Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via Oculus zelf. Had ook gevonden dat Steam versie zich anders gedraagt. Maar jij hebt verder geen problemen, alleen wanneer je de Oculus SDK gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:23
Sissors schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:09:
Goed, een nieuw CPU + moederbord (3700X + B450). Oculus installeren ging voor de verandering prima. En Beat Saber is onspeelbaar geworden...

Trilling van de controllers is compleet kapot. Andere USB poorten gebruiken verandert hoe kapot het is, maar het blijft kapot. Op Reddit kan ik genoeg mensen vinden met hetzelfde probleem met allen een Ryzen moederbord, maar een oplossing heeft niemand. Ja, een USB insteekkaart kopen...
Maar zo is het ook. Sommige USB poorten kunnen het niet goed aan. Vooral van budget-moederborden (weet niet welke je precies hebt). Je zult dan echt een dedicated USB kaart moeten toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ding heeft een 10gbps USB poort, en die zou geen rumble patroontje kunnen doorsturen? Dit is gewoon een normaal B450 moederbord (Tomahawk Max). Maar er zijn ook zat mensen met een X570 moederbord met dit probleem.

Laten we wel wezen, wat gaat er over de USB van mijn headset? Geluid, knoppen van de controllers, en rumble naar de controllers. Een USB 2.0 poort moet dat nog door kunnen sturen.

[ Voor 29% gewijzigd door Sissors op 30-03-2020 18:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Voor wie het zich afvraagt: Ik heb zojuist HL:Alyx geprobeerd op de Oculus Quest en ik had totaal geen last van stotteringen en dergelijke die mensen op Reddit noemden. Wel kreeg ik een waarschuwing dat mijn GPU uit zijn geheugen liep, krijg ik met de gewone (oude) Rift nooit. Maar het werkte allemaal prima. Wel maar een klein stukje gespeeld (met "Jeff" - brrr :/ ). Wellicht dat het in drukkere scenes wel anders loopt.

Wel vind ik de nieuwe controllers niet zo comfortabel (vooral de directionele stick niet). Heb liever de oude, die zitten ook steviger in elkaar. De resolutie is iets hoger natuurlijk en dat zie je wel, last van de lagere refresh (72 vs 90 Hz) had ik niet, het viel me niet eens op.

Ik zag ook helemaal niks van de compressie waar men het over had (in de Quest Link review). Ook niet in de hoeken. Kijkhoek lijkt wel ietsje minder, maar de Quest gebruik ik met de bril-spacer, en bij de Oculus zat die niet dus zet ik mijn bril heel dicht op mijn neus.

PC: Ryzen 5 2600, 32GB, GTX 1080Ti. Rift met 4 sensoren (3 op USB 3.0, 1 op 2.0 ivm verlengkabel - Ja Oculus adviseert het niet te doen maar als je oplet dat er maar 2 op dezelfde controller zitten kan het prima), en Oculus Quest uiteraard zonder sensoren. Officiele Link kabel. De quest is zelfs iets stabieler qua tracking. Met de gewone rift heb ik af en toe dat hij even op en neer beweegt, alsof je een diepe zucht laat, en dat voel ik wel een beetje in mijn evenwichtsorgaan. Ik denk dat dit gebeurt als hij maar 1 sensor ziet op dat moment. De Quest doet dat nauwelijks. Wel moet je met de Quest redelijk veel licht hebben en met de Rift kan je uiteraard in het pikkedonker spelen (gaat zelfs beter werken denk ik omdat de sensoren minder gewoon beeld zien). De "Nose Gap" bij de Quest is wel kleiner dus er is minder noodzaak weinig licht te gebruiken.

De Rift zelf zit wel een stuk comfortabeler vanwege het lagere gewicht, maar dat was te verwachten natuurlijk.

Het verbaast me eigenlijk wel hoe goed dit eigenlijk werkt, voor een functie die eigenlijk maar een 'extraatje' is (90 Euro extraatje maargoed). Omdat de Quest ook nog eens een super fijne standalone headset is (waar ik hem vooral voor kocht), is dit een uitstekende deal wat mij betreft. Geen wonder dat hij constant uitverkocht is. Het is ook echt een "Corona lockdown buster" wat mij betreft... Je bent echt even het huis uit (hier in Spanje mag dat namelijk helemaal niet meer behalve voor boodschappen).

Voorlopig ga ik wel door met Alyx met de Rift vanwege het gewicht en de controllers maar ik vind dit echt prima werken zo.

[ Voor 16% gewijzigd door GekkePrutser op 30-03-2020 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Min of meer zelfde ervaring hier. De Quest werkt prima met Alyx, zelfs met virtual desktop werkt dit behoorlijk goed maar hier ook foutmelding rond gpu memory (RTX2080).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:54

Cyphax

Moderator LNX
Sissors schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:37:
Dat ding heeft een 10gbps USB poort, en die zou geen rumble patroontje kunnen doorsturen? Dit is gewoon een normaal B450 moederbord (Tomahawk Max). Maar er zijn ook zat mensen met een X570 moederbord met dit probleem.

Laten we wel wezen, wat gaat er over de USB van mijn headset? Geluid, knoppen van de controllers, en rumble naar de controllers. Een USB 2.0 poort moet dat nog door kunnen sturen.
Het ligt ook aan de software, niet de hardware. Maar of het dan driver zijn, of een bug in Unity of de game zelf, da's dan weer moeilijk te zeggen.
Heb je toevallig door de logs van Oculus gebladerd? Die zijn heel uitgebreid. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 11:02
GekkePrutser schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:50:
Voor wie het zich afvraagt: Ik heb zojuist HL:Alyx geprobeerd op de Oculus Quest en ik had totaal geen last van stotteringen en dergelijke die mensen op Reddit noemden. Wel kreeg ik een waarschuwing dat mijn GPU uit zijn geheugen liep, krijg ik met de gewone (oude) Rift nooit. Maar het werkte allemaal prima. Wel maar een klein stukje gespeeld (met "Jeff" - brrr :/ ). Wellicht dat het in drukkere scenes wel anders loopt.

Wel vind ik de nieuwe controllers niet zo comfortabel (vooral de directionele stick niet). Heb liever de oude, die zitten ook steviger in elkaar. De resolutie is iets hoger natuurlijk en dat zie je wel, last van de lagere refresh (72 vs 90 Hz) had ik niet, het viel me niet eens op.

Ik zag ook helemaal niks van de compressie waar men het over had (in de Quest Link review). Ook niet in de hoeken. Kijkhoek lijkt wel ietsje minder, maar de Quest gebruik ik met de bril-spacer, en bij de Oculus zat die niet dus zet ik mijn bril heel dicht op mijn neus.

PC: Ryzen 5 2600, 32GB, GTX 1080Ti. Rift met 4 sensoren (3 op USB 3.0, 1 op 2.0 ivm verlengkabel - Ja Oculus adviseert het niet te doen maar als je oplet dat er maar 2 op dezelfde controller zitten kan het prima), en Oculus Quest uiteraard zonder sensoren. Officiele Link kabel. De quest is zelfs iets stabieler qua tracking. Met de gewone rift heb ik af en toe dat hij even op en neer beweegt, alsof je een diepe zucht laat, en dat voel ik wel een beetje in mijn evenwichtsorgaan. Ik denk dat dit gebeurt als hij maar 1 sensor ziet op dat moment. De Quest doet dat nauwelijks. Wel moet je met de Quest redelijk veel licht hebben en met de Rift kan je uiteraard in het pikkedonker spelen (gaat zelfs beter werken denk ik omdat de sensoren minder gewoon beeld zien). De "Nose Gap" bij de Quest is wel kleiner dus er is minder noodzaak weinig licht te gebruiken.

De Rift zelf zit wel een stuk comfortabeler vanwege het lagere gewicht, maar dat was te verwachten natuurlijk.

Het verbaast me eigenlijk wel hoe goed dit eigenlijk werkt, voor een functie die eigenlijk maar een 'extraatje' is (90 Euro extraatje maargoed). Omdat de Quest ook nog eens een super fijne standalone headset is (waar ik hem vooral voor kocht), is dit een uitstekende deal wat mij betreft. Geen wonder dat hij constant uitverkocht is. Het is ook echt een "Corona lockdown buster" wat mij betreft... Je bent echt even het huis uit (hier in Spanje mag dat namelijk helemaal niet meer behalve voor boodschappen).

Voorlopig ga ik wel door met Alyx met de Rift vanwege het gewicht en de controllers maar ik vind dit echt prima werken zo.
Ik heb hier nou een oude rift liggen en wil ook gaan overstappen naar de Quest zodat de Go er ook uit kan. Hoe is de ervaring tov de oude Rift qua kwaliteit en resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wij (@Creepy en ik) hebben onlangs de Rift naast de Rift S gebruikt en de kwaliteit van de Rift S is oneindig veel beter.

Ik kan nu eindelijk Beat Saber spelen, maar zoek eigenlijk nog leuke custom nummers om te doen. Weet iemand een paar leuke? Ik vind de zoekfunctie maar matig eigenlijk. Ik zit nog ergens tussen normal en expert qua niveau.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:50
Ardana schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:02:
Wij (@Creepy en ik) hebben onlangs de Rift naast de Rift S gebruikt en de kwaliteit van de Rift S is oneindig veel beter.

Ik kan nu eindelijk Beat Saber spelen, maar zoek eigenlijk nog leuke custom nummers om te doen. Weet iemand een paar leuke? Ik vind de zoekfunctie maar matig eigenlijk. Ik zit nog ergens tussen normal en expert qua niveau.
Self-quote incoming, want toevallig heb ik daar laatst in het algemene VR-topic nog over gepost :)
Wormaap schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:48:
[...]

Voor jou en voor anderen een lijstje met nummers die ik in ieder geval erg leuk vind om te spelen :)

Gloryhammer - Rise of the Chaos Wizards (Easy t/m E+)
Eminem/Rihanna - Love the Way You Lie (Easy t/m E+)
Lindsey Stirling - Where do we Go (Easy t/m E+)
Lindsey Stirling - Shatter Me (Easy t/m E+)
Queen - Don't Stop Me Now (E+ only)
Disney - Under the Sea (Easy t/m E+)
Devil May Cry 5 OST - Devil Trigger (Easy t/m E+)
Caramelldansen (Expert only)
Owl City - Fireflies (Normal en Hard)
Deadpool Rap (Normal t/m E+)
The Offspring - The Kids Aren't Alright (Normal t/m Expert)
Ducktales opening theme (Expert only)
Psy - Gangnam Style (Normal t/m Expert)
Walk the Moon - Shut Up and Dance (Normal t/m E+)
Two Steps from Hell - Star Sky (Hard en Expert, supergave wall-eyecandy-map :))

In het lijstje heb ik geprobeerd wat variatie in muziekstijlen te brengen, dat vind ik zelf ook het leukste. Kan natuurlijk nog steeds zijn dat je het allemaal niks vindt, maar ik vind deze allemaal leuker dan de meegeleverde tracks :)

De meeste heb ik op Hard, Expert en/of Expert+ gespeeld. Ik heb trouwens laatst nadat ik m'n eerste E+ heb gehaald daarna ineens een streak gehad waarin ik een stuk of 6 E+ maps in de eerste poging haalde, dus blijkbaar moest 'de knop even om' :+ Maar de Camellia-achtige dingen enzo op E+ kan ik nog echt helemaal niks mee :X
Edit: @Cyphax had daar ook nog een lijst neergezet :)
Cyphax schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:46:
[...]

De officiele is volgens mij wat vlotter, de custom die ik "vroeger" (:+) speelde ging maar tot hard geloof ik.

Ik heb ook even gekeken naar wat van mijn favoriete maps, hoewel een hoop intussen te makkelijk zijn geworden, maargoed:
Animals (Radio Edit) - Martin Garrix
Run Boy Run - Woodkid
Prototyperaptor - Awe
Kids - MGMTDeze map moet je met je armen spelen, niet je polsen
Muse - UprisingZit een heerlijk tempo in
Pompeii - Bastille
[Aurora Theory] Erik McClure - SoarDeze is vrij snel maar eenvoudig, wel een gave map
Otter Pop (feat. Hollis) - Shawn WasabiMijn eerste E+ die ik ooit versloeg. Van BennyDaBeast, geweldige mapper
Liberation - Harold van Lennep
Limbo - Daddy YankeeDit is gewoon een feestje in je headset. Doen. Echt.
EC2 - Prototyperaptor - Still Waiting
Came Here for Love - Sigala & Ella EyreAlleen E+ geloof ik, weer een van BennyDaBeast
Love The Way You Lie (ft. Rihanna) - Eminem, Rihanna | Charted by StyngMeNoemde @Wormaap ook al.
Awaken [League of Legends Season 2019 Soundtrack] - Valerie BroussardDeze is prachtig, schitterende custom colors gebruikt. Map van Joetastic.
Drive By - TrainOok een map van Joetastic, is een vrij snelle map, erg leuk.
Hey, Soul Sister - TrainEigenlijk zelfde als met Drive By, maar dan volgens mij nog een tandje sneller.
Christopher Tin - Baba Yetu
Sk8er Boi - Avril LavigneNog zo'n leuke vlotte map. Aanrader.
The City - Madeon

[ Voor 32% gewijzigd door Wormaap op 31-03-2020 13:20 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

@Wormaap Thnx!

Weet iemand trouwens hoe je weer nummers kunt verwijderen als je ze helemaal niks vind?

[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 31-03-2020 13:12 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Ardana schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:11:
@Wormaap Thnx!

Weet iemand trouwens hoe je weer nummers kunt verwijderen als je ze helemaal niks vind?
Die kun je in de map waar je BS geïnstalleerd hebt gewoon weggooien. Volgens reddit zou er ook een verwijderknop in de game moeten zitten (onder de difficulties), maar dat kan ik nu even niet checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Heb je van de DLC's iets? Daar zitten ook leuke maps bij. Imagine Dragons en Monstercat zijn imho sowieso wel de moeite, en de Timbaland-DLC is ook prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Count_B schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:32:
[...]
Ik heb hier nou een oude rift liggen en wil ook gaan overstappen naar de Quest zodat de Go er ook uit kan. Hoe is de ervaring tov de oude Rift qua kwaliteit en resolutie?
Zoals ik zei: Ietsje beter qua resolutie al is het niet dat me opvalt in-game. Als je echt voor resolutie gaat (bijvoorbeeld flightsims) dan lijkt me een HP Reverb beter (of de G2 versie die er aan komt). Ik wacht daar ook een beetje op voor Elite Dangerous.

Ik zie eigenlijk geen verschil in kwaliteit, maar ik moet zeggen dat ik het baseer op een sessie van 15 minuten hier! Denk dat anderen hier beter op kunnen reageren. Wel vind ik het draagcomfort een stuk minder door het hogere gewicht, en de speakers ook. Dus om die reden gebruik ik nog steeds de oude Rift als ik PC games doe. En vandaar minder draagcomfort. Ik zou ook de Rift S wel eens willen proberen ter vergelijking maar helaas heb ik die niet :) Ik denk dat de Rift S qua draagcomfort wel het summum is, door die hoofdband. En de subpixel resolutie is ook hoger (ondanks dat de "RGB" resolutie op papier lager is dan die van de Quest).

Wel iets dat ik opmerk: "God Rays" zijn veel minder op de Quest, en ook Chromatische abberatie (gekleurde randjes). Duidelijk dat de techniek hier voortschrijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 08-09 21:08
Wormaap schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:10:
[...]

Self-quote incoming, want toevallig heb ik daar laatst in het algemene VR-topic nog over gepost :)

[...]

Edit: @Cyphax had daar ook nog een lijst neergezet :)

[...]
Heel leuk dit, ergens een site waar custom playlists bijgehouden worden? Bedoel dan niet bsaber.com enz , maar echt deftige playlists gesorteerd op genre, moeilijkheid enz . Zoek overigens nog altijd naar een handig middel om bijv de custom songs die ik heb gedownload in te delen in moeilijkheidsgraad. Staat nergens duidelijk beschreven eens ze ergens gedownload zijn, en in BS zélf kan je daarop ook niet filteren blijkbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door lapino op 31-03-2020 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Count_B schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:32:
[...]

Ik vind hem ook top, en vind zelf voor de meeste games de streaming via wifi met virtual desktop (de sideload versie dan) prima te doen. Misschien dat ik nog eens de officiële kabel bestel als ik er nog eens tegelijk aan denk met dat hij in stock is maar zit er niet eens echt om te springen.

Qua resolutie durf ik zo niet te zeggen maar volgens mij heeft de Quest wel duidelijk minder screendoor effect. Alleen ik heb mijn cv1 verkocht en daarna de Quest besteld dus heb ze niet echt direct kunnen vergelijken. Nu ik het lees heb ik wel inderdaad het idee dat er (veel) minder godrays zijn ja, dat was in de cv1 heel veel en in de Quest eigenlijk gewoon niet volgens mij.

Zelf had ik ook wat problemen met de tracking van de cv1 en hoewel ik eerst mijn twijfels had over inside out tracking werkt het beter op de Quest. Ik had vooral problemen met beat saber. Dat gaat op de Quest ook nog niet altijd goed, maar zodra ik mijn hand voor me beweeg (in zicht van de camera's) is de tracking meteen hersteld waardoor ik meestal maar één blokje mis. Bovendien kan ik het zelf enigszins voorkomen door mijn handen meer voor me te houden. Bij de cv1 was er geen peil op te trekken wat de problemen veroorzaakte (behalve de grote snelle bewegingen van beat saber en ja ik had ook al stukjes rubber in het batterij compartiment geduwd om disconnects te voorkomen) en het duurde een paar seconden voor ik mijn saber terug had waardoor ik eigenlijk altijd failde als het gebeurde.

De 72 Hz heb ik eigenlijk ook weinig van gemerkt... Geen klachten over. Hij zit inderdaad wel wat minder comfortabel dan de cv1 en geluid is minder, maar het stoort me vooralsnog niet genoeg om een frankenquest mod te willen proberen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
lapino schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:34:
[...]

Heel leuk dit, ergens een site waar custom playlists bijgehouden worden? Bedoel dan niet bsaber.com enz , maar echt deftige playlists gesorteerd op genre, moeilijkheid enz . Zoek overigens nog altijd naar een handig middel om bijv de custom songs die ik heb gedownload in te delen in moeilijkheidsgraad. Staat nergens duidelijk beschreven eens ze ergens gedownload zijn, en in BS zélf kan je daarop ook niet filteren blijkbaar.
Hier is een tooltje dat kijkt naar jouw scores (niet de ingebouwde songs; custom songs only) in je scoresaber-profiel en op basis daarvan maps suggereert:
https://scoresaber.balibalo.xyz/peepee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-09 23:20
Oculus Quest via de Oculus website beschikbaar. Zowel 64gb als 128gb. Shipping date: 3 April.

Rift S ook op voorraad met shipping date van 2 April.

Wees er snel bij.

[ Voor 21% gewijzigd door Oppernerd op 01-04-2020 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-09 14:40
Oppernerd schreef op woensdag 1 april 2020 @ 02:18:
Oculus Quest via de Oculus website beschikbaar. Zowel 64gb als 128gb. Shipping date: 3 April.

Wees er snel bij.
Thanks! Besteld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrParanoid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01-2022
Oppernerd schreef op woensdag 1 april 2020 @ 02:18:

Wees er snel bij.
Ook besteld, danku :) shiping date bij mij 7 april.

/edit: rift s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshifter
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-04 09:17
Yes! Ik heb ook een order kunnen plaatsen voor een Rift S vanochtend, ook met shipping date 7 april. Heeft iemand ervaring met hoeveel dagen het (normaal gesproken) ongeveer duurt voordat hij na shipping ook binnen is? Ik sta al echt te popelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrParanoid
En weer out of stock als je hem in je mandje gooit.

Kan niet wachten om met alyx en boneworks aan de slag te gaan, rift dk1, dk2, cv1, vive allemaal gehad en weg gedaan omdat het spelaanbod telkens snel uitgespeeld was op die momenten, hoop dat met alyx er wat meer AAA games komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oppernerd
Headshifter schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:16:
Yes! Ik heb ook een order kunnen plaatsen voor een Rift S vanochtend, ook met shipping date 7 april. Heeft iemand ervaring met hoeveel dagen het (normaal gesproken) ongeveer duurt voordat hij na shipping ook binnen is? Ik sta al echt te popelen :)
Ik had de mijne op de ochtend van 25 maart besteld. Shipping date was 30 maart. De 26e kreeg ik bericht dat het verstuurd was en een track&trace. In de middag van 27 maart wassie binnen. Van wat ik lees op internet is dat oculus over algemeen een vrij conservatieve shipping date aanhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrParanoid
Oppernerd schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:46:
[...]

Ik had de mijne op de ochtend van 25 maart besteld. Shipping date was 30 maart. De 26e kreeg ik bericht dat het verstuurd was en een track&trace. In de middag van 27 maart wassie binnen. Van wat ik lees op internet is dat oculus over algemeen een vrij conservatieve shipping date aanhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Ik had nog een shipping date van 2 april vannacht (handig een baby :P) dus hopelijk vrijdag of zaterdag binnen.

Wat zijn verder leuke games voor een beetje workout? Pistol Whip en Beat saber staan al op mijn lijstje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oppernerd
kwdtje schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:51:
Ik had nog een shipping date van 2 april vannacht (handig een baby :P) dus hopelijk vrijdag of zaterdag binnen.

Wat zijn verder leuke games voor een beetje workout? Pistol Whip en Beat saber staan al op mijn lijstje.
Nice. Hopelijk gaan jullie er ook zoveel lol aan beleven zoals ik. VR is perfect voor workout in deze tijden.

Op deze site hebben ze verschillende VR games getest en de metingen naast elkaar gelegd. http://vrhealth.institute/vr-ratings/

Ikzelf speel Beat saber, pistol whip, audioshield en space pirate trainer voor workout. Beat saber heeft voor mij een groot replay waarde omdat er een zeer groot community achter staat die goede custom levels maken.

Pistol Whip vind ik een erg gaaf spel, goede tracks en voor mij het meest intensief. Waarbij je bij beat saber met name je armen gebruikt, voel ik bij PW m’n core, zij, rug en benen ook. Helemaal als je een beetje de muziek begint te “voelen” en er dansmoves bij gebruikt zoals het volgende filmpje. Supertof spel waarin ik er waarschijnlijk uitzie als een idioot, maar tijdens het spelen voel ik mij een dansende John Wick en oh zo cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Vind ik ook, de upgrade van de Rift CV1 naar de S is echt enorm imo, even getwijfeld aangezien er veel slechte verhalen rondgingen over de S, maar heb er tot nu toe geen seconde spijt van gehad.

Mooi om te zien dat mensen nu massaal een Rift gaan halen door deze "thuiswerk"situatie :P

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nooit de Rift S gebruikt, maar geloof direct dat de resolutie een stuk beter is. Toch:
1. Als je IPD niet binnen Rift S range valt is hij gewoon ruk.

2. De zwart waarden van een Rift zijn niet geweldig, ondanks dat het een OLED scherm is. De zwart waardes van een Rift S schijnen nog veel slechter te zijn. Ik heb dus geen ervaring, maar de zwart waardes van een Rift S moeten toch echt belabberd zijn. (Dynamisch contract via backlight zou hier enorm helpen).

3. Heb je bij iets wat fatsoenlijk geluid nodig heeft, zoals Beat Saber, niet een behoorlijke stap terug tov de Rift met de Rift S speakers? Tenzij je een extra €50 ofzo uitgeeft om met tie-wraps alternatieve speakers aan je Rift S vast te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oppernerd
Sissors schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:41:
Ik heb nooit de Rift S gebruikt, maar geloof direct dat de resolutie een stuk beter is. Toch:
1. Als je IPD niet binnen Rift S range valt is hij gewoon ruk.

2. De zwart waarden van een Rift zijn niet geweldig, ondanks dat het een OLED scherm is. De zwart waardes van een Rift S schijnen nog veel slechter te zijn. Ik heb dus geen ervaring, maar de zwart waardes van een Rift S moeten toch echt belabberd zijn. (Dynamisch contract via backlight zou hier enorm helpen).

3. Heb je bij iets wat fatsoenlijk geluid nodig heeft, zoals Beat Saber, niet een behoorlijke stap terug tov de Rift met de Rift S speakers? Tenzij je een extra €50 ofzo uitgeeft om met tie-wraps alternatieve speakers aan je Rift S vast te maken.
1. Geen ervaring mee. Mijn IPD is 63.5 en softwarematig (ingame) kan je de IPD geloof ik verstellen van 60-68. Val je daarbuiten, dan kan je idd beter ergens anders naar kijken.

2. Ik heb twee jaar geleden de Vive gehad. Wat ik mij nog kan herinneren is dat ik het beeld van de Rift S veel beter vind. Stuk minder screen door effect en tekst is een stuk leesbaarder. Dat van de zwartwaardes kan wel kloppen, maar ik heb er tijdens spelen nooit last van gehad.

3. Ingebouwde speakers zijn "okay" bij de meeste casual games en zelfs met Alyx. Echter, bij muziek games doe ik een headphone op. De standaard speakers zijn niet goed genoeg daarvoor en je mist de hele experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oppernerd schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:22:
Pistol Whip vind ik een erg gaaf spel, goede tracks en voor mij het meest intensief. Waarbij je bij beat saber met name je armen gebruikt, voel ik bij PW m’n core, zij, rug en benen ook. Helemaal als je een beetje de muziek begint te “voelen” en er dansmoves bij gebruikt zoals het volgende filmpje. Supertof spel waarin ik er waarschijnlijk uitzie als een idioot, maar tijdens het spelen voel ik mij een dansende John Wick en oh zo cool.

[YouTube: Pistol Whip - Full Throttle (Normal)]
Beat saber is het natuurlijk ook eigen keuze of je stil staat of er meer bij gaat swingen. Ik ben naar voorbeeld van OtterWorldly (YouTube) dat ook gaan proberen meer te doen en het spel wordt er tegelijk leuker door, je krijgt een betere workout en ik presteer beter omdat ik meer in een flow kom.

Wat betreft de speakers, ja het geluid is minder maar het stoort mij eigenlijk nog niet zo op mijn Quest. Omdat ik sta te zweten wil ik ook liever niet een koptelefoon opzetten. Maar wie weet dat ik toch nog eens een vive headstrap op de kop tik en er aan probeer te modden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Ook hier heb ik tijdens het spelen met de Rift S helemaal geen last van slechte zwartwaarden. Als ik in Alyx niet met m'n zaklampje schijn in het donker, voelt het ook echt als donker. Theoretisch kan het wellicht allemaal beter, maar het is in ieder geval voldoende voor de immersie :)
Qua geluid vind ik de Rift S prima voldoen, ook voor muziekgames. Natuurlijk kan het een stuk beter, en daar heeft'ie dan ook gewoon een headphone jack voor. Zelf vind ik het eigenlijk wel prettig om tijdens het spelen niks op of in m'n oren te hebben. Ik heb een Beyerdynamic DT-990 Pro en DT-770 Pro binnen handbereik liggen, maar eigenlijk nooit de behoefte om ze te pakken. En dat als iemand met een vrij uitgebreide thuisstudio en een 2.0-setup van anderhalf maandloon. Het is dus niet zo dat ik goed geluid niet kan waarderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Yonix schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:54:
Vraagje aan hen die ook een Rift S gebruiken: moeten jullie ook telkens je speelruimte opnieuw instellen?

Hier hangt de Rift S aan mijn PC, in de studeerkamer. Echter, ik moet bij elk gebruik de speelruimte opnieuw instellen. Geen groot probleem, maar wel vreemd ..
Ik heb de non-S en had dat ook, heb toen een keer de hele setup doorgelopen, dus beide sensoren en beide remotes geconfigureerd en daarna heb ik er nooit meer last van gehad.
Ik heb hem eerst geconfigureerd met 1 sensor en gebruikte een xbox-controller als controller maar blijkbaar vond de software dat de configuratie dan toch net niet af is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de gezichtskussen? Het sponsmateriaal absorbeert zoveel zweet en is best ranzig als je met vrienden samen VR speel.

Heb twee leren kussentjes gevonden, maar de reviews zijn nogal gemixt.

Optie 1

Optie 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oppernerd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:34:
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de gezichtskussen? Het sponsmateriaal absorbeert zoveel zweet en is best ranzig als je met vrienden samen VR speel.

Optie 1

Optie 2
Ik zou 'gewoon' voor vrcover.com gaan, dat is zo'n beetje de standaard voor faceplate vervangingen/covers.
Die heb ik ook gebruikt voor de Rift CV1, voor de Quest vooralsnog nog niet maar komt er waarschijnlijk ook wel van als dat kussentje te smerig geworden is (gelukkig gebruik ik hem vooralsnog alleen zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
Finraziel schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:48:
[...]

Ik zou 'gewoon' voor vrcover.com gaan, dat is zo'n beetje de standaard voor faceplate vervangingen/covers.
Die heb ik ook gebruikt voor de Rift CV1, voor de Quest vooralsnog nog niet maar komt er waarschijnlijk ook wel van als dat kussentje te smerig geworden is (gelukkig gebruik ik hem vooralsnog alleen zelf).
Helaas bestaat die niet voor de Rift S. Wel apart omdat VRcover een model heeft voor alle andere gangbare VR sets, behalve de meest populaire (Rift S) headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Oppernerd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:20:
[...]

Helaas bestaat die niet voor de Rift S. Wel apart omdat VRcover een model heeft voor alle andere gangbare VR sets, behalve de meest populaire (Rift S) headset.
Eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oppernerd
Das een katoenen hoesje die je om je headset doet. Niet exact wat ik zoek.

Het liefst heb ik een leren faceplate Die ik snel met een doekje kan schoonmaken als de headset wordt overgegeven aan de volgende speler. Die katoenen hoes kan je niet in een paar seconden verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje: Heeft iemand de Quest met Virtual Desktop (VR Streaming mode!) geprobeerd met een Unifi nanoHD access point?

Ik heb nu de Unifi AC-LITE, die heeft geen Mu-MIMO dus als er 1 client is die geen mimo doet, wordt het helemaal uitgeschakeld. Redelijk nutteloos dus. Wel 2.4 + 5Ghz en gigabit uplink trouwens, en hij hangt pal boven mijn hoofd. Streamen gaat wel goed maar elke paar seconde heb ik een hikje dat oncomfortabel is in VR natuurlijk. Daarom het idee om de nano te halen,.

Ik ben heel erg benieuwd of iemand hands-on ervaring heeft met de nanoHD. Het ding kost namelijk 170 euro wat behoorlijk veel is. Een ander merk is niet echt een optie want het mooie van Unifi is het hele systeem wat er aan vast hangt.

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 02-04-2020 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oppernerd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:20:
[...]

Oh, wow, goh, was er eigenlijk compleet vanuit gegaan dat ze dat ook wel zouden hebben ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
  • Laatst online: 28-09 12:09
Mijn laatste VR ervaring is van de PSVR. Deze destijds verkocht omdat ik het beeld allemaal maar wazig vond.

Zodra ie nu weer beschikbaar is eens een Rift S aanschaffen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshifter
kwdtje schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:51:

En? Is hij verzonden? :D

[ Voor 59% gewijzigd door Headshifter op 02-04-2020 19:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwdtje
Helaas nog niet, gisteren wel een update dat hij processed is en klaargemaakt wordt voor verzending. Zal hopelijk later vanavond een berichtje komen :-)

Edit: Verzonden!

[ Voor 3% gewijzigd door kwdtje op 03-04-2020 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Oppernerd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:34:

Optie 1

Optie 2
Ik heb deze, die doe je over het kussen heen en werkt perfect, is erg makkelijk schoon te maken als er zweet op zit.

https://nl.aliexpress.com/item/4000322344517.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb intussen een set Mamut Touch grips geinstalleerd. Het idee is een beetje dat je dan de controller vastklemt zodat je je vingers vrij kan bewegen, zoals bij de controllers van de Index. Klein nadeeltje van de Touch controller van de CV1: de grip doet z'n werk, maar door het design van de controller zitten, als je je hand opent, je vingers in die ring, da's natuurlijk niet helemaal de bedoeling. :+

Toch zit het wel prettig, ik vind het in eerste instantie wel een aanrader, vooral voor Rift S- en Quest-controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Rift S nu net op voorraad bij Coolblue:

https://www.coolblue.nl/product/828923/oculus-rift-s.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Maar duurder dan bij Oculus zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:27
Gister avond heb ik hem wel Bij Oculus zelf kunnen bestellen (de S). De site heb ik dan ook de afgelopen dagen in de gaten gehouden. Dit is mijn eerste VR-headset dus ik ben erg benieuwd naar de ervaring! Ik heb eerder wel ooit andere headsets op gehad maar toen kon ik er niet echt goed mee spelen op een snelle demo naar.

Ik ben mijn verlanglijstje met spellen al aan het aanvullen maar ik denk dat ik het eerst aan The Lab en aan Beat saber ga beginnen. Als ik alles een beetje door heb wil ik me hierna snel focussen op Half Life.

Hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
Die van mij is zojuist binnen gekomen, ben benieuwd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshifter
Wat zijn wat jullie betreft assecoires die het waard zijn aan te schaffen? Ik zag al een redelijke standaard voor de Rift en de controllers op Ali staan.

Nu zag ik ook wel dat straps voor om je handen me ook handig leken, en een cover zoals @Homeland had gepost. Zijn er nog andere kleine upgrades die toch een groot verschil maken? Ik hoor jullie aanbevelingen graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyphax schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:18:
Ik heb intussen een set Mamut Touch grips geinstalleerd. Het idee is een beetje dat je dan de controller vastklemt zodat je je vingers vrij kan bewegen, zoals bij de controllers van de Index. Klein nadeeltje van de Touch controller van de CV1: de grip doet z'n werk, maar door het design van de controller zitten, als je je hand opent, je vingers in die ring, da's natuurlijk niet helemaal de bedoeling. :+

Toch zit het wel prettig, ik vind het in eerste instantie wel een aanrader, vooral voor Rift S- en Quest-controllers.
Ik heb zelf de variant van AMVR voor mijn Quest, die vind ik echt heel erg fijn. Officieel schuif je je hand er in en trek je dan de strap aan, maar dat laatste hoeft wat mij betreft helemaal niet. Ik heb ze één keer goed ingesteld en nu schuif ik mijn hand er in en klaar. De wriststrap heb ik er afgehaald want die is niet meer nodig en ik vond die van de Quest irritant.

Bij de CV1 vond ik het juist veel minder nodig omdat de wriststrap beter was (rond koortje ipv plat waardoor deze minder irriteerde) en omdat die ring er juist voor zorgde dat ik mijn hand er een beetje doorheen kon steken als ik bijvoorbeeld even mijn headset wou herpositioneren of zo. En zelfs als ik ze los liet (en ze dus aan mijn polsen bungelden) kon ik ze met een simpele flick weer terug mijn handen in gooien als het ware. Bij de nieuwe touch controllers kan dat niet want door de andere gewichtsverdeling gaan die ondersteboven hangen als ze aan je polsen hangen. Ook had ik bij de Quest ineens het probleem dat als je ze te stevig vast greep dat de batterijcover los kwam, dat is dus ook opgelost met die cover. Ik vind die cover daarom vrijwel essentieel eigenlijk (misschien alleen minder als je vrij kleine handen hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Headshifter schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:06:
Wat zijn wat jullie betreft assecoires die het waard zijn aan te schaffen? Ik zag al een redelijke standaard voor de Rift en de controllers op Ali staan.

Nu zag ik ook wel dat straps voor om je handen me ook handig leken, en een cover zoals @Homeland had gepost. Zijn er nog andere kleine upgrades die toch een groot verschil maken? Ik hoor jullie aanbevelingen graag!
Ik gebruik die cover, die zit er altijd op en veeg ik na gebruik schoon (als er zweet op zit).
-Daarnaast een carrycase, handig om hem veilig mee te kunnen nemen.
-Oplaadbare batterijen, setje van 4 met een oplader erbij, dan heb je altijd batterijen voor je controllers (die overigens erg lang meegaan).
-Met de controllers gebruik ik de bijgeleverde bandjes om mijn polsen, dat is veilig genoeg en verder nooit behoefte gehad aan een grip oid.
-Ik heb wat screenprotectors gekocht voor de lenzen, ik draag een bril en was bang dat mijn bril tegen de lenzen aan zou kunnen komen, blijkt niet het geval dus voor nu heb ik die protectors nog niet gebruikt.

Zit er nog over te denken om op termijn de officiele Oculus Link kabel te kopen, die is 5 meter en dat geeft net wat meer flexibiliteit dan de 3m kabel die ik nu gebruik.

En mogelijk nog eens kijken naar een gewicht of batterij om aan de achterkant te monteren als contra gewicht. Deze: https://rebuffreality.com/products/vr-power of deze: https://www.kickstarter.c...s-quest-comfort-mod/posts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Wormaap schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:07:
en DT-770 Pro binnen handbereik liggen, maar eigenlijk nooit de behoefte om ze te pakken. En dat als iemand met een vrij uitgebreide thuisstudio en een 2.0-setup van anderhalf maandloon. Het is dus niet zo dat ik goed geluid niet kan waarderen :+
De 770Pro kan ik met Iracing ook nog eens proberen!

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
In mijn zoektocht naar een degelijke hoofdkussen ben ik het volgende tegengekomen.

Link

Staat in bestelling en ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 20:28
Is er ergens bekend wat de voorraad/leverancier status is van Quest brillen?
Ik heb een pre-order staan bij een third-party retailer en zie geregeld een aantal exemplaren op de officiele oculus site verkocht worden (zoals op 1 april).

Maar of deze ook bij leveranciers terecht komen van webshops? Is bijzonder weinig informatie over te vinden.

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshifter
quintox schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:19:
Is er ergens bekend wat de voorraad/leverancier status is van Quest brillen?
Ik heb een pre-order staan bij een third-party retailer en zie geregeld een aantal exemplaren op de officiele oculus site verkocht worden (zoals op 1 april).

Maar of deze ook bij leveranciers terecht komen van webshops? Is bijzonder weinig informatie over te vinden.
Geen idee, zoals eerder hierboven vernoemd waren ze vanochtend voor een korte tijd beschikbaar bij CoolBlue, maar hoe het met andere leveranciers zit? Geen idee. CoolBlue heeft nog het voordeel dat het een officiële retailer is van Oculus, dus hoe andere partijen zitten is een pure gok ben ik bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Headshifter schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:37:
[...]

Geen idee, zoals eerder hierboven vernoemd waren ze vanochtend voor een korte tijd beschikbaar bij CoolBlue, maar hoe het met andere leveranciers zit? Geen idee. CoolBlue heeft nog het voordeel dat het een officiële retailer is van Oculus, dus hoe andere partijen zitten is een pure gok ben ik bang
Zo te zien zijn zowel de 64 als 128gb varianten nu op voorraad bij zowel Alternate als Coolblue. Andere shops (waaronder die waar ik besteld heb) en bijv. Bol.com hebben nog een "onbekende levertijd" als status.

Lijkt wel alsof die dezelfde leverancier hebben aangezien de naam van de Quest overal hetzelfde is:
" Oculus Quest Op het hoofd gedragen beeldscherm (HMD) Zwart" :P

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Oppernerd schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:42:
In mijn zoektocht naar een degelijke hoofdkussen ben ik het volgende tegengekomen.

Link

Staat in bestelling en ben benieuwd.
Dat ziet er wel heel erg cheap uit imo, maar you never know, ben benieuwd. Ik heb (thanks voor de reminder) een VR cover besteld, toch een enigzins bewezen merk inmiddels. Had voorheen een "leren" VR cover maar die beviel niet echt i.v.m. zweten. Katoen lijkt me toch een stuk geschikter.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:18:
[...]

Dat ziet er wel heel erg cheap uit imo, maar you never know, ben benieuwd. Ik heb (thanks voor de reminder) een VR cover besteld, toch een enigzins bewezen merk inmiddels. Had voorheen een "leren" VR cover maar die beviel niet echt i.v.m. zweten. Katoen lijkt me toch een stuk geschikter.
Waar heb je de VRcover besteld? Ik zie ze rond de €35-40. Vindt toch vrij veel geld voor een stukje katoen.

En die ene set ziet er idd wat goedkoop uit. Vulling ziet er ook vrij dun uit. Heb maar 1 review kunnen vinden over comfort. Daarin stond dat het prima en en omdat het dun is, het beeld ten goede komt. Maarja, tis Amazon. Als het niet bevalt, gaat ie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Oppernerd schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:27:
[...]

Waar heb je de VRcover besteld? Ik zie ze rond de €35-40. Vindt toch vrij veel geld voor een stukje katoen.

En die ene set ziet er idd wat goedkoop uit. Vulling ziet er ook vrij dun uit. Heb maar 1 review kunnen vinden over comfort. Daarin stond dat het prima en en omdat het dun is, het beeld ten goede komt. Maarja, tis Amazon. Als het niet bevalt, gaat ie terug.
Gewoon bij Amazon, wel DE :) €25 met gratis verzenden, evengoed duur maar kan nog net.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kwdtje
Zo, mijn eerste stapjes in VR zitten er op. Wat een ervaring! Alleen de eerste demo met de robot is al geweldig. Ook de vrouw des huizes laten proberen en die vond het ook gaaf.

Als klap op de vuurpijl mijn eerste Alyx stapjes gezet, mijn mond viel open in het begin. Wat een pracht en praal. Wel meteen op continuous movement gezet en het viel mij qua misselijkheid heel erg mee.

Heb het bewust niet te lang gespeeld om het op te bouwen, maar kan niet wachten om weer terug te keren naar de wonderlijke wereld van VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kwdtje schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 22:27:
Zo, mijn eerste stapjes in VR zitten er op. Wat een ervaring! Alleen de eerste demo met de robot is al geweldig. Ook de vrouw des huizes laten proberen en die vond het ook gaaf.

Als klap op de vuurpijl mijn eerste Alyx stapjes gezet, mijn mond viel open in het begin. Wat een pracht en praal. Wel meteen op continuous movement gezet en het viel mij qua misselijkheid heel erg mee.

Heb het bewust niet te lang gespeeld om het op te bouwen, maar kan niet wachten om weer terug te keren naar de wonderlijke wereld van VR.
Het is inderdaad voor zover ik weet niet iets waar je je gewoon doorheen moet bijten, als je misselijk begint te worden dan kun je veel beter stoppen en een volgende keer pas weer proberen verder te gaan. Ik had in het begin toch echt nog wel een uurtje of zo naweeën er van ondanks dat ik er ook niet zo sterk op reageer. Maar als je het rustig opbouwt dan voor je het weet kun je steeds langer spelen (met full locomotion bedoel ik dus) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Jep, kan al niet wachten om morgen weer verder te gaan.

Hopelijk komen er ook wat aanbiedingen want ik wil ook aan de slag met beat saber en pistol whip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:23
@kwdtje Goed verhaal. Google Earth VR is ook echt leuk (en gratis). Vooral nu we de komende tijd toch niet op reis kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kwdtje schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 23:03:

Hopelijk komen er ook wat aanbiedingen want ik wil ook aan de slag met beat saber en pistol whip.
Je hebt de rift s denk ik he? Dan kan het wellicht nog wel de moeite zijn om op een sale te wachten. Zelfs dan zou ik echter niet snel enorm goede deals op die twee verwachten. Beat saber is volgens isthereanydeal.com maximaal van 30 naar 20 afgeprijsd geweest op Steam en pistol whip nog helemaal niet.

Voor de Quest zijn sales helaas helemaal nog niet zo spannend, daar heb ik mezelf echt even moeten vertellen dat het onzin was om 450 euro uit te geven aan een VR bril en dan moeilijk te doen over een paar tientjes, en dus in ieder geval beat saber maar voor de volle 30 euro gekocht. Ook omdat dat nou net een game is die je wel echt native wil spelen op de Quest en niet van de pc wil streamen. Ik koop mijn games vrijwel altijd alleen in dikke sales, dus dat is daarmee gelijk een van de duurste games die ik ooit gekocht heb (ik vermoed nummer 4, na Fallout 4 en Borderlands 2 en 3 die ik als uitzondering bij release wou hebben). Maar hij is het waard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Klopt, verwacht maar niet dat Beat Saber in de sale zal gaan iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb Beat Saber ook nog nooit in de sale gezien. Hij kostte 20 euro toen ie in early access was, dat werd 30 toen ie daaruit kwam na de PSVR-launch. In elk geval het geld dubbel en dwars waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwdtje
Oke dan moet ik hem maar gewoon aanschaffen tzt ;-)

Net weer even Alyx gedaan en het is echt bizar hoe snel je opgeslokt wordt in de game. Even de snark gevoerd en een paar stapjes buiten gezet.

Hopelijk vertaald dit zich naar Half-Life 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-09 14:23
Cyphax schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:20:
Ik heb Beat Saber ook nog nooit in de sale gezien. Hij kostte 20 euro toen ie in early access was, dat werd 30 toen ie daaruit kwam na de PSVR-launch. In elk geval het geld dubbel en dwars waard.
Inderdaad. Ik heb veel tijd besteed in VR aan games (denk Elite 100+ uur), maar Beat Saber heb ik al 250+ uur in zitten. :P Ik blijf er maar bij terugkomen. Download soms een hele bak nieuwe custom maps en ga weer even knallen.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrParanoid
kwdtje schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 23:03:

las ik het nou goed, en sprong hij gisteren op shipped en had je hem binnen dezelfde dag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
DrParanoid schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:38:
[...]

las ik het nou goed, en sprong hij gisteren op shipped en had je hem binnen dezelfde dag?
Snachts op shipped en in de ochtend geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
Homeland schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:03:
[...]
En mogelijk nog eens kijken naar een gewicht of batterij om aan de achterkant te monteren als contra gewicht. Deze: https://rebuffreality.com/products/vr-power of deze: https://www.kickstarter.c...s-quest-comfort-mod/posts
Die VR Ears in jouw link zien er interessant uit.

Een van mijn grote issues met de Oculus Rift S (naast het spons materiaal) is de audio. Die is gewoon te zwak. Een headphone op bij een intense sessie pistol whip is niet bepaald fijn (warm en bezweet). Had naar de Bionik Mantis voor PS4 gekeken. Maar reviewers geven aan dat alhoewel de audio beter is dan stock, het niet bijster veel beter is. Dat wordt 15 april in de gaten houden voor deze VR ears.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshifter
Tip : Tabletop Simulator is in de aanbieding op steam, en heeft ook VR support. Op de workshop staan honderden (moderne) bordspellen, dus als je van bordspellen houdt zou ik het zeker aanraden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ben waarschijnlijk een van de weinige gelukkigen die de Rift S gister bij Coolblue heeft kunnen bestellen.. (heb wel de hoofdprijs betaald, maar ik was dus niet om half 3 's nachts op deze week :z )

In ieder geval, pakketje is gisteravond binnen gekomen. Wauw wat een ervaring! Die demo van Oculus met robotje was ook al vet. Het is erg raar om een paar controlletjes te zien die je eigen handbewegingen nadoen..

Ik had toevallig al wat oudere games in mijn Steam library zitten die een VR ondersteunen, zoals Euro Truck Simulator 2, Project CARS, enzovoort. Allemaal erg gaaf, maar is nog wel wat wennen. En games zoals ETS2 lopen niet super soepel op mijn GTX970, waardoor ik bij snelle hoofdbewegingen best wel wat duizelig wordt, hoewel dat in ETS2 mee te leven valt omdat alles toch lekker langzaam gaat.

Voor de rest weinig problemen gehad met duizeligheid. Zonet heb ik Beat Saber geprobeerd. Erg leuk spel. De normal levels gaan wel redelijk, daar zit ik bijna tegen de perfect score (252/256 blokjes oid). Ik kan alleen nog niet helemaal bevatten hoe mensen die Expert(+) levels spelen. Hoeveel tijd kost dat wel niet om de blokpatroontjes in je hoofd te stampen? 8)7

In ieder geval erg blij met de headset. Ook met de huidige (thuiswerk) situatie is het fijn om iets te hebben waarbij je even een half uur kan staan blokken meppen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Er is op verschillende plekken weer voorraad! :D Coolblue, Alternate, MaxICT, Aces en Informatique.

Alhoewel de voorraad redelijk beperkt zal zijn :P Ik verwacht dat mijne dan maandag verstuurd gaat worden :3 can't wait!

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaintbroken
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-10-2023
quintox schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:00:
Er is op verschillende plekken weer voorraad! :D Coolblue, Alternate, MaxICT, Aces en Informatique.

Alhoewel de voorraad redelijk beperkt zal zijn :P Ik verwacht dat mijne dan maandag verstuurd gaat worden :3 can't wait!
Ja, waar? Kan nergens link vinden. Wil je even een link delen van waar hij nog precies in voorraad is? Thanks alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
itaintbroken schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:04:
[...]

Ja, waar? Kan nergens link vinden. Wil je even een link delen van waar hij nog precies in voorraad is? Thanks alvast.
Kun je toch gewoon vinden in de pricewatch? Bij bijv. MaxICT zie je dat er bij de leverancier 25 brillen op voorraad liggen.
pricewatch: Oculus Quest 64GB

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itaintbroken
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-10-2023
quintox schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:11:
[...]

Kun je toch gewoon vinden in de pricewatch? Bij bijv. MaxICT zie je dat er bij de leverancier 25 brillen op voorraad liggen.
pricewatch: Oculus Quest 64GB
Oh, my bad. Dacht dat het over de Rift S ging 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Ah lol, sorry voor de valse hoop xD De Rift S was de afgelopen tijd nog leverbaar, waar de Quest wereldwijd uitverkocht was (op een paar belachelijk overpriced retailers op Amazon na :P) en sporadische exemplaren die op de officiële Oculus site beschikbaar kwamen.

Steam profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hans1990 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:49:
Zonet heb ik Beat Saber geprobeerd. Erg leuk spel. De normal levels gaan wel redelijk, daar zit ik bijna tegen de perfect score (252/256 blokjes oid). Ik kan alleen nog niet helemaal bevatten hoe mensen die Expert(+) levels spelen. Hoeveel tijd kost dat wel niet om de blokpatroontjes in je hoofd te stampen? 8)7
Niet. Althans, niet als je bedoelt uit je hoofd leren hoe de blokjes voor elk nummer lopen... Op een gegeven moment ga je gewoon automatisch patronen herkennen. Ik zit nu ongeveer op het punt dat ik expert meestal wel de song kan voltooien, en het gaat het beste als ik er helemaal niet over nadenk maar gewoon reageer op wat er op me afkomt.

Er zit over het algemeen ook een bepaalde logica in die je gaat herkennen. Het is in ieder geval echt niet dat je elk individueel blokje nog kunt zien waar je hem precies moet gaan raken en het dan doen, noch hoef je elk nummer uit je hoofd te leren. Als je eenmaal een beetje geoefend bent kun je een nummer dat je nog nooit gespeeld hebt vaak meteen bij de eerste poging al vrij aardig doen, tenzij er ineens hele andere patronen in zitten dan wat je eerder gedaan hebt, dan is het even wat lastiger.

Waarschijnlijk zul je merken dat je sneller dan je denkt de hogere moeilijkheidsgraden kunt doen. :) Heeft bij mij eigenlijk vooral iets langer geduurd omdat ik enerzijds vaak te lange gaten liet vallen in wanneer ik speel, en anderzijds te perfectionistisch ben. Het gaat beter als je je niet te druk maakt om elk klein foutje.

Maar gefeliciteerd met de aankoop, veel plezier er mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sissors schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:09:
Goed, een nieuw CPU + moederbord (3700X + B450). Oculus installeren ging voor de verandering prima. En Beat Saber is onspeelbaar geworden...

Trilling van de controllers is compleet kapot. Andere USB poorten gebruiken verandert hoe kapot het is, maar het blijft kapot. Op Reddit kan ik genoeg mensen vinden met hetzelfde probleem met allen een Ryzen moederbord, maar een oplossing heeft niemand. Ja, een USB insteekkaart kopen...
Toch maar gekocht op Amazon. Net erin gezet, en nu werkt het weer prima. Ik geloof echt niet dat het bandbreedte issue is van mijn moederbord, maar zal wel iets van een driver incompatibiliteit zijn. Oculus en USB is nooit echt een perfecte combo geweest.

Wat betreft @Hans1990 zijn post: Het blijft mij verbazen hoe snel mensen dat kunnen doen, inclusief mijn eigen snelheid. Wat 'gewoon' op Expert niveau zit. Maar bij de snellere stukken daar kan je al lang niet meer actief bedenken wat je moet doen. Het is inderdaad een kwestie van patronen herkennen (eg, soms lukt een nummer niet totdat ik erachter kom hoe de 'flow' in een stukje gaat), maar het gaat zo goed als allemaal onbewust, een soort automatisme. En niet alleen dat, ook dat het lukt met links en rechts bij sommige stukken behoorlijk verschillende patronen. Als je met links een cirkel op papier moet tekenen, en met rechts een vierkant, gaat dat compleet mis bij de gemiddelde persoon. Maar toch lukt het bij Beat Saber wel om significant verschillende patronen bij links en rechts te hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door Sissors op 04-04-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind met Beat Saber het verschil tussen Easy en Normal eigenlijk te moeilijk... Met Easy is het fluitje van een cent, en met Normal ben ik na een paar seconden al af... :/ Daarom heb ik het alweer een beetje opgegeven. Ik mis echt een tussenniveau :)

PS: Heeft iemand die custom songs ooit op de Quest aan de praat gekregen?
kwdtje schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:49:
[...]
Snachts op shipped en in de ochtend geleverd.
Ja, jullie hebben mazzel. Oculus verstuurt in Europa vanuit Eindhoven. Hier in Spanje duurt het een dag of twee.

Ik heb de laatste tijd een aantal accessoires besteld, en een Quest zelf (had er een van Amazon met dode pixel dus die teruggestuurd en bij Oculus besteld).

[ Voor 51% gewijzigd door GekkePrutser op 04-04-2020 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 20:47
GekkePrutser schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:58:
Ik vind met Beat Saber het verschil tussen Easy en Normal eigenlijk te moeilijk... Met Easy is het fluitje van een cent, en met Normal ben ik na een paar seconden al af... :/ Daarom heb ik het alweer een beetje opgegeven. Ik mis echt een tussenniveau :)

[...]

Ja, jullie hebben mazzel. Oculus verstuurt in Europa vanuit Eindhoven. Hier in Spanje duurt het een dag of twee.

Ik heb de laatste tijd een aantal accessoires besteld, en een Quest zelf (had er een van Amazon met dode pixel dus die teruggestuurd en bij Oculus besteld).
Speel al zo lang modded dat ik geen idee meer heb, maar er is een no fail optie en ik denk dat het in de standaard versie is. Zo kan je lekker spelen zonder stress. Je kan niet voor de highscores gaan, maar dat lijkt mij nu niet het probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beakzz schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 20:03:
[...]Speel al zo lang modded dat ik geen idee meer heb, maar er is een no fail optie en ik denk dat het in de standaard versie is. Zo kan je lekker spelen zonder stress. Je kan niet voor de highscores gaan, maar dat lijkt mij nu niet het probleem :)
Ah ja maar dat soort mods zijn niet op de Quest beschikbaar volgens mij? En ik heb de app niet op de Rift (ivm gebrek aan Crossbuy).

Ik vind hem trouwens ranzig duur voor wat het is. Heb veel meer respect voor de indie apps die echt een mooie game met een verhaal afleveren, Beat Saber's populariteit wordt echt uitgemolken. Als we geen lockdown hadden gehad (Spanje...) dan had ik hem nooit gekocht. En de muziek packs zijn ook duur (en weinig goede nummers meegeleverd natuurlijk).

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 04-04-2020 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
GekkePrutser schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 20:06:
[...]

Ah ja maar dat soort mods zijn niet op de Quest beschikbaar volgens mij? En ik heb de app niet op de Rift (ivm gebrek aan Crossbuy).

Ik vind hem trouwens ranzig duur voor wat het is. Heb veel meer respect voor de indie apps die echt een mooie game met een verhaal afleveren, Beat Saber's populariteit wordt echt uitgemolken. Als we geen lockdown hadden gehad (Spanje...) dan had ik hem nooit gekocht. En de muziek packs zijn ook duur (en weinig goede nummers meegeleverd natuurlijk).
Custom songs en mods zijn gewoon beschikbaar voor de Quest, via SideQuest. Linkje met uitleg :)

No Fail is overigens een standaardoptie. Als je Solo speelt heb je links de lijst met modifiers. No Fail staat daar ergens tussen. Dan ga je nooit af, maar wordt je score wel gehalveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wormaap schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 20:19:
[...]

Custom songs en mods zijn gewoon beschikbaar voor de Quest, via SideQuest. Linkje met uitleg :)

No Fail is overigens een standaardoptie. Als je Solo speelt heb je links de lijst met modifiers. No Fail staat daar ergens tussen. Dan ga je nooit af, maar wordt je score wel gehalveerd.
Ahh super, bedankt!

Ik hou niet van SideQuest (*) sinds ze zo commercieel zijn geworden (en twijfelachtige beslissingen nemen zoals dit soort apps niet toevoegen en ook bepaalde NSFW dingen). Maar ik installeer gewoon de APK's zelf met ADB. Ik wist niet van BMBF. Ik had elders gelezen dat het niet kon op de Quest. Bedankt!!!

(*) Om dit even iets meer toe te lichten zodat het niet een 'rant' is: het hele idee van SideQuest is dat het een community-based alternatief was voor de extreme strictheid van Oculus' store. Het invoeren van regeltjes welke apps er in mogen vind ik bijzonder tegenstrijdig, en er blijkt dat ze meer luisteren naar de adverteerders dan de community. Bovendien is het maar een veredelde wrapper om "adb install" dus dat kan ik zelf ook wel.

Ik hoop dat er iets als fdroid komt dat gewoon op de quest zelf draait.

[ Voor 24% gewijzigd door GekkePrutser op 04-04-2020 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oppernerd
GekkePrutser schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:58:
Hetzelfde heb ik met expert. Ik heb hard vrij snel onder de knie gekregen. De standaard songs op expert haal ik met enige moeite. Maar met custom songs expert lukt het voor geen meter.

De custom songs kan je soms als tussenlevel zien. Custom hard zit qua moeilijkheid vaak tussen hard-expert van de standaard nummers.

Aangezien de quest met enige tweaks ook custom songs kan laden, zou ik dat zeker eens proberen. Dan haal je toch een stuk meer levensduur uit je aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 20:47
GekkePrutser schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 20:06:
[...]

Ben het met je eens dat het spel goedkoper had mogen zijn en al helemaal cross platform had moeten zijn.

Zonder custom songs was ik er zo klaar mee, maar nu met 200+ songs verveelt het mij niet snel.

Zou alleen willen dat de updates niet elke keer de mods om zeep hielpen. De standaard content speel ik nooit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Sissors schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:58:
[...]

Wat betreft @Hans1990 zijn post: Het blijft mij verbazen hoe snel mensen dat kunnen doen, inclusief mijn eigen snelheid. Wat 'gewoon' op Expert niveau zit. Maar bij de snellere stukken daar kan je al lang niet meer actief bedenken wat je moet doen. Het is inderdaad een kwestie van patronen herkennen (eg, soms lukt een nummer niet totdat ik erachter kom hoe de 'flow' in een stukje gaat), maar het gaat zo goed als allemaal onbewust, een soort automatisme. En niet alleen dat, ook dat het lukt met links en rechts bij sommige stukken behoorlijk verschillende patronen. Als je met links een cirkel op papier moet tekenen, en met rechts een vierkant, gaat dat compleet mis bij de gemiddelde persoon. Maar toch lukt het bij Beat Saber wel om significant verschillende patronen bij links en rechts te hebben.
Ik heb net een paar nrs van mijn eigen muzieksmaak geprobeerd (metal }) :Y) ), en daar zitten overduidelijk snellere drumbeats tussen, bvb in Chop Suey van SOAD. Om dat te kunnen oefenen heb ik die custom map geladen op normal, "no fail" en -30% speed, zoals ook gesuggereerd hier.. Elke keer dat ik de map deed, ging de score met een paar duizend punten omhoog.
Ik heb echter wel het idee dat level "normal" van dat custom mapje een ander begrip is dan "normal" van de ingebouwde soundtracks eigenlijk.

Opzich zijn de tweehandige stukken dan nog wel te doen. Het probleem komt bij mij als ik met beide armen tegenovergestelde dingen moet doen, tegelijk. Dan ga ik nadenken, met blauwe saber rode blokjes raken omdat daar de focus op ligt, en is hele ritme kwijt. Of soms onverwacht dat je rechter saber iets links moet raken..

Maar het is wel erg leuk om te doen, en ik kan zeker wel merken dat VR iets anders is dan gamen op een stoel. _/-\o_
edit:
volgende ochtend heb ik dan ook spierpijn 8)7 :')

[ Voor 5% gewijzigd door Hans1990 op 05-04-2020 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb zelf inderdaad ook de slower song optie gebruikt om expert een beetje onder de knie te krijgen.

Overigens ook bij de standaard songs zijn de moeilijkheidsgraden niet overal even moeilijk. Ik ben de naam even kwijt maar de laatste gratis song pack die ze toegevoegd hebben daar is hard naar mijn idee moeilijker dan expert van de songs die ze als eerste gemaakt hebben.

Wat dat betreft kun je dus ook gewoon eerst andere songs proberen als de stap naar een hogere moeilijkheidsgraad te groot is. Misschien dat songs uit een hoger pack op dezelfde moeilijkheidsgraad dan net genoeg zijn om te oefenen en de afstand te overbruggen.

Ik vind de standaard songs ondertussen overigens best uitgebreid, ik ben er nog steeds niet aan toegekomen om custom te gaan proberen (wel die post met aanraders laatst de URL van opgeslagen voor als ik het wel wil gaan proberen :9)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrParanoid
Order van 1 april met dispatched by 7 april is naar processing gegaan op 4 april, shipping label al aangemeld volgens postnl app, dus zal komende nacht / maandag wel verzonden worden en 7e aankomen, nette planning :) Alyx staat klaar, walking dead staat klaar, boneworks staat klaar. Nu nog even beslissen welke game ik ga gebruiken voor bewegen in deze blijf thuis tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshifter
DrParanoid schreef op zondag 5 april 2020 @ 13:21:
Order van 1 april met dispatched by 7 april is naar processing gegaan op 4 april, shipping label al aangemeld volgens postnl app, dus zal komende nacht / maandag wel verzonden worden en 7e aankomen, nette planning :) Alyx staat klaar, walking dead staat klaar, boneworks staat klaar. Nu nog even beslissen welke game ik ga gebruiken voor bewegen in deze blijf thuis tijden.
Die van mij was de 3e al op processed gegaan, maar ik ga er nog maar van uit dat hij morgen wordt verzonden en dan woensdag binnen is. Ik ben benieuwd wat je van Boneworks vind! Ik zag dat t wel wordt aangeraden voor ervaren VR-spelers, dus ik zie er nog even van af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Helaas, ik ben buiten de boot gevallen :( mijn back-order van 2 weken geleden was dus blijkbaar niet voldoende om in aanmerking te komen voor de 1e batch die weer op voorraad was (en inmiddels weer weg is).. we wachten weer geduldig af tot de nieuwe shipment komt T_T

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrParanoid
Headshifter schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:40:
[...]

Die van mij was de 3e al op processed gegaan, maar ik ga er nog maar van uit dat hij morgen wordt verzonden en dan woensdag binnen is. Ik ben benieuwd wat je van Boneworks vind! Ik zag dat t wel wordt aangeraden voor ervaren VR-spelers, dus ik zie er nog even van af
vandaag naar shipped :)

En inderdaad, het is dat ik de rift DK's allebei, de rift CV1 en de HTC vive heb gehad, anders zou ik er ook even mee wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Jammer dat de meeste berichten recentelijk over leveringen gaan hier... :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:45:
Ja daar was altijd een apart topic voor: [Oculus Rift] Bestelling & Levering en dit stond ook in de postwaarschuwing ("Let op:...")

Maar die postwaarschuwing is later weggehaald omdat de Oculus toen uitstekend leverbaar was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Even een follow-up als nieuwe gebruiker.

Het VR deel blijft nog steeds een enorm vette ervaring. Beat Saber gaat inmiddels ook al een stuk beter. Volgens de YUR app sla ik zo'n 600kcal weg per sessie van 1u - 1.5u. De meeste levels kan ik inmiddels op hard zonder mods goed bijhouden, op de snellere stukjes na.
Op den duur heb je de patroontjes wel door: blokjes achter elkaar zijn vaak om-en-om omhoog & omlaag (of gedraaid natuurlijk).
Synchrone arm bewegingen zijn met elkaar mee of gekruisd.
Arm bewegingen die elkaar afwisselen zijn vaak links-rechts-links-rechts, soms met een wat varierend tempo. Ik hoef er inmiddels niet erg veel meer bij na te denken om elke kant aan te sturen. Tot gister zelfs had ik soms wel eens het idee dat mijn brein toch echt niet verbonden was met mijn linker hand. 8)7 Echt verbazingwekkend hoe snel zoiets gaat :*)

Nu komt natuurlijk de eeuwenoude vraag. Hoe houden jullie het hoofd koel tijdens VR gamen? Ik ben ook brildrager, en ik moet die bril op houden om scherp te zien met de bril (gelukkig past dat). Ik heb scherpte -4.5/-4.75 met cilinder. Ideaal gezien zou de Rift S natuurlijk iets van lens brandpunt verstelling hebben, maar ook de pupilafstand was al niet te verstellen.. dus dat is jammer.

Opzich valt er mee te leven, maar het is nog wel eens vervelend als er twee lenzen tegelijk beginnen te beslaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
@Hans1990: Als mede-brildrager heb ik een set lenzen besteld bij vroptician.com. Dat maakt de ervaring nog een stukje gaver, en voorkomt ook meteen dat je bril de lenzen van je headset bekrast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zolang het nog niet zomer is, door iig mijn trui uit te doen voor ik Beatsaber start. Dan kan je iig meer temperatuur kwijt via je bovenlichaam.

Mijn grootste probleem is controllers die slipperig worden door zweet. Even handen afvegen tussen twee nummers lost dat op, behalve dat ik er altijd aan denk als ik een nieuw nummer start :P. (En je kan daarvoor wel weer van die dingen die je over je controllers schuift kopen, maar handen afvegen komt ook een eind).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quintox
Sp33dFr34k schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:45:
Ah, my bad, hier was ik mij ook niet van bewust dat hier een apart topic voor was. Ik ben hier namelijk gekomen via de pricewatch (tabje: discussie en vragen). Ik ging er vanuit dat daar de beschikbare topics over het onderwerp/product zouden staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2BQ2rNW-_0qDfvxdsqNKPRMTiN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/izcztQ7lPbW3OjJhKvD7O1ai.jpg?f=fotoalbum_large

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Sissors schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:14:
Zolang het nog niet zomer is, door iig mijn trui uit te doen voor ik Beatsaber start. Dan kan je iig meer temperatuur kwijt via je bovenlichaam.

Mijn grootste probleem is controllers die slipperig worden door zweet. Even handen afvegen tussen twee nummers lost dat op, behalve dat ik er altijd aan denk als ik een nieuw nummer start :P. (En je kan daarvoor wel weer van die dingen die je over je controllers schuift kopen, maar handen afvegen komt ook een eind).
Je doet dan wel die polsbandjes om? Niet dat dat waterdicht is... bandje van m'n rechtercontroller brak af, mid swing, heb een half uur moeten zoeken naar die controller. :|
Maar ik heb een nieuwe gemaakt met een veter. :+

Heb je weleens gekeken naar alternatieve manieren om 'm vast te houden? Ik heb mijn controller altijd (uh in Beat Saber. Ja, altijd dus eigenlijk.) zo vast dat 2 of 3 vingers (afhankelijk van het weer) de bovenkant vasthouden. Beetje zoals de een-na-laatste. Dat lost het probleem ook deels op.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/8ee8zu4d6ii21.jpg

Pagina: 1 ... 87 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.