wat een ruilmotor + inbouw kost, en welke specialist dit goed zou kunnen?
Nog even een update voor belangstellenden; auto wordt waarschijnlijk as-is verkocht aan een Volvo dealer. Die heeft er € 1.500,- voor geboden.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:29:
Is 'ie echt versleten? Makkelijk ook te testen door met maximale stuuruitslag stapvoets te rijden, als je dan ook iets hoort gieren/knarsen, dan is het wss je nietheterokineet
En wat is het dan? Ik zal het vanmiddag eens testen als ik eraan denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:37
-tom-562 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:29:
stapvoets rijden met maximale stuur uitslag en een gierend geluid horen kan ook je stuurpomp zijn he. Die janken ook altijd wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:50:
[...]

En wat is het dan? Ik zal het vanmiddag eens testen als ik eraan denk.
Volgens mij snap je hem niet... :P
Terrz schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:58:
[...]

stapvoets rijden met maximale stuur uitslag en een gierend geluid horen kan ook je stuurpomp zijn he. Die janken ook altijd wel een beetje.
Ja klopt, maar dat verschil is vaak wel te onderscheiden. Een jankende stuurpomp heb je ook stilstand met maximale stuuruitslag :P

[ Voor 26% gewijzigd door -tom-562 op 06-08-2014 12:12 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 31-05 20:47
wimpie schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:35:
[...]

Nog even een update voor belangstellenden; auto wordt waarschijnlijk as-is verkocht aan een Volvo dealer. Die heeft er € 1.500,- voor geboden.
Gloeiplugs er even uit en een tijdje op de startmotor laten draaien zodat het meeste water uit de motor is, dan de plugs er weer in en proberen te starten.

Die dealer lacht zich een slag in de rondte als hij voor € 1500,- die auto gekocht heeft, de hierboven beschreven handeling uitvoert en de auto voor een 6k weer te koop zet.

Het valt altijd te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:12:
[...]
Volgens mij snap je hem niet... :P
Nee, natuurlijk niet. Toen ik reaguurde stond er alleen nog dat het dan misschien niet de homokineet is. Ik vraag het juist omdat ik er geen verstand van heb, dan heb ik niets aan nieuwe raadseltjes.

Dussss....maar zoals ik al zei, is door die vriend van me al gezegd dat het volgens hem die homokineet is. Dus ik wilde graag weten wat zoiets kost. Kan iemand me dat verklappen? Dan check ik later wel even of ie stapvoets dat ook doet, maar volgens mij niet. Het geluid dat ik hoor lijkt mij niet van een stuurpomp te komen, gezien het moment waarop het optreedt. Maar goed, ik heb er geen verstand van... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:05

Cheezus

Luiaard

FastFred schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:17:
[...]

Gloeiplugs er even uit en een tijdje op de startmotor laten draaien zodat het meeste water uit de motor is, dan de plugs er weer in en proberen te starten.

Die dealer lacht zich een slag in de rondte als hij voor € 1500,- die auto gekocht heeft, de hierboven beschreven handeling uitvoert en de auto voor een 6k weer te koop zet.

Het valt altijd te proberen
En een eventuele koper lacht zich ook vast een slag in de rondte als hij voor 6k een auto koopt die binnen no time allerlei vage elektrische klachten en roest krijgt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

FastFred schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:17:
[...]
Dat kan werken; ik heb het in actie gezien met een BMW motor bij 'Long Way Round'. Maar dat werkt alleen als ie niet een paar happen water heeft geinjecteerd en proberen te comprimeren. Als je eenmaal die kraak hebt gehoord uit het vooronder is het gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:22:
[...]

Nee, natuurlijk niet. Toen ik reaguurde stond er alleen nog dat het dan misschien niet de homokineet is. Ik vraag het juist omdat ik er geen verstand van heb, dan heb ik niets aan nieuwe raadseltjes.

Dussss....maar zoals ik al zei, is door die vriend van me al gezegd dat het volgens hem die homokineet is. Dus ik wilde graag weten wat zoiets kost. Kan iemand me dat verklappen? Dan check ik later wel even of ie stapvoets dat ook doet, maar volgens mij niet. Het geluid dat ik hoor lijkt mij niet van een stuurpomp te komen, gezien het moment waarop het optreedt. Maar goed, ik heb er geen verstand van... :)
Ik heb niks ge-edit, er staat, 'nietheterokineet'. Niethetero=homo
Maar laat ook maar :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 20:35

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hallo Volvo fanaten. Ik heb komende zaterdag een proefrit in een V40 D4 en ik wil ook een beetje de radio en speakers uittesten. Hoe kan ik het makkelijkst een bestand afspelen? USB stick? CD? SD kaartje?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
zonoskar schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:27:
Hallo Volvo fanaten. Ik heb komende zaterdag een proefrit in een V40 D4 en ik wil ook een beetje de radio en speakers uittesten. Hoe kan ik het makkelijkst een bestand afspelen? USB stick? CD? SD kaartje?
USB stick of CD/DVD moet prima werken. SD kaartje gaat wel passen in de DVD-sleuf, maar ik ben bang dat je er niet veel geluid uit gaat krijgen ;)

Een iPod/iPhone via USB of via Bluetooth aansluiten is ook nog een optie.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dank voor de nuttige info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 31-05 20:47
Cheezus schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:29:
[...]

En een eventuele koper lacht zich ook vast een slag in de rondte als hij voor 6k een auto koopt die binnen no time allerlei vage elektrische klachten en roest krijgt :X
Een auto roest niet doordat ie een beetje nat wordt en de meeste elektrische componenten zijn wel zo verpakt dat er geen water bij komt tenzij de auto tot de spiegels in het water gestaan heeft.

Als de motor alleen water gehapt heeft en geen interne schade opgelopen heeft door het proberen comprimeren van het water in de cilinders is er niks aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik denk eigenlijk dat de zuigerveren en het binnenkant van de cylinders wel zijn gaan roesten; leg maar een stuk blank staal in regen (of bijvoorbeeld je schijfremmen); daar zit instant roest op; en juist met die krappe marges in een cylinder zou ik dat niet willen

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Wat doet het er toe of de zuigerveren mogelijk roest hebben. Dat blok heeft waterslag gehad :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
-tom-562 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:45:
Wat doet het er toe of de zuigerveren mogelijk roest hebben. Dat blok heeft waterslag gehad :P
Ik heb het me altijd afgevraagd, maar "wat" is er dan stuk na waterslag. Waarom zou het niet meer goed komen daarna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
fredkroket schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:50:
[...]

Ik heb het me altijd afgevraagd, maar "wat" is er dan stuk na waterslag. Waarom zou het niet meer goed komen daarna?
Vloeistof, in tegenstelling tot gassen, comprimeren heel slecht. Bij de opwaartse beweging van de zuiger komen er dus enorme krachten op zuiger, zuigerveren, cilinderwanden, kop, koppakking, kleppen en bougie. Deze kracht moet ergens heen, wat vaak resulteert in scheuren van het zwakste onderdeel...

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mash_nl schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:25:
Vanmiddag zit ik dan ook bij mijn dealer om het door te gaan nemen en bepalen wat de opties zijn, want dit is simpelweg onacceptabel! (ik begrijp je frustratie volledig!)
Ik ben razend benieuwd wat je dealer zei, dus kun je dit nog even posten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Na veel wikken en wegen toch de knoop door gehakt. Gisteren een hele dag een proefrit gemaakt in een V40 D4 Momentum en aan het eind van de dag was ik verkocht. Twijfelde eerste tussen de V40-D4 en Audi A3.

Ik heb via mijn werkgever zojuist een V40 D4 Business R Design Plus Line besteld.

Black Sapphire metallic
Business Connect Pack
Luxery Line
Extra getint glas achterportieren en achterklep
Zomerwielenset 18" Midir (225/40)
Trekhaak met afneembare kogel
Sensus Connect met Premium Audio
7" Scherm ipv 5"

Verwachtte levertijd is +- 8-10 weken. Krijg maandag te horen wat mijn voorloop auto zal gaan worden... Kan haast niet wachten op de auto... Wat een verbetering met een Ibiza ST 1.2 =)

[ Voor 3% gewijzigd door Aapje! op 08-08-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

fredkroket schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:50:
[...]

Wat wimpie zegt dus ;)
Drijfstangen krom, kleppen kapot, eigenlijk kan er van alles gebeuren. Het enige wat zeker is, is dat je blok goed naar de klote is :P

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 65 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.