Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Er komt in de consumer version een ander (waarschijnlijk 1920x1080) scherm.

En volgens mij wilden ze ook terug naar 5" ipv 7"

[ Voor 26% gewijzigd door Navi op 10-04-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-06 15:11
http://www.engadget.com/2...int-of-peripheral-vision/
Leuke mod, Wel een idee om in een volgende versie te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:49
Leuk filmpje op Insidegamer, oma van 90 probeert de Rift :)
http://www.insidegamer.nl...ma-speelt-met-oculus-rift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
deze devver post redelijk veel op youtube, waaronder gameplay uit skyrim en mirrors edge! MAar ook een hoop interessante andere dingen.

YouTube: Cymatic Bruce

[ Voor 10% gewijzigd door CILLER op 15-04-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-06 08:41

Technicality

Vliegt rechtsom...

CILLER schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:32:
deze devver post redelijk veel op youtube, waaronder gameplay uit skyrim en mirrors edge! MAar ook een hoop interessante andere dingen.

YouTube: Cymatic Bruce
Yep, relaxete filmpjes en goede uitleg.

Wat verwachten we eigenlijk voor inklaring etc? Ik had daar nog niet aan gedacht bij het bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Een klein beetje off-topic, maar hier is een follow-up van de 90-year old grandma.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, mijn rift is in het land *O*

Hij komt met DHL, direct uit Long Beach, Californie. Dus blijkbaar is het ze nog niet gelukt een Europees distributiecentrum op te zetten.

Ik heb trouwens al de kandidaat voor mijn volgende kickstarter deelname: De Virtuix Omni! Lijkt me een ideale combinatie met de rift.

Edit Binnen :D

Eerste indruk:
  1. BLURRY! :?
  2. Wauw, het is echt om je heen :*)
  3. Mrheugh lopen zonder echt te bewegen maakt je meteen duizelig :r
Heb net de aangepaste Tuscany demo gedaan met de razer hydra, dan kan je je handen ook zien, vreemd genoeg voel ik me daar wat minder duizelig bij. Dat geeft je toch een stuk referentie. Dat ding werkt ook aardig precies. Als ik gewoon stil sta en naar het uitzicht sta te kijken is het wel beter.

Maar ik denk dat dat wel went. De onscherpte kijk je op een gegeven moment wel doorheen, maar het blijft wel een beetje jammer, het is niet echt geschikt voor spellen met grote vergezichten. Dichtbij ziet alles er veel beter uit. Het blijven gewoon weinig pixels die over zo'n groot gebied uitgespreid zijn. Ik heb trouwens nog niet de oogdopjes vervangen (ben een beetje bijziend) maar ik kan nu de pixels al duidelijk onderscheiden dus daar ligt het niet aan.

Edit2: De B-eyecups zijn inderdaad beter geschikt voor mijn ogen. Maar het blijft natuurlijk een beperkte resolutie. Wat me wel opvalt is hoe goed de headtracking is, de vertraging is eigenlijk niet merkbaar en hij loopt niet te schudden.

De eyecups beslaan trouwens wel erg snel omdat je neus er helemaal in zit. Komt natuurlijk door dat grote paneel, ik denk dat het met de consumenten versie wel mee gaat vallen.

Als volgende denk ik ff die Epic Citadel bekijken :9

[ Voor 66% gewijzigd door GekkePrutser op 23-04-2013 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

GekkePrutser schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:41:
Nou, mijn rift is in het land *O*

Hij komt met DHL, direct uit Long Beach, Californie. Dus blijkbaar is het ze nog niet gelukt een Europees distributiecentrum op te zetten.

Ik heb trouwens al de kandidaat voor mijn volgende kickstarter deelname: De Virtuix Omni! Lijkt me een ideale combinatie met de rift.

Edit Binnen :D

Eerste indruk:
  1. BLURRY! :?
  2. Wauw, het is echt om je heen :*)
  3. Mrheugh lopen zonder echt te bewegen maakt je meteen duizelig :r
Heb net de aangepaste Tuscany demo gedaan met de razer hydra, dan kan je je handen ook zien, vreemd genoeg voel ik me daar wat minder duizelig bij. Dat geeft je toch een stuk referentie. Dat ding werkt ook aardig precies. Als ik gewoon stil sta en naar het uitzicht sta te kijken is het wel beter.

Maar ik denk dat dat wel went. De onscherpte kijk je op een gegeven moment wel doorheen, maar het blijft wel een beetje jammer, het is niet echt geschikt voor spellen met grote vergezichten. Dichtbij ziet alles er veel beter uit. Het blijven gewoon weinig pixels die over zo'n groot gebied uitgespreid zijn. Ik heb trouwens nog niet de oogdopjes vervangen (ben een beetje bijziend) maar ik kan nu de pixels al duidelijk onderscheiden dus daar ligt het niet aan.

Edit2: De B-eyecups zijn inderdaad beter geschikt voor mijn ogen. Maar het blijft natuurlijk een beperkte resolutie. Wat me wel opvalt is hoe goed de headtracking is, de vertraging is eigenlijk niet merkbaar en hij loopt niet te schudden.

De eyecups beslaan trouwens wel erg snel omdat je neus er helemaal in zit. Komt natuurlijk door dat grote paneel, ik denk dat het met de consumenten versie wel mee gaat vallen.

Als volgende denk ik ff die Epic Citadel bekijken :9
Nice! :D Ben ook erg benieuwd naar die ervaring! _/-\o_

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arx schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:53:
[...]
Nice! :D Ben ook erg benieuwd naar die ervaring! _/-\o_
Net gedaan (moest ff knutselen met die SDK om het goed aan de praat te krijgen).

Ook weer mooi, framerate viel een beetje tegen (Alienware M11x met slechts een GeForce 355M). Zat rond de 30 denk ik en zo uitvergroot is dat toch wel schokkerig. Toch mis ik wel een beetje het 'WAUW' gevoel over het algemeen. De beeldhoek zit wel goed (al mis je toch nog steeds de ooghoeken). Ik moet nog wel die interpupillary distance uitrekenen, denk dat ik daar misschien een beetje mis zit. Maar ik had er iets meer van verwacht op de een of andere manier. Nou heb ik nooit andere HMD's geprobeerd, die zijn ongetwijfeld een stuk minder qua kijkhoek.

Hydra + Rift is trouwens wel een wereld combi, de front triggers zijn nog proportioneel ook dus je kan je handen een klein beetje sluiten. De Hydra werkt ook erg direct.

De duizeligheid viel tijdens de epic demo alweer aardig mee trouwens, misschien begint het al te wennen. Heb nu maar ff pauze genomen :)

Edit: Hmm de duizeligheid kwam toch weer dubbel en dwars terug toen ik de Tuscany demo deed. Ik heb het ding nu al een half uur uitgezet en nog voel ik het behoorlijk. Het is wel mooi hoe goed je om je heen kan kijken (zelfs achterom kijken werkt). Heb verder niet echt het gevoel dat er 'drift' in die sensor zit, dus hij verloopt niet. Werkt erg mooi allemaal.

De koffer is erg stevig, er werd over geklaagd dat hij een goedkoop prul was op een van de fora. Ik snap daar niks van. Hij heeft een mooi scharnier en goed werkende sluitingen, ook het handvat heeft een eigen scharniertje, plastic is stevig. Wat wil je nog meer... Sommige mensen verwachten zeker een Samsonite bij een ding van een paar honderd dollar :P

Ik kreeg Team Fortress 2 niet aan de praat trouwens, heb de '-vr' optie aangezet maar 1 oog bleef zwart tijdens het laden en het hoofdmenu verschijnt niet. Morgen maar weer verder :)

Edit2: Gisteravond nog een uur of 2 nadat ik was gestopt duizelig geweest.. Dat is wel vervelend.. Maargoed ik blijf het rustig aan proberen.

Verder: Ik zat er eens mee te rekenen en ik vraag me af of de Full HD resolutie van het consumenten model wel genoeg zal zijn. Omdat het panel in tweeen wordt gedeeld en de pixels ook nog eens over een groot gebied worden uitgespreid, zijn dat nog steeds niet vreselijk veel pixels (waar je er nu 2 hebt, heb je er dan 3 zei iemand laatst, dat klopt ongeveer wel). En de pixels in de hoeken worden helemaal niet gebruikt (zijn niet zichtbaar). Het is nu zo grofkorrelig dat je minstens een verdubbeling moet hebben, 4K2K zou nog veel beter zijn. Maar dat is helemaal toekomstmuziek natuurlijk. Als je spellen speelt waarbij je vooral dichtbij dingen moet zien dan is het ook veel beter te doen.

Nog een tipje trouwens: Als je hem niet zo strak vast doet (kan je compenseren met de hoofdband) dan beslaan de eyecups niet zo.

[ Voor 54% gewijzigd door GekkePrutser op 24-04-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06 15:42
Je moet idd eerst je "VR benen" kweken voor je er optimaal van kan gaan genieten ;)

Resolutie is idd laag, maar hoog genoeg om mee te developen en om mee te experimenteren: als je er niet continu op zit te letten valt het vanzelf minder op (behalve met kleine dingen zoals tekst in menu's en dingen idd verte idd: vandaar dat ik heel graag Doom3 bij de Devkit had gezien - de claustrofobische/donkere corridors zijn perfect om het screendoor effect / lage resolutie te verbloemen)

Edit: Helaas heb ik mijn devkit nog niet ontvangen... duurt nog wel even heb ik het idee - order id #7650

[ Voor 11% gewijzigd door BaT op 26-04-2013 21:46 ]

Creative Director - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:46
Bij een van de filmpjes vertelde iemand dat als er geen headbob (wiebelen als je loopt) in het spel/omgeving zit, het voor hem werkte als hij zelf overdreven een headbob ging doen. Zag er debiel uit, maar daardoor werd hij niet meer duizelig. Een van de Cymatic Bruce filmpjes op youtube, maar weet niet meer welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaCoTa schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:13:
Bij een van de filmpjes vertelde iemand dat als er geen headbob (wiebelen als je loopt) in het spel/omgeving zit, het voor hem werkte als hij zelf overdreven een headbob ging doen. Zag er debiel uit, maar daardoor werd hij niet meer duizelig. Een van de Cymatic Bruce filmpjes op youtube, maar weet niet meer welke.
Ja als het er wel in zit lijkt het me juist vervelender (want de wagenziekte komt door bewegingen die niet kloppen met wat je hoofd doet). Dus als het spel je hoofd laat wiebelen terwijl je dat in het echt niet doet is het juist vervelend. Ik zal wel proberen om het zelf te doen.
BaT schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:45:
Je moet idd eerst je "VR benen" kweken voor je er optimaal van kan gaan genieten ;)
Ja ik hoop het! Ik blijf het wel proberen.

Helemaal mee eens m.b.t. de resolutie trouwens, voor dichtbij is het prima. Daarom vind ik die tuscany demo juist niet zo geschikt, omdat daar zo veel vergezichten in zitten. Als je binnen loopt en naar bijv. de stoelen kijkt, of zo'n basketbal oppakt, werkt het veel beter.

Trouwens, mijn ordernummer was nog onder de 50, ik volgde het project al voor de kickstarter dus ik stond klaar met mijn credit card toen hij online kwam :) Vandaar dat ik hem zo snel heb. Maar het gaat wel hard nu, ze hebben er al een paar 1000 gedaan volgens henzelf. De verzending zelf ging supersnel. Vrijdagavond verzonden, dinsdag in huis. Zat dus nog een weekend tussen ook waarbij hij de hele zondag heeft stilgelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 452551

Ik heb m'n dev kit gistere mogen ontvangen! (order 3444)

heb vandaag alle demo's gedownload die ik kon vinden.
De helicopter demo (heli island) blijft toch mijn favoriet.
Daarnet heb ik Half life 2 en portal 2 gedaan, maar die kunnen toch niet tippen aan tf2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 452551 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 22:00:
Ik heb m'n dev kit gistere mogen ontvangen! (order 3444)

heb vandaag alle demo's gedownload die ik kon vinden.
De helicopter demo (heli island) blijft toch mijn favoriet.
Daarnet heb ik Half life 2 en portal 2 gedaan, maar die kunnen toch niet tippen aan tf2
Bedankt voor de tip, die heli island kende ik nog niet!

Trouwens, voor anderen die het misschien ook zochten, de HL2 mod is hier.

Wel heb je er ook een razer hydra voor nodig voor de beste ervaring (3d aimen). Ik heb het nog niet allemaal geinstalleerd maar ga dat morgen doen, wel tof dat er zo snel zo veel software en mods uitkomen.

Edit: Oef, geprobeerd maar HL2 niet (goed) aan de praat gekregen. Het is best een gedoe om het allemaal in te stellen :) De FOV wou niet breder, en de knoppen van de Hydra kreeg ik in het begin niet aan de praat. Later wel, maar toen werkten de bewegingen van de Hydra controller weer niet meer (dus dat je je wapen richt door met de hydra te wijzen). De menu's waren ook lastig omdat de muispijl niet in 3D is dus je ziet niet waar je op klikt.

Maar ik ga van de week wel weer verder. Het was wel heel cool met Half-Life, om de rift eens in een echt spel te gebruiken. Ik merk ook dat zodra je echt een spel speelt, de pixels minder opvallen omdat je echt aan het spelen bent.

Edit2: Ik heb het later wel verder aan de praat gekregen, speelt best leuk. Alleen de iron sights kloppen niet helemaal met de crosshair (die je op een lichte achtergrond moeilijk ziet) dus dat is soms wel even lastig mikken. De crosshair zit er altijd links naast. Hebben jullie dat ook?

[ Voor 46% gewijzigd door GekkePrutser op 29-04-2013 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

half life 2 was voor mij niet te spelen.
De oude mod werkte niet lekker omdat je hoofd aan het wapen vast zit en de nieuwe versie was onspeelbaar omdat ik geen hydra heb (daardoor staat m'n wapen gewoon midden in beeld)

Maar zojuist iets gevonden op mtbs3d: http://rjevans.net/firstlaw vetste demo by far YouTube: First Law: First Public Test Build!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Ik heb weer een leuk filmpje gevonden met reacties:
http://www.dbtv.no/?vid=2328907978001

Ook al spreek ik de taal niet erg mooi om te zien.

En voor de gelukkige die een rift thuis hebben:
http://www.mtbs3d.com/php...86ea5889e8b552656e3a4988d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzie2478
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-11-2022
Iemand ondertussen de rollercoaster demo al geprobeerd?

http://www.mtbs3d.com/phpbb/viewtopic.php?f=140&t=17157

Voor mij de beste demonstratie van wat de bril nu al teweeg kan brengen...

Ik heb de Rift nu al een week, wordt nu al minder zeeziek :-)

Heb net die open source driver (vireio) uitgetest, left for dead 2 was wel leuk, maar nogal tricky om het beeld juist uitgelijnd te krijgen. Zeker nog niet consumeren ready, maar zeer beloftevol

Eventjes in Skyrim rondgelopen, zeer cool maar onspeelbaar. Te lage resolutie gooit al die mooie details weg.
schokkerig beeld...

[ Voor 53% gewijzigd door schwarzie2478 op 30-04-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik vond de roller coaster demo wel grappig, maar minder overtuigend dan bv first law

(m'n vriendin werd trouwens wel erg misselijk van de rollercoaster)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Het verbaast me een beetje dat niemand nog gelinked heeft naar de presentatie van Michael Abrash (Valve) over Virtual Reality. Met name de technische problemen die er nog steeds zijn met VR.

http://blogs.valvesoftwar...velopers-conference-talk/

Hier is de PDF
http://media.steampowered...log/MAbrash%20GDC2013.pdf

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Gister eindelijk de tijd gehad om met een rift te spelen (van iemand anders) en ik moet zeggen, dat viel me alles mee.
Er gaan natuurlijk een hoop verhalen de ronde over misselijkheid maar daar had ik gelukkig geen last van.
Pas na ongeveer een uur moest ik even rust nemen. Dat ik rust moest nemen lag mogelijk ook aan museum of the microstar die gewoon net niet soepel genoeg liep.

De door andere genoemde minpunten zijn wel echt minpunten. Met name het low-res scherm is een groot minpunt! Niet zozeer doordat je de pixels kunt tellen maar met name omdat je kleine objecten in de verte niet goed kunt zien. Dit zorgt ervoor dat grote levels in bijv portal moeilijk speelbaar zijn.
Het missen van positional tracking is wel jammer maar niet meteen een hele storende factor. Wel kan ik me voorstellen dat je 'besef' van de buitenwereld afneemt als dit toegevoegd wordt. Dat besef was nu echter al beperkt. Ik vond het bijvoorbeeld erg gek om mijn eigen handen niet te kunnen zien en mensen die tegen je praten van buitenaf klinken ook erg vreemd.

Wat mij erg meeviel is hoe speelbaar shooters zijn met de rift. Via de udk heb in een paar rondjes in Unreal gespeeld met bots en dat valt niet tegen. Het aimen met je hoofd is super intuïtief en ook als je niet op de rode stip/crosshair let is mikken goed te doen, mijn conclusie door verschillende demo's heen is dan ook dat de crosshair niet noodzakelijk is als die altijd in het midden zit. (natuurlijk niet het mechanisme van tf2 waarbij er een box zit waar je hem in kan bewegen) .
Ook het tempo van shooters heeft mij niet echt gestoord, ik merk wel dat je geduldiger bent in VR maar dat neemt niet weg dat ik unreal of tf2 goed speelbaar vond met de extreem hoge snelheden die daarin zitten.

In de rift is nog wel een beetje drift aanwezig en na een paar minuten kan dat wel storend worden. Ik heb wel het idee dat de mate van drift ook te maken heeft met de rekenkracht die je pc nodig heeft en mogelijk zit daar dus ook een probleem. In first law heb ik bijvoorbeeld niets van drift gemerkt terwijl ik in museum of the microstar op ten duur zijwaarts moest lopen.

First-law heeft overigens echt een briljante implementatie van de rift en is een erg overtuigende demo.
De meest overtuigende demo was wat mij betreft echter de Scifi Corridor demo. Deze demo bevat geen gameplay en alleen een korte gang maar alles is goed op schaal en de belichting is erg geloofwaardig.
Grappig is dat de overdreven belichting zoals we die in hedendaagse games terugzien totaal ongeloofwaardig is in de rift. Ook dingen als lens flare (met name in de tuscany demo) kwamen op mij als vreemd en ongeloofwaardig over.

Tot slot nog even mijn reactie op de schaal in combinatie met het 3d effect. Heel veel games zitten daar gewoon fout! In unreal epic citadel ben je ongeveer de grootte van een kleine dwerg voor je gevoel. Dit effect is echter heel krachtig. De schaal die dingen je meegeven is overweldigend en maakt de rift tot een super tool voor level editors. Die kunnen indrukwekkende dingen nu echt indrukwekkend maken puur door de schaal.

Al met al ben ik nog enthousiaster geworden en erg overtuigd van de potentie. Ik denk dan ook dat de updates die oculus op de planning heeft staan (scherm en en positional tracking) de dingen zijn die als eerste gefixt moeten worden om het eindproduct top te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CILLER schreef op zondag 05 mei 2013 @ 10:28:
Gister eindelijk de tijd gehad om met een rift te spelen (van iemand anders) ...
Het was gezellig!

Ik heb zojuist de spacewalk demo geprobeerd (http://spacewalk.spadille.org/) en dat was een hele ervaring!
De besturing is een beetje lastig om onder controle te krijgen en door de lage resolutie zijn niet alle details van het iss duidelijk....maar de beleving van hoe groot dat ding wel niet is! Maakt alles goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
ziet er uit als een mooie demo. Op de pc zonder rift komt die niet echt over maar ik kan me er iets bij voorstellen nu.

Verder kwam ik deze sites tegen: http://www.riftenabled.com/ en http://theriftlist.com/

Interessant daarvan vond ik voor nu vooral Unigine. Ben erg benieuwd hoe dat eruit ziet door de rift.

Ook staan daar een hoop games tussen die via vorpX zouden moeten werken, ik ben dan ook erg benieuwd hoe dat uit gaat pakken zodra dat uitkomt.

Verder ben ik ook benieuwd naar When lights die zolang ik hem niet zelf hoef te spelen :P

[ Voor 15% gewijzigd door CILLER op 05-05-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
Die Spacewalk lijkt me ook erg vet om uit te proberen! hopenlijk krijg ik deze maand m'n devkit nog geleverd...

Ben heel erg benieuwd hoe TF2 speelt icm met m'n Falcon. Ding wordt door bijna niks ondersteund, maar werkt toevallig wel native in TF2 :D En daarnaast natuurlijk ook TF2 doen met dit speeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gistere eindelijk verzend bevestiging voor m'n hydra gehad! Kan niet wachten tot ik m'n handen kan zien terwijl ik de rift gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 452551 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:09:
gistere eindelijk verzend bevestiging voor m'n hydra gehad! Kan niet wachten tot ik m'n handen kan zien terwijl ik de rift gebruik ;)
Ja ik vind het ook een super aanvulling!

Wel een tip: Zorg dat er niets om je heen staat. Niet alleen op oogniveau :) Ik had zelf de ruimte rond het bureau leeg gelaten, maar toen probeerde ik zo'n bal op te pakken in de aangepaste Tuscany demo. En dan moet je dus echt met je hand bijna helemaal naar de grond reiken om die bal te kunnen pakken. En daar stond dus de rift koffer :+

Het is wel grappig hoe precies dat ding werkt, dat gaat echt goed... Ik zit er nog steeds aan te denken om 1 van de controllers op de Rift headset te monteren, zodat ik ook vooruit/achteruit en omhoog/omlaag kan bewegen met mijn hoofd. De vraag is alleen hoe dat dan in de drivers geregeld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GekkePrutser schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:34:
[...]

Ja ik vind het ook een super aanvulling!

Wel een tip: Zorg dat er niets om je heen staat. Niet alleen op oogniveau :) Ik had zelf de ruimte rond het bureau leeg gelaten, maar toen probeerde ik zo'n bal op te pakken in de aangepaste Tuscany demo. En dan moet je dus echt met je hand bijna helemaal naar de grond reiken om die bal te kunnen pakken. En daar stond dus de rift koffer :+

Het is wel grappig hoe precies dat ding werkt, dat gaat echt goed... Ik zit er nog steeds aan te denken om 1 van de controllers op de Rift headset te monteren, zodat ik ook vooruit/achteruit en omhoog/omlaag kan bewegen met mijn hoofd. De vraag is alleen hoe dat dan in de drivers geregeld moet worden.
dan zal in de game geprogrammeerd moeten worden dat de hoofd positie beinvloed wordt door een van de controllers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
GekkePrutser schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:34:
[...] Ik zit er nog steeds aan te denken om 1 van de controllers op de Rift headset te monteren, zodat ik ook vooruit/achteruit en omhoog/omlaag kan bewegen met mijn hoofd. De vraag is alleen hoe dat dan in de drivers geregeld moet worden.
Zie hier voor meer informatie: http://www.roadtovr.com/2...r-hydra-tuscany-demo-4714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Ik heb nog nooit minecraft gespeeld maar ik zou het als ik een rift had meteen gaan doen. De graphics lenen zich erg goed voor de rift en het lijkt me een bizarre wereld om je in te bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zojuist minecraft gekocht om deze mod te proberen en ik moet zeggen AWESOME!
Door de grafische stijl van minecraft merk je niets meer van de gebrekkige resolutie van de rift en het doorlopen van die bouwwerken is adembenemend! _/-\o_ tnx voor de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie net op developer.oculusvr.com dit topic langs komen:
Half-Life 2 (official) Rift support

postby joe » Fri May 10, 2013 2:24 am
We just shipped a beta for Half-Life 2 that includes Oculus Rift support. To get it, open the properties for HL2 in Steam, set your command line to "-vr", and opt-in to the SteamPipe beta. This should ship to everybody in a few weeks.

This port is a bit more raw than TF2 was when it shipped, so we would appreciate hearing about any bugs you find. Just like in TF2 this mode is experimental, so we really want to hear what you think.

A few known issues:

The zoom UI shows up in a quad in the middle of the screen instead of on the edges of the screen.
The HUD is dim and hard to read.

All of the convars are the same as they were in TF2 with two additions:
vr_viewmodel_offset_forward - Moves the viewmodel back so the elbows are harder to see and it feels more attached to your body.
vr_viewmodel_offset_forward_large - Same as vr_viewmodel_offset_forward, but for the Gravity Gun.

I find these convars to be useful in the game itself, so consider setting them:
hud_quickinfo 1
hud_fastswitch 2

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 452551 op 10-05-2013 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
Ik had het ook net gelezen! Netjes van Valve! Nu snel door naar CS:Source, Portal 1/2 en L4D1/2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Ok, volgens UPS zou de mijne vandaag moeten aankomen.
Gisteravond om 17:19 voor het laatst gesignaleerd in Brussel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eomer
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-02 04:50
Hartstikke leuk dat ze nu geleverd worden, zou ik dit weekend bij iemand de rift mogen uitproberen? Ik heb studenten weekend ov, dus de locatie maakt niet zo heel veel uit ;) Stuur me maar een direct message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
Welke ordernummer heb je rickiii? Dan weet ik waar ik ongeveer aan toe ben....

Edit: mijn order status staat nog steeds op READY :(

[ Voor 26% gewijzigd door BaT op 10-05-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
BaT schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:29:
Welke ordernummer heb je rickiii? Dan weet ik waar ik ongeveer aan toe ben....
Edit: mijn order status staat nog steeds op READY :(
Mijn order-nr is 58xx
(Kickstarter-backer op 7 augustus 2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
Ah dat schiet op! Ik ben 76xx (kickstarter gebacked op 20 augustus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366757

rickiii schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:25:
Ok, volgens UPS zou de mijne vandaag moeten aankomen.
Gisteravond om 17:19 voor het laatst gesignaleerd in Brussel.
Same here!

Heb hem helaas niet meer ontvangen vrijdag. Delivery date was savonds geupdate naar maandag (eind van de dag), en rond een uur of 23:00 weer op vrijdag :S Om 23:16 uur is die vertrokken uit Brussel maar er is geen scheduled delivery date meer aanwezig.. Wat zegt jou tracking informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 21:30
Toch ook maar besloten er 1 te bestellen. Ben heel erg benieuwd wanneer die komt.
Augustus staat er, mijn order#53xxx.

Ik zit zelf erg te denken in de richting van het onderwijs. Ben zelf leraar. We kunnen op excursie naar, ik noem maar wat, de Verboden Stad. Zet allemaal jullie helm maar op, dan gaan we op pad.

Veel musea kun je al in rond lopen, als ze dat nou ook Rift compatible maken, zie ik het helemaal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Anoniem: 366757 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 18:41:
[...]Same here!
Heb hem helaas niet meer ontvangen vrijdag. Delivery date was savonds geupdate naar maandag (eind van de dag), en rond een uur of 23:00 weer op vrijdag :S Om 23:16 uur is die vertrokken uit Brussel maar er is geen scheduled delivery date meer aanwezig.. Wat zegt jou tracking informatie?
Laatste update is:
Brussels, Belgium 05/09/2013 5:19 P.M. Arrival Scan

Ik heb vanochtend gebeld en de conclusie van Wendy was dat het per ongeluk naar Brussel is gestuurd, want het had naar Utrecht gestuurd moeten worden. Ze verwacht dat het maandag wordt geleverd en ik mag niet klagen want ze mogen er maximaal 5 werkdagen over doen. Uiterlijk woensdag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366757

rickiii schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:30:
[...]

Laatste update is:
Brussels, Belgium 05/09/2013 5:19 P.M. Arrival Scan

Ik heb vanochtend gebeld en de conclusie van Wendy was dat het per ongeluk naar Brussel is gestuurd, want het had naar Utrecht gestuurd moeten worden. Ze verwacht dat het maandag wordt geleverd en ik mag niet klagen want ze mogen er maximaal 5 werkdagen over doen. Uiterlijk woensdag dus.
Ah oké. Laten we het hopen dat het maandag wordt dan :) wel vreemd dat jij geen departed from brussels melding meer hebt gekregen gister. Die kreeg ik om 23:16 nog. Is bij jou de leverdatum ook verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16334

Brussels, Belgium 05/10/2013 11:16 P.M. Departure Scan

is momenteel mijn laatste info, en de leverdatum is ook pleitte

zou ook bij mij zogenaamd vrijdag geleverd worden toen ik het mailtje opende vrijdagochtend ... ach wat zijn die paar dagen na 9 maanden he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Project Cars is nu ook actief bezig met het inbouwen.
En ik heb gezien de brede support (en mijn demo sessie bij nubsteak) toch maar besloten om een dev kit te bestellen. Hopelijk krijg ik die nog in de zomer. Toen ik hem besteld stond er nog juni maar nu staat er augustus dus ik vrees dat het augustus gaat worden.

Tot die tijd filmpjes kijken :P

Dit filmpje is voor mij een indicatie dat Skyrim goed te spelen is. Cant wait:
YouTube: Oculus Rift Skyrim - Dragon Slaying, Dancing & Coffins?!

[ Voor 42% gewijzigd door CILLER op 12-05-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 516200

Hi all!

Farox here from the rift list. I just saw that you linked to my web site.

Just wanted to say "Hi" and I hope you like the site. If you find any bugs or missing a feature, please let me know!

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Vandaag afgeleverd... terwijl de status vanochtend nog niet veranderd was, kreeg ik vandaag toch een UPS bezorger aan de deur. En het leeft z'n reputatie na!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:17
Vandaag voor het eerst op gehad.

Waanzinnig aparte ervaring, had niet deze mate van 'immersion' verwacht. Helemaal raar als er iemand achter je gaat staan praten en je maar verwacht dat die stenen pilaar een mond en ogen krijgt ofzo, heel apart. Survival horror games, kom er maar in, en een pak pampers graag :X

Collega en ik hebben wel met moeite onze lunch naar binnengewerkt overigens, halve middag ongemakkelijk geweest :X

En idd, resolutie van die schermpjes dat kan echt niet, maar daar is het misschien een dev versie voor.

[ Voor 25% gewijzigd door Schuey op 13-05-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 16:08
Gisteren ook mijn Rift ontvangen :) (verzonden vanuit de U.K. met UPS, geen invoerkosten, zelfde verhaal als anderen hierboven met eerst een geplande levering op vrijdag via Brussel)

Eerste impressie na een uurtje prutsen gisteravond laat:
De resolutie valt inderdaad wat tegen en ik heb ook last van motion blur bij het bewegen (mogelijk een instelling in de AMD drivers ergens).

Is die Tuscany demo alleen maar dat huis, of zijn er nog andere scenes zoals je die op de Youtube demo's ziet?

[ Voor 37% gewijzigd door PeterPan op 14-05-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gisteravond bedacht dat ik "even" de officiele half life 2 vr zou testen...en toen was het ineens 2.5 uur later :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Anoniem: 452551 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:20:
gisteravond bedacht dat ik "even" de officiele half life 2 vr zou testen...en toen was het ineens 2.5 uur later :P
Dat is een beste tijd... geen alst van misselijkheid oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Ik ben soms sprakeloos van de verwondering in sommige demos.
Dit moet je echt een keer meegemaakt hebben.

Vreemd genoeg heb ik totaal geen last van misselijkheid. Zelfs niet na 4 uur experimenteren met verschillende demos en games. Een vriend van mij had er na 5 minuten al last van.

Het is moeilijk te zeggen hoe het komt, maar ik wijd het aan mentale voorbereiding en actief in je gedachten te houden waar je bent. Focus je op de stoel waar je in zit en de vloer waar je op loopt en stop direct wanneer de framerate slecht is.

Dit laatste is echt cruciaal. Als de wereld begint te schokken, dan kun je beter stoppen want anders voel je je binnen no-time beroerd.

Ik heb nog een beetje hoofdpijn omdat het voelt alsof ik scheelkijk in de Oculus Rift. Alles ziet er uitstekend en scherp uit, maar toch voelt het alsof de focus niet helemaal overeenkomt met de normale stand van mijn ogen. Ik ga vanavond even testen in TF2 of die calibratie daarbij helpt. Misschien ligt het aan de IPD.

[ Voor 13% gewijzigd door rickiii op 14-05-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CILLER schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:45:
[...]

Dat is een beste tijd... geen alst van misselijkheid oid?
ik voelde me enigsinds ongemakkelijk, de hud lijkt niet helemaal lekker te zijn, soms zie je em dubbel en soms niet en je ogen gaan dan raar doen. Maar echt een geweldige ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rickiii schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:23:
Ik heb nog een beetje hoofdpijn omdat het voelt alsof ik scheelkijk in de Oculus Rift. Alles ziet er uitstekend en scherp uit, maar toch voelt het alsof de focus niet helemaal overeenkomt met de normale stand van mijn ogen. Ik ga vanavond even testen in TF2 of die calibratie daarbij helpt. Misschien ligt het aan de IPD.
Ik denk dat het inderdaad aan de IPD ligt, want je gaat dan vanzelf inderdaad scheel kijken. Lijkt me op lange termijn trouwens ook niet goed voor je ogen.

Ik merk het zelf ook gelijk, bij mij klopt de standaard instelling ook totaal niet, moet nog steeds de opticien bellen om mijn IPD na te vragen.

Verder had ik juist heel veel last van de misselijkheid, voelde het uren later nog... Ik denk dat het per persoon verschilt. Maar het went inderdaad denk ik wel, ik vond het in het begin in de auto ook niet geweldig en nu heb ik nergens meer last van. Ik ben net op vakantie geweest dus heb een tijdje rust genomen met de rift, maar ik ga het wel weer proberen als ik mijn IPD weet, denk dat dat wel wat uit gaat maken ook qua misselijkheid.

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 14-05-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Even zonder gehype, realistisch is die peripheral vision niet he, gaan ze dit nu wel of niet verbeteren met de consumer version? Je hebt er wel mods voor maar...

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyberAmp schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:25:
Even zonder gehype, realistisch is die peripheral vision niet he, gaan ze dit nu wel of niet verbeteren met de consumer version? Je hebt er wel mods voor maar...
Je bedoelt dat het nog steeds lijkt alsof je door een verrekijker kijkt? Dat gevoel heb ik er in elk geval bij.

Ja, dat vind ik ook niet helemaal realistisch nee, ik vraag me alleen wel af hoe veel ze de kijkhoek nog kunnen verbeteren. Hij is juist groter geworden doordat ze van een 5.6" naar een 7" scherm gingen maar de consumenten versie krijgt weer een 5.6". Het betekent ook dat de pixels nog groter worden als je ze over een groter gebied uitsmeert.

Een soort ambilight zoals wel eens wordt gesuggereerd (die mods bedoel je zeker?) lijkt me wel een goede oplossing, je hoeft er ook niet per se iets te zien, als het maar lijkt of er beeld zit in de hoeken. Maar van de consumenten versie zijn nog weinig details bekend, alleen dat die een kleiner scherm krijgt en een hogere resolutie (waarschijnlijk full HD). Eerst komt de dev kit 2 ook nog.

[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 14-05-2013 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

GekkePrutser schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:21:
[...]

Je bedoelt dat het nog steeds lijkt alsof je door een verrekijker kijkt? Dat gevoel heb ik er in elk geval bij.

Ja, dat vind ik ook niet helemaal realistisch nee, ik vraag me alleen wel af hoe veel ze de kijkhoek nog kunnen verbeteren. Hij is juist groter geworden doordat ze van een 5.6" naar een 7" scherm gingen maar de consumenten versie krijgt weer een 5.6". Het betekent ook dat de pixels nog groter worden als je ze over een groter gebied uitsmeert.

Een soort ambilight zoals wel eens wordt gesuggereerd (die mods bedoel je zeker?) lijkt me wel een goede oplossing, je hoeft er ook niet per se iets te zien, als het maar lijkt of er beeld zit in de hoeken. Maar van de consumenten versie zijn nog weinig details bekend, alleen dat die een kleiner scherm krijgt en een hogere resolutie (waarschijnlijk full HD). Eerst komt de dev kit 2 ook nog.
Ambilight mod is een suggestie inderdaad, ik ben hoopvol dat daarin verbeterd kan worden, want maakt het echt veel beter. Misschien dat flexibele schermpjes gebruikt kunnen worden tzt... >:) (als een boog om je heen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Ik heb misschien zoiezo een tunnelvisie maar ik heb me totaal niet gestoord aan het "verrekijker effect". En dat terweil ik normaal juist gewent ben aan een hele hoge vof. Wel denk ik dat eventueel het hele probleem opgelost kan worden met een andere vorm van de lens waarbij de randen verder uitgerekt worden. De ambilight oplossing vond ik ook leuk gevonden maar zie ik niet echt als een productie oplossing door de extra techniek die daarvoor toegevoegd moet worden (en het gewicht wat dat met zich meebrengt).

Ik hoop zelf dat er idd een dev kit v2 komt met daarin:
  • een hoger resolutie scherm
  • een grotere vof
  • positional tracking
  • mogelijk stereo camera's
Zo niet dan ben ik bang dat er na de eerste productie versie te veel aanpassingen gedaan gaan worden voor een volgende versie waardoor er software ineens niet meer gaat werken.

Achja, allemaal speculatie 8)

[ Voor 22% gewijzigd door CILLER op 15-05-2013 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-06 13:14

Multensor

wtf

Hoeveel kost de rift nu uiteindelijk met inklaring. Het is nu natuurlijk 330 inclusief shipping, maar dan meot daar nog de inklaring en dollar->euro omrekening bij. Is er iemand heir die hem net binnen heeft die kan zeggen hoeveel het nou in euro's bij elkaar was?

Is het overigens zeker dat er een dev kit v2 komt of alleen nog speculatie?

Ben nogal aan het twijfelen om een dev kit te bestellen. Toch zou ik graag eerst willen weten of ik ook erg duizelig word en of het 'verrekijker' effect vervelend vind. TOoch lastig dat je ze niet kan proberen =]

[ Voor 23% gewijzigd door Multensor op 16-05-2013 15:52 ]

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 21:30
Ik heb totaal 280€ aan oculus betaald. Dat is inclusief verzenden.
Inklaringskosten weet ik nog niet. Ik geloof iets 56€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Multensor schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:47:
Is het overigens zeker dat er een dev kit v2 komt of alleen nog speculatie?
Dev kit 2 is alleen opgedoken in een slide en verder nooit bevestigd. Wel zou ik het een logische zet vinden van Oculus VR omdat de huidige dev-kit niet geheel feature ready is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:48

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik ben ook van plan deze kit te gaan bestellen, maar heeft iemand enig idee hoe de shiptijd is? Er staat nu August 2013, maar is dat realistisch?

En ik ben niet echt een developer haha...gaat mij dit keer puur voor de kick en de heb. Maar van onderstaande quote
omdat de huidige dev-kit niet geheel feature ready is.
word ik anders niet echt blij van. Betekent dit dat wanneer het een aardige hype wordt, dat de Dev kit achterhaalt gaat worden in die zin, niet ondersteunt? Oftewel, dat ik de consumer versie alsnog moet gaan kopen en de Dev kit zijn waarde verliest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

@ Yzord: Developerkit kun je ook op marktplaats zetten, en dan kijken hoeveel de gek ervoor betaald, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
ze zeggen niet voor niets dat je moet wachten op de "consumer version". als je echt alleen wilt gamen kun je beter wachten op de consumer versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
feature ready doel ik met name op het scherm en positional tracking.

Over levertijd heb ik het volgende van Oculus in de mail ontvangen:
We do not have any exact shipping dates available for you right now;
however, there are some resources I can provide that you may find
valuable:

https://www.oculusvr.com/sales
You can view your order status here as well as a tracking number for
your shipment once it has left the warehouse.

http://www.oculusvr.com/b...-video-global-shipping-an
d-eve-fanfest/
This is the latest blog update on our shipping progress!

Anyone to place an order today would expect their Rift in approximately
8 weeks, so hopefully that puts your shipment a bit more into
perspective for you.

Looking forward to seeing what you create,
Zach
Oculus VR Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

megadoom schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:44:
ze zeggen niet voor niets dat je moet wachten op de "consumer version". als je echt alleen wilt gamen kun je beter wachten op de consumer versie.
Ik wil er niet mee gamen...dat lijkt me zelfs helemaal niet tof (op een gegeven moment) want wat ik tot nu toe heb gezien is dat je met je Rift moet aimen. En ik heb niet echt behoefte aan een whiplash haha.

Ik wil juist de tools, demo's etc. van de devs checken. En de mensen om mij heen (die veelal wel kunnen programmeren) er warm voor maken.

@CILLER: Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
Yzord schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 23:23:
[...]

want wat ik tot nu toe heb gezien is dat je met je Rift moet aimen. En ik heb niet echt behoefte aan een whiplash haha.
Dan heb je niet goed gekeken... In de meeste gevallen zit het aimen gedeeltelijk los van de rift headtracking: het valt mij juist op dat mensen die HL2 / TF2 spelen juist helemaal niet overdreven hun hoofd bewegen.

In ander nieuws: m'n devitkit wordt binnen 24 uur naar processing omgezet (kreeg een mailtje), hoeveel dagen duurde het dan nog bij de mensen hier die hun Rift inmiddels al hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Wat had jij als ordernummer of was je een backer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Yzord schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 23:23:
[...]

Ik wil er niet mee gamen...dat lijkt me zelfs helemaal niet tof (op een gegeven moment) want wat ik tot nu toe heb gezien is dat je met je Rift moet aimen. En ik heb niet echt behoefte aan een whiplash haha.

Ik wil juist de tools, demo's etc. van de devs checken. En de mensen om mij heen (die veelal wel kunnen programmeren) er warm voor maken.

@CILLER: Thanks!!
Games als Amnesia bijvoorbeeld lijken me echt fantastisch voor de Rift, setje pampers kopen en gaan met die banaan :)
megadoom schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:44:
Correct, hier op het werk vergeleken we het net als vroeger met je neus te dicht bij de beeldbuis van de tv zitten. Zo ziet het scherm van de devkit eruit qua resolutie helaas.

[ Voor 26% gewijzigd door Schuey op 17-05-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

BaT schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:45:
[...]

In ander nieuws: m'n devitkit wordt binnen 24 uur naar processing omgezet (kreeg een mailtje), hoeveel dagen duurde het dan nog bij de mensen hier die hun Rift inmiddels al hebben gekregen?
Ik ben ook benieuwd :) Can't wait.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schuey schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:40:
[...]
Correct, hier op het werk vergeleken we het net als vroeger met je neus te dicht bij de beeldbuis van de tv zitten. Zo ziet het scherm van de devkit eruit qua resolutie helaas.
Inderdaad, maar verwacht niet al te veel van de stap naar de Full HD resolutie die de consumenten versie gaat brengen... Waar je nu 2 pixels ziet, zie je er dan 3. Dus het is niet zo dat het dan opeens superscherp is ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Ik weet niet of dit al gepost is maar [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oJ9w2ihEHxQ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
GekkePrutser schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 12:42:
[...]

Inderdaad, maar verwacht niet al te veel van de stap naar de Full HD resolutie die de consumenten versie gaat brengen... Waar je nu 2 pixels ziet, zie je er dan 3. Dus het is niet zo dat het dan opeens superscherp is ofzo :)
Doe ik sowieso al niet, maar is leuk om eens mee te pielen. Helaas ben ik bang dat het veelal daarbij zal blijven en mensen bijna excusen moeten gaan zoeken om het in hun game of sim* te stoppen.

Fatsoenlijke race en vliegsims gaat hem al niet worden omdat cockpitbouwers hun cockpit al niet meer zien, dus onder die groep zou het wel eens een flop kunnen worden.

Oudere games, zoals Myst en dergelijke, potverdikkie, dat genre zou weleens opnieuw leven ingeblazen kunnen worden nu, want je hebt immers geen ingewikkelde controls nodig.

[ Voor 24% gewijzigd door Schuey op 18-05-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Kan iemand vertellen of 3D films overtuigend goed werken? had nog niks daarover gelezen van users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Voor zover ik weet doet de Rift geen stereoscopic 3d, dat werkt weer anders vanwege een andere manier om het effect te creeëren. De rift is 1 fysiek scherm/signaal, terwijl er geloof ik 2 nodig zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Schuey schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 22:02:
Voor zover ik weet doet de Rift geen stereoscopic 3d, dat werkt weer anders vanwege een andere manier om het effect te creeëren. De rift is 1 fysiek scherm/signaal, terwijl er geloof ik 2 nodig zouden zijn.
nou dat weet ik nog niet, deze zou rift support hebben, ik heb nog geen rift om mee te testen...
http://www.3dtv.at/Downloads/Index_en.aspx

werkt overigens wel met allerlei rips...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
CyberAmp schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 22:17:
[...]
nou dat weet ik nog niet, deze zou rift support hebben, ik heb nog geen rift om mee te testen...
http://www.3dtv.at/Downloads/Index_en.aspx
werkt overigens wel met allerlei rips...
Ik test het nu even

[ Voor 8% gewijzigd door rickiii op 18-05-2013 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

geweldig ;) hij werkt aan de positional tracking... ben benieuwd, er zijn ook demos te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
CyberAmp schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 22:45:
[...]
geweldig ;) hij werkt aan de positional tracking... ben benieuwd, er zijn ook demos te downloaden.
Ok ik heb het getest met de Stereoscopic Skydiving Footage en het werkt best goed. Het is minder lastig voor mijn ogen als een normale 3D bioscoop. Maarja die resolutie is gewoon erg laag.... met een 3d wereld niet zo heel erg, maar een film kijken op deze manier doe je niet echt voor je lol.

Positional tracking zou geweldig zijn, maar ik ben al blij met rotational head-tracking. Zonder headtracking is het heel desorienterend als de camera alle kanten op beweegt.

[ Voor 22% gewijzigd door rickiii op 18-05-2013 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

rickiii schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 22:50:
[...]

Ok ik heb het getest met de Stereoscopic Skydiving Footage en het werkt best goed. Het is minder lastig voor mijn ogen als een normale 3D bioscoop. Maarja die resolutie is gewoon erg laag.... met een 3d wereld niet zo heel erg, maar een film kijken op deze manier doe je niet echt voor je lol.

Positional tracking zou geweldig zijn, maar ik ben al blij met rotational head-tracking. Zonder headtracking is het heel desorienterend als de camera alle kanten op beweegt.
thanks! hmm valt dus tegen, op films. heb je toevallig ook 1080p geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
CyberAmp schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 23:01:
[...]
thanks! hmm valt dus tegen, op films. heb je toevallig ook 1080p geprobeerd?
De Oculus Rift is een 1280x800 scherm, dus gaat helaas niet hoger.
Ik heb overigens een vroege build van de VR Cinema die binnenkort gaat uitkomen en deze werkt veel prettiger met headtracking bioscoop-stoelen om je heen als referentie. Daarop heb ik wel een film gekeken en dat hield ik langer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

rickiii schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 23:04:
[...]

De Oculus Rift is een 1280x800 scherm, dus gaat helaas niet hoger.
Ik heb overigens een vroege build van de VR Cinema die binnenkort gaat uitkomen en deze werkt veel prettiger met headtracking bioscoop-stoelen om je heen als referentie. Daarop heb ik wel een film gekeken en dat hield ik langer vol.
ja weet ik, maar misschien werkt de 3D dan mooier... ik vind 800 bij 640 niet laag op de 3d (maar hoger is beter) die VR Cinema klinkt interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyberAmp schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:59:
Kan iemand vertellen of 3D films overtuigend goed werken? had nog niks daarover gelezen van users.
met Oculus video player heb je een zwarte ruimte waarin je vrij kunt rondlopen (en waarbij headtracking wel werkt)
dit is geweldig voor (3d) films. Zojuist kwam ik vrcinema3d tegen, hierbij hebben ze een bioscoop gemodelleerd, maar ik heb dit nog niet getest dus ik weet niet hoe goed dit werkt
Schuey schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 22:02:
de rift heeft dan wel maar 1 scherm, maar er worden 2 verschillende plaatjes op gerenderd, omdat je ogen allebij maar de helft van het scherm zien is er dus toch sprake van stereoscopic 3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 17:32

TNJ

Frugalite

Heeft iemand al de Rift samen met een TrackIR geprobeerd? In de TrackIR software de 3 rotatie assen, welke de Rift al gebruikt, uitzetten en dan de translatie assen ervaren?

Zou het mogelijk zijn om een Hydra basis op je borst te bevestigen en de orientatie van de Hydra controllers toch goed te hebben?

Nog enkele voorbeelden van alternatieve controllers:
Mad Genius youtube clip
Tactical Haptics youtube clip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

De rift is nog steeds te bestellen voor $300,-
Ik heb eentje cadeau gekregen van iemand, maar moet 'm zelf bestellen. Weet iemand wat de totale kosten voor een hollander in euro's zou zijn als ik eentje zou bestellen dit weekend?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

300$ voor de rift + 30$ verzendkosten (ten tijde van de kickstarter)

ik heb nog niets vernomen van de douane over een eventuele naheffing maar ik geloof dat er eerder in deze thread was uitgerekend dat dat op 56 euro zou neerkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Anoniem: 452551 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:23:
300$ voor de rift + 30$ verzendkosten (ten tijde van de kickstarter)

ik heb nog niets vernomen van de douane over een eventuele naheffing maar ik geloof dat er eerder in deze thread was uitgerekend dat dat op 56 euro zou neerkomen
Er is geen naheffing. Het gaat via een distributie centrum in Engeland.
Als je vandaag bestelt kost het je: 255 euro incl. verzendkosten en krijgt het ergens na Augustus binnen.
Hou er rekening mee dat het echt een experimenteel apparaat is en de meeste software die je kunt gebruiken zijn slechts demos, werkt slechts half en/of kost uitzoekwerk voor de juiste instelling en kopieren van files. Het is heel gaaf en absoluut goed genoeg om voor te ontwikkelen en testen, maar tegelijkertijd echt niet iets dat je elke dag uren gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Thanks, je zat er dicht bij :-) Aangezien ik voor de Paypal omwisselkoers moest gaan, kwam ik uit op €285,- De shipping kosten waren nu $57.20 overigens, dus dat verklaard ook wel een deel van het verschil. Order 55xxx en hij zal ergens in September aankomen verwacht ik.

Via Twitter heeft de ontwikkelaar van Asseto Corsa aangeven Oculus Rift support in te bouwen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Asseto Corsa is goed nieuws, Na project Cars een van de racegames waar ik het meeste van verwacht.

straks dus allebei met Rift support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-06 09:46
Ik ben ook erg geintereseerd in de Rift. Vooral de VR cinema lijkt me een fantastische optie. Ik zou alleen op bed willen liggen om films te kijken. Kan dat wel met een Rift? Of ben ik dan constant naar boven aan het kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
Devkit eindelijk binnen!! Ondertussen iedereen hier op de zaak al laten gieren en brullen in de roller coaster demo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-06 10:37
iceme schreef op zondag 26 mei 2013 @ 22:18:
Ik ben ook erg geintereseerd in de Rift. Vooral de VR cinema lijkt me een fantastische optie. Ik zou alleen op bed willen liggen om films te kijken. Kan dat wel met een Rift? Of ben ik dan constant naar boven aan het kijken :)
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Het lijkt mij geen probleem qua mogelijkheid, maar wordt je niet super gedesoriënteerd dat je op je rug ligt, maar wel (virtueel) naar voren kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
darkliquid schreef op maandag 27 mei 2013 @ 18:53:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Het lijkt mij geen probleem qua mogelijkheid, maar wordt je niet super gedesoriënteerd dat je op je rug ligt, maar wel (virtueel) naar voren kijkt?
Ik weet het niet. Ik wordt ook niet misselijk als ik naar de tv kijk toch?

Zolang je maar recht naar het "scherm" kan kijken als je ligt lijkt het me geen probleem. Als ik dit filmpje bekijken denk ik alleen maar... hebbe hebbe hebbe :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iceme schreef op maandag 27 mei 2013 @ 23:23:
[...]

Ik weet het niet. Ik wordt ook niet misselijk als ik naar de tv kijk toch?

Zolang je maar recht naar het "scherm" kan kijken als je ligt lijkt het me geen probleem. Als ik dit filmpje bekijken denk ik alleen maar... hebbe hebbe hebbe :9~ O+
Hij is heel cool, ik denk dat het wel kan want hij pakt volgens mij bij het opstarten van de game/demo de huidige orientatie van de rift als rechtdoor kijken...ik zal dit vanavond eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-06 13:14

Multensor

wtf

Ook maar besteld. Kan ik in de tussentijd lekker aanprutsen in de UDK :). Tegen de tijd dat ik hem krijg zullen er iig weer hoop nieuwe demo's zijn dus kan niet wachten nu :P

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 452551 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:18:
[...]

Hij is heel cool, ik denk dat het wel kan want hij pakt volgens mij bij het opstarten van de game/demo de huidige orientatie van de rift als rechtdoor kijken...ik zal dit vanavond eens testen
Zojuist getest, maar helaas dit gaat niet werken je zult echt vooruit moeten kijken om het scherm te kunnen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
Ik kan iedereen aanraden om opnieuw HL2 te doorlopen: WOW, wat een immersie; soms sta ik gewoon stil om even naar m'n gun / de omgeving te kijken. Echt goed speelbaar ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-01 04:26
Als de Cinematic Mod ook zou werken met de Rift dan wordt het helemaal interessant om HL2 opnieuw te spelen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Anoniem: 452551 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:33:
[...]

Zojuist getest, maar helaas dit gaat niet werken je zult echt vooruit moeten kijken om het scherm te kunnen zien
Tnx. Wellicht komt er nog een oplossing voor dat je de focus naar het scherm vast kunt zetten door de headtracking uit te schakelen?

Heb je ook echt getest met die cinema VR software? Zo ja, hoe is de beleving van de grote van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iceme schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 21:17:
[...]

Tnx. Wellicht komt er nog een oplossing voor dat je de focus naar het scherm vast kunt zetten door de headtracking uit te schakelen?

Heb je ook echt getest met die cinema VR software? Zo ja, hoe is de beleving van de grote van het scherm?
ja ik heb het specifiek met cinema vr getest, het scherm is geweldig

je zou het misschien aan de makers kunnen vragen als feature request

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Kreeg een mailtje van mijn oude stage adres, kwestie van, je moet er maar op komen, al ligt het voor de hand als je het zo ziet :D
http://www.indiegogo.com/projects/world-of-diving

YouTube: World of Diving needs your support!

[ Voor 17% gewijzigd door Schuey op 31-05-2013 17:13 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.