Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

mat.hi.as schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:32:
[...]

Misschien niet het doorlopen van de winkel, maar wel het in 3D zien van de dingen die je hebt geselecteerd (eventueel zelfs terwijl jij het aanhebt als het om kleren gaat).
Precies. Het enige voordeel wat een 'echte' winkel nu nog biedt, is dat je het product fysiek kan bekijken, (en soms vasthouden). VR zou dat in grote mate op kunnen lossen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
boe2 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:57:
[...]

:) :*) 8)7

Het is een frikkin' VR-bril. Facebook heeft al laten weten wat ze ermee van plan zijn.
Idd een nieuw sociaal platform, dus geen beeldschermtechniek only en dat voorspeld in mijn ogen bij FB weinig goeds.
"This is really a new social platform,” Zuckerberg said Tuesday afternoon during a conference call with analysts and reporters. “We’re making a long term bet that immersive virtual and augmented reality will become a part of people’s daily lives.” At one point, he even said that Oculus has the potential to be the “most social platform ever.”
http://www.wired.com/busi...ebook-oculus-second-life/
Sissors schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:05:
[...]

Is het dan niet heel misschien logischer om dat besluit te nemen wanneer facebook in een nogal onwaarschijnlijk scenario dit daadwerkelijk zou doen? Ipv nu al dat besluit nemen omdat je verwacht dat ze mogelijk in de toekomst iets zouden kunnen gaan doen?
Ik zit niet zo goed in de slappe was dat ik een paar honderd euro ga verbranden aan tech die ik dan nooit meer zal gebruiken. Ik kijk wel lekker uit naar de Sony variant.

nieuws: Minecraft-maker schrapt Oculus Rift-plannen na Facebook-overname
Wat een heldEindbaas blijft notch toch :D
Het wegvallen van de community erachter zal ze ook geen goed. Nu is het geen stack-exchange of unity maar toch. Leek me dat OR redelijk dreef op de community erachter.

[ Voor 36% gewijzigd door eL_Jay op 26-03-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:32:
[...]

Ads zijn wat anders dan virtual shops.
Ads zijn ook gewoon in een virtuele wereld te tonen, net zoals het geval is in de echte wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:35
eL_Jay schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:35:
[...]

Idd een nieuw sociaal platform, dus geen beeldschermtechniek only en dat voorspeld in mijn ogen bij FB weinig goeds.

[...]

http://www.wired.com/busi...ebook-oculus-second-life/

[...]

Ik zit niet zo goed in de slappe was dat ik een paar honderd euro ga verbranden aan tech die ik dan nooit meer zal gebruiken. Ik kijk wel lekker uit naar de Sony variant.
Denk dat Facebook software gaat ontwikkelen voor diverse doeleinden zoals het voorbeeld met winkels die webshops dan bij hen kunnen kopen, daar zal je dan als je de Rift gebruikt voor gaming niets van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seth_Chaos schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:37:
[...]

Ads zijn ook gewoon in een virtuele wereld te tonen, net zoals het geval is in de echte wereld.
Dat klopt en daar zitten veel mensen niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:39:
[...]

Dat klopt en daar zitten veel mensen niet op te wachten.
Gebruik dan geen facebook applicaties? Het blijft gewoon een hdmi aansluiting he.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik zie anders nog wel een overlay verschijnen in de Rift, net zoiets als de overlay in Steam. Alleen dan 1 die je advertenties voorschoteld en notificaties van facebook toont.
Ik hoop dat ik het mis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
FaceDown schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:33:
[...]

Precies. Het enige voordeel wat een 'echte' winkel nu nog biedt, is dat je het product fysiek kan bekijken, (en soms vasthouden). VR zou dat in grote mate op kunnen lossen.
Sterker nog op den duur zal de winkel straat waar je doorheen wandelt enkel nog virtueel bestaan. In plaats van gezamenlijk naar de stad, ga je gezamenlijk naar de VR winkelstraat. Je past in VR echt de kleding, je vraagt aan je vrienden/familie hoe het staat. De voorraad van het artikel zweeft gewoon als een cijfer boven het artikel, inclusief de prijs, en via je HUD zie je de actuele prijzen van het artikel bij andere VR shops. Je kunt zelfs vrienden en familie leden uitnodigen in de VR shop zodat ze even kunnen zien hoe het staat terwijl ze gewoon op straat lopen met hun google glass op.

VR wordt dus geen aanvullende gimmick, maar een volledige complete vervanging van bijvoorbeeld het winkelen. Dat gaat nog wel even duren, gezien de ontwikkeling van deze nieuwe technologie net als alle anderen, sterk afhankelijk is van de acceptatie door de massa. En de massa houdt niet van teveel verandering tegelijk. Het zal dus geleidelijk aan geïntroduceerd worden. Net als bijvoorbeeld cloud computing. Het duurt nog wel een jaar of 20 voor alles in de cloud hangt, simpelweg omdat de eindgebruikers het niet kennen en niet vertrouwen. (Hoe lang heeft het wel niet geduurd voor het Steam platform algemeen geaccepteerd werd, en nog steeds zijn er mensen die het weigeren te gebruiken).

[ Voor 22% gewijzigd door Seth_Chaos op 26-03-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de overname van OR door facebook en VR shops staan helemaal los van elkaar. Ik snap niet waarom dat punt in deze discussie wordt aangehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:49:
Maar de overname van OR door facebook en VR shops staan helemaal los van elkaar. Ik snap niet waarom dat punt in deze discussie wordt aangehaald.
Hier zijn een aantal mensen die niets over de Oculus Rift weten, maar er toch over willen klagen. Als gevolg zijn er nu blijkbaar mensen van overtuigd dat de Rift een eigen OS draait waarmee content kan weergegeven worden, terwijl het technisch gewoon een tweede scherm is dat je via hdmi kan aansluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door boe2 op 26-03-2014 12:52 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
Metalkai schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:44:
Ik zie anders nog wel een overlay verschijnen in de Rift, net zoiets als de overlay in Steam. Alleen dan 1 die je advertenties voorschoteld en notificaties van facebook toont.
Ik hoop dat ik het mis heb.
Bedoel je tijdens een spel? Als ze dat gaan doen gaat geen enkele ontwikkelaar support voor de Rift geven, over hun rug geld verdienen met advertenties. Gaan ze nooit doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Janus Bier op 26-03-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Heh verdikkie, ik had m'n geld op Nintendo gezet als opkoper van OR. Kijken wanneer ze met hun versie gaan komen nu FB al OR ingelijfd heeft.

Goede stap voor de groei van VR in het algemeen en OR specifiek, zo kunnen ze custom hardware maken en 500x meer orders leveren. De andere bedrijven zullen nu ook wel wat meer budget vrij moeten maken, die gingen er waarschijnlijk vanuit dat OR een niche product bleef terwijl zij de mainstream konden voorzien van een minder alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 16:11
voorlopig blijft OR waarschijnlijk een niche. Palmer heeft aangegeven dat fullHD niet genoeg is voor CV1 en dat ze een scherm willen met 90Hz voor vloeiend beeld. Wat ik dan lees is dat je pc in staat moet zijn om een resolutie hoger dan full hd met rond de 90fps een 3d omgeving te renderen.

Dit is iets wat het mainstream publiek de komende paar jaar nog niet bezit. De eerst versies zullen dus gewoon op enthousiasts en gamers gericht worden omdat die de hardware wel hebben.

Ik verwacht pas bij de volgende generatie consoles echt grote stappen; Xbox two en PS5. Pas dan zullen mensen genoeg rekenkracht in huis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FbFAiG0.jpg
8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Livecrew011 op 26-03-2014 13:43 ]

Controleer de controleurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig dat iedereen denkt dat Facebook opeens alle gamestudio's ter wereld bezit en door middel van de Oculus Rift die gaat veranderen in *spelnaam*Ville. De Rift is en blijft een stuk hardware met API's, daar kan Facebook weinig aan veranderen. En wie gaat er in vredesnaam een VR-headset van ten minste €300 kopen als het een baggerding is vol met adware? Betaalde hardware heeft een totaal ander verdienmodel dan gratis online diensten en ik weet vrij zeker dat Facebook slim genoeg is om dat in te zien.
Dat Facebook interesse heeft in Virtual Reality Social Media snap ik, en daar is het hebben van je eigen headset een groot pluspunt bij (en daarnaast blijft het gewoon een prima investering). Dat neemt niet weg dat de Rift ook prima bruikbaar blijft voor andere doeleinden, waaronder hardcore gaming. En gooit Facebook er toch een ongewenst sausje overheen, dan is het toch een kwestie van tijd voordat er een "jailbreak" komt? Was dat niet zelfs wettelijk legaal (in Nederland)?
Op privacygebied zie ik ook niet direct gevaren. Die ontstaan vooral als communicatie via de servers van Facebook gaat lopen (zoals bijv. bij WhatsApp wel het geval is), maar dat gaat niet bij de Rift, omdat het al een kunst is om de latency laag genoeg te krijgen bij lokale verwerking.

De Oculus Rift was voor mij een instant-buy bij de lancering van de consumentenversie, maar door deze overname kijk ik wat langer de kat uit de boom. Ik schrijf 'm alleen ook niet volledig af op basis hiervan, zoals velen van jullie wel schijnbaar doen, terwijl ik bij WhatsApp vooraan stond om een alternatief te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat bizar dat zoveel mensen in een grote groep staan te schreeuwen dat de OR nu verpest is, zeg. Paniekerige types die ongefundeerde aannames doen:

Ik ben bang voor mijn privacy

Wat heeft een Oculus Rift te maken met privacy? Helemaal geen reet als je het mij vraagt. Je sluit hem aan op je PC of je TV/console/whatever en je gaat gamen. That's it. Je gaat geen advertenties in beeld krijgen want die aanname alleen al zorgt ervoor dat de OR nooit succesvol gaat worden; dan wint Sony de race.

Dan moet ik verplicht een FB-account zeker

Ook onzin. Whatsapp en Instagram functioneren ook zonder Facebook accounts. En bij Whatsapp zie je ook niet allemaal advertenties. Verplicht een FB-account vereisen bij een apparaat als de OR wat door meerdere mensen gebruikt gaat worden (ook gasten, etc.) is niet interessant, en het zal mensen afschrikken.

Facebook is eng etc.

Seriously, nu komen er opeens miljarden beschikbaar. De OR is internationaal ineens een product om rekening mee te houden. Daarnaast wordt er een reactie afgedwongen bij concurrentie, wat voor ons als consumenten alleen maar positieve gevolgen kan hebben (goedkopere, betere, lichtere varianten?)

Daarnaast verandert er dus niks voor developers. Jammer dat Notch (Minecraft) besluit dat het nu niet meer de moeite waard is, maar daar komt hij op terug zodra hij al zijn klanten een upgrade kan verkopen waardoor het wel werkt op de honderdduizenden OR's die verkocht gaan worden de komende 5 jaar.

Dit maakt het product alleen maar versneld volwassen. En het voorkomt ook nog eens dat een bedrijf als EA Games er mee aan de haal gaat. Hadden we dat liever gehad?

De mensen die massaal met Whatsapp gestopt zijn na de overname van Facebook zitten nu ook weer vooraan om te klagen. Laat me raden: jullie browsen via het TOR netwerk, jullie gebruiken nooit Google, en jullie hebben zelfs geen e-mailadres, correct? Vast. Stelletje suffe helden die vervolgens wel Chrome gebruiken en de hele dag Google gebruiken om shit op te zoeken, en via Gmail ook nog even op G+ kijken wat hun 2 vrienden aldaar hebben besproken.

Bizar vermoeiend zeg, deze stroom reacties. Al is het een sell-out, het doet niets af aan het feit dat dit alleen maar positieve kanten heeft. Ik zie nul nadelen, of in ieder geval niets wat merkbaar gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
Blue-eagle schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:04:
Wat bizar dat zoveel mensen in een grote groep staan te schreeuwen dat de OR nu verpest is, zeg. Paniekerige types die ongefundeerde aannames doen:

Ik ben bang voor mijn privacy

Wat heeft een Oculus Rift te maken met privacy? Helemaal geen reet als je het mij vraagt. Je sluit hem aan op je PC of je TV/console/whatever en je gaat gamen. That's it. Je gaat geen advertenties in beeld krijgen want die aanname alleen al zorgt ervoor dat de OR nooit succesvol gaat worden; dan wint Sony de race.

Dan moet ik verplicht een FB-account zeker

Ook onzin. Whatsapp en Instagram functioneren ook zonder Facebook accounts. En bij Whatsapp zie je ook niet allemaal advertenties. Verplicht een FB-account vereisen bij een apparaat als de OR wat door meerdere mensen gebruikt gaat worden (ook gasten, etc.) is niet interessant, en het zal mensen afschrikken.

Facebook is eng etc.

Seriously, nu komen er opeens miljarden beschikbaar. De OR is internationaal ineens een product om rekening mee te houden. Daarnaast wordt er een reactie afgedwongen bij concurrentie, wat voor ons als consumenten alleen maar positieve gevolgen kan hebben (goedkopere, betere, lichtere varianten?)

Daarnaast verandert er dus niks voor developers. Jammer dat Notch (Minecraft) besluit dat het nu niet meer de moeite waard is, maar daar komt hij op terug zodra hij al zijn klanten een upgrade kan verkopen waardoor het wel werkt op de honderdduizenden OR's die verkocht gaan worden de komende 5 jaar.

Dit maakt het product alleen maar versneld volwassen. En het voorkomt ook nog eens dat een bedrijf als EA Games er mee aan de haal gaat. Hadden we dat liever gehad?

De mensen die massaal met Whatsapp gestopt zijn na de overname van Facebook zitten nu ook weer vooraan om te klagen. Laat me raden: jullie browsen via het TOR netwerk, jullie gebruiken nooit Google, en jullie hebben zelfs geen e-mailadres, correct? Vast. Stelletje suffe helden die vervolgens wel Chrome gebruiken en de hele dag Google gebruiken om shit op te zoeken, en via Gmail ook nog even op G+ kijken wat hun 2 vrienden aldaar hebben besproken.

Bizar vermoeiend zeg, deze stroom reacties. Al is het een sell-out, het doet niets af aan het feit dat dit alleen maar positieve kanten heeft. Ik zie nul nadelen, of in ieder geval niets wat merkbaar gaat zijn.
Aangezien er op geen enkel van die punten een antwoord is lijkt het mij handig als beide kanten niet speculeren over de mogelijkheden.

Of na de overname van FB de oculus rift invloed gaat hebben op je privacy is niet te zeggen.

Of je via een facebook account meerdere functies kan krijgen is niet te zeggen.

Of EA of google beter was geweest is niet te zeggen

Facebook is inderdaad eng.

De OR was al een product om internationaal rekening mee te houden en nu nog meer.

Nul nadelen? 8)7

En om de mensen die kritiek uiten als een stel suffe helden weg te zetten is eigenlijk een beetje zielig. Vind jou reactie het meest vermoeiend eigenlijk ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Livecrew011 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:18:
[...]

Aangezien er op geen enkel van die punten een antwoord is lijkt het mij handig als beide kanten niet speculeren over de mogelijkheden.

Of na de overname van FB de oculus rift invloed gaat hebben op je privacy is niet te zeggen.

Of je via een facebook account meerdere functies kan krijgen is niet te zeggen.

Of EA of google beter was geweest is niet te zeggen

Facebook is inderdaad eng.
Werkelijk? "Ze hebben NIET gezegd dat ze geen babietjes gaan opeten, dus het zal zo wel zijn". Wat een paniekzaaierij allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Mensen schreeuwen om het schreeuwen. Niemand kan zeggen wat het exacte verdienmodel achter de oculus voor Facebook is.

Tuurlijk is facebook eng, en ik kan mijzelf veel beter identificeren met een stelletje neurds die een gave bril aan het maken zijn.

Maar ik hoop dat de oculus hetzelfde product blijft met de zelfde liefde voor VR erachter. Dat heeft ze al zo ver gebracht en kan volgens mij alleen maar tot een goed resultaat lijden. Als facebook daar dan geld in wil investeren hou ik ze niet tegen. En hopelijk ziet facebook ook de waarde van die liefde en community die daarbij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Mijn vrees is hetgene wat ze gezegt hebben in een shareholder gesprek. Namelijk dat ze eraan denken om een service aan de Rift te koppelen, met virtuele aankopen en advertenties.
Dit kan natuurlijk twee kanten op, bijvoorbeeld de advertenties aan aankopen zullen alleen aanwezig zijn bij die specifieke service. Het kan ook de andere kant op gaan en dat, zoals ik al eerder zei, ze een overlay toevoegen aan de Rift waarin advertenties getoont gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Je hebt hardware en je hebt software, zolang ze die twee uit elkaar houden is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsof Facebook zomaar 2 miljard schenkt, zonder dat daar wat tegenover staat... Facebook heeft al aangegeven geen hardware bedrijf te zijn en op andere manier hier geld aan wil verdienen. Dat zal waarschijnlijk verder gaan dan een facebook app voor OR want daar hoef je het bedrijf niet voor over te nemen. Als je ziet wat de core business is van Facebook (ads en datamining) dan word ik niet heel vrolijk van dat vooruitzicht.

Maar het blijft koffiedik kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalkai schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:30:
Het kan ook de andere kant op gaan en dat, zoals ik al eerder zei, ze een overlay toevoegen aan de Rift waarin advertenties getoont gaan worden.
Zie je het al voor je: Battlefield 5 met een overlay van Facebook vol advertenties? Nee, dan steekt EA (net als alle andere uitgevers) een hele dikke middelvinger op en laten ze de Rift links liggen. En anders de gamers wel, want die gaan daar geen (~)€300 voor neerleggen. Zoals ik al zei: een VR-headset is geen gratis online dienst. Je betaalt wel degelijk voor je product in het geval van de Rift, dus ben je dat zelf niet automatisch.
Natuurlijk bouwt Facebook er nog een eigen platform omheen, maar dat staat los van de andere toepassingen; anders wordt het nooit een succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
51% of 18000+ polled say Oculus Rift now dead to them
http://strawpoll.me/1381827/r

[ Voor 86% gewijzigd door Livecrew011 op 26-03-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Metalkai schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:30:
Het kan ook de andere kant op gaan en dat, zoals ik al eerder zei, ze een overlay toevoegen aan de Rift waarin advertenties getoont gaan worden.
Nogmaals: Informeer je eerst over wat de Rift uberhaupt is/kan vooraleer je nieuwe functionaliteit begint te verzinnen.
51% of 18000+ polled say Oculus Rift now dead to them
http://strawpoll.me/1381827/r
Ja, een strawpoll ingevuld door kwaaie nerds :')

[ Voor 16% gewijzigd door boe2 op 26-03-2014 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
Idd mensen verzinnen allemaal onlogische doom scenario's die het product laten falen, alsof Facebook dat wilt nadat ze er 2 miljard in hebben gestoken.

[ Voor 4% gewijzigd door Janus Bier op 26-03-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
boe2 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:09:
[...]

|:(
45% zegt: I will withhold judgement for now and see how this plays out.

valt dus wel mee met die 'kwaaie nerds'
Misschien eerst lezen en dan oordelen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boe2 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:09:
[...]

Van die kwaaie nerds moet OR het anders wel hebben om van de grond te komen. Dat zijn namelijk degene die een PC hebben die zwaar genoeg is voor de OR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ja, nul. Noem eens iets dan, behalve dat de onafhankelijke geest van enkele mensen gekwetst is. Het product (want het was en is een commercieel product met winstoogmerk) wordt hier alleen maar beter van.

Noem eens iets negatiefs. Anything goes. "Facebook is eng" gedoe even terzijde, want dat is niet eens een argument met enige inhoudelijke waarde voor veruit de meeste mensen. Nogmaals: tenzij je alleen maar internet gebruikt via het TOR netwerk.
En om de mensen die kritiek uiten als een stel suffe helden weg te zetten is eigenlijk een beetje zielig. Vind jou reactie het meest vermoeiend eigenlijk ;w
Prima, val mij maar aan, doet niks af aan mijn punten. Ik zie alleen vooral mensen paniekerig reageren en ongefundeerde aannames doen, maar niemand heeft nog besloten daadwerkelijk te vertellen waarom dit nadelig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Livecrew011 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:13:
[...]

|:(
45% zegt: I will withhold judgement for now and see how this plays out.

valt dus wel mee met die 'kwaaie nerds'
Misschien eerst lezen en dan oordelen |:(
Je beseft toch dat dat argument tegen je werkt? Dat wil zeggen dat zelfs onder de mensen die er genoeg om geven om die poll in te vullen, de helft toch nog rustig wil afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Het zijn die kwade nerds/developers die de content gaan/moeten leveren. En daar lijkt het nu te gaan wringen. Mensen hier kunnen wel promoten dat facebook niks verkeerd doet, maar het blijft een advertentie bureau die profielen verkoopt.

En nu is in ieder geval een gedeelte van de ecosysteem dood aan het bloeden. Juist de developers die geld hebben gegeven zijn de mensen die content leveren. Niet de forum warriors hier en op reddit. Maar als straks echt zo veel developers stoppen, hou je maar een paar premium content providers over. Mag je raden wat voor micro transaction games je kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Esiq schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:28:
Het zijn die kwade nerds/developers die de content gaan/moeten leveren. En daar lijkt het nu te gaan wringen. Mensen hier kunnen wel promoten dat facebook niks verkeerd doet, maar het blijft een advertentie bureau die profielen verkoopt.

En nu is in ieder geval een gedeelte van de ecosysteem dood aan het bloeden. Juist de developers die geld hebben gegeven zijn de mensen die content leveren. Niet de forum warriors hier en op reddit. Maar als straks echt zo veel developers stoppen, hou je maar een paar premium content providers over. Mag je raden wat voor micro transaction games je kan spelen.
Jij denkt echt dat devs zich veel gaan aantrekken? Ja, je hebt Notch, de grootste hypocriet die er rondloopt (openlijk kritiek uiten op MS en Steam, dan vrolijk releasen op de 360 en Xbox One nadat hij een grote zak geld krijgt), maar verder zal het allemaal wel meevallen.

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 26-03-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
boe2 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:20:
[...]

Je beseft toch dat dat argument tegen je werkt? Dat wil zeggen dat zelfs onder de mensen die er genoeg om geven om die poll in te vullen, de helft toch nog rustig wil afwachten ;)
Het is geen argument, het is slechts een poll wat een indicatie is van het huidige sentiment onder geinteresseerden. Niet meer niet minder :+

De Oculus heeft vandaag duizenden (potentiele) gebruikers verloren, maar ook (potentieel) miljoenen erbij gekregen. Afwachten dus :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
1

[ Voor 99% gewijzigd door Livecrew011 op 26-03-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:45:
[...]
Zie je het al voor je: Battlefield 5 met een overlay van Facebook vol advertenties?
Bepaalde games lenen zich er wel voor, omdat je ze gewend bent met reclame. Met name bij sportgames zal het niemand storen vermoed ik om reclameborden te zien.

Ik moet het maar afwachten, zolang ze maar niet verplichten met een Facebook-account in te loggen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Livecrew011 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:36:
[...]

Het is geen argument, het is slechts een poll wat een indicatie is van het huidige sentiment onder geinteresseerden. Niet meer niet minder :+

De Oculus heeft vandaag duizenden (potentiele) gebruikers verloren, maar ook (potentieel) miljoenen erbij gekregen. Afwachten dus :z
Die miljoenen Facebook gebruikers zijn echt niet de doelgroep hoor komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Ingame advertising vind ik niet slecht, het maakt het spel realistischer!

Zoals je bijvoorbeeld Coca-Cola ziet ipv een fake merknaam...

Dan heb ik dan toch liever Coca-Cola op een automaat en op de blikjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 17:38
Esiq schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:28:

Voor al die "kwade nerds" zijn er genoeg mensen die gewoon nog door gaan. Ik heb er één besteld en zal er zelf ook content voor gaan produceren. Sowieso zijn "kwade nerds" nou niet de meest betrouwbare mensen als het aankomt op dit soort zaken, als het dadelijk blijkt helemaal geweldig (nog steeds) te zijn rennen ze net zo hard terug. Genoeg voorbeelden te vinden van boze mensen die vervolgens toch mee doen (bijvoorbeeld server lobbies in modern warfare 2, overal protestgroepen maar wat waren ze aan het spelen bij launch? juist, modern warfare 2...)

Als het product dadelijk echt niks blijkt te zijn dan gebeurt er pas wat. Voor nu gaat het nog allemaal goed aangezien alle speculaties zo wild heen en weer gaan in de vorm van facebook overlay's, ongewilde reclames en wat nog meer totaal onrealistisch. Mensen zijn dus niet echt serieus te nemen, het is gewoon lekker facebook bashen.

Dat Notch bijvoorbeeld niks gaat doen (er was nog maar één gesprek geweest) betekend dat er wel modders zijn die verder werken aan de minecrift mod. Hij heeft er zelf ook nog naar gewezen maar wil er zelf niet meer aan werken, jammer maar niet fataal.

Centraal staat het eindproduct, over een jaar komt de consumenten versie pas uit en dan maakt het niemand meer uit of het van facebook komt en is iedereen het al vergeten. Als het product maar goed is, dat is wat dadelijk telt. Er zal genoeg content zijn aangezien er zat mensen zijn die aan de slag blijven of het toch weer oppakken omdat ze het niet kunnen weerstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:41:
[...]

Die miljoenen Facebook gebruikers zijn echt niet de doelgroep hoor komende jaren.
Denk je dat? Die miljoenen facebookers zijn degene die dit juist winstgevend kunnen maken en die 2 miljard kunnen terugbrengen.

Anyway tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Dragunov schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:41:
Ingame advertising vind ik niet slecht, het maakt het spel realistischer!

Zoals je bijvoorbeeld Coca-Cola ziet ipv een fake merknaam...

Dan heb ik dan toch liever Coca-Cola op een automaat en op de blikjes!
Dit is dus hoe bizar de hysterie geworden is: De veronderstelling dat je magisch ingame reclame gaat krijgen wanneer je je hdmi kabel in de rift in plaats van in je monitor steekt.

En de realiteit is dat Facebook liet weten absoluut -niets- te doen met de gamerversie van de rift.

[ Voor 9% gewijzigd door boe2 op 26-03-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een geleuter over Facebook: ik snap niet waar iedereen zich druk over maakt...

Enfin, ik zit al heel lang te kijken naar de Oculus Rift maar het duurt me allemaal te lang voordat de consumer versie er is, dus… denk ik eraan de nieuwste developers versie te kopen. Die kan je toch als gewone gebruiker ook kopen en gebruiken…? Het enige nadeel is, als ik het goed heb, dat je dan met een soort van beta werkt en het uiteindelijke product anders (beter) zal zijn. Nu kan me dat niet zoveel schelen, eigenlijk: wat dat betreft koop ik over een jaar gewoon een nieuwe als 'ie wel uit is en ook beter. (Het ding is veel goedkoper dan ik dacht, eerlijk gezegd.)

De nieuwe versie heeft toch wel zoveel verbeteringen dat hij volgens mij voor gewone gebruikers ook interessant is. Alleen wil ik dan wel 100% zeker weten dat ik als simpele gamer het ding inderdaad kan gebruiken…!

Ik zie dat sommigen van jullie 'm al besteld hebben: kreeg je ook een indicatie hoe lang het ongeveer gaat duren voordat je het apparaat hebt? Zo ja, is dat dagen, weken of maanden…? Ik wil 'm voornamelijk gaan gebruiken voor Prepar3D: de aankomende versie daarvan ondersteunt de Rift namelijk! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Je kunt hem als normale gamer gebruiken, echter de geschikte content is nog erg beperkt en heeft een hoog gimmic gehalte.

De verwachte levering zal eind juli op zijn vroegst zijn. Maar als je nu besteld kan dat best een maand later zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, ok, eind juli… en ik begrijp inderdaad dat je gewoon achterin de wachtrij komt te staan. Hm… dat duurt nog wel erg lang…! Maar ja, als ik 'm nu NIET bestel, duurt het natuurlijk nóg langer! Hm, lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ik moet zeggen dat ik heel erg uitkeek/kijk naar de consumer versie. Toen ik gisteren het nieuws hoorde was mijn eerste idee ook dat ik er klaar mee was en er geen meer hoefde.

Nu heb ik echter een dag de tijd gehad om het te relativeren en heb voor mezelf bedacht dat het geen dooddoener hoeft te zijn. Er zijn wel een aantal dingen die ik eerst wil zien voor dat ik nu echt over ga op aanschaf, maar in principe veranderd er niks.

Echter als deze overname betekent dat de scheidingslijn tussen hard/software een stuk kleiner wordt is het voor mij wel een groter probleem. Ik ben bang voor dingen als zoals een verplichte permanente internet verbinding of "handige" widgets. Wat natuurlijk de deuren naar de servers van facebook wagenwijd openzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Je kan blijven zeggen dat mensen zich erin moeten verdiepen boe2, maar het zal niet de eerste keer zijn dat hardware met software geïntegreerd komt.
Daarbij komt ook dat de Rift nog niet klaar is met ontwikkelen, er kan nog van alles bij komen, waaronder software.
Ik zeg niet dat dit zal gebeuren, maar om nou meteen te zeggen van "het is hardware, er zit geen software bij!!!" is wel er aan de verdedigingskant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
perpixel schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:53:
Ik moet zeggen dat ik heel erg uitkeek/kijk naar de consumer versie. Toen ik gisteren het nieuws hoorde was mijn eerste idee ook dat ik er klaar mee was en er geen meer hoefde...
Dat had ik ook, maar ik ben blij dat ik niet impulsief mijn preorder voor DK2 heb geannuleerd. Ik heb namelijk nog steeds wel vertrouwen in de mensen achter Oculus, en als dat team intact blijft kan het een groot voordeel blijken dat facebook de financiele middelen heeft. De komende weken zal er waarschijnlijk wel een hoop duidelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Metalkai schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:53:
Je kan blijven zeggen dat mensen zich erin moeten verdiepen boe2, maar het zal niet de eerste keer zijn dat hardware met software geïntegreerd komt. Daarbij komt ook dat de Rift nog niet klaar is met ontwikkelen, er kan nog van alles bij komen, waaronder software.
De Rift is specifiek ontwikkeld om latency zo mininmaal mogelijk te houden, letterlijk iedere milliseconde die ze kunnen besparen wordt bespaard, en ze zijn nog steeds druk bezig om die delay nog kleiner te maken.
Als je je zou verdiepen zou je weten dat ze nooit-nimmer-ever 200+ milliseconden gaan opofferen door een compleet OS + beeldverwerkingssoftware in de Rift te steken ipv de HDMI onverwerkt naar de display te sturen.

Nogmaals: Facebook heeft laten weten dat ze totaal niet raken aan de gamerversie van de Rift.

[ Voor 12% gewijzigd door boe2 op 26-03-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
Zolang Carmack niet opstapt is er niets aan de hand toch? O-)

ervan uitgaande dat hij alleen aan de Rift werkt als de Rift geschikt blijft voor high-end pc gaming zonder Facebook poespas

[ Voor 14% gewijzigd door Janus Bier op 26-03-2014 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Zodra er mensen op gaan stappen is er idd wel wat aan de hand, Maar wanneer iedereen zijn huidige functie blijft vervullen lijkt mij idd niet zo heel veel aan de hand.

Ik vind het overigens verbazend hoe slecht Facebook in de markt ligt, bijv. ten opzichte van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:42

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

CILLER schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:28:
Ik vind het overigens verbazend hoe slecht Facebook in de markt ligt, bijv. ten opzichte van Google.
Verbazend? De ophef valt me zelfs nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 12:29
boe2 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:59:
[...]

De Rift is specifiek ontwikkeld om latency zo mininmaal mogelijk te houden, letterlijk iedere milliseconde die ze kunnen besparen wordt bespaard, en ze zijn nog steeds druk bezig om die delay nog kleiner te maken.
Als je je zou verdiepen zou je weten dat ze nooit-nimmer-ever 200+ milliseconden gaan opofferen door een compleet OS + beeldverwerkingssoftware in de Rift te steken ipv de HDMI onverwerkt naar de display te sturen.

Nogmaals: Facebook heeft laten weten dat ze totaal niet raken aan de gamerversie van de Rift.
Dat was wel de eerste insteek van de ontwikkelaar. Maar die is nu weg en je weet nooit wat Facebook gaat doen. Wellicht nemen ze die extra latency wel voor lief zolang het maar extra inkomsten genereert.
boe2 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:44:
[...]

En de realiteit is dat Facebook liet weten absoluut -niets- te doen met de gamerversie van de rift.
En in hoevere krijgt men de garantie dat Facebook zich daar aan houd?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ChojinZ schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:37:
[...]

En in hoevere krijgt men de garantie dat Facebook zich daar aan houd?
Ik wist dat die vraag ging komen, anders kwam het besef hoe idioot heel deze discussie is :F
Dat was wel de eerste insteek van de ontwikkelaar. Maar die is nu weg en je weet nooit wat Facebook gaat doen. Wellicht nemen ze die extra latency wel voor lief zolang het maar extra inkomsten genereert.
Common sense is echt wel compleet weg nu. Nu zoek je gewoon argumenten om kwaad te kunnen zijn 8)7

[ Voor 71% gewijzigd door boe2 op 26-03-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
boe2 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:39:
[...]

Ik wist dat die vraag ging komen, anders kwam het besef hoe idioot heel deze discussie is :F

[...]

Common sense is echt wel compleet weg nu. Nu zoek je gewoon argumenten om kwaad te kunnen zijn 8)7
Lol, het enige wat ik jou nu al een paar pagina's zie doen is tegen argumenten belachelijk maken. Maar inhoudelijk kom je niet terug met argumenten. Jou strategie is: Laat ik maar quasi grappig een opmerking bagatelliseren want dan win ik de discussie wel. Wat ik zie is dat jij je vooral door je gevoel laat lijden maar dat je nergens open voor staat.

Tja... hoe kan je dan ooit een volwassen discussie voeren? ;)

Feit blijft dat OR nu bij een bedrijf ligt wat maar 1 doel heeft: Winst maximaliseren. En als dat betekend reclame aanbieden en hardware inbouwen waardoor latency ontstaat: so be it.

Overigens zeg ik niet dat dat gaat gebeuren. Maar het is naief om te denken dat OR dezelfde koers zal blijven varen. En daar zie ik jou geen rekening mee houden. Jij houd nog steeds vast aan het oude idealisme wat OR ooit had. Maar guess what: FB zwaait nu de scepter.

[ Voor 4% gewijzigd door ChojinZ op 26-03-2014 16:59 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:41:
[...]

Want daar zitten geen gamers tussen? :D

Ik denk dat het een prima ruil is, een handjevol antisociale nerds tegen miljoenen facebookgebruikers waaronder honderdduizenden potentiele klanten.

Als je de reacties van Palmer Luckey leest dan zie ik daar alleen maar positieve zaken in terug. Maar hij wordt door een heel stel kleuters massaal 'gedownvote'.

De Rift krijgt nu echt de kans om snel uit te groeien tot een apparaat dat de wereld op korte termijn zou veranderen, waar het in de handen van OculusVR slechts een apparaat zou zijn voor een niche-gamingmarkt, althans op korte (lees: enkele jaren) termijn. Ze zouden daarna (mocht het een succes blijken te zijn) waarschijnlijk binnen no-time overlopen worden door giganten als Sony en MS, die over oneindig meer resources beschikken om met een veel betere VR-bril op de proppen te komen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

ChojinZ schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:57:
[...]

Overigens zeg ik niet dat dat gaat gebeuren. Maar het is naief om te denken dat OR dezelfde koers zal blijven varen. En daar zie ik jou geen rekening mee houden. Jij houd nog steeds vast aan het oude idealisme wat OR ooit had. Maar guess what: FB zwaait nu de scepter.
Wat nu wordt gezegd door FB & Oculus is dat ze wel die koers blijven varen (althans voorlopig). Met Whatsapp hebben ze vooralsnog aangetoond zich aan dat soort afspraken te houden. Ze snappen trouwens zelf ook wel dat wanneer ze van de OR een dataminende, virtuele reclamepaal maken dat ze die dingen nooit zullen verkopen. Het laatste wat FB wil is de OR om zeep helpen natuurlijk. Het lijkt alsof velen denken dat ze dat tot hun ultieme doel gesteld hebben.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
FaceDown schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:04:
[...]

Wat nu wordt gezegd door FB & Oculus is dat ze wel die koers blijven varen (althans voorlopig). Met Whatsapp hebben ze vooralsnog aangetoond zich aan dat soort afspraken te houden.
Het klopt dat ze dat hebben gezegd.

Maar we moeten wel realistisch blijven: Er word door grote bedrijven/multinationals wel vaker A gezegd terwijl ze dan B doen. Wij gebruikers zullen dus moeten beoordelen in hoeverre FB zich aan zijn woord zal houden. Ik persoonlijk vertrouw ze voor geen meter omdat ze in het verleden al hebben laten zien dat het vooral om geld gaat, de klant (bedrijven die klant gegevens kopen) op de 2 plek staan en dat (FB) gebruikers als laatst komen.
[...]

Ze snappen trouwens zelf ook wel dat wanneer ze van de OR een dataminende, virtuele reclamepaal maken dat ze die dingen nooit zullen verkopen. Het laatste wat FB wil is de OR om zeep helpen natuurlijk. Het lijkt alsof velen denken dat ze dat tot hun ultieme doel gesteld hebben.
Is dat wel zo? FB doet precies hetzelfde maar er zijn nog steeds miljoenen gebruikers. Er zijn ook miljoenen gebruikers die helemaal niets om privacy geven. Of gebruikers die niet weten wat datamining is. Die groep mensen zal het een worst wezen wat FB doet met je privegegevens. Nogmaals, kijk maar naar FB zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:01:
[...]

Want daar zitten geen gamers tussen? :D

Ik denk dat het een prima ruil is, een handjevol antisociale nerds tegen miljoenen facebookgebruikers waaronder honderdduizenden potentiele klanten.
Lol, alsof de gemiddelde FB gebruiker en pc heeft die geschikt is voor VR. En diegene die dat wel hebben zijn vaak gamers, en daarvan is een groot gedeelte al op de hoogte van de OR. Dat is geen nieuwe doelgroep. VR blijft de komende jaren nog wel een niche product waarschijnlijk, aangezien het in de kinderschoenen staat.
Als je de reacties van Palmer Luckey leest dan zie ik daar alleen maar positieve zaken in terug. Maar hij wordt door een heel stel kleuters massaal 'gedownvote'.

De Rift krijgt nu echt de kans om snel uit te groeien tot een apparaat dat de wereld op korte termijn zou veranderen, waar het in de handen van OculusVR slechts een apparaat zou zijn voor een niche-gamingmarkt, althans op korte (lees: enkele jaren) termijn. Ze zouden daarna (mocht het een succes blijken te zijn) waarschijnlijk binnen no-time overlopen worden door giganten als Sony en MS, die over oneindig meer resources beschikken om met een veel betere VR-bril op de proppen te komen.
Nogmaals zolang niet iedereen de hardware in huis heeft om de OR te gebruiken zal het de wereld echt niet veranderen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dio22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09-2024
[...]

Wat nu wordt gezegd door FB & Oculus is dat ze wel die koers blijven varen (althans voorlopig). Met Whatsapp hebben ze vooralsnog aangetoond zich aan dat soort afspraken te houden. Ze snappen trouwens zelf ook wel dat wanneer ze van de OR een dataminende, virtuele reclamepaal maken dat ze die dingen nooit zullen verkopen. Het laatste wat FB wil is de OR om zeep helpen natuurlijk. Het lijkt alsof velen denken dat ze dat tot hun ultieme doel gesteld hebben.
Het zal inderdaad eerder de richting op gaan die facebook ook heeft ondergaan. Langzaam reclame en andere onzin toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ChojinZ schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:57:
[...]

Lol, het enige wat ik jou nu al een paar pagina's zie doen is tegen argumenten belachelijk maken. Maar inhoudelijk kom je niet terug met argumenten. Jou strategie is: Laat ik maar quasi grappig een opmerking bagatelliseren want dan win ik de discussie wel. Wat ik zie is dat jij je vooral door je gevoel laat lijden maar dat je nergens open voor staat.

Tja... hoe kan je dan ooit een volwassen discussie voeren? ;)

Feit blijft dat OR nu bij een bedrijf ligt wat maar 1 doel heeft: Winst maximaliseren. En als dat betekend reclame aanbieden en hardware inbouwen waardoor latency ontstaat: so be it.
Pardon?! Ik doe niets anders dan argumenteren waarom er overdreven wordt: Jij doet enkel wat je weeral in deze post doet: Grote veronderstellingen maken en ze als 'feit' voorstellen.
Ik zeg "maar Oculus zegt dit". Jij zegt "Oculus zal wel liegen!".
Ik zeg "en facebook zegt dit", jij zegt weer "Facebook liegt!".
Ik zeg "dit is de technische reden waarom ze dat niet zouden doen". Jij zegt "dan zullen ze het hele product wel veranderen! Waarom? Omdat ik het zeg!".

Je zit verdorie in je eigen fantasiewereld waarin geen enkel tegenargument bestaat om jouw idee over de Rift te veranderen. Het is als proberen discussieren over de evolutieleer met een fanatieke Christen.

[ Voor 28% gewijzigd door boe2 op 26-03-2014 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Kan iemand mij wakker maken wanneer het weer over de Oculus Rift gaat? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
boe2 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:23:
[...]

Pardon?! Ik doe niets anders dan argumenteren waarom er overdreven wordt: Jij doet enkel wat je weeral in deze post doet: Veronderstellingen maken.
We hebben het hier over de toekomst van OR. Tuurlijk komen mensen met veronderstellingen en aannames. Het gaat immers over de toekomst. ;)
[...]

Ik zeg "maar Oculus zegt dit". Jij zegt "Oculus zal wel liegen!".
heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat je niet alles klakkeloos moet geloven wat ze zeggen en dat je kritisch moet blijven. Is heel wat anders. :>
[...]

Ik zeg "en facebook zegt dit", jij zegt weer "Facebook liegt!".
Zie mijn reactie hierboven. :>
[...]

Ik zeg "dit is de technische reden waarom ze dat niet zouden doen". Jij zegt "dan zullen ze het hele product wel veranderen! Waarom? Omdat ik het zeg!".
Omdat ik dat zeg? Heb ik dat gezegd dan? Waar? Dat noemen ze woorden in de mond leggen. :>
[...]

Je zit verdorie in je eigen fantasiewereld waarin geen enkel tegenargument bestaat om jouw idee over de Rift te veranderen. Het is als proberen discussieren over de evolutieleer met een fanatieke Christen.
En dat bedoel ik dus met geen discussie's kunnen voeren. Even een opsomming van loze opmerkingen die jij maakt enkel om je argument krachtiger over te laten komen:

- ik leef in een fantasiewereld
-Met mij discussiëren is als discussiëren met christenen over de evolutieleer (leuke sneer trouwens ook richting gelovige, maar dat terzijde ;) )
-Common sense is echt wel compleet weg nu.

Geloof me, als je iemand wil overtuigen van je gelijk, dan moet je dus NIET met zulke uitspraken gaan rondstrooien. Want dat werkt alleen maar averechts en word je door niemand serieus genomen.
Sterker nog, je kan je afvragen hoe sterk de argumenten zijn als jij je hier toe verlaagd. Had jij wel sterke argumenten gehad, dan waren zulke uitspraken nooit nodig geweest. :+
MAW. je argumenten zijn zwak en daarom maak je mensen maar uit voor rotte vis. Weak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Bedankt om mijn punt te bewijzen 7(8)7
MAW. je argumenten zijn zwak en daarom maak je mensen maar uit voor rotte vis. Weak....
Ja hoor :')

[ Voor 60% gewijzigd door boe2 op 26-03-2014 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

ChojinZ schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:13:
[...]

Het klopt dat ze dat hebben gezegd.

Maar we moeten wel realistisch blijven: Er word door grote bedrijven/multinationals wel vaker A gezegd terwijl ze dan B doen. Wij gebruikers zullen dus moeten beoordelen in hoeverre FB zich aan zijn woord zal houden. Ik persoonlijk vertrouw ze voor geen meter omdat ze in het verleden al hebben laten zien dat het vooral om geld gaat, de klant (bedrijven die klant gegevens kopen) op de 2 plek staan en dat (FB) gebruikers als laatst komen.
Dus jij gaat met geen enkel bedrijf in zee waarbij het om geld draait? Armzalig bestaan zul je dan hebben :D
Dat gebruikers als laatst komen klinkt leuk als borrelpraat, maar FB beseft ook wel dat ze bestaan bij de gratie van hun userbase. Zonder gebruikers geen Facebook. Daarom zijn ze naast hun verdienmodel wel degelijk bezig met het verbeteren van gebruiksvriendelijkheid, toevoegen van features, uitrol naar meerdere platforms etc etc.
[...]

Is dat wel zo? FB doet precies hetzelfde maar er zijn nog steeds miljoenen gebruikers. Er zijn ook miljoenen gebruikers die helemaal niets om privacy geven. Of gebruikers die niet weten wat datamining is. Die groep mensen zal het een worst wezen wat FB doet met je privegegevens. Nogmaals, kijk maar naar FB zelf.
Het zal mij ook worst wezen wat FB met mijn gegevens doet. Ik bepaal namelijk zelf wat ik wel en niet op FB zet. Gegevens die boeman Zuckerberg van mij verzamelt zal ik toch eerst zelf op Facebook moeten zetten. Daarom snap ik die aversie tegen Facebook ook niet. Als je er niet van houdt, maak je toch geen account aan? En als je om wat voor reden dan ook een account ECHT nodig hebt, dan maak je er een aan die je volkomen afschermt en waar je geen gegevens op zet?

[ Voor 10% gewijzigd door FaceDown op 26-03-2014 18:06 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

ChojinZ schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:44:
[...]
heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat je niet alles klakkeloos moet geloven wat ze zeggen en dat je kritisch moet blijven. Is heel wat anders. :>
[...]
Maar bij voorbaat al uitgaan van het kwade is niet hetzelfde als kritisch zijn. De hele Oculus-wereld staat te stuiteren alsof Facebook satan hemzelve is, terwijl in de statements die door Oculus en Facebook naar buiten zijn gebracht eigenlijk alleen maar positief nieuws voor de Rift en VR staan.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.Bas.Bas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-07-2023
Zijn er mensen met een bril op die een devkit hebben? Ik heb -8 en -9 sterkte, en vraag me af of ik zonder bril een OR kan gebruiken. Ik zie ongeveer een wijsvinger lengte scherp, daarna wordt alles wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 08:52
FaceDown schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:04:
[...]Maar bij voorbaat al uitgaan van het kwade is niet hetzelfde als kritisch zijn. De hele Oculus-wereld staat te stuiteren alsof Facebook satan hemzelve is, terwijl in de statements die door Oculus en Facebook naar buiten zijn gebracht eigenlijk alleen maar positief nieuws voor de Rift en VR staan.
Uitgaan van het kwade en kritisch zijn is bijna hetzelfde.. Als het verleden enige indicatie is, is de kans het grootst dat de Oculus VR techniek achter een patentmuur komt te zitten zonder dat er een serieus product op de markt komt. Tevens is het maar de vraag of de toekomstige producten gericht zijn op gamers welke specifieke eisen hebben.

Persoonlijk ben ik erg skeptisch en ben ik nu erg afwachtend. Ik vraag me af welke grote game bedrijven nog achter de Oculus zullen staan zoals Unity. Veelbelovende startup helpen en samen werken aan de next big thing is 1 ding.. Facebook helpen om nog meer winst te maken een ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

maniak schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:28:
[...]

Uitgaan van het kwade en kritisch zijn is bijna hetzelfde.. Als het verleden enige indicatie is, is de kans het grootst dat de Oculus VR techniek achter een patentmuur komt te zitten zonder dat er een serieus product op de markt komt. Tevens is het maar de vraag of de toekomstige producten gericht zijn op gamers welke specifieke eisen hebben.
En wat is er door de overname veranderd aan die potentiele patentmuur? Bovendien is al meerdere malen aangegeven dat men zich nu allereerst op gamers blijft richten.
Persoonlijk ben ik erg skeptisch en ben ik nu erg afwachtend. Ik vraag me af welke grote game bedrijven nog achter de Oculus zullen staan zoals Unity. Veelbelovende startup helpen en samen werken aan de next big thing is 1 ding.. Facebook helpen om nog meer winst te maken een ander...
Gelukkig denken grote ontwikkelstudio's ook iets 'zakelijker' dan de gemiddelde reddit-user of kickstart-backer. Zo'n studio zal niet afhaken louter omdat het Facebook betreft. Die aversie tegen Facebook is sowieso een groot aangepraat massaal trauma. Het is zo ontzettend 'hip' tegenwoordig om tegen Facebook te zijn, net zoals het 10 jaar geleden cool was om te pas en te onpas over MS te lopen zeiken. :')

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
[...]

....terwijl in de statements die door Oculus en Facebook naar buiten zijn gebracht eigenlijk alleen maar positief nieuws voor de Rift en VR staan.
No shit... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Maar bij voorbaat al uitgaan van het kwade is niet hetzelfde als kritisch zijn.
kritisch
kritisch bijv.naamw.Uitspraak: [ˈkritis] 1) als je negatieve aspecten ziet (van iets) Voorbeeld: `kritisch zijn over een plan van de regering`
De hele Oculus-wereld staat te stuiteren alsof Facebook satan hemzelve is, terwijl in de statements die door Oculus en Facebook naar buiten zijn gebracht eigenlijk alleen maar positief nieuws voor de Rift en VR staan.
Ja ze zullen slecht nieuws naar buiten brengen... De argwaan wordt ook veroorzaakt vanwege het feit dat de agenda van Facebook niet duidelijk is in dit verhaal. Het gaat FB niet om de hardware, maar hoe zij wel die 2 mlrd willen terug verdienen is niet duidelijk.

Het is trouwens niet zo dat dit nieuws alleen maar negatief wordt ontvangen door een paar fanatieke gamers. Als je de comments bekijkt op nieuws sites die hierover berichten (tech en non-tech) dan zie je op al die sites een stortvloed aan negativiteit. De buzz rondom OR is nu gewoon ff 180 graden gedraaid, dat valt niet te ontkennen. Vraag is hoelang dat blijft plakken.

Voor de duidelijkheid, ik hoop zelf natuurlijk ook van harte dat ze gewoon bij hun originele plannen blijven en dat gaming op 1 blijft staan en dat OR een groot succes wordt, maar ik heb nu zoiets van, eerst zien dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
FaceDown schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:37:
[...]

En wat is er door de overname veranderd aan die potentiele patentmuur? Bovendien is al meerdere malen aangegeven dat men zich nu allereerst op gamers blijft richten.

[...]

Gelukkig denken grote ontwikkelstudio's ook iets 'zakelijker' dan de gemiddelde reddit-user of kickstart-backer. Zo'n studio zal niet afhaken louter omdat het Facebook betreft. Die aversie tegen Facebook is sowieso een groot aangepraat massaal trauma. Het is zo ontzettend 'hip' tegenwoordig om tegen Facebook te zijn, net zoals het 10 jaar geleden cool was om te pas en te onpas over MS te lopen zeiken. :')
Een beurs genoteerd bedrijf is verplicht om namens de aandeelhouders het meeste geld te verdienen. Hierdoor is het commercieel uitbuiten van patenten erg reëel waardoor concurrenten geen kans krijgen en daarmee VR alweer dood.

Het zakelijk aspect van deze deal tussen Facebook en Oculus voor grote ontwikkelstudio's is dat het een erg negatieve lading heeft in de community. Zou jij, als grote ontwikkelstudio, je handen willen branden met de kans dat de community jouw bedrijf ook negatief gaat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

OR bij De Wereld Draait Door nu!

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonde dat hij het niet deed. De reactie van iemand met een OR op levert vaak het beste promotie materiaal op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 10:28
Bas.Bas.Bas schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:10:
Zijn er mensen met een bril op die een devkit hebben? Ik heb -8 en -9 sterkte, en vraag me af of ik zonder bril een OR kan gebruiken. Ik zie ongeveer een wijsvinger lengte scherp, daarna wordt alles wazig.
Ik heb zelf -10 sterkte dus nog erger :) En ik houd eigenlijk altijd gewoon mijn bril op en daarover de Oculus Rift. Gaat best mits je niet een te grote bril hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

maniak schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:09:
[...]

Een beurs genoteerd bedrijf is verplicht om namens de aandeelhouders het meeste geld te verdienen. Hierdoor is het commercieel uitbuiten van patenten erg reëel waardoor concurrenten geen kans krijgen en daarmee VR alweer dood.
En Oculus zou graag gehad hebben dat jan en allemaal hun Rift klakkeloos kopieerde? Ik denk dat je de zakelijke instelling van Oculus behoorlijk onderschat hebt (zie ook deze overname).
Het zakelijk aspect van deze deal tussen Facebook en Oculus voor grote ontwikkelstudio's is dat het een erg negatieve lading heeft in de community. Zou jij, als grote ontwikkelstudio, je handen willen branden met de kans dat de community jouw bedrijf ook negatief gaat zien?
Natuurlijk niet. Maar je doet 1 hele verkeerde aanname; De community ziet Facebook niet als negatief. Er zijn tientallen gebruikers van Facebook die helemaal niet negatief zijn over Facebook. DAT is de nieuwe community. Dat er een handjevol nerds zich druk maakt om allerlei privacyschendingen (waarschijnlijk onterecht) dat zal Facebook worst wezen.
Ik denk persoonlijk dat een ontwikkelstudio staat te springen om een Oculus Rift te ondersteunen die uitgegeven wordt door het grote Facebook. Stel dat Facebook miljoenen exemplaren weet te verkopen, dan betekent dat enorme kansen voor deze studio's.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 14:59
Goed nieuws!

Facebook Denies NYT Claim It Will Rebrand Oculus With Its Logo And Interface
http://techcrunch.com/2014/03/26/facebook-oculus/

Kan natuurlijk gelogen zijn, maar als je nu zo'n statement maakt, lijkt het mij dat ze niet liegen. Anders zouden ze evengoed niet gereageerd kunnen hebben op dit gerucht.
Daarnaast zijn Instagram en WhatsApp voor zover ik weet niet echt drastisch veranderd na de overname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Maar het probleem wat mensen zien is niet het verlies van potentiële gebruikers. Gebruikers komen er wel, het lijkt er op dat de content creators/devs/early adopters het bijltje er bij neer gooien.

Hoeveel goede hardware sneuvelde omdat er geen content was? Veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Asgaro schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 20:06:
Goed nieuws!

Facebook Denies NYT Claim It Will Rebrand Oculus With Its Logo And Interface
http://techcrunch.com/2014/03/26/facebook-oculus/

Kan natuurlijk gelogen zijn, maar als je nu zo'n statement maakt, lijkt het mij dat ze niet liegen. Anders zouden ze evengoed niet gereageerd kunnen hebben op dit gerucht.
Daarnaast zijn Instagram en WhatsApp voor zover ik weet niet echt drastisch veranderd na de overname.
Het grootste probleem is allerlei aannames die men gaat doen. Facebook zal zus gaan doen, Facebook zal zo gaan doen, Facebook wil alleen snel geld, Facebook geeft niet om de community etc etc. En dat terwijl de hardware waarschijnlijk volledig volgens plan uit gaat komen. Was men gisteren nog razend enthousiast over de headset, nu pist iedereen erop. Beetje belachelijk, nietwaar? :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Esiq schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 20:07:
[..] het lijkt er op dat de content creators/devs/early adopters het bijltje er bij neer gooien.

[..]
Bron? Ik heb nog niemand terug zien treden, op 1 kleuter na betreffende Minecraft, waar niemand op zit te wachten. Als je dat soort beslissingen binnen een uur na een dergelijke aankondiging kan nemen en publiekelijk kan maken, dan vraag ik me af hoe serieus je sowieso met je werk bezig bent.

Ik heb nog geen enkele professionele studio zich negatief uit zien laten over de overname. Sterker nog; ik denk dat ze meer dan ooit in de rij gaan staan om te kunnen ontwikkelen voor de Rift.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Facebook heeft in het verleden erg goed voor instagram gezorgt, en gaat dat ook voor watsapp doen.
Ik denk niet dat facebook de oculus wil zien falen of puur wil gebruiken voor productpatenten waar ze weinig mee te maken hebben.
http://techcrunch.com/201...ike-it-boosted-instagram/

Blijft echter dat ik het kleine oculus gewoon sympatiek vond als klein nerdclubje, en dat gevoel is nu weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
op 1 kleuter na betreffende Minecraft
Je snapt toch wel dat je met zulke opmerkingen niet serieus genomen gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.Bas.Bas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-07-2023
Tripwire999 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:27:
[...]

Ik heb zelf -10 sterkte dus nog erger :) En ik houd eigenlijk altijd gewoon mijn bril op en daarover de Oculus Rift. Gaat best mits je niet een te grote bril hebt.
Bedankt voor je antwoord! Mijn bril is erg groot, dus waarschijnlijk gaat ie niet passen. Heb je ooit zonder bril de OR geprobeerd te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

maniak schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 20:17:
[...]
Je snapt toch wel dat je met zulke opmerkingen niet serieus genomen gaat worden?
:D Jij denkt dat ik graag serieus genomen wil worden? Ik denk dat ik als een van de weinigen momenteel een nuchtere kijk op de zaak heb. Of men mij vervolgens serieus neemt zal mij eerlijk gezegd aan de spreekwoordelijke reet roesten.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Pros en cons Facebook overname volgens een reader:

Pros : None
Cons: Facebook owns it.
Funny: John Carmack now works for Facebook.

:P

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-10 00:33
FaceDown schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:46:
[...]

:D Jij denkt dat ik graag serieus genomen wil worden? Ik denk dat ik als een van de weinigen momenteel een nuchtere kijk op de zaak heb. Of men mij vervolgens serieus neemt zal mij eerlijk gezegd aan de spreekwoordelijke reet roesten.
Waar het om gaat is dat veel mensen, gezien de ontwikkeling van de laatste jaren, bang zijn dat er nu een potentieel geweldige ontwikkeling al in een vroeg stadium zal worden verkracht.

Wat zijn de trends die worden omarmt door de massa, maar gehaat door de traditionele/hardcore gamer:
- paywall games
- verplichte 'spam a friend on facebook to unlock'
- complete versimpeling, geen uitdaging meer
- games totaal opgebouwd rondom verslaving ipv goede gameplay (Candy Crush)

Facebook is de belichaming van al deze ellende. Niet zo heel vreemd dat mensen dan op zijn minst sceptisch zijn.

Veel fans van de Oculus Rift willen juist iets nieuws, ontsnappen aan de misere, zeker nu de tradionele games in de dark ages zitten (weinig innovatie, te veel risico om met groot budget iets nieuws op te zetten). Aan aangezien Facebook altijd voor de grote massa gaat zien ze de bui al weer hangen.

Volledig begrijpbaar dus de commotie en naar mijn mening ook terecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

SeamusXanthus schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:40:
[...]

Volledig begrijpbaar dus de commotie en naar mijn mening ook terecht
En naar mijn mening niet. De Facebookspelletjes die je noemt hebben niets te maken met de traditionele games, uitgebracht door grote ontwikkelstudio's. Bovendien zal niemand jou verplichten om Candy Crush Rift te spelen.
Mensen zitten teveel vast in de traditionele mindset van facebook.com. Facebook gaat niet alleen bepalen wat voor content er voor de Rift verschijnt, dat doen de ontwikkelstudio's zelf wel.
Alle reacties zijn gewoon zwaar overtrokken, en voornamelijk die van de kant van de hysterische Amerikanen. Sommigen doen alsof het grootste dromen zojuist uiteen gespat zijn. We hebben het hier alleen over een VR-brilletje mensen :')

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

SeamusXanthus schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:40:
[...]
Wat zijn de trends die worden omarmt door de massa, maar gehaat door de traditionele/hardcore gamer:
- paywall games
- verplichte 'spam a friend on facebook to unlock'
- complete versimpeling, geen uitdaging meer
- games totaal opgebouwd rondom verslaving ipv goede gameplay (Candy Crush)
Maar Oculus maakt helemaal geen games. Heck: Facebook maakt OOK geen games. Ik snap de mentale stappen niet die je tot deze veronderstelling brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe gaat Facebook dan geld verdienen hieraan volgens jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:03:
Hoe gaat Facebook dan geld verdienen hieraan volgens jullie ?
De eerste jaren waarschijnlijk nog niet. Ze hebben nu al gesproken over het leveren van de hardware tegen kostprijs. Ook de SDK moet vrij beschikbaar blijven voor ontwikkelaars en Facebook-integratie wordt niet verplicht.

Bij een verdienmodel denk ik persoonlijk aan een virtuele wereld (a la Playstation Home) waar je vrij rond kunt lopen, mensen kunt ontmoeten, advertenties kunt bekijken, artikelen kunt kopen (die IRL ook verstuurd worden). Je kunt naar het Rijksmuseum gaan (tegen betaling) zonder er ECHT naartoe te hoeven gaan. Je kunt naar de Efteling gaan, naar Disneyland, naar de Grand Canyon, mount Everest, de maan, zolang iemand het maar weet te verkopen. Ondertussen zal FB verzamelen waar je naartoe gaat, hoe lang je daar blijft, naar welk schilderij je kijkt, met wie je praat etc etc. De nodige privacydiscussies zullen weer hoog oplaaien, maar dat zal de toekomst zijn, en dat gaat niet meer heel lang duren.
VR gaat de wereld veranderen en Facebook wil hierin voorop lopen, want zij geloven erin dat deze veranderingen plaats gaan vinden. Als Facebook het niet doet, dan wordt het Google, of MS, of Sony, ....

Voor wie nu gewoon de Rift op wil zetten en Battlefield 4 of Skyrim wil spelen, die kan dat straks gewoon. Zonder ads, en zonder in te hoeven loggen op Facebook. En ook die mensen worden beter van deze deal, want ga er maar vanuit dat de kwaliteit van de OR straks grote sprongen zal gaan maken. Groter dan OculusVR alleen ooit voor mekaar had gekregen.

[ Voor 6% gewijzigd door FaceDown op 27-03-2014 10:28 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ze willen volop inzetten op 'virtual presence' en hebben daarom belang bij een zo groot mogelijke adoptieratio van VR hardware. Met het budget van Facebook wordt het mogelijk betere hardware te leveren aan een goedkopere prijs.
Let daarbij dat het puur om de hardware gaat: Andere studios en ondernemingen zijn verantwoordelijk voor de games en VR applicaties.

Doordat zelfs de casual hobbyist via de Unity of Unreal3 engine direct aan de slag kan met de Rift hoopt Oculus (en nu dus ook Facebook) VR zeer snel te kunnen doen groeien de komende jaren.
Wanneer iedereen weet wat een Oculus Rift is en je zo'n bril aan betaalbare prijs gewoon in de winkel kan kopen is het moment dat Facebook zijn zet doet.

[ Voor 6% gewijzigd door boe2 op 27-03-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:19
Daarnaast heb je nu al opensource drivers en die zullen gewoon blijven bestaan. Die bril gaat dus ook wel werken zonder Facebook spul mochten ze het er ooit in gaan stoppen. En anders is een variant ook zo gemaakt. Het is niet alsof zo'n ding namaken echt rocket science is. Het is meer het ontwerpen van nieuwe versies waar je echt de kennis voor nodig hebt.

Zelf ben ik van plan ondanks de overname er 1 te bestellen zodra ik het geld heb. Dat ondanks dat ik erg sceptisch ben tegenover Facebook als bedrijf. Ik zie de logische stap op zich wel. Facebook gaat nu doen wat Google ook ooit heeft gedaan. Verbreden om zo het voortbestaan en de toekomst van het bedrijf zeker te stellen en in dat opzicht is dit een goede eerste stap buiten software development om zo wat steviger in de schoenen te staan tegenover de andere grote softwarebedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:26:
[...]Ondertussen zal FB verzamelen waar je naartoe gaat, hoe lang je daar blijft, naar welk schilderij je kijkt, met wie je praat etc etc. De nodige privacydiscussies zullen weer hoog oplaaien, maar dat zal de toekomst zijn, en dat gaat niet meer heel lang duren.
Kijk, hier zitten veel mensen dus niet op te wachten. Ik iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:43:
[...]

Dat is als zeggen dat je geen computer wil omdat je daar facebook op kan gebruiken.

[ Voor 25% gewijzigd door boe2 op 27-03-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dus Facebook betaald 2 mlrd voor OR en wil er ook nog veel meer geld in steken voor R&D om vervolgens alleen een volledig vrijblijvende virtuele wereld te ontwikkelen (ook niet gratis) waar ze via datamining geld aan moeten verdienen. Lijkt mij onwaarschijnlijk.

Ik denk dus dat het allemaal wat verder gaat dan dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:19
Ik denk dat ze een platform willen creëren waar ze hun eigen diensten bovenop kunnen bouwen (naast die van andere, maar natuurlijk superieur want meer kennis door oculus vr) en zo het geld terug willen gaan verdienen. Een beetje zoals ze nu ook internettoegang verbeteren in bepaalde landen zodat meer zieltjes bij Facebook kunnen aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 17:33

Auredium

Informaticus Chaoticus

Voor mensen met een bril zoals mij is dit wellicht erg leuk en belangrijk om te lezen:

http://www.joystiq.com/20...-look-at-the-oculus-rift/

Het punt is dat ik geen lenzen mag dragen en dat een VR-sessie met lenzen waarschijnlijk erg vermoeid is voor het oog. Het concept is overigens niet nieuw; de meeste spiegelreflex camera's hebben ook een ingebouwd lensje wat middels een scrollwieltje kan worden geregeld. Heel handig voor als je een bril hebt.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 17:38
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:55:
Ok, dus Facebook betaald 2 mlrd voor OR en wil er ook nog veel meer geld in steken voor R&D om vervolgens alleen een volledig vrijblijvende virtuele wereld te ontwikkelen (ook niet gratis) waar ze via datamining geld aan moeten verdienen. Lijkt mij onwaarschijnlijk.

VR als een platform zal nooit een realiteit worden wanneer het project flopt omdat het "net niet" ver genoeg is wanneer de consumenten versie uit komt. Om dit te realiseren moet de prijs er van zo laag mogelijk zijn terwijl de hardware en software in symfonie werken om een zo goed mogelijke ervaring te produceren.

Zolang het platform niet een goede userbase heeft VR in zijn geheel zo goed als dood en zal het niche blijven omdat de "techies" het leuk vinden maar de normale consument het maar "dom" vind. Dus ja ze moeten eerst met een overname er voor zorgen dat het een succes wordt. Wat ze daarna "samen" ontwikkelen om de ervaring beter te maken dat is allemaal (wilde) speculatie.

Facebook overlay's, tracking etc. wordt even wakker want dit gaat nog lang niet gebeuren. Als het al gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:43:
[...]

Dan gebruik je het niet. Het lijkt mij bijzonder cool om de wereld via VR te ontdekken. En dat Big Brother meekijkt..sja so be it.
Als je nu op google maps kijken, of google streetview gebruikt dan 'weet' Google (dus NSA) ook waar jij allemaal zit te grasduinen. Vind je dat nu ook zo verschrikkelijk? Of is het bij Facebook opeens 100x erger omdat zij er eerlijk voor uitkomen dat ze geld verdienen met datamining? Wat is het ergste dat er bij Facebook gebeurt; je krijgt een gepersonaliseerde advertentie voor je neus.. Het is niet zo dat de hele wereld die informatie direct te zien krijgt (tenzij je gaat 'liken' enzo).

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:55:

Wat doen ze nu dan met Facebook.com? Toch ook geld verdienen met 'alleen maar' datamining en advertenties?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 17:33

Auredium

Informaticus Chaoticus

Je moet denk ik verder denken als alleen maar spellen. Persoonlijk gesproken lijkt het mij geweldig om een F1 racesspel te doen of een FPS vanuit de Oculus. Maar denk aan het eLearning voordeel. Je kunt gewoon een virtueel auditorium hebben waarbij iedereen met een Oculus of andere VR goggle kan discussieren met elkaar vanuit first person view.

Je ploft op je bureaustoel en zit dan in een 'virtuele' stoel in het virtuele auditorium. Je kunt er lezingen volgen, discussies aangaan met anderen. Het kan zo worden geprogrammeerd dat geluid in het virtuele auditorium zich ook doet gedragen als echt geluid inclusief stemgeluid.

Je kunt als architect gewoon in real-time 3D je creatie bewerken en er in rondlopen. Dat gaat nu ook maar door full HD schermpje op je bureau toch wat minder indrukwekkend.

Maar ik denk dat op sociaal vlak het juist wel een enorme doorbraak is. Het zal zaken zoals Skype misschien wel wegvagen op dat gebied. Dan moet de prijs wel een adaptor prijs zijn. Men weet het al uit de tablet en smartphone markt; snelle adaptatie betekend onder 400 euro blijven.

Een bedrijf zal dus baat erbij hebben om een nieuwe markt te veroveren in rap tempo door een lage prijs te handhaven zelfs als dit betekend enige tijd onder de productieprijs te zitten.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 15:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ok, wie zit hier in de facebook focus group? :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F34sjBrnMSCYfS44t0wZwjT7/medium.png
Pagina: 1 ... 9 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.