sinds gisteren eindelijk mijn DK2 ook binnen. al maanden super excited!
eerste ervaringen:
- aansluiten ging prima zonder problemen, alles werkte gelijk. erg fijn

- IPD instellen lukt redelijk maar het probleem is dat mijn IPD 58mm is en dan krijg je het gewoon nooit scherp voor 2 ogen. Dat is best balen want ik krijg er hoofdpijn van.
Als ik de rift met mijn hand naar rechts duw ziet mijn rechteroog alles scherp, maar links niet. en andersom. Dus 1 oog kan ik scherp houden maar dat is de ander dan niet

.
- Helaas demos die in directmode willen starten crashen bij mij allemaal. Sightline, Kontiki etc. Krijg het niet met directmode aan de praat.
- Met VR Game manager (AANRADER!!!) e.e.a. kunnen forcen en wel aan de praat gekregen via Extended mode. Alsnog lukt niet alles maargoed.
- Geprobeerd om screenprotectors voor een S4 uit te snijden maar dat lukte niet goed. Ik heb eigenlijk een passer nodig om ze precies goed uit te snijden.
- Mijn vrouw probeerde de rift maar de lenzen stonden het dichtst bij de ogen (dat had ik in eerste instantie dus verkeerd gedaan) en je raad het al, de lenzen waren daarna erg vies vanwege de mascara op haar wimpers. Ik moest best hard drukken om het schoon te krijgen en zie nu heel lichtjes wat krasjes.
- Gisteren totaal ongeveer 10 a 15min in de rift gezeten. En dus uren bezig geweest met aan de praat krijgen, proberen die protectors er op te krijgen (wat dus nog niet gelukt is) en de IPD beter te krijgen (wat dus ook niet gelukt is).
- Als laatste gisteren probeerde ik Lava Inc. Begon goed en was mooi, maar ik ging denk ik iets te snel en van de 90 graden bochtjes werd ik direct heel misselijk. Halverwege de rift afgezet en moest ik een tijdje bijkomen. Was tegen 12u dus ben maar naar bed gegaan. Was al zo'n 6uur bezig met dit alles.
Gelukkig vanmorgen geen al te raar gevoel.
- Vandaag weer verder geprobeerd maar ik vermoed dat vanwege de te ver van elkaar staande lenzen ik daardoor te snel hoofdpijn/oogirritaties krijg.
- Euro truck simulator kreeg ik werkend maar met veel lag en stutter. Ik heb het rare probleem dat als ik video settings wil aanpassen de game crashed. Moet dus nog kijken hoe ik dat gefixt krijg. Kan het nu dus nog niet spelen met de rift.
- Riftmax (ondanks nieuwe versie) crasht als ik start theater doe.
- LFS ziet er mooi uit, maar wederom vanwege mijn IPD blijf ik scherpstellen met m'n ogen en merk ik dat het veel energie kost. Na 5 min dus mee gestopt.
- Ik vind het lastig om te weten of er judder/FPS lag is. Soms is het heel duidelijk maar soms ook niet. Ik weet dan dus niet of ik iets moet aanpassen (lagere quality) of dat het spel/demo gewoon slecht is.
tl;dr:
- Valt wat tegen, voornamelijk door het niet scherp krijgen van mijn beide ogen (ik heb dus een vrij lage IPD 58mm).
- Veel prutsen om iets (demo's/games) aan de praat te krijgen is niet leuk, maar ik wist dat het er bij zou horen.
- Zet je lenzen niet te dicht bij je ogen, vooral als een vrouw met makeup de rift op doet.
- Probeer er een screenprotector op te krijgen zodat je met minder risico kunt schoonmaken
Ik ben nog steeds VR enthousiast, maar ervaar dus wel wat moeizaamheid.
Nu maar weer is proberen de screenprotector goed uit te snijden en er op te krijgen.
Ask away.
[
Voor 3% gewijzigd door
PuckStar op 03-09-2014 15:16
]