Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:20

Dizzy

Where am I?

FireStarter schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:00:
Gister een mooie deal gepakt, Edge of Nowhere 50% off.

Ik ben benieuwd welke pareltjes nog in de sale gaan.

Ik heb nog nooit in mn leven zoveel uitgegeven aan games :)

Voel me echt een early adopter :)
Same here, ik vond hem ook echt verassend goed

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Eleven: Table Tennis VR heeft nu ook ondersteuning voor linkshandigen en bevat Oculus models:

http://steamcommunity.com...detail/705209403621257146

Nog even wat minigames gespeeld en er komen ook nieuwe locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Wie van dikke beats en wat ritmegevoel heeft, thumper in VR is echt de bomb, staat op steam met wat korting deze dagen. Spel word je volledig in getrokken.

[ Voor 9% gewijzigd door z1rconium op 25-12-2016 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 18:22
The Vanishing of Ethan Carter VR bundle voor 4.33EUR op steam. Any good?

Na m'n positieve ervaring met de Bullet Train demo zoek ik eigenlijk nog toffe shooters. The Brookhaven Experiment staat voor 10EUR in de Steam Winter Sale, maar het lijkt me vrij snel te vervelen. Gewoon stil staan en rondjes draaien en zombies afknallen in alle richtingen... Wapen variatie lijkt ook miniem. Arizona Sunshine lijkt me dan wat dynamischer, maar aan 40EUR te duur.

Dan heb je nog Hot Dogs, Horseshoes & Hand Grenades, maar is met 20EUR imo ook nog wat te duur. Zelfde met Raw Data aan 30EUR. En dan zie ik ook nog Overkill VR aan 17EUR.

Ze staan in m'n watchlist afwachtend op een price drop; haast heb ik niet, maar heef iemand al ervaringen met deze games?

[ Voor 5% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 25-12-2016 19:54 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:12
Ik heb dus chronos gekocht. En ik ben geen fan van het camera standpunt.
In lucky's tale viel het nog wel mee omdat de omgevingen nog vrij open waren. Maar ik ben geen fan van hetzelfde systeem in chronos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 18:22
z1rconium schreef op zondag 25 december 2016 @ 11:06:
Wie van dikke beats en wat ritmegevoel heeft, thumper in VR is echt de bomb, staat op steam met wat korting deze dagen. Spel word je volledig in getrokken.
Hmm, dat ziet er wel echt "mesmerizing" uit. Wat zou de speelduur zijn? En wat is het "doel" eigenlijk? "Domweg" knoppen duwen op het ritme? Verveelt dat niet te snel voor 16EUR?

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Buzz_Fuzz schreef op zondag 25 december 2016 @ 19:32:
[...]

Hmm, dat ziet er wel echt "mesmerizing" uit. Wat zou de speelduur zijn? En wat is het "doel" eigenlijk? "Domweg" knoppen duwen op het ritme? Verveelt dat niet te snel voor 16EUR?
Ik vond er erg weinig aan. VR heeft geen enkele toegevoegde waarde in deze game, aangezien je alleen maar recht vooruit kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Het is zeker niet voor iedereen, maar ik vind persoonlijk VR veel toevoegen ondanks dat je alleen maar vooruit kijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:54
Nieuwe rift user hier, maarre heb even elite dangerous gespeeld

werd helemaal gek van het tekort aan buttons op mn thrustmaster hotas x, voiceattack geprobeerd.

Wat super vet hey hahaha

Zeg je: landing gear, trekt die je landing gear in.. wat geweldig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 12:52

edwinjm

Webdeveloper

Voor wie een (derde) sensor aan een muur of plafond wil bevestigen, heb ik een aardig standaardje gevonden bij dx.com.

Afbeeldingslocatie: https://emartin.home.xs4all.nl/pix/sensor-crop.jpg

Zowel deze standaard als de Oculus sensor gebruiken de standaard schroefdraad, waardoor ze prima op elkaar passen.

Voor 4 euro hier te koop:

Swivel Mount Holder for Security Camera - Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3StRoY40
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 12:22
edwinjm schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:23:
Voor wie een (derde) sensor aan een muur of plafond wil bevestigen, heb ik een aardig standaardje gevonden bij dx.com.

Zowel deze standaard als de Oculus sensor gebruiken de standaard schroefdraad, waardoor ze prima op elkaar passen.

Voor 4 euro hier te koop:

Swivel Mount Holder for Security Camera - Black
Super!

Bedankt voor de tip, ik was toevallig op zoek naar wat mounts voor een leuk prijsje.

Zit na de aanschaf van touch met de 2e camera/sensor, ik ben de hele tijd maar bezig met klooien en uitvogelen hoe ze het beste kunnen staan.

Voorlopig heb ik nog steeds last van wegvallen tijdens onward, ga ze maar eens wat hoger monteren met deze mounts dan :) en wellicht maar een 3e erbij... Niets is erger dan het glitchen van je wapen en/of bezigheden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 10:18
3e sensor komt morgen binnen.

Goede tip @edwinjm ik heb er gelijk 1 besteld om te kijken hoe die bevalt.

Nog een tip als je USB card als incompatible word gezien door oculus. Je kunt een json file aanpassen en daar eventueel je blacklisted usb card verwijderen.

Bij mij is dit met succes gelukt en draait nu 1 v/d 2 sensoren op een Renesas USB 3.0 controller die eerst door Oculus als incompatiible werd gezien. https://www.reddit.com/r/...incompatible_usb/d8afu8f/

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
Voor wie Eleven: Table Tennis heeft en net als ik niet wist dat je de paddle positie makkelijk kunt aanpassen:
"Go to the settings menu, hold the trigger and then it let's you move your controller relative to the racket." Kwam erachter door dit Reddit topic.

En nog een manier om makkelijk Steam VR te starten als je in Oculus Home zit!

En voor de Onward bezitters/fans leuk nieuws!

[My Home Automations]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PuckStar
Heb je nog geen Rift en/of Touch controllers?
Saturn Duitsland geeft nu korting!

Voeg ze allebei (of 1 van 2) toe aan je winkelmandje en je ziet de korting:
http://www.saturn.de/de/p...ality-brille-2148241.html
http://www.saturn.de/de/p...h-controller-2177012.html

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:54
Wow... flinke korting op de rift...

Goeie tip zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
MaChOmIdGeT schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 17:13:
Wow... flinke korting op de rift...

Goeie tip zeg!
Let op alleen vandaag nog geldig! (tenzij ik niet goed Duits begrijp)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 20:11
MaChOmIdGeT schreef op maandag 26 december 2016 @ 16:09:
Nieuwe rift user hier, maarre heb even elite dangerous gespeeld

werd helemaal gek van het tekort aan buttons op mn thrustmaster hotas x, voiceattack geprobeerd.

Wat super vet hey hahaha

Zeg je: landing gear, trekt die je landing gear in.. wat geweldig.
Dat is ook de reden dat ik was overgestapt naar VoiceAttack (en later naar een X52 Pro) maar als je 2 buttons instelt als SHIFT button kun je toch ook best wel wat binden?
Dan heb je Voiceattack amper meer nodig (misschien alleen voor wat minder vaak voorkomende commands). VoiceAttack is natuurlijk erg leuk maar als er iemand anders in de ruimte zit KAN het ooit irritant worden (voor de ander :))

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

_/-\o_ _/-\o_ Serious Sam : The First Encounter VR _/-\o_ _/-\o_

Lang getwijfeld of hem naast die andere : Serious Sam : The Last Hope zou aanschaffen. Tot nu toe absoluut geen spijt van. Het is de beste VR shooter die er op dit moment is.

De touch controllers werken perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Derde sensor is onderweg. Merkte dat als je bijvoorbeeld tafel tennis wilt spelen je echt 2 front facing sensors nodig hebt, anders krijg ik jitter. Ook al sta ik precies voor de camera.

Vriend van mij heeft na het spelen van een aantal games zelf direct 2500 euro gedropt voor een Rift + PC. Zal wel leuk zijn als Oculus een friend recommendation program heeft :D

Ik speel inmiddels de sterren van de hemel met tafel tennis :D Denk dat het lastig wordt om de balletjes nog harder terug te slaan. Kom nu aardig mee komen met WorldClass AI. No 2 weken en dan gaat die er ook aan :D

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Henkus schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:16:
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

_/-\o_ _/-\o_ Serious Sam : The First Encounter VR _/-\o_ _/-\o_

Lang getwijfeld of hem naast die andere : Serious Sam : The Last Hope zou aanschaffen. Tot nu toe absoluut geen spijt van. Het is de beste VR shooter die er op dit moment is.

De touch controllers werken perfect
Heb je hem via steam of oculus?
Steam versie heeft al co-op, maar oculus store vermeld deze optie nog niet.
Ook onduidelijk voor mij of je met de oculus versie met steam users kan verbinden (zal wel niet)

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Dizzy schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:07:
[...]

Heb je hem via steam of oculus?
Steam versie heeft al co-op, maar oculus store vermeld deze optie nog niet.
Ook onduidelijk voor mij of je met de oculus versie met steam users kan verbinden (zal wel niet)
Er zijn 2 serious sam titels

SS The Last Hope (wave shooter)
http://store.steampowered.com/app/465240/?l=dutch

SS The First Encounter (full locomotion)
http://store.steampowered.com/app/552450/

Ik heb The Last Hope op Home gekocht en de First Encounter op steam (omdat deze niet beschikbaar is op home)

Beide zijn hun geld wel waard vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort een compleet nieuwe PC in elkaar zetten (super high end) en denk er nu aan om tegelijkertijd met VR te beginnen. Ik heb het idee dat momenteel de Rift de beste optie is. (Ik vermoed dat dit in het Rift topic alleen maar bevestigd zal worden... ;) ) Maar... hoe staat het met de ontwikkeling ervan? De huidige consumer versie is alweer een dik half jaar (?) oud. Is er al sprake van een opvolger? Een verbeterde versie? Anders gezegd: ben ik gek als ik in Q1 van dit jaar een Rift ga kopen en kan ik beter wachten? (Of is de Rift toch niet de beste optie...?)

En o ja... waar is de Rift momenteel het goedkoopst te krijgen? Via Oculus zelf of via andere kanalen? Geen idee hoe het nu met de voorraad van de apparaten zit. Ik heb het allemaal niet meer bijgehouden sinds de launch (toen ik meteen afgehaakt ben vanwege de prijs).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:06
Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:44:
Ik ga binnenkort een compleet nieuwe PC in elkaar zetten (super high end) en denk er nu aan om tegelijkertijd met VR te beginnen. Ik heb het idee dat momenteel de Rift de beste optie is. (Ik vermoed dat dit in het Rift topic alleen maar bevestigd zal worden... ;) ) Maar... hoe staat het met de ontwikkeling ervan? De huidige consumer versie is alweer een dik half jaar (?) oud. Is er al sprake van een opvolger? Een verbeterde versie? Anders gezegd: ben ik gek als ik in Q1 van dit jaar een Rift ga kopen en kan ik beter wachten? (Of is de Rift toch niet de beste optie...?)

En o ja... waar is de Rift momenteel het goedkoopst te krijgen? Via Oculus zelf of via andere kanalen? Geen idee hoe het nu met de voorraad van de apparaten zit. Ik heb het allemaal niet meer bijgehouden sinds de launch (toen ik meteen afgehaakt ben vanwege de prijs).
Of de rift de beste optie is, dat hangt van je eigen wensen en eisen af. Laat ik vooropstellen dat je met zowel de Rift als de Vive een goed werkend apparaat in huis haalt, dus ongeacht de keuze, je doet wat mij betreft geen miskoop. Op dit moment zijn er nog geen bevestigde opvolgers aangekondigd, maar het is altijd mogelijk dat er nieuwe hardware aankomt. Ik verwacht echter dat de huidige modellen nog wel even ondersteund gaan worden. De prijs is hoog en de markt klein, ik denk niet dat ze het zich kunnen veroorloven om elk jaar nieuwe hardware uit te brengen. Maar hoe dan ook blijf je een early adopter die voor veel geld een apparaat haalt wat binnen een paar jaar vermoedelijk wel heel erg veel verbeterd zal gaan worden.

Ik heb zelf de Vive, maar ik heb zowel met de Vive als de Rift ervaring op het werk. Ik zal proberen zo objectief mogelijk de verschillen te beschrijven en beschrijven waarom ik de Vive heb gekozen.

MIjn belangrijkste overweging om voor de Vive te gaan is omdat ik Facebook niet mag. Er is al gedoe geweest over privacy en welke gegevens de Oculus naar Facebook stuurt. Daarnaast mag ik de instelling van Facebook/Oculus niet om zoveel mogelijk exclusives (al dan niet timed) voor elkaar te krijgen en alles zo gesloten mogelijk en in hun eigen store te houden. Ik heb meer op met Valve en heb alles al op Steam, alleen al daarom de keuze.

Qua bril lees je dat veel mensen de Rift wat beter vinden zitten. De bril is iets lichter en het gewicht is iets beter verdeeld. Ik vind beide brillen echter fijn zitten. Ook met de Vive kan ik uren spelen zonder echt last te krijgen. Voor mij persoonlijk is het gewicht dan ook geen issue.
De geïntergreerde koptelefoon van de rift is wat handiger. De Vive heeft alleen maar een 3.5mm jack waar je een koptelefoon aan moet hangen. Die voelt wat minder geïntegreerd dan de rift. In de praktijk ervaar ik dit ook niet echt als een probleem en gebruik ik van de Vive gewoon de bijgeleverde 'oordopjes'. Overigens heeft HTC aan nieuwe headstrap aangekondigd die een zelfde systeem als de Rift heeft qua headphones.
De Vive heeft een webcam op de bril zitten die je kan gebruiken om even in de 'echte' wereld te kijken zonder de Vive af te doen. Je hoeft daar zeker je keuze niet van te laten afhangen, maar in de praktijk gebruik ik die camera best veel.

De controllers van de Rift heb ik nog niet zoveel mee kunnen spelen, maar die schijnen echt beter te zijn dan die van de Vive. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik de controllers van de Vive erg fijn vind werken, maar eigenlijk is iedereen het unaniem er over eens dat die van de Rift natuurlijker aanvoelen. Dat wil niet zeggen dat ze van de Vive slecht zijn, maar de rift is gewoon beter.

Voor het tracken en de 'roomscale' is de Vive duidelijk beter. De gebruikte techniek met de 'lighthouses' werkt heel erg goed. De lighthouses zijn passief en hebben alleen maar stroom nodig, waarbij de sensors van de rift een USB-verbinding nodig hebben. Ook blijkt hier uit het forum dat je eigenlijk 3 sensors nodig hebt om goede 360-graden tracking te krijgen. De twee lighthouses van de Vive zijn eigenlijk altijd voldoende. Met drie sensoren doet de tracking van de Rift zover ik kan beoordelen niet onder aan de Vive.
Ook maakt de gebruikte techniek het veel makkelijker om meerdere dingen te tracken. Zie het artikel op Tweakers van laatst: reviews: Virtual reality bevrijd van kabels: aan de slag met de draadloze HTC.... In dit artikel wordt ook de nieuwe draadloze accessoire beschreven. Ik twijfel er niet aan dat iets dergelijke op termijn ook voor de Rift beschikbaar gaat komen, maar op dit moment is het iets unieks voor de Vive. Ik ga dit ook direct bestellen zodra het beschikbaar komt, omdat ik te vaak bezig ben met de draad in de gaten te houden.

Qua games heb ik het idee dat de Vive vooral meer games heeft, maar dat Oculus wat hogere kwaliteit heeft. Dit is vooral een gevoel, ik heb geen harde cijfers. Ik ben dus tegen de praktijk van Oculus om geld te betalen voor exclusives, maar het zorgt er wel voor dat veel dingen in ieder geval op de Oculus uitkomen. De enige echter killer-app op de Vive die officieel niet voor de Oculus is, is wat mij betreft Google Earth VR. Er zijn wel genoeg initiatieven die het mogelijk maken om Rift spellen op de Vive te spelen en andersom. Je ziet overigens wel dat grotere studios vaak beide platformen ondersteunen. De doelgroep voor VR is al klein, dus je wil zoveel mogelijk mensen bereiken. Arizona Sunshine - wat toch wel als het eerste volledige VR-spel wordt beschouwd - is gewoon op beide platformen beschikbaar.

Qua prijs was de Vive altijd duurder dan de Rift. Echter, als je de Vive besteld ben je meteen klaar. Je hebt de controllers en de lighthouses erbij. De Rift met de controllers en een derde sensor is duurder dan de Vive.

Qua leveren kan ik je alleen mijn ervaring van de Vive vertellen. Ik heb deze in de aanbieding voor 799 euro inclusief verzenden bij HTC zelf besteld. Ik kreeg 'm 3 werkdagen later al binnen, netjes dus!

Kortom, de controllers en mogelijk het game-aanbod zijn redenen op voor de Rift te gaan, de prijs, de betere roomscale tracking en het meer open platform een reden om voor de Vive te gaan. De overige zaken zijn wat mij betreft gewoon geneuzel in de marge. Maar zoals gezegd, beide brillen en beide platformen zijn volwassen en met beiden ga je hoe dan ook veel plezier hebben.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, super, dank voor je uitgebreide reactie, Luuk! Much appreciated! Ik zal dus toch ook even serieus naar de Vive moeten gaan kijken.

Wat ik misschien erbij had moeten zeggen: vooralsnog gebruik ik mijn PC en dus ook VR, voor flightsimmen. Misschien X-Plane, misschien Prepar3D, maar vooral de redelijke nieuwe maar nog basic sim Aerofly FS 2 schijnt erg geschikt te zijn voor VR. De laatste is alleen verkrijgbaar via Steam maar volgens mij las ik wel al over Oculus support dus het is denk niet Steam dus Vive. Ik zal dus sowieso even moeten kijken of die sim wel werkt met alle VR-brillen...! Uiteindelijk zal ik, als ik toch zo'n VR device heb, ook andere games gaan proberen... ;) al zullen dat wel meestal rustige games zijn. Ik wordt al wat ouder en heb in 2D soms al last van drukke games en ik heb ook al wat ervaring met Gear VR waarbij ik het uiteindelijk ook bij rustigere software moest houden, haha! Maar goed, belangrijkste is de flight sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:54:
Wow, super, dank voor je uitgebreide reactie, Luuk! Much appreciated! Ik zal dus toch ook even serieus naar de Vive moeten gaan kijken.

Wat ik misschien erbij had moeten zeggen: vooralsnog gebruik ik mijn PC en dus ook VR, voor flightsimmen. Misschien X-Plane, misschien Prepar3D, maar vooral de redelijke nieuwe maar nog basic sim Aerofly FS 2 schijnt erg geschikt te zijn voor VR. De laatste is alleen verkrijgbaar via Steam maar volgens mij las ik wel al over Oculus support dus het is denk niet Steam dus Vive. Ik zal dus sowieso even moeten kijken of die sim wel werkt met alle VR-brillen...! Uiteindelijk zal ik, als ik toch zo'n VR device heb, ook andere games gaan proberen... ;) al zullen dat wel meestal rustige games zijn. Ik wordt al wat ouder en heb in 2D soms al last van drukke games en ik heb ook al wat ervaring met Gear VR waarbij ik het uiteindelijk ook bij rustigere software moest houden, haha! Maar goed, belangrijkste is de flight sim.
Als je bepaalde specifieke spellen/apps wilt doen is dat natuurlijk ook een hele grote afweging bij je keuze. Misschien zal ik nog iets vertellen over mijn ervaring met het aanbod: dit is simpelweg nog vrij beperkt. Ik merk dat - in ieder geval bij de Vive - telkens weer hetzelfde lijstje apps langskomt bij de 'best games'. Zoals gezegd, de markt voor VR is nog klein en je ziet op dit moment dat er simpelweg geen budget voor grote VR-only AAA-titels beschikbaar komt. Veel spellen zijn relatief simpele spellen, vooral van indie-studios. Arizona Sunshine is dus het eerste spel wat je als een compleet spel zou kunnen zien voor VR. Als VR-spel is het geweldig, zou dit spel uitgegeven worden als 'gewoon' spel, dan was het heel matig geweest. Er komen wel wat 'grotere' spellen aan van de grote studio's, maar deze zijn nog niet beschikbaar.

Ik merk dat ik vooral spellen doe die je even een rondje kan doen. Tafeltennis blijft er leuk en een rondje Audioshield is ook leuk. Maar dit zijn geen spellen die je uren achter elkaar gaat doen. Daarnaast heb je een hele sloot 'wave shooters'. Oftewel: jij moet je verdedigen tegen steeds grotere aantallen tegenstanders. Ik geef meteen toe: daar is VR erg geschikt voor, maar in feite speel je altijd alleen maar tegen leaderboards. Het enige doel is zover mogelijk te komen. Ik zie daar gewoon niet zoveel uitdaging in.

Daarnaast heb je bestaande spellen die geschikt gemaakt worden voor VR. Dit werkt voor het ene spel beter dan voor het andere en is lang niet altijd een succes.

Ik denk dat het uitkomen van de Playstation VR een goede zet is geweest en een boost gaat geven aan VR. Het maakt VR beschikbaar voor weinig geld voor veel mensen. Hopelijk wordt de doelgroep daarmee groter zodat het makkelijker is om VR-spellen terug te verdienen.

Ik denk als ik jou zo hoor dat je Google Earth VR heel gaaf gaat vinden ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de toevoeging. Ja, het aanbod... Ik heb dus ervaring met Gear VR en daar had je ook veel van die wave shooters. Ik was dan ook al heel snel klaar ermee, een jaar geleden alweer. Na de zomer besloot ik het weer eens te proberen: groot was de teulerstelling toen ik nog steeds dezelfde games als toppers voorbij zag komen. Zelfde ervaring als jij dus. Maar goed, ik heb dus een redelijk gericht doel, flightsims, dus als ik zeker weet dat dat goed werkt, ben ik al tevreden. Ik hoef niet per se ladingen (AAA) games te hebben. ;) Dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Google Earth VR werkt ook op de rift met de fakevive tool (dit uitpakken in de google vr dir: https://github.com/Shockfire/FakeVive/releases)

Verder zijn er echt al wel meer volwaardige games buiten Arizona Sunshine om voor VR.

- Dirt Rally
- Assetto Corsa
- Project Cars
- Defense Grid 2
- Elite Dangerous
- The Vanishing of Ethan Carter
- Obduction
- The Assembly
- Knee Deep
- Chronos

Persoonlijk vond ik de volgende titels ook wel volwaardig, al zullen de meningen daarover verschillen omdat sommige titels in enkele uren uit te spelen zijn:

- The Climb
- Edge of Nowhere
- Eagle Flight
- Lucky's Tale
- Eve Valkyrie

Daarnaast heb je nog de titels die wellicht niet veel content hebben, maar waar je wel naar terug blijft komen:

- Eleven Table Tennis
- HoloBall
- Fruit Ninja
- Audioshield
- Holopoint
- Ripcoil
- Sports Bar VR
- Pinball FX VR

Daarnaast heb ik nog een aantal titels die gewoon demonstreren hoe mooi vr kan zijn, zonder dat het echt een game is, maar die je vooral toont aan mensen die nog geen vr ervaring ondervonden hebben:

- The Blu
- The Impossible Travel Agency
- Dreamdeck
- The Grand Canyon Experience
- Ultimate Booster Experience
- Trials on Tatooine
- Invasion
- Lost
- The Rose and I
- Showdown
- Allumette Penrose
- Henry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de lijstjes! Interessant! Toch blijft ik denken aan termen als 'early access', 'kinderschoenen', 'tech demo', 'early adaptor' etc. Maar goed, dat is het ook allemaal en voorlopig ook nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Een vriend van mij heeft na het spelen met de touch bij mij zelf vrijwel direct een pc gehaald met de oculus rift + touch. Moet toch een sterke indruk hebben achter gelaten wil je zelf direct 1800 droppen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 17:05
Dizzy schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:02:
Google Earth VR werkt ook op de rift met de fakevive tool (dit uitpakken in de google vr dir: https://github.com/Shockfire/FakeVive/releases)

Verder zijn er echt al wel meer volwaardige games buiten Arizona Sunshine om voor VR.

- Dirt Rally
- Assetto Corsa
- Project Cars
- Defense Grid 2
- Elite Dangerous
- Obduction
- The Assembly
- Knee Deep
- Chronos

Persoonlijk vond ik de volgende titels ook wel volwaardig, al zullen de meningen daarover verschillen omdat sommige titels in enkele uren uit te spelen zijn:

- The Climb
- Edge of Nowhere
- Eagle Flight
- Lucky's Tale
- Eve Valkyrie

Daarnaast heb je nog de titels die wellicht niet veel content hebben, maar waar je wel naar terug blijft komen:

- Eleven Table Tennis
- HoloBall
- Fruit Ninja
- Audioshield
- Holopoint
- Ripcoil
- Sports Bar VR
- Pinball FX VR

Daarnaast heb ik nog een aantal titels die gewoon demonstreren hoe mooi vr kan zijn, zonder dat het echt een game is, maar die je vooral toont aan mensen die nog geen vr ervaring ondervonden hebben:

- The Blu
- Dreamdeck
- Trials on Tatooine
- Invasion
- Lost
- The Rose and I
- Showdown
- Allumette Penrose
- Henry
Feit is wel dat, als je niet van race/vlieg sims houd, het rijtje volwaardige games een stuk kleiner word. Daarnaast zijn een aantal titels geen echte VR titels wat je wel merkt in games. Ik weet niet wat nu de stand van zaken is, maar bijvoorbeeld ED was op de Vive niet te pruimen. Veel grafische problemen en het zag er niet uit.

Je ziet dat er steeds meer volwaardige games uitkomen, maar ze zijn nog wel dun gezaaid...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb laatst Lucky's Tale uitgespeeld. Eigenlijk wil ik nog wel een platform game spelen, maar ik zit een beetje te twijfelen tussen Chronos en Edge of Nowhere. 40 euro is wel veel voor een spel. Bieden die een betere spel-ervaring dan Lucky's Tale die overigens gratis was...?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 20:11
ChojinZ schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:17:
[...]

Feit is wel dat, als je niet van race/vlieg sims houd, het rijtje volwaardige games een stuk kleiner word. Daarnaast zijn een aantal titels geen echte VR titels wat je wel merkt in games. Ik weet niet wat nu de stand van zaken is, maar bijvoorbeeld ED was op de Vive niet te pruimen. Veel grafische problemen en het zag er niet uit.

Je ziet dat er steeds meer volwaardige games uitkomen, maar ze zijn nog wel dun gezaaid...
ED niet goed in VR? Ik speelde het afgelopen week sinds lange tijd een keer op een monitor en toen snapte ik ineens niet meer dat er mensen zijn de dat spel op die manier spelen. Wat een ENORM verschil maakt VR toch in dat spel. OK resolutie is minder, maar als ik geen oculus had zou ik ED denk ik nooit spelen.

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
rickiii schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:04:
Ik heb laatst Lucky's Tale uitgespeeld. Eigenlijk wil ik nog wel een platform game spelen, maar ik zit een beetje te twijfelen tussen Chronos en Edge of Nowhere. 40 euro is wel veel voor een spel. Bieden die een betere spel-ervaring dan Lucky's Tale die overigens gratis was...?
Ik heb beide gespeeld en vind het redelijk vergelijkbare games. Er is volgens mij wel een wezenlijk verschil. Bij Chronos ben meer een camera op vaste punten in verschillende ruimtes/kamers in het spel. Bij Edge of Nowhere beweeg je continu mee (achter de character) door verschillende ruimtes. Persoonlijk zou ik eerst voor Edgen of Nowhere gaan. Maar ik vond Chronos ook een prachtige uitdagende game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Ik vond Edge of Nowhere vele malen beter dan Chronos, zie het een beetje als tomb raider in vr.

Verder nog een tip:
Dirt Rally superdeal of the day, 12.50 euro (steam key)
https://www.indiegala.com/store/product/dirt-rally/310560

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Roxsman schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:20:
[...]

ED niet goed in VR? Ik speelde het afgelopen week sinds lange tijd een keer op een monitor en toen snapte ik ineens niet meer dat er mensen zijn de dat spel op die manier spelen. Wat een ENORM verschil maakt VR toch in dat spel. OK resolutie is minder, maar als ik geen oculus had zou ik ED denk ik nooit spelen.
Ik heb het over ED op de Vive. Daar is de beleving veel minder goed. Lees de verhalen maar op internet over deze combi.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Voor wie het leuk vind:
/r/Oculus Multiplayer Initiative - Now with 4 time zones

En dan breng ik gelijk ook maar weer even onze eigen VR community onder de aandacht:

Er is een Tweakers VR Telegram groep en Discord Server!

Voor iedereen die het leuk vind om andere VR fans en spelers te ontmoeten, en samen online te spelen, ben je van harte welkom in 1 of beide van deze groepen.

De Telegram groep (in tegenstelling tot whatsapp blijft je telnummer hier anoniem) is om kort af te stemmen of iemand samen wil gaan gamen. Het is niet echt de bedoeling om daar lange gesprekken te voeren.
Vervolgens kun je in de Discord server langer chatten en via voice elkaar ontmoeten en samen gaan gamen!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Telegram Tweakers-VR Huiskamer joinen:
Members only:

Discord Server joinen:
Members only:

Is er iets onduidelijk of heb je hulp nodig neem dan gerust contact op met Kevinsetz of mijzelf (PuckStar).

We zien jullie graag online...........en vervolgens in VR []-)

[ Voor 10% gewijzigd door PuckStar op 12-07-2018 14:44 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
http://uploadvr.com/rock-band-vr-lot-less-ces/

Ik las dus net dit artikel en een quote die er toch wel heel erg uitsprong en mij ook de doorn in het oog is van de meeste games

Rock Band VR is following a hugely interesting trend of VR games watering down their core mechanics in favor of the experience.

Oftewel, er worden steeds meer games gemaakt die even leuk zijn maar die je na een uur of 2 al weer aan de kant duvelt. En dat terwijl je er toch 30/40 euro voor mag gaan betalen.
Er is een mode waarin je wel het 'oude' rockband hebt maar het lijkt erop dat dat niet de focus gaat zijn

Tevens, wat ik mij herinner van Rock band en guitar hero was dat het juist ging om het kunnen spelen van die lastige snelle tracks.
Echt, hoe meer ik van deze titel lees des te minder ik hem wil spelen eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Dizzy schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:02:

- Dirt Rally
- Assetto Corsa
- Project Cars
- Defense Grid 2
- Elite Dangerous
- Obduction
- The Assembly
- Knee Deep
- Chronos

- The Climb
- Edge of Nowhere
- Eagle Flight
- Lucky's Tale
- Eve Valkyrie

- Eleven Table Tennis
- HoloBall
- Fruit Ninja
- Audioshield
- Holopoint
- Ripcoil
- Sports Bar VR
- Pinball FX VR

- The Blu
- Dreamdeck
- Trials on Tatooine
- Invasion
- Lost
- The Rose and I
- Showdown
- Allumette Penrose
- Henry
Ik vind veel 'experiences' uit het lijstje daarbij ook veel te duur voor wat het is en hoe lang het leuk Is, bijvoorbeeld The Blu. En sommige dingen zijn echt amper meer dan een mini-demo en amper 10 minuten boeiend, zoals Trials op Tatooine. Dat zijn allemaal dingen die , zodra de wow-factor van VR er een beetje af Is, totaal niet meer interessant zijn. En dat vind ik bij heel veel spellen. Er zijn maar weinig ECHT kwalitatieve spellen en experiences die iets toevoegen of langer interessant zijn. Zoals gezegd, in ieder geval voor de Vive kom ik praktisch het hele jaar al dezelfde lijstjes tegen. En das jammer. Hopelijk komen de grote studio's binnenkort met nieuwe complete spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 04:10:
[...]

Ik vind veel 'experiences' uit het lijstje daarbij ook veel te duur voor wat het is en hoe lang het leuk Is, bijvoorbeeld The Blu. En sommige dingen zijn echt amper meer dan een mini-demo en amper 10 minuten boeiend, zoals Trials op Tatooine. Dat zijn allemaal dingen die , zodra de wow-factor van VR er een beetje af Is, totaal niet meer interessant zijn. En dat vind ik bij heel veel spellen. Er zijn maar weinig ECHT kwalitatieve spellen en experiences die iets toevoegen of langer interessant zijn. Zoals gezegd, in ieder geval voor de Vive kom ik praktisch het hele jaar al dezelfde lijstjes tegen. En das jammer. Hopelijk komen de grote studio's binnenkort met nieuwe complete spellen.
Is het niet gewoon zo dat de VR markt nog veel te klein is (vanwege de hoge prijs van de apparatuur) en men het daarom bij wat makkelijke experiences houdt? De grote AAA games zijn al duur genoeg om te maken en om er dan nog extra geld in te pompen voor VR... Ik heb het idee dat kleinere of onbekende developers in VR duiken omdat het makkelijk geld verdienen is: weinig diepgang, beetje vermaak. Bovendien zijn de grote games wellicht niet direct speelbaar in VR en vergt aanpassing gewoon te veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 07:49:
[...]

Is het niet gewoon zo dat de VR markt nog veel te klein is (vanwege de hoge prijs van de apparatuur) en men het daarom bij wat makkelijke experiences houdt? De grote AAA games zijn al duur genoeg om te maken en om er dan nog extra geld in te pompen voor VR... Ik heb het idee dat kleinere of onbekende developers in VR duiken omdat het makkelijk geld verdienen is: weinig diepgang, beetje vermaak. Bovendien zijn de grote games wellicht niet direct speelbaar in VR en vergt aanpassing gewoon te veel?
Jazeker, het is ook wel logisch te verklaren. De VR-markt is nog klein, dus is het lastiger om geld te verdienen. Daarbij zijn veel studio's nog zoekende wat nou DE manier is om om te gaan met bepaalde zaken. Alle ongeschreven regels die voor heel veel spellen gelden, die gaan niet op in VR. Je hebt immers geen HUD, dus hoe ga je daar mee om? En wat doe je met een inventory?

Spellen die achteraf geschikt zijn gemaakt voor VR zijn vaak maar matig uitgewerkt omdat de basis niet gemaakt is met VR in het achterhoofd. Vooral racespellen en flight-sims zijn hier de uitzondering op. Sowieso, VR introduceert hele nieuwe mogelijkheden die voorheen niet mogelijk waren, dus het is ook nog eens een keer een uitdaging om iets volledig nieuws te maken. Chair in a Room bijvoorbeeld zou nooit zo goed werken zonder VR.

Je ziet inderdaad daardoor veel indie-studio's die kleine spellen maken en veel van die spellen zitten dan ook nog in Early Access. Kleine teams die snel willen kunnen reageren op de community. Echter, early access betekent soms ook dat een spel niet afgemaakt wordt, dus in die zin is het toch altijd een risico. Vaak vind ik de prijs van de early access titel erg hoog voor wat het is, daar zit bij mij het grootste probleem. Kleine ervaringen kunnen heel intensief zijn en heel gaaf zijn, maar om nou 40 euro te betalen voor een uurtje gaat mij te ver. Ik vind bijvoorbeeld de basisprijs voor Arizone Sunshine ook aan de hoge kant. Daarentegen, de 9,99 euro die ik voor Eleven: table tennis betaald heb vind ik het weer dubbel en dwars waard en ook Castle Must Be mine heeft potentie en is met de beperkte content voor 6,99 een prima spel. Verder staat er gewoon een hoop ongeïnspireerde zooi op Steam.

De grote studio's komen er wel aan, maar ik moet nog zien hoe die spellen gaan worden. Het mooie aan VR is, dat spellen die voor de desktop maar matig zouden zijn in VR ineens heel tof kunnen zijn. Laten we eerlijk wezen, als desktop-spel zou Arizone Sunshine maar matig zijn met weinig diepgang en slechte graphics, maar in VR is het machtig mooi.

Kortom, er is best wel gave content, maar we hebben nog een lange weg te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Luuk1983 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 04:10:
[...]

Ben ik wel met je eens. De enige echte VR games die voor my een hoge replay value hebben zijn Pool en Tafeltennis. Misschien ook Arizona Rising, maar na 2 walktroughs ben ik die ook wel zat...

De meeste games ben ik na 10 a 15 uur wel op uit gekeken...

Wat ik wel nog mis: Een goede boxing game. Er is al wel wat via Steam te krijgen, maar dat schijnt een heel slecht spel te zijn. Lijkt mij dat een boxing game zich erg goed leent voor VR...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
ChojinZ schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:03:
[...]

Ben ik wel met je eens. De enige echte VR games die voor my een hoge replay value hebben zijn Pool en Tafeltennis. Misschien ook Arizona Rising, maar na 2 walktroughs ben ik die ook wel zat...

De meeste games ben ik na 10 a 15 uur wel op uit gekeken...

Wat ik wel nog mis: Een goede boxing game. Er is al wel wat via Steam te krijgen, maar dat schijnt een heel slecht spel te zijn. Lijkt mij dat een boxing game zich erg goed leent voor VR...
Waarom kom je ook niet Telegram en Discord? Dan kunnen we eens samen poolen of pingpongen :)

Trouwens dat ene spelletje in The Labs met dat vliegtuigje is ook erg geinig.

[ Voor 5% gewijzigd door PuckStar op 11-01-2017 14:50 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
PuckStar schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:45:
[...]

Waarom kom je ook niet Telegram en Discord? Dan kunnen we eens samen poolen of pingpongen :)

Trouwens dat ene spelletje in The Labs met dat vliegtuigje is ook erg geinig.
Puck,

Ik heb mij al meerdere malen voor genomen om ook te joinen. Maar ik vergeet het elke keer... :X
Ik waardeer je initiatief en ga vanavond weer een poging wagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Toch maar de 3e sensor besteld samen met de in-ear headphones. Ik heb de headphones al binnen. Vind de kwalitieit prima. De sensor is nog niet verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
De tracking issues die ik heb met de rechter touch controller worden veroorzaakt door Elven Table Tennis. Zwaar irritant, want dat is de game die ik eigenlijk 75% van de tijd speel. Het kan overigens heel goed zijn dat de tracking issues komen vanwege de bewegingen die je maakt in tafel tennis en dat dit de Oculus software doet raar doen.

Had het al op reddit gelezen maar na een dikke maand kan ik echt volledig bevestigen dat het alleen optreed als ik Eleven Table tennis speel, grrrrr!

Derde sensor ook binnen, moet zeggen dat ik zelf eigenlijk niet zoveel roomscale games speel. Slimme zet van Oculus zich te focussen op front facing experiences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
evilpin0 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:15:
Slimme zet van Oculus zich te focussen op front facing experiences
Dat is geen focus geweest hoor. Dat was eerder noodzaak omdat de techniek nog niet stabiel genoeg was voor roomscale/360...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 11:01
Hier ook uiteindelijk de Rift + Touch kunnen uittesten, 6 weken moeten wachten wegens een gebroken pols :(.

BulletTrain vind ik echt de beste uitwerking hebben, echt 'Tony Montana' gevoel als je de 2 rifles vast hebt. Jammer dat de demo zo kort is, en we nog moeten wachten op Robo Recall. De andere gratis games van de release zijn leuk, maar echt spectaculair vind ik ze niet.

Dirt Rally met Playseat en stuurtje is echt gaaf. Project cars heb ik ook, echter vind ik rally rijden toch een stuk leuker. Eerst keer als je het stuur vast hebt, voel je echt iedere stuurbeweging. Helaas went dit snel.

Daarna Elite Dangerous, dit spel is echt gemaakt voor VR, zelfs het docken van je schip is nu onwijs gaaf. Wat zijn die space stations groot, pfff. Daarnaast dogfights terwijl je met je hoofd het target aan het tracken bent, gewoon geen woorden voor!

Jammergenoeg ben ik gewoon klaar na een uurtje gamen met de rift, daarna zijn mijn ogen en hersenen het gewoon beu. Motion sickness heb ik weer totaal geen last van.

Andere games heb ik nog niet gekocht, gezien ik de kosten van de games nog niet echt in vergelijking vind met non VR titels die het geld meer waard zijn. Maar gelukkig hebben we Elite en de race games, de rest komt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:43

TAA

Liever IRC

De tracking issues die ik heb met de rechter touch controller worden veroorzaakt door Elven Table Tennis.
Wat voor tracking issues heb je precies in Elven? Configuratie met 3 sensoren hier maar speel als lefty en heb nog geen tracking problemen opgemerkt tijdens het spelen. Ben absoluut geen tafeltenniser overigens en sla zo ongeveer alles als backhand. Of doe in ieder geval een poging daartoe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
De tracking issues die ik heb met de rechter touch controller worden veroorzaakt door Elven Table Tennis. Zwaar irritant, want dat is de game die ik eigenlijk 75% van de tijd speel. Het kan overigens heel goed zijn dat de tracking issues komen vanwege de bewegingen die je maakt in tafel tennis en dat dit de Oculus software doet raar doen.

Had het al op reddit gelezen maar na een dikke maand kan ik echt volledig bevestigen dat het alleen optreed als ik Eleven Table tennis speel, grrrrr!

Derde sensor ook binnen, moet zeggen dat ik zelf eigenlijk niet zoveel roomscale games speel. Slimme zet van Oculus zich te focussen op front facing experiences
Iets voor jou?
Toernooi: http://steamcommunity.com...ons/2/154645427521446150/

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
Finally de 3e sensor geinstalleerd werkt als een trein

Als volgt aangesloten .. powered usb 2.0 hub dan de active kabel die erbij zat en nog eens 3 meter usb 3 verleng kabel die ik nog had liggen !! geen errors what so ever :)

ook even eleven gespeeld... echt erg leuk gedaan

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een i7 4790K@4.5, 16 GB RAM en een GTX780 (6 GB VRAM). Da's niet genoeg voor een Rift. Ik dacht eraan een nieuwe PC te kopen (zie een eerdere post van mij): i7 7700K, 32 GB RAM en een GTX1080. Ik lees echter her en der dat de stap van een 5790K@4.5 naar een 7700K nou niet echt een MEGA stap is... Ik zou dan ook een nieuw moederbord moeten kopen etc. dus al met al wordt dat een kostbare geschiedenis. Helemaal als ik ook de Rift erbij ga kopen.

Nu is mijn vraag: is het nuttig, wijs, etc. om heel simpel mijn GTX780 te vervangen door een GTX1080...? Die stap lijkt me namelijk WEL aardig mega. En is mijn systeem dan goed genoeg om volop te kunnen genieten van de Rift?

Op zich gebruik ik alles voornamelijk voor flighsims en vooral FSX en P3D staan bekend om hun CPU afhankelijkheid: een GPU upgrade heeft daar niet heel veel zin voor. Ik vlieg echter sinds kort met Aerofly FS 2 en die heeft native support voor de Rift en de sim heeft ook een nieuwere engine die wél volop gebruik maakt van de GPU.

Heeft iemand hier misschien ervaring met zo'n switch van alleen de videokaart? Of ben ik gek alleen een 1080 met Rift te kopen en moet ik ook echt een andere CPU, mobo, RAM, etc.? Als het met mijn huidige systeem + 1080 alsnog hangen en wurgen wordt, wacht ik liever even totdat ik genoeg geld heb voor een compleet systeem.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2017 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:56
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:45:
Ik heb nu een i7 4790K@4.5, 16 GB RAM en een GTX780 (6 GB VRAM). Da's niet genoeg voor een Rift. Ik dacht eraan een nieuwe PC te kopen (zie een eerdere post van mij): i7 7700K, 32 GB RAM en een GTX1080. Ik lees echter her en der dat de stap van een 5790K@4.5 naar een 7700K nou niet echt een MEGA stap is... Ik zou dan ook een nieuw moederbord moeten kopen etc. dus al met al wordt dat een kostbare geschiedenis. Helemaal als ik ook de Rift erbij ga kopen.

Nu is mijn vraag: is het nuttig, wijs, etc. om heel simpel mijn GTX780 te vervangen door een GTX1080...? Die stap lijkt me namelijk WEL aardig mega. En is mijn systeem dan goed genoeg om volop te kunnen genieten van de Rift?

Op zich gebruik ik alles voornamelijk voor flighsims en vooral FSX en P3D staan bekend om hun CPU afhankelijkheid: een GPU upgrade heeft daar niet heel veel zin voor. Ik vlieg echter sinds kort met Aerofly FS 2 en die heeft native support voor de Rift en de sim heeft ook een nieuwere engine die wél volop gebruik maakt van de GPU.

Heeft iemand hier misschien ervaring met zo'n switch van alleen de videokaart? Of ben ik gek alleen een 1080 met Rift te kopen en moet ik ook echt een andere CPU, mobo, RAM, etc.?
Denk zelf dat de kracht van de cpu helemaal met een overclock als dat meer dan voldoende moet zijn en een nieuwe videokaart genoeg is als je het niet meer red. Tevens economisch gezien een stuk voordeliger als je hele pc te upgraden voor pak hem beet 800 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:45:

Heeft iemand hier misschien ervaring met zo'n switch van alleen de videokaart? Of ben ik gek alleen een 1080 met Rift te kopen en moet ik ook echt een andere CPU, mobo, RAM, etc.? Als het met mijn huidige systeem + 1080 alsnog hangen en wurgen wordt, wacht ik liever even totdat ik genoeg geld heb voor een compleet systeem.
Als je toch al een 1080 wil kopen, koop er nu een icm je huidige systeem en probeer het met de rift. Het kan er ansich alleen maar beter op worden.

Bij je huidige gebruik is je CPU dan ook 100% belast? of is het puur de gpu die hangt. Als je die vraag kan beantwoorden weet je eigenlijk al genoeg.

Voor de meeste games is je huidige cpu snel genoeg, alleen ik speel geen flightsims dus weet niet precies hoe en wat het daar nu zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Torched op 18-01-2017 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Torched schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:04:
[...]

Als je toch al een 1080 wil kopen, koop er nu een icm je huidige systeem en probeer het met de rift. Het kan er ansich alleen maar beter op worden.

Bij je huidige gebruik is je CPU dan ook 100% belast? of is het puur de gpu die hangt. Als je die vraag kan beantwoorden weet je eigenlijk al genoeg.

Voor de meeste games is je huidige cpu snel genoeg, alleen ik speel geen flightsims dus weet niet precies hoe en wat het daar nu zit.
Ja, haha, dat is eigenlijk wel logisch... als alles alsnog niet goed genoeg loopt, heb ik alvast de 1080 voor een alsnog te kopen nieuw systeem... ;)

Ik speel nu toevallig Aerofly FS 2 en via Taakbeheer zie ik dat de CPU op 30% staat... is wel boven nogal lege scenery en zal het later testen bij wat zwaardere scenery maar daar zit rek genoeg in, lijkt me. ;)

EDIT
Ben aan het landen en CPU is rond de 40%.

EDIT 2
Net even getest op 'zwaar' vliegveld: blijft 40% CPU. Dat gaat dus waarschijnlijk een 1080 worden. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjonge, de Rift is beperkter beschikbaar dan ik had verwacht... En jammergenoeg niet bij shops die afleveren bij afhaalpunten, voor zover ik kan zien. Dat wordt dus volgende week bestellen en dan op het werk afleveren. Ik vroeg me af of de Rift nu minder beschikbaar is omdat de eerste hype voorbij is of was de Rift altijd al nogal slecht beschikbaar? (Just curious. ;) ) Ik kijk meestal via de Pricewatch waar iets te koop is: ik neem aan dat er niet elders nog Rifts liggen in Nederland...?

Mijn 1080 is wel al onderweg (naar aan afhaalpunt, ja ;) ): dan kan ik die komend weekend in alle rust installeren en testen en zo... 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2017 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:27:
Tjonge, de Rift is beperkter beschikbaar dan ik had verwacht... En jammergenoeg niet bij shops die afleveren bij afhaalpunten, voor zover ik kan zien. Dat wordt dus volgende week bestellen en dan op het werk afleveren. Ik vroeg me af of de Rift nu minder beschikbaar is omdat de eerste hype voorbij is of was de Rift altijd al nogal slecht beschikbaar? (Just curious. ;) ) Ik kijk meestal via de Pricewatch waar iets te koop is: ik neem aan dat er niet elders nog Rifts liggen in Nederland...?
Levering is een lange tijd, zoniet altijd, een probleem geweest. Vraag me ook af waar dat aan ligt. Als je bv. kijkt naar de Vive, dan is deze veel makkelijker te krijgen. Na bijna een jaar zou je toch wel verwachten dat ze het productie proces nu wel gestroomlijnd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ChojinZ schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:02:
[...]

Levering is een lange tijd, zoniet altijd, een probleem geweest. Vraag me ook af waar dat aan ligt. Als je bv. kijkt naar de Vive, dan is deze veel makkelijker te krijgen. Na bijna een jaar zou je toch wel verwachten dat ze het productie proces nu wel gestroomlijnd hebben.
Is dat nu nog een probleem ja bij de Rift? De Vive is inderdaad goed leverbaar, ik had m binnen 3 werkdagen binnen en dat was zelfs tijdens de actiedagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:01

Mijn 1080 is wel al onderweg (naar aan afhaalpunt, ja ;) ): dan kan ik die komend weekend in alle rust installeren en testen en zo... 8)
Gewoon op voorraad bij Amazon.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:51

Onlangs heb ik de mijne in Duitsland gekocht, bij de saturn (met een prachtige aanbieding, voor 555 eur). Daar in de winkels lag die volop gestapeld, dus wellicht dat je daar meer geluk hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wuzi schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:44:
[...]

Gewoon op voorraad bij Amazon.de
Ja, klopt, ze zijn ook in Nederland wel hier en daar op voorraad (maar alsnog op maar een enkele plek) maar ik wilde 'm graag via een afhaalpunt laten bezorgen en dat kan nergens.
sigmundfreund schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 18:47:
[...]

Onlangs heb ik de mijne in Duitsland gekocht, bij de saturn (met een prachtige aanbieding, voor 555 eur). Daar in de winkels lag die volop gestapeld, dus wellicht dat je daar meer geluk hebt?
Tja, maar om nou helemaal naar Duitsland te rijden hiervoor... dat gaat me letterlijk en figuurlijk wat ver. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2017 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:06:
[...]

Is dat nu nog een probleem ja bij de Rift? De Vive is inderdaad goed leverbaar, ik had m binnen 3 werkdagen binnen en dat was zelfs tijdens de actiedagen.
Hm... kom er nu net achter dat de Vive een paar kilometer gewoon op voorraad is bij de Mediamarkt...! Maar ja, om nou een Vive te kopen alleen omdat die makkelijk te krijgen is nu... :X Ga toch nog maar eens wat Vive versus Rift reviews bekijken... ;) Meestal lijkt de Rift toch wat beter beeld te geven, vooral in een sim als Aerofly FS 2 waarvoor ik 'm wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:10
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:23:
[...]

Hm... kom er nu net achter dat de Vive een paar kilometer gewoon op voorraad is bij de Mediamarkt...! Maar ja, om nou een Vive te kopen alleen omdat die makkelijk te krijgen is nu... :X Ga toch nog maar eens wat Vive versus Rift reviews bekijken... ;) Meestal lijkt de Rift toch wat beter beeld te geven, vooral in een sim als Aerofly FS 2 waarvoor ik 'm wil gebruiken.
Ik speel zelf op de Vive en speel voor veel Elite Dangerous: Horizons en X-Plane 11. En dat ziet er prima uit. Vooral Elite is een parel in VR, ook met toetsenbord en muis.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SacreBleu schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:35:
[...]

Ik speel zelf op de Vive en speel voor veel Elite Dangerous: Horizons en X-Plane 11. En dat ziet er prima uit. Vooral Elite is een parel in VR, ook met toetsenbord en muis.
Ja... maar na heel snel wat reviews gelezen te hebben wordt het denk ik toch een Rift. Ik gebruik 'm voornamelijk voor flightsims en zit in een nogal beperkte ruimte. De installatie alleen al van een Vive lijkt een stuk lastiger met de sensors en zo... als ik alles goed begrijp. Je hebt ook meer ruimte nodig, schijnt. En als ik eens wat anders wil dan een flightsim, dan biedt de Rift momenteel toch meer (betere) software. En die Rift Touch gevallen, ook al kosten ze wat, lijken ook beter te zijn. Dan maar even langer wachten en online bestellen. Wel apart dat de Vivie zo veel beter beschikbaar is!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:10
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:37:
[...]

Ja... maar na heel snel wat reviews gelezen te hebben wordt het denk ik toch een Rift. Ik gebruik 'm voornamelijk voor flightsims en zit in een nogal beperkte ruimte. De installatie alleen al van een Vive lijkt een stuk lastiger met de sensors en zo... als ik alles goed begrijp. Je hebt ook meer ruimte nodig, schijnt. En als ik eens wat anders wil dan een flightsim, dan biedt de Rift momenteel toch meer (betere) software. En die Rift Touch gevallen, ook al kosten ze wat, lijken ook beter te zijn. Dan maar even langer wachten en online bestellen. Wel apart dat de Vivie zo veel beter beschikbaar is!
De lighthouses hoef je alleen op een statief te zetten of op te hangen. Je kunt de Vive ook kalibreren voor standing. Dat is zo gepiept. Na het ophangen van de lighthouses (die draadloos zijn) dan ben je hooguit 5 minuten kwijt voor het instellen ervan. Daarna staat 't als een huis. Diezelfde software van de Rift kun je (tot nu toe) met Revive spelen. ;) De touch controllers heb ik nog nooit in mijn handen gehad. De joystick en de vormgeving lijken mij wel iets comfortabler.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Rift heeft maar 1 sensor, volgens mij, en die kan je gewoon ergens op je bureau zetten, dacht ik. Toch wat makkelijker, maar goed, lighthouses ophangen hoeft ook maar één keer, natuurlijk.

Wat ik me nog afvraag: mijn ruimte is wat beperkt en ik kan de sensor, zo lijkt het, of (nogal) links van mij op mijn bureau zetten of rechts van mij boven op de computerkast. In beide gevallen zit ik dus in een (nogal scherpe) hoek... Ook omdat 'ie een meter ver weg moet, zo schijnt het. Mijn computerkast staat naast mijn 1080i 27" scherm en is ook even hoog als mijn scherm en daarop zou de sensor in een hoek van 45 graden t.o.v. mij staan en ook naar beneden 'kijkend'. Zou dat goed werken? Moet de sensor je echt zien (zoals bij Track IR) of is dat minder belangrijk? Als hij rechts staat, wat gebeurt er dan als ik mijn draaistoel naar links draai linksom achter me kijk...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

De rift heeft 1 sensor nodig als je alleen de headset gebruikt.
Gebruik je ook controllers heb je 2 sensoren nodig, of 3 als je full 360 graden roomscale wil.

Volgens mij kan je de sensor prima in een hoek plaatsen, hij heeft redelijk groot bereik. Bij omdraaien vind je wel vroeg of laat een punt dat de sensor je niet meer ziet.

Zelf gebruik ik 2 setups, 1 voor seated, en 1 voor roomscale. Direct achter mijn bureau heb ik te weinig ruimte voor roomscale, maar voor seated experience gaat dat prima. Bij de seated gebruik ik ook maar 1 sensor. Zodra ik naar roomscale ga, draai ik de sensor bij die op het bureau staat.

Afbeeldingslocatie: https://remoteoutpost.nl/rift.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, duidelijk, dank je, dat gaat dus wel lukken bij mij. ;)

Ik heb de Rift besteld en krijg 'm hopelijk maandag binnen. Vraagje: kan ik de benodigde software al downloaden/preloaden of kan dat pas als je de Rift echt (aangesloten) hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-09 22:10
volgens mij kan dat al wel, gewoon via de oculus site, inloggen en dan even opzoeken.

https://www3.oculus.com/en-us/setup/

[ Voor 23% gewijzigd door GerritGluurbuur op 21-01-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Let op dat je een drive pakt met genoeg ruimte. Locatie van Oculus installatie is ook het path dattie gebruikt voor titels die je via de oculus store installeert. Dit is helaas nog niet aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 12:52

edwinjm

Webdeveloper

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:55:
Ik heb de Rift besteld en krijg 'm hopelijk maandag binnen. Vraagje: kan ik de benodigde software al downloaden/preloaden of kan dat pas als je de Rift echt (aangesloten) hebt?
Ja, je kunt alvast de Rift software installeren en volgens mij ook al de spellen die je krijgt zoals Lucky's Tale.

Verder kan je erg weinig omdat je eerst de setup moet doorlopen.

Zorg ook dat je videokaart gebruikt maakt van de laatste drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerritGluurbuur schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:25:
volgens mij kan dat al wel, gewoon via de oculus site, inloggen en dan even opzoeken.

https://www3.oculus.com/en-us/setup/
edwinjm schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:42:
[...]

Ja, je kunt alvast de Rift software installeren en volgens mij ook al de spellen die je krijgt zoals Lucky's Tale.

Verder kan je erg weinig omdat je eerst de setup moet doorlopen.

Zorg ook dat je videokaart gebruikt maakt van de laatste drivers.
Mooi, dank! Ga ik dat alvast doen! :)
Dizzy schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:41:
Let op dat je een drive pakt met genoeg ruimte. Locatie van Oculus installatie is ook het path dattie gebruikt voor titels die je via de oculus store installeert. Dit is helaas nog niet aan te passen.
Ah, heel goed om te weten! Niet zozeer om de ruimte, mijn drives hebben sowieso meer dan genoeg ruimte, maar ik wil eventuele games wel op een bepaalde drive! Dus daar ga ik alles van Oculus dan ook maar opzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:01
Dizzy schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:41:
Volgens mij had ik daar toch echt wel een optie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Wuzi schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:34:
[...]
Volgens mij had ik daar toch echt wel een optie voor.
Al lang... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als voorbereiding op de komst van mijn Rift ben ik alvast op zoek naar wat demo's. Ik zoek vooral naar filpmjes die je ergens anders op de wereld plaatsen, alsof je daar staat, natuurlijk 360 maar ook 3D (want gewoon 360 vind ik niks). Ik zoek denk ik alleen op de verkeerde plekken want ik krijg alleen maar hits voor Android en iOS apps... dezelfde meuk die ik een jaar geleden al op de Gear VR heb gezien. Zijn er nergens ondertussen wat meer serieuze en betere VR reis ervaringen die alles uit de Rift halen? Ik heb 'm gekocht voor mijn flightsim maar toch, ik wil er ook wel wat meer mee doen... Het is sowieso lastig iets interessants te vinden, eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

In de oculus store zijn een hoop gratis nice-2-see ervaringen:

- Showdown
- Dreamdeck
- Lost
- Invasion
- The Rose and I
- Senza Peso

Vrijwel alles onder het kopje entertainment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dizzy schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 23:35:
In de oculus store zijn een hoop gratis nice-2-see ervaringen:

- Showdown
- Dreamdeck
- Lost
- Invasion
- The Rose and I
- Senza Peso

Vrijwel alles onder het kopje entertainment :)
Dank je, Dizzy! Ik zal dit lijstje gaan bekijken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier en daar over supersampling met de Rift om bijvoorbeeld de graphics in Eurotruck Simulator scherper te maken. Weet iemand hier wat de makkelijkste manier is om dat geregeld te krijgen? Ik lees her en der over de SDK die je zou moeten gebruiken maar het schijnt ook met een simpele wijziging in een cfg of zo te kunnen...? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb net Old Friend gedaan. Grappig en leuk gemaakt!
Kort (slechts een paar minuten) maar ik vond het echt helemaal geweldig.

Ook hier te vinden op Steam.
Voor meer achtergrond: https://www.wired.com/2016/09/future-of-vr-music/

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 19:31:
Als voorbereiding op de komst van mijn Rift ben ik alvast op zoek naar wat demo's. Ik zoek vooral naar filpmjes die je ergens anders op de wereld plaatsen, alsof je daar staat, natuurlijk 360 maar ook 3D (want gewoon 360 vind ik niks). Ik zoek denk ik alleen op de verkeerde plekken want ik krijg alleen maar hits voor Android en iOS apps... dezelfde meuk die ik een jaar geleden al op de Gear VR heb gezien. Zijn er nergens ondertussen wat meer serieuze en betere VR reis ervaringen die alles uit de Rift halen? Ik heb 'm gekocht voor mijn flightsim maar toch, ik wil er ook wel wat meer mee doen... Het is sowieso lastig iets interessants te vinden, eigenlijk...
Je kunt ook deze zoekopdracht eens bekijken: VR en oplopend gesorteerd op prijs (dus gratis komt eerst): http://store.steampowered...e_ASC&vrsupport=402%2C401

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Dizzy schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 07:12:
De rift heeft 1 sensor nodig als je alleen de headset gebruikt.
Gebruik je ook controllers heb je 2 sensoren nodig, of 3 als je full 360 graden roomscale wil.

Volgens mij kan je de sensor prima in een hoek plaatsen, hij heeft redelijk groot bereik. Bij omdraaien vind je wel vroeg of laat een punt dat de sensor je niet meer ziet.

Zelf gebruik ik 2 setups, 1 voor seated, en 1 voor roomscale. Direct achter mijn bureau heb ik te weinig ruimte voor roomscale, maar voor seated experience gaat dat prima. Bij de seated gebruik ik ook maar 1 sensor. Zodra ik naar roomscale ga, draai ik de sensor bij die op het bureau staat.

[afbeelding]
Interessant! Als je die ene sensor draait doorloop je dan ook altijd weer opnieuw de setup of zo?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

PuckStar schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:46:
[...]

Interessant! Als je die ene sensor draait doorloop je dan ook altijd weer opnieuw de setup of zo?
Ik koppel sensor 2 en 3 los in de praktijk. Sensor 1 probeert het guardian systeem wel overeind te houden, maar calibratie is dusdanig dat ik er binnen blijf. Hij miept soms wel dat guardian niet goed is, dat kan je ignoren.

Enige waar ik beetje last van heb is dat ik de sensoren niet altijd op exact de juiste positie krijgt en het roomscale gebied soms ietwat verschuift. Dit wil ik nog oplossen door de sensoren via muurbeugels oid te bevestigen.

In dat opzicht hoop ik dat we in de toekomst met profielen kunne werken bij Oculus, dat zou helemaal relaxed zijn. dwz, 1 sensor, oke dan auto disable guardian oid.

[ Voor 11% gewijzigd door Dizzy op 23-01-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuckStar schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:44:
[...]

Je kunt ook deze zoekopdracht eens bekijken: VR en oplopend gesorteerd op prijs (dus gratis komt eerst): http://store.steampowered...e_ASC&vrsupport=402%2C401
Ah, handig, ja, dank je! Ik heb 'm ook even op alleen Oculus gezet! Scheelt weer 26 pagina's. :+

http://store.steampowered...vrsupport=402%2C401%2C102

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:56:
[...]

Ah, handig, ja, dank je! Ik heb 'm ook even op alleen Oculus gezet! Scheelt weer 26 pagina's. :+

http://store.steampowered...vrsupport=402%2C401%2C102
Ja maar dat hoeft dus niet want vrijwel alles wat voor de Vive werkt werkt ook op de Rift.
Je kunt wel altijd even bij de Discussions kijken of er reacties/klachten zijn in relatie tot de Rift. Zo is Onward bijvoorbeeld prima speelbaar met de Rift maar ideaal is het zeker nog niet.

Verder filteren op waardering of aantal downloads kan nog wel helpen de pagina's te reduceren :).

Maar in dit topic kun je ook zien welke apps/games anderen leuk vinden (check dan ook het Vive topic).

Ik speel (in VR) nu vooral Onward, Eleven: Table Tennis en Sportsbar VR (wel op steam kopen en niet bij Oculus Home!!).

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Dizzy schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:49:
[...]

Ik koppel sensor 2 en 3 los in de praktijk. Sensor 1 probeert het guardian systeem wel overeind te houden, maar calibratie is dusdanig dat ik er binnen blijf. Hij miept soms wel dat guardian niet goed is, dat kan je ignoren.

Enige waar ik beetje last van heb is dat ik de sensoren niet altijd op exact de juiste positie krijgt en het roomscale gebied soms ietwat verschuift. Dit wil ik nog oplossen door de sensoren via muurbeugels oid te bevestigen.

In dat opzicht hoop ik dat we in de toekomst met profielen kunne werken bij Oculus, dat zou helemaal relaxed zijn. dwz, 1 sensor, oke dan auto disable guardian oid.
Ja profielen zou echt heel fijn zijn!
Maar waarom koppel je die 2 en 3 los dan? Ik begrijp nog niet helemaal wat je doet als je switched van room naar seated.
Ik dacht te begrijpen dat je 1 sensor draait zodat je achter je buro tracking hebt. Maar dan is het toch niet perse nodig om 2 en 3 uit te zetten?

Guardian wall toggle ik trouwens vaak want in de ene game heb ik het echt nodig (Onward) terwijl in de andere game weer niet (Table Tennis). Rechter touch controller menu button en effe uit/aan zetten.
De steam wall guardian heb ik trouwens altijd helemaal uit staan want die is (als je al de Rift guardian hebt) irritant.
Ik heb trouwens wel een vrij kleine ruimte waardoor ik dus vaak bij de rand kom en de rand/wall zie.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

PuckStar schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:26:
[...]

Ja profielen zou echt heel fijn zijn!
Maar waarom koppel je die 2 en 3 los dan? Ik begrijp nog niet helemaal wat je doet als je switched van room naar seated.
Ik dacht te begrijpen dat je 1 sensor draait zodat je achter je buro tracking hebt. Maar dan is het toch niet perse nodig om 2 en 3 uit te zetten?

Guardian wall toggle ik trouwens vaak want in de ene game heb ik het echt nodig (Onward) terwijl in de andere game weer niet (Table Tennis). Rechter touch controller menu button en effe uit/aan zetten.
De steam wall guardian heb ik trouwens altijd helemaal uit staan want die is (als je al de Rift guardian hebt) irritant.
Ik heb trouwens wel een vrij kleine ruimte waardoor ik dus vaak bij de rand kom en de rand/wall zie.
Oke dan, ik wist niet dat je het uit kon zetten zonder hercalibratie. das wel nice. Zeker inderdaad bij tafeltennis, heel irri als de muur tevoorschijn komt.

Eigenlijk standaard dat ik de sensors ff lostrek, mede omdat sensor twee los op een stoel achter mij staat (potentieel struikelgevaar), en omdat ik bang ben idd dat guardian gaat stuiteren. Zal er eens mee testen met alles aangesloten.

gedachtegang bij 1 sensor aan te hebben, is dat ik de hele guardian 90 graden "meedraai".

[ Voor 3% gewijzigd door Dizzy op 23-01-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Was meteen instant hooked aan Racket NX (demo). Gespeeld voordat ik de derde sensor binnen kreeg, maar je hebt echt 360 nodig. Speelt echt heerlijk!

Verder zit ik te wachten op Bullet Sorrow VR voor de Oculus.....maar dies echt net gepatched voor Oculus zie ik nu! Meteen kopen zo!

De right hand tracking issues vallen de laatste tijd erg mee. Ben blij dat ik erachter ben gekomen dat de batterij erin en eruit doen werkt, anders lag de touch nu misschien in de hoek stof te happen. Niet te doen om telkens na een paar potjes je pc te rebooten. Echt op dit moment een mega minpunt voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:15:
Ik lees hier en daar over supersampling met de Rift om bijvoorbeeld de graphics in Eurotruck Simulator scherper te maken. Weet iemand hier wat de makkelijkste manier is om dat geregeld te krijgen? Ik lees her en der over de SDK die je zou moeten gebruiken maar het schijnt ook met een simpele wijziging in een cfg of zo te kunnen...? Iemand hier ervaring mee?
Je kunt daar Oculus Tray tool als het goed is voor gebruiken!

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

PuckStar schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:23:
[...]

Je kunt daar Oculus Tray tool als het goed is voor gebruiken!
Dit werkt niet meer helaas. Sinds de laatste patch van Oculus geeft dit geen enkele effect meer erop.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Xtr3me4me schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:29:
[...]

Dit werkt niet meer helaas. Sinds de laatste patch van Oculus geeft dit geen enkele effect meer erop.
Oh echt? Hmnmm. In dit topic zijn ze nog aardig actief erover namelijk: https://www.reddit.com/r/..._almost_essential_for_vr/

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
evilpin0 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:38:
Was meteen instant hooked aan Racket NX (demo). Gespeeld voordat ik de derde sensor binnen kreeg, maar je hebt echt 360 nodig. Speelt echt heerlijk!!
Voor een spel als dit wacht ik echt met smacht op de draadloze accessoire voor de Vive, dat wordt echt briljant ! Machtig mooi spel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

PuckStar schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:31:
[...]

Oh echt? Hmnmm. In dit topic zijn ze nog aardig actief erover namelijk: https://www.reddit.com/r/..._almost_essential_for_vr/
Ik had het geprobeerd maar effect in de home screen leverde geen beter resultaat op

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, de Oculus is binnen en werkt maar ik snap geen ene hol van SteamVR... Ik heb Aerofly FS 2 gespeeld zonder SteamVR te activeren en dat werkte goed. Vervolgens probeerde ik Euro Truck Sim 2 maar dat werkte niet. Uiteindelijk via via via SteamVR geinstalleerd en na een paar herstarts, geen idee wat ik precies deed, werkte het spel. Ziet er trouwens onzettend pixelig uit. Maar goed, ik heb nu net mijn PC herstart en wil ETS2 weer even proberen dus ik dubbelklik op SteamVR. Krijg ik een lege witte sphere te zien in mijn Oculus met de sensor rechts van me. Mijn hoofd lijkt echter wel zowat op de grond te liggen en verder gebeurt er niet. Op mijn PC zie ik SteamVR status en twee controllers en een basisstation zijn niet gededecteerd: logisch, want ik heb geen idee waar dat over gaat en hoe dat moet. Dat zullen de twee Hive controllers zijn die ik natuurlijk niet heb.

Ik dacht dat ik via SteamVR simpelweg de Steam interface op mijn Oculus zou krijgen i.p.v. de Oculus interface? Moet ik iets speciaals doen om SteamVR aan de praat te krijgen?

EDIT
Probeer vervolgens maar weer ETS2 te spelen: zwart scherm. SteamVR zegt Ready te zijn maar er gebeurt niets... :X

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Als ik dit lees, zou het toch heel simpel moeten zijn: https://support.steampowe...ef=3180-UPHK-0900&l=dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:58:
Zo, de Oculus is binnen en werkt maar ik snap geen ene hol van SteamVR... Ik heb Aerofly FS 2 gespeeld zonder SteamVR te activeren en dat werkte goed. Vervolgens probeerde ik Euro Truck Sim 2 maar dat werkte niet. Uiteindelijk via via via SteamVR geinstalleerd en na een paar herstarts, geen idee wat ik precies deed, werkte het spel. Ziet er trouwens onzettend pixelig uit. Maar goed, ik heb nu net mijn PC herstart en wil ETS2 weer even proberen dus ik dubbelklik op SteamVR. Krijg ik een lege witte sphere te zien in mijn Oculus met de sensor rechts van me. Mijn hoofd lijkt echter wel zowat op de grond te liggen en verder gebeurt er niet. Op mijn PC zie ik SteamVR status en twee controllers en een basisstation zijn niet gededecteerd: logisch, want ik heb geen idee waar dat over gaat en hoe dat moet. Dat zullen de twee Hive controllers zijn die ik natuurlijk niet heb.

Ik dacht dat ik via SteamVR simpelweg de Steam interface op mijn Oculus zou krijgen i.p.v. de Oculus interface? Moet ik iets speciaals doen om SteamVR aan de praat te krijgen?

EDIT
Probeer vervolgens maar weer ETS2 te spelen: zwart scherm. SteamVR zegt Ready te zijn maar er gebeurt niets... :X
Wat Luuk zegt, en heb je wel de hele setup tutorial doorlopen ook in SteamVR?
Die vind ik niet heel makkelijk, maar als je die eenmaal goed doorlopen hebt zal Steam VR 9 van de 10 keer goed werken.
Wat ik altijd doe is eerst Oculus Home starten op de desktop, dan kijk ik bij devices of al mijn devices nog werken (is vaak niet het geval omdat ik mijn pc altijd hibernate en daar komen ze niet altijd goed uit terug), dan effe de Rift op om die health warning weg te krijgen en dan start ik Steam VR op vanaf de desktop.
Heel soms komt er dan in de gewone steam een melding dat de vorige keer steam vr is gecrashed en of ik het nog eens wil proberen, dus dan klik ik Yes en dan start het wel goed op.
Met de kleinste button op je linker controller kun je steam vr oproepen in de Rift en kun je dus zaken opstarten enzo.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, die uitleg is nog simpeler dan een andere die ik gevonden heb. Maar zo simpel is het dus niet.
PuckStar schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:39:
[...]

Wat Luuk zegt, en heb je wel de hele setup tutorial doorlopen ook in SteamVR?
Die vind ik niet heel makkelijk, maar als je die eenmaal goed doorlopen hebt zal Steam VR 9 van de 10 keer goed werken.

Met de kleinste button op je linker controller kun je steam vr oproepen in de Rift en kun je dus zaken opstarten enzo.
Nee, wel de setup maar niet de tutorial omdat die gaat zeveren over controllers die ik niet heb. Ik moet een of ander knopje indrukken links van de Guide button maar die zit in ieder geval niet op de XBpx controller of the Rift afstandsbediening. (Ik kan dus ook niet 'de kleinste button op je linker controller' gebruiken want die heb ik niet). De back button (B) van de XBox controller doet ook niets dus ik zit gewoon helemaal vast in die tutorial.
Opnieuw de tutorial gedaan en nu simpelweg elke knop van de XBox controller ingedrukt... en ja, hoor, ik heb de juiste toetsen gevonden en kan nu bij SteamVR komen... (Alleen wel jammer dat ETS2 niet in de bibliotheek staat...). Ja ja, het is even inkomen...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:40:
[...]

Ja, die uitleg is nog simpeler dan een andere die ik gevonden heb. Maar zo simpel is het dus niet.

[...]

Nee, wel de setup maar niet de tutorial omdat die gaat zeveren over controllers die ik niet heb. Ik moet een of ander knopje indrukken links van de Guide button maar die zit in ieder geval niet op de XBpx controller of the Rift afstandsbediening. (Ik kan dus ook niet 'de kleinste button op je linker controller' gebruiken want die heb ik niet). De back button (B) van de XBox controller doet ook niets dus ik zit gewoon helemaal vast in die tutorial.
Opnieuw de tutorial gedaan en nu simpelweg elke knop van de XBox controller ingedrukt... en ja, hoor, ik heb de juiste toetsen gevonden en kan nu bij SteamVR komen... (Alleen wel jammer dat ETS2 niet in de bibliotheek staat...). Ja ja, het is even inkomen...
Oh wacht ik heb denk ik niet goed gelezen of begrepen: Je hebt helemaal geen Touch Controllers?
Ok ja nee dan loopt het wel iets anders ja :).
Maar in dat geval misschien ook minder nodig om Steam VR te gebruiken. Ik heb het voordat ik de Touch controllers had in ieder geval echt nooit gebruikt. Ik startte alles gewoon direct op vanuit Steam en koos dan voor Start game in VR ofzo.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Willen degenen die een powered externe usb hub of usb 3.0 insteekkaart hebben gekocht mij even laten welke dat is dan kan ik dat in de TS opnemen.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg een tip om een of andere Steam.cfg te bewerken om scherpere beelden te krijgen. Supersampling dus. Alleen... als ik die cfg berwerk, wordt dan niet ELK spel beïnvloed...? Want Aerofly heeft zijn eigen ingame instelling daarvoor en dat moet niet dubbelop gaan worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Voor mensen die met roomscale setups willen experimenteren:

https://www.oculus.com/bl...ting-up-a-killer-vr-room/

Pagina: 1 ... 63 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.