Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.460 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:47
Bart-Willem schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:56:
Die 440 diesels zijn inmiddels wel erg zeldzaam geworden. :P Je ziet ze nauwelijks tot nooit meer voorbij komen op de bekende verkoopsites en da's wel jammer. Zou wat voor Joopieboy zijn trouwens als 'ie meer kilometers maakt wegens zijn nieuwe werk. :+
Idd, ik kijk nog wel eens voor de grap, maar ik zie er ook nooit een te koop staan.
Waarschijnlijk zijn alle motoren opgeblazen bij de APK uitlaatgassen test :P (dat is tenminste gebeurt bij mijn vaders 440 TD)
Joopieboy schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:30:
....
[...]

Dju zat er net weer aan te denken, gewoon zo een dieseltje is lachen, met 2 steeksleutels en een ratel te onderhouden :/
Die van mij kopen? 1000 euro >:)

[ Voor 19% gewijzigd door Minneyar op 15-07-2014 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EraZor schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:21:
[...]

Nou... je deur kom je nou net niet veel tegenaan. De lichte stoelen zijn uiteraard wel een stuk kwetsbaarder. Zeker als je veel spijkerbroeken draagt. Eea is echter prima te onderhouden en schoon te maken door de dealer (je bent leaseslet of niet ;)), of zelf dmv de "onderhoudsset voor leder", die ze bij iedere dealer hebben. (Uiteraard kan 't ook met sonax etc). Collega heeft zijn V50 net ingeleverd (ook met beige leer) en dat zag er (buiten de 'kreukels' die je altijd in leer krijgt) nog als nieuw uit na 160K
Ik kan beamen dat een licht interieur er na 275dkm nog hartstikke netjes uit kan zien!
Alleen op de stoelen de standaard leer-lijntjes maar alle zittingen, panelen en dashboard zien er nog super uit :) (ik heb een half-leer beige interieur, dus ook alle deurpanelen, armsteunen en kofferbakbekleding is licht)

Heb daarnaast het gevoel(!) dat de warmte minder lang in de auto blijft hangen of minder warmte absorbeert dan bij de auto's die ik heb gehad met een donker interieur.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Wat, met grote beurt en nieuwe banden? :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 16:34

EraZor

Don't mention the war

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:39:
[...]

Ik kan beamen dat een licht interieur er na 275dkm nog hartstikke netjes uit kan zien!
Alleen op de stoelen de standaard leer-lijntjes maar alle zittingen, panelen en dashboard zien er nog super uit :) (ik heb een half-leer beige interieur, dus ook alle deurpanelen, armsteunen en kofferbakbekleding is licht)

Heb daarnaast het gevoel(!) dat de warmte minder lang in de auto blijft hangen of minder warmte absorbeert dan bij de auto's die ik heb gehad met een donker interieur.
Haha en dás meer dan 't dubbele van wat ik er mee moet (mag ;-))...

Wel lachen trouwens: kwam bij de dealer om te kijken naar een live exemplaar in 't Bronze Metallic, vertelde ik de verkoper dat ik er een licht interieur in wilde doen. "Zou ik nooit doen... je kunt beter een grijze nemen met een zwart interieur". Toen ik 'm zei dat ie wel èrg op z'n doelgroep inspeelde (geschiedenisleraren) kon 'ie er wel om lachen. Helemaal toen 'ie 't eindresultaat 'live' zag. moest z'n woorden toch wel terugnemen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:11
Zojuist met de V40 gereden en heb een aantal opmerkingen/vragen.

- De nokkenasverstelling lijkt inderdaad gaar. Stationair met de kap open kun je duidelijk dat vvrrrt... vvrrrt... geluid horen.
- Auto bokt op gas in de 2e/soms 3e versnelling rond de 2000 toeren. Ik heb vergeten te testen of dit ook op benzine gebeurt. Leek wel minder te worden naarmate de proefrit vorderde. Bobines?
- Auto joelt in de 5e versnelling. Lekke ashoes en te weinig bakolie? Tandwielsetje van de 5e versnelling?
- Distributieriem is in 2007 vervangen bij een km. stand van 135.000 km.
- Gastank is in 2006 ingebouwd. Verder niks geen onderhoud aan bekend.

Overall zijn de bevindingen nog wel positief. Auto heeft wat gebruikerssporen, maar dat mag na 13 jaar en ruim 200.000 km. Wel vond ik hem redelijk traag voor een auto met 122 pk (bobines?). Zit verder aardig en sturen en koppelen ging erg soepel. Wel vond ik dat je de koppeling vrij slecht voelt oppakken. Daar zit geen gevoel achter.

Wat denken jullie van de hierboven genoemde punten? De auto moet €2350,- kosten en gezien de leeftijd, km.stand en uitvoering is dat een zeer nette prijs. Echter, wat kunnen mogelijke oorzaken zijn van bovengenoemde punten en welk prijskaartje hangt daar aan? Met ander woorden: is na het verhelpen van bovenstaande punten de aankoop nog te verdedigen? Ik sta er zelf wel positief in en ben niet angstig om een dergelijke auto te kopen als de genoemde zaken op te lossen zijn voor een schappelijk bedrag. Als ik al met al rond de €3000,- uit kan kopen ben ik een tevreden Volvo koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
2007, dus riem zou nu wel voor het nette vervangen mogen worden. Geen filters of dingen van de gasinstallatie die nagekeken of vervangen zijn? 5e versnelling die joelt zijn zeer waarschijnlijk de synchromesringen, óf viel het geluid weg als je de koppeling intrapte? Zo ja dan heb je alleen het druklager die verrot is.

Bokken kan ter maken hebben met de vvt maar is niet echt iets wat vertrouwen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 11:56:
Ik heb ook overwogen om in mn nieuwe V40 voor die half lichte bekleding te gaan maar dit werd me afgeraden omdat lichte op plekken zit waar je nou net veel tegen aan komt. Denk bijv. aan het lichte in je deur. Dat slijt erg snel en wordt natuurlijk snel vuil. Ik zie nu bij mijn donkere deur al dat er snel strepen/vuil op komt.
Mijn vorige V40 had die lichte kleur (stoffen) bekleding. Vooral de bekleding in het gedeelte van de deur is erg besmettelijk. Verder trekt het wel vuil aan, maar niet in een storende mate. In het verleden een auto gehad met diezelfde kleur interieur, maar dan van leer... Dat bleeft op zich erg netjes, ware het niet dat het zitvlak van de bestuurders stoel bijna elke week helemaal blauw was (wat ik dan weer netjes schoon maakte).

Nu maar eens gekozen voor zwart, maar ook dat wordt gewoon vies (al is het bij wit beter zichtbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik krijg nu in m'n 2003 S40 toch wel snel kramp in m'n poot omdat het gaspedaal nogal hoog zit. Is hier iets aan te doen? Of ben ik de enige die hier last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

EMP schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 11:14:
Ik heb over Ligt Banden in oirschot goede recenties gelezen. Is 20 minuten rijden, maar ik denk dat ik daar maar eens langs ga van het weekend...
Ligt zit in Oisterwijk, niet in Oirschot—afhankelijk waar je vandaan komt nog net een stukje verder :). Ben daar toen ik in Oisterwijk woonde ook nog wel eens geweest voor banden en uitlijnen, en altijd goed geholpen. Kan ze van harte aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meintje schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:29:
Zojuist met de V40 gereden en heb een aantal opmerkingen/vragen.

- De nokkenasverstelling lijkt inderdaad gaar. Stationair met de kap open kun je duidelijk dat vvrrrt... vvrrrt... geluid horen.
- Auto bokt op gas in de 2e/soms 3e versnelling rond de 2000 toeren. Ik heb vergeten te testen of dit ook op benzine gebeurt. Leek wel minder te worden naarmate de proefrit vorderde. Bobines?
- Auto joelt in de 5e versnelling. Lekke ashoes en te weinig bakolie? Tandwielsetje van de 5e versnelling?
- Distributieriem is in 2007 vervangen bij een km. stand van 135.000 km.
- Gastank is in 2006 ingebouwd. Verder niks geen onderhoud aan bekend.

Overall zijn de bevindingen nog wel positief. Auto heeft wat gebruikerssporen, maar dat mag na 13 jaar en ruim 200.000 km. Wel vond ik hem redelijk traag voor een auto met 122 pk (bobines?). Zit verder aardig en sturen en koppelen ging erg soepel. Wel vond ik dat je de koppeling vrij slecht voelt oppakken. Daar zit geen gevoel achter.

Wat denken jullie van de hierboven genoemde punten? De auto moet €2350,- kosten en gezien de leeftijd, km.stand en uitvoering is dat een zeer nette prijs. Echter, wat kunnen mogelijke oorzaken zijn van bovengenoemde punten en welk prijskaartje hangt daar aan? Met ander woorden: is na het verhelpen van bovenstaande punten de aankoop nog te verdedigen? Ik sta er zelf wel positief in en ben niet angstig om een dergelijke auto te kopen als de genoemde zaken op te lossen zijn voor een schappelijk bedrag. Als ik al met al rond de €3000,- uit kan kopen ben ik een tevreden Volvo koper.
Klinkt als een gare bak die veel kans nog eens de aanschafprijs aan oplossen van al die problemen gaat kosten.
Zou zeker een goede aankoopkeuring laten doen, klinkt als aardig versleten blok, koppeling en versnellingsbak.
G3 LPG problemen lopen snel in de papieren. Injectoren die versleten zijn, pomp in de tank die versleten is, zijn dure reparaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 05:52:
[...]

Klinkt als een gare bak die veel kans nog eens de aanschafprijs aan oplossen van al die problemen gaat kosten.
Zou zeker een goede aankoopkeuring laten doen, klinkt als aardig versleten blok, koppeling en versnellingsbak.
G3 LPG problemen lopen snel in de papieren. Injectoren die versleten zijn, pomp in de tank die versleten is, zijn dure reparaties.
Ik denk dat ik hem ook lekker laat staan. Optisch valt er wel een nette auto van te maken, maar vooral dat bokken baart me een beetje zorgen. En aangezien ik niks, maar dan ook echt niks van LPG systemen weet blijf ik lekker rondkijken naar een exemplaar wat wel goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 20:19
meintje schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 07:48:
[...]

Ik denk dat ik hem ook lekker laat staan. Optisch valt er wel een nette auto van te maken, maar vooral dat bokken baart me een beetje zorgen. En aangezien ik niks, maar dan ook echt niks van LPG systemen weet blijf ik lekker rondkijken naar een exemplaar wat wel goed is :)
VVT laten vervangen ben je ook zo 400 a 500 euro armer. Ik heb de distributieriem toen zelf meteen ook mee laten nemen voor die prijs omdat de riem er toch af moet. En kan ook al duiden op een minimaal aan onderhoud wat eraan gedaan is samen met de boekjes en facturen die er blijkbaar niet zijn. Traagheid en bokken kan ook zeer zeker met de VVT te maken hebben hangt er net vanaf in welke stand hij ermee opgehouden is dacht ik.

Auto ziet er wel netjes uit van buiten.

Weet niet of hoge km standen je afschrikken. maar in onderstaande advertentie staat dat de volledige onderhoudshistorie hiervan bekend is. En auto lijkt van de eerst eigenaar te komen volgens RDW iig 9 jaar op 1 naam gestaan. Dit is ook een originele bi-fuel fabrieksaf plus je houd wat geld over voor eventuele slijtagedingetjes na zo een km stand. en ze zijn de cruise control vergeten te melden in de advertentie die er dus ook inzit volgens de foto's

http://www.autoscout24.nl...aspx?id=254515787&asrc=st|as

[ Voor 3% gewijzigd door Mirage op 16-07-2014 15:32 ]

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
Mirage schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:30:
[...]

VVT laten vervangen ben je ook zo 400 a 500 euro armer. Ik heb de distributieriem toen zelf meteen ook mee laten nemen voor die prijs omdat de riem er toch af moet. En kan ook al duiden op een minimaal aan onderhoud wat eraan gedaan is samen met de boekjes en facturen die er blijkbaar niet zijn. Traagheid en bokken kan ook zeer zeker met de VVT te maken hebben hangt er net vanaf in welke stand hij ermee opgehouden is dacht ik.

Auto ziet er wel netjes uit van buiten.

Weet niet of hoge km standen je afschrikken. maar in onderstaande advertentie staat dat de volledige onderhoudshistorie hiervan bekend is. En auto lijkt van de eerst eigenaar te komen volgens RDW iig 9 jaar op 1 naam gestaan. Dit is ook een originele bi-fuel fabrieksaf plus je houd wat geld over voor eventuele slijtagedingetjes na zo een km stand. en ze zijn de cruise control vergeten te melden in de advertentie die er dus ook inzit volgens de foto's

http://www.autoscout24.nl...aspx?id=254515787&asrc=st|as
Als ik de problemen voor 500 kan oplossen dan zou ik de auto zo kopen. Ik ben vooral huiverig voor achterstallig onderhoud van de gasinstallatie. Bovendien heeft de auto 10 jaar op dezelfde naam gestaan en vermoed ik dat deze stil heeft gestaan. Het is immers erg vreemd dat je 10 jaar dezelfde auto hebt en er niks aan onderhoudspapieren bij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meintje schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 16:38:
[...]

Als ik de problemen voor 500 kan oplossen dan zou ik de auto zo kopen. Ik ben vooral huiverig voor achterstallig onderhoud van de gasinstallatie. Bovendien heeft de auto 10 jaar op dezelfde naam gestaan en vermoed ik dat deze stil heeft gestaan. Het is immers erg vreemd dat je 10 jaar dezelfde auto hebt en er niks aan onderhoudspapieren bij hebt.
Als je alles zelf doet of bij je handige neef laat doen, dan is hier niets vreemd aan.
Suzuki van mijn vrouw is ook al vijf jaar in goed(!) onderhoud bij een maat van me, ding is perfect onderhouden maar geen bon te bekennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Vergeet niet dat de meeste universele garages ook alles wat onderhoudshistorie of factuur heet gewoon wegflikkeren. :P De meeste autobedrijven willen namelijk niet dat de koper van de auto contact opneemt met de vorige eigenaar (om eventuele onrust te voorkomen). Onderhoudsboekjes vindt men over het algemeen wel prima, maar complete mappen met facturen (meestal op naam) gooit men meteen bij het oud papier. :+ Wel zonde, maar goed. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 16:44:
[...]

Als je alles zelf doet of bij je handige neef laat doen, dan is hier niets vreemd aan.
Suzuki van mijn vrouw is ook al vijf jaar in goed(!) onderhoud bij een maat van me, ding is perfect onderhouden maar geen bon te bekennen
Er zit nog geen APK formulier bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 10:58
Zojuist is mijn Volvo gearriveerd. Had in mid juni besteld. Snelle levering zeg ik zo ! Wat een mooie kleur inscription White pearl! Zon scheen er net op en hij begon mooi te glinsteren een werkelijke parelgloed.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IdFfxLP.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door ibson op 16-07-2014 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:01
Mooie kleur zo ibson! Door het zien van die foto heb ik steeds meer en meer zin om t.z.t. de mijne geleverd te krijgen! :) Heb namelijk ook een Inscription Crystal White besteld!

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
F-Tim schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:19:
Mooie kleur zo ibson! Door het zien van die foto heb ik steeds meer en meer zin om t.z.t. de mijne geleverd te krijgen! :) Heb namelijk ook een Inscription Crystal White besteld!
Ik kon geen normale foto's zien/vinden, toen ik er naar zocht. Je gaat echt geen spijt krijgen. Wit is zonder zon wit. Als de zon schijnt parel kleurig. Bij mij komt er nog een business styling pack en geblindeerde ramen. Moet dus nog even wachten.

Voor jou speciaal, meer foto's ;) (geen camera filter)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9Ub5Sh6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Hblmj0l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CiMlufB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 10:07
Das inderdaad mooi. Om de een of andere reden niet leverbaar op R-design, anders had ik die zeker genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Prachtig hoor ibson! Ik had wel via google deze post op het volvo forum gevonden waar nog wat foto's op stonden, maar k heb het vermoeden dat de gloed hier niet realistisch op is.

En idd stefijn... zonde dat t niet leverbaar is op een R-Design, gelukkig wel op een Ocean Race :)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
F-Tim schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 08:19:
Prachtig hoor ibson! Ik had wel via google deze post op het volvo forum gevonden waar nog wat foto's op stonden, maar k heb het vermoeden dat de gloed hier niet realistisch op is.

En idd stefijn... zonde dat t niet leverbaar is op een R-Design, gelukkig wel op een Ocean Race :)
Klopt, leek wel of er een filter overheen zat. Enige wat ik wilde zien is die twee naast elkaar. Maar daar is nog niemand op gekomen volgens mij :D

Dat hij niet leverbaar is voor R-design. ach, verschil moet er wezen. Zo kun je nu tenminste onderscheid maken. Het zijn keuze's, ik heb bijvoorbeeld niet gekozen voor een R-design maar een Momentum met Business Styling pack. Dus ook diezelfde grijze spiegelkappen maar dan twee ovale uitlaters met diffuser. Dus je kan beetje je eigen R-design maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
R Design is wel heel mooi, maar zo idd met die uitlaten (en mijn keuze zouden en stel dikke velgen zijn :+) en een spoilertje heb je een onwijs dikke kar. En het is echt een super kleur. :) Veranderd ook mooi in de zon of als het schemerig is van kleurtint. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 11:42

EMP

Krulloos!

wouterve schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 05:09:
Ligt zit in Oisterwijk, niet in Oirschot—afhankelijk waar je vandaan komt nog net een stukje verder :). Ben daar toen ik in Oisterwijk woonde ook nog wel eens geweest voor banden en uitlijnen, en altijd goed geholpen. Kan ze van harte aanraden.
Oisterwijk bedoel ik ja :) Kreeg een goede indruk aan de telefoon, maar kan pas over twee weken terecht (door mijn agenda). Ben benieuwd of het de verbetering brengt waar ik op hoop.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Daar heb ik meer van gehoord. :) Gaan netjes en 'rustig' om met je velgen en banden, rauzen niet even de bouten los enzo. Dat viel me tegen bv bij Waarts vlak bij den Bosch, wel goedkoper maar die gaan vrij lomp en snel om met je spullen en dat heb ik toch liever niet. Kans dat ze je velg stoten of beschadigen is bij Waarts wel groter met die snelheid. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Heeft iemand nog de juiste instellingen voor het premium sound systeem waarbij je het beste geluid hebt? Ik krijg de mijne a.s. maandag ochtend en vind muziek nogal belangrijk, dus de perfecte afstemming is dan wel belangrijk :)

Ik krijg overigens de V40 D4 Summum, ook met Business Stylings Pakket om hem een beetje R-design achtig te krijgen. Waarom Summun dan zul je zeggen, nou simpel, ik wilde graag de nieuwe Power Blue kleur die niet leverbaar was op de R-design. Ik zie die kleur overigens weinig of zelfs niet op de weg. Dus de eerste periode ben ik iig uniek denk ik :).

Ik kan op internet op een afbeeldingen vinden van een V40 met die kleur.... Erg benieuwd!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Powerblue = rebel blue toch of vergis ik mij nu? Echt een kei gave kleur. :)

Qua audio: mijn mening is dat je de treble op 0 moet laten staan, eventueel met de fader de balans zoeken afhankelijk van hoe je zelf in de auto zit. En zelf zet ik de bass dan op +4.

[ Voor 186% gewijzigd door Joopieboy op 17-07-2014 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:21:
Heeft iemand nog de juiste instellingen voor het premium sound systeem waarbij je het beste geluid hebt? Ik krijg de mijne a.s. maandag ochtend en vind muziek nogal belangrijk, dus de perfecte afstemming is dan wel belangrijk :)
De 'perfecte' afstelling is een volledig vlakke frequentieresponse, maar daar wil bijna niemand naar luisteren.
Ga lekker luisteren en draai ergens aan totdat je het mooi vindt, doe dat met nog tien verschillende muziekjes en zoek vervolgens de middenweg waarop alles acceptabel klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
ibson, welke 2 naast elkaar... ice white en crystal white? Of crystal white met/zonder zon? :)
Als ik mijne t.z.t heb zet ik em wel eens naast die van een vriend die in een ice white exemplaar rijdt.

Hoe krijg jij trouwens de ramen geblindeerd? Met folie? Want het zit er niet af-fabriek op zo te zien? Dus vallen gecoate ramen af?

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Joopieboy schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:30:
Powerblue is de nieuwe biaritz blue maar dan iets donkerder. Het is een kleur die al op de V60 leverbaar was.

Het is niet dezelfde als Rebel Blue alias Swedisch Racing Green.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:30:
Nee, het is een andere kleur.

Power Blue:
Afbeeldingslocatie: http://img.autotrader.nl/volvo/v40/volvo-v40-hatchback-diesel-blauw-003--76564763-Medium.jpg

Rebel Blue:

Afbeeldingslocatie: http://dublinpeople.com//assets/graphics/news/1366985378_CarVolvo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Rebel blue rij ik nu al tijdelijk. Moet zeggen dat ik Power blue, zoals ik hierboven zie, perfect vind. Sportief, maar ook weer niet TE opvallend zoals Rebel blue. Prachtige kleur al zeg ik het zelf! Overigens heb ik de donkere velgen eronder (17").

Zal maandag wel even wat foto's posten van mijn eigen V40....

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 17-07-2014 11:42 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:03

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat Power Blue is inderdaad een heel mooie kleur!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Snel foto's posten idd, en dat qua kleuren, dat houd ik niet helemaal meer uit elkaar haha. :+

Power blue is idd een sjieke kleur, staat hem goed. :) Maar ik ben persoonlijk wel fan van knal kleurtjes. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
F-Tim schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:34:
ibson, welke 2 naast elkaar... ice white en crystal white? Of crystal white met/zonder zon? :)
Als ik mijne t.z.t heb zet ik em wel eens naast die van een vriend die in een ice white exemplaar rijdt.

Hoe krijg jij trouwens de ramen geblindeerd? Met folie? Want het zit er niet af-fabriek op zo te zien? Dus vallen gecoate ramen af?
Ice white en chrystal naast elkaar, met zon en zonder zon. Ik wilde echt zien wat het verschil zou zijn en wat het zou doen. Waar ik zelf voor bang was namelijk is dat er bij sommige metallic wit lakken zo'n zwarte deken over ligt. Dat lijkt dan alsof er zo'n zeil over hangt. Maar gelukkig is dat niet het geval !

Ramen worden inderdaad door mijn dealer geblindeerd. Tijdens onderhandelingen zijn dat dingen waar voor je kunt kiezen natuurlijk. Ramen worden gratis gedaan en die business styling pack was uiteindelijk 200E ipv 700E. Dat dus ook naderhand.

Sommige dealers doen niets met prijzen. Wat ik dan ga doen is twee dealers (rivalen) tegenover elkaar zetten, en zeggen dat hij mij dit biedt, en wat hij voor mij kan betekenen.

Grab some popcorn and wait :P

[ Voor 9% gewijzigd door ibson op 17-07-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Het geluid is heel erg persoonlijk. Ik heb mijn Premium Sound helemaal vlak staan qua equalizers, en klankpodium op 'hele auto' of 'achterbank'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:06
Power blue is inderdaad ook wel een mooie kleur, maar ben toch blij dat ik een rebel blue heb besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
had deze twee review filmpjes nog niet eens gezien... Toevallig ook in Power Blue als ik me niet vergis. Ziet er vet uit :)

YouTube: Volvo V40 D4 road test

YouTube: Volvo V40 D4 (14% bijtelling) - review Autovisie TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:07
Helaas, gister belde de Volvo dealership dat de aflevering van m'n S40 vandaag niet gaat lukken.
De condensator die vervangen moet worden was nog niet binnengekomen.

Ook bleek het probleem met het navigatie systeem tegen te vallen en moet nu de complete unit vervangen worden, dus kan het hele dashboard eraf.
Dat icm de distributie die ze gaan doen levert wat vertraging op.

Levering staat nu op vrijdag 25ste.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 21:23

Youk

Volvo For Life

Zo, draagarm van de 850 is weer vervangen. Jammer genoeg mijn wielmoersleutel kapot gedraaid met het proberen losmaken van het wiel. Ben er mee naar de dealer gegaan en zelfs hun persluchtgereedschap had er moeite mee? :? Ze hebben ook even de andere drie wielen na gekeken en dat was geen probleem.

Twee jaar geleden en amper 16k km had ik beide draagarmen vervangen. Waren goedkope dingen, bij de dealer kwam het op 178€ excl. btw per stuk. Ik heb iets van een 75€ voor beide betaald inclusief verzending van Duitsland naar België. Ik had niet de Volvo kwaliteit verwacht, maar met amper 5k km per jaar kan ik om de paar jaar nog vervangen en ben ik binnen 10 à 15 jaar nog steeds goedkoper uit. De wagen heb ik zelf nu al 10 jaar en is al 20 jaartjes jong.

Nu dus op relatief korte periode problemen aan de linker kant, misschien door in een put te rijden of, ik weet het niet. Even contact opgenomen met de Duitse shop en deze hebben gratis (was net binnen garantie, nog een paar dagen over) een nieuw exemplaar verzonden. Die staat er nu onder en alles voelt weer stabieler.

Goedkope onderdelen kan voor mij dus best, enkel zou ik het niet doen als je per jaar veel kilometers aflegt.

Nu nog de trekhaak monteren die ik via Aight! dichter bij mij in de buurt kon ophalen. Nog eens bedankt hé! _/-\o_

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Vergeet niet de boel te laten uitlijnen he. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 21:23

Youk

Volvo For Life

Ik kom net van het uitlijnen! :P

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Wat kun je doen met een 5.0 V8 met supercharger in een 960 Estate? Nou dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2dE3Rsi.jpg

http://comediansincarsget...tterman-i-like-kettlecorn

Gisteravond op Discovery Chasing Classic Cars gezien waarin Wayne de 960 Estate V8 gebouwd door Paul Newman gekocht heeft. Fook Mi wat een gaaf ding! :D

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Lol dat is wel leip haha. :D Ik heb hem gemist helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo.

Na 8 jaar ga ik weer een volvo kopen (940) voor het tunen er van, maar nu vraag ik me af wat voor achterwielen ik er maximaal op kan zetten zonder hele brede fenders te nemen.

ik dacht aan 260-275 achter, weet iemand of dit gaat? de 940 gaat tegen de 450pk krijgen namelijk.. dus brede banden achter is wel belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:15

NoFearCreations

3DPrint the world!

Misschien is het handiger je te verdiepen in de ET en J waarde van wielen, voordat je aan een banden maat gaat denken?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:48

mphilipp

Romanes eunt domus

Die kan niemand je geven. Het hangt er helemaal vanaf wat jij zelf mooi vindt klinken, naar welke muziek je luistert, wat je bron is e.d.

Pak een paar nummers waarvan jij denkt dat ze representatief zijn voor wat jij luistert en ga daarmee aan de gang. Ik heb dit gedownload en heb dat als uitgangspunt gebruikt. Gewoon goed luisteren en met de equalizer de punten versterken/verzwakken waar je verbetering denkt nodig te hebben.
En dan daarna valideren met een paar goede opnames van jouw favoriete muziek.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoFearCreations schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 22:28:
Misschien is het handiger je te verdiepen in de ET en J waarde van wielen, voordat je aan een banden maat gaat denken?
Ik weet dat het 10.5J moet worden achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:17
En dan kom je er gisteravond achter dat de motor van de 244 Turbo die je gekocht hebt al wat langer stil staat dan de 8 jaar die de verkoper aangaf.

Met andere woorden, geen beweging te krijgen als je aan de krukas draait :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:13

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 11:27:
[...]

Ik weet dat het 10.5J moet worden achter
Ik zou eerst eens uitzoeken of het uberhaupt kan. Volgens mij past dat namelijk nooit zonder de boel aan te passen. Sowieso heeft een 940 een rare ET-waarde (25 dacht ik), dat komt vrij weinig voor, dus zulke brede velgen vinden die passen zal lastig zijn denk ik.
En 450 pk, ik ben benieuwd wat je er allemaal aan gaat doen, want dat haal je niet zomaar

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Vanmorgen was het dan zover, ik kon mijn nieuwe V40 D4 komen ophalen! Blijft toch iedere keer weer bijzonder leuk en spannend haha.

Hierbij wat eerste foto's met zoals gezegd de Power Blue kleur die ik nu in het echt nog veel mooier vind. Staat hem erg goed, ook met de wat donkere velgen _/-\o_

Wat opmerkingen:

1. iemand een idee of je ook muziek van je Iphone kunt importeren op de HDD in de V40? Volgens de dealer zou je je je muziek van een apparaat zo kunnen importeren op de HDD in de auto. Maar selecteer ik HDD bij media en vraagt hij om om OK te drukken om muziek te importeren dan gebeurt er helemaal niets....

2. De 190pk is echt gruwelijk fijn! Ok ik ben nooit een snellere auto gewend dan een 140pk versie, maar toch. Die D4 is echt razend snel, rijdt heerlijk!

3. Eén puntje wat ik jammer vind, ik heb geen verlichte versnellingspook zoals ik wel in mijn Rdesign variant had hiervoor. Ik heb hier verder bij het bestellen ook niet meer aan gedacht want ik dacht dat deze wel standaard in de meeste luxe versie zou zitten, maar niet dus. Vind die pook in de R-design toch een stuk mooier en fijner.

Maar overal, heerlijke auto waar je trots op kan zijn volgens mij :)

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/d8bb215e2d33cba023462c2bb6fd8d0b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/60110f0817b3205da200f6158a58ac5f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/1c1a257581eb739db5c9dbee0cb86304.jpg
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/9a36c1a1584734f132f0f8ee0e522fc3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/2230e3cd1a760540ca41990329d9b63a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/72312c99a80e1a5f91bcde6c0fe5cdb4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/8eadb07d4766802eb65130b0158cc3e2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/384dba5e1ed2163604b803b0373b50ca.jpg
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/b184be0d56c7c366536d7b8a5b170bbf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/f366e39b2ecfe97936fef4db092a1c7f.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Juancho op 21-07-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 14:29:
[...]

Ik zou eerst eens uitzoeken of het uberhaupt kan. Volgens mij past dat namelijk nooit zonder de boel aan te passen. Sowieso heeft een 940 een rare ET-waarde (25 dacht ik), dat komt vrij weinig voor, dus zulke brede velgen vinden die passen zal lastig zijn denk ik.
En 450 pk, ik ben benieuwd wat je er allemaal aan gaat doen, want dat haal je niet zomaar
heb wat contacten in zweden die dit voor mij in orde gaan maken :)
ik doe zelf een paar dingen wat me op 210pk / 340nm brengt, daarna gaat hij daar heen
en ET25 is best makkelijk te vinden hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
Juancho schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:39:
3. Eén puntje wat ik jammer vind, ik heb geen verlichte versnellingspook zoals ik wel in mijn Rdesign variant had hiervoor. Ik heb hier verder bij het bestellen ook niet meer aan gedacht want ik dacht dat deze wel standaard in de meeste luxe versie zou zitten, maar niet dus. Vind die pook in de R-design toch een stuk mooier en fijner.

Maar overal, heerlijke auto waar je trots op kan zijn volgens mij :)
Ziet er goed uit !! _/-\o_

http://www.volvocars.com/...SS-MY2015-7-juli-2014.pdf

Die verlichte pook zit in het business pack connect net zoals de Verlichtingpack 2 met 7 sfeerkleuren. Maar dan nog. Ik zie dat je de Business Styling pack hebt genomen en lederen stoelen, summum uitvoering?

Veel rijplezier !

[ Voor 7% gewijzigd door ibson op 22-07-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:45:
[...]

heb wat contacten in zweden die dit voor mij in orde gaan maken :)
ik doe zelf een paar dingen wat me op 210pk / 340nm brengt, daarna gaat hij daar heen
en ET25 is best makkelijk te vinden hoor..
Ik ben erg benieuwd, ook naar de testbankuitdraai :)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
ibson schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:49:
[...]

Die verlichte pook zit in het business pack connect net zoals de Verlichtingpack 2 met 7 sfeerkleuren. Maar dan nog. Ik zie dat je de Business Styling pack hebt genomen en lederen stoelen, summum uitvoering?

Veel rijplezier !
Dank u! Ik heb idd de summum uitvoering maar dan met het stylings pack om toch een beetje het sportieve van de R-Design terug te krijgen. Moet zeggen dat die spiegels prima bij de kleur passen bijv. Lederen stoelen zijn volgens mij standaard bij de Summum uitvoering. Ik zag trouwens net in de donkere garage dat mn pook wel verlicht is, maar hij is toch anders/kleiner/minder prettig in de hand als de pook die ik in mijn D2 R-Design had. Dat is deze waarbij de achteruit stand ook linksboven in zat terwijl die nu rechtsonder zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.autowereld.nl/images/auto/640/841/volvo-v40-d2-momentum-navi-pdc-bluetooth-t-8832841-15.jpg

Goed, het is een detail want verder is het echt een absolute top auto. De power maar bijv. ook de snelheid van het multimedia systeem is enorm verbeterd. In de D2 moest je best lang wachten met navigatie en scrollen door je muziek. Nu gaat dat gewoon erg snel en irriteert het niet meer :)

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 22-07-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
ibson schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:49:
[...]

Veel rijplezier !

Verlichtingspack 2: sfeerverlichting in de voorportieren,
verlichting vanuit geopende voorportieren, leeslampjes achter, sfeerverlichting
achterin, extra verlichting rechts in bagageruimte en verlichting vanuit
geopende achterklep

Zie ook de brochure op pagina 8

Die verlichte pook zit daar dus niet in :)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
In de offerte staat bij business pack connect dit: Leder bekl.versnellingspookknop + verlichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:10:
[...]

Ik ben erg benieuwd, ook naar de testbankuitdraai :)
ik ook, moet je eens voor de gein hier kijken: http://www.maxxtuning.eu/customer-cars/

Staan wel wat volvo's tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:23

knakworst

Get more sats!

Juancho schreef op maandag 21 juli 2014 @ 15:39:
Vanmorgen was het dan zover, ik kon mijn nieuwe V40 D4 komen ophalen! Blijft toch iedere keer weer bijzonder leuk en spannend haha.

Hierbij wat eerste foto's met zoals gezegd de Power Blue kleur die ik nu in het echt nog veel mooier vind. Staat hem erg goed, ook met de wat donkere velgen _/-\o_
Gefeliciteerd! Mooie kleur ook ;)

Hier de zomervelgen ook een klein zwart streepje in de velg, doet het goed met power blue.

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/4e8033e9b9fa2074a17e9e5d6fcd089d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

F-Tim schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:33:
[...]
Die verlichte pook zit daar dus niet in :)
Was die pook niet altijd verlicht dan?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

@Juancho: supergave bak hoor in de goede kleur, en dat 'ie genoeg power heeft dat geloof ik maar al te graag. Lijkt me heerlijk rijden! :) Gefeliciteerd er mee.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik zat eens te kijken op autoweek om eens te zien hoe de D4 motor zich verhoud t.o.v. de oude D5 motor, maar toen ik op de vergelijkingssite van autoweek kwam, en ik een V40 D4 wou selecteren zie ik verschillende energie labels.

Als ik bijvoorbeeld de

V40 D4 Business versus de V40 D4 Ocean Race zet dan zie ik respec. een A en C label (en ook aantal B label);

de motoren zijn hetzelfde, maar het verbruik is lager? Iemand een idee? Zit het hem alleen maar in die kleine bandjes of zijn er meer dingen? Motor gedowngrade (zelfde vermogen/koppel).

Laat maar, 4 in lijn 2.0 ipv 5 in lijn 2.4, cheeky bastards.....5 in lijn moe thet blijven natuurlijk!

[ Voor 8% gewijzigd door Seesar op 22-07-2014 21:10 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:50

_Apache_

For life.

Blij dat er geen chip in zit, anders kon ik de 'terug naar huis'-rit wel vergeten..

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/10527372_10152545861224029_1169931810466811194_n.jpg

Met dat ik de auto wil starten draai ik de complete sleutel krom.
Ik me maar afvragen waarom de startonderbreker het feestje wilde verstieren. :+
IJzer weer teruggezet, goed klemmen en we waren weer op weg.

[ Voor 32% gewijzigd door _Apache_ op 22-07-2014 21:51 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:59

itsalwaysme

Graast voor DB

Seesar schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 21:07:
ik zat eens te kijken op autoweek om eens te zien hoe de D4 motor zich verhoud t.o.v. de oude D5 motor, maar toen ik op de vergelijkingssite van autoweek kwam, en ik een V40 D4 wou selecteren zie ik verschillende energie labels.

Als ik bijvoorbeeld de

V40 D4 Business versus de V40 D4 Ocean Race zet dan zie ik respec. een A en C label (en ook aantal B label);

de motoren zijn hetzelfde, maar het verbruik is lager? Iemand een idee? Zit het hem alleen maar in die kleine bandjes of zijn er meer dingen? Motor gedowngrade (zelfde vermogen/koppel).

Laat maar, 4 in lijn 2.0 ipv 5 in lijn 2.4, cheeky bastards.....5 in lijn moe thet blijven natuurlijk!
Als ik naar de C30 kijk, was het oa een lager onderstel, andere software, andere bak verhouding, andere spoilers. Oja en andere banden natuurlijk. Ik verwacht dat het bij de V40 ook zo zou zijn.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

_Apache_ schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 21:46:
Blij dat er geen chip in zit, anders kon ik de 'terug naar huis'-rit wel vergeten..

[afbeelding]

Met dat ik de auto wil starten draai ik de complete sleutel krom.
Ik me maar afvragen waarom de startonderbreker het feestje wilde verstieren. :+
IJzer weer teruggezet, goed klemmen en we waren weer op weg.
Voor zover ik weet werkt die startonderbreker draadloos, tenminste, bij de nieuwere modellen wel (en volgens mij bij mijn 940 ook). Dus dat was opzich geen probleem geweest :P Bij m'n S80 zit er een soort van RFID achtig iets in, wordt iig draadloos uitgelezen en zit in een glazen capsule.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Juancho schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:51:
In de offerte staat bij business pack connect dit: Leder bekl.versnellingspookknop + verlichting
Inderdaad! Sorry, helemaal overheen gelezen!
Dan zou ik dat gewoon aangeven bij je dealer? Als het erbij hoort te zitten, dan moet je het ook hebben.

Controleer ook even of je TPMS hebt? Alle V40's geproduceerd na week 28 moeten dat standaard hebben, en in de prijslijst van de Business uitvoering staat het er ook erbij.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
F-Tim schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:04:
[...]

Dan zou ik dat gewoon aangeven bij je dealer? Als het erbij hoort te zitten, dan moet je het ook hebben.

Controleer ook even of je TPMS hebt? Alle V40's geproduceerd na week 28 moeten dat standaard hebben, en in de prijslijst van de Business uitvoering staat het er ook erbij.
Geproduceerd na week 28. Dat is twee weekjes terug. Ik denk dat dit de auto' s zal zijn die pas in augustus/september geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Jij hebt het dus ook niet in jouw uitvoering ibson? Of staat ie nog bij de dealer te wachten tot je hem mag afhalen?

En... op álle versies komt het vanaf week 28 geproduceerde :)
De Business zou het wel al moeten hebben?

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
Mijnes staat idd te wachten bij de dealer :( Ik haal het na mijn vakantie op, 8 Aug. Hij is vorige week vrijdag binnengekomen. Het is inderdaad een Business, dus dat zal dan wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
F-Tim schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:04:
Nou ik heb dus wel een verlichte pook (alleen de cijfers) maar die pook is dus totaal anders als in mijn D2 R-design die ik had. Die vond ik veel sjieker en fijner met ook een mooiere verlichting. Zie afbeelding hierboven. De mijne is wat simpeler en veel kleiner/smaller. Ik weet echter niet of ze dus een foutje hebben gemaakt of dat het gewoon mijn fout is dat ik niet die andere pook besteld heb? Ik ging er vanuit dat als je de meest luxe versie neemt, de Summum uitvoering, je die pook wel standaard zou hebben.
Toevallig :). Ik reed weg uit de garage, half uurtje proef gereden en plop ik kreeg een melding in mijn scherm over de bandenspanning. Ik dus gelijk terug bleek dat ik de eerste auto was waar ze dit probleem hadden. Komt omdat er op de standaard meegeleverde 16"banden een sensor zit. Bij de wisseling naar mijn 17"banden is dit dus misgegaan en kan je systeem de bandenspanning niet meer checken. Vandaar dus die melding. Ze hebben het nu softwarematig uitgezet maar dit was voor hun wel een trigger dat ze hier een plan voor moesten maken. Ook met winterbanden wisseling later dit jaar.

Maar het zit/zat er dus idd wel op.

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 23-07-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
De mooie "glazen" pook is helaas vervangen door een nieuw zwart/zilver model.
De R zit nu ook niet meer linksvoren, maar rechtsachter... je kunt dus ook niet de pook wisselen met de glazen variant :(

TPMS zou de dealer gewoon moeten overzetten op je nieuwe velgen :) Dan moeten ze daar de sensoren maar voor bestellen zou ik zeggen? Of gewoon van de 16" afhalen, immers... de andere velgen zijn een accessoire, en geen fabrieksoptie.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Aha dat is jammer van die pook zeg! Die glazen versie was echter super mooi en lag heerlijk in de hand. Waarom ze die dan veranderd hebben in een minder pook....Jammer!

TPMS zouden ze op terugkomen binnen een paar dagen en dan lossen ze het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik sluit me ook aan bij de Volvo club! Eerste 1000KM staan erop, helemaal tevreden.
Al geven de 18inch velgen wel wat meer bandengeluid, maar ja wie mooi wil zijn...
Heb hiervoor in VAG auto's gereden, sommige dingetjes qua bediening zijn dus wel even wennen.
Vooral adaptive cc geeft veel rust tijdens het rijden.

Volvo V40 D4 R-Design
- Electric Silver metallic
- Business Pack Connect
- Intellisafe Pro Line
- Scandinavian Line
- Winter Line
- In hoogte verstelbare passagierstoel
- Automatisch dimmende binnenspiegels
- Extra getint glas achterportieren en klep
- Digital Audio Broadcasting - DAB+
- High Performance Dakspoiler
- 18" Midir velgen
- Dakdragers
- Actieve Brodit houder
- Spiegelkappen hoogglans zwart

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/11tly60.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2uenrye.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/3vd00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/332bg4i.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/qxo4m8.jpg

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:41

Aight!

'A toy robot...'

Mooie bak zeg! Heb je ook foto's van interieur? Dat vindt ik eigenlijk altijd mooier :P, aangezien je daar het meeste van de tijd in zit!

Voorkant van de nieuwe Volvo's vindt ik een stuk gaver dan de eerdere modellen! Stuk sportiever!

Al vindt ik de vierkante van de 262 serie nog altijd konings!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Thnx! Bij deze wat snelle foto's van het interieur:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/1secyw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/v8n76v.jpg

Is het standaard R-design interieur met zwarte hemel.
Stoelen zijn soort alcantara en nepleer.

[ Voor 24% gewijzigd door Speedfight op 24-07-2014 22:27 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

Reinier

\o/

Nice!
Ik wil zelf de alu pedaaltjes nog hebben. Ziet er een stuk beter uit dan de standaard zwarte dingen.
Die zwarte spiegelkappen staan ook goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:41

Aight!

'A toy robot...'

Speedfight schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:26:
Thnx! Bij deze wat snelle foto's van het interieur:
[afbeelding]

[afbeelding]

Is het standaard R-design interieur met zwarte hemel.
Stoelen zijn soort alcantara en nepleer.
Oei daar zou ik wel heel wat kilometers mee kunnen maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 16:35
Ziet er goed uit, mooie kleur ook dat electric silver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 19:14

vhal

ಠ_ಠ

nepleer? :/ Hoe zit dat?

Aardige kleur wel, het donkere interieur oogt vrij klein of ligt dit aan de foto?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

Reinier

\o/

Nep? Ik dacht dat het R-Design interieur van geperforeerd leder i.c.m. nubuck-textiel was, óf volledig leder.

Apart dat de pook nu anders is, maar dat zal komen omdat er een nieuwe/andere bak in zit vanwege het nieuwe D4-blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mash_nl
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-02-2024
Vraag; ik ben sinds pak 'm beet 1,5 week de trotse eigenaar van een V40 D4 R-Design. Voorheen heb ik een vrijwel identieke D2 en daar weer voor een Giulietta... Allemaal erg prettige auto's al zeg ik het zelf.... Alle auto's hebben een premium audio pakket, zo ook de nieuwe D4, en deze is in tegenstelling tot de D2 deze keer van Harman Kardon.

Ik ben benieuwd wat de gebruikers ervaringen hiermee zijn? Persoonlijk vind ik het systeem (zwaar) tegenvallen namelijk; in vergelijking met de D2 (Audigy) en al helemaal met de Giulietta (Bose):
- Speakers kunnen het vermogen, en dan met name de bassen, niet aan en gaan overslaan; dit fenomeen treedt al op bij net iets meer als het halve vermogen, uiteraard afhankelijk van het nummer;
- Ook zijn de speakers niet in staat om echte diepe bassen te produceren;
- Daardoor is het geluid vrij ‘plat’ (met name bij lagere, normalere volumes), en juist niet het mooie ‘ronde’ geluid waarvoor je een dergelijk duur systeem aanschaft
- De surround functie (onder premium audio menu) moet je iedere keer opnieuw instellen, deze wordt niet onthouden door het systeem
- DTS wordt niet ondersteund (dat was in de D2 wel het geval)

Zijn hier mensen die dit herkennen.... of heb ik de juiste combinatie van settings nog niet gevonden o.i.d.?
Inmiddels heb ik het aanhankelijk gemaakt bij de dealer, maar die kon er niet veel in betekenen....

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Reinier schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:34:
Nep? Ik dacht dat het R-Design interieur van geperforeerd leder i.c.m. nubuck-textiel was, óf volledig leder.

Apart dat de pook nu anders is, maar dat zal komen omdat er een nieuwe/andere bak in zit vanwege het nieuwe D4-blok.
Ik lees het inderdaad ook "Om maximale houvast te bieden zijn er speciale materialen als Nubuck-textiel en geperforeerd leder gebruikt". Dan is het blijkbaar toch echt leer, ook goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

vziw, een goede kennis van me had een bedrijf die achteraf leer in A-merk auto's bouwde. Ook als de auto met 'leer' uit de fabriek kwam. Merken zoals Volvo's, de VAG-groep, aantal modellen van Mercedes en BMW komen met nepleer.

Een makkelijke manier om dit te zien in een volvo is het opbergvakje die tegen de voorkant van je (bij)rijderszetel gestikt zit. Daar kun je het materiaal aan de binnenkant voelen en zul je zien dat dit nep is. je voelt een schuimen achterkant ipv de ruwe leerstructuur wat je aan de achterkant van echt leer zou moeten vinden.

Overigens wil dat niet zeggen dat dit slechter is; vaak is het gebruikte textiel beter bestand tegen vlekken, warmte (uitdroging) en blijft langer in vorm.

Als je niet beter weet lijkt het echt, maar toen ik een omgebouwde volvo zag en rook en zeker na 2/3 jaar zie je zeker verschil wat echt en nep is. Of het beter is houdt ik in het midden.

Waarom ze het leer mogen noemen weet ik niet, misschien omdat het high-end 'skye' is misschien?

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje, weet iemand welk R interieur redelijk simpel in een volvo 940 past? eventueel aanpassen is niet erg maar gaat me vooral om

- dashboard
- stuur
- achterbank
- voorstoelen
- eventueel deur panalen (deze moeten sowieso aangepast worden)

ik dacht dat 850R estate beste keuze was, maar past bv S60R ook? of moet het perse estate / station zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In hoeverre komt het 940 platform overeen met de 850/S60?
Stoelen/bank zou wel gaan maar een dash lijkt me een hele uitdaging hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Waarom zou dat een uitdaging zijn? :P Het ontwerp van 't 960-dashboard is nagenoeg hetzelfde als die van de 850. :P Je zit alleen wel met zaken als meters etc die niet passen. :P Maar ik vermoed dat als je zo'n grote ombouw/pimpmyride doet je er ook een digitaal/custom instrumentenpanel in knutselt. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Weer veel mooi nieuw speelgoed! _o_ :9~

Het is dat ik mijn C30 D2 ook een heel prettig auto'tje vind, anders zou ik er helemaal niet rouwig om zijn als hij op de een of andere manier total loss zou raken zodat ik een V40 D4 zou kunnen bestellen! :+

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Mash_nl schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:39:
Vraag; ik ben sinds pak 'm beet 1,5 week de trotse eigenaar van een V40 D4 R-Design. Voorheen heb ik een vrijwel identieke D2 en daar weer voor een Giulietta... Allemaal erg prettige auto's al zeg ik het zelf.... Alle auto's hebben een premium audio pakket, zo ook de nieuwe D4, en deze is in tegenstelling tot de D2 deze keer van Harman Kardon.

Ik ben benieuwd wat de gebruikers ervaringen hiermee zijn? Persoonlijk vind ik het systeem (zwaar) tegenvallen namelijk; in vergelijking met de D2 (Audigy) en al helemaal met de Giulietta (Bose):
- Speakers kunnen het vermogen, en dan met name de bassen, niet aan en gaan overslaan; dit fenomeen treedt al op bij net iets meer als het halve vermogen, uiteraard afhankelijk van het nummer;
- Ook zijn de speakers niet in staat om echte diepe bassen te produceren;
- Daardoor is het geluid vrij ‘plat’ (met name bij lagere, normalere volumes), en juist niet het mooie ‘ronde’ geluid waarvoor je een dergelijk duur systeem aanschaft
- De surround functie (onder premium audio menu) moet je iedere keer opnieuw instellen, deze wordt niet onthouden door het systeem
- DTS wordt niet ondersteund (dat was in de D2 wel het geval)

Zijn hier mensen die dit herkennen.... of heb ik de juiste combinatie van settings nog niet gevonden o.i.d.?
Inmiddels heb ik het aanhankelijk gemaakt bij de dealer, maar die kon er niet veel in betekenen....

Bij voorbaat dank
Toevallig ik wilde dit punt net aanhalen! Ik denk dat wij bepaalde instellingen gewoon niet goed hebben want ik kan me niet voorstellen dat zo'n systeem niet op 90% van het vermogen zou kunnen afspelen. Aan de andere kant als je alles op standaard hebt staan (dus alle EQ in het midden) dan zou je gewoon op 90/95% vermogen moeten kunnen halen zonder kraak. Dat is gewoon not done...

Net als jij heb ik ook grote problemen met de bassen, basslines en andere lage tonen. Sterker nog, op zo'n 5 streepjes voor je max vermogen hebt beginnen de speakers gewoon te kraken alsof ze opgeblazen zijn. In mijn ogen onacceptabel. Helemaal omdat dezelfde muziek in mijn vorige V40 D2 met standaard audio systeem wel tot ongeveer 1 streepje voor max vermogen kon afspelen en de bass er veeeeeel beter uit kwam.

Aangezien het om een premium audio gaat waar je 695 euro voor betaald mag je meer verwachten en dat ga ik dan ook zeker aankaarten bij de dealer als ik volgende week even contact met ze heb over de nieuwe auto.

Overigens is zeker niet alles negatief. Ik heb bijv. wel eens een live album afgespeeld van een wat rustige artiest en oei dat geluid is dan wel weer op vol vermogen prachtig zuiver hoor. Dan hoor je wel een verschil tussen het standaard systeem en deze premium. Maarja, als je vervolgens een nummer afspeelt met diepe bass erin kom je met geluk tot 3/4 van je vermogen.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 25-07-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dan nog de vraag... Waarom wil je het geluid zo hard zetten???

In mijn C30 D2 met Performance Audio (een stapje boven standaard) zijn de keren dat ik überhaupt boven de 50% vermogen kwam op de vingers van één hand te tellen - en daarna weer snel terug naar een normaal niveau om te voorkomen dat ik doof zou worden. :P

Desalniettemin zou een premium audio systeem gewoon wel zo ver moeten kunnen gaan, dat is dan weer wel waar... ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Mx. Alba op 25-07-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Los van dat dat geen geldige reden is, is het geluid op 50% soms helemaal niet zo hard. Dus als 50% je max is, dan is het gewoon heel, heel matig. Soms wil je gewoon ff een nummer lekker hard zetten. Met dit systeem kan dat maar in de helft van de tijd omdat de rest gewoon simpelweg begint te kraken en moet je hem zo ver terug zetten in volume dat het een redelijk normaal volume wordt. En zelfs dan is de bass/lage tonen verhouding erg matig.

Als ik dat had gewild had ik het standaard systeem er wel in laten zitten. Die kon voluit zonder te kraken. Kortom, voor die extra bijdrage mag je ook kwaliteit verwachten toch? Los van hoe hard je het oortechnisch zou moeten zetten. Dat is de discussie niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 25-07-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mash_nl schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:39:
Ik ben benieuwd wat de gebruikers ervaringen hiermee zijn? Persoonlijk vind ik het systeem (zwaar) tegenvallen namelijk
Het is maar net wat je gewend bent/wat je voorkeuren zijn, welke muziek je graag speelt. Als 'goed' voor jou betekent een bas die de ramen eruit klapt, heb je inderdaad een slechte set.
Maar ik durf het wel aan dat Premium Audio erg goed is. Het is geen boemkast, maar wat ik gehoord heb in die 2 maand dat ik erin heb mogen rijden, vond ik erg fijn. Ik luister voornamelijk jazz, rock, metal.

Het kan hard zat zeg maar. Het hoeft voor mij niet oorverdovend te zijn. En een bas die de ramen eruit klapt heb ik (in potentie) thuis, maar ook daar doet ie dat niet. Daar heb ik een Magnat Omega 380 staan, maar als de zaak goed afgesteld is, heb je een strakke bas. Uiteraard draagt ie ver en kan ie wat deuren laten rammelen, maar het is niet zo dat een bas pas goed is als de mensen 3 straten verder 'm ook horen.

Nee, ik vond de PA er goed. En ik ben best een zeikerd. Op mijn iPod staat alleen lossless muziek (ook al is dat overbodig, ik weet het) en met afstellen gebruik ik een paar geselecteerde opnamen om alle facetten van de muziek te proberen en zo een optimale afstemming te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 14:39
mphilipp schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 18:25:
[...]

Het is maar net wat je gewend bent/wat je voorkeuren zijn, welke muziek je graag speelt. Als 'goed' voor jou betekent een bas die de ramen eruit klapt, heb je inderdaad een slechte set.
Maar ik durf het wel aan dat Premium Audio erg goed is. Het is geen boemkast, maar wat ik gehoord heb in die 2 maand dat ik erin heb mogen rijden, vond ik erg fijn. Ik luister voornamelijk jazz, rock, metal.

Het kan hard zat zeg maar. Het hoeft voor mij niet oorverdovend te zijn. En een bas die de ramen eruit klapt heb ik (in potentie) thuis, maar ook daar doet ie dat niet. Daar heb ik een Magnat Omega 380 staan, maar als de zaak goed afgesteld is, heb je een strakke bas. Uiteraard draagt ie ver en kan ie wat deuren laten rammelen, maar het is niet zo dat een bas pas goed is als de mensen 3 straten verder 'm ook horen.

Nee, ik vond de PA er goed. En ik ben best een zeikerd. Op mijn iPod staat alleen lossless muziek (ook al is dat overbodig, ik weet het) en met afstellen gebruik ik een paar geselecteerde opnamen om alle facetten van de muziek te proberen en zo een optimale afstemming te krijgen.
Volgens mij is de Premium audio set die in de nu afgeleverde V40's (MY2015) zit, anders dan die in de vorige V40 (MY2014). Die jij had was ook een 2014 model toch? De Premium audio set is vernieuwd met het nieuwe Sensus Connect systeem dat in de huidige modellen zit.

Die van het vorige model is erg goed inderdaad, maar over de huidige heb ik al meer mensen horen klagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tankiej schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:13:
[...]
Volgens mij is de Premium audio set die in de nu afgeleverde V40's (MY2015) zit, anders dan die in de vorige V40 (MY2014). Die jij had was ook een 2014 model toch? De Premium audio set is vernieuwd met het nieuwe Sensus Connect systeem dat in de huidige modellen zit.

Die van het vorige model is erg goed inderdaad, maar over de huidige heb ik al meer mensen horen klagen..
Bizar! Waarom moet de audio verandert worden omdat er ergens een computertje op aangesloten moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 14:39
mphilipp schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:15:
[...]

Bizar! Waarom moet de audio verandert worden omdat er ergens een computertje op aangesloten moet worden?
Geen idee, blijkbaar dachten ze bij Volvo dat het beter kon. Het is nu ook een systeem van Harman Kardon, dat was het eerst niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Speedfight schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:00:

Vooral adaptive cc geeft veel rust tijdens het rijden.
Mooie auto, zeker met die Midir velgen.

Vraag me wel af hoe jouw ACC werkt t.o.v. de versie met automaat (heb D2 Powershift met ACC a.t.m.). Wanneer schakelt jouw ACC uit? Ik ga er vanuit dat hij niet in zijn 6 de snelheid tot maximaal 30 km/u terug laat zakken (en wat als je daaronder komt?), kan me voorstellen dat je dan loopt te bokken en te stoten in de auto.

Overigens vandaag i.r.l. een V60 Polestar horen starten en rijden... W.o.w... Wat een geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tankiej schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:20:
[...]
Geen idee, blijkbaar dachten ze bij Volvo dat het beter kon. Het is nu ook een systeem van Harman Kardon, dat was het eerst niet toch?
Was het niet DynAudio? Ik weet het niet zo goed meer. In die ouwe C70 heb ik 10 Dynaudio speakers zitten en zo'n ouwe frikadel van een radio (ergens gelezen dat Alpine die sets maakte voor Volvo). Ik vind het geluid goed genoeg om dat ouwe ding erin te laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Motor moet wel binnen toerental in die versnelling zitten.
Maar je kan met acc erop gewoon koppelen en schakelen. Acc blijft er dan op staan.

Uit de handleiding:
De adaptieve cruisecontrol is te activeren om een volgtijd aan te houden ten opzichte van een voorligger bij snelheden vanaf 30 km/h11 tot een maximumsnelheid van 200 km/h. Als de snelheid tot onder 30 km/h daalt of als het
motortoerental te laag wordt, wordt de cruisecontrol stand-by gezet, waarna er niet langer automatisch wordt afgeremd – u moet dan zelf remmen om een veilige afstand te houden tot voorliggers.
Waarschuwingssymbool – afremmen noodzakelijk
Het remvermogen van de adaptieve cruise- control bedraagt meer dan 40 % van de totale remcapaciteit van de auto.
Als de auto harder moet worden afgeremd dan de adaptieve cruisecontrol aankan en u remt zelf niet bij, dan maakt de cruisecontrol u er middels het waarschuwingslampje van Collision Warning (p. 231) en een geluidssig- naal attent op dat u onmiddellijk moet ingrij- pen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mash_nl
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-02-2024
Dank voor de reacties!

@Juancho: Inderdaad... gisteravond ben ik er nog eens goed voor gaan zitten en op basis 'Decaf - White Clouds' de bas zo goed mogelijk proberen te krijgen. Bij dit nummer (waarbij de bass-lines extra gepushed worden) merk je duidelijk dat de speakers (dus niet de versterker!) de bas simpelweg niet kunnen voortbrengen (ahoewel het deur paneel zichtbaar ruim een centimeter uitslaat wat ook niet gezond kan, zijn maar dat terzijde...). Ik vind het voor het geld EN in vergelijking met mijn V40 D2 (MY2014) echt een behoorlijk manco, en inderdaad onacceptabel. Ik denk eerlijk gezegd dat Harman Kardon dit setje uit een andere model auto heeft gehaald, maar de subwoofer niet mee heeft genomen, daardoor zijn de speakers nu uit balans en moeten ze werk doen waar ze niet voor bedoeld zijn...

@Albantar & Mphilipp: Geluid is uiteraard iets zeer persoonlijks; het gaat mij niet zozeer om het concrete volume, het gaat mij om de kwaliteit van het geluid; en dan specifiek de balans tussen de verschillende toonhoogtes, waarbij ik persoonlijk een mooie ronde bas een grote pré vind. Wanneer het geluid niet al te hard staat zou die bas dan toch de auto mooi moeten kunnen vullen en dat is nou juist niet het geval met deze set. De V40 MY2014 met een andere premium geluidset kon dat prima weergeven; deze MY2015 op basis van Harman Kardon laat behoorlijk te wensen over op dat vlak, het is gewoon zonde en ik hoop eerlijk gezegd dat ze z.s.m. iets aan gaan doen (ook af-fabriek) want dit is een behoorlijk aanfluiting zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn radio staat vastgelast op Radio 1 :)
De enkele keer dat ik muziek speel in de auto dan is het country-achtig (Zac Brown Band, Toby Keith, Kenny Chesney etc.) ik heb nooit echt aan de knoppen gedraaid maar ik moet zeggem dat het bij hogere volumes nog steeds lekker blijft klinken! Mijn vorige Audi A4 had ook iets bijzonders/luxe (zou de naam niet weten) qua geluidsysteem maar ik moet zeggen dat de Volvo een stuk beter klinkt! (wederom geen idee wat voor een systeem er in zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
@Mash_nl,

Goed om te horen dat er meer mensen zijn die problemen hebben met het systeem. Het gaat idd niet of hij voluit kan, het gaat erom dat metname de lage tonen totaal niet uit de verf komen met dit systeem. Welke settings je ook probeert, hij komt er gewoon niet goed door. Dus dat de ramen eruit zouden moeten vliegen is onzin, een goede bass moet je zeker ook kunnen horen op normaal volume.

Ik ben zelf helemaal in de Trance/Progressive muziek en daar is juist een bassline en kick erg belangrijk. Dat komt er nu 9 van de 10x totaal niet uit. Dus als je 695 euro EXTRA moet betalen voor wat ze noemen een premium systeem mag je gewoon kwaliteit verwachten. Dat levert men overduidelijk niet.

Ik ga dit dan ook zeker aankaarten bij de dealer. Maakt me niet uit hoe ze het oplossen of dat Volvo met HK een oplossing verzint, maar dit is gewoon totaal onacceptabel.

Pagina: 1 ... 64 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.