Injectoren lijkt me stug, die gaat volgensmij nooit (zelden) stuk. Ik zou beginnen met nieuwe bougies en je luchtfilter schoonmaken/vervangen, daarnaast even een doekje door je gasklephuis halen, voor de zekerheid nog je brandstoffilter vervangen.mphilipp schreef op zondag 09 maart 2014 @ 02:42:
Ik heb de laatste tijd last van een vreemd fenomeen met de C70:
Vooral als ie nog koud is (minder dan 10min onderweg), houdt ie af en toe kort in. Als ik op dat moment echt rijdend ben merk je het als een korte stotter, maar ik ben al een keer stilgevallen. Toen rolde ik in file in de stad en sloeg de boel af. Ik rolde gewoon door en zette 'm in N, startte en reed weer door, dus gelukkig geen echte weigering. Maar het is een beetje zorgwekkend.
Ik kan met mijn a-technische verstand aan een paar dingen denken:
* haperende injector(en)
* electronisch probleem met de ECU (lijkt me onwaarschijnlijk)
Ik dacht eerst aan vuil in de injectoren/brandstofsysteem, dus heb er al een keer een potje Wynn's in gekiept, maar dat heeft dus niet geholpen.
En zoëven deed is het ook toen ik een ritje Houten-Gorinchem had gemaakt en ik hem hier wilde parkeren. Hij hield toen echt een paar keer flink in. Dus blijkbaar niet alleen als ie koud is.
Klinkt dit als iets bekends of moet ik het maar aan de garage overlaten?
Zie ondertitel