Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.461 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 19:23:
Nee, vind ik niet :P Als je uiteindelijk toch alleen maar heel veel snelweg kilometers maakt, maakt het niet zoveel uit of het ding nu 120, 150 of 200 pk heeft
Daar zijn de meningen nog over verdeeld Tom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:15

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Korte vraag: Voor mijn V70 uit 2002 moet ik weer nieuwe banden hebben (200 pk en zware rechtervoet doet wonderen voor de slijtage.. 8)7 )

Huidige bandenmaat is 215/55/R16..
Dit lijkt een vrij incourante maat te zijn, met bijbehorende stevige prijzen. Als je 1cm minder breed gaat kijken kom je op 205/55/R16 Dit scheelt serieus veel per band

Weet iemand of je zonder problemen 205 ipv 215 kan monteren (op lichtmetalen velgen)?

Heb al een poosje lopen googelen, maar ben nog niet achter het definitieve antwoord....

p.s. tips over goede banden worden ook gewaardeerd (nu michelin premacy, bevalt goed)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Premacy's zijn niks mis mee, alleen kans op droogtescheurtjes. Pirelli is ook heel goed (P Zero Nero). 215 is idd een beetje een buitenboord maat, en jij hebt 16 inch en daar past 205 wel op, ik weet zo de breedte van de velg niet uit mijn hoofd, maar bij 17 inch is 215 een beter idee omdat die velgen een pak breder zijn.

Alleen als je een zware voet heb zou ik niet snel smaller gaan om eerlijk te zijn. Maar dat is een prijskeuze die je moet maken. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

215 is meer een breedte voor S80's icm 17-inch. :P Voor een V70 zou je eigenlijk gewoon 205/55/16 moeten hebben: bij 215/55 is de band eigenlijk nét iets te hoog voor een V70/S60.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Laatst online: 15:15

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Joopieboy schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:16:
Premacy's zijn niks mis mee, alleen kans op droogtescheurtjes. Pirelli is ook heel goed (P Zero Nero). 215 is idd een beetje een buitenboord maat, en jij hebt 16 inch en daar past 205 wel op, ik weet zo de breedte van de velg niet uit mijn hoofd, maar bij 17 inch is 215 een beter idee omdat die velgen een pak breder zijn.

Alleen als je een zware voet heb zou ik niet snel smaller gaan om eerlijk te zijn. Maar dat is een prijskeuze die je moet maken. :P
Dan gaan we deze keer maar voor de verstandige financiele keuze... Grappig dat je het zegt, heb idd droogtescheurtjes in mijn banden zitten
Bart-Willem schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:33:
215 is meer een breedte voor S80's icm 17-inch. :P Voor een V70 zou je eigenlijk gewoon 205/55/16 moeten hebben: bij 215/55 is de band eigenlijk nét iets te hoog voor een V70/S60.
Ok, goed om te weten. Heb altijd 215 genomen omdat dat er ook op zat, maar gaan we nu mooi voor 205.

Heren, dank voor het advies :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:34

-tom-562

Oliesjeik

Bart-Willem schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:33:
Ik heb er 225 op liggen, 17", volgens mij is dat ook de standaard maat

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Idem. :P Maar is ook afhankelijk van de J-waarde (breedte) van de velg. Geloof dat 215 ook nog net mag op de velgen die ik heb.

[ Voor 88% gewijzigd door Bart-Willem op 04-07-2014 11:55 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58

Cheezus

Luiaard

Gisteren voor het eerst meegemaakt dat de City Safety ingreep bij m'n V40. Ik reed een parkeervak in waarbij wel eens gesnoeid mag worden in de groenvoorziening, de V40 was bang voor de struikjes en greep dus in :P
Wel een aparte ervaring, ik had in eerste instantie geen idee wat er gebeurde (ergens tegenaan gereden? voet uitgeschoten?), tot ik in het display las dat City Safety was geactiveerd.

Hebben jullie dit al eens ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:06
Schuifelt voorzichtig het topic binnen

Vandaag getekend voor een V40 D4 Business R-Design in Rebel blue 8)
Opties:
Business Pack Connect, bestaande uit:
Audiobediening stuurwiel
Cruise Control
Electronic Climate Control, dual zone
Sensus navigatiesysteem
Park Assist Pilot inclusief Park Assist voor en achter
Automatisch dimmende binnenspiegel
Laadvloer met 2 levels
Noodreservewiel
Uitschakelen passagierairbag
Er zijn een paar kleine opties die ik mis, maar omdat dit een actie auto betreft van de leasemaatschappij, kan je zelf verder niets aanpassen in de configuratie. Ik ga zelf nog wel op zoek naar een leuke set 18", want op 16" rijden kan natuurlijk niet ;)

Ik rij momenteel nog in een A1 1.6 Proline S van 2 jaar oud, en deze moest ik eigenlijk tot volgend jaar rijden. Echter, gezien de weinige keuze die er zo te zien volgend jaar zal zijn voor een leuke 14% auto en al helemaal geen auto met 190pk, heb ik besloten om het leasecontract af te kopen.
Onder de streep scheelt het namelijk behoorlijk wat, waardoor ik de afkoopboete na anderhalf jaar al heb 'terugverdiend'. De V40 wordt ook gelijk voor 4 jaar geleased, dus voorlopig kan ik weer vooruit en denk ik niet dat ik deze gauw zal afkopen ;)

Nu afwachten tot de aflevering, die in ieder geval voor eind oktober zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Net even de review gekeken van de D4 Business (Telegraaf, Werner), maar die begrenzer hakt er aardig in bij de 190. Bij de D2 kruipt hij naar de 199 (en op de GPS loopt hij dan nog een paar km door), wordt iedereen met een D4 Business toch nog voorbij gereden straks ;).

Zin om te bestellen :p...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 21:23

Youk

Volvo For Life

Wat? Zijn die dingen begrensd op 190? Mijn 20 jaar oude 2 liter (benzine) met slechts 143 pk loopt 215 op de teller en 206 op gps. Dit vind ik dan toch een iets mindere ontwikkeling. Heeft dit dan te maken met ECO karakter wat men naar voor probeert te schuiven?

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:01

Aight!

'A toy robot...'

Maar waarom zou je in Nederland harder dan 150-170 willen rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Cheezus schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:37:
Gisteren voor het eerst meegemaakt dat de City Safety ingreep bij m'n V40. Ik reed een parkeervak in waarbij wel eens gesnoeid mag worden in de groenvoorziening, de V40 was bang voor de struikjes en greep dus in :P
Wel een aparte ervaring, ik had in eerste instantie geen idee wat er gebeurde (ergens tegenaan gereden? voet uitgeschoten?), tot ik in het display las dat City Safety was geactiveerd.

Yup, ik heb dit inmiddels 2 keer gehad, in precies zo'n zelfde situatie: parkeervak met struiken. De eerste keer snapte ik ook niet direct helemaal wat er gebeurde, stond wel ineens stil :)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Youk schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 09:39:
Wat? Zijn die dingen begrensd op 190? Mijn 20 jaar oude 2 liter (benzine) met slechts 143 pk loopt 215 op de teller en 206 op gps. Dit vind ik dan toch een iets mindere ontwikkeling. Heeft dit dan te maken met ECO karakter wat men naar voor probeert te schuiven?
Het is een praktisch gevolg van de trucs die Volvo heeft moeten uithalen om de 14% te halen: het heeft vooral te maken met de banden. Die eco-bandjes die eronder zitten, hebben om te beginnen al minder grip. Ze zijn ook niet gemaakt voor hogere snelheden.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-10 05:25

ppFreddy

gewoon Frederik

Yup, vorig jaar panikeerde mijn XC60 toen ik volgens hem iets te snel de oprit op kwam en alles dicht gooide op iets meer dan een meter van het hek. Ik wist ook niet wat er gebeurde, dacht dat er iets in de aandrijving blokkeerde ofzo.
Hadden jullie ook de reflex om meteen met je voet op de rem te gaan staan? Vraag me af wat er zou gebeurd zijn als ik die reflex niet had en tijdens mijn verbazing terug aan het rollen zou gaan (automaat, dus motor slaat niet uit - > City Safety laat na enkele seconden de rem terug los...) zou het systeem dan opnieuw remmen?

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 20:10
fredkroket schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 19:41:
Net even de review gekeken van de D4 Business (Telegraaf, Werner), maar die begrenzer hakt er aardig in bij de 190. Bij de D2 kruipt hij naar de 199 (en op de GPS loopt hij dan nog een paar km door), wordt iedereen met een D4 Business toch nog voorbij gereden straks ;).

Zin om te bestellen :p...
Ik heb 'm donderdag opgehaald, de top gelijk even getest, en ook de D4 Business gaat gewoon door tot 199 op de teller, 194 op de GPS.

Tot 190 versnelt ie nog flink door, en daarna merk je dat de begrenzer inspringt. Zonder zal ie nog wel doorlopen tot 230 gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:32
Ik zag net het volgende op de website van RICA Chiptuning bij de V40 D4 190HP:
The RICA Vmax upgrade removes the factory set speed limiter.

The cars' original set speed limiter is removed.

The RICA Vmax upgrade is programmed by the OBD2 port.

Gaan met die banaan dus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:29
willemvdvliet schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 19:33:
Ik zag net het volgende op de website van RICA Chiptuning bij de V40 D4 190HP:
The RICA Vmax upgrade removes the factory set speed limiter.

The cars' original set speed limiter is removed.

The RICA Vmax upgrade is programmed by the OBD2 port.

Gaan met die banaan dus ;-)
Wel eerst even andere banden eronder leggen :P

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
€695 voor een begrenzer weghalen?
Never!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Yep, heb ik met mijn V40 ook al eens voorgehad. Is idd wel even schrikken en had ook pas door wat er gebeurde toen ik City Safety op het display zag staan.
Ik moet wel zeggen dat ik vrij vlot de parkeerplaats op reed, misschien dat het systeem dacht dat ik niet meer van plan was om te remmen :+

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 21:58

Cheezus

Luiaard

ppFreddy schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 10:39:
[...]

Yup, vorig jaar panikeerde mijn XC60 toen ik volgens hem iets te snel de oprit op kwam en alles dicht gooide op iets meer dan een meter van het hek. Ik wist ook niet wat er gebeurde, dacht dat er iets in de aandrijving blokkeerde ofzo.
Hadden jullie ook de reflex om meteen met je voet op de rem te gaan staan? Vraag me af wat er zou gebeurd zijn als ik die reflex niet had en tijdens mijn verbazing terug aan het rollen zou gaan (automaat, dus motor slaat niet uit - > City Safety laat na enkele seconden de rem terug los...) zou het systeem dan opnieuw remmen?
Ik reed al remmend het parkeervak in dus die reflex had ik niet meer nodig :+
Volgens mij remt het systeem normaal ook niet zover dat je motor afslaat, het gaat er vooral om de snelheid eruit te halen voordat een aanrijding plaatsvind. Dat kan ik me tenminste herinneren van het instructieboekje :P
Bij een automaat zou ik het niet weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Iemand hier ervaring met remblokken van Zimmerman? Ik lees veel positieve verhalen over Zimmerman remschijven, en dan i.c.m. Jurid remblokken. Nu zie ik op eBay.de voor weinig geld complete sets (schijven voor + achter en remblokken) maar dan met remblokken van Zimmerman zelf.
Is dit wat?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:03

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vanmorgen mijn C30 D2 R-Edition Luxury Line ingeleverd voor de 80.000km-beurt en een V40 T3 Momentum met panoramadak mee gekregen. Ook een mooi wagentje zeg en rijdt heerlijk! Als mijn C30 over een jaar of twee eruit moet dan ga ik zeker voor een V40 als vervanger...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:09
GermanPivo schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 19:55:
[...]

Wel eerst even andere banden eronder leggen :P
Volgens mij pleurt iedereen er direct andere banden op als de nieuwe D4 binnen is. Ik heb nog niemand gehoord iig die de standaard banden er onder laten zitten :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Wat is er mis met de standaard banden van de V40 D4 dan?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:01
Mx. Alba schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:12:
Wat is er mis met de standaard banden van de V40 D4 dan?
Dan zijn het 16" Matres velgen (erg klein) en eco-bandjes met minder grip...

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Idd, die banden staan gewoon totaal niet bij de auto maar moeten erop vanwege de 14%. Maar zoals gezegd vervangt iedereen die ik over de D4 heb gesproken de banden bij levering :).

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Ik zou nog even wachten met een D4:

http://www.autoblog.nl/ni...jtelling-68448#post-68448

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dan moet je toch wel een dik lease budget hebben om zoiets te kunnen rijden. Denk dat dat voor veel mensen 'iets' meer is dan de hypotheek. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:14

vhal

ಠ_ಠ

Ach, de overheid is goed genoeg om zulke hokken te subsidiëren welke na 40 km elektrisch (proest, als ie dat al haalt) de oerwouden spontaan laat verdampen door 1 op 4 te rijden met dito uitstoot.
Goed bezig NL, zo'n wagen verdwijnt na 3 jaar wel na het Oostblok zoals alle andere hybrides. Neem nou de Civic Hybrid. Twee a drie jaar terug zag je ze overal. Nu slechts een handje vol. Eerste gen Prius? Geen idee...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Juancho schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:17:
Idd, die banden staan gewoon totaal niet bij de auto maar moeten erop vanwege de 14%. Maar zoals gezegd vervangt iedereen die ik over de D4 heb gesproken de banden bij levering :).
Bij mij gaan er ook echt wel 18" onder, maar niet gelijk vermoedelijk.
Wil namelijk toch wel voor een afwijkende velg gaan kijken ipv de standaard Volvo velgen, dus dat wordt zoieso geen dealer actie dan.

Edit
Krijg net de bevesting: week 38 wordt ie geleverd oOo

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenV_ op 09-07-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 10:58
Hoe regelen jullie de banden dan? gewoon gratis via de dealer bij levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ibson schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:51:
Hoe regelen jullie de banden dan? gewoon gratis via de dealer bij levering?
Veel mensen vervangen de 16" velgen door een accessoire 17" velg van Volvo zelf. Dan gaan er vanzelf ook andere banden onder. En gratis is dat niet, kost € 995,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik ben dus zo iemand die er dus geen andere velgen onder zet. Scheelt in keuze voor alternatieve opties die leuker en praktischer zijn.
Bovendien ga ik dan zaken betalen waar de leasemaatschappij wat aan heeft bij restwaarde, terwijl ze volledig op mij afgeschreven worden.

Vorige V40 ook ingeleverd na 65000km in 7 maanden, die ook gewoon op standaard velgen stond...(gelukkig wel, anders had ik zelfs nog een inlever boete gehad..).
Qua comfort zijn de 16" echt beter dan de 18" *. Tevens is de draaicirkel echt anders. wat het parkeren in binnensteden lastiger maakt bij grotere velgen. Heb proefgereden met 16, 17, 18 inch en ook nog 2 km op 19".
Daarnaast zijn de grootte (vulling van wielkast) van de banden vaak niet gigantisch anders, doordat bij 16" de band (rubber zijkant) hoger is dan bij 18" blijft de netto winst in totale hoogte (band+velg) vrij laag en zeker niet 2" x 2.

Ben nu aan het orienteren voor een nieuwe V40 D4 die ik ga aankleden vanaf een Momentum.

* Ik zou degene met grotere inch wielen onder de v40 eens willen vragen naar Belgie te rijden en dan de weg van Eupen naar de Hoge Venen te rijden, N67. Ik kom daar regelmatig om lekker te wandelen en te fietsen... ben benieuwd ;) https://www.google.com/ma...2d9a71:0x8b162e10815a013b

[ Voor 17% gewijzigd door Get!em op 09-07-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Draaicirkel kan ik beamen, dat klopt wel. Omtrek wordt idd niet veel groter (scheelt minimaal) maar wel een stuk breder (meer grip), maar het belangrijkste zijn toch wel de looks of niet dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Je zit toch de meeste tijd in de auto? :P

Wil mijn setje velgen van de S70 ook nog altijd ruilen tegen iets wat origineel bij de S70 hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Is het niet de breedte van de band wat dan de draaicirkel bepaald? Ik zie niet in hoe, als je dezelfde breedte en buiten diameter van de band aanhoud, de draaicirkel zou kunnen veranderen.

Bij een grotere breedte of grotere buitendiameter kan ik wel voorstellen dat er een andere stuuruitslagbegrenzing op kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat laatste wordt bij Volvo vrij veel gedaan, dus vandaar dat de draaicirkel veranderd. :) Anders kan het binnenin aanlopen in de schermen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:07:
Draaicirkel kan ik beamen, dat klopt wel. Omtrek wordt idd niet veel groter (scheelt minimaal) maar wel een stuk breder (meer grip), maar het belangrijkste zijn toch wel de looks of niet dan? :P
Dat bredere banden per definitie meer grip geven is toch onzin? iets met oppervlakte-druk. (al helemaal op glad wegdek)
De breedte van de band moet in verhouding staan tot het gewicht van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 22:00:
[...]

Dat bredere banden per definitie meer grip geven is toch onzin? iets met oppervlakte-druk. (al helemaal op glad wegdek)
Ligt aan omstandigheden en type gebruik, zie onderzoek (let op, Duits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

V40 is sinds gisteren binnen bij de dealer omdat er bij regenweer water in de wagen komt achter de bestuurderszetel. Tot nu toe heeft de dealer nog niets gevonden, interieur is er blijkbaar al helemaal uit gehaald... Hopelijk toch snel in orde (en hersteld!).
Als huurwagen een previous-gen S60 D5 automaat, ook niet mis als je van een D2 komt. Spijtig van het afgeleefde interieur, maar het vermogen maakt veel goed :+

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 22:00:
[...]

Ja dat wel, maar probeer maar eens op de 16 inch velgen waar standaard de eco bandjes opzitten en setje goeie sportbanden te vinden. :P Vaak zijn de standaard banden ook vrij smal, in het geval van mijn V40 diesel zat er 195 breed onder, en dan de Michelin Energy Savers. Die trek je dan echt aan stront... En er zijn mensen die hebben dan 'normale' banden eronder maar dat houd ook niet over. Stel dat je dan naar waar ik later mee reed 17 inch en 215 brede banden gaat heb je veel meer oppervlakte en zou je zelfs met die Energy Savers een stuk beter weg kunnen komen. Nu was de keuze in die maten voor mij een stuk gemakkelijker om een setje goeie Pirelli's eronder te leggen. ;)

Dus ja... oppervlakte druk, maar wat breder bied vaak toch wel een hoop extra grip hoor, tuurlijk moet je niet gaan overdrijven want dan heb je weer meer kans op aquaplanning, last van spoorvorming, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
J0YR1D3R schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:53:
[...]

Veel mensen vervangen de 16" velgen door een accessoire 17" velg van Volvo zelf. Dan gaan er vanzelf ook andere banden onder. En gratis is dat niet, kost € 995,-.
Ik hou de standaard 16" velgen voor de winterbanden.
De 18" set velgen en banden koop ik zelf, en ik regel wel als de banden vervangen moeten worden dat de garage de 16" prijs rekent ri leasemij en ik zelf het verschil bijbetaal voor de 18" banden.

Waarom overigens 18": puur voor de looks, en omdat je op die platte banden een betere grip hebt (misschien in werkelijkheid niet, maar zo voelt het wel iig)
Je bent dat hele irritante gevoel dat een auto over de wang van de band rolt kwijt

[ Voor 18% gewijzigd door JeroenV_ op 10-07-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 10:58
JeroenV_ schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:49:
[...]

Ik hou de standaard 16" velgen voor de winterbanden.
De 18" set velgen en banden koop ik zelf, en ik regel wel als de banden vervangen moeten worden dat de garage de 16" prijs rekent ri leasemij en ik zelf het verschil bijbetaal voor de 18" banden.

Waarom overigens 18": puur voor de looks, en omdat je op die platte banden een betere grip hebt (misschien in werkelijkheid niet, maar zo voelt het wel iig)
Je bent dat hele irritante gevoel dat een auto over de wang van de band rolt kwijt
Wat zal het verschil zijn van 16" banden en 18 qua prijs ? Heb je dit wel eens gehad ?

Ik had geregeld bij de dealer dat ik 17" velgjes zou krijgen. Leasemaatschappij belde mij toen op dat ik nog 15e minimaal p/m zou moeten betalen voor banden. Daarom heb ik het niet genomen.

Misschien kan het wel op jouw manier. Maar daar moet de dealer dan wel mee akkoord gaan lijkt me.

[ Voor 17% gewijzigd door ibson op 11-07-2014 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Het prijsverschil is zo rond de 50E per band.
Ik heb het nog niet aan de hand gehad, maar het lijkt me niet zo moeilijk te regelen met een dealer / bandenboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Darkstar schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:29:
V40 is sinds gisteren binnen bij de dealer omdat er bij regenweer water in de wagen komt achter de bestuurderszetel. Tot nu toe heeft de dealer nog niets gevonden, interieur is er blijkbaar al helemaal uit gehaald... Hopelijk toch snel in orde (en hersteld!).
Als huurwagen een previous-gen S60 D5 automaat, ook niet mis als je van een D2 komt. Spijtig van het afgeleefde interieur, maar het vermogen maakt veel goed :+
Ik had in mijn C30 ook bij nat weer vocht achter de bijrijdersstoel en dat werd steeds erger. Bleek dat de afvoer van de airco verstopt zat, dus de airco haalde vocht uit het interieur en wilde dat naar buiten pompen maar pompte het dus weer het interieur in. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Heb ik ook weleens met een V50 gehad. Alle ruimten onder de vloer stond een dikke plas water, tot je op een gegeven moment soppende vloerbedekking had. bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Mx. Alba schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:43:
[...]

Ik had in mijn C30 ook bij nat weer vocht achter de bijrijdersstoel en dat werd steeds erger. Bleek dat de afvoer van de airco verstopt zat, dus de airco haalde vocht uit het interieur en wilde dat naar buiten pompen maar pompte het dus weer het interieur in. :D
Ook gezellig :+ Dealer gaf eerder al aan dat dit een mogelijkheid zou zijn.
Gisteren nog telefoon gehad van de dealer. De voorruit werd ooit vervangen (door een externe firma, niet door Volvo) en blijkbaar zou het probleem daar vandaan komen. Ben benieuwd, vandaag komt er een nieuwe ruit in (@1400 EUR... :X )
DopdeDouwer schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:49:
Heb ik ook weleens met een V50 gehad. Alle ruimten onder de vloer stond een dikke plas water, tot je op een gegeven moment soppende vloerbedekking had. bah.
Idd, zo erg was het dus ondertussen in m'n V40 ook... Gelukkig snel gemerkt en ligt als het goed is alles nu te drogen in de werkplaats d:)b

[ Voor 27% gewijzigd door Darkstar op 11-07-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 06:28
Weer terug van vakantie kan de V50 meteen weer terug naar de garage :(
Voor de vakantie was ie op bezoek geweest voor een kleine beurt en controle.
Verbruik heenweg: 6.5/100km, verbruik terugweg: 7.8/100km. Beide keren met de thule op het dak dus vandaar hoger dan normaal (5.8/100km) ... dus er is iets niet goed?

Daarom afgetankt en gisteren 160 km snelweg rijden in de 6: met moeite 7.3/100km. Bah.
Intercooler leek okay te zijn bij vlugge inspectie op de brug. Ben benieuwd wat het dan wel gaat zijn...
Heb in de vakantie op een parkeerterrein een keer de onderkant geschraapt op een stoeprand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Is het niet ietwat voorbarig om je auto naar de garage te brengen nu die even iets meer verbruikt? :P Ik zou nog ff 1 of 2 tankbeurten afwachten

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:29
Tja, je kan ook ook de terug weg wind tegen hebben gehad en tijdens je testrit ook ;) Ik zou inderdaad nog even twee normale tankbeuren afwachten.

[ Voor 26% gewijzigd door GermanPivo op 11-07-2014 11:08 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of flink vochtige/warme lucht waardoor je climate control overuren draait?

De meeste garages zullen echter niet klagen over dit soort klanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo'n dakkoffer is natuurlijk wel een giga-benzineslurper (okee, een caravan is tig keer erger). Misschien had je bij het lagere verbruik met dakkoffer geen wind tegen. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 06:28
mwah, heb alleen zo'n hoog verbruik gezien toen het roetfilter defect was en vervangen moest... dus misschien gaat nu het regenereren niet goed. Morgen olie peilen om te kijken of dat omhoog is gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-10 12:49
Ik weet niet in welk land je bent (geweest), maar inferieure brandstof geeft natuurlijk ook een hoger gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Over welke afstand berekent de boordcomputer het gemiddelde verbruik? 160 kilometer is geen afstand waarbij mijn auto genoeg heeft afgelegd om significante verschillen aan te geven.

[ Voor 9% gewijzigd door jadjong op 11-07-2014 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:50

_Apache_

For life.

Onze trouwe S40 staat bij de garage, achterband loopt langzaam leeg. Gister opgepompt tot 2.4, vandaag stond ie op een magere 1.4, bij nadere inspectie bleek er een spijkertje uit te steken, dus die word gepropt. Band ligt er net een jaartje onder (~10k km).

Maar een vervelender probleem is vocht, het lijkt met name onder de achterbanken omhoog te komen. Na een flinke bui is zijn de achterbanken helemaal doorweekt, en op veel plekken condens.. ;(

[ Voor 10% gewijzigd door _Apache_ op 12-07-2014 00:18 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 23:04

mphilipp

Romanes eunt domus

Get!em schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:08:
Tevens is de draaicirkel echt anders. wat het parkeren in binnensteden lastiger maakt bij grotere velgen.
Kan nooit erger zijn dan de mega-draaicirkel die ik met die C70 heb. Ook op 18", maar die draaicirkel zou een Mack truck nog jaloers maken... Maar alles went. Ik prik 'm er nu even makkelijk in als de V40/C30 (wel grotere plek nodig uiteraard)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Laatst online: 31-08 10:48
Waarschijnlijk al vanaf volgende week een nieuwe pool auto voor 1 jaartje... XC60 D3 (2011) als vervanging van de BMW X1. Heb eerder een tijdje de XC60 D5 AWD gereden en kijk dan ook uit naar de levering van de XC60.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 01:59:
[...]

Kan nooit erger zijn dan de mega-draaicirkel die ik met die C70 heb. Ook op 18", maar die draaicirkel zou een Mack truck nog jaloers maken... Maar alles went. Ik prik 'm er nu even makkelijk in als de V40/C30 (wel grotere plek nodig uiteraard)
Ou die weddenschap durf ik wel aan wat betreft draaicirkel. Mijn S80 tegen jou C70 8)
Mooiste zou zijn als er bier iemand is met een 6-cilinder S80. Die draaicirkel is nóg groter :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

-tom-562 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 02:38:
[...]

Ou die weddenschap durf ik wel aan wat betreft draaicirkel. Mijn S80 tegen jou C70 8)
Mooiste zou zijn als er bier iemand is met een 6-cilinder S80. Die draaicirkel is nóg groter :+
Er is toch ook een S80 met een V8? wat voor een draaicirkel heeft dat apparaat dan? Bij mijn S70 vindt ik het wel mee vallen

Parkeert alleen niet zo gemakkelijk als mijn 440 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 02:38:
[...]
Oh écht? Kan het nóg erger? :+
Maar ik ben een beetje confused...de S/V70 hadden juist zo'n kleine draaicirkel (de oude modellen iig) 10.2m en dan heb je een C70 die een meter meer nodig heeft. What gives? Heeft ie niet hetzelfde onderstel als de S70?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik vind de draaicirkel van mijn S60 echt gigantisch. Bijna irritant soms, zeker op de NL en Engelse wegen en parkeervakken. Maar goed, ik snap wel hoe het komt, zeker met de wat bredere banden en hoe groot het blok is wat ertussen ligt.

Overigens hebben achterwiel aangedreven auto's vaak een kleinere draaicirkel omdat, wanneer er genoeg ruimte in de wielkasten is, de homokineet (de knikkoppeling van de aandrijfas naar het wiel) de limiterende factor is. En bij achterwiel aandrijving heb je uiteraard geen homokineet.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-10 12:49
Nee, volgens mij heeft een C70 heeft een ander onderstel ; quote van wikipedia :

"Britain’s TWR (Tom Walkinshaw Racing) co-designed the car's basic design and suspension tuning with Volvo. Manufacture of the C70 was a joint venture[6] until the two companies experienced disputes that threatened to interrupt production; TWR did not contribute to the second generation C70."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dat moest ook wel, gezien de grotere draaicirkel. Maar ja, je went eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Aight! schreef op zondag 13 juli 2014 @ 10:22:
[...]

Er is toch ook een S80 met een V8? wat voor een draaicirkel heeft dat apparaat dan? Bij mijn S70 vindt ik het wel mee vallen

Parkeert alleen niet zo gemakkelijk als mijn 440 :P
Ja, dat is het nieuwe model, maar die staat op een ander onderstel als mijn S80 en de S60 (die staan alletwee op het P2 platform, de nieuwe S80 op een Ford platform wat o.a. Gedeeld wordt met de Mondeo). Het zou me niks verbazen als de V8 S80 juist weer een kleinere draaicirkel heeft als b.v. een 6-cilinder S80. Het blok is immers maar (ongeveer) 4 cilinders breed i.p.v. 8

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Update van mijn vocht verhaal op de vorige pagina:
Externe firma is bij de dealer geweest om vast te stellen dat het vocht inderdaad via de voorruit binnen kwam. Een tweede persoon van diezelfde firma erbij gehaald omdat de eerste het niet wou bevestigen... Goed, ruit er uit gehaald en opnieuw geplaatst. Ga ik vrijdagavond mijn wagen ophalen bij de dealer: sensoren in de voorruit geven een storing aan (City Safety) en mijn LCD display valt regelmatig zomaar uit...
Dealer gebeld maar aangezien het probleem zich voordoet na het herplaatsen van de ruit is dit dus de verantwoordelijkheid van de externe firma. Daar naartoe gebeld, nu nog aan het wachten op een reactie. Volgende keer laat ik de voorruit enkel nog bij de dealer vervangen, mag de verzekering eisen wat ze wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat probleem hoor ik inderdaad meer, en dat is niet alleen bij Volvo. :) Vaak ook bij veel merken problemen met de regensensor met een net niet originele ruit. Je ziet ook bij carglass dat vaak wel een Pilkington ruit wordt geplaatst maar geen Volvo ruit, mindere kwaliteit dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vrijdag gebeld dat ik volgende week maandag mijn nieuwe V40 D4 kan ophalen :). Ben benieuwd, vooral naar die nieuwe Power blue kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

En waar komen de ruiten van Volvo vandaan? Juist ja: onder andere Pilkington. :P Waarom denken mensen toch altijd dat autofabrikanten eigen ruitenfabrieken, eigen ruitenwisserfabrieken, eigen ventieldopjesfabrieken enz enz hebben? :P

De voorruit van m'n V70 was origineel Volvo en stond gewoon "made by Pilkington" onder. :P Bij m'n S80 idem, maar weet niet of die van Pilkington of Sekurit af komt (als in: geen idee wat er in staat, maar er staat in ieder geval iets in). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 11:42

EMP

Krulloos!

Afgelopen weekend eens auto'tje gewisseld met mijn broer. Hij mijn V70 en ik zijn V70... mèt trekhaak :) (beide BJ 2001).

Ik vond het opvallend hoe stabiel het stuur was, zeker op de snelweg. Mijn wielen zijn twee maanden geleden nog gebalanceerd, en zijn reactie bij het terugwisselen bevestigde mijn obsrevaties: trillen op sommige snelheden, naar links sturen voelt 'anders' dan naar rechts sturen en het stuur staat iets scheef bij rechtdoorrijden.

Ik denk dat ik hem een keertje moet laten uitlijnen... maar waar? Kan iedere bandentoko dat fatsoenlijk, of loont het om naar een vakgarage te gaan? Nog tips in Den Bosch (of Nijmegen, werk)...

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EMP schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:52:
Afgelopen weekend eens auto'tje gewisseld met mijn broer. Hij mijn V70 en ik zijn V70... mèt trekhaak :) (beide BJ 2001).

Ik vond het opvallend hoe stabiel het stuur was, zeker op de snelweg. Mijn wielen zijn twee maanden geleden nog gebalanceerd, en zijn reactie bij het terugwisselen bevestigde mijn obsrevaties: trillen op sommige snelheden, naar links sturen voelt 'anders' dan naar rechts sturen en het stuur staat iets scheef bij rechtdoorrijden.

Ik denk dat ik hem een keertje moet laten uitlijnen... maar waar? Kan iedere bandentoko dat fatsoenlijk, of loont het om naar een vakgarage te gaan? Nog tips in Den Bosch (of Nijmegen, werk)...
Laatst nog met mijn broer een weekend geruild omdat hij een trekhaak nodig had.
Moet zeggen dat ik niet rouwig was om de sleutels van zijn Skoda Fabia Combi 1.4 weer terug te geven op zondagavond :9
Hij stond er op zijn beurt van te kijken dat de V70 een kar met 900kg grind zonder moeite de heuvel op sleurde (lees 80kmu in de 5 met 1600rpm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Als je Volvo garage een uitlijnbank heeft, lekker daar laten doen. Die kan meteen constateren of er nog andere zaken aan de ophanging mogelijk scheef/versleten zijn... iets met eerdere ervaring:

Ik heb het twee keer bij Profile laten doen.
1e x: netjes uitgelijnd, maar maanden later bleek dat de rubbers versleten waren en dat de uitlijning juist verkeerd was gezet. Toen heeft de dealer onder garantie de rubbers weer vervangen. Koste me dus 1x uitlijnen extra, 1x nieuwe banden voor. 8)7 (alsnog scheef versleten..). Rubbers waren onder garantie..

2e x: netjes uitgelijnd. werd op de hoogte gehouden van voortgang en eventuele extra kosten. Moest ze echter wel overtuigen dat als ze bij bepaalde zaken voorzichtig te werk gingen met brander (stelmoeren zaten vast) dat ze bepaalde onderdelen niet hoefden te vervangen, anders had t me zo 100 euro extra gekost |:( . Resultaat was overigens netjes en zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Hoe zijn je draagarmen. Als de rubbers 'op' zijn krijg je ook een vaag stuurgevoel (mijn S80 stuurt ook een beetje vaag, ik weet dat het aan de draagarmen ligt, die worden in het najaar vervangen). Dat is toch wel een beetje een zwak punt van het P2 platform, de rubbers in de draagarmen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

-tom-562 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:06:
[...]

Hoe zijn je draagarmen. Als de rubbers 'op' zijn krijg je ook een vaag stuurgevoel (mijn S80 stuurt ook een beetje vaag, ik weet dat het aan de draagarmen ligt, die worden in het najaar vervangen). Dat is toch wel een beetje een zwak punt van het P2 platform, de rubbers in de draagarmen
Toen ik hem overnam van mijn neeft heeft hij het volgende gemeld:

Verder vervangen: Het hele voorstel: schokbrekers, schoudervering rechterkant en driehoekige beugels

Ik weet niet of de draagarmen daar onder vallen, maar anders moet ik het straks in de onderhoudshistorie eens opzoeken.

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Driehoekige beugels is een vrij primitieve naam voor draagarmen ja :P
Hoe lang is dat geleden (en weet je toevallig welk merk? Van wat ik zo lees zijn eigenlijk alleen originele Volvo draagarmen of eventueel Meyle HD draagarmen echt goed. Andere imitaties schijnen heel snel weer beroerd te worden (dit is wat ik lees, of het echt zo is weet ik niet, BW kan daar wel het e.e.a. over vertellen denk ik)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Ik weet dat het originele zijn, en ik denk dat het één, maximaal twee jaar geleden vervangen is.

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
-tom-562 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:17:
Driehoekige beugels is een vrij primitieve naam voor draagarmen ja :P
Hoe lang is dat geleden (en weet je toevallig welk merk? Van wat ik zo lees zijn eigenlijk alleen originele Volvo draagarmen of eventueel Meyle HD draagarmen echt goed. Andere imitaties schijnen heel snel weer beroerd te worden (dit is wat ik lees, of het echt zo is weet ik niet, BW kan daar wel het e.e.a. over vertellen denk ik)
Klopt idd, zelfde met spoor/stuurstangetjes. Wel apart maar goed zo is het nu eenmaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bart-Willem schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:26:
En waar komen de ruiten van Volvo vandaan? Juist ja: onder andere Pilkington. :P Waarom denken mensen toch altijd dat autofabrikanten eigen ruitenfabrieken, eigen ruitenwisserfabrieken, eigen ventieldopjesfabrieken enz enz hebben? :P
En waarom denken mensen meteen dat het daarom maar mindere kwaliteit is?
Ze zijn anders, maar het hoeft niet persé slecht of minder te zijn. Dat die sensoren het niet doen is slordig, maar kan eraan liggen dat ze gecalibreerd zijn op de originele ruiten en eigenlijk afgesteld zouden moeten worden op de weestand van de nieuwe ruit. Geen idee of dat kan, maar bijzonder slordig dat een ruitenspecialist dat niet weet. Je zou toch juist van hen verwachten dat ze dat soort dingetjes weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ruitenspecialisten doen gewoon uurtje-factuurtje. :P Dat is net geen lopende bandwerk zeg maar. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:11
Volvo liefhebbers, ik zou graag wat advies van jullie ontvangen. Ik ga morgen kijken naar een Volvo V40 1.8 op LPG. De auto is van bouwjaar 2001 en heeft nu zo'n 210.000 km gelopen. Het betreft een Europa Sports Edition. De verkoper geeft aan dat hij er geen boekjes en onderhoudshistorie bij heeft en normaal loop ik dan bij zo'n auto vandaan. Op de foto's ziet de auto er echter zeer netjes uit en het feit dat de vorige eigenaar hem ruim 10 jaar(!!) heeft gehad stelt mij meer dan gerust (datum tenaam stelling staat nog op 06-02-2004 bij rdw.nl).

Maar waar moet ik bij een V40 op letten? Heeft dit type auto specifieke mankementen? Ik snap dat ik bij een dergelijke km-stand de kans loop dat ik na een eventuele aankoop tegen slijtage aan kan lopen, daar maak ik me niet druk om. Maar dit kan mijn 1e auto op LPG worden en ik heb geen idee wat voor onderhoud een dergelijk systeem vraagt en hoe je kunt beoordelen of dit nodig is op korte termijn.

Tips en advies is meer dan welkom. Stiekem ben ik namelijk flink enthousiast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:07
Vandaag m'n eerste eigen volvo gekocht!
Volvo S40 2.4 Kinect uit 2006. 149.000 op de teller.
Compleet met dolby surround audio, navigatie, regensensor, hele mikmak.

Er zit ook een verouderd handsfree set in de auto, maar deze gaan ze vervangen voor een Parrot systeem. Ook gaat er een nieuwe distributie in, condensor v/d airco word vervangen voor aflevering.
Verder geen krasje te bekennen, geen schade geschiedenis.
Ben de derde eigenaar. Eerste eigenaar tot 2012 eigenaar geweest en heeft altijd bij de dealer waar ik 'm gekocht heb onderhouden dus ze zijn bekend met de auto.

Als het meezit vrijdag ophalen!

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:01

IkWilbert

Het is mij!

Gefeliciteerd met je aanwinst Flix20, veel veilig kilometers.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 16:34

EraZor

Don't mention the war

Ik kom me even melden hier!

M'n nieuwe (lease) V70 in Twilight Bronze Metallic staat bij van Roosmalen voor de deur. Ik moet nog ff wachten, maar kan 'm binnenkort ophalen. leuk!

Afbeeldingslocatie: http://i1087.photobucket.com/albums/j474/jocheml/volvo/WP_20140711_16_14_00_Pro_zpse1a4c8b2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1087.photobucket.com/albums/j474/jocheml/volvo/WP_20140711_16_13_13_Pro_zps72d08813.jpg

Specs:
D2 Momentum Nordic+ (standkachel, smartphone app)
Family Line (geintegreerde kinderzitjes op de achterbank)
Winter Line (Xenon)
Harman Kardon Premium Audio
Subwoofer
17" Rex velgen
Zwarte dakdragers
Beige leder interieur
Sensus Connect (niet connected touch) navi

Uitgebreid proefgereden in de D4 en de D2, maar de D2 was me rap zat. genoeg koppel om lekker mee te komen ('t blijft een familiebak he? ;)) en naar de wintersport is 190 me snel zat ;-)

[ Voor 13% gewijzigd door EraZor op 15-07-2014 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Toffe kleur! 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Mooie bak EraZor, gefeliciteerd. En jij ook Flix20, enneeh, pics!!

Ik heb verder qua uitlijnen nog even met de dealer gebelt. Die wilden bij voorkeur eerst drie kwartier checken a 75 euro, en dan uitlijnen voor 120 en/of balanceren voor 50 als dat nodig zou zijn, wat zou blijken uit de check.

Gezien het gedrag, en de opzich goede staat van het onderstel (weinig speling bij laatste zomercheck & APK check, plus recent vervangen voorstel met originele onderdelen), is mijn verwachting dat het echt uitlijnen is. Voor 75 euro bij de dealer laten checken, of laten uitlijnen bij een goed bedrijfje a 60 euro, met een grote kans dat dat het oplost. Mijn keuze is de laatste :)

Ik heb over Ligt Banden in oirschot goede recenties gelezen. Is 20 minuten rijden, maar ik denk dat ik daar maar eens langs ga van het weekend...

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb ook overwogen om in mn nieuwe V40 voor die half lichte bekleding te gaan maar dit werd me afgeraden omdat lichte op plekken zit waar je nou net veel tegen aan komt. Denk bijv. aan het lichte in je deur. Dat slijt erg snel en wordt natuurlijk snel vuil. Ik zie nu bij mijn donkere deur al dat er snel strepen/vuil op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 16:34

EraZor

Don't mention the war

Juancho schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 11:56:
Ik heb ook overwogen om in mn nieuwe V40 voor die half lichte bekleding te gaan maar dit werd me afgeraden omdat lichte op plekken zit waar je nou net veel tegen aan komt. Denk bijv. aan het lichte in je deur. Dat slijt erg snel en wordt natuurlijk snel vuil. Ik zie nu bij mijn donkere deur al dat er snel strepen/vuil op komt.
Nou... je deur kom je nou net niet veel tegenaan. De lichte stoelen zijn uiteraard wel een stuk kwetsbaarder. Zeker als je veel spijkerbroeken draagt. Eea is echter prima te onderhouden en schoon te maken door de dealer (je bent leaseslet of niet ;)), of zelf dmv de "onderhoudsset voor leder", die ze bij iedere dealer hebben. (Uiteraard kan 't ook met sonax etc). Collega heeft zijn V50 net ingeleverd (ook met beige leer) en dat zag er (buiten de 'kreukels' die je altijd in leer krijgt) nog als nieuw uit na 160K

[ Voor 14% gewijzigd door EraZor op 15-07-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vind het er wel mooi uitzien trouwens! Niet helemaal blond, maar wel die half donker/half blond is. Uiteindelijk niet gedaan.

Ik ontvang a.s. maandag 9:00 uur mn auto, zal dan wel wat fotos maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Laatst online: 14:47
Kleine balans na bijna 4 maanden en iets meer dan 10000 km (huidige stand 391k km) in mijn 300 euro kostende 440 1.9 TD.
Welgeteld 0.3 l olie bijgevuld.
Een paar liter aan koelwater (een aantal keer een plasje onder de auto gehad)
1 flesje radiator lek dicht spul (daarna nauwelijks meer koelwater hoeven bijvullen)
Bij een beetje opletten en een cruise snelheid van 100 a 110 op de teller rijdt ik een gemiddelde van 1 op 17.5
Ook bij de goedkoopste en 20 jaar oude Volvo's zijn de stoelen geweldig.
Rijdt stabieler en voelt degelijker/steviger aan dan mijn vorige auto, een 4 jaar nieuwere Mitsubishi Carisma met 1.5 ton minder gereden km's. Het dashboard zit ook een stuk steviger in elkaar, kwam ik achter bij het inbouwen van mijn autoradio met microfoon.
Kraakt en rammelt wel van alles, maar ach, krakende wagens rijden het langst :P.

En na lang speuren op het internet lijkt de distributie interval 2 ton of 5 jaar te zijn, dat verklaard ook waarom volgens het boekje de eerste wissel pas bij 183k km en 5 jaar was, qua km kan hij dus nog een 60k km mee. Hij zit nu wel op de 5 jaar, maar ach dat mag de pret niet drukken.

Of te wel; de aankoop van de eeuw( voor mij dan 8)) .
Plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-d39PYkTGTeo/U8UKIBU0PMI/AAAAAAAAPzU/hDFrVjHn0IM/s576/auto.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:07
EMP schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 11:14:
Mooie bak EraZor, gefeliciteerd. En jij ook Flix20, enneeh, pics!!
Vrijdag is de aflevering. Dan zullen er wel wat foto's volgen!

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die 440 diesels zijn inmiddels wel erg zeldzaam geworden. :P Je ziet ze nauwelijks tot nooit meer voorbij komen op de bekende verkoopsites en da's wel jammer. Zou wat voor Joopieboy zijn trouwens als 'ie meer kilometers maakt wegens zijn nieuwe werk. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:27

empy

Rijdt rondjes

meintje schreef op maandag 14 juli 2014 @ 22:07:
Volvo liefhebbers, ik zou graag wat advies van jullie ontvangen. Ik ga morgen kijken naar een Volvo V40 1.8 op LPG. De auto is van bouwjaar 2001 en heeft nu zo'n 210.000 km gelopen. Het betreft een Europa Sports Edition. De verkoper geeft aan dat hij er geen boekjes en onderhoudshistorie bij heeft en normaal loop ik dan bij zo'n auto vandaan. Op de foto's ziet de auto er echter zeer netjes uit en het feit dat de vorige eigenaar hem ruim 10 jaar(!!) heeft gehad stelt mij meer dan gerust (datum tenaam stelling staat nog op 06-02-2004 bij rdw.nl).

Maar waar moet ik bij een V40 op letten? Heeft dit type auto specifieke mankementen? Ik snap dat ik bij een dergelijke km-stand de kans loop dat ik na een eventuele aankoop tegen slijtage aan kan lopen, daar maak ik me niet druk om. Maar dit kan mijn 1e auto op LPG worden en ik heb geen idee wat voor onderhoud een dergelijk systeem vraagt en hoe je kunt beoordelen of dit nodig is op korte termijn.

Tips en advies is meer dan welkom. Stiekem ben ik namelijk flink enthousiast :)
Is het een 1.8 of een 1.8i? Een 1.8i is namelijk een Mitsubishi GDI blok waar van bekend zijn dat deze niet heel goed samengaan met LPG.
Verder zelf ruim een jaar een S40 1.8 gereden zonder noemenswaardige problemen. Waar de 1.8 blokken om berucht zijn is dat de nokkenasverstelling (VVT-tandwiel) defect raakt. Dit klinkt als een Vrrrrt...Vrrrt.. geluid bij stationair lopen. Dit kan verder geen kwaad, maar gaan ten koste van vermogen en verbruik. Vervanging hiervan is vrij prijzig ( >500 euro).

Vocht in de reservewielkuip komt ook nog wel eens voor, dit komt door lekkende rubbers bij de achterlichten. Dit is een simpele fix.

Verder schiet mij even niets te binnen, ik heb geweldig genoten van de wagen en het is dat de lasten mij te hoog werden, anders had hij nog voor de deur gestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
Ik weet niet of ik hier links mag plaatsen, maar het gaat om deze auto. Hoe kan ik zien of het een 1.8 of 1.8i betreft?

http://link.marktplaats.nl/m827616618

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Laatst online: 14:47
Wel volgens VWE heeft hij een motor inhoud 1783 cm3 en volgens Wikipedia heeft de 1.8 gdi Mits motor een inhoud 1834 cm3. Dus dat impliceert dat het een Volvo motor is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy

empy

Rijdt rondjes

Het is een 1.8 in ieder geval, aan de achterkant staat het aangegeven en bij de 1.8i staat er ook daadwerkelijk een i-tje achter.
Hij ziet er op de foto's netjes uit van buiten en binnen. Heeft climate control en halflederen bekleding.
Controleer dan inderdaad of de VVT geen herrie maakt en of er geen water in de reservewielkuip staat. Alle overige punten zijn gewoon de standaardpuntjes die je met elke auto moet nalopen.
Controleer vooral of alle verlichting goed werkt, de oranje strips rondom (contourverlichting) zijn normaliter ook allemaal verlicht.

edit:

EN wat hij hier boven zegt, de inhoud van de motor geeft idd aan dat het de phase2 1.8 van volvo is.

[ Voor 9% gewijzigd door empy op 15-07-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat laatste lijkt me geen rede om een auto te laten staan :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy

empy

Rijdt rondjes

-tom-562 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:12:
Dat laatste lijkt me geen rede om een auto te laten staan :P
Dat klopt, maar het is wel fijn om een auto te hebben waar alles van werkt ;)
En het kan natuurlijk zo zijn dat niet goed werkende verlichting een onderliggende reden heeft. Geknutsel van vorige bestuurder, corrosie, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
Jullie reacties stemmen mij tevreden. Ik laat wel even weten wat er uit komt vanavond. Aan de prijs zal het waarschijnlijk niet liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
GDI motor is iig makkelijk te herkennen. Kijk even de achterbanden na of ze niet gecupt zijn. Toplagers die knarsen. Voorruitontwaseming moet goed werken (zwak punt) en zo nog wat zaken die een beetje standaard zijn. Ziet er netjes uit iig. :)
Bart-Willem schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:56:
Die 440 diesels zijn inmiddels wel erg zeldzaam geworden. :P Je ziet ze nauwelijks tot nooit meer voorbij komen op de bekende verkoopsites en da's wel jammer. Zou wat voor Joopieboy zijn trouwens als 'ie meer kilometers maakt wegens zijn nieuwe werk. :+
Dju zat er net weer aan te denken, gewoon zo een dieseltje is lachen, met 2 steeksleutels en een ratel te onderhouden :/

[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 15-07-2014 15:34 ]

Pagina: 1 ... 63 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.