Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.461 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Als je een lekke schokbreker hebt, dan zie je dat niet aan de rijhoogte. :P Schokbrekers houden de veren ook niet op druk, ze gaan pas tegendruk uitoefenen op het moment dat de veren meer druk krijgen. Aka: schokbrekers doen geen zak voor de hoogte van de auto. :P

Als je veer gebroken is duikt je auto wel naar beneden (en wordt de schokbreker onnodig belast). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:59

kraats

Ik rol

Het werkt wel zo als je nivomats hebt, maar dat zijn dan ook geen gewone schokdempers. Zij nemen een groot deel van de veerkarakteristiek voor hun rekening

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Iemand enig idee waar de aansluiting van de achterruitverwarming in de C70 te vinden is? Ja, in of rond de achterruitverwarming, dat had ik ook wel uitgeknobeld, maar wáár? Je ziet vanaf de buitenkant niets, en vanuit de kofferbak kijk ik tegen een stalen plaat aan (vlak onder de hoedenplank) en de bekleding van de b-stijlen (of hoe heten die dingen) heb ik ook al weggehaald. Aan de ene kant zag ik wel een draad lopen, maar volgens mij is dat van de speaker ofzo. Hij leek niet echt van het raam te komen of erheen te gaan.
Ik heb een beetje hemelbekleding losgewurmt, maar daar zie ik ook niets. Lijkt me ook niet logisch dat het daar zit, want de draden lopen niet helemaal tot bovenkant raam.
Zit het dan ergens ter hoogte van het remlicht bij de hoedenplank? Ik moet iets verder openslopen, maar waar?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

kraats schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 14:04:
Het werkt wel zo als je nivomats hebt, maar dat zijn dan ook geen gewone schokdempers. Zij nemen een groot deel van de veerkarakteristiek voor hun rekening
Jep, idem voor die oppompbare schokbrekers (wat echt enorme flutdingen zijn). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 21:17
Omg ik ga misschien deze week kijken voor een originele 244 turbo uit '81 ! >:)

Staat al 7 naar stil, B200ET blok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:14
M'n V40 staat bij de garage voor 20k beurt, heb een S40 1.6 benzine meegekregen als vervanger. Opzich rijdt het wel lekker, maar ik mag toch hopen dat de koppeling standaard niet zo afgesteld staat. Het is een soort aan-/uitknop waar je debiel veel kracht voor moet gebruiken om hem in te drukken. Vervolgens heel voorzichtig op laten komen, want het stukje van net aangrijpen tot helemaal los staat behoorlijk wat druk achter :')
Ook valt me op dat het geluid van de radio echt veel slechter is dan van m'n V40, klinkt heel erg dof. Of iemand heeft zitten prutsen met de instellingen..

Ben blij wanneer ik m'n V40 weer op kan halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een V40 D4 190pk, of besteld? Ben benieuwd naar de eerste reviews and wanneer deze geleverd worden. Dacht dat je deze ook nog niet kan testen bij de dealers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 20:10
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:28:
Iemand al een V40 D4 190pk, of besteld? Ben benieuwd naar de eerste reviews and wanneer deze geleverd worden. Dacht dat je deze ook nog niet kan testen bij de dealers?
Hier besteld op 17-03, verwachte levering op 11-07. Volgens de oorspronkelijke berichten zouden de eerste D4's deze maand op de weg moeten zijn (hoewel ik dit niet op de Volvo persberichten kon terugvinden, alleen op autosites).

Ben ook benieuwd naar ervaringen. Mensen zijn over het algemeen vrij lovend over de nieuwe D4, dus ben erg benieuwd of je echt wat merkt van de 9pk extra, of van de 14% (zoals bij de D2, dat de moter geknepen voelt in de 1e en 2e versnelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:05

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

De auto van mn vrouw moest eruit (Ford Ka, APK verlopen op 1 mei en echt compleet op.) dus hebben we afgelopen donderdag een 'nieuwe' auto gekocht.
Omdat ze wat meer kilometers gaat maken, en wegens de veiligheid (1 kleine, 2e op komst) voor een wat grotere auto gegaan en de keuze is gevallen op een V40 uit 2000;

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1.0-9/1010358_805051326172877_4155564007891403008_n.jpg

Niet de jongste meer, 180k op de teller maar heeft altijd netjes z'n beurten gehad en is motorisch nog prima in orde. We moeten wel even naar de rechter voorvering laten kijken, die piept en kraakt nogal bij drempels. Dat wisten we bij aankoop en de prijs was er ook naar. Hopelijk is dat een niet al te dure reparatie.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De_Bastaard schreef op zondag 04 mei 2014 @ 00:48:
Omg ik ga misschien deze week kijken voor een originele 244 turbo uit '81 ! >:)

Staat al 7 naar stil, B200ET blok :)
Dan is 'ie niet meer origineel dus, als er een B200ET in ligt. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:18

Aight!

'A toy robot...'

Voor de mensen met een automaat. Ik vriend van me vertelde dat ik als ik voor een stoplicht sta of ergens een korte tijd stil dat ik hem dan in de N moet zetten om mijn remmen te sparen. Vroeger zetten ik de auto ook meestal in de neutraal bij mijn schakelgebakje.

Nu las ik wel in het boekje dat je als je een lange tijd stil staat in de N moet zetten anders raakt de bak oververhit.

Maar ik vindt het allemaal zoveel moeite en het lijkt me juist slechter voor de bak als deze steeds van verzet wisselt. Of maakt het allemaal niet zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Het maakt allemaal niet zoveel uit, en die N gebruik je eigenlijk alleen als je heel lang in de file staat (en dan ook echt geheel stilstaat, dus niet langzaamrijdend verkeer). Het ding krijgt namelijk ook gewoon koeling via de radiateur. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Klopt, maar in z'n D heeft ie aandrijving en maakt ie ook een ander geluid. Als ik even stil moet staan, gaat ie ook in de N. Ook al krijgt ie vloeibare helium koeling, hij wordt warmer in zijn D dan in de N. De koeling moet alleen meer warmte afvoeren, en dan krijg je de vraag of dat voldoende lukt (geen idee overigens, zover reikt mijn technische kennis niet).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 19:15

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik rijdt juist automaat zodat ik dat soort dingen niet meer hoeft te doen. De N gebruik ik helemaal nooit.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Inderdaad, de pook komt pas in beweging als ik op de plaats van bestemming ben aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nouja als ik met een automaat rijdt vind ik wel fijn om hem soms handmatig terug te schakelen, bijvoorbeeld tot ie net wat toeren draait tot je door kunt zonder terug te schakelen, of afremmen op de motor, of ... noem maar op. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

NoFearCreations schreef op maandag 05 mei 2014 @ 21:52:
Ik rijdt juist automaat zodat ik dat soort dingen niet meer hoeft te doen. De N gebruik ik helemaal nooit.
Grappige uitspraak als in het boekje staat dat je het beter wél kunt doen. 20 minuten op aandrijving hangen kan nooit goed zijn. Dan is de neutraalstand altijd beter. Ook al merk jij niets, je kunt op je klomp aanvoelen dat het één minder belasting van de bak met zich meebrengt dan het ander. Ergo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

om een automaat in N te zetten om je remmen te besparen als je echt absoluut stil staat is echt onzin; want immers is er geen dynamische wrijving (alleen statische) en dus worden je remblokken/schijven niet kaal geschuurd. het enige wat ZOU kunnen is als je heel hard geremd heb en je schijven heet zijn gewordne, dan wil je niet je remmen bekrachtigd houden omdat daar waar de schoenen aangrijpen de schijf minder koelt dan de rest van de schijf en je dus schijven zou kunnen kromtrekken, maar dit is alleen als je absurd lang/hard geremd hebt, niet gewoon in de stad rijden en voor stoplicht staan.

Over je bak; in principe ben je alleen maar olie aan het rondpompen in de koppelomvormer. Dat zal ongetwijfeld energie kosten en dus warmte genereren, maar ik laat liever de bak in zijn D staan dan dat ik van N naar D schakel telkens en de schakelbanden in je bak onnodig slijten. De koeling geloof ik wel in (zeker met NL buiten temperaturen), maar onnodig vaak je banden van je planetaire versnellingen aanspannen en loslaten is, voor zover er sprake is van slijtage, erger dan dat beetje extra warmte.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:12
m@fkeez schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:36:
Ik ben aan het zoeken naar een andere auto.
De v50 staat ook op de shortlist.
De meeste info heb ik al wel kunnen vinden.
Bijvoorbeeld dat een Ipod aansluiting (af fabriek) mogelijk is van modeljaar 2008, maar wat ik niet kan vinden is of spotify premium dan ook werkt via de usb poort.
Gaat niet werken. Als je je telefoon op de usb poort aan sluit, pakt ie gewoon de lokale bestanden. Je kan wel gebruik maken van de AUX-ingang, maar dan moet je op je telefoon de nummers selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:10
Automaat in de D stand houden als je stilstaat is wel irritant 's avonds voor de mensen achter je. Die kijken dan tegen een bult rood licht aan waar je U tegen zegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:08

-tom-562

Oliesjeik

Niet mijn probleem, ik hield m'n rem er ook op toen ik nog handbak reed :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Seesar schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 09:45:
om een automaat in N te zetten om je remmen te besparen als je echt absoluut stil staat is echt onzin; want immers is er geen dynamische wrijving (alleen statische) en dus worden je remblokken/schijven niet kaal geschuurd.
Het ging mij ook niet zozeer om de remschijven. Maar als ik in de file sta met een schakelbak en het duurt langer dan een paar tellen, zet ik 'm ook in zijn vrij en later ook de motor uit (als ik echt lang stil sta).

Wat ik bedoel is dat ie in zijn D op aandrijving staat en dat is dus energie->frictie (ergens in de bak)->warmte->slijtage. Natuurkunde. of het slecht is, is vers 2. Dat weet ik niet. De boel is er (hoop ik) op ontworpen, maar toch lijkt het mij geen slecht idee om de belasting van de bak te halen als je toch 10 minuten stil gaat staan. Kun je je poot ook nog eens onspannen. Ik doe het natuurlijk niet steeds bij een verkeerslicht, laat dat duidelijk zijn.

ik wil er ook niet heel erg lang over blijven halen en trekken, maar pure logica zegt mij dat het fijner is voor de bak om niet zo lang onnodig onder belasting te staan, dus IK doe het niet. Of het volgens anderen geen kwaad kan heb ik niet zoveel aan als MIJN bak op enig moment aan revisie toe is... :+

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 07-05-2014 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij springen de automaatbakken van Volvo na een tijdje vanzelf in de N btw

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:04

ppFreddy

gewoon Frederik

Vroeger wel denk ik, totdat ze dat via een software update wijzigden, mijn XC60 MY10 doet het iig niet. Ik kan die in D (of R, of 1, 2 of 3) zetten, de handrem opzetten, uitstappen en die blijft gewoon "trekken" aan de koppelomvormer.
Als ik voor een rood licht sta waarvan ik weet dat het het een minuut of 2 duurt zet ik die wel in N. In een file die echt stilstaat gaat 'ie in P en motor uit.

Heb ooit eens met een Citroën C5 V6 diesel met automaat gereden en die ging bij stilstand automagisch naar N, maar ik vond die wel een serieuze bonk geven bij het terug vertrekken dan...

[ Voor 4% gewijzigd door ppFreddy op 07-05-2014 20:18 ]

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

-tom-562 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:01:
Volgens mij springen de automaatbakken van Volvo na een tijdje vanzelf in de N btw
Klopt, al geldt dat alleen voor het allerlaatste type V70 Classic en de S60/V70/S80, en bepaalde types van de C30/S40/V50. Al kiest men er vaak voor om dit weer uit te schakelen (kan in de software van de automaat). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dan is het bij mij denk ik uitgeschakeld :P Na een tijdje voel ik wel een licht schokje als ik stilsta, maar zodra ik de rem loslaat begint hij meteen de kruipen. Dat zal er dus bij mij ook wel uit geprogrammeerd zijn

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

ppFreddy schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:17:
Heb ooit eens met een Citroën C5 V6 diesel met automaat gereden en die ging bij stilstand automagisch naar N, maar ik vond die wel een serieuze bonk geven bij het terug vertrekken dan...
In de basis lijkt het een goed idee, maar een automaatrijder laat de rem los en geeft meteen gas. Dan moet dan ding nog schakelen. Misschien dat het met die moderne electronische bakken sneller gaat. Een voorbeeld van over-engineering.

Ik heb trouwens via Vadis Vida uitgeknobeld hoe ik bij de bedrading van de achterruitverwarming kom. Reuzehandig spul, zo'n systeem. Alleen jammer dat Volvo dat weer zo ontoegankelijk maakt (illegaal downloaden en met enge patches aan de praat krijgen). Ik heb voor mijn BMW motor toegang tot RealOEM (ook voor auto's btw) waar ik alle onderdelen kan zien, en ook hoe het in elkaar zit. Handig als je onderdelen gaat halen. Die kerel bij de werkplaats van de BMW dealer keek heel vreemd op toen ik hem een uitdraai met tekening liet zien. Kende hij nog niet. Zoiets moet eigenlijk van elk voertuig vrij toegankelijk zijn. Maar ja...ze zijn natuurlijk bang dat we teveel zelf gaan doen.
Ook erg handig voor als je een onderdeel van iemand overneemt. Je kunt aan het onderdeelnummer zien of je de juiste te pakken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

-tom-562 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:20:
Dan is het bij mij denk ik uitgeschakeld :P Na een tijdje voel ik wel een licht schokje als ik stilsta, maar zodra ik de rem loslaat begint hij meteen de kruipen. Dat zal er dus bij mij ook wel uit geprogrammeerd zijn
Same here, en gelukkig maar. :P M'n V70 had het namelijk wel en ik vond dat bloedirritant. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 11:25

mr_petit

opperprutser

mphilipp schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:13:
[...]

Ik heb trouwens via Vadis Vida uitgeknobeld hoe ik bij de bedrading van de achterruitverwarming kom. Reuzehandig spul, zo'n systeem. Alleen jammer dat Volvo dat weer zo ontoegankelijk maakt (illegaal downloaden en met enge patches aan de praat krijgen). Ik heb voor mijn BMW motor toegang tot RealOEM (ook voor auto's btw) waar ik alle onderdelen kan zien, en ook hoe het in elkaar zit. Handig als je onderdelen gaat halen. Die kerel bij de werkplaats van de BMW dealer keek heel vreemd op toen ik hem een uitdraai met tekening liet zien. Kende hij nog niet. Zoiets moet eigenlijk van elk voertuig vrij toegankelijk zijn. Maar ja...ze zijn natuurlijk bang dat we teveel zelf gaan doen.
Vida is natuurlijk wel wat anders dan realoem. Realoem is een illegale gehackte webversie van de ETK
Vida heeft ook technische data/diagnose. Realoem is alleen onderdelen, geen werkplaatshandboek of diagnose.
Overigens is de onderdelenman van bmw dan onwetend, omdat bmw namelijk ook een officieel onderdelenportaal heeft met dezelfde plaatjes, alleen geen prijzen (die bij realoem/bmwfans.info kloppen toch niet)
Dit is het officiele onderdelenportaal van bmw voor consumenten:
http://www.bmw.nl/nl/cont...-onderdelencatalogus.html
En ja, elk merk zou dat moeten hebben. Peugeot/citroen hebben ook zo'n systeem waarbij je je gratis kan registreren (er zijn ook betaalde diensten (handleidingen, tijdsduur inschatten, online advies etc) maar daar hoef je geen gebruik van te maken.

BMW werkplaatshandboeken (verzameling op dvd) heet TIS, en daar staat ook een versie van online (maar daar wordt altijd wel aktief legale acties tegen genomen want er zijn meerdere offline gehaald)

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 07-05-2014 22:40 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

mr_petit schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:39:
[...]
Overigens is de onderdelenman van bmw dan onwetend, omdat bmw namelijk ook een officieel onderdelenportaal heeft met dezelfde plaatjes, alleen geen prijzen (die bij realoem/bmwfans.info kloppen toch niet)
Hij kent dat onderdelenportaal waarschijnlijk wel, maar was verbaasd dat ik die gegevens had. Hij vond het wel handig om te hebben omdat ie (denk ik) zelf een beetje bijbeunt en anders alles op de zaak moet opzoeken. Of hij wilde het hebben voor anderen.

Ik vroeg me inderdaad al af waar dat RealOEM vandaan kwam, ik wist natuurlijk wel dat het niet van BMW is...zo stom ben ik nou ook weer niet. Maar mijn wens blijft staan: die info zou gewoon beschikbaar moeten zijn. Maar dat is een utopie, want er spelen natuurlijk weer teveel belangen mee. Wal jammer. Aan de andere kant: als je echt serieus zelf wilt knutselen, wat is dan die 2-3 tientjes voor een goed WPH? Ik snap niet dat mensen weer zover gaan dat ze ook daar weer op willen besparen. Als je het niet kunt betalen, moet je maar geen motor of auto gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

BMW (en andere fabrikanten) moet z'n klanten beschermen. En dat zijn de dealers (niet wij).
Ze stellen wel een onderdelencatalogus beschikbaar (die onderdelen haal je immers bij bmw), maar de tech info is voor de dealers.
BMW stelt ook absoluut geen wph ter beschikking. Autovraagbaak, haynes etc zijn losse toko's die zelf hun boeken schrijven. Ik denk ook niet dat een automerk daar aan meewerkt. Er komen ook nauwelijks meer van dat soort boeken uit de laatste 10 jaar. Haynes nog zo nu en dan enkele types, maar ik denk dat ik dus al 10 jaar oid geen nieuwe vraagbaak meer heb gezien.

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 07-05-2014 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Met VIDA is niks mis, prima systeem, al helemaal als je zelf ook een DICE unit hebt. Dan kan je eigenlijk alles wat de dealer ook kan, behalve software upgrades en nieuwe hardware aanmelden op de auto

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Vida is traag...
Erg omslachtig geprogrammeerd en niet gebruiksvriendelijk (wellicht is dat gewenning)
Maar goed, die versie die ik heb (en rondgaan) zijn wel behoorlijk up to date.
Mijn bmw equivalent doet auto's t/m 2008 oid en daar zit een schil omheen uit het win95 tijdperk oid.

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 07-05-2014 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Beetje gewenning, leert vanzelf. Is vooral log omdat het zo groot is en je er zoveel mee kan. :)
En logisch qua basis, dat is ooit onwijs duur geweest en werkt prima. Zelfde met het Volvo onderdelen systeem. Werkt toch prima? Waarom weer opnieuw het wiel uitvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

mr_petit schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 23:15:
Haynes nog zo nu en dan enkele types, maar ik denk dat ik dus al 10 jaar oid geen nieuwe vraagbaak meer heb gezien.
Wat zou je aan een nieuwe auto nog zelf willen (lees: kunnen) doen? Je kunt haast geen schroefje meer wisselen zonder het aan te melden bij de boordcomputer. Zelfs om cruise control in te bouwen in mijn auto moet ik naar een dealer. Het onderdeel inbouwen is niet voldoende. De computer moet het weten en dat geintje kost weer geld.

Dus ja, Haynes kan wel een boekje schrijven, maar een nieuwe BMW 5 serie zie ik niet zo snel bij Beun De Haas op de brug staan (officiële algemene garages kunnen uiteraard wel alle info krijgen, tegen betaling). Daarom ben ik ook zo blij met mijn oude BMW RT uit '97. Kan nog gewoon bij mijn 'mannetje' en dat scheelt... Als ik met een 2014 RT bij 'm aan kom kan ie hooguit olie verversen en filter wisselen. De rest is allemaal electronisch en heb je echt wel speciaal gereedschap en meetdingen voor nodig. Zo beschermen ze hun eigen dealers inderdaad.

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 07-05-2014 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

mphilipp schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 23:41:
[...]

Wat zou je aan een nieuwe auto nog zelf willen (lees: kunnen) doen? Je kunt haast geen schroefje meer wisselen zonder het aan te melden bij de boordcomputer. Zelfs om cruise control in te bouwen in mijn auto moet ik naar een dealer. Het onderdeel inbouwen is niet voldoende. De computer moet het weten en dat geintje kost weer geld.
Valt wel mee hoor. auto's zijn nog steeds dezelfde verzameling bouten en moeren. Er komen alleen meer electronische systemen bij.

Maar alles aan het onderstel is gewoon standaard. En daar heb je gewoon nog aanhaalmomenten voor nodig. Naast electronica gaat er denk ik ook het meeste stuk aan het onderstel.
Ook zat dingen in het interieur. Als je deurklink afbreekt of je slot hapert, is het handig als je weet hoe je het beste je deurbekleding los kan halen; waar de clips zitten, en hoe je geklemde dingen loshaalt.

Het hele computerverhaal wordt wel steeds belangrijker, maar met de open chinese markt biedt dat ook uitkomsten. Ik heb hier nog geen dice liggen maar die komt wel. Zo heb ik ook een lexia (psa) en een bmw interface. Wel omslachtig dat je dit soort tools moet gebruiken om bijv. een roetfilter te vervangen.

En qua diagnose bestaat er altijd nog universele obd2.
De meeste auto's waar ik aan sleutel zijn toch 10 jaar of jonger, en ik doe best veel (meer dan dat ze bij een dealer kunnen; die vervangen alleen hele module$)

Het zijn vaak de oudere auto's die lastig zijn; die hebben vaak wel een ecu, maar geen gestandaardiseerde poort (of helemaal geen poort).
Dan moet je met een scoop aan de slag.... wel eens gedaan? :+

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 08-05-2014 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

mr_petit schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 00:11:
[...]
En qua diagnose bestaat er altijd nog universele obd2.
De meeste auto's waar ik aan sleutel zijn toch 10 jaar of jonger, en ik doe best veel (meer dan dat ze bij een dealer kunnen; die vervangen alleen hele module$)
En over 10 jaar heb je ook 10 jaar oude auto's, maar dan uit 2014... :+
Was het niet de A1 waar je niet eens de motorkap meer kon openmaken (niet op de normale manier zeg maar)? Niets te zoeken...

Maar inderdaad, er valt zat te doen, maar onderhoud zelf doen wordt wel steeds beperkter. En odb2 helpt je niet altijd bij echte specifieke problemen, tenzij je die id's uit kunt zoeken of ze ergens vandaan haalt. Want alleen de generieke dingen zijn standaard en ze zorgen er wel voor dat alleen een dealer de echte spullen heeft. Of je koopt natuurlijk zo'n Chinese kloon, waar ijskoud een DVD-R bij zit met VIDA erop... 8)7 Die Chinezen hebben écht overal schijt aan lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Nu we het toch zo over onderhoud hebben.. ;)

Na 10 jaar Nissan is 1 van de grote kanshebbers als volgende auto de V50. Een prijsklasse hoger, maar daar is de ervaring dan ook naar. Vanuit dit forum heb ik begrepen dat het feitelijk de luxe van een Volvo is, op de techniek van Ford. Moet ik dat meenemen in mijn overweging wat mijn max aantal kilometers bij aanschaf is? Volvo heeft de naam dat zelfs de benzines met gemak een paar ton wegdraaien, geldt dat nog steeds nu het onderhuids een Ford is? Qua kwaliteit en betrouwbaarheid ben ik helemaal weg van mn Nissan's de afgelopen jaren, overstappen is daarom misschien wat spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg ineens de dringende behoefte om een 245GL te kopen :9

Beste verkoopvideo die ik ken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:09
Het is dat ik net een V50 gekocht heb.

Anders had ik deze geimporteerd!

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
iemand hier die de V40 met connected touch heeft besteld? Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
Ik zie de upgrade niet terug in de optie lijst, dat is wel vreemd.

Op de volvo site staat de upgrade wel
http://accessories.volvoc...D/ShowDocument/VCC-464224

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:44

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb van MapCare de 2014 update voor mijn navigatie gekregen...

Dat betekent dat de 2013 update "vrij" is... Iemand hier misschien interesse? Het is dus een originele 2013 update voor Volvo RTI voor de C30/S40/V50/C70 MY 2008 ~ 2012 ongeveer. Niet helemaal up to date (want 2013) maar stel dat die van jou sinds 2008 niet is geüpdate dan is het beter dan niets... :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:04

IkWilbert

Het is mij!

Mx. Alba schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 11:00:
Ik heb van MapCare de 2014 update voor mijn navigatie gekregen...

Dat betekent dat de 2013 update "vrij" is... Iemand hier misschien interesse? Het is dus een originele 2013 update voor Volvo RTI voor de C30/S40/V50/C70 MY 2008 ~ 2012 ongeveer. Niet helemaal up to date (want 2013) maar stel dat die van jou sinds 2008 niet is geüpdate dan is het beter dan niets... :D
Heb wel intresse :)
Mijn V50 MY09 kan wel een update gebruiken haha.

[ Voor 4% gewijzigd door IkWilbert op 13-05-2014 11:06 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 13:36
Idem,
Heb de dvd'tjes van Volvo RTI voor de C30/S40/V50/C70 MY 2008 ~ 2012 ook over t.e.a.b!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Extera schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:25:
iemand hier die de V40 met connected touch heeft besteld? Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
Ik zie de upgrade niet terug in de optie lijst, dat is wel vreemd.

Op de volvo site staat de upgrade wel
http://accessories.volvoc...D/ShowDocument/VCC-464224
Zoek even op het forum van xda-developers naar "Volvo SCT" , staan genoeg ervaringen en genoeg leuke zaken mbt rooten en apps installeren.

Het is nu niet meer te bestellen, op dit moment, dus je krijgt tegenwoordig Sensus Connect (is totaal wat anders!)

Wat ervaring betreft, ik ben dat topic op XDA gestart omdat ik het dus in mijn auto heb. Het bevalt prima :)
Ook op volvo-forum zijn genoeg ervaringen (zie http://www.volvo-forum.nl/topic.php?t=54935 )

[ Voor 12% gewijzigd door Get!em op 13-05-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 08-10 08:34

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Gisteren een V50 1.8 Edition II uit 2007 gekocht (modeljaar 2008), met 150k op de teller.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/68704927/Volvotje.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/68704927/VolvotjeVanBinnen.jpg
Eindelijk ook eens een auto met lederen bekleding!

Ben er blij mee. M'n eerste Volvo!

[ Voor 25% gewijzigd door sopsop op 13-05-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Laatst online: 05-05 16:02
Get!em schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:11:
[...]

Zoek even op het forum van xda-developers naar "Volvo SCT" , staan genoeg ervaringen en genoeg leuke zaken mbt rooten en apps installeren.

Het is nu niet meer te bestellen, op dit moment, dus je krijgt tegenwoordig Sensus Connect (is totaal wat anders!)

Wat ervaring betreft, ik ben dat topic op XDA gestart omdat ik het dus in mijn auto heb. Het bevalt prima :)
Ook op volvo-forum zijn genoeg ervaringen (zie http://www.volvo-forum.nl/topic.php?t=54935 )
Ik heb vandaag met de dealer gebeld, is inderdaad niet meer te bestellen.
Heel jammer, had er graag mee willen prutsen (rooten, apps erop).

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

sopsop schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:02:
Gisteren een V50 1.8 Edition II uit 2007 gekocht (modeljaar 2008), met 150k op de teller.

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooi! _/-\o_ Heb zelf een zwarte 2.0 uit 2009. Super fijne auto.
Heb ook dezelfde LM velgen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door IkWilbert op 13-05-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:44

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Welkom sopsop! Veel veilige en comfortabele kilometers gewenst! :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 08-10 08:34

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er ook al een 2014 update voor de Sensus in de V60 is? Waarbij ik voor lange ritten er gewoon een TomTom in hang vanaf nu. Wat een -piep- systeem. Kost niet veel, en dat is ook wel te merken. Ben er onlangs op een rit naar Zuid-Frankrijk weer achter gekomen. TMC is waardeloos, vooral als je een route niet wilt accepteren, en de routes zijn soms gewoon absoluut niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

mphilipp schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:32:
[...]

Wat ik bedoel is dat ie in zijn D op aandrijving staat en dat is dus energie->frictie (ergens in de bak)->warmte->slijtage. Natuurkunde. of het slecht is, is vers 2. Dat weet ik niet. De boel is er (hoop ik) op ontworpen, maar toch lijkt het mij geen slecht idee om de belasting van de bak te halen als je toch 10 minuten stil gaat staan. Kun je je poot ook nog eens onspannen. Ik doe het natuurlijk niet steeds bij een verkeerslicht, laat dat duidelijk zijn.
er is geen frictie; alleen maar een 'oliepomp' (namelijk je koppelomvormer) die doelloos olie aan het rond pompen is; m.a.w. geen frictie.

Het is, zoals ik al zei, schadelijker om veel van stand te wisselen omdat je dan telkens je banden op je planetaire tandwielen hele tijd aantrekt en losmaakt (onnodig).

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

Dat is dan ook meteen de reden dat Volvo de stop-neutraal functionaliteit heeft uitgeschakeld in de modeljaren na 2002, en er een software-update beschikbaar is voor de jaren daarvoor die die optie ook uitzet. Men constateerde in de VS (waar vrijwel alle auto’s automaat zijn en ze dus een redelijke sample size hadden) namelijk dat de stop-neutraal optie bijdroeg aan het voortijdig falen van een hoop automatische versnellingsbakken. In deze contreien wordt daarom ook vaak geroepen dat je om die reden (en het elektronische gasklephuis) de modeljaren 2001 en 2002 van de S60/V70 zou moeten vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
IkWilbert schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:40:
[...]

Mooi! _/-\o_ Heb zelf een zwarte 2.0 uit 2009. Super fijne auto.
Heb ook dezelfde LM velgen ;)
Mooie auto's.
zo'n v50 benzine staat ook op mijn wensenlijstje.
Volgens mij zit er qua verbruik niet echt veel verschil tussen de 1.8 en de 2.0 of wel?

Maar qua rijden zal het hogere koppel en vermogen van de 2.0 vast een verschil maken of valt dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd met je V50 @sopsop :)

Ziet er netjes uit d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:59

kraats

Ik rol

Seesar schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 18:44:
er is geen frictie; alleen maar een 'oliepomp' (namelijk je koppelomvormer) die doelloos olie aan het rond pompen is; m.a.w. geen frictie.
Het kost zeker wel energie. Als ik m'n motormanagement bekijk gaat m'n verbruikt motorvermogen van 1,6% naar 2,4% als ik 'm van N in D zet met de rem er op. Bij mij gaat hij dus ook altijd in N, maar dat is vooral omdat ik er een hekel aan heb dat m'n remlichten branden en het 'trekkende' gevoel van de auto. En het is natuurlijk veiliger als per ongeluk je voet van de rem schiet

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

wouterve schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 18:48:
Dat is dan ook meteen de reden dat Volvo de stop-neutraal functionaliteit heeft uitgeschakeld in de modeljaren na 2002, en er een software-update beschikbaar is voor de jaren daarvoor die die optie ook uitzet. Men constateerde in de VS (waar vrijwel alle auto’s automaat zijn en ze dus een redelijke sample size hadden) namelijk dat de stop-neutraal optie bijdroeg aan het voortijdig falen van een hoop automatische versnellingsbakken. In deze contreien wordt daarom ook vaak geroepen dat je om die reden (en het elektronische gasklephuis) de modeljaren 2001 en 2002 van de S60/V70 zou moeten vermijden.
ik weet niet precies wat de 'stopneutraal' is. M.a.w. of het juist bevestigd of juist ontkracht wat ik beweerde. Wat hebben ze precies eruit gehaald? Dat je hem niet meer in zijn N kunt zetten? of juist dat de koppelomvormer juist stil komt te staan bij stationair toerental?

interessant namelijk!
Het kost zeker wel energie. Als ik m'n motormanagement bekijk gaat m'n verbruikt motorvermogen van 1,6% naar 2,4% als ik 'm van N in D zet met de rem er op. Bij mij gaat hij dus ook altijd in N, maar dat is vooral omdat ik er een hekel aan heb dat m'n remlichten branden en het 'trekkende' gevoel van de auto. En het is natuurlijk veiliger als per ongeluk je voet van de rem schiet
ik beweer ook niet dat het geen energie kost; immers is het stationair rondpompen van de olie in de koppelomvormer genoeg kracht om de auto te laten rollen, maar te laag om door je remmen te trekken en ja dat kost brandstof.

Er gaat inderdaad energie verloren, en inderdaad die wordt niet om gezet in (nuttige) arbeid en dus wordt dit omgezet in warmte. ECHTER, waar het om ging is dat er onderdelen zouden slijten en dat is niet waar; zie het als een hydraulische pomp die lineaire actuatoren voedt (zoals een graafmachine); op het moment dat je geen kracht nodig hebt; wordt de olie via een overdruk ventiel weer terug de olie tank in gepompt; het is dus niet zo dat er platen of tandwielen met elkaar wrijven (een slippende koppeling o.i.d.) omdat dit een vloeibare koppeling is, geen mechanische.

Daarnaast is de olie die hij rondpompt ook meteen zijn koelingsvloeistof, en de toename van de temperatuur in stationair is verwaarloosbaar t.o.v. de olie temp stijging bij 120km/u tegen de wind in rijden.

M.a.w. de olie zal zelfs afkoelen ipv warmer worden en dus geen onnodige thermische stress op de bak.

Het is geen scooter koppling waarbij de rolletjes en vliegwiel koppeling half tegen elkaar aan zitten en dus onnodig slijten/wrijven.

Ja, uiteraard is je koppelomvormer onnodig olie aan het pompen en zou je dit als onnodige slijtage kunnen zien, maar die pompt sowieso wel, ook als je hem in N zet. De tegenkracht van de D zorgt niet voor extra slijtage omdat het, nogmaals, een vloeibare koppeling is (liquid clutch) die toch wel rond draait; die zit namelijk op de ingaande as van de automaat, niet de uitgaande.

De discussie begon met de vraag of een automaat in zijn D laten slijtage veroorzaakt in je remmen of je automaat. Dat er andere voordelen zijn om hem in zijn N te zetten geloof ik graag.

Maar andere voordelen kunnen wel zijn: geen remlichten, minder brandstof verbruik.

Maar goed, als je echt wil weten hoe een automaat werkt, kijk op dit filmpje; dan zie je dat het een compleet andere insteek is dan de conventionele schakelbak:

koppelomvormers (torque converters):

YouTube: EXEDY Tech - Torque Converter Function Explained
YouTube: Torque Converters Explained -EricTheCarGuy

het 'schakelen' van versnellingen:

YouTube: How Automatic Transmissions Work! (Animation)

[ Voor 61% gewijzigd door Seesar op 13-05-2014 22:14 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De automaatbak gooide zichzelf in de N zeg maar, dat kan dus worden uitgeschakeld met die software-update. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ah kijk, thanks, dat bevestigd dus inderdaad mijn bewering. M.a.w. onnodig tussen D en N schakelen is juist slechter voor de bak als ik het dus goed begrijp; makes sense.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Duidelijke en heldere uitleg Seesar :)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Laatst online: 08-10 22:09
sopsop schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:02:

[afbeelding]

[afbeelding]

Gefeliciteerd!
Daar ga je zeker veel plezier van hebben.

Wij hebben de onze vandaag opgehaald!

Wat rijdt dat heerlijk zeg...... _/-\o_

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Seesar schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 22:07:
ah kijk, thanks, dat bevestigd dus inderdaad mijn bewering. M.a.w. onnodig tussen D en N schakelen is juist slechter voor de bak als ik het dus goed begrijp; makes sense.
Mooi uitleg. Maar ik doe het ook niet aan de lopende band. Wat ik aangeef is dat ik in de file geen zin heb om een kwartier mijn poot op de rem te houden en 'm dan in N of zelfs P zet. Dat het in D laten staan geen slijtage oplevert is mooi meegenomen, maar ik schakel niet constant onnodig tussen D en N, in laat 'm niet onnodig lange tijd in D staan. There is a difference... ;) En als het echt zo lang duurt, gaat de motor trouwens helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Heel, heel erg bedankt Albantar.

Dvd's ontvangen! _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://i49.photobucket.com/albums/f297/Qbl/IMG_20140515_171151.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 09:26
Nou na het debakel van de V40 met het scheurtje in het blok hopen we nu wat meer geluk te hebben.
Vrijdag gaan we de 'nieuwe' S60 T5 ophalen die we gekocht hebben.

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2903/14073104447_3d521cc650_z.jpg
IMAG1353 by ed-oorklep, on Flickr

Spec's:

Onderhoudshistorie compleet en errug netjes bijgehouden
Zeer compleet in de opties (mist alleen leer en parkeersensoren afaik)
Heico uitlaat en remap, volgens de verkoper naar zo'n 300pk

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Het interieur van de nieuwe XC90.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=SWJWeXSgrPg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:49

Cheezus

Luiaard

Erg fraai :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

FabiandJ schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:28:

[video]
Altijd knap hoe Volvo met van de strakke maar smaakvolle interieurs kan komen!
Je ziet wel duidelijk de inspiratie van tesla met een groot scherm als middenconsole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

[video]
Mooi! Ook mooi subtiel een Sweeds vlaggetje op de stoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ed-oorklep, ga je testen of die 300pk er in zit? :9

[video]
Erg mooi :D

Alleen al dat witte leer en het stuur moet zwart zijn.....

Edit: zo dus:

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2014 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:03:
@ed-oorklep, ga je testen of die 300pk er in zit? :9
Voorlopig nog niet, later misschien. Ga der eerst maar es gewoon lekker in rijden ;)
Hij is in ieder geval een stuk krachtiger dan de standaard T5's waar ik in gereden heb dus het is zeker meer dan 250, of t echt 300 is weet ik niet en boeit me ook niet zo heel veel eigenlijk :)

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Hebbebebe :9~
Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/wcizgkm0uew1eonfyp56.jpg

Meer plaatjes hier: http://jalopnik.com/the-n...mn-spectacular-1581951868

[ Voor 34% gewijzigd door FabiandJ op 27-05-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Met donkere bekleding een erg mooi interieur... Nu afwachten hoe de buitenkant eruit gaat zien.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 11:54

vhal

ಠ_ಠ

Wat een lelijk hok, :/ goed gekeken naar Tesla en BMW+ c/p, dat dan weer wel. Het stuur zou zo waar van Opel kunnen zijn.

Nee, ik zie liever het stukje gebogen hout terug in de middenconsole met knoppen ipv de huidige touchpanelmeuk wat alsmaar groter lijkt te worden met het idiote display vd Tesla voorop. Zonder de Volvobadge zou dit ook een Citroen uit de DS reeks kunnen zijn. Nee, Audi en BMW maken m.i. mooiere interieurs

[ Voor 16% gewijzigd door vhal op 28-05-2014 05:23 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Ja, en als ze 'm naar jouw zin maken, zal er vast wel iemand anders zijn die het een lelijk hok vind... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 20:41

djidee

Mr. Slungel

vhal schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 05:21:
Wat een lelijk hok, :/ goed gekeken naar Tesla en BMW+ c/p, dat dan weer wel. Het stuur zou zo waar van Opel kunnen zijn.

Nee, ik zie liever het stukje gebogen hout terug in de middenconsole met knoppen ipv de huidige touchpanelmeuk wat alsmaar groter lijkt te worden met het idiote display vd Tesla voorop. Zonder de Volvobadge zou dit ook een Citroen uit de DS reeks kunnen zijn. Nee, Audi en BMW maken m.i. mooiere interieurs
Gelukkig, smaken verschillen.

Vind Volvo namelijk erg goed op de juiste weg. Wel hightech, maar toch iets van terughoudendheid. Erg benieuwd naar de XC90, en wat daarop gaat volgen. De v40 moet nog een stukje, maar daarna zeker naar wat groters kijken (smurf 1 is nu net een week oud) :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

hi-tech ok, maar als men al meerdere handelingen nodig heeft om een airco aan te zetten, geïntegreerde media en andere "apps" te bedienen, dan vraag ik mij af waar men mee bezig qua verkeersveiligheid. Maar Volvo lost dit wellicht wel op met ACC, Lane- en Brake-assist zodat de bestuurder niet na hoeft te denken maar zich bezig kan houden met de updates van Truus d'r kleine hond op FB of het zoeken naar de nieuwe cd van artiest XYZ. Noem mij maar een ouwe lul maar niet alleen Volvo lijkt hierin een pad in te slaan. Men foetert wel om TomsToms op onmogelijke plekken maar een display ter grootte van een iPad of een flinke LCD moet gewoon kunnen.

Het zwarte interieur gaat wel maar het witte is wel erg camper. Combineert wel leuk met blauwe accenten op de stoelen ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 08-10 19:43

SaN

Hallo Volvomensen ;)

Ik ben met mijn vriendin op zoek naar een tweedehands auto, en ik ben zeer gecharmeerd van de Volvo s40, s60 en de v50 uit 2004/2005. Ik twijfel nog een beetje over de station variant (er komt een kleine aan) maar ik neig wat meer naar de sedans.

Mijn budget laat een auto toe met zo'n 100.000km op de teller. (ongeveer € 8000.-)

Zijn er speciale aandachtspunten bij deze auto's? Ik zou trouwens het liefst met een automaat gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou me niet blindstaren op de KM-stand. Persoonlijk zou ik voor een S60 gaan (of eventueel zelfs een S80 ;)). Meer 'echte' Volvo als een S40/V50. Zeker i.c.m. een automaat en een 2.4 5-cilinder (of 2.4T/2.5T :9~) heb je echt een heerlijke cruisebak.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
S40/V50 is idd gewoon eigenlijk een Ford, ik heb er echt niks mee. :P Destijds ook bewust voor een Phase 3 V40 gegaan, heel stuk beter en mooier afgewerkt ook en rijdt beter imho. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

SaN schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 15:45:
Hallo Volvomensen ;)

Ik ben met mijn vriendin op zoek naar een tweedehands auto, en ik ben zeer gecharmeerd van de Volvo s40, s60 en de v50 uit 2004/2005. Ik twijfel nog een beetje over de station variant (er komt een kleine aan) maar ik neig wat meer naar de sedans.

Mijn budget laat een auto toe met zo'n 100.000km op de teller. (ongeveer € 8000.-)

Zijn er speciale aandachtspunten bij deze auto's? Ik zou trouwens het liefst met een automaat gaan rijden.
Ik weet niet of het in NL ook zo is, maar hier waren sedans een stuk (echt duizenden) goedkoper dan stations.
Waarschijnlijk omdat een volvo station een soort cultstatus heeft..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat klopt ook. Een V70 is over het algemeen duurder als een S60.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 12:12
Alleen zijn bepaalde automaten gevoeliger dan de latere toch? :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:19
SaN schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 15:45:
Hallo Volvomensen ;)

Zou lekker een V50 nemen, mijn broertje heeft onlangs 1 uit Duitsland geimporteerd met 160k op de teller uit 2006. Was een 2.4, zat zelfs LPG installatie in. Totaal incl BPM ongeveer 6000 euro kwijt.

We rijden zelf een S40 2.0D uit 2004,ook uit Duitsland (en een V70 T5, ook uit Duitsland :+). Zoals bovenstaande replies al aangeven is de S40/V50 een beetje ford, maar dan wel het beste (imo) uit 2 werelden. Onderstel van S40/V50 is gelijk aan die van een focus en rijdt best strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

De V50 is wel een nette keus, volgens mij heb je deze al voor weinig geld. Daarnaast is de extra ruimte ook wel een positief pluspunt. Zou dan wel voor de 5-cilinder gaan.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 08-10 19:43

SaN

vhal schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 21:07:
De V50 is wel een nette keus, volgens mij heb je deze al voor weinig geld. Daarnaast is de extra ruimte ook wel een positief pluspunt. Zou dan wel voor de 5-cilinder gaan.
Na een beetje rondkijken denk ik dat ik het hier wel mee eens ben. Het is toch een stuk meer ruimte dan in de sedan. Ze zijn iets duurder, maar het past nog net in mijn budget. Helaas wel veel minder automaten, denk dat ik dat ook maar los moet laten.

Ik lees trouwens wat mindere berichten over de motoren van Ford die in sommige Volvo's liggen. In hoeverre moet ik me hier iets van aantrekken?

[ Voor 12% gewijzigd door SaN op 29-05-2014 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

KillaZ schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 18:29:
Alleen zijn bepaalde automaten gevoeliger dan de latere toch? :)
De automaten die achter de 5-cilinders hangen zijn goede dingen, allemaal van Aisin-Warner (Japans). Alleen de Geartronics van de 6-cilinders schijnen klote te zijn, maar die motoren zitten alleen in de S80

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:19
SaN schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:05:
[...]

Ik lees trouwens wat mindere berichten over de motoren van Ford die in sommige Volvo's liggen. In hoeverre moet ik me hier iets van aantrekken?
Qua verbruik zal het niet heel veel uitmaken of je een 1.8 , 2.0 of 2.4 neemt.
Qua souplesse, geluid en onderhoud kun je veel beter de 5 cylinder nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
-tom-562 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 18:15:
Dat klopt ook. Een V70 is over het algemeen duurder als een S60.
Over welk jaar heb je het dan? Momenteel staat een v70 toch tegen over de s80? Een tijdje terug had je:
s40 - s60 - s80
v50 - v60 - v70

Momenteel is een v60 ergens rond de 1000-1500 euro duurder als een s60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hij doelt meer op de occassionprijzen. ;) Een stationwagon is waardevaster dan een sedan hier in NL. In Duitsland maakt het geen drol uit, en in de VS is een sedan doorgaans wat geliefder. :P

In NL is ook de opvatting dat wanneer je kids hebt je tegenwoordig verplicht bent om een stationwagon te hebben maar dat is nogal overdreven. :P M'n broer heeft een S60 en een kleine en dat volstaat prima. :) De kofferbak is groot genoeg (mooi diep ook, dus een kinderwagen past altijd) en ook achterin is het voor een kleine op een kinderstoel of draagding groot zat. :) Neemt niet weg dat je een S80 ook kan overwegen omdat die meestal (maar niet altijd, zo kwamen Tom562 en ik achter) in dezelfde wegenbelastingcategorie vallen als een S60 automaat. :P Het voordeel van de S80 is dat 'ie meestal wat rijker is uitgerust en de kofferbak is weer wat groter (en met name achterin is de S80 groter dan de S60).

Waar je op moet letten: eigenlijk weinig anders dan bij normale auto's, behalve dat de automaat niet zich raar moet gedragen (maar de automaten die stuk konden gaan wegens geen ATF-wissels zijn over het algemeen al stuk, idem voor gasklephuizen voor de eerste generatie want die zijn vaak allemaal al vervangen) en natuurlijk letten op de draagarmen. De draagarmen zijn echt de achilleshiel voor moderne Volvo's. Ergens ook logisch: nergens ter wereld liggen er zoveel verkeersdrempels als hier in NL. :X Dus dan is het niet gek dat ophangingen het hier zwaar te verduren hebben. :P

Met een S40/V50 is trouwens niets mis: je merkt wel dat het wat cheaper afgewerkt is dan een S60/V70/S80 en dat zaken zoals schakelaars echt meer des Fords zijn (knopjes en schakelaars die afbladderen), maar je hebt er voor relatief weinig geld een prima auto aan. In ieder geval beter dan de Focus die nagenoeg hetzelfde is, maar duidelijk nóg meer op bezuinigd is (inclusief hard plastic rammeldashboards en stuk slechtere stoelen).

[ Voor 12% gewijzigd door Bart-Willem op 30-05-2014 13:35 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

IkWilbert schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 19:52:
Heel, heel erg bedankt Albantar.

Dvd's ontvangen! _/-\o_
[afbeelding]
Ruim 200 minuten later is de update geïnstalleerd. Nogmaals dank aan Albantar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
Vanmorgen opgehaald :9~ :9~

S60 T5, met 300pk (zeggen ze)
234k km aan ervaring en bijna alle opties O-)

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3822/14283781396_d99f41aec3_z.jpgIMG_9480.jpg by ed-oorklep, on Flickr

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

ed-oorklep schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 20:28:

[afbeelding]IMG_9480.jpg by ed-oorklep, on Flickr
Mooi, maar er zijn niet alleen foto's van deze Volvo te zien op je Flicker account .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 19:15

NoFearCreations

3DPrint the world!

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ed-oorklep schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 20:28:

[afbeelding]IMG_9480.jpg by ed-oorklep, on Flickr
Nice... Je kunt jezelf opgeven bij Autoweek voor een rollenbank review :), dan weet je het zeker.

Heb je hem ook echt opgehaald bij Kooiman of niet? Mijn vader heeft daar 2 auto's vandaan, ikzelf ook 1, betrouwbare goede tent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:30
x-post van huischkamer. Mijn V40 T4 polestar tuned

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/9zou84.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/24wy33a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

C00KW4US schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 15:46:
x-post van huischkamer. Mijn V40 T4 polestar tuned

[afbeelding]
[afbeelding]
Kwijl.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i955.photobucket.com/albums/ae36/Raynor_Tolsma/Mobile%20Uploads/DSC_0150_zpsezdctiud.jpg

Ik sluit me graag aan bij dit Volvo clubje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
fredkroket schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 13:34:
[...]

Nice... Je kunt jezelf opgeven bij Autoweek voor een rollenbank review :), dan weet je het zeker.

Heb je hem ook echt opgehaald bij Kooiman of niet? Mijn vader heeft daar 2 auto's vandaan, ikzelf ook 1, betrouwbare goede tent.
Haha, we zal ns kijken naar de autoweek :P

Heb hem niet bij Kooiman opgehaald, bij een particulier maar de auto is daar wel de grootste tijd van zijn leven in onderhoud geweest daar.

@Saturn, Echt mooi zo'n V40 :9~

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ed-oorklep, zeer mooie S60, mis alleen een spoilertje :9

@SaturN, Dubbel kwijl... _/-\o_

@LeNoir86, Welkom :)F leuke bakstenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Die spoiler verraadt de potente motor gelijk natuurlijk, niet doen dus ;)
Pagina: 1 ... 60 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.