KlaasjeNL schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:06:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik juist steeds sceptischer wordt over de Rift. Ze willen denk ik te veel en te perfect. Het lijkt allemaal een utopie. Ze willen enerzijds een apparaat dat future-proof is, maar willen de prijs voor iedereen betaalbaar houden. Maar ze willen geen next-gen consoles ondersteunen omdat die niet genoeg mee kunnen groeien.
Consoles zijn sowieso geen optie, of Oculus dat wil of niet. Dat is vendor lock-in tot het uiterste.
Microsoft en Sony gaan echt geen third party VR helmen ondersteunen. Die willen zelf flink geld verdienen op de verkoop en licentiekosten van zoiets. Ze kijken nu lekker de kat uit de boom en als VR wat wordt dan komen ze met hun eigen systeem, pompen daar dan even een half miljard in aan ontwikkelingskosten en blazen Oculus finaal uit het water met een uitgekristalliseerd produkt en een flinke AAA game lineup. Die kunnen nooit op tegen de diepe zakken van MS en Sony.
Net als met bijv. Kinect en PS Move, er waren toen ook al andere oplossingen maar ze hebben gewoon hun eigen bedacht. Hun indie-game PR verhaaltjes zijn leuk maar dat gaat echt niet op voor hardware.
Wellicht dat Nintendo ze er op laat, die schijnen de laatste tijd wat meer open te staan, maar juist de wii 'party game' markt is niet zo geschikt voor de Rift.
Dus ik zie de rift nog niet zo gauw mainstream worden.. Vind ik ook eigenlijk niet erg. Als ze VR tot een mainstream produkt weten te maken (al wordt het niet door henzelf geleverd) dan hebben ze wat mij betreft bun doel bereikt.