Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.461 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

CynicRelief schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 17:13:
[...]

Is Volvo het nieuwe petjesauto-merk?
Stukke veiliger dan een golf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En het klinkt veel mooier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

'nieuwe'?? ga maar eens op youtube kijken wat ze al sinds jaar en dag met Volvo's uitvreten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
Volgens mij kun je je Volvo gratis laten checken bij de Volvo dealer, ik hoorde op de radio iets over een vakantiecheck.

Is natuurlijk een melkkoe voor de dealer om je geld af te troggelen door dingen als ruitenwissers e.d. te vervangen. Maar gratis even de auto op de brug en door mensen met kennis ervan laten checken is nooit verkeerd.

Alleen controle is vast ook mogelijk, ik heb het bij Peugeot eens laten doen (wintercheck), was er toen met de auto van m'n pa. Heb dus gewoon gezegd dat ik het thuis ging overleggen. Uiteindelijk zelf de onderdelen vervangen (stuurbekrachtigingspomp lekte bijv.). Kwamen toch een aantal puntjes aan het licht die anders pas bij APK aan het licht zouden komen.

[ Voor 70% gewijzigd door ThinkPad op 13-06-2014 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Precies,
Gratis check = gratis check.

Reparaties/vervangingsadvies erbij is ook goed, maar echte kosten mogen ze pas maken na overleg met jou.

Ik doe al jaren aan die checks als er veel tijd heeft gezeten tussen laatste beurt en een komende vakantie (veel kilometers). Nog nooit noemenswaardige kosten gehad overigens. Wel al 1 keer een goed advies gehad dat ik de draagarmrubbers moest vervangen, anders waren de banden stuk gegaan (scheef afslijten). Aangezien dat toen (deels) onder garantie viel, vielen daar de kosten ook nog van mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ben benieuwd wat ze zeggen als ik met mn 242 aan kom rijden... Meeste onderdelen kunnen ze niet eens meer leveren, althans niet via de balie. Als ik zelf het magazijn bel met de onderdelennummers erbij kan het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:09
Iemand die weet of het verschil tussen de standaard high performance audio en het premium van Harman Kardon echt groot is? Voor mij is audio super, super belangrijk dus vandaar dat ik die laatste heb genomen in mijn bestelde V40. Maar in praktijk heb ik dit nog niet kunnen vergelijken met de standaard audio die ik nu ook in mijn tijdelijke V40 heb. En die vind ik overigens al vrij top.....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet wachten, alsjeblieft breng dat ding snel uit O+
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1myoknbxpsw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:04

mphilipp

Romanes eunt domus

Juancho schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:08:
Iemand die weet of het verschil tussen de standaard high performance audio en het premium van Harman Kardon echt groot is? Voor mij is audio super, super belangrijk dus vandaar dat ik die laatste heb genomen in mijn bestelde V40. Maar in praktijk heb ik dit nog niet kunnen vergelijken met de standaard audio die ik nu ook in mijn tijdelijke V40 heb. En die vind ik overigens al vrij top.....
Ik had in de C30 de High Performance audio. Daarvan werd gezegd dat ie eigenlijk net zo goed/beter was dan de premium. Vooral op gebied van bass was de premium wat minder. Toen ik de V40 nam, ben ik wel voor Premium gegaan omdat men riep dat het nu heel anders was, en de premium echt een pak beter was. Door de extra speaker krijgt het geluid meer balans en in de 2 maanden dat ik ervan heb mogen genieten, ben ik wel overtuigd. Ik heb niet rechtstreeks kunen vergelijken, maar je gaat er zeker geen spijt van krijgen. Ik heb altijd een iPod Classic in de auto met alleen maar lossless muziek erop en ik heb er bewust mee getest om het zo perfect mogelijk in te stellen.

Om de perfecte instelling te krijgen kan ik een echte goede test cd aanbevelen. Ik gebruik graag de Nuforce Audio Concept Demo. Hiermee komen verschillende facetten van muziek naar voren waarop je de zaak kunt instellen. Uiteraard blijf je 'zitten' met de kwaliteit van de mix van de verschillende cd's. Een rap/hiphip cd heeft doorgaans veel teveel bas zodat het op een Akai ook nog een beetje klinkt. En sommige mensen denken dat ze een goede bass hebben als de ruiten er bijna uitliggen... :+

Succes en veel plezier met de V40. Ik mis vooral zijn brandstofpas nog wekelijks... 8)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 16:35
Yesss, de D4 is binnen. Hopelijk dit weekend rijden, hangt een beetje af van hoe snel het kenteken nu aangevraagd kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Lijkt het wel op zo... Wat een compensatiegedrag! Wat boeit dat geluid nou? Of je moet graag de aandacht op je willen vestigen natuurlijk. Voor mij hoeft een auto liefst zo min mogelijk geluid maken. Wel leuk als ie een beetje vlug is, maar ook daar heb je niet zo veel aan met al die struikrovers hier in Nederland. Ik heb alweer een paar bekeuringen te pakken met de C70. Geen cruisecontrol...dan krijg je dat :+
Maar geluid is toch niet boeiend? Ik geniet natuurlijk wel bv van de Corvette op Le Mans. Heerlijk die brul, maar mijn privévoertuig hoeft echt geen herrie te maken. Trekt alleen maar (verkeerde) aandacht en je gaat er geen mm harder door. Puur compensatiedrang.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:58:
[...]

Lijkt het wel op zo... Wat een compensatiegedrag! Wat boeit dat geluid nou? Of je moet graag de aandacht op je willen vestigen natuurlijk. Voor mij hoeft een auto liefst zo min mogelijk geluid maken. Wel leuk als ie een beetje vlug is, maar ook daar heb je niet zo veel aan met al die struikrovers hier in Nederland. Ik heb alweer een paar bekeuringen te pakken met de C70. Geen cruisecontrol...dan krijg je dat :+
Maar geluid is toch niet boeiend? Ik geniet natuurlijk wel bv van de Corvette op Le Mans. Heerlijk die brul, maar mijn privévoertuig hoeft echt geen herrie te maken. Trekt alleen maar (verkeerde) aandacht en je gaat er geen mm harder door. Puur compensatiedrang.
Ik heb liever een auto met een lekker geluid er in, en dan bedoel ik niet de eerste beste knalpijp maar gewoon "lekker", dan een auto met een groot vermogen maar een geluid van niets (dus wat naar mijn mening) dan niet mooi klinkt.

Maar dan bedoel ik geen Herrie! Gewoon leuk, mooi, lekker geluidje :)

Jij hebt toch ook liever jou T5 dan een T5 anno 2014 (4 cilinder) :9
(Op gebied van geluid uiteraard, verbruik wint die 2014 :+ )

Maarja.. dat zeg ik als 15 jarige.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-10 12:49
[...]

Maareh.. je cruise control doet et niet ? Er zijn toch geen C70's zonder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dan heb ik een uniek exemplaar...het zit er gewoon niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miss laten monteren? Goedkoper dan steedsboetes binnenslepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Of gewoon met een minder zware rechtervoet rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
mphilipp schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 22:41:
Dan heb ik een uniek exemplaar...het zit er gewoon niet op.
Huh ? vaag...
Rikkiz0r schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:26:
Of gewoon met een minder zware rechtervoet rijden ;)
Nou, daar heb je geen zware rechtervoet voor nodig, een ietsie pietsie gas op de snelweg bijv. kan al een forse boete opleveren hoor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Daarnaast is het gewoon bloed irritant als je zelf in de auto zit... Radio moet je weer harder zetten, met elkaar praten is weer lastiger... Verder is vaak de enige die het leuk vind de eigenaar...

Afgelopen weekend een tochtje gedaan met de motor met 25+ man, zaten ook een paar van de uitlaatidioten bij. Voor vertrek was het nog wel grappig, bij de rookpauze kregen ze al commentaar en bij de lunchpauze is ze gevraagd lekker zelf een andere route te kiezen. Mensen met een dergelijke uitlaat willen hem vaak ook maar al te graag horen, maar dat het eigenlijk diep triest is en storend voor omgeving zien ze zelf vaak niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ook met een standaard uitlaat kun je dat soort fratsen hebben. Ik heb een Toyota Yaris 1.3, absoluut geen racemonster. Als ik daar 100-110 mee rijd: niks aan de hand. Ga ik 120 rijden maakt hij al wat meer lawaai. Maar bij 125-130 is echt een vervelende brom/resonantie. Erg vermoeiend op lange stukken. Ga ik dan weer 140 rijden is het weer over :p

Heeft te maken met de VVT-i (Variable Valve Timing with intelligence) ofzo geloof ik.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 19-06-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 20:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:43:
Ook met een standaard uitlaat kun je dat soort fratsen hebben. Ik heb een Toyota Yaris 1.3, absoluut geen racemonster. Als ik daar 100-110 mee rijd: niks aan de hand. Ga ik 120 rijden maakt hij al wat meer lawaai. Maar bij 125-130 is echt een vervelende brom/resonantie. Erg vermoeiend op lange stukken. Ga ik dan weer 140 rijden is het weer over :p

Heeft te maken met de VVT-i (Variable Valve Timing with intelligence) ofzo geloof ik.
Dat herken ik van mijn eerste auto: Toyota Corolla 1.3. Geen VVT-i, maar wel een irritante resonantie zo rond de 120km/u. Ik reed dus ook steevast 130km/u, want dan werd hij ineens heel stil :D

Wat betreft motorgeluiden: doe mij maar een snelle auto zonder de sportieve sound en geen auto die "all show en no go" is. Ik vind het altijd een beetje zielig staan, zo'n kachelpijp met diepe brul onder een Golfje dat niet vooruit te branden is :) Maar ieder z'n ding natuurlijk. Ik heb gewoon liever een wolf in schaapskleren dan een auto die schreeuwt dat hij snel is en geen vermogen heeft.

Wat dat betreft vind ik dat de Porsche Boxster van m'n schoonvader het prima doet: tot zo'n 3500rpm heel beschaafd en best stil van binnen, maar ga de 4k rpm voorbij en de boxer-roffel komt erin. Zo heb je sportief geluid bij sportief rijden en stilte als je rustig rijdt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 19-06-2014 12:36 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:26:
Ik kan niet wachten, alsjeblieft breng dat ding snel uit O+
[afbeelding]
Wat ik niet snap, besteed je zoveel aandacht aan het wrappen en de auto onherkenbaar te maken en dan laat je de karakteristieken grill voor Volvo erop zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Idd, ten tijde van de 740 plakten ze er gewoon een Lancia-grille op. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:52:
[...]

Wat ik niet snap, besteed je zoveel aandacht aan het wrappen en de auto onherkenbaar te maken en dan laat je de karakteristieken grill voor Volvo erop zitten..
Het is ook de bedoeling dat men het ziet... Nu wordt er over "de nieuwe XC90" gepraat, gratis reclame. Anders moeten mensen gaan gokken wat het dan wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Boeie schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:59:
Het is zeker een mooie en nieuwe kleur op de V40. Die onderste is Biarritz blue volgens mij.

Hier komt over een paar weken een D4 R-design in Rebel blue
Veel mooier, dat Rebel Blue. Minder braaf. Nog steeds eeuwig zonde dat ik er na 2 maanden weer uit moest. Maar ja...such is life..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MEN-O schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 07:59:
[...]
Nou, daar heb je geen zware rechtervoet voor nodig, een ietsie pietsie gas op de snelweg bijv. kan al een forse boete opleveren hoor :o
Precies. Ik rij echt geen 140 over de A2...

En laten monteren is op zich niet zo ingewikkeld. Ik kan gewoon zo'n stokkie kopen en die erop schroeven. Volvo is alleen zo dealervriendelijk geweest om ervoor te zorgen dat ik dat k-ding bij de boordcomputer moet laten aanmelden. En dat kan alleen bij de dealer. En je weet wat de dealer doet als ie 1 draadje moet aansluiten en op 3 knoppen moet drukken...juist...de kassa laten rinkelen. Ik heb geen zin om €250 voor niets doen te dokken. Dan maar beter opletten, maar deze omzet gun ik ze gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 16:41
Eerste "review" van de nieuwe v40 d4 die ik heb kunnen vinden:
http://www.autocar.co.uk/...e-e-d4-first-drive-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
mphilipp schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 18:11:
[...]

Precies. Ik rij echt geen 140 over de A2...

En laten monteren is op zich niet zo ingewikkeld. Ik kan gewoon zo'n stokkie kopen en die erop schroeven. Volvo is alleen zo dealervriendelijk geweest om ervoor te zorgen dat ik dat k-ding bij de boordcomputer moet laten aanmelden. En dat kan alleen bij de dealer. En je weet wat de dealer doet als ie 1 draadje moet aansluiten en op 3 knoppen moet drukken...juist...de kassa laten rinkelen. Ik heb geen zin om €250 voor niets doen te dokken. Dan maar beter opletten, maar deze omzet gun ik ze gewoon niet.
Kun je het niet via iemand op een forum doen? Vaak is er altijd wel iemand ergens op een forum die de diagnose software voor een auto heeft ;) Hendel van de sloop en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 10:58
Hoi allemaal,

Mijn Volvo zojuist ook besteld. Ook hier eind Juli, kon direct mee met de eerst volgende bestelling. Voor de vakantie/productie stop van Volvo.

Volvo v40 Business D2 Momentum
-Business connect
-Business styling pack -> Silk metal spiegels, diffuser met twee uitlaten, sportpedalen
-Geblindeerde ramen

Reden momentum. Extra's van summum vond ik niet echt nodig. R-design vond ik te sportief uitstralen en ik mistte gewoon die ene mooie kleur waar ik direct verliefd op was.

inscription chrystal white pearl _/-\o_

Ik zit alleen nog te twijfelen over die silk metal spiegels wat in die styling pack zit. Of dat wel mooi zal staan met wit. Met zwart, chrome lijsten en dus metal spiegels valt het mooi op. Maar i.c.m. de kleur die ik gekozen heb? Wat zijn jullie meningen hierover?

Ik zag zelf namelijk geen zwarte spiegelkappen in de lijst. En deze kappen zitten standaard bij die styling pack wat even duur is als de diffuser met uitlaatpijpen los.

Hieronder bijvoorbeeld op een R-design Ice White
http://4.bp.blogspot.com/...y-Wjqk/s1600/DSCF4968.JPG

[ Voor 14% gewijzigd door ibson op 20-06-2014 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-09 21:39
Die metal silk spiegels vind ik juist mooier staan bij wit. Tenminste subtiel sportief. Bij zwart vind ik ze juist schreeuwerig. Goede keuze hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 13:35
Ik heb de laatste tijd in mijn C30 (2012) het idee dat het stuur een kleine afwijking heeft naar rechts, ik moet vaak corrigeren en het ligt niet altijd aan een aflopende weg naar mijn idee.

Is iemand hier bekend mee? Waar zou dit aan kunnen liggen...

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:01

IkWilbert

Het is mij!

Follie schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 12:41:
Ik heb de laatste tijd in mijn C30 (2012) het idee dat het stuur een kleine afwijking heeft naar rechts, ik moet vaak corrigeren en het ligt niet altijd aan een aflopende weg naar mijn idee.

Bandenspanning?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Had het met mijn winterbanden ook al enigszins en met wisselen naar zomerbanden de spanning gecheckt en werd niet veel anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Follie schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 12:41:

Remklauw die aanloopt/zuiger die vastzit misschien ? geen list van trillingkjes oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Nee, loopt verder mooi. Bij de bandenwissel de vrijloop en lagers van de wielen ook gecheckt. Ik vermoed iets van een afwijking in de stuurstang of speling ergens in de verbinding van het stuur naar het het klephuis van de bekrachtiging. Of het hydraulische systeem van de bekrachtiging moet uit balans zijn, maar ik weet niet of dat vaak voorkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kleine crosspost :P
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/DSC_2501k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:15

NoFearCreations

3DPrint the world!

Gewoon dik!

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-10 05:25

ppFreddy

gewoon Frederik

Dik! Is dat een Polestar bodykit? Doet het ook iets met het geluid?

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
ppFreddy schreef op zondag 22 juni 2014 @ 22:09:
Dik! Is dat een Polestar bodykit? Doet het ook iets met het geluid?
R-Design pakket met een Milltek uitlaat systeem, en ja dat doet wel wat met het geluid niet zo bruut als bij een T5 maar hij klinkt nu net dat stukje beter, hier een filmpje van de before & after.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Egs0KoB-9ts]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Ik zie zodanig weinig R design C30's rondrijden hier dat ik het zelfs niet herkend had... :X
Ziet er goed uit en klinkt goed zonder te overdrijven. Is dat een volledig systeem of enkel andere demper met dubbele pijp? Hoe klinkt het in de auto? Ik hoor namelijk soms verhalen over aangepaste uitlaten die dan een irritante brom opleveren in de auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
ppFreddy schreef op maandag 23 juni 2014 @ 00:38:
Ik zie zodanig weinig R design C30's rondrijden hier dat ik het zelfs niet herkend had... :X
Ziet er goed uit en klinkt goed zonder te overdrijven. Is dat een volledig systeem of enkel andere demper met dubbele pijp? Hoe klinkt het in de auto? Ik hoor namelijk soms verhalen over aangepaste uitlaten die dan een irritante brom opleveren in de auto zelf.
Vanaf de midden demper is het vervangen, het klinkt in de auto wat sportiever maar absoluut niet vervelend of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:03

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

ppFreddy schreef op maandag 23 juni 2014 @ 00:38:
Die bootladingen 14%-C30's die in april-juni 2012 zijn geleverd in Nederland waren anders voor de helft R-Edition. Het enige verschil met de R-Design is dat de R-Edition de DrivE-spoiler heeft ipv de R-Design-spoiler. Die C30 D2 R-Editions zie ik toch vrij regelmatig, maar het kan zijn dat ik een observation bias heb omdat ik zelf zo'n ding heb. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

* mystic steekt voorzichtig zijn hoofd eens door de deur van dit topique.

ik rijd momenteel nog in mijn Focus ( II-I ) 1.6 tdci... maar met bijna 370k op de teller en een niet al te betrouwbare staat van dienst tot nu toe... en dat gecombineerd met het feit dat ik niet meer 50k op jaarbasis rijd, maar max 15k... is het een mooi moment om eens te kijken naar wat anders. en bij voorkeur moet het dit keer geen drol kosten :p

nou wil ik al jaren een volvo... en misschien is dit een mooi moment om voor 2 a 3k eens een leuke onverwoestbare zweed te scoren :Y)

* mystic gaat eens stevig lurken in dit topic.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:39
Binnenkort heb ik waarschijnlijk een 2e handse Volvo op de stoep staan. Ik hoorde op de radio ook van de zomercheck actie en zag het hier ook kort voorbij komen. Maar kan ik dat gewoon doen of moet ik wel volvo cardhouder zijn of iets anders? (ik dacht dat ergens gelezen te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
De V40 D4 opgehaald dit weekend, rijdt erg goed deze combinatie van auto/onderstel en motor! Erg blij mee.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-f1lULrhuToo/U6gIfIeY0dI/AAAAAAAABi0/jCXGKlm9bjA/w643-h480-no/Volveu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 20:10
Boeie schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:00:
De V40 D4 opgehaald dit weekend, rijdt erg goed deze combinatie van auto/onderstel en motor! Erg blij mee.

[afbeelding]
Ziet er gaaf uit! Ben je volgens mij wel echt de eerste of een van de eersten van Nederland mee!

Hoe rijdt dat ding? Hoe zit 't met 0 naar 100, en tussenacceleraties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Klopt, is 1 van de eersten. Hij rijdt gewoon erg goed, 0/100 en tussen acceleratie zijn soepel en snel. Gewoon zoals een flinke diesel hoort te rijden. Itt een spaardiesel (ik vergelijk hem dan even met een 1.6TDI van VAG) trekt het allemaal wel flink harder en soepeler, minder schakelen nodig ook om bij te blijven. Als je 100/120 rijdt en even wil versnellen hoef je in de 6 alleen maar het gas in te trappen of hij gaat er al vandoor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 21:17
Vandaag maar eens begonnen met sleutelen aan de 244 turbo... Wat kunnen sommige dingen toch lekker vast zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 22:35

kraats

Ik rol

:/ En het was zo'n leuk autootje.. Gevalletje kreatief met trekhaak.. Auto achterop terwijl ik stil stond en zo ook op de voorganger geklapt.. jammerrrr.. Zal wel total loss zijn, denk ik.. Gezien de te vervangen onderdelen..
Volvo480kreukels

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:22

Daniel36

vernieuwde formule

Arme 480, doodzonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 21:23

Youk

Volvo For Life

Dit is minder. ;(

Als ik dat zie, dan vraag ik mij al af hoe de achterkant eruit ziet, want die heeft dan nog de grootste klap gekregen. Enkel de voorkant leek mij nog "mee te vallen" (let op de quotes), maar dan las ik dat er iemand eerst achterop klapte.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Aan de achterkant zie je minder.. bumper heeft z'n werk goed gedaan.. Seat die er achterop reed moest weggesleept worden _O- En dat voor een 20 jaar oud Volvootje.. toch best wel stevig..

Volvo480kreuels2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 21:17
Schade valt wel mee toch? Pics van onder de motorkap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vier-prachtig _o_

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Was ik maar met de 960 gegaan ipv de 480 van m'n vrouw.. Die heeft de bumpers toch al kapot dankzij diezelfde vrouw ;)
Onder de motorkap is alles oké. Maar voor- en achterbumper, paneel onder achterlampen, zijschermen voor en achter met klein beetje schade, grille, paneel onder voorbumper, paneel boven voorbumper, montagesteunen achterbumper.. Ik denk dat dat al snel de waarde van de auto overstijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Balen zeg! Een goede/kundige taxateur zou zo'n 480 van de laatste series op waarde moeten schatten en het voor elkaar kunnen krijgen dat het geen total loss-verklaring wordt. Maar ja: vaak krijg je van die koekerds van verzekeraars die zich makkelijk om laten praten door schadebedrijven. ;(

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week voor het eerst de 250 aangetikt met de T5, kon me niet beheersen op een leeg stukje snelweg. (oude record stond op 'slechts' 230'ish) Waarschijnlijk ook de laatste keer geweest want ik vond het toch best wel (te) hard gaan. Wel bruut om te voelen hoe makkelijk het de auto af gaat om er te komen. Even een flinke zwieperd aan het gaspedaal geven en de T5+geartronic doen de rest, auto bleef voor de rest lekker rustig en stabiel en gaf me geenszins een onveilig gevoel; hulde aan Volvo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Mx. Alba schreef op maandag 23 juni 2014 @ 09:35:
[...]

Die bootladingen 14%-C30's die in april-juni 2012 zijn geleverd in Nederland waren anders voor de helft R-Edition. Het enige verschil met de R-Design is dat de R-Edition de DrivE-spoiler heeft ipv de R-Design-spoiler. Die C30 D2 R-Editions zie ik toch vrij regelmatig, maar het kan zijn dat ik een observation bias heb omdat ik zelf zo'n ding heb. :D
Ik ben Belg, ander belastingstelsel :) De C30 is hier nooit echt doorgebroken en zo'n 14% actiemodel heeft hier dan ook niet bestaan volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:34

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 23:05:
Afgelopen week voor het eerst de 250 aangetikt met de T5, kon me niet beheersen op een leeg stukje snelweg. (oude record stond op 'slechts' 230'ish) Waarschijnlijk ook de laatste keer geweest want ik vond het toch best wel (te) hard gaan. Wel bruut om te voelen hoe makkelijk het de auto af gaat om er te komen. Even een flinke zwieperd aan het gaspedaal geven en de T5+geartronic doen de rest, auto bleef voor de rest lekker rustig en stabiel en gaf me geenszins een onveilig gevoel; hulde aan Volvo! :)
Boefje! 2 weken geleden op de A15 richting Nijmegen (jou wel bekend denk ik) nog 'ff' 210 aangetikt (zondagochtend). Alleen is die weg niet echt geschikt ervoor, half opgelapte snelweg :(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 23:43:
[...]

Boefje! 2 weken geleden op de A15 richting Nijmegen (jou wel bekend denk ik) nog 'ff' 210 aangetikt (zondagochtend). Alleen is die weg niet echt geschikt ervoor, half opgelapte snelweg :(
Haha ja wel op de A15 maar op het knooppunt Valburg, daar ligt nog lekker schoon asfalt na de afgelopen verbouwingen. (ik kwam vanaf Tiel en ging richting Bemmel dus ik kon de hele weg rechtdoor pakken) Was ook op een hele stille zondagochtend inderdaad. Voor de rest moet je op de A15 behoorlijk uitkijken qua wegdek en rare bochten/heuvels; blijft een apart stukje snelweg tot aan Tiel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 09:26
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 23:05:
Netjes hoor, ik ben nog niet verder geweest dan de 240, met onze T5 in duitsland:

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2927/14327225273_70c2ce7d09_z.jpgIMG_9493.jpg by ed-oorklep, on Flickr

Eerst maar even wat preventief onderhoud doen en dan een keer gaan testen hoe hard ie echt kan (als ik dat durf...) >:)

[ Voor 12% gewijzigd door ed-oorklep op 24-06-2014 07:37 ]

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ed-oorklep schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 07:36:
[...]

Netjes hoor, ik ben nog niet verder geweest dan de 240, met onze T5 in duitsland:

[afbeelding]IMG_9493.jpg by ed-oorklep, on Flickr

Eerst maar even wat preventief onderhoud doen en dan een keer gaan testen hoe hard ie echt kan (als ik dat durf...) >:)
Leuke wielen onder je S60! 18'' en welk type is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

-tom-562 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 23:43:
[...]

Het lijkt daar inderdaad wel alsof je in België of Noord-Frankrijk rijdt... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Laatst online: 07-10 23:23

Fab1Man

Live life to the fullest

[afbeelding]
Ziet er goed uit! Zelfde velgen als ik ook besteld heb.

Ik krijg begin augustus mijn V40 D4 R-Design:
- Osmium Grey
- Business Pack met Premium Audio
- R-Design Plus Line
- Luxury Line
- Getinte ruiten
- Zonder modeltype en motortype aanduiding
- 17" Dark Freja

Ik heb een proefrit gemaakt in de "oude" D4 vijfcilinder en in de V60 D4. Ik kan me nog steeds niet helemaal een beeld vormen omdat het toch allemaal nét anders is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
Kreeg net te horen dat mijn V40 26 juli bij de dealer is. Ik had hem twee weken terug besteld. Best wel snel zo als ik lees hoe lang anderen moeten wachten !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Die van mij is op 4 juni definitief besteld met bevestiging van de leasemij, ook 26 juli bij de dealer (Volvo Rutten in Venlo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
Fab1Man schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:43:
Die van mij is op 4 juni definitief besteld met bevestiging van de leasemij, ook 26 juli bij de dealer (Volvo Rutten in Venlo).
Ah kijk. Da's mooi. Mij werd verteld dat als ik die week een keuze maakte ik nog voor de vakantiesluiting van Volvo binnen zou krijgen. Aan de andere kant begon ik te twijfelen, ik las mensen die pas in augustus/september binnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

ibson schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:01:
[...]

Ah kijk. Da's mooi. Mij werd verteld dat als ik die week een keuze maakte ik nog voor de vakantiesluiting van Volvo binnen zou krijgen. Aan de andere kant begon ik te twijfelen, ik las mensen die pas in augustus/september binnen krijgen.
Ligt er heel erg aan. Ik ben bij twee dealers geweest die beide spraken over vastgezette productiewerkplaatsen die toebedeeld zijn (elke dealer heeft een x aantal plaatsen in x periode, opgesplitst in modellen zoals R-Design of Momentum). Ik had eigenlijk al 24 mei de bestelling geplaatst, c.q. gereserveerd. 4 juni werd alles bevestigd en ik hoorde vorige week dat het 26 juli ging worden. Bij mij is sprake van een standaardversie die omgebouwd is tot R-Design door de dealer als "gereserveerde plek".

Welke uitvoering heb je trouwens?

[ Voor 29% gewijzigd door Fab1Man op 24-06-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho

[afbeelding]
Welk audio systeem heb je? De standaard of Premium? Die kleur rij ik nu trouwens ook, reken maar op veel mensen die je nakijken haha. Ik vond het zelf net iets TE opvallend dus heb de Power Blue kleur gekozen. Krijg de mijne in week 3 of 4 van juli....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
kraats schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:17:
Aan de achterkant zie je minder.. bumper heeft z'n werk goed gedaan.. Seat die er achterop reed moest weggesleept worden _O- En dat voor een 20 jaar oud Volvootje.. toch best wel stevig..

[afbeelding]
Dat herken ik, bumper leek ook weinig te hebben op wat gebroken montagepunten na dan. Weggebracht, en te horen gekregen dat er 1900 euro (!!) schade was. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Ja.. gaat vlot.. net ff schade laten opnemen.. morgen krijg ik de officiële cijfers, maar 'reken maar op economisch afgeschreven' en na navraag van mij een ruwe schatting op 3000 tot 4000 euro.. En dat is twee keer zoveel als de auto nu waard is helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
En toch kan het best meevallen, bumperbalkje is goed te doen als daaronder maar niks krom is. Bumper in kleur zien te vinden, mss een steuntje of klemmetje en klaar. Maar goed...

Edit: vergeet even voor het gemak dat je voor én achter hebt. :( Dood zonde blijft het wel...

Met jouw alles ok verder?

Wel wrang dat mij dit 2 weken terug zelf ook is gebeurd, ik en de gene achter mij remden af voor de rotonde toen plots een pool met hoge snelheid achterop vlamde en de panda achter mij wat inkortte en die op zijn beurt mijn auto in de kont nam. :X

[ Voor 51% gewijzigd door Joopieboy op 24-06-2014 19:12 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
Fab1Man schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:21:
[...]

Ligt er heel erg aan. Ik ben bij twee dealers geweest die beide spraken over vastgezette productiewerkplaatsen die toebedeeld zijn (elke dealer heeft een x aantal plaatsen in x periode, opgesplitst in modellen zoals R-Design of Momentum). Ik had eigenlijk al 24 mei de bestelling geplaatst, c.q. gereserveerd. 4 juni werd alles bevestigd en ik hoorde vorige week dat het 26 juli ging worden. Bij mij is sprake van een standaardversie die omgebouwd is tot R-Design door de dealer als "gereserveerde plek".

Welke uitvoering heb je trouwens?
Momentum D2 business.
-business pack pro
-business styling pack (naderhand), diffuser met uitlaten en grijs mat zij spiegels.
-getinte ramen (naderhand)
-chrystal white pearl lak
-geen model + uitvoeringaanduiding

Dit is zo mijn set-up. En de jouwe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Staat iets verder boven :P. Met een D2 ben je ook sneller denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
Fab1Man schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 21:15:
Staat iets verder boven :P. Met een D2 ben je ook sneller denk ik.
Hahahah. Idd, laat em maar komen. Ik ben echt traag, lange dag achter de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Waarom geen D4 als ik mag vragen? Is het lease? De prijzen daarin verschillen namelijk niet zo veel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 08:44:
[...]

Leuke wielen onder je S60! 18'' en welk type is dat?
Thanks, kopen?
Ik weet het type eerlijk gezegd niet, maar het zijn in ieder geval geen originele volvo velgen. Ik heb ergens gelezen dat het Heico velgen zijn maar ik weet t niet zeker. Is inderdaad wel 18"

Als ik een setje 18" (Antraciete) Nebula's kan vinden dan zou ik die er graag onder zetten, maar die zijn nogal zeldzaam...

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Juancho schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:54:
[...]

Welk audio systeem heb je? De standaard of Premium? Die kleur rij ik nu trouwens ook, reken maar op veel mensen die je nakijken haha. Ik vond het zelf net iets TE opvallend dus heb de Power Blue kleur gekozen. Krijg de mijne in week 3 of 4 van juli....
Een standaard systeem wat bij het BPC zit. Klinkt meer dan prima, goed in te stellen. Helder geluid. Wel jammer dat die DAB+ optie zo duur was, dat is de reden dat wij dat hebben laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
Juancho schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 08:09:
Waarom geen D4 als ik mag vragen? Is het lease? De prijzen daarin verschillen namelijk niet zo veel....
Ik merkte dat de verschil van een D4 momentum en D2 momentum toch aardig wat schelen. Ik kon gaan voor een D4 base of D2 momentum. Ik zat namelijk zelf al met een D2 Momentum aardig op het randje met mijn leasebedrag met een eigen bijdrage van 35 euro zonder extra' s. Moet je nagaan als ik een D4 zou nemen.

D2 is 27.500 en D4 29.500. Die 2000 euro speelt een grote rol in mijn eigen bijdrage. Het is dus of een kale D4 en dan bedoel ik echt kaal of een luxe D2.

Met Base heb je wieldoppen ipv velgen, en die luxe van Momentum niet. Dus die keuze is voor mij snel gemaakt. Ik heb er lang over nagedacht. Maar mijn eigen bijdrage ging er flink mee omhoog en bij ons hebben ze een regeling dat stel als je uit dienst gaat je die eigen bijdrage in 1 klap moet afbetalen. Vind ik zonde, maak ik diegene die mijn auto neemt (uit de pool) alleen maar blij mee, omdat hij geen eigen bijdrage meer hoeft te betalen en schiet ik er zelf niks mee op.

Tsja, het is mijn eerste auto, ben pas 7 maanden in dienst :)

[ Voor 23% gewijzigd door ibson op 25-06-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ed-oorklep schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 08:58:
[...]

Thanks, kopen?
Ik weet het type eerlijk gezegd niet, maar het zijn in ieder geval geen originele volvo velgen. Ik heb ergens gelezen dat het Heico velgen zijn maar ik weet t niet zeker. Is inderdaad wel 18"

Als ik een setje 18" (Antraciete) Nebula's kan vinden dan zou ik die er graag onder zetten, maar die zijn nogal zeldzaam...
Nee dankje, ik ben al voorzien. :)

Zijn het echt geen originele Volvo velgen? Model komt me wel bekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
Volgens de volvo site niet:

http://accessories.volvoc...al/all/List/styling/wheel

En als ik verder ga googlen vind ik eigenlijk niks.
Dus ik heb ook geen idee eigenlijk. 8)7

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Zijn het geen Heico velgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ibson schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:35:
[...]

Ik merkte dat de verschil van een D4 momentum en D2 momentum toch aardig wat schelen. Ik kon gaan voor een D4 base of D2 momentum. Ik zat namelijk zelf al met een D2 Momentum aardig op het randje met mijn leasebedrag met een eigen bijdrage van 35 euro zonder extra' s. Moet je nagaan als ik een D4 zou nemen.

D2 is 27.500 en D4 29.500. Die 2000 euro speelt een grote rol in mijn eigen bijdrage. Het is dus of een kale D4 en dan bedoel ik echt kaal of een luxe D2.
Die 35 euro is bruto of netto? Als je een berekening maakt is het nog bruto he. Daar gaat iets minder als de helft nog van af. Tenminste, als ik het goed begreep. Ik heb 2 weken geleden mijn V40 D4 besteld en had een eigen bijdrage van 102 euro. Ik heb dan wel de Summum variant en aardig volgepakt. Uiteindelijk zal ik dan iets meer als 50 euro inleveren op mijn salaris.

Dus tja, het is maar net wat je er voor over hebt. Voor die 50 euro laat ik het niet liggen, dan rij je straks een auto van bijna 40k, behoorlijk uitgerust met luxe en sportiviteit en hiermee mag je dan 4 jaar rijden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
Juancho schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 16:46:
[...]

Die 35 euro is bruto of netto? Als je een berekening maakt is het nog bruto he. Daar gaat iets minder als de helft nog van af. Tenminste, als ik het goed begreep. Ik heb 2 weken geleden mijn V40 D4 besteld en had een eigen bijdrage van 102 euro. Ik heb dan wel de Summum variant en aardig volgepakt. Uiteindelijk zal ik dan iets meer als 50 euro inleveren op mijn salaris.

Dus tja, het is maar net wat je er voor over hebt. Voor die 50 euro laat ik het niet liggen, dan rij je straks een auto van bijna 40k, behoorlijk uitgerust met luxe en sportiviteit en hiermee mag je dan 4 jaar rijden :).
Het gaat via Terbeg. Dat zal wel bruto zijn dus idd 42% volgens mij. Maar dat terzijde ik kon geen D4 momentum nemen, zat dan al over mijn limiet heen. (als startende IT'er, junior developer) Dus het zou een Base moeten worden en dat tsja. Heb ik snelheid maar verder niks, maakt me niet warm.

Ik ben wat betreft eigen bijdrage nog wel een beetje voorzichtig. Afkoopsom is wat ik eng vind. Dat als je uit dienst gaat, je weet maar nooit, je dat bedrag moet afbetalen. Dus x12 en x3..

Eigen bijdrage was nu bij mij 70 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hier ook een V40 D4 R-Design in bestelling.
18 april in bestelling gegaan bij de dealer en komt tussen 13 en 17 juli aan.
De volgende opties en accessoires:
- Electric Silver metallic
- Business Pack Connect
- Intellisafe Pro Line
- Scandinavian Line
- Winter Line
- In hoogte verstelbare passagierstoel
- Automatisch dimmende binnenspiegels
- Extra getint glas achterportieren en klep
- Digital Audio Broadcasting - DAB+
- High Performance Dakspoiler
- 18" Midir velgen
- Dakdragers

Dingetjes die ik achteraf nog wil laten doen:
- Dak en spiegelkappen hoogglans zwart laten wrappen
- R-Design middenconsole inleg vervangen door de aluminium variant
- Actieve Brodit houder

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
Dat zou goed kunnen maar daar kan ik ze ook nergens meer op de site vinden. En ook google biedt me (nog) geen oplossing....

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
ibson schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 21:55:

Ik ben wat betreft eigen bijdrage nog wel een beetje voorzichtig. Afkoopsom is wat ik eng vind. Dat als je uit dienst gaat, je weet maar nooit, je dat bedrag moet afbetalen. Dus x12 en x3..
Ik neem aan dat alleen is als je zelf besluit weg te gaan? Lijkt me stug dat een organisatie dit kan eisen van je om te betalen als ze jou eruit schoppen.... Dus dan zou de afweging voor je moeten zijn, zie ik mezelf hier een x jaar werken. Zelfde bij mijn werkgever. Als jezelf uit dienst gaat wordt er gewoon een boete gegeven als je de auto niet meeneemt. Is volgens mij overal zo.
Ik vond je vorige bedrag al zo laag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibson
Juancho schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:53:
[...]

Ik neem aan dat alleen is als je zelf besluit weg te gaan? Lijkt me stug dat een organisatie dit kan eisen van je om te betalen als ze jou eruit schoppen.... Dus dan zou de afweging voor je moeten zijn, zie ik mezelf hier een x jaar werken. Zelfde bij mijn werkgever. Als jezelf uit dienst gaat wordt er gewoon een boete gegeven als je de auto niet meeneemt. Is volgens mij overal zo.
Klopt. Dit is als je zelf weg gaat. Nu ben ik niet zo'n persoon. Maar neem altijd het zekere voor het onzekere. Er gebeuren vele dingen in 1 jaar tijd. :P
Ik vond je vorige bedrag al zo laag :)
Dat was hij kaal. Opties erbij en het schoot lekker omhoog _/-\o_ Eigenlijk had ik ook velgen er bij. voor 4 euro meer per maand. Maar daar kon ik geen banden bij selecteren.

Dus leasemaatschappij belt me terug. Ja daar komt helaas 20E per maand bij. voor banden!? ;w

[ Voor 11% gewijzigd door ibson op 26-06-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Laatst online: 07-10 14:39
ibson schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 21:55:
[...]

Het gaat via Terbeg. Dat zal wel bruto zijn dus idd 42% volgens mij. Maar dat terzijde ik kon geen D4 momentum nemen, zat dan al over mijn limiet heen. (als startende IT'er, junior developer) Dus het zou een Base moeten worden en dat tsja. Heb ik snelheid maar verder niks, maakt me niet warm.

Totaal offtopic hier eigenlijk, maar is die afkoopsom bij jouw werkgever werkelijk zo hoog? Moet je dan nog alle resterende termijnen betalen? Bij ons kan het maximaal 4 termijnen zijn (bij 4 jaar resterend, elk jaar minder gaat er 1 termijn af, met een minimum van 1 termijn). En dan wordt dat ook nog gezien als eigen bijdrage waardoor het afgetrokken wordt van de bruto bijtelling. Dan houdt je ook geen bijtelling meer over, aangezien de meeste leaseprijzen wel hoger zijn dan de bruto bijtelling volgens mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Tankiej schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:34:
[...]

Totaal offtopic hier eigenlijk, maar is die afkoopsom bij jouw werkgever werkelijk zo hoog? Moet je dan nog alle resterende termijnen betalen? Bij ons kan het maximaal 4 termijnen zijn (bij 4 jaar resterend, elk jaar minder gaat er 1 termijn af, met een minimum van 1 termijn). En dan wordt dat ook nog gezien als eigen bijdrage waardoor het afgetrokken wordt van de bruto bijtelling. Dan houdt je ook geen bijtelling meer over, aangezien de meeste leaseprijzen wel hoger zijn dan de bruto bijtelling volgens mij :+
Was bij mijn vorige wg ook zo... Je moest gewoon het bedrag dat je over je budget zat in 1x terug betalen over de resterende maanden... Dus een nieuwe auto uitzoeken, dik over budget gaan en dan na een half jaar uitzwaaien was zeker niet slim :).

Verder heb ik zelf ook de keuze gemaakt om een "dikke" D2 te rijden (incl automaat en driver support line) ipv dezelfde D3 (maar dan zonder automaat en driver support line). Uiteraard mis je dan misschien de acceleratie (D2 loopt op de teller ook 199 en je kunt prima cruisen op 130+ snelheden), maar het comfort dat je bijvoorbeeld in drukte hebt (automaat en ACC) is echt vele malen meer genieten. Dus bij een kale D4 (base) of een Momentum D2 zou ik waarschijnlijk dezelfde keuze maken. Plus het feit dat het gewoon goedkoper is (uiteraard, gaat misschien netto om paar tientjes tot € 100, maar voor die paar tientjes of €100 kan je maandelijks ook iets anders leuks doen.

Verder is een D2 echt vlot zat voor normaal gebruik, echt gas geven doe ik dan wel op de motorfiets.

[ Voor 10% gewijzigd door fredkroket op 26-06-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Laatst online: 07-10 14:39
fredkroket schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:23:
[...]

Was bij mijn vorige wg ook zo... Je moest gewoon het bedrag dat je over je budget zat in 1x terug betalen over de resterende maanden... Dus een nieuwe auto uitzoeken, dik over budget gaan en dan na een half jaar uitzwaaien was zeker niet slim :).
Oh, het bedrag dat je over budget zit. Ja, dan is het wat anders.. Bij ons is het de gehele maandelijkse termijn (excl brandstof) dat je dan tot 4x moet betalen.
Verder heb ik zelf ook de keuze gemaakt om een "dikke" D2 te rijden (incl automaat en driver support line) ipv dezelfde D3 (maar dan zonder automaat en driver support line). Uiteraard mis je dan misschien de acceleratie (D2 loopt op de teller ook 199 en je kunt prima cruisen op 130+ snelheden), maar het comfort dat je bijvoorbeeld in drukte hebt (automaat en ACC) is echt vele malen meer genieten. Dus bij een kale D4 (base) of een Momentum D2 zou ik waarschijnlijk dezelfde keuze maken. Plus het feit dat het gewoon goedkoper is (uiteraard, gaat misschien netto om paar tientjes tot € 100, maar voor die paar tientjes of €100 kan je maandelijks ook iets anders leuks doen.

Verder is een D2 echt vlot zat voor normaal gebruik, echt gas geven doe ik dan wel op de motorfiets.
Ik rijd zelf ook in een D2, is voor normaal gebruik vlot genoeg inderdaad. Ik rijd dan wel in de 14% uitvoering, met handbak. Maar als ik de keuze had tussen automaat en handgeschakeld, zou ik denk ik nog steeds voor handgeschakeld kiezen.
Als ik nu mocht kiezen zou ik overigens wel voor de D4 gaan, die is qua leasebedrag niet/nauwelijks duurder dan de D2 die ik nu rijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Tankiej schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:41:
Ik rijd zelf ook in een D2, is voor normaal gebruik vlot genoeg inderdaad. Ik rijd dan wel in de 14% uitvoering, met handbak. Maar als ik de keuze had tussen automaat en handgeschakeld, zou ik denk ik nog steeds voor handgeschakeld kiezen.
Als ik nu mocht kiezen zou ik overigens wel voor de D4 gaan, die is qua leasebedrag niet/nauwelijks duurder dan de D2 die ik nu rijd :+
Het was meer een voorbeeld eigenlijk :). Ik bedoel, je kunt voor dat geld ook allerlei accesoires nemen die het leven in een auto een stuk aangenamer maken :).

En mijn vorige V40 (MY13) was al een handbak, dus ja ik moest wel iets anders :p. Anders zouden de buren immers ook maar denken dat er geen progressie in zit ;).

Overigens wordt de volgende een D4 met 14%, gewoon met een ouderwetse handbak ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DikDikDik _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[afbeelding]
Gefeliciteerd! Mooie kleur :9~
kraats schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:16:
:/ En het was zo'n leuk autootje.. Gevalletje kreatief met trekhaak.. Auto achterop terwijl ik stil stond en zo ook op de voorganger geklapt.. jammerrrr.. Zal wel total loss zijn, denk ik.. Gezien de te vervangen onderdelen..
[afbeelding]
Dmmn das flink balen! Hopelijk ben jij er beter van af gekomen dan de 480.
ed-oorklep schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 07:36:
[...]

[afbeelding]IMG_9493.jpg by ed-oorklep, on Flickr

Mmmmmm..... ik zie helaas nog geen spoiler :+

Zit de Drive sticker er al op? :7

Overigens, paar weken geleden stuurde ik hier een filmpje van een advertentie 2.0 van een 240. Dezelde maker heeft nu een MY14 V60 T6 versie :9

YouTube: #LOLVO V60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
fredkroket schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:23:
[...]

Het was meer een voorbeeld eigenlijk :). Ik bedoel, je kunt voor dat geld ook allerlei accesoires nemen die het leven in een auto een stuk aangenamer maken :).
Ik heb bij het bestellen de D2 ook ernaast gezet. Dus alle opties die ik in de D4 wilde ook in de D2 versie. Uiteindelijk was het verschil echt heel klein. Maargoed, weet niet of dat per leasemaatschappij/werkgever anders is.

Stel je kunt voor 20 tot 40 euro p/m meer een D4 rijden in exact dezelfde uitvoering en met alle opties als de D2 die je wil bestellen. Wat zou je dan doen? Je moet de auto toch een jaar of 4 rijden (daar ga ik even vanuit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

40x48=bijna 2000, kan je ook een hoop andere leuke dingen voor doen. Als je niks om snelheid geeft.... ;)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Als je berekeningen gaat maken op basis van 48 maand kun je net zo goed geen V40 nemen maar een veel goedkopere auto. Bijv. een leuk uitgeruste Polo. Moet je eens kijken hoeveel je dan nog meer bespaart...

Altijd beetje kromme berekeningen vind ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nee, vind ik niet :P Als je uiteindelijk toch alleen maar heel veel snelweg kilometers maakt, maakt het niet zoveel uit of het ding nu 120, 150 of 200 pk heeft

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Wat ik bedoel is dat als je sowieso kiest voor een V40 je iets zoekt in een hoger segment toch? Als een auto je verder niet scheelt en je wil zo goedkoop mogelijk rijden zijn er veel meer en betere leaseopties. Dus ik ga er vanuit dat je een V40 neemt met een bepaald idee. Dat kan idd luxe zijn of snelheid of een combi van beide.

Ik heb zelf de Summum versie besteld vanwege de meer luxe ivm de sportieve Rdesign variant. Maar ik kwam erachter dat het prijsverschil tussen een D2 en D4 versie echt heel beperkt was. Vandaar dat ik toch ook de D4 heb gekozen. Zou het me bijv. 100 euro meer kosten p/m was het mij ook niet waard hoor.

Bij mijn werkgever/leasemaatschappij was het verschil gewoon heel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:01

Aight!

'A toy robot...'

Huppa! S70 kan er weer een jaar tegenaan met de APK.

Kreeg zelf een compliment dat de auto er netjes uitzag, dus ik denk dat de vorige eigenaar er toch wel zuinig op was :P.

Zondag de automaat even preventief laten flushen, kijken of dat verschil maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Kwam het onderstaande plaatje tegen op het c30crew forum, maar ik zeg kom maar op I like :)

De maker: http://www.supercarhall.c...-design-videos-wallpapers
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/Volvo_Concept.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door FabiandJ op 03-07-2014 14:27 ]

Pagina: 1 ... 62 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.