-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Tegen hoelaat ben je daar? Ik ga vandaag met een vriend naar de decathlon in Brussel, en misschien dat we wel doorrijden tot in gent om eens te komen kijken naar what the fuss is all aboutschwarzie2478 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:58:
Als er mensen in de buurt van Gent zijn op vrijdagavond 28 Juni,
ik doe een open demo avond in de Outpost in Gent voor iedereen die eens wil proberen.
Als je de Beta koopt, ben je goedkoper uit dan dat je wacht op de retail.Xtr3me4me schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:16:
Ja Arma 3 staat sowieso al op me verlanglijstje.
Het zou interessant zijn om benchmarks van verschillende grafische kaarten te vergelijken, om te zien hoe goed deze zijn in de omzetting van de game naar OR side-by-side 'barrel distortion'.
Het grote nadeel van een hele hoge resolutie met de Oculus Rift is dat je dan bijna een supercomputer moet hebben om het vloeiend te kunnen draaien. Voor een goede VR ervaring heeft de Oculus Rift namelijk 60 fps met vsync aan en stereoscopisch 3D nodig. Dit vraagt nogal wat van je hardware en dan met name de videokaart.TNJ schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 23:51:
Iig zou volgend jaar de smartphone display technologie voor 2560x1600 resolutie zorgen op 6" schermpjes.
Persoonlijk hoop ik op een (gebogen) 21:9 OLED scherm, bijvoorbeeld 3360x1440. 1680x1440 per oog, OLED met het diepe zwart, 1000Hz een mogelijkheid en geen frame delay (LCD heeft tussen 10 en 40ms delay).
Ik denk dat de HD versie al genoeg van je systeem vergt om bijvoorbeeld Skyrim of andere recente en zware games op 60 fps te kunnen spelen, laat staan hogere resoluties. Ben maar alvast aan het sparen voor de consumenten versie van de Oculus Rift (+ eventueel de Virtuix Omni) en een nieuwe pc.
Sorry dat ik niet meer kon reageren op tijd vrijdag,thibaultvdb schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 16:12:
[...]
Tegen hoelaat ben je daar? Ik ga vandaag met een vriend naar de decathlon in Brussel, en misschien dat we wel doorrijden tot in gent om eens te komen kijken naar what the fuss is all aboutHeb je toevallig vlieg sim games die al werken met de oculus? We zijn beide zweefvliegpiloten
het was een aangename bedoening een stuk of 8 mensen van overal een beetje een nog een acht-tal in de outpost zelf hebben de bril uitgebreid getest.
Voornamelijk de demo van Tuscany met behulp van de Razer Hydra was populair, daarnaast veel gelachen met de rift rollercoaster demo.
Er is een soort flight simulator demo voor een helicopter ( heli hell 2)
Daarnaast heb je natuurlijk nog die gast die een 3D camera op zijn quad copter installeerd en daarmee live mee rondvloog... momenteel de coolste toepassing van deze bril ( praktisch gezien dan)
Ik heb nog niets vastgelegd, maar waarschijnlijk komt er misschien een tweede demo in september.
Als er een nieuwe demo komt, laat ik het zeker weten via Twitter (@schwarie2478) en misschien op de verschilllende fora...
http://www.kickstarter.co...edots/god-factory-wingmen
de alpha release staat bij de updates
[ Voor 7% gewijzigd door Eomer op 02-07-2013 05:37 ]
http://www.eurogamer.net/...ld-creator-of-oculus-rift
Ik zit er echt met smacht op te wachten!! Wil dan ook echt de consument versie want devolepment is niet mijn expertise
"De bijzondere gamebril ligt vanaf augustus in de winkels"
Klinkklare onzin
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Wauw, die quadcopter met first person view moet wel iets geweest zijnschwarzie2478 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:08:
[...]
Sorry dat ik niet meer kon reageren op tijd vrijdag,
het was een aangename bedoening een stuk of 8 mensen van overal een beetje een nog een acht-tal in de outpost zelf hebben de bril uitgebreid getest.
Voornamelijk de demo van Tuscany met behulp van de Razer Hydra was populair, daarnaast veel gelachen met de rift rollercoaster demo.
Er is een soort flight simulator demo voor een helicopter ( heli hell 2)
Daarnaast heb je natuurlijk nog die gast die een 3D camera op zijn quad copter installeerd en daarmee live mee rondvloog... momenteel de coolste toepassing van deze bril ( praktisch gezien dan)
Ik heb nog niets vastgelegd, maar waarschijnlijk komt er misschien een tweede demo in september.
Als er een nieuwe demo komt, laat ik het zeker weten via Twitter (@schwarie2478) en misschien op de verschilllende fora...
De rollercoaster demo was best cool, vooral omdat men maag echt wel ondersteboven draaide zodra dat ding wat snelheid begon te maken
Het knapste vond ik de Titans of Space demo. Echt een enorm overtuigend gevoel dat je in een capsule in de ruimte zweeft, en de enorme grootte van de verschillende planeten dragen ook enorm bij aan de ervaring.
Ook even TF2 geprobeerd. Het zag er leuk uit, maar de controls zijn te omslachtig
Ik denk overigens wel dat de nieuwe Kinect van Microsoft een heel mooie asset kan zijn voor de rift. In de ruimte-demo had ik steeds de drang om het ingame controlepaneel met men handen te bedienen ipv met de muis. Hoe prachtig zou het niet zijn als je een accurate weergave van je handen (en individuele vingers) zou hebben ingame
[ Voor 20% gewijzigd door boe2 op 27-07-2013 12:01 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
[ Voor 56% gewijzigd door MaxxMark op 27-07-2013 12:57 ]
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Your Oculus Order is About to Ship
You're receiving this email because your Oculus order will be advancing to "Processing" status in the next 24 hours.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Leuk artikel. Ik had geen idee dat hij nog zo jong was (20!). Ik dacht dat Palmer een universitaire opleiding had en al jaren voor andere VR/onderzoeks bedrijven had gewerkt.notgib schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 23:32:
Good read. The incredible story of Palmer Luckey;
http://www.eurogamer.net/...ld-creator-of-oculus-rift
Nog mensen die recentelijk besteld hebben (2e helft juli bijvoorbeeld) die al wat te horen hebben gekregen?Yzord schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:15:
Ik heb ook een mailtje gekregen...
a.k.a. verkapte wat is de huidige levertijd post
/edit: niet helemaal duidelijk dus, mensen die op 17 juli besteld hebben staan nu op processing, maar ook mensen die veel eerder waren
[ Voor 30% gewijzigd door DrParanoid op 31-07-2013 11:01 ]
Edit:
Inmiddels is die op processing gesprongen.
Mijn toch al ongeduldige karakter heeft het zwaar
[ Voor 69% gewijzigd door CILLER op 01-08-2013 11:33 ]
Purchase Date: Jun 7, 2013 03:14 AM PDT
[ Voor 5% gewijzigd door Yzord op 31-07-2013 11:20 ]
in de eerste plaats was mijn laptop niet in staat om de minimale fps van 60 te halen. dit is echter erg belangrijk , de blurr word ondraaglijk wanneer je onder de 30fps komt bijvoorbeeld. staat ongeveer gelijk aan het effect dat je krijgt als je in real life een hele liter Vodka naar binnen kapt en dan om je heen gaat kijken.... pfffft
Heb het uit eindelijk mijn laptop zover gekregen om redelijke FPS te halen.
verschillende demo's bekeken.
gisteren 5 uur lang in Skyrim rond gelopen, heerlijk gewoon wandelen in Skyrim is al geweldig vooral met volle maan!
Voor de rest ben ik al een aantal maanden bezig in unity met mijn eigen project. wat je meteen merkt is dat de plaatsing van 3d objecten (stenen, bomen, planten) veel nauwkeuriger moet gebeuren dan dat je voor een normale monitor een lvl maakt... Foutjes vallen heel erg op met de rift, terwijl je er met een 2d monitor niks van ziet of niet opvalt..
nu denk ik ook dat je met een rift veel meer om je heen gaat kijken, en neem je veel meer de tijd om alles te bekijken.
tot zover mijn ervaringen
"21 jaar DSL!"
erhmm.
[ Voor 7% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 05-08-2013 00:54 ]
Heel graagCILLER schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:31:
Ik woon in Oss, mijn rift staat nu op processing. Zodra die binnen is ben je welkom om een keertje te komen kijken.
Er is iemand in Gembloux en in Hasselt :thibaultvdb schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:15:
Als iemand die in de buurt van leuven woont (mag ook ver zijn eigenlijk) dan zou ik het ten zeerste appreciëren mocht ik eens een kijkje mogen komen nemen.
https://maps.google.com/m...629.0004d6d217a93e60f7cc6
Je kunt op ups site kijken wanneer die komt. Ook zonder t&t nummer. Track via referentie, vul daar je bestelnummer in (zonder 0 ervoor) en je postcode.CILLER schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:31:
Ik woon in Oss, mijn rift staat nu op processing. Zodra die binnen is ben je welkom om een keertje te komen kijken.
Mijne komt woensdag aan, staat ook nog op processing.
Verwijderd
[ Voor 78% gewijzigd door psychoclown op 06-08-2013 14:59 ]
erhmm.
http://www.nu.nl/tech/354...dlopen-mars-mogelijk.html
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Order Number: 057286
Bevestiging van wat al eerder genoemd is; vooral de resolutie moet duidelijk omhoog.
Favorieten tot nu toe:
Floating: Titans of Space / Undercurrent / Blue Marble
On rails: Riftcoaster / ParrotCoaster / OculusFerrari
Walkthrough/FPS: Tuscany / Necropolis / onze eigen applicaties
Ervaring met Skyrim (via Vireio) matig. (Na wat correcties FOV, stereoseparatie etc.) nog steeds geen overweldigend beeld. Schaduwen lijken niet goed te werken en er mist simpelweg een stuk detail (vooral in de beroemde vergezichten van Skyrim) door de relatief lage resolutie dat je wel hebt op een flink scherm.
[ Voor 28% gewijzigd door d3vlin op 07-08-2013 12:45 ]
Leaping Lab Rats!
Zou gaaf zijn als ze daar de HD variant hebben
Maar dat zal wel bij hopen blijven
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
We have incredible news to share with the community: legendary game programmer John Carmack will be officially joining the Oculus team as our new Chief Technology Officer (CTO).
John is one of the brightest minds of our generation — pioneer, visionary, and industry legend. There are very few people in the world that can contribute to the Oculus Rift and the future of virtual reality like John can.

John put together a short note for the Oculus community:
“I have fond memories of the development work that led to a lot of great things in modern gaming – the intensity of the first person experience, LAN and internet play, game mods, and so on. Duct taping a strap and hot gluing sensors onto Palmer’s early prototype Rift and writing the code to drive it ranks right up there. Now is a special time. I believe that VR will have a huge impact in the coming years, but everyone working today is a pioneer. The paradigms that everyone will take for granted in the future are being figured out today; probably by people reading this message. It’s certainly not there yet. There is a lot more work to do, and there are problems we don’t even know about that will need to be solved, but I am eager to work on them. It’s going to be awesome!”

If you’re unfamiliar with John’s background, John co-founded id Software, served as lead programmer on Wolfenstein 3D, Doom, and the Quake series, and is one of the pioneers of 3D graphics. When John’s not working on revolutionizing video games or computer graphics, he can be found coding at Armadillo Aerospace.
If you’ve been following Oculus since the launch of the Kickstarter campaign (or before that on MTBS3D), you know that John has been a part of this project and a true believer in the future of virtual reality since the beginning. He was the very first developer to actually integrate the Rift into a game, back when the hardware was just a hand-held prototype without an SDK.
Palmer, Michael Abrash (Valve), and John discuss virtual reality at QuakeCon 2012.
John will be working from the new Oculus Dallas office that we’re opening soon. We’re looking for a few key hires to help us in Dallas, so if you’re interested, check out the Oculus Careers page.
Please join us in welcoming John to the Oculus family! You can follow John at @ID_AA_Carmack on Twitter.
Happy anniversary to our Kickstarter backers! We’ve come a long a way in 1 year, and we can’t wait to show you where we’re headed next. This is just the beginning.
– Palmer, John and the Oculus team
Bron: http://www.oculusvr.com/b...mack-joins-oculus-as-cto/
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
...maar dat wist je al, of heb je Cymatic Bruce niet gevolgd?d3vlin schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:26:
Ervaring met Skyrim ... Schaduwen lijken niet goed te werken ...
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
1: ik kan de bril op met mijn bril op! Mijn bril is niet al te groot, maar dat is echt een vet pluspunt. De glaasjes om de Oculus op sterkte te maken zijn ook een geweldige toevoeging, maar heb ik dus niet hoeven gebruiken met mijn -9.
2: de "lage" resolutie van de devkit zie je na een seconde of 30 niet meer. De beleving is zo immersive dat dit heel snel wegebt.
3: niet proberen als je extreem brak bent, of lichtelijk aangeschoten.
Ik heb een stukje Minecraft gespeeld, maar als je dan in creative mode van boven de wolken zo in het water valt zegt je evenwichtsorgaan wel even dat er iets niet klopt!
Samengevat, de beleving is echt geweldig. Het is een apparaat dat letterlijk je perspectief verandert, op een manier waar je niet omheen kunt (tenzij je de bril afzet natuurlijk).
Ik heb er persoonlijk het geld niet voor over, maar dat is puur omdat ik te weinig tijd heb om er mee te spelen. In de toekomst gaat er zeker een dergelijk ding in huis komen!
Moet toch wel echt even wennen, toen ik snel na het configureren TF2 wilde spelen kreeg ik al snel een vaag gevoel in m'n buik. Meteen gestopt en 's avonds weer begonnen. Speel nu Lunar Fligt (Steam beta optie) met controller en de Rift, zeer geinig en een hele goede implementatie van de Rift ook al is het nog beta. Vandaag even verder daarmee.
Voor mij is het nog even naar de FPS games toeRiften zodat ook deze speelbaar worden. Ik kan niet wachten op de ondersteuning voor BF 3/4 en Planetside 2, dat moet toch geweldig worden!
Al met al denk ik dat dit een nieuwe dimensie zal worden als in van 3d naar 4d, een hele nieuwe belevenis en ervaring in de gamingsector. Ik denk dan ook dat het over een jaar de Rift nog veel beter zal zijn dan deze 1.1 Dev Kit. Die HD (pro?) versie zal ik dan ook zeker gaan kopen.
Laat het even weten wat jullie spelen en wat jullie betere ervaringen zijn!
Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games
Wel moet ik zeggen dat ik relatief misselijk wordt bij actievere games waar gelopen of gevlogen moet worden. Om deze reden zit ik er aan te denken om hem de deur weer uit te doen. Mocht je interesse hebben, laat het me weten.
Zie je PM.. ik heb wel interesse..Joppiesaus2 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:56:
Leuk apparaat, heb hem nu ook thuis liggen sinds enkele dagen. Leuke demo's zijn inderdaad titans of space, maar ook museum of the microstar.
Wel moet ik zeggen dat ik relatief misselijk wordt bij actievere games waar gelopen of gevlogen moet worden. Om deze reden zit ik er aan te denken om hem de deur weer uit te doen. Mocht je interesse hebben, laat het me weten.
En dan al die Youtube video's met al die positieve reacties en feedback! Bijvoorbeeld die persoon die angst heeft in die Virtual Roller Coaster is brilliant! Zulke kicks wil ik ook meemaken. Heb ver 25 uur in Amnesia The Dark Descent gestoken dus ik kan wel tegen een stootje.
Ik ben vrij zeker dat ik direct de Consumer versie koop zodra die uit is. In mijn ogen is dit echt de toekomst.
Echter heb ik wat vragen:
- Hoe werkt de Rift in combinatie met gaming via mouse & keyboard terwijl je in bureaustoel zit? Werkt dit goed of slecht? Realiseer je je dan snel dat je neerzit en je armen op een tafel liggen of valt dit mee?
- Kan je headtracking uitschakelen en de Rift gewoon als big peripherial vision gebruiken? Ik vraag me namelijk af of headtracking wel handig is in combinatie met mouse en keyboard?
Als je headtracking toelaat, moet je dan ook niet direct van motion gaming gebruik maken om je lichaam wel degelijk ook in een bepaalde richting te plaatsen?
Ik zie mij eerlijk gezegd motion gaming niet echt gebruiken: ik ben een PC gamer en de grootste reden daarvoor is omdat ik een muis zoveel liever verkies over een controller. Een game mag nog zo mooi eruitzien, als ik een controller gebruik voor bv. shooters, frusteer ik me alleen maar. Laat staan dus een motion controller...
(Edit: hoewel een motion controller wel beter zou werken dan een gewone console controller. Ik zou het is moeten proberen.) - Hoe zit het met de eye strain? Ik heb gelezen dat, door het 3D effect, je ogen niet focussen op het display dat zeer dichtbij hangt, maar dat je ogen gewoon rustig focussen op verdere afstand. In welke mate is eye strain hierdoor dus verminderd?
- Wat zijn momenteel de side effects en vanaf wanneer voel je die?
- Betreffende de motion sickness side effect: heeft 100% van de gebruikers dit, of is dit persoonsafhankelijk? Dan doel ik op het gegeven dat sommige mensen op een boot wel zeeziek worden, en sommigen helemaal niet.
- Wat denken jullie dat de aanschafprijs voor de Consumer versie zullen zijn: op Wikipedia staat dat rumored <$300. Op een andere site dan weer, las ik dat ze voor < 1000 dollar wilden gaan. Daar zit dus wel nog een grote marge. Wat denken jullie?
- Wat zijn de extra eisen voor de PC? Er moeten 2 frames gerenderd worden in plaats van 1 dus er zal meer rekenkracht nodig zijn maar in welke mate? Is dit direct x2 of minder?
En 60 FPS is ook een must? Of is 30 FPS te doen maar werkt het gewoon minder immersive?
Asgaro schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:40:
Echter heb ik wat vragen:
- Hoe werkt de Rift in combinatie met gaming via mouse & keyboard terwijl je in bureaustoel zit? Werkt dit goed of slecht? Realiseer je je dan snel dat je neerzit en je armen op een tafel liggen of valt dit mee?
Het werkt imo best goed. Af en toe wel een raar gevoel. Ik weet dat ik zit, maar in HL2 voelt het dan alsof ik sta. Als ik het zou moeten omschrijven voelt het alsof ik op een hogere stoel zit. - Kan je headtracking uitschakelen en de Rift gewoon als big peripherial vision gebruiken? Ik vraag me namelijk af of headtracking wel handig is in combinatie met mouse en keyboard?
Als je headtracking toelaat, moet je dan ook niet direct van motion gaming gebruik maken om je lichaam wel degelijk ook in een bepaalde richting te plaatsen?
Ik zie mij eerlijk gezegd motion gaming niet echt gebruiken: ik ben een PC gamer en de grootste reden daarvoor is omdat ik een muis zoveel liever verkies over een controller. Een game mag nog zo mooi eruitzien, als ik een controller gebruik voor bv. shooters, frusteer ik me alleen maar. Laat staan dus een motion controller...
(Edit: hoewel een motion controller wel beter zou werken dan een gewone console controller. Ik zou het is moeten proberen.)
Ik weet niet of je het uit kunt zetten, maar in combinatie met muis & tobo kan het best goed werken, het hangt af van de implementatie. In HL2 werkt het echt heel erg goed. Met de rift heb je volledige camera controle, je kunt dus vrij om je heen kijken. Met je muis bedien je de crosshair. Als je te ver naar links of naar rechts gaat, dan draai je ook je camera. Klinkt raar, maar het werkt echt heel erg goed. Naar boven of beneden kijken met je muis kan dan weer niet, dat kan alleen met de rift. - Hoe zit het met de eye strain? Ik heb gelezen dat, door het 3D effect, je ogen niet focussen op het display dat zeer dichtbij hangt, maar dat je ogen gewoon rustig focussen op verdere afstand. In welke mate is eye strain hierdoor dus verminderd?
Hier heb ik eigenlijk geen last van gehad - Wat zijn momenteel de side effects en vanaf wanneer voel je die?
Hang af van wie het probeert. Mijn broertje heeft helemaal nergens last van, maar ik bijv. wel. Na een paar uurtjes begon ik de motion sickness toch wel te merken. Het is ook een rare beleving, het is zo immersive, het is echt alsof je er bent. Maar dan begin je te lopen terwijl je in je stoel zit - Betreffende de motion sickness side effect: heeft 100% van de gebruikers dit, of is dit persoonsafhankelijk? Dan doel ik op het gegeven dat sommige mensen op een boot wel zeeziek worden, en sommigen helemaal niet.
Zie vorige - Wat denken jullie dat de aanschafprijs voor de Consumer versie zullen zijn: op Wikipedia staat dat rumored <$300. Op een andere site dan weer, las ik dat ze voor < 1000 dollar wilden gaan. Daar zit dus wel nog een grote marge. Wat denken jullie?
Ze zijn het een en ander nog aan het onderzoeken blijkbaar, maar hun richtprijs is $300. Er waren zelfs geruchten dat het gratis zou worden mbv subsidies. Ik denk zelf dat het wel goedkoper kan. Natuurlijk zit er veel R&D achter, maar kwa hardware stelt het volgens mij niet heel erg veel voor als ik zo kijk naar filmpjes van mensen die em hebben opengemaakt. - Wat zijn de extra eisen voor de PC? Er moeten 2 frames gerenderd worden in plaats van 1 dus er zal meer rekenkracht nodig zijn maar in welke mate? Is dit direct x2 of minder?
En 60 FPS is ook een must? Of is 30 FPS te doen maar werkt het gewoon minder immersive?
Ik heb eigenlijk helemaal niet gekeken naar de performance hit, maar ik denk dat het idd x2 is. Het is zo goed als stereoscopisch, dus per frame moet een scene 2x gerenderd worden. Kan niet zeggen of 60FPS een must is, ik zit zo goed als altijd boven de 60FPS met mijn setup.
[ Voor 4% gewijzigd door Chester op 08-08-2013 15:28 ]
Die 60 FPS is geen must, maar vrijwel alles daaronder is een merkbaar minder prettige ervaring. Je merkt het niet altijd direct, maar het is duidelijk een patroon dat ik games met 30 FPS minder fijn vind dan games met 60+ FPS. Het is heel raar, want je kunt niet echt aanwijzen waarom en wanneer het gebeurt, maar je hersenen verwachten blijkbaar een bepaalde refresh-rate en als je dat niet krijgt dan is het storend. Ik denk het gewoon een grens is die games voor de zekerheid maar gewoon moeten garanderen.Asgaro schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:40:
• Wat zijn de extra eisen voor de PC? Er moeten 2 frames gerenderd worden in plaats van 1 dus er zal meer rekenkracht nodig zijn maar in welke mate? Is dit direct x2 of minder?
Het is vergelijkbaar met multiplayer in first person shooters. Op een bepaald moment is de lag gewoon zo storend dat je niet meer fatsoenlijk kunt raken en de lol ervanaf is, maar je wil het natuurlijk zo laag mogelijk hebben. Er is ook een verschil tussen een constante gemiddelde refresh-rate van 60 FPS en hevig flucturerende vertraging van 25 FPS naar 90 FPS en andersom. Dat laatste wil je liever ook niet.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Zit er nu standaard maar 1 extra set lens cups in?
Verder. Mijn ervaringen na een paar dagen zijn erg positief. Ik begin eraan te wennen en kan steeds langer in de rift zijn.
Net een stukje UT3 gespeeld (udk demo game) en dat werkte erg goed. Verder ben ik erg te spreken over boxplorer. Erg gaaf alleen moeilijk voor je pc. Om even tot rust te komen is de scifi Corridor lekker rustig en mooi gemaakt (al is die wat ouder en kun je niets.)
Filmpjes kijken met de Oculus Video viel me ook totaal niet tegen.
Met de razer hydra ben ik er nog niet uit. In alone in the rift is het super gaaf zolang je (in game) niet wil lopen. Daarna krijg je een beetje calibratie issues. Ook in hydraDeck vond ik het niet ideaal werken maar die kun je tenminste makkelijk hercalibreren.
Tot slot heb ik gemerkt dat een hogere resolutie naar binnen pompen de beeldkwaliteit behoorlijk ten goede komt. Geeft een beetje een zachter effect.
Yup, waren inderdaad 2 setjes.CILLER schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:18:
kijk eens goed in de verpakking. Ik kreeg namelijk wel 2paar extra lens cups.
Klachten van anderen dat je er misselijk van wordt had ik totaal geen last van: dit ding is voor mij gemaakt :-) Spellen die je al kent geven een hele andere ervaring. Het effect van rond kunnen kijken is geweldig. In teamfortress: waar je kijkt (in het center) schiet je ook, dus het richten kost minder tijd. In Half life: als je op een dakrand loopt zou je haast hoogtevrees krijgen. Demo pong 3D is geweldig: geneens toetsen of controller: je bedient het vlak waarmee je het balletje terug slaat met je hoofd: gaat erg intuitief, en ziet er grafisch geweldig uit. Maar het is niet alleen maar positief nieuws hoor. In mijn enthousiasme leidt mijn gezweet, of geadem nog wel eens tot het beslaan van de glaasjes. De stap tussen Windows en de oculus is vaak prutsen om het juiste menuitem aan te wijzen: die zit vaak in het midden van het beeld wat je met noch je linker- noch je rechtroog goed kunt zien. De menu's in TF2 of Halflife zijn meestal slecht tot niet leesbaar: de resolutie moet wat dat betreft echt omhoog. Tijdens het spelen had ik minder last van beperkte resolutie, of je moet dingen in de verte goed willen waarnemen. Kortom: dit is duidelijk de toekomst. Bij de spellen wat software tweaks voor de menu's, een hogere resolutie en het is een commercieel produkt wat mij betreft. De headtracking, waar ik benieuwd naar was werkt perfect: je kijkt gewoon echt rond. Geen vertraging of zo, en wel zeer nauwkeurige tracking. Het enige wat niet werkt, wat wel logisch is wanneer je je hoofd iets opzij doet (ogen op dezelfde hoogte houden), of je hoofd naar voren of achteren (je oren op dezelfde hoogte houden). Dat laatste zou mooi zijn om in- en uit te zoomen b.v. Eindconclusie: dit produkt wordt een succes.
Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
En godverdomme wat is dat gaaf! Grappige is dat mijn vriendin die normaal niet kan racen met de oculus op ineens zonder schade rond kan komen (als een slak dan wel) omdat ze ineens veel meer gaat remmen.
De resolutie is voor het inschatten van diengen die iets verder weg liggen wel een nadeel maar het is rijbaar en echt heel gaaf om te doen.
Ik heb gisteren op uitnodiging van Ciller (waarvoor nogmaals hartelijk dankCILLER schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:05:
Zojuist een 3 maanden trial voor iRacing genomen.
En godverdomme wat is dat gaaf! Grappige is dat mijn vriendin die normaal niet kan racen met de oculus op ineens zonder schade rond kan komen (als een slak dan wel) omdat ze ineens veel meer gaat remmen.
De resolutie is voor het inschatten van diengen die iets verder weg liggen wel een nadeel maar het is rijbaar en echt heel gaaf om te doen.
Halflife 2 is mooi, omdat de NPCs voor je staan en volume hebben. Ik moest wel stoppen toen ik bovenaan de trap was gekomen die je na het verlaten van het station op gaat. Ik moet de config stappen nog doorlopen van TF2: http://www.roadtovr.com/2...-rift-gameplay-video-5730
StrikeSuitZero heb ik zo'n klein half uurtje gespeeld tot na de 3e "missie", het ontzetten van het platform van "control". Eerst knoejen met de controller setup om de Cougar goed in te stellen. (Kan nog beter) Ik zal eens de pedalen voor 'roll' gebruiken en de X-as voor 'yaw'. Jammer dat de resolutie op 720 springt, anders kon ik de desktop res met rust laten. SSZ bevalt erg goed als rift ervaring. Het jump-effect in de cut-scenes is niet fijn en de menu's zijn onnatuurlijk aan de beweging gelinkt. Een kleine beweging met het hoofd is versterkt in de verschuiving van het menu. Bij het laten van een goeie boer zal het menu vast half uit het zicht trillen.
Als iemand erachter is hoe men IL2:1946 aan de praat krijgt met de rift, stuur me dan ff een PM. Ik sta te trappelen om de cockpit van de P-38 van binnen te bewonderen.
En films, hoe ziet dat eruit? Bedoel hoe moet ik me dat inbeelden? Kan je gewoon een willekeurige full hd 2d film afspelen?
De aansluiting is toch usb? En welke resolutie zitten ze nu? En is alles stereoscopisch?
Sorry voor al de vragen. Ik zou hem wel willen bestellen want ben te nieuwsgierig alleen weet niet wat ik kan verwachten.
Voor hoeveel hebben jullie de bril gekocht en waar heb je hem bestelt?
[ Voor 21% gewijzigd door Xtr3me4me op 12-08-2013 08:33 ]
Je zou even http://warthunder.com/ moeten proberen, Die heeft gewoon support voor de rift erin zitten.TNJ schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 22:37:
Als iemand erachter is hoe men IL2:1946 aan de praat krijgt met de rift, stuur me dan ff een PM. Ik sta te trappelen om de cockpit van de P-38 van binnen te bewonderen.
Je gaat er overigens niet beter van spelen door de resolutie. Het is haast onmogelijk om je targets op tijd te spotten.
Maar ach, leuk is het wel.
Sorry, maar de helft van die vragen staan in de topicstart beantwoordt, de rest vind je gemakkelijk via de officiele bronnen.Xtr3me4me schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 08:31:
Ik heb een aantal vraagjes. Stel je bestelt hem, krijg je naast je bril nog software? Of kan je het al gebruiken met elk willekeurig spel die je bezit?
En films, hoe ziet dat eruit? Bedoel hoe moet ik me dat inbeelden? Kan je gewoon een willekeurige full hd 2d film afspelen?
De aansluiting is toch usb? En welke resolutie zitten ze nu? En is alles stereoscopisch?
Sorry voor al de vragen. Ik zou hem wel willen bestellen want ben te nieuwsgierig alleen weet niet wat ik kan verwachten.
Voor hoeveel hebben jullie de bril gekocht en waar heb je hem bestelt?
Het beste advies is wachten op de retailversie, tenzij je hem ECHT nu wil. Qua specs is de developerversie een stuk minder dan wat retail gaat zijn.
Ja het is te verleidelijk. Ben gewoon erg nieuwsgierig hoe het nou eruit ziet als je hem ophebt. Helaas woon ik in een uithoek (Den Helder) en ken niemand die hem toevallig in huis heeft.boe2 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:24:
[...]
Sorry, maar de helft van die vragen staan in de topicstart beantwoordt, de rest vind je gemakkelijk via de officiele bronnen.
Het beste advies is wachten op de retailversie, tenzij je hem ECHT nu wil. Qua specs is de developerversie een stuk minder dan wat retail gaat zijn.
Ik las wel iets over invoerrechten en douane kosten. Wat zijn de kosten van de douane?
Ja, gisteren nog terrabytes aan updates gedownload, maar het was te laat om ff te testen. Wel het youtube filmpje (in 3 delen) met de P-38 op de Rift bekeken. Als vanuit de externe view naar de P-38 gekeken wordt, draait het model vlak voor je neus en lijkt net geen 30cm groot.CILLER schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 08:49:
[...]
Je zou even http://warthunder.com/ moeten proberen, Die heeft gewoon support voor de rift erin zitten.
Je gaat er overigens niet beter van spelen door de resolutie. Het is haast onmogelijk om je targets op tijd te spotten.
Maar ach, leuk is het wel.
Alleen de grind voordat je de Lightning hebt... Het instrumentenpaneel is erg grijs en plat.
Afhankelijk van de dollarkoers kost hij zo'n €280 met 'shipping'. In Alkmaar staat iemand op de kaart die hem wel wil showen:Xtr3me4me schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:51:
[...]
Ja het is te verleidelijk. Ben gewoon erg nieuwsgierig hoe het nou eruit ziet als je hem ophebt. Helaas woon ik in een uithoek (Den Helder) en ken niemand die hem toevallig in huis heeft.
Ik las wel iets over invoerrechten en douane kosten. Wat zijn de kosten van de douane?
https://maps.google.com/m...629.0004d6d217a93e60f7cc6
Iemand tips voor mij want ik baal echt dat ik niet gewoon aan een stuk door lekker kan gamen?
Volgens mij helpt het ook wel of je een persoon bent die normaal 10 keer achter elkaar in een achtbaan kan stappen zonder problemen. Ik ben namelijk niet zo een persoon. Ook op boten etc kan ik goed misselijk worden.
[ Voor 33% gewijzigd door ro8in op 12-08-2013 17:07 ]
Ik ga hem eind van de maand bestellen en hoop dat het geen teleurstelling word. Zag zonet een filmpje van epic citadel met de unreal engine 3 en moet zooo onwijs vet zijn!!
Had ik alleen een vraag over films kijken. Neem aan dat dat ook gewoon kan toch? Gewoon willekeurig film pakken met vlc aan en go?
[ Voor 23% gewijzigd door Xtr3me4me op 12-08-2013 18:13 ]
Als je het voor een beetje gamen wilt, zou ik je aanraden om te wachten op een consumentenversie. Dit is nog zeer duidelijk een devkit. Erg indrukwekkend wat het allemaal al kan, maar zeker nog niet geschikt om lang op te hebben en een dagje te gamen.Xtr3me4me schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:07:
Werkt het een beetje gamen met de oculus op?
Ik ga hem eind van de maand bestellen en hoop dat het geen teleurstelling word. Zag zonet een filmpje van epic citadel met de unreal engine 3 en moet zooo onwijs vet zijn!!
Had ik alleen een vraag over films kijken. Neem aan dat dat ook gewoon kan toch? Gewoon willekeurig film pakken met vlc aan en go?
En nee, je kunt niet zomaar een filmpje op zetten met VLC. Je moet VR Player oid gebruiken. De rift heeft 1 scherm, de linkerhelft wordt gebruikt voor je linker oog en de rechterhelft voor je rechter oog. Als je het gewoon opzet en VLC aanzet, zullen je hersenen er weinig van begrijpen
Ahhh ja omdat het stereoscopisch werkt natuurlijk. Hmmmzz en toch te nieuwsgierig om te weten hoe het eruit ziet allemaal. Maar ja 280 euro omgerekend duur geintje om alleen nieuwsgierig te zijnChester schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:44:
[...]
Als je het voor een beetje gamen wilt, zou ik je aanraden om te wachten op een consumentenversie. Dit is nog zeer duidelijk een devkit. Erg indrukwekkend wat het allemaal al kan, maar zeker nog niet geschikt om lang op te hebben en een dagje te gamen.
En nee, je kunt niet zomaar een filmpje op zetten met VLC. Je moet VR Player oid gebruiken. De rift heeft 1 scherm, de linkerhelft wordt gebruikt voor je linker oog en de rechterhelft voor je rechter oog. Als je het gewoon opzet en VLC aanzet, zullen je hersenen er weinig van begrijpenVoor films is het nog minder geschikt, je hebt namelijk een resolutie van 640x800 per oog, en dat merk je erg goed bij films.
Ik heb het zelf nog niet uitgevoerd, maar ik quote mezelf ff, dan kun je kijken of het werkt :[b][message=40692330,noline]... dan moet ik echt stoppen wil ik niet over mijn nek gaan. Iets wat heel jammer is want het is echt te gek om hem op te hebben. Vooral Half-life 2 met koptelefoon op waan je je echt in een andere wereld..
Iemand tips voor mij want ik baal echt dat ik niet gewoon aan een stuk door lekker kan gamen?
alflife 2 is mooi, omdat de NPCs voor je staan en volume hebben. Ik moest wel stoppen toen ik bovenaan de trap was gekomen die je na het verlaten van het station op gaat. Ik moet de config stappen nog doorlopen van TF2: http://www.roadtovr.com/2...-rift-gameplay-video-5730
De eerste voorlopige conclusie die ik voor mezelf getrokken heb : in cockpits, van auto's tot ruimteschepen, kun je langer in de rift blijven. Zodra je view ge-slaved wordt aan de muis wordt het moeilijk.Xtr3me4me schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:07:Werkt het een beetje gamen met de oculus op?
Vooral strafen en naar beneden vallen is waar het bij mij mis gaat. Ik vraag me wel af of bijvoorbeeld een wagenziek pilletje zou helpen?TNJ schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:21:
De eerste voorlopige conclusie die ik voor mezelf getrokken heb : in cockpits, van auto's tot ruimteschepen, kun je langer in de rift blijven. Zodra je view ge-slaved wordt aan de muis wordt het moeilijk.
Het beste is in eerste instantie (zeker voor nieuw publiek) gewoon stil blijven staan en rond kijken, daarna langzaam wat naar voren lopen en rondkijken en daarna pas de ingewikkeldere combinaties. You get the point.
Leaping Lab Rats!
Wat ik ook heb gemerkt is dat de hoeveelheid motion sickness erg persoonlijk is. Ik heb mensen op mijn werk gehad die na 3 seconden al misselijk waren en mensen die het prima konden hebben (zelfs in demo's met 15fps door mij tragere laptop).
Order: 0638XX
Leaping Lab Rats!
Verder had mijn moeder heel erg last van misselijkheid bij "sneller" lopen. Als het lopen rustig ging kon ze accepteren dat ze stil in een stoel zat maar zodra het sneller ging klopte het niet meer en werd ze beroerd.
Problem solved
Mijn moeder kan bijvoorbeeld niet tegen hevige golven etc. daar wordt ze misselijk van, terwijl mijn vader en ik er juist erg goed tegen kunnen.
http://psychicparrotgames.com/freeStuff/ParrotCoaster.zip
Ja, het is immersive en ontzettend gaaf. Er zijn wel echter een paar flinke kanttekeningen die ze naar mijn mening moeten aanpakken. De resolutie is al vaak genoemd en daar zijn ze ook al heel erg mee bezig. De huidige dev kit is dan ook echt alleen te gebruiken als devkit; mensen die het willen aanschaffen als consumerkit om HL2 te spelen, raad ik het sterk af. De resolutie is zo laag dat er een constante 'blur' over je gehele periphial zit. Bovendien zijn de individuele RGB lijntjes van de pixels te zien, en zijn er toch zwarte randen aan de zijkanten zichtbaar. Mijn ogen hadden moeite met de blur; daarom focuste ik vaak op de individuele pixels in plaats van het gehel beeld. Ik ben benieuwd of een HD versie van 1080p scherm genoeg gaat zijn vooor de marktversie. Vergezichten en zaken in de verte zijn nauwelijks zichtbaar of ontberen zoveel detail dat het de immersie negatief beinvloed (mijn mening).
HL2 was tot zover mijn ervaring de beste showcase. Ook de Tuscany demo, samen met een Razer Hydra erg immersive.
Ik hoop nog het meest dat het gaat wennen. Ik had zo'n erge last van motion-sickness, met name na een half uurtje HL2, dat ik een uur/anderhalf uur moest bijkomen. Ik heb verder nog nooit last gehad van motion-sickness; niet in auto's, vliegtuigen, games of 3D films. Ik dacht hier niet vatbaar voor te zijn, mooi mis dus.
Al met al; ze zijn er nog lang niet. Ben erg benieuwd wat ze gaan doen met de 16 miljoen en de kennis van Carmack. positional tracking en een véél hogere resolutie helpen misschen tegen die motion-sickness. En als ik daar niet aan kan wennen, laat ik hem uiteindelijk toch in de schappen liggen
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.