Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:06
Njay schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:27:
[...]

zou moeten werken... had het al met een van de andere sensors geprobeerd
Waar hij op doelt is waarschijnlijk het feit dat je er een "gratis" usb-verlengkabel bij krijgt als je een extra camera besteld bij Oculus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 10:18
Het is wel een "gratis" USB 2.0 verlengkabel

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:48
Alexji schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:17:
[...]

Waar hij op doelt is waarschijnlijk het feit dat je er een "gratis" usb-verlengkabel bij krijgt als je een extra camera besteld bij Oculus.
Dat bedoel ik inderdaad. Die is al 5m. Vandaar de vraag of daar nog eens 2 meter op moet.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
Yep ik moet die ook nog verlengen en het is usb 2 omdat oculus dit aanraad voor de 3e sensor

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Net even DOOM3 BFG VR gespeeld met de touch controllers.

Super gaaf maar je moet wel erg stevig in je schoenen staan om geen motion sickness te krijgen. Schieten met de rechter touch en de zaklamp met de linker touch controller.

Ik geloof niet dat ik ooit zoveel spanning heb mee gemaakt in een game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:20

Dizzy

Where am I?

Henkus schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:39:
Net even DOOM3 BFG VR gespeeld met de touch controllers.

Super gaaf maar je moet wel erg stevig in je schoenen staan om geen motion sickness te krijgen. Schieten met de rechter touch en de zaklamp met de linker touch controller.

Ik geloof niet dat ik ooit zoveel spanning heb mee gemaakt in een game
Via vorpx ? of hoe heb je vr enabled?

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Dizzy schreef op maandag 12 december 2016 @ 18:49:
[...]

Via vorpx ? of hoe heb je vr enabled?
https://github.com/Codes4Fun/RBDOOM-3-BFG/releases

Maar is dacht ik alleen voor de Vive.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Inderdaad, maar het werkt ook gewoon voor oculus en touch. Keymapping is nog niet ideaal, maar de game is heel goed speelbaar.

Hier de guide
https://www.reddit.com/r/...fg_vr_oculus_touch_guide/

Edit: In de link hierboven staat ook hoe je de Oculus verie kan downloaden die ook uit is.

[ Voor 21% gewijzigd door Henkus op 12-12-2016 20:46 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
Ik liep al even met het idee rond en toen Kevinsetz (Viver) er gisteren over begon hebben we gelijk de handen ineengeslagen en e.e.a. op poten gezet.

Er is nu een Tweakers VR Telegram groep en Discord Server!

Voor iedereen die het leuk vind om andere VR fans en spelers te ontmoeten, en samen online te spelen, ben je van harte welkom in 1 of beide van deze groepen.

De Telegram groep (in tegenstelling tot whatsapp blijft je telnummer hier anoniem) is om kort af te stemmen of iemand samen wil gaan gamen. Het is niet echt de bedoeling om daar lange gesprekken te voeren (in de Telegram Huiskamer groep mag dat natuurlijk wel).
Vervolgens kun je in de Discord server langer chatten en via voice elkaar ontmoeten en samen gaan gamen!

Telegram Tweakers-VR groep joinen:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Telegram Tweakers-VR Huiskamer joinen:
Members only:

Discord Server joinen:
Members only:

Is er iets onduidelijk of heb je hulp nodig neem dan gerust contact op met Kevinsetz of mijzelf (@PuckStar ).

We zien jullie graag online...........en vervolgens in VR []-)

[ Voor 17% gewijzigd door PuckStar op 12-07-2018 14:20 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Geen idee wie mace404 hier is maar was ff lache :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Damn, ik snap wel waarom Superhot, Superhot heet. Damn krijg het bloedheet van al dat heen en weer bewegen. Wel echt een gaaf spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
zijn er mensen die een potje coop horde willen spelen in Arizona Sunshine? ik zit nu in een lobby maar niemand joined:) als je wilt. voeg me toe. Velma01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Net de nieuwe VR Cover besteld via de site:

https://vrcover.com/produ...replacement-standard-set/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ben wel benieuwd naar de fov increase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Njay schreef op maandag 12 december 2016 @ 22:41:
[...]

Dionos was er in een bericht van niet zo lang geleden als kickstart backer positief over:

Dionos in "[Oculus Rift] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:11

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Vrijdagmiddag m'n Touch opgehaald, damn wat vet zeg! Inderdaad echt met niets te vergelijken, compleet andere 'dimensie' van spelen.
SuperHot uitgespeeld (denk ongeveer 2 uurtjes), echt superstoer. Je krijgt er een Matrix-Slowmo gevoel van, al die kogels ontwijken :D

Voornamelijk Dead & Buried gespeeld, blijft toch het vetst vanwege het multiplayer deel. Heb zaterdagmiddag wel krom gelopen van de pijn in m'n rug (en linkerknie) van het bukken/dodgen etc :P Zondagmiddag nog 2,5 uurtjes achter elkaar gespeeld en wederom pijn, voel me oud :'(

Gisteren de 3e sensor binnengekregen: Geen Tracking Loss meer! Ik kan i.i.g. melden dat het super werkt. (Na eerste keer setup doorlopen zelfs).

Ik ga me aanmelden heb me aangemeld voor Telegram, toch leuk om o.a. met mede-Tweakers Hordes aan zombies af te knallen :)

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dionos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:32
Njay schreef op maandag 12 december 2016 @ 22:41:
[...]

Ik vond die inderdaad merkbaar beter. Geen hemel en aarde verschil, maar wel een leuke 'extra'.

Superhot VR is echt... super!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Gisteren een uurtje of 2.5 a 3 ge tafeltennist. Had deze keer een korte broek aangetrokken voor nog meer immersie! (en zweet control) :D

Had al een tijdje niet gesport, was aardig ziek een week geleden maar voel me vrij fit door het tafel tennissen. Zeker als je het een paar uur achter elkaar speelt zeker goed voor je lichaam en houding!

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06
Alexji schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:14:
Ik ben zelf erg blij met mn Rift en de Touch controllers zijn overduidelijk de betere keuze
Ik vroeg me af waarop je baseerde? Ik heb zelf dus de Vive en ik ben zeer te spreken over de controllers. Ik heb echter nog geen ervaring met de Rift controllers, dus ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal (ik hoop dat de Rift controllers binnenkort op werk binnenkomen, dan kan ik ze daar testen). Mijn vraag is dus oprecht en niet op een discussie uit te lokken welke beter is.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Daar is iedereen wel over uit, de controllers werken natuurlijker, zoek eens wat reviews op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 17:05
Dionos schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 08:22:
[...]

Ik vond die inderdaad merkbaar beter. Geen hemel en aarde verschil, maar wel een leuke 'extra'.

Superhot VR is echt... super!
Ik heb ze voor de Vive en idd het is geen heel groot verschil maar je merkt het wel. Het word pas grappig als je de oude covers weer terug zet. Dan is alles ineens heel erg nauw en valt het skibril effect ineens op.
z1rconium schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:27:
Daar is iedereen wel over uit, de controllers werken natuurlijker, zoek eens wat reviews op.
Lol.... werken natuurlijker?

Na 400 uur met controllers te hebben gespeeld weet ik wel wat ik wil. Iets wat lijkt op datgene wat ik in VR vast heb. Een shotgun, een zwaard of een baseball bat. Beide controllers (zowel Vive als OR) weten dit niet goed te simuleren. De controllers zijn te licht en de vormen komen niet overeen.

Hier ga ik mij ook steeds meer aan irriteren. Sta je in VR met een assault riffle van 75 gram die ik met de snelheid van een vliegenmepper kan bewegen. 8)7

Eea is afhankelijk van wat je speelt maar ik speel voornamelijk shooters en zou het liefst deze controller willen hebben:
Afbeeldingslocatie: http://cdn2.alphr.com/sites/alphr/files/styles/insert_main_wide_image/public/2016/06/scph-98100_large.jpg?itok=BuQrad_N

Weleens The Nest gespeeld? Dan weet je precies wat ik bedoel.

[ Voor 4% gewijzigd door ChojinZ op 13-12-2016 11:16 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 12:52

edwinjm

Webdeveloper

Bij de Touch controllers zit een houder die je aan een plastic gitaar kon plakken, waarin een Touch controller past om Guitar Hero te spelen.

Iets vergelijkbaars komt vast ook voor sturen en geweren. Die hebben dan een opening waar je een Touch controller instopt. En dan werkt het weer "echt".

[ Voor 4% gewijzigd door edwinjm op 13-12-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
ChojinZ schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:14:
[...]

Ik heb ze voor de Vive en idd het is geen heel groot verschil maar je merkt het wel. Het word pas grappig als je de oude covers weer terug zet. Dan is alles ineens heel erg nauw en valt het skibril effect ineens op.

[...]

Na 400 uur met controllers te hebben gespeeld weet ik wel wat ik wil. Iets wat lijkt op datgene wat ik in VR vast heb. Een shotgun, een zwaard of een baseball bat. Beide controllers (zowel Vive als OR) weten dit niet goed te simuleren. De controllers zijn te licht en de vormen komen niet overeen.

Hier ga ik mij ook steeds meer aan irriteren. Sta je in VR met een assault riffle van 75 gram die ik met de snelheid van een vliegenmepper kan bewegen. 8)7

Eea is afhankelijk van wat je speelt maar ik speel voornamelijk shooters en zou het liefst deze controller willen hebben:
[afbeelding]

Weleens The Nest gespeeld? Dan weet je precies wat ik bedoel.
Ik heb zelf dat probleem echt niet. De controllers zijn bedoelt om je handen virtueel weer te geven. De wapens en elk ander ding heb je dan ook virtueel vast, net zoals alles wat je ziet virtueel is en niet werkelijk in je kamer staat ;)

In spellen heb je ook vaak een ander wapen vast of niets vast dus dan is het ook niet natuurlijk een wapen als controller vast te hebben. Tuurlijk helpt het tijdens het schieten wel bij de beleving, maarja je blijft op de grens zitten tot waar houd je het zo echt mogelijk en waar begint het virtuele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
ChojinZ schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:14:
[...]

Probeer eens wat "beet te pakken".
[afbeelding]
Je kunt natuurlijk een andere hobby overwegen.
Schietvereniging ofzo :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
z1rconium schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:39:
[...]

Probeer eens wat "beet te pakken".
En dan? Ik vind de handen/vingers weinig toegevoegde waarde hebben. Het is leuk dat je ze kan zien maar ik had niet het idee dat het natuurlijker werkte dan de Vive controllers.
z1rconium schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:39:
[...]

Je kunt natuurlijk een andere hobby overwegen.
Schietvereniging ofzo :7
Klopt. Ik kan ook weer gaan poolen, hoef ik Pool Nation niet meer op te starten. Of ik kan weer beginnen met squashen, hoef ik VR RacketNX te spelen. Maar wat is nu je punt? Ik koop toch juist een HMD omdat niet meer buiten de deur te hoeven doen? :>
edwinjm schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:22:
Bij de Touch controllers zit een houder die je aan een plastic gitaar kon plakken, waarin een Touch controller past om Guitar Hero te spelen.

Iets vergelijkbaars komt vast ook voor sturen en geweren. Die hebben dan een opening waar je een Touch controller instopt. En dan werkt het weer "echt".
Klopt. Ik zie gelukkig veel 3rd party partijen accesoires maken. En ik ben zelf ook al bezig met een stuk PVC buis. 8)

[ Voor 24% gewijzigd door ChojinZ op 13-12-2016 12:00 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
ChojinZ schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 11:59:
[...]

. Of ik kan weer beginnen met squashen, hoef ik VR RacketNX te spelen.
Een squash game???!!!

Ahh niet helemaal, maar toch vanavond maar ff aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
evilpin0 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:47:
[...]

Een squash game???!!!

Ahh niet helemaal, maar toch vanavond maar ff aanschaffen
Squash.. tennis.... in iedergeval iets met een racket en aan bal. :+

Is trouwens een gratis demo. Stelt nog niet heel veel voor maar wederom, wel veel potentie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Laatst online: 02-10 13:39

Bullettooth

--VR--

Hier net de derde sensor ook maar in bestelling gegooid. Ik word er toch wel erg door uit de beleving getrokken als ik me niet gewoon om kan draaien zonder tracking te verliezen. Vooral bij zaken zoals Arizona Sunshine en Superhot is dat erg jammer.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
Ook maar de derde sensor besteld. Ik vind het nu al irritant worden als ik me omdraai en mn handen gaan stotteren.

Hebben jullie al de ervaring gehad dat je na het gamen met je telefoon op de bank zit, en dat je denkt dat je handen niet echt zijn? :D

:D @ Bullettooth, vlak na elkaar een bericht met dezelfde strekking.

[ Voor 12% gewijzigd door FireStarter op 13-12-2016 13:23 ]

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franky Lupo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02 18:53
FireStarter schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:22:
Hebben jullie al de ervaring gehad dat je na het gamen met je telefoon op de bank zit, en dat je denkt dat je handen niet echt zijn? :D
Ja had het na het gamen met de tablet, kreeg een gevoel dat er iets niet klopte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Franky Lupo schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:51:
[...]

Ja had het na het gamen met de tablet, kreeg een gevoel dat er iets niet klopte
Gamen op een tablet soms ? :P :P :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Nee ik was mails aan het lezen, en ineens kreeg ik het. Misschien komt het omdat ik nog steeds iedere keer zwaar onder de indruk ben :)

Nee gamen doe ik niet meer op de telefoon. VR is slecht voor SuperCell. Al zouden hun wel een killer game kunnen maken in VR. Dragonfront is dan niets meer.

Van Ripcoil heb ik ook soms last na lange sessies dat je in de echte wereld ook denkt op te schuiven naar links/rechts als ik daar naartoe leun.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Voor wie het leuk vind, er is weer een (niet Tweakers gerelateerd) VR meetup: Dinsdag 19 januari Augmented- and Mixed Reality meetup at VRBASE

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:12
Eigenlijk vind ik de handvatten voor de touch net wat te klein.
Beetje het playstation probleem.

Bij korte speelsessies valt het wel mee, maar op het moment dat je een paar uur speelt verkrampt het toch.

[ Voor 35% gewijzigd door Torched op 13-12-2016 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Torched schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:28:
Eigenlijk vind ik de handvatten voor de touch net wat te klein.
Beetje het playstation probleem.

Bij korte speelsessies valt het wel mee, maar op het moment dat je een paar uur speelt verkrampt het toch.
Dat merk ik ook wel een beetje. Heb dan wel grote (niet perse dikke) handen.
Het irriteert me nog niet maar ik merkte het wel.

En weet iemand een leuk/goed poker VR spel?
Ik zag deze video maar dat spel is niet uit: YouTube: VIRTUAL REALITY poker first gameplay stream w/ tonkaaaap

[ Voor 19% gewijzigd door PuckStar op 13-12-2016 23:21 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
iemand anders ook last van dat guardian niet werkt? al meerdere malen opnieuw ingesteld en dat gaat prima, optimal playroom, maar meteen erna zegt hij al dat guardian niet actief is en dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Speel nu al een week zeer actief met de touch. Space Pirate trainer, Super hot, serieus sam en vooral heel veel tafel tennis. Nu is tafel tennis iets minder hyper (visueel dan) dan de rest maar alsnog niet iets wat handig is om na tienen nog te spelen ivm nachrust.

Zijn er euhhhh ook spellen waar ik niet constant onder druk wordt gezet? En ik wat meer in kan chillen. Ik bedoel dan niet “domme “spelletjes of spelletjes zonder uitdaging. Heb al een paar keer gehad dat ik vrij lastig kon slapen vanwege inspanningen, ansicht niet slecht want dat heb ik ook als ik gesport heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
evilpin0 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:35:
Speel nu al een week zeer actief met de touch. Space Pirate trainer, Super hot, serieus sam en vooral heel veel tafel tennis. Nu is tafel tennis iets minder hyper (visueel dan) dan de rest maar alsnog niet iets wat handig is om na tienen nog te spelen ivm nachrust.

Zijn er euhhhh ook spellen waar ik niet constant onder druk wordt gezet? En ik wat meer in kan chillen. Ik bedoel dan niet “domme “spelletjes of spelletjes zonder uitdaging. Heb al een paar keer gehad dat ik vrij lastig kon slapen vanwege inspanningen, ansicht niet slecht want dat heb ik ook als ik gesport heb.
Misschien kijken naar wat meer puzzel achtige games?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhaegar1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 09:17
Hallo lui, ik zit op dit moment wel erg aan te hikken tegen het kopen van een VR bril en mijn keuze is door de iets gepolijstere ervaring van de Rift toch wel daarnaartoe aan het gaan. Mijn VR ervaring tot nu toe beperkt zich echter tot een paar uur met de DKII (en mobiel) en ik zou hem toch graag nog een keer willen proberen voor er echt in te duiken.

Is er een Tweaker in Delft (of de buurt van) die toevallig zin heeft mij een uur ofzo te laten meegenieten van zijn mooie gadget (met touch zou een dikke plus zijn) Ik neem uiteraard een sixpack mee om de deal ook enigszins aantrekkelijk te maken.

Ik ben zelf oud-TU student en woon in Delft, kan mij niet voorstellen dat er op de campus in Delft geen Tweakers te vinden zijn met een Rift.

ps. Als dit compleet het verkeerde topic is dan mijn excuus, het tweakersforum blijft toch wel enigszins zoeken voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
evilpin0 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:35:

Pool Nation VR!

Poolen is een turnbased game en als je tegenstander maar goed genoeg is heb je regelmatig periodes dat je meerdere minuten niets hoeft te doen.
En soms doe ik wat Google Tilt Brush om te ontspannen. Ik kan voor geen meter tekenen maar toch weet ik soms wat aardige dingetjes op papier te zetten. Ook hier kan je weer volledig de snelheid van bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Verder nog tips voor steam games die de moeite waard zijn voor de Rift? Tafel tennis heb ik o.a. naar aanleiding van de discussie hierboven ook opgepakt, wat is dat verslavend zeg :)

Zat zelf ook te denken aan Hover Junkers, maar lees op forum dat multiplayer gedeelte helemaal doodgebloed is, dus dat weerhoudt mij er nog even van.

Verder heb ik destijds de vive tiels niet echt in de gaten gehouden, maar door de touch controllers nu wel in scope gekomen, dus kan nog wel wat tips gebruiken :)

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Dizzy schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:00:
Verder nog tips voor steam games die de moeite waard zijn voor de Rift? Tafel tennis heb ik o.a. naar aanleiding van de discussie hierboven ook opgepakt, wat is dat verslavend zeg :)

Zat zelf ook te denken aan Hover Junkers, maar lees op forum dat multiplayer gedeelte helemaal doodgebloed is, dus dat weerhoudt mij er nog even van.

Verder heb ik destijds de vive tiels niet echt in de gaten gehouden, maar door de touch controllers nu wel in scope gekomen, dus kan nog wel wat tips gebruiken :)
Wat zoek je? Wat iemand leuk vind is natuurlijk erg persoonlijk.

Mocht je van RPG games houden, kijk dan even naar Vanish Realms. Check tevens ook VorpX. Is een tool die het mogelijk maakt om 2d games in VR te spelen. Niet alles werkt en het is vaak nog buggy maar het geeft wel de mogelijkheid om leuke klassiekers te spelen. Zo is Fallout 4 al speelbaar via VorpX. En Doom III ook al meen ik mij te herinneren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Ik heb al enorm veel geprobeerd, het een valt erg tegen, anderen verwacht je niks van en zijn weer heel leuk.

VorpX: Fallout 4: vond ik tegenvallen, sowieso hang je teveel boven de grond
VorpX: Skyrim: Ging al beter als F4, maar ook die titel in huidige vorm niet echt geschikt voor VR.
Obduction: Graphics vielen tegen, speelt prettiger non-vr
The Assembly: zelfde verhaal als obduction
Tafel tennis: Verassend leuk
Superhot: verassend leuk
The climb: Erg makkelijk (tot nu toe) maar wel vermakelijk.
Everest VR: Mijn speelveld is niet groot genoeg, je hebt veel bewegingsruimte nodig. Kwam niet ver hierdoor.
Radial G/redout: Beide leuk
Kismet: Ook al heeft het geen content, grafisch wel heel mooi gebracht
The impossible travel agency: net als kismet, voor content moet je het niet doen, desalniettemin mooie ervaring.
Project Cars/Dirt Rally: Beide mooie implementatie van VR, echter wacht ik nog op een meer arcade (nfs oid) styyle game. deze zijn teveel sim :)
Ultimate booster experience: Van alle achtbanen en andere vergelijkbare titels is deze de enige die mij een onderbuikgevoel gaf, absolute aanrader.
Omega Agent: Leuk voor 5minuten.
Technolust: vond ik drie keer niks
Time Machine: Vond ik erg tegenvallen, grafisch ok (niet echt bijzonder), pace veel te traag.
The Blue: Mooie, maar te korte demo voor wat je ervoor betaald.
Grand Canyon Experience: Leuk, maar net als Blue, te kort.
P.O.L.L.E.N.: Happeringen overal, krijg titel niet vloeiend werkend.
Adr1ft: Pace veel te traag waardoor ik niet verder gegaan ben.
Windlands: Leuk voor een half uurtje, daarna heb je het wel gezien.
GunJack: Verassend leuk, grafisch goed. Enige game die ik volledig heb uitgespeeld (incl. alle achievements)
FATED Silent Oath: Grafisch erg sterk, inhoudelijk saai
Monstrum: pace hier is weer veel te hoog, werkt daardoor niet lekker en misselijkmakend.
Rooms: Unsolvable puzzle: Erg leuke vertaling naar VR
Knee Deep: Leuke cardboard presentatie, grappige beandering van VR
Don't let go: totale geldverspilling, slecht geprogrammeerd, slechte graphics, voegt niets toe aan ervaring.
Kittyapocalypse: flut graphics, irri besturing, dat die game +/- 20 moet kosten, onbegrijpelijk.
Butts: Echt elke andere gratis demo op de oculus store is beter als dit...
Bazaar: saai om te spelen, geinige graphics.
Alice VR: Saai om in VR te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-10 09:22
ChojinZ schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:35:
[...]
Mocht je van RPG games houden, kijk dan even naar Vanish Realms. Check tevens ook VorpX. Is een tool die het mogelijk maakt om 2d games in VR te spelen. Niet alles werkt en het is vaak nog buggy maar het geeft wel de mogelijkheid om leuke klassiekers te spelen. Zo is Fallout 4 al speelbaar via VorpX. En Doom III ook al meen ik mij te herinneren.
Doom 3 is inmiddels native te spelen, er zijn 2 verschillende projecten op het moment:
https://github.com/Codes4Fun/RBDOOM-3-BFG/releases
https://github.com/KozGit/DOOM3-BFG-RIFT/releases

Geen idee wat de staat is van beide op het moment, heb door de andere content hier nog geen tijd voor genomen.

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Dizzy schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:52:
Ik heb al enorm veel geprobeerd, het een valt erg tegen, anderen verwacht je niks van en zijn weer heel leuk.
...
Dit zijn op de Vive grote hits. Weet niet of alles ook werkt op de OR:
-Portal stories
-Rec Room
-Vanishing Realms
-Out of Ammo
-The Solus Project
-Pool Nation VR
-Raw Data/ The Brookhaven Project (beide wave shooters)
-Tilt Brush (geen game, wel een aanrader)

De wat kleinere games/demos:
-Holopoint
-The Nest
-Quanero
-Audioshield
Khiu schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:16:
[...]

Geen idee wat de staat is van beide op het moment, heb door de andere content hier nog geen tijd voor genomen.
Mensen roepen dat er nog geen content is voor VR maar ik zie toch steeds meer voorbij komen. Kheb zelf ook steeds minder ruimte om nieuwe games te testen, juist omdat er zoveel aanbod is.

en ja, 80% van dat aanbod is wel meuk... :+

[ Voor 4% gewijzigd door ChojinZ op 14-12-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Brookhaven is top gedaan maar je hebt wel een 360 setup nodig ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Njay schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:52:
Brookhaven is top gedaan maar je hebt wel een 360 setup nodig ..
Maar is daar nu wel of niet een 3e sensor voor nodig? Ik hoor namelijk nogal wat tegenstrijdige berichten. De een zegt dat je niet zonder kan, de ander zegt dat het niet nodig is. Dus.... wel of geen 3e sensor nodig voor 360 beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Nee het kan ook met 2, maar 3 werkt beter als je speelruimte groot is.

Met 2 zet je ze tegenover elkaar in de hoeken, zie de handleiding.

[ Voor 33% gewijzigd door Navi op 14-12-2016 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
ik heb deze week een 3e besteld ... heb er nu twee op mijn buro staan maar met bukken tijdens dead and buried ben ik soms de tracking kwijt ... heb nu toch al zoveel uitgegeven aan de rift dan maar afmaken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Njay schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:05:
ik heb deze week een 3e besteld ... heb er nu twee op mijn buro staan maar met bukken tijdens dead and buried ben ik soms de tracking kwijt ... heb nu toch al zoveel uitgegeven aan de rift dan maar afmaken :)
Snap ik. Als je dan toch met geld gaat smijten, doe het dan goed en zorg voor de beste ervaring! :)

Overigens loop ik zelf nu leeg op de aanschaf van games. Denk dat ik meer dan 350 euro al heb uitgegeven... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 18:22
Ik hoop op een holiday sale...

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Sinds vandaag werkt The Lab niet goed. Bij de katapult waar je die bots kan afvuren begint het beeld te spiegelen na de tweede bot.

Heel irritant. Sowieso moet ik zeggen dat de hele steam integratie maar buggy werkt.

Oculus heeft er toch wel voor gezorgt dat de UI veel meer clean is :)

w00t

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-10 09:22
ChojinZ schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:45:
Mensen roepen dat er nog geen content is voor VR maar ik zie toch steeds meer voorbij komen. Kheb zelf ook steeds minder ruimte om nieuwe games te testen, juist omdat er zoveel aanbod is.
Zeker, ik ben nog wel ff bezig misschien is dat ook wel omdat ik nu veel minder tijd heb dan vroeger. Ik hoop wel dat dit aan houdt anders zitten we over een jaar weer met hetzelfde probleem maar met Lone Echo en Fallout 4 die eraan komen zitten we voorlopig wel ff goed denk ik.

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

• PuckStar
Voor wie de Rift kabel flink wil verlengen hier een tip: https://www.reddit.com/r/...lution_for_extending_the/

[My Home Automations]

• PuckStar
Sportsbar VR is er nu ook voor Steam (oude naam Pool nation VR is dus weg) en het is nog zo'n 40uur in de aanbieding: http://store.steampowered.com/app/269170/

Ik zit te lurken voor een gratis steam key omdat ik het al op Home had gekocht maar daar speelt niemand.

[edit] het lijkt er op dat ik misschien een kans maak op een gratis steam key! to be continued.

[ Voor 15% gewijzigd door PuckStar op 15-12-2016 22:48 ]

[My Home Automations]

• Henkus
Top: Mijn rift zit al op de DVI-HDMI adapter.

Ik heb vanavond deze HDMI verlengkabels besteld op Amazon:
https://www.amazon.co.uk/...age_o03_s00?ie=UTF8&psc=1

Ik heb zowel de 2m en 3m lengtes besteld. Ik ben benieuwd.

Als je de kabels van je sensoren wilt verlengen, dan kan ik deze 5m van CSL aanbevelen, deze werkt prima
https://www.amazon.co.uk/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Deze USB 3.0 verlengkabel (3m) werkt perfect voor de sensoren EN voor de rift
https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

De 5m kabel van CSL (met repeater) nog verder verlengen met een Deleycon 2m USB 3.0 kabel werkt niet

Ik wacht nog steeds op mijn 3e sensor, ik heb vanavond een voor het eerst met andere sensor opstelling (diagonaal) een grotere play area opgezet. Dat speelt een stuk beter.

Ik kwam in Arizona Sunshine bij de single player horde gelijk 5 levels verder omdat ik nu gewoon ook een stapje naar achteren kan zetten als de zombies te dicht bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendiddd
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 11:02
PuckStar schreef op donderdag 15 december 2016 @ 20:52:
Sportsbar VR is er nu ook voor Steam (oude naam Pool nation VR is dus weg) en het is nog zo'n 40uur in de aanbieding: http://store.steampowered.com/app/269170/

Ik zit te lurken voor een gratis steam key omdat ik het al op Home had gekocht maar daar speelt niemand.

[edit] het lijkt er op dat ik misschien een kans maak op een gratis steam key! to be continued.
Je ziet nu wel de touch controllers maar de menu en dart knop werken nog steeds niet :(
Ik heb een message geplaatst op het forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilpin0
Gisteren me tafel tennis skills naar een hoger niveau gebracht. Inmiddels een tegenstander gevonden die beter is dan ik, waar ik bijna dagelijks tegen speel. Zitten soms echt rally's bij dat je daarna ff op adem moet komen.

Ben nog geforceerd ook balletjes te geven met veel spin wil ik een kans maken. Inmiddels zoveel tafel tennis gespeeld dat me skills nu (in vr althans) een stuk beter zijn dan ze in het echt waren.

Gisteren ook rank 6 in Space Pirate trainer hardcore mode gehaald met dual wield, zonder schild. Man wat is dat intens en wat moet je snel strafen!

[ Voor 3% gewijzigd door evilpin0 op 16-12-2016 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm

edwinjm

Webdeveloper

evilpin0 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:05:
Ben nog geforceerd ook balletjes te geven met veel spin wil ik een kans maken. Inmiddels zoveel tafel tennis gespeeld dat me skills nu (in vr althans) een stuk beter zijn dan ze in het echt waren.
En als je geoefend bent in VR, zou je het dan ook beter doen in het echt? Lijkt me wel leuk om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
edwinjm schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:15:
[...]

En als je geoefend bent in VR, zou je het dan ook beter doen in het echt? Lijkt me wel leuk om te weten.
Ben ik zelf ook benieuwd naar! Zie mezelf alleen niet zo snel gaan tafel tennissen in het echt (gebrek aan vrienden die het ook leuk vinden).

Ik denk dat na een minuutje of 10 wennen je je skills wel redelijk kan overzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
[...]

Ik heb het idee dat je je arm in VR iets minder ver hoeft te bewegen dan in het echt. Daarnaast zal de hoeveelheid "kracht" die je geeft ook anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
MrBlueEyes schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:57:
[...]

Ik heb het idee dat je je arm in VR iets minder ver hoeft te bewegen dan in het echt. Daarnaast zal de hoeveelheid "kracht" die je geeft ook anders zijn.
Dat idee had ik juist niet. Ik heb echt het idee dat het behoorlijk overeen komt. Ik kan dezelfde effecten slaan die ik normaal ook doe en ook heb ik het idee dat ik ongeveer even hard sla als normaal. Ik vind het echt fantastisch hoe goed het wel niet werkt! Niet dat ik super goed ben, dat valt behoorlijk tegen namelijk ;)

Ik gebruik de Vive overigens, misschien dat daar nog verschil in zit?

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk1983 op 16-12-2016 11:03 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Luuk1983 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:02:
[...]

Dat idee had ik juist niet. Ik heb echt het idee dat het behoorlijk overeen komt. Ik kan dezelfde effecten slaan die ik normaal ook doe en ook heb ik het idee dat ik ongeveer even hard sla als normaal. Ik vind het echt fantastisch hoe goed het wel niet werkt! Niet dat ik super goed ben, dat valt behoorlijk tegen namelijk ;)

Ik gebruik de Vive overigens, misschien dat daar nog verschil in zit?
Ow sorry, doelde zelf op VR in het algemeen. Ik heb tafeltennis zelf niet gespeeld.

Ik zit zelf ook al vrij snel tegen de virtuele muur aan als ik mijn armen spreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Tafel tennis komt juist goed overeen, een bat weegt vrijwel niks. In tegenstelling tot een tennis racket.

Denk dat tafel tennis daarom per definitie het meest realistische is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwinjm

edwinjm

Webdeveloper

Interessant Rivvr wil een apparaat op de markt brengen om je Rift (en Vive) draadloos te maken. Ze verwachten te kunnen leveren aan het einde van de lente tegen een prijs tussen de 200 en 300 US dollar.

Rivvr brings wireless VR to the Oculus Rift and HTC Vive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Tip voor als je Google Earth VR wilt uitproberen.
Game werkt prima met touch.

stap 1) installeer google earth vr in steam.
stap 2) download fakevive https://github.com/Shockfire/FakeVive/releases
stap 3) unpack in google earth vr install dir.

Have fun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Laatst online: 03-10 18:22
Net even Eleven: Table Tennis geprobeerd.
- Gevaarlijk in een kleine ruimte, had de muur al mee :)
- Ik suck zelfs op amateur
- De paddles passen duidelijk beter bij de Vive controllers dan bij de Touch controllers. Ik krijg ze net niet natuurlijk genoeg beet. Middelvinger rust niet op de "grijp knop", maar steek ik door de controller heen net als de wijsvinger en heb de controller een kwartslag gedraaid. Wijs- & middelvinger rusten dus naast de voorste trigger, maar dan nog staat de paddle net niet zoals die zou moeten staan.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
[...]

Dat vraag ik mij ook telkens af met VR pool. Ik heb vroeger heel veel ge-pooled en de overgang naar virtual poolen was heel klein. Het enige wat even wennen was, is dat je nergens tegen aan kan leunen. Maar voor de rest is het heel realistisch.

Overigens merk ik dat sport games het sowieso wel goed doen. Pool, tafeltennis (net gekocht, speelt super!) ,tennis/squash weten zich heel makkelijk te vertalen in VR. Het enige wat ik nog mis is een goede boxing game.. 8)
Dizzy schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:30:
Tip voor als je Google Earth VR wilt uitproberen.
Game werkt prima met touch.

stap 1) installeer google earth vr in steam.
stap 2) download fakevive https://github.com/Shockfire/FakeVive/releases
stap 3) unpack in google earth vr install dir.

Have fun :)
Suf van Google dat dat niet al ondersteund word. Ondersteunen is niet heel lastig en je hebt ineens 50% meer high-end VR users erbij!
Van een tech gigant als Google zou je meer verwachten...

is trouwens bekend wanneer er wel support komt?

[ Voor 31% gewijzigd door ChojinZ op 17-12-2016 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Laatst online: 24-01-2024
De toch is echt geweldig, een veel meer complete ervaring. Zelfs mijn moeder met geen enkele VR ervaring kon er vrij snel mee overweg :D Maar een 3e sensor lijkt toch wel een enorme plus te zijn. Ik ga die ook maar bestellen...

[ Voor 21% gewijzigd door fetcher op 17-12-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Niemand problemen met het guardian systeem? Hij blijft zeggen dat het niet wil werken, meerdere malen gecalibreerd, playarea optimal, alles ok.

Maar functioneren ho maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Navi schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 18:22:
Niemand problemen met het guardian systeem? Hij blijft zeggen dat het niet wil werken, meerdere malen gecalibreerd, playarea optimal, alles ok.

Bij mij pakte die de calibratie van de oculus automatisch op in steamvr.

Ik heb getracht in steam de wizard te doorlopen, maar dat kreeg ik niet voor elkaar. (touch controllers werkten voor geen meter zodra je je gebied moet afbakenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Ik gebruik geen SteamVR, dit gaat over de client van Oculus zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Navi schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:30:
Ik gebruik geen SteamVR, dit gaat over de client van Oculus zelf!
Je komt wel helemaal zonder problemen door de installatie heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Laatst online: 24-01-2024
Guardian werkt prima bij mij. Initieel kalibreren was even prutsen, maar verder werkt het overal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Navi schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 18:22:

Zit je niet per ongeluk buiten je play area wanneer je een game opstart? Ik heb ook wel eens de melding gezien dat Guardian niet juist functioneerde maar in de praktijk werkt het eigenlijk altijd.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Nee sta erbinnen.

Setup en calibratie gaat allemaal prima, meerdere malen doorlopen, alles ok, play area is optimal.

Gewoon al meteen na opstarten zegt ie dat guardian niet kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Net een derde sensor besteld. Inmiddels raak ik toch wel een klein beetje uitgekeken op de games (behalve tafel tennis uiteraard :P ). Wou graag Raw Data spelen maar deze vereist echt roomscale, 2 weken wachten maar op de derde sensor dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

Ik lees hier nog niks over dat de VR remake van Serious Sam The First Encounter vanacht uitkomt. Niet te vewarren met de wave game die ze al uitgebracht hebben.

Als Viver moet ik zeggen dat ik Arizona Sunshine ook een leuk spel vindt, maar helaas met echt veel te veel bugs. Te veel crashes. Als dat verholpen is, dan wordt het misschien wel de meest complete ervaring die er momenteel is. Verder blijf ik terug komen bij Space Pirate Trainer, The Lab, Eleven: Table tennis, Quell 4d, A Chair in the Room en iRacing. In audioshield heb ik ook al meer uren zitten dan ik dacht, omdat ik dat altijd heel kort, maar blijkbaar wel vaak doe.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Isniedood schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:51:
Als Viver moet ik zeggen dat ik Arizona Sunshine ook een leuk spel vindt, maar helaas met echt veel te veel bugs. Te veel crashes.
Nou speel ik zelf eigenlijk alleen de campaign, maar ik heb weinig crashes gezien. Alleen soms bij het opstarten dat het spel op het loading-scherm blijft hangen, maar verder werkte het eigenlijk altijd wel. Alleen heb ik het idee dat het spel niet zo goed ertegen kan als je naar het systeemmenu gaat tijdens het spelen van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Ik lees hier nog niks over dat de VR remake van Serious Sam The First Encounter vanacht uitkomt. Niet te vewarren met de wave game die ze al uitgebracht hebben.

Als Viver moet ik zeggen dat ik Arizona Sunshine ook een leuk spel vindt, maar helaas met echt veel te veel bugs. Te veel crashes. Als dat verholpen is, dan wordt het misschien wel de meest complete ervaring die er momenteel is. Verder blijf ik terug komen bij Space Pirate Trainer, The Lab, Eleven: Table tennis, Quell 4d, A Chair in the Room en iRacing. In audioshield heb ik ook al meer uren zitten dan ik dacht, omdat ik dat altijd heel kort, maar blijkbaar wel vaak doe.
Persoonlijk vond ik de originele SS al niet heel veel aan. De VR versie kan mij dus niet echt bekoren.

Als Viver moet ik zeggen dat ik Arizona Sunshine ook een leuk spel vindt, maar helaas met echt veel te veel bugs. Te veel crashes.
Sommige bugs zijn wel irritant idd. Maar crashes heb ik nog geen enkele keer gehad. Game loopt super stabiel en de performance is ook erg goed.

In audioshield heb ik ook al meer uren zitten dan ik dacht, omdat ik dat altijd heel kort, maar blijkbaar wel vaak doe.
Same here. Meestal 1 a 2 potjes maar ik speel het wel bijna dagelijks. Jammer alleen dat de ontwikkeling wat stil staat. Zo had ik graag een MP mode gezien. Of meer omgevingen dan de 3 die je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Heb ook ergens gelezen dat de oculus versie stabieler is dan de steam versie. Hoe dan ook... er zijn heel veel meldingen van crashes, met name tijdens het laadscherm. Ook het verdwijnen van je armen is ronduit irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Isniedood schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:18:
Heb ook ergens gelezen dat de oculus versie stabieler is dan de steam versie. Hoe dan ook... er zijn heel veel meldingen van crashes, met name tijdens het laadscherm. Ook het verdwijnen van je armen is ronduit irritant.
Ben een Vive-er. ;)

Wat ook wel irritant is: Als je teleporteerd naar een no-go zone word je scherm zwart. Vervolgens zie je niets meer en kan je niet meer teleporteren. Enige oplossing die ik ken is afsluiten en opnieuw opstarten van de game. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Oculus versie en nooit ergens last van gehad. Ben wel echt weg van deze game en kan dus ook niet wachten op een vervolg. Na een minuut ga ik helemaal op in de wereld en gameplay. Ik geloof dat Robo recall vergelijkbaar word.

[ Voor 72% gewijzigd door Tasminos op 20-12-2016 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Superhot steam versie nu 13,79:
https://www.indiegala.com/store/product/superhot/322500

Non-vr versie

Project Cars Game of the Year Edition 19,99
https://www.indiegala.com...e-of-the-year-edition/349

Keep Talking and Nobody Explodes 7,24
https://www.humblebundle....lking-and-nobody-explodes

[ Voor 67% gewijzigd door Dizzy op 22-12-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik merk dat ik echt constant in table tennis via steamVR goede tracking met de rechterhand verlies. Begint echt zeer irritant te worden. Oculus software herstarten helpt, maar na 20-30 minuten is het vaak weer raak.

Had de leds gecontroleerd en die doen het goed. Wat een irritante bug zeg! Zit je net in een zware game gaat je tracking naar de klote, de boel herstarten en je bent de tegenstander kwijt dan, gaat je revanche!

Iemand tips om die cameras aan de muur te hangen? Wat hebben jullie hiervoor gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Let op dat Superhot VR echt een losse titel is. En volgens mij is deze niet te vinden op Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
UncleSam schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:36:
Oculus versie en nooit ergens last van gehad. Ben wel echt weg van deze game en kan dus ook niet wachten op een vervolg. Na een minuut ga ik helemaal op in de wereld en gameplay. Ik geloof dat Robo recall vergelijkbaar word.
Yup! Kom maar op met je DLC's! :9
evilpin0 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:06:
Ik merk dat ik echt constant in table tennis via steamVR goede tracking met de rechterhand verlies. Begint echt zeer irritant te worden. Oculus software herstarten helpt, maar na 20-30 minuten is het vaak weer raak.

Had de leds gecontroleerd en die doen het goed. Wat een irritante bug zeg! Zit je net in een zware game gaat je tracking naar de klote, de boel herstarten en je bent de tegenstander kwijt dan, gaat je revanche!

Iemand tips om die cameras aan de muur te hangen? Wat hebben jullie hiervoor gebruikt?
Je bent de eerste die ik er over hoor. Is dit een veel voorkomend probleem?
Kheb zelf gelukkig nergens last van. Ik moet ook zeggen: Simpele game maar errug verslavend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ChojinZ schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:40:
Kheb zelf gelukkig nergens last van. Ik moet ook zeggen: Simpele game maar errug verslavend!
Ik heb het op de Vive ook niet. Dus mogelijk is het een Oculus-probleem, maar ik heb daar verder nog niemand over gehoord.

Verder inderdaad een erg verslavend spel en het werkt ook verrassend goed moet ik zeggen! Nu nog even wat nieuwe 'spelarena's'!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
ChojinZ schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:40:
[...]

Volgens reddit een bekend probleem, schijnt software related te zijn. Had de camera's al omgewisseld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Luuk1983 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:42:
[...]

Ik heb het op de Vive ook niet. Dus mogelijk is het een Oculus-probleem, maar ik heb daar verder nog niemand over gehoord.

Verder inderdaad een erg verslavend spel en het werkt ook verrassend goed moet ik zeggen! Nu nog even wat nieuwe 'spelarena's'!
Gamen zou niet gezond zijn (te weinig beweging) maar met al die VR spellen ben ik toch een aardige conditie aan het opbouwen. Gister ook weer flink zitten zweten! :9 Wat dat betreft waren de nieuwe VR covers wel erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Luuk1983 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:10:
[...]

Let op dat Superhot VR echt een losse titel is. En volgens mij is deze niet te vinden op Steam.
is gewoon steam key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ja maar niet de VR-versie zover ik kan zien. En aangezien we in het Oculus Rift-topic zitten wilde ik dat even noemen ;)

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Superhot en Superhot VR zijn 2 verschillende spellen, waarvan laatste niet te koop is op Steam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Ok goed dat jullie het melden, daar had ik inderdaad niet specifiek op gelet.

Oorspronkelijke post even aangepast zodat mensen hem niet per ongeluk gaan kopen

[ Voor 35% gewijzigd door Dizzy op 22-12-2016 10:10 ]

• Tasminos
  • Niet online
Iemand nog ideeën omtrent vergelijkbare games als Arizona Sunshine? Ik heb de nieuwe VR cover inmiddels binnen en vind m wel ok. Twijfel nog enorm of ik een 3de sensor moet aanschaffen.

[ Voor 46% gewijzigd door Tasminos op 22-12-2016 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
UncleSam schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:01:
Iemand nog ideeën omtrent vergelijkbare games als Arizona Sunshine? Ik heb de nieuwe VR cover inmiddels binnen en vind m wel ok. Twijfel nog enorm of ik een 3de sensor moet aanschaffen.
Is lastig. AS is best wel een topper waar maar weinig games zich aan kunnen meten. Meeste shooters zijn Wave based of gewoon FPS games zonder verhaal. Dus... als je wat vind, ik hou mij ook aanbevolen! 8)

Je zou kunnen kijken naar Vanishing Realms. Is geen shooter maar RPG game maar kent wel enige diepgang en komt zeer verzorgt over. Ik weet alleen niet of er al OR support voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Gisteren ging een vriend van mij hard op ze bek tijdens het spelen van superhot. Hij raakte erg hard de deur en viel op ze knie, was een flinke knal. Gelukkig was de bril nog heel, maar hij had echt pijn, lag op de grond met een bevroren bak shoarma op ze knie.

Hij beweerde dat die een kastje raakte in de keuken, maar bij nadere inspectie in superhot leunde hij over een digitaal bureautje in waardoor die ze evenwicht verloor. De eerste VR gewonde hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
evilpin0 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 08:27:
Gisteren ging een vriend van mij hard op ze bek tijdens het spelen van superhot. Hij raakte erg hard de deur en viel op ze knie, was een flinke knal. Gelukkig was de bril nog heel, maar hij had echt pijn, lag op de grond met een bevroren bak shoarma op ze knie.

Hij beweerde dat die een kastje raakte in de keuken, maar bij nadere inspectie in superhot leunde hij over een digitaal bureautje in waardoor die ze evenwicht verloor. De eerste VR gewonde hier :D
Oei, ja dat is inderdaad soms wel een ding ja! Ik ben mij er over het algemeen gelukkig bewust van dat er een hoop niet echt is, maar hoe vaak ik mijn controllers bijna op de tafel in 'Zombie training simulator (Vive)' heb willen leggen kan ik niet meer op één hand tellen :P Geeft ook wel iets aan over de immersion he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Gister een mooie deal gepakt, Edge of Nowhere 50% off.

Ik ben benieuwd welke pareltjes nog in de sale gaan.

Ik heb nog nooit in mn leven zoveel uitgegeven aan games :)

Voel me echt een early adopter :)

w00t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
We zijn we ook pioniers.. ;)

Over 25 jaar, als VR gemeengoed is en de tv uit de huiskamer heeft verdrongen, kunnen wij zeggen dat we de eerste waren. Kunnen we stoere verhalen aan onze kinderen vertellen over hoe zwaar de bril wel niet was, dat de resolutie zo laag was maar dat je wel 1 van de eerste in Nederland was met een HMD.

Pagina: 1 ... 62 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.