Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 15:49
Soms maak ik dingen en gaan bekende Nederlanders hier in rijden... Dit keer was het een achtbaan:

YouTube: Dutch TV host Matthijs van Nieuwkerk tries out Oculus Rift

Leuk om te zien :) Nu is dit wel een van de mindere achtbanen die ik gemaakt heb, maar toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-10 00:33
boe2 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:02:
[...]

Maar Oculus maakt helemaal geen games. Heck: Facebook maakt OOK geen games. Ik snap de mentale stappen niet die je tot deze veronderstelling brengen.
Ik heb het ook over associatie.

Zelfs de oprichter van OR geeft zelf toe dat hij er net zo sceptisch over zou denken als de meesten hier als hij aan de andere kant zat.

Ik ga zelf ook niet van te voren beweren dat het per definitie slecht nieuws is, maar dat mensen zeer sceptisch zijn vind ik zeer begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:06:
[...]

Wat doen ze nu dan met Facebook.com? Toch ook geld verdienen met 'alleen maar' datamining en advertenties?
Ja maar die doelgroep is vele malen groter. Sowieso is het nog maar de vraag of hun virtuele wereld dan leading wordt aangezien er nu nog niets is. het vrijblijvend is en er concurrentie zal komen.

Verder worden hierboven leuke toepassingen van VR genoemd waar ik ook allemaal naar uit kijk, maar ik zie geen verdienmodellen voor Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

stimmits schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:19:
Soms maak ik dingen en gaan bekende Nederlanders hier in rijden... Dit keer was het een achtbaan:

Leuk om te zien :) Nu is dit wel een van de mindere achtbanen die ik gemaakt heb, maar toch!
Haha, was die van jouw?

De reactie was nogal overkill, maar het brengt wel het idee over naar de leek.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 17:38
Auredium schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:12:
Je kunt gewoon een virtueel auditorium hebben waarbij iedereen met een Oculus of andere VR google kan discussieren emt elkaar vanuit first person view.
Dit soort zaken dacht men bij second life ook te realiseren, echter gaat dit in de praktijk gewoon niet. Wat voegt een 3D bril toe waar het enige toegevoegde effect is dat het meer echt lijkt? Dit zijn dezelfde ideeen als
- een dokters bezoek: "als ik hier druk doet het daar pijn dokter, met je motion controls in de hand, headset op, occulus rift en webcam", niet beter als een echt dokter bezoek en totaal onpraktisch, krijg je de hele set ook vergoed van je verzekering? :P
- een virtueel klas lokaal: "Download nu de spiek-addon!", voegt ook niks toe, filmpje kijken werkt net zo goed (of slecht ;) )
- Virtuele bioscoop: Wie gaat er nu echt anderhalf uur doen alsof hij in een bioscoop zit. Wie wil er echt met iemand aan de andere kant van de wereld zo ontzettend graag naar de bioscoop. Leuk als grap maar toch is naar de echte bioscoop veel leuker...
Auredium schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:12:
Je kunt als architect gewoon in real-time 3D je creatie bewerken en er in rondlopen. Dat gaat nu ook maar door full HD schermpje op je bureau toch wat minder indrukwekkend.
Kijk dit zijn dus de praktische toepassingen, hetzelfde is te bedenken voor makelaars. Niet meer langs elk huis en allemaal afspraken maken maar of via funda het huis echt inkijken of bij de makelaar zelf de portfolio door kijken met de VR bril.

Hetzelfde is bijvoorbeeld te bedenken voor virtuele rijlessen, geen uitgebreide en volledige kamer in beslag nemende simulator maar gewoon een stuurtje en pedalen aangesloten op een pc. Allemaal simulaties draaien en daarna in de praktijk nog een aantal lessen. Kostenbesparend en zo weet je zeker dat je alle mogelijke verkeers-situaties een keer hebt getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Laatst online: 03-10 15:49
D4NG3R schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:24:
[...]

Haha, was die van jouw?

Ja gemaakt op het werk in de pauzes :) Vond het ook zeker wel overdreven maar je weet niet wat het teweeg kan brengen bij iemand die zo angstig is als Matthijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 12:29
boe2 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:54:
Bedankt om mijn punt te bewijzen 7(8)7

[...]

Ja hoor :')
En wederom geen argumenten... :>
FaceDown schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:01:
[...]

Dus jij gaat met geen enkel bedrijf in zee waarbij het om geld draait? Armzalig bestaan zul je dan hebben :D
Waar zeg ik dat? Ik heb nergens gezegd dat ik niet in zee ga met commerciele bedrijven. Heb je uberhaubt wel gelezen wat ik schreef? Ik krijg het vermoeden van niet want wat je nu doet is invulling geven aan iets wat ik nooit heb gezegd.

Wat voor zin heeft het nog om een discussie te voeren als mensen je uit maken voor rotte (boe2) of mensen je woorden verdraaien en er een eigen invulling aan geven?

Ik heb het hier gezien. Succes met discussie.... :w

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 17:33

Auredium

Informaticus Chaoticus

Strykeforce schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:25:
[...]

Dit soort zaken dacht men bij second life ook te realiseren, echter gaat dit in de praktijk gewoon niet. Wat voegt een 3D bril toe waar het enige toegevoegde effect is dat het meer echt lijkt? Dit zijn dezelfde ideeen als
- een dokters bezoek: "als ik hier druk doet het daar pijn dokter, met je motion controls in de hand, headset op, occulus rift en webcam", niet beter als een echt dokter bezoek en totaal onpraktisch, krijg je de hele set ook vergoed van je verzekering :P
- een virtueel klas lokaal: "Download nu de spiek-addon!", voegt ook niks toe, filmpje kijken werkt net zo goed (of slecht ;) )
- Virtuele bioscoop: Wie gaat er nu echt anderhalf uur doen alsof hij in een bioscoop zit. Wie wil er echt met iemand aan de andere kant van de wereld zo ontzettend graag naar de bioscoop. Leuk als grap maar toch is naar de echte bioscoop veel leuker...

[...]

Kijk dit zijn dus de praktische toepassingen, hetzelfde is te bedenken voor makelaars. Niet meer langs elk huis en allemaal afspraken maken maar of via funda het huis echt inkijken of bij de makelaar zelf de portfolio door kijken met de VR bril.

Hetzelfde is bijvoorbeeld te bedenken voor virtuele rijlessen, geen uitgebreide en volledige kamer in beslag nemende simulator maar gewoon een stuurtje en pedalen aangesloten op een pc. Allemaal simulaties draaien en daarna in de praktijk nog een aantal lessen. Kostenbesparend en zo weet je zeker dat je alle mogelijke verkeers-situaties een keer hebt getest.
Ho...hohoho... en dan bedoel ik niet de kerstman.

Toevallig spreek je met een Second Life veteraan. (nou ja, gezien het onderwerp niet geheel toevallig)
En het werkt WEL...iig van het auditorium. Ik heb jarenlang gezeten in een groep genaamd 'Philosophy House' welke een discussiegroep was over filosofie in SL. (Points out obviousness of name)
Die groep had ngewoon een groep boomstronken in een soort van makeshift auditorium en ik kan je mededelen dat alhoewel het tekstbased ging het concept wel degelijk op ging. Met lezingen en alles.

Waarom dit niet werkte uiteindelijk? Dat lag niet aan het concept maar aan Lindenlabs en adapotatie.'Ten eerste was Linden Labs feitelijk alleen maar geinteresseerd in omzet. Ze beheerden de servers en waren een virtuele makelaar en verder niets. Je kon zoongeveer alles doen maar wilde je wat bouwen dan moest je betalen. Je kunt wel stellen dat een groepje filosofen die echt overal vanaf kwamen (ik heb met mensen van zeker vier continenten gepraat (Europa - Afrika - N-Amerika en Z-Amerika) niet echt veel geld kan en zal neerleggen voor zoiets.

Een tweede probleem was dat Second Life zelf eigenlijk vrij dood was gegaan door negatieve commercie ejuist omdat er geen regels waren. But thats besides the point (Ik verwijs naar een oude blog van mij hier: Auredium's Hideout: Virtueel geld en andere tastbare zaken )

Het concept werkte echter wel.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel gezegd mensen hebben bepaald idee van het product waar visie van uit straalt, wat je vroeger had bij games maar die werden overgenomen door de grote uitgevers.

En zie maar wat er van die games is gebeurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 08:46
Kickstarter project Frog Fractions 2 heeft een stretch goal toegevoegd van $2 miljard om Oculus terug te kopen van Facebook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dio22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09-2024
Het grote gevaar zit hem wat mij betreft in het feit dat aandeelhouders van Facebook geen geduld hebben totdat de Rift een perfecte game bril is. Ze zullen ook snel resultaten willen zien op andere gebieden, iets met risico spreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:19
Zover ik weet bepaald nog altijd de ontwikkelaar wat men met de OR doet. Dus als deze slechts een game ervoor maakt en geen behoefte heeft om ook maar iets van Facebook eraan te koppelen dan werkt de OR gewoon zoals iedereen het wilt? Het zou misschien alleen kunnen dat in de OR zelf een kleine computer wordt gebouwd die allerlei dingen die je doet bijhoudt in een log en misschien met Facebook streamt, maar als dit bestemt is voor jouw account dan moet je nog altijd zijn ingelogd en dan kan je uiteraard weigeren, tenzij het zo wordt gemaakt dat de OR alleen werkt als je op Facebook bent ingelogd maar dat zou wel heel erg lomp zijn..

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

ChojinZ schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:29:
[...]
Wat voor zin heeft het nog om een discussie te voeren als mensen je uit maken voor rotte (boe2) of mensen je woorden verdraaien en er een eigen invulling aan geven?

Ik heb het hier gezien. Succes met discussie.... :w
Ik heb je uitgemaakt voor rotte, wie, wat, waar :?
En wederom geen argumenten... :>
Iedereen kan ze nochtans zien staan hoor. Ze negeren en dan "je post geen argumenten!" roepen werkt niet op een publiek forum.

Nogmaals: Je lijkt op je eentje een compleet andere discussie te voeren.

[ Voor 31% gewijzigd door boe2 op 27-03-2014 12:05 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 16:11
Leuke discussie is dit aan het worden over wie er wel of niet kan discussiëren, kunnen we het bij de inhoud houden, zou mij in ieder geval fijner lijken.

Feit is dat facebook en oculus (natuurlijk) een beeld schetsen wat goed is voor vr. Het exacte verdienmodel van facebook is nog niet helemaal duidelijk, dus we zullen moeten afwachten hoe het uit zal pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:47:
Zover ik weet bepaald nog altijd de ontwikkelaar wat men met de OR doet. Dus als deze slechts een game ervoor maakt en geen behoefte heeft om ook maar iets van Facebook eraan te koppelen dan werkt de OR gewoon zoals iedereen het wilt? Het zou misschien alleen kunnen dat in de OR zelf een kleine computer wordt gebouwd die allerlei dingen die je doet bijhoudt in een log en misschien met Facebook streamt, maar als dit bestemt is voor jouw account dan moet je nog altijd zijn ingelogd en dan kan je uiteraard weigeren, tenzij het zo wordt gemaakt dat de OR alleen werkt als je op Facebook bent ingelogd maar dat zou wel heel erg lomp zijn..
tja dat zeggen ze ontwikkelaars van de game industrie ook altijd, maar uitgevers "aandeelhouders" gaan voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

stimmits schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:19:

Nice! Het was eng genoeg voor 'm blijkbaar :D

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:23:
[...]

Ja maar die doelgroep is vele malen groter. [..], maar ik zie geen verdienmodellen voor Facebook
Dat is nu net het punt. Facebook verwacht dat over een x aantal jaar de hele wereld aan de VR zal zijn. En ik denk dat ze daarin gelijk gaan krijgen. Daar heb je je verdienmodel.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Strykeforce schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:25:
[...]

- een dokters bezoek: "als ik hier druk doet het daar pijn dokter, met je motion controls in de hand, headset op, occulus rift en webcam", niet beter als een echt dokter bezoek en totaal onpraktisch, krijg je de hele set ook vergoed van je verzekering? :P

[...]
Het werkt heus wel. Een webcam voegt al ontzettend veel toe in een (al dan zien zakelijk) gesprek met iemand. VR kan dit nog een stapje hoger tillen.
Waarom zou iemand niet met een vriend aan de andere kant van de wereld 'iets' in VR willen gaan doen? Dat jij je dat niet voor kunt stellen wil niet zeggen dat niemand dat wil.

Je ziet het overigens bij elke nieuwe technologie. Als ik een euro zou hebben voor elke persoon die heef gezegd dat e-mail niks zou worden, of het internet, of de computer, dan zou ik zelf OculusVR hebben kunnen kopen. Kortom; Niet zo narrow-minded, en sta open voor nieuwe technologie ipv meteen te roepen dat 'het toch niks kan worden'.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
Auredium schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:31:
[...]
Het concept werkte echter wel.
Ik geloof best dat een discussie groep online kan bestaan. Naast het feit dat dit niet iets is wat iedereen gaat doen zullen er vast meer mensen zijn die zo iets als dit deden.

Maar ik zie niet wat virtual reality toevoegt of beter kan ten opzichte van conference calls met presentatie mogelijkheden. (die er meer dan zat zijn voor geen gigantische bedragen).

Ik probeer alleen maar te zeggen dat het nut moet hebben om in een VR omgeving te zijn, het moet geen loze toevoeging zijn. Als ik met mensen wil praten en ik wil iemand zien dan wil ik ook echt iemand zien. Niet een avatar met een icoontje dat die aan het praten is, dan kan ik ook naar het plaatje in skype kijken.

Misschien dat we in de toekomst helemaal op kunnen gaan in VR maar ik denk dat we dan vele jaren verder zijn en dat het dan ook gemakkelijker misschien is.

Het concept van een discussie groep kan heel goed, alleen nog lang niet in een VR omgeving. Tenminste niet voor de massa, ik zeg niet dat het voor enkele gevallen ook niet gaat werken.
FaceDown schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:10:
Niet zo narrow-minded, en sta open voor nieuwe technologie ipv meteen te roepen dat 'het toch niks kan worden'.
Ten eerste heb ik een DK2 in bestelling en lees ten tweede m'n hele post. Het moet wat toevoegen is mijn boodschap, we moeten niet alles van de echte wereld meteen als kip zonder kop proberen om te zetten naar VR. Zo ver is het nu gewoon weg niet en hoogstwaarschijnlijk ook over een aantal jaar niet. Met "zo ver" bedoel ik dat het ook nuttig is in gebruik.

Je quote ook alleen het spul waarvan ik zeg dat ik zelf persoonlijk niet zie dat het gaat werken. Ik heb zelf genoeg ideeën waarmee het wel kan werken. We moeten alleen wel realistisch blijven, niet alles kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Strykeforce schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:16:
[...]
Ten eerste heb ik een DK2 in bestelling en lees ten tweede m'n hele post. Het moet wat toevoegen is mijn boodschap, we moeten niet alles van de echte wereld meteen als kip zonder kop proberen om te zetten naar VR. Zo ver is het nu gewoon weg niet en hoogstwaarschijnlijk ook over een aantal jaar niet.

Je quote ook alleen het spul waarvan ik zeg dat ik zelf persoonlijk niet zie dat het gaat werken. Ik heb zelf genoeg ideeën waarmee het wel kan werken. We moeten alleen wel realistisch blijven, niet alles kan.
Sorry had inderdaad de rest van je post niet goed gelezen. Ik denk ook niet dat men het voorbeeld van de dokter aanhaalt, om aan te geven dat we over 5 jaar allemaal naar een VR-dokter gaan. Het is meer om de 'onwetende' massa een idee te geven wat er allemaal mogelijk is met VR.
Persoonlijk denk ik dat het nog veel verder zal gaan dan we nu ooit kunnen vermoeden. Beeld (zien), en geluid (horen) zal op korte termijn bijna perfect nagemaakt kunnen worden, maar 'voelen' en 'ruiken' zijn ook (weliswaar minder) belangrijk en deze zintuigen blijven vooralsnog achter in VR-ontwikkeling. Ik denk dat hier dus nog de meeste winst te behalen gaat zijn over een aantal jaar. Als de ontwikkeling zo doorgaat dan verwacht ik binnen nu en 10 jaar echt 'presence' te kunnen voelen in een VR-wereld. De mogelijkheden worden dan pas echt eindeloos (en de problemen waarschijnlijk ook :P)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:05:
[...]

Dat is nu net het punt. Facebook verwacht dat over een x aantal jaar de hele wereld aan de VR zal zijn. En ik denk dat ze daarin gelijk gaan krijgen. Daar heb je je verdienmodel.
Jij denkt dat de hele wereld op binnen een paar jaar aan de VR zit ? Dat gaat de komende 10 jaar echt niet gebeuren. VR staat in de kinderschoenen. Ik geloof niet dat Facebook OR heeft gekocht om pas over 10 jaar geld te verdienen. Die hebben nog wel andere plannen om geld binnen te halen.

Kan me ook niet voorstellen dat aandeelhouders zoveel geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
FaceDown schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:22:
[...]
Ik denk ook niet dat men het voorbeeld van de dokter aanhaalt, om aan te geven dat we over 5 jaar allemaal naar een VR-dokter gaan. Het is meer om de 'onwetende' massa een idee te geven wat er allemaal mogelijk is met VR.
Maar dit soort voorbeelden beïnvloeden mensen negatief, mijn vriendin zat al met haar hoofd te schudden gisteren toen ze de demo en uitleg zag bij de wereld draait door. Als je het aan leken wilt uitleggen moet je juist met echte voorbeelden komen anders schrijft de massa het meteen af als "een dom stukje technologie voor nerds".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:32:
[...]

Jij denkt dat de hele wereld op binnen een paar jaar aan de VR zit ? Dat gaat de komende 10 jaar echt niet gebeuren. VR staat in de kinderschoenen. Ik geloof niet dat Facebook OR heeft gekocht om pas over 10 jaar geld te verdienen. Die hebben nog wel andere plannen om geld binnen te halen.

Ik denk eerder 5 jaar :), het zullen net smartphones zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:50
D4NG3R schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:24:
[...]
Ik weet niet. Ik heb de eerste versie op gehad en zo'n gast van audiokinetic waarschuwde mij vooraf dat ik moest blijven zitten. Hij had zelf ook mensen gehad die snel wegdoken of op gingen staan. Dat is wat moeilijk als je met twee touwtjes vast zit ^^
Zelf heb ik deze reactie overigens echt niet, maar dat is wellicht omdat ik drukker ben met de ervaring te ontleden dan er echt in op te gaan.
Overigens de combinatie van de Rift met 3d positional sound is echt erg indrukwekkend. Dat voegt toch net dat kleine beetje extra toe waardoor alles een stuk geloofwaardiger is. Ik zou echt niet bioshock durven te spelen met Rift en 3d positional sound. Een VR bril op zichzelf is niet genoeg om de ervaring compleet te maken IMO.

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 27-03-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Nou ja, de adaptatie van de mobiele telefoon naar de smartphone duurde in zijn geheel ongeveer 30 jaar. De Oculus Rift zal mogelijk dezelfde evolutie aannemen.waarbij nu de eerste modellen zoals de Oculus uitkomen en over 30 jaar iedereen een reguliere bril of lensimplantaat draagt.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:32:
[...]

Laten we over 10 jaar nog eens terugkijken naar je post en er hartelijk om lachen. Als ik jou 10 jaar geleden had verteld dat iedereen (basisschoolkinderen incluis) in 2014 zou rond lopen met een telefoon met HD scherm, snel internet en een quad core 2Ghz processor en 2GB ram, dan had je me ook voor gek verklaard (en velen met jou).
Jij beseft geloof ik niet echt wat de vooruitgang is geweest de afgelopen 10 jaar op technologiegebied. En ik kan je vertellen dat dit alleen nog maar sneller en sneller zal gaan. Kijk voor de grap is wat wij 10 jaar geleden voor telefoons hadden, wat voor computers, wat voor notebooks, hoe tablets eruit zagen, computers in auto's etc.
Facebook heeft OR niet gekocht om snel geld te maken. 2 miljard dollar is wisselgeld voor Facebook. Geen diepteinvestering die zichzelf in 6 jaar moet terugverdienen. Het is een investering die op lange termijn Facebook marktleider op gebied van VR moet maken.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:36:
[...]

Hehehe, jij bent wel erg positief :)
Je weet dat het behoorlijk wat jaartjes heeft geduurd voordat smartphones popullair zijn geworden. 1e smartphone stamt uit 1993. De smartphones werden pas populair met de Iphone in 2007. Daarvoor werden ze voornamelijk gebruikt door de techies.

Net als smartphones zal VR ook verder moeten ontwikkelen voordat het pas echt interessant wordt oor het grote publiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:36:
[...]
Ik denk niet dat het zo snel zal lopen.
VR heeft een lange periode gehad waarin het niet populair meer was.
Maar ik zie de huidige stand meer als de vroege iPAQ uit 2000 ... toen heeft het nog 7 jaar geduurd voordat er eerste smartphone voor de massa kwam (iPhone en Android een jaar later) en nu nog heeft niet iedereen een smartphone.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Auredium schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:39:
Nou ja, de adaptatie van de mobiele telefoon naar de smartphone duurde in zijn geheel ongeveer 30 jaar. De Oculus Rift zal mogelijk dezelfde evolutie aannemen.waarbij nu de eerste modellen zoals de Oculus uitkomen en over 30 jaar iedereen een reguliere bril of lensimplantaat draagt.
Hoe jij aan die 30 jaar komt weet ik niet, maar ik had mijn eerste mobiele telefoon rond 1998. Toen begonnen die dingen een beetje mainstream te worden. Je kon er niks meer mee dan bellen en sms'en. En kijk even wat er in krap 16 jaar tijd is gebeurd? Ik heb nu een full HD telefoon met weet-ik-hoeveel cored, 16GB geheugen, 2GB RAM, 4G internet etc..

Natuurlijk had je ver daarvoor al dingen als satelliettelefoons, maar die waren lang niet voor iedereen bereikbaar. Het is niet eerlijk om de huidige status van VR te vergelijken met die tijd. Dat station zijn we allang gepasseerd. Binnen enkele maanden zullen de VR-toepassingen werkelijkheid zijn; Google maps in VR, games in VR en noem maar op. Het gaat ECHT geen 30 jaar duren voordat iedereen zo'n ding heeft. 5-10 jaar vind ik al een stuk realistischer. Kijk anders even naar de opkomst van de tablet en hoe snel dat is gegaan. Ik verwacht eerder dat VR een dergelijk tijdspad zal gaan volgen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

rickiii schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:47:
[...]

Ik denk niet dat het zo snel zal lopen.
VR heeft een lange periode gehad waarin het niet populair meer was.
Maar ik zie de huidige stand meer als de vroege iPAQ uit 2000 ... toen heeft het nog 7 jaar geduurd voordat er eerste smartphone voor de massa kwam (iPhone en Android een jaar later) en nu nog heeft niet iedereen een smartphone.
IEDEREEN heeft een smartphone nu. De mensen die er nu nog geen hebben, zullen er waarschijnlijk over 10 jaar ook nog geen hebben. Dat is dan zeker ook niet de doelgroep van de OR.

Het gaat ook echt geen 7 jaar meer duren voordat er een VR-bril voor de massa uitkomt. Dat tijdperk hebben we in feite al gehad omdat VR simpelweg niet goed werkte. Resolutie te laag, geen headtracking en noem maar op.
De Rift gaat al geschikt zijn voor de massa. Dan volgt Sony met Morpheus en waarschijnlijk niet lang daarna vele anderen. Ik wed dat er al tientallen ontwerpen in China klaarliggen om geproduceerd te gaan worden.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:45:
[...]
De smartphones werden pas populair met de Iphone in 2007. Daarvoor werden ze voornamelijk gebruikt door de techies.
De reden daarvoor was dat het niet betaalbaar was voor de gewone consument en niet gebruiksvriendelijk, waardoor de prijs-kwaliteit-verhouding bijzonder beroerd was. Het ziet er nu naar uit dat dit geen struikelblokken voor de OR zullen zijn. Ze willen tegen kostprijs gaan leveren, en uiteindelijk is het niets anders dan een externe monitor. Als ze de software een beetje slim maken dan is gebruiksvriendelijkheid geen issue.
Het enige struikelblok wat ik momenteel nog zie is het gebrek aan content. Maar ook dat gaat geen jaren duren voordat dat flink uitgebreid zal gaan worden. Natuurlijk kan men wel direct starten met enkele games, films, demo's etc. Fun is eigenlijk al gegarandeerd/

[ Voor 6% gewijzigd door FaceDown op 27-03-2014 13:56 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:52:
[...]

De Rift gaat al geschikt zijn voor de massa. Dan volgt Sony met Morpheus en waarschijnlijk niet lang daarna vele anderen. Ik wed dat er al tientallen ontwerpen in China klaarliggen om geproduceerd te gaan worden.
De Rift is helemaal niet geschikt voor de massa. :X
Niet iedereen heeft een dikke pc thuis staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Vergeet niet de natuurlijk weerstand van mensen tegen dingen die extreem anders zijn dan wat mensen kennen.
En idd een dikke pc! De eerste CV gaat op meer dan full hd draaien dus ik verwacht dat de meeste tweakers al diep in de buidel moeten tasten.

De meeste gewone consumenten gebruiken een laptop, en dan nog het liefst een met een goede prijs, en die vervangen ze pas als die kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:56:
[...]

De Rift is helemaal niet geschikt voor de massa. :X
Niet iedereen heeft een dikke pc thuis staan
Aangezien de snelheid van pc's elke 2 jaar verdubbelt is het geen lange termijn issue. Overigens denk ik dat je ook met een huis-tuin-en-keuken pc leuke dingen met de Rift kan doen. Niet iedereen hoeft de nieuwste games op de allerhoogste image quality settings te kunnen spelen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

FaceDown schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:49:
[...]

Hoe jij aan die 30 jaar komt weet ik niet, maar ik had mijn eerste mobiele telefoon rond 1998. Toen begonnen die dingen een beetje mainstream te worden. Je kon er niks meer mee dan bellen en sms'en. En kijk even wat er in krap 16 jaar tijd is gebeurd? Ik heb nu een full HD telefoon met weet-ik-hoeveel cored, 16GB geheugen, 2GB RAM, 4G internet etc..

Natuurlijk had je ver daarvoor al dingen als satelliettelefoons, maar die waren lang niet voor iedereen bereikbaar. Het is niet eerlijk om de huidige status van VR te vergelijken met die tijd. Dat station zijn we allang gepasseerd. Binnen enkele maanden zullen de VR-toepassingen werkelijkheid zijn; Google maps in VR, games in VR en noem maar op. Het gaat ECHT geen 30 jaar duren voordat iedereen zo'n ding heeft. 5-10 jaar vind ik al een stuk realistischer. Kijk anders even naar de opkomst van de tablet en hoe snel dat is gegaan. Ik verwacht eerder dat VR een dergelijk tijdspad zal gaan volgen.
De eerste mobiele telefoons kwamen eind jaren 70 op de markt en waren grote bakbeesten. In de jaren 90 kwamen de compactere mobiele telefoons op de markt zoals de Nokia modellen 3310 enzo. In de tweede helft van het laatste decennium kwamen de eerste smartphone op de markt.

Je moet van VR brillen een vergelijkbare curve verwachten. Technologie komt versnelt uit momenteel maar VR technologie is nieuwe techniek voor de samenleving en vereist adaptatie. Het valt te verwachten dat Oculus de markt zal open breken en hoge verkoopcijfers kan halen ant het word toch goed gevolgt. Wat dat betreft is het wel in-huis en nog steeds aardig geeky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-10 00:33
Ik been zeer hoopvol over VR maar het is zeer moeilijk goede voorspellingen te doen over hoe het zal aan slaan op dit moment en binnen welke tijd:

is het zoals smartphones? (bijna iedereen heeft er eentje)
is het zoals de 3d hype op TV's ? (hype die eens in de zoveel tijd komt en weer gaat)
is het zoals concoles? (voor een bepaalde doelgroep, maar veel mensen hebben er niks mee)

Voor mijn gevoel mogen we al blij zijn als het een vrij standaard uitrusting wordt bij je pc/console (zoals een controller). Het heeft de potentie om veel meer te zijn, maar dat is koffiedik kijken (imo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:45:
[...]

Hehehe, jij bent wel erg positief :)
Je weet dat het behoorlijk wat jaartjes heeft geduurd voordat smartphones popullair zijn geworden. 1e smartphone stamt uit 1993. De smartphones werden pas populair met de Iphone in 2007. Daarvoor werden ze voornamelijk gebruikt door de techies.

Net als smartphones zal VR ook verder moeten ontwikkelen voordat het pas echt interessant wordt oor het grote publiek
Deze technologische vooruit gang loopt toch ook veel anders dan in het jaar 2014?
De 1993 smartphones kosten waren hoog en de functies waren beperkt in tegenstelling tot de OCR waar de prijsklasse 300 euro en de meeste technologische ziektes eruit zijn gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
>30k Karma en dan niet weten dat het op T.net gewenst is om een reactie te editen in plaats van te spammen (of je hebt er gewoon schijt aan). Jammer.

OT:
Ik hoop echt dat Sony de Morpheus ook voor Mac/Windows geschikt maakt want een VR-bril wil ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:07:
[...]

Deze technologische vooruit gang loopt toch ook veel anders dan in het jaar 2014?
De 1993 smartphones kosten waren hoog en de functies waren beperkt in tegenstelling tot de OCR waar de prijsklasse 300 euro en de meeste technologische ziektes eruit zijn gehaald.
Maar niet alle technologische ziektes zijn oplost. Een groot probleem is nog steeds motion sickness. Daar is nog geen goede oplossing voor gevonden, en dat is toch echt wel een deal breaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:19
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:41:
[...]

tja dat zeggen ze ontwikkelaars van de game industrie ook altijd, maar uitgevers "aandeelhouders" gaan voor
Gelukkig hebben niet alle ontwikkelaars dat probleem. Zo wil ik erg graag aan de slag met de OR en zal voor geen goud allemaal Facebook meuk in mijn software toevoegen. Misschien maar even wachten op wacht de DevKit2 zal brengen :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Auredium schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:00:
[...]

De eerste mobiele telefoons kwamen eind jaren 70 op de markt en waren grote bakbeesten. In de jaren 90 kwamen de compactere mobiele telefoons op de markt zoals de Nokia modellen 3310 enzo. In de tweede helft van het laatste decennium kwamen de eerste smartphone op de markt.

Je moet van VR brillen een vergelijkbare curve verwachten. Technologie komt versnelt uit momenteel maar VR technologie is nieuwe techniek voor de samenleving en vereist adaptatie. Het valt te verwachten dat Oculus de markt zal open breken en hoge verkoopcijfers kan halen ant het word toch goed gevolgt. Wat dat betreft is het wel in-huis en nog steeds aardig geeky.
Vergeet niet dat de eerste VR-brillen ook al 15 jaar geleden (wilde gok) beschikbaar waren. Volgens mij kun je dit prima vergelijken met de eerste smartphones. In ieder geval zal het zeker geen 25 jaar gaan duren. Kijk anders even waar we 25 jaar geleden stonden op computer-gebied. Toen speelden we net geen 'pong' meer op de tv met een kastje met een draaiknop. Die situatie is niet vergelijkbaar met VR als je kijkt wat er nu al mogelijk is met de OR.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Of het al dan niet mainstream zal aanslaan is een zorg van facebook. De gamers die geinteresseerd waren in de Rift krijgen sowieso hun product.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:04

Qon

[...]

Wellicht al vaker gezegd, maar de 'Oculus Rift' was zeker niet de eerste VR bril. De eerste telefoon had ook geen gyroscoop functie etc. Dus ik denk we al redelijk op weg zijn met de curve, en niet meer in het beginstadium. Daarnaast denk ik ook dat in tijden van de mobiele telefoon, het een stuk lastiger was om groot publiek te bereiken met iets wat door veel mensen nog als gimmick / nerd iets werd gezien.

Op dit moment is er een enorm platform wat Oculus kan introduceren, en dat platform is de Facebook. Hiermee bereik je in één keer, heel de wereld.

Ik ben echter wel benieuwd wat voor 'functionele' toepassing de Oculus Rift kan hebben, want juist de 'functionele' toepassing van de mobiele telefoon heeft het in eerste instantie zo groot gemaakt als het nu is; Je bent altijd bereikbaar.

Wat zou de OR nu eigenlijk de functionele toepassing kunnen zijn? Wat zou de OR onmisbaar kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:11:
[...]

Maar niet alle technologische ziektes zijn oplost. Een groot probleem is nog steeds motion sickness. Daar is nog geen goede oplossing voor gevonden, en dat is toch echt wel een deal breaker
Volgens mij is dat probleem in de DK2 al grotendeels opgelost en dat zal in CV1 waarschijnlijk alleen maar beter worden. Ik heb althans nog geen berichten gezien van mensen die misselijk werden van de DK2.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Qon schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:18:
Wat zou de OR nu eigenlijk de functionele toepassing kunnen zijn? Wat zou de OR onmisbaar kunnen maken?
Iedereen naakt op straat 8)

Controleer de controleurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 14:18:
[...]

Volgens mij is dat probleem in de DK2 al grotendeels opgelost en dat zal in CV1 waarschijnlijk alleen maar beter worden. Ik heb althans nog geen berichten gezien van mensen die misselijk werden van de DK2.
Nee dit probleem is niet opgelost. Ze hebben het weten het te verminderen door een hogere resolutie, lagere latency en minder motion blur. Maar een aantal facetten van motion sickness zijn nu nog niet op te lossen.

http://www.oculusvr.com/b...game-developers-can-help/
Things developers can’t easily fix

Disparity between focus depth and vergence. Like 3D movies, almost all HMDs, including the Rift, present the image at a single distant focal plane, which means that unlike the real world, the brain cannot sense any depth information from the focus of the lens in the eyes. Instead the brain gets depth from the stereo pair of images by measuring how much the eyes have to rotate toward each other to look at an object – this is called “vergence”.Vergence and focus disparity - from the Journal of Vision
Disparity between vergence and focus (from the Journal of Vision). In this diagram the VR focus is closer than reality, however in the Rift (with A lenses) the focus is always at infinity and further away than reality.

Some people get a very poor sense of 3D from vergence alone (I am one of them), but usually this doesn’t cause any problems – they just don’t see the 3D effect very strongly. But there are a few people for whom the disparity between between eye vergence and lens focus causes problems. Usually they feel eye-strain and tiredness rather than the more severe side-effects, but it still limits the play time and enjoyment. Unfortunately there’s currently no practical way to add focus information to individual pixels, so there are no good technical solutions to this problem yet[3], but I include it for completeness.

Disparity in apparent motion between visual and vestibular stimuli. The disagreement between what your eyes are telling you and what your inner ear is saying is at the heart of most existing forms of motion sickness (such as sea and travel sickness), and the same is true inside VR. In VR your eyes tell you you’re running and jumping through a world, but your inner ear says you’re sitting at a desk. This is actually the reverse of most real-world motion sickness where your eyes say you are stationary, but your ears say you’re being tossed around. Either way, it’s the same fundamental disagreement, and unless your game is one where the protagonist is still most of the time (and there are a few), there’s not a great deal developers can do about it. It’s a complex subject that is not well-understood, but we at Oculus will do a follow-up blog post talking about what we do know.
Dit is ook een interessant gedeelte wat wel laat zien dat VR nog niet geschikt is oor de massa
We all need to educate new users on what to do before they jump with both feet into virtual worlds. This is difficult, especially right now when people get their exciting new dev kit and there is a room with twenty people all scrambling to try it on. Oculus can help by making the calibration process simpler and more intuitive, and we now have a standalone calibration utility that generates named user profiles that all VR games can read. This allows users to adjust the rendering to their unique facial shape and size, and means they will only have to do it once and can then play without using console variables or editing config files. Please incorporate the data from these profiles into your game code, help us encourage players to use it rather than just accepting the defaults, and please also encourage them to take things slow at first. VR is very intense and can take some getting used to.
Nog teveel haken en ogen om geaccepteerd te worden door de massa

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denk ik een gat in de markt zou zijn, is "real life content". 3D 360-graden foto's, waardoor je in feite een VR Streetview krijgt. Wie wil er nou niet bovenop de Mount Everest, Burj Khalifa of 1WTC staan? Of midden in het regenwoud, of onderwater in de grootste koraalriffen, etc.
En moet tegenwoordig iets werkelijk meer zijn dan een gimmick om een €300 kostend apparaat te verkopen? Volgens mij kom je al een heel eind met virtuele achtbanen en "VR Nintendogs". Niet iedereen met geld is namelijk een Tweaker die allerlei technische hoogstandjes verwacht, het gros wil denk ik gewoon de beleving van VR meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

[...]

Wellicht al vaker gezegd, maar de 'Oculus Rift' was zeker niet de eerste VR bril. De eerste telefoon had ook geen gyroscoop functie etc. Dus ik denk we al redelijk op weg zijn met de curve, en niet meer in het beginstadium. Daarnaast denk ik ook dat in tijden van de mobiele telefoon, het een stuk lastiger was om groot publiek te bereiken met iets wat door veel mensen nog als gimmick / nerd iets werd gezien.

Op dit moment is er een enorm platform wat Oculus kan introduceren, en dat platform is de Facebook. Hiermee bereik je in één keer, heel de wereld.

Ik ben echter wel benieuwd wat voor 'functionele' toepassing de Oculus Rift kan hebben, want juist de 'functionele' toepassing van de mobiele telefoon heeft het in eerste instantie zo groot gemaakt als het nu is; Je bent altijd bereikbaar.

Ik reken de eerdere VR brillen niet echt mee om verschillende redenen; Ze waren vaak Technologisch niet ver genoeg (Zeker de moddelen van de jaren 80 en 90 niet) of hadden eigenlijk geen echte userbase.

Waarin Oculus revolutionair is is dat het technologisch ver genoeg is, er een consumentenprijs op word geprikt en misschien wel belangrijker er nu al een hyp is die massa's geinteresseerde teweeg brengt.

Het is in dat licht dat ik de Oculus zie als baanbrekend; Veel mensen hebben altijd al VR gewild maar de producten waren vaak lomp en duur en als gevolg was de daadwerkelijke usermarkt erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:04:
Wat denk ik een gat in de markt zou zijn, is "real life content". 3D 360-graden foto's, waardoor je in feite een VR Streetview krijgt. Wie wil er nou niet bovenop de Mount Everest, Burj Khalifa of 1WTC staan? Of midden in het regenwoud, of onderwater in de grootste koraalriffen, etc.
En moet tegenwoordig iets werkelijk meer zijn dan een gimmick om een €300 kostend apparaat te verkopen? Volgens mij kom je al een heel eind met virtuele achtbanen en "VR Nintendogs". Niet iedereen met geld is namelijk een Tweaker die allerlei technische hoogstandjes verwacht, het gros wil denk ik gewoon de beleving van VR meemaken.
Dat hele real life content is dan toch ook niet meer dan een gimmick? Alsof iedereen elke week naar Omniversum gaat of naar dat 360 graden ding? (in 1 of ander dierenpark).

Beste poging die ik zou kunnen bedenken is racegames, maar daar is het aantal van 'echte simmers', geen supergrote markt (zeker niet 'commercieel' - de 'gewone' mens kent games als Rfactor or iracing niet eens), maar heb je denk ik wel een aardig afzetmarkt te pakken.

Ik zie er zelf helemaal niets in, er zitten zoveel kanttekeningen aan dat het praktisch nut ervan imho niet verder komt dan een leuke gimmick, nooit een gemeengoed zal worden in de gamerswereld (laat staan daarbuiten).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk is het niet meer dan een gimmick. Maar zoals ik al zei, we leven in een tijd waarin smartphones van ruim €600 als warme broodjes over de toonbank vliegen. Hebben die dan echt zoveel essentiële, functionele meerwaarde tov een telefoon van pak 'm beet €200?
Ik verwacht niet dat iedereen over 5 jaar een VR-headset heeft, zoals bij smartphones wel het geval was, maar het moet toch wel een flink eind in de buurt van de consolemarkt kunnen komen. Of zijn we het succes van de Wii (uiteindelijk ook maar een gimmick) alweer vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 18:39
Verwacht zelf hetzelfde als wat de poster boven me zegt.
Ik ben ook ontzettend nieuwsgierig en enthousiast over de VR ontwikkelingen en denk dat we allang uit de begin fase zijn van de VR ontwikkeling. We staan misschien aan het begin van de goede, realistische en betaalbare VR ontwikkeling.

Ik zou graag ook eens zon ding dolgraag willen proberen met een demo of in TF2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Axelfoley007 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:49:
Verwacht zelf hetzelfde als wat de poster boven me zegt.
Ik ben ook ontzettend nieuwsgierig en enthousiast over de VR ontwikkelingen en denk dat we allang uit de begin fase zijn van de VR ontwikkeling. We staan misschien aan het begin van de goede, realistische en betaalbare VR ontwikkeling.
Al lang uit de begin fase :?
Het eerste consumenten model moet nog op de markt komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

[...]

Anno 2014 is dat niet meer nodig: een functionele behoefte. De bedrijven maken ons wel wijs dat we het nodig hebben en de "domme" massa trapt er wel in. De rest volgt dan wel omdat iedereen het dan al heeft.

Het feit dat facebook OR koopt, is gewoon het bewijs dat VR er komt. In welke vorm dan ook: het komt er. Het is gewoon de volgende stap in een nutteloos toestel dat iedereen binnen afzienbare tijd zal hebben.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Facebook PR-machine is al op gang aan het komen, zo te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lW6il6I.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:13

FlyEragon

Alien Monkeys

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:16:
Ind, al gezien. Vraag me af of het werkelijk waar is eerlijk gezegd. Facebook heeft vast een legertje aan dat soort mensen die overal positieve inbreng zullen proberen te doen, maar dezelfde tekst copy-pasten zijn ze volgens mij te slim voor. Of een amateur FB-boost poppetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
http://oculusstreetview.e...016&q=3&s=false&heading=0

Erg gaaf, en idd iets waarmee niet gamers zich kunnen vermaken. (de opzet is nu natuurlijk gericht op nerds maar in een beter UI kan dit wel aanspreken)
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:16:
Er zit inhoudelijk wel iets in. Ik hoop zelfs dat deze berichten rechtstreeks van de PR afdeling van facebook komen. De kans dat ze waar zijn is dan namelijk groter!

[ Voor 15% gewijzigd door CILLER op 27-03-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:22:
Natuurlijk is het niet meer dan een gimmick. Maar zoals ik al zei, we leven in een tijd waarin smartphones van ruim €600 als warme broodjes over de toonbank vliegen. Hebben die dan echt zoveel essentiële, functionele meerwaarde tov een telefoon van pak 'm beet €200?
Ik verwacht niet dat iedereen over 5 jaar een VR-headset heeft, zoals bij smartphones wel het geval was, maar het moet toch wel een flink eind in de buurt van de consolemarkt kunnen komen. Of zijn we het succes van de Wii (uiteindelijk ook maar een gimmick) alweer vergeten?
Een gimmick voor het gezin of een gimmick voor de 'nerd', erg groot verschil. Zeker in geval van de Wii, dat ding was een praktisch ontwerp dat meteen in de gehele linie van de Wii werd toegepast, waarmee ook praktische problemen meteen werden verholpen. Multiplayer, sociale interactie (Mario party etc), toepasbaarheid in games (volgens mij was er geen enkele Wii game die de wii-mote niet ondersteunde).

Een telefoon is dan ook totaal niet te vergelijken, die heeft zo'n groot meer mogelijkheden tov de rift (ik zie jou niet in de trein met zo'n ding opzitten of over straat lopend). Geld speelt geen rol meer als het 'de massa' kan bereiken.

Het is ook niet zozeer of het product an sich aan gaat slaan, maar of de 'alternatieven' misschien niet gewoon beter zijn. Neem bijvoorbeeld Illumiroom (of de latere beamer-sidescreens), als dit een betaalbaar systeem zal worden, zal dat op de console zoveel groter aanslaan dan een VR brilletje (wil je multiplayer ben je dus al 600 euro kwijt en kan je nog maar 2 man).

Daarbij is maar de vraag wat Sony met zijn VR gaat doen, exclusief PS4, semi-PC, als concurrent op Rift of juist als samenwerkend product, als die markt al niet zo groot is en er komen meer producten (zal me niets verbazen dat er nog een kickstarter komt voor een VR ding als 'haat' richting facebook).

Nee, moet ik inzetten op de 'nutteloze gimmicks die mensen toch wel kopen', wordt het de healthwatch/smartwatch.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:03:
[...]

Nee dit probleem is niet opgelost. Ze hebben het weten het te verminderen door een hogere resolutie, lagere latency en minder motion blur. Maar een aantal facetten van motion sickness zijn nu nog niet op te lossen.

http://www.oculusvr.com/b...game-developers-can-help/

[...]

Dit is ook een interessant gedeelte wat wel laat zien dat VR nog niet geschikt is oor de massa

[...]

Nog teveel haken en ogen om geaccepteerd te worden door de massa
Als je je eigen stuk goed leest dan staat daarin dat slechts een enkeling last heeft van die effecten. Zo heb je ook mensen die last hebben van plasmatrails, of het regenboogeffect bij projectie. Helaas pindakaas voor die lui.
Ikzelf (en de meeste mensen die ik ken) hebben nooit last van wagenziekte of zeeziekte. Verder speelt dat probleem natuurlijk ook al bij 'normale' 3D-spellen. Ook daar heb je mensen die beweren er ziek van te worden.

Dat dit de reden is dat VR nog niet door de massa geaccepteerd gaat worden, is natuurlijk nonsens.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Auredium schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:05:
[...]

Ik reken de eerdere VR brillen niet echt mee om verschillende redenen; Ze waren vaak Technologisch niet ver genoeg (Zeker de moddelen van de jaren 80 en 90 niet) of hadden eigenlijk geen echte userbase.
Net als de eerste mobiele telefoons in de jaren 70-90 dus.
Waarin Oculus revolutionair is is dat het technologisch ver genoeg is, er een consumentenprijs op word geprikt en misschien wel belangrijker er nu al een hyp is die massa's geinteresseerde teweeg brengt.

Het is in dat licht dat ik de Oculus zie als baanbrekend; Veel mensen hebben altijd al VR gewild maar de producten waren vaak lomp en duur en als gevolg was de daadwerkelijke usermarkt erg klein.
Dus vergelijkbaar met de situatie eind jaren 90 voor mobiele telefonie, toen mobiele telefoons ook voor iedereen betaalbaar begonnen te worden. Een slechts een paar jaar tijd had iedereen opeens zo'n ding (Nokia 3310 etc).

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:41:
[...]
Het is ook niet zozeer of het product an sich aan gaat slaan, maar of de 'alternatieven' misschien niet gewoon beter zijn. Neem bijvoorbeeld Illumiroom (of de latere beamer-sidescreens), als dit een betaalbaar systeem zal worden, zal dat op de console zoveel groter aanslaan dan een VR brilletje (wil je multiplayer ben je dus al 600 euro kwijt en kan je nog maar 2 man).
Yeah right Illumiroom :o
Sorry hoor maar VR heeft tig keer meer mogelijkheden dan een veredeld ambi light systeem. En Illimiroom is idd een stuk betaalbaarder
“I wouldn’t expect you’ll see that,” Penello said when asked if we’re likely to see Illumiroom greenlit for release. “It’s very, very cool tech but it’s, like, for a consumer, it requires projectors and things. It’s really super-neat if you’re in the lab and you’ve got Microsoft money and you could totally set up this awesome lab, but... we looked at it, but for an average customer it’s, like, thousands of dollars [for the set up]."
Klinkt ook erg praktisch qua setup...
FaceDown schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:53:
[...]

Als je je eigen stuk goed leest dan staat daarin dat slechts een enkeling last heeft van die effecten. Zo heb je ook mensen die last hebben van plasmatrails, of het regenboogeffect bij projectie. Helaas pindakaas voor die lui.
Ikzelf (en de meeste mensen die ik ken) hebben nooit last van wagenziekte of zeeziekte. Verder speelt dat probleem natuurlijk ook al bij 'normale' 3D-spellen. Ook daar heb je mensen die beweren er ziek van te worden.

Dat dit de reden is dat VR nog niet door de massa geaccepteerd gaat worden, is natuurlijk nonsens.
Er staat helemaal niet dat weinig mensen er last van hebben. En wat is dat nou weer voor redenatie... "ik heb er geen last van dus het is geen probleem". Er zijn tig meldingen van mensen die misselijk worden met de OR. Je leest toch dat er allemaal maatregelen getroffen moeten worden om nieuwe gebruikers te laten wennen aan VR.

Maar het is ook niet boeiend dat jij het nonsens vindt. Gelukkig nemen ze bij OR het probleem wel serieus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:15:
[...]
Er staat helemaal niet dat weinig mensen er last van hebben.
Some people get a very poor sense of 3D from vergence alone [..] But there are a few people [..]
En wat is dat nou weer voor redenatie... "ik heb er geen last van dus het is geen probleem". Er zijn tig meldingen van mensen die misselijk worden met de OR.
Bron waarin staat dat mensen misselijk worden van de DK2 of de Crystal Cove?

En trouwens, ik zeg niet ik heb geen last ervan dus het is geen probleem; ik zeg alleen dat zeer weinig mensen last van wagenziekte hebben in verhouding. Als alleen die mensen last zouden kunnen krijgen van misselijkheid dan is het dus absoluut geen reden dat het product door de massa niet geaccepteerd zou kunnen worden. Ik zeg dus niet dat ik het nonsens vind maar dat het nonsens is.

[ Voor 26% gewijzigd door FaceDown op 27-03-2014 17:22 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat aan precies hetzelfde te denken, maar dan aan video! Los van het feit dat het me top lijkt om te vliegen in Prepar3D met de Rift (en wellicht ook wat te racen) zou ik het helemaal niet verkeerd vinden om op een rustig moment een keertje een uur lang 'in Noorwegen' op een berg te zitten om van het uitzicht te genieten! Foto's zijn dan wel aardig maar bewegend beeld is natuurlijk stukken beter. En met bewegend beeld bedoel ik dan dat je wel ergens zit maar alles om je heen leeft. Een foto oogt al snel doods, natuurlijk. Ik betaal graag 20 euro voor een uurtje 3D footage van een of ander land. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:19:
quote:
Some people get a very poor sense of 3D from vergence alone [..] But there are a few people [..]

quote:
En wat is dat nou weer voor redenatie... "ik heb er geen last van dus het is geen probleem". Er zijn tig meldingen van mensen die misselijk worden met de OR.
Ja pak er even lekker selectief 1 punt uit dat hele verhaal.... Dat andere punt (de mismatch met wat je ziet en wat je lichaam voelt) heeft iedereen last van in meer of mindere mate.
Bron waarin staat dat mensen misselijk worden van de DK2 of de Crystal Cove?

En trouwens, ik zeg niet ik heb geen last ervan dus het is geen probleem; ik zeg alleen dat zeer weinig mensen last van wagenziekte hebben in verhouding. Als alleen die mensen last zouden kunnen krijgen van misselijkheid dan is het dus absoluut geen reden dat het product door de massa niet geaccepteerd zou kunnen worden. Ik zeg dus niet dat ik het nonsens vind maar dat het nonsens is.
De tijd zal leren hoeveel mensen last krijgen met de dk2.Tot nu hebben weinig mensen hem in handen. En wat loop je nou te lullen dat motion sickness nonsens is. Ze hebben het voor de sier verbetert in de dk2 ? Nogmaals het doet er niet toe wat jij vind, of denkt als feit te kunnen deponeren.

OR is er iig druk mee bezig. Ben blij dat jij niet in het ontwikkel team zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:48:
[...]

Ja pak er even lekker selectief 1 punt uit dat hele verhaal.... Dat andere punt (de mismatch met wat je ziet en wat je lichaam voelt) heeft iedereen last van in meer of mindere mate.
Nee hoor. Ik reageer alleen op een opmerking die jij maakt. Nogmaals; Ik heb veel mensen gehoord die klaagden over misselijkheid van DK1, en nog geen die dezelfde klachten hadden bij CC en DK2.
[...]

De tijd zal leren hoeveel mensen last krijgen met de dk2.Tot nu hebben weinig mensen hem in handen. En wat loop je nou te lullen dat motion sickness nonsens is. Ze hebben het voor de sier verbetert in de dk2 ? Nogmaals het doet er niet toe wat jij vind, of denkt als feit te kunnen deponeren.

OR is er iig druk mee bezig. Ben blij dat jij niet in het ontwikkel team zit ;)
Als we het over de OR hebben dan hebben we het over de CC en DK2 versies. Ik heb nooit gezegd dat motion sickness in DK1 geen probleem was! Dat probleem lijkt grotendeels (of wellicht helemaal) opgelost in DK2. Het is onzinnig om de problemen van een inmiddels achterhaalde alfaversie te spreken. Deze zal namelijk zeker niet als zodanig worden gereleased en deze problemen zullen dus ook zeker niet een release naar de massa in de weg staan.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:35:
En met bewegend beeld bedoel ik dan dat je wel ergens zit maar alles om je heen leeft. Een foto oogt al snel doods, natuurlijk. Ik betaal graag 20 euro voor een uurtje 3D footage van een of ander land. ;)
Waarom niet gelijk een volwaardige rondleiding door bijv. het Colosseum, of een safaritocht? Of misschien zelfs een rondleiding door het hoofdkantoor van Facebook van Zuckerberg zelf?
Het is natuurlijk niet net zo goed als er in persoon bij zijn, maar het is wel het dichtstbij dat je (goedkoop) kunt komen. De toeristensector zou er bakken met geld mee kunnen verdienen.

De eerste generatie VR-headsets hoeft sowieso nog geen miljoenen exemplaren te verkopen om een succes te zijn. Het gaat erom dat genoeg serieuze contentmakers ermee aan de slag gaan, dan komt het publiek vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 18:04:
[...]

Nee hoor. Ik reageer alleen op een opmerking die jij maakt. Nogmaals; Ik heb veel mensen gehoord die klaagden over misselijkheid van DK1, en nog geen die dezelfde klachten hadden bij CC en DK2.
Nee jouw letterlijke woorden waren "Als je je eigen stuk goed leest dan staat daarin dat slechts een enkeling last heeft van die effecten"
[...]

Als we het over de OR hebben dan hebben we het over de CC en DK2 versies. Ik heb nooit gezegd dat motion sickness in DK1 geen probleem was! Dat probleem lijkt grotendeels (of wellicht helemaal) opgelost in DK2. Het is onzinnig om de problemen van een inmiddels achterhaalde alfaversie te spreken. Deze zal namelijk zeker niet als zodanig worden gereleased en deze problemen zullen dus ook zeker niet een release naar de massa in de weg staan.
Ik bracht het punt van motion sickness naar voren omdat iemand riep dat bijna geen technische issues meer zijn. De DK2 zal inderdaad beter bestemd zijn tegen de verschijnselen maar het is nog veel te vroeg om te roepen dat het probleem is opgelost. De meeste mensen die de OR nu een proberen doen dat maar in korte sessies van een kwartiertje. De vraag hoe iemand zich voelt na een paar uur.

De mensen die wel langere OR sessies houden hebben er waarschijnlijk zelf 1, en na verloop van tijd treed er gewenning op. Zij kunnen er dus geen goede inschatting maken over de effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 18:18:
[...]

Nee jouw letterlijke woorden waren "Als je je eigen stuk goed leest dan staat daarin dat slechts een enkeling last heeft van die effecten"
Ja en dat geldt voor wel die convergentie, als wagenziekte-effecten.
[...]

De mensen die wel langere OR sessies houden hebben er waarschijnlijk zelf 1, en na verloop van tijd treed er gewenning op. Zij kunnen er dus geen goede inschatting over maken over de effecten.
Waarom niet? Op mensen die er een kopen is die gewenning toch ook van toepassing? Lijkt me juist een prima zaak om goed naar de mening van die eigenaars te kijken.
Overigens lees ik overal dat men geen last van misselijkheid heeft na proberen van CC/DK2 waar dat bij DK1 wel het geval was. En waarschijnlijk zal CV1 nog verbeterd worden. Ze gaan heus geen hardware releasen waar de halve doelgroep misselijk van wordt. Zo slim zijn ze bij Oculus-Facebook ook wel. Ik weet zeker dat het product dat uiteindelijk CV1 wordt, geschikt zal zijn voor een massa-release. Dat is ook steeds door OculusVR zelf aangegeven. Deze problemen moeten dan opgelost zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door FaceDown op 27-03-2014 18:25 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 18:25:
Waarom niet? Op mensen die er een kopen is die gewenning toch ook van toepassing? Lijkt me juist een prima zaak om goed naar de mening van die eigenaars te kijken.
Ze moeten nieuwe gebruikers veroveren. Als iemand dat ding voor de 1e keer opzet en vrij snel misselijk wordt is de kans dat hij het vaker zal gebruiken klein. De fanatiekeling (zoals ik) vind het geen enkel probleem om aan de effecten te moeten wennen maar de gemiddelde consument denkt daar heel anders over.
Overigens lees ik overal dat men geen last van misselijkheid heeft na proberen van CC/DK2 waar dat bij DK1 wel het geval was. En waarschijnlijk zal CV1 nog verbeterd worden. Ze gaan heus geen hardware releasen waar de halve doelgroep misselijk van wordt. Zo slim zijn ze bij Oculus-Facebook ook wel. Ik weet zeker dat het product dat uiteindelijk CV1 wordt, geschikt zal zijn voor een massa-release. Dat is ook steeds door OculusVR zelf aangegeven. Deze problemen moeten dan opgelost zijn.
Ik hoop het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Laatst online: 03-10 17:24
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 18:35:
[...]

Ze moeten nieuwe gebruikers veroveren. Als iemand dat ding voor de 1e keer opzet en vrij snel misselijk wordt is de kans dat hij het vaker zal gebruiken klein. De fanatiekeling (zoals ik) vind het geen enkel probleem om aan de effecten te moeten wennen maar de gemiddelde consument denkt daar heel anders over.
Lijkt me dat dát veel meer afhankelijk is aan de ervaring. Er zullen veel meer factoren meespelen.
De meeste mensen zullen zichzelf een ongeluk hebben gehoest toen ze de eerste keer een cigaret opstaken, genoeg mensen die het daarom niet meer doen, maar ook genoeg die het zijn blijven doen.

Met 3D technologie net zo, genoeg klachten over hoofdpijn en aangespannen ogen, toch genoeg mensen die nog met plezier in de bioscoop gaan zitten of die persé een 3D TV willen hebben.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:15:

Yeah right Illumiroom :o
Sorry hoor maar VR heeft tig keer meer mogelijkheden dan een veredeld ambi light systeem. En Illimiroom is idd een stuk betaalbaarder
Bedoelde ook de andere versie waaraan ze werken:
nieuws: Microsoft werkt aan browser voor weergave op verschillende muren

Zoiets zie ik al 10x meer mogelijkheden (praktisch) dan rondhuppelen met een VR brilletje (al zouden ze nog augmented reality kunnen toevoegen :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

SinergyX schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 19:43:
[...]

Bedoelde ook de andere versie waaraan ze werken:
nieuws: Microsoft werkt aan browser voor weergave op verschillende muren

Zoiets zie ik al 10x meer mogelijkheden (praktisch) dan rondhuppelen met een VR brilletje (al zouden ze nog augmented reality kunnen toevoegen :P).
Dat is nou echt compleet een ander product met volstrekt andere toepassingen. Het is een veredelde projector, waarmee je wellicht grappige dingen kunt doen (in een verduisterde kamer). Bij VR is het de bedoeling dat je helemaal in een andere werkelijkheid stapt.

Bovendien zie ik het toch echt andersom; Dat illumiroom zie ik dus echt nooit een succes worden. Voor succesvolle projectie moet je al je kamer goed verduisteren, iets wat haast niemand kan of wil, zeker niet overdag. Als projectietechnologie geschikt was voor de massa, dan had allang iedereen een projector in de woonkamer gehad ipv een tv. VR echter, zal op termijn de TV vervangen zeg ik je. :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:29
[...]

Ehm ik stond rond 96 al met een vr bril op in de winkel, volgens mij hebben we de eerste fase (waarin het allemaal lomp en onhandig was) al lang gehad.

Ik ben ook erg benieuwd hoe dit aan gaat slaan, zoals bij dwdd dat het te vergelijken is met de smartphone geloof ik niks van. Het is zeker niet voor iedereen en praktisch nut zie ik ook nog niet, eigenlijk enkel entertainment, augmented reality waarbij iedereen die je ziet met zn facebook profiel boven zn hoofd loopt is een plaatje waar ik persoonlijk niet op zit te wachten.
Waarom vervangen we steeds meer en meer de echte wereld voor een schijnwereld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Mutatie schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:31:
[...]

Omdat dingen die we willen niet haalbaar zijn in de echte wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 08:29

TNJ

Frugalite

Ook: In het begin een verhaal bij het vuur. Toen in een boek. Niet lang geleden in film. Dit zijn de volgende stappen in de evolutie van verhalen vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
FaceDown schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:52:
[...]
De Rift gaat al geschikt zijn voor de massa.
Ik denk dat onze definitie van 'de massa' een beetje van elkaar verschilt.

De iPAQ uit 2000 was ook al een apparaat dat elke consument kon kopen en ook redelijk populair was. Toch waren het vooral techneuten die dat deden. De meest belangrijke missende features in die tijd waren, snelheid, betrouwbaar en goedkoop mobiel internet, apps, design en volwassenheid van touchscreen technologie en ook kosten.

Zo heeft de Oculus Rift eigenlijk alle onderdelen klaar om een apparaat voor consument VR te leveren, maar het ecosysteem erom heen is nog lang niet volwassen. Draadloos, 360 graden positionele vrijheid, seamless content, 4k schermen, front-camera's, input, feedback en tracking voor rest van het lichaam en kleiner comfortabel formaat zijn allemaal dingen die nog moeten komen voordat 'de massa' dit voor allerdaags gamen wil kopen.

Maar er zal met de CK1 wel alvast een hele grote groep klaarstaan om early adopter te worden.

[ Voor 6% gewijzigd door rickiii op 28-03-2014 16:07 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
TNJ schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:53:
[...]

Ook: In het begin een verhaal bij het vuur. Toen in een boek. Niet lang geleden in film. Dit zijn de volgende stappen in de evolutie van verhalen vertellen?
Dat begrijp ik en is een mooie gedachte. Toch heb ik het idee dat het kan afdoen aan het leven als je bv hoort dat men wel op een berg wil zitten in een virtueel echt land. Het kan nooit opwegen tegen the real deal en is imo plat en leeg. Mooi maar leeg, geen wind in je gezicht, niks wat iets met je doet, lastig uit te leggen denk ik.
Maargoed, ik zit ook wel te wachten om het eens te ervaren ook al heb ik wel zulke vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Tja, een virtueel bezoek kan ook beter zijn dan de werkelijkheid. Een bezoek aan Venetië is tegenwoordig een teleurstelling, als je na een stressvolle reis schouder-aan-schouder met andere toeristen door de straatjes vol merkenwinkels schuifelt, terwijl een vertrekkend cruiseschip de lucht niet frisser maakt. Virtueel ben je er bijna meteen en kun je zonder de nadelen rond lopen.

Je kunt het natuurlijk ook bekijken als van te voren verkennen of het een reis waard zou zijn. Is de virtuele reis al voldoende, kun je een andere reis met "ervaring" kiezen.

Maar dat zijn reizen naar gewone plaatsen. Een kijkje op de top van de Mount Everest, kijken naar de opkomst van de aarde vanaf de maan, op "Pan" staan en naar Saturnus en de ringen kijken.

Ik kan me wel voorstellen dat (aards) toerisme maar een beperkt onderdeel zal zijn, omdat games toch meer emoties los zullen maken. En daar is het in games toch om te doen. Spanning, agressie, angst, verdriet, overwinningsroes, trots, opluchting, blijdschap etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Upgradekitjes voor dk1 worden 3th party gemaakt.
Ik wacht zelf liever op de DK2 maar voor hele ongeduldige mensen die al eerder full hd willen ervaren.
http://www.indiegogo.com/projects/riftup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Mutatie schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 10:05:
[...]

Dat begrijp ik en is een mooie gedachte. Toch heb ik het idee dat het kan afdoen aan het leven als je bv hoort dat men wel op een berg wil zitten in een virtueel echt land. Het kan nooit opwegen tegen the real deal en is imo plat en leeg. Mooi maar leeg, geen wind in je gezicht, niks wat iets met je doet, lastig uit te leggen denk ik.
Maargoed, ik zit ook wel te wachten om het eens te ervaren ook al heb ik wel zulke vragen :)
Daar staat tegenover dat je niet hoeft te reizen. De wind in je gezicht is ook gewoon te simuleren.
En je kunt ervaringen voorschotelen die in real life niet mogelijk zijn en zelfs niet bestaan.
Bezoek de Himalaya op de rug van een duizend jaar oude draak. Bezoek Mars of Pandora.

Virtual reality kan alle beperkingen die wij ervaren in één klap uit de weg ruimen. Zie het als een leeg canvas. We kunnen er alles mee maken, en doen, wat we maar willen. Alle problemen die we in de fysieke wereld hebben, zijn in virtual reality weg te nemen met de druk van een knop. We zouden het hele universum kunnen her creëren, waarbij we alle beperkingen zouden kunnen wegnemen.

Alles wat je maar durft te dromen is in virtual reality mogelijk, echt alles. Er gaan zelfs theorieën rond dat de fysieke wereld ook niets meer is dan een simulatie.

Mensen kunnen zich daar alleen geen voorstelling van doen, ze zoeken naar de beperkingen, maar die zijn er simpel weg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Advance
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-06-2023
bedankt voor je input

[ Voor 73% gewijzigd door Chaoss op 31-03-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrake
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 20:06
Seth_Chaos schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:05:
[...]

Daar staat tegenover dat je niet hoeft te reizen. De wind in je gezicht is ook gewoon te simuleren.
En je kunt ervaringen voorschotelen die in real life niet mogelijk zijn en zelfs niet bestaan.
Bezoek de Himalaya op de rug van een duizend jaar oude draak. Bezoek Mars of Pandora.

Virtual reality kan alle beperkingen die wij ervaren in één klap uit de weg ruimen. Zie het als een leeg canvas. We kunnen er alles mee maken, en doen, wat we maar willen. Alle problemen die we in de fysieke wereld hebben, zijn in virtual reality weg te nemen met de druk van een knop. We zouden het hele universum kunnen her creëren, waarbij we alle beperkingen zouden kunnen wegnemen.

Alles wat je maar durft te dromen is in virtual reality mogelijk, echt alles. Er gaan zelfs theorieën rond dat de fysieke wereld ook niets meer is dan een simulatie.

Mensen kunnen zich daar alleen geen voorstelling van doen, ze zoeken naar de beperkingen, maar die zijn er simpel weg niet.
Dit gaat wel heel ver hoor.

Uiteindelijk is VR niets meer dan 2 schermpjes voor je ogen met her en der wat bewegingssensoren. Het is niet zo dat we ineens in staat zullen zijn andere dingen te doen dan wat we nu ook met een computer kunnen doen, alleen de manier waarop het wordt weergegeven is anders.

Dat wil niet zeggen dat ik niet uit kijk naar VR, al gaat het bij mij meer om de beleving van race sims. Het idee simpelweg in je spiegels kunnen kijken, rondkijken in de cockpit en in bochten kunnen kijken is voor mij al meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

[...]

Ehm ik stond rond 96 al met een vr bril op in de winkel, volgens mij hebben we de eerste fase (waarin het allemaal lomp en onhandig was) al lang gehad.

Ik ben ook erg benieuwd hoe dit aan gaat slaan, zoals bij dwdd dat het te vergelijken is met de smartphone geloof ik niks van. Het is zeker niet voor iedereen en praktisch nut zie ik ook nog niet, eigenlijk enkel entertainment, augmented reality waarbij iedereen die je ziet met zn facebook profiel boven zn hoofd loopt is een plaatje waar ik persoonlijk niet op zit te wachten.
Ik tel die VR-brillen niet mee daar deze geenszin de mainstream deden targetten. Ik ben op de hoogte van het bestaan (En er zijn zelfs vele oudere dan de door jouw genoemde VR-bril) Maar dit zijn meer concept VR brillen dan mainstream market VR brillen. Fabrikanten die voorop liepen in concepten op een moment dat zoiets eigenlijk nog niet kon worden gemaakt voor de consumentenmarkt. Het zijn in die zin dan ook slechts kleine geisoleerde eilandjes van VR brillen die slechts bij zeer kleine selecte groepjes in gebruik waren voor een zeer korte tijd.

De Oculus is 1 van de eerste practisch ontwikkelde VR brillen die ook daadewerkelijk een goede mainstreamkans heeft. In die zin mogen wij aannemen dat de Oculus nu over tien jaar kan worden gezien als een logge techniek. We zullen waarschijnlijk eerst het platter en lichter worden van de VR-brillen zien komen in de komende tien jaar. Daarna zal het doorgaan naar transparantie van de glazen en uiteindelijk projectie of lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Hmm ik zie toch wel mooie ideeën langskomen. Een supernova ervaren, kom maar op! :)

@hierboven, je kan ze wel niet meetellen maar dat betekend natuurlijk niks. Je noemt excact de zaken zoals het met mobiele telefoons verliep. En dat het steeds kleiner, beter, toegankelijker etc word is niets anders dan logisch. Ik denk dat het sneller kan gaan en we al fases hebben hebben gehad. Het zal aan de kwaliteit, prijs en toepassingen (seks? :p )liggen. De techniek is nog steeds wat log maar dat is denk ik het enige op motion sickness na (beweging zonder gevoel van beweging?).
Pff ik wil een holodeck...

[ Voor 5% gewijzigd door Mutatie op 31-03-2014 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Mutatie schreef op maandag 31 maart 2014 @ 19:46:
Hmm ik zie toch wel mooie ideeën langskomen. Een supernova ervaren, kom maar op! :)

@hierboven, je kan ze wel niet meetellen maar dat betekend natuurlijk niks. Je noemt excact de zaken zoals het met mobiele telefoons verliep. En dat het steeds kleiner, beter, toegankelijker etc word is niets anders dan logisch. Ik denk dat het sneller kan gaan en we al fases hebben hebben gehad. Het zal aan de kwaliteit, prijs en toepassingen (seks? :p )liggen. De techniek is nog steeds wat log maar dat is denk ik het enige op motion sickness na (beweging zonder gevoel van beweging?).
Pff ik wil een holodeck...
Haha, hoe was het ook alweer; 'The internet is for porn'. :P

Het verbaasd mij in ieder geval neit echt veel dat er nu al Oculus toepassingen komen voor die specifieke entertainment industrie.
Wel verwacht ik dat het basis concept van simulators zoals Second Life gaan terug keren. Een soort 3D stad die dienst doet als internet en social hub. De vraag is of een dergelijk concept doet aanslaan en ik denk dat vooral de manier van uitvoering van belang is. Ik verwacht ook niet zoiets uit de hoek van bijvoorbeeld Linden Labs daar zij nooit echt zullen komen met een concept waar mensen gratis een stukje virtuele grond geven aan mensen. Ik verwacht dat bedrijven zoals Google of (en hier komt ie) Facebook dat sneller zullen doen voor een snellere integratie en acceptatie van een dergelijk sociaal platform.

That said; Ik hoop wel dat alle VR brillen uiteindelijk een gezamelijk online platform gebruikien en niet iedereen in hun eigen wereldje met beperkingen en voordelen leven. Dat zou alsnog het goed functioneren van een dergelijk product dwars kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Shrake schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:01:
[...]

Dit gaat wel heel ver hoor.

Uiteindelijk is VR niets meer dan 2 schermpjes voor je ogen met her en der wat bewegingssensoren. Het is niet zo dat we ineens in staat zullen zijn andere dingen te doen dan wat we nu ook met een computer kunnen doen, alleen de manier waarop het wordt weergegeven is anders.

Dat wil niet zeggen dat ik niet uit kijk naar VR, al gaat het bij mij meer om de beleving van race sims. Het idee simpelweg in je spiegels kunnen kijken, rondkijken in de cockpit en in bochten kunnen kijken is voor mij al meer dan voldoende.
Dat is VR niet! VR= Virtual Reality. Een kunstmatige werkelijkheid, Op dit moment gebruiken we schermpjes als interface. We zouden onze sensor input ook gewoon rechtstreeks in onze hersenen kunnen zenden. Met de huidige techniek kunnen we het al jaren uitlezen. En niets anders dan religie gekken weerhoudt ons er van ons hele bewustzijn in een VR omgeving te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Interview met Tim Sweeney op de site van Polygon:
http://www.polygon.com/20...eal-engine-vr-oculus-rift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Om mijn beweringen wat extra kracht bij te zetten. Een Gizmodo post van iemand die als één van de weinige een Video VR opstelling heeft mogen ervaren.

http://gizmodo.com/meet-t...ies-for-the-oc-1557318674

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Seth_Chaos schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:05:
[...]

:') Weg met het lichaam! Op naar cyberspace! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Seth_Chaos schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:33:
[...]

Dat is VR niet! VR= Virtual Reality. Een kunstmatige werkelijkheid, Op dit moment gebruiken we schermpjes als interface. We zouden onze sensor input ook gewoon rechtstreeks in onze hersenen kunnen zenden. Met de huidige techniek kunnen we het al jaren uitlezen. En niets anders dan religie gekken weerhoudt ons er van ons hele bewustzijn in een VR omgeving te plaatsen.
Je ogen zijn uiteindelijk ook maar 2 'schermpjes'. Er komt een tijd dat er optisch geen verschil is tussen geen VR-bril en wel.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:50
kthxbye schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 16:17:
[...]
:') Weg met het lichaam! Op naar cyberspace! :')
Wacht maar totdat het mogelijk is om iemands bewustzijn over te brengen naar een robot. Moet je eens zie hoe snel sommige 'mensen' die lichamen weg gaan doen. Je kan dan namelijk ineens wel naar Alpha Centauri zonder dood te gaan, of wonen op Mars. Of überhaupt 2000 jaar oud worden leven. Niet dat wij dat ooit gaan meemaken, maar wellicht onze achter achter achterkleinkinderen. (als het al ooit gaat gebeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-09 23:22
Deze speelbare demo wil ik jullie niet onthouden:

De Starwars Death Star trench run!!:

https://developer.oculusv...viewtopic.php?f=42&t=7854

Directe downloadlink:

https://mega.co.nz/#!NMIS...rlVqu1QhCLBoAFgcYRjMz3qTM

Heeft ontzettend veel potentie als je het mij vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baltar schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:20:

Directe downloadlink:

ziet er vet uit, vanavond maar eens testen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Baltar schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:20:

Directe downloadlink:

Ook een downloadje voor OS X? :o

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoxolotl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 15:11
Even wat info,
afgelopen week bij de Gadget Show in Birmingham geweest waar meerdere Oculus configuraties te zien waren.
Natuurlijk hadden we de onze er ook bij, die runde op een laptop met een dual 780m en i7 op 4GHz, nou hebben we een simpele demo in elkaar geflanst met Unity (niet te veel geometrie en beetje cartoon-achtig gehouden, ivm het hebben van een SK1).
Blijk dat zelfs dat monster van een laptop soms moeite had de benodigde 70fps op 480p te halen. De SK2 die deze zomer uitkomt heeft 120fps op 1080p nodig om aardig te functioneren.
Ik heb zo een vermoeden dat we voor een nieuwe wapenwedloop gaan qua grafische kaarten.
Naast de vraag "wat mag het kosten" en "wanneer komt ie uit?" hebben we vooral geprobeerd de ouders de oculus te laten proberen.
Veel mensen die begonnen met "video games is niets voor mij" (meegesleept door de kinderen), waren onder de indruk, en gezien zij meestal degene zijn die het ding gaan kopen was het leuk om te zien dat ze nu ook begrepen waarom hun kroost zo graag het ding wou hebben.
Game design technisch zijn er echter nog een paar problemen, ik ben bang dat tenzij er nieuwe vormen van gameplay worden gevonden de kans groot is dat het "de nieuwe kinect" wordt: top leuk gaaf ding, maar ligt te vaak in het stof vanwege gebrek aan innovatieve gameplay.
Nu hopen dat ik van de zomer een dual 770ti systeempje kan bouwen om het fatsoenlijk uit te proberen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
goede uitleg van time-warping zoals dat geïntroduceerd is in de nieuwe SDK.
YouTube: Oculus Rift - How Does Time Warping Work?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
hoxolotl schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:57:
Natuurlijk hadden we de onze er ook bij, die runde op een laptop met een dual 780m en i7 op 4GHz, nou hebben we een simpele demo in elkaar geflanst met Unity (niet te veel geometrie en beetje cartoon-achtig gehouden, ivm het hebben van een SK1).
Blijk dat zelfs dat monster van een laptop soms moeite had de benodigde 70fps op 480p te halen. De SK2 die deze zomer uitkomt heeft 120fps op 1080p nodig om aardig te functioneren.
Ik heb zo een vermoeden dat we voor een nieuwe wapenwedloop gaan qua grafische kaarten.
Is dit niet eerder te wijten aan de demo die nog niet (goed genoeg) geoptimaliseerd is en niet de hardware?

Indien 120fps dadelijk ook echt nodig is kan het best lastig worden om een game er zowel goed uit te laten zien als een hoge framerate constant te behalen. Zeker als je ziet dat de meeste games nog steeds op 30fps/60fps locked draaien op de nieuwe consoles.

Het kan goed zijn dat VR in de komende jaren nog een zware hardware setting nodig heeft om volledig tot zijn recht te komen. Kan me verder ook wel goed voorstellen dat nvidia en amd VR specifieke optimalisaties/functionaliteiten gaan toevoegen om de ervaring te verbeteren m.b.t. micro-stutter en meer stabielere framerates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Luckey heeft dit gepost:

PR4 Prototype DIY HMD Demo:
http://youtu.be/IhAmh7FT-S0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Hebben jullie GTA 4 met de Rift al gezien?

Steam/XBL: Avioto

Pagina: 1 ... 10 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.