Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Pfoe, mijn eerste ervaring met SteamVR opzetten met de Rift is belachelijk slecht moet ik zeggen. Ik probeerde de setup te runnen voor Roomscale en later Standing Only, maar de controllers herkent hij nauwelijks om de stappen te doorlopen. De setup van de sensors staan al fout (alsof ze links staan i.p.v. recht voor me). Daarna blijven de controllers op de grond liggen volgens Steam en kan daardoor m'n boundaries niet aangeven.
Nou uiteindelijk maar zonder boundary verder gegaan, waarna ik erachter kwam dat Steam niet automatisch (bij mij, is dat een setting?) het standaard audio device switched naar de Rift

Heb toen The Lab geprobeerd, wat erg tof was, typische Valve style humor en polish. Maar toen kwam erachter dat bij Longbow ik geen haptics voelde (waar iedereen met de Vive zo over te spreken was van het oprekken van de boog?). Las dat ik SteamVR Beta moest installeren voor Haptics te enablen voor Touch, maar die blijkt na installeren niet te werken met The Lab?
Maargoed, ben toen weer verder gegaan met de zee van pre-order content die ik nog heb liggen op Oculus Home. Man man man, wat is Dead & Buried een fantastische ervaring! Ik maakte de fout om te beginnen met de target practice. Dat was overweldigend en raakte niks.
Daarna de Quickdraw mode geprobeerd, waar je met 4 mensen in een lobby zit en 1 voor 1 tegen een ander quick draw moet spelen. Een aantal amerikanen en een Nederlander in de lobby. Erg leuk om te zien wat voor een gebaren je alleen al met je handen & hoofd kunt maken, plus de toevoeging van Voice werkt erg goed voor een beetje kibbelen en Cowboy spelen
Wel wat later op de avond merk je dat er weinig spelers zijn. Natuurlijk zijn er überhaupt weinig spelers, plus dat Amerikanen slapen en de meeste Nederlanders/Europeanen ook gestopt zijn. Beste zou dan rond 7 uur 's avonds zijn lijkt me?
Heb ook even The Unspoken tutorial doorlopen en dat lijkt me ook een super toffe multiplayer game. Wel flink wennen met het aantal spells dat je tot je beschikking hebt (plus customization later nog). Nu met droge ogen van het scherm van de Rift maar gestopt haha. Morgen weer verder.
Al met al, dit is vind ik nou (zoals de Vive fans al maanden roepen) echt VR
[ Voor 11% gewijzigd door Thermometer op 07-12-2016 22:31 ]
Ja idd, vooral dat iedereen na 1 game weg gaat is heel irritant. Ik mis elke keer je invites, sorryPuckStar schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:19:
pfff echt veel te weinig dead & buried spelers. je moet echt lang wachten op matchmaking en velen gaan ook na 1 potje er weer vandoor.
Dat is een setting idd, check mn paint skills:Thermometer schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:25:
Nou uiteindelijk maar zonder boundary verder gegaan, waarna ik erachter kwam dat Steam niet automatisch (bij mij, is dat een setting?) het standaard audio device switched naar de Rift. Ingame geluid kwam dus uit de boxen, waardoor ik standaard device op de Rift moest zetten via volumeregeling.

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.
Is dat geen bug vraag ik me af? Als je zit te wachten na een game komt er nauwelijks of nooit iemand bij. Maar als je een nieuwe quick game start kunt je vrijwel meteen beginnen. Klopt niet lijkt me.. Ik ga dus na elk potje weg om een nieuwe quick game te starten.PuckStar schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:19:
pfff echt veel te weinig dead & buried spelers. je moet echt lang wachten op matchmaking en velen gaan ook na 1 potje er weer vandoor.
En zeker omdat het een van de populairste touch games is die iedereen heeft zouden er genoeg spelers moeten zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door FaceDown op 07-12-2016 23:28 ]
Groetjes, FaceDown.
Ik had hetzelfde probleem. Waarschijnlijk komt het omdat de sensoren de rift niet tracken en daardoor werkt het allemaal niet goed.Thermometer schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:25:
.......
Pfoe, mijn eerste ervaring met SteamVR opzetten met de Rift is belachelijk slecht moet ik zeggen. Ik probeerde de setup te runnen voor Roomscale en later Standing Only, maar de controllers herkent hij nauwelijks om de stappen te doorlopen. De setup van de sensors staan al fout (alsof ze links staan i.p.v. recht voor me). Daarna blijven de controllers op de grond liggen volgens Steam en kan daardoor m'n boundaries niet aangeven.
...
Oplossing is de rift op je voorhoofd zetten en dan lukt het wel.
Als je je play area heb ingesteld, vergeet niet om links op de "edit button" te drukken om de orientatie te roteren. Bij mij stond die namelijk ook 180 graden verkeerd
Zie post van Khiu idd. Dit is juist veel beter geregeld dan bij de Oculus home. Nu kunnen iig mensen die meekijken ook geluid horen via "mirroring", dit versterkt de aandacht bij meekijken een factor.Thermometer schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:25:
..........
Nou uiteindelijk maar zonder boundary verder gegaan, waarna ik erachter kwam dat Steam niet automatisch (bij mij, is dat een setting?) het standaard audio device switched naar de Rift. Ingame geluid kwam dus uit de boxen, waardoor ik standaard device op de Rift moest zetten via volumeregeling.
......
.....
Al met al, dit is vind ik nou (zoals de Vive fans al maanden roepen) echt VR
Toegegeven het is soms wat gepriel wat nu source is etc.
Als ook Vive eigenaar kan ik niet wachten op m'n touch controllers, Rift ook eindelijk "echt" VR inderdaad
Dwijl me me maar op. Zelf vroeger op de camping altijd gespeeld, en ik was altijd vrij goed. Na alles in VR goed ingesteld te hebben gooi ik het balletje en ik speel precies hetzelfde.
Me zwakke balletjes in het echt zijn ook in vr zwak, en me sterke balletjes zijn in vr sterk. Duurde een half uurtje en ik begon het de balletjes al perfect terug te slaan waar ik ze wou, zonder naar de bat te kijken.
Alleen goed in me hoofd krijgen om sommige balletjes maar te laten lopen, kan een muur oid in de weg staan
Online ook erg tof, hoewel ik nog geen waardige tegenstander ben tegengekomen
Dead en burried ook bijzonder vet, alleen moet ik er iets meer ruimte voor creëren.
[ Voor 6% gewijzigd door evilpin0 op 08-12-2016 08:52 ]
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Zou gewoon moeten werken. Althans, op de Vive werkt The Lab gewoon onder de Beta versie van SteamVR. Haptic feedback werkt ook gewoon.Thermometer schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:25:
Las dat ik SteamVR Beta moest installeren voor Haptics te enablen voor Touch, maar die blijkt na installeren niet te werken met The Lab?
Dat zal je wel vaker met meerdere spellen merken. De userbase is gewoon erg klein. Je zit met tijdzones, niet iedereen speelt het zelfde spel, nog niet iedereen heeft zijn controllers waardoor de wachttijden langer worden. Als je dan ook nog is een game hebt die voor jou een balanced tegenstander zoekt kan het helemaal lang duren.Thermometer schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:25:
Wel wat later op de avond merk je dat er weinig spelers zijn. Natuurlijk zijn er überhaupt weinig spelers, plus dat Amerikanen slapen en de meeste Nederlanders/Europeanen ook gestopt zijn. Beste zou dan rond 7 uur 's avonds zijn lijkt me?
Zo moet ik in Pool Nation VR toch al snel een 1/2 uur wachten totdat ik een tegenstander heb....
[ Voor 11% gewijzigd door ChojinZ op 08-12-2016 12:03 ]
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Zit te denken nog maar ff gekkehenkie uit te hangen en nog wat spul te kopen
Top! Precies wat ik zocht, dank je.Khiu schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:54:
[...]
Dat is een setting idd, check mn paint skills:
[afbeelding]
Nice, goede tips. Ga ik vanavond eens proberen.Henkus schreef op donderdag 8 december 2016 @ 05:36:
[...]
Ik had hetzelfde probleem. Waarschijnlijk komt het omdat de sensoren de rift niet tracken en daardoor werkt het allemaal niet goed.
Oplossing is de rift op je voorhoofd zetten en dan lukt het wel.
Als je je play area heb ingesteld, vergeet niet om links op de "edit button" te drukken om de orientatie te roteren. Bij mij stond die namelijk ook 180 graden verkeerd
Met de Vive controllers bedoel je? Ik had het over de Touch controllers. Die werken wel in The Lab, maar alleen de Haptics nog niet, die via SteamVR Beta zouden toegevoegd zijn.ChojinZ schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:47:
[...]
Zou gewoon moeten werken. Althans, op de Vive werkt The Lab gewoon onder de Beta versie van SteamVR. Haptic feedback werkt ook gewoon.
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Serious Sam lijkt me super gaaf
Vind het persoonlijk de beste wave shooter die er is. Beter dan RAW data. Graphics zijn niet heel geweldig maar de setting/sfeer is wel heel goed. Ik heb al meerdere spelers gehad die tijdens het spelen als een klein meisje ineen duiken van angst.Njay schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:12:
Ik zit te denken aan de brookhaven experiment..iemand deze al gedaan?
Game heeft daarentegen 0,0 diepgang. Voor het verhaal moet je het dus niet kopen. Hou je van hersenloos om je heen knallen? Dan is dit wel wat voor je. De game heeft wel iets weg van Killing Floor.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Klinkt goed !ChojinZ schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:35:
[...]
Vind het persoonlijk de beste wave shooter die er is. Beter dan RAW data. Graphics zijn niet heel geweldig maar de setting/sfeer is wel heel goed. Ik heb al meerdere spelers gehad die tijdens het spelen als een klein meisje ineen duiken van angst.![]()
Game heeft daarentegen 0,0 diepgang. Voor het verhaal moet je het dus niet kopen. Hou je van hersenloos om je heen knallen? Dan is dit wel wat voor je. De game heeft wel iets weg van Killing Floor.
welke shooters kunnen jullie verder aanraden?
ik heb nu
dead & buried
Superhot VR
Zombienation
Als je em hebt share your experience pleaseHenkus schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:19:
Ik had/heb me voor genomen om voorlopig geen games te kopen, maar......
Serious Sam lijkt me super gaaf
[ Voor 16% gewijzigd door Njay op 08-12-2016 15:43 ]
Onward.Njay schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:42:
[...]
Klinkt goed !
welke shooters kunnen jullie verder aanraden?
ik heb nu
dead & buried
Superhot VR
Zombienation
[...]
Als je em hebt share your experience please
Onward is momenteel de shooter die het meest lijkt op een echte shooter zoals BF en COD. Je hebt geen vaste locatie en je kan door heel de map lopen. Daarnaast is het een MP game waarbij je tegen andere teams moet spelen.
Enig nadeel: je moet wel VR benen hebben. Na 400 uur op de Vive word ik in Onward nog steeds ziek...
Ow jeezz, wordt al misselijk als ik er aan denkChojinZ schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:48:
[...]
Onward.
Onward is momenteel de shooter die het meest lijkt op een echte shooter zoals BF en COD. Je hebt geen vaste locatie en je kan door heel de map lopen. Daarnaast is het een MP game waarbij je tegen andere teams moet spelen.
Enig nadeel: je moet wel VR benen hebben. Na 400 uur op de Vive word ik in Onward nog steeds ziek...
Als ik door me Touch games voorraad ben ga ik het zeker proberen.
Over SS:
Serious Sam is best ok, maar ben zelf niet een hele grote fan van spray en pray wave shooter. Als je met een rocket launcher in een hand en een minigun in je andere alles wilt neermaaien (wie wilt dat nou niet eigenlijk) zou ik zeggen bijna een must buy. Helaas 40 euro, dus zal zeker een afweging maken hoe grote kick je krijgt van dat soort gameplay.
Wat is het advies hier over Serious Sam : kopen op steam of oculus ?
Dat verschilt per persoon, bij deze game heb ik er totaal geen last van en hij wordt wel vaker geprezen om de locomotion implementatie. Dit is mijn huidige #1 game in VR, als er gecommuniceerd wordt en de teams zijn redelijk verdeeld dan is het echt gaaf om te spelen.evilpin0 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:55:
[...]
Ow jeezz, wordt al misselijk als ik er aan denkNiet alleen een gevecht tegen de vijand maar ook een gevecht tegen VR ziekte lijk het.
Als mensen toch ~40 euro gaan uitgeven zou ik eerder voor Arizona Sunshine gaan dan voor Serious Sam. Daar zit tenminste een verhaal in en kan je door wereld heen bewegen. Alleen nog dmv teleporten dus ik hoop dat ze snel met een Onward achtige locomotion gaan komen. De graphics zijn geweldig in deze game, op bepaalde momenten ben ik stil blijven staan om de omgeving te bekijken.
Wel vond ik het aimen frustrerend, iets klopt er niet helemaal aan maar ik kan niet echt zeggen wat.
Ik heb mezelf beloofd om dit nu met de touch launch niet nog een keer te doen.
Ik wil in ieder geval één goede wave shooter kopen.
Ik krijg daar de melding als ik hem wil kopen dat ik minimaal 2x1 meter ruimte nodig heb. Is dat zo?Njay schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:48:
Space pirate trainer is wel erg gaaf
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Tot zover nog niks gemerktMrBlueEyes schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:49:
[...]
Ik krijg daar de melding als ik hem wil kopen dat ik minimaal 2x1 meter ruimte nodig heb. Is dat zo?
Zeker vermakelijke game! Die ruimte zal wel nodig zijn om optimaal de lasers te kunnen ontwijken.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Wat denken jullie van de Touch Launch Bundle? Is dat de €90 waard? Ook Job Simulator zag er tof uit op YouTube filmpjes. Ik vind het zo jammer dat Oculus geen refund heeft...
Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.
Daar gaan mijn goede voornemens om geen games te kopen.Khiu schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:11:
[...]
Dat verschilt per persoon, bij deze game heb ik er totaal geen last van en hij wordt wel vaker geprezen om de locomotion implementatie. Dit is mijn huidige #1 game in VR, als er gecommuniceerd wordt en de teams zijn redelijk verdeeld dan is het echt gaaf om te spelen.
Als mensen toch ~40 euro gaan uitgeven zou ik eerder voor Arizona Sunshine gaan dan voor Serious Sam. Daar zit tenminste een verhaal in en kan je door wereld heen bewegen. Alleen nog dmv teleporten dus ik hoop dat ze snel met een Onward achtige locomotion gaan komen. De graphics zijn geweldig in deze game, op bepaalde momenten ben ik stil blijven staan om de omgeving te bekijken.
Wel vond ik het aimen frustrerend, iets klopt er niet helemaal aan maar ik kan niet echt zeggen wat.
Ik heb net de VR-trailer van Arizona Sunshine gedownload https://we.tl/GmXoYxEvbY en dacht gelijk: Die moet ik hebben. Neem ik me netjes voor dat ik wacht tot de eerste volgende steam sale, blijkt de game op dit moment in de aanbieding te zijn.
Dan toch maar morgen aanschaffen.
Voor dat ik het door had was een uur voorbij. Te bizar dit. Ik had niet verwacht dat het zo realisisch zou voelen. En dat dan nog tegen de computer.Alleen jammer dat je de stick niet kunt aanpassen naar linkshandig in de game.
Voor de rest even Arizona Sunshine gespeeld. Prachtig gewoon. Ik ben echt zeer tevreden met de touch controllers.
[ Voor 54% gewijzigd door Tasminos op 09-12-2016 00:52 ]
In het echt (heb nog nooit geschoten) heb je een pistool fysiek voor je, je positioneert je ogen zo zodat je recht over de iron sights kijkt. Als je met 1 oog dicht wilt schieten moet je zorgen dat dat oog precies langs de iron sights kijkt.
Echter in VR is het pistool een virtual object wat 3 posities heeft, 1 positie voor je linker, een voor je rechter oog en een positie voor je 2 ogen gecombineerd. Je kan dus niet 1 oog dichtdoen en via de iron sights mikken, want je ziet dan het pistool op een positie waar het niet echt is.
Volgens mij is du het beste wat je kan doen om in VR te mikken het pistool precies in het midden te houden van je gezichtveld, echter het is dan lastig om de iron sights goed te gebruiken. Hoe mikken jullie? Misschien moet ik de lens spacing iets anders stellen zodat het beeld dichtbij (het pistool) een beter conversie heeft?
De Oculus touch vind ik niet super voor schieten trouwens. Je duim die op de knoppen ligt voelt niet natuurlijk, ik verwacht juist een vuist te makken om een pistool vast te houden, met de duim die over me wijsvinger gaat. Dat kan wel met oculus, maar het voelt alsof dat niet de bedoeling is (te weinig ruimte)
@
UncleSam
Je kan de stick zeer zeker wel aanpassen! Weet niet precies hoe maar heb het dat ding al eens in me linkerhand gehad.
En ja dat tafel tennis is echt bizar. Probeer zelf een beetje op niveau te komen om te kijken hoe snel je het spel kan spelen met de controllers. Kan me niet helemaal voorstellen dat je hoog niveau ook accuraat met de touch controllers kan spelen, maar wie weet.
[ Voor 19% gewijzigd door evilpin0 op 09-12-2016 10:18 ]
Mijn ervaring met Zombie training simulator is dat 'down the sight' mikken met één oog juist prima kan werken. In dat spel kan ik echt heel goed raak schieten door goed te mikken. Arizona sunsine doet het gewoon niet goed in dat opzicht. Ik heb daar meer mensen over horen spreken. Ik merk ook dat ik meer gebruik maak van de 'red dot' dan dat ik zou willen.evilpin0 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:59:
Wat is de beste manier om te mikken met guns zonder laser? Speelde Arizona sunshine (erg tof) maar merkte een paar dingen wat niet klopt met de werkelijkheid.
In het echt (heb nog nooit geschoten) heb je een pistool fysiek voor je, je positioneert je ogen zo zodat je recht over de iron sights kijkt. Als je met 1 oog dicht wilt schieten moet je zorgen dat dat oog precies langs de iron sights kijkt.
Echter in VR is het pistool een virtual object wat 3 posities heeft, 1 positie voor je linker, een voor je rechter oog en een positie voor je 2 ogen gecombineerd. Je kan dus niet 1 oog dichtdoen en via de iron sights mikken, want je ziet dan het pistool op een positie waar het niet echt is.
Volgens mij is du het beste wat je kan doen om in VR te mikken het pistool precies in het midden te houden van je gezichtveld, echter het is dan lastig om de iron sights goed te gebruiken. Hoe mikken jullie? Misschien moet ik de lens spacing iets anders stellen zodat het beeld dichtbij (het pistool) een beter conversie heeft?
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Schieten met red dot verknalt het Johnn Wayne gevoel !Luuk1983 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:27:
[...]
Mijn ervaring met Zombie training simulator is dat 'down the sight' mikken met één oog juist prima kan werken. In dat spel kan ik echt heel goed raak schieten door goed te mikken. Arizona sunsine doet het gewoon niet goed in dat opzicht. Ik heb daar meer mensen over horen spreken. Ik merk ook dat ik meer gebruik maak van de 'red dot' dan dat ik zou willen.
Vaak wordt Left als default gebruikt, als je bijv. gaat mirroren naar de monitor.
Center wordt meestal inderdaad 'achter de schermen' gebruikt. Dit is een interpolatie tussen links en rechts (afhankelijk van je IPD), dus niet iets wat je niet daadwerkelijk kan zien (door alleen door links/rechts door je iron sight te kijken).
Bij 'Gaze' interacties (ergens naar kijken om een onderdeel van de UI te selecteren) kan je dit bijv. goed merken. Het midden van je scherm bevat een cursor wat "center" is, dit komt niet overeen met je linker of rechter oog.
Dit zorgt dus voor verwarring, soms lijk je raak geschoten te hebben maar is het hierdoor dus eigenlijk mis.
Eigenlijk zou je iets dergelijks in de settings van een game moeten kunnen selecteren (welk oog dominant is) om dergelijk gedrag te kunnen voorkomen.
In mijn persoonlijke geval is mijn rechteroog dominant, helaas.
[ Voor 21% gewijzigd door DeathTrail op 09-12-2016 10:42 ]
BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070
Iets in de game zelf klopt niet. In andere shooters heb ik dit probleem namelijk niet. Ook het ADS ontwerp is best slecht. De korrel is zeer moeilijk te zien. Dat doen andere games toch ook wel beter.evilpin0 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:59:
Wat is de beste manier om te mikken met guns zonder laser? Speelde Arizona sunshine (erg tof) maar merkte een paar dingen wat niet klopt met de werkelijkheid.
Daarentegen voelt het aan als een volwaardige game die af is. Ondanks het slechte aim mechanisme vermaak ik mij er prima mee.
Ik roep het al een tijdje maar eigenlijk wil je helemaal geen ergonomie. Je wilt een voorwerp wat overeenkomt met datgene wat je in de virtuele wereld vast hebt. De vertaling van lichte kleine controller naar bv een zware assault riffle in VR slaat de plank volledig mis. Ik persoonlijk irriteer me mateloos aan die 50 gram (de controller) wegende wapens in VR...evilpin0 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:59:
De Oculus touch vind ik niet super voor schieten trouwens. Je duim die op de knoppen ligt voelt niet natuurlijk, ik verwacht juist een vuist te makken om een pistool vast te houden, met de duim die over me wijsvinger gaat. Dat kan wel met oculus, maar het voelt alsof dat niet de bedoeling is (te weinig ruimte)

Ik ga het vanavond weer proberen. Heb gisteren echt van alles geprobeerd, maar kreeg het niet voor mekaar.evilpin0 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:59:
@
UncleSam
Je kan de stick zeer zeker wel aanpassen! Weet niet precies hoe maar heb het dat ding al eens in me linkerhand gehad.
En ja dat tafel tennis is echt bizar. Probeer zelf een beetje op niveau te komen om te kijken hoe snel je het spel kan spelen met de controllers. Kan me niet helemaal voorstellen dat je hoog niveau ook accuraat met de touch controllers kan spelen, maar wie weet.
Ik kan het iedereen aanraden! Geen verlies van tracking meer! Het enige probleem wat ik nu nog heb is de te korte kabel van de headset. Zal dus of mijn pc moeten verplaatsen, of verlengkabeltjes ertussen zetten en de kabel via het plafond geleiden zodat hij niet om m'n benen draait. Iemand suggesties voor kabels?
Groetjes, FaceDown.
Ik heb zowel van cablematters de hdmi verleng als de usb 3 verlengFaceDown schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:26:
Heb mijn 3e sensor binnen! (Dinsdag besteld). Zit een USB-verlengkabel bij van 5 meter dus ideaal om de sensor aan de achterkant van je play area te plaatsen. Ik moet zeggen: Het werkt te gek! Heb nu een area van 3 x 3 meter waarin ik volledige 360 graden tracking heb, van vloer tot boven mijn hoofd. Heb er nu 2 op midden-hoogte en 1 op schouder-hoogte staan.
Ik kan het iedereen aanraden! Geen verlies van tracking meer! Het enige probleem wat ik nu nog heb is de te korte kabel van de headset. Zal dus of mijn pc moeten verplaatsen, of verlengkabeltjes ertussen zetten en de kabel via het plafond geleiden zodat hij niet om m'n benen draait. Iemand suggesties voor kabels?
https://www.amazon.com/gp...age_o02_s00?ie=UTF8&psc=1
De 10 feet? Denk je dat iets dergelijks ook gaat werken?Njay schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:20:
[...]
Ik heb zowel van cablematters de hdmi verleng als de usb 3 verleng
http://www.allekabels.nl/...verlengkabel-3-meter.html
Of de goedkopere variant:
In combinatie met:
http://www.allekabels.nl/.../usb-30-verlengkabel.html
Groetjes, FaceDown.
bij mij werkt et prima... goedkoper geen idee ik zeg test hetFaceDown schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:43:
[...]
De 10 feet? Denk je dat iets dergelijks ook gaat werken?
In combinatie met:
Besteld en we gaan het morgen zienNjay schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:49:
[...]
bij mij werkt et prima... goedkoper geen idee ik zeg test het![]()
Groetjes, FaceDown.
Heb eerst zelf met de kleuren lopen klooien van de chaperone (zoals die circle heet), daarna had ik er wel opties van in mijn config, die Gamma setting op 0 lostte het opKhiu schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:33:
Weird, blijkbaar ontbreken bij jou de variabelen voor chaperone. Hier is er een discussie over:
http://steamcommunity.com...ons/0/208684375430301598/
Je kan doen wat w2121 voorstelt en de hele inhoud aanpassen maar ik denk dat je ook het relevante deel aan jouw bestand kan toevoegen,die ziet er dan zo uit:
{
"audio" : {
"offPlaybackDevice" : "{0.0.0.00000000}.{ef2f8059-46a4-4e47-8f58-461c9e545b5b}",
"onPlaybackDevice" : "{0.0.0.00000000}.{88086c31-dbfa-4747-9371-995b58d2a4ff}"
},
"collisionBounds" : {
"CollisionBoundsColorGammaA" : 0,
"CollisionBoundsStyle" : 4
},
"steamvr" : {
"mirrorViewGeometry" : "0 0 1080 600"
}
}
Thanks man
Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch
Chaperone kan je toch gewoon uitzetten in de dev. tab/optie? Of werkt dat bij jou niet?Dizzy schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:09:
[...]
Heb eerst zelf met de kleuren lopen klooien van de chaperone (zoals die circle heet), daarna had ik er wel opties van in mijn config, die Gamma setting op 0 lostte het op
Thanks man
[ Voor 30% gewijzigd door Dizzy op 09-12-2016 16:20 ]
Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch
Meen zoiets in het begin te zijn tegen gekomen. Ik zal anders vanavond nog eens kijken.Dizzy schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:20:
Ik zie nergens een dergelijke optie? kon alleen de kleur veranderen
Same hereDizzy schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:20:
De single player horde modus is episch. Ik ben nog niet verder gekomen dan wave 7.
Ik merk wel dan mijn kleine kantoortje eigen echt te klein is voor roomscale. Laat ik bijv. een clip op de grond vallen, dan kan ik die nooit meer oppakken omdat er zo laag geen tracking mogelijk is.
Dizzy schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:20:
Moest ff goed zoeken want het is alweer een tijd geleden dat ik hier mee heb zitten spelen.
De optie is er wel, maar is enkel vanuit VR te benaderen. Als je gewoon met de muis, achter je pc, de settings gaat zoeken ga je ze nooit vinden, want die zijn er simpelweg niet.
Als je in VR zit moet je onder de SteamVR settings kijken naar Chaperone. Onderop heb je de developer functie. Als je die kiest verdwijnen de bounds. De enige die over blijft is je vloer bound, maar daar merk je gelukkig weinig van.
En ja, een kleine faal van Steam omdat niet ook in de desktop omgeving aan te bieden.

Nice. Voor de mensen die het ook zich afvragen, heb net Space Pirate Trainer gekocht en kreeg daar ook Ripcoil bij, dus de actie geldt nog.fetcher schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:31:
Op 8 december heb ik de banner nog gehad (en verzilverd).
Hoe groot is de ruimte dan? Je zou kunnen overwegen om nog een sensor bij te kopen, die je dan wat lager richt. Als je 'm dan ook nog aan de andere kant van de ruimte zet/hangt, heb je ook nog 360 graden tracking als bonus.Henkus schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 19:13:
Vanmorgen Arizona Sunshine gekocht en ik ben er dik over tevreden.
De single player horde modus is episch. Ik ben nog niet verder gekomen dan wave 7.
Ik merk wel dan mijn kleine kantoortje eigen echt te klein is voor roomscale. Laat ik bijv. een clip op de grond vallen, dan kan ik die nooit meer oppakken omdat er zo laag geen tracking mogelijk is.
Zelf is mijn ruimte aardig groot, maar heb de sensors en play area op een stuk van ongeveer 3.5m x 3.5m staan. Wel 2 op middel-hoogte en 1 op schouderhoogte. Dit geeft me roomscale tracking maar ook tracking tot op de grond en boven mijn hoofd. Wellicht staan je sensors dus te hoog en/of te hoog gericht?
Groetjes, FaceDown.
In ieder geval wel tot de conclusie moeten komen dat mijn computer ruimte eigenlijk te klein is voor dit soort dingen. Heel leuk om een enorme fabriekslamp boven je bureau te hebben hangen, maar dat beperkt de loopruimte toch wel :-)
Maar het gaat me ook te ver om mijn PC te moeten gaan verplaatsen naar een ruimte waar ik meer bewegingsruimte heb. Dus is het krap aan soms. Komende tijd maar een beetje spelen met welke delen van de ruimte die ik nu heb uitgesloten toch kan gebruiken.
En ik kan in ieder geval wel beamen dat je een compleet andere beleving krijgt door die Touch controllers. Een potje Bullet Train is wel compleet iets anders dan een 360 graden video kijken vanuit je stoel...
Echt wel. Ik heb voor het eerst sinds een jaartje of 10 weer een paar avonden zitten (staan/kruipen/liggen) gamen. Ook toen ik net DK2 of CV1 had gebeurde dat nietarnoud_h schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 23:43:
[..]
En ik kan in ieder geval wel beamen dat je een compleet andere beleving krijgt door die Touch controllers. Een potje Bullet Train is wel compleet iets anders dan een 360 graden video kijken vanuit je stoel...
Groetjes, FaceDown.
Daarvoor nog Sportbar VR (op Steam heet hetzelfde spel anders http://store.steampowered.com/app/269170/) gedaan maar daar waren 0,0 personen online!
Is het multiplayer zeker weer niet crossplatform
Iemand anders die de Home versie heeft en een keertje wil poolen?
Was vetPuckStar schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 00:06:
zo eindelijk eens een tweaker ontmoet bij Dead & Buried! Zaten eerst niet in hetzelfde team, en mijn teamgenoot heeft in totaal maar 1 kill gemaakt dus dat schoot (pun intended) niet op. Maar daarna zaten we bij elkaar en toen veegden we de vloer aan met ze! Erg vermakelijk en......vermoeiend. poeh zweet staat op mijn voorhoofd.
Daarvoor nog Sportbar VR (op Steam heet hetzelfde spel anders http://store.steampowered.com/app/269170/) gedaan maar daar waren 0,0 personen online!
Is het multiplayer zeker weer niet crossplatform. Echt zeer slecht!
Ik denk dat nog niet veel mensen een game als Sports Bar VR en touch hebben. Hopelijk binnenkort een leuke winter sale zodat spelers toestromen. Met een leuke korting koop ik zo'n game ook wel. Twijfel nu nog over het 5-in-1 pack, heb daarvan nog geen enkele game.
Groetjes, FaceDown.
Als je alleen rift opgeeft bij de zoekopdracht heb je nu zelf 37 pagina's aan titels, en bij de vive 36.
Maakt het wel lastiger om te filteren wat native oculus support heeft. Heroes of the seven sdeas geeft bijvoorbeeld aan oculus support, en deze titel zit ook op de oculus store, maar ik zit te klungelen met de controllers, en kan niet fatsoenlijk die game spelen in steam omdat die native vive supports.
Mijn ruimte is eigenlijk te klein. De sensoren hangen ongeveer 2m boven de grond naar beneden gericht, het probleem is echter dat ik maar iets meer als 1m achter mijn bureau heb.FaceDown schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 23:20:
[...]
Hoe groot is de ruimte dan? Je zou kunnen overwegen om nog een sensor bij te kopen, die je dan wat lager richt. Als je 'm dan ook nog aan de andere kant van de ruimte zet/hangt, heb je ook nog 360 graden tracking als bonus.
Zelf is mijn ruimte aardig groot, maar heb de sensors en play area op een stuk van ongeveer 3.5m x 3.5m staan. Wel 2 op middel-hoogte en 1 op schouderhoogte. Dit geeft me roomscale tracking maar ook tracking tot op de grond en boven mijn hoofd. Wellicht staan je sensors dus te hoog en/of te hoog gericht?
Als play area stel ik gebruik ik de ruimte ook boven mijn bureau anders zit ik heel de tijd tegen de grid van guardian aan te kijken. Ik sta dus met mijn armen boven mijn bureau te zwaaien. Niet ideaal, maar het is niet anders.
Halverwege december wordt de steamversie ook sportsbar. Ik hoop echt dat het crossplatform wordt. (als viver)PuckStar schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 00:06:
Is het multiplayer zeker weer niet crossplatform. Echt zeer slecht!
The Lab heb ik gisteren geprobeerd. Werkt perfect met de Rift. Is trouwens echt een aanrader! (En gratis). Boogschieten is cool en robot repair hilarisch. Heb nog niet alles gedaan maar wat ik gedaan heb was supercool.Dizzy schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 12:10:
Steam lijkt bij zo'n beetje 9 op de 10 titels met motion controllers nu ook rift als supported hmd te hebben opgegeven, wat lang niet altijd zo is...
Als je alleen rift opgeeft bij de zoekopdracht heb je nu zelf 37 pagina's aan titels, en bij de vive 36.
Maakt het wel lastiger om te filteren wat native oculus support heeft. Heroes of the seven sdeas geeft bijvoorbeeld aan oculus support, en deze titel zit ook op de oculus store, maar ik zit te klungelen met de controllers, en kan niet fatsoenlijk die game spelen in steam omdat die native vive supports.
Groetjes, FaceDown.
Helaas! De USB-kabel werkt prima, met zowel HMD als de sensor, maar de HDMI kabel levert een hoop rode ruis op, maar verder wel zichtbaar beeld.FaceDown schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:43:
[...]
De 10 feet? Denk je dat iets dergelijks ook gaat werken?
In combinatie met:
Groetjes, FaceDown.
Velma01
tot nu toe lvl 8 gehaald in horde graveyard! erg pittig.
Jammer , de cablematters werkt prima enige wat ik soms zie zijn schuine strepen maar dat kan ook met sommige games te maken hebbenFaceDown schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:58:
[...]
Helaas! De USB-kabel werkt prima, met zowel HMD als de sensor, maar de HDMI kabel levert een hoop rode ruis op, maar verder wel zichtbaar beeld.
Er zit onder andere een multiplayer paintballspel in die erg leuk is om te spelen. Het is wel roomscale, dus een derde sensor is wel handig om achter je te kijken. De mijne is onderweg :-)
En het is gratis, altijd fijn. Ben overigens erg tevreden met de hoeveelheid software die je zonder extra kosten met de Touch kunt gebruiken.
[ Voor 3% gewijzigd door edwinjm op 10-12-2016 19:11 ]
En wat is rechtstaand gamen vermoeiend
Enkel spijtig dat veel games imo te duur zijn voor de tijd die je er maar in kan spenderen (vandaag denk ik 1-2u gespeeld, was al maanden geleden), en ik kreeg toch weer wat hoofdpijn... Ik had graag meer demo's van volwaardige games gezien. Ik had bv graag The Climb eens geprobeerd, en Superhot, en Obduction, en Arizona Sunshine. Da's al goed voor 145€... Vind ik een dure gok.
De demo van Bullet Train vond ik wel heel goed; ik zou graag hier eigenlijk een volwaardig game rond gebouwd zien.
Helemaal met je eens games zijn te duur om de gok te nemen. Ik probeer zoveel mogelijk op steam te kopen, zodat je altijd nog een refund kan vragen.Buzz_Fuzz schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 20:00:
Zo, dat was leuk! Het moment dat je in de tutorial je handen in VR voor het eerst ziet en je zelfs je vingers ziet mee bewegen over de knoppen, is echt fantastisch...
En wat is rechtstaand gamen vermoeiend![]()
Enkel spijtig dat veel games imo te duur zijn voor de tijd die je er maar in kan spenderen (vandaag denk ik 1-2u gespeeld, was al maanden geleden), en ik kreeg toch weer wat hoofdpijn... Ik had graag meer demo's van volwaardige games gezien. Ik had bv graag The Climb eens geprobeerd, en Superhot, en Obduction, en Arizona Sunshine. Da's al goed voor 145€... Vind ik een dure gok.
De demo van Bullet Train vond ik wel heel goed; ik zou graag hier eigenlijk een volwaardig game rond gebouwd zien.
Er komt een volwaardige game zoals Bullet Train en het leuke is dat deze gratis is met Touch
Ik begin er toch aan te denken om een 3e sensor aan te schaffen, alleen het probleem is dat ik ook nog een race rig heb. Mijn play area en de plek waar ik race komen niet overeen en dat kan misschien een probleem zijn.
Helaas werkt Rec Room enkel onder win 10 en laat ik nou net windows 8.1 hebben en nog niet willen upgraden....edwinjm schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 19:09:
Ik heb nog niemand gehoord over Rec Room, misschien omdat het in eerste instantie wat kinderlijk lijkt.
Er zit onder andere een multiplayer paintballspel in die erg leuk is om te spelen. Het is wel roomscale, dus een derde sensor is wel handig om achter je te kijken. De mijne is onderweg :-)
En het is gratis, altijd fijn. Ben overigens erg tevreden met de hoeveelheid software die je zonder extra kosten met de Touch kunt gebruiken.
Dat heb ik ook. Dan zul je 1 sensor moeten draaien als je wilt racen. Je wil ook geen racestoel binnen je play area hebben terwijl je rondloopt (auw).Henkus schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 21:21:
[...]
Ik begin er toch aan te denken om een 3e sensor aan te schaffen, alleen het probleem is dat ik ook nog een race rig heb. Mijn play area en de plek waar ik race komen niet overeen en dat kan misschien een probleem zijn.
Groetjes, FaceDown.
Dan werkt guardian niet goed meer en dat heb ik wel nodig ivm de beperkte ruimte..FaceDown schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 23:33:
[...]
Dat heb ik ook. Dan zul je 1 sensor moeten draaien als je wilt racen. Je wil ook geen racestoel binnen je play area hebben terwijl je rondloopt (auw).
HTC Vive en Oculus Gebruikers
- Vraag vrienden om mee te doen (online)
- Join de Tweakers community
- Telegram groep voor online afspreken voor vr of een gezellig praatje maken over vr
- Teamspeak of discord: vote hier: http://www.strawpoll.me/11849627
Tweakers-VR Groep
Lijkt het jou ook leuk om in deze groep te zitten? en wil je met je mede tweakers online vr games doen? dan is dit misschien wel handig!
Regels
Zijn er regels? ja!
- Hou het leuk en gezellig (maar dat spreekt voor zich)
- In bezit bent van Oculus rift / HTC Vive
Klik hier onder om telegram groep te joinen:
Joinen?
Poll voor welk voice programma we gaan gebruiken:
http://www.strawpoll.me/11849627
Ps1: Puckstar heeft me gewezen op telegram, Ik had eerst whatsapp in gedachten maar voor telegram hoef je geen mobiel nummer vrij tegeven
Ik hoop dat het wat wordt =) want ik zit ik zelf in meerdere groepen via tweakers en dat is echt gezellig
[ Voor 27% gewijzigd door KevinSetz op 13-07-2018 12:03 ]
Echt een super goed idee echter Whatsapp is een No Go voor mij om het simpele feit dat mijn telefoonnummer dan gedeeld wordt.KevinSetz schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:21:
Voor mensen die een VR Whatsapp groep zoeken
HTC Vive en Oculus Gebruikers
- Vraag vrienden om mee te doen (online)
- Join de Tweakers community
- Teamspeak: setzserver.nl (24/7)
- Whatsapp groep voor online afspreken voor vr of een gezellig praatje maken over vr
Tweakers-VR Groep
Lijkt het jou ook leuk om in deze groep te zitten? en wil je met je mede tweakers online vr games doen? dan is dit misschien wel handig!
Regels
Zijn er regels? ja!
- Hou het leuk en gezellig (maar dat spreekt voor zich)
- In bezit bent van Oculus rift / HTC Vive
Als je formulier wilt invullen zal ik jullie zo snel mogelijk toevoegen op de whatsapp groep.
Formulier:https://goo.gl/forms/iNJzi9X8rG8A3uCC2
Ik hoop dat het wat wordt =) want ik zit ik zelf in meerdere groepen via tweakers en dat is echt gezellig
Met andere groepen waar je niet iedereen persoonlijke kent (zoals Ingress) hebben we een Telegram groep.
Dat is daar ideaal voor.
Is dat nog te gebruiken ipv whatsapp? In dat geval zal ik deelnemen.
Is inmiddels een Telegram groep!
Ik ga geen vrienden maken met deze opmerking maar in feite heeft oculus bijna 9 maanden lang een systeem verkocht wat eigenlijk niet compleet was. Controllers zijn gewoon essentieel voor een goede beleving. Als eenmaal controllers hebt pak je die xbox pad niet meer, tenzij je niet anders kan. In mijn ogen 1 van de grootste fouten die ze gemaakt hebben.arnoud_h schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 23:43:
Wel grappig dat veel mensen een 3e sensor kopen voor goede roomscale. Een paar maanden geleden was roomscale volgens de meeste nog overrated en een niche markt wat nooit zou doorbreken en altijd klein zou blijven. En zie nu...
Is dat een Oculus ding? Want ik draai Rec Room al maanden onder Win7...PuckStar schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:46:
[...]
Helaas werkt Rec Room enkel onder win 10 en laat ik nou net windows 8.1 hebben en nog niet willen upgraden....
Ik heb onderstaande gekocht bij allekabels en kan bevestigen dat ze perfect werken. (Hele middag getest gisteren :-)FaceDown schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:58:
[...]
Helaas! De USB-kabel werkt prima, met zowel HMD als de sensor, maar de HDMI kabel levert een hoop rode ruis op, maar verder wel zichtbaar beeld.
https://www.allekabels.nl...verlengkabel-3-meter.html
https://www.allekabels.nl.../usb-30-verlengkabel.html
Wat echter wel uitmaakt als ik Reddit en Oculus forums moet geloven is je hardware/gpu.
Dit zijn iig mijn specs, draai alles met de debug tool op 1.5 supersampling en pas sommige games die standaard op 1.2 staan aan naar 1.0. Alles draait super smooth.
Asus sabertooth mk2
16gb ram
I7 4790k
Gigabyte GTX 1080 G1
1000Watt PSU
2x SSD 500gb
Extra usb 3.0 kaartje voor de 2de sensor
Heb de 2de sensor aangesloten met de usb 3 verlengkabel van 3 meter en de HMD ook met de usb 3 en de HDMI verlengkabel van 3 meter. 3 meter is wel de limiet denk ik.
3de sensor is in bestelling en komt hopelijk volgende week ;-)
Ik wijs veel van de (nieuwe) hype rond roomscale toe aan het feit dat het voor de Rifters nieuw is.ChojinZ schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:43:
[...]
Ik ga geen vrienden maken met deze opmerking maar in feite heeft oculus bijna 9 maanden lang een systeem verkocht wat eigenlijk niet compleet was. Controllers zijn gewoon essentieel voor een goede beleving. Als eenmaal controllers hebt pak je die xbox pad niet meer, tenzij je niet anders kan. In mijn ogen 1 van de grootste fouten die ze gemaakt hebben.
Wel grappig dat veel mensen een 3e sensor kopen voor goede roomscale. Een paar maanden geleden was roomscale volgens de meeste nog overrated en een niche markt wat nooit zou doorbreken en altijd klein zou blijven. En zie nu...
Voor de lange termijn denk ik nog steeds dat roomscale niet mainstream wordt.
Dat je er nu "veel" over leest is omdat de grootste VR fans zich laten horen en net hun controllers binnen hebben. Dat is dus nog steeds de niche markt.
Met 2 sensoren kun je trouwens vrij goed (als je je sensoren goed plaatst) roomscale doen maar ga je voor perfectie dan neem je een derde sensor.
Ik kan het me veroorloven dus vandaar dat ik een derde sensor heb maar ik moet eerlijk zeggen dat ik die nog niet miste. Ik heb een kleine ruimte dus kan toch al niet veel bewegen.
Controllers zijn nu nieuw dus daar hoor je veel over. Maar er zijn nog genoeg Rifters die gewoon racen of vliegen en dus helemaal geen roomscale nodig hebben en willen.
Dat het beter was als Touch gelijk met de Rift uitkwam staat buiten kijf!
Hmm misschien. Ik zal is op Steam kijken.Is dat een Oculus ding? Want ik draai Rec Room al maanden onder Win7...
Iemand enig idee of er ergens al een forum of reddit oid is met een overzicht van steam tracking games die daadwerkelijk met de oculus rift werken?
Gisteren paar free demos opgehaald die oculus support zouden hebben, maar die hier voor geen meter werken:
- Gnomes and Goblins (ik zit 5 meter onder de grond en kan niks doen)
- Portal Stories VR (ook hier onder de grond, en geen bediening mogelijk)
- Trials on Tatooine (opent niet in rift, maar alleen op scherm)
Daarna was ik er ff klaar mee, en heb ik de rest van de free-games voor vr op steam even gelaten voor wat het is.
EDIT:
Heb een fix gevonden, die voor alledrie bovengenoemde games iig werkt:
Ik gebruik Windows 10, wellicht dat andere gebruikers niet tegen deze issues aanlopen.
Ga naar je steam folder -> steamapps -> common -> game-name
rechtsklik op de executable en stel windows compatibility mode in op Windows 7
Vervolgens open je de subfolder game-name -> Binaries -> Win64
en ook hier windows 7 compat mode instellen op game-name-Win64-Shipping.exe
Voorbeeld Trials on tatooine:
cd x:\Steam\steamapps\common\Trials on Tatooine\
change compat mode op kona.exe
cd Kona\Binaries\Win64
change compat mode op Kona-Win64-Shipping.exe
[ Voor 30% gewijzigd door Dizzy op 11-12-2016 17:19 ]
Ik ga jou fix ook proberen (op win 8.1) want ik had precies hetzelfde probleem met Gnomes dinges.Dizzy schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:13:
Roomscale verwacht ik ook niet dat dat doorslaat. Echter, gewoon staande houding met een beetje naar links of rechts uitwijken zie ik wel een markt voor, zoals ripcoil en dead and buried.
Iemand enig idee of er ergens al een forum of reddit oid is met een overzicht van steam tracking games die daadwerkelijk met de oculus rift werken?
Gisteren paar free demos opgehaald die oculus support zouden hebben, maar die hier voor geen meter werken:
- Gnomes and Goblins (ik zit 5 meter onder de grond en kan niks doen)
- Portal Stories VR (ook hier onder de grond, en geen bediening mogelijk)
- Trials on Tatooine (opent niet in rift, maar alleen op scherm)
Daarna was ik er ff klaar mee, en heb ik de rest van de free-games voor vr op steam even gelaten voor wat het is.
EDIT:
Heb een fix gevonden, die voor alledrie bovengenoemde games iig werkt:
Ik gebruik Windows 10, wellicht dat andere gebruikers niet tegen deze issues aanlopen.
Ga naar je steam folder -> steamapps -> common -> game-name
rechtsklik op de executable en stel windows compatibility mode in op Windows 7
Vervolgens open je de subfolder game-name -> Binaries -> Win64
en ook hier windows 7 compat mode instellen op game-name-Win64-Shipping.exe
Voorbeeld Trials on tatooine:
cd x:\Steam\steamapps\common\Trials on Tatooine\
change compat mode op kona.exe
cd Kona\Binaries\Win64
change compat mode op Kona-Win64-Shipping.exe
Kun je dan wel ergens op klikken om verder te gaan?
Je moet die kaarsjes beet kunnen pakken oid....
Andere twee games heb ik verder helemaal kunnen doorlopen.
Beide ook absolute aanbevelers!!
[ Voor 7% gewijzigd door Dizzy op 11-12-2016 18:18 ]
Ik heb altijd al geroepen dat roomscale niets voor mij is, maar stiekem vind ik het toch wel gaaf.
Nu nog een paar verlengkabels en dan heb ik een krappe ruimte van 2x3 meter. Het blijft wel oppassen wat er staat aan de zijkant een klein tafeltje vast aan de muur.
1 sensor zal op de positie van mijn race rig worden gericht en de andere 2 diagonaal tegen over elkaar.
Als het goed is kan dan de sensor die op mijn race rig staat dan nog een beetje in het play area kijken.
Als ik dus ga racen doe ik dat buiten het geconfigureerde play area. Ik ben benieuwd of het allemaal gaan werken.
Wat een gave game is dat zeg, met de juiste instellingen is het net echt tafeltennis! M'n kamer is helaas niet breed genoeg om een bal aan de zijkant van de tafel op te vangen ben ik achter gekomen
Jij weet niet toevallig hoe je de bat linkshandig vast kan pakken. Start automatisch in mijn rechterhand en heb geen idee hoe dit aan te passen.Alexji schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:12:
Net de eerste kras op mn controller gekregen met Eleven: Table Tennis VR
Wat een gave game is dat zeg, met de juiste instellingen is het net echt tafeltennis! M'n kamer is helaas niet breed genoeg om een bal aan de zijkant van de tafel op te vangen ben ik achter gekomen
De game is origineel bedoeld voor de Vive, en daar kan je gewoon de controllers verwisselen van hand. Gaat bij de Touch niet zo handig natuurlijk. Zover ik kan zien met een Google search zijn de developers er van op de hoogte.UncleSam schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:38:
[...]
Jij weet niet toevallig hoe je de bat linkshandig vast kan pakken. Start automatisch in mijn rechterhand en heb geen idee hoe dit aan te passen.
Content is heel erg bepalend in deze. Als het spel maar leuk genoeg is gaan mensen toch overwegen om de huiskamer wat te verbouwen.PuckStar schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:31:
[...]
Ik wijs veel van de (nieuwe) hype rond roomscale toe aan het feit dat het voor de Rifters nieuw is.
Voor de lange termijn denk ik nog steeds dat roomscale niet mainstream wordt.
Dat je er nu "veel" over leest is omdat de grootste VR fans zich laten horen en net hun controllers binnen hebben. Dat is dus nog steeds de niche markt.
Iedere gamer heeft zo zijn eigen klassieker (HL2, Fallout, Diablo, etc.) en als die klassieker voor VR geport word zijn mensen snel bereid om de pc toch even te verplaatsen en die bank iets op te schuiven.
Het grappige aan heel de discussie is dat er eigenlijk geen verschil is tussen staande houding en roomscale.Dizzy schreef op zondag 11 december 2016 @ 16:13:
Roomscale verwacht ik ook niet dat dat doorslaat. Echter, gewoon staande houding met een beetje naar links of rechts uitwijken zie ik wel een markt voor, zoals ripcoil en dead and buried.
Roomscale dimensions zijn minimaal 2 m x 1.5 m. Maar de reikwijdte van mijn armen horizontaal gestrekt is 1.80m. Dus afhankelijk van de kijkrichting ben ik standaard al aan het roomscalen en kan ik geeneens staand spelen.
Als je daarbij ook nog de stapjes naar links en rechts mee neemt + het verlengde van je controllers, word je speelruimte nog groter en zit je ver boven die 2 m x 1.5 m.
Mijn speelruimte is 2m x 2m en ik vind dat zelf roomscale. Maar als je wat groter bent dan ik ( ben 1.78), dan ben je heel erg beperkt in bewegen en zou je het kunnen scharen onder staande houding.
Voor 360 graden heb je natuurlijk ook al een 3e sensor nodig omdat als je omgedraaid staat de sensors niet alles meer goed kunnen zien.ChojinZ schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:03:
[...]
Content is heel erg bepalend in deze. Als het spel maar leuk genoeg is gaan mensen toch overwegen om de huiskamer wat te verbouwen.
Iedere gamer heeft zo zijn eigen klassieker (HL2, Fallout, Diablo, etc.) en als die klassieker voor VR geport word zijn mensen snel bereid om de pc toch even te verplaatsen en die bank iets op te schuiven.
[...]
Het grappige aan heel de discussie is dat er eigenlijk geen verschil is tussen staande houding en roomscale.
Roomscale dimensions zijn minimaal 2 m x 1.5 m. Maar de reikwijdte van mijn armen horizontaal gestrekt is 1.80m. Dus afhankelijk van de kijkrichting ben ik standaard al aan het roomscalen en kan ik geeneens staand spelen.
Als je daarbij ook nog de stapjes naar links en rechts mee neemt + het verlengde van je controllers, word je speelruimte nog groter en zit je ver boven die 2 m x 1.5 m.
Mijn speelruimte is 2m x 2m en ik vind dat zelf roomscale. Maar als je wat groter bent dan ik ( ben 1.78), dan ben je heel erg beperkt in bewegen en zou je het kunnen scharen onder staande houding.
Ik heb zelf de Vive, maar ik vroeg mij af of de sensors van de Rift heel anders werken of gewoon minder goed zijn? Ik heb met de 2 lighthouses van de Vive nog nooit het idee gehad dat er een extra sensor nodig zou zijn namelijk... waaraan merk je bij de Rift dat je die nodig hebt? Tracking die fout gaat?Njay schreef op maandag 12 december 2016 @ 07:59:
Ik mis zeker in the brookhaven experiment een 3e sensor omdat je nogal veel moet draaien .. maar tot zover nog de enige game..
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ben je uberhaupt op de hoogte van de verschillen in techniek tussen Lighthouse (Vive) en Constellation (Oculus)? Zoek dat eerst eens op. Ik ben zelf erg blij met mn Rift en de Touch controllers zijn overduidelijk de betere keuze maar Lighthouse is wel gewoon de betere tracking techniek.Luuk1983 schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:59:
[...]
Ik heb zelf de Vive, maar ik vroeg mij af of de sensors van de Rift heel anders werken of gewoon minder goed zijn? Ik heb met de 2 lighthouses van de Vive nog nooit het idee gehad dat er een extra sensor nodig zou zijn namelijk... waaraan merk je bij de Rift dat je die nodig hebt? Tracking die fout gaat?
Met de door Oculus aangeraden setup (2 cameras uit elkaar recht voor je) is het natuurlijk niet mogelijk om te zien wat de Touch controllers doen als jij je omdraait. Je kan wel de cameras opstellen in 2 hoeken (zoals de Vive lighthouses) maar dan heb je nog niet perfecte dekking omdat de cameras in een soort van "cone" zien, en het feit dat bij de Vive de tracking ring met sensoren op een stokje zit in plaats van zoals bij Touch om je hand heen (infrarood ledjes voor de cameras).
Daarbij komt wel weer dat Oculus Touch veel makkelijker is op te zetten qua setup. Ik ben benieuwd of Oculus de switch ooit nog gaat maken naar Lighthouse of dat ze met cameras de toekomst zien (i.c.m. body tracking).
Veel ge tafel tennist, kwam er gisteren alleen helaas achter dat je via een instelling de spin behoorlijk kan boosten. Speelde tegen die iemand die wel erg bizarre spin balletjes gaf, beetje jammer die instelling. Paar echt goede multiplayer potjes gehad, begon echt flink te zweten! Voortaan maar korte broek aan trekken
Arizona sunlight uitgespeeld dit weekend uitgespeeld en een paar leuke scores in Space Pirate Trainer neergezet. Kreeg jammer genoeg veel HTC vive games niet aan de praat (controller knoppen reageren niet).
Ik heb de 2 sensors op mijn bureau staan , 3e is in bestellingLuuk1983 schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:59:
[...]
Ik heb zelf de Vive, maar ik vroeg mij af of de sensors van de Rift heel anders werken of gewoon minder goed zijn? Ik heb met de 2 lighthouses van de Vive nog nooit het idee gehad dat er een extra sensor nodig zou zijn namelijk... waaraan merk je bij de Rift dat je die nodig hebt? Tracking die fout gaat?
Vooral Valve's Lab gaf problemen bij mij omdat je dan snel erg gedraaid staat zonder het echt door te hebben. Echt veel ruimte heb ik ook niet op mijn kamer, maar een camera van achteren zal wel goed helpen lijkt mij.Njay schreef op maandag 12 december 2016 @ 07:59:
Ik mis zeker in the brookhaven experiment een 3e sensor omdat je nogal veel moet draaien .. maar tot zover nog de enige game..
Ik zou het niet weten, ik heb een Vive.MrBlueEyes schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:39:
[...]
Voor 360 graden heb je natuurlijk ook al een 3e sensor nodig omdat als je omgedraaid staat de sensors niet alles meer goed kunnen zien.
Is het trouwens mogelijk om zelf zo'n sensor te bouwen? Is daar info voor vrij gegeven?
https://nl.ifixit.com/Tea...stellation+Teardown/61128
Echter als je 2 sensoren bv naast je monitor recht vooruit zet, staan ze imo te dicht op elkaar en heb je een grote blindspot achter je. Zet je ze veel verder uit elkaar, zorg je voor een grotere blindspot tussen de sensoren in. Op zich zo geen probleem als ze ver naar achter op je bureau staan, maar hierdoor heb je weer een grote blindspot op de grond voor je bureau. Dus je wil de sensoren eigenlijk op de rand van je bureau plaatsen zodat het werkblad niet meer in de weg zit. Maar dan zit je weer met die blindspot middenin...
Als je speelruimte 2m breed is, wil je ze idealiter elk in een hoek voor je zetten, of recht tegenover elkaar, en naar het midden richten. Maar dat "mag" niet van de setup...
Wat voor nut heeft het nou een sensor aan de rand van je speelruimte evenwijdig met de muur te plaatsen? Je wil die toch naar binnen draaien?
Ik had dus redelijk veel moeite een acceptabele speelruimte op te stellen met minimale blindspots....
Zelfs al had ik ze vrijwel parallel aan elkaar staan, met 1 voor me op m'n bureau en 1 opzij op de grond, wat naar m'n mening vrij goede coverage moest geven, klaagde de setup dan weer dat ze tussen 1 & 2m uit elkaar moesten staan. Tjah...
Ik kan de sensoren ook niet permanent laten staan, maar berg ze liefst op om de kabelspaghetti in en rond m'n bureau (in de woonruimte) te beperken. Tegen die gevoelige setup procedure keer op keer, kijk ik dus wel wat op..
(En voor Steam VR mag je het ook nog eens overdoen...)
[ Voor 4% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 12-12-2016 12:20 ]
Er MOET helemaal nietsBuzz_Fuzz schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:17:
Wat ik vreemd vind is dat de Oculus sensor setup nogal halsstarrig naar een parallelle setup blijft pushen. De 2 sensoren MOETEN 1 tot 2 meter uit elkaar en ze MOETEN evenwijdig aan elkaar staan.
Echter als je 2 sensoren bv naast je monitor recht vooruit zet, staan ze imo te dicht op elkaar en heb je een grote blindspot achter je. Zet je ze veel verder uit elkaar, zorg je voor een grotere blindspot tussen de sensoren in. Op zich zo geen probleem als ze ver naar achter op je bureau staan, maar hierdoor heb je weer een grote blindspot op de grond voor je bureau. Dus je wil de sensoren eigenlijk op de rand van je bureau plaatsen zodat het werkblad niet meer in de weg zit. Maar dan zit je weer met die blindspot middenin...
Als je speelruimte 2m breed is, wil je ze idealiter elk in een hoek voor je zetten, of recht tegenover elkaar, en naar het midden richten. Maar dat "mag" niet van de setup...
Wat voor nut heeft het nou een sensor aan de rand van je speelruimte evenwijdig met de muur te plaatsen? Je wil die toch naar binnen draaien?
Ik had dus redelijk veel moeite een acceptabele speelruimte op te stellen met minimale blindspots....
Zelfs al had ik ze vrijwel parallel aan elkaar staan, met 1 voor me op m'n bureau en 1 opzij op de grond, wat naar m'n mening vrij goede coverage moest geven, klaagde de setup dan weer dat ze tussen 1 & 2m uit elkaar moesten staan. Tjah...
Ik kan de sensoren ook niet permanent laten staan, maar berg ze liefst op om de kabelspaghetti in en rond m'n bureau (in de woonruimte) te beperken. Tegen die gevoelige setup procedure keer op keer, kijk ik dus wel wat op..
(En voor Steam VR mag je het ook nog eens overdoen...)
Mijn sensoren staat "te ver" (ongeveer 2,5m) uit elkaar op zo'n 2m hoogte schuin en diagonaal naar elkaar gericht. Je kunt de waarschuwing van oculus gewoon overslaan en verder gaan met de setup van de play area.
Heeft er iemand nog een advies voor een 5m verlengkabel die werkt voor de sensoren en in nederland te verkrijgen is?
Moet ik nog maar eens opnieuw gaan proberen dan...
Het werkt allemaal wel maar genoeg occlusion probleempjes, zeker als je met 2 sensoren 360 graden wil doen.
Aankomend weekend maar eens een grotere ruimte bezet houden.
Bovenop de 5m kabel die je erbij krijgt?Njay schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:47:
sensor komt deze week binnen 3e .. zal de results wel posten ... ik moet hem verlengen met een extra 3 meter ben benieuwd
zou moeten werken... had het al met een van de andere sensors geprobeerdMrBlueEyes schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:54:
[...]
Bovenop de 5m kabel die je erbij krijgt?
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.