Wanneer wordt de consumenten versie eigenlijk verwacht? Het zou mij overigens ook niet verbazen als de consumentversie uiteindelijk ook rond de 300 euro wordt. Ik dacht dat de devkit een resolutie van 1280x800 per oog had?
De devkits voor pre-kickstarter orders en VIP's zijn al uit handen gegeven.
Aanschouw, Markus “Notch” Persson en Jens “Jeb” Bergensten (Mojang):
Aanschouw, Markus “Notch” Persson en Jens “Jeb” Bergensten (Mojang):

[ Voor 16% gewijzigd door stimmits op 19-02-2013 10:34 ]
Nieuwe update:
http://www.kickstarter.co...nto-the-game/posts/414420
Thema: The Oculus Latency Tester is Born
Hieronder wat nieuwe foto's

Functional prototypes of the Oculus Latency Tester.

A prototype Latency Tester with the development kit.

Design concepts for the Latency Tester.

Nirav, Steve, and Mike working on sensor algorithms.
Hieronder wat nieuwe foto's

Functional prototypes of the Oculus Latency Tester.

A prototype Latency Tester with the development kit.

Design concepts for the Latency Tester.

Nirav, Steve, and Mike working on sensor algorithms.
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Ja, en ze verwachten nog steeds rond het midden van Maart te verzenden (in elk geval de eerste batch)rickiii schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:38:
Nieuwe update:
Ik ben erg benieuwd... Zowel naar het ding zelf als de dingen die er mee gemaakt gaan worden.
Op de facebook site van Oculus kan er al gespeculeerd worden over een eventuele combinatie tussen de OR en de MYO of the Leap Motion. Volgens mij hebben beide zeker de potentie om goed gecombineerd te worden met de OR, wat jullie?

facebook.com/riftvr is niet de officiele pagina van Oculus. De officiele pagina is facebook.com/oculusvr
Dat terzijde. Het bekend dat één van de eerste dingen die iedereen doet is het kijken naar de handen.
Palmer Luckey heeft een paar maanden terug ervaringen gedeeld van de Leap Motion en het is heel goed mogelijk dat ze deze technologie willen gebruiken om het visualiseren van de handen (even eventueel andere lichaamsdelen) mogelijk te maken. Daarvoor hoef je slechts de Leap Motion technologie op de voorkant van de bril te plaatsen en de lichaamsdelen die het waarneemt te projecteren in de 3d wereld.
Deze oplossing zal echter niet de handen of andere lichaams delen kunnen tracken wanneer je ze niet ziet. Daarvoor zou Myo een goede oplossing zijn. Ook is bekend dat ze bij Oculus fan zijn van datagloves en andere wearble technologie. Maar daar zijn voor zover ik weet geen bijzondere geruchten over.
Dat terzijde. Het bekend dat één van de eerste dingen die iedereen doet is het kijken naar de handen.
Palmer Luckey heeft een paar maanden terug ervaringen gedeeld van de Leap Motion en het is heel goed mogelijk dat ze deze technologie willen gebruiken om het visualiseren van de handen (even eventueel andere lichaamsdelen) mogelijk te maken. Daarvoor hoef je slechts de Leap Motion technologie op de voorkant van de bril te plaatsen en de lichaamsdelen die het waarneemt te projecteren in de 3d wereld.
Deze oplossing zal echter niet de handen of andere lichaams delen kunnen tracken wanneer je ze niet ziet. Daarvoor zou Myo een goede oplossing zijn. Ook is bekend dat ze bij Oculus fan zijn van datagloves en andere wearble technologie. Maar daar zijn voor zover ik weet geen bijzondere geruchten over.
[ Voor 4% gewijzigd door rickiii op 02-03-2013 16:49 ]
Klopt, goed punt.rickiii schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 16:47:
facebook.com/riftvr is niet de officiele pagina van Oculus. De officiele pagina is facebook.com/oculusvr
Nee, denk dat de komende tijd de developer community aan zet is om te laten zien wat de meeste potentie heeft. Denk en hoop dat ze allemaal wel aan bod gaan komen, naast de Razer Hydra bijvoorbeeld. Opties genoeg om mee van start te gaan, zou je zeggen.Deze oplossing zal echter niet de handen of andere lichaams delen kunnen tracken wanneer je ze niet ziet. Daarvoor zou Myo een goede oplossing zijn. Ook is bekend dat ze bij Oculus fan zijn van datagloves en andere wearble technologie. Maar daar zijn voor zover ik weet geen bijzondere geruchten over.
oh my gawd, awsome! nieuws: DICE wil Frostbite 2-engine geschikt maken voor Oculus Rift
Jup! Alleen heeft de schrijver een fout gemaakt. De devkits worden halverwege maart verstuurd, niet mei.
Bron: Kickstarter update 18"A short and sweet update on the shipping schedule: we still expect to start shipping development kits in mid-March."
Voor degene die een devkit hebben gepreordered/gebacked:

Bron: Kickstarter update 13
klinkt interessantAs we begin the final countdown to shipping development kits and launching the Oculus Developer Center, we still have a few surprises up our sleeve.
So strap in and stay tuned-- This is just the beginning.
Het order update systeem is nu online, zodat mensen bijv. hun adres kunnen updaten indien nodig. Het leuke is dat je hier ook je order ID kunt zien. Zo heb ik order nummer 000526, lekker laag
Nu maar hopen dat er geen shipping/douane problemen zullen zijn...
Oh bedankt, dat had ik nog niet eens gezien! Ik had wel mijn adres gecheckt maar het ordernummer niet opgemerkt. Ik zit nog onder de 50 zie ik, wist niet dat ik zo snel besteld had. Maar ze komen allebei in de eerste batch denk ik.Xerion404 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:06:
Het order update systeem is nu online, zodat mensen bijv. hun adres kunnen updaten indien nodig. Het leuke is dat je hier ook je order ID kunt zien. Zo heb ik order nummer 000526, lekker laagNu maar hopen dat er geen shipping/douane problemen zullen zijn...
Ik wist al dat de kickstarter er aan zat te komen, ik had hem gevolgd via het MTBS3D forum en omdat hij nog een stuk goedkoper was dan verwacht (ze hadden eerst $500 gezegd) had ik meteen besteld toen ik hem zag
Ernest Cline Visits Oculus VR HQ
hmm, volgens dat plaatje van stimmits zullen ze binnen 2 dagen beginnen te leveren
.
iemand die trouwens de livestream vanavond gaat bekijken?
iemand die trouwens de livestream vanavond gaat bekijken?
onderaan de laatste blog:
SXSW Panel Livestream
Great news for those not in Austin: we’re livestreaming the SXSW panel tomorrow on the future of VR gaming with the help of the Verge!
Virtual Reality: The Holy Grail of Gaming
Paul Bettner, Chris Roberts, Cliff Bleszinski, and Palmer Luckey
6:00 – 6:45pm CST this Friday, March 8th
You can read the full panel details here.
We don’t have the official details for accessing the livestream yet, but we’ll be sure to share a direct link with everyone before the panel begins.
http://www.ustream.tv/channel/oculusvr-live
Vannacht om 01:00. Geen idee wat er getoond gaat worden.
Vannacht om 01:00. Geen idee wat er getoond gaat worden.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
de testing begon om 12:00, iedereen gelijk: waarom zie ik niks?
.
maar goed, iemand anders die de livestream gaat kijken?
maar goed, iemand anders die de livestream gaat kijken?
ben zelf nu nog wakker kijk toevallig Day9 die simcity live speelt op Twitch vraag me af hoeveel webceleb gamers spelen e.d.? tegen over de consumenten?
Bah die reclame's tussendoor breken gewoon de uitleg af
De stream op de oculus website is maar de helft van het panel, hier kan je iig (bijna) het hele stuk zien
YouTube: Virtual Reality: The Holy Grail of Gaming | Oculus VR @ SXSW Interactive
En dit is nog een interessant artikel van the Verge, met extra interviews
http://www.theverge.com/2...-the-holy-grail-of-gaming
YouTube: Virtual Reality: The Holy Grail of Gaming | Oculus VR @ SXSW Interactive
En dit is nog een interessant artikel van the Verge, met extra interviews
http://www.theverge.com/2...-the-holy-grail-of-gaming
[ Voor 27% gewijzigd door Eomer op 10-03-2013 18:20 ]
Ik wacht wel even met bestelling schijnt wel neiging tot misselijkheid te geven dit systeem. Ff de reviews afwachten.
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Alle VR systemen hebben de neiging tot misselijkheid... Komt doordat de bewegingen en het beeld niet 100% synchroon lopen (de latency).CyberAmp schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:23:
Ik wacht wel even met bestelling schijnt wel neiging tot misselijkheid te geven dit systeem. Ff de reviews afwachten.
Maar juist bij dit produkt hebben ze geprobeerd de latency zo laag mogelijk te krijgen, waar het bij andere produkten (zoals de Sony bijv.) geen prioriteit had. Dus ik denk dat het wel mee zal vallen.
Maar als je op dit moment denkt om te bestellen is het idd wel slim om af te wachten, de eerste exemplaren zullen nu snel binnenkomen denk ik.
ik hoop ook dat ze (in de toekomst) 120 hz displays in de oculus rift gaan doen.want met een 120 hz display heb je +- 8 ms per frame. ipv nu +- 17 ms
[ Voor 25% gewijzigd door megadoom op 10-03-2013 18:32 ]
Klopt, maar ze gingen wellicht ook grotere displays inbouwen in de definitieve versie. Nu zit er een kleinere (5,6 inch geloof ik) ingebouwd. Dat maakt ook verschil in de latency toch?GekkePrutser schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:27:
[...]
Alle VR systemen hebben de neiging tot misselijkheid... Komt doordat de bewegingen en het beeld niet 100% synchroon lopen (de latency).
Maar juist bij dit produkt hebben ze geprobeerd de latency zo laag mogelijk te krijgen, waar het bij andere produkten (zoals de Sony bijv.) geen prioriteit had. Dus ik denk dat het wel mee zal vallen.
Maar als je op dit moment denkt om te bestellen is het idd wel slim om af te wachten, de eerste exemplaren zullen nu snel binnenkomen denk ik.
Nee ze zijn al van 5.6 naar 7 gegaan voor de developer versie. Ik denk niet dat de consumenten versie nog groter gaat worden want je hebt nu al een hele tablet voor je kopCyberAmp schreef op zondag 10 maart 2013 @ 19:20:
[...]
Klopt, maar ze gingen wellicht ook grotere displays inbouwen in de definitieve versie. Nu zit er een kleinere (5,6 inch geloof ik) ingebouwd. Dat maakt ook verschil in de latency toch?
Ik zie ook niet helemaal in wat de schermgrootte te maken heeft met de latency, volgens mij maakt dat niets uit. De aansturingsfrequentie wel zoals megadoom ook zegt.
[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 10-03-2013 20:03 ]
Dus alleen maar goeds als ik zo hoor. Dus nog eventjes wachten op de reviewsGekkePrutser schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:01:
[...]
Nee ze zijn al van 5.6 naar 7 gegaan voor de developer versie. Ik denk niet dat de consumenten versie nog groter gaat worden want je hebt nu al een hele tablet voor je kopVandaar dat de vorm zo anders is geworden. Het prototype zag er veel meer als een 'bril' uit maar daar pastte dat grote display niet in.
Ik zie ook niet helemaal in wat de schermgrootte te maken heeft met de latency, volgens mij maakt dat niets uit. De aansturingsfrequentie wel zoals megadoom ook zegt.
Er is een initiatief om mensen die een dev-kit ontvangen samen te brengen met mensen die graag een demonstratie willen: http://goo.gl/maps/vygbz - zet je naam erbij als je wil.
Ik heb mezelf (in Utrecht) er nog niet opgezet, maar mijn order # zit ergens halverwege de kickstarters, dus tegen de tijd dat ik er een ontvang zullen er vast voldoende demonstraties beschikbaar zijn. Mocht dat niet het geval zijn, stuur me tzt even een berichtje voor een afspraak.
Ik heb mezelf (in Utrecht) er nog niet opgezet, maar mijn order # zit ergens halverwege de kickstarters, dus tegen de tijd dat ik er een ontvang zullen er vast voldoende demonstraties beschikbaar zijn. Mocht dat niet het geval zijn, stuur me tzt even een berichtje voor een afspraak.
Leuk en goed marketing initiatief!rickiii schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:23:
Er is een initiatief om mensen die een dev-kit ontvangen samen te brengen met mensen die graag een demonstratie willen: http://goo.gl/maps/vygbz - zet je naam erbij als je wil.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Helaas afstandje rijden als ik zo zie, maar geweldig initiatief
Nate Mitchell van oculus was bij Engadget Expand. Het panel gaat over de vormen waarin en de devices waarop gaming de komende jaren gespeeld gaat worden, het backstage interview focust op de oculus rift.
Panel: http://www.engadget.com/2...nd-gamings-new-frontiers/
Backstage interview: http://www.engadget.com/2...l-backstage-expand-video/
Panel: http://www.engadget.com/2...nd-gamings-new-frontiers/
Backstage interview: http://www.engadget.com/2...l-backstage-expand-video/
[ Voor 3% gewijzigd door Eomer op 18-03-2013 10:58 ]
Er is een Kickstarter voor een indie game genaamd: The Gallery: Six Elements
Deze is volledig "...designed for the Oculus Rift"
Mocht je deze nieuwe VR-markt willen steunen en hopen dat er iets moois uitkomt, raad ik aan om een donatie te doen of eventueel zelfs een pre-order te maken. De Kickstarter-actie loopt tot 16 April 2013
http://www.kickstarter.co.../the-gallery-six-elements
Deze is volledig "...designed for the Oculus Rift"
Mocht je deze nieuwe VR-markt willen steunen en hopen dat er iets moois uitkomt, raad ik aan om een donatie te doen of eventueel zelfs een pre-order te maken. De Kickstarter-actie loopt tot 16 April 2013
http://www.kickstarter.co.../the-gallery-six-elements

Project Update #22: Team Fortress 2 in the Rift
Yes, it's true: Valve announced today that Team Fortress 2 will have a new "VR Mode" that supports the Oculus Rift, available this week!

Team Fortress 2 is one of our absolute favorite games (it’s Palmer’s most-played game on Steam!), and we're really looking forward to playing it in VR with you. We couldn’t ask for a better developer showcase.

Engadget has all the details, including a great interview with Joe Ludwig, one of the engineers at Valve who led TF2's VR implementation. You can check out a video of the interview here: http://www.engadget.com/2...lve-joe-ludwig-interview/
Exclusive Rift Dev Kit Hat for TF2
The icing on the cake? To commemorate this momentous occasion, Valve created an exclusive new TF2 hat: the Oculus Rift development kit.

Now you may be saying: "Wow. Could this possibly get any better?" The answer: A resounding "Yes".
Valve has generously donated these fashionable Rift hats to the Oculus developer community. If you backed the Kickstarter campaign at any level, or if you pre-ordered a Rift development kit from our website before April 1, 2013, (and haven't refunded/canceled your pledge/order) you'll receive a code to redeem your very own TF2 Oculus dev kit hat.
Wear it with pride. You earned it.
Team Fortressing in VR
Soon you'll be cruising around in Team Fortress 2, wearing your dapper, limited edition dev kit hat, stealing intel, capping points, and fragging fellow Oculus developers.

"...it’s really impressive and easily the best use of 3D technology I’ve ever seen... At one point I shotgun a demoman in the motor pool of Badwater, then switch to my pistol whip a volley of shots over my left shoulder (yes, it really felt that way) to drop a soldier coming down the ramp. Watching him fall, I start to feel like VR is something I could get used to." - PCGamerN
Valve has done an incredible job bringing TF2 to virtual reality. That said, it’s a fast paced, intense experience. TF2 wasn’t originally designed for virtual reality and skirting around the map at super-speed in VR isn’t for everyone. You’re going to want to ease yourself in and acclimate over time.
Valve is also planning on sharing what they learned bringing TF2 to VR in two GDC talks:
- Why Virtual Reality is Hard (And Where it Might be Going) presented by Michael Abrash.
- What We Learned Porting Team Fortress 2 to Virtual Reality presented by Joe Ludwig.
We’d like to thank everyone at Valve for their hard work and generosity. We appreciate it!
This Week
We apologize in advance for the oncoming torrent of Oculus news. This week is stacked with exciting announcements, including news about Unity, Unreal, and the Oculus SDK, so stay tuned.

We're looking forward to playing TF2 with you soon!
-- Palmer and the Oculus team
Yes, it's true: Valve announced today that Team Fortress 2 will have a new "VR Mode" that supports the Oculus Rift, available this week!

Team Fortress 2 is one of our absolute favorite games (it’s Palmer’s most-played game on Steam!), and we're really looking forward to playing it in VR with you. We couldn’t ask for a better developer showcase.

Engadget has all the details, including a great interview with Joe Ludwig, one of the engineers at Valve who led TF2's VR implementation. You can check out a video of the interview here: http://www.engadget.com/2...lve-joe-ludwig-interview/
Exclusive Rift Dev Kit Hat for TF2
The icing on the cake? To commemorate this momentous occasion, Valve created an exclusive new TF2 hat: the Oculus Rift development kit.

Now you may be saying: "Wow. Could this possibly get any better?" The answer: A resounding "Yes".
Valve has generously donated these fashionable Rift hats to the Oculus developer community. If you backed the Kickstarter campaign at any level, or if you pre-ordered a Rift development kit from our website before April 1, 2013, (and haven't refunded/canceled your pledge/order) you'll receive a code to redeem your very own TF2 Oculus dev kit hat.
Wear it with pride. You earned it.
Team Fortressing in VR
Soon you'll be cruising around in Team Fortress 2, wearing your dapper, limited edition dev kit hat, stealing intel, capping points, and fragging fellow Oculus developers.

"...it’s really impressive and easily the best use of 3D technology I’ve ever seen... At one point I shotgun a demoman in the motor pool of Badwater, then switch to my pistol whip a volley of shots over my left shoulder (yes, it really felt that way) to drop a soldier coming down the ramp. Watching him fall, I start to feel like VR is something I could get used to." - PCGamerN
Valve has done an incredible job bringing TF2 to virtual reality. That said, it’s a fast paced, intense experience. TF2 wasn’t originally designed for virtual reality and skirting around the map at super-speed in VR isn’t for everyone. You’re going to want to ease yourself in and acclimate over time.
Valve is also planning on sharing what they learned bringing TF2 to VR in two GDC talks:
- Why Virtual Reality is Hard (And Where it Might be Going) presented by Michael Abrash.
- What We Learned Porting Team Fortress 2 to Virtual Reality presented by Joe Ludwig.
We’d like to thank everyone at Valve for their hard work and generosity. We appreciate it!
This Week
We apologize in advance for the oncoming torrent of Oculus news. This week is stacked with exciting announcements, including news about Unity, Unreal, and the Oculus SDK, so stay tuned.

We're looking forward to playing TF2 with you soon!
-- Palmer and the Oculus team
Jammer... volgens mij is TF2 de slechtste keuze die ze hadden kunnen maken... veel te snel en te druk.
Veel beter hadden ze voor Half-Life 2/L4D2 of Portal 2 gekozen: Veel rustiger gameplay en veel meer te "verkennen".
Veel beter hadden ze voor Half-Life 2/L4D2 of Portal 2 gekozen: Veel rustiger gameplay en veel meer te "verkennen".
Ben ik helemaal met je eens. Denk dat je ook een stuk minder presteert tegen goede spelers met de Oculus, zeker in het begin. Niet erg dat je er wat minder goed mee bent, maar je tegenstanders hebben dat niet en dat is naar. Ik zou het fantastisch vinden om Portal 2 hiermee te spelen. Kun je lekker rustig spelen, en toch lekker mindfucken met die portals
Schitterend nieuw artikel vandaag met meer informatie over de hardware dan ooit!
http://www.theverge.com/2...rift-save-virtual-reality

Hier de pagina met alleen de foto's van de dev-kit

Hier de pagina met alleen de foto's van de dev-kit
TF2 te snel? Ik dacht altijd dat TF2 juist als een van de tragere FPS's bekend staat.BaT schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:14:
Jammer... volgens mij is TF2 de slechtste keuze die ze hadden kunnen maken... veel te snel en te druk.
Dit lijkt me wel relevant om te weten
"Valve has done an incredible job bringing TF2 to virtual reality. That said, it’s a fast paced, intense experience. TF2 wasn’t originally designed for virtual reality and skirting around the map at super-speed in VR isn’t for everyone. You’re going to want to ease yourself in and acclimate over time."
Dat 'super-speed' gevoel kan betekenen dat ze de FOV hoger hebben gezet. Normaal kan je TF2 maximaal op een FOV van 90 spelen. Als ze de FOV omhoog hebben gegooid naar bijv 120 of 130 krijg je een soort warp-effect waardoor visueel alles sneller lijkt gaan. Op een gewoon scherm is dat erg desoriënterend. Hoe dat ervaren wordt op een Oculus Rift ben ik benieuwd naar.
P.s Zijn dat instelbare lenzen op de foto?
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Nee, wat jij quote is precies wat ik bedoel: TF2 is een snelle (fast paced) en drukke (intense experience) game. Vooral als je TF2 vergelijkt met alle andere FPS-en in het portfolio van Valve.
Dat zijn idd verschillende lensen, zodat mensen die niet heel erg bijziend zijn zonder bril de Rift kunnen dragen. Je kan wel met een bril op de Rift opzetten, echter komt het de FOV ten goede als je de lensen van de Rift zo dicht mogelijk bij je ogen plaatst en dus geen bril draagt.
Dat zijn idd verschillende lensen, zodat mensen die niet heel erg bijziend zijn zonder bril de Rift kunnen dragen. Je kan wel met een bril op de Rift opzetten, echter komt het de FOV ten goede als je de lensen van de Rift zo dicht mogelijk bij je ogen plaatst en dus geen bril draagt.
[ Voor 42% gewijzigd door BaT op 19-03-2013 22:53 ]
TF2, first person shooters of eigenlijk multiplayer-games in het algemeen werken erg slecht met 3d. Ik heb zelf wel eens TF2 met 3d geprobeerd, en het is niet aan te raden. Het 3d-effect zelf werkt prima, dat is het probleem niet. Het ziet er zelfs erg goed uit. Het probleem is dat met 3d je ogen zich zullen moeten gaan focussen terwijl bij een 2d scherm de informatie efficiënt op een enkele diepte staat. Bij een 2d scherm zie je dingen sneller en duidelijker dan bij 3d. Bovendien moet de crosshair ook weer diepte hebben, en zie je hem dus soms dubbel. Er bestaan wel 3d crosshairs die de crosshair op de diepte zetten van de muur of speler waar je op richt, maar ook dat is niet ideaal.
Gaming muizen, 120 hz schermen, bureaustoelen, muismatten, mechanische toetsenborden. Allemaal maken ze het gamen op een bepaalde manier efficiënter. 3d-technologie maakt dingen misschien wel realistischer, maar ook gewoon minder efficiënt. En voor een singleplayer game is dat misschien geen probleem. Maar bij een multiplayergame maak je dingen gewoon lastiger voor jezelf. Ik neem trouwens aan dat je de 3d-technologie uit kan zetten, dus een enorm groot probleem zal er niet zijn, maar ze hadden wel een betere game kunnen verzinnen.
Gaming muizen, 120 hz schermen, bureaustoelen, muismatten, mechanische toetsenborden. Allemaal maken ze het gamen op een bepaalde manier efficiënter. 3d-technologie maakt dingen misschien wel realistischer, maar ook gewoon minder efficiënt. En voor een singleplayer game is dat misschien geen probleem. Maar bij een multiplayergame maak je dingen gewoon lastiger voor jezelf. Ik neem trouwens aan dat je de 3d-technologie uit kan zetten, dus een enorm groot probleem zal er niet zijn, maar ze hadden wel een betere game kunnen verzinnen.
[ Voor 23% gewijzigd door RaCio op 20-03-2013 00:17 ]
Ben ik het niet met je eens RaCio: 3D leent zich juist perfect voor shooters en VR-Goggles zoals de Oculus Rift al helemaal voor First Person Shooters... Left4Dead was echt supervet om te spelen in 3D (met idd 3D muis cursor), en dat werkt imho echt wel ideaal.
Dat het overgrote deel van de huidige generatie shooters echter niet optimaal is om in VR te spelen, is een heel ander verhaal. Je zult voor een optimale VR ervaring wel het een en ander aan game mechanics moeten gaan sleutelen voordat het een afgestemd geheel wordt.
Dat het overgrote deel van de huidige generatie shooters echter niet optimaal is om in VR te spelen, is een heel ander verhaal. Je zult voor een optimale VR ervaring wel het een en ander aan game mechanics moeten gaan sleutelen voordat het een afgestemd geheel wordt.
hmm een goeie hands on: YouTube: Oculus Rift Development Kit Hands-On
tussen 2:36 en 2:46 kan je het "scherm" ook goed zien
tussen 2:36 en 2:46 kan je het "scherm" ook goed zien
Oculus Rift Development Kit Unboxing
Van Kickstarter update #23
Van Kickstarter update #23
Uit dezelfde update en relevant als je wil inschatten wanneer je 'm in handen hebt:
We hope you’re ready– Dev kits should start shipping out to the earliest backers on March 29th (we may slip a day or two in either direction depending on customs). When your kit ships, you’ll receive confirmation info so you can track your Rift as it makes the journey from Oculus to your front door.
We expect to deliver roughly 1,000 – 1,500 units a week until we’ve fulfilled everyone’s orders, and weekly shipments will ramp up as we go. If you haven’t already, you should confirm your shipping address as soon as possible to avoid shipping mistakes/delays (www.oculusvr.com/sales). Once we begin processing your reward, your shipping information will be locked down!
Shipping 7,500+ development kits will take time, especially for the international backers out there. Just know that we’re moving as fast as we can to get great hardware out the door. No one wants the dev kits to arrive at your doorstep more than we do. Thanks for your patience!
De hele update: http://www.oculusvr.com/b...-shipping-update-and-faq/
We hope you’re ready– Dev kits should start shipping out to the earliest backers on March 29th (we may slip a day or two in either direction depending on customs). When your kit ships, you’ll receive confirmation info so you can track your Rift as it makes the journey from Oculus to your front door.
We expect to deliver roughly 1,000 – 1,500 units a week until we’ve fulfilled everyone’s orders, and weekly shipments will ramp up as we go. If you haven’t already, you should confirm your shipping address as soon as possible to avoid shipping mistakes/delays (www.oculusvr.com/sales). Once we begin processing your reward, your shipping information will be locked down!
Shipping 7,500+ development kits will take time, especially for the international backers out there. Just know that we’re moving as fast as we can to get great hardware out the door. No one wants the dev kits to arrive at your doorstep more than we do. Thanks for your patience!
De hele update: http://www.oculusvr.com/b...-shipping-update-and-faq/
[ Voor 3% gewijzigd door Eomer op 22-03-2013 10:20 ]
Als ik zo de reviews zie zou ik zeggen dat dit ideaal is voor racing games. Heb een g27 stuur van logitech klaar staan. Wou eerst eyefinity setup kopen maar als ik dit nu zo zie wacht ik nog wel even.
--iracing--
--euro truck simulator 2 --
--iracing--
Oculus VR@Oculus3D19 MarAls ik zo de reviews zie zou ik zeggen dat dit ideaal is voor racing games. Heb een g27 stuur van logitech klaar staan. Wou eerst eyefinity setup kopen maar als ik dit nu zo zie wacht ik nog wel even.
--iracing--
#Oculus @natemitchell tries to beat the lap record driving in reverse! pic.twitter.com/mhtbscM2qT

als dat de f430 is, ben ik er ook klaar voor met mijn stuurtje
[ Voor 46% gewijzigd door megadoom op 22-03-2013 18:43 ]
@watchmano , nu:
YouTube: Unity Integration Teaser: Oculus DriVR
het is idd exact het zelfde stuurwiel
YouTube: Unity Integration Teaser: Oculus DriVR
het is idd exact het zelfde stuurwiel
Kickstarter update #25 - UDK & Unreal Engine 3 support

http://www.garagegames.com/community/blogs/view/22225

Meer impressies en nieuws van GDC
http://www.polygon.com/20...nces-will-come-from-indie
http://www.polygon.com/20...us-rift-hands-on-gdc-2013
http://www.forbes.com/sit...doesnt-make-you-throw-up/
Oculus Rift Dev-Kit Running PTSD Therapy System
YouTube: Oculus Rift Development Kit Running PTSD Therapy System
YouTube: Early Integration of Oculus Rift development kit with PTSD exposure therapy system at USC ICT

Torque3D engine support:Unreal Engine is a world-class game development platform that's powered classic franchises including Gears of War, BioShock, Mass Effect, Borderlands, and Infinity Blade. The engine is also behind indie hits like Hawken (which we're showing at GDC!), Antichamber, Killing Floor, and Primal Carnage.
[...]
A few of the optimizations included in the Oculus - Unreal Engine integration:
- Added roll and z-depth to shaders
- Optimized low latency VR rendering - sensor update on the render thread, disabling GPU buffering and adding full scene super sampling (1.5-2x)
- Made UI and videoes work with head tracking and z-depth
- Players can now head-look during Matinee sequences
- Added console commands and config settings for all parameters
http://www.garagegames.com/community/blogs/view/22225

Meer impressies en nieuws van GDC
http://www.polygon.com/20...nces-will-come-from-indie
http://www.polygon.com/20...us-rift-hands-on-gdc-2013
http://www.forbes.com/sit...doesnt-make-you-throw-up/
Oculus Rift Dev-Kit Running PTSD Therapy System
YouTube: Oculus Rift Development Kit Running PTSD Therapy System
YouTube: Early Integration of Oculus Rift development kit with PTSD exposure therapy system at USC ICT
Een paar videos van demonstraties die gegeven worden nog voordat GDC echt van start gaat
Gamespot (mijn favoriet van de dag)
En anderen
YouTube: Gaming on the Oculus Rift
YouTube: Oculus Rift GDC 2013 - Hands-on With Hawken, Team Fortress 2, DriVR, and Epic Citadel
YouTube: GDC 2013: Oculus Rift - Hawken Gameplay Demo
Gamespot (mijn favoriet van de dag)
En anderen
YouTube: Gaming on the Oculus Rift
YouTube: Oculus Rift GDC 2013 - Hands-on With Hawken, Team Fortress 2, DriVR, and Epic Citadel
YouTube: GDC 2013: Oculus Rift - Hawken Gameplay Demo
[ Voor 4% gewijzigd door rickiii op 26-03-2013 20:09 ]
En er wordt vandaag 50% korting gegeven op de Razer Hydra voor Oculus Rift developers..
Helaas heb ik de mijne een tijd geleden al besteld. Maar hij zou toch wel veel gaan kosten denk ik want je moet hem voor die 50% deal bij Razer zelf bestellen vanuit de US, dus komen er verzend- en douanekosten bij.
Ik denk trouwens dat ik 1 van de Hydra controllers aan mijn rift vast ga maken zodat ik mijn hoofd ook vooruit/achteruit kan tracken (dus qua absolute positie). En de andere controller misschien in een plastic geweer inbouwen (heb er ook al 2 van liggen, de Top Shot Elite, die kosten nu nog maar 25 euro)
Maar ik moet het nog even zien... Wel jammer dat de Hydra maar max. 2 controllers aan kan.
Helaas heb ik de mijne een tijd geleden al besteld. Maar hij zou toch wel veel gaan kosten denk ik want je moet hem voor die 50% deal bij Razer zelf bestellen vanuit de US, dus komen er verzend- en douanekosten bij.
Ik denk trouwens dat ik 1 van de Hydra controllers aan mijn rift vast ga maken zodat ik mijn hoofd ook vooruit/achteruit kan tracken (dus qua absolute positie). En de andere controller misschien in een plastic geweer inbouwen (heb er ook al 2 van liggen, de Top Shot Elite, die kosten nu nog maar 25 euro)
Maar ik moet het nog even zien... Wel jammer dat de Hydra maar max. 2 controllers aan kan.
[ Voor 39% gewijzigd door GekkePrutser op 26-03-2013 22:09 ]
hmm, ik weet nou niet zeker of ik bf4 + oculus rift wil.. zeker de singleplayer niet als je kijkt naar hoe veel je lichaam ergens naartoe gesmeten word...
maar goed, multiplayer zal wel goed zijn...
edit:
de oculus rift booth staat blijkbaar helemaal vol:
maar goed, multiplayer zal wel goed zijn...
edit:
de oculus rift booth staat blijkbaar helemaal vol:

[ Voor 23% gewijzigd door megadoom op 27-03-2013 23:30 ]
Foto's van de booth: http://imgur.com/a/GNOdW

3 nieuwe videos
YouTube: Trying Oculus Rift for the first time (Mijn favoriet van de dag)
YouTube: Oculus Rift - Demo
YouTube: Oculus Rift developer kit hands-on at GDC 2013, shown playing Hawken

3 nieuwe videos
[ Voor 18% gewijzigd door rickiii op 28-03-2013 11:35 ]
Meteen knuffelen aan het eindrickiii schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:33:
Foto's van de booth: http://imgur.com/a/GNOdW
[afbeelding]
3 nieuwe videos
Als er nog iemand een hydra wil hebben: bij 4launch kosten ze maar 50 euro op het moment.
Wow, dit topic is flink op gang gekomen sinds de laatste keer dat ik hem heb bezocht

Maja, ben zojuist asociaal genoeg geweest om deze post te openen "The Gallery" - mystery game (Oculus Rift en Hydra) , want ik wil echt vreselijk vreselijk dat dat project het red
en nu lijkt het er op dat ze dat niet gaan doen.
In ieder geval, heb even snel gekeken hier en zo te zien is er nog niet gepraat over outerra, ook een spel wat de oculus rift gaat supporten, ook al zijn ze nu nog vooral alleen met de techniek bezig en nog niet met het spel
.

Maja, ben zojuist asociaal genoeg geweest om deze post te openen "The Gallery" - mystery game (Oculus Rift en Hydra) , want ik wil echt vreselijk vreselijk dat dat project het red
In ieder geval, heb even snel gekeken hier en zo te zien is er nog niet gepraat over outerra, ook een spel wat de oculus rift gaat supporten, ook al zijn ze nu nog vooral alleen met de techniek bezig en nog niet met het spel
is de website van oculusvr ook heel langzaam voor jullie? hij laad heel langzaam.
maar goed, goed nieuw nieuws:
maar goed, goed nieuw nieuws:
Rejoice fellow VR pioneers: the day has finally arrived. Oculus Rift development kits are officially shipping! The very first kits have already started arriving.
We actually started shipping on Wednesday, but we haven’t shared tracking information yet because the team is still tied up at GDC in San Francisco. Sorry about that! This means the earliest backers may actually find Rift’s on their doorsteps before they receive tracking numbers. A little surprise to keep things interesting.
This day has been a long time in the making. We'd like to thank you again for your patience, support, and enthusiasm for virtual reality! We couldn't have gotten here without you.
It'll take time for us to ship 10,000+ development kits. Hold fast -- they're coming. When you do receive your Rift, let us know what you think on Twitter!
De dev kits worden nu geshipped en de eerste mensen hebben ze ontvangen.
TF2 support is wat mij betreft prima, het blijft toch de Source engine, dus andere Valve games compatible maken zal een fluitje van een cent zijn.
Kan niet wachten!
Wat ik me nog wel afvraag, normaliter kijk je met je muis, en die richting loop je dan ook op, zou het nu niet iets zijn om kijken los te koppelen van de looprichting?
Dus vooruit blijven lopen terwijl je over je schouder achteruit kijkt...
Hmm...
TF2 support is wat mij betreft prima, het blijft toch de Source engine, dus andere Valve games compatible maken zal een fluitje van een cent zijn.
Kan niet wachten!
Wat ik me nog wel afvraag, normaliter kijk je met je muis, en die richting loop je dan ook op, zou het nu niet iets zijn om kijken los te koppelen van de looprichting?
Hmm...
Voor TF2 kan je kiezen uit 8 verschillende input modi: vr_moveaim_modeNavi schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 10:04:
http://wiki.teamfortress....e_variables_.28convars.29
Ah nice, wel jammer dat dit erbij staat
"This mode may be buggy and "drift" after a while."
De WiiU controller heeft hier ook veel last van dat hij na een tijdje helemaal weg drift, dan moet je hem even neerleggen en calibreert hij weer opnieuw.
"This mode may be buggy and "drift" after a while."
De WiiU controller heeft hier ook veel last van dat hij na een tijdje helemaal weg drift, dan moet je hem even neerleggen en calibreert hij weer opnieuw.
Ben heel erg benieuwd naar hoe TF2 gaat spelen. Ik begin wel lekker rustig in MvM als heavy.
Leuk dat ze verschillende control schemes hebben: ik ga de Rift testen icm de Razer Hydra en de Novint Falcon, welke beide ook native door TF2 worden ondersteund.
Overigens: kickstarter game XING - The Land Beyond is nog 44 uur en $3000 dollar verwijderd van hun stretch goal om de Oculus Rift te gaan integreren (project zelf gaat dus al wel door). Lijkt me een hele leuke game om met de Oculus Rift te spelen, dus hopenlijk halen ze het (heb de game uiteraard al gebacked).
Leuk dat ze verschillende control schemes hebben: ik ga de Rift testen icm de Razer Hydra en de Novint Falcon, welke beide ook native door TF2 worden ondersteund.
Overigens: kickstarter game XING - The Land Beyond is nog 44 uur en $3000 dollar verwijderd van hun stretch goal om de Oculus Rift te gaan integreren (project zelf gaat dus al wel door). Lijkt me een hele leuke game om met de Oculus Rift te spelen, dus hopenlijk halen ze het (heb de game uiteraard al gebacked).
blijkbaar stromen de eerste oculus rift's binnen.
hier first impressions van iemand die hem al heeft: YouTube: Oculus Rift First Impressions
hier first impressions van iemand die hem al heeft: YouTube: Oculus Rift First Impressions
Voordat ik er 1 ga bestellen. Hoe worden de verzendkosten berekend? Zit die al bij de kost inbegrepen?
nog ff iets, het zal waarschijnlijk beter zijn om te wachten voor de consumer-version ipv de devkit tenzij je er echt iets voor wilt maken.
@ Wesley, did staat bij "the terms of sale":
@ Wesley, did staat bij "the terms of sale":
4.4 Unless otherwise specified, prices quoted are exclusive of: (a) the costs of shipping or carriage to the agreed place of delivery within the Territory (charges for which are stated on the Site); and (b) VAT and any other tax or duty which (where applicable) must be added to the price payable. You agree to pay for taxes, shipping or carriage of the Product as such costs are specified by us on the Site when you submit your order.
Verzendkosten naar NL zijn 57 dollar. Totaal kost hij dus 298 euro.
De consumerkit wordt sowieso beter, minder bugs en ook een hogere resolutie scherm etc, (ik denk ook iets goedkoper, 199 euro zou mooi zijn bv) maar het is leuk om er nu al wat mee te spelen, en eventueel rommelen in Source/Unity.
De consumerkit wordt sowieso beter, minder bugs en ook een hogere resolutie scherm etc, (ik denk ook iets goedkoper, 199 euro zou mooi zijn bv) maar het is leuk om er nu al wat mee te spelen, en eventueel rommelen in Source/Unity.
[ Voor 67% gewijzigd door Navi op 30-03-2013 20:00 ]
ik weet niet of die goedkoper gaat worden, vergeet niet de winstmarge. Die developer kit is soort beta test voor hun ontwikkelkosten. Maar ik wacht liever op de consumerversie.
Is de Razer Hydra ook geschikt voor voor 360 graden conntrols i.c.m. de Oculus? M.a.w. werkt de Hydra ook als je je volledig hebt omgedraaid?
BTW
"After the first developer kit, Oculus is planning to release a revised version, and ultimately a consumer version. This consumer version is slated for a Q3 2014 launch."

De 3D front camera's kunnen interessante toepassingen geven met augmented reality en zien wat de ander ziet.
BTW
"After the first developer kit, Oculus is planning to release a revised version, and ultimately a consumer version. This consumer version is slated for a Q3 2014 launch."

De 3D front camera's kunnen interessante toepassingen geven met augmented reality en zien wat de ander ziet.
[ Voor 43% gewijzigd door FrankNLD op 01-04-2013 21:23 ]
Ook gewoon concept art, maar meer zwart of matzwart zou wel makkelijker zijn op de front zeker als die camera's een functie hebben. Voorkom je ook spiegeling e.d.
Edit: Oh nu zie ik het volgende plaatje pas, ja dat ziet er uit als kleiner dan 7" dus wat ik eerst zei (dat het kwam doordat ze voor een groter panel moesten gaan) ging niet echt op. Gelukkig dat ze voor de consumenten versie wel voor een kleiner panel gaan.Navi schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:34:
Ik vind die consumer concept v1 eigenlijk minder mooi dan gewoon deze:
[afbeelding]
En het was idd een concept, zo'n ronde voorkant had volgens mij nooit gekund met een recht panel er in.
Jammer dat het nog zo lang duurt voor de consumenten versie, Q3 2014 staat er... Ik had gedacht dat hij er met een jaar wel zou zijn.
[ Voor 33% gewijzigd door GekkePrutser op 02-04-2013 01:38 ]
nog even over het bovenstaande artikel:
Hey everyone,
To clarify all this:
Those slides were from our business/vision presentation at Nvidia's GTC conference. The information from that presentation (dates, concepts, projections, etc...) represent our vision, ideas, and on-going research/exploration. None of it should be considered fact, though we'd love to have that projected revenue! ;-)
A lot of people have been asking about the rendering of the headset in particular. That's one of many concepts of what the consumer version of the Rift might look like, but we haven't finalized anything for the consumer version yet. We're still in the drawing/concept stage.
Sorry for any confusion this may have caused! We have a lot of exciting projects underway to make Oculus virtual reality more compelling. More official information will be revealed when it's nailed down.
Thanks again,
-- Nate
[ Voor 6% gewijzigd door megadoom op 02-04-2013 17:44 ]
verbaasd me hoe lang hij die rift ophad, rond deze tijd hadden mensen al lang last van motion sickness.notgib schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:09:
Tested.com probeert de rift met TF2:
http://alturl.com/7dbhb
Naast mijn "openstaande vraag""Is de Razer Hydra ook geschikt voor voor 360 graden conntrols i.c.m. de Oculus? M.a.w. werkt de Hydra ook als je je volledig hebt omgedraaid?",
vraag ik mij af of er voor het gebruik van de Oculus eigen 3D/Oculus drivers komen voor AMD en Nvidia? Mijn ervaring met stereoscopisch 3D van AMD is namelijk bedroevend. De performance dip lijkt veel groter dan met Nvidia.
vraag ik mij af of er voor het gebruik van de Oculus eigen 3D/Oculus drivers komen voor AMD en Nvidia? Mijn ervaring met stereoscopisch 3D van AMD is namelijk bedroevend. De performance dip lijkt veel groter dan met Nvidia.
Ik denk dat dat wel tegenvalt omdat je dan zelf tussen het magneetveld in staat. Bovendien zijn de Hydra controllers met draad uitgevoerd dus dat gaat niet echt handig werken als de kabels achter je langs lopen. Maar ik heb het nog niet geprobeerd.Frank76NL schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:45:
Naast mijn "openstaande vraag""Is de Razer Hydra ook geschikt voor voor 360 graden conntrols i.c.m. de Oculus? M.a.w. werkt de Hydra ook als je je volledig hebt omgedraaid?",
Ik heb een Hydra maar heb er nog niets mee gedaan omdat ik hem puur voor de Rift gekocht heb
Over de 3D drivers weet ik niet, heb de SDK nog niet eens gedownload.
Zoals je weet is Oculus van plan om positional tracking zelf te implementeren (wellicht DevKit2 en anders zeker in de consumenten versie) - Als je toch alvast de Razer Hydra wil combineren met de Oculus Rift dan kan dat.Frank76NL schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:45:
Hier een voorbeeld:
Dit ziet er wel erg aantrekkelijk uit. Ik zit te twijfelen om een devkit aan te schaffen en een manier te klussen Ik heb er zojuist eentje besteld (verwachte verzending in mei) zodat ik ontwerpen uit solidworks op deze manier kan bekijken. Zeker met die verre verre consumerlaunch is een devkit juist aantrekkelijkerrickiii schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:46:
[...]
Zoals je weet is Oculus van plan om positional tracking zelf te implementeren (wellicht DevKit2 en anders zeker in de consumenten versie) - Als je toch alvast de Razer Hydra wil combineren met de Oculus Rift dan kan dat.
Hier een voorbeeld:
[video]
[ Voor 4% gewijzigd door Technicality op 06-04-2013 19:11 ]
Q3 2014, hmm, jaartje gaat zo voorbij
Het lijkt wel gisteren dat ik de video van John Carmack met het prototype op E3 2012 zag
Exactly! Dan vind ik dat ze het best snel doen, meer titels, 1080p, augmented reality in de planning, laat ze maar lekker door, in 2014 staat mijn aankoop wel vast. Design mag wel beter n.a.v. bovenstaande foto. En niet wit.rickiii schreef op zondag 07 april 2013 @ 01:24:
[...]
Het lijkt wel gisteren dat ik de video van John Carmack met het prototype op E3 2012 zag
Vind het juist nog zo lang duren.
Zou bijna ook de devkit bestellen. Ben alleen geen devver. Dus wordt dan een wel erg duur hebbedingetje.
Ik zit ook erg te twijfelen.
Ik wil niet wachten tot eind volgend jaar, maar een kit bestellen met een low res schermpje weet ik ook niet zo goed. Ik zou het willen hebben als hebben dingetje en omdat er custom drivers zijn waar je toch al een heel eind mee kan komen. Devven doe ik zelf niet maar ongeduldig ben ik wel.
Ik zou skyrim graag nog een keer bezoeken in vr.
imand ervaringen met? http://www.mtbs3d.com/phpbb/viewtopic.php?f=141&t=15570
Ik wil niet wachten tot eind volgend jaar, maar een kit bestellen met een low res schermpje weet ik ook niet zo goed. Ik zou het willen hebben als hebben dingetje en omdat er custom drivers zijn waar je toch al een heel eind mee kan komen. Devven doe ik zelf niet maar ongeduldig ben ik wel.
Ik zou skyrim graag nog een keer bezoeken in vr.
imand ervaringen met? http://www.mtbs3d.com/phpbb/viewtopic.php?f=141&t=15570
Vergeet niet dat hij al veel uren met de Rift op zijn hoofd heeft gezeten op evenementenmegadoom schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:26:
[...]
verbaasd me hoe lang hij die rift ophad, rond deze tijd hadden mensen al lang last van motion sickness.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
@ ciller
volgens de link waar in staat dat de consumer versie waarschijnlijk q3 2014 komt, staat ook dat er een rev.2 developer komt q3 2013, die heeft waarschijnlijk een full hd scherm en is het waarschijnlijk beter om die te bestellen mocht je hem echt willen.
@damic
dat is dus goed nieuws dat je er best snel aan kan wennen.
volgens de link waar in staat dat de consumer versie waarschijnlijk q3 2014 komt, staat ook dat er een rev.2 developer komt q3 2013, die heeft waarschijnlijk een full hd scherm en is het waarschijnlijk beter om die te bestellen mocht je hem echt willen.
@damic
dat is dus goed nieuws dat je er best snel aan kan wennen.
Is iemand nog een racing game tegengekomen op youtube met de oculus rift.
Ik kan alleen deze vinden: http://www.youtube.com/watch?v=4wjvbQ2uJDk
Dit is meer een test game die zeer matig uitziet.
De link die CILLER geeft staat dat dirt 2 oculus rift support, maar waarschijnlijk heeft nog niemand dit uitgeprobeert?
Ik kan alleen deze vinden: http://www.youtube.com/watch?v=4wjvbQ2uJDk
Dit is meer een test game die zeer matig uitziet.
De link die CILLER geeft staat dat dirt 2 oculus rift support, maar waarschijnlijk heeft nog niemand dit uitgeprobeert?
Over de kwaliteit van de rift in dirt 2 heb ik minder hoop als ik hem download en de readme lees

Waarbij ik het idee heb dat mirrors edge gecropt is voor het internet.
Heeft iemand enig idee hoe het zit met invoerkosten, zelf geen ervaring en ik vind de duane site ook niet heel duidelijk, verder begreep ik dat het uitmaakt of de factuur in de verpakking zit of niet. Ik denk er namelijk wel van overtuigd dat ik er eentje wil maar wel voor max 300. Als ik straks nog 70 a 80 aan invoerkosten kwijt ben laat ik hem liever zitten tot dev kit 2 of retail.
2 screenshots die ik kon vinden met deze driver in actie.Half-Life 2 (Great)
Left4Dead (Great)
Left4Dead 2 (Great)
Dear Esther (Great)
Mirror's Edge (Good)
AaaaAAAAA!!!!! (Good)
Skyrim (Good)
Portal (Poor)
Portal 2 (Poor)
DiRT 2 (Poor)
UT3 (Poor)

Waarbij ik het idee heb dat mirrors edge gecropt is voor het internet.
Heeft iemand enig idee hoe het zit met invoerkosten, zelf geen ervaring en ik vind de duane site ook niet heel duidelijk, verder begreep ik dat het uitmaakt of de factuur in de verpakking zit of niet. Ik denk er namelijk wel van overtuigd dat ik er eentje wil maar wel voor max 300. Als ik straks nog 70 a 80 aan invoerkosten kwijt ben laat ik hem liever zitten tot dev kit 2 of retail.
[ Voor 52% gewijzigd door CILLER op 08-04-2013 16:54 ]
Incl shipping is het ongeveer €300. Maar dan...Navi schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:37:
Vergeet niet de 57 USD shipping naar NL
http://www.invoercalculator.nl/ ?CILLER schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:01:
[...]
Incl shipping is het ongeveer €300. Maar dan...
=> € 358,38
[ Voor 3% gewijzigd door FrankNLD op 08-04-2013 22:27 ]
Ja plus nog wat UPS er bovenop gooit voor het voorschieten van de douanekosten... Meestal iets van 15 euro dacht ik.Frank76NL schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:27:
[...]
http://www.invoercalculator.nl/ ?
=> € 358,38
Denk dat je daar mis zit. De inklaring- en overige douanekosten voor een devkit zijn hoog en zullen rond de 75 euro per devkit liggen. In Engeland (en andere EU landen) hebben mensen de devkit al ontvangen en daar was de inklaring 64-75 pond. Ik heb voor mijn twee bestelde devkits 200 euro achter de hand gehouden voor inklaring. Laat jullie weten waar het totaal is gewordenGekkePrutser schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 00:34:
[...]
Ja plus nog wat UPS er bovenop gooit voor het voorschieten van de douanekosten... Meestal iets van 15 euro dacht ik.
EDIT: - Zie net pas dat bij het bedrag van Frank76NL al inklaring op zit via de invoercalculator

[ Voor 7% gewijzigd door stimmits op 09-04-2013 09:00 ]
Ik heb het niet helemaal nagerekend maar volgens mij zit daar niet het bedrag bij dat de koerier er nog bovenop doet voor het voorschieten en afhandelen van de inklaring. Dat is meestal een euro of 15. Dat hangt af van de gebruikte koerier.stimmits schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:58:
[...]
Denk dat je daar mis zit. De inklaring- en overige douanekosten voor een devkit zijn hoog en zullen rond de 75 euro per devkit liggen. In Engeland (en andere EU landen) hebben mensen de devkit al ontvangen en daar was de inklaring 64-75 pond. Ik heb voor mijn twee bestelde devkits 200 euro achter de hand gehouden voor inklaring. Laat jullie weten waar het totaal is geworden
EDIT: - Zie net pas dat bij het bedrag van Frank76NL al inklaring op zit via de invoercalculator
Ik heb nog niet gehoord welke taric code ze opgegeven hebben of zelfs maar welke koerier ze hebben gebruikt. Sowieso vind ik hun communicatie niet geweldig.. Eerst flink van de toren blazen 'We're shipping!!!' en vervolgens blijkt dat ze alleen Amerikaanse verstuurd hebben, dat hadden ze er wel even bij mogen zetten. Ze hebben alleen een handjevol Europese orders als proef verstuurd, las ik.
Overigens hebben ze het er nu wel over (op de diverse fora) dat ze vanaf een bepaald moment orders vanuit een Europees distributiecentrum gaan versturen, dus dat heeft dan gevolgen voor de inklaring, omdat zij die dan zelf moeten gaan doen.. Ik vraag alleen af of het daar echt veel goedkoper door wordt, want Oculus moet die kosten dan gaan betalen, in elk geval de BTW. Dus ik neem aan dat ze daar wat voor terug willen zien
[ Voor 50% gewijzigd door GekkePrutser op 09-04-2013 12:00 ]
Ze hebben ook aangegeven dat de kosten voor verzending van een enkele devkit veel lager is dan de shipping die betaald is (geloof 27 dollar). Ze hebben dus nog budget over als het goed is. Wellicht dat het daar van betaald wordt?GekkePrutser schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:28:
[...]
Ik heb het niet helemaal nagerekend maar volgens mij zit daar niet het bedrag bij dat de koerier er nog bovenop doet voor het voorschieten en afhandelen van de inklaring. Dat is meestal een euro of 15. Dat hangt af van de gebruikte koerier.
Ik heb nog niet gehoord welke taric code ze opgegeven hebben of zelfs maar welke koerier ze hebben gebruikt. Sowieso vind ik hun communicatie niet geweldig.. Eerst flink van de toren blazen 'We're shipping!!!' en vervolgens blijkt dat ze alleen Amerikaanse verstuurd hebben, dat hadden ze er wel even bij mogen zetten. Ze hebben alleen een handjevol Europese orders als proef verstuurd, las ik.
Overigens hebben ze het er nu wel over (op de diverse fora) dat ze vanaf een bepaald moment orders vanuit een Europees distributiecentrum gaan versturen, dus dat heeft dan gevolgen voor de inklaring, omdat zij die dan zelf moeten gaan doen.. Ik vraag alleen af of het daar echt veel goedkoper door wordt, want Oculus moet die kosten dan gaan betalen, in elk geval de BTW. Dus ik neem aan dat ze daar wat voor terug willen zien
zodra ze orders vanuit europa gaan versturen is dat voor ons europeanen in ieder geval een stuk transparanter (en waarschijnlijk sneller).
Heb je een bron waar dat bevestigd wordt. Ik ben wel benieuwd.
Ja het staat op het Oculus developer forum:CILLER schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:33:
zodra ze orders vanuit europa gaan versturen is dat voor ons europeanen in ieder geval een stuk transparanter (en waarschijnlijk sneller).
Eerste post
Tweede post
Beide zijn van Nate Mitchell die voor Oculus werkt.
Ik vind het wel vreemd dat hij zegt dat er 'a couple hundred' internationale orders al verzonden zouden zijn terwijl de mijne nog niet eens verstuurd is (en ik had een order nummer onder de 50, was een van de eerste). Dus ik denk dat die paar honderd ook de preorders van nog voordat de kickstarter begon waren. Al is dat wel vreemd want die waren niet beschikbaar buiten Amerika.. Maargoed we zien het wel
[ Voor 26% gewijzigd door GekkePrutser op 09-04-2013 14:52 ]
Order numbers from 000xxx to 009xxx are Kickstarter orders. (these include ALL backers, not just for Rifts)
Order numbers from 01xxxx to 02xxxx are the first wave of preorders.
No one seems to have an order number in the 03xxxx category.
Order numbers in the 04xxxx are the second wave of preorders.
It looks like about 15,000 - 18,000 Rifts have been ordered total. At 1500 a week, they will clear this in about 10 weeks - everyone has their Rifts by mid June.
Order # in the 046xxx = Rift #13xxx = Approximate delivery in May
Dit beeldscherm schijnt er overigens in te zitten:
http://www.revo-sys.com/n...-industrial-lcd-panel.php
66 dollar per stuk als je er 100 afneemt.
Hier filmpje waar ze de oculus demonteren:
YouTube: Oculus Rift Teardown 1080p
Order numbers from 01xxxx to 02xxxx are the first wave of preorders.
No one seems to have an order number in the 03xxxx category.
Order numbers in the 04xxxx are the second wave of preorders.
It looks like about 15,000 - 18,000 Rifts have been ordered total. At 1500 a week, they will clear this in about 10 weeks - everyone has their Rifts by mid June.
Order # in the 046xxx = Rift #13xxx = Approximate delivery in May
66 dollar per stuk als je er 100 afneemt.
Hier filmpje waar ze de oculus demonteren:
YouTube: Oculus Rift Teardown 1080p
[ Voor 25% gewijzigd door Navi op 09-04-2013 19:33 ]
Nauwelijks offtopic:
http://www.3dfocus.co.uk/...ickstarter-campaign/12746
YouTube: Virtuix Omni - Screen Cap Kinect
http://www.3dfocus.co.uk/...ickstarter-campaign/12746
YouTube: Virtuix Omni - Screen Cap Kinect
[ Voor 71% gewijzigd door FrankNLD op 11-04-2013 21:45 ]
Cool, een IPS scherm! Dat is best een mooi panel. Ik vraag me wel af waarom ze voor IPS gegaan zijn, de kijkhoek is nauwelijks van belang omdat je er toch altijd recht op kijkt. Maar je hebt ook een beter contrast dus dat is mooi.Navi schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:11:
contrast is wel van groot belang, kijkhoeken zijn door de lens die ervoor zit misschien juist wel van belang. Je kijkt doordat je er zo dicht op zit onder een hoek naar de zijkanten terwijl het midden altijd recht voor je zit. Ik kan me voorstellen dat als je een tn paneel pakt je een gek kleurverloop kan waarnemen.
Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.