Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 08:29

TNJ

Frugalite

GekkePrutser schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:27:
[...]Lijkt me alleen wel instant wagenziekte, zo zwevend in de ruimte ;) Met mijn DK1 heb ik daar nog steeds veel last van.
Met de DK1 hield ik het in Star Citizen's Arena Commander toch een half uur uitgehouden, zonder het gevoel te hebben dat ik in de buurt van een grens kwam. Titans of Space is ook prima uit te houden. HalfLife2 is weer een voorbeeld waar je snel je grenzen opzoekt. Zoals vaker al opgemerkt is, zijn "cockpit" situaties met de DK1 beter dan in een FPS. Het zijn toch de zijwaartse rotaties met de muis die jouw balans tussen wat je ziet en wat je voelt sterk verstoren.

[ Voor 20% gewijzigd door TNJ op 01-07-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

https://developer.oculusv...iewtopic.php?f=26&t=10044
The first batch of official DK2s have left the manufacturing facility and are making their way to our distribution centers now. We expect to ship roughly 10,000 DK2s from the factory in July, with just over half of the units through distribution centers and on their way to doorsteps before the end of the month. The very first units are expected to reach developers the week of July 14th. Tracking numbers for all DK2s will be generated as soon as the shipment has been processed by a distribution center.

Please take a moment to confirm that your shipping address is up to date via the Oculus Sales page (https://www.oculusvr.com/sales/). We'll ship to the address on file, and if the information is incorrect, it may cause delivery delays. In the event that your payment information is no longer valid, you'll receive an email prior to shipment with instructions on how to complete your payment.

We're now over 45,000 DK2 pre-orders, which is incredibly exciting. That said, we're slightly behind in manufacturing and there's currently a high chance that some developers with estimated shipping in July may not have their DK2s shipped until August. We have a team in China working on continued ramp of production at our factory, and we'll work our way through the queue as fast as we can.

Once your Development Kit 2 is ready for shipment, you'll receive an email with a tracking number which can be used to see an estimated delivery date. Please do not contact Oculus support asking for a shipping estimate, as we do not know the status of your package until a tracking number has been generated.

We'll continue to post status updates, so everyone can stay current on what's going on behind the scenes. Thanks again for your continued support, and we hope everyone is excited to be begin working with DK2!
Bah zit niet bij de eerste 10k (pas 21 maart bestelt) en zeker niet bij de eerste 5k. Dat wordt wachten tot augustus :) Jammer dat ze niet meer konden prduceren. Maar voor zo'n complex product, dat afhankelijk is van een flink aantal onderaannemers is het best knap dat ze uberhaupt de juli deadline hebben gehaald.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 08:46
Tijdens mijn order vorige maand stond ook levering in/eind augustus. Heb het vermoeden dat dat wel eens een maand of misschien wel twee maanden later gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome

WillemAtHome

Snoz Lombardo schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 08:04:
Tijdens mijn order vorige maand stond ook levering in/eind augustus. Heb het vermoeden dat dat wel eens een maand of misschien wel twee maanden later gaat worden.
Ik zou me niet te druk maken. Ze schroeven de produktie op en volgens de berichten wordt er nu september als verstuurdatum gegeven bij nieuwe orders.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
WillemAtHome schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 08:47:
[...]

Ik zou me niet te druk maken. Ze schroeven de produktie op en volgens de berichten wordt er nu september als verstuurdatum gegeven bij nieuwe orders.
Ah, ik zie inderdaad nu 'September 2014' op de pre-order pagina. Maar rustig afwachten dus.

Volgens de update leek het erop dat ze maar 5000+ units verschepen deze maand, en de rest pas in augustus, terwijl er al 45000+ pre-orders zijn gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-10 11:01
Hmmm jammer dat er maar 5000 stuks verstuurd worden deze maand. Maargoed het zal ook niet meevallen om een dergelijk product direct in grote aantallen te produceren.
Ik heb redelijk snel besteld nadat de pre-order pagina online was (zo'n anderhalf uur later schat ik). Dus ben benieuwd of ik bij de eerste 5000 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Virtual Reality schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:54:
Hmmm jammer dat er maar 5000 stuks verstuurd worden deze maand.
Ik lees het als 5000 via distributiecentra en 5000 direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boe2 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:37:
Als je gevoelig bent aan wagenziekte zal je daar bij de Rift altijd wel last van hebben jammergenoeg. Je kan eventueel reispilletjes gebruiken voor langere speelsessies :p
Ja, het gekke is: Ik had in het begin ook last van zweefvliegen, maar daar was ik na een paar dagen aan gewend. Daarna kon ik gewoon hele strakke bochtjes draaien zonder enige problemen. Luchtzakken ook geen probleem. Ik heb het idee dat het met de DK1 vooral dat 'uitveeg' effect is, doordat het display zo'n hoge persistance heeft. En dat de headtracking alleen maar zijwaarts werkt en niet vooruit/achteruit.

Ik moet ook wel zeggen dat ik die IPD nooit goed heb gekregen, de calibratietools zijn allemaal nogal onduidelijk. Misschien werkt dat ook tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

GekkePrutser schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:05:
Ik moet ook wel zeggen dat ik die IPD nooit goed heb gekregen, ...
Loop bij een opticien binnen en vraag of ze jouw IPD kunnen meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WillemAtHome schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 07:45:
Bah zit niet bij de eerste 10k (pas 21 maart bestelt) en zeker niet bij de eerste 5k. Dat wordt wachten tot augustus :) Jammer dat ze niet meer konden prduceren. Maar voor zo'n complex product, dat afhankelijk is van een flink aantal onderaannemers is het best knap dat ze uberhaupt de juli deadline hebben gehaald.
Hoe weet je dat je niet bij de eerste 10k zit? (Ik heb op 19 maart besteld, zit ik er wel bij dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 15:20
Ik zit echt te twijfelen om een DK2 te bestellen. Als ik het zo lees rechtvaardigt de unieke ervaring van de DK2 al de prijs. Wachten op de CV1 kan nog wel eens q2 2015 worden. Ben alleen bang dat ik last van motion sickness ga krijgen. Heb last van wagenziekte (ook al bij bepaalde spellen op een normale monitor). Dus het is nogal een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Mirved schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:17:
Ik zit echt te twijfelen om een DK2 te bestellen. Als ik het zo lees rechtvaardigt de unieke ervaring van de DK2 al de prijs. Wachten op de CV1 kan nog wel eens q2 2015 worden. Ben alleen bang dat ik last van motion sickness ga krijgen. Heb last van wagenziekte (ook al bij bepaalde spellen op een normale monitor). Dus het is nogal een gok.
Koop een ticket voor GamesCom en probeer er één uit zou ik zeggen :) Stuk goedkoper dan de Rift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 15:20
Snoz Lombardo schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:33:
[...]

Koop een ticket voor GamesCom en probeer er één uit zou ik zeggen :) Stuk goedkoper dan de Rift.
Bedankt voor de tip! Eigenlijk altijd al eens zo'n beurs willen bezoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Ik zou dan wel op donderdag of vrijdag gaan als ik jou was, kost €11,50. In het weekend schijnt het echt té druk te zijn.

Ga zelf ook op vrijdag, voornamelijk voor de Oculus Rift (ook al heb ik DK2 al pre-ordered) en het Star Citizen event wat een stukje verderop plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome

WillemAtHome

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:08:
[...]

Hoe weet je dat je niet bij de eerste 10k zit? (Ik heb op 19 maart besteld, zit ik er wel bij dan?)
Volgens berichtgeving zijn er in de eerste 36 uur 12,5k verkocht. Ik zit buiten die 36 uur dus zit niet bij de eerste 12,5k. Dus zeker niet bij de eerste 10k.
Beetje gededuceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:50
Snoz Lombardo schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:06:
Ik zou dan wel op donderdag of vrijdag gaan als ik jou was, kost €11,50. In het weekend schijnt het echt té druk te zijn. [...]
Ben vorig jaar bij GDC geweest en toen was het wel leuk om bij de stands rond te neuzen. Geen rijen. Toen de "normale" bezoekers mochten komen kon je ineens een uur in de rij gaan staan en kon je in sommige gangen niet eens normaal lopen. Het weekend is al helemaal een ramp. Je mag al blij zijn als je dan 1 spel kan proberen voordat je er weer uit moet :P Heb van iemand vernomen die voor destiny in de rij stond dat ze de rij uiteindelijk maar hebben dichtgegooid omdat de achterste ruim 4 uur moest wachten voor een show (niet eens het spel, maar een film) van ~half uur. :X
Wat de oculus betreft zal het wel niet veel beter zijn. Moest met die paar honderd deelnemers aan GDC al zowat een half uur wachten. Wil niet eens weten hoe lang de rijen tijdens gamescom zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 02-07-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotograaf2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07-2024
D4NG3R schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:55:
DK1 werkte anders netjes op de mijne.. Ook een GT540M (2GB GDDR5 Edit)

Alle drivers netjes up to date? De HDMI poort word aangestuurt door de nvidia kaart.
Ik krijg het niet werkend, ik heb de laatste Geforce drivers geinstalleerd (ik krijg het niet voor elkaar om het beeldscherm met Fn+F1 te dupliceren en dan op zowel de laptop en op de Oculus Rift beeld te krijgen. Of het een capaciteitsprobleem van de grafische kaart is weet ik niet, maar als ik hem op projector only zet zie ik wel beeld op de Rift. Maar ik krijg dan die melding dat hij niet de juiste resolutie kan vinden op auto stand. Handmatig dus alle resoluties geprobeerd, maar dat werkt dus ook niet.

Ik wil 1 augustus naar die VR meetup gaan in Amsterdam (http://www.meetup.com/Dutch-VR-Meetup/) en dan zou het wel leuk zijn als ik de laptop en rift werkend krijg. Wellicht reinstallen van de XPS een optie en dan alle drivers fresh installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotograaf2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07-2024
TNJ schreef op maandag 30 juni 2014 @ 16:18:
Andere resolutie handmatig instellen?

Keuzes in de 16:10 res:

1440x900
1680x1050
1920x1200
www.flickr.com/photos/jor...372620599/in/photostream/

Ik krijg niet het gewensde beeld bij welke handmatige resolutie dan ook helaas. Het beste is dat je op je beeldscherm van je laptop een mirror beeld op de oculus krijgt (laptop scherm ter controle enz). Tenzij die chip op een of andere manier niet sterk genoeg is om tegelijkertijd beeld op het laptopscherm EN de Oculus Rift te projecteren....lijkt me vreemd eigenlijk omdat anderen het blijkbaar wel lukt om op dezelfde XPS config. dit werkend te krijgen. Ik zit erover te denken de laptop opnieuw te installeren, mocht dat niet baten dan maar sparen voor een sterkere laptop ofzo :(

[ Voor 6% gewijzigd door Fotograaf2004 op 02-07-2014 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
WillemAtHome schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:03:
[...]

Volgens berichtgeving zijn er in de eerste 36 uur 12,5k verkocht. Ik zit buiten die 36 uur dus zit niet bij de eerste 12,5k. Dus zeker niet bij de eerste 10k.
Beetje gededuceerd.
Oh, dat is balen. Ik had gehoopt deze maand nog met de Rift aan de slag te kunnen.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

Fotograaf2004 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:37:
[...]

Ik krijg niet het gewensde beeld bij welke handmatige resolutie dan ook helaas. Het beste is dat je op je beeldscherm van je laptop een mirror beeld op de oculus krijgt (laptop scherm ter controle enz). Tenzij die chip op een of andere manier niet sterk genoeg is om tegelijkertijd beeld op het laptopscherm EN de Oculus Rift te projecteren....lijkt me vreemd eigenlijk omdat anderen het blijkbaar wel lukt om op dezelfde XPS config. dit werkend te krijgen. Ik zit erover te denken de laptop opnieuw te installeren, mocht dat niet baten dan maar sparen voor een sterkere laptop ofzo :(
Ik heb de pricewatch: Asus N53SV-S1827V met vrijwel identieke hardware. Beeld mirroren en de resolutie op 1280x800 gezet toen, was geen enkel probleem:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18450577/resolutie.png

Toenmalig trouwens Win7, screenshot heb ik net even gemaakt onder Win8 waar het dus ook zou moeten werken.

Heb em een week mogen lenen van een medestudent, dus ik kan ook niks meer voor je testen op mijn systeem :/ .

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 02-07-2014 19:08 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Oculus kondigt de Oculus Connect 'convetion' aan (Oculus ConCon? ;) ) en koopt RakNet, waarbij het deze open source maakt:

http://www.oculusvr.com/b...ource-and-e3-2014-awards/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Oculus zou aan eigen controllers werken:
http://www.cnet.com/news/...new-virtual-reality-gear/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

Maak aub niet dezelfde fout met dat ding: nieuws: 'Oculus werkt aan bewegingscontroller om Rift-headset aan te vullen'

Zie Microsoft als voorbeeld: nieuws: Microsoft: verkopen Xbox One zijn verdubbeld door komst Kinect-loos model

Ik wil gewoon gamen met een controller of muis/tobo, eventueel een stuur of joystick voor race- en flightsims. Om de kosten op te drijven met zulk spul is imho een no-go.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 19-07-2014 00:03 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Eerste voorbeeld van een eigen controller?
http://gizmodo.com/i-shot...est-virtual-gu-1604763367

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wel heel erg gefocussed op 1 ding helaas? Ik zie liever energie gestoken in actieve handschoenen oid, en dan dummy objecten die je kunt vasthouden zodat je toch dat tastbare hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Roamor schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 09:27:
[...]
Wel heel erg gefocussed op 1 ding helaas? Ik zie liever energie gestoken in actieve handschoenen oid, en dan dummy objecten die je kunt vasthouden zodat je toch dat tastbare hebt.
Ik weet niet of Oculus wil gaan concureren met enthousiaste startups zoals Sixense, ControlVR en PrioVR. Als ze deze goedkoop in de markt kunnen zetten, hebben ze een grote groep gamers blij die snel in een shooter willen springen.

Persoonlijk zou ik liever een STEM (of twee) aan een dummy van een geweer koppelen. Force feedback zou dan ook mooi zijn. Hopelijk komt Tactical Haptics terug in de markt, of dat Sixense ze opneemt in hun team?

[ Voor 25% gewijzigd door TNJ op 22-07-2014 10:03 . Reden: quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
Playstation Move in een ander omhulsel? |:(

Maar ik heb hier helemaal niks mee. Controller of KB&M + VR Headset. Graag. De rest? Meh.

[ Voor 15% gewijzigd door Brutal1ty op 22-07-2014 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 16:11
De rest, graag, maar nu nog niet. In eerste instantie moet de rift goed zijn, daarna sta ik open voor een treadmill en een aantal andere peripherals. Alleen nu is het nog wat vroeg, maar dat is ook de reden dat oculus in eerste instantie een "seated experience" wil aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Voor de gelukkigen die op tijd de DK2 hebben besteld, deze worden op dit moment verstuurd.
Verwacht binnenkort dus maar een stortvloed van mensen op youtube en gamingsites die de DK2 tonen aan de wereld met unpacking vids en first impressions.

Ik ben in ieder geval erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Refragmental schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:49:
Voor de gelukkigen die op tijd de DK2 hebben besteld, deze worden op dit moment verstuurd.
Met link: http://www.roadtovr.com/o...rs-now-shipping-breaking/?

Tja, de 'first impressions' zullen niet veel anders zijn dan wat we kennen van CES, SxSW, Pax e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
TNJ schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:05:
[...]

Met link: http://www.roadtovr.com/o...rs-now-shipping-breaking/?

Tja, de 'first impressions' zullen niet veel anders zijn dan wat we kennen van CES, SxSW, Pax e.d.
Deze DK2 zou ook de nieuwe SDK bevatten.
De hardware kennen we intussen inderdaad wel al van een aantal events, al zou de nu verscheepte DK2 een aantal kleine aanpassingen hebben had ik begrepen.

Heel erg benieuwd wat voor nieuwe leuke software er zal komen gebaseerd op de nieuwe SDK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de verwachte levertijd als je op dit moment de Rift besteld? Nog ergens dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Dat lijkt me wel, bij het bestellen staat een (meestal te positieve) prognose op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Heb de bevestiging van betaling vannacht ontvangen. Verwacht dus dat de Rift over enkele dagen tot een week binnen is.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
hoe laat had jij besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CILLER schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:34:
De datum waarop besteld is, lijkt me interessanter dan de tijd... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Nee, als die vannacht een bevestiging heeft gekregen weet ik wel welke dag die besteld is. Ik wil graag het aantal minuten verschil met mijn eigen bestelling weten om te kijken hoever ik er vanaf zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

CILLER schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:34:
9:09 PDT

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gistere m'n verzendbevestiging ontvangen! :D

Date: Mar 19, 2014 08:28 AM PDT
Status:Shipped:Your order has been shipped.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2014 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 00:17:
ik heb gistere m'n verzendbevestiging ontvangen! :D
Date: Mar 19, 2014 08:28 AM PDT
Status:Shipped:Your order has been shipped.
Exact hetzelfde hier. Nu is tijd om UPS lastig te vallen met mijn F5 knop :)

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
argh kga alleen maar meer balen dat ik em pas 16 mei heb besteld! :(

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
Vannacht een email gekregen dat de betaling is ontvangen. Sta nu op processing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Vannacht ook de mail gekregen, sta nu ook op processing. Besteld 9:27 AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Ook ik sta op processing, had besteld om 10:50.

Vraag me alleen af wanneer ik hem kan verwachten, vrees dat zaterdag niet meer lukt en ik dus tot na het weekend moet wachten. Geen idee hoe snel zoiets normaal gaat vanuit Engeland, maar mijn ervaring vanuit het buitenland tot nu toe is niet snel genoeg om er dit weekend nog van te kunnen genieten.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:00
Hier 27 mei besteld. Vanochtend de rest maar betaald met PayPal, weet ik in ieder geval dat dat goed gaat. Nu wachten en hopen dat de productie lekker op gang komt..mensen die hem vandaag verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
zo te zien is de eerste dk2 al binnen:

[ Voor 35% gewijzigd door megadoom op 25-07-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Eerste reactiefilmpje:

[ Voor 10% gewijzigd door Luqq op 25-07-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Ben zeer ongeduldig aan het wachten haha, hoop dat Assetto Corsa nog met een update voor de DK2 komt voor ik hem binnen heb.

Iemand die de verzend bevestiging al gehad heeft, kan je zien of je pakketje al in Nederland is inmiddels?

Die van mij zal vanavond wel verzonden worden, dus morgen ontvangen is onmogelijk :(

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trion75 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:25:
Iemand die de verzend bevestiging al gehad heeft, kan je zien of je pakketje al in Nederland is inmiddels?
Die van mij bevind zich nog in de UK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 21:55
Zoo jammer dat ik hem pas 5 mei om 6am hebt besteld nu moet ik nog wachten tot eind augustus, hoog dat ik hem voor de school begint binnen hebt maar dat gaat vast niet lukken. Toch als ik de unboxing zie baal ik wel heel erg van de doos waar hij in zit, iemand tips want ik wil hem mee nemen naar school?

Verzonden vanaf mijn Nexus 7(L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Hier nog steeds 'processing'. Waar zijn de codes te traceren, bij UPS of ook via PostNL?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Ik zou hem in di doos vervoeren waarin je hem krijgt. Het is van karton en dat zal wel sporen gaan krijgen van slijtage maar het beschermt denk ik wel het beste.

evt kun je als je een dk1 hebt kijken of die in die koffer past.

mijne staat ook nog op processing... ik vrees dat die pas na het weekeind de deur uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
Wat een schitterend staaltje techniek is het toch heh? Zodra de Rift QHD of hogere resoluties gaat ondersteunen en het 'screen door' effect weg is en games met mooie graphics ondersteund zal het wel helemaal leuk worden. Al kan ik me geen Outlast met Rift voorstellen... de hartaanvallen =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Ja de mijne staat nu ook al meer dan 24 uur op processing :( achja, voor het volgende weekend moet wel lukken denk ik, zal maandag dan wel verzonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Veel developers hier trouwens!

Ben benieuwd naar jullie creaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

haha ik ben geen developer hoor, maar had geen zin om nog een jaar te wachten. Zodra hij binnen is heerlijk racen in Assetto Corsa :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

trion75 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 11:58:
haha ik ben geen developer hoor, maar had geen zin om nog een jaar te wachten. Zodra hij binnen is heerlijk racen in Assetto Corsa :D
Idem hier. Wel een subscription op Unreal Engine genomen om eens uit te proberen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Was helaas een miscommunicatie met UE4 en de DK2, UE4.3 is niet helemaal compatible met de direct render mode. Als je de runtime deinstalleert en extended desktop gebruikt dan zou het wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
pascalboy schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 07:09:
Zoo jammer dat ik hem pas 5 mei om 6am hebt besteld nu moet ik nog wachten tot eind augustus
Hoe weet je dat het eind augustus is? Bij mij staat er alleen:
Error(s): Your order is awaiting inventory before it can be fulfilled. We will notify you when it's about to be shipped.

Heb op 20 maart besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 21:55
Omdat ik heb mei hebt besteld en ik zit bij de 2 de levering dat kon ik zien bij het bestellen dus jij zult hem dan ook dan krijgen, en ik heb geen dev 1 dus denk niet dat dat een optie wordt helaas en kwam vervoer moet ik er een half uur mee lopen in de stad en 1 uur in de bus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
pascalboy schreef op zondag 27 juli 2014 @ 08:30:
Omdat ik heb mei hebt besteld en ik zit bij de 2 de levering dat kon ik zien bij het bestellen dus jij zult hem dan ook dan krijgen, en ik heb geen dev 1 dus denk niet dat dat een optie wordt helaas en kwam vervoer moet ik er een half uur mee lopen in de stad en 1 uur in de bus :p
"de 2e levering"? hoe weet jij hoeveel leveringen er zijn en in welke jij zit?
bij bestelling stond alleen een verwachte leveringsmaand, maar de hoeveelste levering dat is is volgens mij echt niet bekend.

betreft de afmetingen kun je zelf iets gaan maken :).
hier de afmetingen: http://i.imgur.com/OHXPSjT.png

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Volgens mij weet hij dat ook niet. En alle leveringen waren opgeschoven, maar ze proberen het in te lopen, maar volgens mij valt er nu nog niks over te zeggen.

Ik hoop echt dat ze die van mij morgen verzenden, staat al sinds vrijdagochtend op processing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ morgen avond kan ik los gaan zo te zien

Scheduled Delivery Updated To:
Tuesday, 07/29/2014, By End of Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Ik moet zeggen dat ik wel erg teleurgesteld ben in het aantal niet-developers die de Dev Kit 2 hebben gekocht.

Het is leuk en aardig dat mensen zo snel mogelijk een oculus rift willen hebben, echter heeft dit wel indirect tot gevolg dat er minder en/of minder goede content zal zijn ten tijde van release van de consumentenversie.
En dat heeft weer tot gevolg dat VR een minder goede indruk zal geven op de gewone consument.

Heel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:28
Refragmental schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:25:
Ik moet zeggen dat ik wel erg teleurgesteld ben in het aantal niet-developers die de Dev Kit 2 hebben gekocht.

Het is leuk en aardig dat mensen zo snel mogelijk een oculus rift willen hebben, echter heeft dit wel indirect tot gevolg dat er minder en/of minder goede content zal zijn ten tijde van release van de consumentenversie.
En dat heeft weer tot gevolg dat VR een minder goede indruk zal geven op de gewone consument.

Heel erg jammer.
Ik denk dat dat allemaal wel meevalt. De grote devs/studio's (die waarsch. 90+% van de software gaan ontwikkelen waarmee de normale consument in aanraking komt) hebben hun dev kits natuurlijk al wel en van die paar hobbyisten/kleine devs zal denk ik weinig komen waarmee de normale consument echt in aanraking komt.

Denk dat het waarschijnlijker is dat de kleine devs vooral met modellen/ideeen komen, die vervolgens door grote devs worden gekopieerd, waardoor het grote publiek er ook mee in aanraking komt. Die laatste stap duurt nu misschien iets langer, maar aangezien grote studio's altijd traag zijn en niet echt bekend staan om het toepassen van innovatie zal t allemaal wel meevallen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Het minste wat je als niet-developende koper van de Dev Kit 2 kunt doen is om publieke demonstraties te geven om zo VR te promoten. Bijvoorbeeld in de lokale bieb of bij kleine evenementen.

Dat is dan wel weer een hele goede bijdrage die je kunt doen.

Dus...... wie woont in de buurt van Maastricht? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Refragmental schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:49:
Het minste wat je als niet-developende koper van de Dev Kit 2 kunt doen is om publieke demonstraties te geven om zo VR te promoten. Bijvoorbeeld in de lokale bieb of bij kleine evenementen.

Dat is dan wel weer een hele goede bijdrage die je kunt doen.

Dus...... wie woont in de buurt van Maastricht? :P
Haha het succes van de Rift bestaat juist dankzij de enthousiastelingen die massaal de Dk1 en Dk2 hebben gekocht. Ik woon in Limburg maar demo niet aan vreemden en zeker niet aan figuren die me hier de les denken te komen lezen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
FaceDown schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:54:
[...]

Haha het succes van de Rift bestaat juist dankzij de enthousiastelingen die massaal de Dk1 en Dk2 hebben gekocht. Ik woon in Limburg maar demo niet aan vreemden en zeker niet aan figuren die me hier de les denken te komen lezen.
Juist omdat er ook demo's zijn om te laten zien. Zonder demo's heb je namelijk niks aan het ding.

Daarnaast is het succes er JUIST omdat de enthousiastelingen publieke demo's geven of op youtube ermee spelen zoals Markiplier, Pewdiepie of eVRydayVR.

Een developement kit kopen om het vervolgens alleen thuis te gebruiken draagt 0,0 bij aan het succes van de Rift, ze verkopen het tenslotte op kostprijs en zeggen expliciet dat je het niet moet kopen als consument.

Apart dat je meteen zo agressief reageert ook :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Refragmental schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:25:

Heel erg jammer.
Ik vind die reactie een beetje jammer. Klinkt alsof je hem zelf ook graag wil en nu jaloers bent. De meeste ontwikkelaars zijn juist blij met enthousiastelingen die het uittesten en feedback geven wat wel en niet goed werkt. En daar heeft de consument straks weer z'n voordeel van.

En daarbij zoals hierboven aangegeven, hoe meer mensen in aanraking komen met de oculus rift, hoe meer bekendheid en hoe beter de consumenten versie straks zal verkopen. Je moet het toch zelf ervaren.

Ik had geen zin om nog een jaar te wachten. En misschien sla ik de CV1 wel over en ga ik van de DK2 naar de CV2, maar kans is groot dat ik toch de CV1 ga halen. En wie heeft er last van dat ik de DK2 koop? Zoals hierboven al aangegeven, de grote studio's hebben hem al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Waarom zo zuur? Iedereen die een DK2 besteld heeft zal er een krijgen. Het is niet zo dat developers in de kou gelaten worden.

Heb je er geen besteld? Tja, ik heb er ook geen besteld, en ja, ik ben ook jaloers op degenen die hem nu binnenkrijgen. Om dan echter vijandig te reageren op mensen die geen devs zijn...:|.

Ik wacht geduldig verder op de CV1, alle klachten die nu te horen zijn over DK2 zijn al opgepikt door Oculus: Hun testpubliek (developers of niet) zorgt ervoor dat de eindgebruiker uiteindelijk een veel beter product krijgt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Ik heb er ook geen besteld hoor, jaloezie is het niet.

Als ik er al 1 zou bestellen dan zou ik ook willen developpen ervoor, en helaas heb ik daar de tijd niet voor.
Ik, net zoals jij, wacht gewoon geduldig op de CV1.
En daarbij zoals hierboven aangegeven, hoe meer mensen in aanraking komen met de oculus rift, hoe meer bekendheid en hoe beter de consumenten versie straks zal verkopen. Je moet het toch zelf ervaren.
Hoe meer bekendheid hoe beter inderdaad. Maar keerzijde is dat er mensen zijn zoals FaceDown die zo'n ding kopen puur voor zichzelf, waarschijnlijk om een beetje te gamen, en waar misschien max 10 man eens een keer met dat ding mogen spelen, en waarbij er waarschijnlijk geen enkele bugs worden gemeld naar Oculus toe of naar de softwaredevelopers. Daarvan vind ik het dan weer erg jammer. Er zijn duizenden mensen die zijn aan het wachten op de DK2 die WEL VR bekendheid willen geven onder het normale publiek, door het developpen van demo's/games/applicaties en ook door het geven van demonstraties voor meer mensen dan alleen wat vrienden en familie. Er zijn op veel verschillende VR fora genoeg threads waarbij er evenementen worden aangekondigd waarbij de rift mag worden geprobeerd.

Kort gezegd, ik vind het belangrijker dat VR goed gepromoot wordt dan dat er thuis kindertjes zitten die percé NU zo'n ding willen hebben zodat ZIJ lekker kunnen gamen, zonder ook maar 1 hardware of software bug te melden aan Oculus of de developers van de games.

Nu weet ik natuurlijk niet of Facedown echt zo'n persoon is, en ik hoop dat ik het verkeerd heb en bied dan ook mijn excuses aan mocht dit zo zijn. Maar aan zijn reactie te zien vrees ik het ergste.

Ik hoop daarnaast ook dat de niet-developers op zijn minst wel demo's testen en bugs doorgeven om zo VR beter te maken, en ook demonstraties geven bij evenementen of op school om VR onder een breed publiek bekend te maken. Want laten we eerlijk zijn, we willen allemaal dat VR zo goed mogelijk slaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Refragmental schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:10:
[...]

Een developement kit kopen om het vervolgens alleen thuis te gebruiken draagt 0,0 bij aan het succes van de Rift, ze verkopen het tenslotte op kostprijs en zeggen expliciet dat je het niet moet kopen als consument
(Online) mond op mond reclame? Demos voor familie en vrienden? Dat levert zeker een bijdrage aan de VR hype. Je komt inderdaad behoorlijk jaloers over :D

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
FaceDown schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:43:
[...]

(Online) mond op mond reclame? Demos voor familie en vrienden? Dat levert zeker een bijdrage aan de VR hype. Je komt inderdaad behoorlijk jaloers over :D
Die bijdrage is minimaal, 10 man max.
En nee, ik heb de DK2 niet eens besteld, ik wacht mijn beurt gewoon af, heeft niks met jaloezie te maken :D

Je kunt ook gewoon toegeven dat je geen zin had om te wachten omdat je percé nu wilt spelen met het ding en dat je geen interesse hebt om VR echt vooruit te helpen door middel van development of bughunting of demonstraties. Want met die 3 dingen help je VR pas echt vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Je hebt erg slecht geslapen zeker? Relax man doe niet zo verbitterd! Er zijn ergere dingen in de wereld, ga wat aan de oorlogen doen ipv thuis zitten en verbitterde reacties geven. Relax, geniet en laat een ander ook genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
trion75 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:56:
Je hebt erg slecht geslapen zeker? Relax man doe niet zo verbitterd! Er zijn ergere dingen in de wereld, ga wat aan de oorlogen doen ipv thuis zitten en verbitterde reacties geven. Relax, geniet en laat een ander ook genieten.
Precies, hij reageert heel agressief, alsof ik hem persoonlijk heb aangevallen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Ik heb het over jou hoor! Hij reageert normaal. Maar genoeg erover, drink een biertje en probeer te ontspannen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Inderdaad, dit is ook heel normaal:

"en zeker niet aan figuren die me hier de les denken te komen lezen"

8)7

Dacht dat we hier allemaal achter VR staan en het zoveel mogelijk willen promoten en verbeteren, blijkbaar had ik het mis als dat normaal wordt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Oke had hij anders kunnen zeggen, maar kijk eens naar je eigen reacties, jij vertelt de mensen die een DK2 hebben gekocht wat ze er wel en niet mee mogen doen. Dus aangezien je hem (ons) de les probeert te lezen vind ik z'n reactie wel normaal.

En probeer nu weer te ontspannen! Laat iedereen in z'n eigen waarde en respecteer andermans keuzes, maar zoals hierboven al aangegeven, je reageert nogal jaloers.

Voor ons (de mensen die de DK2 hebben besteld) is het nu net alsof het bijna sinterklaas is, we zitten ongeduldig te wachten tot we hem binnen krijgen.

En we staan allemaal achter VR, anders hadden we hem niet besteld, maar om nu een ander te vertellen wat hij er wel mee mag doen en wat niet vind ik best ver gaan en eigenlijk beetje kinderachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Je mag alles doen met je DK2 wat je wil, zolang je VR maar vooruit helpt.

Dat is ook het officiele standpunt van Oculus, ik zie hier niemand kwaad worden op Oculus terwijl ik precies hetzelfde standpunt heb.

Ik ben ook heel blij voor de mensen die de DK2 gaan krijgen, zoals eerder gezegd ben ik heel erg benieuwd naar de eerste impressies van iedereen en daarnaast hoop ik dat ze ook echt hun best doen om VR vooruit te helpen.

Maar verwacht niet dat ik respect toon voor mensen die de DK2 enkel kopen uit ongeduld en geen enkele intentie hebben om VR vooruit te helpen. Zo heb ik ook geen respect voor mensen die de DK2 kopen enkel om deze dan 4 keer zo duur door te verkopen.
Dit heeft niks te maken met vertellen wat mensen wel en niet met hun DK2 kunnen doen, maar alles met dat we allemaal VR zo goed mogelijk vooruit willen helpen.

En nogmaals, jaloezie heeft er niks mee te maken, heb de DK2 zelf niet besteld en zal geduldig wachten op de CV1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-10 18:39

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Iedereen hier wil waarschijnlijk dat VR nu echt slaagt. Ik kijk er in ieder geval al sinds de virtual boy naar uit en kan niet wachten op de CV1. Dat een aantal consumenten de DK2 nu al koopt en verder niet of nauwelijks bijdraagt aan het developen of promoten zal op het grote geheel geen significant verschil maken aan het al dan niet succesvol worden van de oculus rift. Wat mijn inziens het verschil maakt zijn de vrijwel ongelimiteerde resources van facebook en alle knappe koppen die nu bezig zijn om VR dit keer echt te doen slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

@Refragmental: Op reddit is er recent een heel relevante post gemaakt:
Sometimes on this subreddit you hear a sentiment that runs something like this: "the Rift is a developer kit. Those who are treating it as an early access scheme are just driven by impatience and only have themselves to blame if they run into issues with setting things up correctly." (My thoughts in this were inspired by this comment thread[1] )
I'm a developer, and I'll be using the Rift to experiment with, and if I come up with any good ideas I may develop one of them further with a view to releasing it. But I think enthusiasts who brave the rough and ready state of the VR ecosystem are at least as valuable a part of that ecosystem as developers.
They provide immense benefits to developers, not least of which: an excellent base of testers, who provide valuable feedback; a market which rewards experimentation and is eager for good VR content; and perhaps most importantly of all, a rich community that discusses ideas, best practices, technical issues and just generally have a good time making silly gifs.
Therefore it benefits everybody for members of the community with more expertise to help out those with less of it. That is generally what is happening anyway, I just wanted to express my feelings on why it's important to keep doing as much as we can to be as welcoming as possible to anyone who's interested in VR.
Also, I think Oculus are already doing a great job of improving the software and communicating with the community, keep it up.
As you were!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
boe2 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:36:
@Refragmental: Op reddit is er recent een heel relevante post gemaakt:

[...]
Daar staat precies ook wat ik zeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Refragmental schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:50:
[...]

Die bijdrage is minimaal, 10 man max.
Grappig dat je weet hoeveel familie en vrienden ik heb. Kleine ontgoocheling: Het is iets meer dan 10. Verder ben ik geen 'kindje' maar ben 34, heb een IT management functie en ben software engineer van huis uit. Ik zou nu dus maar stil zijn voordat je jezelf verder belachelijk maakt.
Iedereen is vrij om te doen met zijn of haar DK2 wat diegene wil. Dat hoef jij niet te komen vertellen. Ik help op mijn manier aan het stimuleren van de VR hype en ik hoef aan jou geen verantwoording af te leggen hoe ik dat doe. CV1 zal ik overigens ook zsm preorderen ongeacht de prijs.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
FaceDown schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:53:
[...]

Grappig dat je weet hoeveel familie en vrienden ik heb. Kleine ontgoocheling: Het is iets meer dan 10. Verder ben ik geen 'kindje' maar ben 34, heb een IT management functie en ben software engineer van huis uit. Ik zou nu dus maar stil zijn voordat je jezelf verder belachelijk maakt.
Iedereen is vrij om te doen met zijn of haar DK2 wat diegene wil. Dat hoef jij niet te komen vertellen. Ik help op mijn manier aan het stimuleren van de VR hype en ik hoef aan jou geen verantwoording af te leggen hoe ik dat doe. CV1 zal ik overigens ook zsm preorderen ongeacht de prijs.
Waarom toch zo agressief? Alsof ik je direct persoonlijk heb aangevallen. Je lijkt je heel erg aangesproken te voelen.
Dat is toch geen manier van handelen op een forum als deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:53
Als buitenstaander van deze discussie:
Wat iemand doet met de DK2 moet hij/zij toch helemaal zelf weten? Iedereen die er een bestelt krijgt er een, al krijgen sommige hem misschien wat later. Niet iedereen die een alpha/beta versie koopt van een spel geeft bugs door aan de ontwikkelaars. Bv DayZ. Je gaat me toch niet vertellen dat ik dat spel nog niet zou mogen kopen omdat ik toch geen bugs ga doorgeven aan de ontwikkelaars?

Overigens hoop ik ook op het succes van deze techniek en heb ik geen DK2 besteld. Wel lang over getwijfeld, maar uiteindelijk niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Refragmental schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:12:
[...]

Waarom toch zo agressief? Alsof ik je direct persoonlijk heb aangevallen. Je lijkt je heel erg aangesproken te voelen.
Dat is toch geen manier van handelen op een forum als deze?
Hij is helemaal niet agressief, jij probeert gewoon zijn woorden te verdraaien. Een erg kinderachtige manier van discussiëren.

Ik was er vroeg bij met de DK2 pre-order en ben niet van plan om ervoor te developen. Ik kan simpelweg niet wachten om een techniek uit te proberen waar ik, nu al meer dan een jaar, mensen super enthousiast over hoor praten. Als Oculus dat zo verschrikkelijk vind, zouden ze niet jan en alleman laten bestellen. En zoals hierboven al word vermeld, iedereen die een DK2 besteld krijgt er 1. Er is niemand die word achtergesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 15:07

Comgenie

Soms heb je dat

Ik ben juist blij dat er zoveel wordt besteld. Dit laat duidelijk zien dat het een gewild product is en geeft al meteen een mooie doelgroep om mee te testen. Zeker met een nieuwe entertainment techniek zoals dit is feedback zeer gewild. Het is namelijk nog niet helemaal bekend wat het beste werkt op VR gebied met verschillende soorten ervaringen. Daarnaast maakt het het product ook wat bekender.

De lui die het opkopen en het daarna meteen doorverkopen heb ik wel een hekel aan overigs :P.

Mijn bestelling staat inmiddels nog op PROCESSING, maar ik las op het forum dat veel shipments van afgelopen vrijdag op die status is blijven staan, dus ik ben benieuwd. Ik was vrij vroeg met bestellen :). Overigs ben ik wel een developer met een actieve Unreal Engine subscription :P.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Avioto schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:10:
[...]

Hij is helemaal niet agressief, jij probeert gewoon zijn woorden te verdraaien. Een erg kinderachtige manier van discussiëren.

Ik was er vroeg bij met de DK2 pre-order en ben niet van plan om ervoor te developen. Ik kan simpelweg niet wachten om een techniek uit te proberen waar ik, nu al meer dan een jaar, mensen super enthousiast over hoor praten. Als Oculus dat zo verschrikkelijk vind, zouden ze niet jan en alleman laten bestellen. En zoals hierboven al word vermeld, iedereen die een DK2 besteld krijgt er 1. Er is niemand die word achtergesteld.
Ik verdraai helemaal niks.
Hij reageert al vanaf post#1 alsof ik hem persoonlijk heb aangevallen.

"en zeker niet aan figuren die me hier de les denken te komen lezen"
"Ik zou nu dus maar stil zijn voordat je jezelf verder belachelijk maakt."
"Iedereen is vrij om te doen met zijn of haar DK2 wat diegene wil. Dat hoef jij niet te komen vertellen."
"en ik hoef aan jou geen verantwoording af te leggen hoe ik dat doe."
En het ook nog gooien op jaloezie.

Allemaal vrij agressief en gericht op de persoon.

Het probleem met de DK2 op dit moment is dat er een zeer beperkte oplage is.
Als dan de een gedeelte van de mensen dit gaat gebruiken puur voor eigen gewin zonder voordeel voor VR, tja, daar moet je als VR enthousiast toch wel problemen mee moeten hebben.

En ja, dit is ook het officiele standpunt van Oculus. Als je niet ervoor developped of een bijdrage levert moet je gewoon wachten op de consumenten versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:16
Refragmental schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:39:
[...]

Daar staat precies ook wat ik zeg. :)
Daar staat niet precies wat jij zegt ;)
Refragmental schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:49:
Dit komt namelijk niet in dat stuk voor. Er staat wel in dat de DK2 kopers een grote testbase zijn, ervan uitgaande dat natuurlijk 'iedereen' altijd elke bug rapporteerd. Wat natuurlijk nooit gaat gebeuren.

Maar zoals je zelf al zei:
Refragmental schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:40:
Er zijn duizenden mensen die zijn aan het wachten op de DK2 die WEL VR bekendheid willen geven onder het normale publiek, door het developpen van demo's/games/applicaties en ook door het geven van demonstraties voor meer mensen dan alleen wat vrienden en familie. Er zijn op veel verschillende VR fora genoeg threads waarbij er evenementen worden aangekondigd waarbij de rift mag worden geprobeerd.
Er komen dus in de loop der tijd genoeg mensen bij als steady userbase. Dus wat maakt het uit of iemand een DK2 alleen voor zichzelf koopt? Ik zou dat ook doen en dan verder alleen aan vrienden/familie laten zien (wat er overigens een stuk meer dan 10 zijn ;)). Ik heb ook echt geen zin om namelijk voor elk spel/demo/whatever in 9 vd 10 gevallen een forumaccount aan te gaan maken om eventuele bugs te gaan posten.
Refragmental schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:19:
En ja, dit is ook het officiele standpunt van Oculus. Als je niet ervoor developped of een bijdrage levert moet je gewoon wachten op de consumenten versie.
En is dit echt waar? Dat zou ik heel raar vinden namelijk, zorg er dan iig voor dat ook alleen developers zo'n ding kunnen kopen.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Refragmental schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:19:
[...]
Als dan de een gedeelte van de mensen dit gaat gebruiken puur voor eigen gewin zonder voordeel voor VR, tja, daar moet je als VR enthousiast toch wel problemen mee moeten hebben.
"Ik heb een mening, dus het is het zo goed als een feit"

Nogmaals, als Oculus het zo erg vind, moeten ze geen open pre-order beginnen. Een DK2 bestellen van Oculus is even makkelijk als een bijzettafel van bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
Iedereen recht op zijn mening, nu belangrijker (:P) nieuws:

Dear,

Your order #HT-410XXXX has been shipped.

Please click the following link(s) to access the tracking information:

En bij UPS: A UPS shipping label has been created. Once the shipment arrives at our facility, the tracking status--including the scheduled delivery date--will be updated.

Bijna! :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Hoe laat heb je hem besteld? Ik sta al sinds vrijdagochtend op processing, maar in Engeland krijgen veel mensen hem nu binnen terwijl ze nog op processing staan.

Moet morgen naar m'n werk, mocht het toch morgen bezorgd worden dan werk ik liever morgen thuis, overigens verwacht ik hem op z'n vroegst donderdag, maar zou het erg fijn vinden hem woensdag al te hebben.

Heb je een "Klantennummer verzender" toevallig? dan probeer ik te kijken of ik hem kan vinden bij UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Wat een drama hier om niets.

Ja, een DK is 'logischer' in de handen van een Dev.
Maar als je ook een grote groep 'normale' mensen hebt die een DK krijgen, hebben de Devs juist een veel bredere groep aan testers voor hetgeen dat ze maken.

En die knakkers van Oculus zal het kosten-wise niet uitmaken. Lijkt mij niet dat ze de DK2 met verlies verkopen, dus ook voor hen is het simpelweg handiger als niet alleen Devs maar ook jan en alleman het vroeg krijgen.

Meer 'normale' mensen = grotere user/testgroep voor Devs = Sneller/meer progress in het ontwikkelen = Sneller/meer goede resultaten voor de Rift = Betere publiciteit voor de Rift.

Dat de (online) mond tot mond reclame van de niet-dev minimaal is ben ik het mee eens.
Maar het resultaat van een grotere en bredere testgroep is gewoon dat en sneller voortgang geboekt wordt in de vorm van betere software en toepassingen, die vervolgens weer door Tweakers.net, Engadget en Co. opgepikt worden en voor de nodige publiciteit zorgen.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, hoe meer 'dumbs' t het testen, hoe beter ze weten of het wel werkt.
Dat een Dev zo'n ding aan de praat krijgt is (al wellicht) logisch, maar of een leek die niks van programmeren of uberhaubt PC's afweet een Oculus werkend krijgt...? Toch tof om dit ook te testen?

Btw, als ze alleen naar devs gingen waren er direct een aantal devs die ze zelf gingen doorverkopen, ben ik bang. Das nog slechter dan dit, als je dit slecht wilt noemen...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:16:
Idd, hoe meer 'dumbs' t het testen, hoe beter ze weten of het wel werkt.
Dat een Dev zo'n ding aan de praat krijgt is (al wellicht) logisch, maar of een leek die niks van programmeren of uberhaubt PC's afweet een Oculus werkend krijgt...? Toch tof om dit ook te testen?

Btw, als ze alleen naar devs gingen waren er direct een aantal devs die ze zelf gingen doorverkopen, ben ik bang. Das nog slechter dan dit, als je dit slecht wilt noemen...!
Niet te vergeten dat een normale gebruiker het simpelweg anders gebruikt.
Zo kan het wel eens voorkomen dat daardoor die gebruiker een bug kan vinden die de Dev niet tegen zou komen.

En door juist verschillende kennisniveaus onder de niet-dev gebruikers te hebben kunnen de devs hun zaken juist dusdanig aanpassen dat zowel Tweakertje Piet als ook Loodgieter Henk het even goed, makkelijk en vrolijk kunnen gebruiken.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Ik heb nu ook een shipped!!!

Verder voor de zinloze discussie:
Ik heb het apparaat als early adopter en niet om te ontwikkelen. Ik denk alleen dat dit wel degelijk een bijdrage is. het is namelijk een bewijs van de levensvatbaarheid van het product.

Als mensen het zo graag willen hebben, hoe moet dat dan wel niet gaan met de CV. Dit is volgens mij een van de redenen dat er zo'n momentum achter vr zit. Als alleen developers het zouden kopen zou dat geen goed teken zijn voor de toekomst van VR.

Verder denk ik dat mensen met een DK sneller geneigd zijn om bij developers om support te vragen en games te kopen met VR support. Allebij goed voor de adoptie van VR.

Als developers niet aan een kit zouden kunnen komen omdat consumers ze ook kopen zou het verkeerd zijn, gelukkig is dat niet het geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Tracking code ontvangen hier! Is nu in Brussel. Levering morgen al! Jeej!

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Zie op reddit mensen die na mij besteld hebben en al shipping hebben, ik sta nog altijd op processing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 08:06
Ook besteld! Ik ben geen developer, lekker zelf spelen :p ( *O* Refragmental! *O* ). Beter komt dat ding snel. Maar ik heb een beetje laat besteld, dus het zal nog wel heel even duren.

Wat wordt de eerste demo die jullie uitproberen? En ik wil hier unboxingvideo's zien.. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Ik hoop dat Assetto Corsa deze week nog met een update komt voor de DK2, maar verdacht stil van de developers op het moment. Maar playseat en stuurtje staan al klaar :D

Pagina: 1 ... 12 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.