Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Welke spellen raad je dan wel aan? Volgens mij is elite juist de leukste game om te spelen ermee op het moment :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 16:11
LFS met stuurtje werkt erg goed en heeft veel minder problemen met de resolutie.

DCS world is een leuke game om lekker rustig te vliegen (alleen met Nvidia kaarten).

War Thunder werkt nu ook best wel goed met de dk2.

World of diving en ocean rift, ontspannen duiken!

vanguard V werkt erg goed en heeft geen problemen met de resolutie (demo).

Titans of space is erg goed om een keer door te lopen (demo).

Zelf vind ik skyrim met de nieuwe vorpX ook zeker een aanrader maar dan heb je wel een erg zware videokaart nodig!

Tot slot speel ik ook regelmatig pCars maar daar moet je ooit voor gebacked hebben en dat heb ik gelukkig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:48
Of nog beter: HL2 en TF2 ondersteunen DK1 fantastisch (en volgens mij werkt DK2 ook al via de beta opt-in, check ff de developer forums voor een how-to).

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

BaT schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:35:
Of nog beter: HL2 en TF2 ondersteunen DK1 fantastisch (en volgens mij werkt DK2 ook al via de beta opt-in, check ff de developer forums voor een how-to).
Ze ondersteunen het ja, maar "fantastisch" zou ik het niet noemen.
Als TF2 liefhebber heb ik een halfuurtje TF2 geprobeerd met de rift, en terwijl het er leuk uitziet (vooral de schaal van je teamleaden, de Heavy ziet er echt groot uit) is het praktisch onspeelbaar. Mikken is heel lastig, strafejumpen is onmogelijk, rocketjumpen is onmogelijk, er is geen manier om snel achter je te kijken (tenzij je voortdurend je hoofd naar achter wil zwiepen) en spelen met de snelle Scout is over de hele lijn een drama.
Voor competitieve shooters werkt het eenvoudigweg niet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:28
Durft iemand een indicatie te geven wat voor videokaart je minimaal nodig hebt om bijvoorbeeld de Helix achtbaan vloeiend op de DK2 te draaien?
Een i5-3570 met onboard Intel HD4000 heeft er in ieder geval moeite mee om boven de 30fps te blijven met alles op low.

Om fatsoenlijk te gamen wordt als uiterst minimum een GTX770 geadviseerd. Maar ik neem aan dat de demo's met flink minder af kunnen. Het gaat slechts om een test-opstelling waar niet mee gegamed wordt, maar waar de demo's wel tot hun recht moeten komen om een leuke indruk te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 15:49
frickY schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 15:36:
Durft iemand een indicatie te geven wat voor videokaart je minimaal nodig hebt om bijvoorbeeld de Helix achtbaan vloeiend op de DK2 te draaien?
Een i5-3570 met onboard Intel HD4000 heeft er in ieder geval moeite mee om boven de 30fps te blijven met alles op low.

Om fatsoenlijk te gamen wordt als uiterst minimum een GTX770 geadviseerd. Maar ik neem aan dat de demo's met flink minder af kunnen. Het gaat slechts om een test-opstelling waar niet mee gegamed wordt, maar waar de demo's wel tot hun recht moeten komen om een leuke indruk te geven.
Helix is nogal zwaar (wij hebben hem gemaakt dus kan dat gerust zeggen) en niet geheel resource friendly. Helaas had de opdrachtgeven wat hogere eisen voor wat betreft de graphics. Voor bijvoorbeeld Lava Inc. hoef je veel minder power in huis te hebben. Er zijn mensen op reddit die zeggen met een MacBook Pro van 2010 Lava Inc. vloeiend speelbaar te hebben gekregen.

Op het werk gebruiken we workstations met een GTX 570. Aangezien we Helix daarop hebben afgesteld zul je daarmee een goede kaart in handen hebben. Ik heb in ieder geval geen demo gehad die slecht liep op deze kaart (op Senza Peso na...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Lava weigert helaas, net als veel andere demo's, nog dienst. Ik verdenk de Intel-drivers.
De GTX570 is nieuw niet meer goed leverbaar, maar dan heb ik een beeld welke kan ik op moet zoeken, daarvoor dank :)

• evilpin0
Mijn rift dk2 inmiddels alweer van de hand gedaan. Racen spelen h(LFS en asseto) helaas niet aan de praat gekregen. Elite dangerous wel een aantal uren gespeeld. Super vet natuurlijk maar moet alles wel op low zetten op mijn 290 (flink overgelocked) om geen fps drops onder de 75 te krijgen, en dan gebeurd het zelfs nog wel eens dat die onder 75 duikt en je binnen no time kotst misselijk wordt.

Geweldige ervaringen verder, maar om het serieus te gebruiken in bv Elite Dangerous moet het scherm gewoon 4K zijn, op zijn minst. Helaas bestaat er geen enkele videokaart voor consumenten die 4k @ 75/90hz gaat trekken, ook niet over een jaar. Grappig dat de pc technologie amper voldoet nu in het aansturen van een rift dk2, om serieus te gamen met de reso 2x zo hoog, maar de pc worden echt niet 2x zo snel binnen een (of 2) jaar.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

John Carmack is bezig met Asynchronous Timewarp in de Oculus Rift SDK te krijgen. Het wordt al toegepast in de aangekondigde Samsung bril en zorgt ervoor dat de reactiesnelheid volledig losstaat van je framerate, waardoor je niet misselijk wordt wanneer je VR toepassing een paar frames mist: Aan de hand van de input van de Rift wordt er translation toegepast op de huidige frame totdat de nieuwe frame binnenkomt. Extreme framedrops kunnen artefacten veroorzaken, maar het is beter dan misselijk worden.

Daarmee wordt ook de 75 fps vereiste overboord gegooid. In theorie kan je zo gamen aan 1 fps, maar dan zou het zijn als kijken naar een diashow waarbij je je hoofd vrij kan rondbewegen, met zwart beeld buiten de originele frame :)

[ Voor 29% gewijzigd door boe2 op 11-09-2014 14:44 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• evilpin0
Die John Carmack gaat nog eens een nobel prijs krijgen voor great gaming!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
evilpin0 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:06:
Mijn rift dk2 inmiddels alweer van de hand gedaan. Racen spelen h(LFS en asseto) helaas niet aan de praat gekregen. Elite dangerous wel een aantal uren gespeeld. Super vet natuurlijk maar moet alles wel op low zetten op mijn 290 (flink overgelocked) om geen fps drops onder de 75 te krijgen, en dan gebeurd het zelfs nog wel eens dat die onder 75 duikt en je binnen no time kotst misselijk wordt.

Geweldige ervaringen verder, maar om het serieus te gebruiken in bv Elite Dangerous moet het scherm gewoon 4K zijn, op zijn minst. Helaas bestaat er geen enkele videokaart voor consumenten die 4k @ 75/90hz gaat trekken, ook niet over een jaar. Grappig dat de pc technologie amper voldoet nu in het aansturen van een rift dk2, om serieus te gamen met de reso 2x zo hoog, maar de pc worden echt niet 2x zo snel binnen een (of 2) jaar.
Uit hoe je erover schrijft haal ik dat je vooral vanuit een consument denkt en doet. Op zich prima, maar dat is nou net niet waar de DK2 voor bedoelt is.

Elite is zelf nog een beta spel en goeie Rift ondersteuning heeft het nog niet. Er is ook nog niets gerecompiled naar de laatste SDK 0.4.2.
Uiteraard is spelen onder 75fps niet te doen, maar waarom niet even wachten op de nieuwe Beta van Elite en nieuwe SDK's?

De mensen van Assetto (ook nog Beta) hebben net vorige week ofzo hun DK2 gekregen en ook zei moeten dus nog even aan de slag om de Rift goed te ondersteunen (recompilen moet ook nog gebeuren).

Waarom je LFS niet aan de praat krijgt begrijp ik niet want dat werkt juist erg goed en makkelijk.

Heb je uberhaubt gezocht op forums om het in ieder geval zo goed mogelijk aan de praat te krijgen?
Aan de DK2 SDK wordt nog flink gesleuteld en voor de CV1 zullen ze ook van alles proberen te ontwikkelen dat je er juist niet een super dure pc voor nodig hebt.
Niet alleen videokaarten moeten (en worden) beter, maar de code/drivers van de Rift ook. Het werkt dus naar elkaar toe. DK2 zoals die nu is is niet het eind product.

Maargoed hopelijk is de nieuwe eigenaar er blijer mee :).

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

PuckStar schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:29:
[...]

Uit hoe je erover schrijft haal ik dat je vooral vanuit een consument denkt en doet. Op zich prima, maar dat is nou net niet waar de DK2 voor bedoelt is.
Neemt niet weg dat evilpin0 zijn commentaar ook relevant is als feedback naar Oculus toe. Hij is niet de enige die deze klachten uit en hopelijk resulteert het in een eindproduct waarmee we allemaal blij zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 08:29

TNJ

Frugalite

Eerste Rift CV beta's al in April? :
http://www.techradar.com/...ta-by-summer-2015-1265010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

3 seconden de DK1 in EditieNL. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 21:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:27
Lijkt op geruchten aangezien er geen bron wordt gegeven. Echter wordt het ook niet ontkracht door Oculus. Ik hoop dat er op zijn minst eens een release date bekend wordt gemaakt op oculus connect dit weekend. Want als dit gerucht waar is kan ik net zo goed de DK2 die ik besteld heb (levertijd ergens in oktober) cancellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 00:13

FlyEragon

Alien Monkeys

evilpin0 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:06:
Helaas bestaat er geen enkele videokaart voor consumenten die 4k @ 75/90hz gaat trekken, ook niet over een jaar. Grappig dat de pc technologie amper voldoet nu in het aansturen van een rift dk2, om serieus te gamen met de reso 2x zo hoog, maar de pc worden echt niet 2x zo snel binnen een (of 2) jaar.
De spellen van nu worden gemaakt met de gedachte ongeveer 30fps en maximaal Full HD resolutie. Als spellen dedicated voor de rift gemaakt kan worden kunnen ze gerust een grafisch tandje terugschroeven om wel de performance te halen. Dus eigenlijk kwa graphics iets terug in de tijd. Wat ook niet perse hoeft, want voor sommige games heb je niet zoveel brute kracht nodig. Iets als Doom 3 niveau zou volgens mij op 4K goed speelbaar zijn met de huidige midrange kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:38
Is er geen truukje toe te passen waarbij het center een hoge pixeldichtheid krijgt en de randen wat minder? Ram er dan een hoog resolutie schermpje in, en alles wat buiten het centrum ligt doe je dan 4 fysieke pixels met 1 keer een aansturing. Blokjes worden dan 2 keer zo groot maar omdat het in de hoeken is merk je er minder van?

Of zou dat niet werken?

Bedenk mij net dat het oog dan ook moet worden gevolgd, het verschilt natuurlijk waar je steeds naar kijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

warcow schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:16:
Bedenk mij net dat het oog dan ook moet worden gevolgd, het verschilt natuurlijk waar je steeds naar kijkt...
Dat is ook een punt waar vast onderzoek naar gedaan wordt.

Eye tracking is te gebruiken als spel element, maar ook voor het corrigeren van optische vervormingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:35
Ben benieuwd! maar hoe moet je dat kijken?

Zag geen linkje of wat dan ook in dat nieuwsbericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!
warcow schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:16:
Is er geen truukje toe te passen waarbij het center een hoge pixeldichtheid krijgt en de randen wat minder? Ram er dan een hoog resolutie schermpje in, en alles wat buiten het centrum ligt doe je dan 4 fysieke pixels
Dit is precies wat de Rift al doet, al is het meer een bijwerking van de lensvervorming dan een absoluut bedoeld effect. Maar de grootste pixeldichtheid zit inderdaad in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Iemand al meer nieuws, valt weinig over te lezen bij de NOS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
GekkePrutser schreef op maandag 15 september 2014 @ 23:59:
[...]

Dit is precies wat de Rift al doet, al is het meer een bijwerking van de lensvervorming dan een absoluut bedoeld effect. Maar de grootste pixeldichtheid zit inderdaad in het midden.
Andersom toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Er wordt vanmiddag een link gepost op het nos blog btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou ook reddit in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:50
De pixeldichtheid van het beeld dat je ziet, is wel degelijk hoger in het midden dan aan de randen. De vervorming die wordt uitgevoerd is een "barrel distortion". Hierbij wordt het beeld aan de zijkanten verkleind en neemt het beeld in het midden meer pixels in. Een object in het centrum van het beeld neemt dus meer pixels in t.o.v. hetzelfde object aan de zijkant, maar uiteindelijk wordt het even groot weergegeven (dus een object dat centraal in beeld staat, heeft een hogere pixeldichtheid).

Ik vrees wel dat dit (positief) effect niet te extreem kan worden doorgevoerd (bijvoorbeeld door lenzen die nog meer vervormen). Want met een sterkere vervorming neemt ook de chromatische aberratie toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:35
Zoals het er nu naar uit ziet moet je een Mac pc hebben om de troonrede te bekijken icm de Rift. :/

Edit: heb wel toegang tot de stream in VR Player http://vrplayer.codeplex.com/

Dit is de url van de stream: http://sv1-lh.akamaihd.ne..._2014_1@19967/master.m3u8

Alleen geen idee welke instellingen ik moet hebben zodat de stream goed weergegeven wordt.

[ Voor 60% gewijzigd door Janus Bier op 16-09-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
De stream kan je overal in draaien maar zonder mac nog geen headtracking, echt weer een reden waarom ik mac haad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 08:46
pascalboy schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:03:
De stream kan je overal in draaien maar zonder mac nog geen headtracking, echt weer een reden waarom ik mac haad..
Waarom moet je daar Macs voor haten? (btw, 'haat' i.p.v. 'haad'). Het is gewoon een rare keuze van de NOS en/of Yellowbird om het via die weg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
omdat je gewoon verplicht wordt om een mac in huis te nemen, zelfs door de overheid. en ik Haat grammar nazi's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
pascalboy schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:17:
omdat je gewoon verplicht wordt om een mac in huis te nemen, zelfs door de overheid. en ik Haat grammar nazi's.....
Niet grammar, maar spelling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
pascalboy schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:17:
Nogmaals, dat ligt dan toch aan de NOS/Yellowbird? Wat kan Apple daar aan doen?

Tip van iemand op NOS weblog (geen idee of het werkt):
Voor Windows gebruikt vr-player+VLC met settings: media>format=mono.
media>projection=cylinder
device>layout=sidebyside
Hm, en reactie van iemand van NOS:
Alleen de Livestream is via Apple, on-demand zal deze wel beschikbaar zijn via Windows. De on-demand stream zal deze week beschikbaar zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Snoz Lombardo op 16-09-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
Dionos schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:27:
[...]

De pixeldichtheid van het beeld dat je ziet, is wel degelijk hoger in het midden dan aan de randen. De vervorming die wordt uitgevoerd is een "barrel distortion". Hierbij wordt het beeld aan de zijkanten verkleind en neemt het beeld in het midden meer pixels in. Een object in het centrum van het beeld neemt dus meer pixels in t.o.v. hetzelfde object aan de zijkant, maar uiteindelijk wordt het even groot weergegeven (dus een object dat centraal in beeld staat, heeft een hogere pixeldichtheid).

Ik vrees wel dat dit (positief) effect niet te extreem kan worden doorgevoerd (bijvoorbeeld door lenzen die nog meer vervormen). Want met een sterkere vervorming neemt ook de chromatische aberratie toe.
Je hebt gelijk! Bedankt voor de duidelijke uitleg :)

Voor de mensen die onze trip naar LA voor Oculus Connect willen volgen: Vandaag ons internationale brand gereleased The Virtual Dutch Men (Nederland even goed op de kaart zetten in de VR scene). Via de Twitter of Facebook zullen we verslag doen :) Vertrekken morgen nacht!

• evilpin0
Iemand dit al gezien? https://www.kickstarter.c...atured-virtual-reality-he

Wat is nou het voordeel dat deze heeft over de rift dk2?

• Snoz Lombardo
evilpin0 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 08:34:

Volgens de Kickstarter pagina, dit:
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/002/592/339/f8362d045fb485ce8d392db24decb009_large.jpg?1410878256

Vooral positional tracking onboard klinkt interessant, en ook support voor consoles en mobiele devices. Maar het zal uit de praktijk moeten blijken of dit inderdaad zo mooi is.

• evilpin0
Is hier meteen in de hardware gefixed dat je niet misselijk wordt als de framerate onder de 75 komt?

• TNJ

TNJ

Frugalite

Specs zijn een beetje "meh", omdat dit produkt niet met de DK2 maar met de CV1 zal moeten concureren. Daarvan weten we dat het minimaal 1440p heeft. Een audio-jack is leuk, maar als je zelf al een goeie headset bezit...

Maar leuk om meer concurentie op de VR markt te zien.

Verwijderd

TNJ schreef op woensdag 17 september 2014 @ 09:23:
Specs zijn een beetje "meh", omdat dit produkt niet met de DK2 maar met de CV1 zal moeten concureren. Daarvan weten we dat het minimaal 1440p heeft. Een audio-jack is leuk, maar als je zelf al een goeie headset bezit...

Maar leuk om meer concurentie op de VR markt te zien.
Dan sluit je die aan op de jack?? Snap je punt niet.

• evilpin0
Weet niet of de pixel arrangement en sub pixels veel invloed heeft op de beeld kwaliteit?

Vraag me serieus af of 1440p genoeg is voor de cv1.

• CILLER
De previews op tweakers van de samsung oplossing laten eigenlijk al weten dat maar "1440p" niet voldoende is!
video: Samsung Gear VR

Hopelijk heeft oculus een verassing voor ons in petto ;)

Verwijderd

Ze zouden toch een veel hogere resolutie scherm kunnen gebruiken en dan wel renderen op een lage resolutie.
Zodat iig het screendooreffect weg is... Of ben ik nou gek

• evilpin0
Upscaling lijkt mij idd een prima oplossing totdat pc's snel genoeg zijn. Maar vraag me af of 4K dan wel voldoende is als je bij 1440p nog steeds pixels kan tellen.

• TNJ

TNJ

Frugalite

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 09:27:
[...]

Dan sluit je die aan op de jack?? Snap je punt niet.
Nee, dan kies ik de jack die de beste kwaliteit levert, wat in mijn geval mijn soundcard is (en ook bij de meeste mensen het geval zal zijn).

Verwijderd

Als jou dat prettiger lijkt... Persoonlijk zou ik gaan voor de jack op de bril zelf ivm kabels. Betwijfel zelf of de audiokwaliteit daar drastisch lager is als op jouw "goeie" (wat is goed tegenwoordig, volgens mij zijn de onboard geluidschips ook al goed genoeg) geluidskaart.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

evilpin0 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 08:34:

Dat zijn dezelfde mensen die 6 maangen geleden vlak na de facebook aankondiging hun reveal maakten met de bewering dat ze hier al 8 jaar mee bezig zijn hoewel er al snel bewijs opdook dat het letterlijk een lege schelp was totdat ze besloten op de oculus hype mee te surfen. Tot vandaag de dag hebben ze nog altijd letterlijk -niets- laten zien en hebben ze op kickstarter dezelfde onwaarschijnlijke features gezet die op hun website staan (support voor alle consoles, support in verschillende game-engines, waaronder Havok en CryEngine).
Oculus startte hun kickstarter campagne nadat Carmack persoonlijk het prototype gedemonsteerd had aan de pers. Deze jongens hebben helemaal niets om te tonen, buiten wat vreemde beloftes. Dit zijn met 90% zekerheid bedriegers.

[ Voor 9% gewijzigd door boe2 op 17-09-2014 11:01 ]

• evilpin0
Vond het al sterk dat die alle side by side games kan afspelen in VR.

• CILLER
evilpin0 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:30:
Vond het al sterk dat die alle side by side games kan afspelen in VR.
Ze hebben colgens mij meer een big screen mode idee dan echt een goede VR implementatie :S

Anders kunnen ze niet al die games ondersteunen.

• pascalboy
Leap motion ergens goedkoop op de kop getikt, nu hopen dat het makkelijk te inplanteren valt in iets met unity.. totaal geen ervaring met een leap motion :p

• CILLER
http://www.roadtovr.com/v...are-acceleration-details/
Dit verklaard redelijk hoe ze om kunnen gaan met bestaande hardware die 3d kan leveren.

Als dit ding ook timewarp doet dan kan het wel eens bruikbaar blijken.

Als je dit combineerd met input emulatie heb je VR. (alleen hoe ze die iput netjes 1:1 krijgen is mij een raadsel)

[ Voor 20% gewijzigd door CILLER op 18-09-2014 09:07 ]

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-10 09:22

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

• frickY
pascalboy schreef op woensdag 17 september 2014 @ 21:31:
Leap motion ergens goedkoop op de kop getikt, nu hopen dat het makkelijk te inplanteren valt in iets met unity.. totaal geen ervaring met een leap motion :p
Een leap motion op je rift.. dat ik daar niet aan gedacht heb :~

Afbeeldingslocatie: https://leapmotion-leapdev-production.s3.amazonaws.com/uploads/library/detail_image/fd109429-f3db-43b0-a4b4-b87fabadd989.gif

Morgen even een bracket printen

[ Voor 53% gewijzigd door frickY op 18-09-2014 14:30 ]

• pascalboy
Verkoop je ze :~ ze zijn veel te duur bij leap motion zelf :p

• frickY
Dat was niet mijn intentie. Maar op http://www.3dhubs.com/ kun je iemand bij je in de buurt vinden die dat wel heeft.
Gelinkt model moet je overigens nog zelf aan elkaar lijmen, wellicht zijn er 'mooiere' versies. Heb nog niet verder gekeken.

[ Voor 15% gewijzigd door frickY op 18-09-2014 16:20 ]

• pascalboy
beetje offtopic, hoe duur is het ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nisei
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-08 17:36
Wat is dat voor idioterie op Marktplaats momenteel? Mensen die €500 voor een gebruikte DK2 vragen en ze verkopen nog ook! Voor €380 heb je een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nisei schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:49:
Wat is dat voor idioterie op Marktplaats momenteel? Mensen die €500 voor een gebruikte DK2 vragen en ze verkopen nog ook! Voor €380 heb je een nieuwe.
Maar niet morgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:56

Scrummie

Think different

Nisei schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:49:
Dat is geen idioterie hoor. Kwestie van vraag/aanbod en hetzelfde zag je, erger nog, bij de DK1.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
En het werkt, jij ging ook zoeken op marktplaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Maar de kopers verliezen toch alle mogelijke support? Of was dat alleen voor de (doorver)kopers in China?

[EDIT]

Tactical Haptics gaat ook naar Oculus Connect:

In de kickstarter mail stond:
Hello Reactive Grip backers,
After a long silence, we wanted to let you all know that we're still working away to bring the best haptic feedback to VR.
We've refined our device design to improve device ergonomics and durability and we've been working on our SDK and getting feedback from our partners.
We'll also be at Oculus Connect this weekend and showing off our latest devices and SDK demos. Drop by and see us in the "demo lounge" if you'll be attending.
We hope to have more good news to share in the coming weeks.

[ Voor 75% gewijzigd door TNJ op 19-09-2014 14:39 . Reden: nieuws ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
De oculus rift heeft toch al geen garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

pascalboy schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:56:
De oculus rift heeft toch al geen garantie?
Wie heeft jou dat wijsgemaakt? O.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
9.2 THE PRODUCT IS PROVIDED WITHOUT ANY WARRANTIES OR SUPPORT OF ANY KIND,

Letterlijke citaat van de terms of sale.

Ja ik lees die dingen :p http://www.oculus.com/terms-of-sale/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Geloof ik meteen. In jouw link staat in deel 6 de volledige RMA procedure uitgelegd...

dat los van het feit dat zo'n garantie gewoon wettelijk verplicht is.

[ Voor 43% gewijzigd door boe2 op 19-09-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
het gebruik van het product en de kwaliteit en prestaties van het product en de volledige kosten van alle noodzakelijk onderhoud, reparatie of correctie staat in uw eigen kosten..

Dus dit noem jij garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik zou mijn vorige post gewoon kunnen herhalen, maar ik vermoed dat ik daar weinig mee ga bereiken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-10 12:25
Wettelijk verplicht in de EU.. Maar je importeert dit ding uit de US dus dat gaat niet op. Het lijkt erop alsof de RMA procedure vnl. voor DOA gevallen is. En dat pascalboy wel degelijk gelijk heeft dat jezelf opdraait voor de kosten als bijvoorbeeld het schermpje kapot gaat na een paar maanden.
Ik kan me daarnaast voorstellen dat dit is toegevoegd zodat ze zich in kunnen dekken en dat je er bij een werkelijk defect wel uit komt met Oculus support.
Ze kunnen ook moeilijk garantie geven op een product wat zo sterk aan verandering onderhevig is. De DK2 is volledig anders dan de DK1 en de CV wordt waarschijnlijk weer volledig anders dan de DK2. Het is een beta/devkit en als je zo'n ding bestelt moet je dus akkoord gaan met de beperkingen die daar mee gemoeid zijn.

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roxsman schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 16:54:
Wettelijk verplicht in de EU.. Maar je importeert dit ding uit de US dus dat gaat niet op.
Maar ze verzenden hem uit Engeland toch? Dan wordt hij dus geleverd vanuit de EU, maakt dat het niet een ander verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Ja dat is waar, Ik weet niet hoe het zit, maar bij het kopen ga je hier al mee akkoord dat je geen garantie hebt. Ik wist dit ook al, en het maakt me niet uit. Als het scherm kapot gaat koop je gewoon een nieuw note 3 schem ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
Wordt de DK2 ook vanuit de UK verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
Roxsman schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 17:51:
Wordt de DK2 ook vanuit de UK verstuurd?
Ja. Voor heel europa.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
ok, dus de prijs die je betaalt bij Oculus is dus echt de prijs. Komt geen invoer/btw op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-92RdVoPHJMg/U_jKA8mR4LI/AAAAAAAABXg/0uUYIuVo6Jg/w647-h865-no/5b8da8c221c702d26500bedde1141dee.png
Dit betaal je niks meer niks minder.. (is al van een oude post van mij)

• TNJ

TNJ

Frugalite

Update van Sixense :
Hi everyone. We expect to have a shipping update next week. We’re waiting for some information from our suppliers, which should come soon. Thanks for everyone’s patience.

• Roxsman
Hmmm.. bijna 400 om weer tijdje vooruit te kunnen is wel een beetje gortig als non-dev :) Heb de devkit 1 al..
Maar misschien is dat hier wel anders op te lossen. Is er iemand in omg Arnhem die een DK2 heeft maar geen FF stuur en Razer Hydra? Want die laatste 2 heb ik dan wel weer.. Misschien kunnen we een "om en om"-uitleen projectje opstarten :)

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 08:06
Ik heb mijn rift nu heel even en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben _/-\o_ . Het is af en toe wel even puzzelen om de goede instellingen te vinden.

Ik heb gemerkt dat het zaak is om games/demo's op 75 fps te laten draaien. Dat is ook het aantal hertz van de bril.
Daarvoor moet je rift als primary monitor ingesteld staan. Anders is je normale scherm (60 Hz) dominant en draaien games vaak met maximaal 60 fps en krijg je (door het low persistence scherm) last van jutter. Vsync is dus belangrijk!
Het probleem is alleen dat je als je rift primary draait, het praktisch onmogelijk is om je computer te bedienen.

Om alle nieuwe rift users een beetje op weg te helpen, maar ook omdat ik graag hoor hoe anderen het doen, hierbij mijn werkwijze:

1. Rift op Extend Desktop (Direct werkt (nog bijna) nooit).
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/ridtow.png

2. Rift op portrait
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/164h1h.png

3. Gebruik deze launcher van Bilago. Hiermee kun je demo's primary op je rift laten draaien. Nadat je de demo afsluit herstelt de launcher de oude situatie. (niet de 'Direct to rift' exe gebruiken in de launcher).
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2wco2t2.png

Aanvullende tips:
- De lenzen krassen heel snel. Ook met gebruik van het bijgeleverde doekje. Ik heb screenprotectors uitgeknipt en er op geplakt. Werkt uitstekend. Door de bolle vorm plakken ze wel wat lastig. Ik heb de lenzen er daarom uitgehaald, protector geplakt en er een nacht een pak meel op gelegd. :7
- Mocht er in windows toch een venster op het verkeerde beeld (rift) blijven staan, en kun je er niet meer ' bij': Selecteer programma. Windowstoets+shift+pijl om van beeldscherm te switchen.
- hier zijn games/demo's te vinden:
https://developer.oculusvr.com/forums/viewforum.php?f=42
http://www.reddit.com/r/oculus/
https://share.oculusvr.com/
http://www.theriftarcade....for-your-oculus-rift-dk2/

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/892edcedf2ade71fbe99b78c7ba62ed7/200789915/oculus-rift-crescent-bay+%281%29.jpg

Dit is de nieuwe; maar waarom ze nu ingebouwde speakers hebben? Ik kies liever zelf mijn headset.

Je kunt ze verwijderen, maar steek dat geld liever in de Oculus zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door Roamor op 20-09-2014 19:53 ]

En Oculus heeft een nieuw prototype... damn, I wish I could have gone to Oculus Connect O:) .

http://www.roadtovr.com/o...-bay-looks-like-breaking/
Cool, helaas staat er niets over bestellen? Ik hoop dat ze deze ook gaan verkopen (DK3?). Ik hoop dat ze nu van dat pentile display zijn afgestapt en weer voor een echt RGB display gaan. Helaas zijn de specs nogal schaars :-( Ook op hun eigen blog. Zelfs de resolutie wordt niet genoemd.

Edit: Trouwens, Oculus werkt vanaf nu ook met de gratis versie van Unity! Dat is echt een grote aankondiging voor onafhankelijke game devs! En voor de gebruikers natuurlijk ook want die knnen genieten van wat er allemaal gemaakt gaat worden.

[ Voor 26% gewijzigd door GekkePrutser op 20-09-2014 22:07 ]

• pascalboy
Het mooiste vind ik dat deze(nu nog) vlak is aan de voorkant, dat bied weer extra extensie mogelijk heden aan in vergelijking wat je nu hebt. Verder is 360 graden erg gaaf, en natuurlijk de resolutie, al zal deze de komende jaren nog niet goed henoeg zijn al stoppen ze er iet boven 4K in. Verder het suround... Waarom waarom? iets wat wel nodig is maar doe het dan goed, heb nu het gevoel dat ziekenhuis koptelefoons nog beter eruit zien...

als je goed kijkt, zit er nu bij de neus ook een zacht schuimpje of niet? Is daar al iets meer over bekend?
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/1c8785d12c5e038e9da197daffc3c516.png

[ Voor 17% gewijzigd door pascalboy op 20-09-2014 21:01 ]

• TNJ

TNJ

Frugalite

De lenzen zijn ook groter, volgens mij.

Dit leest ook lekker weg: I Tried The New Oculus Rift, And It Blew Me Away All Over Again

• Nisei
pascalboy schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:08:
En het werkt, jij ging ook zoeken op marktplaats ;)
Ja, omdat ik hoopte voor een redelijke prijs een tweedehands over te kunnen nemen. Niet omdat ik van plan was iemand €120 winst te gaan bezorgen.

• Nisei
Het zou mooi zijn als Oculus 2 eigenschappen van de Totem headset zou overnemen: onboard lens distortion compensation en natuurlijk de onboard camera's.
Geniaal concept!
https://www.kickstarter.c...-reality-he?ref=discovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kwam net dit filmpje tegen van The Virtual Dutchmen (stimmits zit er ook in geloof ik?) over hun ervaringen met Crescent Bay.

Ze zeggen dat de resolutie nog veel beter is dan het Note 4 display in het 2560x1440 Samsung Gear VR prototype (4K dachten ze) en dat alles super soepel werkt!

Het klinkt geweldig! Alleen als ik het zo aanhoor denk ik dat de systeemvereisten wel gigantisch gaan zijn (4K vloeiend uit een videokaart krijgen in meer dan 75 fps is niet bepaald binnen het handbereik voor consumenten en zelfs de meeste gamers) dus ik vrees dat dat nog wel even kan duren voor ze een consumentenversie hebben die op gemiddelde hardware werkt. Er zal wel een flinke PC achter hebben gezeten met enkele Titans in SLI?

Ik hoop wel echt dat er een DK3 komt op basis van dit ding. Of een CV1 beta zoals de geruchten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Nisei schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 23:19:
Het zou mooi zijn als Oculus 2 eigenschappen van de Totem headset zou overnemen: onboard lens distortion compensation en natuurlijk de onboard camera's.
Geniaal concept!
https://www.kickstarter.c...-reality-he?ref=discovery
Concepten zijn meestal geniaal, veel mensen hebben er een hard hoofd in dat ze de lens distortion in de headset voor elkaar kunnen krijgen zonder dat dit ten koste gaat van latency. Er is een hands-on demo's geweest met de Totem - en alles wat hem fantastisch moet maken werkt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:48
Ik zit idd samen met Stimmits in LA : heb net ook al gepost op de frontpage - CRESCENT BAY IS THE BOMB - echt goede VR - echte presence : zo goed heb je het nog nooit ervaren!!! Wat leven we in een mooi tijdperk :D

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 09:06

glashio

C64 > AMIGA > PC

Keynote by John Carmack at Oculus Connect 2014

Geniale vent blijft het toch!

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik word steeds enthousiaster met elk nieuw bericht over Oculus en de vooruitgangen die geboekt worden, VR wordt denk ik echt the next big thing :)

Ik zit een beetje met een dilemma: mijn xbox 360 wil ik misschien vervangen voor een next-gen console. Maar ik merk dat ik eigenlijk een beetje uitgekeken ben op het huidige game concept, het kan me niet meer zoveel boeien als vroeger.

Wat ik eigenlijk echt wil is een totaal nieuwe game-ervaring en niet alleen maar iets betere graphics. Ik kan dus nu pakweg 400 euro uitgeven aan een console, of nog even flink doorsparen en straks in één goed keer uitpakken door een complete VR game-pc te kopen. Dat zou echt te gek zijn :9

Stel, de consumenten-versie van de bril komt uit in 2015. Het scherm is dan minimaal 1440p of zelfs 4k. Kun je dan voor een bedrag van pakweg onder de 1000 euro een VR game-pc bouwen (bril inbegrepen) die 4k graphics op 60+ fps kan renderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Kun je dan voor een bedrag van pakweg onder de 1000 euro een VR game-pc bouwen (bril inbegrepen) die 4k graphics op 60+ fps kan renderen?
Heel onwaarschijnlijk, zelfs met SLI opstellingen is het heel zwaar om 4K te renderen, laat staan aan 60/90/120 fps. Waar Carmack veel over gepraat heeft is over het naar beneden krijgen van die requirements dmv onder andere asynchronous timewarp en interlaced video, waardoor je niet een veel krachtigere pc zou nodighebben om in VR te gamen tegenover "gewoon" gamen.

Als je echt een volledig nieuwe pc wil, wacht dan gewoon de volgende Best Buy Guide op tweakers af: Voor minder dan duizend euro bouw je een potige PC die 5 jaar verderkan.

[ Voor 14% gewijzigd door boe2 op 21-09-2014 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
boe2 schreef op zondag 21 september 2014 @ 18:31:
[...]

Heel onwaarschijnlijk, zelfs met SLI opstellingen is het heel zwaar om 4K te renderen, laat staan aan 60/90/120 fps. Waar Carmack veel over gepraat heeft is over het naar beneden krijgen van die requirements dmv onder andere asynchronous timewarp en interlaced video, waardoor je niet een veel krachtigere pc zou nodighebben om in VR te gamen tegenover "gewoon" gamen.

Als je echt een volledig nieuwe pc wil, wacht dan gewoon de volgende Best Buy Guide op tweakers af: Voor minder dan duizend euro bouw je een potige PC die 5 jaar verderkan.
Ik ben nu Carmack's keynote aan het kijken. Wat ik tot zover begreep is dat game content op 60 fps gerenderd moet worden voor een vloeiend beeld zonder haperingen, maar dat de refreshrate van het scherm minimaal 90 en het liefst 120 Hz moet zijn om flikkeringen, tearing, rolling shutter etc. weg te werken. Volgens mij is dat wat hij met de door jouw genoemde technieken wil bereiken, corrigeer me als ik het bij het verkeerde eind heb.

Maar inderdaad wat je zegt: misschien moet ik wel gewoon de keuze maken tussen een next-gen console of zelf een game pc bouwen, en erop vertrouwen dat VR gewoon op laatstgenoemde gaat werken wanneer we de bril kunnen kopen. Keuzes, keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

VR gaat er gewoon op werken, maar men moet rekenen met terugschroeven van de grafische kwaliteit. Zover ik begrepen heb is ook bij VR de GPU de grootste factor die de framerate bepaald. Voor mij zal VR waarschijnlijk zorgen dat ik voor het eerst een CrossFire opstelling in gebruik zal nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Als de VR bril al ~€350 kost houd je nog ~€650 over voor een game pc. Ik denk dat je eerder de €1000 al nodig hebt voor een goede pc die een aantal jaar mee kan (liefst meer), de bril komt daar dan nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:58
Naar aanleiding van het laatste nieuws omtrent de Oculus ben ik toch gaan twijfelen om mijn huidige order te cancelen. naar mijn verwachting krijg ik hem tussen half en eind oktober en als ik het goed begrijp zal er binnen niet al te lange tijd een betere versie beschikbaar zijn om te bestellen.

Het is voor mij geen probleem om wat geld uit te geven aan een gadget waar ik erg nieuwsgierig naar ben, maar niet als er na een paar maanden al een betere versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik zou hem cancelen als je twijfelt. Weet zeker dat je teleur gesteld gaat zijn door de resolutie van dk2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Beakzz schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:16:
... en als ik het goed begrijp zal er binnen niet al te lange tijd een betere versie beschikbaar zijn om te bestellen.

Het is voor mij geen probleem om wat geld uit te geven aan een gadget waar ik erg nieuwsgierig naar ben, maar niet als er na een paar maanden al een betere versie is.
Volgens mij gaat er geen model tussen de DK2 en de CV1 komen hoor. Hooguit een CV1 Beta maar die verwacht ik zeker niet 'binnen een paar maanden'. De Crescent Bay wordt in ieder geval niet verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Crescent Bay in zijn huidige vorm is inderdaad niet voor verkoop bedoeld, maar ze hebben in een van de sessies laten weten dat het niet volledig uitgesloten is dat er nog een devkit zou komen. Wat blijkbaar wel vaststaat is dat ze het scherm in Crescent Bay goed genoeg vinden voor de consumentenversie, maar zonder gekende specs is het raden wat we juist gaan krijgen.

Sowieso, tenzijn je echt voor dat ding aan het ontwikkelen bent: Wacht gewoon op de consumentenversie.

[ Voor 7% gewijzigd door boe2 op 22-09-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ben heel erg benieuwd naar de resolutie van de nieuwe versie, geloof dat ze daar nog niks over gezegd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:49
Misschien een rare vraag, maar als je een 4k display in de rift zou zetten, en je stuurt hem met 1080 aan, dan zou je toch niet de individuele pixels van het scherm zelf moeten zien, alleen is het niet zo scherp als 4k?
Of zie ik dat verkeerd?

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:27
Beakzz schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:16:
Naar aanleiding van het laatste nieuws omtrent de Oculus ben ik toch gaan twijfelen om mijn huidige order te cancelen. naar mijn verwachting krijg ik hem tussen half en eind oktober en als ik het goed begrijp zal er binnen niet al te lange tijd een betere versie beschikbaar zijn om te bestellen.

Ik zit met hetzelfde. Als ik zeker wist dat de CV1 pas eind 2015 uit komt dan was het misschien nog waard om 1 jaar lang met de DK2 te spelen. Echter nu ik het nieuwe prototype gezien heb wacht ik toch liever tot een nieuwe versie uitkomt.

Hopelijk is er iets waar van de geruchten en hebben we rond mei/juni een CV1 beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Standby schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:24:
Misschien een rare vraag, maar als je een 4k display in de rift zou zetten, en je stuurt hem met 1080 aan, dan zou je toch niet de individuele pixels van het scherm zelf moeten zien, alleen is het niet zo scherp als 4k?
Of zie ik dat verkeerd?
Als het goed is moet je dan een waas zien ivp pixels.

Pagina: 1 ... 16 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.