Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.462 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad wat mijn broeder hierboven al zegt ;)

VWE geeft dit over mijn auto:

Handelsbenaming V70; T5 AUT.
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 5
Cilinderinhoud 2319 cm³
Vermogen 184 kW (250 Pk)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:16
-tom-562 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:40:
Nathuran heeft een V70 (P2 platform).
Ah, V70 uiteraard ja, helemaal over het bouwjaar heen gekeken, my bad... :X

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 14:27
Ik wil binnenkort waarschijnlijk eens gaan rondkijken voor een Volvo S80 van ong 2003-2005. Wat zijn nou de betere modellen van dit tijdperk (benzine). Is dat de 2.4 (140 of 170pk) of bijvoorbeeld de 2.5T? Mij lijkt die laatste het fijnst en volgens mij is het verbruik nauwelijks hoger dan de andere twee. Betrouwbaarheid lijkt me ook geen probleem, daar Volvo jarenlange ervaring heeft met turbomotoren.

In vergelijking met een S60 of V70 is een S80 behoorlijk goedkoop en vaak zeer goed uitgerust, dus daarom valt mijn oog op een S80. Hebben jullie nog meningen waarom wel/niet te kiezen voor een S80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 20:31
Zou ik even checken bij Bart-Willem en tom, die hebben allebei een S80.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Als je dan toch voor een S80 gaat zou ik gelijk een zwarte T-6 nemen;
http://www.autoscout24.nl...aspx?id=243656337&asrc=st|s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De 2.4T/2.5T is een betere optie dan een T6, om de simpele reden dat de T6 aanzienlijk meer zuipt en meer uren kost qua onderhoud (de monteur kan minder goed bij een aantal onderdelen en er zitten meer plastic afdekplaten op dan de 5-cilinders en dat kost ook meer tijd om eraf te schroeven).

Als je moet kiezen tussen een S60 en S80, dan zou ik mooi voor een S80 gaan. Waarom?
- Hetzelfde gewicht, dus maakt niets uit in de MRB (tenminste: bij de automaat-versie, handbak weet ik zo even niet)
- S80 heeft vaak veel meer opties.
- S80 is aanzienlijk ruimer achterin. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Bart-Willem schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:46:
De 2.4T/2.5T is een betere optie dan een T6, om de simpele reden dat de T6 aanzienlijk meer zuipt en meer uren kost qua onderhoud (de monteur kan minder goed bij een aantal onderdelen en er zitten meer plastic afdekplaten op dan de 5-cilinders en dat kost ook meer tijd om eraf te schroeven).
Ja dat snapt iedereen, maar een T5 is geen T6. :9
Verbruik van 1op9 ipv 1op10 boeit ook niet meer, maar wel een hoop elandjes meer (30%) onder de kap lijkt me wel leuker.

[ Voor 85% gewijzigd door DopdeDouwer op 26-03-2014 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 16:19
Ik zou deze nemen als ik de centjes er voor over had : http://www.autotekoop.nl/...vigatie-u-2129828/details

Afbeeldingslocatie: https://auto.tcdn.nl/img/4f945d3d-7d05-4778-944e-f5dce5e8ded7-jpg/smallerOriginal.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door MEN-O op 26-03-2014 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:03

mphilipp

Romanes eunt domus

^ Kun je meteen lid worden van de 'Vrienden van Shell' ^

Nog even over mijn 'inhoud probleem'. Het inhouden an sich heb ik niet meer gehad eigenlijk, maar wel dat de buitentemperatuur indicatie in de file erg oploopt en dat ie dan in een keer wil afslaan als je stationair draait (of uitrolt). Wat gegoogle en navraag bij de vorige eigenaar (die dit ook al een keer heeft gehad) leverde op dat het de luchtmassameter moet zijn. Ik dacht eerst aan de gaskleptoestand, maar dat is pas bij de electronische vanaf '99 en ik heb een '98er. Vorige eigenaar heeft beknibbeld en eentje uit een andere auto erin gezet, de sukkel. Nu is ie waarschijnlijk weer stuk. Ik heb al een nieuwe besteld en die zet ik er zelf in. Vijf minuten werk.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 16:19
|:( Wilde net schrijven Da's toevallig op het 850forum is iemand met exact hetzelfde !

O wacht :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:48:
[...]

Ja dat snapt iedereen, maar een T5 is geen T6. :9
Verbruik van 1op9 ipv 1op10 boeit ook niet meer, maar wel een hoop elandjes meer (30%) onder de kap lijkt me wel leuker.
Maak daar maar gerust 1 op 8-8,5 tegenover 1 op 10,5-11 van. :P Ook op de snelweg zuipt die T6 behoorlijk. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:24

-tom-562

Oliesjeik

Met BW! Ik heb een 2.5T automaat. Op provinciale wegen loopt het hele zooitje zo rond de 6,5/7L/100km, op de snelweg rond de 8L/100km. Gemiddeld rij ik rond de 1:10,5. Ik rij gelukkig niet zo superveel (15k per jaar) dus dat is goed te doen :P Wat echt killing voor je verbruik is, is binnen de bebouwde kom (dus veel remmen/optrekken), zeker i.c.m. de automaat, want die zit dan een stuk minder in de lock-up.

De T6 zou ik niet zo snel nemen. Het ding is idd een stuk onzuiniger, plus het ding heeft 2 turbo's, dus er kunnen 2x zoveel turbo's stuk :+ Verder is de geartronic automaat van een T6 niet zo heel best...
Nog een reden om een S80 te kopen t.o.v. een S60, ze hebben vaak minder eigenaren gehad (ik ben de 3e eigenaar) en vaak goed onderhouden en een stuk beter uitgerust qua opties. De meeste S60's zijn niet zo heel rijk uitgerust, en eentje die goed in de opties zit is ook een stuk duurder.

Ik zou ook niet de eerste de beste S80 kopen. Er zijn er genoeg te koop. Verdiep je eens in de verschillende uitrustingsniveau's en verkrijgbare accessoires e.d., en ga dan gericht zoeken. Ik heb toen vrij lang de bekende verkoopsites in de gaten gehouden (en veel met BW geluld :P), en na zo'n 2 maanden heb ik mijn huidige S80 gevonden. Ik wilde b.v. perse minimaal het High Performance audio systeem en de 'sportstoelen' i.c.m. vol-leder of half-leder/alcantara interieur, en de wagen het liefst in het zilver of zwart. Nu heb ik een zwarte S80, met als basis uitvoering de Elite editie, maar uiteindelijk met zo ongeveer alle opties aangevinkt :P (autotelefoon, 17" Interceptor velgen, dakraam, xenon, PDC, automatisch neerklapbare achterhoofdsteunen :P etc.)

Om je vast lekker te maken :9
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/212smdx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/fohjyu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/t6xi60.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door -tom-562 op 26-03-2014 19:40 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:55
^ strakke auto

FFUUUUUU ... en alweer kapotte deur rubbers in m'n 2008 V50 :) Op naar de dealert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

S80 is ook een heerlijke pooierbak! :+

Als de C70 op is, gaat mijn voorkeur wel naar zoiets uit. S60 of S80 met een leuke uitrusting. Als je er de tijd voor neemt een een maand of 2-3 regelmatig de boel afstruint, krijg je vanzelf een goed beeld van wat het moet kosten. Wat kan helpen is de kandidaten in een spreadsheetje onder elkaar te zetten met de belangrijkste data overgenomen. Dat vergelijkt makkelijk vwb km stand en prijs. Ik heb een vreselijk geheugen voor getallen, dus ik ga alles door elkaar halen als ik er 3 of 4 heb bekeken. Dus voor mij is dat een grote hulp.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Laatst online: 09-10 14:27
@Tom-562: Jij hebt dus precies zo'n uitvoering die ik ook het liefst wil. Thanks voor de info. Ik ga opzoek naar een leuke S80. Ik show hem tzt wel een keertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10 14:47
Na al dat S80 geweld durf ik mijn nieuwe aankoop nauwelijks aan te te kondigen :P.
Maar sinds afgelopen zaterdag ben ik 300 euro 8)7 armer en een Volvo 440 1.9TD uit 1994 rijker.
Het ding heeft nog een jaar APK en rijdt verbazingwekkend goed ondanks de 381k km op de teller en het feit dat het natuurlijk wel een nep Volvo is.

Enige puntje van zorg wat ik tot nu toe ben tegen gekomen is dat het niet geheel duidelijk is wanneer de distributie riem voor het laatst vervangen is. Verder gaan we gewoon vrolijk kijken of hij het een jaar uithoudt, en zo niet hoe lang dan wel.

Edit ook nog maar even een update over mijn 144:
Die staat momenteel op 3 poten, nadat nogal onverwacht de wiellager linksvoor vast sloeg, en vervolgens in 6 stukken brak. Gelukkig nog geen 50 meter van de parkeerplaats waar hij normaal staat.
Verder moet hij in april weer voor de keuring, en daar verwacht ik nog wel wat probleempjes. Dus als de nieuwe wiellager er opzit gaan we hem maar is laten voorkeuren en dan besluiten of hij het nog waard is en mijn kennis en kunde genoeg is, of dat hij de verkoop in gaat.

[ Voor 31% gewijzigd door Minneyar op 27-03-2014 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:32

IkWilbert

Het is mij!

Zo, mijn kinderen en de volvo weer blij. Mooie complete set originele sunblinds aangeschaft voor de V50.
Ziet er mooi uit :-)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Minneyar schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:21:
Na al dat S80 geweld durf ik mijn nieuwe aankoop nauwelijks aan te te kondigen :P.
Maar sinds afgelopen zaterdag ben ik 300 euro 8)7 armer en een Volvo 440 1.9TD uit 1994 rijker.
Het ding heeft nog een jaar APK en rijdt verbazingwekkend goed ondanks de 381k km op de teller en het feit dat het natuurlijk wel een nep Volvo is.

Enige puntje van zorg wat ik tot nu toe ben tegen gekomen is dat het niet geheel duidelijk is wanneer de distributie riem voor het laatst vervangen is. Verder gaan we gewoon vrolijk kijken of hij het een jaar uithoudt, en zo niet hoe lang dan wel.
Voor 300 Euro is dat een prima deal toch? :P Als je een jaar kan dieselen voor die 300 Euro dan heb je al dat ding terugverdiend onderhand. :) Nu hopen dat de distributieriem niet knapt. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:37:
Met BW! Ik heb een 2.5T automaat. Op provinciale wegen loopt het hele zooitje zo rond de 6,5/7L/100km, op de snelweg rond de 8L/100km. Gemiddeld rij ik rond de 1:10,5. Ik rij gelukkig niet zo superveel (15k per jaar) dus dat is goed te doen :P Wat echt killing voor je verbruik is, is binnen de bebouwde kom (dus veel remmen/optrekken), zeker i.c.m. de automaat, want die zit dan een stuk minder in de lock-up.
Twee weken geleden een weekje op en neer naar Utrecht gemoeten (=100km/u CC op de A12), de T5 heeft toen netjes 1:13,5 gedaan! Een weekje provinciale wegen met de (on)nodige 'tussenacceleraties' levert al snel een 1:8-9 op..
Maarja, dat wist ik van tevoren. Zoals jij rij ik ook hooguit 15k per jaar met de Volvo, tegenwoordig zelfs nog minder omdat de V70 onze boodschappenauto is geworden en ik forens in een Alto (1:21 }:O )
Kind+maxicosi+boodschappen past gewoon makkelijker in die ingebouwde aanhanger!
Om je vast lekker te maken :9
Blijft een geweldig ding! Ik zou alleen niet zonder mijn bovengenoemde 'ingebouwde aanhanger' aanhanger van de V70 kunnen
Bart-Willem schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:43:
Voor 300 Euro is dat een prima deal toch? :P Als je een jaar kan dieselen voor die 300 Euro dan heb je al dat ding terugverdiend onderhand. :) Nu hopen dat de distributieriem niet knapt. :+
Of juist hopen dat ie wél knapt, als je dat ding niet zelf kunt vervangen is het haast goedkoper om een andere 440 te halen tegen die tijd :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

100 km/h op de CC trek ik niet :P Ik heb hem steevast op 120 km/h (of harder) staan. Maar het ding kan idd best zuinig zijn. 1,5 maand geleden moest ik 2x voor m'n werk met m'n eigen auto naar Veldhoven rijden (100 km enkele reis), en zolang je constant rijdt haal je idd dat soort verbruikscijfers.

Nu het weer mooi weer wordt wil ik vaker de motor gaan pakken naar m'n werk, dan haal ik die 15k denk ik ook niet meer (en als ik m'n kleine 125cc Honda Dax naar het werk pak, ben ik helemaal zuinig uit, die loopt 1:35 _O-)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Bart-Willem schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:43:
[...]

Idd, zal zaterdag de kap er eens aftrekken en kijken hoe slecht/goed de riem er nog uitziet. Mocht hij er slecht uitzien, als in gerafeld of met scheurtjes dan ga ik maar eens een poging doen om hem zelf te vervangen, wat ik erover kan vinden (wat niet veel is, erg weinig documentatie beschikbaar voor een 440 diesel) zou dat niet heel ingewikkeld moeten zijn.
Omdat ik elke dag met de trein moest, regelmatig met zijn tweeën naar familie en vrienden met de trein, en de 144 niet in de klassieker verzekering zat heb ik die 300 e er met 4 maanden al uit, dus elke maand langer is pure winst :P.

Zal ook eens een fotootje posten binnenkort, hij ziet er niet uit, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

300 euro is trouwens geen geld. Ik zou gewoon kijken hoe ver je komt met deze d-riem. Op de vervangingstermijnen zitten vrij ruime marges, dus ik zou gewoon lekker doorrijden :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Dat is ook weer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Afbeeldingslocatie: http://24.media.tumblr.com/0ebc00255f4db481adc77449b92d0490/tumblr_n338etYQw51raxmroo1_1280.jpg

gloednieuw, tempting :D :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Maar de koppeling is na die 132 mijl waarschijnlijk al ver op :+

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar er zit dus wel ergens een 25 jaar oude (onbehandelde?) beschadiging op die auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beschadiging maakt niet uit, wat dacht je van uitgedroogde keerringen, slangen, banden etcetera... Zit veel werk aan denk ik zo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:23

Aight!

'A toy robot...'

Ben een beetje aan het rondkijken voor een verzekering voor de S70, zit normaal bij Centraal Beheer, altijd wel prima daar, zou er eigenlijk ook weer automatisch heen gaan en mijn auto WA+ verzekeren voor €68,13.

Maar ik kreeg een tip van de vorige eigenaar om eens bij Gio Adviesgroep te gaan kijken voor een semi klassieker verzekering hier kom ik uit met een All-risk verzekering bij 20.000 km en €255,- eigen risico op een premie van €39,50. Allebei is met rechtsbijstand en inzittende natuurlijk.

Heb ik altijd teveel betaald? Hoe kunnen verzekeringen toch ineens zoveel schelen? Of is Gio niet betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bij een (semi)klassieker verzekering heb je vaak aparte voorwaarden, b.v. dat je je voertuig alleen voor hobbygebruik mag geburiken (dus geen woon-werk verkeer).
Ik weet niet hoeveel schadevrije jaren je hebt, maar voor m'n S80 betaal ik rond de 30 á 35 euro per maand voor een WA+ verzekering (ik heb 8 schadevrije jaren en ben 27 jaar)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Ja bij Gio was ook voor dagelijks gebruik;

Bonus/malus tarief: Voor dagelijks gebruik en maximaal 20.000km per jaar. GIO werkt met zeer hoge kortingen, no-claim korting tot 75%

Ik ben 26 en heb 3 schadevrije jaren. Ga nog wel even op internet rondstruimen wat ik ervan kan vinden, scheelt toch een hoop uiteindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 14:36

EMP

Krulloos!

Klaverblad heeft mooie voorwaarden en een strakke prijs, maar wilden mijn V70 2.4T i.v.m. het vermogen niet verzekeren tenzij ik 4 schadevrije jaren kon bewijzen. I.v.m. ruzie met de (inmiddels ex-)leasemaatschappij van mijn werkgever kon dit niet, en Klaverblad weigerde domweg. Ergo: geen verzekering daar.

Inmiddels zit ik bij zelf.nl voor zo'n 48 euro/maand (42 zonder de extra belasting) met 0 schadevrije jaren, dus struin daar ook even rond. Succes!

[ Voor 6% gewijzigd door EMP op 27-03-2014 14:19 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn verzekering afgesloten toen ik nog thuis woonde (destijds voor een 205je :)) bij dezelfde maatschappij als mijn vader. Ik heb toen zijn bonus-malus gekregen (weet niet hoe dat precies zit) en heb de V70 nu voor 110 euro per kwartaal WA-beperkt casco verzekerd. (+inzittende en nog een hoger dekking voor spullen die in de auto liggen)

Ondertussen zelf ook 9 schadevrije jaren opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Toch nog maar even vragen... ik ben niet ontevreden met de RTI-CD i.c.m. HU803 in de V70 MY2001. Alleen de kaarten zijn dus oud.

Ik zie overal RTI-CD kaarten voor de HU1205 aangeboden worden, maar ik vind niet onomstotelijk dat dit wel of niet werkt i.c.m. een HU803. Het is beide RTI-CD, maar google geeft mij geen uitsluitsel of het nou zal werken of niet. Een search in dit topic ook niet, één van de verkopers van de RTI-CD voor 1205 beweerde dat dit niet geschikt is voor de HU803.

Heeft iemand een idee? Is er maar 1 soort RTI-CD, of zit er echt verschil in de HU1205 en HU803 navi-cd's.

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 15:41

Joostk

Barkrukprofeet

Die 340 zal wel vierkante banden hebben van het zo lang stil staan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

EMP schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:11:
Toch nog maar even vragen... ik ben niet ontevreden met de RTI-CD i.c.m. HU803 in de V70 MY2001. Alleen de kaarten zijn dus oud.

Ik zie overal RTI-CD kaarten voor de HU1205 aangeboden worden, maar ik vind niet onomstotelijk dat dit wel of niet werkt i.c.m. een HU803. Het is beide RTI-CD, maar google geeft mij geen uitsluitsel of het nou zal werken of niet. Een search in dit topic ook niet, één van de verkopers van de RTI-CD voor 1205 beweerde dat dit niet geschikt is voor de HU803.

Heeft iemand een idee? Is er maar 1 soort RTI-CD, of zit er echt verschil in de HU1205 en HU803 navi-cd's.
Jij hebt het RTI-CD systeem, er is ook een RTI-DVD systeem, jij moet dus de CD-versie hebben. Voor zover ik weet is er van het RTI-CD systeem maar 1 soort. Ik heb b.v.het RTI-DVD systeem, met een HU801, de S80 versie van een HU803, van het DVD systeem zijn weer verschillende uitvoeringen (MMM, MMM2 etc).
Mss dat Bart-Willem dit ook nog kan verifiëren.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje voor BW met name denk ik.. Een V70 classic had vroeger als extreem zeldzame optie achterbankverwarming. Nou heeft die van mij dat niet, maar is zoiets in te bouwen? Is dat heel toevallig voorbereid in elke V70 (net zoals speakers enzo), dus dat de bekabeling er wel ligt, maar de verwarmingselementen niet in de achterbank zitten of andersom?

Iemand een idee? zoektocht op internet levert vrij weinig op, behalve dat ik een beetje het idee krijg dat het echt nogal een zeldzame optie is en het achteraf inbouwen hiervan nog zeldzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

De bekabeling zal er misschien wel liggen. Dat kost nl niet zoveel. Maar de verwarmingselementen moet je er zelf in gaan proppen. Misschien kun je een verwarmd motorjack offeren... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

M'n V70 Classic had ook achterbankverwarming. :P De bekabeling zal er waarschijnlijk wel in liggen (wel afhankelijk van modeljaar), maar in de kussens uiteraard nog niet. :) Wist trouwens niet dat het zo zeldzaam was: de paar V70's die ik overwoog toen hadden het allemaal. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 23:10:
De bekabeling zal er misschien wel liggen. Dat kost nl niet zoveel. Maar de verwarmingselementen moet je er zelf in gaan proppen. Misschien kun je een verwarmd motorjack offeren... :+
Bij de Action hebben ze soms van die stoelverwarmingsmatjes liggen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of uit de voorstoelen demonteren van een sloper. Zat Volvo's die t hebben, pak een 740 op de sloop en garandeerd succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou inmiddels weer heel wat kilometers verder.............de shit met de lege accu is idd opgelost door schakelaartje in portierslot aan te passen waardoor sensor eerder denkt dat deur echt dicht is. Na dit probleem kwam moeilijk draaiende motor, leek of hij op 3/4 cylinders liep ipv de 5 die hem normaal op gang houden. Stuur trilde abnormaal en kwam moeilijk op toeren. Naar de garage dan maar............nieuw set bougies plus kabels, kosten 277 euri bedankt. Hij draait weer rustig maar kwam nog steeds niet echt op touren, boven de 4 k kwam hij niet. Testritje met de garagemonteur...........geen idee...........het KAN de KATALYSATOR zijn zei de man......nog net bekomen van de 277 dacht ik kijk wel ff aan. Thuis met mijn zoon de uitlaat losgehaald en de KAT eruit gesloopt...........de zooi weer teruggeplaatst en gaan met die banaan. Hij komt weer volop op touren, 5k haalt tie wel. Alleen heb ik het idee dat hij nu veel meer benzine verbruikt dan normaal. Het dashbord geeft ook bezineverbruik dat hoger ligt dan ik gewend was. Kan het zijn dat de LAMBADAsensor :( nu verkeerde signalen afgeeft en nu meer benzine door systeem jaagt? De volgende vraag is natuurlijk hoe dit zuiniger af te stellen? Kan je dat zelf of moet ik naar de garage waar ze met PCtje erbij aan de gang gaan.? Of is hier andere truc voor ?

Verder is de vraag natuurlijk, wat gebeurt er bij de APK? De pot van de KAT zit net je op zijn plaats alleen is hij leeg.......auto is van na 2000 dus zal aan de lagere CO voorwaarde moeten voldoen........hoe groot is de kans dat ik wordt afgekeurd en dat ik straks alsnog een nieuwe of gebruikte KAT terug moet zetten.

Ik heb nu wel leuk geluidje en hij is stuk sneller volgens mij.........maar of het dat allemaal waard is blijft nog even boven de markt hangen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bougies en bougiekabels van 277 Euro? Zijn ze van goud gemaakt ofzo? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu alle school drukte voorbij is kan ik mij hier (nogmaals) weer melden :)F
Minneyar schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:21:

Gefeli met je aankoop, ben benieuwd hoe ver je kunt komen met een 440 voor die prijs :+
Bart-Willem schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:12:
[...]

Maak daar maar gerust 1 op 8-8,5 tegenover 1 op 10,5-11 van. :P Ook op de snelweg zuipt die T6 behoorlijk. :P
De 4-cilinder T6 loopt relatief zuinig voor een auto van 306 PK :P

Maar dan heb je veel minder geluidsbeleving dan bij de 6-cilinder. Zegt men tenminste 7(8)7

En binnenkort heeft de XC90 een vriendje er bij:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-9wD3ayQsrLU/UzWhzX03rwI/AAAAAAAAHxI/V83AblYbOpg/w958-h719-no/DSCN0755.JPG
(Inmiddels heeft de witte nieuwe velgen+banden)

Vorige week na ruim 12 jaar weer naar de APK geweest na een langdurige renovatie. En vandeweek komt de verzekering langs, en daarna mag die eindelijk zonder handelaarsplaten de weg op _/-\o_

En nog over de XC90, 2 maanden geleden stond die 3 weken bij de garage omdat er olie lekte uit een onbekende bron, en de D5 motor werd helemaal uit elkaar gehaald ( :'( ). De oorzaak van het lekken was waarschijnlijk dat er erg veel verstopt zat in leidingen.

Toen hij eenmaal weer op de oprit stond was mijn vader bezig om bepaalde vloeistoffen om de tijd te verversen. En we troffen buizen aan waar alles helemaal vol vet (!) zat..(inmiddels weer schoon)... Maar nadat alles weer in orde was konden we 2 dingen goed merken.

- Het verbruik is veel lager
- De 163 paarden zijn allemaal weer actief.

De teller staat op 260.000 en ik hoop dat die het nog even volhoud totdat ik het huis uit ben (of langer O+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5x bougies a 5,26 , kabelset 129,- en 77 euri arbeid tel uit je geld.............ik denk zelf dat het overbodige uitgave was omdat de KAT naar de klote was........maar dat zal wel kip ei verhaal zijn.Maar hij scheurt als een tierelier.........moet er wel bij zeggen dat ik hem wat krachtvoer (aceton 23ML op 10 liter benzine) heb gegeven.

Het brandstof verbruik boven de 100KM heb ik nog nooit zo laag gezien op mijn boordkompjoeter.. nu ff meten met echte kilimeters..........ik heb me wijs laten maken dat het 20-30% kan besparen............niet geschoten altijd mis. Mogelijk kompenseert dat de LAMBADA meter...........als ik nu volaan optrek bij stoplicht staat het dashbord op 50L/100KM dat is ook schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Aceton? Lijkt me niet echt bevorderlijk voor je rubberen slangen :/ ?

En inspuiting en dus uitstoot wordt geregeld door je lambdasensor. Als die niet goed is dan verbruikt je auto dus veel meer, en is de uitstoot ook niet goed, wat weer APK afkeur is.

Als ze hem aan de PC hangen kunnen ze de lambdawaarden vermoedelijk wel uitlezen. En met een gasmeting kun je kijken hoe de uitstoot is (dat doen ze met APK ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die aceton discussie is 5 jaar geleden al gevoerd........is gewoon zuiniger.......ik ben al blij met 10% (wie niet?) ja en het verhaal over plastic en slangetjes ook.........zit nota bene in plastic flessen.......en Benzine zelf dan? 23ML op 10 liter benzine waar hebben we het over....maar dit was bijzaak...........(wel gouden tip als je nog niet op aceton rijdt).

vraag blijft.......zonder KAT moet je dan opnieuw afstellen en zo ja kan dat alleen met PC tje in de garage? Aan die lambadsensor mankeert niks, vraag is reageert hij anders zonder KAT ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 21:17
Ha ik heb me net met een aantal man (allemaal kerels + vriendin) ingeschreven voor de Carbagerun wintereditie >:)

Iemand een 960 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

De_Bastaard schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:30:
Ha ik heb me net met een aantal man (allemaal kerels + vriendin) ingeschreven voor de Carbagerun wintereditie >:)

Iemand een 960 in de aanbieding?
Wat is daar nu het avontuur aan :/ Haal iets wat echt speciaal is. Niet de zoveelste Volvo.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Mja we gaan er ook in slapen, dus een 244 gaat hem niet worden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

De_Bastaard schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:15:
Mja we gaan er ook in slapen, dus een 244 gaat hem niet worden ;-)
Caravans haal je ook wel voor die prijs. Die kun je mooi achter een Alfa knopen oid :+ of een Ford Escort Cabrio :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Lol, nee ik ga geen caravan door de dikke sneeuw trekken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 20:41

djidee

Mr. Slungel

Beetje uitdaging ervan maken....

Terreinwaardig is handig, tentje achterop voor de uitdaging:
http://cartweet.com/nl/oc...through&utm_campaign=2013

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

djidee schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:36:
Beetje uitdaging ervan maken....

Terreinwaardig is handig, tentje achterop voor de uitdaging:
http://cartweet.com/nl/oc...through&utm_campaign=2013
That's the spirit! Kijk! Dat is nu iets wat je perfect kan gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:25:
zit nota bene in plastic flessen.......
Plastic is niets. Dat is een verzamelnaam van producten op dezelfde basis maar met (mogelijk) totaal verschillende eigenschappen. Er is geleidend plastic en isolerend plastic. Zuurbestendig en spul dat verdwijnt als sneeuw voor de zon als je er een scheut azijn over gooit. Of water. Take your pick. Dus zeggen dat aceton in een plastic flesje zit en DUS geen kwaad kan voor je auto is onzin.

En daarmee heb ik niet gezegd dat het WEL kwaad kan. Ik wijs alleen op de verkeerde aanname vwb 'plastic'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:25:
vraag blijft.......zonder KAT moet je dan opnieuw afstellen en zo ja kan dat alleen met PC tje in de garage? Aan die lambadsensor mankeert niks, vraag is reageert hij anders zonder KAT ?
De meting wordt in principe uitgevoerd als de uitlaatgassen de KAT zijn gepasseerd. Het motormangement past inspuiting / mengselverhouding aan op basis van de gemeten waardes. Dus ja, hij gaat anders reageren zonder KAT en zal in principe nooit tot een correcte waarde kunnen komen.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Touchdomex schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:58:
[...]

That's the spirit! Kijk! Dat is nu iets wat je perfect kan gebruiken!
Die is €500 te duur ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Darkstar schreef op maandag 31 maart 2014 @ 08:59:
[...]

De meting wordt in principe uitgevoerd als de uitlaatgassen de KAT zijn gepasseerd. Het motormangement past inspuiting / mengselverhouding aan op basis van de gemeten waardes. Dus ja, hij gaat anders reageren zonder KAT en zal in principe nooit tot een correcte waarde kunnen komen.
Oh?
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/Mjk2WDU0OA==/z/-G0AAMXQC-tTCKdC/$_84.JPG
De (narrow band) Lambda zit voor de kat bij een 850, S70.
Dus niet echt een geavanceerd systeem die ook nogeens meet na de katalysator. Op het 850-forum wordt vrij vaak een kat leeggehaald, buis erin gelast of een racekat gemonteerd en die komen ook door de APK.

[ Voor 20% gewijzigd door DopdeDouwer op 31-03-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb er 2 :P 1 voor de katalysator, en eentje na de katalysator

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 16:50:
5x bougies a 5,26 , kabelset 129,- en 77 euri arbeid tel uit je geld.............ik denk zelf dat het overbodige uitgave was omdat de KAT naar de klote was........maar dat zal wel kip ei verhaal zijn.Maar hij scheurt als een tierelier.........moet er wel bij zeggen dat ik hem wat krachtvoer (aceton 23ML op 10 liter benzine) heb gegeven.
Ik heb het verkeerde vak gekozen als je tegenwoordig al 77 euro kunt vragen voor een klusje dat simpeler is dan de waterkoker aanzetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 15:41

Joostk

Barkrukprofeet

Touchdomex schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:18:
[...]

Caravans haal je ook wel voor die prijs. Die kun je mooi achter een Alfa knopen oid :+ of een Ford Escort Cabrio :+
Hij doet mee aan de winter-editie he. :P Dus een cabrio lijkt me wat fris.
Maar ja een Volvo is praktisch alleen ben je wel de 13e in het dozijn met een Volvo station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joostk schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:18:
[...]

Hij doet mee aan de winter-editie he. :P Dus een cabrio lijkt me wat fris.
Maar ja een Volvo is praktisch alleen ben je wel de 13e in het dozijn met een Volvo station.
Ach ik denk dat alles ondertussen wel de revue heeft gepasseerd bij de Carbagerun dus origineel zijn wordt sowieso lastig. Ik zou lekker in een 940 of zo gaan zitten; genoeg comfort en een behoorlijke garantie dat je de eindstreep haalt zonder de kap los te maken (iets waarbij ik in het geval van een Ford nog wel mijn vraagtekens durf te zetten ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:37:
[...]

Ach ik denk dat alles ondertussen wel de revue heeft gepasseerd bij de Carbagerun dus origineel zijn wordt sowieso lastig. Ik zou lekker in een 940 of zo gaan zitten; genoeg comfort en een behoorlijke garantie dat je de eindstreep haalt zonder de kap los te maken (iets waarbij ik in het geval van een Ford nog wel mijn vraagtekens durf te zetten ;))
Jij snapt het niet. Je moet toch juist een paar keer de motorkap hebben opengeschroeft bij zo'n tocht en een auto halen die het echt op zijn laatste strepen moet doen. Of snap ik dan niet wat een carbagerun is? Beetje als de LeMons van NL maar dan met auto's welke wel goedgekeurd zijn voor weggebruik. Een volvo vind ik niet echt Carbage :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is inderdaad persoonlijk; Ik zou die tocht meerijden voor de tocht op zich. Niet om met zweet tussen de billen af te wachten of die klote Ford weer de top van de volgende heuvel gaat halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 07:39

mr_petit

opperprutser

Darkstar schreef op maandag 31 maart 2014 @ 08:59:
[...]

Voor zover ik weet en heb gezien gebeurt het samplen van de mengselverhouding altijd voor de kat, en vaak tussen de 15 en 75cm na de cilinderkop (lambdasondes zijn temperatuurgevoelig en hebben vaak ook een eigen verwarming). lambdasondes na de kat zitten daar alleen maar ter verificatie of de kat goed werkt en kunnen alleen een CEL veroorzaken.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Je lult er nog wat vanaf en je krijgt hem vast wel mee voor 750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:35:
Is inderdaad persoonlijk; Ik zou die tocht meerijden voor de tocht op zich. Niet om met zweet tussen de billen af te wachten of die klote Ford weer de top van de volgende heuvel gaat halen :)
Dit dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Die LMM is nog onderweg en het leek even dat ie het, ondanks files, niet meer deed. Raar, maar ik was inmiddels eraan gewend dat het niet altijd voorkwam. Evengoed kapt ie er net zomaar mee. Ik rij na een snelwegrit(je) naar huis en vlak na een rotonde wil ik gas geven, maar niets...ik rol door en even later kan ik weer gas geven. Maar daarna was het met horten en stoten. Steeds weer afslaan. Op een gegeven moment kon ik nog wel starten, maar sloeg ie meteen weer af. Even laten rusten en toen met wat gas erop gestart en toen bleef ie aan. Eventjes een klein beetje toeren gemaakt, want ik had het idee dat ie verzopen was (ik rook benzine). Toen bleef ie weer stationair draaien en kon ik naar huis rijden. Alleen is het lambdasondelampje gaan branden. Kijken of dat morgen nog steeds zo is.
Ik twijfel even of ik eerst langs de garage moet voor advies of even wachten en de LMM inbouwen. Maar als het lampje gaat branden gaat dat niet meer vanzelf uit denk ik. Ik heb inmiddels gezien dat dat lampje op meer storingen kan duiden: kapotte kat, lambdasensor of barosensor. Zou op zich de klachten wel verklaren wanneer een van die dingen stuk aan het gaan was. Een sensor die het niet altijd lekker doet, geeft verkeerde meetwaarden door en dan gaat de motronic verkeerde mengsels bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Bandenvraag. Mijn auto staat nu nog op de winterrubbers. Niet echt nuttig, maar de achterbanden zijn bijna 'op' qua profiel. Kan ik deze eerst 'op' rijden, of is het zinniger om ze gewoon te wisselen met de zomerbanden en ze, ondanks dat er nog iets van 3mm profiel op zit, volgend seizoen gewoon te vervangen voor andere...?

@Albantar: thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door EMP op 01-04-2014 13:11 ]

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 16:26

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Volgend winterseizoen moet je ze sowieso vervangen. Je zou er dus inderdaad voor kunnen kiezen om die twee winterbanden gewoon op te rijden. Maar hou ze wel goed in de gaten want bij hogere temperaturen slijten winterbanden als de neten...

Gisteren trouwens een hele tijd gelijk op gereden met een broertje van mijn C30. Mijn kenteken begint met 43, die van hem begon met 35, voor de rest exact het zelfde. Zelfde kleur ook alleen had hij geen body kit.

[ Voor 31% gewijzigd door Mx. Alba op 01-04-2014 13:10 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hoeveel zomerkilometers ga je nog rijden op die wintersloffen met dat profiel en hoeveel is de "besparing" je waard t.o.v. je veiligheid?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

DopdeDouwer schreef op maandag 31 maart 2014 @ 09:48:
[...]

Oh?
[afbeelding]
De (narrow band) Lambda zit voor de kat bij een 850, S70.
Dus niet echt een geavanceerd systeem die ook nogeens meet na de katalysator. Op het 850-forum wordt vrij vaak een kat leeggehaald, buis erin gelast of een racekat gemonteerd en die komen ook door de APK.
Inderdaad, ik ging uit van een systeem dat een lambda-verificatie doet na de katalysator. Als die er niet is... tja, dan kan je met die katalysator doen wat je wil. Vervangen door een stuk buis bijvoorbeeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Darkstar schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:17:
Inderdaad, ik ging uit van een systeem dat een lambda-verificatie doet na de katalysator. Als die er niet is... tja, dan kan je met die katalysator doen wat je wil. Vervangen door een stuk buis bijvoorbeeld :+
Behalve dan dat je niet meer door de APK komt ;)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

EMP schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:07:
Bandenvraag. Mijn auto staat nu nog op de winterrubbers. Niet echt nuttig, maar de achterbanden zijn bijna 'op' qua profiel. Kan ik deze eerst 'op' rijden, of is het zinniger om ze gewoon te wisselen met de zomerbanden en ze, ondanks dat er nog iets van 3mm profiel op zit, volgend seizoen gewoon te vervangen voor andere...?

@Albantar: thanks!
Verkeerde zuinigheid :X :N vervangen voor zomerbanden en aankomende winter nieuwe winterbanden monteren

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Kak! Die LMM past helemaal niet. De aansluitingen voor luchtfilter en slang zijn op deze LMM veel te groot. Ik kan degene die erop zat erin schuiven. In die onderdelenshop zie je een hele rij staan, waaronder 2 types van Bosch. Beiden hebben dezelfde omschrijving:

BOSCH Luchtmassameter Luchtfilter
VOLVO C70 I Coupé 2.3 T-5 Van Jaar 03.1997 240 PK

Maar ja, blijkt dat er toch een klein verschilletje is en in de detailomschrijving staat dat de een tot 8-1998 is en de ander vanaf... Beetje köt natuurlijk. Maar goed, dan maar retour en de nieuwe afwachten. Ondertussen eens uitvogelen wat die storing is.
Er was overigens niets te zien aan de oude LMM. Maar je, een kapotte sensor kun je niets aan zien. Dat is een stukje electronica dat niet meer goed werkt.

[edit]
Lambdalampje is inmiddels 'van eigens' uit gegaan. Geen gestotter bij de rit vanochtend, ondanks een (klein beetje) file. Zou de LMM niet goed gezeten hebben, dat het uit en inbouwen en alles weer aandraaien iets heeft opgelost? Valse lucht aanzuigen bv...gokje/whishful thinking

[ Voor 15% gewijzigd door mphilipp op 02-04-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:17:
Hoeveel zomerkilometers ga je nog rijden op die wintersloffen met dat profiel en hoeveel is de "besparing" je waard t.o.v. je veiligheid?
Dat was dus mijn vraag! Is het onveilig(er) om 's zomers op winterbanden te rijden, of slijten ze alleen harder?

Dat je 's winters niet op zomerbanden moet rijden is logisch, maar andersom...? Ik begrijp nu dat het onveiliger is op winterbanden in de zomer?

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 19:53:
Kak! Die LMM past helemaal niet. De aansluitingen voor luchtfilter en slang zijn op deze LMM veel te groot. Ik kan degene die erop zat erin schuiven. In die onderdelenshop zie je een hele rij staan, waaronder 2 types van Bosch. Beiden hebben dezelfde omschrijving:

BOSCH Luchtmassameter Luchtfilter
VOLVO C70 I Coupé 2.3 T-5 Van Jaar 03.1997 240 PK

Maar ja, blijkt dat er toch een klein verschilletje is en in de detailomschrijving staat dat de een tot 8-1998 is en de ander vanaf... Beetje köt natuurlijk. Maar goed, dan maar retour en de nieuwe afwachten. Ondertussen eens uitvogelen wat die storing is.
Er was overigens niets te zien aan de oude LMM. Maar je, een kapotte sensor kun je niets aan zien. Dat is een stukje electronica dat niet meer goed werkt.

[edit]
Lambdalampje is inmiddels 'van eigens' uit gegaan. Geen gestotter bij de rit vanochtend, ondanks een (klein beetje) file. Zou de LMM niet goed gezeten hebben, dat het uit en inbouwen en alles weer aandraaien iets heeft opgelost? Valse lucht aanzuigen bv...gokje/whishful thinking
Kan maar zo inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:09

knakworst

Get more sats!

EMP schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:53:
[...]

Dat je 's winters niet op zomerbanden moet rijden is logisch, maar andersom...? Ik begrijp nu dat het onveiliger is op winterbanden in de zomer?
Klopt helemaal:

http://www.anwb.nl/auto/t...den-de-zomer-door-kan-dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gewoon het hele jaar op gewone banden (ik verzet me tegen de term zomerbanden, marketingkreet) rijden en je snelheid en rijstijl aanpassen met glad weer. Ik doe al 25 jaar niet anders. Die winterbandenhysterie is echt een omzetboost geweest voor de bandenboeren. Maar zolang hier hooguit een weekje sneeuw op de weg ligt per jaar ga ik niet aan de winterbanden.
Disclaimer: ik woon niet in het buitengebied en ga niet op wintersport. Mijn straat wordt direct bij sneeuw geveegd/gestrooid dus ik heb er eigenlijk heel erg weinig last van. Als je je een beetje inhoud is er niets aan de hand, maar het blijkt alsnog voor veel mensen erg moeilijk. Zelfs mét winterbanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:51:
Gewoon het hele jaar op gewone banden (ik verzet me tegen de term zomerbanden, marketingkreet) rijden en je snelheid en rijstijl aanpassen met glad weer. Ik doe al 25 jaar niet anders. Die winterbandenhysterie is echt een omzetboost geweest voor de bandenboeren. Maar zolang hier hooguit een weekje sneeuw op de weg ligt per jaar ga ik niet aan de winterbanden.
Disclaimer: ik woon niet in het buitengebied en ga niet op wintersport. Mijn straat wordt direct bij sneeuw geveegd/gestrooid dus ik heb er eigenlijk heel erg weinig last van. Als je je een beetje inhoud is er niets aan de hand, maar het blijkt alsnog voor veel mensen erg moeilijk. Zelfs mét winterbanden...
Eens, zit verder ook in exact dezelfde situatie als jij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Okee, thanks! Dan ga ik binnenkort aan de slag. Nieuwe krik en wielmoersleutel komen als het goed is vandaag of morgen binnen :)
mphilipp schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:51:
Ik snap je redenering goed. Heb ook jaren mijn banden all-season genoemd om alle propagandisten uit mijn nek te houden. Er is echter wel het een en ander veranderd in de jaren.

Tegenwoordig kunnen auto's een stuk harder dan 25 jaar geleden (de stadsgebakjes uitgezonderd), en heb je dus ook banden met een hogere snelheidsindex onder de auto liggen. Een hogere snelheidsindex betekent typisch ook een hardere soort rubber, waarmee je dus weer minder grip bij koud weer hebt.

Bij mijn golfje hiervoor vond ik winterbanden dus onzin, nu heb ik 1600 kilo en 200 pk met bijbehorende banden met snelheidsindex. Een hardere band dus voor in de zomer (dan 'vroeger'), en een winterband is wat mij betreft in dat geval wèl een toevoeging.

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EMP schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:06:
[...]
Bij mijn golfje hiervoor vond ik winterbanden dus onzin, nu heb ik 1600 kilo en 200 pk met bijbehorende banden met snelheidsindex. Een hardere band dus voor in de zomer (dan 'vroeger'), en een winterband is wat mij betreft in dat geval wèl een toevoeging.
Afgelopen winter nergens last van gehad met 250pk :+

De volgende 'echte' winter zal uit moeten wijzen of ik daadwerkelijk iets tekort kom zonder winterbanden. Onder de Audi had ik ze wel (goedkope deal toen) maar voor de Volvo nog geen moeite gedaan; mede omdat ik de noodzaak er sowieso niet echt van in zie in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

EMP schreef op donderdag 03 april 2014 @ 12:06:
[...]
Tegenwoordig kunnen auto's een stuk harder dan 25 jaar geleden (de stadsgebakjes uitgezonderd), en heb je dus ook banden met een hogere snelheidsindex onder de auto liggen. Een hogere snelheidsindex betekent typisch ook een hardere soort rubber, waarmee je dus weer minder grip bij koud weer hebt.
Ach, ik hoor ook verhalen over betere grip bij regen. Dat zal best, maar we zijn mensen en we hebben hersenen. Ik pas mijn rijgedrag en snelheid aan. Buiten zelf opgewekte drifts ben ik nog nooit een bocht uit gevlogen in de regen. En ook bij sneeuw/ijzel pas ik gewoon op, harde compound of niet.

Onder motorrijders hoor je ook wel een onzinsmoezen over waarom ze op hun bek zijn gegaan: koude banden...yeah right...gewoon te hard gereden/teveel gas gegeven/niet opgelet/zelfoverschatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:10:
[...]

Afgelopen winter nergens last van gehad met 250pk :+

De volgende 'echte' winter zal uit moeten wijzen of ik daadwerkelijk iets tekort kom zonder winterbanden. Onder de Audi had ik ze wel (goedkope deal toen) maar voor de Volvo nog geen moeite gedaan; mede omdat ik de noodzaak er sowieso niet echt van in zie in mijn geval.
Idem hiero.
De route die ik woon-werk rij is eigenlijk altijd sneeuwvrij, alleen de eerste 200 meter vanaf m'n parkeerplek niet...
Enige probleem wat ik zou kunnen verwachten is als ik naar m'n ouders ga, die wonen net in het heuvelachtige gedeelte van Nijmegen, in een straat die redelijk omhoog loopt, waar nooit gestrooid wordt :P
Ik ga op m'n gemakje van de zomer een net (2e hands) setje op marktplaats uitzoeken

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Ik heb ze met leasse ook nooit gehad, kostte extra, en was vervelend met onwisselen. Nu heb ik zelf een auto, en staan er gewoon vier velgen met 'de andere' rubbers in de schuur. In aanschaf eenmalig wat meer, maar de banden slijten nu gewoon twee keer zo langzaam :+)

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

zooooooooo,

abs is ook gefixed, beide gecasteleerde ringen op de aandrijfassen waren gebroken en gister vervangen. Te samen met de handrem schoenen en uitgebreid de wagen van binnen gewassen.

Daarnaast een grote aanrader voro de D5 rijders onder ons, dit linkje:
http://www.motor-talk.de/...html?attachmentId=685544&

Als je dat schoongemaakt hebt; gaat je verbruik met 10% omlaag, mijne ging van 39.4 mpg gemiddeld (over 600km) naar 44mpg volgens de boordcomputer. En meer responsief en uiteindelijk ook beter voor de Turbo natuurlijk!

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seesar schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:50:
zooooooooo,

abs is ook gefixed, beide gecasteleerde ringen op de aandrijfassen waren gebroken en gister vervangen. Te samen met de handrem schoenen en uitgebreid de wagen van binnen gewassen.

Daarnaast een grote aanrader voro de D5 rijders onder ons, dit linkje:
http://www.motor-talk.de/...html?attachmentId=685544&

Als je dat schoongemaakt hebt; gaat je verbruik met 10% omlaag, mijne ging van 39.4 mpg gemiddeld (over 600km) naar 44mpg volgens de boordcomputer. En meer responsief en uiteindelijk ook beter voor de Turbo natuurlijk!
Herkenbaar! Hadden wij ook een paar weken terug met de XC90 al die vettige troep.........

We ondekten dat een paar dagen naardat de wagen weer terug was van de garage, je moet alles zelf na checken zijn mijn vader en ik achtergekomen :F

En ook bij ons het is verbruik nu veel lager en het vermogen hoger *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:51
Iemand ervaringen met de Airco in de V40? Als dat ding bij mij aan de bak moet zoals nu met het mooie weer lijkt het wel alsof er een vliegtuig opstijgt, zoveel lawaai maakt het.

Morgen bij het verwisselen van de banden direct maar even laten nakijken....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Zo vanaf vandaag een troste eigenaar van een S70 2.5 10V.

Wat een plezier om te rijden. Sowieso ga ik nooit meer terug naar een handbak, zo fijn een automaat. Dit had ik veel eerder moeten doen!

Plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.mikallefevre.com/wp-content/uploads/2014/04/image-2-e1396540678937.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.mikallefevre.com/wp-content/uploads/2014/04/image-1-e1396540732703.jpeg

Ik was eerst een beetje bang voor een kilometerstand boven de 200.000, maar deze heeft al 250.000 erop zitten.

In de zomer alleen nog even andere voorbanden en ik kan er weer even tegenaan! En het leer eventueel een keer behandelen tegen die scheurtjes.

Mijn 440 mag dan ook uit te startpost, die heeft een andere eigenaar.

[ Voor 66% gewijzigd door Aight! op 03-04-2014 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik zal hem je zo aanpassen, maar nette wagen en 250 is idd niks. :) Ik kocht mijn diesel V40 met 240 op de klok en die rijd inmiddels bij een nieuwe eigenaar rond met een dikke 325dkm toen ik hem al weg deed. :P

Niet te bang voor zijn. Eventueel de bak een keer flushen, maar verder niet bang zijn, lekker genieten. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeli met je aanwinst Aight, dat er nog veel veilige kilometers mogen komen :)F

Mooi kleurtje aan de buitenkant, alleen de binnenkant is niet zo zeer mijn smaak, maar ieder zijn smaak natuurlijk! ;)

En trouwens, de fabriek in Torslanda, waar vast wel een gedeelte van de Volvo's in dit topic weg komen, viert binnenkort zijn 50-jarige jubileum :)F

http://www.autoweek.nl/ni...iek-in-torslanda-wordt-50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 18:29

NoFearCreations

3DPrint the world!

Bij mij is de T-5 alweer weg, en daar is nu deze 2.5 20v voor in de plaats gekomen.
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2v2axwi.jpg

Deze zal vast ook niet al te lang blijven. Voornamelijk omdat het een handbak is.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Eindelijk eens tijd om een pic van mijn aanwinst te maken:
V60 PIH, Driver Support Line en Sport Stoelen Grijs/Zwart. Mag in OP

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2dhu14k.jpg

Inmiddels 7 weken in bezit, eerst 10K staan er bijna op. Heerlijke auto :)

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mphilipp schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:13:
[...]
Buiten zelf opgewekte drifts...
Met de C70? Met vrijwel geen enkele Volvo post-V90 kan je driften.

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 04-04-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

:'( :'( :'(

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/abCxqBcjOqvwci4qTjcFCpAM/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rQ6wi5bpvzUhWDNGdmr3NABd/full.jpg

Gisterenavond geprobeerd in te parkeren in een toch iets te krap plekje in de parkeergarage van het politiebureau aan de Vosselmanstraat in Apeldoorn. :'(

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

NoFearCreations schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:15:
Bij mij is de T-5 alweer weg, en daar is nu deze 2.5 20v voor in de plaats gekomen.
[afbeelding]

Deze zal vast ook niet al te lang blijven. Voornamelijk omdat het een handbak is.
WTF, waarom alweer een andere auto :P
Brad Pitt schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:23:
[...]

Ook dat gaat lastig, of je moet net de versie met limited slip diff hebben, met open differentieel komt het vaak niet verder dan het binnenste wiel laten slippen :P Tenminste, met m'n 940 is het nooit echt gelukt, alleen op sneeuw :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
-tom-562 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:39:
[...]
Ook dat gaat lastig, of je moet net de versie met limited slip diff hebben, met open differentieel komt het vaak niet verder dan het binnenste wiel laten slippen :P
Inderdaad :) Standaardmatig is het zo goed als niet te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

En in de sneeuw ging het eigenlijk alleen fatsoenlijk omdat ik zo'n anti slip differentieel had, die lockt de boel als de snelheid lager is dan 30 km/h (zo ff uit m'n hoofd), zodat je makkelijk weg kan rijden in gladde omstandigheden (sneeuw, blubber). Op hoge snelheid werkt dat niet.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:35:
:'( :'( :'(

Gisterenavond geprobeerd in te parkeren in een toch iets te krap plekje in de parkeergarage van het politiebureau aan de Vosselmanstraat in Apeldoorn. :'(
Gecondoleerd, ziet er wel uit als iets wat er uit te poetsen is hoor.
Destijds mijn A4 een keer laten polijsten door een kennis, dat ding zag er toen echt uit als nieuw! (donkerblauw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:06:
Gecondoleerd, ziet er wel uit als iets wat er uit te poetsen is hoor.
Destijds mijn A4 een keer laten polijsten door een kennis, dat ding zag er toen echt uit als nieuw! (donkerblauw)
Tja, leasewagen... Ik heb een schademelding gedaan bij de leasemaatschappij, gaat dus waarschijnlijk "gewoon" gefixt worden door een schadebedrijf à la CARe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Brad Pitt schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:23:
[...]
Nee, nog niet geprobeerd, maar het lijkt me stug dat het er niet mee lukt. Ik bedoel niet zoals in Tokyo Drift, maar gewoon te hard een bocht in keilen met nat weer en dan lekker over 4 wielen wegglijden, teveel gas geven en zo lekker doordriften.

Pagina: 1 ... 57 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.