Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshifter
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-04 09:17
Cyphax schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:15:
[...]

Je doet dan wel die polsbandjes om? Niet dat dat waterdicht is... bandje van m'n rechtercontroller brak af, mid swing, heb een half uur moeten zoeken naar die controller. :|
Maar ik heb een nieuwe gemaakt met een veter. :+

Heb je weleens gekeken naar alternatieve manieren om 'm vast te houden? Ik heb mijn controller altijd (uh in Beat Saber. Ja, altijd dus eigenlijk.) zo vast dat 2 of 3 vingers (afhankelijk van het weer) de bovenkant vasthouden. Beetje zoals de een-na-laatste. Dat lost het probleem ook deels op.
[Afbeelding]
Ik was van de week dit filmpje tegen gekomen over een simpele DIY hoe je je controller vast kunt houden: https://v.redd.it/tnd3e59zpwq41

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polsbandje heb ik vroeger wel gebruikt, nu eigenlijk nooit meer. Ik probeer bij het punt vandaan te blijven dat ik mijn controller kwijtraak :P.

En had weleens van alternatieve manieren gehoord, maar nog nooit echt naar gekeken. Tot nu toe altijd gewoon 'normaal' vastgehouden. Misschien eens naar kijken, vooral als het warmer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:54

Cyphax

Moderator LNX
Sissors schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:30:
Polsbandje heb ik vroeger wel gebruikt, nu eigenlijk nooit meer. Ik probeer bij het punt vandaan te blijven dat ik mijn controller kwijtraak :P.
Dat heb ik ook best lang volgehouden. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-09 14:40
Gebruiken jullie een sporthorloge bij Beat Saber? Zo ja, welke stand? Ik zie dat er een VR health app is, maar die ondersteund volgens mij mijn horloge lezingen niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaintbroken
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-10-2023
Oculus Rift S terug op voorraad bij Coolblue. Wel beperkte voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09 12:09
itaintbroken schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:27:
Oculus Rift S terug op voorraad bij Coolblue. Wel beperkte voorraad.
En uitverkocht :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshifter
Nou, vandaag is mijn Rift S ook binnen gekomen. Ik had al een keertje eerder op de Quest van een vriend Beat Saber mogen spelen, maar ik ben nog steeds overweldigd door de overall ervaring. Nu nog eventjes rustig aan beginnen. Ik speelde een spelletje waar echt een fractie van een moment beweging zat, en ik merkte toch wel dat ik dat niet helemaal fijn vond. Dus komende tijd lekker die VR-benen opbouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaintbroken
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-10-2023
Inderdaad. Was zeer snel. Was op 10 minuten al weg 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:57
Ik heb hem hier ook vandaag binnen gekregen dus ik zit hier de hele avond al te genieten. Momenteel ben ik Half-Life aan het downloaden maar ik heb me al prima kunnen vermaken met alle demo's en natuurlijk met Beat Saber.

Ik heb totaal geen last van duizeligheid of misselijkheid gehad en ben dan ook gewoon lekker volop al aan het spelen.
Het enige wat ik nu heb gehad is dat hij naar een langere pauze mijn "kamer" kwijt was en dat ik hem opnieuw moest instellen. De controllers maakte toen ook geen verbinding en alles werkte weer pas toen ik de USB-kabel opnieuw aansloot.
Wat ik ook merk is dat ik het beeld af en toe niet helemaal scherp is, dat dit komt omdat de headset dan niet meer helemaal lekker op mijn hoofd zit.Hier moet ik nog wat mee experimenteren/verstellen en dan vermoed ik dat dit wel goed gaat komen,

Ik ben dus erg tevreden te noemen en ik vind dat het beeld ook een stuk beter is dan met de HTC-Vive die ik ooit kort op mijn hoofd heb gehad.

Hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
TheBrones schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 22:15:
.

Ik heb totaal geen last van duizeligheid of misselijkheid gehad en ben dan ook gewoon lekker volop al aan het spelen.
Ik heb dit gelukkig ook niet. In het begin van Alyx last van zeebenen en een beetje naweeën, maar nu al redelijk wat gespeeld (chapter 3) en nergens last meer van. Merk wel dat ik meermaals met open mond sta te spelen en dat ik me af en toe de tering schrik :D

Is er eigenlijk een shortcut om de orientatie van je kamer te verplaatsen? Ik kijk nu steeds naar mijn computer, maar ik wil eigenlijk het gezichtsveld 90 graden draaien. Heb de Guardian opnieuw ingesteld en toen stond het goed, restart later en het staat weer zoals eerst, terwijl de boundaries wel goed zijn e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ja die knop zoek ik ook. Het zit mij niet helemaal lekker dat ik Beat Saber richting de TV aan het spelen ben. Mocht ik toch aan de rand van mijn Guardian area komen en een flinke uithaal maken, dan vrees ik dat ik ergens een gat in ga slaan :p

Ik heb het idee dat SteamVR deze positie ook moet resetten. Ik had gisteravond geprobeerd "reset view" te doen als je in een SteamVR game zit en op de Oculus knop drukt, maar dat doet dus niets. Volgens mij zat er ergens in het menu ook nog een reset knop verstopt, maar die deed ook niets..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-09 23:20
Wat ik doe is in de oculus instellingen (in vr) de guardian area opnieuw instellen. Als dat schermpje de verkeerde richting staat, hou je oculus knop even (terwijl je goed staat) en dan verschijnt het schermpje met oculus instellingen voor je neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jullie hebben het over de Rift S neem ik aan? Op mijn Quest kan ik gewoon de Oculus knop 2 seconden ingedrukt houden en dan reset de oriëntatie. Werkt meen ik ook bij Steam VR, maar dan speel ik wel via Virtual Desktop dus kan zijn dat die de oriëntatie wijzigt en dat Steam er niks mee te maken heeft.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Via de Rift S werkt dat dus niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kwdtje schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:41:
Via de Rift S werkt dat dus niet :-(
Weet je zeker dat je de goede knop hebt? Je moet de onderste knop op de controller rechts hebben, die op links is wat anders (menu ofzo). Zodra je hem ingedrukt houdt komt er een Oculus logo met een ringetje eromheen dat 'volloopt' en als hij vol is reset hij je positie.

Ik vraag het even want bij mij werkt dit zowel op de oude Rift als op de Quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Ook in SteamVR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshifter
Hoe pakken jullie (of hebben jullie) motion-sickness aan? Als kind heb ik nogal een nare ervaring gehad met Vila Volta in de efteling, die attractie waarbij je eigenlijk in een schommelschip zit en de hele ruimte om je heen draait). Ik merk nu ook dat als ik een beetje locomotion aan heb staan en probeer te bewegen dat het nog heel erg raar voelt. Nu schijnt dit een logische bijkomstigheid te zijn bij VR, want je ziet dat je beweegt, maar je lichaam voelt dat natuurlijk niet. Ik heb al een ventilator op mij gericht staan om nog enige vorm van orientatie te hebben, en ik heb zelfs wat Ginger Ale gekocht op aanraden dat gember een goed middel is tegen motion-sickness. Ik snap natuurlijk dat dit een gewenning moet worden in je hersenen en dat dit enige tijd vergt, maar ik was benieuwd of jullie tips hadden om dit proces soepel te laten verlopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardjinn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-09 14:33
Headshifter schreef op donderdag 9 april 2020 @ 01:32:
Hoe pakken jullie (of hebben jullie) motion-sickness aan? Als kind heb ik nogal een nare ervaring gehad met Vila Volta in de efteling, die attractie waarbij je eigenlijk in een schommelschip zit en de hele ruimte om je heen draait). Ik merk nu ook dat als ik een beetje locomotion aan heb staan en probeer te bewegen dat het nog heel erg raar voelt. Nu schijnt dit een logische bijkomstigheid te zijn bij VR, want je ziet dat je beweegt, maar je lichaam voelt dat natuurlijk niet. Ik heb al een ventilator op mij gericht staan om nog enige vorm van orientatie te hebben, en ik heb zelfs wat Ginger Ale gekocht op aanraden dat gember een goed middel is tegen motion-sickness. Ik snap natuurlijk dat dit een gewenning moet worden in je hersenen en dat dit enige tijd vergt, maar ik was benieuwd of jullie tips hadden om dit proces soepel te laten verlopen!
Speel in ieder geval in korte sessies. Ik maakte de fout door té lang door te spelen toen ik de Oculus CV1 voor het eerst had. Ik begon toen rond half 8 en eindigde ergens rond half 2. Resultaat was dat ik de week erna iedere dag last had duizeligheidsverschijnselen. Dat was niet bepaald fijn op m'n werkvloer :-(
Na een week rust pikte ik het weer op en speelde in kortere sessies en sindsdien nergens meer last van.
Probeer in ieder geval niet teveel na te denken over de negatieve bijeffecten en stop zodra je je vreemd gaat voelen.
Snoep een beetje tussendoor tijdens je sessies en neem pauzes van 10 of 15 minuten. Dan kom je al een heel eind. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een relaxte game waarbij ik rustig alle tijd kon nemen om te wennen gebruikt om te wennen aan full locomotion. Bij mij was dat the Talos principle, puzzel spelletje waarbij je rustig rond kon lopen zonder gevaar (behalve zo heel af en toe). En inderdaad gewoon korte stukjes achter mekaar en langzaam opbouwen. Zodra je iets begint te voelen stoppen en volgende dag opnieuw proberen.

6 uur kan ik me nu nog niet eens voorstellen zoals @Wardjinn hierboven zegt... Na 1, max 2 uur ben ik echt wel klaar met VR, het blijft voor mij een vermoeiende bezigheid. Het vervangt voor mij daarom ook niet het gamen op een regulier scherm maar is meer voor er bij. Ik kan van beiden genieten en traditioneel gamen gaat beter als ik al moe ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een puntje over de orientatie: Ik heb expres 1 'hoekje' van mijn guardian boundary afgeknipt zodat ik daaraan kan zien waar ik in de kamer sta :) Helpt met name om te zorgen dat ik niet richting mijn computerscherm sta te zwaaien, want dat is toch wel het kwetsbaarste.

Ik heb af en toe wel eens last van wat motion sickness. Wat ik er aan doe is het omschakelen naar teleport mechanics. Het verschilt ook heel erg per spel, vreemd genoeg. In HL:Alyx heb ik er veel last van, maar in Pavlov (FPS op de Quest) weer veel minder. In cockpit spellen nog veel minder, in Elite Dangerous vlieg ik zonder problemen ondersteboven door kloven heen. Ik heb gehoord dat dat komt doordat je aan de cockpit zelf een stabiele referentie hebt. Dus misschien is dat een goed beginpunt.

De snelheid van bewegen maakt ook uit. Heeeeeel langzaam bewegen is vaak vervelender dan normaal, en veel te hard bewegen ook. Gewoon normaal looptempo 'voel' ik veel minder.

Overigens heb ik geen problemen met lange sessies.. Heb regelmatig 4 uur gespeeld op de gewone Rift en ook vaak de Quest accu leeg vanaf 100% (die laatste voel ik wat meer vanwege het gewicht op de neus - al krijg ik meer "Rift face" van de Rift.. Duurt echt uren voor dat weg is :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:40:
[...]

Een puntje over de orientatie: Ik heb expres 1 'hoekje' van mijn guardian boundary afgeknipt zodat ik daaraan kan zien waar ik in de kamer sta :) Helpt met name om te zorgen dat ik niet richting mijn computerscherm sta te zwaaien, want dat is toch wel het kwetsbaarste.
Oh ja dat doet me er aan denken, ik ben eigenlijk ook juist wel blij met dat de Quest, en de Rift daarvoor, juist níet helemaal goed afsluit bij mijn neus. Tijdens spelen valt het me niet op, dat filter ik automatisch weg lijkt het, maar als ik even wil zien waar ik fysiek sta kan ik gewoon omlaag langs mijn neus kijken. Ook handig om je controllers te pakken als ze nog niet aan staan.
Ook is hier meen ik eens langs gekomen dat het helpt tegen motion sickness om je neus te zien. Daar is eens mee geëxperimenteerd door een 'neus' te projecteren in je blikveld. Mja ik zie mijn echte neus dus gewoon, maar net als in het echt valt dat niet op als je er niet expliciet naar kijkt.
Sommige mensen klagen wel eens dat de bril niet goed afsluit en dat er licht naar binnen lekt, maar de enige keren dat ik daar last van heb is als het buiten heel zonnig is, ik naar mijn raam georiënteerd sta en naar boven kijk, dan stroomt er ineens zoveel licht langs mijn neus dat het me stoort. Voor de rest nergens last van en zeker geen behoefte aan van die kapjes die licht moeten blokkeren.
Overigens heb ik geen problemen met lange sessies.. Heb regelmatig 4 uur gespeeld op de gewone Rift en ook vaak de Quest accu leeg vanaf 100% (die laatste voel ik wat meer vanwege het gewicht op de neus - al krijg ik meer "Rift face" van de Rift.. Duurt echt uren voor dat weg is :')
Rift face had ik met de CV1 ook meer, tot ik er achter kwam dat je hem veel minder strak kan zetten. Mijn CV1 drukte een stuk minder op mijn gezicht, de strap over mijn hoofd was genoeg om hem op zijn plek te houden. De Quest moet juist wat strakker zitten vanwege het gewicht, hoewel ik daar ook niet heel veel last van rift face heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:30:
[...]

Oh ja dat doet me er aan denken, ik ben eigenlijk ook juist wel blij met dat de Quest, en de Rift daarvoor, juist níet helemaal goed afsluit bij mijn neus.
[...]
Ja klopt, ik heb de Rift ook een stuk strakker inderdaad. Maar het voelt prima. Met de Quest voelt het vervelend als ik hem te strak doe. Hij leunt teveel op mijn jukbeenderen, ik krijg daar zere plekken. De Rift doet dit totaal niet.

Met de Quest heb ik trouwens bijna geen 'nose gap'. Met de Rift wel behoorlijk. Ik denk dat dit komt doordat ik de glasses spacer gebruik, voor de Rift is die er niet. Ik heb wel eens een VRCover facial interface gekocht voor brillen maar daar past mijn bril niet in (niet breed genoeg, vreemd genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Laatst online: 24-09 22:35
Finraziel schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:13:
Jullie hebben het over de Rift S neem ik aan? Op mijn Quest kan ik gewoon de Oculus knop 2 seconden ingedrukt houden en dan reset de oriëntatie. Werkt meen ik ook bij Steam VR, maar dan speel ik wel via Virtual Desktop dus kan zijn dat die de oriëntatie wijzigt en dat Steam er niks mee te maken heeft.
Hoe bevalt dat, spelen via Virtual Desktop? Ik heb sinds gister de Quest binnen, direct Half-Life en Beat Saber via SteamVR en Oculus Link geprobeerd. Dat werkt erg aardig behalve dat ik na een uurtje Beat Saber bij een uithaal de USB kabel eruit sloeg :'(. Ga Beat Saber waarschijnlijk ook kopen via de Oculus Store (waarom geen cross buy :| ) maar voor Half-Life ben ik op zoek naar een draadloze oplossing.
Ik heb VRRidge geprobeerd, de 5 min trial versie en was nog niet heel erg onder de indruk van de kwaliteit. Ga sowieso de fork van ALVR nog even proberen: https://github.com/JackD83/ALVR/releases en misschien ook AMD ReLive VR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
thecompany schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 14:58:
[...]

Hoe bevalt dat, spelen via Virtual Desktop? Ik heb sinds gister de Quest binnen, direct Half-Life en Beat Saber via SteamVR en Oculus Link geprobeerd. Dat werkt erg aardig behalve dat ik na een uurtje Beat Saber bij een uithaal de USB kabel eruit sloeg :'(. Ga Beat Saber waarschijnlijk ook kopen via de Oculus Store (waarom geen cross buy :| ) maar voor Half-Life ben ik op zoek naar een draadloze oplossing.
Ik heb VRRidge geprobeerd, de 5 min trial versie en was nog niet heel erg onder de indruk van de kwaliteit. Ga sowieso de fork van ALVR nog even proberen: https://github.com/JackD83/ALVR/releases en misschien ook AMD ReLive VR.
Bij mij is het nogal schokkerig allemaal met VD... Maar ik heb een redelijk simpele dualband access point (Ubiquiti AC-LITE). AC 2x2. Hangt vlak boven mijn hoofd als ik speel maar alsnog is het schokkerig en heb ik een grotere hapering elke paar seconden. Ik zag dat de Quest meestal op 400mbit connect op 5Ghz (hij gaat tot 867 volgens de specs).

Ik denk er over om de nanoHD te kopen van hetzelfde merk, die heeft 4x4 MU-MIMO (wifi-ac wave 2) tot 1733 mbit. Maar ik ben een beetje bang dat het niet zo veel uit gaat maken en ik dan voor niks 170 euro heb uitgegeven. Want verder heb ik die snelheid nergens voor nodig - bijna alles zit hier gewoon bekabeld en mijn telefoons/tablets zijn snel zat.

Maar het is wel fijn op X-Plane op de bank te spelen een heel eind van mijn PC vandaan, moet ik zeggen. Buiten dat schokkerige dan (en als je rustig vliegt valt het niet zo heel erg op). Dus ik denk er nog steeds wel over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
GekkePrutser schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 15:10:
[...]

Bij mij is het nogal schokkerig allemaal met VD... Maar ik heb een redelijk simpele dualband access point (Ubiquiti AC-LITE). AC 2x2. Hangt vlak boven mijn hoofd als ik speel maar alsnog is het schokkerig en heb ik een grotere hapering elke paar seconden. Ik zag dat de Quest meestal op 400mbit connect op 5Ghz (hij gaat tot 867 volgens de specs).

Ik denk er over om de nanoHD te kopen van hetzelfde merk, die heeft 4x4 MU-MIMO (wifi-ac wave 2) tot 1733 mbit. Maar ik ben een beetje bang dat het niet zo veel uit gaat maken en ik dan voor niks 170 euro heb uitgegeven. Want verder heb ik die snelheid nergens voor nodig - bijna alles zit hier gewoon bekabeld en mijn telefoons/tablets zijn snel zat.

Maar het is wel fijn op X-Plane op de bank te spelen een heel eind van mijn PC vandaan, moet ik zeggen. Buiten dat schokkerige dan (en als je rustig vliegt valt het niet zo heel erg op). Dus ik denk er nog steeds wel over :P
Bedankt voor de toelichting. Ik heb op dit moment 2 Asus AC86's in huis staan, eentje staat op 1.5 meter afstand van m'n "Quest gebied" dus ik ben benieuwd of ik 1700 mbit zou kunnen halen. Zal eens tweaken met de router settings en zal m'n ervaringen hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij werkt virtual desktop vrijwel perfect. Het voegt een beetje latency toe maar buiten rhythm games heb ik daar geen last van.
Waar hij precies op connect durf ik even niet te zeggen maar je kunt ook zien hoeveel Mbps de stream is en die zit voor vr bij mij over het algemeen rond de 80 volgens mij.

Het kan ook dat je wat in de software moet tweaken ipv naar de hardware kijken. De Quest heeft volgens mij ook niet de beste WiFi ooit dus ik weet niet of een dikke ap nou veel verschil gaat maken. Het is een tijdje geleden dat ik het ingesteld heb maar op de site van virtual desktop staan wat tips in de faq en op Steam in de forums ook wat dingen. Als ik het me goed herinner heb ik ingesteld dat de ap maximaal 40 MHz bandbreedte gebruikt? De Quest zou problemen hebben met 80... En ik meen dat ik ook iets uitgezet heb in de Nvidia settings.

Mijn ap is overigens een Linksys wrt 1900 acs. Heb niet veel verstand van WiFi (ik betwijfel ook of ik die 40/80 hierboven nou goed heb) maar volgens mij was dit best een goede maar ondertussen wel wat ouder.

Overigens net een 2080 besteld dus binnenkort kan ik ook eens kijken hoeveel impact dat gaat hebben, speel nu met een 1060 die het allemaal net wel net niet aan kan. En die 2080 heeft zo'n virtual link USB c aansluiting dus misschien dat ik dan toch eens de kabel van Oculus bestel als die weer eens op voorraad komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 15:42:
Bij mij werkt virtual desktop vrijwel perfect. Het voegt een beetje latency toe maar buiten rhythm games heb ik daar geen last van.
Waar hij precies op connect durf ik even niet te zeggen maar je kunt ook zien hoeveel Mbps de stream is en die zit voor vr bij mij over het algemeen rond de 80 volgens mij.

Het kan ook dat je wat in de software moet tweaken ipv naar de hardware kijken. De Quest heeft volgens mij ook niet de beste WiFi ooit dus ik weet niet of een dikke ap nou veel verschil gaat maken. Het is een tijdje geleden dat ik het ingesteld heb maar op de site van virtual desktop staan wat tips in de faq en op Steam in de forums ook wat dingen. Als ik het me goed herinner heb ik ingesteld dat de ap maximaal 40 MHz bandbreedte gebruikt? De Quest zou problemen hebben met 80... En ik meen dat ik ook iets uitgezet heb in de Nvidia settings.

Mijn ap is overigens een Linksys wrt 1900 acs. Heb niet veel verstand van WiFi (ik betwijfel ook of ik die 40/80 hierboven nou goed heb) maar volgens mij was dit best een goede maar ondertussen wel wat ouder.

Overigens net een 2080 besteld dus binnenkort kan ik ook eens kijken hoeveel impact dat gaat hebben, speel nu met een 1060 die het allemaal net wel net niet aan kan. En die 2080 heeft zo'n virtual link USB c aansluiting dus misschien dat ik dan toch eens de kabel van Oculus bestel als die weer eens op voorraad komt.
Bedankt, ik ga hier naar kijken. Ik zag wel dat hij op HEVC aan het encoden was en dat is misschien ook wat zwaar voor mijn systeem. 80 Moet idd wel kunnen. Maar Unifi spul is sowieso niet goed geoptimaliseerd op de hoogste snelheid. Meer op beheer en multi-apparaat ondersteuning. Het is eigenlijk meer iets voor bedrijven en prosumers (van die schoteltjes die in kantoren aan het plafond hangen en bij mij dus ook). Dingen als roaming over meerdere AP's werken echt gelikt :9 Maar voor pure snelheid is het gewoon niet bedoeld.

Overigens: Die Oculus Link kabel is niet bedoeld voor VirtualLink (dat is die speciale poort op de nieuwe GPU's). Hij gebruikt geen DisplayPort protocol. Helaas, mag ik wel zeggen, want dan was het hele compressie gedoe niet nodig geweest. Maar de hardware daarvoor ontbreekt gewoon in de Quest.

Ik denk dat die VirtualLink poort ook wel gewone USB-C apparaten ondersteunt (en dus ook de Quest Link kabel) maar daar hoef je het het dus niet voor te doen. Het werkt gewoon op elke USB-C poort op je systeem (mits goede controller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:21:
Overigens: Die Oculus Link kabel is niet bedoeld voor VirtualLink (dat is die speciale poort op de nieuwe GPU's). Hij gebruikt geen DisplayPort protocol. Helaas, mag ik wel zeggen, want dan was het hele compressie gedoe niet nodig geweest. Maar de hardware daarvoor ontbreekt gewoon in de Quest.

Ik denk dat die VirtualLink poort ook wel gewone USB-C apparaten ondersteunt (en dus ook de Quest Link kabel) maar daar hoef je het het dus niet voor te doen. Het werkt gewoon op elke USB-C poort op je systeem (mits goede controller)
Ja klopt, maar ik heb geen USB c op mijn moederbord en met andere kabels heb ik Quest link in ieder geval niet aan de praat gekregen. Ga er inderdaad wel een beetje vanuit dat het dan toch gewoon werkt maar dan als een 'normale' USB c poort (zo te zien wel https://amp.reddit.com/r/...rk_on_a_virtuallink_port/ ).

Je kunt ook wel weer aan de slag met een verloop stekker op een reguliere USB 3.0 (3.1? USB is zo verwarrend) poort, maar dat kan de verbinding weer minder betrouwbaar maken en wie weet is het wel gewoon de controller op mijn bord wat niet lekker met link werkt en ligt het niet aan de kabels die ik geprobeerd heb. Bovendien zie ik nu dat zo'n reguliere USB poort de Quest wellicht weer niet tegelijk op kan laden.

Anyway, het was niet echt de reden van deze aanschaf, maar er stond nu een hele goede uitvoering van de 2080 in de pricewatch (en op Pepper) voor 650 die daarmee sterk concurreert met 2070 supers... En die hebben die poort vaak niet, dus naast dat ik het niet meer voor mekaar kreeg nog langer te wachten met het upgraden van mijn 1060 leek me dat een leuk bijkomend voordeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Ik gebruik nu de ALVR fork en dat werkt eigenlijk uitstekend. Had mijn access point nog op 80 MHz staan op de 5Ghz band, heb dit nu gewijzigd en zal nog even kijken of dat verschil maakt.

De bitrate heb ik op 250 mbit staan maar als ik wat fora lees, lijkt dat overkill, zal het eens met 80 mbit proberen.

Wat Oculus link betreft, ik heb deze combi aangeschaft: https://www.amazon.de/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_image en https://www.amazon.de/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_image. Dit werkt perfect, de test geeft 2.1Gbs aan. En met 6.8 meter meer dan voldoende ruimte. In totaal 32 euro en dan heb ik een langere kabel dan de 80 euro kostende officiële.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik heb net 2 uur half life alyx gedaan via virtual desktop. Hoogste bandbreedte in virtual desktop. Ik heb geen hapering gezien. Ik gebruik een Netgear r7800 als router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:21:
[...]Bedankt, ik ga hier naar kijken. Ik zag wel dat hij op HEVC aan het encoden was en dat is misschien ook wat zwaar voor mijn systeem. 80 Moet idd wel kunnen. Maar Unifi spul is sowieso niet goed geoptimaliseerd op de hoogste snelheid. Meer op beheer en multi-apparaat ondersteuning. Het is eigenlijk meer iets voor bedrijven en prosumers (van die schoteltjes die in kantoren aan het plafond hangen en bij mij dus ook). Dingen als roaming over meerdere AP's werken echt gelikt :9 Maar voor pure snelheid is het gewoon niet bedoeld.
Kleine update: Ik had net zo'n MU-MIMO access point besteld van 170 euro toen ik zag dat ik op de oude kon kiezen tussen 20,40 en 80Mhz kanalen. Hij stond op 40 8)7

Heb hem toen verhoogd naar 80 en nu connect de Quest met Virtual Desktop op 866Mbps (kan je bovenaan de virtual desktop app zien!). Gaat nu een stuk beter, minder schokkerig en minder lag, maar nog steeds duidelijke haperingen, met name als ik zijwaarts beweeg. Niettemin is het nu wel duidelijk speelbaar.

Wat ik wou vragen: Zouden jullie bij wie het goed werkt eens kunnen kijken wat voor connectiesnelheid jullie hebben? Wat ik me met name afvraag is of het wel zin heeft om een betere AP te kopen of dat het ergens anders aan ligt (bijvoorbeeld een CPU met meer cores ivm compressie load).

866 is namelijk ongeveer het theoretische maximum van deze AP (en hij hangt dan ook bijna recht boven mijn hoofd :) ).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdkK36AbF0lvwq5Phl9VpLC1SYA=/f/image/FDr6mNt0S5AZe4r2a8cd15uK.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 14-04-2020 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 01:17:
[...]

Kleine update: Ik had net zo'n MU-MIMO access point besteld van 170 euro toen ik zag dat ik op de oude kon kiezen tussen 20,40 en 80Mhz kanalen. Hij stond op 40 8)7

Heb hem toen verhoogd naar 80 en nu connect de Quest met Virtual Desktop op 866Mbps (kan je bovenaan de virtual desktop app zien!). Gaat nu een stuk beter, minder schokkerig en minder lag, maar nog steeds duidelijke haperingen, met name als ik zijwaarts beweeg. Niettemin is het nu wel duidelijk speelbaar.

Wat ik wou vragen: Zouden jullie bij wie het goed werkt eens kunnen kijken wat voor connectiesnelheid jullie hebben? Wat ik me met name afvraag is of het wel zin heeft om een betere AP te kopen of dat het ergens anders aan ligt (bijvoorbeeld een CPU met meer cores ivm compressie load).

866 is namelijk ongeveer het theoretische maximum van deze AP (en hij hangt dan ook bijna recht boven mijn hoofd :) ).

[Afbeelding]
Toevallig heb ik dat van het weekend inderdaad bekeken en bij mij staat die op 400. Vreemd dat hij het bij jou juist beter gaat doen op 80, maar ik kan het advies om hem naar 40 te zetten ook niet meer terug vinden... Misschien is dat wel achterhaald (gefixt met een update of zo). Zal het bij mij ook een keer testen wanneer ik tijd heb.

Wat wel nog steeds in de faq staat is om Nvidia gamestream uit te zetten (uiteraard als je Nvidia hebt).

Verder zie ik dat 866 Mbps de max is van de Quest: https://steamcommunity.co...ns/0/2257934448599506570/

De dev geeft wel aan dat een ax router beter zou zijn omdat die beter om zou gaan met meerdere apparaten... Ik heb eigenlijk meestal geen andere apparaten op mijn WiFi (telefoon meestal op 4g, andere WiFi apparaten uit), dus wellicht helpt dat bij mij ook wel om het zo stabiel te laten lopen. De Quest heeft de connectie helemaal voor zichzelf over het algemeen.

Verder nu ik terug denk over wat ik gedaan heb, ik heb met een app op mijn telefoon (WiFi analyzer van Abdelrahman M. Sid) in kaart gebracht welke frequenties mijn buren gebruiken en handmatig mijn 5 GHz netwerk op een vrije frequentie gezet, ik meen dat dat ook wel verschil maakte nog. 5 GHz dringt niet veel door muren heen maar vooral in een appartement kun je toch nog wel wat interferentie ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
GekkePrutser schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 01:17:
[...]

[Afbeelding]
Ik gebruik nu ook Virtual Desktop ipv ALVR. In de ALVR streamer app staat aangegeven dat je de channel width op 40mhz moet zetten (en dus inderdaad max 400mbit kan halen) omdat de Quest niet goed overweg kan met 80.

De enige lag die ik nog ervaar is als ik bij Half-Life heel snel buk, voor de rest speelt het perfect. Zal eens kijken hoeveel last ik hier van heb als ik de router op 80mhz zet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-09 14:23
Misschien een tip voor mensen met ruk wifi. Je kan met een fatsoenlijke wifi usb stick er in Windows een access point van maken. Omdat de afstand tussen je PC en headset waarschijnlijk best klein is, haal je hiermee flinke snelheden. Daarbij gebruik je dat wifi netwerk dan enkel voor je headset (dus schonere verbinding).

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 20:28
De kamer waar de pc stond was toch nét te klein.. was té bewust van alle spullen om mij heen, en ik kreeg altijd wel ergens een guardian grid te zien.. maar de woonkamer had geen denderend wifi.

Ik heb uiteindelijk in de woonkamer een Fritzbox 1750E bedraad aan het modem gehangen (was eerst onderdeel van het wifi mesh) en specifiek op 5Ghz een apart channel gemaakt dat alleen voor de Quest gebruikt wordt. Als mesh extender was de verbinding niet sterk genoeg en kwam alleen 2.4ghz fatsoenlijke door (maar daar ging VD niet lekker op).

Half Life Alyx werkte toen als een zonnetje! Op af en toe een crash van SteamVR na dat de game begint te flippen in VR.. maar volgens mij ligt dat aan Alyx/SteamVR en niet VirtualDesktop.

Wel af en toe verwarrend welk menu nou precies geopend wordt.. je krijgt zowel een virtual desktop menu, SteamVR menu én ingame menu te zien :P

[ Voor 19% gewijzigd door quintox op 14-04-2020 15:25 ]

Steam profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richard1177
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-08-2024
Ter info, ik heb zojuist een Rift S via Oculus.com weten te bemachtigen. Hij lijkt voor nu in elk geval weer beschikbaar (Geen idee voor hoelang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drainion
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-02 09:04
richard1177 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:22:
Ter info, ik heb zojuist een Rift S via Oculus.com weten te bemachtigen. Hij lijkt voor nu in elk geval weer beschikbaar (Geen idee voor hoelang)
Kak! Net er naast gevist. Had in mijn winkelmandje maar de knop betalen is grijs :(. Ah fijn, weer eventjes wachten. Thanks voor de mededeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

[Oculus Rift] Bestelling & Levering is dicht ;) deze paar posts kunnen wel in dit topic... Het bestellingen topic is can nut rond een launch.

[ Voor 62% gewijzigd door Geronimous op 15-04-2020 00:25 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
richard1177 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:22:
Dan werkt die "notify me" knop op hun site dus ook niet. Lekker dan. Geen bericht gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
bojaaper schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:26:
[...]

Dan werkt die "notify me" knop op hun site dus ook niet. Lekker dan. Geen bericht gehad.
Ik ook niet. Van coolblue krijg ik ook nooit een melding :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard1177
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-08-2024
bojaaper schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:26:
[...]

Ik zat inderdaad toevallig te kijken, maar had ook nooit een bericht binnen gekregen van de "Notify me" knop. Dus die lijkt niet lekker te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NastyNick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 10:18
Jeej ik heb nog een nagenoeg nieuwe Oculus Rift kunnen bemachtigen gisteren via MP voor 180 euro. Lijkt me toch een redelijke deal. Hij werkt top op mijn Lenevo Y520 laptop met GTX1060 nu nog even Half Life Alyx kopen. Overigens voor het gebruik van Virtual Desktop moet ik nog wel e.e.a. instellen in mijn w10? sorry dat ik het zelf niet opzoek.

Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
NastyNick schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:17:
Jeej ik heb nog een nagenoeg nieuwe Oculus Rift kunnen bemachtigen gisteren via MP voor 180 euro. Lijkt me toch een redelijke deal. Hij werkt top op mijn Lenevo Y520 laptop met GTX1060 nu nog even Half Life Alyx kopen. Overigens voor het gebruik van Virtual Desktop moet ik nog wel e.e.a. instellen in mijn w10? sorry dat ik het zelf niet opzoek.
Het installeren van de streamer app is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thecompany schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:28:
[...]

Het installeren van de streamer app is genoeg.
Dat is voor de Quest, de Rift heeft de streamer app niet nodig want die moet gewoon zelf aan de PC gekoppeld zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 01:21

BioHazard

*\o/*

https://www.coolblue.nl/product/828923/oculus-rift-s.html

Voorraad nu even! Meteen besteld.

[ Voor 34% gewijzigd door BioHazard op 17-04-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheStrikes
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 02-09 14:46
Had het ook net gezien, gelijk besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onmo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-09 19:48
Ik heb hem ook maar besteld, helaas 500 euro ipv 450, maar dan heb ik wel iets te doen tijdens het virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Onmo schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:57:
Ik heb hem ook maar besteld, helaas 500 euro ipv 450, maar dan heb ik wel iets te doen tijdens het virus.
Ik heb hem ook besteld, hahah dat was ook mijn gedachte. Je bent de Rift S ook zo weer kwijt mocht het vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:13
Mooie boel. Bij alternate was de Rift S ook op voorraad. Besteld en meteen via ideal betaald, helaas helaas, pas zodra je 450 euro hebt overgemaakt zie je bij de status van je bestelling dat hij helemaal niet op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onmo
ShininNL schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:24:
Mooie boel. Bij alternate was de Rift S ook op voorraad. Besteld en meteen via ideal betaald, helaas helaas, pas zodra je 450 euro hebt overgemaakt zie je bij de status van je bestelling dat hij helemaal niet op voorraad is.
Daar ging ik al van uit toen er stond "levertermijn onbekend".

[ Voor 11% gewijzigd door Onmo op 17-04-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Inmiddels verzonden, dus bij Coolblue is het legit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onmo
BioHazard schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:09:
[...]

Inmiddels verzonden, dus bij Coolblue is het legit.
Op de site staat dat hij verzonden is bij mij maar heb nog geen verzendbevestiging. Ik neem aan dat ze het gewoon druk hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Onmo op 17-04-2020 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
Dit is echt al de vierde keer dat ik net mis grijp :( .

Kan iemand mij vertellen waarom het knopje "ophalen in de winkel" wel beschikbaar is?

[ Voor 44% gewijzigd door bojaaper op 17-04-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Onmo schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:15:
[...]

Op de site staat dat hij verzonden is bij mij maar heb nog geen verzendbevestiging. Ik neem aan dat ze het gewoon druk hebben.
Ik heb wel een track&trace, maar die kwam gek genoeg pas tevoorschijn toen ik de bestelling bekeek via de app op mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
BioHazard schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 20:21:
[...]

Ik heb wel een track&trace, maar die kwam gek genoeg pas tevoorschijn toen ik de bestelling bekeek via de app op mijn iPhone.
Ik heb geen mail gehad verder, maar volgens track n trace is het pakketje er vanmiddag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afgelopen week heb ik mijn systeem geupgrade van een 1060 naar een 2080... flinke verbetering met van alles uiteraard, maar tot mijn verbazing (ondanks dat ik er wel een beetje op hoopte) loopt Fallout 4 VR nu ook vlekkeloos via VD op mijn Quest. Voorheen was dat compleet onspeelbaar want zodra er wat meer gebeurde bleef de game om de haverklap hangen, soms alleen dat het beeld niet bijgewerkt werd, soms dat je gewoon echt even de Steam VR construct ziet zeg maar, voor een paar tellen en dan ging ie weer even verder. In grote gevechten was dat dan meer 1 seconde gameplay, 5 tot 10 seconden hangen. Ik had niet gedacht dat dat aan de videokaart zou liggen... Wellicht gebruikt VD automatisch nvenc of zo waardoor er nu minder CPU overhead is voor het streamen.

Omdat dat werkte ook maar Skyrim VR opgepikt, die is nu 12 euro nog wat bij cdkeys. Even eerste uurtje gespeeld (tot het punt dat je in de open wereld uitkomt). Erg cool, maar ik merk wel al dat als ik die serieus wil gaan spelen dat ik hem eerst enorm wil gaan modden. Ik zag bijvoorbeeld al mods waarmee je de game voice activated maakt, waarmee je de dialoogopties gewoon zelf kunt uitspreken en je ook bijvoorbeeld commando's kunt binden voor van alles en nog wat ("Now you shall burn!" of wat je maar wil om je flames spell te selecteren of zo moet kunnen voor zover ik begrijp). Daar heb ik nog even geen zin en tijd voor, maar ga ik toch ergens eens proberen allemaal goed in te stellen :)

Fallout 4 VR en Skyrim zijn overigens beiden niet echt goede VR games... maar het blijven wel goede games in het algemeen en als je bereid bent een beetje om de tekortkomingen heen te werken volgens mij erg vermakelijk. Ik had in ieder geval 39 uur in FO4VR zitten voor ik naar de Quest overstapte en het ineens niet meer wou werken, Skyrim VR moet ik misschien nog wat meer spelen voor ik een definitief oordeel vel (eerste indruk is vooral dat schakelen tussen verschillende wapens en magie veel te omslachtig is maar dat hoop ik dus met die voice mod op te lossen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Elke dag start ik de PC en moet ik de Rift S herpluggen, anders is die niet verbonden. Iemand met hetzelfde probleem, en misschien tips wat ik hieraan kan doen?

Ik heb alle energie bespaar opties op de controllers al uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deDenDen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 12:42
Finraziel schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:11:
Afgelopen week heb ik mijn systeem geupgrade van een 1060 naar een 2080... flinke verbetering met van alles uiteraard, maar tot mijn verbazing (ondanks dat ik er wel een beetje op hoopte) loopt Fallout 4 VR nu ook vlekkeloos via VD op mijn Quest. Voorheen was dat compleet onspeelbaar want zodra er wat meer gebeurde bleef de game om de haverklap hangen, soms alleen dat het beeld niet bijgewerkt werd, soms dat je gewoon echt even de Steam VR construct ziet zeg maar, voor een paar tellen en dan ging ie weer even verder. In grote gevechten was dat dan meer 1 seconde gameplay, 5 tot 10 seconden hangen. Ik had niet gedacht dat dat aan de videokaart zou liggen... Wellicht gebruikt VD automatisch nvenc of zo waardoor er nu minder CPU overhead is voor het streamen.

Omdat dat werkte ook maar Skyrim VR opgepikt, die is nu 12 euro nog wat bij cdkeys. Even eerste uurtje gespeeld (tot het punt dat je in de open wereld uitkomt). Erg cool, maar ik merk wel al dat als ik die serieus wil gaan spelen dat ik hem eerst enorm wil gaan modden. Ik zag bijvoorbeeld al mods waarmee je de game voice activated maakt, waarmee je de dialoogopties gewoon zelf kunt uitspreken en je ook bijvoorbeeld commando's kunt binden voor van alles en nog wat ("Now you shall burn!" of wat je maar wil om je flames spell te selecteren of zo moet kunnen voor zover ik begrijp). Daar heb ik nog even geen zin en tijd voor, maar ga ik toch ergens eens proberen allemaal goed in te stellen :)

Fallout 4 VR en Skyrim zijn overigens beiden niet echt goede VR games... maar het blijven wel goede games in het algemeen en als je bereid bent een beetje om de tekortkomingen heen te werken volgens mij erg vermakelijk. Ik had in ieder geval 39 uur in FO4VR zitten voor ik naar de Quest overstapte en het ineens niet meer wou werken, Skyrim VR moet ik misschien nog wat meer spelen voor ik een definitief oordeel vel (eerste indruk is vooral dat schakelen tussen verschillende wapens en magie veel te omslachtig is maar dat hoop ik dus met die voice mod op te lossen).
Ik ben benieuwd naar je uiteindelijke Skyrim ervaring incl. de mods. Ik zou Skyrim graag ook nog een keer in VR herspelen, maar daarvoor moet het wel lekker werken.

Afgelopen weekend ben ik een flinke tijd bezig geweest om Project Cars 2 te optimaliseren. De framerate en scherpte op de eerste meters ben ik zeer tevreden over. Maar alles wat 100 meter of verder weg is wordt erg onscherp, wat voor mij behoorlijk afbreuk doet op de ervaring. Nu ken ik de meeste circuits aardig uit mijn hoofd, maar het is toch wel prettig om bochten e.d. op een grotere afstand al 'goed' te kunnen zien. Diverse instellingen geprobeerd, config bestand aangepast, etc. maar niet met voldoende resultaat. Wellicht dat mijn verwachtingen te hoog zijn. Ik wil het nog eens proberen met een bekabelde verbinding i.p.v. mijn 5Ghz netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Mijn Rift S gaat weer retour. Heb er meerdere sessies op zitten, maar wordt er super misselijk van. Moet na elke sessie een uur bij komen. Voor dat geld ga ik niet kijken of dit gevoel weg gaat of niet. Erg jammer want de kwaliteit is echt top. Had alleen af en toe een hapering als ik mijn hoofd van links naar rechts beweeg alsof hij tracking even kwijt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:53
BioHazard schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:50:
Elke dag start ik de PC en moet ik de Rift S herpluggen, anders is die niet verbonden. Iemand met hetzelfde probleem, en misschien tips wat ik hieraan kan doen?

Hier heb ik ook last van. Ik werk er omheen door de kabel aan de headset-kant even uit- en in te pluggen voordat ik m'n controllers pak, pulley aan de kabel vast maak enz. Op die manier is mijn headset weer klaar om te gebruiken voordat ik'm op mijn hoofd zet. Maar als iemand hier de magische oplossing heeft is dat natuurlijk mooier :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

ProfaNe schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:07:
Mijn Rift S gaat weer retour. Heb er meerdere sessies op zitten, maar wordt er super misselijk van. Moet na elke sessie een uur bij komen. Voor dat geld ga ik niet kijken of dit gevoel weg gaat of niet. Erg jammer want de kwaliteit is echt top. Had alleen af en toe een hapering als ik mijn hoofd van links naar rechts beweeg alsof hij tracking even kwijt was.
Had ik ook, maar korte sessies, blijven doen. Na 2 dagen was ik er vanaf. Verschilt natuurlijk wel per persoon.
Wormaap schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:16:
[...]

Hier heb ik ook last van. Ik werk er omheen door de kabel aan de headset-kant even uit- en in te pluggen voordat ik m'n controllers pak, pulley aan de kabel vast maak enz. Op die manier is mijn headset weer klaar om te gebruiken voordat ik'm op mijn hoofd zet. Maar als iemand hier de magische oplossing heeft is dat natuurlijk mooier :)
Gebruik jij je onboard USB poorten? Zat te denken om een aparte USB controller te installeren voor de Rift S.

[ Voor 32% gewijzigd door BioHazard op 21-04-2020 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:53
BioHazard schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:35:
[...]

Had ik ook, maar korte sessies, blijven doen. Na 2 dagen was ik er vanaf. Verschilt natuurlijk wel per persoon.

[...]

Gebruik jij je onboard USB poorten? Zat te denken om een aparte USB controller te installeren voor de Rift S.
Mijn moederbord heeft 1 USB-poort waar 'VR READY!!!1oneon' bij staat, dus die gebruik ik.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wormaap schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:54:
[...]

Mijn moederbord heeft 1 USB-poort waar 'VR READY!!!1oneon' bij staat, dus die gebruik ik.
Heb ik inderdaad ook. En ook die werkt niet fatsoenlijk bij mij :P . (Met originele Rift, moet ergens een driver ding zijn, kan nooit dat er te weinig bandbreedte is, maar goed, nu dus maar een PCIe naar USB kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 14:58

Arfman

Drome!

Ik heb al sinds de eerste keer VR een Inateck USB3 kaart in mijn pc. Deze werd toen aangeraden door Oculus en nog nooit 1 probleem gehad, zelfs niet met 2 sensor roomscale. (Dat was toen vrij exotisch en niet ondersteund in de software). Kan zo'n kaart iedereen aanraden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:34
Dennisvw schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:10:
[...]
Afgelopen weekend ben ik een flinke tijd bezig geweest om Project Cars 2 te optimaliseren. De framerate en scherpte op de eerste meters ben ik zeer tevreden over. Maar alles wat 100 meter of verder weg is wordt erg onscherp, wat voor mij behoorlijk afbreuk doet op de ervaring. Nu ken ik de meeste circuits aardig uit mijn hoofd, maar het is toch wel prettig om bochten e.d. op een grotere afstand al 'goed' te kunnen zien. Diverse instellingen geprobeerd, config bestand aangepast, etc. maar niet met voldoende resultaat. Wellicht dat mijn verwachtingen te hoog zijn. Ik wil het nog eens proberen met een bekabelde verbinding i.p.v. mijn 5Ghz netwerk.
ik ben met precies hetzelfde bezig. Ik heb het overigens bekabeld geprobeerd en dat is wel iets beter dan VD maar niet veel. VD heeft in de settings overigens een bitrate video setting, die staat default op medium, dat kun je hoger zetten voor een beter beeld.

Maar daar zit het niet in. Als je Halflife bekijkt via VD op ultra settings dan lijkt het wel of je in een HD ervaring rondloopt. Echt bizar goed, als dit de toekomst van VR gamen is dan staat ons heel wat te wachten. Dus ik hou het er meer op dat het komt omdat project cars 2 toch wat ouder is. Online lees je dat asetto corso een beter scherper beeld heeft. Maar als ik videos op youtube bekijk dan zie je toch echt wel scherpere beelden dan ik heb in vr op afstand voor project cars 2.

Dus ik denk dat het een kwestie is van het juist instellen van de graphical settings. (bijvoorbeeld ultrasampling werkt bij mij niet om de 1 of andere duistere reden). Ik moet daar de komende week nog eens flink naar kijken want op deze manier is het racen wel vermoeiend voor je ogen.

Wat andere dingen waar ik vorige week ben achter gekomen, ik had zelf een 970 en daar kon ik half life op spelen, maar dat ging toch wel erg schokkerig en was eigenlijk onspeelbaar. Dus zelf ben ik geupgrade naar een RTX 2070 super oc. Vanaf dat moment liepen alle games op ultra eigenlijk wel soepel.

Wel had ik in VD regelmatig dat als je in steamVR snel je hoofd heen en weer beweegd dat je zwarte vlakken ziet (dit zie je op youtube ook bij veel vr videos). Dat is enorm storend en ik dacht dat lag aan het feit dat ik VD gebruikte. Echter ik las van de week op reddit hier de oplossing voor. Je moet in steam bij je SteamVR even aangeven dat je voor het betaprogramma wil inschrijven, je krijgt dan direct een update van SteamVR en die lost dit probleem op. Ik heb dat geprobeerd en inderdaad, foutloos nu!

Dan hou ik nog 1 probleempje over. Mijn quest connect op wifi op die 895 mbit limit voor VD. dat is helemaal perfect, maar zodra ik ga gamen valt die terug naar een steady 400 mbit. Dat wil ik uiteraard niet want het liefst hou ik die bitrate setting op high. Dus dat probleem moet ik nog controleren.

Wat betreft oculus link, ik heb zo'n 9 euro usb A-C kabel besteld via de link hier bij kabeldirect en die werkte perfect. Deze kabel is 1 meter en dat werkt supergoed. Een 3 meter A-C kabel werkte bij mij niet goed, die kan die snelheid niet aan. Dus ik heb gisteren maar een Actieve usb verlengkabel besteld (wat ook wel een lotto lijkt te zijn als je de berichten online mag geloven) en dan maar hopen dat dat goed werkt zodat ik goed kan vergelijken tussen VD en bedraad.

Maar echt, ik heb de quest nu twee weken in huis en wat een upgrade is dit zeg. Zeker met VD gewoon in het hele huis draadloos kunnen tennissen, golfen, racen, vliegen en zelfs Half life spelen is iets wat ik nooit verwacht had dat dat zo goed zou kunnen werken. Ook gewoon je computer scherm in VD is haarscherp, had ik ook nooit verwacht. Je hoeft zelfs niet eens meer je headset af te zetten als je door het huis loopt als je die passthrough feature hebt geactiveerd waarmee je de camera kan activeren op elk moment zodat je gewoon je omgeving ziet.

Dit is echt wel next Gen VR gamen als je de oculus go en playstation VR gewend bent. Mooie upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
ProfaNe schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:07:
Ik zou het wat meer tijd geven, het is compleet normaal dat als je net begint met VR dat je daar misselijk van wordt. Zeker als je direct langere sessies doet met games die veel beweging hebben. Je hersenen moeten wennen aan het feit dat je beweging ziet zonder de bewegings ervaring in je lichaam te voelen zoals dat normaal zou zijn.

Praktisch iedereen went er overigens aan, de truuk is simpel, inderdaad korte sessies houden en zodra je wat voelt stoppen en later opnieuw proberen. In ieder geval niet doorblijven gaan als je voelt dat het mis gaat.

Daarnaast kun je beginnen met games die wat statischer zijn. Dus waarbij je zelf wat meer stil zit. Zoals bijvoorbeeld puzzle games als bijvoorbeeld marble land zijn perfect om te wennen aan VR. Als je daar goed tegen kan dan kun je overstappen op games met beweging, doe in geen geval continues movement in games in het begin aan, dat is echt voor gevorderde VR gamers. In het begin Snap turn gebruiken plus point en click verplaatsingen. Dan wen je daar langzaam aan en kun je later overstappen op full continues movement, daar zul je dan veel minder last van hebben.

Ik zou het vooral een kans geven, het is echt gaaf in VR om te gamen als je door die eerste stappen (die we bijna allemaal hebben meegemaakt) heen bent. En die Rift S raak je ook later wel kwijt, dat ding is zo gewild en slecht leverbaar dat dat het probleem niet zal zijn mocht je er echt niet aan kunnen wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-09 23:20
De Kickstarter voor VR Ears is begonnen. De goal is in een paar uur al gehaald.

Audio is toch een van de grootste zwakke punten bij de Oculus Rift S en Quest. Goede audio draagt echt bij aan de immersie en ik draag daarom ook vaak headphones tijdens het spelen. Nu gaat dat nog prima bij games als HL Alyx. Maar na een paar potjes Beat Saber krijg je met headphones al gauw te warm en zit het oncomfortabel. Off ear headphones a la Valve Index bieden daarin de oplossing. Het wordt ook niet niet voor niets geroemd als een vd top voordelen van de Index. Hopelijk kunnen de VR ears het op dat gebied ook waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goal in een paar uur halen is niet heel lastig als dat goal nou niet heel realistisch was :P.

Ik vind het idee goed, en misschien is het wel noodzakelijk geweest omdat ze off ear zijn gegaan, maar het geheel is nogal prijzig geworden, met een $150 normale prijs, doordat hij weer gevuld moet zijn met accu's en elektronica. Ik vermoed dat er genoeg mensen prima tevreden zouden zijn met Rift stijl koptelefoon die je netjes aan een Rift S / Quest kan clippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
robinez schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 13:31:
[...]

Wel had ik in VD regelmatig dat als je in steamVR snel je hoofd heen en weer beweegd dat je zwarte vlakken ziet (dit zie je op youtube ook bij veel vr videos).
Ik zit niet in het Beta programma, maar bij mij werd het écht veroorzaakt door een te zwakke wifi verbinding. Toen ik een nieuw 5Ghz AP maakte wat alleen gebruikt wordt voor de Quest, draaide VD perfect en had ik geen stream lag meer (bitrate op ultra).

Steam profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vind het wel als een hoop marketing priet praat klinken die VR ears... Verder wel een enorm nadeel dat ze apart opgeladen moeten worden. Ze hebben het over sound pressure, oftewel dat de VR bril niet genoeg zou leveren om een gewenst volume te halen? Ik denk dat het eerder zal liggen aan die chip die ze er zo nodig in moesten stoppen die natuurlijk ook stroom verbruikt.

Helaas lijkt de Vive deluxe audio strap nauwelijks meer te krijgen, alleen op sommige plekken tegen absurde prijzen, dus een FrankenQuest zit er even niet meer in. Misschien tijd om eens te kijken of ik ergens een zeer kort kabeltje kan bestellen voor mijn Sennheiser HD558 om te gebruiken. Die is vrij licht, ademt goed door het open ontwerp en ik betwijfel ten zeerste dat die VR ears ze gaan verslaan in audio kwaliteit. Enige nadeel nu is dat ik geen 3 meter kabel rond mijn hoofd wil wikkelen en dat er zo'n dikke plug aan zit dus dat je weer een adapter moet gebruiken (steekt zo'n end uit op je quest dan). Heb ook wel mijn Sony WH1000-XM3 geprobeerd via Bluetooth, maar dat ding is zwaarder wat minder is bij actieve games en je oren gaan er veel sneller in oververhitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Toevallig ook over aan het denken geweest laatst, ik wil sowieso een nieuwe headset gaan halen aangezien mijn huidige al wat ouder is en bedraad. Zat met een schuin oog te kijken naar een Arctis Pro Wireless vanwege het scala aan opties, lijkt erop dat die ook prima past op de Rift S: https://www.reddit.com/r/...less_pro_are_a_very_good/

Wel een dure headset natuurlijk, maarja op die manier hoef ik er wel maar 1 te kopen, voor al mijn benodigdheden... :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
quintox schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:17:
[...]

Ik zit niet in het Beta programma, maar bij mij werd het écht veroorzaakt door een te zwakke wifi verbinding. Toen ik een nieuw 5Ghz AP maakte wat alleen gebruikt wordt voor de Quest, draaide VD perfect en had ik geen stream lag meer (bitrate op ultra).
bij mij was het wel de oplossing, maar bitrate op ultra zou ik ook graag willen maar dat lukt bij mij echt niet, hij valt altijd terug naar 400 mbit tijdens het gamen, blijft bij jou wel die bitrate tijdens het gamen rond de 800+ mbit hangen dan? Want dan is voor mij een 5G AP wel het overwegen waard aangezien die van mij gewoon in de meterkast hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
robinez schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:28:
[...]

bij mij was het wel de oplossing, maar bitrate op ultra zou ik ook graag willen maar dat lukt bij mij echt niet, hij valt altijd terug naar 400 mbit tijdens het gamen, blijft bij jou wel die bitrate tijdens het gamen rond de 800+ mbit hangen dan? Want dan is voor mij een 5G AP wel het overwegen waard aangezien die van mij gewoon in de meterkast hangt
Hoe test/zie je dit? Als ik in het VD paneel zit dan staat deze eigenlijk altijd op 866mbps, nooit wat anders gezien. AP (Fritz 1750E) hangt bekabelt aan het modem en hangt op +/- 1.5 meter van mijn speelveld.

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Javdalen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 07:26

Ik heb precies hetzelfde. Met de CV1 nooit problemen gehad maar de Rift S moet ik ook elke keer na opstarten de USB kabel los halen en opnieuw inpluggen.

Heb een moederbord met een "VR ready" USB poort en die gebruik ik ook maar is dus niet de oplossing. Ook heb ik een Inatek USB kaart maar daarmee heb ik hetzelfde probleem.

Ben ook benieuwd of iemand weet waardoor dit probleem komt en hoe het is op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
quintox schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:31:
[...]

Hoe test/zie je dit? Als ik in het VD paneel zit dan staat deze eigenlijk altijd op 866mbps, nooit wat anders gezien. AP (Fritz 1750E) hangt bekabelt aan het modem en hangt op +/- 1.5 meter van mijn speelveld.
klopt als ik in vd connnect zie ik ook die max limiet van 895 mbps (kan ook 866 zijn, maar inderdaad rond die limiet). Dat kun je checken in game door je oculus knop ingedrukt te houden, je komt dan in het VD menu en dan zie je waar de bitrate op dat moment op staat, bij mij is het connecten op op de 800+ mbit, zodra de game start schommelt het altijd rond de 400 mbit bij mij. Maar dat zal bij jou anders zijn, want met ultra bitrate werkt bij mij echt niet, dus ik hoop dat zo'n ap dan inderdaad een goede oplossing is.

Ik gebruik overigens ook 5G voor alleen de quest. De afstand bij mij is gemiddeld zo'n 3 meter (wel door muren heen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakandr
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 21:39
Oppernerd schreef op woensdag 22 april 2020 @ 00:16:
De Kickstarter voor VR Ears is begonnen. De goal is in een paar uur al gehaald.

Audio is toch een van de grootste zwakke punten bij de Oculus Rift S en Quest. Goede audio draagt echt bij aan de immersie en ik draag daarom ook vaak headphones tijdens het spelen. Nu gaat dat nog prima bij games als HL Alyx. Maar na een paar potjes Beat Saber krijg je met headphones al gauw te warm en zit het oncomfortabel. Off ear headphones a la Valve Index bieden daarin de oplossing. Het wordt ook niet niet voor niets geroemd als een vd top voordelen van de Index. Hopelijk kunnen de VR ears het op dat gebied ook waarmaken.
Ondertussen ben ik ook eigenaar van een Rift S. Wat ik opmerk is bij het gebruik van oortjes dat er veel statische ruis is. Zie ook dit topic op reddit. Mogelijk is dit te wijten aan een te lage impedantie van de gebruikte hoofdtelefoon/oortjes. Er worden verbeteringen gemeld met een impedantie van 50 ohm of hoger.

Ik moet nog even kijken of ik nog ergens een hoofdtelefoon heb liggen met een wat hoger ohmmage om het probleem te kunnen bevestigen. Update: Getest met een 50 ohms hoofdtelefoon (Philips SHL 5905 BK) en geen gekraak meer. Beetje warm op de oren, dat wel... :)

Wat betreft die VR Ears, die zijn gespec'ed op 6 ohm. Dus ik ben een beetje huiverig om ze te backen.
BioHazard schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:35:
Met mijn onboard USB poorten kreeg ik de Rift S niet goed aan de praat. Constant disconnects en andere problemen. Al is mijn mobo ondertussen wel meerdere keren afgeschreven (Gigabyte GA-Z77X-D3H uit 2013).
Niet alleen bepaalde chipsets zijn een probleem, maar ook dat de chip voor zo'n beetje alle USB poorten wordt gebruikt.

Die Inateck kon ik niet vinden in NL. Alleen bij Amazon DE. Ik had geen zin in te w88, dus nav wat filmpjes op youtube voor een StarTech gegaan.

Gisteren een StarTech 2 Port PCI Express SuperSpeed USB 3.0 Card with UASP geplaatst en de hele avond probleemloos (op dus wat statische ruis na) Alyx kunnen spelen.

Let wel, deze is geloof ik alleen geschikt voor de Rift S (die heeft maar 1x USB). Voor de normale Rift zou een multi controller kaart soelaas kunnen bieden.

[ Voor 34% gewijzigd door Drakandr op 24-04-2020 08:55 . Reden: Hoofdtelefoon test ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quintox
robinez schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:35:
[...]
De afstand bij mij is gemiddeld zo'n 3 meter (wel door muren heen).
Daar zit je probleem. 5G en muren is écht killing. Je hebt een rechtstreekse verbinding nodig, geen storing van ijzeren kasten of andere elektronica (een meterkast is verre van ideaal voor Wifi in het algemeen).

Hier was het AP eerst een wireless extender, dus de verbinding met het AP was dan wel 800+, maar het signaal wat opgepikt werd was al niet ideaal. Door te zorgen dat zowel de PC als het AP op een bekabeld Gigabit netwerk zit en alleen het laatste stukje draadloos (zonder obstakels) is zorg je voor een optimale verbinding.

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Drakandr schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:40:
[...]

Wat betreft die VR Ears, die zijn gespec'ed op 6 ohm. Dus ik ben een beetje huiverig om ze te backen.
Ik stond op het punt om te backen, nu lees ik dit :p Maar het lijkt mij toch dat ze die getest hebben, de Quest verschilt hierin niet met de Rift S zover ik weet?

Mij lijkt het hele off-ear concept perfect voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakandr
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 21:39
kwdtje schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:50:
[...]

Ik stond op het punt om te backen, nu lees ik dit :p Maar het lijkt mij toch dat ze die getest hebben, de Quest verschilt hierin niet met de Rift S zover ik weet?

Mij lijkt het hele off-ear concept perfect voor mij.
Ja mij ook. Ik was ook naar de Bionik Mantis aan het kijken (16 ohm). Deze is eigenlijk voor de PSVR maar het schijnt (filmpje youtube) dat ie ook op de Rift S past. Ik wil die eigenlijk bij een NL shop scoren en eenvoudig retourneren als het niet bevalt.

Het kan ook nog zijn dat het per Rift S verschilt natuurlijk of dat het een driver probleem is. Ik had iig problemen met van die oortjes die standaard bij telefoons zitten (die hebben een lage impedantie, want low power drivers in je phone). Ik ben wel benieuwd hoe het bij jou gaat!

Over die VR Ears; ze hebben ook een DAC en alles, dus zullen ook wel actief zijn. Wellicht dat ze daar nog wat magie in stoppen om het signaal beter te maken?

update: Ondertussen Bionik Mantis in huis en net even mee getest; geen gekraak of geknisper, dus da's al een plus punt. Het is een verbetering tov de ingebouwde speakers van de Rift S. Wanneer ik de Mantis afkoppel tijdens muziek luisteren dan klinken de ingebouwde speakertjes van de Rift S nogal blikkerig. Vooral de bassen gaan wat dieper met de Mantis.

Verwacht er alleen geen wonderen van - een dikke hoofdtelefoon over je oren geeft nog steeds het beste geluid, maar voor mij wel de moeite waard om toch comfort te behouden en toch wat beter geluid te hebben.

Er zit nog steeds met 16 ohm oversturing in, dus je moet wel je geluid iets zachter zetten. Hier zijn dan wel weer adaptertjes voor te maken/krijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door Drakandr op 04-06-2020 22:46 . Reden: bionik mantis binnen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
quintox schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:42:
[...]

Daar zit je probleem. 5G en muren is écht killing. Je hebt een rechtstreekse verbinding nodig, geen storing van ijzeren kasten of andere elektronica (een meterkast is verre van ideaal voor Wifi in het algemeen).

Hier was het AP eerst een wireless extender, dus de verbinding met het AP was dan wel 800+, maar het signaal wat opgepikt werd was al niet ideaal. Door te zorgen dat zowel de PC als het AP op een bekabeld Gigabit netwerk zit en alleen het laatste stukje draadloos (zonder obstakels) is zorg je voor een optimale verbinding.
Ja ik denk in dezelfde richting inderdaad, alles is hier overigens wel bekabeld in elke ruimte met een gigabit netwerk, dus die AP's bekabeld aansluiten zou geen probleem zijn.

bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
Drakandr schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:01:
[...]

Over die VR Ears; ze hebben ook een DAC en alles, dus zullen ook wel actief zijn. Wellicht dat ze daar nog wat magie in stoppen om het signaal beter te maken?
Lijkt mij wel, maarja het komt uit amerika dus je mag wel weer op invoerrechten rekenen, dan wordt het een duur grapje.

Ik denk er nog wel even over na.
robinez schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:05:
[...]

Ja ik denk in dezelfde richting inderdaad, alles is hier overigens wel bekabeld in elke ruimte met een gigabit netwerk, dus die AP's bekabeld aansluiten zou geen probleem zijn.

bedankt voor het meedenken!
Ik heb naast mijn bekabelde internet, 2e hands amplifi mesh routers aangeschaft (2 stuks) en deze bekabeld aangesloten. Heb nu overal in huis probleemloos wifi (3 verdiepingen). Eentje staat in de woonkamer en eentje in de slaapkamer. Ze zijn ook nog eens WAF.

[ Voor 40% gewijzigd door kwdtje op 22-04-2020 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robinez schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:28:
[...]

Let op dat die 400 of 866 Mbps alleen de theoretische max van het type verbinding aangeeft, het zegt niks over de werkelijke bandbreedte van de stream. Bij mij staat de verbinding ook op 400 omdat voorheen aangeraden werd de bandbreedte op 40 MHz te zetten en heb dat nog niet terug gezet, maar de stream is nagenoeg perfect bij mij.
De bitrate van de stream staat meen ik onderin in datzelfde scherm en is bij mij meen ik meestal rond de 80 Mbps.
Maar inderdaad zoals later gezegd zou ik ook eens proberen om de ap te verplaatsen zodat er geen muur tussen zit, bij mij staat hij op hoofd hoogte 1-4 meter van waar ik sta (afhankelijk van waar ik binnen mijn playspace precies heen wandel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milad257
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-03 09:22

milad257

Dell R720 2x xeons 288 gb ddr3

Mensen Coolblue heeft op dit moment 1 Oculus Rift S beschikbaar!! Ik heb er net eentje besteld! :D

Dolby Atmos 7.0.4 | Amd 57003DX - RTX 3080 - 3200 mhz DDR4 | LG CX 55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
milad257 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:00:
Mensen Coolblue heeft op dit moment 1 Oculus Rift S beschikbaar!! Ik heb er net eentje besteld! :D
Haha, ik zag het net en moest toen gelijk aan dit topic denken. Als jij 'm in het laatste kwartier hebt gekocht, dan is de kans groot dat 'ie nu dus weer uitverkocht is, aangezien jij dan de enige hebt ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:13
Die voorraadindicatie is marketing bij coolblue, al vaker gehad met m2 SSD drives waarvan er zogenaamd nog 1 op voorraad is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantoman
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 23:26

Had ik ook. De enige oplossing voor mij was om de USB kabel in de USB-C VirtualLink poort van mijn RTX 2060 Super videokaart in te pluggen. Ik heb daarvoor een Goobay USB-C Adapter (USB 3.0) aangeschaft.

De andere oplossing heeft Drakandr al gegeven:
Drakandr in "[Oculus Rift] Ervaringen & Discussie"

Er wordt blijkbaar aan een fix gewerkt:
https://forums.oculusvr.c...nt/735236/#Comment_735236

Sommigen in die Oculus thread geven ook aan dat het vervangen van de Rift S kabel hielp, maar ik weet niet of ik dat moet geloven. Misschien was de kabel simpelweg niet helemaal goed bevestigd (had ik ook een keertje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Phantoman schreef op woensdag 22 april 2020 @ 23:24:
[...]

Had ik ook. De enige oplossing voor mij was om de USB kabel in de USB-C VirtualLink poort van mijn RTX 2060 Super videokaart in te pluggen. Ik heb daarvoor een Goobay USB-C Adapter (USB 3.0) aangeschaft.

De andere oplossing heeft Drakandr al gegeven:
Drakandr in "[Oculus Rift] Ervaringen & Discussie"

Er wordt blijkbaar aan een fix gewerkt:
https://forums.oculusvr.c...nt/735236/#Comment_735236

Sommigen in die Oculus thread geven ook aan dat het vervangen van de Rift S kabel hielp, maar ik weet niet of ik dat moet geloven. Misschien was de kabel simpelweg niet helemaal goed bevestigd (had ik ook een keertje).
Ik heb het nu "opgelost" door Oculus Tray Tool te gebruiken. Bij een start van mijn PC hoef ik alleen de Oculus Service een keer te enablen en dan komt t geheel goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-09 16:46
Waar kan ik Plex VR vinden voor de Quest? Is er een APK die werkt? Wat ik vindt geeft een api error via Sidequest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik heb ook een ander probleem met de Quest. Ik heb deze net maar als ik via Wifi speel (VirtualDesktop) werkt het perfect tot opeens alles begint te haperen en de wifi uitvalt. Deze geeft dan een melding met een authenticatie error. Hij verbindt meteen weer als ik op verbinden klik. Erg irritant en dit is het enige apparaat wat hier last van heeft gek genoeg. Een quest probleem?

post incl onderstaande reacties verplaatst naar het Oculus topic

[ Voor 9% gewijzigd door Geronimous op 26-04-2020 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantoman
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 23:26
BioHazard schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:12:
[...]

Ik heb het nu "opgelost" door Oculus Tray Tool te gebruiken. Bij een start van mijn PC hoef ik alleen de Oculus Service een keer te enablen en dan komt t geheel goed op.
Dus je hebt de Oculus Service op handmatig opstarten staan en dan start je het op via de Oculus Tray Tool ? Of draait de Oculus Service automatisch al na een start van jouw PC en je herstart het via de Oculus Tray Tool ?

De tweede optie hielp bij mij niet, maar ik heb de eerste optie niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Hoe bergen jullie je rift op? Ik zag bij unboundvr een opbergset, maar vond de prijs nogal gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle prijzen bij unboundvr zijn nogal gortig :P.

Maar ik leg hem op een kastje naast mijn bureau. Gebeurd niks mee verder, alleen als de zon erop kan schijnen moet je wat voorzichtiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:59

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Tadango schreef op donderdag 23 april 2020 @ 22:03:
Ik heb ook een ander probleem met de Quest. Ik heb deze net maar als ik via Wifi speel (VirtualDesktop) werkt het perfect tot opeens alles begint te haperen en de wifi uitvalt. Deze geeft dan een melding met een authenticatie error. Hij verbindt meteen weer als ik op verbinden klik. Erg irritant en dit is het enige apparaat wat hier last van heeft gek genoeg. Een quest probleem?
Al geprobeerd alles opnieuw te instaleren en je modem / router een reboot te geven?

Ik heb zeer zelden een verbindings probleem met VD.

Mocht het nou echt aan de Quest liggen (wat ik betwijfel) zou ik de Quest een fabrieks reset geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Xqlus1ve schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 07:40:
[...]

Al geprobeerd alles opnieuw te instaleren en je modem / router een reboot te geven?

Ik heb zeer zelden een verbindings probleem met VD.

Mocht het nou echt aan de Quest liggen (wat ik betwijfel) zou ik de Quest een fabrieks reset geven.
Ik kreeg een andere tip, wat logisch klinkt. Ik heb een dual band systeem met 1 ssid voor 2.4Ghz en 5Ghz. Wat ik vermoed is dat hij overschakelt naar 2.4Ghz wanneer het begint te haperen (100Mbps heeft 5Ghz nodig). Wifi raakt dan overbelast en geeft daardoor een fout (erg gek, maar wellicht...). Ik heb nu het guest netwerk op 5Ghz only gezet en daar de Quest aan verbonden. Straks eens kijken of dat beter gaat.

Edit: Lijkt nu prima. Ook de cast naar chromecast blijft mooi stabiel werken :) Gastnetwerk op 5Ghz only en geen enkel probleem mee.

[ Voor 8% gewijzigd door Tadango op 25-04-2020 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
kwdtje schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 07:28:
Hoe bergen jullie je rift op? Ik zag bij unboundvr een opbergset, maar vond de prijs nogal gortig.
Op een plankje aan de muur, boven m'n racestoel; zo binnen handbereik :)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 13:17
milad257 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:00:
En ook daadwerkelijk verstuurd en ontvangen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:47
Aan een beugel waar jee normaal een gitaar aan ophangt.

Zoiets dus :

https://encrypted-tbn2.gs...S2LJNMgMbL5DQX70&usqp=CAY

Zolang je er voor zorgt dat de display naar beneden gericht is en hele ding niet in de volle zon hangt zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb in eerste instantie zo'n piepschuimen hoofd gekocht en op een plankje gemonteerd. Zo eentje waar mensen vroeger koptelefoons op zetten. Ik dacht: Op die manier kan er geen stof of zonlicht op de lenzen komen, toppie.

Was op zich een goed idee en ziet er cool uit, maar..... De OLED schermen blijven continu aan staan :F Omdat hij denkt dat hij op je hoofd zit. Dus nu leg ik hem toch maar weer in een kastje.

En idd zoals Beakzz zegt, pas heel erg op met zonlicht.

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 24-04-2020 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik leg hem bovenop mijn PC, onder het bureau dus uit het zonlicht. Zag op de site van vrcover een universele katoenen hoes die je er omheen kunt trekken om het stof weg te houden, maar die verkopen ze volgens mij nergens anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een tijd mijn Tweakers muts er omheen getrokken als stofhoes :+
Maar nu ligt hij gewoon op de kast klaar om gebruikt te worden...

Pagina: 1 ... 88 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.