Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 18:16

TNJ

Frugalite

Yzord schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:27:
Wat dus overeenkomt als motion sickness ;)
Ook interessant om te weten: In de lange tijd van evolutie was er geen motion sickness. Als het signaal tussen evenwichtsorgaan en hersenen verstoord werd, kon er alleen sprake zijn van vergiftiging. De hersenen maken daarom stoffen aan om het braken op te wekken, zodat het gif uit de maag verwijderd werd.

Daar hebben we nu dus nog steeds last van. :D

[ Voor 9% gewijzigd door TNJ op 20-08-2013 15:16 . Reden: Layout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 18:42
http://www.roadtovr.com/2...-rift-hd-dev-kit-dk2-7575 daar gaan we weer met een mogelijke dev kit 2.

ik hoop dat het waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Als "kort voor de consumer versie" klopt, dan zou "John Q Public"/"Otto Normalverbraucher" het wel kunnen uithouden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
ligt eraan wat er met kort bedoeld wordt. Ikzelf denk dat kort enkele maanden betekend. Om nog maar niet over de beschikbaarheid van de consumer versie te spreken in de eerste paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 21:24
Hm.. een beetje gemengde gevoelens bij een mogelijke HD-dev kit 2 nu ik net de Dev kit 1 heb besteld..

Net trouwens een item bij het Radio 1 Journaal over de Oculus Rift. De journalist probeerde de wingsuit demo uit. Mij een raadsel waarom ze hem die laten doen maar goed hij was behoorlijk onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 17:57
Ik heb definitief besloten...top apparaat heel gaaf. Maar mijn motion sickness gaat er niet af :-P. Wie hem van me wilt overnemen mag een berichtje naar me sturen. Gr.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voor de liefhebbers van EVE: http://www.evevalkyrie.com/ & http://www.ccpgames.com/e...s-announces-eve-valkyrie/
Press Releases

HOME / PUBLIC RELATIONS / PRESS RELEASES

CCP GAMES ANNOUNCES EVE: VALKYRIE

CCP Games Announces EVE: Valkyrie

August 21, 2013

CCP GAMES ANNOUNCES EVE: VALKYRIE

New Virtual Reality Multiplayer Spaceship Dogfighting Shooter to Launch Next Year

Cologne, Germany – August 21, 2013 – CCP Games, the leading independent developer of massively multiplayer online games, today announced it has begun development of EVE: Valkyrie, a multiplayer spaceship dogfighting shooter set in the EVE Universe. The game uses virtual reality to give players the sense of being a real pilot in an EVE Online spaceship and will be released in 2014.

EVE: Valkyrie is the evolution of “EVE-VR,” the amazing virtual reality tech demo that debuted at EVE Fanfest 2013 and went on to win numerous awards at E3 2013 — including “Game of E3 2013” by PC Gamer and “Most Innovative” by IGN. The game will be developed at the company’s Newcastle studio.

“From the moment this year's Fanfest attendees first got their hands on EVE-VR, the question has been, ‘When can I have this?’,” said Hilmar Veigar Pétursson, CEO of CCP. “What started as a passion project by a small, incredibly talented group of CCP developers became one of the most highly anticipated games of the year — before we even announced it. We have big plans for EVE: Valkyrie and I can’t wait to share more details later this year.”

More information about EVE: Valkyrie can be found at http://www.evevalkyrie.com.

The reveal trailer for EVE: Valkyrie and other assets are available at http://bit.ly/17XZfs5

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• CILLER
voor iedereen die wat serieuzer wil proberen te gamen.

Ik kan strike suit zero en iRacing erg aanraden. Beide speel ik nu een aantal dagen met de rift en ik wil niet anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Baltar schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 17:09:
Hm.. een beetje gemengde gevoelens bij een mogelijke HD-dev kit 2 nu ik net de Dev kit 1 heb besteld..
Tja wat verwacht je dan? Dat ze een paar maanden stil gaan staan omdat jij er net een aangeschaft hebt?

De DK1 is nu eenmaal al heel lang beschikbaar, maar goed zo'n vaart zal het niet lopen, een eventuele DK2 verwacht ik pas begin 2014. Consumer versie eind 2014, in HD+ versie, resolutie dus iets hoger dan HD, maar bv geen 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Link
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 17:41
Ik ben afgelopen woensdag op Gamescom geweest en heb daar even de Oculus Rift HD kunnen testen. Het was voor mij de eerste keer dus ik heb de 720p versie niet getest, maar ik was er zeer door verrast. Het werkte allemaal erg goed vond ik. Wel schijnt het 1080p display kleiner te zijn dan het 720p display dus je ziet wel aardig het einde van het scherm.

Verder heb ik ook nog even staan praten met een van de ontwikkelaars en die wist mij te melden dat er voorlopig nog geen HD devkit komt. Special voor Gamescom hebben ze vorige week nog 16 HD units handmatig in elkaar gezet. :)

Als er uberhaubt een HD devkit komt dan is dat vlak voor de release van de consumenten versie, maar niks is zeker. Ook de releasedate van de consumentenversie is nog onbekend, maar het was een kwestie van maanden. Voor mij in ieder geval een instand buy zodra dat ding beschikbaar is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hmm, en dat was voor mij nu juist de stap om dat ding aan te schaffen...doordat je geen zwarte balken naast het scherm zag...zou een flop zijn als dat wel in de dev versie komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
ik kan ook niet meer wachten.

afgelopen maandag een dev kit besteld. nu maar hopen dat er een vlotte levering komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
ro8in schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:00:
Ik heb nu een weekje mijn Oculus rift binnen, maar ik heb echt een serieus probleem met misselijkheid. Ik kan hem max 10 minuten ophebben en dan moet ik echt stoppen wil ik niet over mijn nek gaan. Iets wat heel jammer is want het is echt te gek om hem op te hebben. Vooral Half-life 2 met koptelefoon op waan je je echt in een andere wereld..

Iemand tips voor mij want ik baal echt dat ik niet gewoon aan een stuk door lekker kan gamen?

Volgens mij helpt het ook wel of je een persoon bent die normaal 10 keer achter elkaar in een achtbaan kan stappen zonder problemen. Ik ben namelijk niet zo een persoon. Ook op boten etc kan ik goed misselijk worden.
eet Gember! dit voorkomt motionsickness of reduceert het drastisch! ik heb nog niet lang genoeg gespeeld met de rift. (is nog in bestelling en heb hem alleen op gamescom getest) om te weten of ik er last van heb maar gember schijnt dus de "cure" te zijn. google het maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flghter1982 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:15:
[...]

eet Gember! dit voorkomt motionsickness of reduceert het drastisch! ik heb nog niet lang genoeg gespeeld met de rift. (is nog in bestelling en heb hem alleen op gamescom getest) om te weten of ik er last van heb maar gember schijnt dus de "cure" te zijn. google het maar eens.
het helpt ook gewoon om het ding te blijven gebruiker, uiteindelijk wen je eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltar
Ik heb al diverse geweldige demo's uitgeprobeerd waar ik al hoge verwachting van had die meestal zijn waargemaakt maar Google Streetview heeft me het meest verrast. Echt geweldig om een locatie in te voeren, je bril op te zetten en gewoon rond te kunnen kijken en kunnen lopen in alle richtingen! Net even een bezoekje gebracht aan Dealey Plaza (waar Kennedy is vermoord). Altijd al een keer naar toe gewild maar dit komt toch al aardig dichtbij. Vanochtend liep mijn dochter in New York rond en ze liep warempel gewoon een kapperszaak in!

Enige minpunt blijft hier ook weer de resolutie. Maar met een toekomstige Oculus Rift (Ultra) HD versie :P :P

Echt uitproberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
zo te zien ga ik mijn oculus rift deze week binnen krijgen :) yay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Heb er net 1 via via geregeld, komt ook morgen binnen als het goed is. Ben benieuwd :9.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
goeie timing hebben wij dan want Hawken patch met oculus rift support komt 5 sep uit :D

fighter1441 is mijn ingame name in hawken.

als je het nog niet kent check dan even www.playhawken.com het spel is in open beta op het moment en is erg erg cool.

heb de oculus rift hawken demo op gamescom getest en is de reden dat ik de dev kit besteld heb i.p.v. wachten op een consumer release.

[ Voor 63% gewijzigd door Flghter1982 op 03-09-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Het wordt donderdag helaas :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Flghter1982 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:34:
goeie timing hebben wij dan want Hawken patch met oculus rift support komt 5 sep uit :D
Heh, dat verklaart waarom Hawken niet goed over kwam. Deze config is een hack :
https://community.playhaw...-enable-oculus-rift-mode/

Zal een opluchting zijn als het straks goed werkt op de officiele manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdock1985
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik vroeg me af of iemand al een benchmark met de Oculus Rift heeft gedaan. Unigine Heaven of iets dergelijks: http://www.theriftlist.com/Home/Game?name=Heaven%20Benchmark

Ben erg benieuwd naar het verschil in fps met de Oculus Rift en zonder de Oculus Rift. Alles met dezelfde instellingen zoals resolutie en dergelijke.
Wie is er zo gek om dit even uit te testen? :D

De reden waarom ik dit zo interessant vind is, omdat ik zelf de consumenten (HD) versie wil kopen en erg benieuwd ben of de games met de Oculus Rift op hetzelfde aantal fps draait of juist een stuk lager. Heb vooralsnog geen vergelijking op internet kunnen vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Hij was toch binnen vandaag :P.

Eerste indrukken zijn ok, maar ik heb wel moeite met het lekker aan de praat krijgen van de demo's, al ligt dat denk ik aan mijn werk PC. Ik heb hem uiteraard als extra display aangesloten maar moet wel de Rift als Primary Display instellen en dan de demo opstarten, en dat is niet altijd even lekker te doen met Explorer op de Rift.

Ga er nog wel even goed voor zitten binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:37
VR Jam entry van Yorick van Vliet: Don't Let Go

https://developer.oculusv...5ff7de2d1f85f5906f780f561

Aanrader! :-)

Leaping Lab Rats!

• CILLER
HeatWave schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:54:
Hij was toch binnen vandaag :P.

Eerste indrukken zijn ok, maar ik heb wel moeite met het lekker aan de praat krijgen van de demo's, al ligt dat denk ik aan mijn werk PC. Ik heb hem uiteraard als extra display aangesloten maar moet wel de Rift als Primary Display instellen en dan de demo opstarten, en dat is niet altijd even lekker te doen met Explorer op de Rift.

Ga er nog wel even goed voor zitten binnenkort.
Gewoon je rift clonen met je primary scherm, dan is alles gewoon goed te bedienen.

• Flghter1982
ik heb vandaag de verzendbevestiging via ups gehad. dus denk dat als ik geluk heb hem morgen binnen heb.

zal wel 1 scherm moeten ontkoppelen want ik draai al op 4 schermen :D geen aansluitingen meer over op me videokaart lol.
CILLER schreef op donderdag 05 september 2013 @ 06:53:
[...]
Gewoon je rift clonen met je primary scherm, dan is alles gewoon goed te bedienen.
Maar hoe doe je dat dan als de resolutie/beeldverhouding niet overeen komt?

Ik heb 2 computers: Een Alienware m11x met 1366x768 en een Mac Mini met 1920x1080 scherm.

Als ik cloning aanzet krijg ik de m11x max. op 1280x720 (1280x800 lukt dus niet) en de Mac Mini blijft steeds steken op een 16:9 beeldverhouding dus die komt dan voor de rift op hetzelfde uit (in bijv. Half-Life 2 is de 16:10 selectie grijs dus ik kan die niet kiezen).

Als ik het als 2 displays doe dan gaat het wel maar dan kan ik de muis weer niet bedienen als het spel nog niet gestart is :)

• HeatWave

HeatWave

Dat heb ik dus ook, mijn PC (werkPC, heb hem nog niet thuis aangesloten gehad) kan dat gewoon niet. Heb er 3 schermen aanhangen, maar als ik er 1 loskoppen en de Rift eraanhang kan ik hem wel gewoon als 3de scherm instellen, maar niet klonen.

• CILLER
de rift gaat prima om met 16:9 schaling. In sommige demo's kies ik bewust voor 1920*1080 omdat dat prettiger beeld lijkt te geven.

Wat natuurlijk lastiger is is over de resolutie van je scherm heen gaan. Zeker als ze digitaal aangesloten zijn.

• HeatWave

HeatWave

Ik denk dat deze videokaart het gewoon niet kan, zoals ik zei, ik ga het thuis wel even goed proberen :).

• Baltar
Gisteren voor het eerste iemand (kind van 8 ) gehad die 5 minuten na Rollercoaster en Titans of Space moest overgeven..

[ Voor 3% gewijzigd door Baltar op 05-09-2013 13:36 ]

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 08:59

Shva

aka Jos_theboss

Flghter1982 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:02:
ik heb vandaag de verzendbevestiging via ups gehad. dus denk dat als ik geluk heb hem morgen binnen heb.

zal wel 1 scherm moeten ontkoppelen want ik draai al op 4 schermen :D geen aansluitingen meer over op me videokaart lol.
Wanneer heb je em besteld?

• Murdock1985
  • Niet online
Murdock1985 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 18:38:
Ik vroeg me af of iemand al een benchmark met de Oculus Rift heeft gedaan. Unigine Heaven of iets dergelijks: http://www.theriftlist.com/Home/Game?name=Heaven%20Benchmark
Ff mezelf gequote :)

Had ergens gelezen dat de 3D optie in sommige games vergelijkbaar is met de Oculus Rift qua performance.
De game Trackmania United heeft toevallig zo'n 3D optie (anaglyph mode) genaamd 3D Glasses.

Zie hieronder mijn benchmarks van Trackmania United:

Oculus Rift dev-kit resolutieFPS
1280*800 max settings67,4
1280*800 max settings + 3D glasses48,3
1280*800 max settings + VSync59,7
1280*800 max settings + VSync + 3D glasses47,7

Resultaat dev-kit resolutie:
100 / 67,4 x 48,3 = 71,7% performance tov normaal ofwel 28,3% performance loss.
Met VSync: 100 / 59,7 x 47,7 = 79,9% performance tov normaal ofwel 20,1% performance loss.

1080p minimum qualityFPS
1080p minimum quality180
1080p minimum quality + 3D glasses122

Resultaat 1080p minimum quality:
100 / 180 x 122 = 67,8% performance tov normaal ofwel 32,2% performance loss.

1080p medium qualityFPS
1080p medium quality123
1080p medium quality + 3D glasses76,4

Resultaat 1080p medium quality:
100 / 123 x 76,4 = 62,1% performance tov normaal ofwel 37,9% performance loss.

1080p max settingsFPS
1080p max settings57,8
1080p max settings + 3D glasses39,3
1080p max settings + Vsync56,3
1080p max settings + vsync + 3D glasses39,6

Resultaat 1080p max settings:
100 / 57,8 x 39,3 = 68 % performance tov normaal ofwel 32% performance loss.
Met VSync: 100 / 56,3 x 39,6 = 70,3% performance tov normaal ofwel 29,7% performance loss.

Conclusie:
Conclusie is dat in ieder geval voor Trackmania United de performance loss tussen de 28 á 38% uitkomt zonder VSync.
Met VSync is de performance loss een stukje lager wat ook logisch is. Dit ligt tussen de 20 á 30%.
Wat logisch is, is dat wanneer je toch al een hogere framerate hebt van dik boven de 60, minder performance loss krijgt met VSync aan.

Hier is alleen nog geen rekening gehouden met een distortion shader (schijnt niet zoveel performance loss te hebben) wat Oculus Rift schijnt te gebruiken, als ik het goed heb vanwege de lenzen die het beeld vervormen. De distortion shader trekt dit beeld dus weer recht.

Als je uitgaat van 30% performance loss ivm stereoscopisch 3D, dan zou je normaal op 90 fps uit moeten komen, wil je 60 fps halen met de Oculus Rift. Dat wordt even sparen voor een dikke pc volgend jaar, wanneer de consumenten versie van de Oculus Rift als het goed is uitkomt in HD of wellicht wat hogere resolutie :|
Aan de andere kant hoeven lang niet alle games zo zwaar te zijn zoals Crysis 3 of iets dergelijks. Game developers voor de Oculus moeten hier natuurlijk ook rekening houden en minder grafische pracht inbouwen in hun games, omdat 99% van de consumenten dit toch niet kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
leuk test,
Grootste uitdaging hierbij is dat in tegenstelling tot normaal, 60 fps een stuk belangrijker is geworden voor het gamecomfort.

Ik behoor zelf tot de groep die op schermen rond de 40fps prima kan gamen. Dat betekend dus niet alleen een performance loss maar ook een hogere performance eis waardoor ik in het totaal ongeveer 2x meer fps wil behalen als op het scherm.
Zeker in combinatie met de hogere resoluties die eraan komen wordt dat een hele uitdaging.
(gelukkig is mijn pc nu ingericht op eyefinity dus op korte termijn lijkt er niets aan de hand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 13:33
Afgelopen woensdag een eigen rollercoaster online gezet op het oculus developer forum. Nu al bijna 1000 keer gedownload. Voor de mensen die geintereseerd zijn in een ritje:

https://developer.oculusv...viewtopic.php?f=42&t=4082

Ben nog op zoek naar een leuke youtube on-ride video met de rift op. Dus mocht iemand zich geroepen voelen, be my guest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Nice, ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
Shva schreef op donderdag 05 september 2013 @ 19:03:
[...]

Wanneer heb je em besteld?
26 augustus.

heb verzendbevestiging gister binnen gekregen. hij wordt geleverd op maandag a.s. voor einde van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 11:14
Even een vraagje. Zou je deze ook anders kunnen gebruiken als alleen in spellen?
Zou je het beeld van je desktop kunnen clonen op de bril? en de bewegingssensoren koppelen aan toetsenbord acties / muisacties?

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Semi on-topic:

Elon Musk over de 'Iron Man' interface, waarbij de LEAP en ook de OR even langs komen:

YouTube: The Future of Design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdock1985
  • Niet online
Een leuk artikel: Oculus Rift at retail: The road to a $300 price point, secret features, and the threshold of success

Belangrijke functionaliteiten die ze in de consumenten versie willen hebben tov de dev-kit:
  1. "A high resolution screen is one important factor"
  2. "Lower latency is another"
  3. "Positional tracking is a third"
  4. "It needs to be lighter, and more comfortable"
  5. "The user experience of putting it on and taking it off needs to be improved, as does launching programs with eye strain, as your computer’s desktop isn’t compatible with the Rift"
  6. "There are other, secret things that the hardware needs to achieve before it’s ready for a retail launch"
Nog iets over de resolutie van de HD prototype:
The retail hardware is going to go up in quality in just about every way. During our meeting we were able to try the new HD prototype, which is an impressive experience, but they both say that the display in that hardware is still not good enough. “It’s the bare minimum,” Luckey said.

“No, let’s not say bare minimum, it’s the baseline,” Mitchell replied, cutting in.

“Okay, it’s the baseline from which everything else rises,” Luckey said, smiling.
Klinkt interessant allemaal :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Hmmm... punt 5. Een 3D windows desktop: Zou leuk zijn de icons van je desktop als zwevende panelen in een boog om je heen te hebben, in bijvoorbeeld een locatie in Outerra. Tropisch strand, woestijn, bergtop/schotland/heuvel landschap, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 09:46
Punt 5 is niet nodig, hoelang denk je dat je die bril kan op hebben? zeker in het begin zal het zwaar vermoeiend zijn om zo'n ding op te hebben. Een uurtje als je geluk hebt als je daarna nog meer beeldscherm uren wilt gaan maken wil je de bril niet op hebben.

Schijnt ook dat als je dat ding een poos hebt op hebt gehad. Dat je beter kan wachten met Auto rijden e.d. gezien je balans beleving en ogen aan normale dingen moet wennen.

Eerst flink wennen aan alles dan pas zien wat je er meer mee kan doen. Laat eerst de essentiele ervaringen er toedoen de rest is bijzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdock1985
  • Niet online
Psyonara schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:46:
Punt 5 is niet nodig, hoelang denk je dat je die bril kan op hebben? zeker in het begin zal het zwaar vermoeiend zijn om zo'n ding op te hebben. Een uurtje als je geluk hebt als je daarna nog meer beeldscherm uren wilt gaan maken wil je de bril niet op hebben.

Schijnt ook dat als je dat ding een poos hebt op hebt gehad. Dat je beter kan wachten met Auto rijden e.d. gezien je balans beleving en ogen aan normale dingen moet wennen.

Eerst flink wennen aan alles dan pas zien wat je er meer mee kan doen. Laat eerst de essentiele ervaringen er toedoen de rest is bijzaak.
Het gaat om de algehele ervaring, hoe wil je anders switchen tussen games of applicaties die gemaakt zijn voor de Rift? Op dit moment moet je de Rift afdoen en zodra de game of applicatie is geladen weer opdoen. Dit is verre van handig en gebruikersvriendelijk. Volgens mij zaten ze ook te denken aan een camera in te bouwen in de Rift, zodat je dmv een knop door de camera kan kijken. Zo hoef je de Rift niet af te doen en kun je toch zien wat er voor je afspeelt zoals toetsenbord, muis, beeldscherm etc.

Het lijkt me inderdaad niet de bedoeling dat je de hele dag met de Rift op zit te browsen/computeren, dat lijkt me niet wenselijk en is het ook niet voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
Het zou een grote plus zijn als de rift wanneer de desktop actief is gewoon een 2D beeld weergeeft (links en rechts hetzelfde) en pas in de applicatie naar RIFT mode/side-by-side 3D gaat. Op die manier kun je gewoon door de RIFT de desktop fatsoenlijk bedienen. Nu is dat een hele tour/niet mogelijk. Zelfde probleem heb je bij 3D televisies. Ik denk dat ze daar op doelen. Is ook redelijk eenvoudig te implementeren.

[ Voor 9% gewijzigd door d3vlin op 07-09-2013 14:01 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik ben zeer benieuwd...er wordt een hoop geroepen en gezegd, maar waarom ze in de dev kit niet meteen een HD scherm hebben geplaatst is me tot op de dag van vandaag nog steeds een raadsel. Ok, het is goedkoper met wat er nu in zit, maar ik vermoed dat er nog een technisch aspect aan hangt aan het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Yzord schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 18:58:
Ik ben zeer benieuwd...er wordt een hoop geroepen en gezegd, maar waarom ze in de dev kit niet meteen een HD scherm hebben geplaatst is me tot op de dag van vandaag nog steeds een raadsel. Ok, het is goedkoper met wat er nu in zit, maar ik vermoed dat er nog een technisch aspect aan hangt aan het verhaal.
Wat ik uit een interview begreep is het is een licentie aspect. Het is scherm wat nu gebruikt wordt hoeft geen licentie afgenomen worden. Niet vergeten dat de dev kit begon voor wat enthousiastelingen. Ik kan me voorstellen dat een fabrikant niet eens een contractbespreking wil aangaan voor een paar hobbyisten. Inmiddels is Oculus Rift een bedrijf met advocaat, kaarten liggen nu anders en nu kunnen zie kiezen. :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdock1985
  • Niet online
d3vlin schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 13:59:
Het zou een grote plus zijn als de rift wanneer de desktop actief is gewoon een 2D beeld weergeeft (links en rechts hetzelfde) en pas in de applicatie naar RIFT mode/side-by-side 3D gaat. Op die manier kun je gewoon door de RIFT de desktop fatsoenlijk bedienen. Nu is dat een hele tour/niet mogelijk. Zelfde probleem heb je bij 3D televisies. Ik denk dat ze daar op doelen. Is ook redelijk eenvoudig te implementeren.
Ik vind net een Oculus applicatie voor je desktop: Ibex Desktop
Het ziet er in ieder geval niet verkeerd uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hmm, het wordt wel interessant zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
morgen komt mijn dev kit binnen. ga ik gelijk maar eens proberen hoe Outlast en een oculus rift werkt :)

hopelijk overleef ik de ervaring. zou zonde zijn na de 1e demo een hart aanval te krijgen :D
Voor iedereen die een Oculus Rift heeft of gaat kopen: [VR] STEM System

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Door de populariteit zal het wel vaker voorkomen, dat de OR als demo-model opduikt, zoals hier:

http://hothardware.com/Ne...ith-Oculus-Rift-Attached/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Is er al ervaring hoe het gaat met inklaringskosten enzo?
De set kost nu $300.

Moet je dan bij de douane nog 21% of andere kosten betalen?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En ik heb al een aantal bedrijven die vrijwel zelfstandig lopen.
Ik zie echt brood in de Oculus, heb op het moment van schrijven een sterk concept (buiten de gamingmarkt) waarop vanuit de desbetreffende markt al erg positief gereageerd is.

Zelf heb ik de connecties, de ervaring van het leiden van een bedrijf en organisatorische vaardigheden.
Eigenlijk ben ik op zoek naar mensen die voor de Oculus kunnen programmeren en modelleren.

Heeft iemand ervaring hiermee? Kun je gewoon op normale wijze een virtuele 3D wereld programmeren en dan de oculus daarop aansluiten of moet er echt speciaal voor geprogrammeerd worden? Ik ben eigenlijk op zoek naar een programmeur en een 3D modeler om dit idee van de grond af te krijgen.

Ben al actief op zoek naar investeerders.

[ Voor 76% gewijzigd door DutchManticore op 17-09-2013 17:27 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

DutchManticore schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:22:
Is er al ervaring hoe het gaat met inklaringskosten enzo?
De set kost nu $300.

Moet je dan bij de douane nog 21% of andere kosten betalen?
De kit wordt uit Engeland verstuurd, dus geen belasting. Met transportkosten en afhankelijk van dollarkoers zal er zo'n 280€ van de rekening afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 07:15
Ik heb de development kit vandaag ook besteld. Baal er eigenlijk van dat ik dat gewoon niet veel eerder heb gedaan. ik was €272 kwijt inclusief shipping costs. Nu maar afwachten.
Main game van mij is iRacing dus erg vet dat dat al ondersteund wordt.

Ik game normaal altijd op een fullhd-tv, dus qua resolutie-drop is het hopelijk niet al te dramatisch.
Nou ja.. en verder natuurlijk mooi speelgoed. Het meest bijzondere wat me nu over de streep heeft getrokken zijn toch de extreem positieve reacties van iedereen over dat het echt wat toevoegt aan de game-ervaring.

Komende tijd maar lekker veel quick-start guides op youtube ofzo bekijken.. zodra ik hem heb zal er wel een dagje vrij genomen worden om lekker te gaan prutsen :)

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdock1985
  • Niet online
Las onlangs een interview met Palmer Luckey in een groot Engels PC blad.
Ze vroegen hem wat voor grote veranderingen/aanpassingen er gemaakt moeten worden, voordat de commerciële versie uitkomt.
Palmer noemde de volgende punten:
  • verhogen van de resolutie
  • verlagen van het gewicht
  • verlagen van de latency
  • toevoegen van positional tracking
Ziet er veelbelovend uit, volgens mij was het namelijk nog niet bekend dat positional tracking in de commerciële versie zou komen.

Wel jammer dat ze nog geen launchdatum bekend maken/hebben.
Volgens Palmer moeten we denken in maanden, geen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Werd wel al op gespeculeerd, maar dit is idd een bevestiging dat het een release goal is. IMHO zou draagcomfort belangrijker zijn dan gewicht. Eye tracking kan ook verbetering opleveren, omdat de camera positie hierop afgestemd zou kunnen worden, wat misschien helpt tegen VR sickness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
MindWarp schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:48:
Ik heb de development kit vandaag ook besteld. Baal er eigenlijk van dat ik dat gewoon niet veel eerder heb gedaan. ik was €272 kwijt inclusief shipping costs. Nu maar afwachten.
Main game van mij is iRacing dus erg vet dat dat al ondersteund wordt.

Ik game normaal altijd op een fullhd-tv, dus qua resolutie-drop is het hopelijk niet al te dramatisch.
Nou ja.. en verder natuurlijk mooi speelgoed. Het meest bijzondere wat me nu over de streep heeft getrokken zijn toch de extreem positieve reacties van iedereen over dat het echt wat toevoegt aan de game-ervaring.

Komende tijd maar lekker veel quick-start guides op youtube ofzo bekijken.. zodra ik hem heb zal er wel een dagje vrij genomen worden om lekker te gaan prutsen :)
ik vind iracing met de oculus rift met de huidige resolutie niet speelbaar.

het geeft je wel het gevoel dat je in de auto zit maar omdat je in de verte erg veel blurry images krijgt is het zo goed als niet in te schatten wanneer er een bocht aan komt. (voor mij in ieder geval).

met de hd versie zal dit wel goed zitten :)

leuk spelletje om met de rift te spelen is AAAAAwwwesommmmme. is te koop op steam en erg cool. geeft je een echt skydive gevoel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

wat de rift zeker nodig heeft is een hogere Field of view, je kijkt nu gewoon naar 2 rondjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloMeow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 23:20
Shva schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 02:15:
wat de rift zeker nodig heeft is een hogere Field of view, je kijkt nu gewoon naar 2 rondjes....
Waar baseer je deze uitspraak op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
don't feed...

Maar even serieus, een hogere fov zou zeker prettiger zijn maar geeft problemen met de lenzen. Nu worden er redelijk simpele lenzen en een enkel scherm gebruikt wat de kosten drukt.

Om een hogere fov met deze combinatie te realiseren is erg lastig. Je komt dan snel op dit soort exotische ideeën http://www.roadtovr.com/i...d-prototype-contest-vote/

[ Voor 3% gewijzigd door CILLER op 24-09-2013 12:42 ]

• Shva

Shva

aka Jos_theboss

KoningStoma schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:37:
[...]

Waar baseer je deze uitspraak op?
ik heb de rift, je ziet nu nog teveel zwart, de lenzen moeten groter worden imo.

• MindWarp
Flghter1982 schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:49:

ik vind iracing met de oculus rift met de huidige resolutie niet speelbaar.

het geeft je wel het gevoel dat je in de auto zit maar omdat je in de verte erg veel blurry images krijgt is het zo goed als niet in te schatten wanneer er een bocht aan komt. (voor mij in ieder geval).

met de hd versie zal dit wel goed zitten :)

leuk spelletje om met de rift te spelen is AAAAAwwwesommmmme. is te koop op steam en erg cool. geeft je een echt skydive gevoel :D
Afgelopen zaterdag was ik bij een vriend die de oculus op zijn werk al gezien en geprobeerd had en die mopperde eigenlijk ook al flink over "te lage resolutie om iets mee te kunnen".
Samen met jouw post wel een lekkere buzzkill nu ik net zie dat hij binnen 24 uur naar processing gaat. :o

Nu snap ik uiteraard dat het een development kit is, maar de meningen lijken best wel gepolariseerd. Van totally awesome naar (in dit geval) "onspeelbaar", maar bijna niks ertussen. Hoop dat ik er wel iets meer mee kan dan alleen een paar demo's bekijken.. :-(
(Zoals die Awesome-game.. thanks voor de tip!)

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:51
Dan wil ik je wel mijn 'er tussen in'-mening geven hoor :P Heb een middagje met het ding kunnen stoeien met Half Life 2. Ik vind het prima te spelen, maar een hogere resolutie is voor een consumentenversie wel noodzakelijk ;)

• d3vlin
Het 'je kijkt gewoon naar twee rondjes' probleem kun je makkelijk tacklen door de rift beter af te stellen. De lenzen moeten in dat geval simpelweg dichter bij je ogen gepositioneerd worden met de draaiknoppen aan de zijkanten.

Leaping Lab Rats!

• MindWarp
Melkunie schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:07:
Dan wil ik je wel mijn 'er tussen in'-mening geven hoor :P Heb een middagje met het ding kunnen stoeien met Half Life 2. Ik vind het prima te spelen, maar een hogere resolutie is voor een consumentenversie wel noodzakelijk ;)
Dank :P

Zonder gekheid: het is wel precies wat ik bedoel. Natuurlijk weet ik dat het een development kit is en dat daar een andere verwachting bij hoort dan bij een consumentenproduct.

Maar voor
- de "beta-ervaring" / pionieren (jaja ik ben al rijkelijk laat hiervoor)
- onderdeel zijn van ontwikkeling / een toenemend aanbod in demo's en games
- het kunnen uitkijken naar een meer perfecte versie
- voor mij persoonlijk: de verzamelwaarde
, wil je natuurlijk ook weer niet een "compleet waardeloos" product in huis halen :)

CILLER schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:39:
Maar even serieus, een hogere fov zou zeker prettiger zijn maar geeft problemen met de lenzen. Nu worden er redelijk simpele lenzen en een enkel scherm gebruikt wat de kosten drukt.

Om een hogere fov met deze combinatie te realiseren is erg lastig. Je komt dan snel op dit soort exotische ideeën http://www.roadtovr.com/i...d-prototype-contest-vote/
Wat is daar zo exotisch aan? Buiten het gebruik van 2 schermen (die dus onder een betere hoek kunnen) en het gebruik van Fresnel lenzen voor een platter ontwerp.. Ik denk dat de Oculus ook deze kant wel op gaat.

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
MindWarp schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:14:
[...] , wil je natuurlijk ook weer niet een "compleet waardeloos" product in huis halen :)
Dat is het sowieso niet!
Elke keer dat je de Rift opzet ga je in een heel andere wereld.
Dat is al een enorm coole ervaring op zich.

iRacing is het niet super geschikt voor, al kun je wel een goed gevoel krijgen hoe goed racegames ervoor geschikt zijn. First person games lukken redelijk en zijn vooral gaaf omdat je nu echt IN je favoriete wereld rond loopt. Maar Minecraft werkt er heel lekker mee, want dat is sowieso al gemaakt voor lage resolutie. En verder is het toch echt veel speciale VR demos proberen, je eigen creaties kunnen bekijken alsof je het vast kan pakken.

Het is waarschijnlijk niet iets waar je op uren per dag in gaat doorbrengen en zul je het over een paar maanden misschien slechts enkele keren per week oppakken om weer een nieuwe demo te proberen. Maar als je al langer wacht op VR en 350$ kunt missen, dan is het zeker niet waardeloos om alvast een voorproefje te hebben.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Iemand al eens gekeken naar hoe het met castAR gaat? Het project waar Jeri Ellsworth aan werkte bij Valve en nu zelf mee verder is gegaan?

[ Voor 15% gewijzigd door CapTVK op 28-09-2013 13:20 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

• TNJ

TNJ

Frugalite

Dus dat is pseudo 3D, zoals Johnny Lee jaren geleden deed met de Wii controller, maar met een pico-projector aan je hoofd en head tracking?

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Is wel vergelijkbaar maar het verschil is dat je nu een bril draagt met een projector en shutterglasses om een 3D effect te krijgen. Wat je ziet is de projectie. En er is geen "frame" meer. Al is dat afhankelijk van hoe groot het scherm of oppervlakten zijn waarop wordt geprojecteerd (een soort reflectieve folie). In principe kunnen meerdere mensen naar het zelfde scherm kijken (projecteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Zojuist vorpX gekocht, nu wachten op een activatie code, ik ben erg benieuwd of dit goed gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Ik weet niet of jullie er wat aan hebben, maar hier is nog een video van Giant Bomb met leuke demo's:

Ik wacht 'geduldig' op de consumenten versie :'(

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

CILLER schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:47:
Zojuist vorpX gekocht, nu wachten op een activatie code, ik ben erg benieuwd of dit goed gaat werken.
Ik ben ook wel benieuwd of je er echt wat aan hebt. Heb er ook aan zitten twijfelen of ik het zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 16:48

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

CILLER schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:47:
Ik hoor graag je bevindingen. Zit hard te twijfelen dit ook aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Dit weekend ga ik voor het eerst de Rift proberen. Als ik maar de tijd heb om drie dingen te proberen, welke game/ervaring zien jullie dan als een must?

http://www.riftenabled.com/admin/apps/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Ik heb nog niet zo veel tijd gehad als ik zou willen maar even kort mijn bevindingen van vorpX.

VorpX doet eigenlijk gewoon wat het beloofd. Het mapt je beeld op zo'n manier dat het door de rift te bekijken is en doet wat magische truukjes om het 3d te maken.

Het grootste voordeel is dat het met veel werkt en makkelijk in gebruik is. Kwestie van opstarten en de rift op zetten.
Dan even met delete configureren zoals je het het liefst hebt.
Grootste nadeel is dat je toch wel wat distortion hebt maar vooral dat je fov niet altijd correct is waardoor dingen wel aan de grote kant zijn.
Het 3d effect is zeer overtuigend en valt me alles mee. Ik heb even wat games gestart en eigenlijk is het zeer goed te doen. Het is in online shooters een nadeel maar na jaren css te spelen is het erg leuk om een keer rond te lopen op dust2 in vr!

Helaas zijn wat 2d dingen niet alle modes nog echt goed, in de mooiste mode zie je de crosshair in de meeste dingen die ik geprobeerd heb dubbel.

Skyrim ziet er geweldig uit en ga ik opnieuw spelen met alleen de rift (streven)!

Leuke functie is edge peak. Daardoor veranderd je game in een groot scherm en kun je dus HUD elementen bekijken. Met deze mode aan heb ik ook een leveltje trials gespeeld.

Al met al zeker niet teleurstellend en leuk om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

CILLER schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:31:
...maar vooral dat je fov niet altijd correct is waardoor dingen wel aan de grote kant zijn.
[...]
... in de mooiste mode zie je de crosshair in de meeste dingen die ik geprobeerd heb dubbel.
Maar dit zijn nadelen van de games, welke niet de vrijheid meegeven van een eigen FoV te kiezen, en niet geschikt zijn gemaakt voor stereo? Of is de mooiste modus enkel mogelijk als de game niet op stereo staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
De game wordt door VorpX naar stereo geforceerd, alleen de fov is dan nog steeds niet correct en niet aan te passen. VorpX heeft wel wat mogelijkheden om dat gedeeltelijk te corrigeren maar daardoor krijg je weer artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
Whohoo, Rift vandaag ontvangen! Mooi stukje techniek, het is wel echt een ervaring. Ietsje te goed zelfs, ik heb altijd al last van wagenziekte en met de Rift ervaar ik de overtreffende trap. Vreemde combi van ooh-mooi en ooh-wat-voel-ik-me-beroerd :) Nou ja, het idee was leuk, ik verkoop em maar door. Voor iedereen die geen last van wagenziekte heeft: geweldig ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
IceOnFire schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 22:54:
Whohoo, Rift vandaag ontvangen! Mooi stukje techniek, het is wel echt een ervaring. Ietsje te goed zelfs, ik heb altijd al last van wagenziekte en met de Rift ervaar ik de overtreffende trap. Vreemde combi van ooh-mooi en ooh-wat-voel-ik-me-beroerd :) Nou ja, het idee was leuk, ik verkoop em maar door. Voor iedereen die geen last van wagenziekte heeft: geweldig ding :)
Dat gevoel wordt flink minder na een paar weken.
Tot het punt dat je er meer dan een uur of meer mee kan zitten zonder misselijkheid.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
Ik heb hem gisteren ook ontvangen! Vrij snel de boel aan de praat gekregen en mijn vrouw zowaar nog een klein gilletje laten slaken in riftcoaster. Stiekem wel de beste demo die ik gisteren geprobeerd heb, dus vanaf daar was het toch een beetje downhill..

Lage resolutie was al bijna een meevaller (na alle slechte verhalen), maar screendoor effect toch wel vrij heftig naar mijn mening. Verhalen over iracing kloppen; erg leuk om mee te spelen, maar serieus racen lukt gewoon niet.

En die stelschroeven aan de zijkant zitten best los.
Heb een aardige setting gevonden waarbij ze ongeveer halverwege staan en dan met plattere lenzen erop, maar als ik de rift dan op wil zetten, schiet hij toch steeds weer naar de maximale stand. :?
Waarschijnlijk voorzichtiger opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Alleen vastpakken bij het stuk waar die tegen je hoofd aan zit of eerst tegen je ogen aandoen en dan de elastieken over je hoofd trekken en het scherm blijft op de zelfde stand.

Als je hem aan de voorkant vastpakt schiet die naar voren ja.

Voor diegene die hun rift pas net hebben is dit een erg gave en lekker rustige demo om mee te wennen.
https://share.oculusvr.com/app/ocean-rift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
Ja zoiets dacht ik al. Vanavond tijd voor een wat langere sessie en heb al een lijstje gemaakt met behulp van riftenabled met dingen die ik wil gaan proberen.
Voornamelijk toch ook nog demo's proberen en een aantal games, waaronder de eerder genoemde AaaAaAAaaaaAa for the awesome (o.i.d)

Bedankt voor de tip van ocean-rift. "Wennen" was wel één van de woorden die bij me opkwam na een korte sessie gisteravond. :D

@Avioto: goede video, helpt bij het kiezen van leuke demo's/games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Zoals ik na mijn demo met de Rift al dacht, no way dat ik hier horror-games op ga spelen :P

http://www.giantbomb.com/...ft-are-no-joke/1100-4757/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltar
MindWarp schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 07:16:
Ik heb hem gisteren ook ontvangen! Vrij snel de boel aan de praat gekregen en mijn vrouw zowaar nog een klein gilletje laten slaken in riftcoaster. Stiekem wel de beste demo die ik gisteren geprobeerd heb, dus vanaf daar was het toch een beetje downhill..

Lage resolutie was al bijna een meevaller (na alle slechte verhalen), maar screendoor effect toch wel vrij heftig naar mijn mening. Verhalen over iracing kloppen; erg leuk om mee te spelen, maar serieus racen lukt gewoon niet.

En die stelschroeven aan de zijkant zitten best los.
Heb een aardige setting gevonden waarbij ze ongeveer halverwege staan en dan met plattere lenzen erop, maar als ik de rift dan op wil zetten, schiet hij toch steeds weer naar de maximale stand. :?
Waarschijnlijk voorzichtiger opzetten?
Als je riftcoaster de beste demo vond kan ik me niet voorstellen dat je Titans of Space heb geprobeerd. Dat vind ik met afstand de mooiste demo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltar
CILLER schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:31:
Ik heb nog niet zo veel tijd gehad als ik zou willen maar even kort mijn bevindingen van vorpX.

VorpX doet eigenlijk gewoon wat het beloofd. Het mapt je beeld op zo'n manier dat het door de rift te bekijken is en doet wat magische truukjes om het 3d te maken.

Het grootste voordeel is dat het met veel werkt en makkelijk in gebruik is. Kwestie van opstarten en de rift op zetten.
Dan even met delete configureren zoals je het het liefst hebt.
Grootste nadeel is dat je toch wel wat distortion hebt maar vooral dat je fov niet altijd correct is waardoor dingen wel aan de grote kant zijn.
Het 3d effect is zeer overtuigend en valt me alles mee. Ik heb even wat games gestart en eigenlijk is het zeer goed te doen. Het is in online shooters een nadeel maar na jaren css te spelen is het erg leuk om een keer rond te lopen op dust2 in vr!

Helaas zijn wat 2d dingen niet alle modes nog echt goed, in de mooiste mode zie je de crosshair in de meeste dingen die ik geprobeerd heb dubbel.

Skyrim ziet er geweldig uit en ga ik opnieuw spelen met alleen de rift (streven)!

Leuke functie is edge peak. Daardoor veranderd je game in een groot scherm en kun je dus HUD elementen bekijken. Met deze mode aan heb ik ook een leveltje trials gespeeld.

Al met al zeker niet teleurstellend en leuk om mee te spelen.
Heb je toevallig ook Far Cry 3 geprobeerd? Dat lijkt me een gave game om met de Rift te spelen (vooral het vliegen me de deltavlieger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Baltar schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:44:
[...]

Als je riftcoaster de beste demo vond kan ik me niet voorstellen dat je Titans of Space heb geprobeerd. Dat vind ik met afstand de mooiste demo...
Mwoa, er zijn betere demo's...ToS heb je na een paar planeten ook wel gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Yzord schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:37:
[...]
Mwoa, er zijn betere demo's...ToS heb je na een paar planeten ook wel gezien
Was zelf erg onder de indruk van Heli Island. Erg overtuigend.

YouTube: Let's Play with the Oculus Rift - Heli Island

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wat ik me afvraag; hoe reageerd een hond met een oculus rift in een virtuele wereld met koekjes en katten?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:59

skoozie

SCSI

himlims_ schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:50:
wat ik me afvraag; hoe reageerd een hond met een oculus rift in een virtuele wereld met koekjes en katten?
hoelang zijn je aansluit snoeren? :) Ik heb ook een keertje met de Rift op gezeten. ik ben al geen fan van horror games, maar in Alone in the rift: "Skoozie, je moet naar dat lichtje" Skoozie: "Nah, hier is het licht ik denk dat ik hier blijf..." zo creepy, en er was nog niets gebeurd...

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baltar schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:44:
[...]

Ik heb denk ik wel boven de 100 demo's gezien en de riftcoaster zit nog steeds wat mij betreft tussen de top 5 demo's (beleving + discrepancy tussen evenwichtsorgaan en beeld wat tegenovergesteld door de hersenen word geinterpreteerd wat realistisch lijkt + het feit dat je geen uitleg of wat dan ook nodig hebt) en titans of space komt niet eens in de top 25 wat mij betreft, als ik dat vergelijk met vr cinema, private eye, hydra cover shoot, alone in the rift (met hydra in alternative), oculus maximus en tal van demo's uit de vrjam dan is het gewoon geen match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarzelaar
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-07 15:37
Tweakers in de buurt van Rotterdam waar ik een keer de Oculus Rift mag ervaren :-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:53

glashio

C64 > AMIGA > PC

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Heeft ook met 3d te maken. De CastAR kickstarter is nu officieel van start.

http://www.kickstarter.co...ersatile-ar-and-vr-system

Zelf ben ik vooral geïnteresseerd in hoe dit met flightsims zou werken. Met zo'n screen zou je een mooie cockpit view kunnen creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Jerri Ellsworth heeft gister nog zelf een uitgebreid verhaal over CastAR en de motivatie er achter op Youtube gezet. Zeer informatief (ze gaat ook in op de achterliggende techniek) en een stuk beter dan wat je in de kickstarter ziet. :)

(ook een zeldzaam shot van een kantoor bij Valve's hardware afdeling)

CastAR VR / AR System - The 18 Month Story
[YouTube: http://youtu.be/cc2NQVQK69A]

Leuk om te zien dat de volgende versie gaat werken met mini HD-projectors.

En het kan ook VR met een speciale clip on bril. (zie het eind van de film)

Jerri moet het druk hebben. Hier ook nog een presentatie bij Jamie&Adam's "Testedcom"

Ik heb zelf ook maar een kleine bijdrage gedaan. Niet voor de glasses. Maar wel iets meer dan een paar koppen koffie. 8)

[ Voor 18% gewijzigd door CapTVK op 16-10-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Laatst online: 22:18
Ik vind het merkwaardig dat nog geen enkele Nederlandse gamesite of Tweakers groot heeft uitgepakt met de Oculus Rift. Tot nu toe wordt er alleen verslag gedaan over wat er op beurzen wordt getoond of van een korte speelsessie bij iemand thuis.

Je kan toch zon ding lenen (of kopen via marktplaats) en die op de reactie hebben staan, vervolgens ga je aan de slag met Half Life 2, Skyrim/Fallout een racespel etc. Daarnaast nog een aantal techdemo's die voor de rift gemaakt zijn.

Denk dat soort artikelen/video's heel veel bekeken zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Heel groots is het niet, maar toch wel een video: video: Oculus Rift: virtual reality voor iedereen
Maar het zou inderdaad wel leuk zijn als ze zo'n ding es over een langere periode compleet testen met van alles en nog wat :)

Edit:
Misschien is er wel iemand hier die bereid is zijn Rift een tijdje uit te lenen aan Tweakers? :9
Als ze het aanbod vanzelf krijgen vergroot dat de kans dat ze er ook echt iets mee gaan doen denk ik wel.

[ Voor 25% gewijzigd door Melkunie op 16-10-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat iedere (review)site gewoon wacht op de consumerversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Laatst online: 22:18
Die had ik gezien inderdaad, mooi om te zien dat ie echt onder de indruk was.

Power Unlimited had wel een Rift ,maar daar is welgeteld 1 video uitgekomen, twee man die een achtbaan demo doen.

Wat er nu beschikbaar is al zo ontzettend gaaf dat ik niet begrijp waarom gamejournalisten niet zelf er mee aan de slag gaan.

Beetje onderzoekjournalistiek kan geen kwaad O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Janus Bier op 16-10-2013 15:58 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.