Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 15:49
notgib schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:02:
[...]

Complimenten. Echt een erg leuke ervaring. Heel relaxed om hier doorheen te gaan (totdat... ;)

En dit doe je in een dagje??
Nee, was hier in januari al een half weekje mee bezig geweest. Heb er geen tijd voor kunnen vinden om het af te ronden. Nu was er de vakantieperiode!

Viel een beetje in deze categorie...

Denk al met al een dag of 6? Het is m'n vak :)

Gaaf om te lezen dat je het leuk vond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 21:55
Zojuist een mailtje ontvangen dat er een nieuwe levering start :D. mijn status is veranderd in:
PROCESSING:Your order has been checked out for shipping and will be shipped in the next batch. We'll send you a notification once it's shipped. This typically takes 2-4 business days.
Note: If you have multiple items in the order, it might also indicate that the remaining items are still waiting to be shipped.

Hoe land duurrde het erna nog bij jullie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:21
Volgende week maandag/dinsdag heb je hem dan gok ik, bij mij was het dinsdag naar processing, donderdag verzonden, maandag binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Oke dankje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdock1985
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
pascalboy schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 06:10:
Zojuist een mailtje ontvangen dat er een nieuwe levering start :D. mijn status is veranderd in:
PROCESSING:Your order has been checked out for shipping and will be shipped in the next batch. We'll send you a notification once it's shipped. This typically takes 2-4 business days.
En op welke datum heb je besteld als ik vragen mag? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet om m'n eigen review te advertisen, maar misschien een idee om de eerste post te updaten:
- Veel oude content die ondertussen totaal niet meer klopt
- Linken naar review van DK2: productreview: Oculus Rift DK2 review door David Mulder (ja, is van mij, maar goed, heb zo iets van: als ik er al zoveel tijd in heb gestopt, hoe meer het gebruikt word, des te beter :+ )

En trouwens, mochten mensen nog specifieke vragen over de DK2 hebben, vraag ze gerust op die review :P Als ik zie hoeveel pagina's hier op het forum behandeld zijn dan denk ik niet dat er veel vragen nog over kunnen zijn, maar goed :+

[ Voor 37% gewijzigd door David Mulder op 27-08-2014 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Hij is in het Engels :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Murdock1985 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 17:41:
[...]

En op welke datum heb je besteld als ik vragen mag? :9
Zie mijn foto past staat het in :P, 5 mei om 6 am XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdock1985
  • Niet online
Heb geen foto gezien, maar bedankt :)
Hopelijk krijg ik vandaag of morgen nog een mail, heb op 15 mei besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Dan duurt het nog wel even denk ;) ik verwacht hem pas maandag, haha

• Murdock1985
  • Niet online
Heb nu nog steeds geen mail gehad, jammer...
Zal volgende week hopelijk wel aan de beurt zijn.
In de USA hebben mensen al een mail gekregen, terwijl ze in juni besteld hebben.

• Murdock1985
  • Niet online
YESSS!!!
Heb mijn mail binnen :D

Heeft iemand ook de status: 'pending' gehad, met daaronder:
"You payment hasn't been cleared yet, it might take up to 14 business days."

Heb met Paypal betaald en is al afgeschreven.

[ Voor 73% gewijzigd door Murdock1985 op 28-08-2014 21:05 ]

• pascalboy
nee ik heb met paypal betaald ;)

-----------
Iemand die weet of een tweedehands leap werkt met de oculus??? (nieuwe software van leap(vandaag in het nieuws))
Dan schaf ik er gelijk een aan!!! _/-\o_ :D :9~

[ Voor 73% gewijzigd door pascalboy op 29-08-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-08 17:25
Murdock1985 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:04:
YESSS!!!
Heb mijn mail binnen :D

Heeft iemand ook de status: 'pending' gehad, met daaronder:
"You payment hasn't been cleared yet, it might take up to 14 business days."

Heb met Paypal betaald en is al afgeschreven.
Onder aan het overzicht van je bestelling op de Oculus site staat ook iets over betaling. Bij mij staat daar al vanaf het begin payment via PayPal, status Approved. Staat / stond dat er ook bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 08:29

TNJ

Frugalite

pascalboy schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:10:
Iemand die weet of een tweedehands leap werkt met de oculus??? (nieuwe software van leap(vandaag in het nieuws))
Dan schaf ik er gelijk een aan!!! _/-\o_ :D :9~
Niet met zekerheid, maar er was geen nieuws dat het nieuwe hardware betreft, alleen een nieuwe SDK en nieuwe API. De kosten van de houder "kit" zijn €24.98 met verzending.
  • 2-piece Leap Motion Controller Mount for Oculus Rift (compatible with DK1 and DK2)
  • 36" USB cable extender
  • Getting started guide
Het andere nieuws wat ze erbij te melden hadden was, dat ze aan een nieuw product werken met de naam Dragonfly. Je zou bijna denken dat het de richting opgaat van Geordi LaForge :
At the same time, I’d like to also give a hint of what we’re working on for the future. One prototype sensor that we’re beginning to show today (and will be giving out more information on in the future) is codenamed “Dragonfly.” Designed to be embedded by VR OEMs, Dragonfly possesses greater-than-HD image resolution, color and infrared imagery, and a significantly larger field of view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Oke, gaaf. waar is de api te downloaden, dan ga ik intussen even op zoek naar een niet te duren 2dehands leap motion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdock1985
  • Niet online
faethon schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:42:
[...]

Onder aan het overzicht van je bestelling op de Oculus site staat ook iets over betaling. Bij mij staat daar al vanaf het begin payment via PayPal, status Approved. Staat / stond dat er ook bij jou?
Bedankt voor je reactie.
Had een ticket aangemaakt bij Oculus, bleek iets misgegaan te zijn en hebben ze die betaling nu handmatig op approved gezet.
Nu staat de status op READY. Mijn Rift wordt verzonden zodra het item in stock is...
Jammer, nu moet ik waarschijnlijk een week extra wachten, anders had ik hem a.s. maandag of dinsdag kunnen krijgen :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
Murdock1985 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:41:
Bedankt voor jullie snelle reacties! Kan niet wachten tot ik hem binnen heb :)

Ik had laatst op reddit gelezen dat Oculus andere doekjes hebben gebruikt, nadat er diverse klachten over kwamen. Mochten de lenzen dusdanig beschadigd zijn door dat doekje, kun je contact opnemen met Oculus, zij zullen je vast en zeker nieuwe lenzen toesturen.
het gaat om de lenzen, niet de doekjes. er zit geen krasbestendige laag over de lenzen. dat is het probleem.
ik ga er zelf screenprotectors op doen. gewoon uitknippen uit een samsung s4 protector.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Waarom hebben ze dat invredes naam niet gedaan... wel erg dom maarja.. werkt dat wel met die bolling s4 protector, en heb je daar geen last van met zicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
pff net 1 sec binnen zit nu al een kras op de lens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Ik vraag mee af hoeveel betere glazen lenzen zouden kosten, als je ze zelf bestelt.
Op de wiki staat :

Diopter / 4 + 1 = Magnification (for simple lenses)
22.5 / 4 + 1 = 6.625x
23.5 / 4 + 1 = 6.875x
24.5 / 4 + 1 = 7.125x

Misschien kan de opticien de lenzen meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Luckey Palmer op reddit
These lenses are pretty hard to manufacture, getting this much magnification out of a single element system is pretty much never done.
FYI, most of these glasses lens shops are just cutting blanks, they don't actually have the ability to make custom lenses, certainly not something with such high magnification. Any place that can actually do small run truly custom lenses is going to charge high hundreds to low thousands.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Ik heb net iphone screen protectors gekocht, en een vorm gevonden (embosing) die heb uit kon snijden precies rond, je moet dat gewoon kopen en dan kan je boenen en schoonmaken wat je wilt!
-----
Ik had ooit iemand om een brill update belooft, nou bij deze dan nog. Je kan er makkelijk in als je niet een al te grote bril hebt, maar als je verweg zient bent zoals mij heeft het totaal geen nut op hem op te houden en is het veel fijner zonder, gewoon omdat je dan ook net wat meer met je ogen kunt rollen :P . Als je dichtbij zient hebt zitten er speciale lenzen bij, naar eigenlijk gebruik ik die niet. als je nog vragen hebt stel ze gerust.
EN NOG BEDANKT VOOR LAVA INC. _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 57% gewijzigd door pascalboy op 02-09-2014 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
pascalboy schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:13:
...
EN NOG BEDANKT VOOR LAVA INC. _/-\o_ _/-\o_
You're welcome :)

Krijg een hoop leuke reacties op Lava Inc! Daar doe je het uiteindelijk toch voor. Zal binnenkort even een build maken met de nieuwe SDK (0.4.1).

Heb trouwens de direct mode sinds vandaag pas voor elkaar gekregen. Voor de mensen die het niet eerder voor elkaar hebben gekregen een paar tips:

1. Zorg voor de nieuwste videokaart drivers
2. Update de Rift DK2 naar firmware versie 2.11
3. Maak een snelkoppeling naar de DirectToRift (Unity3D apps that is..) en voeg de startup flag -force-d3d11 er aan toe.
4. Sluit niet meer dan 2 schermen aan (DK2 meegerekend)

OT: Omdat het toch met de Oculus Rift te maken heeft wil ik dit toch graag even delen: we zijn op zoek naar enthousiaste (virtual reality) ontwikkelaars om ons team te versterken (reddit-link, reageer in een DM om het topic schoon te houden) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
OT: Omdat het toch met de Oculus Rift te maken heeft wil ik dit toch graag even delen: we zijn op zoek naar enthousiaste (virtual reality) ontwikkelaars om ons team te versterken (reddit-link) O+
Ik wil best helpen hoor, heb alleen nog geen ervaring, ik zit nu in het examen jaar mbo voor media en applicatie. Maarja, ik zit nog op school, en heb maar op maandag en dinsdag vrij, en ben dan vooral aan het door programmeren.

-----
Dit is trouwens ook erg leuk om te proberen op dk2:
http://www.andrewlowndes....layer-for-oculus-rift-dk2

[ Voor 28% gewijzigd door pascalboy op 02-09-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

@Stimmits: Hebben jullie de mogelijkheid de Chromatic Aberation aan te passen, om bijv. de CA-correctie aan te passen aan de combinatie van lenscup & oogafstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
TNJ schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:27:
@Stimmits: Hebben jullie de mogelijkheid de Chromatic Aberation aan te passen, om bijv. de CA-correctie aan te passen aan de combinatie van lenscup & oogafstand?
Heb ik me i.c.m. de nieuwe SDK nog niet in verdiept. Bij de DK1 SDK kon dit wel. Al geprobeerd je profiel in te stellen in de Oculus Config Tool? Ik kan me voorstellen dat dit effect heeft op de CA-correctie. Het heeft in ieder geval wel effect op de distortion.

Zodra het hier wat rustiger is op de zaak (ik vermoed na onze trip naar Oculus Connect) zal ik me er eens in verdiepen :)

[ Voor 8% gewijzigd door stimmits op 02-09-2014 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

:) Zit nog met de DK1 en moet nog effen wachten. Als er een mogelijkheid zou zijn het on-the-fly te kunnen variëren, kan een gebruiker misschien snel zijn persoonlijke correctie-waarde vinden met een test-tool. Bijv. een witte line- of dot-grid op een zwarte achtergrond en met je muiswiel de waarde veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Ik heb net Avatar afgerond , natuurlijk op mijn oculus.
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/2502a8604564f5e5b9a9e77072ef5248.gif
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/41764f636ced187824cb78244fcb9c41.png
Het is niet zo mooi natuurlijk als op een tv maar toch wel gaaf om te zien :D

[ Voor 41% gewijzigd door pascalboy op 02-09-2014 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 08:46
Vanavond mailtje gekregen van Oculus VR, m'n order (3 juni) is nu 'Ready to ship'!
Heb al paar demo's gedownload en klaargezet, can't wait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Ik krijg riftmax maar niet werkend, iemand een oplossing? Krijg zwart scherm na het logo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 16:11
pascalboy schreef op woensdag 03 september 2014 @ 06:24:
Ik krijg riftmax maar niet werkend, iemand een oplossing? Krijg zwart scherm na het logo..
Dit probleem had ik ook, bleek in mijn versie te zitten. Haal even de nieuwste versie op van http://www.riftmax.com/download/

Mogelijk werkt het dan wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
sinds gisteren eindelijk mijn DK2 ook binnen. al maanden super excited!

eerste ervaringen:
- aansluiten ging prima zonder problemen, alles werkte gelijk. erg fijn :)
- IPD instellen lukt redelijk maar het probleem is dat mijn IPD 58mm is en dan krijg je het gewoon nooit scherp voor 2 ogen. Dat is best balen want ik krijg er hoofdpijn van.
Als ik de rift met mijn hand naar rechts duw ziet mijn rechteroog alles scherp, maar links niet. en andersom. Dus 1 oog kan ik scherp houden maar dat is de ander dan niet :(.
- Helaas demos die in directmode willen starten crashen bij mij allemaal. Sightline, Kontiki etc. Krijg het niet met directmode aan de praat.
- Met VR Game manager (AANRADER!!!) e.e.a. kunnen forcen en wel aan de praat gekregen via Extended mode. Alsnog lukt niet alles maargoed.
- Geprobeerd om screenprotectors voor een S4 uit te snijden maar dat lukte niet goed. Ik heb eigenlijk een passer nodig om ze precies goed uit te snijden.
- Mijn vrouw probeerde de rift maar de lenzen stonden het dichtst bij de ogen (dat had ik in eerste instantie dus verkeerd gedaan) en je raad het al, de lenzen waren daarna erg vies vanwege de mascara op haar wimpers. Ik moest best hard drukken om het schoon te krijgen en zie nu heel lichtjes wat krasjes.
- Gisteren totaal ongeveer 10 a 15min in de rift gezeten. En dus uren bezig geweest met aan de praat krijgen, proberen die protectors er op te krijgen (wat dus nog niet gelukt is) en de IPD beter te krijgen (wat dus ook niet gelukt is).
- Als laatste gisteren probeerde ik Lava Inc. Begon goed en was mooi, maar ik ging denk ik iets te snel en van de 90 graden bochtjes werd ik direct heel misselijk. Halverwege de rift afgezet en moest ik een tijdje bijkomen. Was tegen 12u dus ben maar naar bed gegaan. Was al zo'n 6uur bezig met dit alles.
Gelukkig vanmorgen geen al te raar gevoel.

- Vandaag weer verder geprobeerd maar ik vermoed dat vanwege de te ver van elkaar staande lenzen ik daardoor te snel hoofdpijn/oogirritaties krijg.
- Euro truck simulator kreeg ik werkend maar met veel lag en stutter. Ik heb het rare probleem dat als ik video settings wil aanpassen de game crashed. Moet dus nog kijken hoe ik dat gefixt krijg. Kan het nu dus nog niet spelen met de rift.
- Riftmax (ondanks nieuwe versie) crasht als ik start theater doe.
- LFS ziet er mooi uit, maar wederom vanwege mijn IPD blijf ik scherpstellen met m'n ogen en merk ik dat het veel energie kost. Na 5 min dus mee gestopt.

- Ik vind het lastig om te weten of er judder/FPS lag is. Soms is het heel duidelijk maar soms ook niet. Ik weet dan dus niet of ik iets moet aanpassen (lagere quality) of dat het spel/demo gewoon slecht is.

tl;dr:
- Valt wat tegen, voornamelijk door het niet scherp krijgen van mijn beide ogen (ik heb dus een vrij lage IPD 58mm).
- Veel prutsen om iets (demo's/games) aan de praat te krijgen is niet leuk, maar ik wist dat het er bij zou horen.
- Zet je lenzen niet te dicht bij je ogen, vooral als een vrouw met makeup de rift op doet.
- Probeer er een screenprotector op te krijgen zodat je met minder risico kunt schoonmaken

Ik ben nog steeds VR enthousiast, maar ervaar dus wel wat moeizaamheid.
Nu maar weer is proberen de screenprotector goed uit te snijden en er op te krijgen.
Ask away.

[ Voor 3% gewijzigd door PuckStar op 03-09-2014 15:16 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floxie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-08-2023
De mijne staat sinds vandaag op "Processing". Het lange wachten lijkt eindelijk op zijn einde te lopen ^^
Iemand enig idee wanneer ze hem ook effectief shippen? Ik vermoed morgen? En dan maandag in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-10 10:05
Bij mij ging er het weekend overheen na processing, en toen had ik hem na 3 dagen binnen, vanuit de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Ik heb vandaag letterlijk de held klas lava inc laten doen! Geniaal was dat, vooral de reacties. De ene leek wel een skiër die letterlijk in de camera zat voor snelheid en de andere zater helemaal naar achter. Ik heb helaas zelf geen fimpjes in bezit maar het was erg gezellig op school :p , helaas wou de docent alleen een optreden zien van hatsune miki . al wist hij niet wat het was maarja..

Tip voor de simulation sickness, kotsbak naast je zetten en gewoon doorgaan, dan kan je er aan wennen en zelfs niks meer merken.

en heeft iemand meschien een goede tut voor het maken van games met unity voor oculus rift.. Ik heb totaal geen ervaring met unity of games maken, wel met programeren maar niet in vr..

[ Voor 15% gewijzigd door pascalboy op 03-09-2014 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

pascalboy schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:37:
Tip voor de simulation sickness, kotsbak naast je zetten en gewoon doorgaan, dan kan je er aan wennen en zelfs niks meer merken.
Wagenziekte is niet iets waar je gewoon aan kan "wennen" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
boe2 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:40:
[...]

Dit is ook geen wagenziekte dit is simulatie ziekte, eigenlijk totaal wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:32
boe2 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:40:
[...]
Heb je wel pilletjes voor ;) En het kan overigens wel weggaan (en weer terugkomen) na een tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Klein vraagje: Wat is jullie reactie op de volgende link? http://www.oculusvr.com/b...ear-vr-innovator-edition/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

"Samsung"

Das het 1e wat in me opkomt, en dan niet vanwege het merk - maar het feit dat ze direct op de bandwagon springen en het vergiftigen met een speciale store e.d.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Yeb, ik baal echt als een stekker, ik heb nu meer het gevoel dat wij nu als developer de dupe zijn, letterlijk 1 dag na levering effe een verzie aankondigen met 1140p -_- (boeit me niet dat je het erbij moet kopen gaat om het geheel), en ten tweede wat voor os ze hebben gemaakt was ik zelf ook mee bezig dus dat kan ik gelijk maar direct schappen.. echt balen dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdock1985
  • Niet online
Heb het idee dat de CV1 qua resolutie hetzelfde zal zijn als de Samsung Gear nu.
Ik weet zeker dat je met de Oculus Rift beter af bent, als je een redelijke game PC hebt.
Met 1440p kun je hooguit wat simpelere games spelen lijkt mij, want de GPU komt qua prestaties niet in de buurt van de PC GPU's.
Ook draait de Samsung Gear volgens mij op 60 hz, wat bij lange na niet ideaal is.

Kortom, ik zou voorlopig voor de Oculus Rift gaan, omdat deze gewoonweg het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
ja ik ook maar ach, het wordt nu wel heel erg samsung.. Waar blijft facebook :P

ps weet iemand hoe je dit veranderd: Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/723eed1b03084e406d4a009871f83955.png |:(

[ Voor 42% gewijzigd door pascalboy op 03-09-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

pascalboy schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:59:
Yeb, ik baal echt als een stekker, ik heb nu meer het gevoel dat wij nu als developer de dupe zijn, letterlijk 1 dag na levering effe een verzie aankondigen met 1440p -_-
Kun je hem dan aansluiten op de PC? Of wil je je storten op mobile VR games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Nee verwacht niet dat je hem kan aansluiten op de pc, maar mobile vr games? ja ik geloof er ook wel in alleen dan niet op android eerlijk gezegt of op een smartphone maar echt mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

TNJ schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:21:
[...]

Kun je hem dan aansluiten op de PC? Of wil je je storten op mobile VR games?
Bij mobile VR games denk ik eerder aan de opvolger van Google Glass (Dus een normale bril die een HUD heeft in de glazen). Al vind ik het papieren dingetje van google waar je je telefoon in kan doen ook een leuk speeltje, moet er zelf eens een halen :) .

Dit dingetje:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.inquisitr.com/wp-content/uploads/2014/06/cardboard-670-665x385.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
http://www.ebay.nl/sch/i....=google+cardboard&_sop=15
18 euro is de goedkoopste inclusief verzendkosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 09:06

glashio

C64 > AMIGA > PC

D4NG3R schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:38:
Al vind ik het papieren dingetje van google waar je je telefoon in kan doen ook een leuk speeltje, moet er zelf eens een halen :)
Ik heb hem bij dx.com gekocht :) (Wordt morgen verzonden)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Heeft die alles behalve nfc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

glashio schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:44:
[...]
Ik wacht al 2 jaar op een bestelling van DX waar ze me geen refund op willen geven, ik bestel uit principe dus niet meer bij buitenlandse webshops. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Ik bestel altijd in japan, mijn japans wordt er ook beter door, :P en dan soms ook nog wat uit china of uk Xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

D4NG3R schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:38:
[...]

Bij mobile VR games denk ik eerder aan de opvolger van Google Glass
Dat zou dan eerder onder mobile AR vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

TNJ schreef op woensdag 03 september 2014 @ 22:16:
[...]

Dat zou dan eerder onder mobile AR vallen.
Ligt er aan, je hebt glas wat volledig ondoorzichtig gemaakt kan worden, dat is toch wel iets wat ik in de bril van morgen terug zou zien ;) .

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

pascalboy schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:02:
[...]

Dit is ook geen wagenziekte dit is simulatie ziekte, eigenlijk totaal wat anders.
Nee, het is identiek hetzelfde: Je hersenen die van slag zijn doordat wat je ziet niet overeenkomt met wat je evenwichtsorganen ervaren. Sommige mensen hebben hier bijna geen last van, anderen zijn hier heel gevoelig aan.

[ Voor 10% gewijzigd door boe2 op 04-09-2014 10:23 ]

• pascalboy
jij vergeet precies het stuk met het verschil je hebt simulation sicknes, dan merken de ogen dat je beweegt maar je orgaan niet waardoor je last krijgt van simulation sickness, daarnast heb je weer motion sickness en dat krijg je als je beweegt maar het niet ziet. Dus best verschillend alleen het zelfde einde..

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Dat dit uberhaupt iets is waar je lastig over wil doen: Over het fenomeen van wagenziekte bij de rift dat plots geen wagenziekte zou zijn 8)7

In ander nieuws: Een van de Darknet devs heeft een interessante post gemaakt over de samsung VR. Vooral deze quote springt er uit:
Through some miracle (read: John Carmack), Oculus and Samsung have created a VR experience that feels even smoother than the DK2. Latency is incredibly low. I don’t have the greatest grasp of the technology (so hopefully Oculus will start bragging in detail soon), but my understanding is that Gear VR’s advantage comes from a thing called “asynchronous time warp”. This is a process by which the display is updated at 60 frames per second while adjusting the graphics based on head rotation, regardless of the performance of the actual game. In-game animations will still appear to run at the game’s rendering rate, so performance is still a priority, but there’s almost no latency when simply looking around, and a dropped frame won’t cause a nauseating lurch. It’s even possible to target 30fps for some games, letting the time warp keep the experience smooth while saving a ton of battery life. This feature makes a big, big difference.
Carmack heeft aan een nieuwe "async" timewarp gewerkt, die de 75/90 fps requirement voor een vlotte ervaring volledig overboord gooit. Dit zal dus ook naar de PC komen, waar momenteel nog de "oude" timewarp techniek gebrukt wordt :D

• TNJ

TNJ

Frugalite

De omgeving beweegt dus mee, maar de positie, events zoals explosies en character animation worden op een lagere framerate geupdate.

Ff heel overdreven maar om het een beeld te geven: Zoals bij Dr. Who en de Weeping Angels, gewoon rondkijken lijken de engelen stil te staan, maar als je terug kijkt zijn ze verplaatst. ;)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

boe2 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:13:
Dat dit uberhaupt iets is waar je lastig over wil doen: Over het fenomeen van wagenziekte bij de rift dat plots geen wagenziekte zou zijn 8)7
Het is een beetje het tegenovergestelde. In VR beweegt je omgeving, maar jij niet - in een auto beweeg jij maar je omgeving niet. De manier waarop dit inwerkt op je evenwichtsorgaan is echter identiek.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

D4NG3R schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:57:
[...]

Het is een beetje het tegenovergestelde. In VR beweegt je omgeving, maar jij niet - in een auto beweeg jij maar je omgeving niet. De manier waarop dit inwerkt op je evenwichtsorgaan is echter identiek.
Ja, de oorzaak is omgekeerd, maar het medisch verschijnsel is hetzelfde. Dat is het hele punt, en het is me een raadsel waarom iemand er moeilijk over gaat doen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik vraag me wel af of hier ooit een officiële term voor komt, zeker als VR echt goed aanslaat.

Het verschijnsel (Je evenwichtsorgaan snapt de beweging vs wat je ziet niet) is identiek maar de bron die het veroorzaakt is anders.

* D4NG3R is heel blij dat die niet wagen ziek word van wat dan ook.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 04-09-2014 14:21 ]

• Snoz Lombardo
D4NG3R schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:21:
[...]

(Je evenwichtsorgaan snapt de beweging vs wat je ziet niet)

[...]
Bijna: je hersenen snappen de tegenstrijdige signalen van je evenwichtsorgaan en je ogen niet. ;)

Maar volgens mij is motion sickness de algemene term hiervoor. Of het nou echte motion is (die je ogen niet zien) of virtuele motion (die je evenwichtsorgaan niet voelt).

Depending on the cause, it can also be referred to as seasickness, car sickness, simulation sickness or airsickness.

[...]

• Motion sickness caused by motion that is felt but not seen
• Motion sickness caused by motion that is seen but not felt
• Motion sickness caused when both systems detect motion but they do not correspond.
Dat laatste punt kan optreden wanneer je met je Gear VR een racegame gaat spelen terwijl je in een echte auto zit die een hele andere route rijdt. :P

[ Voor 60% gewijzigd door Snoz Lombardo op 04-09-2014 14:32 ]

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 08:08

Pathogen

Shoop Da Whoop

glashio schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:44:
[...]
Heel benieuwd wat je daarvan gaat vinden! Laat je het even weten als ie binnen is over 2 weken oid? :)

• Standby
  • Laatst online: 22:10
Pathogen schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:26:
[...]

Heel benieuwd wat je daarvan gaat vinden! Laat je het even weten als ie binnen is over 2 weken oid? :)
Heb hem daar ook besteld vandaag, voor nog geen 10 euro kan je er lekker eens mee klooien :)

Blaat het niet dan schaapt het niet

• pascalboy
Moest dit even hier posten: http://www.dumpert.nl/med...w_met_de_oculus_rift.html
Gehad van een andere tweaker.

• PuckStar
Voor DK2 eigenaren: Version 0.4.2 Beta is uit! Dus downloaden en ook je firmware upgraden.
Mocht iemand nog een reactie op m'n vorige lange post..... lijkt nu of niemand het gelezen heeft :P

[My Home Automations]

• CILLER
PuckStar schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:16:
Voor DK2 eigenaren: Version 0.4.2 Beta is uit! Dus downloaden en ook je firmware upgraden.
Mocht iemand nog een reactie op m'n vorige lange post..... lijkt nu of niemand het gelezen heeft :P
Meteen even doen

Ik heb je post wel gelezen hoor.

Extreem afwijkende ipd is inderdaad een probleem. Ik hoop dat de lensen in de CV ook zelf verplaatst kunnen worden.
Het is natuurlijk een DK niet bedoeld voor eindgebruikers.
Palmer Luckey hint er nu op dat het nog wel even kan duren: link Hij vergelijkt het met de tijdspanne van console devkits van 2 a 3 jaar en zegt dat hij meer dan 7 launch titels wil hebben.

Lijkt me ook verstandig om een beetje tractie te krijgen in de mainstream markt maar als VR liefhebber kan het me niet snel genoeg gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Weet iemand of je voor een UPS levering moet tekenen en of dat ze ook bij de buren bezorgen als er niemand open doet? M'n DK2 wordt maandag bezorgd maar er is niemand thuis overdag :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Ja je moet tekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toen ik mijn DK1 kreeg werd die niet bij de buren bezorgd, ik moest hem afhalen op het DHL depot.

Maar er waren ook andere opties geloof ik, zoals af laten leveren op een ander adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Snoz Lombardo schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:02:
Weet iemand of je voor een UPS levering moet tekenen en of dat ze ook bij de buren bezorgen als er niemand open doet? M'n DK2 wordt maandag bezorgd maar er is niemand thuis overdag :/
Maar dat hoef je niet zelf te zijn.
Ik liet het op mijn werk bezorgen en de receptioniste heeft gewoon getekend.
Dus als je buren tekenen is het prima.

[ Voor 34% gewijzigd door PuckStar op 05-09-2014 12:48 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Heeft iemand trouwens tips voor het ontwikkelen van een simpel iets? Ik heb unity pro en oculus rift erin maar heb geen idee hoe het werkt, ik kan programeren maar weet niet hoe unity werkt, me docent loopt nu al op te scheppen dat ik dit doe T.T nu moet ik echt snel begginen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Met Unity alleen maak je geen game. Je assets (3D modellen, textures, audio, etc) maak je in andere programma's. Met Unity breng je dat allemaal bij elkaar en zorg je voor een samenhangend geheel.
Ik zou hier beginnen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Dank, ga ik zeker doen ga gelijk beginnen op school, heb hierna toch 4 dagen vrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-10 15:31
Standby schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:42:
[...]

Heb hem daar ook besteld vandaag, voor nog geen 10 euro kan je er lekker eens mee klooien :)
€10,- is nog steeds erg duur vind ik, even zoeken en je vindt hem op diverse chinese webshops voor €3,50
bv. ebay: http://www.ebay.nl/itm/CN...asses&hash=item27e9e7ba78

Ik heb hem zelf voor €3,50 incl verzending besteld bij Aurabuy.com http://www.aurabuy.com/di...google-nexus-6-brown.html
alleen ligt hun site er tijdens dit typen uit :+

Maar een echte Tweaker maakt hem natuurlijk zelf uit een pizza doos
https://cardboard.withgoogle.com/
Can I use a pizza box for the cardboard?

Yes. Make sure you order an extra large.
Is het wat?
- Het is een leuk gadget niet meer niet minder.
- Werkt alleen goed met de laaste grote smartphones zoals S4, S5 mijn oude Htc one X werkt dus niet.
- Cardboard app is aardig en laat leuk zien wat de mogelijkheden zijn maar daarna heb je het wel gezien.
- er zijn ondertussen al wat meer apps te vinden.
- werkt met de gyro van je smartphone en deze niet erg nauwkeurig/gevoelig waardoor het beeld soms wegdraaid of niet lekker mee draaid.
- met een samsung S4 kan je de pixels tellen, maar dat had ik ook wel verwacht.
- Nu heb ik nog meer zin in een echte CV Oculus Rift!

Zal niet verder dit topic vervuilen :+

[ Voor 7% gewijzigd door Ben-i op 05-09-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Wow ty man, nu kan ik me vrienden trollen, (want dan hou ik me eigen oculus) dat is een zeer leuke prijs, en please post meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
kwam vandaag deze site tegen,
http://www.shapeways.com/shops/vrgear

Converters voor afwijkende IPD en een B lens naar A converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Mooi produkt dat die Afrikaan aanbiedt. Nog twee tussenstappen zou perfect zijn, maar misschien valt het mee als je maar een paar milimeter buiten de IPD van de lenzen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 09:06

glashio

C64 > AMIGA > PC

Iemand War Thunder of Star Conflict al geprobeerd met de DK2?

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
CILLER schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:51:
kwam vandaag deze site tegen,
http://www.shapeways.com/shops/vrgear

Converters voor afwijkende IPD en een B lens naar A converter.
Ja daar ben ik echt heel blij mee! Ik was al in direct contact met hem en heb ze vrijdag avond gelijk besteld. Ik heb een IPD van 55mm namelijk.

@ TNJ als je een IPD daar ergens tussen hebt (die niet al standaard ok is met de huidige lenzen) dan wil hij ook wel specifieke convertors voor je maken. Neem dan even contact met hem op.

Even een hele andere vraag. Ik draai Win7 64bit en heb een Asus R9280X-DC2-3GD5 GPU en draai al tijden de 13.12 drivers omdat over de nieuwere ik vaak klachten zag van anderen.

Mijn vraag is, welke AMD drivers gebruiken jullie die het beste werken met de Rift?
Zijn er al met ervaringen met de 14.7 rc3 beta drivers?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Heeft iemand tips voor unity, ik heb een simpele ervaring gemaakt waar ik al ik kan rondlopen maar ik krijg alleen de head tracking niet werkend. Ik gebruik gewoon de OVRPlayerController. maar er is gewoon ook niks over te vinden op het internet... en start de game op via direct to rift en de mode van mijn oculus rift staat op extended desktop mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Nog niemand die van ze DK2 afwil voor 450 euro omgeving Utrecht?

Helaas op marktplaats allemaal mannetjes die er de jackpot voor willen (600+). Probeer nu maar wat plekken af te struinen voordat ik hem in de pre order zet en 2 maanden moet wachten :(

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Nope sorry, mijne stond erop maar ik begin al te wennen aan de motion sickness. en er staat er maar 1 op tweakers: V&A aangeboden: Oculus Rift DK2 NIEUW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:30
Wat vreemd dat het bedrag bij bestelling gelijk wordt afgeschreven op de CC. Bestel heel vaak iets wat niet gelijk geleverd wordt, maar dan wordt het pas bvij verzending afgeschreven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-10 14:23
Zou ik ook wel willen weten. War thunder samen met de DK2 lijkt mij een ultieme ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
pascalboy schreef op maandag 08 september 2014 @ 10:00:
Nope sorry, mijne stond erop maar ik begin al te wennen aan de motion sickness. en er staat er maar 1 op tweakers: V&A aangeboden: Oculus Rift DK2 NIEUW
Heb er inmiddels een, kan niet wachten tot ik Elite Dangerous thuis kan spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:57
Beakzz schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:11:
Wat vreemd dat het bedrag bij bestelling gelijk wordt afgeschreven op de CC. Bestel heel vaak iets wat niet gelijk geleverd wordt, maar dan wordt het pas bvij verzending afgeschreven :?
Heb je het over de DK2? Bij bestelling wordt er $50 afgeschreven, de rest van het bedrag wordt aangerekend bij de verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Ja inderdaad daar heb ik het over en zat net mijn CC afschriften te bekijken aangezien ik de vakantiekosten wilde bekijken en toen zag ik er €375 tussen staan van de Oculus terwijl ik hem pas 1,5 geleden besteld heb. Het lijkt me dat ik een reservering van een bedrag niet kan zien op de afschriften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Beakzz schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:18:
Ja inderdaad daar heb ik het over en zat net mijn CC afschriften te bekijken aangezien ik de vakantiekosten wilde bekijken en toen zag ik er €375 tussen staan van de Oculus terwijl ik hem pas 1,5 geleden besteld heb. Het lijkt me dat ik een reservering van een bedrag niet kan zien op de afschriften.
1,5 wat? Weet je zeker dat je order status niet al Processing of Shipped is?
En heb je niet met PayPal betaald? Die wordt volgens mij wel direct helemaal afgeschreven en als je je CC aan PayPal hebt gekoppeld zou dat het kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
Gisteren met twee collega's naar de IFA beurs in Berlijn geweest. Een korte review gemaakt van de Gear VR voor de mensen die graag een mening willen vanuit de "developer perspective":

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Snoz Lombardo schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:22:
[...]

1,5 wat? Weet je zeker dat je order status niet al Processing of Shipped is?
En heb je niet met PayPal betaald? Die wordt volgens mij wel direct helemaal afgeschreven en als je je CC aan PayPal hebt gekoppeld zou dat het kunnen verklaren.
1,5 week :+ en idd de CC zit aan het Paypal account gekoppeld waar ik mee betaald heb dus dat zal het zijn. Bestel ik op dezelfde manier bv. een spel bij Zavvi dan wordt er nog niks afgeschreven. Maakt verder niet uit, maar het viel me ineens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Laatst online: 03-04 10:06
stimmits schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:32:
Gisteren met twee collega's naar de IFA beurs in Berlijn geweest. Een korte review gemaakt van de Gear VR voor de mensen die graag een mening willen vanuit de "developer perspective":

[video]
Altijd leuk om weer van jullie te horen!

toevallig nog een beta tester nodig voor die nieuwe awesome rollercoaster die je aan het maken bent? :)

"schiet maar wat in het rond" hopende voor een info lek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Haha ja ik heb vanochtend helix gedownload, gaan jullie nog andere games van dk1 naar dk2 porten? ze zijn erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
Flghter1982 schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:40:
[...]

Altijd leuk om weer van jullie te horen!

toevallig nog een beta tester nodig voor die nieuwe awesome rollercoaster die je aan het maken bent? :)

"schiet maar wat in het rond" hopende voor een info lek :P
pascalboy schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:41:
Haha ja ik heb vanochtend helix gedownload, gaan jullie nog andere games van dk1 naar dk2 porten? ze zijn erg goed.
Er komen heel wat nieuwe experiences aan, helaas kan ik er niet meer over vertellen. Wel kan ik zeggen dat bestaande experiences omgezet zullen worden naar DK2. Naar vermoeden nog voor onze trip naar Oculus Connect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
http://www.microsoftvirtu...ty-for-windows-jump-start

Voor de mensen die wat willen leren over unity kan dit meschien wat interesant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Gisteren dan ook mijn DK2 opgehaald. Enige wat ik tot nu toe gespeeld hebt is Elite Dangerous.

De resolutie is een stuk lager dan ik persoonlijk had verwacht en doet me denken aan de 300x200 tijden. De tekst is leesbaar maar erg onscherp, vooral in de verte is de tekst van planeten ect zeer lastig te lezen. Vraag me af hoe dit spel er me de DK1 uit had moeten zien. Zijn er nog truckjes om het beeld te verbeteren? Draai op 1920x1080.

Hhet effect is precies wat ik ervan verwacht had. Heb echt in een deuk gelegen toen ik naar beneden keek en me pilot body zag, helemaal mooi was toen ik achter me keek en dit ook erg realistische was. Echt balen van die resolutie wat het echt verpest anders had ik me vandaag al ziek gemeld. Man wat zijn die space battles ineens vet, ik kan elite dangerous niet meer spelen nu zonder rift.

Al met al, 4k scherm erin. Zorgen dat je niet altijd 75 fps hoeft te halen (man wat wordt je ziek anders) en klaar is kees :D

Edit: rift dk2 staat ook te koop ivm te lage resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
evilpin0 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:23:
Edit: rift dk2 staat ook te koop ivm te lage resolutie.
Mensen het is een Dev kit. Laat duidelijk zijn dat de resolutie nog niet je van het is, als je een af product verwacht moet je het niet kopen of eerst even ergens een dk2 testen.

Elite en dangerous is niet de beste game om je rift mee te gebruiken. Het is super gaaf maar heeft heel veel last van black smear en je bent vaak opzoek naar kleine dingen, (bijv een klein ruimteschip) en daar is de dk2 nog niet goed in.
Pagina: 1 ... 15 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.