Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dizzy schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:31:
[...]

Volgens mij was eve alleen gratis bij pre-order van de rift.
Klopt. Jammergenoeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:20

Dizzy

Where am I?

Iemand al praktijkervaring met usb3 verlengkabels?

Ik overweeg deze te halen (5m actieve usb3)

https://www.4launch.nl/pr...PS55YzRwdICFQ4TGwodjNIPjw

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-10 09:22
Ik zelf niet, op Reddit staat een wiki met werkende kabels:
https://www.reddit.com/r/oculus/wiki/extension_cables

Ik neem aan dat je je hmd wil verlengen? Voor de camera is usb2 voldoende.

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Wil sensor verlengen, oculus raadt het volgende aan: 2x usb3 1x usb2
1 sensor is al met de meegeleverde usb2 verlengkabel aangesloten.
dus wil de andere netjes met usb3 verlengen.

probleem van reddit is dat vrijwel geen een kabel die daar genoemd wordt hier normaal verkrijgbaar is.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Volgens mij maakt het niet heel veel uit of het usb2 of 3 is als ze maar zo veel mogelijk op verschillende controllers aangesloten zijn. Ik heb er op het moment twee met usb2 verlengkabels (5m actief en 3m passief) aangesloten en een direct, al weet ik niet meer of het op een usb2 of 3 port is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Gelukkig denkt de bulk van de markt daar anders over. De bulk van de markt denkt namelijk fuck Rift (getuige de verkoopcijfers, +/- 2 Vive's per Rift).

Blijkbaar vinden veel mensen de vive of technisch superieur of vinden ze het privacy-beleid en vendor-lock van Facebook niet zo fijn.

Edit1: heb zelf geen VR, maar vroeg me af waar de haat/afgunst richting Vive vandaan komt. Richting Rift is namelijk overduidelijk waar die vandaan komt.
Edit2:
PuckStar schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:18:
[...]

Ik moet toch even reageren op je aanname want uiteraard hoeft het niet zo te zijn dat mensen voor de Vive kiezen vanwege 1 van die 2 redenen die je noemt. Mond op mond en gaan voor voor iets waar de meesten al voor zijn gegaan is namelijk ook een belangrijke reden waarom mensen voor de vive gaan.

Betreft je edit begrijp ik je niet helemaal. Wat ik merk (vooral op Reddit) is dat er Vivers zijn die anti Rift zijn en andersom. Net als de apple/windows war die er was.
Over het algemeen (zeker hier op Tweakers) merk in in ieder geval dat er juist interesse en respect is voor de ander. Dit uit zich ook in het feit dat we een Tweakers VR community hebben waar zowel Rifters als Vivers zitten en met plezier elkaar opzoeken :)
Kijk voor de gein eens naar wat ik quote bovenaan mijn bericht.

[ Voor 57% gewijzigd door eL_Jay op 07-03-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
eL_Jay schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:23:
[...]

Gelukkig denkt de bulk van de markt daar anders over. De bulk van de markt denkt namelijk fuck Rift (getuige de verkoopcijfers, +/- 2 Vive's per Rift).

Blijkbaar vinden veel mensen de vive of technisch superieur of vinden ze het privacy-beleid en vendor-lock van Facebook niet zo fijn.
Altijd als ik ff op reddit zit, en zelf hier, komt er altijd wel iemand met een Vive langs die even gaat uitleggen hoe superieur het product is tegenover de Oculus.

Er is toch wel iets wat echt diep zijn bij sommige Vive gebruikers. Alle argumenten die Vive gebruikers vind ik totale onzin: Tracking is perfect in mijn setup (3x3 m. En veel toffe games (waarvan veel gratis). Vendor lockin? Geen last van met mijn Oculus, dus geen nadeel.

En de investeringen die FB doet en het levering van toffe games, dat kan je toch al van mijlenver zien aankomen? het is een reden dat ik lang gewacht hebt op mijn Rift, zodat ik al die toffer games kon spelen.

Maarja als mensen liever zitten te haten op FB, geniet dan maar van je in ogen inferieure device: De Vive

Punt is dat Vive gebruikers es moeten nadenken wat nou het probleem is: Dat ze liever toch een oculus hadden gewild, of dat de Oculus echt inferieur is.

[ Voor 6% gewijzigd door evilpin0 op 06-03-2017 12:36 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Boeiend. Geniet gewoon lekker van je Vive of Rift, het is hier toch geen Android vs. Apple discussie?

Ik ga binnenkort ook de Touch bestellen, weet iemand of die gratis Robo Recall ook nog tot een bepaalde datum geldt of is dat nu "voor eeuwig" de gratis Touch titel?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 17:05
evilpin0 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:34:
[...]

Altijd als ik ff op reddit zit, en zelf hier, komt er altijd wel iemand met een Vive langs die even gaat uitleggen hoe superieur het product is tegenover de Oculus.

Er is toch wel iets wat echt diep zijn bij sommige Vive gebruikers. Alle argumenten die Vive gebruikers vind ik totale onzin: Tracking is perfect in mijn setup (3x3 m. En veel toffe games (waarvan veel gratis). Vendor lockin? Geen last van met mijn Oculus, dus geen nadeel.

En de investeringen die FB doet en het levering van toffe games, dat kan je toch al van mijlenver zien aankomen? het is een reden dat ik lang gewacht hebt op mijn Rift, zodat ik al die toffer games kon spelen.

Maarja als mensen liever zitten te haten op FB, geniet dan maar van je in ogen inferieure device: De Vive

Punt is dat Vive gebruikers es moeten nadenken wat nou het probleem is: Dat ze liever toch een oculus hadden gewild, of dat de Oculus echt inferieur is.
Hetzelfde geld ook voor OR gebruikers. Er is altijd wel een wijsneus die even komt vertellen waarom de OR beter is dan de Vive. Iets wat jij nu ook doet. Iets met pot en ketel? :>
Dat een OR gebruiker zelf olie op het vuur gooit door te roepen 'fuck de Vive', daar hoor ik je dan weer niet over.

Feit is gewoon dat de brillen niet onder van elkaar doen. Op sommige vlakken doet de Vive het beter, op andere vlakken doet de OR het weer beter. Maar over de gehele linie is geen van de brillen is beter.

Fanboy gedrag is niemand mee geholpen. Sterker nog, fanboy gedrag is in het prille bestaan van VR juist funest omdat het de ontwikkeling van VR enkel tegen houd...

Zie ook:
Luuk1983 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:56:
[...]

Ik heb zelf een Vive, maar ik hoop van harte dat VR voor iedereen betaalbaar wordt, dat is voor VR in het algemeen gewoon goed. Zeker als er daardoor een grotere groep gebruikers is waardoor het interessanter wordt om content te maken. Technisch gezien heb ik niets tegen de Oculus, maar wel tegen de filosofie van het bedrijf door alles maar exclusive te maken. En het is de vraag welke gegevens er nou precies naar Facebook gaan.

Maar om terug te gaan naar de techniek, ik denk dat qua experience beide brillen praktisch hetzelfde bieden. Natuurlijk zijn er wat kleine verschillen, maar de resolutie en beeldkwaliteit is praktisch hetzelfde. Ook is het goed om te zien dat goede ideeën overgenomen worden. De Vive krijgt een 'deluxe headstrap' die erg veel lijkt op de headstrap van de Rift met betere geïntegreerde headphones en ze zijn bezig met controllers die meer weg hebben van de controllers van de Rift. (Overigens, iedereen vind de controllers van de Rift altijd beter, maar ik denk dat met bepaalde toepassingen zoals schietspellen de controllers van de Vive juist weer beter zijn). De rift heeft nu juist weer 360-graden tracking gekregen voor room-scale toepassingen. Win-win voor iedereen.

Kortom, een hoop dingen zijn te kopiëren van de ander en veel 'verschillen' tussen de brillen vind ik vooral geneuzel in de marge die een experience niet in de weg staan. Maar toch denk ik dat de Vive op dit moment de betere keuze is om twee redenen: de trackingtechniek van de Vive is gewoon ECHT beter met de passieve lighthouses. Je kan makkelijk 10-tallen objecten tracken en met de aankomende trackers kan je veel meer objecten in VR krijgen. De sensors van de Rift hebben een USB-poort nodig en zijn nooit echt ontworpen voor roomscale. Je hebt er eigenlijk al drie nodig voor goede tracking. De trackingtechniek gooi je niet zomaar om en daarom vind ik de Rift qua roomscale een beetje een houtje-touwtjeoplossing.

En nog veel revolutionairder is dat in Q2 er een draadloze accessoire komt waarmee je de Vive draadloos kan maken. Natuurlijk zal dit uiteindelijk ook naar de Rift komen, maar voor mij persoonlijk gaat het draadloos maken van de Vive echt HET verschil maken in de experience.

Maar goed, in beide gevallen ben je gewoon early adopter en we moeten nog maar zien wat de volgende generaties doen. Ik hoop dat ze vooral blijven innoveren en ideeën van elkaar overnemen waarbij de consument hopelijk de winnaar is. Ik hoop ook echt op meer concurrentie die hopelijk allemaal gebruik gaan maken van SteamVR zodat we een open standaard hebben. Want hoe mooi de Rift ook is, zolang ze zoveel mogelijk een kleine markt willen opdelen kunnen ze wat mij betreft in de grond zakken.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:29
Arfman schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:41:
Boeiend. Geniet gewoon lekker van je Vive of Rift, het is hier toch geen Android vs. Apple discussie?
Dat is inderdaad absoluut het belangrijkste! Maar discussies an sich is natuurlijk helemaal geen probleem. Ik vind het juist zeer interessant om te zien waarom mensen voor A of voor B kiezen. Ik zie liever de Vive groot worden dan de Oculus, maar ik zie nog liever dat mensen een weloverwogen keuze maken en een goed beeld hebben bij de voor- en nadelen van beide systemen. Dus discussies? Bring em on! Zolang het maar onderbouwd is, of duidelijk gemaakt wordt dat het om een mening gaat. Ik ben hier niet om de Vive te promoten, maar wel om mee te discussieren en de vergelijking te maken waar van toepassing. Ik heb in ieder geval het idee dat ik het redelijk van twee kanten kan bekijken. En mocht je dat niet vinden, dan kunnen we natuurlijk erover discussieren ;).

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
O-)

ontopic:

Ik ben zonet thuis begonnen met werk, dacht nog ff paar potjes Robo Recall. Je blijft gewoon spelen. Heb raw data, bullet sorrow ect ook maar Robo Recall gaat echt een paar stappen verder. En dan die performance, spel draait vloeiend op High op mijn 290.

Wat balen zeg dat er maar 9 missies zijn. Hoop dat Epic realiseert dat ze (vr) goud in handen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Luuk1983 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:10:
[...]

Dat is inderdaad absoluut het belangrijkste! Maar discussies an sich is natuurlijk helemaal geen probleem. Ik vind het juist zeer interessant om te zien waarom mensen voor A of voor B kiezen. Ik zie liever de Vive groot worden dan de Oculus, maar ik zie nog liever dat mensen een weloverwogen keuze maken en een goed beeld hebben bij de voor- en nadelen van beide systemen. Dus discussies? Bring em on! Zolang het maar onderbouwd is, of duidelijk gemaakt wordt dat het om een mening gaat. Ik ben hier niet om de Vive te promoten, maar wel om mee te discussieren en de vergelijking te maken waar van toepassing. Ik heb in ieder geval het idee dat ik het redelijk van twee kanten kan bekijken. En mocht je dat niet vinden, dan kunnen we natuurlijk erover discussieren ;).
Voor mij persoonlijk had de OR de overwegende voorkeur bij mij om de volgende redenen:
- Lichter dan Vive (en vind persoonlijk ook uiterlijk mooier dan vive, maar dat is niet echt een argument)
- Langer in ontwerp, kickstarter liep al sinds 2012, en had de DK1 ook al eens uitgeprobeerd.
Nadat de controllers uitkwamen voor de OR, ben ik ook van mening dat deze controllers prettiger werken dan die van de vive, ook al heb ik die nooit gebruikt. (ga puur af op formaat/design).

Voordelen vive:
- Betere tracking
- Minder usb poorten kwijt (de OR neemt er 5 in beslag (1x hmd, 3x sensor, 1x xbox one controller)
- Steam integratie.

Nadelen OR:
- Gesloten platform, waardoor je gedwongen wordt games via steam te kopen wil je multiplayer support hebben. Oculus zou dit echt actiever moeten ondersteunen (en dus moeten samenwerken met steam om steamworks toe te staan). Oculus platform werkt wel prettiger dan SteamVR, dus de meeste Oculus gebruikers zullen denk ik bij voorkeur ook wel bij Oculus willen halen.

Ook achteraf blijft het nu lastig om te bepalen of ik wel de juiste keuze heb genomen. Veel oculus games krijg je wel aan de gang middels revive, andersom heb je ook weer fakevive voor de OR. Daarnaast worden veel games die vive-only zijn ook prima ondersteunt door de OR.
Bij elke discussie op steam van een vive game zie je wel een topic over Oculus Touch support. Soms antwoord dat het gewoon werkt, andere keren weer belofte van developers dat ze ermee bezig zijn. Maar in de meeste gevallen is de game door de devvers al abandoned (Hover Junkers bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb zelf een OR maar had bij aanschaf net zo goed kunnen kiezen voor de Vive. Ik heb zelf een Vive bij een kennis geprobeerd en heb niet het idee dat ik iets mis. Sterker nog. Ik vind de OR iets beter zitten en vind de Touch controllers veel beter.

Voor wat betreft gesloten platform. We moeten blij zijn dat het hier vaak voornamelijk gaat om timed exclusives. Veel geld in het ontwikkelen van een game moet zich nu eenmaal terug verdienen. Beide zijn ook niet actief patches aan het doorvoeren die tools als revive en fakevive uitschakelen.

Ze zien het belang van de groei van Virtual Reality. Dit hebben ze beide ook vaak genoeg aangegeven. Volgens mij is het nu voor beide nog veel geld investeren en hopen dat dit zich in de toekomst gaat terug verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

UncleSam schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:25:
Ik heb zelf een OR maar had bij aanschaf net zo goed kunnen kiezen voor de Vive. Ik heb zelf een Vive bij een kennis geprobeerd en heb niet het idee dat ik iets mis. Sterker nog. Ik vind de OR iets beter zitten en vind de Touch controllers veel beter.

Voor wat betreft gesloten platform. We moeten blij zijn dat het hier vaak voornamelijk gaat om timed exclusives. Veel geld in het ontwikkelen van een game moet zich nu eenmaal terug verdienen. Beide zijn ook niet actief patches aan het doorvoeren die tools als revive en fakevive uitschakelen.

Ze zien het belang van de groei van Virtual Reality. Dit hebben ze beide ook vaak genoeg aangegeven. Volgens mij is het nu voor beide nog veel geld investeren en hopen dat dit zich in de toekomst gaat terug verdienen.
Gesloten platform an zich maakt me niet zoveel uit (zeker niet met timed exclusives), maar het feit dat je alle games die je aankoopt alleen met andere oculus gebruikers kan spelen sucks keihard.

Project Cars, Dirt Rally, Serious Sam of Arizona Sunshine gekocht op Oculus, dikke pech, single player only in de praktijk omdat al die games via steamworks werken.

Das hetzelfde als je Call of Duty gekocht hebt in de Windows Store, werkt ook niet samen met Steamworks, binnen een week had die CoD al meer dan 33% korting op de windows store (ipv gewoon steamworks toe te voegen).

Uitzondering hierop is ubisoft, maar ook zij hebben een beetje een raar beleid.
Ubisoft games (werewolves game, eagle flight en straks ook star trek bridge) hebben cross-platform multiplayer (thank god), maar zij restricteren wel weer via welke platform je hem koopt. dwz eagle flight op steam werkt alleen met vive en niet met oculus, je bent dus verplicht om eagle flight te kopen in de oculus store (waar je geen fatsoenlijke timetracking/community/achievement tracking hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Wat mij erg tegen staat bij OR is het bedrijf zelf. De hardware an sich is niets mis mee. Maar OR is het afgelopen jaar wel erg vaak negatief in het nieuws geweest.

Daarentegen lees ik voornamelijk positieve verhalen over de Vive. Ik heb ook het idee dat Vive veel meer bezig is met de toekomst en de ontwikkeling van VR. Vive 2 is algekondigd, draadloze headset komt er aan, de puck komt er aan, ontwikkeling van een betere headstrap met audio integratie...

Zie ik OR nieuws dan is het: Liegen over de introductie prijs, aangeklaagd door Zenimax, Roomscale werkt standaard niet (is een 3e sensor voor nodig), exclusives + alle negatieve aandacht rondom Lucky.

Nee, ik heb wat dat betreft meer vertrouwen in Valve/HTC dan Facebook/OR.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
ChojinZ schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:43:
Wat mij erg tegen staat bij OR is het bedrijf zelf. De hardware an sich is niets mis mee. Maar OR is het afgelopen jaar wel erg vaak negatief in het nieuws geweest.

Daarentegen lees ik voornamelijk positieve verhalen over de Vive. Ik heb ook het idee dat Vive veel meer bezig is met de toekomst en de ontwikkeling van VR. Vive 2 is algekondigd, draadloze headset komt er aan, de puck komt er aan, ontwikkeling van een betere headstrap met audio integratie...

Zie ik OR nieuws dan is het: Liegen over de introductie prijs, aangeklaagd door Zenimax, Roomscale werkt standaard niet (is een 3e sensor voor nodig), exclusives + alle negatieve aandacht rondom Lucky.

Dit is een beetje wat ik bedoel, ja Oculus liegt, ja facebook is super evil, ja je hebt een extra sensor nodig voor goede roomscale, ja Lucky is een autist die niet met de media kan omgaan.

Zijn dit nou dingen om niet voor een apparaat te kiezen wat:

Beter controllers heeft
Meer comfortabele headset
Voor meer dan de helft van de consumenten een makkelijker tracking systeem heeft (niks installeren, gewoon neerzetten ergens en gaan)
Erg leuke gratis games erbij krijgt
geïntegreerde audio heeft
goedkoper is
Minder heet op je hoofd is
Niet kapot gaat van zweet
1 kabel heeft, ipv 3 aan elkaar geplakt
Beter afgewerkt is
Grotere sweetspot

Tuurlijk is alles subjectief, maar verbaast me gewoon dat vive gebruikers altijd een angle hebben om te hun aankoop als superieur te beschouwen.

De agrumenten van Vive'er is altijd: USB porten bezet en geen 1:1 tracking.

Ik kan je vertellen mijn tracking perfect is met Oculus, en ja dat me USB porten bezet zijn zal me worst wezen,daar zijn ze voor toch? :P

[ Voor 6% gewijzigd door evilpin0 op 06-03-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weloverwogen voor de Rift gekozen:

- ik heb 'm vooral gekocht heb voor flightsims en ik las her en der las dat de Rift iets lekkerder/mooier werkte met Aerofly FS 2. (Geen idee of het zo is maar goed, ik moest toch ergens om een keuze maken... ;) )

- de Touch controllers leken mij (heel) véél fijner dan die van de Rift Vive (thanks, Sangroid ;) )

- installatie sensors leek me een stuk makkelijker

- Rift is wat lichter en dus comfortabeler

That's it. Voor de rest maakte het mij geen ene moer uit dus... is het de Rift geworden. ;) Multiplayer speel ik nooit, dus dat boeit me verder niet, en dat Vive meer bezig is met de toekomst (echt?), ook dat boeit me weinig: ik zal bij de volgende generatie VR brillen waarschijnlijk alles toch opnieuw moeten kopen en ik maak t.z.t. wel opnieuw een weloverwogen keuze. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:59
Vive is een heel mooi product. Het enige probleem is dat Valve zo'n ontzettende hands off policy heeft.
Dat is leuk voor producten die al een succes zijn, maar dat is VR nog lange niet.

Vive en de Rift hebben beide sterke en zwakke punten, ik heb gekeken wat voor mij de meest relevante punten waren en toen kwam de rift als beste uit de bus. (heb ook beide op gehad)
Je kunt hoog en laag springen maar die keuze is natuurlijk voor iedereen persoonlijk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:15:
Ik heb weloverwogen voor de Rift gekozen:

- ik heb 'm vooral gekocht heb voor flightsims en ik las her en der las dat de Rift iets lekkerder/mooier werkte met Aerofly FS 2. (Geen idee of het zo is maar goed, ik moest toch ergens om een keuze maken... ;) )

- de Touch controllers leken mij (heel) véél fijner dan die van de Rift Vive.
IFTFY.

Rift hier, trouwens, na een weloverwogen keuze gemaakt te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door NaN op 06-03-2017 15:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
ChojinZ schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:43:

evilpin0 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:09:
[...]

Dit is een beetje wat ik bedoel, ja Oculus liegt, ja facebook is super evil, ja je hebt een extra sensor nodig voor goede roomscale, ja Lucky is een autist die niet met de media kan omgaan.

Zijn dit nou dingen om niet voor een apparaat te kiezen wat:

Beter controllers heeft
Voor meer dan de helft van de consumenten een makkelijker tracking systeem heeft (niks installeren, gewoon neerzetten ergens en gaan)
goedkoper is
Nog heter dan de Oculus op je hoofd is
Beter afgewerkt is
Grotere sweetspot

Tuurlijk is alles subjectief, maar verbaast me gewoon dat vive gebruikers altijd een angle hebben om te hun aankoop als superieur te beschouwen.
Je einde zegt het helemaal: natuurlijk is alles subjectief. Ik vind dat jij nou precies doet waar je de Vive-gebruikers van beschuldigd: de Oculus de hemel inprijzen zonder hele goede argumenten. Ik heb het idee dat jij nog nooit een Vive op je hoofd hebt gehad?

Ik heb zelf de Oculus en de Vive kunnen proberen op werk en ik vind dat in de basis er amper verschil zit tussen de sets. In de basis doen ze hetzelfde en bieden ongeveer dezelfde ervaring. Er zijn kleine verschillen die ikzelf vooral geneuzel in de marge vind. De bril van de OC is wat lichter, maar de Vive heeft bijvoorbeeld weer een soort webcam waardoor je de bril niet af hoeft te doen om in de echte wereld te kijken. En zo zijn er nog een heleboel kleine dingen die naar mijn mening niet DE doorslag gaan geven bij de keuze. Overigens, belangrijk detail vind ik nog altijd dat als iets 'beter' is dan het ander, dat dat dan niet meteen betekent dat het slecht is. De controllers van de Oculus zijn echt heel fijn, maar daarmee zijn de controllers van de Vive niet ineens slecht. En dat geldt voor meerdere vlakken.

Dingen als controllers zijn persoonlijk, maar ook niet iets wat niet op te lossen is. Beide controllers hebben hun voordelen. De controllers van de OR geven je vingers meer presence, terwijl de Vive-controllers meer als gun aanvoelen in veel gevallen. Voor beiden wat te zeggen, en beiden kunnen vrij makkelijk nieuwe controllers maken als het nodig is.

Ik snap heel goed als mensen voor de content voor de OR gaan, want ook ik heb het idee als Vive-gebruiker dat de Oculus gewoon de beter games heeft en krijgt. Misschien zijn ze dan wel timed, maar toch heb ik het idee dat ik wat mis op de Vive. Ik ben tegen de hele 'exclusives' praktijk, maar ik snap waarom ze het doen en het lijkt ook wel echt te werken.

Dus hoe dan ook, beide systemen doen wat ze moeten doen en je hebt denk ik in beide gevallen geen slechte koop.

Ik vind Facebook overigens per definitie een 'evil' bedrijf en dat is voor mijn al genoeg reden om niet voor de OR te gaan. Er is al genoeg gedoe geweest over de vraag wat Facebook aan gegevens doorstuurt van de OR naar hun servers. En ook hun aanpak vind ik persoonlijk niets. Maar dat is een persoonlijke overweging die niets afdoet aan de kwaliteit en de games van de OR.

Wel blijft mijn argument staan dat IK vind dat de techniek van de Vive voor het tracken meer potentie heeft. Daarmee zeg ik niet dat de tracking van de Oculus slecht werkt, maar de Vive kan straks met de nieuwe trackers gewoon 10-tallen objecten tracken zonder problemen. Ik blijf de oplossing van OR vooral een gevalletje 'achteraf' roomscale toevoegen, waarbij hun techniek gewoon minder handig en schaalbaar is. Feit is ook dat je drie trackers nodig hebt om ECHT goed te tracken. Misschien lukt het in veel gevallen ook met 2, maar 3 is meestal noodzakelijk. Dat is gewoon een nadeel en voegt een bedrag toe aan de totaalprijs. Speel je vooral zittende spellen met een controller dan is dit geen onderdeel van de overweging en zonder de controllers is de OR echt een stuk goedkoper.

Sommige dingen heb je gewoon gelijk in, absoluut. Maar om nou 'één kabel in plaats van drie aan elkaar geplakt' als nadeel of voordeel te noemen...alsjeblieft, dat kan me dus echt niets schelen en ik kan mij ook niet voorstellen dat mensen daar hun keuze van laten afhangen. Dat de één de ene bril fijner vind zitten dan de anders is een mening. Ik heb ook mensen gehoord die het andersom juist vonden. De geïntegreerde audio komt ook naar de Vive (maar gaat inderdaad extra geld kosten, zeker een valide argument van je). Persoonlijk werken de 'oordopjes' van de Vive net zo goed, maar de OR was hier absoluut eerder mee en heeft dat goed bedacht.

Kortom, alle respect voor jou afwegingen en meningen, die zijn net zo geldig als die van ieder ander. Maar ik denk wel dat je de Vive tekort doet.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Maarre, ik was op zoek naar een manier om een game in mijn Oculus-home te kunnen short-cutten en kwam daarbij deze link tegen, misschien wel leuk voor de Oculus gebruikers?

https://www.reddit.com/r/...steamvr_from_oculus_home/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Beter controllers heeft
-Wat is beter dan? De ergonomie? Die wil ik helemaal niet. Ik wil iets wat lijkt op datgene wat ik in VR vast heb. Iets wat lijkt op een racket, een pool keu, een shotgun, een zwaard. De Vive controller weet dat beter na te bootsen dan de OR controller. Daarnaast, de OR controller is mijns inziens te klein.

-Yup, true. Maar daar word aangewerkt. Vive brengt binnenkort een verbetere headset uit.

-Met heel veel kabels die al je usbpoorten bezet houd. Daarnaast, setup van de Vive duurt nog geen 3 minuten.

-Krijg je bij de Vive ook.

-Vind ik geen voordeel, eerder een nadeel. Mijn Sennheiser HD25 > jou OR headset, daarnaast, op korte termijn komt Vive met een modulaire audo strap dus dat argument kan je sowieso binnenkort meer gebruiken

goedkoper is
-Verwaarloosbaar verschil. Daarnaast, met al die usb verlengkabels die je moet kopen + 3e sensor trekt dat aardig weg.

Minder heet op je hoofd is
-Geen last van

-Geen last van, en waarom zou dit veel erger zijn dan de Vive?

-Ja en? Merk je niets van. 5 USB porten vs 1 van de Vive.

Beter afgewerkt is
-Van buiten. Merk ik niets van als ik de bril op heb. :+ Daarnaast, is jou mening, niet de mijne.

Grotere sweetspot
-Nee. Sweetspot van de Vive is groter. Net zoals de FOV. En minder godrays natuurlijk.

Voordelen Vive tegenover de OR
-Vive heeft betere controllers
-Vive audio headset is modulair, ik kan tenminste mijn eigen koptelefoon gebruiken
-Betere tracking
-Goed werkende roomscale voor 5x5 meter
-Grotere FOV, minder godrays
-Slechts 1 usb poort nodig
-randapparatuur (Puck, draadloze headset, betere audio headset, controller covers, DIY lighthouses
-Veel ontwikkeling op VR gebied. OR staat wat dat betreft volledig stil en heeft totaal geen inbreng in de ontwikkeling van VR
-Geen facebook!!! Wel Valve/HTC!!!!

Zoals ik al zei: er zijn wat kleine verschillen maar over gehele linie zijn de brillen erg aan elkaar gewaagd.
evilpin0 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:09:
[...]

Maar snap je dan echt niet dat Vive users precies hetzelfde hebben met OR users? OR users hebben altijd wel een angle om het gekloot van OR goed te praten (of in dit geval te negeren). Ze worden continu voorgelogen en ze trappen er met open ogen in maar je hoort ze er nooit over.

[ Voor 13% gewijzigd door ChojinZ op 06-03-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Volgens mij zijn zowel HTC als OR niet superieur in hun huidige HMD's. Beide hebben als eerste een consumenten VR bril op de markt gebracht met de nodige kinderziektes, pro's en con's. Zie de vele reviews en vergelijkingen op YouTube e.d.De meeste mensen die beide hebben geprobeerd geven aan dat ze erg dicht op elkaar liggen (op bepaalde verschillen na). Ik heb beide kunnen proberen en zou zo weer kiezen voor de OR op basis van de Touch en comfort van de HMD. Dat is dus persoonlijk

@evilpin0 en @ChojinZ . Jullie hebben beide een sterke voorkeur voor een van de HMD's of fabrikanten van deze HMD's. Prima niks mis mee zolang jullie erkennen dat dit persoonlijk is ;) De ultieme HMD bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
UncleSam schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:55:

@evilpin0 en @ChojinZ . Jullie hebben beide een sterke voorkeur voor een van de HMD's of fabrikanten van deze HMD's. Prima niks mis mee zolang jullie erkennen dat dit persoonlijk is ;) De ultieme HMD bestaat niet.
Ben ik mij van bewust. Zoals ik al eerder zei: De hardware doet niet onder van elkaar en het is vooral persoonlijke voorkeur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
ChojinZ schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:57:
[...]

Ben ik mij van bewust. Zoals ik al eerder zei: De hardware doet niet onder van elkaar en het is vooral persoonlijke voorkeur. :)
Nice. Mijn zorg ligt eerlijk gezegd meer bij het gebrek aan veel goede content. Ik hoop dat we in 2017 meer en beter krijgen. Met de hardware komt het denk ik wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Ik heb de integrated audio eraf geschroefd. Ik kreeg na 2 uur tijd altijd denderende koppijn ervan. Nu gewoon met headset erover. Jep, net zo onhandig als met een Vive. Maar het werkt, en ik heb geen hoofdpijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Luuk1983 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:25:
[...]
Ik vind dat jij nou precies doet waar je de Vive-gebruikers van beschuldigd: de Oculus de hemel inprijzen zonder hele goede argumenten. Ik heb het idee dat jij nog nooit een Vive op je hoofd hebt gehad?
Klopt :D Ik prijs de Oculus de hemel in, maar ik doet het iig in het OR topic ;)

Verder:

Inmiddels hooked aan robo recall, sta al op bepaalde maps nummer 2,3 en 5 de van de wereld (all star rating)

IK vind Raw data goed, maar dit, dit gaat er gewoon tig keer overheen. De accuratie waarmee je bots kan gooien, de revolver met holo sighs (die headshots), de dubbel automatic pistols. Dacht dat ik er vrij snel klaar mee zou zijn, zelfs na al een jaar VR te hebben gepeeld en voelt dit als iets wat ik nog nooit heb meegemaakt.

Zat net nog even de games te kijken die eruit gaan komen op de Oculus, dat beloofd veel goeds zeg. Hoop dat Robo Recall de lat heeft gelegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
UncleSam schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:01:
[...]

Nice. Mijn zorg ligt eerlijk gezegd meer bij het gebrek aan veel goede content. Ik hoop dat we in 2017 meer en beter krijgen. Met de hardware komt het denk ik wel goed.
Ik deel die zorg. Ik denk dat het nog wel een tijdje duurt voordat content echt met grote getallen word aangeboden. Nu is het vooral veel meuk, demo's en indie achtige games en moet je een kwartaal wachten voor 1 redelijk grote titel.
evilpin0 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:35:
[...]

IK vind Raw data goed, maar dit, dit gaat er gewoon tig keer overheen. De accuratie waarmee je bots kan gooien, de revolver met holo sighs (die headshots), de dubbel automatic pistols. Dacht dat ik er vrij snel klaar mee zou zijn, zelfs na al een jaar VR te hebben gepeeld en voelt dit als iets wat ik nog nooit heb meegemaakt.

Zat net nog even de games te kijken die eruit gaan komen op de Oculus, dat beloofd veel goeds zeg. Hoop dat Robo Recall de lat heeft gelegt.
Meh..... te repetitief en geen echte roomscale. Teleportatie waarbij je van te voren richting moet aangeven is echt super irritant. Lijkt ook teveel op een wave shooter. Graphics van de game zijn goed maar voor de rest vind ik het een tegenvaller....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
evilpin0 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:35:
De accuratie waarmee je bots kan gooien, de revolver met holo sighs (die headshots), de dubbel automatic pistols.
Vind je de holo sight beter werken dan de laser? Ik heb em nog niet geprobeerd omdat ik er vanuit ging dat het minder makkelijk te gebruiken was omdat je er doorheen moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
@ChojinZ

Teleportatie is zwaar vernagelt. Maar (bijna) alle VR games zijn repetitief , tafel tennis en racket nx ook, maar heb er al een uurtje of 150 ingestoken.

Ik vind het zeker geen wave shooter, maar zo speelt het nu wel een beetje door de slechte teleport.

@Khiu
Gebruik alle 2 ! :D Holo sight is vooral goed op de revolver, maar hier is ook een laser erg handig om snel headshots van dichtbij te maken.

Holo sight is alleen nutteloos als je een automatic pistol meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Ok, thanks, vanavond ff proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga hopelijk Robo Recall vanavond ook proberen: m'n Touch controllers zijn binnen! Is dat spel een beetje te doen als je nog niets gedaan hebt met die controllers...? Of kan ik beter eerst wat anders (wat?) spelen en/of uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Eerst de demo/kennismaking spelen, he!

[ Voor 20% gewijzigd door NaN op 07-03-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sangroid schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:40:
Eerst de demo/kennismaking spelen, he!
Ok! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
eL_Jay schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:23:
[...]

Edit: heb zelf geen VR, maar vroeg me af waar de haat/afgunst richting Vive vandaan komt. Richting Rift is namelijk overduidelijk waar die vandaan komt.
Ik moet toch even reageren op je aanname want uiteraard hoeft het niet zo te zijn dat mensen voor de Vive kiezen vanwege 1 van die 2 redenen die je noemt. Mond op mond en gaan voor voor iets waar de meesten al voor zijn gegaan is namelijk ook een belangrijke reden waarom mensen voor de vive gaan.

Betreft je edit begrijp ik je niet helemaal. Wat ik merk (vooral op Reddit) is dat er Vivers zijn die anti Rift zijn en andersom. Net als de apple/windows war die er was.
Over het algemeen (zeker hier op Tweakers) merk in in ieder geval dat er juist interesse en respect is voor de ander. Dit uit zich ook in het feit dat we een Tweakers VR community hebben waar zowel Rifters als Vivers zitten en met plezier elkaar opzoeken :)

[Edit] je kunt beter niet in je oorspronkelijke bericht gaan reageren op een nieuwer bericht. dat wordt een beetje verwarrend.
Maar anyway, ik begrijp niet helemaal wat je met je nieuwe edit wilt zeggen. Dat iemand een keer zo reageert hoeft niets te zeggen over een meerderheid die er bestaat. Ik heb het over een meerderheid en mijn ervaring, en dan ga jij 1 opmerking van een persoon er tegenover zetten!?

[ Voor 13% gewijzigd door PuckStar op 07-03-2017 17:21 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:54
Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:23:
Ik ga hopelijk Robo Recall vanavond ook proberen: m'n Touch controllers zijn binnen! Is dat spel een beetje te doen als je nog niets gedaan hebt met die controllers...? Of kan ik beter eerst wat anders (wat?) spelen en/of uitproberen?
Wanneer besteld ?

Ik heb ze gisteren besteld :9
Wel benieuwd wanneer ze binnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaChOmIdGeT schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:53:
[...]

Wanneer besteld ?

Ik heb ze gisteren besteld :9
Wel benieuwd wanneer ze binnen zijn
Afgelopen vrijdag om 16.49 uur. ;) Gaat best snel dus, als je het weekend niet meetelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:54
Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:56:
[...]

Afgelopen vrijdag om 16.49 uur. ;) Gaat best snel dus, als je het weekend niet meetelt.
Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm... zal wel heel dom zijn maar ik dacht dat je met de touch ook wel zittend achter een bureau dingen zou kunnen doen... maar dat gaat eigenlijk niet. Ik probeer de tutorial nu maar krijg eigenlijk het deksel voor me nog geeneens dicht omdat ik dan op het bureaublad (het echte) zit te rammen. (Ook als ik ga staan, trouwens.) De ruimte die compleet vrij moet zijn om je heen is groter dan ik had verwacht. Een stoel kan je wel schudden: die moet ik helemaal wegzetten en dat is al lastig want mijn ruimte is beperkt. Ik zit constant tegen van alles en nog wat op te botsen en ik zie ook constant dat Guardian scherm om me heen, wat niet echt helpt voor de 'immersion'. Toch is meer voor ruime ruimtes bedoeld, lijkt het? Robo Recall is nu aan het installeren maar ik hou m'n hart vast. Zijn er eigenlijk wel Touch games die je WEL in een kleine ruimte, op een stoel, kan spelen...? En ik verlies ook regelmatig het contact met de sensoren omdat er dan wat tussenzit (wederom het bureaublad, bijvoorbeeld). Los daarvan is het wel wennen met dingen pakken en zo: ik ben ondertussen verder gekomen in de tutorial maar als ik zo'n schijf uit het apparaat wil pakken, duw ik 'm 9 van de 10 keer per ongeluk weer terug en kan je de hele animatie opnieuw bekijken.

Nou ja, zal wel even inkomen zijn...

EDIT
Ok, Robo Recall eerste level gespeeld. GAAAAAAAFFFFF! 8) Werkt toch redelijk prima, al ram ik alsnog zo nu en dan tegen dingen aan. :X Maar echt gaaf! Wat een stuk leuker dan gamen met een XBox controller! Top! Mooie graphics trouwens ook, dat Robo Recall: ziet er echt heel goed uit, beter dan ik had verwacht van een Rift spel. Jaaaaaaa, toch een leuke aankoop dit. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 19:11:
Hm... zal wel heel dom zijn maar ik dacht dat je met de touch ook wel zittend achter een bureau dingen zou kunnen doen... maar dat gaat eigenlijk niet. Ik probeer de tutorial nu maar krijg eigenlijk het deksel voor me nog geeneens dicht omdat ik dan op het bureaublad (het echte) zit te rammen. (Ook als ik ga staan, trouwens.) De ruimte die compleet vrij moet zijn om je heen is groter dan ik had verwacht. Een stoel kan je wel schudden: die moet ik helemaal wegzetten en dat is al lastig want mijn ruimte is beperkt. Ik zit constant tegen van alles en nog wat op te botsen en ik zie ook constant dat Guardian scherm om me heen, wat niet echt helpt voor de 'immersion'. Toch is meer voor ruime ruimtes bedoeld, lijkt het? Robo Recall is nu aan het installeren maar ik hou m'n hart vast. Zijn er eigenlijk wel Touch games die je WEL in een kleine ruimte, op een stoel, kan spelen...? En ik verlies ook regelmatig het contact met de sensoren omdat er dan wat tussenzit (wederom het bureaublad, bijvoorbeeld). Los daarvan is het wel wennen met dingen pakken en zo: ik ben ondertussen verder gekomen in de tutorial maar als ik zo'n schijf uit het apparaat wil pakken, duw ik 'm 9 van de 10 keer per ongeluk weer terug en kan je de hele animatie opnieuw bekijken.

Nou ja, zal wel even inkomen zijn...
Lullig om te horen dat je ruimte te krap is. Helaas zal je dit bij veel meer games hebben, zeker bij Robo Recall.

Ook al zit je op een stoel, als jij beide armen horizontaal strekt zit al snel aan een reikwijdte van 2 meter. En dat is ook meteen de maximale speelruimte die je nodig hebt voor een zittende ervaring.
Het verwarrende is dat roomscale minimaal 1.5 bij 2.0 meter moet zijn. Maar in sommige gevallen heb je bij een zitten de ervaring meer ruimte nodig (cirkel met diameter van 2 meter). :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Ach, dat is jammer om te lezen. Ja, je moet wel wat ruimte kunnen maken. Ik heb zelf 1.6x1.7 (+/- 2.1m diameter) vrij kunnen maken.

Maar eerst had ik nog iets minder en dat ging ook nog wel.

Een zittende ervaring met de Touch zou ik niet weten.

[ Voor 11% gewijzigd door NaN op 07-03-2017 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Dead and buried kan je wel zittend spelen. Moet je wel wat spelen met de hoogte waarop de oculus denkt dat je staat.

Je kan iig zo gaan zitten dat je net over de randjes van je dekking heen kan kijken en dan er overheen schieten.

Andere games nog niet echt geprobeerd
Maar zelfs zittend is het een heel andere game dan een battlefield. :D

[ Voor 11% gewijzigd door Torched op 07-03-2017 20:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

I expect you to die is de eerste die in me opkomt die je kan spelen vanaf je bureau stoel zonder dat je bang hoeft te zijn spul om te gooien (wel met je stoel ietsjes van je bureau afschuiven zodat je kan reiken)

Gebruik zelf twee profielen, eentje voor zittend achter bureau, en de ander voor roomscale.
(oculus kent geen profiles, en soms is de roomscale fucked up na tijdje dat ik opnieuw de instellingen moet doorlopen. Daarnaast moet je de guardian uitschakelen bij seated omdat die anders dwars ligt)

indeling kamer (sensor 1 draai ik bij voor roomscale vs seated):
Afbeeldingslocatie: https://remoteoutpost.nl/rift/map.jpg

foto irl:
Afbeeldingslocatie: https://remoteoutpost.nl/rift/seated.jpg

sensor kwartslag bijdraaien (dankzij 3d printed mount):
Afbeeldingslocatie: https://remoteoutpost.nl/rift/roomscale1.jpg

En derde sensor achter me:
Afbeeldingslocatie: https://remoteoutpost.nl/rift/roomscale2.jpg

sensor2 moet ik nog wegwerken, verlengkabel onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 10:18
Mijn rift is stuk en is maandag vezonden naar oculus.

Ik krijg een nieuwe, heeft er iemand toevallig ervaing mee hoe lang het duurt voordat je die weer in huis hebt?

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:11

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Henkus schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:13:
Mijn rift is stuk en is maandag vezonden naar oculus.

Ik krijg een nieuwe, heeft er iemand toevallig ervaing mee hoe lang het duurt voordat je die weer in huis hebt?
Weekje, zodra ze jouw Rift binnen hebben zenden ze via UPS (Express) een nieuwe :)

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
DeathTrail schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:02:
[...]

Weekje, zodra ze jouw Rift binnen hebben zenden ze via UPS (Express) een nieuwe :)
Klopt inderdaad. Hij is gisteren afgeleverd bij oculus en ik heb net een mailtje gehad dat de nieuwe onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fantastic Contraption kun je perfect zittend spelen met de touch controllers. Je kunt het speelgebied vergroten, verkleinen of verplaatsen. Op die manier kun het zo instellen dat het speelgebied als het ware op je bureau "staat". Maar groter kan natuurlijk ook voor degene die wel meer ruimte heeft.

Het is een erg leuk spel als je van puzzelspellen houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Hij is nog steeds hetzelfde als de eerste rift, maar er gaat toch niets boven een nieuwe / verse rift als je vorige al weer 10 maanden oud was. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Ik heb net het gratis Mission:ISS gespeeld. Erg mooi gemaakt moet ik zeggen! Mede door bijvoorbeeld de goeie geluiden voel je je nog meer echt in de ruimte. de filmpjes die je op veel plekken kunt bekijken zien er ook erg goed uit. Alsof je in een museum bent maar tegelijk ook echt in de ruimte :).

Je moet wel erg goed tegen zweven in VR kunnen dus beginners wees heel voorzichtig!
En wat ik met voorzichtig bedoel is: als je je misselijk voelt worden doe gelijk je ogen dicht en leg de Rift minimaal 15min weg. Bouw het heel langzaam op. Anders krijg je een nare associatie met VR. Misselijkheid kan als je te lang door gaat nog heel lang in je lichaam blijven zitten.

Anyway voor iets wat gratis is is het erg mooi gemaakt! https://www.oculus.com/bl...issioniss-launches-today/

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spelen jullie ook Onward? Ik heb zojuist de derde sensor binnen gekregen dus ik kan het nu goed spelen (viel me trouwens wel tegen dat die verlengkabel gewoon een third party merk is, niet Oculus branded).

Maar ik had gehoord dat het ook Native Oculus ondersteuning had, maar bij mij wil hij steeds via SteamVR opstarten. Dat heb ik liever niet want ik vind de native Oculus prettiger werken. Ik heb online gezocht maar ik lees er alleen over dat de dev er aan bezig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

GekkePrutser schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 00:10:
Spelen jullie ook Onward? Ik heb zojuist de derde sensor binnen gekregen dus ik kan het nu goed spelen (viel me trouwens wel tegen dat die verlengkabel gewoon een third party merk is, niet Oculus branded).

Maar ik had gehoord dat het ook Native Oculus ondersteuning had, maar bij mij wil hij steeds via SteamVR opstarten. Dat heb ik liever niet want ik vind de native Oculus prettiger werken. Ik heb online gezocht maar ik lees er alleen over dat de dev er aan bezig is..
Native oculus support wil alleen zeggen dat de rift als headset volledig ondersteunt is, niet zozeer via welk platform je hem speelt. Dat gezegd hebbende, let op de multiplayer support bij games, niet alles heeft cross-play support, waardoor je games beterr op steam kan kopen ook al is de oculus als platform prettiger om mee te werken dan steamvr. Oculus geeft geen toegang tot steamworks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu al tijden (nou ja, sinds ik Touch heb) naar The Climb te kijken: het schijnt top te zijn maar het oogt zo simpel en, vooral, het is toch wel erg duur... Is het nou echt zo de moeite en het geld waard...? Ik kan maar niet besluiten welk Touch-compatible spel ik wil kopen. Robo Recall is leuk maar op zich wordt ik dat constante en herhalende geschiet wat snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dizzy schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:16:
[...]

Native oculus support wil alleen zeggen dat de rift als headset volledig ondersteunt is, niet zozeer via welk platform je hem speelt. Dat gezegd hebbende, let op de multiplayer support bij games, niet alles heeft cross-play support, waardoor je games beterr op steam kan kopen ook al is de oculus als platform prettiger om mee te werken dan steamvr. Oculus geeft geen toegang tot steamworks.
Nou ik bedoelde eigenlijk dat hij met de Oculus SDK werkt, in plaats van die van Steam. Ik kan nu niet spelen tot ik de hele Steam VR setup doorloop. Van anderen (Puckstar bijv.) had ik gehoord dat er nu directe Oculus SDK support in zit. Maar ik kan het niet vinden, vandaar. Ik heb SteamVR helemaal niet ingesteld verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuckStar schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 22:18:
Ik heb net het gratis Mission:ISS gespeeld. Erg mooi gemaakt moet ik zeggen! Mede door bijvoorbeeld de goeie geluiden voel je je nog meer echt in de ruimte. de filmpjes die je op veel plekken kunt bekijken zien er ook erg goed uit. Alsof je in een museum bent maar tegelijk ook echt in de ruimte :).

Je moet wel erg goed tegen zweven in VR kunnen dus beginners wees heel voorzichtig!
En wat ik met voorzichtig bedoel is: als je je misselijk voelt worden doe gelijk je ogen dicht en leg de Rift minimaal 15min weg. Bouw het heel langzaam op. Anders krijg je een nare associatie met VR. Misselijkheid kan als je te lang door gaat nog heel lang in je lichaam blijven zitten.

Anyway voor iets wat gratis is is het erg mooi gemaakt! https://www.oculus.com/bl...issioniss-launches-today/
Ziet er aardig uit! Al is het wel gek dat je schijnbaar geen lichaam hebt (omdat je op plekken kan komen waar je met lichaam niet kan komen. Het lijkt meer alsof je een camera bestuurt. En die docking missie wil me niet lukken... deel 1 wel, maar bij deel 2 zegt die kerel steeds dat ik te dichtbij kom: geen idee wat ik fout doe. En heeft iemand enig idee hoe je kan freeroaman BUITEN de ISS? Ik wil graag vanuit de ruimte de aarde zien maar ik heb geen idee hoe ik daar kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 20:34:
[...]

Ziet er aardig uit! Al is het wel gek dat je schijnbaar geen lichaam hebt (omdat je op plekken kan komen waar je met lichaam niet kan komen. Het lijkt meer alsof je een camera bestuurt. En die docking missie wil me niet lukken... deel 1 wel, maar bij deel 2 zegt die kerel steeds dat ik te dichtbij kom: geen idee wat ik fout doe. En heeft iemand enig idee hoe je kan freeroaman BUITEN de ISS? Ik wil graag vanuit de ruimte de aarde zien maar ik heb geen idee hoe ik daar kan komen.
Dat geen lichaam hebben heb ik nog niet zo last van gehad. Je hand kan ieder geval niet ergens door heen en je hoofd ook niet.
Die missie heeft mij ook wel zo'n 45min zoet gehouden ja. Ik heb uiteindelijk eerst met de joystick dat ding helemaal gedraaid en toen met de linker control langzaam het ding voor het gat gekregen. Maar het laatste stuk ook tijdje over gedaan, heel langzaam doen en draaien etc.
Maar je moet em eerst dus een heel stuk draaien.
Na die missie komt er een missie dat je naar buiten kan. Ik gok dat je ook naar buiten kan als je in het begin voor freemode kiest.
Ik was trouwens buiten en heb toen nog een hele tijd gezocht naar de ingang om weer naar binnen te gaan 8)7

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 20:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Robo Recall is gaaf!!
Gelukkig heb ik meer ruimte kunnen maken in mijn kantoor zodat ik flink kan knallen.
Het is wel een intens spelletje... Na drie kwartier moet de Rift toch even van mijn hoofd af.

Misschien moet ik toch een derde sensor bestellen, want soms sta ik gedraaid en dan raken de sensors mijn controller(s) kwijt. De derde sensor zou dan rechts van mij in de boekenkast kunnen.

Overigens heb ik iets geks... Als ik de Rift op heb zie ik rechtboven een soort vlek... Soort vage witte 'stippellijn' vlek met wat roze. Alsof er een oliestreep op de lens zit. Poetsen heeft vooralsnog niet geholpen.
Iemand een idee wat dit kan zijn?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 11:44
Nyarlathotep schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:05:
Robo Recall is gaaf!!
Gelukkig heb ik meer ruimte kunnen maken in mijn kantoor zodat ik flink kan knallen.
Het is wel een intens spelletje... Na drie kwartier moet de Rift toch even van mijn hoofd af.

Misschien moet ik toch een derde sensor bestellen, want soms sta ik gedraaid en dan raken de sensors mijn controller(s) kwijt. De derde sensor zou dan rechts van mij in de boekenkast kunnen.
Je kan wel wat issues krijgen met de derde sensor na het teleporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Hi, ik ben bijna om voor een rift te kopen, echter ben ik er niet achter welke videokaart specs je nu minimaal moet hebben om eea goed (dus niet minimum) te laten draaien. Kunnen jullie indicatie geven, of verwijzen naar draadje waar info is? Also, ik las review door Geert met zn I3. Ik heb een FX8320, kan dat nog of is dat niet good enough?

many thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Rene44 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 03:05:
Hi, ik ben bijna om voor een rift te kopen, echter ben ik er niet achter welke videokaart specs je nu minimaal moet hebben om eea goed (dus niet minimum) te laten draaien. Kunnen jullie indicatie geven, of verwijzen naar draadje waar info is? Also, ik las review door Geert met zn I3. Ik heb een FX8320, kan dat nog of is dat niet good enough?

many thanks
Die specs staan gewoon op de website?

Ik heb zelf een GTX970 en het draait als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:26:
Ik zit nu al tijden (nou ja, sinds ik Touch heb) naar The Climb te kijken: het schijnt top te zijn maar het oogt zo simpel en, vooral, het is toch wel erg duur... Is het nou echt zo de moeite en het geld waard...? Ik kan maar niet besluiten welk Touch-compatible spel ik wil kopen. Robo Recall is leuk maar op zich wordt ik dat constante en herhalende geschiet wat snel zat.
Ik heb The Climb gekocht bij release. Vind het tot op heden (inclusief touch support) de 50 euro niet waard eigenlijk. Het blijft een beetje eentonig, het maakt niet echt uit welke 'berg' je beklimt, in principe is alles hetzelfde. Het is leuk om aan vrienden/bezoek als 'ervaring' te laten zien, niet om zelf uren te spelen. 20 of 30 euro zou w.m.b. acceptabel zijn.

Misschien dat "Superhot" voor 20 euro iets voor je is? Het is natuurlijk wel 'weer' een schietspel, maar net iets anders dan de andere, vanwege de slow-motion/puzzle gameplay. Hier ben je ook 3á4 uur mee bezig, en sinds een week ofzo is er een update die wat meer game-modussen toevoegt, en de replayability verhoogt.

Verder heb ik persoonlijk qua Touch niet echt aanraders die géén shooters zijn.

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
DeathTrail schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:02:
[...]

Verder heb ik persoonlijk qua Touch niet echt aanraders die géén shooters zijn.
Sportgames? Pool en tafeltennis zijn errug goed te spelen met controllers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

ChojinZ schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:06:
[...]

Sportgames? Pool en tafeltennis zijn errug goed te spelen met controllers. :)
Speel persoonlijk eigenlijk alleen maar Shooters, dus er valt niets aan te bevelen :)

SportsBarVR heb ik wél, pool heeft zeer goede physics, inderdaad erg goed te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

sigmundfreund schreef op zondag 12 maart 2017 @ 21:58:
[...]

Je kan wel wat issues krijgen met de derde sensor na het teleporteren.
Dat is jammer.... Het is toch leuker om echt fysiek om te draaien. En bij het pakken van de shotguns gaat het wel eens mis als de controllers achter mijn rug verdwijnen. Maar dat moet ik oplossen door niet zo ver naar achteren te 'grijpen'.

Die derde sensor laat ik wel even voor wat het is dan. Ik kan deze momenteel ook niet achter mij plaatsen (kale muur), maar alleen rechts in de boekenkast. Dan heb ik links nog steeds kans op een 'dode zone'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Nyarlathotep schreef op maandag 13 maart 2017 @ 07:45:
[...]

Die specs staan gewoon op de website?

Ik heb zelf een GTX970 en het draait als een zonnetje.
Dank je wel. fabrieks specs zijn niet altijd betrouwbaar, en ik was een rx480 aan het bekijken, wat ongeveer hetzelfde of iets meer dan een gtx 970 is, toch? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Rene44 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:43:
[...]

Dank je wel. fabrieks specs zijn niet altijd betrouwbaar, en ik was een rx480 aan het bekijken, wat ongeveer hetzelfde of iets meer dan een gtx 970 is, toch? Dank!
yup:

Recommended Spec

Graphics Card
NVIDIA GTX 1060 / AMD Radeon RX 480 or greater

Alternative Graphics Card
NVIDIA GTX 970 / AMD Radeon R9 290 or greater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 11:44
Nyarlathotep schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:47:
[...]

Dat is jammer.... Het is toch leuker om echt fysiek om te draaien. En bij het pakken van de shotguns gaat het wel eens mis als de controllers achter mijn rug verdwijnen. Maar dat moet ik oplossen door niet zo ver naar achteren te 'grijpen'.

Die derde sensor laat ik wel even voor wat het is dan. Ik kan deze momenteel ook niet achter mij plaatsen (kale muur), maar alleen rechts in de boekenkast. Dan heb ik links nog steeds kans op een 'dode zone'.
Een halve draai gaat nog redelijk goed. Ik was skeptisch tegenover het teleporteren maar je kunt het goed gebruiken voor hele snelle moves.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilpin0
Ik wou volle snelheid een robot gooien in Robo Recall. Helaas stond ik al tegen me keuken aan en raakte ik voluit de rand van het keukenblad, met als gevolg een zware kneuzing :D Moest met zelf ziek melden, met de muis werken zat er niet meer in, merkte dat ik wel gewoon touch games kon spelen, ook al met een flinke kneuzing, de touch controllers liggen nl zo natuurlijk in je hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
haha wel ziek melden maar dan gewoon doorgaan met games spelen ? :P
je weet dat je nu je handen juist moet rusten dus ook niet met touch controllers aan de gang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
evilpin0 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:00:
Ik wou volle snelheid een robot gooien in Robo Recall. Helaas stond ik al tegen me keuken aan en raakte ik voluit de rand van het keukenblad, met als gevolg een zware kneuzing :D Moest met zelf ziek melden, met de muis werken zat er niet meer in, merkte dat ik wel gewoon touch games kon spelen, ook al met een flinke kneuzing, de touch controllers liggen nl zo natuurlijk in je hand.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
evilpin0 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:00:
Ja het is best wel link soms. Ik heb in verschillende spellen al de muur en de lamp aan het plafond van mijn computerkamer geraakt. Gelukkig niets ernstigs, maar het is wel even opletten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
Ik ben ook veel meer de Rift gaan gebruiken sinds ik Touch controllers heb!
Oculus Touch Doubled The Number Of Rifts Using Steam For VR Games

Dit ziet er ook heel mooi uit: Lone Echo: It's All in the Hands

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 20:11
Heeft iemand hier Descent: Underground? Spel (early access) krijgt geen geweldige reviews maar de meeste reviews hebben het niet over de VR versie heb ik het idee. Heeft een van jullie het gespeeld? Staat nu namelijk voor de helft op Steam.

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Roxsman schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:10:
Heeft iemand hier Descent: Underground? Spel (early access) krijgt geen geweldige reviews maar de meeste reviews hebben het niet over de VR versie heb ik het idee. Heeft een van jullie het gespeeld? Staat nu namelijk voor de helft op Steam.
Thanks voor de tip!

Voor de mensen (waaronder ik) die twijfelen Descent Underground nu te gaan kopen, koop de BUNDEL i.p.v. het spel apart. Deze is goedkoper én je krijgt er een ander spel bij:

http://store.steampowered.com/bundle/2562/

Er is echter sinds januari geen nieuws/update meer geweest, ikzelf wacht met de aanschaf, nu nog niet.

[ Voor 3% gewijzigd door DeathTrail op 23-03-2017 08:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roxsman
DeathTrail schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 08:07:
[...]

Thanks voor de tip!

Voor de mensen (waaronder ik) die twijfelen Descent Underground nu te gaan kopen, koop de BUNDEL i.p.v. het spel apart. Deze is goedkoper én je krijgt er een ander spel bij:

http://store.steampowered.com/bundle/2562/

Er is echter sinds januari geen nieuws/update meer geweest, ikzelf wacht met de aanschaf, nu nog niet.
En thanks voor die tip weer! :) Nou €13 voor twee spellen waarvan 1 sowieso met VR support kan nooit heel verkeerd uitpakken.. Die gok durf ik wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Roxsman schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:49:
[...]

En thanks voor die tip weer! :) Nou €13 voor twee spellen waarvan 1 sowieso met VR support kan nooit heel verkeerd uitpakken.. Die gok durf ik wel aan.
Ben benieuwd naar je bevindingen! Misschien laat ik me nog wel overhalen door een proefkonijntje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, mijn Touch controllers liggen hier stof te verzamelen... Robo Recall was grappig voor een korte tijd maar ik werd het al gauw (helemaal) zat. En ik kan geeneen game vinden die me echt heel erg aanspreekt. Het is of te bloederig of teveel fantasie of te puzzelig... Mwah... Het ENIGE dat ik nog speel op de Rift is Aerofly FS 2, waarvoor ik 'm in principe ook gekocht had, maar de ontwikkeling van dat spel gaat erg traag en als ik dat elke dag zou spelen, zou ik dat ook zat worden. Dus doe ik dat niet en ligt de Rift soms een week ongebruikt op mijn bureau. En die Touch controllers helemaal. Ik vind het toch wat traag gaan en tegenvallen wat echt interessante en grote games betreft. Enige spel dat ik gekocht heb, is Chronos maar dat speel ik ook niet meer omdat ik een ontzettende bloedhekel heb aan het steeds maar weer opnieuw doen van grote delen van levels, helemaal als je steeds de weg kwijt bent.

Eigenlijk begin ik me af te vragen of ik gamen nog wel leuk vind, hahaha! Ik had eigenlijk verwacht dat virtueel reizen een 'big thing' zou worden, dat je gewoon ergens in Japan of Mexico zou staan, net alsof je er bent, maar dat komt helemaal niet van de grond. Wat op zich ook wel begrijpelijk is gezien de waardeloze kwaliteit van 'echte' film. Maaaaaaaar goed, wie weet komt er in de toekomst nog wat leuks uit... Ik blijf lichtelijk hoopvol.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2017 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roxsman
DeathTrail schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:10:
[...]

Ben benieuwd naar je bevindingen! Misschien laat ik me nog wel overhalen door een proefkonijntje >:)
Nou dit proefkonijn gaat je niet overhalen.. wat een rommel :) Dat moet eerst maar eens uitontwikkeld worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 12:00:
Hm, mijn Touch controllers liggen hier stof te verzamelen... Robo Recall was grappig voor een korte tijd maar ik werd het al gauw (helemaal) zat. En ik kan geeneen game vinden die me echt heel erg aanspreekt. Het is of te bloederig of teveel fantasie of te puzzelig... Mwah... Het ENIGE dat ik nog speel op de Rift is Aerofly FS 2, waarvoor ik 'm in principe ook gekocht had, maar de ontwikkeling van dat spel gaat erg traag en als ik dat elke dag zou spelen, zou ik dat ook zat worden. Dus doe ik dat niet en ligt de Rift soms een week ongebruikt op mijn bureau. En die Touch controllers helemaal. Ik vind het toch wat traag gaan en tegenvallen wat echt interessante en grote games betreft. Enige spel dat ik gekocht heb, is Chronos maar dat speel ik ook niet meer omdat ik een ontzettende bloedhekel heb aan het steeds maar weer opnieuw doen van grote delen van levels, helemaal als je steeds de weg kwijt bent.

Eigenlijk begin ik me af te vragen of ik gamen nog wel leuk vind, hahaha! Ik had eigenlijk verwacht dat virtueel reizen een 'big thing' zou worden, dat je gewoon ergens in Japan of Mexico zou staan, net alsof je er bent, maar dat komt helemaal niet van de grond. Wat op zich ook wel begrijpelijk is gezien de waardeloze kwaliteit van 'echte' film. Maaaaaaaar goed, wie weet komt er in de toekomst nog wat leuks uit... Ik blijf lichtelijk hoopvol.
Geen idee wat je van Eleven Table Tennis of bijv Sportsbar VR vind maar ik vind het wel leuk om dat af en toe even een 15 of 20 minuten te spelen. En het is veel leuker om het samen met iemand anders te spelen (mits je tegenstander ongeveer dezelfde skill heeft)!
Als je dat eens wilt proberen stuur me maar een DM. Of kom gewoon op onze Telegram en Discord server langs :)

Betreft reizen, heb je van Realities gehoord? Is gratis en heeft een paar leuke (een aantal zijn ook met een verteller) plekken die je kunt bezoeken. In principe kijk je zoiets 1 keer, maar ik vond het wel leuk.

Daarnaast Onward! Ik noem dat een slow paced shooter maar kan erg spannend zijn en leuk.

Oh en geen idee of het iets voor je is, maar Quill en Medium kunnen ook erg vermakelijk zijn. Zijn niet echt spellen. Maar je kunt er lekker relaxt (zet een muziekje op :)) creatief zijn.

Mission:ISS is trouwens ook aan te raden (en gratis)!

Ik speel al jaren Battlefield en merk dat ik dat ook blijf spelen. VR is iets wat er bij is gekomen, dus niet in de plaats van.
VR is soms wel wat intensiever, zeker als je moet staan en zwaaien, dus lekker op een stoel zitten met je kb/muis gamen (waar ook altijd spelers online zijn!) doe ik veel.

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PuckStar schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:51:

Betreft reizen, heb je van Realities gehoord? Is gratis en heeft een paar leuke (een aantal zijn ook met een verteller) plekken die je kunt bezoeken. In principe kijk je zoiets 1 keer, maar ik vond het wel leuk.
Ook leuk om te reizen in VR is "Destinations". Dit is vergelijkbaar aan Realities. Alleen ik vind de plekken die je hiermee kunt bezoeken aansprekender. Je kunt hiermee naar bijvoorbeeld de Tower Bridge, of naar een mooi dorpje in Engeland of naar een gebouw van Gaudi in Barcelona of zelfs naar Mars (en naar nog veel andere plekken). En het is net als Realities ook in 3D en met positional tracking, dus eigenlijk reizen in VR zoals het zou moeten zijn :) (geen 360 graden 2D panorama's). En het is ook gratis op Steam.

Ook Earth VR is een mooie manier van andere delen van de wereld bezoeken in VR. Alles lijkt dan wel een soort Maduodam te zijn waar je middenin staat. Hiermee kun je bijvoorbeeld New York bezoeken of Londen of Venetie, maar ook Amsterdam of Rotterdam zijn helemaal in 3D gescand door Google. Plaatsen als Utrecht of Den Haag zijn helaas nog niet in 3D omgezet. Daar zie je alleen een platte luchtfoto waar je op staat. Ook Earth VR is gratis de downloaden op Steam. Om het met de Rift te kunnen bekijken moet je wel even FakeVive in de map zetten waar Earth VR in is geïnstalleerd. Dat kun je hier vinden:
https://github.com/Shockfire/FakeVive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:56
interresante actie nu in de oculus store. game of the year bundle 11 titels met 65% korting. mocht je sommige titels al hebben dan kan je de titels ook los kopen met kortingen die behoorlijk oplopen door op de bundle te klikken en dan elk spel apart te kopen. zitten zeker interresante titels bij mocht je ze nog niet hebben.

zoals project cars goty voor 29.99 euro
darknet voor 4 euro
chronos voor 17 euro
etc

[ Voor 12% gewijzigd door Bartosy op 28-03-2017 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
48 hour sale bij VR-cover.

Voor wie nog een cover voor de Vive of Oculus zoekt.

Wees er snel bij:

https://vrcover.com/product-category/oculus-rift-vr-cover/

[ Voor 3% gewijzigd door CapTVK op 29-03-2017 21:41 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Volgens mij zag iedereen dit wel aankomen. Daar waar hij in beginsel altijd op de voorgrond trad, hoorde je de afgelopen maanden niks meer van hem.

nieuws: Oculus-oprichter en ontwerper Rift-bril Palmer Luckey verlaat Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik heb deze week mazzel en pech gehad.
Zag de Rift bij Amazon in Duitsland voor €499,- staan; en besloot tot de steeds-maar-uitgestelde aanschaf over te gaan. Helemaal happy dat dik een goede deal had. Samen met de Touch was ik 'maar' €628,- armer.

Maar nu; ik heb eerder zo'n ding te leen gehad. En er stond dus al Oculus software op mijn computer. Deze heb ik keurig gedeinstalleerd om daarna de Rift en behoren aan te sluiten en de software installatie process opnieuw te doorlopen.

Echter na de installatie van de Oculus software; werd ik automatisch ingelogd op het vorige (niet mijn) account. Heel vervelend; want Oculus koppelt de Touch (en daarmee de gratis games) aan het account waar de Touch voor de eerste keer gekoppeld wordt. Ergo: Ik mis de 7 gratis games, waaronder Robo Recall en Medium.

Ticket geopend bij Oculus; maar het blijkt niet zo makkelijk te zijn om dit te herstellen.

Dus de tip: Koop je een eigen Rift/Touch; zorg ervoor dat je daadwerkelijk uitlogd van je Oculus account om je gratis games te krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7 gratis games...? Ik kreeg alleen Robo Recall? Waar kan ik eventuele andere games vinden? (Wel balen voor je van dat andere account...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Op de Oculus website staan de volgende games als standaard geleverd bij de Touch:
1. Robo Recall
2. Dead & Buried
3. Medium
4. Dragon Front
5. Lucky's Tale
6. Toy Box
7. Quill

Nu kreeg ik te horen dat Dragon Front en Toy Box voor iedereen gratis zijn. Dus blijven de 5 anderen over...

Ik heb alleen Lucky's tale momenteel; die had ik gekregen bij de aanschaf van mijn orginele Rift (begin volgend jaar).

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik was de afgelopen twee weken in Barcelona, en kwam daar The VR Playground tegen. Een winkel met 4 HTC Vive setups met wat roomscale games (niks sit-down).

Wat me wel opviel is dat ze maar in totaal 2 lighthouses hadden hangen! Voor in totaal 4 PC's! Dat was wel grappig want de tracking werkte niettemin perfect. Soepel en precies. Head + 2 controllers, ik heb met heel veel plezier space pirates en serious sam gespeeld. Voor wie daar toevallig in de buurt is en de Vive ook eens uit wil proberen wel een aanrader. Ze hebben me ook veel minder geld in rekening gebracht voor de tijd die ik gespeeld had. Qua grafische kwaliteit vond ik het weinig verschillend trouwens.

Ik heb nu eindelijk de derde sensor binnen voor mijn Oculus dus ik kan nu met roomscale beginnen hier, hoewel ik er eigenlijk de ruimte niet voor heb. Maar die games waren wel erg leuk moet ik zeggen. Ook wil ik nog steeds onward proberen, ik zal nu Steam VR instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
GekkePrutser schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:54:

Wat me wel opviel is dat ze maar in totaal 2 lighthouses hadden hangen! Voor in totaal 4 PC's! Dat was wel grappig want de tracking werkte niettemin perfect. Soepel en precies. Head + 2 controllers, ik heb met heel veel plezier space pirates en serious sam gespeeld. Voor wie daar toevallig in de buurt is en de Vive ook eens uit wil proberen wel een aanrader. Ze hebben me ook veel minder geld in rekening gebracht voor de tijd die ik gespeeld had. Qua grafische kwaliteit vond ik het weinig verschillend trouwens.
Nooit bij stil gestaan maar ergens wel logisch. Het is een passief systeem want geen data uitwisselt met de HMD. Uiteindelijk is het gewoon een baken en die kunnen door meer brillen tegelijkertijd gebruikt worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luckeh schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:22:
Op de Oculus website staan de volgende games als standaard geleverd bij de Touch:
1. Robo Recall
2. Dead & Buried
3. Medium
4. Dragon Front
5. Lucky's Tale
6. Toy Box
7. Quill

Nu kreeg ik te horen dat Dragon Front en Toy Box voor iedereen gratis zijn. Dus blijven de 5 anderen over...

Ik heb alleen Lucky's tale momenteel; die had ik gekregen bij de aanschaf van mijn orginele Rift (begin volgend jaar).
Nou zeg... hadden ze me dat niet even kunnen vertrellen toen ik m'n Touch kocht...? Of toen ik 'm installeerde? Ben nu Dead & Buried aan het downloaden. ;) Thanks for the tip!

EDIT
Ik zie dat ik Ripcoil ook gratis heb omdat ik in de store iets gekocht heb. Jammergenoeg alleen multiplayer. Maar goed, het loont de moeite om na aankoop van Oculus spul ff de winkel te bekijken om te zien wat 'purchased' is. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2017 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Voor de mensen met een AMD - R9 Fury, R9 390 en R9 290 is er goed nieuws; Asynchronous Spacewarp (ASW) en SteamVR Asynchronous Reprojection voor de RX 480 & RX 470

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Luckeh schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:14:
Ik heb deze week mazzel en pech gehad.
Zag de Rift bij Amazon in Duitsland voor €499,- staan; en besloot tot de steeds-maar-uitgestelde aanschaf over te gaan. Helemaal happy dat dik een goede deal had. Samen met de Touch was ik 'maar' €628,- armer.

Maar nu; ik heb eerder zo'n ding te leen gehad. En er stond dus al Oculus software op mijn computer. Deze heb ik keurig gedeinstalleerd om daarna de Rift en behoren aan te sluiten en de software installatie process opnieuw te doorlopen.

Echter na de installatie van de Oculus software; werd ik automatisch ingelogd op het vorige (niet mijn) account. Heel vervelend; want Oculus koppelt de Touch (en daarmee de gratis games) aan het account waar de Touch voor de eerste keer gekoppeld wordt. Ergo: Ik mis de 7 gratis games, waaronder Robo Recall en Medium.

Ticket geopend bij Oculus; maar het blijkt niet zo makkelijk te zijn om dit te herstellen.

Dus de tip: Koop je een eigen Rift/Touch; zorg ervoor dat je daadwerkelijk uitlogd van je Oculus account om je gratis games te krijgen.
Update:
Na wat e-mail overwisselingen met de uiterst vriendelijke Oculus support bleek inderdaad dat mijn Rift/Touch aan mijn broer gekoppeld waren. Ik kreeg een code en kon daarmee alsnog de games activeren. Yay!

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-07 16:05

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Zondag de knoop doorgehakt en besteld, vandaag in huis. Zojuist de intro demos gedaan, WOW, dit is echt vet. Het gewicht en de kijkhoek had ik slechter verwacht ik ben zeer aangenaam verrast! Nu verder spelen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
Google Earth is nu voor de Oculus beschikbaar volgens dit nieuwsartikel:
And today we're bringing Earth VR to Oculus Rift with support for Oculus Touch controllers. Now, go explore!
http://store.steampowered.com/news/?appids=348250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Drop Dead op Oculus Home is wel lachen, een on rails shooter die nog erg goed knalt. On rails shooter zijn toch wel erg tof, hoop dat er nog veel meer uitkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 16:11
heeft iemand hier al ervaring met Rick en morty? Ben erg aan het twijfelen of dat 30 waard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Ik ga hem vanavond ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Hij is idd wel erg duur, ik ga hem proberen en refund hem als hij het niet waard is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:10
Ik heb ook de knoop doorgehakt. Ik heb al een Vive maar kan het niet laten om de Oculus ook in huis te nemen. Zat er al een langere tijd over te dubben, vooral door de verhalen dat roomscale iets minder lekker werkt op de Oculus door de camera's. Echter, Ik wil de som gewoon op de proef nemen. De Oculus krijgt overal lof over het comfort en de ergonomie. En de touch controllers zien er gewoon gaaf uit.

Bovendien kan ik nu met mijn vriendin RecRoom gaan spelen in coop. Dat was uiteindelijk doorslagevend, het samen in VR kunnen kloten. Ik heb hem vandaag besteld, ben benieuwd wanneer hij binnen komt.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionos
  • Laatst online: 10:26
Al veel mensen Wilson's Heart geprobeert hier? Lijkt me wel heel spannend en sfeervol, maar de prijs is vrij hoog naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 12:52

edwinjm

Webdeveloper

Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen met Wilson's Heart.

Bij UploadVR kreeg het in ieder geval een erg goede recensie:

https://uploadvr.com/wilsons-heart-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:10
Bah, helemaal vergeten dat het vandaag een feestdag is. Geen bericht meer gehad over mijn bestelling. Nu weet ik niet of ik hem zaterdag nog kan verwachten of dat dit na het weekend wordt.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik acht de kans zeer klein dat ik vandaag een trackingmail krijg als het vanuit Venray wordt geleverd.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Pagina: 1 ... 65 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.