Gemiddeld een 10 à 20 FPS meer? Blijf dit wel opmerkelijk vinden. Als dat klopt, koop je beter sneller RAM i.p.v. extra te besteden aan de snelste grafische kaart... Zou het een tijdelijke bug zijn, of is er een verklaring waarom snel RAM altijd belangrijk zou zijn voor VR?AcXeller schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 23:47:
Het zijn niet mijn beste ritjes maar geeft wel goed weer wat het verschil is. Aangezien non-vr games al veel getest zijn en zo goed als geen winst hebben met het geheugen vermoed ik dat misschien de oculus API hier wel mee geholpen is.
Dat truukje gaat natuurlijk niet altijd werken, uiteindelijk zal de videokaart het moeten berekenen en weergeven en kan je dus nooit sneller gaan dan je videokaart aan kan. Ik denk persoonlijk ook niet dat dit een bug is, je versneld een onderdeel (en kennelijk is er iets (API?) wat hier dankbaar gebruik van maakt) met een hogere fps als resultaat. Belangrijk is alleen wel wat de overige hardware doet, ik weet niet of sneller geheugen altijd voor een fps stijging zal zorgen. Maar dit soort resultaten zijn in ieder geval te mooi om niet te delenDionos schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 00:54:
[...]
Gemiddeld een 10 à 20 FPS meer? Blijf dit wel opmerkelijk vinden. Als dat klopt, koop je beter sneller RAM i.p.v. extra te besteden aan de snelste grafische kaart... Zou het een tijdelijke bug zijn, of is er een verklaring waarom snel RAM altijd belangrijk zou zijn voor VR?
Kleine sidenote, ik heb het hier met Dirt Rally gedaan maar las dezelfde soort reacties over pCars, DCS en nog een paar titels.
Goede tip en het proberen waard lijkt me. Ik ga eens testen thuis.AcXeller schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 08:37:
[...]
Dat truukje gaat natuurlijk niet altijd werken, uiteindelijk zal de videokaart het moeten berekenen en weergeven en kan je dus nooit sneller gaan dan je videokaart aan kan. Ik denk persoonlijk ook niet dat dit een bug is, je versneld een onderdeel (en kennelijk is er iets (API?) wat hier dankbaar gebruik van maakt) met een hogere fps als resultaat. Belangrijk is alleen wel wat de overige hardware doet, ik weet niet of sneller geheugen altijd voor een fps stijging zal zorgen. Maar dit soort resultaten zijn in ieder geval te mooi om niet te delen![]()
Kleine sidenote, ik heb het hier met Dirt Rally gedaan maar las dezelfde soort reacties over pCars, DCS en nog een paar titels.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires
nieuws: Oculus Rift ligt vanaf 20 september in Europese winkels
Ben benieuwd of dit het aantal Rift bezitters zo enorm doet groeien. Ik heb niet echt het idee dat mensen om me heen van plan zijn de Rift aan te schaffen. Groei in content is naar mijn mening ook niet echt hoog. Ik heb al een hele tijd maar een paar games op mijn wish list staan voor de komende periode:
Obduction
Alice VR
Xing
Had eigenlijk gehoopt dat de lijst wat groter zou zijn.
Ben benieuwd of dit het aantal Rift bezitters zo enorm doet groeien. Ik heb niet echt het idee dat mensen om me heen van plan zijn de Rift aan te schaffen. Groei in content is naar mijn mening ook niet echt hoog. Ik heb al een hele tijd maar een paar games op mijn wish list staan voor de komende periode:
Obduction
Alice VR
Had eigenlijk gehoopt dat de lijst wat groter zou zijn.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires
Volgens mij is NMS toch echt wel een super spel voor VR. Op Youtube net een filmpje gevonden van iemand die het werkende heeft met de Vive, dus volgens mij duurt het niet lang vooraleer men het op de Rift ook aan de praat krijgt.
YouTube: No Man's Sky in VR with the HTC Vive!
Eigenlijk maf dat de ontwikkelaar geen ondersteuning heeft ingebouwd voor VR, hopelijk komt dat in de toekomst nog.
Eigenlijk maf dat de ontwikkelaar geen ondersteuning heeft ingebouwd voor VR, hopelijk komt dat in de toekomst nog.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
VORPX wordt ook ondersteund op de rift dus ik zeg wat houd je tegen ;-)
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Touch komt steeds dichterbij !
Ubisoft heeft een aantal datums laten vallen voor VR releaase waaronder Star Trek VR ! 29 november
ik verwacht dat we touch kunnen pre-orderen in oktober ! ben ik blij dat ik er vroeg bij was tijdens de rift preorder
Ubisoft heeft een aantal datums laten vallen voor VR releaase waaronder Star Trek VR ! 29 november
ik verwacht dat we touch kunnen pre-orderen in oktober ! ben ik blij dat ik er vroeg bij was tijdens de rift preorder
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Ik snap nog steeds waarom het zo lang heeft moeten duren. Ik denk dat ze zich daar mee flink in de vingers hebben gesneden. Ken toch redelijk wat Vive gebruikers die voor de Vive zijn gegaan, puur vanwege de controllers.Njay schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:52:
Daarnaast is de immersie met controllers een stuk beter waardoor het product interessanter word om te kopen.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
https://www.vrfocus.com/2...-on-oculus-rift-htc-vive/Largamelion schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:37:
Volgens mij is NMS toch echt wel een super spel voor VR. Op Youtube net een filmpje gevonden van iemand die het werkende heeft met de Vive, dus volgens mij duurt het niet lang vooraleer men het op de Rift ook aan de praat krijgt.
handleiding voor de Rift.
M'n Rift eindelijk binnen.
Ik VR al zo'n 3 maanden met de Vive dus redelijk wat VR ervaring onder de riem inmiddels.
Eerste reactie,... Wauw... zo licht. En zelden zo'n mooie doos gezien.
Tijdens het testen wel even priegelen met afstellen met de headset (en ik deed het eerst verkeerd). De druk op m'n gezicht is er nog wel. Ik vind de foam gebruikt toch wat onconfortabel vergeleken met de vive.
En groter verschil dan ik had gedacht is toch de controllers. Ik miste deze zo erg en het beperkt toch echt de "fun" en de potentie van VR met de Rift. Voordeel van de Rift is dan wel weer met simulatie, en daar gebruik ik hem nu ook voor.
Alleen helaas heb ik wel een "maandag morgen"model. Zwaar verschil in zwart waardes tussen m'n linker en rechter scherm. Recht geeft een rode mist bij donkere scenes. En links geeft schaduwen heel monochromatisch weer. Het is erg duidelijk merkbaar in Lost waar de scenes erg donker zijn. En veel andere spellen is het erg merkbaar en afleidend. Ik wil bijna zeggen dat het niet te doen is, ik schrok initeel erg van het verschil. Maar na redit gelezen te hebben is dit toch software matig te verhelpen. Ticket inmiddels open bij Oculus.
Jammer is het wel. Ik had wel eerder 1/2 van dit probleem gehoord maar had dan wel weer gedacht dat het een tijdelijk productie probleem zou zijn. Blijkbaar toch een meer structureel probleem?
Order geplaats eind maart, dus eventueel nog in de 'foute batch' ?!
Plaatjes links/rechts van de opening van Lost, rode mist in rechter oog goed te zien. Monochromatisch schaduw probleem in ingame scenes van m'n linker kant moeilijk op de foto te nemen.

Ik VR al zo'n 3 maanden met de Vive dus redelijk wat VR ervaring onder de riem inmiddels.
Eerste reactie,... Wauw... zo licht. En zelden zo'n mooie doos gezien.
Tijdens het testen wel even priegelen met afstellen met de headset (en ik deed het eerst verkeerd). De druk op m'n gezicht is er nog wel. Ik vind de foam gebruikt toch wat onconfortabel vergeleken met de vive.
En groter verschil dan ik had gedacht is toch de controllers. Ik miste deze zo erg en het beperkt toch echt de "fun" en de potentie van VR met de Rift. Voordeel van de Rift is dan wel weer met simulatie, en daar gebruik ik hem nu ook voor.
Alleen helaas heb ik wel een "maandag morgen"model. Zwaar verschil in zwart waardes tussen m'n linker en rechter scherm. Recht geeft een rode mist bij donkere scenes. En links geeft schaduwen heel monochromatisch weer. Het is erg duidelijk merkbaar in Lost waar de scenes erg donker zijn. En veel andere spellen is het erg merkbaar en afleidend. Ik wil bijna zeggen dat het niet te doen is, ik schrok initeel erg van het verschil. Maar na redit gelezen te hebben is dit toch software matig te verhelpen. Ticket inmiddels open bij Oculus.
Jammer is het wel. Ik had wel eerder 1/2 van dit probleem gehoord maar had dan wel weer gedacht dat het een tijdelijk productie probleem zou zijn. Blijkbaar toch een meer structureel probleem?
Order geplaats eind maart, dus eventueel nog in de 'foute batch' ?!
Plaatjes links/rechts van de opening van Lost, rode mist in rechter oog goed te zien. Monochromatisch schaduw probleem in ingame scenes van m'n linker kant moeilijk op de foto te nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Frenzy_LS op 21-08-2016 14:42 ]
Ja, het viel me ook al erg op dat er een heleboel stands op de Gamescom waren waar ze Oculus Touch controllers hadden liggen. Kennelijk zijn ze al aan de serieproductie begonnen, al zijn het nog wel dev modellen natuurlijk. Zoals ook bij de Star Trek Bridge Commander demo.Njay schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:52:
De 2 controllers die bij de Oculus stand in de vitrine lagen, zagen er wel een beetje 'nep' uit. Het plastic was wat te 'glad', niet dat subtiele relief dat je op de meeste producten ziet maar ook niet helemaal glimmend, en de bovenkant met de knoppen was weer super glad en miste de 'puntjes' om je duim op te leggen wat bij eerdere voorbeelden wel het geval was (er was nog even een discussie of het puntjes waren of gaatjes voor een eventuele speaker). Vreemd.
Werkt Star Trek Bridge Commander niet toevallig ook op de Vive? En zonder VR? Zo ja dan betekent het natuurlijk niet per se een launch van oculus touch voor die datum.
VR only ! en alleen met touch controllers zoals de touch. ik ga er wel vanuit dat de vive ook ondersteunt gaat worden !GekkePrutser schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 00:51:
[...]
Ja, het viel me ook al erg op dat er een heleboel stands op de Gamescom waren waar ze Oculus Touch controllers hadden liggen. Kennelijk zijn ze al aan de serieproductie begonnen, al zijn het nog wel dev modellen natuurlijk. Zoals ook bij de Star Trek Bridge Commander demo.
De 2 controllers die bij de Oculus stand in de vitrine lagen, zagen er wel een beetje 'nep' uit. Het plastic was wat te 'glad', niet dat subtiele relief dat je op de meeste producten ziet maar ook niet helemaal glimmend, en de bovenkant met de knoppen was weer super glad en miste de 'puntjes' om je duim op te leggen wat bij eerdere voorbeelden wel het geval was (er was nog even een discussie of het puntjes waren of gaatjes voor een eventuele speaker). Vreemd.
Werkt Star Trek Bridge Commander niet toevallig ook op de Vive? En zonder VR? Zo ja dan betekent het natuurlijk niet per se een launch van oculus touch voor die datum.
tenminste ik zou het fijn vinden als we geen sony mentaliteit krijgen met exclusive releases etc.
Kan ik iets doen aan het feit dat de horizon in m'n Rift nèt niet 100% horizontaal is? Hij helt een heel klein beetje naar links.
Calibratie keertje helemaal opnieuw doorlopen?Buzz_Fuzz schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:59:
Kan ik iets doen aan het feit dat de horizon in m'n Rift nèt niet 100% horizontaal is? Hij helt een heel klein beetje naar links.
Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch
Heb je zeker weten de Rift goed afgesteld? De driekhoek moet zo laag mogelijk achter op je hoofd, zodat het geheel in balans is en vrijwel niet tegen je voorhoofd/gezicht drukt maar er tegen hangt.SkullboyNL schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 23:23:
Ik vind de kwaltijd van het beeld erg slecht (pixelig) en daar erger ik me gewoon aan als ik in de verte kijk, de rift druk nog wel wat op mijn hooft en heb het gevoel dat ik moe wordt na 30 min rijden.
Hulde, vanavond maar meteen aanschaffen. Jammer dat het nog niet in de Oculus store aanwezig is. Moet wel zeggen dat sommige VR games van steam niet altijd vrolijk werken op de Oculus.UncleSam schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:59:
Obduction is inmiddels beschikbaar op Steam. Alleen nog niet de VR versie in de Oculus store.-(
Laatst ook een spel voor VR gekocht, speciaal voor Oculus vanuit steam, kreeg het met geen mogelijkheid aan de praat. Blijft bij het witte laadscherm hangen en dan zie ik alleen maar zwart, doe ik me HMD af, zie ik dat het spel gewoon op me monitor draait
Misschien toch wachten tot ie op de Oculus store komt?
Edit: Hhmmm zie dat die van steam nog niet VR ondersteunend is
[ Voor 4% gewijzigd door Xtr3me4me op 25-08-2016 10:06 ]
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Is dus ook de niet VR versie. Je moet dus echt wachten op de Oculus Store versie. Geen idee of de Steam versie ooit VR ondersteuning gaat krijgen.Xtr3me4me schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:59:
[...]
Hulde, vanavond maar meteen aanschaffen. Jammer dat het nog niet in de Oculus store aanwezig is. Moet wel zeggen dat sommige VR games van steam niet altijd vrolijk werken op de Oculus.
Laatst ook een spel voor VR gekocht, speciaal voor Oculus vanuit steam, kreeg het met geen mogelijkheid aan de praat. Blijft bij het witte laadscherm hangen en dan zie ik alleen maar zwart, doe ik me HMD af, zie ik dat het spel gewoon op me monitor draait
Misschien toch wachten tot ie op de Oculus store komt?
Edit: Hhmmm zie dat die van steam nog niet VR ondersteunend is
[ Voor 3% gewijzigd door Tasminos op 25-08-2016 10:14 ]
Ohh thanks voor de tip. Hopelijk gaat ie ook 30euro kosten in de oculus store.UncleSam schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:13:
[...]
Is dus ook de niet VR versie. Je moet dus echt wachten op de Oculus Store versie. Geen idee of de Steam versie ooit VR ondersteuning gaat krijgen.
Dat is weer zo jammer he. Ik word echt helemaal gek van al die ontwikkelaars met hun eigen platformen om games te downloaden.UncleSam schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:13:
[...]
Is dus ook de niet VR versie. Je moet dus echt wachten op de Oculus Store versie. Geen idee of de Steam versie ooit VR ondersteuning gaat krijgen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik ben er eerlijk gezegd een beetje gewend aan geraakt. Ik heb al een hele tijd Steam, Origin, Uplay en Oculus Home. Soms heeft het voordelen en is de een goedkoper dan de ander. Wat ik wel jammer vind is dat Obduction uit komt op steam zonder VR support. Nou denk ik eerlijk gezegd dat dit later wel toegevoegd gaat worden.Phydomir schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:38:
[...]
Dat is weer zo jammer he. Ik word echt helemaal gek van al die ontwikkelaars met hun eigen platformen om games te downloaden.
edit:
De VR versie is dus uitgesteld. Nog niet helemaal duidelijk tot wanneer:
https://uploadvr.com/obdu...ease-delayed-last-minute/
[ Voor 11% gewijzigd door Tasminos op 25-08-2016 14:03 . Reden: VR versie uitgesteld. ]
Ik heb er niet zo'n moeite mee. Steam, Origin en Oculus Home. Dan nog de paar spellen/apps die ik in geen van allen heb staan (die ik volgens mij wel in Steam zou kunnen toevoegen, maar boeit me niet zo).Phydomir schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:38:
[...]
Dat is weer zo jammer he. Ik word echt helemaal gek van al die ontwikkelaars met hun eigen platformen om games te downloaden.
Het is wel zo dat de makers van het spel wel eerlijk is en dat is wel weer prettig, kunnen andere ontwikkelaars/uitgevers wel van leren:
The VR (Rift) version of Obduction is coming soon. Sorry for the slight delay, but it needs a bit more optimizations and some UI polishing. The good news is that your code will also give you the full VR version. Everyone who gets the game will get the VR version. No questions asked, no hidden fees or handling charges.
The VR (Rift) version of Obduction is coming soon. Sorry for the slight delay, but it needs a bit more optimizations and some UI polishing. The good news is that your code will also give you the full VR version. Everyone who gets the game will get the VR version. No questions asked, no hidden fees or handling charges.
Update: M'n scherm problemen out of the box zijn blijkbaar toch niet softwarematig te verhelpen. M'n Oculus gaat compleet vervangen worden "under warranty".Frenzy_LS schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:32:
M'n Rift eindelijk binnen.![]()
............
[afbeelding]
[afbeelding]
Na 5 maanden wachten is dit wel een domper. Maar uiteindelijk wel de betere oplissing ipv software tweaks om de schermen op orde te brengen.
Zit te twijfelen damaged core te kopen. Ben bang dat het mikken zwaar klote met de xbox controller. Headaim gaat hem voor mij niet worden, mijn crosshair zit niet recht in gezichtveld, maar een stukje erboven.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Dat is zeker een domper!Frenzy_LS schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 03:41:
[...]
Update: M'n scherm problemen out of the box zijn blijkbaar toch niet softwarematig te verhelpen. M'n Oculus gaat compleet vervangen worden "under warranty".
Na 5 maanden wachten is dit wel een domper. Maar uiteindelijk wel de betere oplissing ipv software tweaks om de schermen op orde te brengen.
Hopelijk krijg je snel een juist werkende nieuwe!
€199,- voor de Touch controllers... Wellicht nog verzendkosten erbij en dan komt het op de €250,- die ik vooraf ingeschat had. Veel geld maar onmisbaar voor andere ervaringen als het huidige racen/vliegen...
Om eerlijk te zijn begint het toch wel echt op te vallen dat de forums voor de htc vive en oculus rift wel erg rustig zijn en game en tech sites geven ook niet meer zoveel aandacht, het is ook heel erg stil kwa nieuwsberichten.
199€ bij de mediamarkt. Dus geen verzendkosten en de BTW is al inbegrepen. Ik had ook meer verwacht maar ben blij met deze prijs.TAA schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:02:
€199,- voor de Touch controllers... Wellicht nog verzendkosten erbij en dan komt het op de €250,- die ik vooraf ingeschat had. Veel geld maar onmisbaar voor andere ervaringen als het huidige racen/vliegen...
Ik ook. Had zelf meer verwacht rond de 150€ maar 200€ kan ik mee leven. Waar ik nieuwsgierig naar ben zijn de nieuwe games.GekkePrutser schreef op donderdag 08 september 2016 @ 22:49:
[...]
199€ bij de mediamarkt. Dus geen verzendkosten en de BTW is al inbegrepen. Ik had ook meer verwacht maar ben blij met deze prijs.
Voor dat geld laat ik ze liggen (pun intended). Ik gebruik mijn Rift puur en alleen voor racesims, ik zie voor mij de toegevoegde waarde totaal niet. Totdat misschien een goede FPS uitkomt (Battlefield?) met Touch ondersteuning, maar dan nog lijkt het mij best vermoeiend worden na een kwartier gamen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Voor jouw misschien vermoeiend, voor een ander de ideale manier om op een leuke manier aan sport te doenArfman schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 07:50:
Voor dat geld laat ik ze liggen (pun intended). Ik gebruik mijn Rift puur en alleen voor racesims, ik zie voor mij de toegevoegde waarde totaal niet. Totdat misschien een goede FPS uitkomt (Battlefield?) met Touch ondersteuning, maar dan nog lijkt het mij best vermoeiend worden na een kwartier gamen.
Voor ieder wat wils, niemand die je verplicht ze te kopen uiteraard. Je kan echter niet ontkennen dat de Oculus die controllers nodig heeft om hetzelfde te kunnen bieden als de Vive.
ik vind dat er best wel wat voorbij komt op roadtovr.com en uploadvr.com. Of het nieuws is dat jou boeit is natuurlijk een tweede, maar er komt genoeg voorbij.Nieuwevolger schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:51:
Om eerlijk te zijn begint het toch wel echt op te vallen dat de forums voor de htc vive en oculus rift wel erg rustig zijn en game en tech sites geven ook niet meer zoveel aandacht, het is ook heel erg stil kwa nieuwsberichten.
Maar dat je er buiten de gespecialiseerde sites weinig van hoort vind ik eerlijk gezegd niet raar.. Weet je nog toen de eerste mensen een mobiele telefoon kregen. En hoeveel jaar er tussen zat voordat meer dan 50% van de bevolking er eentje had. En daarna duurde het ook nog wel even voordat de huidige dekkingsgraad werd gehaald.
Nou zijn de 2 natuurlijk niet per sé te vergelijken, maar nieuwswaarde is er voornamelijk als het veel mensen aan gaat, en momenteel zijn er vnl early adopters, dus minder nieuwswaarde.
It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..
Het valt me gewoon erg tegen dat een site als tweakers bijvoorbeeld niet met een game special komt VR. Ook valt het kwa nieuwsberichten tegen op tweakers, ze hoeven echt niet voor elke willekeurige VR game een nieuwsbericht maken, maar ze zijn wel heel zuinig bezig. Ik als fanatiek tweakers en game site bezoeker krijg maar weinig mee wat erop het moment allemaal afspeeld opgebied van VR voor de pc. Ook bijvoorbeeld game sites als pu.nl en gamer.nl waar ze een VR bril in bezit hebben geven ze maar heel weinig aandacht aan vr games.Roxsman schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:39:
[...]
ik vind dat er best wel wat voorbij komt op roadtovr.com en uploadvr.com. Of het nieuws is dat jou boeit is natuurlijk een tweede, maar er komt genoeg voorbij.
Maar dat je er buiten de gespecialiseerde sites weinig van hoort vind ik eerlijk gezegd niet raar.. Weet je nog toen de eerste mensen een mobiele telefoon kregen. En hoeveel jaar er tussen zat voordat meer dan 50% van de bevolking er eentje had. En daarna duurde het ook nog wel even voordat de huidige dekkingsgraad werd gehaald.
Nou zijn de 2 natuurlijk niet per sé te vergelijken, maar nieuwswaarde is er voornamelijk als het veel mensen aan gaat, en momenteel zijn er vnl early adopters, dus minder nieuwswaarde.
Oh maar ik ben het ook wel met je eens hoor, ik geef alleen een mogelijke verklaring.Nieuwevolger schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:50:
[...]
Het valt me gewoon erg tegen dat een site als tweakers bijvoorbeeld niet met een game special komt VR. Ook valt het kwa nieuwsberichten tegen op tweakers, ze hoeven echt niet voor elke willekeurige VR game een nieuwsbericht maken, maar ze zijn wel heel zuinig bezig. Ik als fanatiek tweakers en game site bezoeker krijg maar weinig mee wat erop het moment allemaal afspeeld opgebied van VR voor de pc. Ook bijvoorbeeld game sites als pu.nl en gamer.nl waar ze een VR bril in bezit hebben geven ze maar heel weinig aandacht aan vr games.
€150 was mijn limiet geweest eigenlijk.Xtr3me4me schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 07:44:
[...]
Ik ook. Had zelf meer verwacht rond de 150€ maar 200€ kan ik mee leven. Waar ik nieuwsgierig naar ben zijn de nieuwe games.
Kijk naar de Razer Hydras.. die waren 5 jaar geleden dik €100 (vlg mij heb ik destijds 109 betaald). Nou kun je wel zeggen dat de techniek van de Oculus veel beter is, maar we zijn ook alweer 5 jaar verder.
Nou moet ik daarbij toegeven dat ik de touch nog nooit vast heb gehad en misschien komt er dadelijk een titel uit waardoor ik het er instant voor over heb, maar ik vind 200 veel.
Het zou in ieder geval een mooi gebaar zijn als bestaande Rift owners een discount krijgen. Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat de prijs van de nieuwe "Oculus Touch Edition" minder gaat kosten dan prijs Oculus + prijs Touch.
Voor die prijs krijg je er dan ook wel een extra tracking-camera bij. Dat is op zich ook waardevol, zelf voor games waarbij je touch niet gebruikt. .
Zonder touch mis je wel een heel deel van de VR-ervaring vind ik. Daarom koop ik ze zonder twijfel.
Zonder touch mis je wel een heel deel van de VR-ervaring vind ik. Daarom koop ik ze zonder twijfel.
Stond er niet bij op de pagina van Mediamarkt!? Waar staat die info?Dionos schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:56:
Voor die prijs krijg je er dan ook wel een extra tracking-camera bij.
Omdat je die wel nodig hebt. Zou mij ontzettend verbazen als ze dat niet erbij doen. Dan zouden ze in hun eigen voet schieten.TNJ schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:37:
[...]
Stond er niet bij op de pagina van Mediamarkt!? Waar staat die info?
De extra sensor is nodig vanwege hand bewegingen zo accuraat mogelijk te traceren. Lijkt me helemaal belachelijk als ze je nog eens extra laten betalen voor een sensor.
Dus een aanname van jouw kant. Ik ga ervan uit dat een 2e camera optioneel is en nog eens een 40-50€ zal kosten.Xtr3me4me schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:46:
[...]
Omdat je die wel nodig hebt. Zou mij ontzettend verbazen als ze dat niet erbij doen. Dan zouden ze in hun eigen voet schieten.
De extra sensor is nodig vanwege hand bewegingen zo accuraat mogelijk te traceren. Lijkt me helemaal belachelijk als ze je nog eens extra laten betalen voor een sensor.
Alle devkits zijn tot nu toe uitgerust met een extra sensor, lijkt me heel vreemd als die er niet bij zit.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Fijn zoveel vertrouwen, maar ik hecht meer waarde aan het foutje van MM, waarbij 128g enkel gewicht over heeft voor een camera van het type undercover knoopsgat.Arfman schreef op zondag 11 september 2016 @ 15:49:
Alle devkits zijn tot nu toe uitgerust met een extra sensor, lijkt me heel vreemd als die er niet bij zit.
Ben benieuwd of de sensor er bij zit. We shall see this soon. Vind zelf dat deze niet kan ontbreken om een betere VR experience te krijgen.
Hoi iedereen! Ik heb een Belgisch/Nederlandse VR groep opgericht op Steam om samen te discussiëren en te gamen. Groepsnaam: BeNeVR
Iedereen is welkom!
Edit: er is blijkbaar al zo'n Steam group: GoT VR.
Iedereen is welkom!
Edit: er is blijkbaar al zo'n Steam group: GoT VR.
[ Voor 16% gewijzigd door ThaDocta op 13-09-2016 13:39 ]
Op steam? er bestaat al zoiets alleen dan op Discord. Check VR Discord maar, die is global. Inhoudelijk over hardware, HTC Vive, Oculus Rift, VR games, team play enz.. enz.. Ook sommige van hier zitten daar.ThaDocta schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:36:
Hoi iedereen! Ik heb een Belgisch/Nederlandse VR groep opgericht op Steam om samen te discussiëren en te gamen. Groepsnaam: BeNeVR
Iedereen is welkom!
Is hier iemand die GTA 5 werkend heeft gekregen icm de CV1? (eventueel icm VorpX)
Jups ik!Janus Bier schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:55:
Is hier iemand die GTA 5 werkend heeft gekregen icm de CV1? (eventueel icm VorpX)
Daarnaast iemand hier Feral Primes gekocht? Ik heb een raar probleem met audio. De tussen filmpjes doet de audio het perfect maar tijdena gamen hoor ik niks.
Dacht eerst aan me koptelefoon te liggen, maar andere VR games (E:D, Edge of Nowhere etc..) doen het wel perfect.
Cool! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Bij mij lijk ik er te dicht op te zitten / geen diepte.
Heb net ook voor het eerst wat meters gemaakt in Feral Rites, wel geinig spel, zeker voor een tientje toen die nog in de aanbieding was. Geen problemen ondervonden met het geluid
[ Voor 12% gewijzigd door GerritGluurbuur op 20-09-2016 22:32 ]
Gaar, zal hem wel verwijderen en opnieuw installeren. Ben nog niet echt ver gekomen ermee, aangezien er geen ruk aan is zonder audioGerritGluurbuur schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 21:59:
Heb net ook voor het eerst wat meters gemaakt in Feral Rites, wel geinig spel, zeker voor een tientje toen die nog in de aanbieding was. Geen problemen ondervonden met het geluid
Zou je willen delen hoe je dat voor elkaar heb gekregen? Bij mij lijkt alles te plat en rare FOV...
Er zijn profielen die je kunt uploaden in VorpX. Deze personen hebben op basis van hun Rift eigenlijk al de beste settings ervoor in gebruik genomen.Janus Bier schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:56:
[...]
Zou je willen delen hoe je dat voor elkaar heb gekregen? Bij mij lijkt alles te plat en rare FOV...
Daarnaast heb je naast VorpX nog een tool nodig. WidescreenFX. Zorg er wel voor bij de profielen die je importeert je de versie neemt van je VorpX. Volgens mij is dat 2.4.0 (tijdje niet gebruikt)
Reminder, VorpX creëert in GTA 5 niet de VR experience als de speciaal gemaakte VR games. Het speelt wel heel anders dat wel en zekers leuker.
[ Voor 11% gewijzigd door Xtr3me4me op 21-09-2016 13:11 ]
Die kerel kan gewoon moeilijk omgaan met zijn succes en geld op jonge leeftijd. Weinig bijzonders, hij had gewoon begeleiding moeten hebben. Hij leert het vanzelf wel, of zijn succes wordt zijn ondergang.
Dat die trump financiert moet die zelf weten, is wat mij betreft niet nieuwswaardig
Oculus update heeft trouwens de red tint gefixed, ziet er een stuk mooier uit in het donker nu!
Begin de Oculus store wel te waarderen inmiddels, hoewel ik niks erop gekocht hebt sinds ik de rift heb, is het erg fijn dat alles er flawless op werkt. Wat is Steam VR prut zeg! Denk dat 95% van de oculus games erop amper werken in VR.
Dat die trump financiert moet die zelf weten, is wat mij betreft niet nieuwswaardig
Oculus update heeft trouwens de red tint gefixed, ziet er een stuk mooier uit in het donker nu!
Begin de Oculus store wel te waarderen inmiddels, hoewel ik niks erop gekocht hebt sinds ik de rift heb, is het erg fijn dat alles er flawless op werkt. Wat is Steam VR prut zeg! Denk dat 95% van de oculus games erop amper werken in VR.
Miljardair of niet, je zou denken dat palmer slim genoeg is om dit soort dingen niet te doen of tenminste geheim te houden als ceo van een groot tech bedrijf die gefinancierd wordt door persoonlijke data van miljarden gebruikers op facebook. Mark zuckenburg zal hier ook niet blij mee zijn.
Ben benieuwd wat hier echt en nep van is, ik kan het eigenlijk niet geloven, maar je moet in deze wereld soms ook niet meer gek op kijken.
Ben benieuwd wat hier echt en nep van is, ik kan het eigenlijk niet geloven, maar je moet in deze wereld soms ook niet meer gek op kijken.
Steam is dan ook een open platform en Valve zelf steund de HTV ViVe terwijl Facebook erg op zijn eigen store concept zit aan te sturen. Ze zijn dus concurrenten van elkaar die elkaar noodzakelijk moeten ondersteunen ivm de gamers maar het niet met liefde zullen doen.evilpin0 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:12:
Die kerel kan gewoon moeilijk omgaan met zijn succes en geld op jonge leeftijd. Weinig bijzonders, hij had gewoon begeleiding moeten hebben. Hij leert het vanzelf wel, of zijn succes wordt zijn ondergang.
That said; er zijn ook in de VR sector heel veel Indy developers en Steam is de laatste tijd voorzien van een erg grote Indy odnerstroming. De kans is dus groot dat heel veel VR titels zijn opgesteld door Indies en de kwaliteit is hit-or-mis daarmee. Als je dan nagaat dat Steam practisch het native go-to paltform van de ViVe is zullen veel van de Indy developers dus ook een ViVe hebben voor de spellen op te ontwikkelen en testen wat de kans groter maakt dat het op de Oculus anders of niet goed uit ziet of werkt.
Maar dat is gewoon hoe ik er tegenaan kijk vanuit hier.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
https://twitter.com/ErwinVogelaar/status/779270901439336448
Scheelt zo te zien weer wat crap op Oculus
Ik zit mij even in te lezen nu net.evilpin0 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:55:
https://twitter.com/ErwinVogelaar/status/779270901439336448
De Oculus kan dit echt niet gebruiken. Eerst doet de eigenaar achter de Oculus zijn belofte breken en het bedrijf verkopen aan Facebook. Dan zegt Facebook dat het exclusives wil maken wat vreemd is omdat een VR bril geen console is maar meer zoiets als een scherm als je het goed bekijkt. Dan komt de ViVe uit en andere concurrenten die zaken beter voor elkaar hebben dan de Oculus en nu dit.
Ik denk zelf dat de Oculus met een voorsprong begon maar inmiddels een flinke achterstand op zijn concurrenten heeft opgelopen.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Beslissingen over welke hardware je koopt laten afhangen van de politieke overtuiging van de CEO, veel gekker kan het niet worden bij die Amerikanen
En zijn er ook ECHTE VR ontwikkelaars (jeweetwel, die effectief financieel baat hebben bij succes) die afhaken?

En zijn er ook ECHTE VR ontwikkelaars (jeweetwel, die effectief financieel baat hebben bij succes) die afhaken?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Niet hele grote ontwikkelaars nog. Tenminste op basis van prijs/kwaliteit a la AAA game voor VR. Is dat voor nu echt nog Insomiac gaming / Frontier / Crytek en hun eigen Oculus Studio, maar goed laatste niet meegeteld.boe2 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:09:
Beslissingen over welke hardware je koopt laten afhangen van de politieke overtuiging van de CEO, veel gekker kan het niet worden bij die Amerikanen![]()
Zullen het wel merken of Palmer zichzelf en Oculus mee trekt in dit rampzalige outbreak of dat hij de boel over draagt aan Mark of een andere CEO.
Oh noes, 5 hipster indie devs cancellen hun Oculus support 
Who cares .. de VR markt is nog maar net begonnen. Kan niet wachten op de CV2 of nieuwe Vive om te zien hoe snel de ontwikkelingen gaan. Dat is de echte vernieuwing die nodig is, niet de zoveelste $5/$10 indie game die je 20 minuten speelt.
Who cares .. de VR markt is nog maar net begonnen. Kan niet wachten op de CV2 of nieuwe Vive om te zien hoe snel de ontwikkelingen gaan. Dat is de echte vernieuwing die nodig is, niet de zoveelste $5/$10 indie game die je 20 minuten speelt.
In de reacties geven ze aan dat ze grappen maakten omdat ze sowieso al geen Oculus support hadden.Arfman schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:15:
Oh noes, 5 hipster indie devs cancellen hun Oculus support
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Dus die tweet van die vogelaar is complete onzin. Grappig om het overal gedeeld te zien worden 
Kan me ook niet voorstellen dat volwassen mensen zouden zeggen "oh nee, de ceo stemt op iemand die ik niet leuk vind, laten we tienduizenden dollars aan developmenttijd wegwerpen".

Kan me ook niet voorstellen dat volwassen mensen zouden zeggen "oh nee, de ceo stemt op iemand die ik niet leuk vind, laten we tienduizenden dollars aan developmenttijd wegwerpen".
[ Voor 48% gewijzigd door boe2 op 23-09-2016 15:20 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik ga niet ontkennen dat Palmer nou echt slim bezig is, maar wat die developers doen is natuurlijk ook gewoon interresant doen.
Maar Ocules mag wel eens beginnen z'n imago te verbeteren, want ze zijn op dit moment nog erger dan microsoft bij de launch van de xbox one, daar had ook niemand meer goed woord voor over destijds.
Maar Ocules mag wel eens beginnen z'n imago te verbeteren, want ze zijn op dit moment nog erger dan microsoft bij de launch van de xbox one, daar had ook niemand meer goed woord voor over destijds.
Ten eerste is het helemaal niet zeker of dit de waarheid is (of ik heb iets gemist). Ten tweede is het een non-issue, de XBONE is er ook prima bovenop gekomen en als straks Touch + een paar gave games zijn gereleased is iedereen dit alweer vergeten, ook diegenen die nu van de hoogste toren staan te blazen.
Relevant:
Relevant:

Het nieuws wordt wel een beetje als waarheid gebracht, maar wat daar van waar is weet ik natuurlijk ook niet. Wel is het zo dat ze daar bij ocules maar is moeten gaan beginnen met het imago te verbeteren zoals xbox dat deed met phil spencer. Weinig fratsen en veel games.Arfman schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 20:29:
Ten eerste is het helemaal niet zeker of dit de waarheid is (of ik heb iets gemist). Ten tweede is het een non-issue, de XBONE is er ook prima bovenop gekomen en als straks Touch + een paar gave games zijn gereleased is iedereen dit alweer vergeten, ook diegenen die nu van de hoogste toren staan te blazen.
Relevant:
[afbeelding]
Verwijderd
De politieke opvattingen van iemand die een (belangrijke) functie vervult binnen een bedrijf is natuurlijk niet belangrijk voor de hardware die dat bedrijf levert. Dat deze persoon gelieerd is aan een politieke mememachine is ook niet belangrijk, maar zorgt wel voor een onvolwassen imago, wat niet handig is. Dat deze persoon vervolgens liegt over wat er tijdens een interview is voorgevallen... kijk, dat is dus écht niet handig, want dat geeft een onbetrouwbare indruk.
Luckey is nog jong, ik hoop niet dat Oculus te veel imagoschade oploopt, ook voor de overige mensen in het bedrijf die niks met dit gedoe te maken hebben.
Ik heb (nog) geen Rift of Vive, maar voor de ontwikkeling van VR is het belangrijk dat er competitie is. Oculus heeft het afgelopen half jaar al aardig wat imagoschade opgelopen, dit kunnen ze niet gebruiken.
Luckey is nog jong, ik hoop niet dat Oculus te veel imagoschade oploopt, ook voor de overige mensen in het bedrijf die niks met dit gedoe te maken hebben.
Ik heb (nog) geen Rift of Vive, maar voor de ontwikkeling van VR is het belangrijk dat er competitie is. Oculus heeft het afgelopen half jaar al aardig wat imagoschade opgelopen, dit kunnen ze niet gebruiken.
Toen Oculus zichzelf verkocht aan FB was het al lang duidelijk wat voor een kerel die Luckey was. Alles wat daarna volgde was niet meer dan logisch...
Het is niet echt slim te noemen om zo'n politieke uitingen te doen als je aan het hoofd staat van een groot bedrijf, dat weet het kleinste kind. Gezien de verdeeldheid bij de Amerikaanse kiezers kan je zo heel wat verkopen mislopen en zware imagoschade lijden.
Het is niet echt slim te noemen om zo'n politieke uitingen te doen als je aan het hoofd staat van een groot bedrijf, dat weet het kleinste kind. Gezien de verdeeldheid bij de Amerikaanse kiezers kan je zo heel wat verkopen mislopen en zware imagoschade lijden.
[ Voor 46% gewijzigd door Largamelion op 24-09-2016 10:36 ]
Ik begin steeds meer te denken dat Facebook juist een redding is geweest voor Oculus. Vreemde vogel die Palmer Luckey.
Palmer is niet de CEO van Oculus. Hij heeft als titel Founder. Andere mensen sturen het roer daar. Hij helpt devs alleen maar de 'goede kant' op.Xtr3me4me schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 15:14:
[...]
Zullen het wel merken of Palmer zichzelf en Oculus mee trekt in dit rampzalige outbreak of dat hij de boel over draagt aan Mark of een andere CEO.
Dit was hier nog iet gemeld toch?
Bericht van Palmer:
"I am deeply sorry that my actions are negatively impacting the perception of Oculus and its partners.The recent news stories about me do not accurately represent my views.
Here’s more background: I contributed $10,000 to Nimble America because I thought the organization had fresh ideas on how to communicate with young voters through the use of several billboards. I am a libertarian who has publicly supported Ron Paul and Gary Johnson in the past, and I plan on voting for Gary in this election as well.
I am committed to the principles of fair play and equal treatment. I did not write the "NimbleRichMan" posts, nor did I delete the account. Reports that I am a founder or employee of Nimble America are false. I don’t have any plans to donate beyond what I have already given to Nimble America.
Still, my actions were my own and do not represent Oculus. I’m sorry for the impact my actions are having on the community."
Bron: https://m.facebook.com/st...41115659366&id=1063830478
Bericht van Palmer:
"I am deeply sorry that my actions are negatively impacting the perception of Oculus and its partners.The recent news stories about me do not accurately represent my views.
Here’s more background: I contributed $10,000 to Nimble America because I thought the organization had fresh ideas on how to communicate with young voters through the use of several billboards. I am a libertarian who has publicly supported Ron Paul and Gary Johnson in the past, and I plan on voting for Gary in this election as well.
I am committed to the principles of fair play and equal treatment. I did not write the "NimbleRichMan" posts, nor did I delete the account. Reports that I am a founder or employee of Nimble America are false. I don’t have any plans to donate beyond what I have already given to Nimble America.
Still, my actions were my own and do not represent Oculus. I’m sorry for the impact my actions are having on the community."
We zullen het nooit zeker weten. Maar volgens mij is dit een Marketing/communicatie bericht die hij moest plaatsen. Ik las dat hij in eerdere communicatie met een reporter geloof ik wel degelijk had gepost onder de naam NimbleRichMan. En ik las dat zijn vriendin op twitter regelmatig actief de Trump campagnes steunt. Met foto's en al. Mij boeit het overigens niet. Als iemand zo gek is als een deur en vervolgens wil stemmen op iemand die gek is als een deur. He, that is democracy.-) Ik kijk naar VR in een groter perspectief. Palmer is founder van Oculus. That's it.PuckStar schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:19:
Dit was hier nog iet gemeld toch?
Bericht van Palmer:
Typisch Tweakers... Ik kom in het [Oculus Rift] Ervaringen & Discussie] topic terecht, en de eerste de beste pagina waarin ik kom gaat over politieke uitlatingen van Palmer Lucky. Like who cares. Dat jullie dat soort dingen bijhouden of er uberhaubt druk om gaan maken zeg.
Maargoed, ik ben dus sinds zaterdag ook eigenaar van een CV1! Ik heb de DK1 en de Gear VR gehad, maar wow. wat een verschil met de tracking en resolutie zeg! De resolutie op Oculus native dingen vind ik echt perfect, maar de third party toepassing zijn zichtbaar niet altijd geoptimaliseerd, waardoor je af en toe pixels ziet.
Ik heb nu Oculus Dreamdeck, Heny, Luckys Tale, en wat andere kleine demo's geprobeerd.
Verder heb ik Winlands en Cine Roar VR gekocht.
Cine Roar VR is leuk, maar ik was in de DK1 tijd meer onder de indruk van VR Cinema 3d eigenlijk, echter is deze nergens te vinden.
Iemand nog tips wat te checken?
Maargoed, ik ben dus sinds zaterdag ook eigenaar van een CV1! Ik heb de DK1 en de Gear VR gehad, maar wow. wat een verschil met de tracking en resolutie zeg! De resolutie op Oculus native dingen vind ik echt perfect, maar de third party toepassing zijn zichtbaar niet altijd geoptimaliseerd, waardoor je af en toe pixels ziet.
Ik heb nu Oculus Dreamdeck, Heny, Luckys Tale, en wat andere kleine demo's geprobeerd.
Cine Roar VR is leuk, maar ik was in de DK1 tijd meer onder de indruk van VR Cinema 3d eigenlijk, echter is deze nergens te vinden.
Voor films en non-VR games is VorpX zeker aan te raden. Ik heb er veel plezier van en 3D-SBS films in de VorpX Virtual Cinema is in 1 woord: Amazing! Dit is echt pas het 3D gevoel.PredCaliber2 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:03:
Typisch Tweakers... Ik kom in het [Oculus Rift] Ervaringen & Discussie] topic terecht, en de eerste de beste pagina waarin ik kom gaat over politieke uitlatingen van Palmer Lucky. Like who cares. Dat jullie dat soort dingen bijhouden of er uberhaubt druk om gaan maken zeg.
GTA 5, Witcher 3, Diablo 3 speel ik allemaal met VorpX.
Thanks!
Wist niet dat Vorpx goed werkte. Ik weet dat het in de DK1 tijd niet heel geweldig was, maar ik ga het zeker eens checken!
Als je eerst gratis iets wilt proberen kijk dan zeker naar BigScreen. Die hebben sinds afgelopen weekend 2 cinema's met ambilight!PredCaliber2 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:03:
Daarnaast is het leuk dat je in een virtuele omgeving met je eigen desktop kunt zitten, of zelfs met anderen.
Virtual Desktop (niet gratis) kun je ook nog proberen.
Er is ook weer een VR event in Utrecht binnenkort!
Dear VR Enthusiast,
It's been some time since the last VR Meetup Utrecht, but VR Meetup Utrecht is back!
On the 21th of October you are all invited to discuss the latest standards on VR and AR development in the center of the Netherlands;). The evening will be filled with a couple of VR/AR presentations, VR demo's and ofcourse beers!
Please put yourself on attendance so we can prepare the appropriate amount of food & beverages.
Date: 21 October
Time: 17:30
[ Voor 17% gewijzigd door PuckStar op 27-09-2016 15:51 ]
Touch week tweakers ! ik verwacht een pre order momentje deze week
Ik verwacht gewoon een linkje in de mail om mijn pre-order queue positie te claimen hoor
Tof, denk ik, niet echt een mening over. Rift ligt al tijdje stof te happen, kijken of de Touch daar verandering in kan brengen.
Nog steeds vrijwel geen leuke game sop de Rift, zag gisteren dat er weer een Gear VR port op de Oculus store stond. Joepie.
Nog steeds vrijwel geen leuke game sop de Rift, zag gisteren dat er weer een Gear VR port op de Oculus store stond. Joepie.
Vergeet niet dat je met Touch ook alle Vive games kan spelen. Er zitten nog niet echt AAA games tussen met een sterk verhaal maar het zorgt wel voor veel meer content. Onward is op dit moment mijn favoriet en is gelukkig ook met de Hydra redelijk te spelen.
Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.
Games zullen wel aangepast moeten worden omdat de knoppen layout van de Vive anders is als de Oculus controller. Als een dev. dit niet doet zal je de spellen niet kunnen spelen. Instellen van keybindings van je controller ben ik in nog geen enkel Vive spel tegen gekomen. Word ook echt tijd dat ze dat is gaan implementeren. Knoppen indeling is soms best wel onlogisch...Khiu schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:08:
Vergeet niet dat je met Touch ook alle Vive games kan spelen. Er zitten nog niet echt AAA games tussen met een sterk verhaal maar het zorgt wel voor veel meer content. Onward is op dit moment mijn favoriet en is gelukkig ook met de Hydra redelijk te spelen.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Zou leuk zijn als ze een MMORPG zouden introduceren met redelijk goeie graphics. Wacht zelf nog steeds op abduction in VR.
Geen MMO, wel een RPG:Xtr3me4me schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:53:
Zou leuk zijn als ze een MMORPG zouden introduceren met redelijk goeie graphics. Wacht zelf nog steeds op abduction in VR.
http://store.steampowered.com/app/322770/
Persoonlijk vind ik de game erg onderschat. Graphics zijn boven gemiddeld goed, gameplay werkt lekker en er zit redelijk wat variatie in. Zeker een aanrader!
HTC Vive ondersteuning. Zie geen RiftChojinZ schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:23:
[...]
Geen MMO, wel een RPG:
http://store.steampowered.com/app/322770/
Persoonlijk vind ik de game erg onderschat. Graphics zijn boven gemiddeld goed, gameplay werkt lekker en er zit redelijk wat variatie in. Zeker een aanrader!
Hoverjunkers FTW !
Ik vond hem op dag 1 erg vet, maar daarna nauwelijks aangeraakt. Er missen simpelweg gamemodi.Njay schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:20:
Hoverjunkers FTW !
Hmmz nog steeds inmiddels?Isniedood schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:50:
[...]
Ik vond hem op dag 1 erg vet, maar daarna nauwelijks aangeraakt. Er missen simpelweg gamemodi.
Het is nog steeds alleen deathmatch en team deathmatch. Je hebt ook het wave shooter gedeelte, maar dat vind ik persoonlijk veel minder dan van Space pirate trainer. Iedere keer dat ik VR-game start ik die even op.
Als er meer game-modi komen ga ik het zeker meer doen, maar ze gaven aan dat nog niet te willen toevoegen om versplintering te voorkomen. Er zijn niet echt veel spelers online.
edit: er komt nu overigens eerste een campaign uit. Momenteel is update 1.2 uit. Dit is de roadmap: http://steamcommunity.com...detail/586975212141050011
[ Voor 15% gewijzigd door Isniedood op 04-10-2016 15:35 ]
Ik zou niet weten waarom, dat is nu ook niet zo met de Hydra. Er zal een driver komen die alle functies van de wands emuleert. Als ik me niet vergis wilde Valve zelf al touch ondersteunen dus wordt het gewoon onderdeel van SteamVR.ChojinZ schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:46:
[...]
Games zullen wel aangepast moeten worden omdat de knoppen layout van de Vive anders is als de Oculus controller. Als een dev. dit niet doet zal je de spellen niet kunnen spelen.
nieuws: Serious Sam VR: The Last Hope komt 17 oktober naar Steam Early Access
Als ik hier de comments zo lees he, Iedereen heeft het zo over misselijk worden.
Is het niet iets waar je gewoon aan moet wennen? Soort van zee benen?
Ik heb er zelf namelijk geen last van. In het begin iets met die achtbaan meuk in de DK2 dat ik even wat onpasselijk werd, maar dat ging vrij vlot over en een goede week later kon ik achtbanen achter elkaar door doen.
Of ben ik nu gewoon zo'n speciale snowflake die nergens last van heeft.
Ik wordt wel gewoon kotsmisselijk met lezen achter in de auto.
Als ik hier de comments zo lees he, Iedereen heeft het zo over misselijk worden.
Is het niet iets waar je gewoon aan moet wennen? Soort van zee benen?
Ik heb er zelf namelijk geen last van. In het begin iets met die achtbaan meuk in de DK2 dat ik even wat onpasselijk werd, maar dat ging vrij vlot over en een goede week later kon ik achtbanen achter elkaar door doen.
Of ben ik nu gewoon zo'n speciale snowflake die nergens last van heeft.
Ik wordt wel gewoon kotsmisselijk met lezen achter in de auto.

Het probleem zit em in de thumbstick van de Vive controller. Die word heel vaak ingedeeld in 2 of 4 verschillende buttons. De Oculus Touch heeft echter een pookje waar, zover ik weet, slechts 1 button onder zit. In feite heeft de Vive controllers dus meer buttons en daarmee word het remappen van bindings lastig.Khiu schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:05:
[...]
Ik zou niet weten waarom, dat is nu ook niet zo met de Hydra. Er zal een driver komen die alle functies van de wands emuleert. Als ik me niet vergis wilde Valve zelf al touch ondersteunen dus wordt het gewoon onderdeel van SteamVR.
Er zullen ongetwijfeld games zijn die meteen volledige support hebben maar ik vermoed dat een aantal toch ook ge-port zal moeten worden.
OC3 Day Baby !
Zo lang je de tumbstick ook in kan drukken is het niet echt een probleem, je kan de locatie van de thumbstick in de combinatie met het indrukken ervan gebruiken om het indrukken van de trackpad na te bootsen. Zo werkt het nu met de Hydra ook. Het werk minder lekker dan een trackpad, maar het werkt wel.ChojinZ schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:14:
[...]
Het probleem zit em in de thumbstick van de Vive controller. Die word heel vaak ingedeeld in 2 of 4 verschillende buttons. De Oculus Touch heeft echter een pookje waar, zover ik weet, slechts 1 button onder zit. In feite heeft de Vive controllers dus meer buttons en daarmee word het remappen van bindings lastig.
[afbeelding]
Er zullen ongetwijfeld games zijn die meteen volledige support hebben maar ik vermoed dat een aantal toch ook ge-port zal moeten worden.
Blijkbaar werkt het nu al:
YouTube: 90 Minutes of Onward | VR LIve Stream w/Oculus Rift + Touch
Sorry, maar dat klinkt als een halve oplossing die niet gaat werken. Als je ook kijkt naar de Touch pookjes dan lijken die er niet voor gemaakt.Khiu schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:22:
[...]
Zo lang je de tumbstick ook in kan drukken is het niet echt een probleem, je kan de locatie van de thumbstick in de combinatie met het indrukken ervan gebruiken om het indrukken van de trackpad na te bootsen. Zo werkt het nu met de Hydra ook. Het werk minder lekker dan een trackpad, maar het werkt wel.
Blijkbaar werkt het nu al:
YouTube: 90 Minutes of Onward | VR LIve Stream w/Oculus Rift + Touch
Maargoed, we gaan het over een paar maanden zien. Het zou wel leuk als spellen zoals Rec Room en Virtual Pool er ineens een paar duizend spelers bij krijgt. Je merkt toch dat de community erg klein is waardoor lastig is om snel een lobby te vullen.
Mochten jullie de opening keynote (waar het belangrijkste nieuws komt) van Oculus Connect 3 live willen zien of terugkijken, klik hier (Twitch pagina van Oculus, begint 19:00).
[ Voor 3% gewijzigd door Thermometer op 06-10-2016 18:57 ]
The future of Rift and Touch up now!
[edit1]
Earphones - dat is onverwacht! $49,- shipping Dec 6th.
[edit2]
Touch - $199,- shipping Dec 6th.
Oct 10th pre-order
incl.
VR Sports
The Unspoken
[edit3]
extra (3e) sensor $79,- voor Room Scale setup ook 6 december
[edit1]
Earphones - dat is onverwacht! $49,- shipping Dec 6th.
[edit2]
Touch - $199,- shipping Dec 6th.
Oct 10th pre-order
incl.
VR Sports
The Unspoken
[edit3]
extra (3e) sensor $79,- voor Room Scale setup ook 6 december
[ Voor 98% gewijzigd door TAA op 06-10-2016 20:03 ]
De beste man glundert er helemaal bij.
Hij Wij heeft hebben er ook lang op moeten wachten
makers van metro!
dat ziet er nice uit.
nu zijn de makers van the order 1886 aan de beurt!
dat zag er ook niet verkeerd.
nu is epic games aan de beurt.
Ziet er ook nice uit.
Dit zijn wel een paar serieuze jongens, wel opvallend dat alles sci-fi is.
dat ziet er nice uit.
nu zijn de makers van the order 1886 aan de beurt!
dat zag er ook niet verkeerd.
nu is epic games aan de beurt.
Ziet er ook nice uit.
Dit zijn wel een paar serieuze jongens, wel opvallend dat alles sci-fi is.
[ Voor 118% gewijzigd door Nieuwevolger op 06-10-2016 20:10 ]
Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.