Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch
Ik gebruik VorpX. Deze heeft een geintrigeerde 3D injector erbij. 3D films kijken is echt 10x beter dan welke bioscoop dan ook. Dit geeft pas echt pop-out effect. Ben er zeer content mee en speelt alles af.Dizzy schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:43:
Welke video player heeft jullie voorkeur?
Ik gebruik nu whirligig, deze speelt vrijwel alles af, en heeft goede instellingen om de beeldinstellingen aan te passen. Deze kent echter weer geen subtitle-support waardoor ik eigenlijk nog een andere player zoek.
Cineveo heeft wel subtitle support, maar kost 10 euro, en wordt nogal afgezeken door de community. Hoewel deze mij wel aardig lijkt te zijn afgaande van screenshots en functies. (hoewel er een discussie is dat mkv's groter dan 1.5gb issues geven, wat een showstopper is voor mij).
Dus... wat is bij jullie de voorkeur, en wat gebruiken jullie om ook subs goed te tonen.
P.s. ik gebruik liever een dedicated player dan virtual desktop mode.
Meestal zijn de films .MKV files en VLC speelt het perfect af inclusief de 3D subtitles.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Xtr3me4me schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:25:
[...]
Ik gebruik VorpX. Deze heeft een geintrigeerde 3D injector erbij. 3D films kijken is echt 10x beter dan welke bioscoop dan ook. Dit geeft pas echt pop-out effect. Ben er zeer content mee en speelt alles af.
Meestal zijn de films .MKV files en VLC speelt het perfect af inclusief de 3D subtitles.
Nee het is niet zo dat 2D naar 3D gaat. Als je een film hebt en beste is SBS en het is 3D. Dan geeft het een 3D beeld. Maar omdat VorpX een 3D injector heeft is het effect in 3D 10 x zo goed dan de bios vind ik zelf.royalt123 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:42:
Dus Vorpx converteert 2d naar 3d? Want je zei dat Vorpx 3d injector gebruikt. Mijn ervaringen is wel dat native 3d gefilmd beter is dan conversie. Ik twijfel ook enorm voor Vorpx.
[...]
Als je de Virtual Cinema zo instelt in zo curved mogelijk en zwarte achtergrond, dan elk pop-out effect film zoals Journey to the center of the earth of Resident Evil film, ziet het 3D effect er zo uit dat zoals kogels echt langs je heen gaan.
Of dingen die eruit steken ook daadwerkelijk in 1 keer voor je neus staat. Gewoon kriebels hoe dat eruit ziet.
Ik ben er zeer zeer content mee. Voor games heeft het mooie cloud profiles. Mensen die de beste settings afgesteld hebben voor games. Ideaal en easy te gebruiken.
Toevallig gisteren voor het eerst geprobeerd en ik vind de implentatie toch nogal brak, vooral dan de menu's. Het laadscherm doet je scheel kijken, de menu's zijn moeilijk leesbaar en eens je ingame zit zijn ze al helemaal onbruikbaar. Daar bewegen ze namelijk mee met je hoofd, dus wat er aan de randen van de menu's te lezen valt, god knows....Leader98 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 00:22:
Aanrader: DCS World. Vliegen met oa de SU-25 en de basisgame is gratis!
De beta is full Rift compatible en ik krijg er kippenvel van als ik een stukje vlieg :-)
Het vliegen zelf en rondkijken is natuurlijk wel heel tof
Ik zoek eigenlijk een flight sim met relatief eenvoudige controls (ik speel maar occasioneel en wil na elke pauze van ettelijke weken/maanden niet eerst een uur verliezen met het opnieuw instuderen), en mooie graphics & gebouwen om laag over te vliegen
Mensen met FSX + FlyInside ervaring?
[ Voor 3% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 30-06-2016 19:02 ]
Ik heb het niet lang gespeeld, maar dat is ook niet echt een super gelikte ervaring. De bediening van de menu's gebeurt in een soort virtuele desktop, niet erg handig en ook niet bepaald makkelijk leesbaar. Dat krijg je natuurlijk als je geen officiele support hebt, maar beter dan DCS: World (wat ik nog niet geprobeerd heb) is het volgens mij niet.Buzz_Fuzz schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:01:
[...]
Ik zoek eigenlijk een flight sim met relatief eenvoudige controls (ik speel maar occasioneel en wil na elke pauze van ettelijke weken/maanden niet eerst een uur verliezen met het opnieuw instuderen), en mooie graphics & gebouwen om laag over te vliegen
En FSX is erg zwaar icm FlyInside, als je de graphics flink opschroeft dan zit je regelmatig tegen zwarte randen te kijken door de asynchronous time warp.
Niettemin is het verder super hoor, de virtual cockpit komt erg realistisch over, zij het een beetje te low-res om goed te kunnen lezen, vooral met gebruik van de glass cockpit. Ik heb alleen de Cessna 172 geprobeerd omdat ik deze in het echt ook gevlogen heb, en alles zit op de juiste plek enzo. Er mist wel het een en ander maar het is meer overeenkomst dan verschil. Grappig is dat je je hoofd door het raampje kan steken (Of door het dak als je opstaat). Dit kan in het echt ook niet
Alleen de zitpositie is te hoog vergeleken met een echt vliegtuig en dat maakt het beoordelen van de stand van de horizon nogal lastig, voorals als je de echte gewend bent, het lijkt alsof je aan een duikvlucht begint
Mooie met FlyInside is dat je een Leap Motion kan gebruiken om je handen echt in game te zien en naar verluidt kan je zelfs de controls bedienen. Dat moet ik ook nog proberen. Ik heb het weinig geprobeerd omdat het niet zo echt is als in het echt en ik niet serieus meer aan het vliegen ben. Maar het is hoe dan ook wel een enorme stap vooruit ten opzichte van de sims voor de Rift.
War Thunder is best mooi en vermakelijk.Buzz_Fuzz schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:01:
[...]
Ik kijk dan vooral met Virtual Desktop. Je start je film in VLC bijvoorbeeld en met de F toetsen zet je 3D goed.Dizzy schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:43:
Welke video player heeft jullie voorkeur?
Ik gebruik nu whirligig, deze speelt vrijwel alles af, en heeft goede instellingen om de beeldinstellingen aan te passen. Deze kent echter weer geen subtitle-support waardoor ik eigenlijk nog een andere player zoek.
Cineveo heeft wel subtitle support, maar kost 10 euro, en wordt nogal afgezeken door de community. Hoewel deze mij wel aardig lijkt te zijn afgaande van screenshots en functies. (hoewel er een discussie is dat mkv's groter dan 1.5gb issues geven, wat een showstopper is voor mij).
Dus... wat is bij jullie de voorkeur, en wat gebruiken jullie om ook subs goed te tonen.
P.s. ik gebruik liever een dedicated player dan virtual desktop mode.
Ben ook wel benieuwd naar VorpX maar wil even niet teveel kopen nu.
Gravity is a habit that is hard to shake off.
Dat is inderdaad erg jammer ja. Vind ik bij Monstrum (naast andere issues bij dat spel) ook waardeloos.Bullettooth schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:47:
Ben eind vorige week maar eens aan Edge of Nowhere begonnen, leuk spel wel maar ik merk dat de slechte zwartwaardes van de rift me bij deze titel behoorlijk storen. Ik snap ook niet hoe ik dat beter krijg, want het zit toch ergens in de software fout volgens mij. Alles lijkt een grijze waas te hebben.
Subnautica heeft er vrijwel wel geen last dan
Voor wie het leuk vind er is een VR event in Nijmegen:
http://www.meetup.com/VirtualRealityNL/events/232362767/
Denk woensdag me rift maar weer eens ophalen bij me neefje, aangezien die daar ook maar ligt te stof happen. Zelfs ze vriendjes vonden het maar meh. Blijf het apart vinden, hele reddit vol "mind blown" klanten, maar iedereen die ik het laat zien is er zo mee klaar.
Tip: lees geen reddit om je aankoop te basseren
[ Voor 7% gewijzigd door evilpin0 op 04-07-2016 15:03 ]
http://www.twitch.tv/jannustitannus
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Misschien een generatie verschil? Ik merk zelf dat oudjes heel enthousiast reageren maar dat jongeren onder de 18 niet heel erg onder de indruk zijn. De oudjes zijn onder de indruk van de immersie, terwijl de jonge honden vooral klagen over de beeldkwaliteit.evilpin0 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:03:
Denk woensdag me rift maar weer eens ophalen bij me neefje, aangezien die daar ook maar ligt te stof happen. Zelfs ze vriendjes vonden het maar meh. Blijf het apart vinden, hele reddit vol "mind blown" klanten, maar iedereen die ik het laat zien is er zo mee klaar.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Denk als je van jongs af aan gamed en je zet zon ding op dat je goed weet dat het maar een spel is, speel je nooit en je zet zon ding op dan is reactie waarschijnlijk compleet anders. Dan zit je ook niet de zeuren op slechte beeld kwaliteit.
Dirt rally nog steeds geen rift support

Zit te denken om assetto corsa te halen, eigenlijk puur dat dit spel beter zou moeten lopen dan project cars.
[ Voor 13% gewijzigd door evilpin0 op 04-07-2016 15:57 ]
Dat zal denk ik voornamelijk met content te maken hebben en wat men normaal gesproken speelt en leuk vind.evilpin0 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:03:
Is er nog wat leuks uitgekomen voor de rift de laatste maanden?
Tip: lees geen reddit om je aankoop te basseren
De Rift en VR is een medium.
Er zijn heel veel verschillende toepassingen van VR maar het is nog in de begin fase dus er is zeker nog niet voor ieder wat wils.
Mijn vrouw, die niets met games heeft en zelfs niets met computers vind VR best interessant, maar ze vraagt nooit om er iets mee te doen.
Dat velen zo enthousiast zijn betekend natuurlijk niet automatisch dat het voor iedereen is. Dat moet je je wel beseffen.
Vergeet ook niet dat "mind blown" klanten voor velen niet direct betekent dat ze vanaf dan dagelijks uren met dat ding op zitten. Er is meer dan alleen VR, en er is nog niet zo'n groot en breed aanbod.
Je kunt nog je 2D spellen spelen en allerlei andere manieren van ontspannen.
VR is een extra nieuwe en leuke ervaring en als je goed rondkijkt en dat wat er beschikbaar is probeert zit er volgens mij best wel leuke content tussen.
Ik heb bijvoorbeeld al uren in Subnautica VR zitten, maar ik game ook nog steeds 2D.
Veel race en vlieg sim fans die de Rift hebben zullen dat echt niet meer in 2D gaan doen!
Als je voornamelijk FPS-es of LoL speelt is er nu nog weinig vernieuwends (althans dat vind ik) aan het spelen in VR.
Dan zijn er ook nog mensen die altijd snel "gepleased" willen worden en dus ook snel iets "meh" gaan noemen als het niet snel genoeg leuk lijkt. Ik denk dat jongeren (die opgroeien met smartphones etc.) daar meer "last" van hebben dan diegene die op school helemaal geen mobieltje hadden.
De wow factor is voor die laatsten denk ik ook groter.
Dat je je aanschaf niet op reddit moet baseren vind ik een beetje een vreemde opmerking.
Het heeft dan denk ik meer met je eigen blinde vlekken te maken dan wat er op reddit wordt gezegd.
Je moet altijd goed overwegen voordat je iets gaat kopen (vooral als het voor jou veel geld is) en proberen in te schatten of het iets voor jou is.
Als je wat meer open-mindedness hebt en de acceptatie dat dit echt een begin fase is zal dat wat teleurstelling voorkomen. Als iemand niet wil pionieren kan die inderdaad beter gloednieuwe technologieën of gadgets even links laten liggen.
Je kunt ook niet alleen afgaan op dat iemand zegt "wow dit moet je hebben!". Ga na waarom iemand dat zegt en wat het allemaal inhoud.
Bovenstaande schrijf ik ook voor anderen dus is niet allemaal specifiek op jou gericht hoor
Concreet antwoord op je vraag: ja er zijn zeker leuke spellen bijgekomen. Of JIJ die ook leuk vind kan niemand voor jou bepalen
Laat me daar dan even wat zinnigs over zeggen. Project Cars is mooier maar iets realistisch en de FFB schijnt wat minder te zijn.evilpin0 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:55:
Zit te denken om assetto corsa te halen, eigenlijk puur dat dit spel beter zou moeten lopen dan project cars.
AC is zeer realistisch (alle tracks zijn ook gescanned) en heeft dus erg goeie FFB.
Wat denk jij dat er beter gaat lopen in AC? Want bijv. om door de menu's te gaan moet je je Rift afzetten, iets wat bij PC niet hoeft.
Eens met je post hierboven. Race spellen wil ik nu ook alleen nog met de Rift spelen.PuckStar schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:20:
[...]
[...]
Laat me daar dan even wat zinnigs over zeggen. Project Cars is mooier maar iets realistisch en de FFB schijnt wat minder te zijn.
AC is zeer realistisch (alle tracks zijn ook gescanned) en heeft dus erg goeie FFB.
Wat denk jij dat er beter gaat lopen in AC? Want bijv. om door de menu's te gaan moet je je Rift afzetten, iets wat bij PC niet hoeft.
Ik heb het performance, Project cars haalt wel het merendeel 90 Fps, met alles op low. Maar toch zitten er nog drops in. Als ik dan bij de GPU usages kijk tijdens de drops zie ik vaak dat de GPU use ook niet 100% is, wat een optimalisatie issue is.
Als AC op medium stabiel 90 fps draait met AA dan switch ik toch liever daarna toe.
[ Voor 3% gewijzigd door evilpin0 op 05-07-2016 11:42 ]
ik heb beide maar ik hou het vooralsnog bij Pcars omdat de rift support daarin iets beter is verwerkt. Zal bij AC ook wel goed komen maar voor nu houd ik het even bij Pcars.evilpin0 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:41:
[...]
Eens met je post hierboven. Race spellen wil ik nu ook alleen nog met de Rift spelen.
Ik heb het performance, Project cars haalt wel het merendeel 90 Fps, met alles op low. Maar toch zitten er nog drops in. Als ik dan bij de GPU usages kijk tijdens de drops zie ik vaak dat de GPU use ook niet 100% is, wat een optimalisatie issue is.
Als AC op medium stabiel 90 fps draait met AA dan switch ik toch liever daarna toe.
edit: iemand trw ervaring met de huidige Oculus support in iRacing? Werkt dat goed?
[ Voor 5% gewijzigd door Roxsman op 05-07-2016 17:22 ]
It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..
We are happy to launch our online store today! We have the adapters now and will process and ship all Kickstarter rewards first for the next 7 - 10 days before we will process any orders placed today on the website.
Head over here to buy now:
https://vr-lens-lab.com/product/lens-inserts/
De VR implementatie is pas vanaf de laatste open beta versie van DCS World verbeterd.Buzz_Fuzz schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:01:
[...]
Toevallig gisteren voor het eerst geprobeerd en ik vind de implentatie toch nogal brak, vooral dan de menu's. Het laadscherm doet je scheel kijken, de menu's zijn moeilijk leesbaar en eens je ingame zit zijn ze al helemaal onbruikbaar. Daar bewegen ze namelijk mee met je hoofd, dus wat er aan de randen van de menu's te lezen valt, god knows....
Het vliegen zelf en rondkijken is natuurlijk wel heel tof
De menu's zien er goed uit en vliegen gaat prima.

Zoals eerder gezegd, heb ik een eerste-generatie Alienware X51, met maar 2 USB 3.0 poorten, en die hebben de "NEC Renesas" controller, on-board. Deze wordt niet gesupport door Oculus, en bovendien heeft hij regelmatig kuren (hele systeem reset af en toe zomaar en daarna wordt hij dagen achter elkaar niet herkend tot hij het opeens weer doet).
Dus ik gebruikte de Rift op USB 2.0, maar daar merk ik toch een behoorlijke achteruitgang in de framerate van de headtracking. Is ook te verwachten. Een gesupporte Inateck kaart inbouwen was geen optie want er is maar 1 PCI-E slot en daar zit de videokaart al in.
Maar, mijn Alienware heeft wel een Wifi/Bluetooth kaart die ik toch niet gebruik. En die zit op een Mini-PCI-E. Dat is electrisch gewoon hetzelfde als een single lane PCI-E.Mini-PCI-E naar PCI-E adapters bleken te bestaan, dus eentje gevonden voor een euro of 20 nog wel. Gisteravond aangesloten, samen met de officiele gesupporte Inateck kaart.
Nou, het groene lichtje op de Inateck kaart deed het, maar verder helemaal niets...

(Klikbaar voor grote versie)
Vervolgens van alles geprobeerd, in de BIOS zit overigens bijna niks wat je in kan stellen. Ik heb een beetje zitten googlen en ik zie wel dat hij alleen bepaalde wifi kaarten ondersteunt, maarja dat zal ook te maken hebben met wireless Wake On LAN e.d.. Ik had toch wel verwacht dat deze PCI als een volwaardig slot zou werken... Hebben jullie misschien nog ideeen over wat ik kan proberen?
Wel balen... Nu zit ik dus nog steeds met een crashende niet-ondersteunde USB 3.0 of een trage USB 2.0

Edit: Nog een vraagje trouwens: Voor wie die Inateck gebruikt in combinatie met de Oculus, gebruiken jullie die dan met de extra voeding ( via de SATA stekker) aangesloten of niet?
Edit2: Reactie ingekort, en bedankt Dionos! Ik dacht dat ik wat fout deed maar daar lag het dus niet aan.
[ Voor 47% gewijzigd door GekkePrutser op 06-07-2016 10:00 . Reden: Uitgebreid verhaal over de installatie verwijderd omdat het nogal off-topic was ]
De Inateck moest ik sowieso aansluiten op de SATA stroom, anders werkte hij niet.GekkePrutser schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:42:
Edit: Nog een vraagje trouwens: Voor wie die Inateck gebruikt in combinatie met de Oculus, gebruiken jullie die dan met de extra voeding ( via de SATA stekker) aangesloten of niet?
Hoe komt het dat de Rift zo picky is met usb controllers? Komt dat omdat de data snelheid/performance per merk/type varieerd?GekkePrutser schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:42:
Het was nog wel zo'n goed idee... Dacht ik
Zoals eerder gezegd, heb ik een eerste-generatie Alienware X51, met maar 2 USB 3.0 poorten, en die hebben de "NEC Renesas" controller, on-board. Deze wordt niet gesupport door Oculus, en bovendien heeft hij regelmatig kuren (hele systeem reset af en toe zomaar en daarna wordt hij dagen achter elkaar niet herkend tot hij het opeens weer doet).
Dus ik gebruikte de Rift op USB 2.0, maar daar merk ik toch een behoorlijke achteruitgang in de framerate van de headtracking. Is ook te verwachten. Een gesupporte Inateck kaart inbouwen was geen optie want er is maar 1 PCI-E slot en daar zit de videokaart al in.
Maar, mijn Alienware heeft wel een Wifi/Bluetooth kaart die ik toch niet gebruik. En die zit op een Mini-PCI-E. Dat is electrisch gewoon hetzelfde als een single lane PCI-E.Mini-PCI-E naar PCI-E adapters bleken te bestaan, dus eentje gevonden voor een euro of 20 nog wel. Gisteravond aangesloten, samen met de officiele gesupporte Inateck kaart.
Nou, het groene lichtje op de Inateck kaart deed het, maar verder helemaal niets...Hij werd niet herkend, zowel onder Windows (device manager) als Linux niet (lspci, lsusb enz).
![]()
[afbeelding]
(Klikbaar voor grote versie)
Vervolgens van alles geprobeerd, in de BIOS zit overigens bijna niks wat je in kan stellen. Ik heb een beetje zitten googlen en ik zie wel dat hij alleen bepaalde wifi kaarten ondersteunt, maarja dat zal ook te maken hebben met wireless Wake On LAN e.d.. Ik had toch wel verwacht dat deze PCI als een volwaardig slot zou werken... Hebben jullie misschien nog ideeen over wat ik kan proberen?
Wel balen... Nu zit ik dus nog steeds met een crashende niet-ondersteunde USB 3.0 of een trage USB 2.0Vooral als ik een zwaar spel draai zoals Elite, laat de headtracking op USB 2.0 vaak een steekje vallen en dat was met USB 3.0 (zelfs de niet-gesupporte!) een stuk minder.
![]()
Edit2: Reactie ingekort, en bedankt Dionos! Ik dacht dat ik wat fout deed maar daar lag het dus niet aan.
Overigens leef ik met je mee. Niets irritanter dan een HMD die niet lekker performed.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Heb er gewoon echt veel last van, net alsof ik continue met een vet scherm aan het spelen ben. Dit is ongeveer wat ik zie, en op deze video is het nog heel erg mild, bij mij is het nog veel en veel erger:
http://webmshare.com/play/a79A6
Al van alles geprobeerd en heb ook inmiddels een ticket lopen bij Oculus, maar die nemen hem niet terug en zeggen dat ik ermee moet leren leven, het komt door de Fresnel lenses en er is niks aan te doen.
Is dit normaal? Vind het echt niet okee. Ga het ding maar verkopen dan denk ik.
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Dit is inderdaad een bekend en "normaal" probleem met de fresnel lensen. De Vive gaat hier op een andere manier mee om; daar heb je minder last van light rays, maar zie je in plaats daarvan vrij duidelijk de ringen van de lensen in beeld. Bij Oculus vonden ze dit geen goede oplossing, en hebben ze dus gekozen voor een vorm waarbij je light rays krijgt.Domus schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:58:
Heb inmiddels ook mijn CV1 ontvangen en vind het een enorme deceptie t.o.v. de DK2. Ik vind de lens flares en en god-rays dusdanig erg, dat ik Elite Dangerous en andere scenes met zwarte achtergrond gewoon onspeelbaar vind. Bij andere games zoals Lucky Tales is het veel beter, maar zie ik toch nog een beetje een wolk achtig licht.
Heb er gewoon echt veel last van, net alsof ik continue met een vet scherm aan het spelen ben. Dit is ongeveer wat ik zie, en op deze video is het nog heel erg mild, bij mij is het nog veel en veel erger:
Al van alles geprobeerd en heb ook inmiddels een ticket lopen bij Oculus, maar die nemen hem niet terug en zeggen dat ik ermee moet leren leven, het komt door de Fresnel lenses en er is niks aan te doen.
Het is nou eenmaal eerste generatie hardware waarmee we te maken hebben hier. De visuele kwaliteit van de headsets kan en moet nog flink omhoog in de komende jaren. Dus ja, for the time being zul je er mee moeten leren leven.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat komt door een verkeerde afstelling. Als je de Vive goed afsteld zijn de ringen in het donker nauwelijks merkbaar en in lichte scenes al helemaal niet merkbaar.Devil N schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:06:
[...]
De Vive gaat hier op een andere manier mee om; daar heb je minder last van light rays, maar zie je in plaats daarvan vrij duidelijk de ringen van de lensen in beeld.
Wat veel mensen verkeerd doen is:
1) Bril hangt te laag
2) Afstand oog>lens is te groot.
3) Bril moet niet tegen je gezicht aan drukken maar meer voor je hoofd 'hangen'.
Daarentegen zijn de vlekken zoals Domus ze beschrijft ook aanwezig op de Vive. Maar ook die zijn grotendeels weg te nemen door de bril goed af te stellen.
Ik merk dat bij de Vive de kwaliteit erg beinvloed word door de afstelling. Is dat bij de Rift ook zo?
Lijkt alsof mijn rift er minder last van heeft. Maar zoals hierboven gezegd wordt, kan per rift en persoon verschillen.Domus schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:58:
Heb inmiddels ook mijn CV1 ontvangen en vind het een enorme deceptie t.o.v. de DK2. Ik vind de lens flares en en god-rays dusdanig erg, dat ik Elite Dangerous en andere scenes met zwarte achtergrond gewoon onspeelbaar vind. Bij andere games zoals Lucky Tales is het veel beter, maar zie ik toch nog een beetje een wolk achtig licht.
Het is geen eerste generatie. We hebben 2 development kits gehad en de DK2 heeft hier bijna helemaal geen last van. Waarom moet je bij een apparaat dat vervolgens 2x zo duur is en uitgebracht wordt als een consumer version dan zeggen "ach is een eerste generatie, laten we het ze maar vergeven". Sorry maar dat wil er bij mij niet in.Devil N schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:06:
[...]
Het is nou eenmaal eerste generatie hardware waarmee we te maken hebben hier. De visuele kwaliteit van de headsets kan en moet nog flink omhoog in de komende jaren. Dus ja, for the time being zul je er mee moeten leren leven.
En het verschilt inderdaad per Rift volgens mij. Wat betekent dat het een inconsistente hardware productie zou zijn, wat zou betekenen dat ik er voor 750 euro maar overheen moet stappen en een ander er wel plezier van heeft. Belachelijk.
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Officieel wordt de Rift zeker wel als eerste generatie gezien omdat dat de eerste generatie is die officieel op de markt komt voor consumenten.Domus schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:12:
[...]
Het is geen eerste generatie. We hebben 2 development kits gehad en de DK2 heeft hier bijna helemaal geen last van. Waarom moet je bij een apparaat dat vervolgens 2x zo duur is en uitgebracht wordt als een consumer version dan zeggen "ach is een eerste generatie, laten we het ze maar vergeven". Sorry maar dat wil er bij mij niet in.
En het verschilt inderdaad per Rift volgens mij. Wat betekent dat het een inconsistente hardware productie zou zijn, wat zou betekenen dat ik er voor 750 euro maar overheen moet stappen en een ander er wel plezier van heeft. Belachelijk.
Maargoed of je het 1st gen wilt noemen of niet, het is een generatie die nog steeds in de kinderschoenen staat.
Oculus (en HTC ook) proberen uiteraard zoveel mogelijk te doen om elke volgende generatie beter te maken. Helaas blijkt dat met de komst van veel voordelen ook soms wat nadelen erbij komen.
Moet je dan het product maar helemaal niet op de markt brengen? Of breng je het op de markt en kan de consument zelf kiezen wat hij ervan vind?
Misschien verwoord Oculus het niet goed, maar wat ze moeten zeggen is "ja niet alles is perfect bij deze generatie. heel vervelend dat sommige aspecten je erg teleurstellen of irriteren, maar we doen er alles aan om de volgende generatie weer te verbeteren".
Het verschilt heel erg per persoon hoe erg hij de god rays vind (dit geldt ook voor hoe erg hij het aantal pixels vind, de FOV, het gewicht etc). Het effect verschilt overigens ook heel erg per persoon. Niet iedereen ziet de god rays op dezelfde manier, wat dus betekend dat sommigen er echt last van kunnen hebben en het dus ook niet acceptabel vinden.
Oh en volgens mij verschilt het dus NIET per Rift en is het dus niet een hardware verschil tussen Rifts. Het verschilt per persoon omdat mensen verschillende ogen hebben!
De Rift is voor iedereen gelijk (hoewel ik wel hoorde dat sommigen een rode waas hebben als het beeld zwart is) maar mensen kunnen verschillende ervaringen hebben.
Het blijkt in ieder geval (dat zie je ook aan de prijs van de Vive) dat dit product, met zijn voordelen en nadelen, nu ongeveer dit kost om te maken en op de markt te zetten.
Of jij het er voor hebt moet je uiteraard zelf bepalen. Persoonlijk ben ik erg blij met de Rift en heb het geld er voor over. Ik stoor me niet zo aan de god rays. Het is voor mij ook gewoon gewenning.
Ga op in het spel, dat helpt altijd om gebreken minder te zien. Als je je gaat focussen op god rays zullen ze meer irriteren. Zelfde met de pixels. Ik kan ook pixels tellen, maar ik negeer het en ga gewoon lekker gamen. Daardoor valt dat veel minder op.
Ik begrijp dat dat wel moeilijker kan zijn als je er erg last van hebt.
Om om deze reden, na erg kort spelen, al te roepen dat je hem maar doorverkoopt vind ik zelf best een snelle conclusie en ik zou met een 1st gen product, wat je toch graag wilde proberen (neem ik aan) toch wat meer tijd nemen en nagaan of o.a. de god rays overkomelijk zijn.
Misschien nog een tip om het te verbeteren is om de Rift goed op je hoofd te zetten. Je weet dat de Rift tov de straphouders kan kantelen?
Dit.PuckStar schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:45:
[...]
Ga op in het spel, dat helpt altijd om gebreken minder te zien. Als je je gaat focussen op god rays zullen ze meer irriteren. Zelfde met de pixels. Ik kan ook pixels tellen, maar ik negeer het en ga gewoon lekker gamen. Daardoor valt dat veel minder op.
Ik begrijp dat dat wel moeilijker kan zijn als je er erg last van hebt.
Sommige mensen zijn teveel bezig met de specs en pixel peepen. Als daar de focus op ligt, ga je vanzelf allerlei zaken vinden waar je aan gaat storen.
Klinkt misschien wat lame maar men moet zich minder op de technische kant focussen en zich meer richten op ervaring/immersion.
Ow, en Puck, hoe staat het met de GoT AltVR meeting?
Als dat klopt van de schuimrubbers, dan speelt het zelfde bij de Rift als bij de Vive: De ogen zitten niet dicht genoeg op de lensen. De afstand word immers kleiner wanneer je het schuimrubber verwijderd.Devil N schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:18:
Ik lees ook her en der over mogelijke remedies voor de light rays, waaronder het gebruik van circulair gepolariseerde filters, of verwijderen van het schuimrubberen frame en eventueel vervangen met die van de
Het is de eerste "consumenten generatie" Daarnaast verschilt God-rays niet per rift maar per persoon. De hardware in elke CV1 is identiek aan elkaar.Domus schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:12:
[...]
Het is geen eerste generatie. We hebben 2 development kits gehad en de DK2 heeft hier bijna helemaal geen last van. Waarom moet je bij een apparaat dat vervolgens 2x zo duur is en uitgebracht wordt als een consumer version dan zeggen "ach is een eerste generatie, laten we het ze maar vergeven". Sorry maar dat wil er bij mij niet in.
Je had beter moeten weten door eerst de "Pre-CV1" te gaan testen bij verschillende evenementen en niet klakkeloos iets te kopen vooral niet bij een bedrag van 750 euro.
Nu je zelf gemerkt hebt dat "jij" erg veel last hebt van God-Rays maakt het niet per definitie een slecht product, aangezien bij vele andere deze issue een klein min puntje is op de schaal van immersie.
Nu kun je klagen en het product de grond intrappen, natuurlijk is dat jouw mening. Maar de keuze is ook geheel aan jezelf. Doorverkopen of toch houden en ermee leven.
Ik zelf wist van de God-Rays al sinds 2015 af. Ik heb de Pre-CV1 die ook de Fresnel lenzen heeft gebruikt en ook daar met begin titels met zwart achtergrond zag je het. Het stoort mij absoluut niet, aangezien ik er geen last van had.
Nu ik hem zelf heb en meerdere games/films/applicaties heb gebruikt, valt die god-rays me steeds minder op. Ik let er niet eens echt meer op. We moeten hier ook heel goed onthouden dat dit het eerste model is die voor het grote publiek beschikbaar is gesteld.
Ik speel zelf veel Elite Dangerous ermee en god-rays?? ik merk ze niet. Daarnaast, wat zou mij die frikkin God-rays boeien. Bedoel...mensen...we hebben het hier over Virtual Reality @ home in je luie stoel! We moeten juist happy zijn dat we dit mee mogen maken.
Vroeger had je een gigantische helm op je hoofd die een ton woog. We moeten niet zo klagen maar meer genieten. We zijn te verwend en als je dit prut vind, dan zou ik zeggen. Wacht nog lekker 10 jaar en misschien dan ben je tevreden met wat er uitgebracht is.
God-rays, te lage resolutie, latency, dit en dat. Men geniet echt tegenwoordig te weinig met wat ze in handen hebben en moeten elke techniek tot in de kleinste details afkraken.
Ik zou zeggen, geniet er een beetje van. Ook al is het een klein beetje, want ook het kleinste beetje kun je doen overhalen
Je (wijXtr3me4me schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:15:
[...]
Het is de eerste "consumenten generatie" Daarnaast verschilt God-rays niet per rift maar per persoon. De hardware in elke CV1 is identiek aan elkaar.
Je had beter moeten weten door eerst de "Pre-CV1" te gaan testen bij verschillende evenementen en niet klakkeloos iets te kopen vooral niet bij een bedrag van 750 euro.
Nu je zelf gemerkt hebt dat "jij" erg veel last hebt van God-Rays maakt het niet per definitie een slecht product, aangezien bij vele andere deze issue een klein min puntje is op de schaal van immersie.
Nu kun je klagen en het product de grond intrappen, natuurlijk is dat jouw mening. Maar de keuze is ook geheel aan jezelf. Doorverkopen of toch houden en ermee leven.
Ik zelf wist van de God-Rays al sinds 2015 af. Ik heb de Pre-CV1 die ook de Fresnel lenzen heeft gebruikt en ook daar met begin titels met zwart achtergrond zag je het. Het stoort mij absoluut niet, aangezien ik er geen last van had.
Nu ik hem zelf heb en meerdere games/films/applicaties heb gebruikt, valt die god-rays me steeds minder op. Ik let er niet eens echt meer op. We moeten hier ook heel goed onthouden dat dit het eerste model is die voor het grote publiek beschikbaar is gesteld.
Ik speel zelf veel Elite Dangerous ermee en god-rays?? ik merk ze niet. Daarnaast, wat zou mij die frikkin God-rays boeien. Bedoel...mensen...we hebben het hier over Virtual Reality @ home in je luie stoel! We moeten juist happy zijn dat we dit mee mogen maken.
Vroeger had je een gigantische helm op je hoofd die een ton woog. We moeten niet zo klagen maar meer genieten. We zijn te verwend en als je dit prut vind, dan zou ik zeggen. Wacht nog lekker 10 jaar en misschien dan ben je tevreden met wat er uitgebracht is.
God-rays, te lage resolutie, latency, dit en dat. Men geniet echt tegenwoordig te weinig met wat ze in handen hebben en moeten elke techniek tot in de kleinste details afkraken.
Ik zou zeggen, geniet er een beetje van. Ook al is het een klein beetje, want ook het kleinste beetje kun je doen overhalen
@ Domus:
Heb je niet de mogelijkheid om eenbril bij iemand anders te testen? wellicht heb je een slecht model en moet deze gewoon omgeruild worden (ook al doet Oculus daar moeilijk over).
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Misschien wel heel stom om dit te denken. Maar zou de adapter met lens voor iemand die normaal geen bril draagt de god rays verminderen?PuckStar schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:00:
Voor iedereen die een bril draagt of een extra beveiliging voor de Rift lenzen wil hebben: VR Lens Lab store is open!
We are happy to launch our online store today! We have the adapters now and will process and ship all Kickstarter rewards first for the next 7 - 10 days before we will process any orders placed today on the website.
Head over here to buy now:
https://vr-lens-lab.com/product/lens-inserts/
[ Voor 3% gewijzigd door Tasminos op 08-07-2016 01:11 ]
Het duurt zeker 15 minuten voor de bril zo ver is opgewarmd dat hij niet meer beslaat. Wat ik soms doe is de Rift een beetje van mijn hoofd af houden met mijn ene hand, en dan van onderen wapperen met mijn andere hand, dat verdampt de condens wel sneller.
Laatst heb ik ook de lenzen van de rift schoongepoetst en dat scheelde ook veel. Ik had ze nog nooit schoongemaakt, ik zorg natuurlijk dat ik ze nooit aanraak bij het opzetten en mijn haar is niet lang genoeg om er tegenaan te komen. Ook komen mijn wimpers er niet tegen doordat ik een bril draag. Maar toch worden de lenzen van de Rift kennelijk een beetje vettig op den duur.
Maar het meest merkbare effect dat de god-rays erger maakt is dus de eerste 15-20 minuten dat hij een beetje beslaat.
[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 08-07-2016 01:36 ]
Maar we hebben hier niet te maken met een klein startup-je die probeert zijn hoofd boven water te houden.
Het gaat hier om een multi-billion dollar company dat een product op de markt brengt, dat althans bij mij, absoluut niet aan de verwachting voldoet. En dat komt misschien vooral omdat de voorloper in mijn ogen dit probleem niet had, of in ieder geval veel minder had. En ik lees hier opmerkingen over dat we verwend zijn etc. en dat we niet zo kritisch moeten zijn. Sorry? Dit product kostte me 741 euro. Het zou extreem verwend zijn om niet kritisch te zijn.
Het probleem was daarnaast bij mij zo erg, dat ik het niet meer kon negeren. En niet alleen bij de randen, maar over het hele oppervlak zat ook een merkbare waas. De Rift echt wel langer dan 15min gebruikt, schoongemaakt, gekanteld man...heb het ding nog net niet op de kop gehouden om te zien of het dan weg was.
Heb hierover een ticket geopend bij Oculus en er geprobeerd foto's van te maken, maar Oculus gaf niet thuis. Het is geen defect, het is zoals zij zelf zeggen een "Tradeoff" van het gebruik van de Fresnel lenses. Succes en tot ziens.
De Oculus is inmiddels verkocht en in tegenstelling tot Oculus heb ik de koper wel gewaarschuwd voor de God-Rays. De koper had geen DK2 gehad, dus vond het acceptabel. Nou prima, succes ermee.
Ga binnenkort een Vive proberen, die zou het probleem ook hebben, maar misschien valt het me daar minder op.
Verwijderd
Wel wat wazig aan de horizon en de menu's niet heel goed te lezen (voor Asseto Corsa bv), maar je weet waar je naar kijkt, en ik wist dat het allemaal in de kinderschoenen staat. En in de meeste games die ik speel merk je gewoon dat er (nog) geen full support van Oculus is bij de ontwerpers van deze games, en dat er gelukkig genoeg gamers met de kennis zijn die bepaalde games wel kunnen laten draaien, maar dit geld ook voor de Vive dus, en dat is mijn mening het kan alleen maar beter worden.
En gelukkig komt er maandag een update van Dirt Rally die nu full support heeft verkregen, en kan niet wachten om deze game aan een grondige test te onderwerpen.
De CV1 steunt op de oortjes als je hem neerlegd en dat lijkt me slijtagegevoelig.
Mijn idee is een soort paspop hoofd waar de CV1 dan losjes op ligt.
Heeft iemand een andere oplossing?
Simpel gewoon in die mooie doosLeader98 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 09:24:
Hoe bewaren jullie de CV1 als je hem niet gebruikt?
De CV1 steunt op de oortjes als je hem neerlegd en dat lijkt me slijtagegevoelig.
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Iemand is je al voor geweest met dat idee:Leader98 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 09:24:
http://www.polygon.com/20...w-to-display-your-vr-tech
Maar zo'n kop is ook een goed idee. Alleen als hij ergens open ligt, komt er weer veel stof op. Daarom heb ik hem in die lade.
(Die doos blijft bewaard, wordt collectors item)
Zo'n kop heb ik al gevonden voor nog geen 4 dollar in China ;-)
http://m.aliexpress.com/i...wwdetail2mobilesitedetail
Maar ik hoop dat iemand nog met iets heel anders komt waar ik niet aan heb gedacht.
[ Voor 29% gewijzigd door Leader98 op 10-07-2016 12:18 ]
Leader98 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 09:24:
Devil N schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:54:
[...]
Iemand is je al voor geweest met dat idee:
http://www.polygon.com/20...w-to-display-your-vr-tech
Pas op met die hoofden! Grote kans dat de sensor denkt dat je de Rift op hebt en dus het scherm aan laat staan!Leader98 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 12:16:
De originele doos is mij wat te omslachtig...
(Die doos blijft bewaard, wordt collectors item)
Zo'n kop heb ik al gevonden voor nog geen 4 dollar in China ;-)
http://m.aliexpress.com/i...wwdetail2mobilesitedetail
Maar ik hoop dat iemand nog met iets heel anders komt waar ik niet aan heb gedacht.
Hier vind je een beter alternatief: https://www.myminifactory...cv1-stand-version-2-21124
uit dit reddit topic.
Ikzelf heb de Rift op mijn buro liggen met een schone katoenen zakdoek erover heen. En om te zorgen dat je koptelefoon niet in gaat zakken kun je je xbox controller onder de driehoek leggen. Ikzelf gebruik daarvoor het plastic tussenstukje van de opladerstandaard van mijn elektrische tandenborstel
[ Voor 10% gewijzigd door PuckStar op 10-07-2016 12:59 ]
Telkens alle kabels loskoppelen en alles mooi in een doos of lade gaan leggen, daar heb ik geen tijd voor
Gisteren Project cars opgestart, dacht pak de FA en race een stukje silverstone...helaas vind ik ook niks meer aan Projectcars in VR
Vanavond Dirt rally eens proberen met de Rift.
Het enige waar ik de rift nu voor gebruik is porn

[ Voor 12% gewijzigd door evilpin0 op 11-07-2016 11:32 ]
Verwijderd
De eerste keer was het hier ook windowed. Daarna via GeForce Experience de optimalisatie gedaan (staat er één x in), en dit werkt. Wordt FullScreen, de resolutie wordt 2715x1697 DSR (Scaled)Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:32:
Ik heb Dirt Rally zojuist met Oculus Rift CV1 gespeeld. Het werkt meteen. Alleen jammer dat de settings 1024x768 zijn en ik geen tijd had om dit uit te zoeken. Er werd in GFE nieuwe versie met Geforce driver 368.69 Dirt Rally VR optimalisatie beloofd. Ik krijg GFE niet zover dat die Dirt Rally als VR detecteert wat wel gaat bij bijv. Project CARS. Zie je de game en daaronder nog een keer +VR. Iemand een tip voor de juiste detectie? (heb nvidia feedback gestuurd).
Super-Ervaring, Dirt Rally geeft me weer het wow-gevoel als voorheen (de andere ervaringen zijn natuurlijk ook supercool, maar hieraan ben je al aan gewend)
BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070
Verwijderd
Die DSR is toch voor een monitor? Waarom zie ik dan wel Project CARS en Project CARS VR settings in GFE en niet bij Dirt Rally? Is normaal toch een andere setting voor VR.DeathTrail schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:44:
[...]
De eerste keer was het hier ook windowed. Daarna via GeForce Experience de optimalisatie gedaan (staat er één x in), en dit werkt. Wordt FullScreen, de resolutie wordt 2715x1697 DSR (Scaled)
Super-Ervaring, Dirt Rally geeft me weer het wow-gevoel als voorheen (de andere ervaringen zijn natuurlijk ook supercool, maar hieraan ben je al aan gewend)
Via welke HMD speel jij deze dan?
Ik ga het nog eens proberen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Bij Project Cars, kan je 3 verschillende modi kiezen bij het starten: Normaal, VR (Vive) & VR (Oculus). Dit zal denk ik verklaren waarom er daar in GFE de 2e optie voor VR erbij zit.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:17:
[...]
Die DSR is toch voor een monitor? Waarom zie ik dan wel Project CARS en Project CARS VR settings in GFE en niet bij Dirt Rally? Is normaal toch een andere setting voor VR.
Via welke HMD speel jij deze dan?
Ik ga het nog eens proberen.
Als je een Rift hebt wordt deze automatisch herkend/gebruikt bij Dirt Rally, daarom waarschijnlijk maar één optie in GFE.
DSR maakt erg verschil, dat is zegmaar de scaling optie (die je bij andere games die dit niet ondersteunen kan instellen via de Oculus Debug Tool). Sindsdien is het wederom veel mooier en duidelijker, vooral merkbaar bij Tekst. Je ziet het verschil zowel op je monitor als op je Rift, vanwege mirroring.
Ik gebruik overigens ook de CV1 en dezelfde Geforce Driver die je aangaf.
BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070
Grafisch ook erg goed, mijn oude 290 draait het spel met 4xMSAA en de settings verder flink getuned zodat de meeste stages niet onder de 90FPS komen.
Zelfs een vriend die het hele VR maar meh vond (project cars vonden we wel redelijk), vond Dirt in VR echt zeer vet.
Blij dat ik weer een leuk spel in VR heb. Moet zeggen dat ik wel merk dat wanneer je het spel op 4XMSAA (of SS nog beter) kan draaien het grafische een stuk beter wordt en daardoor ook meteen een stuk leuker.
Ik heb alleen het begin kunnen zien, hij liep steeds te bufferen en uiteindelijk liep de player vast. Toen ik weer inlogde was het alweer over...
Gelukkig kunnen we hem vanaf de 25e gewoon downloaden. Hoop wel dat de beeldkwaliteit van de gedownloade versie wat scherper is want dit was belabberd (veel minder scherp dan de Oculus zelf).
Edit: Oh en de Oculus weigert nu store apps te starten als je een USB 3 controller gebruikt die hij niet officieel ondersteunt. Vroeger kon je ze wel gewoon starten. Je moet nu echt een USB 2 controller gebruiken in dat geval. Jammer, want met de niet-ondersteunde USB 3 werkte het een stuk soepeler dan op USB 2. Alleen crashte het af en toe, maargoed.
[ Voor 27% gewijzigd door GekkePrutser op 21-07-2016 19:58 ]
GekkePrutser schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 19:57:
Hebben jullie net ook de Mr Robot livecast kunnen kijken? Was alleen vandaag te starten, voor een periode van 5 minuten ofzo.
Ik heb alleen het begin kunnen zien, hij liep steeds te bufferen en uiteindelijk liep de player vast. Toen ik weer inlogde was het alweer over...
Gelukkig kunnen we hem vanaf de 25e gewoon downloaden. Hoop wel dat de beeldkwaliteit van de gedownloade versie wat scherper is want dit was belabberd (veel minder scherp dan de Oculus zelf).
Edit: Oh en de Oculus weigert nu store apps te starten als je een USB 3 controller gebruikt die hij niet officieel ondersteunt. Vroeger kon je ze wel gewoon starten. Je moet nu echt een USB 2 controller gebruiken in dat geval. Jammer, want met de niet-ondersteunde USB 3 werkte het een stuk soepeler dan op USB 2. Alleen crashte het af en toe, maargoed.
Had hij niet zo'n Alienware geval?royalt123 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:51:
Heeft je moederbord geen standaard intel usb 3.0 poorten? Zoja disable eerst de andere usb 3.0 poorten die niet van Intel zijn dan weet je welke poorten wel ondersteund is en sluit daaraan rift op.
[...]
Klopt, en idd het oude model uit de tijd dat Intel nog geen USB 3 controller had, dus er zit een NEC Renesas in, helaas.
Ik denk trouwens dat ik over enkele maanden een hele nieuwe PC ga bouwen want ik word dat geklooi met die Alienware een beetje zat
Trouwens: Het is me wel gelukt om vanaf de 'niet ondersteunde' USB poorten te draaien door eerst op de USB 2.0 te starten en dan als de game draait, de sensor even los te koppelen en over te zetten naar de USB 3. Dit was met Elite Dangerous, ik moet het nog met andere games proberen.
[ Voor 25% gewijzigd door GekkePrutser op 22-07-2016 03:11 ]
Ik heb ook maar 2 minuten kunnen kijken geloof ik. Daarna bleef de stream hangen, afgesloten en opnieuw gestart, kon ik weer alleen de eerste 2 min bekijken, daarna ermee gestopt. Overigens was de kwaliteit van de stream (erg lage resolutie) ook niet alles.GekkePrutser schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 19:57:
Hebben jullie net ook de Mr Robot livecast kunnen kijken? Was alleen vandaag te starten, voor een periode van 5 minuten ofzo.
Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch
Leermomentje voor de volgende keer dus, niet zo'n preconfigured k*tding kopenGekkePrutser schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 03:10:
[...]
Klopt, en idd het oude model uit de tijd dat Intel nog geen USB 3 controller had, dus er zit een NEC Renesas in, helaas.
Ik denk trouwens dat ik over enkele maanden een hele nieuwe PC ga bouwen want ik word dat geklooi met die Alienware een beetje zat
Trouwens: Het is me wel gelukt om vanaf de 'niet ondersteunde' USB poorten te draaien door eerst op de USB 2.0 te starten en dan als de game draait, de sensor even los te koppelen en over te zetten naar de USB 3. Dit was met Elite Dangerous, ik moet het nog met andere games proberen.
Ik heb Mr Robot nog niet gezien maar over een week kan iedereen hem downloaden en bekijken.GekkePrutser schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 19:57:
Had wel effe het TOMS filmpje gekeken maar wat een bagger kwaliteit zeg! zwart wit en vaak soort van rode/groene dunne strepen. Hebben jullie dat ook?
Wel slecht hoor van die USB3. Misschien toch even melden bij Oculus?
Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu
Een leuke ervaring om mee te maken als je het mij vraagt. Maar het zou tof zijn als ze ook LoL en WoW erbij zouden gooien. Dat zou wel erg verslavend kunnen worden (tenminste voor mij)
Ik heb ze ook ontvangen, alleen ter bescherming, maar bij mij vallen ze er steevast uit als ik mijn Oculus afzet.GabberKooij schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:03:
Vandaag kwamen mijn glazen van vr-lens-lab.com binnen, dat werkt best goed :-) prettig om geen bril nodig te hebben.
Ben een beetje teleurgesteld.
Ik hoop meer op CSGO, maar ik ga dit zeker uitproberen.Xtr3me4me schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:40:
nieuws: Valve maakt kijken van Dota 2-wedstrijden in vr mogelijk met 'spectat...
Een leuke ervaring om mee te maken als je het mij vraagt. Maar het zou tof zijn als ze ook LoL en WoW erbij zouden gooien. Dat zou wel erg verslavend kunnen worden (tenminste voor mij)
Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.
Dat uitvallen heb ik geen last van, misschien bevestig je hem er anders in dan dat ik dat doe?Sangroid schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:07:
[...]
Ik heb ze ook ontvangen, alleen ter bescherming, maar bij mij vallen ze er steevast uit als ik mijn Oculus afzet.
Als ze erin zitten en ik zet de OR op, dan is er geen probleem. Maar zodra ik hem afzet en neerleg, valt er bijna altijd wel 1tje uit.
Ik ben er graag bij.PuckStar schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:00:
Voor wie het leuk vind: Cinematic VR meetup hosted by JAUNTxVRBASE in Amsterdam
Vraagje: is het vrije inloop of moet je je inschrijven (via meetup.com of ergens anders)?
hmm geen idee. zou je even aan Daan (via meetup) ofzo moeten vragen.Flumble schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 14:57:
[...]
Ik ben er graag bij.
Vraagje: is het vrije inloop of moet je je inschrijven (via meetup.com of ergens anders)?
Ik heb mijn order uiteindelijk toch geannuleerd omdat ik niet zeker wist of mijn laptop het aan kon en omdat ik nog op vakantie wilde. Misschien dat ik een bundel bestel als de Oculus Touch uit is.
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Paar keer wel nog ff flink ED gespeeld, dat was wel vet maar uiteindelijk ook niet helemaal mijn ding. Wel nog veel project cars gespeeld, idem ook erg tof (vooral met playseat + stuur), speel nu af en toe Dirt rally. Erg vet, maarja race games is altijd iets wat ik ff speel, half uurtje ofzo dan is het wel welletjes.
http://store.steampowered.com/app/327880/?l=dutch
Zat te denken deze aan te schaffen, had Descent undergrond al gekocht (soort van hetzelfde) maar dat draait natuurlijk weer niet op 90 FPS.
Leuk dingetje om erbij te hebben, niet meer niet minder. Maar het is wel duidelijk gewoon een een rampzalig groot gebrek aan (leuke) software.
Speel 98% games gewoon op me monitor, als gamer wil je leuke gameplay. Dat vind je gewoon niet op de VR headsets nu.
[ Voor 7% gewijzigd door evilpin0 op 03-08-2016 16:03 ]
Hoe vaak komt er nog een nieuwe spel uit? Is dat dagelijks, wekelijks?evilpin0 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:00:
Het enthousiasme was bij mij al binnen een paar dagen verdwenen.
Paar keer wel nog ff flink ED gespeeld, dat was wel vet maar uiteindelijk ook niet helemaal mijn ding. Wel nog veel project cars gespeeld, idem ook erg tof (vooral met playseat + stuur), speel nu af en toe Dirt rally. Erg vet, maarja race games is altijd iets wat ik ff speel, half uurtje ofzo dan is het wel welletjes.
http://store.steampowered.com/app/327880/?l=dutch
Zat te denken deze aan te schaffen, had Descent undergrond al gekocht (soort van hetzelfde) maar dat draait natuurlijk weer niet op 90 FPS.
Leuk dingetje om erbij te hebben, niet meer niet minder. Maar het is wel duidelijk gewoon een een rampzalig groot gebrek aan (leuke) software.
Voor de Vive komt momenteel best veel software uit. Gemiddeld toch wel 1 a 2 games per dag. Een hoop meuk, maar soms zitten er best aardige spellen tussen. Het valt wel op dat bijna alles met controllers gespeeld moet worden. Wellicht dat dat ook mee speelt bij de Oculus?
1 troost, als de Oculus controllers uitkomen, is het aanbod in eens stuk groter met al die Vive spellen. En veel leuker, mits je van shooters houd.
Wacht het rustig allemaal af, de touch controllers ga ik zeker kopen, de verwachting is echter niet te hoog. Maar dat dan pakt het uiteindelijk alleen maar beter uitChojinZ schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:06:
[...]
Hoe vaak komt er nog een nieuwe spel uit? Is dat dagelijks, wekelijks?
Voor de Vive komt momenteel best veel software uit. Gemiddeld toch wel 1 a 2 games per dag. Een hoop meuk, maar soms zitten er best aardige spellen tussen. Het valt wel op dat bijna alles met controllers gespeeld moet worden. Wellicht dat dat ook mee speelt bij de Oculus?
1 troost, als de Oculus controllers uitkomen, is het aanbod in eens stuk groter met al die Vive spellen. En veel leuker, mits je van shooters houd.
Zat net nog ff te scrollen op steam voor nieuwe rift games, weer 3x niks.
Ik denk serieus dat al die C-games de verkoop meer schaden dan goed doen. Ik ben echt mega huiverig inmiddels ook maar een tientje uit gegeven aan spel.
Bedoel leuk al die indie games, maar ik zelf vind het persoonlijk behoorlijk zonde om 90% van de games zo uit te brengen voor VR. Waar zijn de AAA games, Battlefield, Call of Duty en meer van zulke AAA games.
Ok de touch controllers zijn nog niet leverbaar, maar enigszins sign of life vanuit develop. kant zou wel mijn enthousiasme opkrikken.
Nu speel ik meer met me rift Elite Dangerous en Diablo 3 met VorpX en Fall out 4. Maar kijk meer 3D films ermee in Virtual Cinema van Vorpx dan dat ik aan het gamen ben.
Aan de andere kant de eerste CV versies zijn net 6 maanden uit. Tijd dat de grote jongens ook eens investeren met hun games.
Total War franchise in VR Anyone?
Die tripple A games gaan voorlopig nog niet komen. De aankomende jaren zal je het moeten doen met Indie games.Xtr3me4me schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:22:
Momenteel is Elite Dangerous nog het mooiste spel wat voor OR uit is. Ik moet zeggen dat sinds de eerste CV's uitgekomen zijn voor zowel rift als vive, dat games echt naar een crappy niveau is gehaald.
Bedoel leuk al die indie games, maar ik zelf vind het persoonlijk behoorlijk zonde om 90% van de games zo uit te brengen voor VR. Waar zijn de AAA games, Battlefield, Call of Duty en meer van zulke AAA games.
Ok de touch controllers zijn nog niet leverbaar, maar enigszins sign of life vanuit develop. kant zou wel mijn enthousiasme opkrikken.
Nu speel ik meer met me rift Elite Dangerous en Diablo 3 met VorpX en Fall out 4. Maar kijk meer 3D films ermee in Virtual Cinema van Vorpx dan dat ik aan het gamen ben.
Aan de andere kant de eerste CV versies zijn net 6 maanden uit. Tijd dat de grote jongens ook eens investeren met hun games.
Total War franchise in VR Anyone?
Er is namelijk nog geen markt voor tripple A games ala BF/COD. Het aantal HMD's wat nu verkocht is, en daarmee het aantal potentiele klanten, is ontzettend klein. Geen enkele ontwikkelaar durft miljoenen uit te geven aan de ontwikkeling van een spel waarvan men van te voren al weet dat de playerbase heel klein is.
Daarentegen zal VR niet snel groot worden als er geen tripple A games zijn. Gebruikers willen (terecht) content. Geen content = geen verkoop.
Het enige wat je kan doen is hopen dat Sony de boel in een stroomversnelling zal brengen. Sony is de enige die wel een grote playerbase heeft en met Project Morpheus hebben zij de kans om VR naar de massa te brengen.
Mocht Sony falen, dan zou het zomaar kunnen zijn dat HMD's de aankomende 8 jaar nog een niche markt blijft...
Daar heb je inderdaad een goed punt. De markt in PC games zijn de laatste jaren gedaald sinds ook de opmars van consoles. We zullen moeten wachten in hoeverre de markt zich uitbreid in VR als Sony zijn product lanceert.ChojinZ schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:41:
[...]
Die tripple A games gaan voorlopig nog niet komen. De aankomende jaren zal je het moeten doen met Indie games.
Er is namelijk nog geen markt voor tripple A games ala BF/COD. Het aantal HMD's wat nu verkocht is, en daarmee het aantal potentiele klanten, is ontzettend klein. Geen enkele ontwikkelaar durft miljoenen uit te geven aan de ontwikkeling van een spel waarvan men van te voren al weet dat de playerbase heel klein is.
Daarentegen zal VR niet snel groot worden als er geen tripple A games zijn. Gebruikers willen (terecht) content. Geen content = geen verkoop.
Het enige wat je kan doen is hopen dat Sony de boel in een stroomversnelling zal brengen. Sony is de enige die wel een grote playerbase heeft en met Project Morpheus hebben zij de kans om VR naar de massa te brengen.
Mocht Sony falen, dan zou het zomaar kunnen zijn dat HMD's de aankomende 8 jaar nog een niche markt blijft...
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Moeten ze natuurlijk niet aankomen met slechte portsUncleSam schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:42:
Obduction lijkt me een leuke game (van de makers van Myst). Maar het is inderdaad mager vwb 3A games. Ik heb al een hele tijd geleden geroepen dat Sony wel eens een boost kan veroorzaken in de VR gameontwikkeling. Ontwikkelaars zullen echt wel mee willen liften als Sony zijn HMD goed zal verkopen. Ik hoop dat dat ervoor zorgt dat games die er voor de PS komen ook geschikt worden gemaakt voor PC.
BTW, 3D porn. woow! De rest, meh. Jammer.
[ Voor 3% gewijzigd door Deem op 04-08-2016 10:47 ]
"May our framerates be high and our temperatures low."
Heb zelf geen Rift of Vive maar wel al wat liggen experimenteren met Cardboard (ook een iets geavanceerdere gekocht), maar daar was ik vrij snel op uitgekeken.
Ik wacht nog wel een generatie of 2 af denk ik. Het valt wel op dat de hype serieus verminderd is sinds de consumenten brillen op de markt gekomen zijn.
Triple A games met de controllers? Denk eerder weer een shit storm aan indie games, waarvan er vast wel leuke tussen zitten.Largamelion schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:12:
Ik denk dat de Rift meer last heeft van het gebrek aan content en triple A games door het ontbreken van de controllers. Eens die op de markt komen, zal er een heel nieuwe wereld opengaan voor Rift gebruikers, welke de Vive gebruikers nu al hebben. Er mag dan ook veel crap tussen zitten, met die controllers ben je toch weer een tijd zoet lijkt me.
Heb zelf geen Rift of Vive maar wel al wat liggen experimenteren met Cardboard (ook een iets geavanceerdere gekocht), maar daar was ik vrij snel op uitgekeken.
Ik wacht nog wel een generatie of 2 af denk ik. Het valt wel dat de hype serieus verminderd is sinds de consumenten brillen op de markt gekomen zijn.
Vind je? Vond p0rn toch wel tegenvallen....
Dat denk ik ook. Alle games die ik speel, speel ik met motion controller. Games die gebruik maken een xbox controller laat ik links liggen omdat de immersie gewoon eens stuk minder is. Als je in een VR wereld zit en je moet op gevoel naar een controller zoeken die niet aanwezig is (in de VR wereld), dan is dat funnest voor de ervaring. Daarnaast kan je gewoon veel meer met motioncontrollers. Een xbox controller is gewoon behelpen.Largamelion schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:12:
Ik denk dat de Rift meer last heeft van het gebrek aan content en triple A games door het ontbreken van de controllers. Eens die op de markt komen, zal er een heel nieuwe wereld opengaan voor Rift gebruikers, welke de Vive gebruikers nu al hebben. Er mag dan ook veel crap tussen zitten, met die controllers ben je toch weer een tijd zoet lijkt me.
Overigens heb ik geen problemen met Indie games. Zolang de gameplay, mechanisch en immersie maar goed zijn. Mooi voorbeeld is Pool VR. Daar ben ik nu toch elke avond zoet mee.
Ik heb dat gevoel vooral bij de Oculus. Vind ook dat ze te weinig doen om de 'buzz' warm te houden.Largamelion schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:12:
Het valt wel dat de hype serieus verminderd is sinds de consumenten brillen op de markt gekomen zijn.
Ik zie nu dat mijn eerste zin makkelijk verkeerd te interpreteren is. Ik bedoel dat je bij de Rift meer last hebt van het ontbreken van triple A games omdat je daar niet de mogelijk hebt om al die indie games met de controllers te spelen, waardoor je een heel groot deel van de VR content misloopt.evilpin0 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:24:
[...]
Triple A games met de controllers? Denk eerder weer een shit storm aan indie games, waarvan er vast wel leuke tussen zitten.
Of er triple A games gaan uitkomen als de controllers voor de Rift uitkomen weet ik niet, maar het zal sowieso wel helpen als er 2 grote platformen ondersteuning bieden voor roomscale VR i.p.v. 1.
Als ik dat niet had gespeeld dan had ik nog geen Rift gekocht. Je kon van te voren toch wel zien aankomen dat niet ineens alles triple A games Rift geschikt zouden zijn/worden.
Daarbij is het nu in sommige games ook ver te zoeken. Ik zou bijvoorbeeld niet weten wat de meerwaarde van een Rift zou zijn in een game als The Division.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Tzt word roomscale voor de Oculus toch wel mogelijk?Largamelion schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:11:
[...]
Of er triple A games gaan uitkomen als de controllers voor de Rift uitkomen weet ik niet, maar het zal sowieso wel helpen als er 2 grote platformen ondersteuning bieden voor roomscale VR i.p.v. 1.
Klopt inderdaad. Alhoewel een iets mindere port misschien beter is dan de tekort aan content nu.Xtr3me4me schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:38:
[...]
Moeten ze natuurlijk niet aankomen met slechte ports
Ik vind de kwaltijd van het beeld erg slecht (pixelig) en daar erger ik me gewoon aan als ik in de verte kijk, de rift druk nog wel wat op mijn hooft en heb het gevoel dat ik moe wordt na 30 min rijden.
Daar in tegen is het wel een super ervaring om mee te rijden je krijgt wel het gevoel dat je in de game zit. Dat kan ook een nadeel zijn als je ook een goede headset op hebt. Ik krijg namelijk dan niks meer mee van de wereld om me heen.
https://www.vrfocus.com/2...ndering-at-siggraph-2016/
Benieuwd naar de verdere ontwikkeling hiervan, dit zou de hogere resolutie wel in een stroomversnelling kunnen brengen.
Ik geloof dat ik er toch maar eens aan toe ga gevenSkullboyNL schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 23:23:
Ik heb nu ook een week of 2 de Rift CV1 maar ben er nog niet helemaal over te spreken.
Ik vind de kwaltijd van het beeld erg slecht (pixelig) en daar erger ik me gewoon aan als ik in de verte kijk, de rift druk nog wel wat op mijn hooft en heb het gevoel dat ik moe wordt na 30 min rijden.
Daar in tegen is het wel een super ervaring om mee te rijden je krijgt wel het gevoel dat je in de game zit. Dat kan ook een nadeel zijn als je ook een goede headset op hebt. Ik krijg namelijk dan niks meer mee van de wereld om me heen.
Ik hou wel mijn triple setup, maar ga ook de rift gebruiken.
Zo maar eens even wat muisklikjes doen..
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Vliegen in 2D komt er echt niet meer in.
Wat me tijdens een nachtelijke missie wel opviel is dat ik tegen de spiegeling van de binnenkant vd bril zat te kijken.
Dat had ik in Elite nog niet gezien (maar die nog erg weinig gespeeld...).
Sinds vorige week is new retro arcade neon uit op steam
hier een filmpje van vandaag:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=QWYqttm9buI]
Toffe arcade sim ! je moet wel wat dingen zelf doen zoals roms etc toevoegen maar man man wat vet !
[ Voor 19% gewijzigd door Njay op 10-08-2016 21:52 ]
basketbalspel lijkt me erg leuk met touch controller.-)Njay schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:48:
Als Arcade lief hebber van vroeger toen te vinden nog bij de fortuna in utrecht,
Sinds vorige week is new retro arcade neon uit op steam
hier een filmpje van vandaag:
[video]
Toffe arcade sim ! je moet wel wat dingen zelf doen zoals roms etc toevoegen maar man man wat vet !
Me too ! er zit ook mulitplayer in met wat simpele games zoals airhockey ! maar wel tof !UncleSam schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:46:
[...]
basketbalspel lijkt me erg leuk met touch controller.-)
nu nog rom sharing en samen games spelen op de arcades
Het zijn niet mijn beste ritjes maar geeft wel goed weer wat het verschil is. Aangezien non-vr games al veel getest zijn en zo goed als geen winst hebben met het geheugen vermoed ik dat misschien de oculus API hier wel mee geholpen is.
[ Voor 9% gewijzigd door AcXeller op 12-08-2016 23:56 ]
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.