Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 08:29

TNJ

Frugalite

Ook leuk dat iemand een vermoeden uit dat er een 21:9 scherm in zou kunnen zitten, waarop ik al lang in dit draadje op hoopte:

http://www.feelthree.com/...g-new-219-samsung-screen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 16:11
hij heeft een redelijk punt, dat zou ook de asymetrische lenzen logisch maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Ook hier weer de klassieke fout dat 4k zwaar zal zijn om te renderen.

Dit is gewoon niet correct!
Allereerst ligt dat geheel aan je instellingen, wanneer je niet alles op ULTRA zet en eerder op medium, dan zal het makkelijker te renderen zijn, ultra settings zijn namelijk helemaal niet nodig om presence te krijgen, het is perfect mogelijk om met hele simpele graphics presence te krijgen met de rift.
Denk daarbij aan HL2 gelijkwaardige graphics, (bijna 10 jaar oud) op 4k en medium settings, moet makkelijk te doen zijn op de vereiste refreshrates. HL2 is al 1 van de betere VR ervaringen, ondanks de "verouderde" graphics.

Daarnaast als het scherm 4k is betekent dit niet dat je ook percé op 4k moet renderen!
Upscaling is perfect mogelijk. Met 4k voorkom je dan het screendoor effect (mits goede pixeldichtheid), en voorlopig kun je upscalen totdat de hardware 4k aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Refragmental schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:57:

Allereerst ligt dat geheel aan je instellingen, wanneer je niet alles op ULTRA zet en eerder op medium, dan zal het makkelijker te renderen zijn, ultra settings zijn namelijk helemaal niet nodig om presence te krijgen, het is perfect mogelijk om met hele simpele graphics presence te krijgen met de rift.
...
Daarnaast als het scherm 4k is betekent dit niet dat je ook percé op 4k moet renderen!
Upscaling is perfect mogelijk. Met 4k voorkom je dan het screendoor effect (mits goede pixeldichtheid), en voorlopig kun je upscalen totdat de hardware 4k aankan.
Oke dat had ik me nog niet gerealiseerd, goede insteek. Op die manier kun je een VR game pc bouwen en hem net zo duur maken als je zelf wilt, een 4k scherm is an sich geen beperkende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:43

Denk daarbij aan HL2 gelijkwaardige graphics, (bijna 10 jaar oud) op 4k en medium settings, moet makkelijk te doen zijn op de vereiste refreshrates. HL2 is al 1 van de betere VR ervaringen, ondanks de "verouderde" graphics.

Juist ja, dank je wel voor uitleg :)

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Op welke post reageer je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Nouja, het is helemaal geen klassieke fout, 4K is te zwaar om renderen. Je kan upscallen tot je een ons weegt maar je wilt uiteindelijk gewoon 4K renderen, vooral als het beeld op je oog geplakt zit.

Het is echter niet nodig, een youtube 280p filmpje ziet er niet uit een 1080 scherm, maar beter dan op een 280p scherm.

Als je op 1080P de pixels kan tellen op een rift, gaat 1080 er ook niet uitzien als je upscalled! Je gaat dan alleen een waas zien ipv pixels (beter, maar niet goed).

Je gaat sowieso een high end bak beest van een pc nodig hebben om met VR te gamen. En dan niet alleen een dure videokaart, maar ook ram en CPU moeten goed zijn om de frames bij te benen. Op een VR machine zou ik dan ook niks besparen.

[ Voor 13% gewijzigd door evilpin0 op 22-09-2014 16:05 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
TNJ schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:45:
[...]

Op welke post reageer je eigenlijk?
Met name die van Boe waarin gezegd wordt dat zelfs een grote SLI opstelling 4k bijna niet aan kan.

Zelfs een 10 jaar oude GPU zou theoretisch 4k moeten kunnen renderen. (Even overdreven)
Als ik 4k render, en elke pixel is dezelfde kleur blauw zonder fancy dingetjes, gewoon een simpel blauw scherm, dan kost dat bijna geen moeite voor een GPU.
4k is dan ook het probleem niet, het zijn de instellingen die een probleem kunnen geven. Daar moet je dus handig mee om gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
En toch ben ik benieuwd op wat voor hardware die CB demo draaide. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
780ti las ik ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
evilpin0 schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:02:
Nouja, het is helemaal geen klassieke fout, 4K is te zwaar om renderen. Je kan upscallen tot je een ons weegt maar je wilt uiteindelijk gewoon 4K renderen, vooral als het beeld op je oog geplakt zit.

Het is echter niet nodig, een youtube 280p filmpje ziet er niet uit een 1080 scherm, maar beter dan op een 280p scherm.

Als je op 1080P de pixels kan tellen op een rift, gaat 1080 er ook niet zien als je upscalled! Je gaat een dan alleen een waas zien ipv pixels (beter, maar niet goed).

Je gaat sowieso een high end bak beest van een pc nodig hebben om met VR te gamen. En dan niet alleen een dure videokaart, maar ook ram en CPU moeten goed zijn om de frames bij te benen. Op een VR machine zou ik dan ook niks besparen.
Onzin, en GearVR is daar het voorbeeld van, het is een Note4, mobiel platform, heel veel standaard pc's die vele malen beter zijn kwa specs.

Als je super duper photo realistische graphics wilt, ja, dan ga je het moeilijk krijgen met een 500-1000 euro pc. Maar het leuke van VR is, zelfs op verouderde graphics (lees HL2 source engine 10 jaar oud) krijg je presence en een zeer goede ervaring, 1 van de betere VR ervaringen die er op dit moment zijn zelf.

Een goede VR ervaring heeft niks met realistische graphics te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Refragmental schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:02:
[...]
Zelfs een 10 jaar oude GPU zou theoretisch 4k moeten kunnen renderen. (Even overdreven)
Als ik 4k render, en elke pixel is dezelfde kleur blauw zonder fancy dingetjes, gewoon een simpel blauw scherm, dan kost dat bijna geen moeite voor een GPU.
4k is dan ook het probleem niet, het zijn de instellingen die een probleem kunnen geven. Daar moet je dus handig mee om gaan.
Ehm ja, maar als je elke pixel blauw gaat maken dan heeft het ook niet zo veel zin om er 8 miljoen van te hebben ;)

Juist bij zulke hoge resoluties is het ook belangrijk om die pixels goed te benutten met veel polygonen en zware textures. Anders zit je alsnog minecraft te kijken in 4K :)

Ik las trouwens ergens (sorry ik weet niet meer waar) dat het in de Crescent Bay niet om een 4K scherm ging maar meer in de buurt van 1440p. En dat ze speciale (niet-ronde) lenzen hebben gebruikt die het panel veel efficienter gebruiken (dus niet de hoeken totaal niet laten zien zoals bij DK1 en DK2). Waardoor de effectieve resolutie veel hoger is geworden.

Ik weet niet of dit echt zo is, maar als dat het geval is dan zou het wel heel positief zijn voor de draaibaarheid op consumenten PC's.

[ Voor 0% gewijzigd door GekkePrutser op 22-09-2014 16:52 . Reden: 4k is 8 miljoen pixels, niet 4 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Refragmental schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:09:
[...]

Onzin, en GearVR is daar het voorbeeld van, het is een Note4, mobiel platform, heel veel standaard pc's die vele malen beter zijn kwa specs.

Als je super duper photo realistische graphics wilt, ja, dan ga je het moeilijk krijgen met een 500-1000 euro pc. Maar het leuke van VR is, zelfs op verouderde graphics (lees HL2 source engine 10 jaar oud) krijg je presence en een zeer goede ervaring, 1 van de betere VR ervaringen die er op dit moment zijn zelf.

Een goede VR ervaring heeft niks met realistische graphics te maken.
Tuurlijk wel om virtuele realiteit te bereiken moet de graphics inclusief belichting ook als echt overkomen.Wat je nu ervaart is niet meer dan ineens diepte waar te nemen in een spel.

Kijk naar ambient occlusion, een techniek waarvan als je die aanzet in veel games en dan vooral in scenes met veel licht inval, een veel realistische gevoel van de scene geven.

Maargoed realiteit is niet meer dan wat je zelf ervaart, als je zelfs met simpele graphics in een spel kan worden gezogen dan mag je daar blij mee zijn :) Maar ik weet zeker dat je na 5x in de achtbaan het ook wel gehad hebt.

Ik ervaar nu pas dat ik bij games een realistische gevoel hebt, bv bf4 op ultra geeft in veel scenes een realistische gevoel, door de graphics. Maar denk dat we nu blij moeten zijn met wat krijgen en dat realistische graphics + VR nog even toekomst muziek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
GekkePrutser schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:14:
[...]

Ehm ja, maar als je elke pixel blauw gaat maken dan heeft het ook niet zo veel zin om er 4 miljoen van te hebben ;)

Juist bij zulke hoge resoluties is het ook belangrijk om die pixels goed te benutten met veel polygonen en zware textures. Anders zit je alsnog minecraft te kijken in 4K :)

Ik las trouwens ergens (sorry ik weet niet meer waar) dat het in de Crescent Bay niet om een 4K scherm ging maar meer in de buurt van 1440p. En dat ze speciale (niet-ronde) lenzen hebben gebruikt die het panel veel efficienter gebruiken (dus niet de hoeken totaal niet laten zien zoals bij DK1 en DK2). Waardoor de effectieve resolutie veel hoger is geworden.

Ik weet niet of dit echt zo is, maar als dat het geval is dan zou het wel heel positief zijn voor de draaibaarheid op consumenten PC's.
De volledige specs van de Cresent Bay prototype zijn nog niet vrijgegeven, maar ik verwacht inderdaad een Note 4 scherm (1440) met een diffuser er overheen om SDE tegen te gaan.

Trouwens, Minecraft gerender op 1080p weergegeven op een 4k 5 inch scherm zal er wezenlijk niet anders uitzien Minecraft gerenderd op 1080p weergegeven op een 1080p 5 inch scherm.
Je kunt dan niet opeens meer pixels tellen.
Het is inderdaad waar dat bij een 4k scherm je dan met 4 pixels 1 pixel weergeeft wanneer je upscalet van 1080p, maar deze 4 pixels zijn samen even groot als 1 pixel op een 1080p scherm. De bepalende factor is hier de groote van het scherm en daarmee de DPI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Refragmental schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:25:
[...]
De volledige specs van de Cresent Bay prototype zijn nog niet vrijgegeven, maar ik verwacht inderdaad een Note 4 scherm (1440) ...
Met de speculaties in de link die ik poste (21:9) en de mening van velen dat de resolutie hoger was dan van de GearVR, hoop ik dat het niet een Note4 scherm was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Refragmental schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:02:
[...]

Met name die van Boe waarin gezegd wordt dat zelfs een grote SLI opstelling 4k bijna niet aan kan.

Klopt, maar kijk eens welke commerciele games momenteel in ontwikkeling zijn met Rift support? Elite: Dangerous en Star Citizen hebben zelfs zonder Rift vrij stevige systeemvereisten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Ik lees inderdaad net allemaal speculaties dat het een 2:1 scherm betreft.
Dus geen Note 4 scherm.

Mogelijk een custom made schermpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
boe2 schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:40:
[...]

Klopt, maar kijk eens welke commerciele games momenteel in ontwikkeling zijn met Rift support? Elite: Dangerous en Star Citizen hebben zelfs zonder Rift vrij stevige systeemvereisten.
Omdat deze games in eerste instantie bedoeld zijn voor de normale pc markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Refragmental schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:40:
Ik lees inderdaad net allemaal speculaties dat het een 2:1 scherm betreft.
Dus geen Note 4 scherm.

Mogelijk een custom made schermpje?
Hoe nauw Samsung en Oculus samenwerken zou het zeker kunnen dat ze de eerste displays van een test-batch hebben mogen gebruiken.

De demo liep op 90Hz en op (twee?) 980 kaarten, dus met de Note4 die ze maximaal op 70-75Hz overgeklokt kregen was dat ook niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Het lijkt er inderdaad sterk op dat het een custom test schermpje betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Na het kijken van het "Tested" filmpje en nieuws van nVidia over Dynamic Super Resolution, zou het wel een 1440p scherm kunnen zijn. Goeie pixel fill factor, of een micro lens per pixel om de sub-pixels samen te laten vloeien tot aan de volgende pixel, dat in combinatie met AA zoals DSR, zou bij de toeschouwer de indruk kunnen wekken van hogere resolutie.

Trouwens, een andere mogelijkheid: 1440p RGGB. Dus RGB van 1440p, met de extra groene pixel van pentile/diamond layout, waarmee op onze netvliezen dus de indruk gewerkt wordt een hogere resolutie te zien. Men meent een 2880p scherm te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-09 09:17
Roamor schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 19:52:
Dit is de nieuwe; maar waarom ze nu ingebouwde speakers hebben? Ik kies liever zelf mijn headset.

Je kunt ze verwijderen, maar steek dat geld liever in de Oculus zelf.
YouTube: Oculus Rift "Crescent Bay" Prototype Hands-On + Impressions

Ik zou dit stukje maar even kijken, gaat over de audio in de nieuwe rift. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:50
Ik vind het een goede zaak dat Oculus VR ook de audio in games naar een hoger niveau wil brengen. Daartoe kan de software van RealSpace3D (waar Oculus een licentie op heeft genomen) echt wel bijdragen.

Op hun website staat trouwens een eenvoudige demo die het verschil toont tussen "standaard" geluid en geluid met hun technologie (op basis van een virtueel head model en rekening houdend met de omgeving). Je kan de Mac/Windows demo vinden op http://realspace3daudio.apps-1and1.com/demos/#gamingdemo. De moeite waard om eens uit te proberen (met hoofdtelefoon).

Om gamedesigners ertoe aan te zetten om correct geluid te maken, is de stap naar een geïtereerde hoofdtelefoon best te begrijpen. Op die manier heeft elke speler een gelijkaardig geluid en, belangrijker, een geluid van voldoende kwaliteit.

Bij veel "gaming" hoofdtelefoon valt er echt wel wat aan te merken op de geluidskwaliteit (zie bvb de Tweakers roundup). Gaming headphones (en muzikale hoofdtelefoons trouwens ook) hebben nogal de neiging om geluid te vervormen. Palmer Luckey zegt het nogal stellig in dit panelgesprek: "but right now the whole gaming headphone industry is... pretty uniformly terribly" :) YouTube: 2014 Oculus Connect - Fourth Keynote - Group

Het moet best wel mogelijk zijn om voor een aanvaardbare meerprijs kwalitatief goed geluid te leveren denk ik. Al vind ik het wel belangrijk dat de "oortjes" ook afneembaar zijn, en zou ik toch mijn eigen hoofdtelefoon verkiezen ;)

Al bij al heeft geluid het enigszins moeten afleggen ten opzichte van beeld in hedendaagse games, terwijl realistisch 3D geluid de ervaring zo sterk kan verbeteren. Tijd om hier werk van te maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Dionos schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:21:
Gaming headphones (en muzikale hoofdtelefoons trouwens ook) hebben nogal de neiging om geluid te vervormen. Palmer Luckey zegt het nogal stellig in dit panelgesprek: "but right now the whole gaming headphone industry is... pretty uniformly terribly" :) YouTube: 2014 Oculus Connect - Fourth Keynote - Group

Het moet best wel mogelijk zijn om voor een aanvaardbare meerprijs kwalitatief goed geluid te leveren denk ik. Al vind ik het wel belangrijk dat de "oortjes" ook afneembaar zijn, en zou ik toch mijn eigen hoofdtelefoon verkiezen ;)

Al bij al heeft geluid het enigszins moeten afleggen ten opzichte van beeld in hedendaagse games, terwijl realistisch 3D geluid de ervaring zo sterk kan verbeteren. Tijd om hier werk van te maken! :)
Dan toch wil ik liever de keuze hebben om een OR zonder koptelefoon te kunnen bestellen. Ik kan begrijpen dat men bij de gebruiker een verbetering van de audio wil brengen, maar die oplossing van Oculus kan niet beter zijn dan mijn AKG K 701, ModMic en Auzentech Prelude combinatie.

• Dionos
TNJ schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 23:24:
[...]

Dan toch wil ik liever de keuze hebben om een OR zonder koptelefoon te kunnen bestellen. Ik kan begrijpen dat men bij de gebruiker een verbetering van de audio wil brengen, maar die oplossing van Oculus kan niet beter zijn dan mijn AKG K 701, ModMic en Auzentech Prelude combinatie.
Ja, je hebt natuurlijk gelijk dat die combinatie sowieso beter zal zijn. Maar het punt van Palmer was dat veel mensen de Rift zouden bestellen zonder audio omdat ze misschien denken dat hun hoofdtelefoon toch beter is.

Eigenlijk ben ik best bereid om iets meer te geven aan de Rift (met ingebouwde audio) als developers daardoor meer aandacht gaan hebben voor de geluidservaring van iedereen (om het eens op een andere manier te bekijken...)

Verder is het vooral te hopen dat onze eigen hoofdtelefoons ook comfortabel passen op de uiteindelijke versie van de Rift ;)

• TNJ

TNJ

Frugalite

De lens zou een tweelagige fresnel lens zijn:
http://doc-ok.org/?p=1066

• Dionos
Ik dacht altijd dat fresnel lenzen ongelooflijk slechte beeldkwaliteit gaven, maar dat blijkt niet altijd het geval te zijn. Op Reddit werd verwezen naar de Canon DO-lenzen ("diffractive optical") die juist erg goede fotografische kwaliteiten hebben (zie ook deze review). Ze hebben bijvoorbeeld heel weinig chromatische aberratie en weinig vervorming, ideaal voor een toestel als de Rift eigenlijk. Daar komt nog bij dat ze natuurlijk dun en licht zijn.

Langs de andere kant zijn dit soort fresnel lenzen wel peperduur, dus het valt nog te bekijken hoe Oculus die voor een aanvaardbare prijs in de Rift zou kunnen krijgen...

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:38
Dionos schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:21:
Ik vind het een goede zaak dat Oculus VR ook de audio in games naar een hoger niveau wil brengen. Daartoe kan de software van RealSpace3D (waar Oculus een licentie op heeft genomen) echt wel bijdragen.

Op hun website staat trouwens een eenvoudige demo die het verschil toont tussen "standaard" geluid en geluid met hun technologie (op basis van een virtueel head model en rekening houdend met de omgeving). Je kan de Mac/Windows demo vinden op http://realspace3daudio.apps-1and1.com/demos/#gamingdemo. De moeite waard om eens uit te proberen (met hoofdtelefoon).
Goede geluidskaarten zoals de huidige Sound Blaster series van Creative kunnen dat al (hardwarematig?). Het is eigenlijk gewoon een vervorming van het geluid rekening houdend met het doppler effect. Alleen de meeste games hebben hier geen goede ondersteuning voor. Verder dan surround komen de meeste huidige games niet. Zou die plugin dat dan voor bestaande software kunnen aanpassen ofzo?

Ik sta er van te kijken hoe goed virtual surround werkt in deze laatste generatie. Zo kunnen ze waarschijnlijk met een goede (betaalbare) stereo headset in de OR, toch hele goede 3d weergave van het geluid kunnen meegeven.

[ Voor 7% gewijzigd door chaoscontrol op 24-09-2014 17:27 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

• pascalboy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 21:55
Wij zijn zojuist gestart om een MMORPG te maken, hoop dat het wat wordt, hij is gebaseerd op SAO, updates kun je hier volgen binnenkort, als mijn team eens wat op schiet met de website ;)
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/431914_529685927174885_237683332087972233_n.jpg?oh=0e7a9fed62047fbde4de94fc8a4369f9&oe=548B4B2D

http://swordartonline.eu/

• Dionos
chaoscontrol schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:26:
[...]
Goede geluidskaarten zoals de huidige Sound Blaster series van Creative kunnen dat al (hardwarematig?). Het is eigenlijk gewoon een vervorming van het geluid rekening houdend met het doppler effect. Alleen de meeste games hebben hier geen goede ondersteuning voor. Verder dan surround komen de meeste huidige games niet. Zou die plugin dat dan voor bestaande software kunnen aanpassen ofzo?
Bij de technische kenmerken van de Creative kaarten was hun implementatie niet meteen te vinden. Wat nog het dichts in de buurt komt, is de "SBX Pro Studio"-technologie. Voor zover ik het goed begrepen heb, verbetert dit bestaand surround-geluid en de omzetting naar stereo.

Wat RealSpace3D doet heeft meer weg van AMD TrueAudio dat het geluid transformeert naargelang de spelomgeving en exacte positie van het geluid in de virtuele wereld. Bijvoorbeeld, een geluid klinkt veel doffer als het zich achter je afspeelt en de invalshoek in je oor is helemaal anders bij geluiden van bovenaf versus van onder jezelf.

Om dat laatste te simuleren wordt een Head-related transfer functie gebruikt, en dat dient op niveau van het spel te gebeuren en niet achteraf (aangezien de exacte positie van het geluid bekend moet zijn). Lijkt me eerder dat Oculus op dit soort verbeteringen wil inzetten. Het simuleren van een "virtueel hoofd" dus, eerder dan te vertrekken van bestaand 5.1 geluid.
Dionos schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:56:
[...]
Langs de andere kant zijn dit soort fresnel lenzen wel peperduur, dus het valt nog te bekijken hoe Oculus die voor een aanvaardbare prijs in de Rift zou kunnen krijgen...
Dat kan nog wel eens meevallen. De betere SLR lenzen zijn sowieso peperduur, fresnel of niet. Bovendien gaat het bij de rift om veel hogere aantallen dus lagere prijs (de ontwikkelingskosten moeten er immers uit), en is het ontwerp veel simpeler. Je hoeft niet kunnen zoomen en het onderwerp staat altijd op dezelfde plek met dezelfde lichtomstandigheden. Ik denk dat het best wel mee kan vallen, en het is inderdaad een slim idee om de hoeken ook scherp te krijgen.

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 09:06

glashio

C64 > AMIGA > PC

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brave_Sir_Robin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 22:45

Brave_Sir_Robin

He bravely ran away

Ik heb (helaas) alleen een DK1. Is het zo dat alle nieuwe zaken die ik nu op de Oculus site zie langskomen alleen voor DK2 zijn?

Wil namelijk graag de Welcome to Oculus Demo bekijken (waar iedereen lyrisch over lijkt) maar krijg het niet aan de praat.

Heb runtime 0.4.2. en de benodigde codes geinstalleerd, maar krijg alleen een paar seconden het Unity logo en daarna rechtsonder 'trial version' in beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Roamor schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:05:
En toch ben ik benieuwd op wat voor hardware die CB demo draaide. ;)
Er is bevestigd dat ze draaiden op 1x een GTX980. (dus geen SLI)

Processor zal waarschijnlijk een high-end i7 zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Navi op 28-09-2014 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkWullink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-05 15:20
Dit hoort in Vraag & Aanbod thuis :)

[ Voor 92% gewijzigd door BM op 30-09-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

VR "glove" waarmee je objecten kunt aanraken:

http://www.geeky-gadgets....-environments-01-10-2014/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:28
Dingen in VR aanraken en pakken kon al met de Leapmotion. Interessanter van zo een exo-skeleton zou tactile feedback zijn.. maar dat lijken ze dan weer niet te doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Hmm, idd. Op het eerste gezicht had ik verwacht dat het weerstand zou bieden als je een virtueel object zou aanraken. VR force feedback dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionos
Gevonden via de Oculus VR forums: deze cover voor de DK1 / DK2 ziet er wel netjes uit: http://vrcover.com/product/vr-cover/

Zeker handig als je de Rift af en toe aan anderen wil tonen (en wie wil dat niet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdock1985
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dionos schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 22:54:
Gevonden via de Oculus VR forums: deze cover voor de DK1 / DK2 ziet er wel netjes uit: http://vrcover.com/product/vr-cover/

Zeker handig als je de Rift af en toe aan anderen wil tonen (en wie wil dat niet :) )
Heb er 1 besteld, vind de prijs erg meevallen, omgerekend 15 euro en (nu nog) gratis verzending.
Zit nu nog met een uitgeknipt stofdoekje te kloten, die ik regelmatig in de was doe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionos
Murdock1985 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 10:19:
[...]
Heb er 1 besteld, vind de prijs erg meevallen, omgerekend 15 euro en (nu nog) gratis verzending.
Zit nu nog met een uitgeknipt stofdoekje te kloten, die ik regelmatig in de was doe :+
Ik dacht dat er sowieso wel $7 bijkwam voor "shipping and handling". Er zitten drie covers in trouwens, als je er één zou willen doorverkopen, heb ik wel interesse!

Voor wie het wil weten: ik heb ook alvast deze screenprotectors gekocht voor mijn yet-to-come DK2. Naar het schijnt krassen de lenzen snel bij het reinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdock1985
  • Niet online
Dionos schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:36:
[...]

Ik dacht dat er sowieso wel $7 bijkwam voor "shipping and handling". Er zitten drie covers in trouwens, als je er één zou willen doorverkopen, heb ik wel interesse!

Voor wie het wil weten: ik heb ook alvast deze screenprotectors gekocht voor mijn yet-to-come DK2. Naar het schijnt krassen de lenzen snel bij het reinigen.
Uhh ja ik zie dat je nu inderdaad $7,- shipping moet betalen, heb de mazzel gehad dat ik net op tijd was en in totaal maar $19,- hoefde te betalen.
Die screenprotectors werken perfect, heb ze namelijk ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Zelf gebruik ik deze screenprotectors: EZguardz Clear Screen Protector Shield Cover 3X For Lenovo IdeaPad Yoga 11
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFgxNjAw/z/BiEAAMXQlgtS4A2C/$_57.JPG

Voor 1 dollar van ebay met 2 euro verzendkosten (dus 2 stuks). En ze zijn echt goed :) Gesneden met hobby matriaal van mijn moeder :P

[ Voor 10% gewijzigd door pascalboy op 05-10-2014 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Brave_Sir_Robin schreef op zondag 28 september 2014 @ 13:48:
Ik heb (helaas) alleen een DK1. Is het zo dat alle nieuwe zaken die ik nu op de Oculus site zie langskomen alleen voor DK2 zijn?
Het zou compatible moeten zijn - het ligt er wel aan of je "direct to rift mode" gebruikt of niet.
If you're wanting to see the "Direct-to-Rift" mode active on a DK1 you'll have to disable "Legacy Mode" in the ConfigUtil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
Voor mensen met een Rift en die duiken - "World of Diving" is een dikke aanrader. Beste virtual reality ervaring die ik tot nu toe heb gehad met de Rift, kan er uren in doorbrengen, zeker in multiplayer is het een geweldige ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

https://twitter.com/virtu...status/519062171767275520

Retweeten zou ik zeggen, voor de twitteraars onder ons. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Ik heb geliked ;)

[ Voor 186% gewijzigd door pascalboy op 07-10-2014 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionos
Murdock1985 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:55:
[...]
Uhh ja ik zie dat je nu inderdaad $7,- shipping moet betalen, heb de mazzel gehad dat ik net op tijd was en in totaal maar $19,- hoefde te betalen.
Hun website en Youtube-filmpje zijn plots offline! Ziet er erg verdacht uit op het eerste zicht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Dionos schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 01:30:
[...]

Hun website en Youtube-filmpje zijn plots offline! Ziet er erg verdacht uit op het eerste zicht :(
Dit was de reactie:
Hey guys, I understand this might have looked a bit weird but please don't jump to conclusions so quickly.

We pulled the original video on launch day already because it still had the free shipping in it for the launch offer. At the same time I uploaded the video without the free shipping.

YouTube: VR Cover - Oculus Rift DK1 / DK2 Cover
YouTube: VR Cover

Our server became unresponsive right around the time I must have went to bed last night, really bad timing. Our hosting provider who takes care of our server sent a data technician to do a manual reboot. Things are back to normal again.

This was the worst outage I had with them in 4 years. I will set up cloudfare later today. It would be nice if you could update the original post with what happened. We are just starting out and even suggestions we are scammers are pretty bad for us now.

We have been building products for http://fabric-and-handle.com and http://uhdinger.com for many years and I wouldnt put my name out there for anything that Im not proud creating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:17
z1rconium schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 08:54:
Voor mensen met een Rift en die duiken - "World of Diving" is een dikke aanrader. Beste virtual reality ervaring die ik tot nu toe heb gehad met de Rift, kan er uren in doorbrengen, zeker in multiplayer is het een geweldige ervaring.
Deze ga ik zeker proberen als dat ding eindelijk eens binnenkomt (ben erg slecht in wachten |:( ), Ik duik graag, maar niet in NL. Ook Asetto corsa lijkt me erg tof om te ervaren met de OR. Nu maar hopen dat ik hem echt deze maand krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:05
z1rconium schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 08:54:
Ik ben benieuwd of Snow ook zo goed werkt met de Rift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
Geen idee - is iets heel anders. Het "mooie" aan World of diving is dat het zich heel goed leent vanwege het scherm wat nog niet optimaal is, onderwater (irl) is het zicht ook niet optimaal, als je met een headset speelt (aan te raden) dan komt je ademhaling redelijk overeen met het geluid, het is heel rustgevend zoals onderwater :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

En de snelheid onderwater is natuurlijk ook niet hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionos
TNJ schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:13:
[...]
Dit was de reactie:
[...]
Zonet de covers besteld. Ze zagen er veel te handig uit :) Het was exact €21,23 via Paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
Voor mensen met Alien Isolation en een Rift, een groepje mensen op reddit hebben het voor elkaar gekregen de rift werkend te krijgen met deze game

http://www.reddit.com/r/o...solation_open_and_enable/

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
ik wacht nog wel even tot het perfect werkt.. de enige reden waarom ik dit spel zou kopen is vanwege VR. nu ben ik nog steeds aan het twijfelen omdat ze er voor gekozen hebben dit niet te implementeren.... ondanks dat het via tweaks "werkt" wil ik de uitgever hier absoluut niet voor belonen.. als het official supported zou zijn dan had ik de game gewoon pre-ordered.. nu zal ik een rip versie zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:51
Mijn DK2 komt (eindelijk!) op Dinsdag! Zijn er tweakers die Elite: Dangerous al hebben geprobeerd? Ervaringen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
danslo schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:12:
Mijn DK2 komt (eindelijk!) op Dinsdag! Zijn er tweakers die Elite: Dangerous al hebben geprobeerd? Ervaringen? :)
ja ik heb een tijdje ermee gespeeld.
maar om eerlijk te zijn speel ik het spel nu toch zonder DK2.
meerdere redenen:
- ik vind het toch wel zwaar/vermoeiend om lang met de DK2 en koptelefoon te zitten.
- ik doe weinig aan combat (daarvoor is de DK2 namelijk wel super handig omdat je makkelijker overal kan kijken en zien waar je vijand heen gaat/is.
- de graphics vind ik tegenvallen (kheb een R9 280x), op m'n 24" scherm is het echt een heel stuk mooier. en dat vind ik best belangrijk.

wat ik nu een uurtje ongeveer heb gespeeld is Alien Isolation. ook niet ideal overigens, maar daarbij is het gewoon een must om met de DK2 te spelen. en man wat is dat eng!!!
zie ook de vele reddit posts die over dat spel en de DK2 gaan.

ETS2 keek ik erg naar uit maar dat is gewoon ook erg slechte kwaliteit (is ook nog is niet gerecompiled met de nieuwe SDK). Hopelijk komt daar snel wat officielere ondersteuning voor (en recompile).
Assetto Corsa komt 1 dezer dagen met DK2 ondersteuning uit. Daar kijk ik ook naar uit!

Ik kijk dus vooral korte demo's op de Rift en Alien Isolation probeer ik door te zetten door met de Rift te spelen. Maar ik voel m'n VR legs en IPD kan je niet instellen en als je links of rechts kijkt "tilt" het beeld. Dus ideaal is het eigenlijk ook niet.

Anyway veel plezier ermee! :)
Ik heb geen minuut spijt. Hier trouwens wat tips voor je DK2.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
danslo schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:12:
Wanneer heb je besteld ? ( om een beetje in te schatten wanneer ik de mijne kan verwachten :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Beakzz schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 01:42:
[...]

Wanneer heb je besteld ? ( om een beetje in te schatten wanneer ik de mijne kan verwachten :) )
27 of 28 Juli. Op de /r/oculus subreddit heb je vaak Shipping threads waar men aangeeft of ze hem al hebben en wanneer ze hebben besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
PuckStar schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 00:30:
Hier trouwens wat tips voor je DK2
Heb je echt screen protectors? Ik wist niet eens dat dit een issue was.

Handige pagina! :o

Ik ga vanavond even Grid Autosport proberen met DK2.
http://www.pcgamer.com/gr...t-support-in-next-update/

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
danslo schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 02:51:
[...]

27 of 28 Juli. Op de /r/oculus subreddit heb je vaak Shipping threads waar men aangeeft of ze hem al hebben en wanneer ze hebben besteld.
Lol dan kan ik nog ff. 1 sep besteld en toen was de verwachting 6 weken maar die inschatting is dus bs zo te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Avioto schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 12:23:
[...]

Heb je echt screen protectors? Ik wist niet eens dat dit een issue was.

Handige pagina! :o
Thanks! Als je aanvullingen hebt hoor ik het graag!

En ja zeker heb ik die! En vele anderen ook. Het glas is niet gecoat dus zelf het schoonste doekje kan krassen maken. zijn veel topics over op reddit. Vraag is wel hoe goed je dat soort krassen zou zien als je de Rift op hebt, maar dat risico wilde ik niet lopen. Dus vandaar inderdaad die dingen erop, en ze zijn toch goedkoop.

betreft shipping is het erg lastig te zeggen. sommige landen hebben veel langer moeten wachten dan andere.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Beakzz schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 12:32:
[...]

Lol dan kan ik nog ff. 1 sep besteld en toen was de verwachting 6 weken maar die inschatting is dus bs zo te zien ;)
Zou je inderdaad denken maar ze zitten al in laat Augustus voor Europa als ik die Shipping threads moet geloven. Ik denk dat je hem over 2 weekjes ofzo hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nu de bedoeling dat je een 3d ervaring hebt of wat anders met Rift? Ik twijfel nog tussen Rift of 3d voo rgames als Alien isolation maar ik weet niet goed wat ik kan verwachten qua beeld wat ik zelf dan te zien krijg? Zoals Alien Isolation en met Grid autosport ben ik erg benieuwd wat ik er van zal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbel post

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
3d is een verschil in dieptes waardoor het ene object dichterbij lijkt dan het andere en VR geeft meer het idee dat je er in zit en je kan rondkijken in de gamewereld. Als je achter je kijkt bij een racegame zie je dus ook de achterkant van de auto en wat er achter je rijdt en als je bij 3d achter je kijkt zie je waarschijnlijk een muur :+

Je had natuurlijk ook even een filmpje kunnen kijken op Youtube om er achter te komen.
danslo schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 16:24:
[...]

Zou je inderdaad denken maar ze zitten al in laat Augustus voor Europa als ik die Shipping threads moet geloven. Ik denk dat je hem over 2 weekjes ofzo hebt :D
Ja maar het schijnt dat ze ook zo weer van regio kunnen switchen dus dan kan een bestelling van 1 september ineens veel later komen. We zien het wel ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Beakzz op 13-10-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:49
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:44:
Is het nu de bedoeling dat je een 3d ervaring hebt of wat anders met Rift? Ik twijfel nog tussen Rift of 3d voo rgames als Alien isolation maar ik weet niet goed wat ik kan verwachten qua beeld wat ik zelf dan te zien krijg? Zoals Alien Isolation en met Grid autosport ben ik erg benieuwd wat ik er van zal vinden.
Het grootste verschil is dat dit beeldvullend is, terwijl je met 3D gewoon hetzelfde krijgt als in de bioscoop of op een 3D TV. Je ziet wel iets in meerdere dimensies, maar echt indrukwekkend is het niet. Voor mij althans niet, van mij mogen ze hun 3D op TV en in de bioscoop houden :P

Met een VR set zoals de Rift daarentegen zie je niets anders dan de inhoud waar je naar zit te kijken. Je hersenen gaan daar anders mee om, je ziet immers geen "out of place" omgeving meer zoals je met lullige 3D brilletjes wel nog ziet. De game wordt gewoon de werkelijkheid wat je visie betreft (vandaar ook de VR term ;)). Dat is ook waarom bijvoorbeeld die achtbaan demo's zo effectief zijn, bij de meeste mensen brengt dat het evenwichtsorgaan net zo hard in de war als een echte achtbaan. Dat zul je met een 3D bril nooit op die manier ervaren.

Even afgezien van dingen zoals head tracking en dergelijke.

Leuk filmpje hierover: YouTube: Top Shelf: 3D vs. virtual reality and the war for the future

[ Voor 5% gewijzigd door Werelds op 13-10-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Werelds en Beakzz ik ga me er meer in verdiepen want het klinkt wel positief, het filmpje maakt ook al veel duidelijk. Omdat VR vooral beeld vullend en mee beweegt lijkt mijn VR veel aantrekkelijker dan 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:28
Overigens kan VR zoals de Rift net zo goed óók 3D zijn;

Als beide ogen een beeld uit ander perspectief voorgeschoteld krijgen, creëeren je hersenen hier diepte uit; Net als wanneer je zonder VR-bril om je heen kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
3D: je kijtk NAAR een scherm (film/game/etc,)
VR: je zit IN het scherm (film/game/etc).
bij twijfel ALTIJD voor VR gaan!!!!

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Al is VR nog niet op het niveau van consumenten niveau zoals 3D tv's. Het installeren en dragen van de Oculus Rift is nog redelijk vermoeiend en de integratie is nog niet zo goed bij de betere games, en de games waar de integratie wel goed is, ontbreekt content vaak of is niet meer dan een demo.

Dus uiteraard zou ik zeggen, bij twijfel kies voor VR, maar realiseer wel wat je bestelt.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 19:47

Guldan

Thee-Nerd

Wij hebben op de zaak ook een aantal DK2's staan echter hebben we op dit moment problemen met nieuwe demo's Helix, RadialG etc. dat hij de bril niet lijkt te herkennen. De led blijft oranje en wordt niet herkend door het spel. Is dit een driver issue?

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 15:49
Guldan schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:29:
Wij hebben op de zaak ook een aantal DK2's staan echter hebben we op dit moment problemen met nieuwe demo's Helix, RadialG etc. dat hij de bril niet lijkt te herkennen. De led blijft oranje en wordt niet herkend door het spel. Is dit een driver issue?
Heb zojuist een nieuwe versie (0.4.2) van DK2 gebuild voor je, kan je gewoon downloaden vanaf de website (nu ook OSX versie beschikbaar).

Zorg dat je een aantal dingen naloopt:

- Niet meer dan 1 scherm aangesloten (naast de DK2)
- Configuration Utility downloaden vanaf developer.oculusvr.com
- DK2 updaten naar recente firmware via de configuration utility
- Recente versie van videokaart stuurprogramma installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-10 19:47

Guldan

Thee-Nerd

Wow, dat is goede service...:). Super bedankt. Ik zal het zsm proberen en houd je op de hoogte.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-08 17:25
[...]

Yep, ik heb de mijne 17 augustus besteld, en verwacht hem vandaag te ontvangen (15 oktober)! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Yes, de langverwachte Assetto Corsa update is er!

Ik ben racen :D

Edit:
Dat was een deceptie :'(

Alleen 2d stereo. Dus snel weer terug naar pCars.

[ Voor 39% gewijzigd door CILLER op 16-10-2014 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
CILLER schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 19:49:
Yes, de langverwachte Assetto Corsa update is er!

Ik ben racen :D

Edit:
Dat was een deceptie :'(

Alleen 2d stereo. Dus snel weer terug naar pCars.
Het is alweer gefixt als ik het goed begrijp.

http://www.reddit.com/r/o...setto_corsa_fix_incoming/

Probeer het nog eens en vertel me gewoon dat het nog steeds klote is zolang de OR hier nog niet binnen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Guys, als er iemand nog een dk1 te kauf heeft DM me :)

Merci :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

DK1? Waarom niet DK2? Als eigenaar van een DK1 kan ik geen reden bedenken waarom je hem boven de DK2 zou verkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
goedkopere instap kijken of et bevalt dan een cv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Eerste indrukken van Alien: Isolation. Wow. Wat een potentie heeft dit. Het is nu al eng en ik wil niet weten hoe heftig dit wordt met de cresdent bay/Cv1.

Wel pittig qua systeemeisen. Draait niet soepel genoeg op een nieuwe macbook pro i7. Waarschijnlijk betere GPU nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Njay, koop geen dk1 om te kijken of je een CV1 wilt aanschaffen. Daarvoor moet je namelijk een CV1 testen...
De dk1 bevalt een hoop mensen niet, en die bevalt dk2 al wel.
Dk2 heeft ook nog een hoop beperkingen, en CV1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Dat is zo maar het scheelt wel ff 300 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Njay schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:55:
Dat is zo maar het scheelt wel ff 300 euro
Een blik op Marktplaats en V&A laat zien dat de goedkoopste DK1 voor 230€ en DK2 voor 400€ van eigenaar wisselt. Een DK2 bestellen kost minder dan 400€, maar dan heb je wel wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Iemand moet een gewoon ff cheap aan mij verkaufen problem solved until CV :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
een DK1 heeft/krijgt amper nog ondersteuning vanuit development, je ziet nu al regelmatig games/demos waarbij de DK1 niet meer voor werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdock1985
  • Niet online
notgib schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:21:
Eerste indrukken van Alien: Isolation. Wow. Wat een potentie heeft dit. Het is nu al eng en ik wil niet weten hoe heftig dit wordt met de cresdent bay/Cv1.

Wel pittig qua systeemeisen. Draait niet soepel genoeg op een nieuwe macbook pro i7. Waarschijnlijk betere GPU nodig.
Vond Alien: Isolation juist als een zonnetje draaien met alles op max.. Oké, heb wel een HD7990 :*).
Als je deze game vergelijkt met bijv. Euro Truck Simulator 2, die alles op de laagste settings heel soms nog judder veroorzaakt is dat wel een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
Assetto Corsa is de beste simracing ervaring die ik ooit heb gehad op de DK2 met een G27 stuurtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-09 22:13
Ik heb vandaag mijn Oculus ontvangen, helaas krijg ik hem alleen aan de praat in direct mode en weigert windows 7 x64 hem te herkennen als extra scherm. Als ik reboot wordt de rift überhaupt niet meer herkent?

Iemand enig idee/hulp?

Edit: Opgelost met de apps van Bilago! Top!

[ Voor 9% gewijzigd door Pandemic op 19-10-2014 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
[...]

Ben ik ff blij dat jij gelijk had :) Status is verander naar "preparing to ship"

Net nu Assetto rift ondersteuning heeft gekregen dus kan niet wachten hoe mijn videokaart deze game gaat trekken met OR, maar ik ben lichtelijk bang dat ik na 3 maanden tijd alweer een nieuwe kan gaan kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijft jammer dat Project Cars is uitgesteld, lijkt me super leuk om dat eens uit te proberen met de Oculus Rift. Maart is gewoon zo vreselijk ver weg~ Ach ja, eerst de CES beurs dan maar :D

[ Voor 11% gewijzigd door David Mulder op 21-10-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Sean Cole van SimPit heeft de DK2 uitgeprobeerd in Live for Speed:
Oculus Rift Test Drive in Live For Speed: http://youtu.be/Ld1_NxXxMTA

Oh ja, dit was er ook op het internet :
http://vrfocus.com/archiv...-involvement-new-project/

[ Voor 27% gewijzigd door TNJ op 21-10-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Heb een dk1 gescoord en wat vet zeg ! Heb nu een x aantal games draaiend

Ook backer geworden van dark nog iets vr een space shooter achtig iets

Kom maar op met die cv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Nu nog dk1 kopen, is dat niet heel zonden of heb je hem onder de 100 euro gekregen :P ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheesefrog
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-03-2024
Een DK1 kopen is idd redelijk zonde nu. Heb er een tijdje een geleend, vind 'm stiekem nog best brak werken. Zodra de "wow" factor eraf is gaat de lage resolutie etc toch aardig storen :P

Wel benieuwd naar de CV. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Mooie prijs gekocht dat zo ie zo :)

Nog zat games om te doen until the CV , en ik vindt alien isolation er toch best aardig uitzien op die reso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Njay schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:46:
Ook backer geworden van dark nog iets vr een space shooter achtig iets
Darkfield VR

Als volgende stretch-goal hebben ze een soort "trench run" missie:
https://www.kickstarter.c...darkfieldvr/posts/1026997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ja die ja lijkt me zeker gaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Nou ik heb Assetta corsa geprobeerd met de OC en wat betreft het rondkijken helemaal impressed, maar het lijkt wel of ik door gaas (of een net) kijk en dat maakt het zien van een bocht erg lastig.

Nu heb ik de OC DK2 pas 2 dagen dus ik vraag me af is dit het of heb ik iets helemaal verkeerd ingesteld staan ? Wat ik op internet kan vinden dan moet dit het screendoor effect zijn ? Nu heb ik de DK1 maar ooit 1x kunnen proberen dus dat kan me niet meer goed herinneren hoe dat er uit zag. Het zou nu toch niet moeten opvallen of ligt het aan mijn focuspunt ?
Pagina: 1 ... 17 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.