Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
FWD... immer gerade aus is niet driften...mphilipp schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 15:16:
[...]
Nee, nog niet geprobeerd, maar het lijkt me stug dat het er niet mee lukt. Ik bedoel niet zoals in Tokyo Drift, maar gewoon te hard een bocht in keilen met nat weer en dan lekker over 4 wielen wegglijden, teveel gas geven en zo lekker doordriften.
Door gas los te laten of met gare achterbanden kan je wel 4 wielglijpartijtje doen.
ZondeMx. Alba schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:35:
![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Gisterenavond geprobeerd in te parkeren in een toch iets te krap plekje in de parkeergarage van het politiebureau aan de Vosselmanstraat in Apeldoorn.
Maar waarom aan de sideskirt geen schade? Dat steekt toch meer uit (heb mijn eigen auto niet in het zicht staan
Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
Ohja, het is me 1x (onbedoeld) gelukt op hogere snelheid met m'n 940. Het was nat, ik pakte een oprit van de snelweg met een lange doordraaien, ik liep wat te kloten; ik wilde weten waar de onderstuur grens op dat moment lag (dus lekker ver sturenDopdeDouwer schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 17:03:
[...]
FWD... immer gerade aus is niet driften...
Door gas los te laten of met gare achterbanden kan je wel 4 wielglijpartijtje doen.
Maar met een FWD fatsoenlijk driften? Nooit
Vaak bu'j te bang!
Dat verbaasde mij ook maar het Tupperware is niet beschadigd…itsalwaysme schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 17:05:
[...]
Zonde
Maar waarom aan de sideskirt geen schade? Dat steekt toch meer uit (heb mijn eigen auto niet in het zicht staan)
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
Zucht....op zich is dit al een compleet zinloze discussie omdat het daar helemaal niet om ging.DopdeDouwer schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 17:03:
[...]
FWD... immer gerade aus is niet driften...
Nou ja, eigenlijk ga ik er verder ook maar niet op in. Het heeft geen nut en we hebben het al lang niet meer over de originele issue, waar dit een sidenote in was.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Klopt, Electric Silver Metallic.itsalwaysme schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 18:44:
Jij hebt wel de duurste/speciale kleur of niet? Kijken of ze dat nog goed krijgen.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ben me van geen kwaad bewust, ik hoor de FWD+driften en had mn vraagtekens daarbij... Blijkbaar ben ik op het verkeerde moment ingehaakt en niet alles gelezen.mphilipp schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 19:15:
[...]
Zucht....op zich is dit al een compleet zinloze discussie omdat het daar helemaal niet om ging.
Nou ja, eigenlijk ga ik er verder ook maar niet op in. Het heeft geen nut en we hebben het al lang niet meer over de originele issue, waar dit een sidenote in was.

Kan gebeuren.
Niks mis mee hoor. Zodra ik driften lees in een topic waar er niet over 300+pk achterwielaangedreven monsters wordt gesproken is het meestal gewoon hooguit een gevalletje achterkant zwiept weg, punt.DopdeDouwer schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 00:46:
Ben me van geen kwaad bewust, ik hoor de FWD+driften en had mn vraagtekens daarbij... Blijkbaar ben ik op het verkeerde moment ingehaakt en niet alles gelezen.![]()
Kan gebeuren.
Geen idee waarom er nu dan ook meteen zo wordt gereageerd. Het is geen driften, prima toch. Sinds alle modellen nu FWD/4WD zijn is de lol qua spelen er, wat mij betreft, vrijwel volledig vanaf. Leuk, rechtdoor met 250+pk. Leuk, in een bocht rechtdoor als je wat teveel gas geeft. Rijplezier groot deel a goner
Nickname does not reflect reality
---RAWE CEEK!!!---
Wil je dat wel?Mx. Alba schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:18:
[...]
Tja, leasewagen... Ik heb een schademelding gedaan bij de leasemaatschappij, gaat dus waarschijnlijk "gewoon" gefixt worden door een schadebedrijf à la CARe.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Waarschijnlijk wel, maar ik heb natuurlijk voor ivm het milieu gekocht
0 tot 100 in iets meer dan 6 seconden
Living the American Dream
Zelf poetsen aan een leasewagen? Ja daahaagJoopieboy schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 13:46:
[...]
Wil je dat wel?Dan kun je beter zelf gaan poetsen want dan ziet heel je zijkant er vaak slechter uit als voor de schade...
Vaak bu'j te bang!
Wok in "Het grote auto detailing topic"
Ja da's waar. Daarom zijn de meeste drift auto's ook gewoon stock auto's zonder aanpassingen en met weinig vermogen. Op een droog wegdek heb je uiteraard weinig vermogen nodig om twee achterwielen constant te laten spinnen. Pak een standaard 940 en je hebt de ultieme drift auto. Welnu, neen dus.NoFearCreations schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 10:14:
Lol, je hebt echt geen 300pk nodig om te driften. Mij ging het met 123pk ook prima af...
Verwijderd
De man met de naam "Assad" (

http://www.carsales.com.a...-AD-2426492/?Cr=6&sdmvc=1

Nu zijn er nogal wat problemen met de versnellingsbak? Die moet regelmatig vervangen worden en dat kost een 5000 euro? Zijn er nog meer punten om rekening mee te houden?
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Dat maak jij er dan weer van..Brad Pitt schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:19:
[...]
Ja da's waar. Daarom zijn de meeste drift auto's ook gewoon stock auto's zonder aanpassingen en met weinig vermogen. Op een droog wegdek heb je uiteraard weinig vermogen nodig om twee achterwielen constant te laten spinnen. Pak een standaard 940 en je hebt de ultieme drift auto. Welnu, neen dus.
Hij zegt alleen maar dat je geen 300pk nodig hebt om te kunnen driften, met 123pk kun je prima een drift uitlokken. Dat het met 300pk beter gaat kunnen we allemaal wel verzinnen.
Overigens trilt hij duidelijk meer als hij nog koud is (werk vlak aan de snelweg, de eerste kilometers schudden wat meer).
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Natte weg, belachelijk smalle brakke achterbandjes, constant handrem rukken,

---RAWE CEEK!!!---
Het is onmogelijk om "iedere" bocht te driften, je moet hier behoorlijk wat ruimte voor hebben. Kontje wegzwiepen kan inderdaad wel in bijna elke bocht maar dat heeft natuurlijk niéts met driften te maken.NoFearCreations schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:44:
Goed onderstel, goede gewichtsverdeling, goed koppel, allemaal een stuk belangrijker dan veel vermogen. Met de auto waar ik toen mee reed, 123pk gemeten op de bank, kon ik iedere bocht of rontonde driften.
Verwijderd
Ok thanks, bruikbare informatie. Veel (praktisch) verschil in power?-tom-562 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 08:44:
Ah, een T6, dan ligt er een Geartronic bak van GM in. Dat zijn idd niet de beste bakken. Regelmatig is trouwens overdreven, maar ze willen nog wel eens stuk gaan, en een revisie is niet goedkoopIk zou eerder voor een 2.5T gaan, 1 cilinder minder, 1 turbo minder, en een betrouwbaardere AW automatische versnellingsbak
Zal s gaan zoeken of er wat staat. Dus qua betrouwbaarheid (kosten) veel betere keus ool in 7 seater?
http://www.autoweek.nl/ca...a.php?id1=28384&id2=27013
Vaak bu'j te bang!
En nu gaat het niet meer over vermogen, maar over wat precies driften is? Geef het gewoon toe als je ongelijk hebt.Brad Pitt schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:01:
[...]
Het is onmogelijk om "iedere" bocht te driften, je moet hier behoorlijk wat ruimte voor hebben. Kontje wegzwiepen kan inderdaad wel in bijna elke bocht maar dat heeft natuurlijk niéts met driften te maken.
---RAWE CEEK!!!---
Zou ook nooit de T6 nemen, lekker de betrouwbare 5 cylinder. Als het kan vanaf MY2006, dan heb je geupdate Haldex 3.Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:07:
[...]
Ok thanks, bruikbare informatie. Veel (praktisch) verschil in power?
Zal s gaan zoeken of er wat staat. Dus qua betrouwbaarheid (kosten) veel betere keus ool in 7 seater?
Mijn broertje overweegt er eentje te kopen uit 2010 met 150k op de klok.
Ik heb zelf een D5 uit 2008 en vraag me vooral af hoe die motor zich verhoudt tot t gewicht enzo (109pk voor de D2 vs mijn 185) Die 185 is op zich ook echt meer dan genoeg en minder zou prima kunnen, maar 109 lijkt me dan wel weer heel weinig...? En ook verbruik ben ik wel benieuwd naar.
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Verwijderd
Als het aan mij ligt een 4/6 pitter T6 in een MY14 V60
Voor de geïntereseerden, de nieuwe XC90 is al bereden door wat journalisten, en er zijn leuke details naar buiten gekomen
http://www.autocar.co.uk/...ototype-first-ride-review
Bij de introductie van de Concept Coupé was er een kleine discussie over een Fiat-achtig stuur, als ik naar deze foto kijk ga ik er van uit dat we deze ook in de nieuwe XC90 zullen terug zien:

Laat ze alsjeblieft opschieten met die introductie!
na 7 jaar leaseaauto's te hebben gereden, ga ik van baan wisselen, en heb dus weer een eigen auto nodig. Ik wil niet ineens al mijn spaargeld spenderen en zoek dus een auto van rond de 1500 tot 2500 euro, het liefst met een G3 installatie. KM stand boeit mij niet echt, zolang de auto in zijn geheel er netjes uitziet en de beurten heeft gehad.
Ik kom uit op een V40 1.8, een V70 Classic 2.5-10V of een V70 2.4 140, en soms 170 pk. Km standen zijn dan meestal 300K +.
Zijn er zaken waar ik op moet letten? Als ik een V70 zou aanschaffen, dan het liefst een automaat. Is een automaat betrouwbaar bij deze leeftijden en km-standen?
Ik hoor het graag!
(Ik heb zelf een V40 1.9D gehad die ik van de 220.000km naar de 300.000km heb gereden. Heerlijke auto, zeer betrouwbaar.)
[ Voor 25% gewijzigd door Mx. Alba op 08-04-2014 16:28 ]
Als je het filmpje van de Avensis wilt classeren onder driften geef ik graag mijn ongelijk toe hoor. Dan heb ik in de 850 ook vaak gedrift. Kontje zwiepen met een 340 met <60pk zal ook wel driften zijn dan. PrimaNoFearCreations schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:25:
En nu gaat het niet meer over vermogen, maar over wat precies driften is? Geef het gewoon toe als je ongelijk hebt.
---RAWE CEEK!!!---
Hebben jullie driftkoningen dan geen youtubefilmpjes waarin jullie de meest vette drifts neerzetten?
Gewoon ff de daad bij het woord voegen zeg maar en plaatsen die hap
Dan vellen wij wel een oordeel
De driftfilmpjes die ik heb daarin sta ik meer achterstevoren dan dat de neus de goede kant op wijst

"man is not truly one, but truly two,"
---RAWE CEEK!!!---
Dat je niet veel vermogen nodig hebt (zeker als het nat is!) ben ik met je eens. Even in de bocht van het gas liften (rwd) en gelijk erweer op en daar ga je. 70pk is voldoende bij nat weer, zeker als je je achterbandjes een beetje hard oppompt.
Met veel vermogen is imho wellicht lastiger om te driften (als het nat is) omdat je snel veel te veel gas geeft. Dat is wat de driftinstructeur iig steeds tegen mij brulde: niet zo hard! niet zo hard! je hebt vermogen zat!
En daar stond ik dan dus weer, achterstevoren met afgeslagen motor....
[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 08-04-2014 19:24 ]
PSA blok, don't... Lekkende injectoren, problemen met regeneratie, etc etc...kamstra schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:11:
Iemand hier ervaring met de V70 1.6D Kinetic?
Mijn broertje overweegt er eentje te kopen uit 2010 met 150k op de klok.
Ik heb zelf een D5 uit 2008 en vraag me vooral af hoe die motor zich verhoudt tot t gewicht enzo (109pk voor de D2 vs mijn 185) Die 185 is op zich ook echt meer dan genoeg en minder zou prima kunnen, maar 109 lijkt me dan wel weer heel weinig...? En ook verbruik ben ik wel benieuwd naar.
Doe maar niet, 2 liter is al iets beter maar nog niet echt heel betrouwbaar.

Vaak bu'j te bang!
Die gebruikt de politie toch.....als flitswagens binnen de bebouwde kom.-tom-562 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:10:
Een V70 met een 1.6D, brrr, dat moet beroerd rijden
Nee seriously, een 1600 diesel in een V70, heck no, dan kun je 3x die V70 wassen voor je aan de 100 zit
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
De 1.6 is namelijk nog een stuk onbetrouwbaarder dan de 2 liter versie en vooral erg gevoelig voor oliedikte en olie-onderhoudsinterval
Ik heb veel (meer dan 250dkm) ervaring met de 2 liter versie (136pk) en die is 'wel ok'.
Dat is een motor gelanceerd in 2004, en was voor die tijd wel een erg volwassen blok, wat fijn loop (loopt goed door de toeren en trekt behoorlijk door.
Maar een c5 is al wat lichter dan een v70, en dan 110pk lijkt me niet zo nice...
Vooral het koppel van die 1.6d is echt ondermaats (240Nm tov 320Nm voor de 2.0)
Qua betrouwbaarheid had ik na 50dkm een nieuwe turbo nodig (garantie), maar de regeneratie is gewoon niet betrouwbaar. roetfilter vervangen na 150dkm (wellicht vanwege de defecte turbo), en uiteindelijk heb ik sowieso twijfels bij het systeem van citroen (met aparte regeneratievloeistof). Het schijnt heel schoon te zijn (minder nox), maar minder betrouwbaar. Die motor heeft ook altijd licht olie lopen lekken bij de turbo (wellicht vanwege slechte montage bij de vervanging).
Maar qua rijden is die 2 liter wel een fijn blok. Ook een stuk zuiniger dan bijv het oude d5 blok (ook minder vermogen, maar de oude 185pk d5 (vooral met automaat) is ontzettend dorstig)
[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 08-04-2014 21:52 ]

Olie lekken doen ze trouwens allemaal, officieel gezien doen ze weinig meer aan lekkende keerringen of er moet een olieprobleem komen, dat je dus echt een blok hebt wat flink olie 'verbruikt' of mensen moeten klagen over plekken op de oprit.

[ Voor 32% gewijzigd door Joopieboy op 08-04-2014 21:51 ]
Aangezien ik momenteel geen arme student meer ben wil over een paar maanden een andere auto erbij aanschaffen. Ik leen nu een 206 2.0hdi quicksilver, maar ik heb niets met franse autos.
Ik ga zo'n 20.000km per jaar rijden, dus volgens mij is het net wel/niet dieselen. Ik moet het eea nog even berekenen. Als jullie nog tips hebben. Alternatieven voor mij zijn op dit moment Alfa 147/156/159/166. Volvo V70/s80 is al aardig betaalbaar met een km stand onder de 220.000.
Asus Zenbook i7 256gb
A rose by any other name would smell as sweet.NoFearCreations schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 16:46:
Met een fwd kan je het geen driften noemen, meer powersliden. Maar als je met full opposite lock een bocht omgaat, noem ik het driften.
Het leuke aan 10.000 namen verzinnen voor hetzelfde ding, is dat je er elke discussie mee kan doodslaan. In de muziek heb je 1.000.000 soorten metal (voor mij blijft het metal) en R&B was ooit funky bluesmuziek. Dus ja, als we over driften of powersliden moeten hebben (waarvan ik toch echt meende dat powersliden met achterwielaandrijving moest) vraag ik me af of het werkelijk zo belangrijk is. Zeker als we het helemaal niet over driften hadden. De issue was winter/zomerbanden en de vermeende betere grip van winterbanden in de regen. Als ik dan terloops opmerk dat ik alleen maar grip tekort kom in zelfopgewekte drifts verwacht ik geen brede maatschappelijke discussie over de term driften. Wie dan niet doorheeft waar het eigenlijk om gaat...ja...wat moet ik daar dan mee? Maar het typeert twiekers wel een beetje, waar men ook helemaal los kan gaan over de term hackers enzo. Hele pagina's staan er vol mee. Waar de discussie over ging is men al lang kwijt, en of die term hackers ooit voor iedereen duidelijk wordt...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Een powerslide kan je dus per (die) definitie niet doen met een fwd. (en het vereist behoorlijk veel vermogen, of een verminderde staat van grip (nat wegdek, slechte/harde banden etc))
[ Voor 20% gewijzigd door mr_petit op 08-04-2014 22:27 ]
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Nou ik heb best wel een rustige rijstijl, alles lekker op het gemakje en kom er vanzelf wel. Gewoon wat je mag rijden op de weg zeg maar.Joopieboy schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:50:
Het is idd niet snel, maar ik snap mensen sowieso niet. Fucking kleine motor met dikke turbo om toch een beetje vooruit te kunnen maar o wat zijn we zuinig bezig.Beetje met je poot leren omgaan en tom rijdt in praktijk net zo zuinig als zo een hok...
Olie lekken doen ze trouwens allemaal, officieel gezien doen ze weinig meer aan lekkende keerringen of er moet een olieprobleem komen, dat je dus echt een blok hebt wat flink olie 'verbruikt' of mensen moeten klagen over plekken op de oprit.
Maar van de week was het mooi weer, ruitje open, toch maar eens afvragen of ik die 5 cilinder roffel wel hoor, dus de hele tijd bij stoplichten, e.d kickdown erin en gaan met die bak! Leuk zo een roffel hoor, alleen zag ik mijn benzine meter snel dalen
Maar ach, na een kleine 1000 km bevalt die S70 nog prima! En een automaat had ik veel eerder moeten doen, waarom schakelen en koppelen steeds!? Gewoon remmen en gas geven!
Ach, er zitten slechte exemplaren tussen, maar er zijn er ook bij die probleemloos km's vreten (en aardig wat op hun flikker krijgen)...Joopieboy schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 20:47:
[...]
PSA blok, don't... Lekkende injectoren, problemen met regeneratie, etc etc...
Doe maar niet, 2 liter is al iets beter maar nog niet echt heel betrouwbaar.
Eigen ervaringen
Fiesta 1.6TDCi 90pk (ook dat PSA blok), van 0 naar 175k gereden
Focus 1.6TDCi 95pk zo'n 30k mee gereden
Nu de V40 D2 (wederom dat blok), 115pk, 63k nu op de teller, geen centje pijn.
Diverse collega's met PSA blokken die geen problemen hebben, 1 heeft wel geouwehoer gehad (in een 207).
Daarnaast ook genoeg TSI/TDI ervaringen gehoord, om maar te zwijgen van de 177pk D4D in de Avensis, daar reden er 4 van binnen de zaak, 3 lagen voor de 150k compleet in de vernieling

Maar, dat D2 blok in een V70, vond hem in de V60 al ondermaats (als leenauto mee gehad), de V40 kan nog, maar de V70, ik zou het niet persoonlijk niet doen.
"Mekker, blaat"
Maar dat zijn toch nog helemaal geen spannende standen voor dieselblokken?djidee schreef op woensdag 09 april 2014 @ 00:17:
[...]
Eigen ervaringen
Fiesta 1.6TDCi 90pk (ook dat PSA blok), van 0 naar 175k gereden
Focus 1.6TDCi 95pk zo'n 30k mee gereden
Nu de V40 D2 (wederom dat blok), 115pk, 63k nu op de teller, geen centje pijn.
Pas boven de 200dkm worden ze (marginaal) op de proef gesteld.
En dat zijn ook wel hele kleine auto's waar je het over hebt. Met een grote auto heeft een blok een veel zwaarder leven, want hij moet meer gewicht/volume zeulen.
We hebben het hier over een V70.
Ik heb een MY05 V50 2.0D gehad, enige probleem dat ik had op de 215k dat ik 'm had was verstopte EGR.
Pa heeft een MY07 V50 2.0D gereden tot 200k, nooit problemen gehad. Daarna een V70 1.6D DRIVe. MY09 of MY10, weet het niet meer, was vlak voor de komst van de 115pk/270Nm versie. Ook 200k gedaan, nooit problemen gehad. Ik vond de auto wel wat traag, zeker met nog wat volwassenen bij, maar ik was natuurlijk mijn 2.0D V50 gewoon en later mijn XC60 D5 die het dubbele in pk's heeft... Pa vond het allemaal best Ok, gewoon wat meer anticiperen, minder risico's nemen en erbij neerleggen dat het geen stoplichtsprinter is. Wel lekker zuinig voor zo'n grote auto te zijn, hoewel je met een 2.0D volgens mij dezelfde waarden zou halen.
Nu rijdt pa een V60 D2 powershift. Volgens mij is dat een Volvo blok, niet zomaar het PSA blok meer. Klinkt helemaal anders (klinkt als een 8 klepper vind ik, weet niet of die ook echt 8 kleppen heeft of 16) maar dat rijdt dus ook best lekker, hoewel ik de automaat niet zo relaxed vind als de GT.
Wat ik dus maar wil zeggen: je moet de auto niet laten staan omwille van het PSA blok, ze zijn niet zo slecht als sommige mensen beweren. Ja, je vindt er veel klachten over op internet, maar heb je al eens gedacht hoeveel wagens er sinds 2004 rondrijden met PSA blok? Ik denk niet dat het uitvalspercentage zo hoog zal liggen.
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Ik zeg, ga voor een S80, als je geen station nodig hebtGhostrider schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:10:
Zelfs een lange wielbasis Ford Transit kan ik nog driftenZelfs me C303 kan ik nog driften, even de difflock activeren op de achteras en gaan
Aangezien ik momenteel geen arme student meer ben wil over een paar maanden een andere auto erbij aanschaffen. Ik leen nu een 206 2.0hdi quicksilver, maar ik heb niets met franse autos.
Ik ga zo'n 20.000km per jaar rijden, dus volgens mij is het net wel/niet dieselen. Ik moet het eea nog even berekenen. Als jullie nog tips hebben. Alternatieven voor mij zijn op dit moment Alfa 147/156/159/166. Volvo V70/s80 is al aardig betaalbaar met een km stand onder de 220.000.
Vaak bu'j te bang!
http://www.volvocars.com/...ovation-areas.aspx#Sensus
Ligt er ook nog aan welke Sensus ze bedoelen: de 'originele oude' Sensus, de Sensus Connected Touch, of de nieuwe Sensus Connect?Christian schreef op woensdag 09 april 2014 @ 08:44:
In enkele reviews komt naar voren dat de Sensus van de V40 erg traag is. Autoweek noemt het ronduit slecht. Is dat nog steeds van toepassing of zijn daar inmiddels updates van geweest?
Tja, de meningen lijken te verschillen. Ik vind het zelf vervelend traag (de Sensus in een V40 MY13, dus niet Sensus Connect wat een heel ander systeem is).Christian schreef op woensdag 09 april 2014 @ 08:44:
In enkele reviews komt naar voren dat de Sensus van de V40 erg traag is. Autoweek noemt het ronduit slecht. Is dat nog steeds van toepassing of zijn daar inmiddels updates van geweest?
Bijv. het intikken van een plaatsnaam via het numpad, à la jaren 90 SMS'en, dat gaat echt te langzaam. Wil je Amsterdam intikken -> A, M, S... de M pakt hij dan niet omdat hij druk bezig is de lijst van plaatsnamen beginnend met een A te filteren. De S registreert ie wel: dus heb je het lijstje met Assen, Astelerfynsterwoude of whatever, maar geen Amsterdam. Dus opnieuw, A...... wachten... M...... wachten.... etc. Frustrerend
Via de draaiknop of voice control gaat het een stuk beter trouwens.
Sowieso reageert het syteem langzaam op input. Als je de menu's een beetje uit je hoofd kent ben je geneigd snel te klikken en te scrollen, maar Sensus kan je tempo dan niet bijhouden, zodat je in de verkeerde menu's uitkomt of de interieurverlichting op paars hebt gezet terwijl je een radio preset wilde aanpassen o.i.d.
Laatst had ik een MY14 mee en die leek het iets beter te doen. Software was i.i.g. anders/nieuwe dan de mijne, hoewel Volvo zegt dat ik alle laatste updates heb gekregen bij de 60K-beurt.
Verwijderd
Heel herkenbaar ditAight! schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:51:
[...]
Nou ik heb best wel een rustige rijstijl, alles lekker op het gemakje en kom er vanzelf wel. Gewoon wat je mag rijden op de weg zeg maar.
Maar van de week was het mooi weer, ruitje open, toch maar eens afvragen of ik die 5 cilinder roffel wel hoor, dus de hele tijd bij stoplichten, e.d kickdown erin en gaan met die bak! Leuk zo een roffel hoor, alleen zag ik mijn benzine meter snel dalen
Maar ach, na een kleine 1000 km bevalt die S70 nog prima! En een automaat had ik veel eerder moeten doen, waarom schakelen en koppelen steeds!? Gewoon remmen en gas geven!

Verwijderd
De wijzigingen zullen dan wellicht niet beperkt zijn tot alleen de software maar ook de hardware.Reinier schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:05:
[...]
Laatst had ik een MY14 mee en die leek het iets beter te doen. Software was i.i.g. anders/nieuwe dan de mijne, hoewel Volvo zegt dat ik alle laatste updates heb gekregen bij de 60K-beurt.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Verwijderd
Ik heb vandaag testrit gemaakt en heb alles goed gekeken. De beste man liet me een rekening van 3 jaar terug zien waaruit blijkt dat de versnellingsbak in 2011 bij 151.000 vervangen is voor nieuw en de software etc toen geupdate is. Dat was toen een duizend of 4.Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 07:09:
Ik ga morgen bij deze 2004 Volvo XC90 T6 Sports Automatic kijken.
De man met de naam "Assad" () zegt dat 'ie helemaal in orde is en verkoopt hem prive.
http://www.carsales.com.a...-AD-2426492/?Cr=6&sdmvc=1
[afbeelding]
Nu zijn er nogal wat problemen met de versnellingsbak? Die moet regelmatig vervangen worden en dat kost een 5000 euro? Zijn er nog meer punten om rekening mee te houden?
Nu 3 jaar later en met een kilometer stand van 188.000, zou ie dan nog even mee moeten kunnen qua versnellingsbak? Zou er een nieuwer model inzitten zonder het probleem van de originele T6 bak? Kan het niet meer navragen na 3 jaar bij de garage natuurlijk.
Verwijderd
Waarom niet?Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:49:
[...]
Ik heb vandaag testrit gemaakt en heb alles goed gekeken. De beste man liet me een rekening van 3 jaar terug zien waaruit blijkt dat de versnellingsbak in 2011 bij 151.000 vervangen is voor nieuw en de software etc toen geupdate is. Dat was toen een duizend of 4.
Nu 3 jaar later en met een kilometer stand van 188.000, zou ie dan nog even mee moeten kunnen qua versnellingsbak? Zou er een nieuwer model inzitten zonder het probleem van de originele T6 bak? Kan het niet meer navragen na 3 jaar bij de garage natuurlijk.
Verwijderd
Een garage op hun word geloven 3 jaar na dato over een versnellingsbak van een auto die ze niet zelf verkopen? Dat wordt een gokje van hun kant of denk ik. Schiet ik weinig mee op. Zou Volvo na al die problemen met de T6 bak, 6 jaar later nog dezelfde bak erin zetten is de vraag?
Pa rijdt al jaren volvo(momenteel 2002 XC70) en vind dat toch wel erg lekker rijden.
Onlangs waren we samen voor hem bij een volvo dealer aan het kijken voor een S80 en toen was mijn oog op een S40 1.8 uit 2005 gevallen.
Helaas niet terplekke toegehapt en toen ik terug ging was hij helaas al weg.
Nu dus een beetje marktplaats e.d. aan het afspeuren opzoek naar een knappe S40 van rond 2005 tot 2008(gezien heb budget ~8000)
Jullie nog advies op dingen waar ik op moet letten bij die modellen?
Ik rij rond de 10.000 km de jaar dus het zal een benzine worden.
PSN: Flix20-NL
Je zou duitsland nog kunnen overwegen, mijn broertje heeft vorige week een nette V50 momentum uit 2006 met 140k geimporteerd. Circa 5000 euro, ongeveer 1000 euro BPM.Nu dus een beetje marktplaats e.d. aan het afspeuren opzoek naar een knappe S40 van rond 2005 tot 2008(gezien heb budget ~8000)
Jullie nog advies op dingen waar ik op moet letten bij die modellen?
Ik rij rond de 10.000 km de jaar dus het zal een benzine worden.
Hij rijdt ongeveer 12.000 per jaar, heeft een 2.4 (5 cylinder) genomen, robuuster dan dat komen ze niet
Ik zoek een nieuw setje maar ben niet bekend met de merken, had eerst uniroyals, maar hoor op het 850forum dat veel daar de Hankook hebben. Die ken ik helemaal niet.
Er zitten nu Bridgestone 215/45/17 onder , maar de vorige eigenaar vertelde me dat ik beter weer naar 205 kon overstappen. Nu geef ik sowieso vrij weinig of mijn banden nu breed, dun of sportief eruit zien als ze maar goed zijn
Ik denk dat ik weer naar Bridgestone ga maar sta open voor opties natuurlijk. Falken/Dunlop/Goodyear zit allemaal in dezelfde categorie maar ik heb daar geen ervaring mee...
Vaak bu'j te bang!
Falken zit niet bepaald in de categorie Bridgestone/Goodyear/Michelin/Pirelli.Aight! schreef op donderdag 10 april 2014 @ 00:45:
Welke banden hebben jullie eigenlijk onder jullie Volvo liggen?
Ik zoek een nieuw setje maar ben niet bekend met de merken, had eerst uniroyals, maar hoor op het 850forum dat veel daar de Hankook hebben. Die ken ik helemaal niet.
Er zitten nu Bridgestone 215/45/17 onder , maar de vorige eigenaar vertelde me dat ik beter weer naar 205 kon overstappen. Nu geef ik sowieso vrij weinig of mijn banden nu breed, dun of sportief eruit zien als ze maar goed zijn.
Ik denk dat ik weer naar Bridgestone ga maar sta open voor opties natuurlijk. Falken/Dunlop/Goodyear zit allemaal in dezelfde categorie maar ik heb daar geen ervaring mee...
Verwijderd
Nu meer dan een jaar later kan ik zeggen dat het uitmuntende banden zijn. Ze hebben nu iets van 70.000 gelopen en hebben nog een groot deel van t profiel. Verder vind ik ze heel erg stil en hoge snelheden kan die ook prima aan. ALs ik op familiebezoek ga in Duitsland. Ca 400km. Groot deel daarvan door de Eiffel waar je niemand tegen komt. Gemiddeld 160km/h dan voelen ze totaal niet warm aan bij aankomst.
De volgende banden onder mijn 960 worden ook van dit merk.
Las net dat Kumho banden de 3e plaats hebben behaald tijdens Le Mans van 2006.
Ook ik was huiverig over dit merk. Chinees spul durf ik nog steeds niet, zelfde als met hardeschijven. Die Chinese meuk wil ik niet. Maar Zuid Koreaans is prima.
Ook qua wegligging bij regen/kou doen ze t goed. De wagen slipt niet in kickdown. Is een automaat met 170pk 2.4ltr
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
En dat is het belangrijksteVerwijderd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:07:
Ons bevallen ze iig prima na 70k.
Volgend jaar kom ik ook weer aan nieuwe banden toe. Laatste keer hadden ze midden in de zomervakantie een stuntactie bij Profile, toen had ik voor een schijntje 4 nieuwe Conti's onder de Audi.
Even afwachten of ze volgend jaar weer zo'n actie hebben voor de Volvo.
Rondshoppen voor banden loont sowieso wel, en gelukkig had Profile nét een actie met Vredestein-banden toen 1 van de voorbanden van de 740 geklapt was (band van 3,5 jaar oud, die voorbanden waren nét vervangen toen we de auto kochten) en dat was Nankang. Of zoals Joopieboy al opmerkte: Nanpang.
Verwijderd
Bart-Willem schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:29:
De achterbanden hadden we al vervangen door Vredesteins, dus nu liggen er rondom Vredestein allweather-banden en die doen het prima.Ook met regen en sneeuw.
* Nathuran pakt alvast de popcorn en een sixpack pils in afwachting van de eerste Zomer- vs. Winterband hooligansMiki schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:40:
Ik heb zelf positieve ervaringen met Goodyear Vector 4 banden. Dit zijn all season banden, naar mijn mening een ideale band voor het nederlandse klimaat.

Verwijderd
Als iemand er 65.000 in t jaar mee rijdt, wekelijks meer dan 1500km maakt. Dan kun je wel veronderstellen dat er in alle weersomstandigheden mee gereden wordt. Regen, kou en bladeren in de herfst. Iig rij wat flinker door dan mijn vriendin en een automaat is toch wel wat gevoeliger voor slippende banden.Bart-Willem schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:29:
Mjaah 70k en amper profiel eraf is eigenlijk niet goed.Doet me denken aan Tyfoon-banden waar de Consumentenbond zo lyrisch over was, want ze sleten amper en dus hoef je minder vaak banden te vervangen. Dat het ding met hevige regenval en met koud weer/sneeuw een dramatische remweg hebben doet er dan niet toe.
Het compound van dat soort banden is dermate hard dat ze inderdaad niet/minder slijten, maar dat moet je niet willen.
Enige keer dat TC inschakelde was bergomhoog Als je via de A2 in Belgie de snelweg richting Aachen op wilt gaan.
Ze slijten wel, maar niet dermate dat je ze na 70k al weg moet smijten.
Ik denk dat we in dit geval wel kunnen zeggen dat t een best goede B band is voor de omstandigheden waar die in worden gebruikt.
Merk gewoon geen verschil met de Michelins, GoodYear, UniRoyal die ik voorheen heb gehad. En in de winter liggen er altijd winterbanden onder. Behalve afgelopen winter met dat warme weer.
Dat snap ik niet, kan iemand dat uitleggen?Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:00:
... en een automaat is toch wel wat gevoeliger voor slippende banden.
My anime addiction.
(Mits aardig wat vermogen natuurlijk)
Een koppelomvormer is dan ook altijd '2 traps'; er zit een losse impellor in die rond de 1500rpm van richting veranderd (dit kan je ook voelen als je een beetje technisch gevoel hebt) . Dit heeft ook te maken met het afslaan van de motor etc.
Dit systeem wordt gebruikt om slip in de koppelomvormer weer richting de stator te sturen om zo extra vloeistofboost te krijgen (anders zou het in warmte omgezet worden). De slip op de koppelomvormer is dus gedeeltelijk een vertraging (dus koppelvermeerdering).
Het is een beetje lastig textueel uit te leggen; je zou zo'n ding moeten openmaken of een schematisch filmpje moeten bekijken die dat aspect behandelt.
Echter soupeert de koppelomvormer ook flink vermogen (zeker zolang er geen mechanische lockup is), dus dat gaat dan weer verloren.
Een automaat welke hetzelfde aantal verzetten van een bepaalde ratio heeft dan ook eigenlijk altijd een langzamere acceleratie als de handbak met hetzelfde aantal verzetten. Maar op het moment van wegrijden (vooral voordat de impellor van richting veranderd, dus dat er veel slip is) kan het koppel naar de wielen groter zijn (de motor maakt dan ook per definitie meer toeren)
[ Voor 38% gewijzigd door mr_petit op 11-04-2014 16:30 ]
Banden zijn trouwens ook all season (Vredestein Quatrac 3 SUV)

Een Volvo 940 2.3 Turbo Estate uit 1991

Catch a smile out there!
[ Voor 11% gewijzigd door ppFreddy op 11-04-2014 23:32 ]
Verwijderd
Vanmorgen mijn C30 weggebracht om dat schadeplekje te laten fixen. Krijg ik voor twee dagen een VW Golf SW mee. Holy crap wat een slechte stoel zit daar in zeg...

Ik kreeg net trouwens een belletje, mijn C30 is al klaar dus die kan ik vanmiddag weer ophalen!

Verwijderd
Gefeliciteerd, dat er nog veel veilige kilometers mogen volgen voor de 940Glenfiddich schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 23:17:
Meest recente aanwinst, voor de Cannonball Run in augustus:
[afbeelding]

Volvo KwaliteitMx. Alba schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:37:
De "cockpit" ziet er ook heel plastic en goedkoop uit... En dat flimsy dunne stuurtje, plastic versnellingspook... Maar het navi-scherm en het info-venster in het dashboard zien er wel heel goed uit.
Ik kreeg net trouwens een belletje, mijn C30 is al klaar dus die kan ik vanmiddag weer ophalen!
Golf!
Vandaag een bijzondere dag in de geschiedenis van Volvo, het is precies 87 jaar geleden dat de eerste Volvo de fabriek uit reed
Al met al was het Golfje niet slecht hoor. Goede wegligging, reed lekker. Maar die stoel...

Verwijderd
Lekker rondpimpen met je 'Lambda Sond' badgeGlenfiddich schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 23:17:
Meest recente aanwinst, voor de Cannonball Run in augustus:

Ook nog een klein update-je hier, er is inderdaad maar 1 RTI-CD systeem, de cd's voor de HU1205 werken prima in een RTI-CD icm HU803 systeem
Nu maar eens kijken wat 10 jaar jongere kaarten in de praktijk betekenen
My anime addiction.
Bedankt voor de tip en heb er zeker even rondgekeken. Helaas is er niet iets bij momenteel wat de moeite van het importeren het waard maakt.Red devil schreef op woensdag 09 april 2014 @ 23:24:
[...]
Je zou duitsland nog kunnen overwegen, mijn broertje heeft vorige week een nette V50 momentum uit 2006 met 140k geimporteerd. Circa 5000 euro, ongeveer 1000 euro BPM.
Hij rijdt ongeveer 12.000 per jaar, heeft een 2.4 (5 cylinder) genomen, robuuster dan dat komen ze niet
Echter bedoelde ik meer of er bekende kwaaltjes in dat type auto van rond die jaartallen zitten waar je extra op moet letten bij bv. een testrit.
Maar ook wat voor KM stand nog een beetje respectabel is en wat je moet vermijden.
En ik ben idd ook meer geneigd om een 2.0/2.4(i)/T5 te nemen t.o.v. een 1.8
[ Voor 3% gewijzigd door Flix20 op 15-04-2014 14:28 ]
PSN: Flix20-NL
Sowieso zou ik de 1.8 laten staan, dat is echt een monster qua verbruik. De 2.0 rijd een stuk lekkerder en verbruikt in de praktijk minder brandstof.Flix20 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:27:
[...]
Bedankt voor de tip en heb er zeker even rondgekeken. Helaas is er niet iets bij momenteel wat de moeite van het importeren het waard maakt.
Echter bedoelde ik meer of er bekende kwaaltjes in dat type auto van rond die jaartallen zitten waar je extra op moet letten bij bv. een testrit.
Maar ook wat voor KM stand nog een beetje respectabel is en wat je moet vermijden.
En ik ben idd ook meer geneigd om een 2.0/2.4(i)/T5 te nemen t.o.v. een 1.8
Verbruik 1.8fredkroket schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:37:
[...]
Sowieso zou ik de 1.8 laten staan, dat is echt een monster qua verbruik. De 2.0 rijd een stuk lekkerder en verbruikt in de praktijk minder brandstof.
Verbruik 2.0 (en 2.4)
Verbruik 2.4 (170 pk)
Ergo maakt niks uit, allemaal even (on)zuinig
http://www.spritmonitor.d...145&gearing=1&powerunit=2
Ik zou of voor de 2.0 gaan, of voor de T5...
Hebben ze de boel ook een beetje fatsoenlijk kunnen repareren in 1 dag?Mx. Alba schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:37:
De "cockpit" ziet er ook heel plastic en goedkoop uit... En dat flimsy dunne stuurtje, plastic versnellingspook... Maar het navi-scherm en het info-venster in het dashboard zien er wel heel goed uit.
Golf!
Ja, het ziet er heel netjes uit. Ik zie er niets van in ieder geval.vhal schreef op woensdag 16 april 2014 @ 05:30:
[...]
Hebben ze de boel ook een beetje fatsoenlijk kunnen repareren in 1 dag?
Dit topic is gesloten.