Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.461 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:21
fredkroket schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:37:
[...]

Sowieso zou ik de 1.8 laten staan, dat is echt een monster qua verbruik. De 2.0 rijd een stuk lekkerder en verbruikt in de praktijk minder brandstof.
Persoonlijk vind ik rijgenot/gemak belangrijker dan verbruik.
Ik heb 40km woon-werk wat ik rij en dan dagelijks 10km naar sport dus geen astronomische afstanden dat ik om de dag moet tanken.
En wat verbruik zal ik er alleen maar op vooruit kunnen gaan met de 1.10 die ik nu met m'n automaat haal, welke dan ook nog eens niet heel lekker rijdt.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:52

-tom-562

Oliesjeik

2.4 i.c.m. automaat rijdt heerlijk, en de 2.5T nog beter. Ik rij met mijn S80 en 2.5T i.c.m. automaat nu rond de 1:10,5/1:11. Dat moet met een V50 dus nog wat zuiniger kunnen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Rij nu automaat en vind het helemaal niets. Rijdt gewoon niet lekker en schakelt nog minder. Laat mij maar lekker schakelen.
Is overigens geen Volvo dat ik nu rij.
Vader heeft als vorige auto een 850 GLT automaat gehad en die kwam wel lekker vooruit en dat reed opzich wel fijn maar alsnog, laat mij maar lekker schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:26

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Sinds ik 4 jaar Prius heb gereden is een automaat voor mij een definite "nice-to-have". Toen ik mijn huidige leasewagen uitzocht, wilde ik ook eigenlijk een automaat. Maar de C30 D2 met 6-bak was 14% bijtelling, de versie met automaat niet, dus toch maar handbak genomen...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is dan wel jammer iig. Hoe zit dat met de nieuwe V40 met D4? Die was wel in automaat?
Ik weet iig wel dat ik het voor een daily echt super vind... Mis het schakelen wel een beetje soms maar ook zeker met mijn rug geen straf!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:16

itsalwaysme

Graast voor DB

Mx. Alba schreef op woensdag 16 april 2014 @ 07:06:
[...]

Ja, het ziet er heel netjes uit. Ik zie er niets van in ieder geval.
Ooh gelukkig. En nu wel heel laten he ;)

(zegt degene die gistermorgen zag dat er iemand tegen zijn deur heeft gezeten met een fiets of winkelwagentje :()

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Daar wordt je idd helemaal gestoord van... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Joopieboy schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:23:
Dat is dan wel jammer iig. Hoe zit dat met de nieuwe V40 met D4? Die was wel in automaat?
Ik weet iig wel dat ik het voor een daily echt super vind... Mis het schakelen wel een beetje soms maar ook zeker met mijn rug geen straf!
Huh, is die Ignis van jou een automaat dan?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:22
Die nieuwe D4 met 14% bijtelling is volgens mij alleen beschikbaar als handbak. De calculatiepagina van Alphabet laat in ieder geval geen auto's zien als ik Volvo V40 14% automaat kies :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:57
Klopt, de nieuwe D4 met automaat valt in de 20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ehm je Ignis is toch een handbak? :+

Afgelopen weekend met de 508 SW met robotbak van m'n oudste broer gereden, god wat een draak van een "automaat" is dat. :') Het is een handbak met automatische koppeling, en dat in combinatie met een Franse diesel = alsof je met een oude tractor op pad bent. :P Het ding schakelt echt totaal niet soepel door maar heb je telkens zo'n "dip" alsof het een oude handbak is die je moeilijk in z'n versnellingen kan leggen. Bij stoplichten is 't helemaal een ramp, want dan wil het ding zelfs bij uitrollen de versnelling gewoon in z'n 1 zetten (en dat doet 'ie dan ook) waar een normaal mens met handbak (en ook een normale automaat) het ding in z'n 2 laat staan. Dit was de eerste automaat (nou ja: robotbak dus) die gewoon zelfs slomer is dan een reguliere handbak en dat vind ik knap in deze tijd. :') Voor de rest een prima ding (wel korte zittingen), maar die robotbak is echt een regelrechte afknapper. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Bart-Willem op 16-04-2014 18:27 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ja maar ik doel op het rijden met een automaat, vaak zat een bij gehad of mee gereden. Mijn eigen auto is idd gewoon een handbak ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Volgende keer een automaat pakken dus. :+ Als ik een handbak rij krijg ik na tig kilometers weer last van m'n onderrug/heup (ooit slijmbeursontsteking daar gehad) en m'n hamstrings (aan de kant waar die ontsteking gezeten heeft). Dus voor mij is een handbak als daily driver geen goede optie meer.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:54

Aight!

'A toy robot...'

Ik merk ook dat je onbewust meer gefocust bent op het rijden met zo een automaat!

Ben nog steeds blij met mijn S70 en ik snap nu wel waarom de vorige eigenaar steeds een glimlach op zijn gezicht kreeg als hij met die auto ging rijden.

ik heb me ook maar eens lid gemaakt van die 850 club, altijd leuk denk ik zo voor die paar euro!

Alleen is die kickdown verleidelijk en die roffelbrom wat je hoort ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Ik merk juist dat je (on)bewust meer bezig bent met andere dingen terwijl je aan het rijden bent.
Zo ben ik véél eerder geneigd om toch even met de telefoon in de handen te zitten, even snel een 'ander nummertje opzetten'.

Nu ik toch op het punt van mobieltjes in de auto ben, Ik ga eerdaags kijken bij een S40 uit 2006, alleen daar zit geen bluetooth in, iets wat voor mij toch wel essentieel is.
Gezien het middenconsole zal het lastig/onmogelijk zijn een andere radio in te bouwen, wat me verder ook zonde lijkt, dus zal ik een alternatief moeten vinden om bluetooth te installeren.
Wat ik graag wil is uiteraard bellen/gebeld kunnen worden maar ook muziek vanaf m'n telefoon kunnen afspelen.
Iemand een suggestie waar ik naar zou moeten kijken?
Mocht ik 'm kopen ben ik sowieso van plan er naar de locale Volvo dealership te gaan om te kijken wat zij aan te bieden hebben maar heb graag m'n huiswerk vooraf gedaan voordat ze me prijsopgave meegeven die achteraf voor de helft zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Even googelen op "S60 Parrot" en je vindt dit soort plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.gejanssen.com/howto/parkeersensorvolvos60/IMG_0982.JPG

Kan dus best netjes met zo'n papegaaitje...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:29

NoFearCreations

3DPrint the world!

En als je de de 9200 of iets dergelijks versie neemt, kan je ook door je media bladeren.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou geen Parrot nemen, maar eerder een Grom module, of een Imiv. Dan heb je niet zo'n lelijk Parrot ding op je dashboard

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Parrot had ik inderdaad al gevonden en als alternatief gezien maar vind het idd zonde om zo'n uitstekend ding op dat mooie strakke console te hebben!

Ik zal eens een kijkje nemen naar een Grom/Imiv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Weet iemand of originele Volvo wissers een beetje goed zijn? Ik heb nog een setje thuis liggen maar voordat ik alles erop zet en ermee ga rijden.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Niks mis mee. :P Doen t best goed en vrij lang nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

En ze worden gemaakt door Valeo. :+ Die van mij zijn helaas na 1,5 jaar al aan vervanging toe, normaal gaan ze wel een stuk langer mee. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
OK, heb nu van die flatblades van de Action erop zitten(voor de looks) maar die zijn de laatste tijd wel erg matig qua wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hoe lang zijn die mee gegaan dan? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Sinds ik de auto heb, en dat is april vorig jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is behoorlijk lang voor die dingen. Dat hoor je niet snel. :P
En ik dacht dat de wissers van Volvo bij Bosch vandaan kwamen? Valeo is meestal maar rommel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:19
-tom-562 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:34:
Ik zou geen Parrot nemen, maar eerder een Grom module, of een Imiv. Dan heb je niet zo'n lelijk Parrot ding op je dashboard
Ik heb een Grom en ben er erg tevreden mee ! Heb dan wel geen bluetooth module genomen omdat ik bellen niet belangrijk vind.

Werkt er goed met je originele radio samen, zoals eventuele knoppen op het stuur etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Joopieboy schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:54:
En ik dacht dat de wissers van Volvo bij Bosch vandaan kwamen? Valeo is meestal maar rommel...
Bij de 740 en 240 stond op het doosje "made by Valeo", idem bij wissers voor een S70/V70 Classic. :+ Maar kan best zijn dat er meerdere leveranciers zijn (zie ook de koplampen en achterlichtunits: komen van Bosch, Hella en Cibie, per auto/model/bouwjaar verschillend). En Valeo heeft ook wel goede wissers, die Silencio-dingen (zonder extra letters erachter, want die zijn kennelijk wel weer minder goed) worden net zo goed getest als die van Bosch.

[ Voor 13% gewijzigd door Bart-Willem op 17-04-2014 17:21 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

MEN-O schreef op donderdag 17 april 2014 @ 16:43:
[...]

Ik heb een Grom en ben er erg tevreden mee ! Heb dan wel geen bluetooth module genomen omdat ik bellen niet belangrijk vind.

Werkt er goed met je originele radio samen, zoals eventuele knoppen op het stuur etc.
Werkt zoiets ook op een S70? of is ie daarvoor te oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:13

Youk

Volvo For Life

Al enige dagen gemerkt dat er wat gekraak aan de achterkant van de 850 is als ik op een oneffen weg rijdt. :( Dan maar eens op onderzoek gaan. Mijn eerste verdachte waren de veerschotels achteraan. Die krengen zijn ondertussen ook 20 jaar oud, dus dat de rubbers hiervan niet echt fris meer zijn kan ik mij wel iets bij voorstellen. Dus maar heel het kofferinterieur uitgebouwd en achterbank neergeklapt (sedan hé). Even wat korte testritjes gedaan (vooruit - achteruit) naast het huis. Hmm, geluid komt niet van binnen. :? Dan maar buitenkant gaan zoeken. Wat blijkt, de bevestiging van de uitlaat achteraan is weggeroest. :X Het stuk aan de uitlaat zelf bedoel ik dus. Voorlopig maar met een slangenklem alles terug aan de beugel gehangen die nog steeds netjes in de rubber blokjes zit. :)

Nu heb ik een goede klem gevonden. Enkel, waarom zijn die verzendkosten zo duur ten opzichte van de klem zelf. Zijn er soms nog andere opties?

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Moet je ff op de grom site kijken, of op www.motrade.nl, dat is de dealer van grom audio in Nederland. Is afhankelijk van je radio

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

-tom-562 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:53:
Moet je ff op de grom site kijken, of op www.motrade.nl, dat is de dealer van grom audio in Nederland. Is afhankelijk van je radio
Eerst maar eens een SC-900 of SC-805 op de kop tikken dus, ik heb een SC-505 en die ondersteunt hij niet.

Heb ik wel weer een leuke update/upgrade om naar uit te kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Youk schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:53:
Al enige dagen gemerkt dat er wat gekraak aan de achterkant van de 850 is als ik op een oneffen weg rijdt. :( Dan maar eens op onderzoek gaan. Mijn eerste verdachte waren de veerschotels achteraan. Die krengen zijn ondertussen ook 20 jaar oud, dus dat de rubbers hiervan niet echt fris meer zijn kan ik mij wel iets bij voorstellen. Dus maar heel het kofferinterieur uitgebouwd en achterbank neergeklapt (sedan hé). Even wat korte testritjes gedaan (vooruit - achteruit) naast het huis. Hmm, geluid komt niet van binnen. :? Dan maar buitenkant gaan zoeken. Wat blijkt, de bevestiging van de uitlaat achteraan is weggeroest. :X Het stuk aan de uitlaat zelf bedoel ik dus. Voorlopig maar met een slangenklem alles terug aan de beugel gehangen die nog steeds netjes in de rubber blokjes zit. :)

Nu heb ik een goede klem gevonden. Enkel, waarom zijn die verzendkosten zo duur ten opzichte van de klem zelf. Zijn er soms nog andere opties?
Die klem kan je vaak ook krijgen bij de automaterialenzaak om de hoek, en anders bij de Volvo-dealer. Uitlaatdelen en montagesets zijn bij Volvo zelf eigenlijk ook helemaal niet duur. :) In sommige gevallen zelfs veel goedkoper dan de aftermarket-sets. 8)7

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
En kwalitatief een heel stuk beter. :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Morgen dan maar eens bij de dealer passeren en informeren. Aangezien deze beugel standaard vastgelast zit aan de uitlaatbuis en dus niet opgeschroefd ging ik er even vanuit dat er bij de dealer maar 2 opties waren. Namelijk opnieuw vastlassen of een nieuwe eindbuis met ophangbeugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Wel typisch, die moet ik ook vervangen bij mijn S70 (eigenaar had het verteld toen ik hem kochten). Volgens mij komt dat ook vaker voor bij de 850/x70 serie! Zwak punt of zo

Ik ga dat 10 mei op die club dag doen, hopelijk met hulp want ik heb twee linker handen als het om techniek gaat. Ik moet alleen nog even vragen of de garage dit onderdeel wil bestellen voor me en ik krijg dan nog eens 15% korting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:36

EMP

Krulloos!

Aangezien ik richting de 30K KM/jaar lijk te gaan rijden (en niet de verwachte 20K), toch maar eens naar LPG gekeken.

Ik schrok dat het omslagpunt al op 7K KM/jaar ligt! Ik dacht dat dat veel hoger zou liggen.

Inbouw is wel een stuk duurder dan dat ik gehoopt had (2295 voor Vialle LPi en 2250 voor Prins VSI), maar met mijn huidige rijgedrag zou ik dat er in anderhalf jaar uit hebben.

Vanwege dat er toch best vaak problemen worden genoemd i.c.m. LPG, ben ik er geen grote fan van, De benzinemotoren van Volvo zijn meestal onverwoestbaar. De kostenreductie (zo'n 1750 minder per jaar) is echter toch wel heel groot....

Ben benieuwd naar meningen over LPG in een V70 2001 2.4T Geartronic?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Je verbruik op LPG is in de praktijk wat hoger dan op benzine, plus dat je natuurlijk wel met wat extra onderhoud zit te kijken. Helaas leert de praktijk ons ook dat LPG-rijders veel rijden, maar vergeten dat qua kilometrage de auto vaker beurten nodig heeft en de auto's die niet krijgen (stel dat je auto om de 20k een servicebeurt nodig heeft en je rijdt 40k/jaar dan ziet in de praktijk de auto alleen bij de APK de garage waar 'ie ook meteen een beurt krijgt en de andere beurt wordt dus overgeslagen). Dit geldt natuurlijk lang niet voor alle auto's, maar het komt in de praktijk echt extreem vaak voor. :X Vandaar dat ik zelf niet zo'n hele grote fan van LPG ben. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:36

EMP

Krulloos!

De kleine beurt heb ik tot nu toe zelf gedaan. Olie & filter vervangen, bougies, remblokjes, de rest even goed controleren, daar ben ik met een 'simpele' benzinemotor niet bang voor. Heb ook hulp van een actieve volvo-hobbyist daarbij.

Ben met name geïnteresseerd in wat de practische bezwaren zijn. Dan bedoel ik niet de logische zoals geen ruimte voor je reservewiel, en wat vaker tanken, maar meer de dingen die niet direct zichtbaar zijn.

Qua verbruik heb ik in mijn berekening gerekend met 9l/100km voor benzine (volgens de boordcomputer) en 11l/100 km voor LPG (geschat). Met die waarden kwam ik op deze besparing uit.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:02

mphilipp

Romanes eunt domus

Die automagische antenne van de C70 is bij mij zo'n beetje op zijn eind. Ik denk dat de vorige eigenaar ook veel te lang heeft rondgereden met een hele vuile antenne die steeds stroever in- en uitschoof. Ik heb er een paar weken geleden een halve fles WD40 tegenaan gegooid, en veel vuil eraf gehaald. Dag daarna met wat olie bezig geweest, maar heel veel heeft het niet geholpen. Hij heeft 1-2 dagen goed gewerkt en nu blijft ie weer hangen. Uit wil ie nog wel, maar hij gaat niet helemaal in.

Ik kan nu 2 dingen doen:
* een andere automatische antenne kopen. Moet ik nog ergens op letten of is elke generieke (automatische) uitschuiver goed?
* Conrad heeft een ding dat je op de achterruitverwarming aansluit en aan de antennedraad koppelt (ook aan de stroom van de autom.antenne). Zo is heel je achterruitverwarming antenne en dat lijkt te voldoen volgens de commentaren. Iemand ervaring mee? Lijkt me ook een mooie oplossing. Geen antenne meer om af te breken.

Ik heb ook wel gedacht aan andere dingen zoals zo'n haaienvinnetje. Leuk, maar dan moet ik een gat boren en heel de bekabeling omleggen enzo. Mij teveel werk en een gat in het dak kan alleen maar fout gaan met roest en binnendringend water.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Ben vandaag even gaan informeren bij de dealer voor zo'n klem. Durven ze daar gewoon 52€ voor te vragen. 8)7 Dan kan ik toch beter online bestellen. Toch eerst nog eens naar de lokale automaterialen zaak gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:54:
Ze werken iig een stuk beter dan de Action Flatblades, vind het sowieso een nadeel bij flatblades dat er geen spoiler opzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb van die Bosch flatdblade dingen er op zitten, maar ik vind ze eigenlijk maar bar slecht wissen. Ze zijn er afgelopen zomer opgezet volgens de rekeningen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:23
Ik zit momenteel te kijken naar een S60 (uit 2007), alleen heb ik last van de hoofdsteun, aangezien ik nogal lang ben zit ik met mijn rug tegen de hoofdsteun. Deze zijn voor zover ik weet niet verstelbaar.
Weet iemand of je hier op e.o.a. manier toch iets aan zou kunnen doen zodat hij net iets hoger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Heb je al proef gezeten? Bij andere auto's heb/had ik de hoofdsteun altijd op het hoogst zitten, en mocht wat mij betreft nog wel hoger. Bij Volvo heb ik er geen last van. Volvo is natuurlijk ontworpen door (en voor? :P) lange Noord-Europese mensen, dat scheelt een hoop!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Ja ik heb proefgezet, toen merkte ik het, De buld van de hoofdsteun zit precies tegen mijn schouders aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Laatst online: 11:16

itsalwaysme

Graast voor DB

Dracula schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:58:
Ja ik heb proefgezet, toen merkte ik het, De buld van de hoofdsteun zit precies tegen mijn schouders aan.
Hoe lang ben je dan? Ik heb met mijn 2m nergens last van. In tegendeel, ik zit veel beter dan in 95% van de andere auto's. Maar dat is ook erg objectief, dat weet ik.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Ook 2 meter (nou ja volgens mijn paspoort 2.01m) Ik ga gewoon een proefrit maken.

Nog tips kwa uitvoering waar ik op moet letten? ik verwacht ongeveer 15.000 per jaar te rijden en ik wil het liefst een geartronic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie gaat er vandaag een bezoek brengen bij de Volvo Dealer? :P

http://www.telegraaf.nl/a...60_Polestar_bekend__.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Hoop geld, voor iets meer knaken koop je een M3 :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Met het verschil dat over een paar jaar een hoop 3-series verpauperd zijn tot nep-M3 en nep-M4 en die Polestar nog echt is (en een heel stuk zeldzamer). :P

Prijs is ook hoog geworden omdat je als koper natuurlijk ook even Rutte & Dijsselbloem & Co moet spekken. :')

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja klopt, maar als je zoveel geld hebt, dan boeit het niet of een M3 over 10 jaar pauper is, want dan heb je alweer 2 andere gehad :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bart-Willem schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:02:
Met het verschil dat over een paar jaar een hoop 3-series verpauperd zijn tot nep-M3 en nep-M4 en die Polestar nog echt is (en een heel stuk zeldzamer). :P
Daar heb je maling aan als je BMW mens bent natuurlijk. Voorlopig maakt de hoge prijs voor een BMW niet zoveel uit. Het is eerder een aanmoediging voor veel mensen om BMW te willen rijden.
Je moet je natuurlijk onder Volvo liefhebbers gaan afvragen of een M3 of een Polestar 'beter' is... :+ Ieder het zijne. Ik vind het sowieso veel teveel geld voor een krappe auto. Ik woon niet op een circuit dus aan al die pk's heb je 9 van de 10x geen reet aan. Leuk om te hebben (ik vind het ook nog wel eens leuk om die T5 op zijn staart te trappen) maar doorsnee rij je gewoon mee in de file of in de stad.

Voor die ton koop ik liever een dikke Benz.Zit ik tenminste lekker royaal en opschieten doen ze ook als het moet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als ik een ton had rondslingeren om aan een auto uit te geven dan zou ik een V60 D6 kopen. En een 1800ES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

-tom-562 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:16:
Ja klopt, maar als je zoveel geld hebt, dan boeit het niet of een M3 over 10 jaar pauper is, want dan heb je alweer 2 andere gehad :P
Een m3 wordt nooit pauper omdat dat de benchmark van z'n tijd is.
Die polestar is ongeveer 20 mille te duur omdat hij alleen maar kan concurreren met een s4 of een 335i.
Auto's als een m3 /RS4 etc zijn echt ver buiten z'n bereik, zeker nu de opvolgers al voor de deur staan. Daarvoor hadden ze de originele polestar moeten uitbrengen (dus incl de 500pk, de ohlins instelbare dempers etc). Dan hadden ze kunnen vragen wat ze willen.
Nu is het een net niet model, net als bijv. een saab 9-3 aero, en die is na 10 jaar ook niets waard (althans, niet vergeleken met een 10 jaar oude m3 oid). Het is een snelle auto, maar geen top of the line, geen creme de la creme. En dat kan je gewoon niet met een kek kleurtje opdirken.
Niet iets waar ze in dld wakker van gaan liggen. Vergelijkbare auto's met vergelijkbare prestaties worden daar voor 20 mille minder geproduceerd en letterlijk met de miljoenen verkocht.
Maar goed, volvo gaat er dus ook maar 750 van maken, dus ze weten hun plaats wel. Ze beseffen ook wel dat ze dit nooit in grote getalen aan de man kunnen brengen. 750 stuks raak je altijd wel kwijt.

Volvo kan zich veel beter richten op waar het goed in is. Een v60d6 oid. Dat is een veel baanbrekendere auto. Ze kunnen bijv. die aandrijflijn beter in de rest van hun modelgamma doorvoeren.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 23-04-2014 15:00 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Inderdaad. Een V40 D2+ PIH bijvoorbeeld op het zelfde principe als de V60 D6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Precies, en in de v70, xc60 etc etc
Ik snap sowieso niet dat ze dat nog niet gedaan hebben; volgens mij zijn die platformen sterk aan elkaar gelieerd.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:21
Sinds vandaag kan ik mezelf ook hier bijvoegen.

Een V50 2.4i Summum met automaat gekocht.
Even een stuk proef gereden en naar alle verwachting reed dat toch behoorlijk goed!

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Yamy_Daffy schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:07:
Sinds vandaag kan ik mezelf ook hier bijvoegen.

Een V50 2.4i Summum met automaat gekocht.
Even een stuk proef gereden en naar alle verwachting reed dat toch behoorlijk goed!
Foto's!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Zal inderdaad wat foto's laten zien van mijn nieuwe trots :)

Afbeeldingslocatie: http://multimedia-supply.nl/pic/VolvoV50.jpg

Afbeeldingslocatie: http://multimedia-supply.nl/pic/Volvo-V50-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://multimedia-supply.nl/pic/Volvo-V50-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://multimedia-supply.nl/pic/Volvo-V50-4.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door Yamy_Daffy op 24-04-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met de meesten eens over het Polestar verhaal, ik had liever een ruimer aanbod aan Hybrids gezien. Maar als we allemaal geduld hebben denk ik dat we dat in de toekomstige -40, -60 en -90 serie vast en zeker een uitgebreider aanbod aan Hybrids krijgen :P
Yamy_Daffy schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:28:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er goed uit, gefeliciteerd met je aankoop en veilige kilometers er mee gewenst :)F

Het mooiste aan zo'n eerste generatie V50 is en blijft dat neusje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Yamy_Daffy schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:28:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Heel nice, ook lekker compleet met zonnedak enzo! 8) Is dat nou dat groenmetallic kleurtje wat je eigenlijk alleen op de S40 ziet? :P Hier in NL is de V50 niet eens leverbaar geweest in die kleur geloof ik. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Bart-Willem schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:03:
[...]

Heel nice, ook lekker compleet met zonnedak enzo! 8) Is dat nou dat groenmetallic kleurtje wat je eigenlijk alleen op de S40 ziet? :P Hier in NL is de V50 niet eens leverbaar geweest in die kleur geloof ik. :P
Ik zag deze staan op het internet en was eigenlijk meteen verkocht.
Zat al een tijdje met een half oog te kijken naar de V50 serie.
Het liefst had ik een T5 willen hebben, maar heb altijd wel de angst dat zo'n turbo het begeeft.
Weet ook niet of dat gevoel op waarheid berust.
Dus de 2.4i was naar mijn gevoel de meest verstandige keuze.

En zo'n automaat rijdt wel heel relaxt moet ik zeggen.
Alleen zal er wel erg aan moeten wennen en blijven wennen.
Omdat ik het meest in een bedrijfsauto rijdt met normale versnellingsbak.

Over de kleur, het zit tussen geel,groen en goud in???
Auto is inderdaad geimporteerd vanuit Belgie dus wat je zegt zou zomaar kunnen kloppen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Laatst online: 15:17
zo, nu mag ik ook eindelijk in dit topic posten.

Ik heb vanavond een V70 classic bi-fuel uit 2000 gekocht. Ik ben van baan verwisseld, en heb afscheid moeten nemen van mijn lease-auto. Om niet al mijn spaargeld in een auto te investeren, ben ik op zoek gegaan naar een goede en frisse V70. Volgens mij is dat wel gelukt:

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-_KwKkcJLtbE/U1l97pWIi8I/AAAAAAAAAHc/cOnr_-ZzzMc/w1205-h801-no/DSC00032.jpg

De auto is redelijk compleet:
  • goed werkende airco.
  • volledig lederen bekleding
  • electrisch schuif-kanteldak
  • af fabriek LPG, met LPG brandstofmeter :P
  • in hoogte verstelbare stoelen.
En het belangrijkste, hij rijdt als een trein. Heerlijke roffel aanwezig. Toch vlot voor zo'n bak. Het is wel even wennen ten opzichte van mijn Astra Sportstourer turbo. Ze hebben hetzelfde vermogen, maar het komt heel anders over. Ook ligt de astra met sportonderstel en 18" LM iets strakker op de weg... Maar ja, het is een heel andere generatie, en ander soort auto.

Er moet nog wel wat aan gedaan worden:
  • 1 remslang vervangen,
  • uitlaat vastzetten
  • vloermatten
  • nieuwe Head Unit (radio)
Over dat laatste, wie kent er een mooie radio, die voldoet aan het volgende eisenpakketje.
  • ouwe-lullen-uiterlijk ;) ik heb namelijk een hekel aan al die flashy shit.
  • Bluetooth: muziek van iphone streamen, en helemaal mooi: carkit!
  • twee iso aansluitingen voor de versterker (Signat)
  • CD speler niet noodzakelijk
  • MP 3 afspelen.
Wie heeft er tips!

mmm... de blaupunkt toronto zou het best eens kunnen worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.azvuk.ua/upload/gallery/3508302a031f0ff3c8b9a3a8d70a0825.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door 107mb op 24-04-2014 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

107mb schreef op donderdag 24 april 2014 @ 23:07:
Over dat laatste, wie kent er een mooie radio, die voldoet aan het volgende eisenpakketje.
  • ouwe-lullen-uiterlijk ;) ik heb namelijk een hekel aan al die flashy shit.
  • Bluetooth: muziek van iphone streamen, en helemaal mooi: carkit!
  • twee iso aansluitingen voor de versterker (Signat)
  • CD speler niet noodzakelijk
  • MP 3 afspelen.
Wie heeft er tips!

mmm... de blaupunkt toronto zou het best eens kunnen worden:
[afbeelding]
Wat zit er nu in dan? Volvo maakt zelf best fatsoenlijke audiospullen. Dus als er iets in zit met goed geluid, kun je net zo goed een Yatour interfacebox (er zijn meer merken) erin stoppen. Heb ik met die ouwe 901 die in mijn C70 zit ook gedaan. iPod kan erop, en ik kan via bt mijn telefoon koppelen. Dus ik zou persoonlijk voor origineel Volvo gaan. Ander spul ziet er niet uit en is alleen maar aantrekkelijk voor het gilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Laatst online: 15:17
er zit nu een eenvoudige sony radio in. Vervangen door Volvo eigen radio + yatour is inderdaad ook een optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

107mb schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:01:
er zit nu een eenvoudige sony radio in. Vervangen door Volvo eigen radio + yatour is inderdaad ook een optie!
Check dit dan even. Geen idee hoe dat moet met bekabeling enzo. Volgens mij hebben die Volvo radio's hun eigen pluggen enzo. Maar goed, daar is ook vast wel uit te komen. Ik vind het persoonlijk wel het mooiste staan in het dashboard. Een andere radio kan er natuurlijk altijd in, maar het ziet er altijd uit alsof het niet zo hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik heb inderdaad zo'n grom module, dus ff via ebay de juiste radio voor je wagen kopen en dan zo'n grom/yatour module. Werkt perfect, ben er ontzettend tevreden mee.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yamy_Daffy schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:55:
[...]
Ik zag deze staan op het internet en was eigenlijk meteen verkocht.
Zat al een tijdje met een half oog te kijken naar de V50 serie.
Het liefst had ik een T5 willen hebben, maar heb altijd wel de angst dat zo'n turbo het begeeft.
Weet ook niet of dat gevoel op waarheid berust.
Dus de 2.4i was naar mijn gevoel de meest verstandige keuze.
Dit hoor ik wel vaker, maar er zitten wel meer dure dingen aan zo'n auto die kapot kunnen gaan. Ik zou mijn turbo in ieder geval voor geen goud willen missen! (je koopt ook geen Opel he waar de gemiddelde turbo het maar 100k uithoudt :+ (T5 met 277k still going strong) )
Daarnaast zijn er op (Duitse) E-Bay genoeg turbo's te vinden.

Ik weet niet of je een proefrit in een T5 hebt gemaakt? Zo niet, misschien maar beter ook want ik vond de ongeblazen 2.4 een beetje karig aanvoelen t.o.v. de T5 en 2.5t waar ik in gereden heb (bij een V70 tenminste, dat wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:34

_Apache_

For life.

Iemand ervaring met poetsbedrijven? De lak van mijn S40 kan echt wel wat aandacht gebruiken, deze heeft jaren lang dag-in dag-uit aan de boulevard gestaan. De lak is dof, en is hier en daar getekend door vogelsch**t.

Heb wel eens geprobeerd met de hand de het spul weer in een diepe glans te krijgen, maar na een lange zaterdagmiddag poetsen was het gewoon nog niet waar ik wilde dat het was.

Daarom breng ik hem liever weg voor een grondige beurt. Omgeving Den Haag (noord), Leiden zou ook geen probleem zijn.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Apache_ schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:48:
Iemand ervaring met poetsbedrijven? De lak van mijn S40 kan echt wel wat aandacht gebruiken, deze heeft jaren lang dag-in dag-uit aan de boulevard gestaan. De lak is dof, en is hier en daar getekend door vogelsch**t.

Heb wel eens geprobeerd met de hand de het spul weer in een diepe glans te krijgen, maar na een lange zaterdagmiddag poetsen was het gewoon nog niet waar ik wilde dat het was.

Daarom breng ik hem liever weg voor een grondige beurt. Omgeving Den Haag (noord), Leiden zou ook geen probleem zijn.
Stel je vraag hier Het grote auto detailing topic nog eens, daar zitten de échte autopoetsfreaks d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:34

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:52:
[...]

Stel je vraag hier Het grote auto detailing topic nog eens, daar zitten de échte autopoetsfreaks d:)b
Klopt, maar via de topicwaarschuwing aldaar ben ik weer hier heen gegaan. Maar zal eens even rond klikken daar. Wellicht dat het alleen voor handelaren geldt.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Apache_ schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:57:
[...]

Klopt, maar via de topicwaarschuwing aldaar ben ik weer hier heen gegaan. Maar zal eens even rond klikken daar. Wellicht dat het alleen voor handelaren geldt.
Ik denk dat je daar prima om dit soort advies kunt vragen zonder de waarschuwing te overtreden. Je vraagt om advies/ervaringen; dat is heel wat anders dan reclame maken voor 'Autopoetserij Apache' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:37:
[...]

Dit hoor ik wel vaker, maar er zitten wel meer dure dingen aan zo'n auto die kapot kunnen gaan. Ik zou mijn turbo in ieder geval voor geen goud willen missen! (je koopt ook geen Opel he waar de gemiddelde turbo het maar 100k uithoudt :+ (T5 met 277k still going strong) )
Daarnaast zijn er op (Duitse) E-Bay genoeg turbo's te vinden.

Ik weet niet of je een proefrit in een T5 hebt gemaakt? Zo niet, misschien maar beter ook want ik vond de ongeblazen 2.4 een beetje karig aanvoelen t.o.v. de T5 en 2.5t waar ik in gereden heb (bij een V70 tenminste, dat wel)
Ik heb geen proefrit gemaakt in een T5 inderdaad, sterker nog dit is de eerste Volvo waarin ik zelf heb gereden.
We hebben nu zelf een Hyundai I30 CW met 90kw vermogen. Dus vergeleken daarmee is het vermogen van de 2.4i echt niet karig. ;)
Over de turbo is het ook meer een onderbuik gevoel dan iets wat op feiten is berust.
Ben ook geen spook verhalen tegen gekomen over turbo's bij Volvo. Maar toch houdt ik dat stemmetje in me achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Yamy_Daffy schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:49:
[...]
Over de turbo is het ook meer een onderbuik gevoel dan iets wat op feiten is berust.
Nou, wat je wel kunt hebben is natuurlijk een Sjonnie die zo'n wagen afgeragd heeft. Want dat die blokken onverslijtbaar zijn is natuurlijk een fabeltje. Alles kan kapot als je het misbruikt. Daarom liet ik die C70 die ik op Marktplaats zag staan die al 10 eigenaren had gehad lekker staan en heb ik er een genomen van de 2de eigenaar. Ook geen garantie, maar een auto die elk jaar verkocht is, moet iets mis mee zijn...

Een snelle auto lokt een beetje uit dat je hard gaat rijden. Nou is dat niet schadelijk, maar bij elk stoplicht als een idioot wegscheuren gaat zich een keer wreken natuurlijk.

Dus ja, het is maar net waar je onderbuikgevoel op is gebasseerd. Met een turbo an sich is niets mis. En bij een oude auto kan alles kapot en er zal best een keer wat kapot gaan. Maar als het binnen het normale slijtagepatroon valt, is er geen man overboord. Als je tenminste van plan bent om er langer in te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Oei mijn s70 had ook al 5 andere eigenaren!

Maar tijd voor een Volvo meet denk ik eens ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:00:
[...]

Nou, wat je wel kunt hebben is natuurlijk een Sjonnie die zo'n wagen afgeragd heeft. Want dat die blokken onverslijtbaar zijn is natuurlijk een fabeltje. Alles kan kapot als je het misbruikt. Daarom liet ik die C70 die ik op Marktplaats zag staan die al 10 eigenaren had gehad lekker staan en heb ik er een genomen van de 2de eigenaar. Ook geen garantie, maar een auto die elk jaar verkocht is, moet iets mis mee zijn...

Een snelle auto lokt een beetje uit dat je hard gaat rijden. Nou is dat niet schadelijk, maar bij elk stoplicht als een idioot wegscheuren gaat zich een keer wreken natuurlijk.

Dus ja, het is maar net waar je onderbuikgevoel op is gebasseerd. Met een turbo an sich is niets mis. En bij een oude auto kan alles kapot en er zal best een keer wat kapot gaan. Maar als het binnen het normale slijtagepatroon valt, is er geen man overboord. Als je tenminste van plan bent om er langer in te rijden.
Nu is de gemiddelde Volvo niet echt een auto die door een ''petje" bereden wordt. Nouja, de C70 trekt natuurlijk wel een bepaald soort type volk aan ;)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
mphilipp schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:00:
[...]

Plus dat turbo's gewoon goed warm en koudgereden (of nagekoeld) moeten worden, en dat vergeten veel mensen wel. Zo van de meter staat toch in het midden?! Ja dat is je koelvloeistof...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 08:43:
[...]
Nu is de gemiddelde Volvo niet echt een auto die door een ''petje" bereden wordt. Nouja, de C70 trekt natuurlijk wel een bepaald soort type volk aan ;)
Een petje is ook maar een indicatie. Overschat de Volvo rijders niet. Het is niet een apart soort mensen. Een beetje autogek weet gewoon dat de T5 bloedsnel is en voor veel petjes is zo'n 'sleeper' een natte droom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:02
-tom-562 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 08:43:
[...]

mphilipp schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 21:26:
[...]

Een petje is ook maar een indicatie. Overschat de Volvo rijders niet. Het is niet een apart soort mensen. Een beetje autogek weet gewoon dat de T5 bloedsnel is en voor veel petjes is zo'n 'sleeper' een natte droom.
Klopt ! een T5 is snel, maar vergeet niet het gewicht... dat is toch iets wat het gemiddelde petje niet maandelijks af wil dragen aan de staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LightStar schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:52:
Klopt ! een T5 is snel, maar vergeet niet het gewicht... dat is toch iets wat het gemiddelde petje niet maandelijks af wil dragen aan de staat...
Ik denk dat er inderdaad weinig petjes zitten te wachten op een V70 van bijna 1600kg met een verbruik van 1:10/1:11. Hard door de bochten smijten gaat echt niet zo soepel met zo'n vrachtschip.
Die kunnen toch echt beter een Golf GTI/Seat Cupra o.i.d. kopen; doen ze trouwens ook netjes getuige het aantal petjes dat hier in rijdt :)

Ik weet toevallig wie de twee vorige eigenaren waren van mijn T5; dat waren bepaald geen petjes maar mensen die comfortabel lange afstanden af moesten leggen. (lange afstanden rijden met de T5 op de Autobahn is echt een feest)

Was laatst nog met de garagist in gesprek die mij de V70 heeft verkocht; eerste wat ie zei toen het over de Volvo ging 'Als je hem ooit weg doet dan neem ik hem graag weer van je terug'; schept toch vertrouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:12
En zo verkoopt ie weer een auto ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 30-04-2014 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:11:
En zo verkoopt ie weer een auto ;)
Ook dat, maar je kunt er dan min of meer wel van uit gaan dat het geen Jet-Cars auto is die ze liever nooit meer terug zien ;) (daarnaast is de beste man tevens familie, dus dat ik niet genaaid ben met deze auto kan ik je wel met zekerheid vertellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:02
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:02:
[...]

Ik denk dat er inderdaad weinig petjes zitten te wachten op een V70 van bijna 1600kg met een verbruik van 1:10/1:11. Hard door de bochten smijten gaat echt niet zo soepel met zo'n vrachtschip.
Die kunnen toch echt beter een Golf GTI/Seat Cupra o.i.d. kopen; doen ze trouwens ook netjes getuige het aantal petjes dat hier in rijdt :)
Daar koopt je geen Volvo voor...., ik heb de cabrio voor erbij (wordt ook enkel met mooi weer gereden), de V40 moet nog een jaar dan kan die gechipt worden.. (fabrieksgarantie), dan wordt die toch een beetje snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zo een V70 heeft anders toch een prettig wegligging in bochten, niet zo goed als de 960 die ik heb, maar toch. Niet voor niks dat de 170pk uitvoering iig een veerpootbrug standaard heeft. Zijn maar weinig auto's die dat standaard hebben. Oke niet gesproken over de draaicirkel, die is wel om te janken haha.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:34:
Nou zo een V70 heeft anders toch een prettig wegligging in bochten, niet zo goed als de 960 die ik heb, maar toch. Niet voor niks dat de 170pk uitvoering iig een veerpootbrug standaard heeft. Zijn maar weinig auto's die dat standaard hebben. Oke niet gesproken over de draaicirkel, die is wel om te janken haha.
Die veerpootbrug heb ik inderdaad ook ja. Ik zeg ook niet dat de V70 geen prettige wegligging heeft; maar de Golf R32 van mijn broer leent zich toch meer voor het betere smijtwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Een 960 een betere wegligging dan een V70, no way :P iig niet als beter voor sportiever/meer feedback staat :P
Verder is dat ding geen echte veerpootbrug he, het ding zit maximaal in rubbers opgehangen, en verbindt de veerpoten ook niet echt

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:05:
Een 960 een betere wegligging dan een V70, no way :P iig niet als beter voor sportiever/meer feedback staat :P
Verder is dat ding geen echte veerpootbrug he, het ding zit maximaal in rubbers opgehangen, en verbindt de veerpoten ook niet echt
Of het een heusche veerpootbrug is of een motorsteun weet ik niet, maar het ziet er natuurlijk wel heel interessant uit als je je klep open wipt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:05:

Toch is t waar. Rij een 740, 960 en V70. De V70 is t dagelijkse vervoer van mn vriendin. En de 960 smijt je door de bochten en geen grijntje pijn. Wel t laatste sedan model met de nieuwe neus en multilink. Zo strak blijft de V70 niet liggen, die helt over. Mn vriendin bevestigd t ook. Soms pakt ze de 960 en daarmee durft ze harder door de bochten te gaan.

Niet dat ik de V70 niet mag ofzo (lekker om mee te cruisen over de duitse autobahn), maar die ouwe Volvo's onderschat men. De 740 die ik heb ook. Zoals je die over rotondes heen kunt smijten lukt echt niet met een V70. Deinst die helemaal door. Ook t stuur reageert vele malen directer.

Maar genoeg dr over, ieder zn eigen mening. Als je een V70 II en een 960 op de oprit hebt staan mag je erover mee praten :D (en een keer erin gereden of van horen zeggen telt niet mee)

En hier een foto van mn 2 wagens, helaas voor de 740 laatste keer voor zeker een jaar dat die op de oprit mag staan, hij gaat de opslag in. Moet groot onderhoud gebeuren.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/ouqdeg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat ligt dan mss aan die specifieke V70 :P Mijn 940 had een heerlijk comfortabele wegligging, maar helde echt gigantisch over. M'n S80 is in vergelijking net een sportwagen :P, dat ding blijft nagenoeg horizontaal in bochten (bijna niet overhellen). Moet wel zeggen dat ik het Dynamic chassis heb, dat is standaard iets verlaagd en volgens mij wat stugger.
Het enige wat ik mis (qua wegligging/stuurgedrag) aan m'n 940 is de bizar kleine draaicirkel, een S80 is wat dat betreft echt een pain in the ass om te parkeren :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:02:
[...]
Hard door de bochten smijten gaat echt niet zo soepel met zo'n vrachtschip.
Zeker niet. Het is beslist geen sportwagen. Hij stuurt als een vrachtwagen, mét bijbehorende draaicircel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was t een station? Wat ik merkte aan mijn station, die ook nog steeds heb maar even geschorst is. Dat die veel meer overhelde dan de sedan. Logisch, want die heeft heel wat meer gewicht aan de achterkant.

Maar ach wat ook beter rijdt, t blijft leuk wat ze met die ouwe RWD volvo's doen. :D

YouTube: Volvo 740 Turbo Diesel OM606 Burnout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
Met een Mercedes blok?

Doe dan die met de 2JZ :)

YouTube: Volvo 245 2JZ by Björck

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker mooi, van dit 5 jaar oude filmpje kan ik ook van blijven genieten haha.

YouTube: ice racing in småland 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

Vandaag de eerste serieuze reparatie aan mijn XC70: hoorde gisteravond wat gerammel van het linkervoorwiel komen als ik over hobbels ging, en later hoorde ik iets op straat vallen/rinkelen, en toen was het geluid verdwenen.

Vanochtend toch maar even op de brug laten zetten en ja hoor: de veer linksvoor was gebroken. Gelukkig niet in m’n band geprikt, dat had ook nog gekund, maar echt lekker om mee door te rijden is het natuurlijk ook niet. De garage gooit er dan ook maar meteen twee nieuwe voorveren en twee nieuwe schokdempers vóór op (eentje bleek wat te zweten, en als het dan tóch los ligt…), dus vanaf maandag zal het allemaal wel weer soepel rijden.

Ik hoop alleen dat de nieuwe veren er niet voor zorgen dat de voorkant ineens (veel) hoger ligt dan achter, anders mag ik die veren ook nog een keer gaan wisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Toplager ook direct meepakken? :)

En veren doen niet zoveel, schokbreker kan dat wel veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Je bedoelt: een schokbreker kan dat juist niet veroorzaken. :P Een auto verhogen of verlagen doe je dmv de veerhoogte en nooit met de schokbrekers. De enige reden waarom je bepaalde (soort) schokbrekers moet vervangen bij verlaging is omdat bepaalde schokbrekers niet tegen dat kleine beetje extra druk kunnen (is vaak bij oliegevulde schokbrekers het geval en gasgevulde kunnen als standaardschokbreker vaker tegen verlaging). :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Niet online
Ik ben aan het zoeken naar een andere auto.
De v50 staat ook op de shortlist.
De meeste info heb ik al wel kunnen vinden.
Bijvoorbeeld dat een Ipod aansluiting (af fabriek) mogelijk is van modeljaar 2008, maar wat ik niet kan vinden is of spotify premium dan ook werkt via de usb poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

Joopieboy schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:23:
Toplager ook direct meepakken? :)

En veren doen niet zoveel, schokbreker kan dat wel veroorzaken.
Toplagers worden inderdaad voor de zekerheid ook even meegenomen, dat zijn de kosten niet :) .

Qua veren: ik weet niet precies hoe de achterveren er aan toe zijn in vergelijking met nieuwe exemplaren, maar als die een beetje doorgezakt zijn (wat na 10 jaar + trekhaak natuurlijk altijd wel kan), dan zou je best nog eens verschil tussen voor (nieuw) en achter (oud) kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bart-Willem schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:38:
Je bedoelt: een schokbreker kan dat juist niet veroorzaken. :P Een auto verhogen of verlagen doe je dmv de veerhoogte en nooit met de schokbrekers. De enige reden waarom je bepaalde (soort) schokbrekers moet vervangen bij verlaging is omdat bepaalde schokbrekers niet tegen dat kleine beetje extra druk kunnen (is vaak bij oliegevulde schokbrekers het geval en gasgevulde kunnen als standaardschokbreker vaker tegen verlaging). :)
Schokbrekers houden juist de veren op druk, als die lek zijn gaat de auto hangen, of in het geval van een gebroken of kortere veer dat je daarmee de boel ook lager krijgt. :P

Pagina: 1 ... 59 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.