Met BW! Ik heb een 2.5T automaat. Op provinciale wegen loopt het hele zooitje zo rond de 6,5/7L/100km, op de snelweg rond de 8L/100km. Gemiddeld rij ik rond de 1:10,5. Ik rij gelukkig niet zo superveel (15k per jaar) dus dat is goed te doen

Wat echt killing voor je verbruik is, is binnen de bebouwde kom (dus veel remmen/optrekken), zeker i.c.m. de automaat, want die zit dan een stuk minder in de lock-up.
De T6 zou ik niet zo snel nemen. Het ding is idd een stuk onzuiniger, plus het ding heeft 2 turbo's, dus er kunnen 2x zoveel turbo's stuk

Verder is de geartronic automaat van een T6 niet zo heel best...
Nog een reden om een S80 te kopen t.o.v. een S60, ze hebben vaak minder eigenaren gehad (ik ben de 3e eigenaar) en vaak goed onderhouden en een stuk beter uitgerust qua opties. De meeste S60's zijn niet zo heel rijk uitgerust, en eentje die goed in de opties zit is ook een stuk duurder.
Ik zou ook niet de eerste de beste S80 kopen. Er zijn er genoeg te koop. Verdiep je eens in de verschillende uitrustingsniveau's en verkrijgbare accessoires e.d., en ga dan gericht zoeken. Ik heb toen vrij lang de bekende verkoopsites in de gaten gehouden (en veel met BW geluld

), en na zo'n 2 maanden heb ik mijn huidige S80 gevonden. Ik wilde b.v. perse minimaal het High Performance audio systeem en de 'sportstoelen' i.c.m. vol-leder of half-leder/alcantara interieur, en de wagen het liefst in het zilver of zwart. Nu heb ik een zwarte S80, met als basis uitvoering de Elite editie, maar uiteindelijk met zo ongeveer alle opties aangevinkt

(autotelefoon, 17" Interceptor velgen, dakraam, xenon, PDC, automatisch neerklapbare achterhoofdsteunen

etc.)
Om je vast lekker te maken
[
Voor 8% gewijzigd door
-tom-562 op 26-03-2014 19:40
]