maniak schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:55:
[...]
NU.nl heeft het verkeerd. Als je nu een pre-order doet is de verwachting dat je hem in Augustus krijgt. Wat NU.nl heeft gedaan is deze verwachting (die op de website staat) gekoppeld aan de HD versie die getoond is tijdens E3.
Persoonlijk denk ik dat ze juist niet een HD dev versie gaan uitbrengen, die konden wel eens het marktaandeel van de toekomstige consument versie "opeten". De dev versie voldoet voor wat het moet doen, helpen met het ontwikkelen van games voor de Oculus.
Ik denk dat er wel een HD versie komt eigenlijk, of in elk geval een Dev Kit 2 die veel dichter zit bij de consumentenversie. Maar ik verwacht eigenlijk niet dat die publiek zal worden verkocht, ik denk dat die alleen voor de grotere developers komt, net zoals die nu bijv. allang dev kits hebben voor de PS4 en Xbox one.
Namelijk: Voor de consumentenversie hebben ze grote studio's nodig die out-of-the-box geschikte software uitbrengen. Maar de valve's, EA's, enz gaan er echt geen genoegen mee nemen om een spel te testen op een mindere resolutie, en ontbrekende functies (positional tracking!). Die gaan echt geen spel uitbrengen in de hoop dat het allemaal gaat werken, die eisen gewoon een dev kit die qua specs gelijk is aan wat de klanten gaan hebben.
Dus die krijgen ontgetwijfeld wel eerder hun hardware (als het geen Dev Kit 2 is dan wel een prototype van de consumentenversie). Ik denk wel dat tegen die tijd de consumentenversie ook al snel uit komt, dus dat ze dan de Dev Kit 2 niet voor het grote publiek uit gaan brengen om inderdaad zoals je zegt het marktaandeel veilig te stellen (en om te zorgen dat iedereen een versie krijgt zonder ruwe kantjes er aan).
Ik hoop alleen een beetje dat ze nog iets verder gaan dan 1920x1080, Hij heeft eigenlijk nog wel wat meer resolutie nodig om er echt goed uit te zien.