Ja hiero ga ik het binnenkort proberen met en zonder, hoop wel dat het lekker zit, maar niks mis mee ik heb voor veraf dus zou wel moeten lukken, misschien kan ik nu eens mensen laten zien hoe ik me voel in eurotruck, hoe ik me voel zonder brilAvioto schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 10:24:
Gebruikt iemand de DK2 met een bril? Zit dat een beetje comfortabel?
hoe kon ik afweten van die Amsterdam meetup? ik wist er niet van namelijk 
@ NickThissen, kun je wel dmv positional tracking "inzoomen" op die kleinere teksten zodat je het wel kunt lezen?
is de lagere resolutie het waard om met de OR te spelen ipv op een 2D groot scherm met hoogste resolutie?
en wat voor kaart heb je?
kheb ook E:D gekocht afgelopen week maar moet nog wachten op m'n DK2 (verwacht begin sept)
[edit] @Trion hieronder, heb jij ook antwoorden op mijn vragen aan Nick?
@ NickThissen, kun je wel dmv positional tracking "inzoomen" op die kleinere teksten zodat je het wel kunt lezen?
is de lagere resolutie het waard om met de OR te spelen ipv op een 2D groot scherm met hoogste resolutie?
en wat voor kaart heb je?
kheb ook E:D gekocht afgelopen week maar moet nog wachten op m'n DK2 (verwacht begin sept)
[edit] @Trion hieronder, heb jij ook antwoorden op mijn vragen aan Nick?
[ Voor 8% gewijzigd door PuckStar op 04-08-2014 10:52 ]
Ik heb Elite: Dangerous ook gekocht zaterdag.
Moet zeggen dat dit de mooiste ervaring is in de Rift en ik het hier ook lang in vol hou, maar misschien begin ik eindelijk goed te wennen want ik kan het nu meer dan een uur spelen zonder misselijkheid.
Je hebt echt het gevoel in de cockpit te zitten, dit spel is echt een aanrader voor de rift
Enige moment waarop ik me nog iets minder fijn voel is als ik in gevecht ben met iemand en continu moet sturen, maar je hebt hier wel het voordeel dat je over je schouders kan kijken en boven je zodat je de tegenstander eerder spot,
Moet zeggen dat dit de mooiste ervaring is in de Rift en ik het hier ook lang in vol hou, maar misschien begin ik eindelijk goed te wennen want ik kan het nu meer dan een uur spelen zonder misselijkheid.
Je hebt echt het gevoel in de cockpit te zitten, dit spel is echt een aanrader voor de rift
Enige moment waarop ik me nog iets minder fijn voel is als ik in gevecht ben met iemand en continu moet sturen, maar je hebt hier wel het voordeel dat je over je schouders kan kijken en boven je zodat je de tegenstander eerder spot,
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Laat weten hoe het bevalt! Ik ben erg benieuwdpascalboy schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 07:00:
[...]
Ja hiero ga ik het binnenkort proberen met en zonder
Steam/XBL: Avioto
Heb de Dev 2 nu een paar dagen gebruikt bevalt erg goed! Vanguard V vindt ik de beste demo tot nu toe en dus echt een aanrader!
Hier sluit ik me bij aan, maar heb nog geen E:D gedaan.shadowheart schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 12:45:
Heb de Dev 2 nu een paar dagen gebruikt bevalt erg goed! Vanguard V vindt ik de beste demo tot nu toe en dus echt een aanrader!
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Zojuist even Euro Truck Simulator 2, met een Car mod gedaan. Met de DK2 + Stuur/Pedalen. Zo gaaf! De auto reed niet heel realistisch (Het is ook een truck spel
), maar qua gevoel denk je wel in een echte auto te zitten. Tijdens de rit keek ik ook een paar keer over mn schouder naar achter bij het achteruit rijden. Pas na de 3e keer viel me dat pas op. Ik had ook totaal geen problemen met de position tracking.
Ik hoop echt dat echte auto spellen met free roam mogelijkheden ook support zullen krijgen voor de Oculus rift, zoals The Crew die binnenkort uit komt.
Ik hoop echt dat echte auto spellen met free roam mogelijkheden ook support zullen krijgen voor de Oculus rift, zoals The Crew die binnenkort uit komt.
No animals were harmed in the making of this comment.
Gisteren LFS weer eens afgestoft, ondanks dat het spel al oud is, blijft hij mooi, ze zijn nu van DX8 op 9 overgegaan en DK2 support is bijna klaar, hoop dat ik hem vanavond op de Rift kan proberen.
Scawen op LFS forum afgelopen zondag:
Hoping for a test patch on Monday or Tuesday.
I'll do the positional tracking today but can't tie up all the loose ends on my list. Yesterday was a long session...

I've always made it do a blue background in my debug version so I can see exactly how it looks even when everything is black. It's not blue when I compile the non-debug version. But anyway, I couldn't see any of the blue edge at all with the goggles on.
DK2 is a bit like having a swimming mask on. Peripheral vision is not really good. But I have enjoyed the experience so far! Great sense of scale and feeling like you are in there. It is pixelly when you look into the distance. So obviously, VR still needs a larger screen with more pixels...
Bron: https://www.lfsforum.net/showthread.php?t=86029&page=4
Scawen op LFS forum afgelopen zondag:
Hoping for a test patch on Monday or Tuesday.
I'll do the positional tracking today but can't tie up all the loose ends on my list. Yesterday was a long session...
I've always made it do a blue background in my debug version so I can see exactly how it looks even when everything is black. It's not blue when I compile the non-debug version. But anyway, I couldn't see any of the blue edge at all with the goggles on.
DK2 is a bit like having a swimming mask on. Peripheral vision is not really good. But I have enjoyed the experience so far! Great sense of scale and feeling like you are in there. It is pixelly when you look into the distance. So obviously, VR still needs a larger screen with more pixels...
Bron: https://www.lfsforum.net/showthread.php?t=86029&page=4
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Ik zou het niet verwachten. Ubi maakt zich nu al niet druk om de PC versies van hun games, ik denk dat ze de Rift helemaal links laten liggen.Comgenie schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 00:39:
Zou wel tof zijn natuurlijk
Zal ik doen, komt eind deze maand binnen als ze niet achter lopen..Avioto schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 12:29:
[...]
Laat weten hoe het bevalt! Ik ben erg benieuwd
Live for speed heeft nu ondersteuning voor de DK2 
Changes from 0.6F2 to 0.6F3 :
Oculus Rift DK2 support :
- Set your DK2 to extended mode
- Make sure the DK2 screen is set to "portrait" mode in Windows
- Start LFS and click 3D on View Options Screen
- Select Oculus Rift and click OK
- You should be given the option to exit, ready to start in Rift mode.
- Start LFS after exiting by the previous method
FIX : Sometimes the wrong mip bias setting was used e.g. on text
FIX : LFS crashed if an out of bounds entry was typed in 3D dialog
https://www.lfsforum.net/...php?p=1865311#post1865311
Ook als je hem niet hebt gekocht kan je wel rijden op Blackwood.
Changes from 0.6F2 to 0.6F3 :
Oculus Rift DK2 support :
- Set your DK2 to extended mode
- Make sure the DK2 screen is set to "portrait" mode in Windows
- Start LFS and click 3D on View Options Screen
- Select Oculus Rift and click OK
- You should be given the option to exit, ready to start in Rift mode.
- Start LFS after exiting by the previous method
FIX : Sometimes the wrong mip bias setting was used e.g. on text
FIX : LFS crashed if an out of bounds entry was typed in 3D dialog
https://www.lfsforum.net/...php?p=1865311#post1865311
Ook als je hem niet hebt gekocht kan je wel rijden op Blackwood.
Het is vakantie. Wat kun je nou beter doen op je vrije dag dan een VR Experience in elkaar knutselen!
Gisteren een nieuwe experience afgerond: Lava Inc.
Voor de mensen die het leuk vinden de rit een keer te proberen: Hier een link naar de developer forum post
OT: Nu echt vakantie vieren, lekker op weg naar Sziget!
Voor de mensen die het leuk vinden de rit een keer te proberen: Hier een link naar de developer forum post
OT: Nu echt vakantie vieren, lekker op weg naar Sziget!
Een review van de DK2 in LFS:
LFS moet ik dan ook maar even proberen, heb net na flink twijfelen euro truck simulator 2 collector's bundle gekocht voor steam, zodra ik mijn dev kit binnen hebt ga ik eerst euro truck doen.
@stimmits nice job. Werk jij (of jullie) vooral met unity. Wil graag met een klein clubje indie-devs beginnen met een rift project. Unity lijkt de meest voor de hand liggende optie, al ziet Unreal er prachtig uit natuurlijk.
//DK2 nu in the UK. Spannend.
//DK2 nu in the UK. Spannend.
Hi.
Heb net de dk2 kit besteld.
De Oculus rift heeft 960 x 1080 pixels per oog @ refresh 75.
Mijn cpu en memory zijn wel ok, maar ik moet nog een videokaartjes kopen. Welke videokaarten zijn volgens geschikt voor de dk2?
Heb net de dk2 kit besteld.
De Oculus rift heeft 960 x 1080 pixels per oog @ refresh 75.
Mijn cpu en memory zijn wel ok, maar ik moet nog een videokaartjes kopen. Welke videokaarten zijn volgens geschikt voor de dk2?
Dat kunnen wij je onmogelijk vertellen, er zijn zoveel dingen waar je rekening mee moet houden. Ligt echt aan de games die je wil spelen, de andere componenten in je systeem en je budget.pasmanm schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 22:36:
Welke videokaarten zijn volgens geschikt voor de dk2?
Je kan het misschien beter hier vragen:
Componenten Aankoopadvies
Op zich kun je het beperken tot "het beste wat je met jouw budget kunt krijgen" en misschien met de toevoeging dat eind dit jaar nVIdia en AMD weer nieuwe GPU's op de markt brengen.
Ik ga zeker weten dit doen als mijn oculus binnen is:
Hier is de download: http://llyrie.blogspot.co.uk/
Inclusief een kind vriendelijke verzie haha
Hier is de download: http://llyrie.blogspot.co.uk/
Inclusief een kind vriendelijke verzie haha
[ Voor 17% gewijzigd door pascalboy op 10-08-2014 09:25 ]
Is het bekend wanneer de CV uitkomt? Zit sterk te twijfelen om een DK2 aan te schaffen, tenzij de CV snel komt.
Weet niemand, aan het begin van dit jaar werd de CV nog aan het einde van dit jaar verwacht maar inmiddels gaat de meerderheid uit van een release mid of eind volgend jaar. Dit jaar lijkt mij persoonlijk ook onmogelijk als je ziet hoe lang het duurt voordat iedereen de DK2 heeft besteld deze geleverd gaat krijgen.MurtnR schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:09:
Is het bekend wanneer de CV uitkomt? Zit sterk te twijfelen om een DK2 aan te schaffen, tenzij de CV snel komt.
Ze zeggen zelf dat ze "teleurgesteld zullen zijn" als het ding er niet voor 2016 is. Ik zou dus rekenen op eind volgend jaar.
Maar vergeet niet dat de produktie en het ontwerp van de DK2 nog gedaan is met het personeel en het budget van de 'oude' oculus organisatie. Van hooguit enkele miljoenen.Virtual Reality schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:38:
[...]
Weet niemand, aan het begin van dit jaar werd de CV nog aan het einde van dit jaar verwacht maar inmiddels gaat de meerderheid uit van een release mid of eind volgend jaar. Dit jaar lijkt mij persoonlijk ook onmogelijk als je ziet hoe lang het duurt voordat iedereen de DK2 heeft besteld deze geleverd gaat krijgen.
Sinds ze er opeens miljarden achter hebben staan is daar een hoop veranderd. Dat opent allerlei mogelijkheden, waaronder het sneller uitbrengen van een nieuwe versie. Lijkt me ook verstandig, want er liggen genoeg kapers op de kust, zoals Sony Morpheus maar ook enkele Oculus klonen uit China.
Als het echt minimaal Mid-2015 gaat worden dan ga ik zeker de DK2 bestellen trouwens (ik heb nu al de DK1 van de Kickstarter). Ik wacht even de conferentie af in September.
[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 11-08-2014 13:01 ]
Denk ik ook; kerstperiode 2015. Ik weet ook niet in hoeverre ze 'wachten' op te ontwikkelen schermen die nu simpelweg nog niet (betaalbaar) bestaan (4K OLED oidWerelds schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:49:
Ze zeggen zelf dat ze "teleurgesteld zullen zijn" als het ding er niet voor 2016 is. Ik zou dus rekenen op eind volgend jaar.
Inderdaad. Oculus heeft aangegeven dat ze nu dankzij de overname door Facebook een scherm kunnen laten ontwikkelen wat geoptimaliseerd is voor VR. Dit is erg goed nieuws natuurlijk, echter kan dit er best voor hebben gezorgd dat de CV is uitgesteld tot deze schermen productieklaar zijn, en aangezien de overname door Fb pas vorige maand definitief is geworden duurt het nog wel een aantal maanden voordat de ontwikkeling van deze screens klaar is (design, maskers, diver chips en de productietesten). Op langere termijn alleen maar goed natuurlijk, de CV wordt hier alleen maar beter van maar dat is ook de reden waarom ik de DK2 heb besteld; ik wou simpelweg niet nog een jaar wachten.Roamor schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:03:
[...]
Denk ik ook; kerstperiode 2015. Ik weet ook niet in hoeverre ze 'wachten' op te ontwikkelen schermen die nu simpelweg nog niet (betaalbaar) bestaan (4K OLED oid). Voordeel van de samenwerking met Samsung en Facebook is dat men dat nu zelf kan sturen, ipv af te wachten wat er te krijgen is.
Ik ben wel benieuwd of en wat er voor nieuws gaat komen over de CV op de conferentie van Oculus!
Is er iemand met een DK2 in de buurt van Ijburg - Amsterdam? Zou namelijk graag een keer willen ervaren hoe het is om DCS te zien door de Oculus.
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Bedenk echter ook wel dat ze zich voor de consumenten versie geen schoonheidsfoutjes kunnen permitteren zoals ze nu wel hebben. Het QA proces gaat vele malen langer duren.Virtual Reality schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:12:
[...]
Inderdaad. Oculus heeft aangegeven dat ze nu dankzij de overname door Facebook een scherm kunnen laten ontwikkelen wat geoptimaliseerd is voor VR. Dit is erg goed nieuws natuurlijk, echter kan dit er best voor hebben gezorgd dat de CV is uitgesteld tot deze schermen productieklaar zijn, en aangezien de overname door Fb pas vorige maand definitief is geworden duurt het nog wel een aantal maanden voordat de ontwikkeling van deze screens klaar is (design, maskers, diver chips en de productietesten). Op langere termijn alleen maar goed natuurlijk, de CV wordt hier alleen maar beter van maar dat is ook de reden waarom ik de DK2 heb besteld; ik wou simpelweg niet nog een jaar wachten.
Ik ben wel benieuwd of en wat er voor nieuws gaat komen over de CV op de conferentie van Oculus!
Ik hoop wel dat ze voor de schermen al geëxperimenteerd hebben met cascaded displays:
YouTube: Cascaded Displays: Spatiotemporal Superresolution using Offset Pixel Layers
Als er iets is waar die techniek nuttig is, is het hier wel
Hey allemaal.
Ik heb net de nieuwe Oculus rift, en nu heb ik een heel stom probleem.
Mijn monitor is in normale mode natuurlijk, maar de Rift vraagt om portrait mode. Als ik nu duplicate monitors doe gaat de monitor ook in portrait mode, en kan ik niet meer normaal iets aanzetten of er mee werken.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb btw een AMD radeon kaart in de pc zitten.
Mijn monitor is in normale mode natuurlijk, maar de Rift vraagt om portrait mode. Als ik nu duplicate monitors doe gaat de monitor ook in portrait mode, en kan ik niet meer normaal iets aanzetten of er mee werken.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Voor de mensen die geen mail hierover hebben ontvangen.The Oculus SDK v0.4.1 has been released!
You can download it now at https://developer.oculusvr.com/?action=dl.
Release Highlights
Added Mac OS support.
Added “Pause Service...” option to the Configuration Utility, allowing 0.3.x SDK applications to run.
Fixed various display driver bugs. Service no longer requires SSE4.1.
Fixed Unity Integration shadow support.
UE4 integration patch is now available that supports 0.4 SDK and runtime.
Please make sure to update your DK2 firmware before you start using your new headset.
Volgens mij is hier geen oplossing voor en is het iets wat ze in de aansturing van de OR moeten aanpassen (firmware of drivers). Dit probleem komt doordat het scherm in de OR uit een smartphone komt en standaard in portrait wordt aangestuurd (het heeft als het ware een resolutie van 1080x1920 ipv 1920x1080). Als je dan je schermen wilt duplicaten gaat hij op zoek naar een resolutie die past binnen 1080x1080 (minimale breedte en hoogte van de twee schermen) en krijg je een lage resolutie. Hopelijk wordt dit probleem binnenkort door Oculus VR zelf aangepakt.Mijn monitor is in normale mode natuurlijk, maar de Rift vraagt om portrait mode. Als ik nu duplicate monitors doe gaat de monitor ook in portrait mode, en kan ik niet meer normaal iets aanzetten of er mee werken.
SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest
Ook niet vergeten dat de DK2 en CV parallel ontwikkeld worden, en niet sequentieel zoals zoveel mensen denken.GekkePrutser schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:59:
[...]
Maar vergeet niet dat de produktie en het ontwerp van de DK2 nog gedaan is met het personeel en het budget van de 'oude' oculus organisatie. Van hooguit enkele miljoenen.
Sinds ze er opeens miljarden achter hebben staan is daar een hoop veranderd. Dat opent allerlei mogelijkheden, waaronder het sneller uitbrengen van een nieuwe versie. Lijkt me ook verstandig, want er liggen genoeg kapers op de kust, zoals Sony Morpheus maar ook enkele Oculus klonen uit China.
Als het echt minimaal Mid-2015 gaat worden dan ga ik zeker de DK2 bestellen trouwens (ik heb nu al de DK1 van de Kickstarter). Ik wacht even de conferentie af in September.
DK2 is puur ontwikkeld om developers wat meer met geavanceerde features te laten ontwikkelen.
Features die belangrijk zijn voor de CV.
Wat het langste duurt op dit moment is niet de hardware maar de software. Was de software klaar dan zouden ze volgens mij al vrij snel de CV kunnen uitbrengen.
Edit: ter verduidelijking, DK2 is als het ware wat meer "afgerafeld" met off the shelf componenten die de belangrijkste features van de CV zo dicht mogelijk moesten benaderen. Dit zodat developers er alvast voor kunnen developen.
[ Voor 8% gewijzigd door Refragmental op 12-08-2014 15:43 ]
Je hebt daar een programma (OBS) voor om te mirroren.hexta schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:12:
Hey allemaal.
Misschien heb je hier wat aan: http://www.reddit.com/r/o...the_rift_tips_and_issues/
Heb mijn DK2 vandaag binnen
gelijk Elite Dangerous aangeschaft maar krijg het allemaal niet echt werkend nog
had wel dat het beeld werkte op de Rift maar nog niet de headtracking
. Iemand wat tips om dit werkend te krijgen?
Tripwire999 Welke levermaand stond er bij toen jij hem had aangeschaft dan
http://www.reddit.com/r/o...hris_taylor_claims_major/
En verderop in de thread door een Oculus developer:Oculus display driver had a huge breakthrough today in performance. But I don't want to ruin the surprise. Keep watching our releases!
Ik ben echt benieuwd, kan niet echt zo snel zien wat ze hebben gevonden.CarlSagan79Lord of the Drivers, Oculus VR 23 points an hour ago
The breakthrough we made today hit several birds with a single stone.
Dat weet ik niet meer weet alleen dat ik hem aangeschaft had een dag nadat het mogelijk was.pascalboy schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 09:57:
Tripwire999 Welke levermaand stond er bij toen jij hem had aangeschaft dan
Heb je de Oculus service op 'pause' gezet (via de nieuwe config tool)? Dat moet volgens mij bij E:D. Heb het spel zelf niet dus zeker weten doe ik het niet.Tripwire999 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:55:
Heb mijn DK2 vandaag binnengelijk Elite Dangerous aangeschaft maar krijg het allemaal niet echt werkend nog
LFS is wel erg gaaf trouwens, zeker icm een goede koptelefoon, playseat en een Thrustmaster T500RS stuurtje
[ Voor 10% gewijzigd door FaceDown op 13-08-2014 13:14 ]
Groetjes, FaceDown.
Een vriend van me krijgt het ook niet aan de praat.Tripwire999 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:55:
Heb mijn DK2 vandaag binnengelijk Elite Dangerous aangeschaft maar krijg het allemaal niet echt werkend nog
Volgens mij ligt het aan een combinatie van factoren en o.a. omdat E:D nog helemala niet gecompiled is voor de 0.4 sdk's, dus hij werkt nog vrolijk op 0.3.
Maar check anders eens de 2 reddits van Oculus en E:D want ze hebben het daar geregeld over de problemen (en het aan de praat krijgen) van de Rift en E:D.
Nu de STEM dichterbij komt, krab ik mee toch nog eens achter het oor, of het misschien beter is een DK2 te bestellen.
Vanavond is er een nieuwe update voor SteamVR uitgekomen. Ondanks dat ik de VR mode van steam nog niet aan de praat krijg, is het nu wel mogelijk om Half Life 2 in VR mode te spelen! (Optie komt in het menu van HL2 "activate VR mode" na het installeren van SteamVR) Zonet ongeveer een uur zitten spelen. Daarna werd ik er een beetje draaierig van maar het is wel erg gaaf om zo te spelen. Het voelt allemaal een stuk spannender aan omdat het lijkt alsof je er zelf rondloopt terwijl de kogels je om de oren vliegen!
Ik voel me nu zo laat in de hype XD, ik heb nog steeds niks binnen ben bang dat dat nog wel een maand gaat duren, Is er iemand hier eigenlijk nog iets anders dan games aan het ontwikkelen? want het kan zo veel meer dan alleen gamen. bijvoorbeeld een 360 graden desktop denk ik. zelf nog nooit een oculus op gehad dus geen idee of dat kan kwa graphics
@Virtual Reality werkt dit met de DK2? Want bij mij blijft de optie greyed out mn rift staat aan. Of moet je de display modus op extended zetten?
DK2 ja. Rift in extended mode inderdaad. Je moet in steam settings wel steam beta aanzetten en steamVR geïnstalleerd hebben. Duurde bij mij ook een paar keer steam herstarten voordat het lukte.Tripwire999 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 23:04:
@Virtual Reality werkt dit met de DK2? Want bij mij blijft de optie greyed out mn rift staat aan. Of moet je de display modus op extended zetten?
Ah cool nu nog uitvinden hoe ik alles moet instellen in extended mode...Virtual Reality schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 23:10:
[...]
DK2 ja. Rift in extended mode inderdaad. Je moet in steam settings wel steam beta aanzetten en steamVR geïnstalleerd hebben. Duurde bij mij ook een paar keer steam herstarten voordat het lukte.
Er zijn nu ook verschillende guides te vinden welke stapsgewijs uitleggen hoe je HL2 met de DK2 aan de praat krijgt:
http://www.roadtovr.com/h...ure-virtual-reality-mode/
Veel plezier
http://www.roadtovr.com/h...ure-virtual-reality-mode/
Veel plezier
Ik weet niet of de volgende review al voorbij is gekomen, maar flatpanelsHD vind ik altijd een prettige site.
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1407909173
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1407909173
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Toch wel erg verleidelijk om een DK2 aan te schaffen. Ik speel Elite Dangerous en ben erg benieuwd naar de VR ervaring. Ben alleen benieuwd of nu bestellen betekend dat ik de DK2 pas ergens volgend jaar ga ontvangen (door de grote vraag) en ik dus niet beter kan wachten tot de CV versie, of sowieso te wachten op wat er tijdens iOculus Connect zal worden medegedeeld. Mensen hier in hetzelfde schuitje? Is ergens te achterhalen wanneer de leveringen van nieuwe bestellingen zullen plaats vinden?
Een dag of twee geleden besteld met verwachte levering in oktober.faethon schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 18:33:
...Ben alleen benieuwd of nu bestellen betekend dat ik de DK2 pas ergens volgend jaar ga ontvangen (door de grote vraag)...
Bedankt voor de info. Kun je zien of en op welke positie je in de wachtrij staat? Ik las ergens dat er 60000 orders zijn waarvan in de eerste levering 20000 konden worden ingevuld.TNJ schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 19:22:
[...]
Een dag of twee geleden besteld met verwachte levering in oktober.
Geen idee. Ik kan alleen zien dat mijn order in de HS-1208xxx reeks zit.faethon schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 19:31:
[...]Kun je zien of en op welke positie je in de wachtrij staat? Ik las ergens dat er 60000 orders zijn waarvan in de eerste levering 20000 konden worden ingevuld.
Heb hem ook besteld, de consumer versie wordt pas over een jaar verwacht, zolang wil ik niet wachtenTNJ schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 23:01:
[...]
Geen idee. Ik kan alleen zien dat mijn order in de HS-1208xxx reeks zit.
Mijn ordernummer begint met IK-291xxxxx, voor zover we daar wat uit kunnen afleiden...
Ik heb hem gisteren ook besteld (hoewel ik aanvankelijk wou wachten...).faethon schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 07:43:
[...]
Heb hem ook besteld, de consumer versie wordt pas over een jaar verwacht, zolang wil ik niet wachten
Mijn ordernummer begint met IK-291xxxxx, voor zover we daar wat uit kunnen afleiden...
De CV zal inderdaad nog niet voor meteen zijn. Als er toch een snelle release wordt aangekondigd op Oculus Connect, zou je de bestelling alsnog kunnen cancelen (zolang die niet in de "processing"-fase zit is dat mogelijk).
Ik heb order CK-108XXXX en mijn verwachte levering was augustus en weet nog steeds helemaal niks -__- ben al sinds april/mei aan het wachten..
ik krijg de mijne morgenmiddag binnen
heb de dk1 ook maar heb weer hoge verwachtingen van de dk2
Ik heb een tijdlang getwijfeld, maar nu ik op gamescom de dk2 heb kunnen proberen ben ik overtuigd dat wachten op CV1 de beste zet is. De dk2 heeft nog duidelijke tekortkomingen, waar gelukkig ook open over gepraat wordt en Oculus wil gefixed hebben in CV1.Als het echt minimaal Mid-2015 gaat worden dan ga ik zeker de DK2 bestellen trouwens (ik heb nu al de DK1 van de Kickstarter). Ik wacht even de conferentie af in September.
Niet dat het niet enorm cool was: een grote verbetering tegenover DK1
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
De dk2 heeft nog hele grote tekortkomingen maar ook een paar enorme verbeteringen, grootste nadelen voor mij:
- Chromatic abboration
- kleinere fov
- zwaar (zakt iets naar beneden terwijl de lenzen daar niet op geplaatst zijn)
- nog net te lage resolutie
- black smearing (en sommige demos meer dan andere dus waar het nou door komt...)
Maar ook enorme voordelen:
- positional tracking
- betere resolutie dan dk1
- low persistance.
Al met al is de DK2 bruikbaar en worden veel minder mensen er misselijk van. Langere gamesessies zijn al mogelijk.
Ik ben erg tevreden over de vooruitgang ten opzichte van de dk1 dus als de stap naar cv1 net zo groot wordt dan hebben we een topproduct straks!
- Chromatic abboration
- kleinere fov
- black smearing (en sommige demos meer dan andere dus waar het nou door komt...)
- positional tracking
- betere resolutie dan dk1
- low persistance.
Al met al is de DK2 bruikbaar en worden veel minder mensen er misselijk van. Langere gamesessies zijn al mogelijk.
Ik ben erg tevreden over de vooruitgang ten opzichte van de dk1 dus als de stap naar cv1 net zo groot wordt dan hebben we een topproduct straks!
Toch zijn er ook een aantal punten die jij aangeeft nog goed op te lossen met software updates:CILLER schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:59:
De dk2 heeft nog hele grote tekortkomingen maar ook een paar enorme verbeteringen, grootste nadelen voor mij:
- Chromatic abboration
- kleinere fov
- positional tracking
- betere resolutie dan dk2
- low persistance.
- Chromatic abboration: Is inderdaad een issue bij DK2 echter komt dit omdat de standaard waardes in de Oculus SDK niet kloppen. Hier kun je een voorbeeld ivndne van de oculusworld demo waarin je zelf de Chromatic abboration kunt aanpassen(met Home/End) https://developer.oculusv...&t=11190&start=80#p168339 Standaard staat deze hier op -0.75 ipv -1.00 wat al een groot verschil maakt! Oftewel dit is gewoon nog een instellings-foutje in de SDK
-Kleinere FOV: kan ik weinig over zeggen aangezien ik de DK1 nooit heb gebruikt. Echter wat veel wordt aangehaald als oplossing is de lens dial helemaal in de verste stand te zetten. Hierdoor beperken de lenzen je FOV en niet de randen van het scherm, wat het een stuk minder ergelijk maakt. Ook wordt beweerd dat in deze stand de FOV vergelijkbaar is met de DK1, maar nogmaals dit heb ik zelf niet ondervonden
-Zwaar: heb ik zelf geen problemen mee eerlijk gezegd, maar dit is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Misschien je straps wat strakker zetten als hij echt naar beneden zakt?
-Nog te lage resolutie: Mee eens. De CV1 zal een hogere resolutie moeten hebben, of in ieder geval een minder screendoor-effect.
-Black smearing: Komt door het type OLED scherm wat gebruikt wordt. De note3 heeft hier ook last van. Is deels wel op te lossen in de demo's door de zwartwaarde net iets te verhogen(vandaar dat er ook verschil zit tussen de demo's) Ik verwacht dat dit wel gereduceerd zal zijn met een geoptimaliseerd scherm voor CV1.
Een paar van je nadelen zullen denk ik de komende tijd nog wel opgelost worden met firmware/software updates
Ik maak inmiddels bijna dagelijks wel gebruik van m'n DK2. Bijna elke dag zijn er wel nieuwe demo's. Als de CV1 uitkomt voor een vergelijkbare prijs en een hoger resolutie scherm ga ik deze ook zeker halen!
Ik heb de DK2 nu ook een weekje.Virtual Reality schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:28:
[...]
Toch zijn er ook een aantal punten die jij aangeeft nog goed op te lossen met software updates:
- Chromatic abboration: Is inderdaad een issue bij DK2 echter komt dit omdat de standaard waardes in de Oculus SDK niet kloppen. Hier kun je een voorbeeld ivndne van de oculusworld demo waarin je zelf de Chromatic abboration kunt aanpassen(met Home/End) https://developer.oculusv...&t=11190&start=80#p168339 Standaard staat deze hier op -0.75 ipv -1.00 wat al een groot verschil maakt! Oftewel dit is gewoon nog een instellings-foutje in de SDK
-Kleinere FOV: kan ik weinig over zeggen aangezien ik de DK1 nooit heb gebruikt. Echter wat veel wordt aangehaald als oplossing is de lens dial helemaal in de verste stand te zetten. Hierdoor beperken de lenzen je FOV en niet de randen van het scherm, wat het een stuk minder ergelijk maakt. Ook wordt beweerd dat in deze stand de FOV vergelijkbaar is met de DK1, maar nogmaals dit heb ik zelf niet ondervondenWel ben ik het met je eens dat een grotere FOV wel wenselijk is voor de CV1.
-Zwaar: heb ik zelf geen problemen mee eerlijk gezegd, maar dit is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Misschien je straps wat strakker zetten als hij echt naar beneden zakt?
-Nog te lage resolutie: Mee eens. De CV1 zal een hogere resolutie moeten hebben, of in ieder geval een minder screendoor-effect.
-Black smearing: Komt door het type OLED scherm wat gebruikt wordt. De note3 heeft hier ook last van. Is deels wel op te lossen in de demo's door de zwartwaarde net iets te verhogen(vandaar dat er ook verschil zit tussen de demo's) Ik verwacht dat dit wel gereduceerd zal zijn met een geoptimaliseerd scherm voor CV1.
Een paar van je nadelen zullen denk ik de komende tijd nog wel opgelost worden met firmware/software updatesVoor de rest zullen we moeten wachten op CV1.
Ik maak inmiddels bijna dagelijks wel gebruik van m'n DK2. Bijna elke dag zijn er wel nieuwe demo's. Als de CV1 uitkomt voor een vergelijkbare prijs en een hoger resolutie scherm ga ik deze ook zeker halen!
Ik ben er eigenlijk zeer tevreden mee maar ik zie ook de tekortkomingen.
Ik gok dat in CV1 het screendooreffect niet meer aanwezig zal zijn door het gebruik van een diffuser in combinatie met een hogere DPI.
FOV heb ik niet zo'n probleem mee aangezien ik geen vergelijkingsmateriaal heb en voornamelijk mijn ogen stil hou omdat het in de hoeken toch onscherp is. Daarnaast ben ik een bril gewend en het feit dat bepaalde delen van mijn natuurlijk gezichtsveld onbruikbaar zijn.
Ik gok dat op riftcon de specs van CV1 worden getoond en dat dit geen 4k maar 1440p wordt.
En zodra ik hem kan bestellen doe ik dat.
Ik hoop dat AMD en NV ook op VR springen omdat dit de manier is om high end GPU's aan de man te brengen.
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Amd en Nvidia zullen zeker meegaan. VR is ideaal voor hun. Nvidia heeft al geprobeerd om 3d te pushen om de performance vraag omhoog te krijgen en AMD is om die reden begonnen met het pushen van eyefinity.
Als er een breed platform komt wat weer om high end kaarten vraagt zullen beide fabrikanten daar erg blij mee zijn.
4K verwacht ik nog niet voor cv1 maar ik hoop het toch wel. Aan de andere kant, hou zou wel kunnen.
Ik hoop ook dat ze bij oculus zich nog gaan focussen op het comfort en eventuele configuratie voor cv1. Eye tracking voor het instellen van de dpi en corrigeren van de lensen zou ideaal zijn. Dan kan je ook makkelijker een rift opzetten zonder eerst te configureren.
Als er een breed platform komt wat weer om high end kaarten vraagt zullen beide fabrikanten daar erg blij mee zijn.
4K verwacht ik nog niet voor cv1 maar ik hoop het toch wel. Aan de andere kant, hou zou wel kunnen.
Ik hoop ook dat ze bij oculus zich nog gaan focussen op het comfort en eventuele configuratie voor cv1. Eye tracking voor het instellen van de dpi en corrigeren van de lensen zou ideaal zijn. Dan kan je ook makkelijker een rift opzetten zonder eerst te configureren.
Betreffende comfort, ben ik de enige die soms het gevoel heeft dat de neus een beetje dichtgeknepen is oid? dat de hoeken net iets te dicht tegen de neus zitten?
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Ik hoop op een 21:10 OLED-display met ~3360x1600.WillemAtHome schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:57:
Ik gok dat op riftcon de specs van CV1 worden getoond en dat dit geen 4k maar 1440p wordt.
(of 21:9 met ~3360x1440)
Dat hoop ik niet, dan heb je een €700,- videokaart nodig om een €350,- bril aan te sturen.TNJ schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:37:
[...]
Ik hoop op een 21:10 OLED-display met ~3360x1600.
(of 21:9 met ~3360x1440)
Ga er maar van uit dat je dat toch al nodig hebt, omdat je veel fps nodig hebt.
Liever een high-res scherm waarvan je de settings en resolutie aan kan passen dan een low res scherm wat je niet omhoog kan schroeven.
Liever een high-res scherm waarvan je de settings en resolutie aan kan passen dan een low res scherm wat je niet omhoog kan schroeven.
De hoge resolutie is vooral nodig om het screendoor effect te elimineren. Je kan er nog altijd een upscaled beeld van een lagere resolutie naartoe zendenDaCoTa schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:55:
[...]
Dat hoop ik niet, dan heb je een €700,- videokaart nodig om een €350,- bril aan te sturen.
Zowel 4k resolutie als 90 fps tegelijk is bijna onmogelijk voor zelfs de meest potige gamingpc's als het om grafisch intensieve games gaat.Ga er maar van uit dat je dat toch al nodig hebt, omdat je veel fps nodig hebt.
FPS winst kan relatief goedkoop gehaald worden, maar voor een verdubbeling in resolutie aan dezelfde framerate heb je meer dan het dubbele aan rekenkracht nodig als we linus mogen geloven.
[ Voor 39% gewijzigd door boe2 op 19-08-2014 13:16 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Mij gaat het meer om de "21" en eigenlijk liever de 21:9, omdat je dan per oog zo'n 16-17% aan de buitenkant erbij krijgt. Dat zal IMHO een iets natuurlijkere ervaring opleveren.DaCoTa schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:55:
[...]
Dat hoop ik niet, dan heb je een €700,- videokaart nodig om een €350,- bril aan te sturen.
Precies, dit is iets wat heel veel mensen vaak vergeten. Een hogere resolutie is nodig om het screendoor-effect te verminderen, dat betekent niet dat je ook per sé op die resolutie hoeft te renderen. Zeker in het begin zal upscalen een betere optie zijn(Om geen videokaart van €700 te hoeven aan te schaffen). Naarmate de grafische power van videokaarten weer toeneemt kun je native gaan renderen.boe2 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:11:
[...]
De hoge resolutie is vooral nodig om het screendoor effect te elimineren. Je kan er nog altijd een upscaled beeld van een lagere resolutie naartoe zenden
[...]
Daarbovenop komt nog dat met de huidige HDMI 1.4 standaard een 4k resolutie niet op 60Hz kan worden aangestuurd, laat staan 90Hz. Zelf op 2560x1440 lijkt een aansturing via HDMI niet evident.[b][message=42739247,noline]
Zowel 4k resolutie als 90 fps tegelijk is bijna onmogelijk voor zelfs de meest potige gamingpc's als het om grafisch intensieve games gaat.
Wat mij betreft mag de CV1 gerust een 4k resolutie hebben (aangezien upscaling kan worden toegepast), alleen wegen de voordelen waarschijnlijk niet op tegen de praktische nadelen (aansturing, kostprijs, ontwerp van compleet nieuwe panelen). Daarom denk ik dat een compromis zoals 1440p het meest waarschijnlijke is (wellicht op een display met pentile-layout).
DisplayPort met adaptivesync zou ook wenselijk zijn, zodat een frame naar het scherm gestuurd kan worden zodra het klaar is, als de framerate lager zou zakken dan de gewenste 90 c.q. 75Hz.
Misschien is SDC zover dat het een 1440p RGB kan maken (liever geen Pentile of DiamondPixel) met een hoge 'fill factor' (minder zwart tussen de sub-pixel), die in de behuizing van de CV1 past.
Misschien is SDC zover dat het een 1440p RGB kan maken (liever geen Pentile of DiamondPixel) met een hoge 'fill factor' (minder zwart tussen de sub-pixel), die in de behuizing van de CV1 past.
Is er voor het datatransfersysteem niet een praktische oplossing zoals meer kabeltjes? 2 hdmi's ipv 1.Dionos schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:14:
[...]
Daarbovenop komt nog dat met de huidige HDMI 1.4 standaard een 4k resolutie niet op 60Hz kan worden aangestuurd, laat staan 90Hz. Zelf op 2560x1440 lijkt een aansturing via HDMI niet evident.
Wat mij betreft mag de CV1 gerust een 4k resolutie hebben (aangezien upscaling kan worden toegepast), alleen wegen de voordelen waarschijnlijk niet op tegen de praktische nadelen (aansturing, kostprijs, ontwerp van compleet nieuwe panelen). Daarom denk ik dat een compromis zoals 1440p het meest waarschijnlijke is (wellicht op een display met pentile-layout).
We kunnen er ook gewoon een GPUtje bijprikken als we meer FPS willen waarom dan niet een extra kabeltjes. De hdmi-dvi converter is zelfs al bijgeleverd bij de dk2.
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Die demo had ik over het hoofd gezien maar dat scheelt idd een hoop. Ik begrijp niet zo goed waarom ze dit niet in de 4.1 sdk meteen mee hebben genomen.Virtual Reality schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:28:
[...]
Hoe laten jullie de Oculus stream zien op het PC scherm? Ik krijg OBS (Open Broadcoast software) niet goed aan de praat.
Ik gewoon niet, het werkt allemaal niet goed bij mij dus dan maar niet.
Het gaat om de ervaring van de drager van de bril.
Het gaat om de ervaring van de drager van de bril.
Nu ben ik heel erg benieuwd naar de mensen die de DK2 al hebben ontvangen; hoeveel tijd zat er tussen de status 'Processed' en je de DK2 thuis ontving?
Mijn vermoeden is dat ik volgende week op status 'Processed' kom te staan en ben erg benieuwd hoe lang het dan nog duurt.
Voor de geïnteresseerden: de DK2 heb ik op 14 mei besteld.
Mijn vermoeden is dat ik volgende week op status 'Processed' kom te staan en ben erg benieuwd hoe lang het dan nog duurt.
In principe zou dat wel kunnen denk ik, maar dan wordt het geheel wel ingewikkelder, met de twee signalen die binnenkomen voor één scherm. Ook heeft Oculus blijkbaar geprobeerd om de huidige HDMI-kabel dun te houden door de signaaloverdracht via een chip te verbeteren (eerder dan een dikkere kabel). Het zou me verbazen als ze in de consumentenversie voor een dikkere kabel zouden gaan.WillemAtHome schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:35:
[...]
Is er voor het datatransfersysteem niet een praktische oplossing zoals meer kabeltjes? 2 hdmi's ipv 1.
We kunnen er ook gewoon een GPUtje bijprikken als we meer FPS willen waarom dan niet een extra kabeltjes. De hdmi-dvi converter is zelfs al bijgeleverd bij de dk2.
HDMI 2.0 zou voldoende bandbreedte hebben, maar dat is momenteel nog op geen enkele grafische kaart ondersteund. Ook displayport 1.2 zou 4k aan 60Hz kunnen afspelen zag ik (dus vermoedelijk ook wel 1440p aan 90Hz). Misschien is dat een oplossing bij hogere resoluties.
Afwachten voor welke oplossingen Oculus zal kiezen...
Ik hoop zelf ook nog wel op een doorbraak in crossfire/SLI . Waarbij elke videokaart 1 oog berekent en daarbij dan dus zijn volledige videogeheugen kan aanspreken. Als ik mijn 290 in crossfire zet voor de rift (wat wel de bedoeling gaat worden) halveert het maximale werk geheugen naar 2 GB, dat is nog te doen. Maar ga je geen high settings mee op draaien voor aankomende games.
Al iemand ze DK2 wilt verkopen (waarom??
) geef ik je direct er 450 euro voor
Al iemand ze DK2 wilt verkopen (waarom??
[ Voor 10% gewijzigd door evilpin0 op 21-08-2014 09:52 ]
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Je kan natuurlijk ook voor 360 euro eentje bestellen bij Oculus... 90 euro besparen met 1,5 maand niks doen.evilpin0 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:50:
Ik hoop zelf ook nog wel op een doorbraak in crossfire/SLI . Waarbij elke videokaart 1 oog berekent en daarbij dan dus zijn volledige videogeheugen kan aanspreken. Als ik mijn 290 in crossfire zet voor de rift (wat wel de bedoeling gaat worden) halveert het maximale werk geheugen naar 2 GB, dat is nog te doen. Maar ga je geen high settings mee op draaien voor aankomende games.
Al iemand ze DK2 wilt verkopen (waarom??) geef ik je direct er 450 euro voor
Ik hoop voor iedereen dat xfire/SLI en rift ook beter gaan samenwerken, maar persoonlijk vind ik xfire/sli ruk, omdat en het spelletje zelf ervoor geoptimaliseerd moet zijn en nu ook de rift.
Volgens mij vergis je je in de werking van crossfire. Je geheugen wordt niet gehalveerd hoor. Alleen niet verdubbeld.
Dus 2x 4gb (zoals bij een 290) is 4gb totaal. Het probleem met cf of sli is dat de kaarten mogelijk niet hetzelfde voor hun kiezen krijgen en dus niet tegelijk klaar zijn. Dit probleem geld overigens ook met de huidige implementaties van SLI en CF en hebben daardoor ook micro stuttering issues in sommige situaties.
Wat mij betreft moet er juist meer gekeken worden naar trucjes als time-warp (eventueel op de zelfde frame) om de frame-rate kunstmatig hoog te houden voor de bewegingen van de gebruiker.
Dus 2x 4gb (zoals bij een 290) is 4gb totaal. Het probleem met cf of sli is dat de kaarten mogelijk niet hetzelfde voor hun kiezen krijgen en dus niet tegelijk klaar zijn. Dit probleem geld overigens ook met de huidige implementaties van SLI en CF en hebben daardoor ook micro stuttering issues in sommige situaties.
Wat mij betreft moet er juist meer gekeken worden naar trucjes als time-warp (eventueel op de zelfde frame) om de frame-rate kunstmatig hoog te houden voor de bewegingen van de gebruiker.
In 3D moet de GPU moet alles 2 x opslaan, want hij moet 2x het beeld berekenen. Daarom hou je 2GB over. Zonde dus als je crossfire draait, feitelijk slaan je videokaarten dus alles 4x dubbel op. Het geheugen wordt gekopieerd op je videokaarten, en dat wordt vervolgens in twee'en gedeeld.CILLER schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:27:
Volgens mij vergis je je in de werking van crossfire. Je geheugen wordt niet gehalveerd hoor. Alleen niet verdubbeld.
[ Voor 7% gewijzigd door evilpin0 op 21-08-2014 10:42 ]
Denk dat dit Oculus ook wel goed in de oren klinkt: nieuws: 'DirectX 12 kan energieverbruik halveren of fps met de helft verhogen'CILLER schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:27:
Is dat echt zo? Het lijkt me vreemd dat dezelfde textuur dubbel in het geheugen zou moeten gehouden worden omdat je hem 2 keer moet renderen.evilpin0 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:39:
[...]
In 3D moet de GPU moet alles 2 x opslaan, want hij moet 2x het beeld berekenen. Daarom hou je 2GB over. Zonder dus als je crossfire draait, feitelijk slaan je videokaarten dus alles 4x dubbel op. Het geheugen wordt gekopieerd op je videokaarten, en dat wordt vervolgens in twee'en gedeeld.
Goed nieuws voor gamedevelopers. Carmack is echter een notoire OpenGL fanboy en de Rift software is multiplatform.Roamor schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:41:
[...]
Denk dat dit Oculus ook wel goed in de oren klinkt: nieuws: 'DirectX 12 kan energieverbruik halveren of fps met de helft verhogen'
[ Voor 30% gewijzigd door boe2 op 21-08-2014 10:44 ]
Dat is bij de huidige 3D technieken zo, AMD HD3D en Tridef. Heb beide heel veel gebruikt op mijn 3D tv en daar geld dat je geheugen halveert als je 3D aanzet. Neem aan dat dit ook voor de Rift geld.
Wat jullie zeggen klopt niet helemaal en we zitten hier ook met twee aparte problemen.
Ten eerste is er de multi-GPU kant. Zowel SLI als CFX zijn 'domme' technieken - de chips communiceren niet met elkaar en elke GPU neemt een heel frame geheel voor z'n eigen rekening. Dat betekent dat elke GPU ook alles in z'n geheugen moet hebben. Heb jij dus twee kaarten met 2 GB elk, heeft elke GPU ook gewoon 2 GB tot z'n beschikking. Elke GPU zal ook alle textures en dergelijke in z'n eigen geheugen plaatsen. Ook op dual-GPU kaarten is dit gewoon het geval; er wordt soms wel gezegd "2/4/6/8 GB VRAM!" - maar dat betekent "2x1/2/3/4 GB VRAM!".
Helaas is dit ook de oorzaak van microstuttering. Juist omdat de ene GPU niet weet wat de ander doet kunnen ze elkaar niet "helpen". Zelfs met andere technieken dan AFR (Alternate Frame Rendering, de hierboven beschreven techniek) zoals scissor of iets dergelijks blijft dat probleem bestaan.
Bij stereoscopic rendering (3D) wordt er inderdaad twee keer gerenderd (hoewel Nvidia's 3D daar soms wat kort door de bocht mee gaat, maar dat terzijde
). Dat betekent echter niet dat je geheugen gehalveert wordt, niet alles hoeft twee keer opgeslagen te worden. Sterker nog, de dingen die de meeste ruimte vreten (textures) worden gewoon gedeeld tussen frames. Daar bestaat immers geen afhankelijkheid van perspectief. Wat wel kan gebeuren is dat in één van de twee frames het perspectief net genoeg veranderd is om een nieuwe texture nodig te hebben.
En wat inderdaad wel verdubbeld wordt zijn met name de laatste paar stappen. Er zijn 4 framebuffers in plaats van 2 (double buffering) en sommige render operaties zullen inderdaad zelf wat nieuw geheugen aanspreken. Dit zijn dingen die afhankelijk van het perspectief zijn. Zoiets als een texture is gewoon een afbeelding die ergens in het geheugen staat; er is geen enkele reden om die te kopiëren en nogmaals op te slaan. Wel zal als die texture gebruikt wordt het resultaat twee keer opgeslagen worden omdat het perspectief iets anders is; maar dan heb je het nog steeds niet over een verdubbeling
Van een algehele verdubbeling van het geheugen verbruik is geen sprake hoor. Er wordt flink wat meer geheugen verbruikt, maar een verdubbeling is het nog niet
Ten eerste is er de multi-GPU kant. Zowel SLI als CFX zijn 'domme' technieken - de chips communiceren niet met elkaar en elke GPU neemt een heel frame geheel voor z'n eigen rekening. Dat betekent dat elke GPU ook alles in z'n geheugen moet hebben. Heb jij dus twee kaarten met 2 GB elk, heeft elke GPU ook gewoon 2 GB tot z'n beschikking. Elke GPU zal ook alle textures en dergelijke in z'n eigen geheugen plaatsen. Ook op dual-GPU kaarten is dit gewoon het geval; er wordt soms wel gezegd "2/4/6/8 GB VRAM!" - maar dat betekent "2x1/2/3/4 GB VRAM!".
Helaas is dit ook de oorzaak van microstuttering. Juist omdat de ene GPU niet weet wat de ander doet kunnen ze elkaar niet "helpen". Zelfs met andere technieken dan AFR (Alternate Frame Rendering, de hierboven beschreven techniek) zoals scissor of iets dergelijks blijft dat probleem bestaan.
Bij stereoscopic rendering (3D) wordt er inderdaad twee keer gerenderd (hoewel Nvidia's 3D daar soms wat kort door de bocht mee gaat, maar dat terzijde
En wat inderdaad wel verdubbeld wordt zijn met name de laatste paar stappen. Er zijn 4 framebuffers in plaats van 2 (double buffering) en sommige render operaties zullen inderdaad zelf wat nieuw geheugen aanspreken. Dit zijn dingen die afhankelijk van het perspectief zijn. Zoiets als een texture is gewoon een afbeelding die ergens in het geheugen staat; er is geen enkele reden om die te kopiëren en nogmaals op te slaan. Wel zal als die texture gebruikt wordt het resultaat twee keer opgeslagen worden omdat het perspectief iets anders is; maar dan heb je het nog steeds niet over een verdubbeling
Van een algehele verdubbeling van het geheugen verbruik is geen sprake hoor. Er wordt flink wat meer geheugen verbruikt, maar een verdubbeling is het nog niet
Heeft iemand hier nog een antwoord op? Lijkt me dat er al genoeg Nederlanders zijn die hem al hebben ontvangenMurdock1985 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 18:09:
Nu ben ik heel erg benieuwd naar de mensen die de DK2 al hebben ontvangen; hoeveel tijd zat er tussen de status 'Processed' en je de DK2 thuis ontving?
Bij mij stond hij maar kort op die status bij mij. Afgelopen vrijdag verzonden, dinsdagmiddag ontvangen.
Die lenzen kunnen maar weinig hebben maar worden uiteraard snel vettig. Hoe voorzichtig je ook bent er ontstaan zo krasjes. Ik hoor geen goede verhalen over bijgeleverde doekje of gebruik van een lensplan.
Die lenzen kunnen maar weinig hebben maar worden uiteraard snel vettig. Hoe voorzichtig je ook bent er ontstaan zo krasjes. Ik hoor geen goede verhalen over bijgeleverde doekje of gebruik van een lensplan.
[ Voor 4% gewijzigd door bladebla op 22-08-2014 18:35 ]
WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60
Bij mij ging hij vrijdag naar processing, maar werd pas op maandag verzonden en op dinsdag had ik hem binnen.
Ik heb helaas ook al een kras op de lens zitten
maar heb nu screenprotectors erop gedaan, omdat de lens een beetje rond loopt en de protector stevig is zit hij aan de randen los van de lens, maar je ziet er niks van als je hem op hebt. Heb ze eerst uitgeknipt en daarna toen ze erop zaten met stanleymesje de randen eraf gesneden.
Het is jammer dat de lenzen zo weinig kunnen hebben, de CV1 moet echt wel een beschermlaag erop hebben anders krijgen ze in no time veel negatieve publiciteit denk ik.
Maar gelukkig zie ik de kras nu niet meer.
Ik heb helaas ook al een kras op de lens zitten
Het is jammer dat de lenzen zo weinig kunnen hebben, de CV1 moet echt wel een beschermlaag erop hebben anders krijgen ze in no time veel negatieve publiciteit denk ik.
Maar gelukkig zie ik de kras nu niet meer.
Bedankt voor jullie snelle reacties! Kan niet wachten tot ik hem binnen heb 
Ik had laatst op reddit gelezen dat Oculus andere doekjes hebben gebruikt, nadat er diverse klachten over kwamen. Mochten de lenzen dusdanig beschadigd zijn door dat doekje, kun je contact opnemen met Oculus, zij zullen je vast en zeker nieuwe lenzen toesturen.
Ik had laatst op reddit gelezen dat Oculus andere doekjes hebben gebruikt, nadat er diverse klachten over kwamen. Mochten de lenzen dusdanig beschadigd zijn door dat doekje, kun je contact opnemen met Oculus, zij zullen je vast en zeker nieuwe lenzen toesturen.
De CV moet lenzen krijgen zo goed als die van brillen. Gehard glas met een coating tegen reflecties en tegen chromatic aberation.trion75 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:39:
... de CV1 moet echt wel een beschermlaag erop hebben anders krijgen ze in no time veel negatieve publiciteit denk ik.
Net even het topic doorgespit, maar wat ik niet kon vinden is waar de OR vandaan gestuurd wordt ? (alleen dat de DK1 vanuit Engeland gestuurd werd) Is die € 360 het totale bedrag of kan ik nog invoerrechten verwachten ?
[ Voor 12% gewijzigd door Beakzz op 23-08-2014 00:45 ]
Waar vandaan de DK2 verstuurd wordt weet ik niet, maar je betaalt belasting vooraf, dus als het goed is betaal je geen extra invoer.
Dat hopen we dan maar ik was 500 dollar kwijt totaal..
Ook de DK2 wordt eerst naar een warehouse in de UK geleverd, ik geloof zelfs voor heel Europa.Beakzz schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 00:44:
Net even het topic doorgespit, maar wat ik niet kon vinden is waar de OR vandaan gestuurd wordt ? (alleen dat de DK1 vanuit Engeland gestuurd werd) Is die € 360 het totale bedrag of kan ik nog invoerrechten verwachten ?
Er zouden achteraf geen kosten bij mogen komen.
Dat vind ik dan zeer netjes gedaan, alleen zou ik mijn oculus rift in aug krijgen maar weet nog steeds van niks ze hebben nog 1 week, ik vind het erg slordig dat ergewoon niks wordt gepost over de statussen enzo.... ik probeer zo veel mogelijk info te verzamelen maar hierover vind je gewoon niks... wacht nu al sinds april..
Ze hebben gewoon een distributie centrum in de EU, dus invoerrechten zijn al betaald. Enige dat je bij bestelling al moet betalen is BTW (als particulier)
[ Voor 6% gewijzigd door Werelds op 23-08-2014 13:40 ]
Dank heb hier alle tijd mee gelopen omdat het al zo duur was maarja dat verklaart ook dit:

Hmm ongeveer €370 dus. Dat houdt het iig interresant. Zit nog een beetje te twijfelen of ik deze koop of een stuur, maar aagezien het nog rommelig is wat betreft stuurtjes die de PC en de PS4 supporten denk ik dat ik toch maar voor dit speeltje ga.
Is er nog een annuleringsoptie als er besteld is ? Als er ineens nieuws komt dat de CV1 redelijk snel komt dan wacht ik liever natuurlijk en aangezien het wel even duurt eer ze versturen...
Is er nog een annuleringsoptie als er besteld is ? Als er ineens nieuws komt dat de CV1 redelijk snel komt dan wacht ik liever natuurlijk en aangezien het wel even duurt eer ze versturen...
[ Voor 28% gewijzigd door Beakzz op 23-08-2014 18:01 ]
Kijk even rond bij de oculus support, staan nog meer intresante dingen 
https://support.oculusvr.com/hc/en-us
Hier de order cancellation
https://support.oculusvr....llation-and-Refund-Policy
Zo ziet je order info eruit:
https://support.oculusvr.com/hc/en-us
Hier de order cancellation
https://support.oculusvr....llation-and-Refund-Policy
Zo ziet je order info eruit:

[ Voor 28% gewijzigd door pascalboy op 23-08-2014 19:07 ]
Als gamer zou ik dan toch echt voor een stuurtje gaan. Deze DevKit is behalve voor ontwikkelaars echt alleen voor enthousiastelingen die het geen probleem vinden om uren bezig te zijn met hun instellingen voor een paar minuutjes, hooguit uurtjes in wat demos om maar dat gevoel te krijgen om in een andere wereld te zijn.Beakzz schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:00:
Zit nog een beetje te twijfelen of ik deze koop of een stuur
[ Voor 3% gewijzigd door rickiii op 23-08-2014 21:36 ]
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
True, er word nog bijster weinig geondersteund. Ik zou dan liever een G27 halen of misschien een playseat ^^rickiii schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:35:
[...]
Als gamer zou ik dan toch echt voor een stuurtje gaan. Deze DevKit is behalve voor ontwikkelaars echt alleen voor enthousiastelingen die het geen probleem vinden om uren bezig te zijn met hun instellingen voor een paar minuutjes, hooguit uurtjes in wat demos om maar dat gevoel te krijgen om in een andere wereld te zijn.
Overigens is de Thrustmaster T500 RS ook wel leuk.

[ Voor 4% gewijzigd door rolandos582 op 23-08-2014 21:44 ]
Complimenten. Echt een erg leuke ervaring. Heel relaxed om hier doorheen te gaan (totdat...stimmits schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:46:
En dit doe je in een dagje??
De G27 is idd precies wat ik zou willen als je de prijs/kwaliteits verhouding bekijkt. Alleen door problemen met de patenten van Imersion is nog steeds niet duidelijk of de Logitech en Fanatec stuurtjes ondersteuning gaan krijgen op de PS4. De Thrustmaster ziet er ook goed uit, maar dacht dat die rond de €500,- zat. Dat valt weer mee dan.rolandos582 schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:43:
[...]
True, er word nog bijster weinig geondersteund. Ik zou dan liever een G27 halen of misschien een playseat ^^
Overigens is de Thrustmaster T500 RS ook wel leuk.
De OR koop je nartuurlijk voor de ervaring en ik zag dat LFS en ETS2 er al mee werken en dat Project Cars en Asetto Corsa het gaan ondersteunen. Bij mij zou het echt gaan om de racegames en aparte ervaringen. Ik wil echt geen shooters ofzo met dat ding op mijn hoofd
Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.