Ik heb er ook geen besteld hoor, jaloezie is het niet.
Als ik er al 1 zou bestellen dan zou ik ook willen developpen ervoor, en helaas heb ik daar de tijd niet voor.
Ik, net zoals jij, wacht gewoon geduldig op de CV1.
En daarbij zoals hierboven aangegeven, hoe meer mensen in aanraking komen met de oculus rift, hoe meer bekendheid en hoe beter de consumenten versie straks zal verkopen. Je moet het toch zelf ervaren.
Hoe meer bekendheid hoe beter inderdaad. Maar keerzijde is dat er mensen zijn zoals FaceDown die zo'n ding kopen puur voor zichzelf, waarschijnlijk om een beetje te gamen, en waar misschien max 10 man eens een keer met dat ding mogen spelen, en waarbij er waarschijnlijk geen enkele bugs worden gemeld naar Oculus toe of naar de softwaredevelopers. Daarvan vind ik het dan weer erg jammer. Er zijn duizenden mensen die zijn aan het wachten op de DK2 die WEL VR bekendheid willen geven onder het normale publiek, door het developpen van demo's/games/applicaties en ook door het geven van demonstraties voor meer mensen dan alleen wat vrienden en familie. Er zijn op veel verschillende VR fora genoeg threads waarbij er evenementen worden aangekondigd waarbij de rift mag worden geprobeerd.
Kort gezegd, ik vind het belangrijker dat VR goed gepromoot wordt dan dat er thuis kindertjes zitten die percé NU zo'n ding willen hebben zodat ZIJ lekker kunnen gamen, zonder ook maar 1 hardware of software bug te melden aan Oculus of de developers van de games.
Nu weet ik natuurlijk niet of Facedown echt zo'n persoon is, en ik hoop dat ik het verkeerd heb en bied dan ook mijn excuses aan mocht dit zo zijn. Maar aan zijn reactie te zien vrees ik het ergste.
Ik hoop daarnaast ook dat de niet-developers op zijn minst wel demo's testen en bugs doorgeven om zo VR beter te maken, en ook demonstraties geven bij evenementen of op school om VR onder een breed publiek bekend te maken. Want laten we eerlijk zijn, we willen allemaal dat VR zo goed mogelijk slaagt.