Ik ben benieuwd naar de impact van SpaceWarp... zou betekenen dat we ineens 2 extra systemen in huis hebben die Rift zouden moeten kunnen handelen.
Nu zijn ze met een stukje bezig waarbij ze laten hoeveel mensen active en passive VR gebruiken, nou daar zijn ze bij facebook natuurlijk het best in, gebruik gegevens verzamelen.
https://www.twitch.tv/oculus/v/93337462UncleSam schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 21:41:
Iemand een link naar de herhaling. Kom net thuis.
Touch en spacewarp !! oculus is goed bezig en door de sys spec verlaging kunnen een hoop meer mensen van VR genieten !
maandag bestel dag !
maandag bestel dag !
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Yep. Hadden de mensen die een pre-order hadden geplaatst niet de optie om als eerste de touch te bestellen?
edit: Krijg net de volgende mail:
Oculus Touch
How To Claim Your Priority Status
edit: Krijg net de volgende mail:
Oculus Touch
How To Claim Your Priority Status
[ Voor 29% gewijzigd door Tasminos op 06-10-2016 23:15 ]
Dus maandagavond 21:00 CET lijkt me... Vraag me af of het nog verschil maakt hoe snel je je priority order claimt...Starting October 10 at 12pm PT you can pre-order Touch at Oculus.com
Maakt niks uit als ie maar komtTAA schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 23:52:
[...]
Dus maandagavond 21:00 CET lijkt me... Vraag me af of het nog verschil maakt hoe snel je je priority order claimt...
hmmm 6 dec bestellen.... 9 dec (verjaardag)
zou toch mooi zijn
Legion 7i i9 3080 32gb
Zoals ik al verwacht had niks boeiends voor mij. Touch sla ik ook over, is voor mij toch maar een gimmick en 200 euro is me te duur. Voor de helft had ik er nog wel even mee willen spelen.
Wachten op de CV2 dan maar met hogere resolutie en hopelijk iets bredere FoV.
Wachten op de CV2 dan maar met hogere resolutie en hopelijk iets bredere FoV.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Wat een fantastische keynote! Dit geeft me erg veel hoop voor de toekomst van VR. Ze investeren meer dan een half miljard alleen al in de content! Laat staan alle technische innovaties waar ze mee bezig zijn.
Recap met belangrijkste dingen voor mij (ik vergeet er vast een paar):
(Hier is de gehele keynote terug te kijken trouwens)
Recap met belangrijkste dingen voor mij (ik vergeet er vast een paar):
- Facebook Social VR: Ziet er echt fantastisch uit vind ik. Dit is hoe je social VR verkoopt aan de mainstream die nog weinig van VR weten. Intuitieve controls, leuke avatars, geinige dingen om te doen.
- Oculus Rift Wireless Prototype: Ze werken aan een draadloze variant van de Rift, wat bedoeld is om tussen de Rift en Gear VR in de markt gepositioneerd te worden.
- Oculus avatar voor Home en Gear VR: Een slimme manier om een VR representatie van jezelf te maken dat developers kunnen implementeren in multiplayer games/experiences
- Al 250miljoen geïnvesteerd in VR content, komend jaar weer 250miljoen!
- Oculus touch gaat 200 dollar kosten en komt 6 december uit: Pre-orderen kan 10 oktober.
- Oculus erkent roomscale!: Als je 1 extra sensor koopt (80 dollar), kun je volledig roomscale gebruiken met de Rift. Benieuwd hoe dat gaat werken met lange USB kabels, maar vind het goed dat ze het in ieder geval erkennen en laten weten dat het zeker mogelijk is
- In-ear oordopjes voor de Rift: Voor extra immersion, in-ear phones die zouden moeten klinken als 900 dollar earphones (eerst horen dan geloven, maar de kwaliteit van huidige over-ear zijn erg goed vind ik). Gaat 50 dollar kosten.
- Asynchronous Spacewarp!!: Carmack technische hoogstandjes stralen hier weer vanaf. Basically timewarp maar dan voor hand&positional tracking!
- Gehalveerde minimum specs! 500 dollar minimum voor een Oculus ready PC, plus Vr-ready laptops!: Async spacewarp maakt het mogelijk om op 45fps te renderen, dat reprojected wordt als 90fps met elke oneven frame een syntetische. Erg goed voor de Rift meer richting mainstream te trekken!
- Prachtige toekomstvisie van Michael Abrash: Volgens mij weet Facebook/Oculus maar al te goed dat ze moeten innoveren in alle vlakken van VR. Van foveated rendering, eye tracking, hand tracking, tot AR. Ze hebben nog veel meters te gaan en ze weten het.
- Oculus opent de earphone en facial-foam CAD designs: Dit betekent goedkope en goede facial interfaces en integrated audio producten door 3rd party, voor elk hoofd/elke bril mogelijk.
Ik kijk erg uit naar de Touch controllers! Ik vraag me wel af of het weer nodig is om zsm 10 oktober 21:00 de order te doen om eerder in de queue te komen, of dat het niet uitmaakt omdat je dezelfde positie hebt als toen je de Rift bestelde.
Ik mag toch hopen dat ze deze keer de stocks gewoon hebben om in ieder geval alle rift/touch preorder opt-ins op tijd te kunnen uitleveren.
Zou een beetje jammer zijn als we weer maanden lang naar "preorder tijd +0.06 minuten" posts moeten gaan kijken voordat we eindelijk die dingen eens krijgen.
Zou een beetje jammer zijn als we weer maanden lang naar "preorder tijd +0.06 minuten" posts moeten gaan kijken voordat we eindelijk die dingen eens krijgen.
Gravity is a habit that is hard to shake off.
Net de tutorial Dragon Front gedaan; leuke game! Kan me voorstellen dat hier heel wat uurtjes in gaan zitten. Binnenkort eens kijken hoe dat multiplayer werkt...
Het was weer heerlijk om John Carmack los te zien gaan. Waarom ze die man niet gewoon het einde van de dag onbeperkte tijd geven is beyond me...
Ook leuk om te zien dat hij ook de "dit is geen VR" discussie aan ging. En ik ben het helemaal met hem eens dat VR is wat iemand denkt wat VR is. Voor de ruime meerderheid van de mensen, 360 graden video/photo is VR. Daar verliezen ze zichzelf in en vinden het fantastisch. Natuurlijk is 360 graden 3D beter, en volledig 3D nog veel beter, maar uiteindelijk is dat onbelangrijk. VR staat en valt bij de kracht van overtuiging om mensen in een andere werkelijkheid te krijgen. Als dat lukt doen details er niet meer toe...
Ook leuk om te zien dat hij ook de "dit is geen VR" discussie aan ging. En ik ben het helemaal met hem eens dat VR is wat iemand denkt wat VR is. Voor de ruime meerderheid van de mensen, 360 graden video/photo is VR. Daar verliezen ze zichzelf in en vinden het fantastisch. Natuurlijk is 360 graden 3D beter, en volledig 3D nog veel beter, maar uiteindelijk is dat onbelangrijk. VR staat en valt bij de kracht van overtuiging om mensen in een andere werkelijkheid te krijgen. Als dat lukt doen details er niet meer toe...
Het rommelt in het Vive kamp.
Het is toch een goede keuze geweest om voor het kamp te kiezen die investeert in content.
Al vind ik het op dit moment wel jammer / sneu voor het Vive kamp.
Meer ergens denk ik ook weer, I told you so..
w00t
Al die oculus haters (bedoel ik natuurlijk niet meteen alle htc vive bezitters) zitten allemaal te zeuren op exclusive content en dat alle gegevens naar facebook worden verstuurd. Maar op het moment oculus echt een killer app (de pas aangekondigde games bijvoorbeeld moeten zich natuurlijk eerst bewijzen) exclusive bezit vergaat het lachen nog wel eens in het vive kamp. Ook iedereen zeurt altijd dat facebook een spionage bedrijf is, maar in de werkelijkheid merk je er toch niks van. Valve heeft op het moment ook nog niet echt laten zien waarom VR de toekomst heeft, ik verwacht wel dat ze bezig zijn met een paar echt grote VR games, maar dat is ook nog maar eerst zien en dan geloven.FireStarter schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 13:10:
[video]
Het rommelt in het Vive kamp.
Het is toch een goede keuze geweest om voor het kamp te kiezen die investeert in content.
Al vind ik het op dit moment wel jammer / sneu voor het Vive kamp.
Meer ergens denk ik ook weer, I told you so..
Verder sta ik vrij neutraal in deze VR "war", maar ik word een beetje moe van al dat gezeur om facebook en exclusives altijd, helemaal omdat mensen vooraf maar hadden moeten inschatten welke partij wel gaat investeren en welke niet.
Het hele roomscale was tot nu toe ook het gebied exclusief voor vive. Daar hoorde je verder ook weinig mensen over.
Voor de consument is het niet heel fijn dat er veel exclusiviteit is voor de Oculus. Maar zoals in dat filmpje aangegeven moet er gewoon geld in content ontwikkeling. En FB staat geheel in haar recht door daar exclusiviteitsclausules aan te hangen.
Voor de consument is het niet heel fijn dat er veel exclusiviteit is voor de Oculus. Maar zoals in dat filmpje aangegeven moet er gewoon geld in content ontwikkeling. En FB staat geheel in haar recht door daar exclusiviteitsclausules aan te hangen.
Heb je het live gezien of terug gekeken? Ik probeer het terug te kijken (https://www.twitch.tv/oculus/v/93564552) maar het blijft eindeloos laden bij mij.arnoud_h schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 00:24:
Het was weer heerlijk om John Carmack los te zien gaan. Waarom ze die man niet gewoon het einde van de dag onbeperkte tijd geven is beyond me...
Erg benieuwd naar zijn talk altijd. Hoorde wel inderdaad dat hij weer afgekapt werd. Zonde dat ze hem niet gewoon 4 uur laten gaan ofzo
Die link doet het bij mij gewoon prima (Win10, Chrome).Thermometer schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 19:54:
Heb je het live gezien of terug gekeken? Ik probeer het terug te kijken (https://www.twitch.tv/oculus/v/93564552) maar het blijft eindeloos laden bij mij.
Erg benieuwd naar zijn talk altijd. Hoorde wel inderdaad dat hij weer afgekapt werd. Zonde dat ze hem niet gewoon 4 uur laten gaan ofzo
En over de bovenstaande posts: ik erger me groen en geel aan de Oculus/Facebook hate berichten op ieder nieuwsbericht over Oculus of de Rift. Maar afgezien van enkele downmods op dat soort berichten heb ik er geen zin meer om op te reageren. Als mensen niet snappen dat content voor een platform key is om te overleven houdt het gewoon op.
En ja, ik zie de Rift en de Vive als twee verschillende platformen. Natuurlijk draaien ze beiden op dezelfde hardware, maar uiteindelijk zijn het concurrende platformen, niets anders dan een Xbox en een PS4.
Juist, en als de content op een console ruk is dan kan de hardware nog zo mooi zijn, uiteindelijk heb je er niks aan. Je kan dan beter kiezen voor de console waar de spellen als eerste op uitkomen. In de keynote gaf Facebook aan al 500 miljoen dollar geïnvesteerd te hebben in developers. En nog eens 10 miljoen voor educatieve apps.arnoud_h schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:36:
[...]
Die link doet het bij mij gewoon prima (Win10, Chrome).
En over de bovenstaande posts: ik erger me groen en geel aan de Oculus/Facebook hate berichten op ieder nieuwsbericht over Oculus of de Rift. Maar afgezien van enkele downmods op dat soort berichten heb ik er geen zin meer om op te reageren. Als mensen niet snappen dat content voor een platform key is om te overleven houdt het gewoon op.
En ja, ik zie de Rift en de Vive als twee verschillende platformen. Natuurlijk draaien ze beiden op dezelfde hardware, maar uiteindelijk zijn het concurrende platformen, niets anders dan een Xbox en een PS4.
Alleen zo je het uitbouwen tot iets groots.
Playstation was ook niet groot geworden zonder dat Sony veel investeerde in developers.
Dat zal je nu ook zien voor de PSVR, maar daar hoor je niemand over.
Laat die haters maar lekker, als ik zo af en toe een gaaf spel kan kopen en en ook kan laten zien aan vrienden en familie dan zal het wel goed komen met VR.
w00t
touch pre order dag
21.00 toch? 12:00 PM?
21.00 toch? 12:00 PM?
Klopt, vanavond 21:00u.
Dat is ook weer een voordeel van de Rift boven de Vive, bij Oculus heb je twee keer pre-order pret :-D
Ofzo...
Dat is ook weer een voordeel van de Rift boven de Vive, bij Oculus heb je twee keer pre-order pret :-D
Ofzo...
Ben benieuwd of de vive en psvr de 45fps ook gaan ondersteunen, voor de normale ps4 kan het in de toekomst geen kwaad bijvoorbeeld. Ben ook benieuwd wat het effect dan is tegen over 90 fps en of het wel echt goed genoeg is. Iemand er al ervaring mee?
Ik heb gespeeld met ASW en het is echt een verbetering...
ff lui doen sorry:
https://www.reddit.com/r/...56lv5z/my_asw_experience/
ff lui doen sorry:
Dat klinkt veel belovend, maar merk je een verschil in hoe smooth alles is?Njay schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:00:
Ik heb gespeeld met ASW en het is echt een verbetering...
ff lui doen sorry:
Info over het enablen van ASW (moet zelf nog testen) staat op https://www.reddit.com/r/..._to_enabling_asw_through/
Kan ASW helaas nog niet testen met mijn AMD kaart. Maar wat ik gezien heb is het veelbelovend!
Wat mij trouwens leuk lijkt met Touch is poolen met jullie
[ Voor 25% gewijzigd door PuckStar op 10-10-2016 12:27 ]
Verbetering heeft ASW zeker weten. Maar beste is om te wachten op de update van Oculus zelf. Je kan zelf gaan kloten, maar je kan ook rare dingen naar voren krijgen in-game zoals sommige op reddit al merkten.
Het is wel op eigen risico als je in je register gaat frutsen. Maak altijd een backup ervan!
Het is wel op eigen risico als je in je register gaat frutsen. Maak altijd een backup ervan!
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Ja vooral bij elite dangerous minus wat artifacts en project carsNieuwevolger schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:15:
[...]
Dat klinkt veel belovend, maar merk je een verschil in hoe smooth alles is?
Elite kan ik nu op ultra zetten met SS 2.0x ingame dan , beetje schokkering nog als je omhoog gaan in de hanger maar voor de rest soepel
Project cars nu op high met full grid alles loopt soepel
GPU usage is nu ook maar 60 % bij deze games voor ASW ging deze naar 90 % of hoger (980ti)
Ja leute leuk !PuckStar schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:27:
Kan ASW helaas nog niet testen met mijn AMD kaart. Maar wat ik gezien heb is het veelbelovend!
voeg me toe njaynl
[ Voor 22% gewijzigd door Njay op 10-10-2016 13:26 ]
Ik heb AMD dus kan niks zeggen over asw, maar inputlag?
Van 90 naar 45 is toch behoorlijk
Van 90 naar 45 is toch behoorlijk
De pre-order via Amazon UK staat blijkbaar al open:
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01LSZCU6M
Maar of ik hem daar ga bestellen, of hopen op de voorrang vanwege de Rift purchase? Hmmmm, dilemma
Maar of ik hem daar ga bestellen, of hopen op de voorrang vanwege de Rift purchase? Hmmmm, dilemma
Ik wacht wel op de pre order, maar volgens mij kun je prima je Amazon bestelling annuleren als je Oculus preorder er toch eerder is.arnoud_h schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:54:
De pre-order via Amazon UK staat blijkbaar al open:
Ik ga wel voor de oculus store order. Heb alleen geen pre-order prio meer omdat ik de oculus set kocht van iemand anders die toch liever voor de vive ging. Doos was nog helemaal sealed en in plastic met de orginele verzenddoos eromheen 
Dus ik heb pech en zal moeten wachten op de controllers, maar hoop dat ze genoeg op voorraad hebben!
Dus ik heb pech en zal moeten wachten op de controllers, maar hoop dat ze genoeg op voorraad hebben!
Als je desperate bent kun je misschien die persoon vragen ook de Touch controller nu te kopen, en dat je ze daarna overneemt?Xtr3me4me schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:04:
Ik ga wel voor de oculus store order. Heb alleen geen pre-order prio meer omdat ik de oculus set kocht van iemand anders die toch liever voor de vive ging. Doos was nog helemaal sealed en in plastic met de orginele verzenddoos eromheen
Het gaat om het email adres wat toen is gebruikt.
Hoewel ik om 21:00 wel klaar zit hoop ik gewoon dat de meerderheid op 6 december de Touch binnen krijgt.
Ik hoop maar dat we ook meteen de 3e camera in deze pre-order sessie mee kunnen nemen in hetzelfde winkelwagentje...
Is een mogelijkheid, maar met de touch controllers zelf heb ik niet al te veel haast mee.PuckStar schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:19:
[...]
Als je desperate bent kun je misschien die persoon vragen ook de Touch controller nu te kopen, en dat je ze daarna overneemt?
Het gaat om het email adres wat toen is gebruikt.
Hoewel ik om 21:00 wel klaar zit hoop ik gewoon dat de meerderheid op 6 december de Touch binnen krijgt.
Wel opmerkelijk dat ze 23 november aanhouden als release datum op Amazon UK...
Mijn gok is dat Oculus ergens halverwege november mondjesmaat begint uit te leveren, waarna ze rond 6 december "in volume" kunnen leveren,
Mijn gok is dat Oculus ergens halverwege november mondjesmaat begint uit te leveren, waarna ze rond 6 december "in volume" kunnen leveren,
Dat zou echt vet zijn!arnoud_h schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:38:
Wel opmerkelijk dat ze 23 november aanhouden als release datum op Amazon UK...
Super dat er een verlengkabel bij komt! Iets wat ik me al aan het afvragen was.
Bredan Iribe:
"The additional Oculus Sensors will include a USB extension cable.
Updated: We'll have more details when they're available for pre-order later this month. I'd love to share more now but we're still finalizing and I don't want to be wrong. Our goal is for the cable to be long enough to be useful for most."
Bron: https://www.reddit.com/r/...nt_want_to_eat_my/d8lxrc8
Ik zit trouwens te twijfelen om (mits dat mogelijk is) gelijk een extra sensor er bij te bestellen of niet. Het kan zijn dat met extra sensor te levering iets langer duurt omdat het niet standaard is.
[ Voor 52% gewijzigd door PuckStar op 10-10-2016 18:35 ]
Nouja echt 'aankloten' valt toch wel mee... Het gaat om één enkel aan/uit vlaggetje dat je toe moet voegenXtr3me4me schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:35:
Verbetering heeft ASW zeker weten. Maar beste is om te wachten op de update van Oculus zelf. Je kan zelf gaan kloten, maar je kan ook rare dingen naar voren krijgen in-game zoals sommige op reddit al merkten.
De registry is niet iets 'engs', het is gewoon een database van instellingen, sommige waarvan (zoals deze) niet toegankelijk zijn via de GUI. Ja, je kan van alles verklooien maar dat kan op andere manieren ook. En je kan het zoals gezegd backuppen.
Als een beetje tweaker zou je toch niet bang moeten zijn voor een beetje knutselen
Ik heb het trouwens nog niet geprobeerd, heb geen tijd gehad om te gamen, maar zal het deze week doen.
Ik denk dat die verlengkabel wel alleen bij de 3e camera zit, maar wie weet...PuckStar schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:23:
[...]
Dat zou echt vet zijn!
Super dat er een verlengkabel bij komt! Iets wat ik me al aan het afvragen was.
[...]
Ik zit trouwens te twijfelen om (mits dat mogelijk is) gelijk een extra sensor er bij te bestellen of niet. Het kan zijn dat met extra sensor te levering iets langer duurt omdat het niet standaard is.
Ik hou het eerst bij alleen de Touch-set. Normaal gesproken verwacht ik daar qua gebruikte ruimte hier wel mee vooruit te kunnen. Ik ga geen grote roomscale dingen doen voorlopig.
Ik zit er klaar voor leute ! ... bakkie en F5
weet ik .... maar het heeft altijd wel wat wachten op iets tofsarnoud_h schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 19:57:
Je bent een uur te vroeg hoor ;-)
En nu hoeven we maar 2 maanden te wachten... Oh wacht, garanties uit het verleden
Ik zit nog naar de comments van Brendan Iribe op Reddit te kijken, en ik ga wel even kritisch naar de eventuele verzendkosten van Oculus.com kijken. Als het te gortig wordt denk ik dat ik toch uit ga wijken naar Amazon UK, daar kwam de pre-order op €210 inclusief verzendkosten.
en done !!
ongratulations: your prior Rift preorder qualifies you to have a preferred place-in-line for your Touch preorder!
199 euro zie nog niks over shipping
ongratulations: your prior Rift preorder qualifies you to have a preferred place-in-line for your Touch preorder!
[ Voor 13% gewijzigd door Njay op 10-10-2016 20:59 ]
Huh? ik zie nog geen knop om te bestellen?
huh? waar? ik zit hier te kijken https://www3.oculus.com/en-us/rift/ en staat nog steeds Coming Soon!Njay schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:59:
en done !!
Ik ook niet, en wat kosttie inc btw/verzendkosten?
Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch
shop.oculus.com
Ah, als je gewoon de Rift toevoegd kom je dan op een pagina uit waar je 'm wel kunt toevoegen.
199 inc btw neem ik aan.. shipping geen idee ik had een free ship met de riftDizzy schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:00:
Ik ook niet, en wat kosttie inc btw/verzendkosten?
ik zie dat in de USA het free shipping is (reddit)
[ Voor 10% gewijzigd door Njay op 10-10-2016 21:03 ]
Heb hem ook in preorder staan.
Klopt, ze rekenen €199 inclusief verzendkosten.
Wordt het bedrag direct afgeschreven of zoals eerder bij verzending?
Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch
Direct paypal afgerekend.
pas bij shipping wordt het bedrag afgehouden
Beetje jammer dat ik de verkeerde pagina zat de F5en, maargoed, order gedaan.
21:04. In de Rift preorder tijd zou dat al aan de late kant zijn.
Ordernr: 61300040071xxx
We'll see
21:04. In de Rift preorder tijd zou dat al aan de late kant zijn.
Ordernr: 61300040071xxx
We'll see
Bij mij staat onder mijn order: "Estimated shipping dates: Dec 06 - Dec 15"
Same ... denk die week dan ook binnenarnoud_h schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:07:
Bij mij staat onder mijn order: "Estimated shipping dates: Dec 06 - Dec 15"
Vaag, ik heb nu pas bestelling geplaatst, en heb 61300039 ipv 40...
Voordringer!Dizzy schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:09:
Vaag, ik heb nu pas bestelling geplaatst, en heb 61300039 ipv 40...
komt dus nog wel btw en verzendkosten bij volgens bevestigingsmail
Misschien dat de ordernummers gerelateerd zijn aan de pre-order status van de originele Rift order?
En dat over de verzendkosten stond ook bij de Rift order. Maar volgens mij mag een webshop helemaal geen verzendkosten verzinnen, en we hebben de order geplaatst bij een €199 totaalbedrag. Lijkt me uitgesloten dat het duurder dan dat gaat worden...
Daarbij staat onder de order op de webpagina (in het grijs) "Estimated Shipping €0.00"
En dat over de verzendkosten stond ook bij de Rift order. Maar volgens mij mag een webshop helemaal geen verzendkosten verzinnen, en we hebben de order geplaatst bij een €199 totaalbedrag. Lijkt me uitgesloten dat het duurder dan dat gaat worden...
Daarbij staat onder de order op de webpagina (in het grijs) "Estimated Shipping €0.00"
[ Voor 11% gewijzigd door arnoud_h op 10-10-2016 21:13 ]
Misschien dat dat in de USA anders is.arnoud_h schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 21:11:
Misschien dat de ordernummers gerelateerd zijn aan de pre-order status van de originele Rift order?
Nouja, in ieder geval iets zinnigs gedaan vanavond. Tijd voor een biertje.
Als je in de source van je order pagina kijkt zul je zien dat de pre-order tijd van je Touch aangepast is naar de pre-order tijd van je Rift en dat er een vlaggetje gezet is "is_order_accelerated":true:". Mits je een Rift pre-order had natuurlijk.
Leuk voor de mensen die in januari geluk hadden, balen voor diegenen zoals ik met white-screen problemen tijdens de Rift pre-order.
Nu maar hopen dat ze er een berg hebben en alle accelerated Touch preorders op 6 december kunnen shippen...
Leuk voor de mensen die in januari geluk hadden, balen voor diegenen zoals ik met white-screen problemen tijdens de Rift pre-order.
Nu maar hopen dat ze er een berg hebben en alle accelerated Touch preorders op 6 december kunnen shippen...
https://www.reddit.com/r/...ricing_is_in_usd_not_aud/
zo te zien is het de prijs die je betaalt 199 .. geen extra kosten
zo te zien is het de prijs die je betaalt 199 .. geen extra kosten
Hmm, mijn DK2 order telt dan weer niet voor early shipping. Das wel weer jammer. Maar daar hebben ze het ook niet over gehad natuurlijk.
61300040937xxx
Dat was het ordernr wat ik had gekregen, nog steeds met dec 6/dec 15 shipping dus voorraad genoeg denk ik zo.
61300040937xxx
Dat was het ordernr wat ik had gekregen, nog steeds met dec 6/dec 15 shipping dus voorraad genoeg denk ik zo.
Ik heb er ook meteen maar een besteld. 200 euro is aardig wat, maar laten we hopen dat dit het gamen nog een stuk leuker maakt!
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Argh... Helemaal vergeten te preorderen gisteren. Nu net gedaan toen ik het topic las, en ik heb nog steeds een datum van 6-15 December net als iedereen die gisteren besteld had, dus dat ziet er wel goed uit.
Overigens krijgen wij als kickstarter backers dit keer geen pre-order prioriteit. Maargoed we zijn al genoeg gematst met die gratis Rift wat mij betreft
En ik speel toch vooral Elite Dangerous dus ik heb er geen haast mee.
Overigens krijgen wij als kickstarter backers dit keer geen pre-order prioriteit. Maargoed we zijn al genoeg gematst met die gratis Rift wat mij betreft
Ik heb de openingspost weer bijgewerkt (en ik zal er nog plaatjes van Touch etc. bij zetten), maar als jullie nog tips/ideeën hebben hoor ik het graag!
Wat videos van touch die gisteren zijn gereleased? wel tof om iets te kunnen laten zienPuckStar schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:40:
Ik heb de openingspost weer bijgewerkt (en ik zal er nog plaatjes van Touch etc. bij zetten), maar als jullie nog tips/ideeën hebben hoor ik het graag!
Geef maar wat urls!Njay schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:00:
[...]
Wat videos van touch die gisteren zijn gereleased? wel tof om iets te kunnen laten zien
Deze van Gamespot is ook leuk
Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg
Hier een interessante video over de aankondigingen & games van Oculus Connect 3. Ze hebben ook de draadloze 'Santa Cruz' prototype mogen proberen:
geachte,
Heb een probleem met mijn rift dat er volgens mij aan binnenkant zo een vage grijze plek zit waardoor ik nog grotere "godrays" heb.
heb dit gemeld bij support 3 weken terug en moest foto's opsturen + serial number enz.
mail gekregen van support dat ze hem gingen vervangen . maar nu hoor ik dus al meer dan 2 weken niets meer ook niet op het rechtstreeks contact in de US.
nu komt mijn vraag hebben jullie deze problemen ook al ondervonden met de rift . vlekken binnenkant + het foggen van de lenzen. + hoe krijg ik die lenzen beste proper want met dat doekje kan ik precies elke 15min gaan wrijven
Heb een probleem met mijn rift dat er volgens mij aan binnenkant zo een vage grijze plek zit waardoor ik nog grotere "godrays" heb.
heb dit gemeld bij support 3 weken terug en moest foto's opsturen + serial number enz.
mail gekregen van support dat ze hem gingen vervangen . maar nu hoor ik dus al meer dan 2 weken niets meer ook niet op het rechtstreeks contact in de US.
nu komt mijn vraag hebben jullie deze problemen ook al ondervonden met de rift . vlekken binnenkant + het foggen van de lenzen. + hoe krijg ik die lenzen beste proper want met dat doekje kan ik precies elke 15min gaan wrijven
Je kan het besten even posten op de oculus forums en dan cyberreality taggen hij is de community manager van oculus .. wie weet dat het helptdabelg schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:21:
geachte,
Ben zelf erg benieuwd naar PSVR. Zou graag eens Drive Club willen proberen. Speel nu assetto corsa maar waar PC aanzetten en gaan is, is AC toch wat lastiger te starten en alles goed te zetten.
Jammer dat de nieuwe functie Space Warp niet werkt op mijn 290
Had ook graag Adrift eens willen spelen op stabiele framerate.
Jammer dat de nieuwe functie Space Warp niet werkt op mijn 290
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Ik zit de laatste tijd ook te twijfelen om een Rift te kopen. In mijn PC zit momenteel een GTX1080, deze moet het dus wel aankunnen. Maar ik twijfel nog aan het volgende;
Ik heb als instap model de Samsung Gear VR gekocht, hier heb ik mee lopen spelen en het idee vind ik super, en het werkt ook goed. Helaas is de kwaliteit niet geweldig.
Maar ik de Samsung Gear heb ik wel dat ik erg snel misselijk/duizelig word als ik bepaalde spellen speel of video's bekijk.
Zou dit met de Rift beter zijn aangezien de resolutie hier wat beter is? Of zou het iets kunnen zijn waar je aan kan wennen?
Ik heb als instap model de Samsung Gear VR gekocht, hier heb ik mee lopen spelen en het idee vind ik super, en het werkt ook goed. Helaas is de kwaliteit niet geweldig.
Maar ik de Samsung Gear heb ik wel dat ik erg snel misselijk/duizelig word als ik bepaalde spellen speel of video's bekijk.
Zou dit met de Rift beter zijn aangezien de resolutie hier wat beter is? Of zou het iets kunnen zijn waar je aan kan wennen?
I'm an Ironman!
Je kan er sowieso aan wennen. Ik heb in het begin korte sessies gedaan van 30m/45m. Dat ging steeds beter en nu kan ik zonder problemen uren achter elkaar met de rift op zitten.
Ik weet niet hoe goed de tracking is in de Gear VR maar in de Rift is dat heel erg goed waardoor misselijkheid tot een minimum wordt beperkt, maar dat verschilt ook per persoon natuurlijk.
Ik weet niet hoe goed de tracking is in de Gear VR maar in de Rift is dat heel erg goed waardoor misselijkheid tot een minimum wordt beperkt, maar dat verschilt ook per persoon natuurlijk.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Een heel erg groot verschil is positional tracking hetgeen de Rift wel heeft en de Gear VR niet.Madstorm schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:23:
Ik zit de laatste tijd ook te twijfelen om een Rift te kopen. In mijn PC zit momenteel een GTX1080, deze moet het dus wel aankunnen. Maar ik twijfel nog aan het volgende;
Eigenlijk zou je VR niet zonder positional tracking moeten doen want voor de meesten kan dit snel voor misselijkheid zorgen. Ik heb verder geen ervaring met de Gear VR maar kan me voorstellen dat het ook vaker hapert enzo, en dat werkt ook absoluut niet mee.
Als je erg twijfelt kunt je misschien eerst eens een Rift bij iemand (of op een event) proberen.
Je bent welkom bij mij (Veenendaal). Als je in December komt kun je Touch ook proberen
Grappig om het PS VR topic te lezen, iedereen lijkt erg enthousiast. Terwijl hier nog amper animo is voor de technische beter VR bril.
Dat enthousiasme was hier een half jaar geleden. Maar Sony heeft het gewoon beter voor elkaar met een aantrekkelijkere prijs, een stuk betere game line up en een veel grotere marketing.evilpin0 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:58:
Grappig om het PS VR topic te lezen, iedereen lijkt erg enthousiast. Terwijl hier nog amper animo is voor de technische beter VR bril.
De PSVR spreekt ook een veel grotere markt aan vanwege de lagere kosten en mindere systeemeisen, de fans hebben toch al wel een PS4 staan terwijl de meeste van ons hebben moeten upgraden om het systeem klaar te maken voor VR.
Maar dit is nog maar het begin. VR heeft veel meer toepassingen dan alleen gaming en die andere zal je vooral op de PC terug vinden. Dus ik ben niet bang dat de PSVR alle aandacht en investering wegsnoept.
Maar dit is nog maar het begin. VR heeft veel meer toepassingen dan alleen gaming en die andere zal je vooral op de PC terug vinden. Dus ik ben niet bang dat de PSVR alle aandacht en investering wegsnoept.
[ Voor 31% gewijzigd door GekkePrutser op 14-10-2016 10:28 ]
Psvr kan het juist aantrekkelijk maken om content te maken voor VR, wat de rift en vive ook ten goede komt. Maar de psvr richt zich inderdaad alleen op entertaiment. Maar daar is ook een markt voor, anders waren consoles ook nooit geslaagd.GekkePrutser schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:13:
De PSVR spreekt ook een veel grotere markt aan vanwege de lagere kosten en mindere systeemeisen, de fans hebben toch al wel een PS4 staan terwijl de meeste van ons hebben moeten upgraden in het systeem klaar te maken voor VR.
Ik heb zelf altijd de overtuiging gehad dat PS een belangrijke rol gaat krijgen in het doorbreken van VR bij de mainstream gamers. Een grotere community base maakt het voor de ontwikkelaars nu eenmaal ook een stuk interessanter om games te ontwikkelen. Waar ik wel voor vrees is PS exclusiviteit voor triple A VR titels.
Aan de andere kant heeft Microsoft wel interesse getoond voor Oculus, Er zijn diverse geruchten en samenwerkingen natuurlijk.
Onder andere de xbox one controller die je krijgt. Het hele Minecraft verhaal en de geruchten omtrent de werking van de rift icm xbox.
Als PSVR een dermate groot USP wordt voor Sony zal MS niet achterblijven en haar programma ook accelereren. Een paar exclusives zal je wel houden maar 90% zal dan multiplatform zijn.
En grotere markt voor VR, kan imho geen kwaad.
Onder andere de xbox one controller die je krijgt. Het hele Minecraft verhaal en de geruchten omtrent de werking van de rift icm xbox.
Als PSVR een dermate groot USP wordt voor Sony zal MS niet achterblijven en haar programma ook accelereren. Een paar exclusives zal je wel houden maar 90% zal dan multiplatform zijn.
En grotere markt voor VR, kan imho geen kwaad.
Veel psvr exclusives heeft Sony eraan te danken aan marketing deals zoals, cod, star wars en batman, dit zijn timed exclusives (wat niet meteen betekend dat ze als nog naar de pc hoeven te komen). En exclusives van eigen studios en die Sony zelf financierd (doet oculus ook). Exclusives houd je wel en zelfstandige studios hebben altijd een financier nodig. Maar als ubisoft, ea of square enix games gaan maken zulen die waarschijnlijk wel op elke grote bril uitkomen.
Ben ook benieuwd wat scorpio met VR gaat doen. De rift krijgt waarschijnlijk sowieso ondersteuning door de samenwerking van ms en oculus. Ben benieuwd hoe dat gaat als microsoft meerdere brillen toe laat op z'n platform.
Ben ook benieuwd wat scorpio met VR gaat doen. De rift krijgt waarschijnlijk sowieso ondersteuning door de samenwerking van ms en oculus. Ben benieuwd hoe dat gaat als microsoft meerdere brillen toe laat op z'n platform.
Misschien had dit ook invloed op jouw ticket: https://www.reddit.com/r/...r_issues_resolved_if_you/dabelg schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:21:
geachte,
Ok, dit moeten jullie zien (ook al is het een Vive) 
http://www.dumpert.nl/med...l_op_de_tafel_leunen.html
http://www.dumpert.nl/med...l_op_de_tafel_leunen.html
Vriend van mij speelt battlezone VR op de PS VR. Kan niks vinden wanneer die voor Oculus uit komt, iemand enige idee?
yep was van toepassing heb sinds gisteren terug contact en komt in ordePuckStar schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:05:
[...]
Misschien had dit ook invloed op jouw ticket: https://www.reddit.com/r/...r_issues_resolved_if_you/
Is nog niet bekend.evilpin0 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:57:
Vriend van mij speelt battlezone VR op de PS VR. Kan niks vinden wanneer die voor Oculus uit komt, iemand enige idee?
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat ik beter voor de Playstation VR had kunnen kiezen ipv van de Oculus. Ik vind het aantal spellen maar zeer matig terwijl Sony met een zeer groot scala games is gekomen. Het enige wat ik nu doe is films kijken en af en toe Eve valkyrie spelen.
Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.