Holy crap. Dat is gaaf. Wat een diepte gevoel moet dat geven om bovenop zo'n skyscraper te staan.
Onze nieuwste achtbaan al geprobeerd?
https://developer.oculusv...viewtopic.php?f=42&t=8266

En natuurlijk IRL
:
https://developer.oculusv...viewtopic.php?f=42&t=8266

En natuurlijk IRL
Heb net nog een Razer Hydra gescoord, de laatste tijd heb ik de prijs in de gaten gehouden want volgens mij wordt de controller niet meer in grote getallen gemaakt en ligt de gemiddelde prijs daarom hoger dan eerst. Nog maar zo'n 4 shops in nederland die em verkopen.
Bij bol.com is de Hydra nu nog voor 99,99 te bestellen en met de kortingscode die je in de "Bol.com kortingscodes/coupons" thread kan gebruiken krijg je nog 2,50 korting.
Ik wou eerst eigenlijk wachten totdat andere controllers op de markt kwamen maar het lijkt nog wat langer te duren zoals de S.T.E.M. controller: http://www.roadtovr.com/sixense-announces-feature-update-delivery-delay-stem-system/
Bij bol.com is de Hydra nu nog voor 99,99 te bestellen en met de kortingscode die je in de "Bol.com kortingscodes/coupons" thread kan gebruiken krijg je nog 2,50 korting.
Ik wou eerst eigenlijk wachten totdat andere controllers op de markt kwamen maar het lijkt nog wat langer te duren zoals de S.T.E.M. controller: http://www.roadtovr.com/sixense-announces-feature-update-delivery-delay-stem-system/
Een prima interview waarvan een groot deel wordt besteed aan de overname door Facebook. (heeft geloof ik ook een stukje over op de front page gestaan)
Eng vind ik wel dat facebook telkens als trusted platform wordt genoemd. Dat grotere developers nu interesse hebben is natuurlijk erg positief voor de toekomst van VR.
http://techcrunch.com/201...acqusition-helped-oculus/
Verder een leuke toepassing voor de oculus: http://www.oculusriftital...ulatore-volo-oculus-rift/
Eng vind ik wel dat facebook telkens als trusted platform wordt genoemd. Dat grotere developers nu interesse hebben is natuurlijk erg positief voor de toekomst van VR.
Verder een leuke toepassing voor de oculus: http://www.oculusriftital...ulatore-volo-oculus-rift/
Interessant interview, facebook heeft qua overnames natuurlijk wel een goede reputatie. Ze nemen bedrijven over maar laten ze qua werkzaamheden hetzelfde. Met een hardware product zoals de oculus rift kan er ook maar weinig met mensen hun privacy gedaan worden.CILLER schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:04:
Een prima interview waarvan een groot deel wordt besteed aan de overname door Facebook. (heeft geloof ik ook een stukje over op de front page gestaan)
Het is ook mooi een andere kant te zien van de overname, dat juist grote developers nu toegezegd hebben om aan VR-content te gaan werken omdat juist Facebook hun heeft overgenomen waardoor het een veel stabieler platform is geworden.
Ben zelf afgelopen weekend begonnen met de Unreal Engine 4! Samen met een Razer Hydra als controller aan het kijken wat ik al voor elkaar kan krijgen totdat ik mijn DK2 binnen heb!
Voor de geïnteresseerden, ik probeer een blog bij te houden er over: [VR-Game] De aanloop
Oculus - Michael and Dov getting technical on DK2 and beyond at Carnegie Mellon University
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Top presentatie. Had deze al gezien, maar wel een aanrader.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Erg interessante presentatie dank voor de post!
Erg interessant ja, zou er bijna voor van baan switchen om iets met VR te gaan doen
Het is de vraag natuurlijk of het publiek ditmaal wel "klaar" is voor VR en of de technologie mensen hiervan kan overtuigen.
Uiteraard staat het er nu veel beter voor dan 20 jaar geleden dus ik acht de kans ook groot dat binnen nu en 10 jaar VR niet meer weg te denken is. Wat wordt verteld in die presentatie zet je wel aan het denken...het kan sinds de pc de grootste technologische revolutie teweeg brengen. Erg gaaf om dit allemaal te mogen gaan meemaken als "pioneers".
Uiteraard staat het er nu veel beter voor dan 20 jaar geleden dus ik acht de kans ook groot dat binnen nu en 10 jaar VR niet meer weg te denken is. Wat wordt verteld in die presentatie zet je wel aan het denken...het kan sinds de pc de grootste technologische revolutie teweeg brengen. Erg gaaf om dit allemaal te mogen gaan meemaken als "pioneers".
Ik mag wel zeggen dat deze kerel al aardig ver is gekomen:
deze techniek en VR in het algemeen is de laatste maanden echt in Hyperdrive modus gegaan. wat een vooruitgang zeg!
i see a great future ahead for us gamers
i see a great future ahead for us gamers
chinezen met "rift" kloon
http://www.techinasia.com...r-headset-on-kickstarter/
Ziet er goed uit die kloon (net als dat Chinese vrouwtje
)
Gister voor het eerst de oculus geprobeert en hoe vet het ook is. (de oude dev kit) de resolutie moet idd omhoog. Maar zao was het ook al erg leuk moet ik ik zeggen. Het geeft een volledig andere dimensie aan 3D.
Kan me voorstellen, dat dit ook voor films erg leuk kan worden in de toekomst, maar ook voor educatie. Stel je voor dat je bij (nagemaakte) historische gebeurtenissen kunt zijn. Dat geeft geschiedenis een hele andere dimensie.
Kan me voorstellen, dat dit ook voor films erg leuk kan worden in de toekomst, maar ook voor educatie. Stel je voor dat je bij (nagemaakte) historische gebeurtenissen kunt zijn. Dat geeft geschiedenis een hele andere dimensie.
Hop,hop,hop!
Even Omaha Beach bestormen met Oculus Rift op... hoe episch moet dat zijn?basset schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 20:48:
Gister voor het eerst de oculus geprobeert en hoe vet het ook is. (de oude dev kit) de resolutie moet idd omhoog. Maar zao was het ook al erg leuk moet ik ik zeggen. Het geeft een volledig andere dimensie aan 3D.
Welk deel? Met landingsvaartuig omslaan en verzuipen door ruwe zee? Door artillerie in landingsvaartuig getroffen worden en sterven/verzuipen, of door spervuur van machinegeweren? Schuilen achter "Tschechen" voor scherpschutters, die je maten er een-voor-een eruit pikken, wachtend op die ene kogel? Als het realistisch moet zijn, heb je weinig kans het te overleven.
Dat is misschien ook wel de kracht van de Oculus.TNJ schreef op maandag 19 mei 2014 @ 15:19:
Welk deel? Met landingsvaartuig omslaan en verzuipen door ruwe zee? Door artillerie in landingsvaartuig getroffen worden en sterven/verzuipen, of door spervuur van machinegeweren? Schuilen achter "Tschechen" voor scherpschutters, die je maten er een-voor-een eruit pikken, wachtend op die ene kogel? Als het realistisch moet zijn, heb je weinig kans het te overleven.
Het gevoel dat je er echt bent, misschien is het doodschieten van iemand in vr wel zo echt dat je maag er daadwerkelijk van omdraait. Als je echt "presence" gaat ervaren en het niet meer een spelletje op een monitor is, wil je misschien niet de zoveelste fps spelen.
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Klopt, maar waar TNJ meer op doelt is dat de woordkeuze van Shrake een beetje ongelukkig is. Een spelletje is leuk, maar historisch correct D-Day herbeleven is niet echt iets om 'episch' genoemd te worden.
Het gaat om de ervaring, de intensiteit die het met zich mee bracht. Het is voor iedereen welbekend dat het een hel was, maar het is nu eenmaal gebeurd en ik denk dat een goed uitgewerkte game of eventuele cinematic met Oculus Rift een beter inzicht kan geven over wat er die dag is gebeurd.TNJ schreef op maandag 19 mei 2014 @ 15:19:
Episch is misschien een voor sommige mensen vreemde woordkeuze, maar het was niet bedoeld in de context van dat het een geweldig evenement was. Het kan op verschillende manieren geinterpreteerd worden, maar misschien was de woordkeuze wat ongelukkig.
Oculus is flink aan het headhunten geslagen zeg. Na Abrash en Atman Binstock (Valve VR), hebben ze David De Martini (EA), Kenneth Scott (Halo 4) en pas kort Adrian Wong (Google Glass) erbij gehaald.
Misschien hebben ze bij LG of Samsung in een fab een produktiestraat gehuurd om 21:9 OLED displays met 3360x1440 resolutie te kunnen maken? Ze hebben er het geld voor, toch?
Misschien hebben ze bij LG of Samsung in een fab een produktiestraat gehuurd om 21:9 OLED displays met 3360x1440 resolutie te kunnen maken? Ze hebben er het geld voor, toch?
Ik vraag me af, wat zal beter gamen met name race games 3 screens of oculus rift. Dit in combinatie met een playseat(of iets gelijks) stuurtje pedalen enz.
Games zoals iracing en Assetto Corsa maar ook euro truck simulator en city car driving.
Games zoals iracing en Assetto Corsa maar ook euro truck simulator en city car driving.
ik heb geen playseat maar wel 3 schermen, een stuurtje en pedalen. Dat is nu stukken beter dan de oculus maar dat zit hem puur in de huidige versie. Je kunt nu door de resolutie niet ver genoeg vooruit kijken. Ik speel wel eens voor de fun Assetto Corsa met de oculus en ik heb 1 keer euro truck simulator 2 geprobeerd maar de DK1 voldoet gewoon nog niet. Het voorproefje wat nu al te krijgen is geeft wel duidelijk aan dat de oculus 3-schermen makkelijk voorbij gaat streven.
Verwijderd
Is Assetto Corsa eigenlijk 3D mega Oculus Rift?CILLER schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:29:
ik heb geen playseat maar wel 3 schermen, een stuurtje en pedalen. Dat is nu stukken beter dan de oculus maar dat zit hem puur in de huidige versie. Je kunt nu door de resolutie niet ver genoeg vooruit kijken. Ik speel wel eens voor de fun Assetto Corsa met de oculus en ik heb 1 keer euro truck simulator 2 geprobeerd maar de DK1 voldoet gewoon nog niet. Het voorproefje wat nu al te krijgen is geeft wel duidelijk aan dat de oculus 3-schermen makkelijk voorbij gaat streven.
het woordje mega snap ik niet helemaal, maar assetto corsa ondersteund de Oculus Rift. Er zit alleen geen neck-model in.
Verwijderd
Haha, woordverbetering op de telefoon... Overheen gelezen.CILLER schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 07:20:
het woordje mega snap ik niet helemaal, maar assetto corsa ondersteund de Oculus Rift. Er zit alleen geen neck-model in.
Neck model? Wat is dat? Voegt het 3D veel toe aan het spel?
Het "Neck model" zorgt ervoor dat de twee cameraposities (de ogen) roteren om een punt zo'n 15cm achter de ogen, de verbinding schedel/nek. Hierdoor verplaatsen de cameraposities zich ook zijwaarts als je je hoofd draait. Zonder "Neck model" zou je viewpoint in het spel zich roteren om een punt tussen je ogen. In de Rift zorgt dat voor een beeldverandering die je niet zou verwachten en het zal bijdragen aan VR sickness.
3D in vr is niet 3D op een scherm, maar net zo 3D als de echte wereld is. Je perceptie van schaal komt in de rift overeen met de werkelijke wereld. Daardoor krijg je een heel ander gevoel bij auto's, banen en vooral snelheid. Goed speelbaar is het nog niet maar een hele andere ervaring zeker wel!Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 07:33:
[...]
Haha, woordverbetering op de telefoon... Overheen gelezen.
Neck model? Wat is dat? Voegt het 3D veel toe aan het spel?
De DK2 heeft overigens geen neck-model meer nodig door de aanwezigheid van positional-tracking, Hopelijk zal Assetto Corsa hier snel support voor bouwen.
Verwijderd
Dat klinkt toch wel heel erg gaaf! Heel benieuwd hoe dat eruit ziet.CILLER schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:22:
[...]
3D in vr is niet 3D op een scherm, maar net zo 3D als de echte wereld is. Je perceptie van schaal komt in de rift overeen met de werkelijke wereld. Daardoor krijg je een heel ander gevoel bij auto's, banen en vooral snelheid. Goed speelbaar is het nog niet maar een hele andere ervaring zeker wel!
De DK2 heeft overigens geen neck-model meer nodig door de aanwezigheid van positional-tracking, Hopelijk zal Assetto Corsa hier snel support voor bouwen.
In welke zin is het momenteel nog niet goed speelbaar? Performance issues?
Performance is prima (bij mij), puur de resolutie en motion blur van het scherm. Daardoor kun je niet ver genoeg vooruit kijken (max een meter of 10 gok ik) en dus je bochten niet goed inschatten. Resultaat is dat ik de ideale lijnhulp aan moet zetten om zonder crashen een ronde door te komen. Maar, gaaf is het zeker!
De motion blur in Assetto Corsa kan je uitzetten in de opties. Of wordt er door gebruik van de Oculus een ander soort blur weergegeven?
Ik bedoel niet motion blur (of eigenlijk wel) maar niet de motion blur van het spel zelf. De rift heeft een scherm met relatief trage pixels. Dit gaat opgelost worden met low persistance in de DK2. Nu is het dus zo dat elke beweging een blur op de pixels opleverd.
Voor een leuk beeld van de impact van low persistance:
http://vr.mkeblx.net/oculus-sim/
Voor een leuk beeld van de impact van low persistance:
http://vr.mkeblx.net/oculus-sim/
Op 22 mei hadden we de kans om onze Helix achtbaan te testen op de Developer Kit 2 @ ITEC Keulen.
Laat ik allereerst zeggen: Wow! De DK2 is een enorme verbetering ten opzichte van DK1. Het scherm is zo veel levendiger en de motion blur is gewoon .. weg! Wat natuurlijk erg ten goede komt bij een rollercoaster experience. Ik vond het geweldig en kan niet wachten tot mijn eigen DK2 arriveert op kantoor.
Ten tweede: De Helix werkt op DK2, inclusief positional tracking. Dus zodra jullie de nieuwe development kit in handen krijgen zal deze out of the box werken met Helix. Een paar kleine SDK-glitches zijn er nog steeds, maar het belemmerd de experience niet.
Speciale dank gaat uit naar Joe Chen van Oculus VR. Hij heeft het mogelijk gemaakt om Helix op de nieuwe headset te testen! Inspirerende gast

Laat ik allereerst zeggen: Wow! De DK2 is een enorme verbetering ten opzichte van DK1. Het scherm is zo veel levendiger en de motion blur is gewoon .. weg! Wat natuurlijk erg ten goede komt bij een rollercoaster experience. Ik vond het geweldig en kan niet wachten tot mijn eigen DK2 arriveert op kantoor.
Ten tweede: De Helix werkt op DK2, inclusief positional tracking. Dus zodra jullie de nieuwe development kit in handen krijgen zal deze out of the box werken met Helix. Een paar kleine SDK-glitches zijn er nog steeds, maar het belemmerd de experience niet.
Speciale dank gaat uit naar Joe Chen van Oculus VR. Hij heeft het mogelijk gemaakt om Helix op de nieuwe headset te testen! Inspirerende gast

goed nieuws, ik kan niet wachten. Mooi om te horen dat de DK2 de verwachtingen waar maakt.
Verder, positional tracking zonder aanpassingen. Begrijp ik dan dat alle/een groot deel van de applicaties die tot nu toe zijn gemaakt gewoon meteen zullen werken met positional tracking in de DK2. dat zou echt super zijn natuurlijk.
Verder, positional tracking zonder aanpassingen. Begrijp ik dan dat alle/een groot deel van de applicaties die tot nu toe zijn gemaakt gewoon meteen zullen werken met positional tracking in de DK2. dat zou echt super zijn natuurlijk.
Zolang ze met SDK preview 0.3.1 gemaakt zijn, ja. Anders nietCILLER schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:14:
goed nieuws, ik kan niet wachten. Mooi om te horen dat de DK2 de verwachtingen waar maakt.

Door het weghalen van motion-blur en het opschroeven van de resolutie gaat de scherpte enorm omhoog lijkt me.
Veroorzaakt die een veel betere view-distance of blijkt dat beperkt?
Daarnaast, veroorzaakt deze scherpte nog andere nadelen? Ik kan me voorstellen dat motion-blur bepaalde problemen en inaccurate bewegingen verhulde.
Veroorzaakt die een veel betere view-distance of blijkt dat beperkt?
Daarnaast, veroorzaakt deze scherpte nog andere nadelen? Ik kan me voorstellen dat motion-blur bepaalde problemen en inaccurate bewegingen verhulde.
Screen door effect is nog steeds aanwezig, maar totaal niet storend (en ik was wat dat betreft best een aansteller!). Laat ik het zo zeggen: van mij hoeft de resolutie niet hoger, ik was hier zeer tevreden mee. Ik denk wat dat betreft dat als Facebook Oculus VR niet had gekocht, deze versie de Consumer Version zou zijn geweest; En dat het wat mij betreft best gekund!
Wat ik gemerkt heb bij het testen van onze roller coaster met de DK2 is dat de hele experience een beetje... kaal leek. De afstand die je kan kijken totdat dingen wazig worden leek verviervoudigd, waardoor je veel meer dingen op gaan vallen. Er zal dus meer aandacht moeten worden gegeven aan de details in de omgeving...
Wat ik gemerkt heb bij het testen van onze roller coaster met de DK2 is dat de hele experience een beetje... kaal leek. De afstand die je kan kijken totdat dingen wazig worden leek verviervoudigd, waardoor je veel meer dingen op gaan vallen. Er zal dus meer aandacht moeten worden gegeven aan de details in de omgeving...
[ Voor 22% gewijzigd door stimmits op 25-05-2014 09:19 ]
Dat is goed nieuws. Daardoor worden race games en flight games (war thunder) ineens speelbaar lijkt me. Daar kijk ik enorm naar uitstimmits schreef op zondag 25 mei 2014 @ 09:16:
De afstand die je kan kijken totdat dingen wazig worden leek verviervoudigd, waardoor je veel meer dingen op gaan vallen.
Bart Kok neemt ons mee in een korte introductie van de Oculus Rift en virtual reality, interessant voor diegene onder ons die nog niet veel van de Rift of VR afweten of graag wat meer informatie willen:
Presentatie is gegeven op de Bright Day 2014 in pakhuis de Zwijger.
Presentatie is gegeven op de Bright Day 2014 in pakhuis de Zwijger.
Alleen een beetje jammer van dat gestotter
Technische constructie
Verder deed je het prima!
Zojuist wat tests gedaan met UE4 demo's en de rift, en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Je pc word wel enorm op de proef gesteld maar het resultaat is erg goed.
Heb je deze handleiding al gezien en uitgeprobeerd? http://www.reddit.com/r/o...d_fps_and_quality_in_ue4/CILLER schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 22:52:
Zojuist wat tests gedaan met UE4 demo's en de rift, en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Je pc word wel enorm op de proef gesteld maar het resultaat is erg goed.
Hierdoor kun je de fps wat omhoog krikken.
Helaas heb ik nog geen Rift om te testen, zit te wachten op de levering van DK2
straks een uitproberen. De meeste demo's draaide trouwens wel gewoon goed met 60 fps (r9 290x) alleen de elemental demo was wat veel van het goede.
Verder vond ik de shooter rift demo erg interessant; je hebt geen crosshair en bij het aimen wordt de scope voor je rechteroog gehouden. Je linkeroog moet je dan dus dichtknijpen om goed te kunnen kijken.

Tot slot is de scifi hallway echt super mooi. Ongelofelijk! Helaas alleen een kamer maar de details en reflectie lijken wel ray-traced rendering.
Verder vond ik de shooter rift demo erg interessant; je hebt geen crosshair en bij het aimen wordt de scope voor je rechteroog gehouden. Je linkeroog moet je dan dus dichtknijpen om goed te kunnen kijken.

Tot slot is de scifi hallway echt super mooi. Ongelofelijk! Helaas alleen een kamer maar de details en reflectie lijken wel ray-traced rendering.
[ Voor 10% gewijzigd door CILLER op 29-05-2014 11:14 ]
Ik kan echt niet wachten op de DK2 (heb em al besteld)! Heb nog nooit een OR opgehad maar weet nu al dat ik het super ga vinden.
Aug/Sept komt hij toch?
Khad net de laatste Bright dag gemist! Anders had ik daar een x zo'n ding op kunnen doen.
PS weet iemand hoe ik kan instellen dat ik een email krijg als iemand in een topic reageert?
Aug/Sept komt hij toch?
Khad net de laatste Bright dag gemist! Anders had ik daar een x zo'n ding op kunnen doen.
PS weet iemand hoe ik kan instellen dat ik een email krijg als iemand in een topic reageert?
[ Voor 16% gewijzigd door PuckStar op 31-05-2014 17:55 ]
Als je op de website kijkt van Oculus VR dan staat er dat de DK2 in augustus wordt verzonden. Tenzij je er met bestellen vroeg bij bent geweest, kan je de DK2 in juli al verwachten.PuckStar schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 17:54:
Ik kan echt niet wachten op de DK2 (heb em al besteld)! Heb nog nooit een OR opgehad maar weet nu al dat ik het super ga vinden.
Aug/Sept komt hij toch?
ja dat dat ik al gelezen. maar omdat de leverdatum van de DK1 ook vaak werd opgeschoven vroeg ik me af of iemand meer details heeft over de exacte leverdata van de DK2. inside info ofzoMurdock1985 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:08:
[...]
Als je op de website kijkt van Oculus VR dan staat er dat de DK2 in augustus wordt verzonden. Tenzij je er met bestellen vroeg bij bent geweest, kan je de DK2 in juli al verwachten.
en wat is "vroeg bestellen". dat kan niemand echt weten toch? ik heb em 16-5 besteld. dat zal wel niet als vroeg worden beschouwd.
Denk niet dat er mensen zijn die inside info hebben, op de medewerkers van Oculus VR na...PuckStar schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:38:
[...]
ja dat dat ik al gelezen. maar omdat de leverdatum van de DK1 ook vaak werd opgeschoven vroeg ik me af of iemand meer details heeft over de exacte leverdata van de DK2. inside info ofzo.
en wat is "vroeg bestellen". dat kan niemand echt weten toch? ik heb em 16-5 besteld. dat zal wel niet als vroeg worden beschouwd.
Op 19 maart 2014 kon je de DK2 al pre-orderen, op dat moment zou de levering in juli plaatsvinden. Op een gegeven moment is de leverdatum naar augustus gegaan, waarschijnlijk vanwege de vele pre-orders.
Aangezien je in mei hebt besteld, zou ik er van uitgaan dat je hem ergens in augustus zal krijgen.
Ik hoop dat ze meer de realistische weg gaan nemen, dat je wapen voor je rechter (of indien er een optie is voor linkshandigen, linker) oog word gehouden - maar dat je met het andere oog gewoon langs het wapen kijkt (Wat op dat moment door DOF natuurlijk waziger word gemaakt).CILLER schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:06:
[afbeelding]
Een echte militair word getrained om beide ogen open te houden, ook wanneer je over een wapen heen kijkt
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Zoals op de screenshot te zien wordt de linker kant niet wazig gemaakt. Overigens wil je geen DOF in welke implementatie van de oculus dan ook. Dit omdat je altijd je ogen de kans wilt geven om zelf scherp te stellen op iets.D4NG3R schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:42:
[...]
Ik hoop dat ze meer de realistische weg gaan nemen, dat je wapen voor je rechter (of indien er een optie is voor linkshandigen, linker) oog word gehouden - maar dat je met het andere oog gewoon langs het wapen kijkt (Wat op dat moment door DOF natuurlijk waziger word gemaakt).
Een echte militair word getrained om beide ogen open te houden, ook wanneer je over een wapen heen kijkt.
Het openhouden van mijn linker oog lukt me nog niet, maar ik ben dan ook niet bepaald een getraind militair. Misschien wel het oefenen waard
Het kiezen welk oog zal zeker komen maar is voor een eerste demo niet echt noodzakelijk.
Ik las hier nog niet het nieuws over een vermeende samenwerking tussen Oculus en Samsung. Door deze deal zou Oculus de beschikking krijgen over de nieuwste generatie OLED schermen van Samsung, met een resolutie hoger dan 1080p.
Ik heb met Joe Chen (OculusVR) gepraat tijdens ITEC2014 (23 mei): ik vroeg of het uitleveren van DK2 (ivm alle drukte) weer een drama ging worden zoals bij DK1 - hij verzekerde mij dat ze het deze keer goed op orde hadden - en geloof me: hij weet waar hij het over heeft. Ten tijde van DK1 (Oculus in startup fase) zat er iemand met te weinig ervaring op de goede plek EN die persoon kreeg het veel drukker dan verwacht - die fout hebben ze niet weer gemaakt.Murdock1985 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:10:
[...]
Denk niet dat er mensen zijn die inside info hebben, op de medewerkers van Oculus VR na...
Op 19 maart 2014 kon je de DK2 al pre-orderen, op dat moment zou de levering in juli plaatsvinden. Op een gegeven moment is de leverdatum naar augustus gegaan, waarschijnlijk vanwege de vele pre-orders.
Aangezien je in mei hebt besteld, zou ik er van uitgaan dat je hem ergens in augustus zal krijgen.
Tijdens ITEC2014 tevens ons eigen werk op DK2 mogen testen - wat een aardige mensen bij OculusVR!
DK2: Screendoor effect is nog wel aanwezig - maar veel minder storend (toen ik de volgende dag weer een DK1 op had moest ik toch wel weer even slikken). Positional tracking werkt ook als een zonnetje: je kan bijna helemaal achterom kijken zonder dat de tracking wegvalt: van de 40 infra rood ledjes heeft de camera er maar minimaal 4 tegelijk van nodig voor correcte tracking. Kortom: laat maar komen die DK2
[ Voor 21% gewijzigd door BaT op 01-06-2014 13:07 ]
Begrijp me niet verkeerd, ik bedoelde te zeggen dat wanneer je er vroeg bij was met pre-orderen je de DK2 in juli zal krijgen en wanneer je er nu één pre-ordert, kan je hem in augustus verwachten.BaT schreef op zondag 01 juni 2014 @ 13:03:
[...]
Ik heb met Joe Chen (OculusVR) gepraat tijdens ITEC2014 (23 mei): ik vroeg of het uitleveren van DK2 (ivm alle drukte) weer een drama ging worden zoals bij DK1 - hij verzekerde mij dat ze het deze keer goed op orde hadden - en geloof me: hij weet waar hij het over heeft. Ten tijde van DK1 (Oculus in startup fase) zat er iemand met te weinig ervaring op de goede plek EN die persoon kreeg het veel drukker dan verwacht - die fout hebben ze niet weer gemaakt.
Tijdens ITEC2014 tevens ons eigen werk op DK2 mogen testen - wat een aardige mensen bij OculusVR!
DK2: Screendoor effect is nog wel aanwezig - maar veel minder storend (toen ik de volgende dag weer een DK1 op had moest ik toch wel weer even slikken). Positional tracking werkt ook als een zonnetje: je kan bijna helemaal achterom kijken zonder dat de tracking wegvalt: van de 40 infra rood ledjes heeft de camera er maar minimaal 4 tegelijk van nodig voor correcte tracking. Kortom: laat maar komen die DK2
Heb hem helaas wat laat besteld, dus krijg hem in augustus, hopelijk begin augustus, kan gewoon niet wachten
Goed om te horen dat ze nu beter voorbereid zijn met het leveren.
Weer eentje om te delen:
YouTube: Senza Peso: A Cinematic VR Short
DL link staat erbij. Voor mij een van de beste ervaringen tot nu toe, in ieder geval een super gave ervaring om iemand de rift mee te demonstreren.
Wel een krachtige pc nodig.
YouTube: Senza Peso: A Cinematic VR Short
DL link staat erbij. Voor mij een van de beste ervaringen tot nu toe, in ieder geval een super gave ervaring om iemand de rift mee te demonstreren.
Wel een krachtige pc nodig.
Voor mensen die geinteresseerd zijn in weten hoe lens-correctie werkt in de Oculus Rift.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Mijn DK1 te koop gezet na paar keer gespeeld te hebben. Blijft een bijzondere gadget, en zie het potentieel echt wel. Wachten is alleen op de grote ontwikkelaars voor echt gelikte 'ervaringen'. Ik zie echt een hele nieuwe markt ontstaan straks. Geen Appstore, maar een ExpierenceStore, dat soort dingen.
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Nieuws over de CV1
Belangrijkste is:
Belangrijkste is:
Wat betreft de hogere framerate zullen ze wel refreshrate/Hz bedoelen.There’s a lot of unannounced things we can’t talk about, but it’s going to be a lot smaller, a lot lighter, cheaper, wider field of view, higher resolution and higher framerate.
This sounds expensive - we must be looking at a rather low margin on this thing. "We’re going to be selling it at cost," Luckey tells us. "Whatever it costs us to make, that is what we’re going to sell it for. That’s one of the things the Facebook deal has allowed us to do: because we already have these resources behind us, we don’t have to worry about making money from our customers right away.
Ik wordt echt steeds en steeds nieuwsgieriger hier naar...Murdock1985 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:20:
Nieuws over de CV1
Belangrijkste is:
[...]
Wat betreft de hogere framerate zullen ze wel refreshrate/Hz bedoelen.
[...]
Het erge is nog wel dat niemand anders uit m'n omgeving dit leuk vindt...
''3DTV was ook k** dus waarom zou dit anders zijn?'' Het uitleggen heeft geen zin helaas. Dus ik wil het graag laten zien
Ik had een hoop mensen in mijn omgeving die het niets vonden. Ik heb ze allemaal stuk voor stuk in de DK1 geduwd, en ze zijn bijna allemaal om. De mensen die nog niet om zijn hadden te veel last van motion-sickness.
Ik krijg nu regelmatig de vraag of ik al weet wanneer ik "die nieuwe versie" binnenkrijg!
Dat is het mooie van VR en de oculus. Het ding is gewoon erg overtuigend. met de juiste demo's.
Ik krijg nu regelmatig de vraag of ik al weet wanneer ik "die nieuwe versie" binnenkrijg!
Dat is het mooie van VR en de oculus. Het ding is gewoon erg overtuigend. met de juiste demo's.
Ik weet dat ik met deze vraag het risico loop met UTFS om de oren geslagen te worden, maar ik kon het in de topicstart (2 jaar oud) niet goed vinden. En vergeef me dat ik niet 43 pagina's ga doorlezen.
Stel ik koop een Oculus Rift. Wat kan ik er op dit moment mee? Zijn er compatible games of game demo's? Wat heb ik verder nodig? Een PC die minimaal voldoet aan...?
En qua drivers, zit er iets bij, is het downloaden van de Oculus site en klaar? Of moet ik mij begeven in een duister woud van 3rd party compiled drivers?
Wat is mijn stappenplan?
Stel ik koop een Oculus Rift. Wat kan ik er op dit moment mee? Zijn er compatible games of game demo's? Wat heb ik verder nodig? Een PC die minimaal voldoet aan...?
En qua drivers, zit er iets bij, is het downloaden van de Oculus site en klaar? Of moet ik mij begeven in een duister woud van 3rd party compiled drivers?
Wat is mijn stappenplan?
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
1: Bestel een DK2
2: Bedenk (na ontvangst) een naam voor een dev projekt, zodat je je aan kan melden als "dev" op de site.
3: Download de SDK (waaronder de drivers) en verdere demos die je daar op de site kunt vinden.
4: Zoek op steam op Oculus (of Rift) en dan zijn daar games als Lunar Flight, Hawken, War Thunder en Aaaaaaaaaa.
5: Voor oudere games zul je moeten uitproberen wat werkt, zoals met drivers als VorpX of Vireo.
6: Wachten op Star Citizen, EVE Valkyrie, Alien Isolation e.d.
2: Bedenk (na ontvangst) een naam voor een dev projekt, zodat je je aan kan melden als "dev" op de site.
3: Download de SDK (waaronder de drivers) en verdere demos die je daar op de site kunt vinden.
4: Zoek op steam op Oculus (of Rift) en dan zijn daar games als Lunar Flight, Hawken, War Thunder en Aaaaaaaaaa.
5: Voor oudere games zul je moeten uitproberen wat werkt, zoals met drivers als VorpX of Vireo.
6: Wachten op Star Citizen, EVE Valkyrie, Alien Isolation e.d.
Ik kan uit ervaring vertellen dat stap 3 overgeslagen kan worden. De rift werkt zonder drivers al! Alleen bij stap 3 zitten wel af en toe nieuwere firmware die met een simpel tooltje te flashen is.
Je hardware moet wel redelijk rap zijn voor sommige demo's. De UE4 demo die ik laatst gepost had kon mijn 290x niet stabiel op de benodigde 60 fps houden...
Voor de meeste demo's kom je echter een heel eind met een mid-end grafische kaart. Al is dk2 natuurlijk 75hz en heb je dus ook het liefst 75fps stabiel!
Je hardware moet wel redelijk rap zijn voor sommige demo's. De UE4 demo die ik laatst gepost had kon mijn 290x niet stabiel op de benodigde 60 fps houden...
Voor de meeste demo's kom je echter een heel eind met een mid-end grafische kaart. Al is dk2 natuurlijk 75hz en heb je dus ook het liefst 75fps stabiel!
[ Voor 44% gewijzigd door CILLER op 12-06-2014 12:43 ]
Dank voor de info!
Je moet je voorstellen dat ik echt even niet snapte waar te beginnen - dit topic is een soort discussie over de beste bereidingswijze voor spareribs op de BBQ, terwijl ik nog worstel met de vraag hoe ik de BBQ aan moet steken en hoeveel briketten erop moeten, zeg maar.
Nog een paar vragen:
- Ik lees dat je een hele dikke videokaart nodig hebt? Of is dat alleen voor als je echt alles maximaal wilt?
- De DK2 is nog niet beschikbaar toch? Ik lees op de oculus site 'preorder for August' ?
Je moet je voorstellen dat ik echt even niet snapte waar te beginnen - dit topic is een soort discussie over de beste bereidingswijze voor spareribs op de BBQ, terwijl ik nog worstel met de vraag hoe ik de BBQ aan moet steken en hoeveel briketten erop moeten, zeg maar.
Nog een paar vragen:
- Ik lees dat je een hele dikke videokaart nodig hebt? Of is dat alleen voor als je echt alles maximaal wilt?
- De DK2 is nog niet beschikbaar toch? Ik lees op de oculus site 'preorder for August' ?
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Verwijderd
Vergeet vooral niet dat het hier gaat om een developers kit en geen consumer versie dus je zult meer zelf moeten doen en regelen dan je met andere hardware wellicht gewend bent. Het is allemaal een beetje beta, zal ik maar zeggen. En bedenk ook dat je er 'op dit moment' niet veel mee kan want het kan wel eens een paar maand duren voordat je het apparaat binnenkrijgt (de DK2 in ieder geval) want ze beginnen pas met verzenden in augustus (afaik) en als je nu besteld kom je onderaan de wachtlijst te staan. Je mag blij zijn als je 'm dit jaar krijgt, denk ik.Captain Pervert schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:29:
De computer moet snel genoeg zijn om de gewenste games met dubbele fps te draaien dus als de game er goed uitziet met een fps van 60 zal je voor de Oculus een fps 120 nodig hebben (voor elk scherm 60).
Als je nu besteld krijg je een DK2. DK1 is niet meer te koop.
Verder heb je wel echt een goede grafische kaart nodig, dit omdat je gewoon veel FPS nodig hebt en dat voor elke vieuwport gedenderd moet worden. Elke vorm van FPS drop is super irritant in VR terwijl dat op een monitor goed te doen is. Voor DK2 wil je dus eigenlijk minimaal 75FPS op 1080p stabiel kunnen draaien op een monitor. De 2e viewport kost je wel wat FPS maar niet de helft.
Verder is het heel erg afhankelijk van wat je ermee wilt doen. Als je de mooiste UE4 games wilt kunnen spelen zodra die uit zijn zul je wel echt aan high end moeten denken. Voor unity games heb je gemiddeld minder power nodig.
Maar het blijft een DK die niemand nog thuis heeft liggen dus het blijft een beetje koffiedik kijken.
Verder heb je wel echt een goede grafische kaart nodig, dit omdat je gewoon veel FPS nodig hebt en dat voor elke vieuwport gedenderd moet worden. Elke vorm van FPS drop is super irritant in VR terwijl dat op een monitor goed te doen is. Voor DK2 wil je dus eigenlijk minimaal 75FPS op 1080p stabiel kunnen draaien op een monitor. De 2e viewport kost je wel wat FPS maar niet de helft.
Verder is het heel erg afhankelijk van wat je ermee wilt doen. Als je de mooiste UE4 games wilt kunnen spelen zodra die uit zijn zul je wel echt aan high end moeten denken. Voor unity games heb je gemiddeld minder power nodig.
Maar het blijft een DK die niemand nog thuis heeft liggen dus het blijft een beetje koffiedik kijken.
Jongens jullie verbazen me enorm.
Ik krijg op mijn newbie vraag serieuze antwoorden in plaats van een preek, een slotje en een ban.
Tweakers zijn een stuk sympathieker geworden sinds mijn hoogtijdagen op dit forum 10 jaar geleden!
Ik krijg op mijn newbie vraag serieuze antwoorden in plaats van een preek, een slotje en een ban.
Tweakers zijn een stuk sympathieker geworden sinds mijn hoogtijdagen op dit forum 10 jaar geleden!
Dit klopt volgens mij niet, de OR bevat toch maar 1 scherm? Tuurlijk zal het renderen van het dubbele beeld wel wat extra power vragen maar toch geen 2x?Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:48:
[...]
De computer moet snel genoeg zijn om de gewenste games met dubbele fps te draaien dus als de game er goed uitziet met een fps van 60 zal je voor de Oculus een fps 120 nodig hebben (voor elk scherm 60).
volgens mij kost het idd niet 2 keer de power. Per view halveert de resolutie naar 2 * 960*1080.
Dus je rendert nog steeds maar 1* 1080! Wel kost het 2e camera standpunt en de warping wat power.
Mogelijk wel interessant om eens te benchmarken. Als ik vanavond wat tijd heb zal ik dat eens doen, al vermoedt ik dat het per implementatie zal verschillen.
Dus je rendert nog steeds maar 1* 1080! Wel kost het 2e camera standpunt en de warping wat power.
Mogelijk wel interessant om eens te benchmarken. Als ik vanavond wat tijd heb zal ik dat eens doen, al vermoedt ik dat het per implementatie zal verschillen.
Wat je zegt klopt, het is inderdaad maar 1 scherm. De recentste Valve vr-bril heeft dit wel (2x een Samsung Galaxy 4 scherm), alleen deze is voor intern gebruik en zal nooit voor consumenten uitgegeven worden.Schrammy89 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:27:
[...]
Dit klopt volgens mij niet, de OR bevat toch maar 1 scherm? Tuurlijk zal het renderen van het dubbele beeld wel wat extra power vragen maar toch geen 2x?
Zojuist even een testje gedaan voor de performance,
2x het zelfde rondje gereden op monza in assetto corsa, beide keren op 1280x800
Zonder rift:
2x het zelfde rondje gereden op monza in assetto corsa, beide keren op 1280x800
Zonder rift:
- min: 144fps
- max: 199fps
- avg: 173fps
- min: 109fps
- max: 150fps
- avg: 126fps
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Ik wilde hem bestellen op http://www.oculusvr.com/order maar zie dat die 350 dollar ex VAT was en de shipping is ook een whopping 55 dollar. Totaalplaatje is 490 dollar, dat is me toch wat gortig voor een hebbeding dat nog half in development is. Zie ik iets over het hoofd? Kan ik hem ergens in de EU ook krijgen?
Je kunt hem alleen daar bestellen. Eventuele belastingen is nog onduidelijk. DK1 werd vanuit Engeland verstuurd.
Maar niemand heeft beweerd dat het een goedkoop speeltje is
Maar niemand heeft beweerd dat het een goedkoop speeltje is
en zeker niet nu het nog geen consumenten versie en massaproduct is.
early adopters betalen vaak meer. als je het geld niet hebt, of er 100% achter staat zou ik geen Dev kit kopen!
ikzelf heb er wel 1 besteld
. idd voor 490dollar.
overigens begin volgend jaar verwacht ik wel 2e hands DK2's op de markt dus als je niet kunt wachten tot de CV en nu geen 490dollar hebt voor DK2 zou dat een mooie tussenoplossing kunnen zijn.
early adopters betalen vaak meer. als je het geld niet hebt, of er 100% achter staat zou ik geen Dev kit kopen!
ikzelf heb er wel 1 besteld
overigens begin volgend jaar verwacht ik wel 2e hands DK2's op de markt dus als je niet kunt wachten tot de CV en nu geen 490dollar hebt voor DK2 zou dat een mooie tussenoplossing kunnen zijn.
Inderdaad, 490 dollar. Maar omgerekend nog maar 360? euro.PuckStar schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:22:
en zeker niet nu het nog geen consumenten versie en massaproduct is.
ikzelf heb er wel 1 besteld. idd voor 490dollar.
Ik had en heb het er nog steeds voor over. Er is nog veel speculatie over wanneer de eerste batch eruit gaat. Maar de geruchten zeggen 15 juli. Ik hoop eerder 1 juli want dan heb ik hem ook eerder
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Edit: Nu ik het beter lees: Dus die prijs is al inclusief BTW? Mijn DK1 werd vanuit Californie verstuurd dus daar moest ik wel voor bijbetalen.WillemAtHome schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 07:18:
[...]
Inderdaad, 490 dollar. Maar omgerekend nog maar 360? euro.
Ik had en heb het er nog steeds voor over. Er is nog veel speculatie over wanneer de eerste batch eruit gaat. Maar de geruchten zeggen 15 juli. Ik hoop eerder 1 juli want dan heb ik hem ook eerder
Anders komt er nog 21% bij + inklaringkosten en dan komt het toch al dicht in de buurt van 490 euro.
[ Voor 41% gewijzigd door GekkePrutser op 17-06-2014 10:18 ]
Yep volgens mij is daarom die tax van 85 USD erbij gedaan.GekkePrutser schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:06:
[...]
Edit: Nu ik het beter lees: Dus die prijs is al inclusief BTW? Mijn DK1 werd vanuit Californie verstuurd dus daar moest ik wel voor bijbetalen.
Anders komt er nog 21% bij + inklaringkosten en dan komt het toch al dicht in de buurt van 490 euro.
Zodat ze geen onnodige vertraging bij de duane hebben. Iig zo had ik het begrepen.
This email confirms that we've received your pre-order on March xx, 2014 at xxxxx PM PDT.
Order Number: xxxxxx
Items:
Development Kit 2 ($350.00) x 1 = $350.00
Shipping: $55.00 USD
Tax: $85.05 USD
Order Total: $490.05 USD
Mijn DK1 werd vanuit Engeland verstuurd. Maar het lijkt mij ook dat die tax de belasting is. Anders zou ik niet weten waar ik die voor moet betalen.
Juist en vanuit de EU hoef je geen BTW / invoerrechten te betalen, aangezien je die dus al in het land van herkomst betaald hebt.CILLER schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:32:
Mijn DK1 werd vanuit Engeland verstuurd. Maar het lijkt mij ook dat die tax de belasting is. Anders zou ik niet weten waar ik die voor moet betalen.
Echter versturen ze het vanuit de US of China ofzo dan heb je kans dat je alsnog 21% mag aftikken. Daar hoop ik dus niet op.
Triest overigens om te zien hoe weinig aandacht er op T.net besteed wordt aan de Rift. Voor revolutionaire technologie die beschikbaar komt voor consumenten hoef je blijkbaar niet op T.net te zijn. Men 'stelt technologie op de proef', maar blijkbaar geldt dit alleen voor de nieuwste iPhone of als er weer een of andere notebook of game wordt gereleased. Men loopt steeds meer achter de feiten aan. Gelukkig zijn er legio andere sites waar we terecht kunnen voor nieuws wat er toe doet. Jammer om te zien dat T.net hier steeds verder het verkeerde pad op raakt. Geef je hier kritiek op dan zijn ze meteen op hun pik getrapt en schieten ze in de verdediging.
Groetjes, FaceDown.
Volgens mij zou DK2 ook vanuit de regionale distributiecentra verzonden worden, in ons geval dus ook de UK, om zo de leveringsproblemen die ze aan het begin met DK1 hadden te voorkomen.FaceDown schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:30:
[...]
Juist en vanuit de EU hoef je geen BTW / invoerrechten te betalen, aangezien je die dus al in het land van herkomst betaald hebt.
Echter versturen ze het vanuit de US of China ofzo dan heb je kans dat je alsnog 21% mag aftikken. Daar hoop ik dus niet op.
Tenminste, ik geloof dat ik dit ergens op de dev forums had gelezen en hoop dit ook want nog een 2e keer tax te moeten betalen zat ik eigenlijk niet op te wachten
Overigens wel jammer at er nog geen indicatie is of de dev kits begin, midden of eind juli verstuurd gaan worden...
Ik vraag me af wat het zou betekenen als je 2 keer aftikt, waar is die tax dan voor en zou je die terug kunnen vragen bij de belastingdienst of iets dergelijks? Het is niet de bedoeling dat je 2 keer belasting betaald.
Ik zie met regelmaat berichten over de Rift en competitie voorbijkomen eigenlijk. En zelfs met die "lage" frequentie van coverage krijg ik het idee dat de ontwikkeling niet bepaald snel gaat.FaceDown schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:30:
[...]
Juist en vanuit de EU hoef je geen BTW / invoerrechten te betalen, aangezien je die dus al in het land van herkomst betaald hebt.
Triest overigens om te zien hoe weinig aandacht er op T.net besteed wordt aan de Rift. Voor revolutionaire technologie die beschikbaar komt voor consumenten hoef je blijkbaar niet op T.net te zijn. Men 'stelt technologie op de proef', maar blijkbaar geldt dit alleen voor de nieuwste iPhone of als er weer een of andere notebook of game wordt gereleased. Men loopt steeds meer achter de feiten aan. Gelukkig zijn er legio andere sites waar we terecht kunnen voor nieuws wat er toe doet. Jammer om te zien dat T.net hier steeds verder het verkeerde pad op raakt. Geef je hier kritiek op dan zijn ze meteen op hun pik getrapt en schieten ze in de verdediging.
Wat zou je op Tweakers in het nieuws willen hebben gezien dan?
Ach T.net kan er een feature over doen, maar het is niet alsof het al voor iedereen verkrijgbaar is.FaceDown schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:30:
[...]
Het blijft een developer kit die vooral bestemd is voor developers en op verzoek van de Palmer zelf beter niet door consumenten gekocht kan worden.
Een feature rond de Rift rond de daadwerkelijke releasedate van de CV1 vind ik veel logischer en op dat vlak is er toch niet veel te melden dan "beter dan de dk2".
Mogelijk dat T.net ook artikelen geschreven door derden aan neemt. Dus als je een roeping voelt kan je altijd zelf iets schrijven. De echte oculus fanboys zitten toch op reddit.
Maar laten we hier geen T.net feedback topic van maken.
Wel, in het interview dat eerder gepost werd staat een goede quote:Captain Pervert schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:08:
Ik wilde hem bestellen op http://www.oculusvr.com/order maar zie dat die 350 dollar ex VAT was en de shipping is ook een whopping 55 dollar. Totaalplaatje is 490 dollar, dat is me toch wat gortig voor een hebbeding dat nog half in development is. Zie ik iets over het hoofd? Kan ik hem ergens in de EU ook krijgen?
Dus tenzij je een goede reden hebt om hem asap te willen is het beter om te wachten op het finale product dan 450 dollar uit te geven aan een testkit"The first consumer version will be a lot better than DK2 [the current developer kit] - a lot better. There’s a lot of unannounced things we can’t talk about, but it’s going to be a lot smaller, a lot lighter, cheaper, wider field of view, higher resolution and higher framerate. DK2 wasn’t designed to be the thinnest or lightest thing we could make, or the cheapest for that matter: it was meant to be something we could get out quickly, that did all the functions we needed it to, very reliably. But it is a developer tool. We reused a lot of the same parts for DK2 that we used for DK1, because that allowed us to move a lot faster. But for the consumer version we’re making every piece from the ground up. There isn’t a single piece from DK1 or DK2 that will go into it, so we’re able to design it from the beginning to be a perfectly integrated, minimal piece of hardware."
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ach zodra de CV1 aangekondigd is doe je de DK2 weer van de hand.boe2 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:38:
[...]
Wel, in het interview dat eerder gepost werd staat een goede quote:
[...]
Dus tenzij je een goede reden hebt om hem asap te willen is het beter om te wachten op het finale product dan 450 dollar uit te geven aan een testkit
Ik zou de dk2 zeker niet kopen als je maandelijks problemen hebt met het sluitend maken van je budget.
Volgens Gizmodo duid dit bericht op het Oculus blog dat het uiterlijk ontwerp wel goed zal komen :
http://www.oculusvr.com/b...quire-carbon-design-team/
Ach als het maar geen glimding word zoals ze hem eerst afbeelden vind ik vrijwel alles best.TNJ schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 23:13:
Volgens Gizmodo duid dit bericht op het Oculus blog dat het uiterlijk ontwerp wel goed zal komen :
Ach, 'looks' zijn IMHO minder belangrijk dan en fijne pasvorm, maar is natuurlijk mooi meegenomen als het er ook goed uitziet. "Shiny", om het op z'n Firefly's te zeggen.
liever niet shiny dus, je zet dat ding op je hoofd - stof bestaat voor 70 tot 80% uit dooie huidcellen, ra ra wat plakt er zo mooi - en zie je zo goed op glimmend plastic
.
Ach, zolang ik er googly eyes op kan plakken ben ik tevreden
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik heb sinds kort ook een Oculus Rift DK1, maar krijg hem niet werkend op mijn Dell XPS L502 i7 laptop. Ik krijg bij het openen van bestanden te zien dat de resolutie niet goed ingesteld kan worden. De resolutie die hij probeert in te stellen is 1274x766. Wat kan ik hieraan doen precies? Ik heb de rift aangesloten op de HDMI poort van de laptop (dual screen werkt op een of andere manier niet met Fn+F1).
offtopic:
Heb de specs even opgezocht: Er zit een GeForce GT 540M in? Of kijk ik naar het verkeerde model, want dat is wel een HEEL zwakke kaart om je Rift van 2 beelden te voorzien.
Heb de specs even opgezocht: Er zit een GeForce GT 540M in? Of kijk ik naar het verkeerde model, want dat is wel een HEEL zwakke kaart om je Rift van 2 beelden te voorzien.
De Oculus Rift DK1 accepteert een resolutie van 1280×800, degene die jij aangeeft gaat dan inderdaad niet werken. Best je resolutie manueel aanpassen dan
Klopt, dat is de graka die er in zitboe2 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:06:
offtopic:
De Oculus Rift DK1 accepteert een resolutie van 1280×800, degene die jij aangeeft gaat dan inderdaad niet werken. Best je resolutie manueel aanpassen dan
DK1 werkte anders netjes op de mijne.. Ook een GT540M (2GB GDDR5 Edit)
Alle drivers netjes up to date? De HDMI poort word aangestuurt door de nvidia kaart.
Alle drivers netjes up to date? De HDMI poort word aangestuurt door de nvidia kaart.
[ Voor 38% gewijzigd door D4NG3R op 30-06-2014 15:57 ]
Andere resolutie handmatig instellen?
Keuzes in de 16:10 res:
1440x900
1680x1050
1920x1200
Keuzes in de 16:10 res:
1440x900
1680x1050
1920x1200
Eerste (of een van de eerste) DK2 geleverd bij ThreeOneZero, makers van ADR1FT :
http://www.roadtovr.com/n...-receives-early-dk2-unit/
[ Voor 7% gewijzigd door TNJ op 01-07-2014 10:31 ]
Dat ADR1FT ziet er trouwens ook niet verkeerd uit. Had er nooit van gehoord maar het klinkt goed.TNJ schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:30:
Eerste (of een van de eerste) DK2 geleverd bij ThreeOneZero, makers van ADR1FT :
Lijkt me alleen wel instant wagenziekte, zo zwevend in de ruimte
Als je gevoelig bent aan wagenziekte zal je daar bij de Rift altijd wel last van hebben jammergenoeg. Je kan eventueel reispilletjes gebruiken voor langere speelsessies
Ben benieuwd wanneer we iets horen over een eventuele shipping datum. Helaas bij DK2 dus geen stevige plastic box maar een gewone kartonnen doos...achja dan maar zelf iets in elkaar tweaken
Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.