Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Ik ben het! schreef op maandag 28 juli 2014 @ 18:45:
Wat wordt de eerste demo die jullie uitproberen?
Ik ga zelf met Euro Truck Simulator beginnen. Lijkt me ideaal, even lekker rustig wennen :)

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Volgens mij moet Euro Truck SImulator ook nog een update krijgen. Maar ben benieuwd of mensen het al aan de gang krijgen daarmee of met andere games.
Vrees dat die van mij vanavond weer niet verzonden wordt :( maar hoop hem in ieder geval nog wel voor het weekend binnen te hebben.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdock1985
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Kan iemand nog laten weten of je extra kosten moet betalen bij het ontvangen van het pakketje?
Ik hoop van niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 16:11
de mijne komt uit de UK, ik heb hem nog niet maar in principe hoef je uit de UK niet te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Zojuist mail gehad, de mijne is nu ook shipped :D

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 08:29

TNJ

Frugalite

trion75 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 19:21:
Volgens mij moet Euro Truck SImulator ook nog een update krijgen.
De DK1 werkt in ETS2 (maar je kan geen borden lezen) en met TrackIR heb je gewoon 6DoF. De DK2 zal vlgs mij gewoon meteen werken. In ETS2 zit nog geen avatar in de cabine, dus is de "presence" niet wat het zijn kan.

War Thunder werkt ook met beide, dus zou de DK2 daarin ook meteen kunnen werken. Je hebt een avatar, maar wel eentje met de borstkas van Tarzan. :P

Star Citizen heeft nog geen TrackIR ondersteuning, wat mij doet vermoeden dat voor Arena Commander een update nodig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Zo, mijn shipping notification is ook binnen. Hopelijk ga ik geen problemen hebben om de DK2 werkend te krijgen zoals sommigen. In ieder geval werkt de nieuwe software bij mij alvast wel, met de DK1 anyway ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Ik heb geen DK1, maar de software al wel geinstalleerd. Het is belangrijk eerst de firmware van de DK2 te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
Dat had ik ook al gelezen ja :) Zul je zien dat dan net de stroom uit valt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

De field of view is wel omlaag gegaan, ik dacht dat er altijd gezegd was dat die nog iets verder omhoog zou gaan.
Afbeeldingslocatie: http://www.hadtstec.com/FOV.jpg
Links de DK2, rechts de DK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
wanneer hebben jullie ge-preordered? 19 april of later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

meteen op 19 maart 10:50 in de ochtend volgens de tijdzone van Oculus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
trion75 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 22:21:
De field of view is wel omlaag gegaan, ik dacht dat er altijd gezegd was dat die nog iets verder omhoog zou gaan.
[afbeelding]
Kan het niet zijn dat de speler op de DK1 iets verder naar achter staat.
Ik denk dat die ergens achteruit tegen een muur aan moet gaan staan voor een eerlijke zekere vergelijking.

Overigens lees ik op meer plekken dat de DK2 een mindere VOF heeft, maar dit verschil is wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

trion75 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 22:21:
[afbeelding]
Kan aan mij liggen maar zowel de horizontale als verticale FOV zijn hoger, iig op dat plaatje ;) .

En luttele seconden later merk ik dat links DK2 is en niet rechts.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 28-07-2014 22:31 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
Over de FOV heb ik ook ergens gelezen dat bij een andere demo de FOV groter was dan bij de demos van oculus zelf. Dit zou op zich best kunnen, bij de DK1 was/is er ook verschil tussen verschillende demos/games. Zo gebruiken de valve games sowieso minder van het scherm, of iig was dat een paar maanden geleden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar schijnt erg aan de afstellingen te liggen. Heb zelf nog geen ervaring met de rift, de DK2 wordt m'n 1e keer. Maar ik kom dit nog tegen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WApuVoQ.jpg
En dan lijkt het weer mee te vallen, en hij geeft aan dat dit aan de persoonlijke afstelling ligt het net voor iedereen anders is.

Palmer heeft het volgende geroepen hierover:
Oculus confirms: DK2 FOV is 10 degrees smaller (down from 110 in DK1) as a trade off to keep rendering speeds acceptable on modern machines.

I hate it too, it is a terrible measurement. We initially used it because we need a spec to compare against all the other HMDs on the market.
In terms of horizontal FOV, DK1 and DK2 are actually comparable (And DK2 has more stereo overlap, as well). The aspect ratio change means that even with similar horizontal FOV, the vertical/diagonal are still lower.

palmerluckeyFounder, Oculus VR 241 punten 9 hours ago

its a poor trade off to reduce the FOV for render speed.
It is a poor tradeoff, and one that we did not make. The lens design was driven by hard limits in optics technology, and we already had to make tradeoffs to get a large exit pupil/high FOV/flat field curvature/longer eye relief out of the smaller panel in DK2 (increased chromatic aberration in DK2 is one example, luckily we can mostly correct it in software). As Brant already said, the rendering improvements were a nice side effect, not a driving force behind the design of the optics.
Aside from that, note that the horizontal FOV of DK2 is actually very similar to DK1 (most of the "loss" from 110 to 100 is a result of the aspect ratio change, and is mostly on the vertical/diagonal). A lot of the perception around it having a smaller FOV is a result of the DK2 lenses being significantly larger than the DK1 lenses, allowing the user to see the edges of the display even with the same field of view. That is one of the reasons our default settings feather the displayed image out to black over ~10 pixels, it makes that edge less apparent. We could have designed it so that the lenses were the limiting factor, as in DK1, but that inevitably results in wasted pixels and reduced FOV for most users.

[ Voor 42% gewijzigd door trion75 op 29-07-2014 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-10 11:01
Oke... Hoopte op een update van UPS deze ochtend. Gisteravond stond mijn bestelling op "in transit" en vanochtend ineens weer op "ready for UPS" A UPS shipping label has been created. Once the shipment arrives at our facility, the tracking status--including the scheduled delivery date--will be updated. :s

Ik ga er dus op achteruit ipv vooruit... Wtf UPS? Staat ineens ook minder info bij als gisteren. Meer mensen met dit probleem? Had eigenlijk gehoopt de rift vandaag te ontvangen >:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Bij mij gaat die gelukkig vooruit:
Tamworth, United Kingdom 07/29/2014 4:18 A.M. Departure Scan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
Heb nu gelukkig ook weer een update, zelfde als hierboven.Tamworth, United Kingdom 07/29/2014 4:18 A.M. Departure Scan. Beetje jammer dat de rift daar kennelijk 4 dagen heeft gelegen (waarvan 2 weekend) maar goed heb nu ook een verwachte leveringsdatum; morgen!
Kan ik mee leven zolang ik maar up tot date blijf en mn pakketje niet kwijtraakt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 15:49
Wij zijn blij dat we aan de slag kunnen!

Afbeeldingslocatie: http://www.timmoelard.nl/public/rift/dk2_binnen.jpg

Heb trouwens wel gemerkt dat het aansluiten en werkend krijgen ( op Windows 8 ) moeilijker gaat dan bij de DK1. Het bleek blij ons erg belangrijk dat de video-drivers up to date waren (GTX770).

Vandaag aan de slag met het upgraden van de Unity3D projecten. Het simpelweg vervangen van de SDK in het project biedt weinig soelaas :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
stimmits schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 08:44:
Wij zijn blij dat we aan de slag kunnen!

[afbeelding]

Heb trouwens wel gemerkt dat het aansluiten en werkend krijgen ( op Windows 8 ) moeilijker gaat dan bij de DK1. Het bleek blij ons erg belangrijk dat de video-drivers up to date waren (GTX770).

Vandaag aan de slag met het upgraden van de Unity3D projecten. Het simpelweg vervangen van de SDK in het project biedt weinig soelaas :-(
hey jullie zijn de makers van die rollercoasters toch?

ik kan niet wachten om jullie laatste rit HELIX te testen op de DK2 als ik hem binnen krijg!

ik verwacht hem hopelijk met 2 weken te hebben en dan hoop ik ook echt dat jullie project dk2 ready is :D

keep up the good work. het wordt erg gewaardeerd door mijzelf en iedereen die ik het laat zien is altijd laaiend enthousiast.

p.s. nog inside info dat jullie mischien kwijt kunnen over een toekomstig of al bezig nieuw project? :)

[ Voor 15% gewijzigd door Flghter1982 op 29-07-2014 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Misschien een stomme vraag, maar het valt me op dat de screenshots met de DK2 een beetje 'fuzzy/blurry' zijn. Weet iemand hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Die van mij is ook in Tamworth.

Tamworth, United Kingdom 07/29/2014 4:18 A.M. Departure Scan

Altans was, ik hoop dat hij al een stuk dichterbij is inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Skating_vince schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:01:
Misschien een stomme vraag, maar het valt me op dat de screenshots met de DK2 een beetje 'fuzzy/blurry' zijn. Weet iemand hoe dat kan?
Volgens mij is dat softwarematig zo gedaan zodat het scherp door de lens komt. Maar kan ik fout hebben, maar je ziet de kleuren ook niet helemaal goed lopen aan de buitenkant, maar als het dan door de lens gaat komt het goed uit en ziet het er dus scherp uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
trion75 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:10:
[...]

Volgens mij is dat softwarematig zo gedaan zodat het scherp door de lens komt. Maar kan ik fout hebben, maar je ziet de kleuren ook niet helemaal goed lopen aan de buitenkant, maar als het dan door de lens gaat komt het goed uit en ziet het er dus scherp uit.
Ja, dat klinkt logisch. Waarom zou het dan bij de DK1 niet zo duidelijk zijn? De lenzen zijn toch niet zoveel veranderd. Zou het met het nieuwe OLED scherm te maken hebben? Ik kan in ieder geval niet wachten tot de DK2 binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Volgens mij heeft het het volgende te maken:

increased chromatic aberration in DK2 is one example, luckily we can mostly correct it in software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
Skating_vince schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:03:
[...]

Ja, dat klinkt logisch. Waarom zou het dan bij de DK1 niet zo duidelijk zijn? De lenzen zijn toch niet zoveel veranderd. Zou het met het nieuwe OLED scherm te maken hebben? Ik kan in ieder geval niet wachten tot de DK2 binnenkomt.
Nou er zit toch wel een redelijk verschil in de lenzen van Dk1 en Dk2 zoals hier te zien: (Dk2 links)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wXjnQ4Ob.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Bedankt trion75 en Virtual Reality voor de antwoorden en de foto. Dat scheelt inderdaad flink wat.

Deze toepassing lijkt me ook erg interessant: http://diplopiagame.com/home

Iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Collega van mij had een DK2 besteld en zojuist geleverd.
Uiteraard zaten we een half uur later te dringen om dat ding op ons hoofd te krijgen :)

Moet zeggen dat het concept echt zeer geinig is en ook wel een openbaring; het gebeurt me niet vaak meer dat ik iets echt nieuws mee maak. (even in VR een stukje door een tuin en huis gelopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Hier ook binnen! Geinig om een van de eerste in NL te zijn. Zal binnenkort wat ervaringen posten, anders vindt Refragmental dat ik 'm niet verdien :+

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
FaceDown schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:40:
Hier ook binnen! Geinig om een van de eerste in NL te zijn. Zal binnenkort wat ervaringen posten, anders vindt Refragmental dat ik 'm niet verdien :+
:P

Ik ben wel blij dat er veel tweakers zijn die het ding binnenkrijgen.
Komt er weer eens wat leven in dit topic.

Ik hoop dat ook dat jullie er veel plezier mee hebben en vooral veel erover willen praten en dingen willen laten zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ook binnen hier. Het wachten waard! :D

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin een heeeeeeeel klein beetje te balen dat ik een paar maand geleden niet eentje besteld heb. ;) Misschien alsnog maar bestellen dan...? Volgens mij duurt het nog wel even voordat de consumer versie uitkomt! Op de site staat: 'New orders are expected to begin shipping in September 2014' dus dat valt nog mee. Alhoewel je die info met een korreltje zout moet nemen, zo heb ik begrepen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Wacht anders tot 19-20 september: Dan vindt Oculus Connect plaats, waar meer informatie over CV1 verwacht (gehoopt) wordt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

De mijne is in Brussel nu:
Brussels, Belgium 07/29/2014 2:12 P.M. Arrival Scan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
Mijne ook sinds een uurtje in Brussel, zelfde als trion75 hierboven. Morgen maar wat eerder beginnen met werken zodat ik eerder naar huis kan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 17:30
Mijn DK2 is nu ook in Brussel, hopelijk kunnen we er morgenmiddag mee aan de slag.

Naast het gebruik voor gaming (oa. ETS2, Elite:Dangerous) wil ik ook proberen de Rift voor m'n werk te gaan gebruiken. We ontwerpen inrichtingen en interfaces voor controlekamers (oa. procescontrole, verkeersleiding, brug- en sluisbediening en videobewaking) en het gebruik van VR is erg interessant voor het testen van looplijnen, zichtlijnen en de leesbaarheid van overzichtsschermen. Nu alleen nog m'n baas overtuigen om in werktijd Blender en Unity te mogen leren.

Hebben de mensen die hun DK2 al hebben ontvangen nog handige tips? Ik las hierboven al dat het updaten van gpu-drivers aan te raden is.

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
boe2 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:08:
Wacht anders tot 19-20 september: Dan vindt Oculus Connect plaats, waar meer informatie over CV1 verwacht (gehoopt) wordt.
Als de CV1 echt de moeite waard wordt dan is dat voor mij letterlijk dé reden om m'n PC te upgraden. _/-\o_ Dat is inderdaad hoeveel waarde hecht aan immersie :9

Ik wil PS4's Morpheus ook nog wel eens zien alhoewel ik nogsteeds niet snap hoe de PS4 VR moet gaan draaien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
Flghter1982 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:39:
[...]

hey jullie zijn de makers van die rollercoasters toch?

ik kan niet wachten om jullie laatste rit HELIX te testen op de DK2 als ik hem binnen krijg!

ik verwacht hem hopelijk met 2 weken te hebben en dan hoop ik ook echt dat jullie project dk2 ready is :D

keep up the good work. het wordt erg gewaardeerd door mijzelf en iedereen die ik het laat zien is altijd laaiend enthousiast.

p.s. nog inside info dat jullie mischien kwijt kunnen over een toekomstig of al bezig nieuw project? :)
Ja klopt :)

Kan helaas niets delen :X Maar er komen heeeuuule vette dingen aan :*)

Wel hebben we onze eerste (volledig ondersteunde) DK2 demo online gezet: ArchiVision Architecture Package. Leuk voor diegene die de DK2 al binnen hebben :)

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/ilyn9x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
Tof!

Ben benieuwd! hart gaat altijd weer een beetje sneller kloppen zodra ik zie dat jullie weer iets vets gereleased hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
ben erg benieuwd stimmits.
ik moet helaas nog effe wachten op m'n DK2. dan ga ik graag jullie demo's bekijken!

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
stimmits schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:35:
[...]

Wel hebben we onze eerste (volledig ondersteunde) DK2 demo online gezet:
Leuk voor diegene die de DK2 al binnen hebben :)
Hmm, ik vergelijk het met de Tuscany en Oculus Room demo en daarmee scheelt er nog wel wat aan.
Allereerst is mijn lengte staand.... en met mijn 1.99m ben ik een reus in die keuzen en kan ik bijna niks zien op het aanrecht. De fov is veel minder dan in die andere demos, door alleen rond te kijken dropt mijn framerate naar ver onder 15fps (terwijl Tuscany op 75fps draait... Radeon HD 6970 / i7 2600) en er zit flink wat verkleuring in de zwart-tinten.

Ik merk dat SDK 0.3 apps eigenlijk niet veel beter zijn dan DK1
De 0.4 SDK en utility werken heerlijk soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
Hij is onderweg! 8)

Brussels, Belgium 07/30/2014 12:28 A.M. Departure Scan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Je loopt voor op me:

Brussels, Belgium 07/30/2014 4:28 A.M. Departure Scan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Eindhoven, Netherlands 07/30/2014 3:14 A.M. Out For Delivery

Hij komt in de buurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
Zelfde als Chiller nu, wil zeggen dat mn rift letterlijk zich binnen een straal van 5km bevind nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Kunnen we track-trace updates niet verbieden in dit topic? Dit is een beetje te gek voor woorden :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Nou nou, we zitten gewoon in spanning te wachten!

De mijne is er ook al bijna :P

Apeldoorn, Netherlands 07/30/2014 7:38 A.M. Out For Delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
trion75 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:27:

bah ik last het verkeerd.

ik zag 30/7 staan ik denk oh we zijn aardig opgeschoven! ik heb 3 april besteld.. vraag me af hoe lang het gaat duren voordat ik hem krijg :(

toen ik bestelde werd er nog leuk geadverteerd met JULI delivery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trion75 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 18:34:
Zie op reddit mensen die na mij besteld hebben en al shipping hebben, ik sta nog altijd op processing :(
Ik ben ook een van die gelukkigen die besteld heeft tussen 09:45 en 10:00 19 mrt.. Status Processing sinds vrijdag morgen! Er is hierover ook een topic aangemaakt op OVR, want bestellingen tussen dit timeframe lijken allemaal vast te zitten in processing!.. Dat ze ondanks de status processing onderweg zijn lijkt mij niet het geval. Vele later geplaatste orders zijn namelijk al bezorgd of in elk geval bijna. Laten we hopen dat deze issue onze orders niet nog weken gaat vertragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

trion75 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:27:

Jij post 2 keer UPS updates in 4 uur tijd en vindt dat acceptabel? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:52:
[...]
.... Laten we hopen dat deze issue onze orders niet nog weken gaat vertragen!
Die van mij is inmiddels wel versprongen en gaat snel nu hij is er bijna.
boe2 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:00:
[...]
Jij post 2 keer UPS updates in 4 uur tijd en vindt dat acceptabel? :X
Jij plaatst 2 keer zulke reacties en dat vind jij acceptabel? We zitten hier gewoon in spanning te wachten en houden elkaar op de hoogte.

doe eens lief...

[ Voor 5% gewijzigd door BM op 30-07-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 22:52

BM

Moderator Spielerij
Mensen, ik snap het enthousiasme, maar statusupdates over waar je Rift zich op dit moment bevind zijn voor niemand interessant. Ervaring als ie binnen is? Graag! UPS/DHL statusupdates? Liever niet :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
Voor alle mensen (waaronder ik) die met smart op hun Rift zitten te wachten, hier zijn twee sites met een overzicht van games/demo's die DK2 enabled zijn of worden gemaakt (de lijst zal de komende tijd nog wel flink groeien):

http://www.theriftarcade....rift-dk2-supported-games/

http://www.vrapps.co/games-list-39.html

[edit 12:23] Zojuist m'n pakketje ontvangen! :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Joe_P op 30-07-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trion75 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:09:
[...]

Die van mij is inmiddels wel versprongen en gaat snel nu hij is er bijna.

[...]

Jij plaatst 2 keer zulke reacties en dat vind jij acceptabel? We zitten hier gewoon in spanning te wachten en houden elkaar op de hoogte.

[mbr]doe eens lief...[/]
Oke, heb jij ook tussen het "beruchte" timeframe gezeten 09:45 - 10:00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Ik durf bijna niet meer te antwoorden, maar nee, ik was een uur later om 10:50.

Wel klote dat hij nog niet verzonden is, maar er zijn er ook veel die nog op processing staan en wel afgeleverd zijn, dus er is kans dat je hem vandaag ook ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Ik heb hem inmiddels binnen, maar hij hangt bij mij steeds met het updaten van de firmware. Nu al 3x geprobeerd op een usb 3 poort en 1x op een usb 2 poort.

Ga de runtime nu maar op m'n laptop installeren en kijken of het daar op gaat lukken.

edit: oke op m'n laptop wilde hij wel meteen updaten, nu eens kijken of ik hem aan de gang kan gaan krijgen

Edit2: Ik ben in no time misselijk geworden :( hoop dat dat nog bijtrekt, maar voor nu moet ik hem maar even laten liggen helaas.

[ Voor 33% gewijzigd door trion75 op 30-07-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 21:55
Jack-Septiceye heeft hem ook binnen heeft hij gepost op facebook, nu wachten voor wat filmpjes erover! ik volg hem al een lange tijd en alle dk1 filmpjes gezien.
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/p370x247/10547406_811229082242995_1588453321843393285_n.jpg?oh=5edd50c5bc92323e91c5d9d1be521cfd&oe=543749CB

YouTube: jacksepticeye
https://www.facebook.com/...e/656016507764254?fref=nf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Heb even in DCS gevlogen nu, maar als ik het vliegtuig rustig hou gaat het redelijk en kan ik er erg van genieten, maar zodra ik maar iets stuur word ik misselijk. Ik had verwacht dat dat met DK2 weg zou zijn, het is m'n 1e ervaring met de rift, maar helaas kan ik hem niet langer dan een paar minuten gebruiken en moet ik alweer stoppen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
Flghter1982 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:39:
[...]

DK2 SDK 0.4.0 versie van Helix staat ondertussen online! Reddit link

Moest helaas wel een aantal compromissen sluiten om hem werkend te krijgen. Die SDK 0.4.0 is verreweg van volwassen en zorgt voor veel uitdagingen m.b.t. upgraden van oude SDK. Nevertheless, hij is er!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 15:07

Comgenie

Soms heb je dat

Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen :). Gaaf, en ver boven mijn verwachtingen.

Kleine eerste impressie, ik heb overigs nooit eerder een Oculus gehad of kunnen proberen. Ik heb wel de ST1080 en TrackIR, maar dat is eerder te vergelijken met de Sony HMZ dan de Oculus.

Mijn verwachtingen waren niet heel hoog, mede door de verhalen over een FOV die "opvallend lager" was, en veel berichten dat de Screen Door effect er nog steeds is. Ik ben zeer verrast toen ik hem voor het eerst op had gezet (met de config / demo scene). Ik zat ineens in een kamer voor een bureau. De positie is zeer goed en ik kon vrij ver bewegen alle kanten op zonder dat de tracking weg viel (Ik zat op de 1,5 meter afstand). Ik zag de screen door effect, maar het was veel minder dan ik had verwacht en ben er tot nu toe nog niet door afgeleid. Ook de randen van het scherm zag ik, maar na een seconde of 2 was ik al eraan gewend en zag ik ze niet meer. Het viel me ook op dat een vrij groot deel van het scherm gewoon scherp was.

De Tuscany demo daarna uitgeprobeerd. Zeer gaaf omdat je echt kan zien hoe groot het huis is. Het rondlopen en trap op/af is aan het begin een beetje wennen. Je krijgt er een beetje een duizelig gevoel van. Gelukkig went dit heel snel :).

Daarna vele andere kleine demo's geprobeerd, waarvan ik een groot deel nog niet goed aan de praat kon krijgen (veel demo's zitten nog op de SDK 0.3, waar Direct Mode niet in werkt. Ook is de nieuwste unreal engine niet helemaal compatible met de nieuwste runtime, waardoor je die moet disablen). De resolutie was ook prima in de meeste gevallen.

Mijn beste experience tot nu toe was de Helix Coaster. Het is vrijwel niet uit te leggen aan iemand die geen Oculus heeft geprobeerd. Je weet dat de achtbaan nep is, maar toch zorgt je hoofd ervoor dat je jezelf de bochten echt in voelt gaan. Je hebt hier echt niet het gevoel dat je naar een scherm zit te kijken. Heel gaaf! Na 3 keer achter elkaar deze coaster in te zijn gegaan werd ik er wel een beetje misselijk van, maar als Oculus Rift 'newbie' had ik niks anders verwacht :P. Daarbij voelde ik me vandaag al voordat ik mijn Rift had niet heel lekker.

Samenvatting: Gaaf en totaal onvergelijkbaar met wat dan ook. Ik raad iedereen aan het eens te proberen op een evenement, bij vrienden of natuurlijk door het zelf aan te schaffen. Dit gaat de toekomst van entertainment worden.

Nu maar eens kijken of ik aan de slag kan met het ontwikkelen van spellen ervoor :). Hopelijk komt er snel een update voor de Unreal Engine waarin de SDK 0.4 issues zijn opgelost en Direct Mode support is ingebakken.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk dat de DK2's nu binnen komen! Ik heb zelf sinds de kickstarter al de DK1, ik denk dat ik ga wachten op de CV1. Maar misschien bestel ik de DK2 later nog wel als het nog heel lang gaat duren tot de CV1 komt.

Van de duizeligheid heb ik ook nog steeds veel last, daarom gebruik ik hem weinig, het schijnt wel zo te zijn dat het bij de DK2 veel minder is door de lagere persistance van het scherm (minder blur-effect). Als ik dat van Comgenie hierboven zo lees van 'een beetje duizelig' worden op de trap van tuscany dan klinkt dat of het inderdaad verbeterd is, want met mijn DK1 word ik daar super duizelig van (zo erg dat ik het een paar uur later nog voel ;) )

Let er wel op dat je je IPD (inter pulillary distance) goed instelt!! Anders vraag je echt om duizeligheid, want je zit dan gewoon scheel in het ding te kijken (lijkt me ook niet goed voor je ogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
Ik heb vanavond dus ook mijn eerste stappen gezet in VR :) Ik kan me grotendeels vinden in de beschrijving van Comgenie. Screen door valt me erg mee. Tuurlijk, het is er maar zodra je meer bezig bent met een spel dan valt het al bijna niet meer op (aanrader om de Radial-G demo te proberen, daar ben je zo druk met sturen en de baan volgen dat het SDE geen rol meer speeld :P) Bij pure kijk demo's zoals tuscany valt het meer op, maar dan nog niet erg storend.

Low persistence is echt fijn. Ik heb nooit een DK1 gehad of uberhaubt kunnen proberen maar je kunt low-persistence uitzetten in de tuscany demo, dan zie je goed het verschil! Het is inderdaad heel anders dan naar een vlak scherm kijken, je hebt gewoon een wereld om je heen. Dit werkte bij mij af en toe zo goed dat het qua bewegingen volgen en dergelijke niet speciaal aanvoelde, wat natuurlijk uiteindelijk de bedoeling is, des te echter lijkt de ervaring :)
Misschien kan ik de instellingen nog wat tweaken voor een nog wat betere ervaring maar tot nu toe kijk ik erg uit naar meer demo's! Duizeligheid valt bij mij gelukkig mee. Heb het tot nu toe nog het meeste gehad in tuscany wanneer ik stond en met de controller rondliep(en dan vooral snel achteruit, vooruit lopen was niet zo'n probleem, beetje rustig aan met de controls dus :P). Echter viel het nog best mee en het was niet noodzakelijk om de demo te stoppen hiervoor. Waar ik wel last van heb nu ik dit typ is dat ik me nu ineens veel bewuster ben van de bewegingen van mijn hoofd en hoe de werkelijkheid hier op reageert, beetje bizar maar zal ook gewoon gewenning zijn verwacht ik.

Overigens ben ik wel letterlijk uren in de weer geweest om de IR camera aan de praat te krijgen. Headset zelf was niet zo'n probleem maar de camera bleef maar disconnecten. Gelukkig is daar vanavond de oorzaak van gevonden met meteen een workaround door de community. Het heeft emee te maken dat er bepaalde instructies gebruikt worden welke niet door oudere processors ondersteund worden. Door een simulator van intel te gebruiken kun je dit omzeilen (maar duurde dus nogal even voordat ik dit had gevonden) Mochten er mensen zijn die hetzelde probleem hebben, dan kun je dus in die richting zoeken en anders kan ik je wel naar de juiste pagina's verwijzen :)

Dit smaakt naar meer!

[ Voor 13% gewijzigd door Virtual Reality op 31-07-2014 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:26
trion75 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 18:31:
Heb even in DCS gevlogen nu, maar als ik het vliegtuig rustig hou gaat het redelijk en kan ik er erg van genieten, maar zodra ik maar iets stuur word ik misselijk. Ik had verwacht dat dat met DK2 weg zou zijn, het is m'n 1e ervaring met de rift, maar helaas kan ik hem niet langer dan een paar minuten gebruiken en moet ik alweer stoppen :(
Ah balen joh.. :{

Verkoop je hem? :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Haha nee ik verkoop hem niet.

Op zich als ik stil zit en om me heen kijk voel ik echt als ik er ben, maar als ik ga rondlopen dan ga ik me misselijk voelen, ik hoop dat dat went. En anders moet ik niet gaan rondlopen haha.

Ik hoop dat Assetto Corsa hem snel ondersteund, dan kan ik stil zitten in de auto en ik beweeg pas als ik gas geef of stuur, ik hoop dat dat wat natuurlijker overkomt.

Ik las dat euro truck simulator 2 hem nu ondersteund, misschien dat ik die vanmiddag ga aanschaffen het daar in te testen of eens kijken of ik hem in LFS aan de gang kan krijgen, maar volgens mij moet die nog geupdate worden, maar ik las op het forum dat de ontwikkelaar de Rift wel heeft ontvangen, maar dat hij beetje pissig is dat ze windows XP niet ondersteunen, aangezien hij LFS ontwikkeld in Windows XP en dat dat de laatste windows versie is met debug mode voor DirectX 9.

Maar verkopen, nee zeker niet, even doorbijten denk ik en hopen dat het gaat wennen.

En ohja, misschien even verdiepen in dat instellen van de IPD, want je moet de groene streep nog net zien, maar moet je hem dan nog net vaag zien? of moet hem helemaal zien? Kan zijn dat ik dat niet helemaal correct heb gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door trion75 op 31-07-2014 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

trion75 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:37:
En ohja, misschien even verdiepen in dat instellen van de IPD, want je moet de groene streep nog net zien, maar moet je hem dan nog net vaag zien? of moet hem helemaal zien? Kan zijn dat ik dat niet helemaal correct heb gedaan.
Loop ff binnen bij een opticien en vraag of ze even jouw IPD kunnen meten? Misschien lukt het zelf voor de spiegel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Ik las dat euro truck simulator 2 hem nu ondersteund.
je kunt die ook eerst als demo downloaden om te zien of je het wat vind.

@iedereen die met hun eerste ervaringen komen. Leuk om te lezen!!! Bedankt dat jullie het willen delen.
Ik heb midden mei besteld en kan niet wachten totdat ik de DK2 in handen heb (DK1 of iets anders nog nooit geprobeerd).
Door jullie verhalen, en ook die op Reddit, zoals deze http://www.reddit.com/r/o...2_elite_a_total_surprise/ wordt ik nog enthousiaster en ben zo zenuwachtig en opgewonden als een kind die sinterklaascadeautjes krijgt!

Voor wie veel nieuws over de Rift wil volgen is de reddit een leuke plek.

[ Voor 55% gewijzigd door PuckStar op 31-07-2014 11:00 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
stimmits schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:13:
[...]

DK2 SDK 0.4.0 versie van Helix staat ondertussen online! Reddit link

Moest helaas wel een aantal compromissen sluiten om hem werkend te krijgen. Die SDK 0.4.0 is verreweg van volwassen en zorgt voor veel uitdagingen m.b.t. upgraden van oude SDK. Nevertheless, hij is er!
Awesome!

dit wordt zeker weten het eerste dat ik ga testen zodra mijn DK2 binnen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Op zich als ik stil zit en om me heen kijk voel ik echt als ik er ben, maar als ik ga rondlopen dan ga ik me misselijk voelen, ik hoop dat dat went. En anders moet ik niet gaan rondlopen haha.
Als je er echt veel last van hebt kan je misschien reispilletjes bij de apotheker halen? Die zijn specifiek gemaakt om het conflict tussen wat je ziet en voelt weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
Hier moest ik stiekem toch wel om lachen: http://www.reddit.com/r/o...2_how_to_break_your_nose/

DK2 - How to break your nose
"I was playing the Helix roller-coaster and I got engrossed by the positional tracking. I moved my head far over and down to my left to "examine" the lady sat there. What I couldn't see was the wall that was to my left, as my PC is in the corner of the room.
The headset crunched on the wall and smacked down on the bridge of my nose. Blood and pain followed.
I was horrified, I thought I'd broken my precious Rift. No drama though - it survived. But now I have to wear padding in on my nose to use it."

[ Voor 70% gewijzigd door stimmits op 31-07-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boe2 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:48:
[...]

Als je er echt veel last van hebt kan je misschien reispilletjes bij de apotheker halen? Die zijn specifiek gemaakt om het conflict tussen wat je ziet en voelt weg te halen.
Hm, medicijnenzooi slikken om de Rift te kunnen gebruiken...? Klinkt niet echt gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
Ik ben ook helemaal overtuigd van de kracht van VR. Het is zeker nog even wennen en nadat ik iets te lang was doorgegaan met de Rift moest ik wel even op de bank gaan liggen (tip aan nieuwe gebruikers, ga de eerste keer niet te lang door). :/ Maar ik denk dat het na een tijdje (en na het goed instellen van de IPD) wel beter zal gaan.

Wat de meeste indruk heeft gemaakt is de 'presence'. Ook al weet je dat wat je ziet een computermodel is voelt het toch echt alsof je daar zit. Ik ben op een gegeven moment in de Tuscany demo naar het balkon gelopen en heb daar een paar minuten gezeten en gewoon om me heen gekeken naar de vogels, boten en de vallende bladeren. _/-\o_ Dat vond ik echt een aparte ervaring en als bijkomend voordeel een stuk minder misselijkmakend dan de kermisattractie (Cyberspace) en achtbaan (Helix) die ik daarvoor had geprobeerd. Die attracties zijn zeker leuk om collega's / vrienden / Matthijs van Nieuwkerk mee te shockeren en het effect van VR te demonstreren, maar door de mismatch tussen je ogen en je evenwichtsorgaan niet comfortabel om lang achter elkaar te doen.

Volgens mij speelt het heel erg mee of je je bewegingen zelf onder controle hebt. In DCS world was het misselijkmakende effect voor mij al een stuk minder (al blijft het ondersteboven vliegen wel een apart gevoel geven). Helaas is de toepassing van VR ook in dat spel niet ideaal, zo lukte het niet om de hoofdbeweging vloeiend te krijgen (zelfs niet bij lage settings) en kwamen de schaduwen in de cockpit niet overeen tussen het linker en rechter oog.

Vanavond wil ik aan de slag gaan met ETS2 en Elite:Dangerous, waarbij ik vooral benieuwd ben naar de VR-implementatie van die laatste. Dat spel is echt ontworpen met VR in het achterhoofd waardoor ook de hele GUI en de menu's met de Rift goed zichtbaar zouden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:04:
[...]

Hm, medicijnenzooi slikken om de Rift te kunnen gebruiken...? Klinkt niet echt gezond.
daarom is het ook nog geen consumenten versie.
+ medicijnen om ergens aan te wennen hoeft niet direct ongezond te zijn ;)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Joe_P schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:08:
Wat de meeste indruk heeft gemaakt is de 'presence'. Ook al weet je dat wat je ziet een computermodel is voelt het toch echt alsof je daar zit.
Moet je ook HalfLife 2 even proberen. FPS blijft een probleem met VR sickness, maar om voor Barney te staan... Hij staat daar voor je! Niet op een scherm, maar oog in oog, bijna aanraakbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
stimmits schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:52:
Hier moest ik stiekem toch wel om lachen: http://www.reddit.com/r/o...2_how_to_break_your_nose/

DK2 - How to break your nose
"I was playing the Helix roller-coaster and I got engrossed by the positional tracking. I moved my head far over and down to my left to "examine" the lady sat there. What I couldn't see was the wall that was to my left, as my PC is in the corner of the room.
The headset crunched on the wall and smacked down on the bridge of my nose. Blood and pain followed.
I was horrified, I thought I'd broken my precious Rift. No drama though - it survived. But now I have to wear padding in on my nose to use it."
ik zeg eigen schuld dikke.. "gebroken neus"

iedereen weet toch dat je niet in een achtbaan moet staan >:) dat is vragen om problemen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Flghter1982 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:27:
[...]

ik zeg eigen schuld dikke.. "gebroken neus"

iedereen weet toch dat je niet in een achtbaan moet staan >:) dat is vragen om problemen haha.
wie zegt dat hij stond?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
Ik zal eerlijk toegeven dat ik gisteren ook met de Rift op het hoofd tegen m'n joystick ben gebotst toen ik voorover leunde om de instrumenten in de cockpit te lezen. |:( Sowieso is het bedienen van toetsenbord en muis met dan ding op erg wennen en is het helemaal aan te raden geen glazen met drinken om je heen te hebben staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
Ik ben tegen mijn Novint Falcon aan gebotst toen ik over de desk boog in de oculus demo scene :D Gelukkig niet al te hard. BTW de Radial G demo is echt awesome, hoop dat de kickstarter het nog gaat halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Ik ben al misselijk sinds ik hem heb :(

Heb euro truck simulator 2 aan geschaft, maar ook daarin rijden lukt me maar een paar minuten en dan ben ik de rest van de dag weer misselijk :(

Hoop erg dat het nog bijtrekt want vind hem wel mooi. En rechtuit rijden gaat nog, maar als ik een afslag pak dan voel ik het meteen en word ik misselijk :(

Ik dacht echt dat verholpen was met de DK2, maar blijkbaar ben ik toch te gevoelig voor het feit dat ik zie dat ik beweeg maar het niet voel. Gewoon stil staan en rondkijken gaat prima.

Ik had gehoopt te kunnen racen in Assetto Corsa zodra die ondersteund wordt, maar aangezien ik het in een langzame vrachtwagen niet lang vol hou vrees ik het ergste met een racewagen.

Maar ik heb geen ervaring met de DK1, ik begreep dat mensen het daar in het begin ook erg hadden en dat het langzaam weg trok, dus er is nog hoop voor me haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Er is absoluut hoop, ik heb met DK2 iig nergens last van maar met de DK1 ook wel dagen beroerd geweest.
Net wat rondjes gereden in PCARS! En dat was best goed te doen. Het vinden van je rempunten is nog steeds iets lastiger dan op een scherm maar het gevoel van de auto is stukke beter.

Euro Truck Simulator 2 wil bij mij niet werken helaas maar ach. DCS world werkt ook goed hier en daarmee heb ik de 2 belangrijkste genres voor mij gedekt!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Bij euro truck simulator moet je wel de rift beta selecteren in steam en hem starten met de optie -oculus

Je moet hem dan in extended mode hebben staan en ik moest zelf nog een keer op F11 drukken ingamen, daarvoor was het beeld nog in de normale stand ofzo, daarna geeft hij hem goed weer in 3d.

Jammer dat Project Cars geen early access heeft, maar hoop stiekem nog dat Assetto Corsa morgen een update krijgt, maar de ontwikkelaars laten echt helemaal niks los over de rift op het moment :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
Ik heb zelf ook bij de DK1 eerst nog mijn VR benen moeten krijgen, werd vanzelf beter na een tijdje, dus er is zeker hoop :) Ik zal je in ieder geval niet aanraden om de cyber space demo te proberen, want hier ben ik laatst nog behoorlijk misselijk van geworden met de DK1 en met de DK2 durf ik hem dus ook niet meer te proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Nou misschien is dat ook m'n fout geweest dat ik die als een van de eerste demo's heb geprobeerd, ik dacht eerst nog wow, maar voelde het echt in m'n maag haha.

Maar nu maar eens goed slapen en dan hopelijk morgen weer fris om een stukje rustig aan te gaan rijden in euro truck 2, hoop dat het elke keer iets beter gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Doe de demo's en games die bekend staan om hun goede rustige VR ervaring eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
Bij mij lijkt het al beter te gaan, alweer minder draaierig dan gisteren, ookal viel het toen ook al mee bij mij. Vandaag weer een aantal mooie nieuwe demo's geprobeerd. Ook tuscany unity met alle details aan de praat gekregen, een stuk levendiger en bete de standaard oculusworld demo! Aanrader dus.
Daarnaast vond ik Polyworld (volgens mij nieuw sinds vandaag) ook erg mooi! Ook de ArchiVision Architecture keuken demo van stimmits vond ik erg goed! Een van de beste presence ervaringen! Kudos dus!

Ik merk zelf dat de FOV voor mij niet het grootste probleem is met de huidige devkit, na verloop van tijd merk ik het nauwelijks nog. Ik denk dat de beste update voor de consumer versie toch nog een hogere resolutie om het screendoor effect te minimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:+ Iemand in apeldoorn met een dev2... Zou 'm zo graag een keer willen bewonderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Laatst online: 12:22
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:30:
:+ Iemand in apeldoorn met een dev2... Zou 'm zo graag een keer willen bewonderen
Of iemand in het gooi :)
Ik ga zeker de Consumenten versie kopen, maar lijkt me wel leuk om het een keer te proberen.

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:01
Standby schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:30:
[...]
Of iemand in het gooi :)
Ik ga zeker de Consumenten versie kopen, maar lijkt me wel leuk om het een keer te proberen.
Interessante topic ;) Zelf volg ik het nieuws rond Oculus al bijna een half jaar en kijk uit naar de release van de consumer version. De laatste weken ben ik ook erg aan het twijfelen of ik toch de DK2 zou aanschaffen. Best even Oculus Connect afwachten misschien (19 en 20 september)...

Zijn er soms mensen uit België (of omgeving Antwerpen) die bereid zijn hun DK2 eens te tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
Helaas kan ik jullie niet helpen met een demo in de buurt...

Gisteravond heb ik na wat geklooi ETS2 met de Rift aan de praat gekregen en een tijdje rond kunnen rijden. Jammergenoeg ging het om je heen kijken bij mij niet erg vloeiend (dat kan aan mijn settings liggen of aan de software zelf) en is de resolutie van de DK2 nog niet hoog genoeg om goed de borden te kunnen lezen, maar het is toch een leuke en bijzondere ervaring. Zeker het 's nachts en in de regen rijden is indrukwekkend, naast natuurlijk de gimmick dat je achterom uit je raam kan kijken. Ook leuk dat het meteen opviel dat het beeld in de buitenspiegels niet in '3D' wordt gerenderd. Het leek meer alsof er op een LCD het spiegelbeeld werd getoond (plat vlak) dan dat het echt een spiegel was.

Ik kreeg overigens van m'n huisgenoot de opmerking dat het toch wel apart was dat ik met deze state-of-the-art spullen het meest onspectaculaire spel aan het spelen was. Ik heb hem even in de Cyberspace demo gezet en toen was hij ook wel overtuigd dat het verstandig was met rustige spellen te beginnen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Joe_P schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:35:
Ook leuk dat het meteen opviel dat het beeld in de buitenspiegels niet in '3D' wordt gerenderd. Het leek meer alsof er op een LCD het spiegelbeeld werd getoond (plat vlak) dan dat het echt een spiegel was.
Dat viel mij ook op bij het leunen met TrackIR, dat de kijkhoek in de spiegel niet verandert. Het moet wel een display zijn van een camera positie, die naar achteren gericht is. Ik kan mee niet voorstellen hoeveel programmeerwerk het zou zijn om een werkende 2D spiegel te krijgen, laat staan een 3D spiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 15:07

Comgenie

Soms heb je dat

ETS2 heb ik ook een tijd gespeeld (met stuurtje en pedalen, zoals het hoort). Zeker een geweldige ervaring! Helaas eist het spel flink wat resources, ik heb veel settings omlaag moeten gooien om het op mijn 780GTX, i7 4770K toch goed vloeiend te krijgen (75 fps).

De keuze voor het "LCD spiegelbeeld" is overigs ook Performance. Het spiegelbeeld wordt namelijk minder vaak bij gewerkt. Als je er een echte spiegel van zal maken, zal dat niet (makkelijk) mogelijk zijn.

Inmiddels ook mijn eigen probeersels in Unreal Engine 4 werkend op de Oculus rift. Heel gaaf, alleen zelfs met een lege map al performance problemen. Ik moet dus nog flink wat tweaken om het wel snel te krijgen. Hopelijk worden er ook optimalisaties aan de SDK en Unreal Engine gedaan op dit vlak. 75 fps is echt een must voor de headtracking.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

TNJ schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:09:
[...]

Dat viel mij ook op bij het leunen met TrackIR, dat de kijkhoek in de spiegel niet verandert. Het moet wel een display zijn van een camera positie, die naar achteren gericht is. Ik kan mee niet voorstellen hoeveel programmeerwerk het zou zijn om een werkende 2D spiegel te krijgen, laat staan een 3D spiegel.
In Euro truck 2 viel mij het juist op dat de kijkhoek meeveranderde als ik m'n hoofd bewoog, nou weet ik niet of het in de spiegel ook 3d was, daarvoor vond ik het te klein om dat goed in te kunnen schatten, maar het bewoog wel goed mee met m'n hoofdbewegingen, dus misschien is dat een instelling die je uit hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Zojuist mijn eerste iets langere ervaring met mijn DK2 in Elite: Dangerous. Erg gaaf hoor! De headtracking was nog wat schokkerig (alle settings op low gezet dan was het speelbaar, maar kan beter, komt waarschijnlijk omdat hij nog in extended mode draai?), maar goed te spelen. Ik merkte dat ik alle missies compleet negeerde en gewoon lekker rond ging vliegen en loopings ging draaien om de meteorieten :+

Ik heb deze twee screenshots gemaakt, eentje in normaal view en eentje met de rift ingeschakeld. Ik vond dit een goed voorbeeld van de resolutie die je krijgt en dan met name hoe goed je tekst nog kan lezen (wat in de DK1 een moeilijk punt was begrijp ik, maar zelf nooit geprobeerd).

Het menu links (begint met "SIDEWINDER") is in de Rift nog net comfortabel te lezen. Veel kleiner gaat het moeilijk worden denk ik. Grappige is dat in de rift screenshot de tekst helemaal niet te lezen is; waarschijnlijk kun je in 3d view toch net wat meer informatie halen door de twee gecombineerde beelden :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14309718/ed_normal.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14309718/ed_rift.jpg

Het grootste 'probleem' wat ik nog heb lijkt de chromatische abberatie te zijn (denk ik?). Alles in het midden van m'n ogen is prima qua resolutie en scherpte, maar naar de randen toe worden de twee beelden steeds meer van elkaar gescheiden en als ik dus uit m'n ooghoeken kijk zie ik dingen dubbel (beetje rood/blauw achtig dus daarom denk ik chromatische abberatie?). Is dit op te lossen met calibratie ofzo? Ik merk dat ik er in de ED meer last van heb dan in de ingebouwde demo (dat bureau) bijvoorbeeld, ligt het aan de implementatie van ED?

[ Voor 19% gewijzigd door NickThissen op 02-08-2014 00:48 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NickThissen: als ik dat zo zie in je screenshot zit die 'chromatische aberratie' inderdaad in de software, anders zou je het niet in de screenshot kunnen zien. Hij haalt de 3 kleuren uit elkaar (goed te zien aan de rechter laserstraal) en dat hoort niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
wat je in de screenshot is zou juist correctie moeten zijn van de CA van de lens. Maar de lens heeft behoorlijk last van CA. Op zich is dat niet erg want het valt goed te corrigeren maar dat heeft oculus duidelijk nog niet helemaal onder de knie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Het blijft de DevKit. Voor lenzen met speciale coating, daarop moeten we toch hopen bij de Consumer Version.

Oculus moet misschien ook CrAb-kalibratie toevoegen aan de software, omdat ook niet ieder oog in de perfecte positie t.o.v. de lens staat.

Lens-cups met een excentrische positie van de lens zouden een groter bereik van de verschillende IPDs kunnen afdekken. Voor 90% van de mannelijke bevolking bijvoorbeeld liggen de waarden tussen de 59 en 71mm. Met een excentriciteit van 3mm per lens zou je (als er 4 tabs op de cups zitten) kunnen variëren tussen 59mm, 65mm en 71mm.

In het ideale geval zou de CV ook eye tracking hebben, zodat de positie van de ooglens geregistreerd wordt, waarop het gerenderde beeld aangepast wordt met positie en chromatische correctie. Als je naar iets vlak voor je neus kijkt, dan loens je eigenlijk en is je IPD kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Gebruikt iemand de DK2 met een bril? Zit dat een beetje comfortabel?

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
http://www.hitbox.tv/CymaticBruce is nu live

[ Voor 102% gewijzigd door rickiii op 04-08-2014 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
Niemand van hier naar de amsterdam VR meetup geweest? Het was de moeite! Ik heb er Euro truck simulator 2, en Elite Dangerous kunnen uitproberen op de DK2 en het was geweldig! Mijn vader werd ook heel snel misselijk in ETS2, met als uitleg dat de acceleraties niet voelbaar zijn en hem duizelig doen voelen. Foto's: http://imgur.com/a/xf7ER#0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
thibaultvdb schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 15:06:
Niemand van hier naar de amsterdam VR meetup geweest? Het was de moeite! Ik heb er Euro truck simulator 2, en Elite Dangerous kunnen uitproberen op de DK2 en het was geweldig! Mijn vader werd ook heel snel misselijk in ETS2, met als uitleg dat de acceleraties niet voelbaar zijn en hem duizelig doen voelen. Foto's: http://imgur.com/a/xf7ER#0
Het was zeker een geslaagde middag! Gaaf om te zien dat zoveel (Nederlandse) mensen gepassioneerd zijn met VR. Ik heb er de hele dag aan een stuk door mensen in onze Helix en Kitchen gezet. Gave reacties :) Aan het eind van de dag wel een stel stalpoten, maar het was het waard! Kudos naar Daan en Pascal voor het organiseren van de meetup.
Pagina: 1 ... 13 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.