Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nou eigenlijk al 3D 360 movies die je elders op de wereld laten doen zijn? Ik zie veel 360 filmpjes zonder 3D en dat boeit me niet. Je zou toch denken dat er onderhand een aardige bibioltheek aan 3D 360 virtual travel movies zou zijn...?

EDIT
En hoe maken jullie de lenzen schoon...? Ik heb heel vaak het idee dat bijvoorbeeld witte tekst nogal uitstraalt, heel opvallend als je rondkijkt, en het lijkt alsof er dan wat vet of zo op de lenzen zit. Of is dit gewoon een nadeel van het gebruikte soort lens...?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 12:52

edwinjm

Webdeveloper

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:35:
Zijn er nou eigenlijk al 3D 360 movies die je elders op de wereld laten doen zijn? Ik zie veel 360 filmpjes zonder 3D en dat boeit me niet. Je zou toch denken dat er onderhand een aardige bibioltheek aan 3D 360 virtual travel movies zou zijn...?
Als je bedenkt hoe 3D films worden gemaakt en hoe 360 graden films worden gemaakt, dan zie je dat het totaal verschillende technieken zijn. Deze technieken zijn ook niet of erg moeilijk te combineren.

Zover ik weet bestaan er ook geen 3D 360 camera's en dat zal waarschijnlijk nog wel even zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edwinjm schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:09:
[...]

Als je bedenkt hoe 3D films worden gemaakt en hoe 360 graden films worden gemaakt, dan zie je dat het totaal verschillende technieken zijn. Deze technieken zijn ook niet of erg moeilijk te combineren.

Zover ik weet bestaan er ook geen 3D 360 camera's en dat zal waarschijnlijk nog wel even zo blijven.
Er bestaan wel al 3D 360 filmpjes, hoor! Het is niet zo dat het niet kan! Alleen blijven het maar bar weinig. Een jaar geleden heb ik er een stapel bekeken op de Gear VR: ik had alleen gedacht dat er onderhand wel meer zouden zijn. Als je een 3D 360 filmpje heb bekeken, is de lol van alleen 360 er snel af. Ik heb vanavond nog even Oculus video en photo geïnstalleerd maar die platte 360 meuk doet me helemaal niets. Het was voor het grootste gedeelte zelfs nog dezelfde meuk als een jaar geleden...! Valt me toch vies tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:28
edwinjm schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:09:
Je hebt genoeg mogelijkheden. Wij hebben op werk bijvoorbeeld een stellage met iets van 18 go-pro's waarmee je 360 graden 3D kan filmen (door ze achteraf te stitchen). En ik geloof dat er ook meerdere kant-en-klaaroplossingen zijn die ook met meerdere camera's werken.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 12:52

edwinjm

Webdeveloper

Ah, interessant, ik was ze nog niet tegengekomen, maar misschien heb ik ook niet goed genoeg gezocht.

De 360-graden filmpjes die ik tot nu toe ben tegengekomen vond ik ook erg tegenvallen. De compressie was zo hoog dat je veel vage en blokkerige delen in de video zag.

Misschien dat de bandbreedte een probleem is? Het zal vele malen hoger zijn dat een gewoon filmpje. Ik kan me voorstellen dat dat technische en financiële uitdagingen oplevert.

@Luuk1983: weet jij hoeveel meer bandbreedte een 360 graden 3D film kost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:20

Dizzy

Where am I?

Virtual Reality Bundle bij Indiegala voor 3,50$

https://www.indiegala.com/vr

- Driftwatch VR
- Random Journey
- Nock: Hidden Arrow
- Wacky Moles
- Hoops VR
- Child of Ault
- Lockdown: Stand Alone
- Killer Clownz
- Russian Underground VR
- Heaven Forest VR MMO

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjonge, misschien ben ik kieskeurig maar ik heb nog steeds geen VR game gekocht voor mijn Rift. Tot nu toe vermaak ik me met Aerofly FS 2 (waarvoor ik de Rift voornamelijk gekocht heb) en zo nu en dan Euro Truck en Dirt Rally, maar ik zit toch constant te kijken naar een ander spel. Alleen vind ik gewoon niets dat mij aanspreekt. Het helpt ook niet dat de meeste reviews die ik lees niet echt lovend zijn. En als er al iets redelijk lovend wordt besproken, is het een soort game dat mij niet zo aanstaat (er zijn schijnbaar veel liefhebbers van vage science fiction horror paranormale spelletjes...). Valt me toch wat tegen. Net zoals het gemis van nieuwe 3D 360 content. Maar goed, kinderschoenen, early adaptor, etc... dan heb je dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Eagle Flight, The Edge of Nowhere zijn goede titels. Waar zoek je naar behalve racing/flight sim?

Project Cars misschien aanrader voor je? 7 euri via kinguin: https://www.kinguin.net/c...roject-cars-steam-cd-key/

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:38:
Tjonge, misschien ben ik kieskeurig maar ik heb nog steeds geen VR game gekocht voor mijn Rift. Tot nu toe vermaak ik me met Aerofly FS 2 (waarvoor ik de Rift voornamelijk gekocht heb) en zo nu en dan Euro Truck en Dirt Rally, maar ik zit toch constant te kijken naar een ander spel. Alleen vind ik gewoon niets dat mij aanspreekt. Het helpt ook niet dat de meeste reviews die ik lees niet echt lovend zijn. En als er al iets redelijk lovend wordt besproken, is het een soort game dat mij niet zo aanstaat (er zijn schijnbaar veel liefhebbers van vage science fiction horror paranormale spelletjes...). Valt me toch wat tegen. Net zoals het gemis van nieuwe 3D 360 content. Maar goed, kinderschoenen, early adaptor, etc... dan heb je dat...
Wat voor soort spel zou je leuk lijken denk je?
Probeer anders eens wat gratis spellen van verschillende genres.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 12:29

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:35:
En hoe maken jullie de lenzen schoon...? Ik heb heel vaak het idee dat bijvoorbeeld witte tekst nogal uitstraalt, heel opvallend als je rondkijkt, en het lijkt alsof er dan wat vet of zo op de lenzen zit. Of is dit gewoon een nadeel van het gebruikte soort lens...?
Dat ga je niet weg krijgen. Nadeel van de gekozen techniek.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuckStar schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 00:58:
[...]

Wat voor soort spel zou je leuk lijken denk je?
Probeer anders eens wat gratis spellen van verschillende genres.
Tja, geen al te drukke en wereldvreemde dingen... ;) Misschien ben ik ook te kieskeurig, hoor.
Phydomir schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 07:00:
[...]

Dat ga je niet weg krijgen. Nadeel van de gekozen techniek.
Ja, daar was ik na een paar verwoede poetsbeurten ook al bang voor... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL Ik blijf dingen ontdekken... :X Ik heb de Rift nogal hoog op m'n kop en ik kreeg toch steeds vaker last van de druk van het ding op mijn voorhoofd. Totdat ik vanochtend pas ontdekte dat je het apparaat zelf ook kan 'tilten'... waardoor niet ALLE druk op je voorhoofd terechtkomt maar je die wat gelijk kan verdelen... ;) Duh.

Vermaak me nog steeds het meest met Aerofly FS 2. Euro Truck is leuk maar performance is slecht (hokkerig) en Dirt Rally is leuk voor zo nu en dan een A naar B ritje maar wat druk. 8) Gelukkig had ik de Rift ook gekocht voor Aerofly FS 2 dus dat komt goed uit. Ik zie wel of ik in de toekomst nog iets anders vind om 'm voor te gebruiken: ik ben in ieder geval gestopt met zoeken want dat is zonde van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
DiRT Rally is echt de bom, autos voelen zo goed aan, zit nu in de elite championships.

Je krijgt nu Ripcoil gratis als je iets in de oculus store koopt, echt een geweldige game, jammer dat niet veel mensen het spelen waardoor je redelijk lang moet wachten voordat je een tegenstander krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Arizona Sunshine heeft sinds een paar dagen een update. Het is nu ook mogelijk om Free Locomotion als optie aan te zetten:

http://steamcommunity.com...detail/272866376036384750

Voor diegene die vrij rond willen lopen in plaats van te teleporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

PuckStar schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:06:
Willen degenen die een powered externe usb hub of usb 3.0 insteekkaart hebben gekocht mij even laten welke dat is dan kan ik dat in de TS opnemen.
In deze blog geeft Oculus er zelf al antwoord op, nu nog nederlandse leveranciers zoeken :)
https://www.oculus.com/bl...oomscale-extra-equipment/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 19:02

TAA

Liever IRC

Ik heb deze 2 kabels gebruikt om m'n Rift HMD bereik met 2m te vergroten. Een mooie extra lengte om nu goed te kunnen bewegen zonder dat er bergen kabels slingeren (waar je weer over kan vallen etc.). Wel had ik blackouts op de HDMI poort van m'n MSI 980Ti maar na aansluiten op de DVI uitgang via een simpele adapter geen enkel probleem meer gehad. Voor de netheid de USB en HDMI verlengkabels met zwarte tape aan elkaar geplakt om de 5 cm; zo ligt het eerste stuk ook mooi stug tot aan het begin van m'n play area.

https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PuckStar
Steam VR update met o.a. Rift fixes/changes:
  • Stopped processing controller input from Touch controllers when the Oculus system UI is showing.
  • Fixed issue where a warning about installing the Bluetooth driver for the Vive would appear when a Rift was plugged in.
  • Fixed a bug causing tracking sensor workshop skins to face the wrong direction.
  • Fixed bugs that were causing the tracking sensor render models to be rotated incorrectly in some setups.
  • Tracking sensors mounted upside down (such as ceiling mounting) will render with the correct orientation.
Ook fijn: - Fixed crash that could happen on SteamVR startup

https://www.reddit.com/r/...everal_fixesimprovements/

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Project Cars Goty voor 14 euri @ https://www.humblebundle.com/bandai-namco-bundle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nou ik heb de beslissing genomen om mijn Oculus Rift (CV1) te gaan verkopen. Heb hem iets van 5-6 keer opgehad en daarna niet meer. Dus ligt netjes allemaal weer in de orginele doos.
Heb er gewoon weg geen tijd ervoor om relax te gamen door me werk. Werk gemiddeld 12-16 uur per dag.

Heb zelf de touch controllers niet gekocht maar om de simpele reden ook zoals hierboven al gezegd. "No Time" en daar heb ik dus een dure PC voor gebouwd :P

Trouwens heeft iemand problemen gehad met Lucky's Tale? Laatste keer ik hem geprobeerd had kreeg ik steeds crashes, ondanks het spel eraf gehaald te hebben en weer opnieuw te laten downloaden en installeren, crasht het spel net bij de introductie. Iets over een missende map wat hij verwacht maar niet kan vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Xtr3me4me op 01-02-2017 11:36 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Xtr3me4me schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:34:
Nou ik heb de beslissing genomen om mijn Oculus Rift (CV1) te gaan verkopen. Heb hem iets van 5-6 keer opgehad en daarna niet meer. Dus ligt netjes allemaal weer in de orginele doos.
Heb er gewoon weg geen tijd ervoor om relax te gamen door me werk. Werk gemiddeld 12-16 uur per dag.

Heb zelf de touch controllers niet gekocht maar om de simpele reden ook zoals hierboven al gezegd. "No Time" en daar heb ik dus een dure PC voor gebouwd :P

Trouwens heeft iemand problemen gehad met Lucky's Tale? Laatste keer ik hem geprobeerd had kreeg ik steeds crashes, ondanks het spel eraf gehaald te hebben en weer opnieuw te laten downloaden en installeren, crasht het spel net bij de introductie. Iets over een missende map wat hij verwacht maar niet kan vinden.
Kan me voorstellen dat je weinig tijd overhoud om te relaxen. Mijn eigen ervaring is dat ik niet vaak met de Rift speelde totdat ik de touch controllers kreeg!
Dat is namelijk zo'n andere (en leukere wat mij betreft) ervaring dat ik nu bijna dagelijks er mee speel. En niet eens uren, maar gewoon even een kwartiertje Tafeltennis of anders een half uur of uur Onward.
Ik pakte de Rift er dus amper bij voordat ik de touch controllers had.

Als je in de buurt woont ben je altijd welkom om die eens te komen proberen mocht je nog twijfelen over je Rift verkoop en aanschaf van touch.

EDIT: Komt denk ik ook omdat ik geen diehard sim (vliegen of racen) speler ben. Ik heb wel hotas en stuurtje enzo maar ik vind het gewoon niet zo heel leuk om dat lang/veel te doen.
Anders is de Rift natuurlijk zonder touch ook al super.

[ Voor 7% gewijzigd door PuckStar op 01-02-2017 16:24 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

What PuckStar said :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

PuckStar schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:20:
[...]

Kan me voorstellen dat je weinig tijd overhoud om te relaxen. Mijn eigen ervaring is dat ik niet vaak met de Rift speelde totdat ik de touch controllers kreeg!
Dat is namelijk zo'n andere (en leukere wat mij betreft) ervaring dat ik nu bijna dagelijks er mee speel. En niet eens uren, maar gewoon even een kwartiertje Tafeltennis of anders een half uur of uur Onward.
Ik pakte de Rift er dus amper bij voordat ik de touch controllers had.

Als je in de buurt woont ben je altijd welkom om die eens te komen proberen mocht je nog twijfelen over je Rift verkoop en aanschaf van touch.

EDIT: Komt denk ik ook omdat ik geen diehard sim (vliegen of racen) speler ben. Ik heb wel hotas en stuurtje enzo maar ik vind het gewoon niet zo heel leuk om dat lang/veel te doen.
Anders is de Rift natuurlijk zonder touch ook al super.
Nou het is meer dat ik gewoon sinds ik hem heb (1 mei 2016) ik hem maar 5 tot 6 keer opgehad heb. Dat over een periode van bijna een jaar. En ik krijg het alleen maar drukker met me baan.

Denk dat ik beter iemand anders blij ermee kan krijgen voor een zacht prijsje en mag dan zelfs me gekochte games erbij krijgen (account van Oculus store) Iets van 150euro aan gekochte games.
Anders ligt het maar in de doos niks te doen en tja, als ik iemand ermee happy kan maken die niet de volle mep wilt betalen is toch altijd leuk.
Liefst uiteraard iemand die zelf ook zuinig is met spullen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat boeit jou t nou hoe de persoon er na jou mee omgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
http://www.polygon.com/20...98/oculus-lawsuit-verdict

Het lijkt er op dat Oculus 500 miljoen moet betalen aan zenimax. Ben bang dat Facebook ook niet meer zo blij is met z'n aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:21:
Wat boeit jou t nou hoe de persoon er na jou mee omgaat?
Is toch beetje zonde als iemand ruw ermee om zou gaan. Maar goed heb je toch niet in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Xtr3me4me schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:49:
[...]Maar goed heb je toch niet in de hand.
Zeker niet als er geen Touch controllers bij zitten :+

But serious; ik sluit me aan bij bovenstaande posts. Sinds ik de Touch controllers heb gebruik ik m'n Rift bijna dagelijks. Niet om úren te spelen (zoals ik bij m'n mmo's gewend was) maar om even een paar potjes van verschillende games te spelen. Beetje tafeltennis, even QuiVR, liedje of 2 Audioshield en dan misschien nog wat anders. Compleet andere ervaring als uren grinden. Ik zie het als een snack voor tussendoor en ga daarna weer relaxed wat old skool gamen. Want relaxed is het met de Rift op eigenlijk nooit oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 15:10
Xtr3me4me schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:34:
[...]

Nou het is meer dat ik gewoon sinds ik hem heb (1 mei 2016) ik hem maar 5 tot 6 keer opgehad heb. Dat over een periode van bijna een jaar. En ik krijg het alleen maar drukker met me baan.

Denk dat ik beter iemand anders blij ermee kan krijgen voor een zacht prijsje en mag dan zelfs me gekochte games erbij krijgen (account van Oculus store) Iets van 150euro aan gekochte games.
Anders ligt het maar in de doos niks te doen en tja, als ik iemand ermee happy kan maken die niet de volle mep wilt betalen is toch altijd leuk.
Liefst uiteraard iemand die zelf ook zuinig is met spullen :P
ik heb serieus interesse, weet iemand waar je de touch controllers kan halen ? (en welke games zitten er allemaal bij?)

in hoevere is de oculus te gebruiken bij 360 graden films ? zijn hier al redelijk goeie tools voor als je bv een 360 graden gopro rig zou huren ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AjDuLion schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 07:51:
[...]

ik heb serieus interesse, weet iemand waar je de touch controllers kan halen ? (en welke games zitten er allemaal bij?)
Ik heb ze zelf nog (!) niet, maar volgens mij kan je ze het snelst krijgen via Amazon.de (199 euro). In Nederland kan ik ze zo snel niet vinden. En volgens mij krijg je er geen games bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:11

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:46:
[...]

Ik heb ze zelf nog (!) niet, maar volgens mij kan je ze het snelst krijgen via Amazon.de (199 euro). In Nederland kan ik ze zo snel niet vinden. En volgens mij krijg je er geen games bij.
Jawel, een aantal games krijg je erbij:
  1. Dead & Buried
  2. The Unspoken
  3. VR Sports Challenge (Misschien alleen Pre-Order)
  4. First Contact (TechDemo/Tutorial)
  5. ToyBox (TechDemo)
  6. Bullet Train (Zeer kort spel/Demo)
  7. Oculus Medium (Boetseren)
  8. Oculus Quill (Tekenen)
  9. Robo Recall (Q1 2017)
En bij één willekeurige aanschaf (dus bijvoorbeeld iets van €0,99) krijg je Ripcoil er ook gratis bij.

Vooral D&B is erg goed uitgewerkt wat mij betreft. Vele uurtjes gespeeld :)

[ Voor 4% gewijzigd door DeathTrail op 02-02-2017 13:54 ]

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 20:11
Xtr3me4me schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:34:

Ik zou denk ik de beslissing hebben genomen om de Rift te houden en ander werk te zoeken maar ieder zo zijn ding ;)

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Roxsman schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:22:
[...]

Ik zou denk ik de beslissing hebben genomen om de Rift te houden en ander werk te zoeken maar ieder zo zijn ding ;)
Nou de Rift is maar een apparaat, mijn baan brengt wel het brood op de plank voor mij en mijn gezin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Naar aanleiding van deze oculus blog post https://www.oculus.com/bl...oomscale-extra-equipment/ ben ik eens gaan kijken naar 3D prints voor muurbevestiging van de Oculus sensors.

Wat blijkt, hier zijn al best wat pogingen voor gedaan en ook zijn ook gratis designs te downloaden.

Heb zelf nu twee modellen uitgezocht om eens uit te proberen:
http://www.thingiverse.com/thing:1960808
http://www.thingiverse.com/thing:1967884

[ Voor 21% gewijzigd door Dizzy op 10-02-2017 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Ik vond Airmech Command in het begin erg leuk maar helaas werd de AI te moeilijk en waren er nooit andere spelers online.
Nu is er Landfall en op dit moment gratis open beta!
Moet nog erg aan de controls wennen maar het is een leuk spel!
https://www.oculus.com/experiences/rift/1153411508112697/

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Reactie van John Carmack op het proces
https://www.facebook.com/...546485&id=100006735798590

De reactie hierop van Zenimax wil ik eigenlijk niet eens plaatsen, omdat bijna alles dat ze zeggen een misrepresentatie is van de waarheid. http://www.gamasutra.com/view/news/290678

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik vind de rechtsgaan extreem treurig. Wat een zielige haters bij Zenimax. Zal bewust software van hun mijden / piraten.

[ Voor 23% gewijzigd door evilpin0 op 03-02-2017 09:36 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag: ik zat eraan te denken Elite of Eve te kopen (denk meer aan Elite) maar zag dat ik Anshar Wars 2 ook heb: gekocht voor de Gear VR een jaar geleden en schijnbaar mag ik die ook voor de Rift gebruiken. In ieder geval: ik heb het even gespeeld maar kwam er al snel achter dat zo'n spel knap lastig is met een kabel aan je hoofd. Ik moest me regelmatig 360 graden draaien om verder te kunnen met een achtervolging omdat je simpelweg niet door kan blijven draaien zoals met de Gear VR. In hoeverre heb je daar ook last van bij Elite...? En als je daar last van hebt, hoe lossen jullie dat op? Ik heb dus wel een goede draaistoel dus dat scheelt al maar dan nog is het knap lastig. Je achtervolgt een vijand en vervolgens moet je terugdraaien en die vijand weer zien te vinden voordat je verder kan... Of komt dit probleem doordat je in feite stuurt door te kijken en heeft Elite dat niet of minder of anders?

Trouwens, het valt me echt heel erg op dat ik met de Rift veeeeeel minder last heb van hoofdpijn of duizeligheid en ook misselijkheid of wat dan ook: komt dat dan door de constante 90 fps en de nog snellere tracking? Is echt een wereld van verschil. De Gear VR moest ik na een half uur afzetten anders had dat gevolgen maar met de Rift kan ik 'eindeloos' doorgaan, lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-10 15:57
Assetto Corsa Race

Volgende week zondag: 12/2

Server naam: Tweakers VR Server
Wachtwoord: gotvr

Gereseveerde plekken 6 maximaal 18

Tijd vanaf: 19:30
19:30 Practice
20:15 Kwalificatie
20:30 Race (12 laps)

Auto:
BMW M3 E30 DTM

Circuit:
Magione

Zeg even als je er bij bent:
en graag op die dag discord channel joinen voor voice chat: https://discord.gg/kYweHxw

[ Voor 81% gewijzigd door KevinSetz op 05-02-2017 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 17:05
Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 15:28:
komt dat dan door de constante 90 fps en de nog snellere tracking? Is echt een wereld van verschil. De Gear VR moest ik na een half uur afzetten anders had dat gevolgen maar met de Rift kan ik 'eindeloos' doorgaan, lijkt het wel.
Door beide. Je zal merken dat, wanneer je FPS inkakt, je weer misselijk word. Ook bij tracking issue's kan je ineens weer duizelig worden.

Dat gezegd hebbende, ook die 90fps wen je snel aan. Ik heb soms het idee dat het echt het minimale moet zijn maar dat bij een hogere FPS de ervaring nog soepeler is. Ik heb al gekeken of ik mijn Vive schermen kon overclocken, maar helaas.... nog niets over kunnen vinden...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 15:28:
.....
In hoeverre heb je daar ook last van bij Elite...? En als je daar last van hebt, hoe lossen jullie dat op? Ik heb dus wel een goede draaistoel dus dat scheelt al maar dan nog is het knap lastig. Je achtervolgt een vijand en vervolgens moet je terugdraaien en die vijand weer zien te vinden voordat je verder kan... Of komt dit probleem doordat je in feite stuurt door te kijken en heeft Elite dat niet of minder of anders?
....
Dat probleem heb je niet bij Elite. Je stuurt met -als je het tenminste goed wilt doen- een joystick (of eventueel een ander input device) dus je hoeft veel minder rond te kijken. Uiteraard doe je dat wel (vooral in dogfights) maar nooit zover dat je je stoel volledig rond zou moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roxsman schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:09:
[...]

Dat probleem heb je niet bij Elite. Je stuurt met -als je het tenminste goed wilt doen- een joystick (of eventueel een ander input device) dus je hoeft veel minder rond te kijken. Uiteraard doe je dat wel (vooral in dogfights) maar nooit zover dat je je stoel volledig rond zou moeten draaien.
Ah, interessant. Klinkt beter. Al ben ik wel al aan het twijfelen omdat het spel nogal ingewikkeld lijkt te zijn en ik ook nog eens een XBox controller gebruik: die heeft mss te weinig knoppen voor de schijnbaar ontelbare shortcuts die je nodig hebt... maar goed, dat is een ander onderwerp. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roxsman
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:53:
[...]

Ah, interessant. Klinkt beter. Al ben ik wel al aan het twijfelen omdat het spel nogal ingewikkeld lijkt te zijn en ik ook nog eens een XBox controller gebruik: die heeft mss te weinig knoppen voor de schijnbaar ontelbare shortcuts die je nodig hebt... maar goed, dat is een ander onderwerp. ;)
voiceattack wordt veel gebruikt door Elite spelers met een knoppentekort. Maar het is sowieso aan te raden om een hotas te kopen. Voor 4 tientjes heb je al zo'n instap thrustmaster en dat maakt het spel zoveel gaver. Geloof me, Elite met oculus en een hotas is te gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Hotas... Ik speel ook flightsims (Aerofly met de Rift) dus dan is een Hotas sowieso mss wel handig. Gebruik nu een Logitech Extreme 3D Pro. Ik weet eigenlijk niet of een Hotas wel zoveel meer knoppen heeft...? Ik zal me eens verdiepen in de Hotas wereld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:32:
[...]

Nou de Rift is maar een apparaat, mijn baan brengt wel het brood op de plank voor mij en mijn gezin ;)
Jammer dat je te weinig tijd hebt en hebt besloten om de Rift weg te doen. Begrijp echter je overweging. Ik merk de laatste tijd dat ik (naast af en toe een potje tafeltennis) content mis wat ik interessant vind om te spelen. Heb me zeer vermaakt met Arizona Sunshine. Vond het zo vermakelijk dat ik er snel doorheen was. Dat is gelijk ook de reden voor mij om m niet weg te doen. Ik verwacht/hoop meer van dit soort content. Ik wacht nu bijvoorbeeld op Robo Recall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Wat een ellendige patch.

Me pc raakt in een usb connect/disconnect loop, dan hoor je dus telkens dat geluid, meerdere keren per seconde. Trek ik de HMD eruit en doe ik hem weer erin houdt het op.

Kan ook de guardian niet meer instellen, als ik sensor reset doe kan ik de set-up niet afronden. Er blijft in de HMD staan -> setup nog niet klaar kijk op je pc oid.

Een vriend van mij kan geen bal meer raken met tafel tennis, tracking werkte bij hem voor hem meter.

Bijzondere patch voor een bedrijf wat al zoveel tegenslag heeft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Inmiddels (na een poos als PSVR exclusive) is ‘Robinson: The Journey’ uit op de Oculus Store voor €39,99. Helaas zonder Touch support:

http://www.roadtovr.com/r...ad33-ba1926e71b-168249797

Hoop dat Crytek de touch support alsnog toevoegt zoals met "the Climb".

[ Voor 18% gewijzigd door Tasminos op 09-02-2017 23:18 . Reden: link roadtovr toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tryharder
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 17:48
John Wick VR is helaas (nog) niet werkend op de Oculus. Zelfs niet met dat DDL-tje dat Google Earth VR werkend krijgt op de Rift.

Wilde me zo graag even John voelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:10
Ik veronderstel dat er wel heel wat mensen hier bekend zijn met het Node channel op YouTube? Die mannen spelen zowat dagelijks/wekelijks VR games, weliswaar op de Vive maar ik vermoed dat zowat al deze games ook op de Rift speelbaar zijn. Zeker het bekijken waard, hier hun laatste filmpje, niet echt een hoogvlieger blijkbaar:

YouTube: VR John Wick Game (HTC Vive)

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tryharder
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 17:48
Never mind. Er is al een trucje:

https://steamcommunity.co...ons/0/133256758579256946/

Zo maar opnieuw aanschaffen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Het is inmiddels mogelijk om een aantal vervangende onderdelen los te bestellen via de Oculus site:

https://www.oculus.com/accessories/

(Zie onderaan de pagina)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ben inmiddels vrij hooked aan racket NX (nouja 5 uur gespeeld ofzo). De bal controle en hoe lekker het is de bal langs de muur te grinden :9~

Gisteren nog Kung FU Ping Pong gegeven aan een vriend, maar die zei dat het niet opstart. Kan heel goed wel eens gewoon scam zijn :( http://steamcommunity.com/app/568240

Ook de Landfall beta was erg tof! Ga ik zeker kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door evilpin0 op 14-02-2017 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
evilpin0 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:05:
Ben inmiddels vrij hooked aan racket NX (nouja 5 uur gespeeld ofzo). De bal controle en hoe lekker het is de bal langs de muur te grinden :9~
Leuk spel met veel potentie. Ze mogen alleen wel wat meer opschieten met ontwikkelen. Demo is al een tijd uit maar ik zie helemaal geen updates. En een MP functie zou wel fijn zijn. Lijkt me wel leuk om samen een balletje te slaan! :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilpin0
ChojinZ schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:23:
[...]

Leuk spel met veel potentie. Ze mogen alleen wel wat meer opschieten met ontwikkelen. Demo is al een tijd uit maar ik zie helemaal geen updates. En een MP functie zou wel fijn zijn. Lijkt me wel leuk om samen een balletje te slaan! :)
http://store.steampowered.com/app/428080/?l=dutch

Is al een weekje uit oid :) Heb al een paar mplayer potjes gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
evilpin0 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 07:52:
[...]

http://store.steampowered.com/app/428080/?l=dutch

Is al een weekje uit oid :) Heb al een paar mplayer potjes gespeeld
Cool! Ik had het spel al een paar weken niet aangeraakt. Wist niet dat een mp functie erin zat. Vanavond maar ff kijken...

Ik verbaas me trouwens keer op keer hoe goed bepaalde sporten (tennis, pool, tafeltennis) zich vertalen in VR. Het zijn weliswaar 1e gen apparaten maar de virtuele wereld komt aardig overeen met de echte wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

UncleSam schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:14:
Het is inmiddels mogelijk om een aantal vervangende onderdelen los te bestellen via de Oculus site:

https://www.oculus.com/accessories/

(Zie onderaan de pagina)
Dan vind ik het echt helemaal supertof van Oculus dat ik (verleden week) gratis een vervangende HDMI/USB kabel heb mogen ontvangen, terwijl ik nog vroeg waar en hoe ik die kon bestellen, omdat ik het zelf veroorzaakt had (kabelbreuk/knikje)

+100 voor Oculus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
ChojinZ schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:33:
[...]

Cool! Ik had het spel al een paar weken niet aangeraakt. Wist niet dat een mp functie erin zat. Vanavond maar ff kijken...

Ik verbaas me trouwens keer op keer hoe goed bepaalde sporten (tennis, pool, tafeltennis) zich vertalen in VR. Het zijn weliswaar 1e gen apparaten maar de virtuele wereld komt aardig overeen met de echte wereld.
Tennis kan ik me niet voorstellen, positionering is erg belangrijk hierbji, kan zijn dat jij misschien 4 bij 5 meter ruimte hebt :D . Pool vond ik zelf echt een flop, speel het dagelijks op werk. Je mist gewoon een tafel om tegen te leunen.

Tafel tennis daarin tegen is perfect. RacketNX speelt heel erg als squash, heb het zelf vrij veel gespeeld en het slaat echt heel vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
evilpin0 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:54:
[...]

Pool vond ik zelf echt een flop, speel het dagelijks op werk. Je mist gewoon een tafel om tegen te leunen.
Grappig, want ik vond pool juist het best uitgewerkt. Het ontbreken van een tafel had ik niet echt last van. Maar ik zie wel heel veel mensen spelen met een kruk. Ipv een tafel waar men tegenaan leunt, gebruikt men dus een kruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
Voor (nieuwe) Onward spelers: http://uploadvr.com/onward-guide-tips-strategies/
Staan ook bruikbare tips bij betreft spelen met de Rift (ASW settings enzo)

En wil je eens samen spelen met andere Tweakers/Nederlanders? Kom dan eens langs op Discord en/of Telegram want:

Voor iedereen die het leuk vind om andere VR fans en spelers te ontmoeten, en samen online te spelen, ben je van harte welkom in 1 of beide van deze groepen.

De Telegram groep (in tegenstelling tot whatsapp blijft je telnummer hier anoniem) is om kort af te stemmen of iemand samen wil gaan gamen. Het is niet echt de bedoeling om daar lange gesprekken te voeren.
Vervolgens kun je in de Discord server langer chatten en via voice elkaar ontmoeten en samen gaan gamen!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Telegram Tweakers-VR Huiskamer joinen:
Members only:

Discord Server joinen:
Members only:

[ Voor 16% gewijzigd door PuckStar op 12-07-2018 14:45 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 18:34
Hey,
Ik ben sinds twee weken in het bezit van een Oculus met de touch controllers. Misschien even leuk om mijn ervaringen te delen.

Ik heb erg lang getwijfeld om een vr headset te kopen omdat ik een brildrager ben en daarnaast èèn erg beroerd oog heb. Nadat een van mijn collegas zijn playstation met VR meegenomen had en ik daar nogal van onder de indruk was heb ik na onderzoek besloten de oculus te kopen.

De installatie vond ik lekker makkelijk en mijn eerste ervaring was met de introductie demo (die met het vliegende robotje). Geweldig.

Algemeen gezien vind ik de apps en games nog een hoog test/demo gehalte hebben, maar er zitten best wel een paar pareltjes bij. Elite Dangerous had ik al, maar met de Oculus wordt dit naar een nieuw level getild. Een van de andere games die ik geweldig vond was uhm... die shooter met die rode mannetjes in die witte wereld, de portal achtige game en een horror survival game. Damn creepy.

Al met al ben ik bijzonder tevreden met de extra dimensie die dit aanngamen toevoegd. Het enige wat ontbreekt is echte A-games. Hopelijk sterft VR geen zaxhte dood.

Xbox Live: Ofthewell NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Flink hooked aan Racket NX op dit moment. Sta in elke mode wel top 10 geranked :D Tafel Tennis speel ik ook nog veel.

Voor de rest niks, ik kan gewoon feitelijk gedacht aan de veiligheid niks meer spelen nu de gaurdian constant verspringt. Fiasco zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Hairball schreef op zondag 19 februari 2017 @ 23:30:
Hey,
Ik ben sinds twee weken in het bezit van een Oculus met de touch controllers. Misschien even leuk om mijn ervaringen te delen.

Ik heb erg lang getwijfeld om een vr headset te kopen omdat ik een brildrager ben en daarnaast èèn erg beroerd oog heb. Nadat een van mijn collegas zijn playstation met VR meegenomen had en ik daar nogal van onder de indruk was heb ik na onderzoek besloten de oculus te kopen.

De installatie vond ik lekker makkelijk en mijn eerste ervaring was met de introductie demo (die met het vliegende robotje). Geweldig.

Algemeen gezien vind ik de apps en games nog een hoog test/demo gehalte hebben, maar er zitten best wel een paar pareltjes bij. Elite Dangerous had ik al, maar met de Oculus wordt dit naar een nieuw level getild. Een van de andere games die ik geweldig vond was uhm... die shooter met die rode mannetjes in die witte wereld, de portal achtige game en een horror survival game. Damn creepy.

Al met al ben ik bijzonder tevreden met de extra dimensie die dit aanngamen toevoegd. Het enige wat ontbreekt is echte A-games. Hopelijk sterft VR geen zaxhte dood.
Welcome to Oculus :).

Geen idee welk genre games je leuk vind maar een aantal van ons spelen veel Onward, Arizona Sunshine, Assetto Corsa, Sportsbar VR, Eleven Table Tennis en vanaf vandaag Landfall! :)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
PuckStar schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 23:44:
[...]

Welcome to Oculus :).

Geen idee welk genre games je leuk vind maar een aantal van ons spelen veel Onward, Arizona Sunshine, Assetto Corsa, Sportsbar VR, Eleven Table Tennis en vanaf vandaag Landfall! :)
Is Landfall officieel uit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Yep. Zie Oculus Store.

• Ofthewell
Net gekocht, dank je! Fijn spel. Met een vr headset geeft dit een rts toch wel een extra dimensie. Het plaatsen van granaten of het richten van een gun geven me toch het gevoel in een apache te zitten :)

• PuckStar
Hairball schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:56:
[...]

Net gekocht, dank je! Fijn spel. Met een vr headset geeft dit een rts toch wel een extra dimensie. Het plaatsen van granaten of het richten van een gun geven me toch het gevoel in een apache te zitten :)
Ik heb het ook gekocht (en had de beta ook gespeeld) maar ik moet nog wel erg wennen. Het is vrij chaotisch en als je nog laag level bent ga je snel dood. Ik heb ook het gevoel dat ik vaak niet goed aan het richten ben, maar het gaat allemaal zo snel. Overigens richt ik granaten met de stick en niet met mijn hoofd, want dan gaat het helemaal niet.
In de lobby wachten was gisteravond ook nog best lang. Dat frustreert als je gewoon snel wilt gamen.
Airmech Command ligt me veel meer en ik kijk erg uit naar de nieuwe update en ik hoop dat er daar dan weer meer spelers zullen komen.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Iemand ervaring met het tweaken van de graphics op de CV1 met de debug tool:

YouTube: How To Boost Oculus Rift Graphics Up To 200%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
UncleSam schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:41:

Zelf Vive user en ik gebruik deze tool:
http://www.roadtovr.com/s...dvanced-settings-sharpen/

Het resultaat verschil nogal per game. Soms zie je geen verschil, een andere keer lijkt de game zowat 2 keer zo scherp. Settings doen wel een aanslag op je systeem en SS vreet resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UncleSam schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:41:

Niet direct met die tool zelf maar ik speel Aerofly FS met de Rift en die heeft exact dezelfde optie in het optie scherm (zoals het hoort, vind ik). Maakt echt wel een merkbaar verschil. Elk VR spel zou die optie in game moeten hebben...

En het is niet echt tweaken van de graphics: je verhoogt simpelweg de resolutie waarop het spel gerenderd wordt en vervolgens wordt die (maximaal 200% hogere res) gedownsampled naar je Rift scherm. In Aerfoly maakt dat het verschil tussen vage balkjes op gauges en scherpe lijntjes op gauges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:54
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:56:
[...]

Niet direct met die tool zelf maar ik speel Aerofly FS met de Rift en die heeft exact dezelfde optie in het optie scherm (zoals het hoort, vind ik). Maakt echt wel een merkbaar verschil. Elk VR spel zou die optie in game moeten hebben...

En het is niet echt tweaken van de graphics: je verhoogt simpelweg de resolutie waarop het spel gerenderd wordt en vervolgens wordt die (maximaal 200% hogere res) gedownsampled naar je Rift scherm. In Aerfoly maakt dat het verschil tussen vage balkjes op gauges en scherpe lijntjes op gauges.
Cool een Aerofly gebruiker, ik zit al even te twijfelen om deze "game" te kopen.
Is het het geld waard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaChOmIdGeT schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 14:22:
[...]

Cool een Aerofly gebruiker, ik zit al even te twijfelen om deze "game" te kopen.
Is het het geld waard ?
Hm, tsja, vind ik wel maar jij misschien niet! ;) Is erg lastig te zeggen. Ik 'vlieg' al een paar decennia op de PC en ik vind het de moeite waard, en zeker met de Rift, ook al heeft het zo zijn beperkingen. Ik heb zelfs al mijn andere sims verwijderd omdat dit momenteel echt 'het' is.

Ik zou zeggen: koop 'm, gebruik de sim maximaal 2 uur en als je het niets vindt, kan je een refund vragen. Geen idee ook of je ervaring hebt met flightsims en wat je verwacht van dit spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Wow that price cut!

https://t.co/1dZ5C3DlRX

Rift voor €589 en Touch €119... €708 in totaal!

En Robo Recall launch today!

[ Voor 14% gewijzigd door TAA op 01-03-2017 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
TAA schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 19:30:
Wow that price cut!

https://t.co/1dZ5C3DlRX

Rift voor €589 en Touch €119... €708 in totaal!

En Robo Recall launch today!
Ook op de frontpage: nieuws: Oculus verlaagt prijzen Rift-bril en Touch-controller

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Heb je voor die touch controllers nu die extra sensor echt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
robo recall is awesome !

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Al speelbaar op de Vive?

i hate f*cking exclusives :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Mooi voorbeeld van gezonde concurrentie. Ben benieuwd naar de tegenzet van HTC.

Al kan Facebook dit wat gemakkelijker doen dan HTC.

Overigens zat dit eraan te komen toen afgelopen week Oculus in de oulet store stond van Media Markt voor 560€. Er stond iets te gebeuren.:)

[ Voor 5% gewijzigd door CapTVK op 01-03-2017 21:20 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Leader98 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:00:
Heb je voor die touch controllers nu die extra sensor echt nodig?
Ja, maar die zit in de set erbij volgens mij. Ik lees alleen wel vaker dat je er eigenlijk 3 nodig hebt om ECHT goed 360-graden te tracken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Luuk1983 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:28:
[...]

Ja, maar die zit in de set erbij volgens mij. Ik lees alleen wel vaker dat je er eigenlijk 3 nodig hebt om ECHT goed 360-graden te tracken.
Dan is 119 euro voor de touch set uitbereiding nu best een interessante deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
ChojinZ schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:10:
[...]

Al speelbaar op de Vive?

i hate f*cking exclusives :(
Fuck de vive >:) >:) >:) >:) :>

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:56
Leader98 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:30:
[...]

Dan is 119 euro voor de touch set uitbereiding nu best een interessante deal!
Ja superdeal helaas heb ik de touch 2 weken geleden gekocht maar krijg dan wel 50 euro store credit dus allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
Jeetje wat ben ik blij dat ik touch niet eerder heb gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaChOmIdGeT schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:44:
Jeetje wat ben ik blij dat ik touch niet eerder heb gekocht...
Anders ik wel. Maar ik kocht ze ook niet omdat ik ze eigenlijk gewoon te duur vond. De helft is een stuk beter. Voor dat bedrag ga ik ze wel kopen. Al vraag ik me af of die prijzen gelijk ingaan, ook in Nederland? Op zich wel al een beetje jammer dat ik dikke maand geleden pas de Rift gekocht heb, maar goed, daar kan ik mee leven: het was het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Met de 1.12 patch perfecte tracking nu. Met alle gratis games en de price cut wel echt een no brainer de Oculus boven de Vive te kiezen.

Las een lul verhaal van Oculus dat ze iemand hadden aangenomen die even de 200 euro eraf had onderhandeld op de kosten van de onderdelen, daarom kon de prijs naar beneden. Komt toch altijd beetje raar over, die sterke rare verhalen van Oculus altijd. Alsof ze gewoon niet eerlijk kunnen zijn.

https://uploadvr.com/pric...culus-rift-and-touch-600/

Ben benieuwd zo naar Robo Recall :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of the Touch al goedkoop te krijgen is ergens in Nederland...? Of kan dat alleen maar via Oculus zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
evilpin0 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:38:
no brainer de Oculus boven de Vive te kiezen.
Onzin natuurlijk aangezien de brillen nog steeds dicht bij elkaar liggen en die kleine prijsdaling echt niet ineens het verschil gaat maken. Een keuze enkel op basis gemaakt van de prijs zou wel heel dom zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:42
evilpin0 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:38:
Met de 1.12 patch perfecte tracking nu. Met alle gratis games en de price cut wel echt een no brainer de Oculus boven de Vive te kiezen.
Nouja... dat vind ik wel heel simpel. Eigenlijk wil je 2 camera's erbij, dan is het prijsverschil maar iets meer dan 100 euro. Er vanuitgaande dat Valve niks aan de prijs gaat doen (sterker nog: ze zijn ook met LG bezig; er komt meer SteamVR hardware en het zal me niks verbazen dat één van de twee goedkoper gaat worden).

Beide systemen hebben voor- en nadelen. Van Oculus Home tot SteamVR, van hoe handig de controllers zijn, ingebouwde audio of juist niet?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 23:10:
[...]

Anders ik wel. Maar ik kocht ze ook niet omdat ik ze eigenlijk gewoon te duur vond. De helft is een stuk beter. Voor dat bedrag ga ik ze wel kopen. Al vraag ik me af of die prijzen gelijk ingaan, ook in Nederland? Op zich wel al een beetje jammer dat ik dikke maand geleden pas de Rift gekocht heb, maar goed, daar kan ik mee leven: het was het waard.
Mee eens, 200 is gewoon een hoop geld..

120 is een stuk beter mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Richh schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:19:
[...]

Nouja... dat vind ik wel heel simpel. Eigenlijk wil je 2 camera's erbij, dan is het prijsverschil maar iets meer dan 100 euro. Er vanuitgaande dat Valve niks aan de prijs gaat doen (sterker nog: ze zijn ook met LG bezig; er komt meer SteamVR hardware en het zal me niks verbazen dat één van de twee goedkoper gaat worden).

Beide systemen hebben voor- en nadelen. Van Oculus Home tot SteamVR, van hoe handig de controllers zijn, ingebouwde audio of juist niet?
De vive is supercool, natuurlijk ;)

Puur even de techniek, headphones, steam vr en de controllers buiten beschouwing laten. Rift is goedkoper en je krijgt er gewoon leuke, volwaardige spellen bij. Daarom een "no brainer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik de Touch nergens voor de nieuwe prijs kan vinden, zit ik eraan te denken ze dan maar toch bij Oculus zelf te bestellen. Alleen... hoe lang duurt het dan voordat je ze hebt...? Moet alles dan helemaal uit de US komen of hebben ze hier een distributiepunt? En verzenden ze met iets als Track&Trace want ik wil ze op een ander adres laten bezorgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
evilpin0 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:17:
De vive is supercool, natuurlijk ;)

Puur even de techniek, headphones, steam vr en de controllers buiten beschouwing laten. Rift is goedkoper en je krijgt er gewoon leuke, volwaardige spellen bij. Daarom een "no brainer".
Ik heb zelf een Vive, maar ik hoop van harte dat VR voor iedereen betaalbaar wordt, dat is voor VR in het algemeen gewoon goed. Zeker als er daardoor een grotere groep gebruikers is waardoor het interessanter wordt om content te maken. Technisch gezien heb ik niets tegen de Oculus, maar wel tegen de filosofie van het bedrijf door alles maar exclusive te maken. En het is de vraag welke gegevens er nou precies naar Facebook gaan.

Maar om terug te gaan naar de techniek, ik denk dat qua experience beide brillen praktisch hetzelfde bieden. Natuurlijk zijn er wat kleine verschillen, maar de resolutie en beeldkwaliteit is praktisch hetzelfde. Ook is het goed om te zien dat goede ideeën overgenomen worden. De Vive krijgt een 'deluxe headstrap' die erg veel lijkt op de headstrap van de Rift met betere geïntegreerde headphones en ze zijn bezig met controllers die meer weg hebben van de controllers van de Rift. (Overigens, iedereen vind de controllers van de Rift altijd beter, maar ik denk dat met bepaalde toepassingen zoals schietspellen de controllers van de Vive juist weer beter zijn). De rift heeft nu juist weer 360-graden tracking gekregen voor room-scale toepassingen. Win-win voor iedereen.

Kortom, een hoop dingen zijn te kopiëren van de ander en veel 'verschillen' tussen de brillen vind ik vooral geneuzel in de marge die een experience niet in de weg staan. Maar toch denk ik dat de Vive op dit moment de betere keuze is om twee redenen: de trackingtechniek van de Vive is gewoon ECHT beter met de passieve lighthouses. Je kan makkelijk 10-tallen objecten tracken en met de aankomende trackers kan je veel meer objecten in VR krijgen. De sensors van de Rift hebben een USB-poort nodig en zijn nooit echt ontworpen voor roomscale. Je hebt er eigenlijk al drie nodig voor goede tracking. De trackingtechniek gooi je niet zomaar om en daarom vind ik de Rift qua roomscale een beetje een houtje-touwtjeoplossing.

En nog veel revolutionairder is dat in Q2 er een draadloze accessoire komt waarmee je de Vive draadloos kan maken. Natuurlijk zal dit uiteindelijk ook naar de Rift komen, maar voor mij persoonlijk gaat het draadloos maken van de Vive echt HET verschil maken in de experience.

Maar goed, in beide gevallen ben je gewoon early adopter en we moeten nog maar zien wat de volgende generaties doen. Ik hoop dat ze vooral blijven innoveren en ideeën van elkaar overnemen waarbij de consument hopelijk de winnaar is. Ik hoop ook echt op meer concurrentie die hopelijk allemaal gebruik gaan maken van SteamVR zodat we een open standaard hebben. Want hoe mooi de Rift ook is, zolang ze zoveel mogelijk een kleine markt willen opdelen kunnen ze wat mij betreft in de grond zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Een uurtje Robo Recal gespeeld. Ziet er grafisch echt goed uit. Is dit nu wat we (grafisch) moeten kunnen verwachten van volwaardige VR games van nu? Ben erg benieuwd naar de review van de GTX 1080 ti.

ps. Klopt het dat de games gratis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

UncleSam schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:30:
Een uurtje Robo Recal gespeeld. Ziet er grafisch echt goed uit. Is dit nu wat we (grafisch) moeten kunnen verwachten van volwaardige VR games van nu? Ben erg benieuwd naar de review van de GTX 1080 ti.

ps. Klopt het dat de games gratis is?
Wilde ik net vragen, ik heb al touch controllers maar moet alsnog 29,99 betalen, tenminste zo lijkt het (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:28:
Omdat ik de Touch nergens voor de nieuwe prijs kan vinden, zit ik eraan te denken ze dan maar toch bij Oculus zelf te bestellen. Alleen... hoe lang duurt het dan voordat je ze hebt...? Moet alles dan helemaal uit de US komen of hebben ze hier een distributiepunt? En verzenden ze met iets als Track&Trace want ik wil ze op een ander adres laten bezorgen?
Ik vroeg me al af waarom je niet bij Oculus zelf besteld. Vandaag bestellen, dinsdag in huis!

Komt uit Ierland (of is het nu uit Venray?) met UPS, ander adres opgeven is mogelijk.

(heb de laatste tijd een kabeltje (graties van Oculus gekregen), Touch en een extra sensor besteld, alle drie kwamen ze binnen een week binnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sangroid schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:09:
[...]

Ik vroeg me al af waarom je niet bij Oculus zelf besteld. Vandaag bestellen, dinsdag in huis!

Komt uit Ierland (of is het nu uit Venray?) met UPS, ander adres opgeven is mogelijk.

(heb de laatste tijd een kabeltje (graties van Oculus gekregen), Touch en een extra sensor besteld, alle drie kwamen ze binnen een week binnen)
Top! Dank je! Dan ga ik 'm nu bestellen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Sangroid schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:09:
[...]

Als het goed is Venray voor bestellingen uit Europa. Zie ervaringen op [Oculus Rift] Bestelling & Levering

[ Voor 7% gewijzigd door Tasminos op 03-03-2017 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
notgib schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:33:
[...]

Wilde ik net vragen, ik heb al touch controllers maar moet alsnog 29,99 betalen, tenminste zo lijkt het (?)
Zal gratis moeten zijn of "purchased" in je menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 19:59
Al eerder heb ik getwijfeld om de rift te kopen, maar ik vond de prijs wat aan de hoge kant voor een impulsaankoop. Ik heb woensdagavond de rift en touch toch nog besteld toen ik hoorde van de prijsverlaging. Gisteren kwam UPS al langs!

Het is mijn eerste echte VR-ervaring en ik moet zeggen dat ik heel erg onder de indruk ben. In eerste instantie viel me op dat de resolutie lager lijkt dan verwacht, maar dat doet er al snel minder toe nadat je druk bezig bent robots van je af te schieten in Robo Recall. Verder weet ik niet wat patch 1.12 precies gedaan heeft, maar tracking met slechts twee camera's vind ik wonderbaarlijk goed gaan. Framerate lijkt met een GTX 1080 ook dik in orde, heb nog nergens gemerkt dat de performance omlaag ging.

Ik heb nu alleen nog maar Robo Recall en Lucky's Tale geprobeerd. Wat zijn de meest aan te raden titels van dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
http://www.roadtovr.com/w...-htc-vive-via-revive-mod/
:>

Gister heel eventjes gespeeld. Zag er heel mooi uit maar kwam wat repetitief over. Vanavond nog maar eens wat spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
Interfico schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 07:56:
Al eerder heb ik getwijfeld om de rift te kopen, maar ik vond de prijs wat aan de hoge kant voor een impulsaankoop. Ik heb woensdagavond de rift en touch toch nog besteld toen ik hoorde van de prijsverlaging. Gisteren kwam UPS al langs!

Het is mijn eerste echte VR-ervaring en ik moet zeggen dat ik heel erg onder de indruk ben. In eerste instantie viel me op dat de resolutie lager lijkt dan verwacht, maar dat doet er al snel minder toe nadat je druk bezig bent robots van je af te schieten in Robo Recall. Verder weet ik niet wat patch 1.12 precies gedaan heeft, maar tracking met slechts twee camera's vind ik wonderbaarlijk goed gaan. Framerate lijkt met een GTX 1080 ook dik in orde, heb nog nergens gemerkt dat de performance omlaag ging.

Ik heb nu alleen nog maar Robo Recall en Lucky's Tale geprobeerd. Wat zijn de meest aan te raden titels van dit moment?
Voor gratis demo's kan ik :

Lost
Pulse
Dear Angelica

Aanraden

Vind zelf muziek /beat spellen ook wel leuk zoals audio shield, eve is ook mooi en zal je gratis moeten hebben dead and burried is ook een mooi spel (ook gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Bartosy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 22:11:
[...]

Voor gratis demo's kan ik :

Lost
Pulse
Dear Angelica

Aanraden

Vind zelf muziek /beat spellen ook wel leuk zoals audio shield, eve is ook mooi en zal je gratis moeten hebben dead and burried is ook een mooi spel (ook gratis)
Volgens mij was eve alleen gratis bij pre-order van de rift.

Pagina: 1 ... 64 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.