Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumble
  • Registratie: April 2016
  • Niet online
BaT schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:32:
Wie van jullie komen er ook naar de Tweakers VR Meet-up?? Wij verzorgen een hands-on van zowel de Rift als de Vive (voor degene die nog niet de kans hebben gehad 1 van de 2 of zelfs beide te kunnen uitproberen). Ik verwacht alleen wel dat het druk wordt - volle bak!
Goed om te horen dat jullie toch nog zijn uitgenodigd! (Wordt dat nog verwerkt in de meet-uppagina?)
Als alles meezit en iedereen max. 5 minuten een Rift of Vive op z'n/d'r hoofd mag, kun je wel 50 mensen VR-minder-lite laten uitproberen. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 12:52

edwinjm

Webdeveloper

Vanochtend een half uurtje Adrift gespeeld. Nu, drie uur later, heb ik nog steeds last van (lichte) duizeligheid, misselijkheid en hoofdpijn 😢 Gelukkig heel licht, maar erg prettig is het ook niet.

Met Lucky's Tale heb ik helemaal geen problemen. Hoe weet ik nu (voordat ik iets koop) of ik het wel prettig kan spelen? Zal ik met meer spellen last krijgen of is Adrift een uitzondering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
edwinjm schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:55:
Vanochtend een half uurtje Adrift gespeeld. Nu, drie uur later, heb ik nog steeds last van (lichte) duizeligheid, misselijkheid en hoofdpijn 😢 Gelukkig heel licht, maar erg prettig is het ook niet.

Met Lucky's Tale heb ik helemaal geen problemen. Hoe weet ik nu (voordat ik iets koop) of ik het wel prettig kan spelen? Zal ik met meer spellen last krijgen of is Adrift een uitzondering?
Als je een aantal spellen heb gekocht krijg je op een gegeven ogenblik door van welk type games je wel ziek word en welke niet.

Ik zelf heb geen problemen met games waarbij je zelf moet bewegen (of teleporten) maar zodra de bewegingen voor mij gemaakt worden raak ik heel snel misselijk.
Ook merk ik dat ik sneller misselijk word als ik weinig heb gegeten. Een Snickers/Mars voor het spelen helpt (al lees ik ook her en der dat mensen juist misselijk worden als ze net hebben gegeten).

Daarnaast is het ook gewoon gewenning. Je moet de games waar je misselijk van word eerst in korte sessies spelen en vervolgens de duur van de sessie's opkrikken. Het heeft wat tijd nodig maar je zal zien dat je er langzamerhand aan went.
Cool spel maar dit is dus het type spel waar ik heel snel misselijk van word (helaas :( )

[ Voor 9% gewijzigd door ChojinZ op 19-06-2016 15:50 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edwinjm schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:55:

Het gekke is dat als ik Asseto Corsa speel totaal geen last heb, maar als ik EuroTruck 2 speel ik wel last krijg van duizeligheid.
Ook bij Valkerij heb ik geen problemen.
En met lucky's Tale voel ik mij echt ongemakkelijk.

Conclusie het is voor iedereen verschillend.

Weet iemand hoe ik in de libery een game die ik op steam heb toe kanvoegen betreft Project cars?

Wat mij ook tegen valt is dat er gezegd word dat je de bril kan gebruiken ism je eigen bril, maar dat vindt ik zeer oncomfortabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 16:48
Flumble schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:19:
[...]

Goed om te horen dat jullie toch nog zijn uitgenodigd! (Wordt dat nog verwerkt in de meet-uppagina?)
Als alles meezit en iedereen max. 5 minuten een Rift of Vive op z'n/d'r hoofd mag, kun je wel 50 mensen VR-minder-lite laten uitproberen. :9
We staan idd inmiddels vermeld op de meet-up pagina... maar we staan er helaas wel met beperkte middelen. First come, first serve - en denk dan ook niet dat iedereen beide apparaten kan testen: maar laat dat de pret niet drukken!

Product Owner - Connec2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
Nyarlathotep schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 20:27:
Zo, vandaag voor het eerst met de Rift kunnen spelen en, d:)b

De installatie verliep snel en soepel. Echt een fluitje van een cent.
Ik heb even kort Eve: Valkyrie gespeeld en dat was een erg leuke ervaring.

Een vraag die ik nu heb: Om een scherp beeld te krijgen moet ik de Rift best laag op mijn neus zetten. En echt comfortabel is dat niet. Compenseren met de lensen helpt niet echt.
Hebben meer mensen dit? Ik heb nu wel last van wat onscherpte. Sowieso zijn de meeste dingen pas scherp wanneer ik er recht naar kijk...
Weet je wel dat je de Rift kan kantelen tov van de zijkant straps/houder?
Als je dan de achterkant (driehoek) ook laag op je achterhoofd zet zou het uiteindelijk voor de meesten erg comfortabel moeten zijn.
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:31:
[...]
Weet iemand hoe ik in de libery een game die ik op steam heb toe kanvoegen betreft Project cars?

Wat mij ook tegen valt is dat er gezegd word dat je de bril kan gebruiken ism je eigen bril, maar dat vindt ik zeer oncomfortabel
Dat laatste hangt veel af van hoe je bril is :).

Wat bedoel je met library game steam?

Op mijn ETS2 settings komt ik later even op terug.

[ Voor 22% gewijzigd door PuckStar op 19-06-2016 21:28 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Puckstar,

ik heb in Steam "Project Cars" en bij Oculus kan je "Project Cars" kopen nu ben ik niet van plan om hem 2 X te kopen, nu kan ik geen games toevoegen aan de libary van Oculus vandaar mijn vraag of ik deze of eventuele andere VR games kan toevoegen die aangeschaft zijn via Steam.

Dan hoef ik niet eerst Steam op te starten (Rift af zetten, op zetten, af zetten enz) voor ik PC kan spelen, en kan ik gewoon de VR bril op mijn ko.. sorry hoofd houden.

Wat mijn eigen bril betreft de zijkanten van de Rift drukt dan tegen de poten van mijn bril en dat drukt weer tegen mijn hoofd en extra druk op de oren, ook word mijn bril dan net iets strakker tegen mijn neus gedrukt en dat bedoel ik met niet comfortabel.

En ik hoor het wel betreft ETS2

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2016 22:17 . Reden: Wat vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:14:
@Puckstar,

ik heb in Steam "Project Cars" en bij Oculus kan je "Project Cars" kopen nu ben ik niet van plan om hem 2 X te kopen, nu kan ik geen games toevoegen aan de libary van Oculus vandaar mijn vraag of ik deze of eventuele andere VR games kan toevoegen die aangeschaft zijn via Steam.

Dan hoef ik niet eerst Steam op te starten (Rift af zetten, op zetten, af zetten enz) voor ik PC kan spelen, en kan ik gewoon de VR bril op mijn ko.. sorry hoofd houden.

Wat mijn eigen bril betreft de zijkanten van de Rift drukt dan tegen de poten van mijn bril en dat drukt weer tegen mijn hoofd en extra druk op de oren, ook word mijn bril dan net iets strakker tegen mijn neus gedrukt en dat bedoel ik met niet comfortabel.
Ja ik kan me voorstellen dat sommige brillen echt niet lekker zitten. Dit kan dan de oplossing zijn (maar volgens mij kun je nog niet bestellen): https://vr-lens-lab.com/

Betreft externe games/apps starten vanuit Oculus Home dan kan dat hiermee:
http://mushroomtomatoes.c...-from-within-oculus-home/
Correcte link: http://mushroomtomatoes.com/2016/05/oculus-home-injector-v1/

Overigens kun je ook gewoon direct vanuit steam Project Cars starten en dan pas je Rift op zetten. Als je alleen PC gaat spelen hoef je dus niet Rift op en af te doen.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumble
  • Niet online
BaT schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:51:
[...]

We staan idd inmiddels vermeld op de meet-up pagina... maar we staan er helaas wel met beperkte middelen. First come, first serve - en denk dan ook niet dat iedereen beide apparaten kan testen: maar laat dat de pret niet drukken!
Oeps, ik zat naar de aankondigingspagina te kijken. :F Daar had het ook best vermeld mogen worden, ware het niet dat het evenement toch wel uitverkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
wow just wow !

Zojuist een key gekocht voor flyinside fsx , en na lang prutsen met fsx toch 30 fps eruit weten krijgen. gelukkig gebruikt flyinside time warp goed en blijft hij netjes op 90 zonder al te veel hickups

Vlucht gedaan van EHAM naar LFPG... wat is dit top zeg ! bye bye monitor gaming je hebt nu zoveel meer diepte je bent echt naar beneden aan het kijken als je je route in de fmc wilt zien ... je kijkt mooi uit je raampje tijdens een bocht ! ... en vooral de landing .. in 1x soepel want je ziet veel meer diept en je kan precies op tijd de neus op trekken ...

nu nog ff verder prutsen met fsx om meer fps eruit te krijgen

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
ik krijg morgen mijn Rift binnen en ben nu bezig met wat voorbereidingen ala oculus home.

mijn eerste impressie van occulus home is ontzettend slecht, zelden zo'n gelimiteerd platform gezien.

ik moet bij de eerste 2 dingen waarvan je mag verwachten dat het out of the box opties zijn al google gebruiken om er achter te komen dat het niet kan of niet simpel kan zonder foefjes uit te voeren.

1: gebruikersnaam aanpassen. mijn oculus account is blijkbaar integrated en deze heb Ik destijds op mijn werk met een werklogin aangemaakt. wil mijn Eigen username gebruiken die ik overall gebruik maar de optie om username aan te passen is niet mogelijk op het moment. bah.

2: installatie folder kiezen.

software start met installeren zonder opties in de default folder op de c: schijf.

nu kan het alleen maar als je de hele mikmak verplaats naar een andere partitie en dan een koppeling naar c maakt ofzo. wat een onzin en ontzettend gebruiks onvriendelijk.

3:

payment options.. geen IDEAL geen paypal terwijl dit wel opties zijn om de rift zelf te bestellen.

alleen Creditcard mogelijkheid. nu weet Ik dat ook hier weer truukjes voor zijn met virtual creditcards etc.

voor een platform dat graag mee wilt doen met de grote jongens Steam / Origin etc maken ze het zichzelf wel heel erg lastig.

ik had na 5 minuten al genoeg kleine frustraties opgebouwd met dingen waarvan je mag verwachten dat het gewoon standard opties zijn om oculus home al af te schrijven en het alleen te gebruiken voor de free stuff en lucky's tail + EVE.

lijkt me sterk dat ik de enige ben met deze ervaring..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Flghter1982 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:41:
ik krijg morgen mijn Rift binnen en ben nu bezig met wat voorbereidingen ala oculus home.

mijn eerste impressie van occulus home is ontzettend slecht, zelden zo'n gelimiteerd platform gezien.

ik moet bij de eerste 2 dingen waarvan je mag verwachten dat het out of the box opties zijn al google gebruiken om er achter te komen dat het niet kan of niet simpel kan zonder foefjes uit te voeren.

1: gebruikersnaam aanpassen. mijn oculus account is blijkbaar integrated en deze heb Ik destijds op mijn werk met een werklogin aangemaakt. wil mijn Eigen username gebruiken die ik overall gebruik maar de optie om username aan te passen is niet mogelijk op het moment. bah.

software start met installeren zonder opties in de default folder op de c: schijf.

nu kan het alleen maar als je de hele mikmak verplaats naar een andere partitie en dan een koppeling naar c maakt ofzo. wat een onzin en ontzettend gebruiks onvriendelijk.

3:

payment options.. geen IDEAL geen paypal terwijl dit wel opties zijn om de rift zelf te bestellen.

alleen Creditcard mogelijkheid. nu weet Ik dat ook hier weer truukjes voor zijn met virtual creditcards etc.

voor een platform dat graag mee wilt doen met de grote jongens Steam / Origin etc maken ze het zichzelf wel heel erg lastig.

ik had na 5 minuten al genoeg kleine frustraties opgebouwd met dingen waarvan je mag verwachten dat het gewoon standard opties zijn om oculus home al af te schrijven en het alleen te gebruiken voor de free stuff en lucky's tail + EVE.

lijkt me sterk dat ik de enige ben met deze ervaring..
Ten eerste zou ik zorgen dat je niet te hoge verwachtingen hebt bij 1st gen VR en dus bijv. Oculus Home. Het is allemaal nog in het begin stadium dus je zult zeker zaken tegen komen die heel veel beter kunnen.
Te hoge verwachtingen zorgt alleen maar voor teleurstelling.
Punt 1 en 3 zijn inderdaad jammer, maar wellicht te overkomen. Met je username kun je nu toch weinig want als je friends hebt zie je alleen wat ze spelen, maar je kunt niet met ze communiceren.
Hopelijk op het moment dat dat wel zal kunnen dat je dan ook je username kunt aanpassen.
Punt 3 zal ook nog wel komen.

Betreft Punt 2 moet dat wel kunnen alleen weet ik even niet hoe. Maar het moet kunnen zonder rare linkjes te maken etc.

Er is meer in OH te doen hoor. Denk aan Chronos, Airmech Command (erg leuk!), The Climb etc.
En daar werkt OH prima voor. Je kunt zelfs (dat is dan wel een soort van hack) steam games of andere applicaties openen vanuit OH.

Hopelijk zul je wel veel plezier hebben van je Rift :)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:49

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Oculus Home vraagt tijdens de installatie waar je de boel neer wilt zetten. Ook ik had per ongeluk de C-schijf gekozen, en dan worden inderdaad (net als bij Steam) alle games daar ook neer gezet.
De map verplaatsen heeft geen zin; er zijn twee services actief die naar die map verwijzen. Handmatig deze verwijzing aanpassen leverde bij mij foutmeldingen op.
Er zat niets anders op dan de boel te deïnstalleren en opnieuw te installeren op een andere disk.
Overigens bleven al mijn instellingen wel behouden; ik hoefde de Rift niet opnieuw in te stellen.

Over de username: klein detail dat verder niet belangrijk is.
Creditcard: Is voor veel mensen inderdaad lastig. Maar ik ga er vanuit dat er later meer betaalopties komen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Nyarlathotep schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:36:
Oculus Home vraagt tijdens de installatie waar je de boel neer wilt zetten. Ook ik had per ongeluk de C-schijf gekozen, en dan worden inderdaad (net als bij Steam) alle games daar ook neer gezet.
De map verplaatsen heeft geen zin; er zijn twee services actief die naar die map verwijzen. Handmatig deze verwijzing aanpassen leverde bij mij foutmeldingen op.
Er zat niets anders op dan de boel te deïnstalleren en opnieuw te installeren op een andere disk.
Overigens bleven al mijn instellingen wel behouden; ik hoefde de Rift niet opnieuw in te stellen.
Ik heb het nog steeds op C: staan maar voor het meeste gebruik ik symlinks. werkt perfect en is ook heel makkelijk in te stellen.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
PuckStar schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:09:
[...]

Ten eerste zou ik zorgen dat je niet te hoge verwachtingen hebt bij 1st gen VR en dus bijv. Oculus Home. Het is allemaal nog in het begin stadium dus je zult zeker zaken tegen komen die heel veel beter kunnen.
Te hoge verwachtingen zorgt alleen maar voor teleurstelling.
Dit.

Ga er gewoon vanuit dat alles nog buggy is en de bril behoorlijk wat minpunten heeft. Zoals Puckstar zegt is dit typisch een 1st Gen product met alle bij behorende kinderziektes. Als ik wil kan ik makkelijk een A4 vol schrijven met zaken die beter kunnen.

Als je dat in je achterhoofd houdt en over de minpunten weet heen stappen dan word de potentie van VR alleen maar duidelijker en ga je echt veel plezier beleven aan de bril.

Maar waarschijnlijk ben je die crappy store morgen alweer vergeten als je eenmaal de bril hebt gebruikt. :+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
ik ben voormalig owner van dk1 en dk2 en denk redelijk goed te zitten kwa verwachtingen.

zodra het dk2 + iets beter is kwa beeld ben ik al blij.

oculus home daarintegen viel gewoon slecht voor iets wat zich probeert te verkopen. dat gaat in de huidige stand van zaken niet lukken en dan kijk ik er met een nuchtere blik naar.

ik heb absoluut geen problemen met tweaks toepassen om dingen werkend te krijgen maar vanuit een consumenten oogpunt mag je toch verwachten dat dat soort dingen niet nodig zijn.

p.s. gek dat de test zegt dat mijn processor niet voldoende is. hij scoort aanzienlijk hoger dan de aanbevolen en minimum processor van oculus zelf.

Intel Core i7-3770K @ 3.50GHz <--- mijne
9,567

Intel Core i5-4590 @ 3.30GHz
7,201

Intel Core i5-6400 @ 2.70GHz
6,547

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Bekend issue, is regelmatig voor gewaarschuwd, o.a. op reddit.

nu kan het alleen maar als je de hele mikmak verplaats naar een andere partitie en dan een koppeling naar c maakt ofzo. wat een onzin en ontzettend gebruiks onvriendelik.
Nee hoor, je kunt het ook ergens anders installeren. Heb je wel de laatste Oculus Home gedownload?
3:

Wederom, dit was bekend.

Je zou mogen verwachten dat iemand die al vanaf de DK1 betrokken is geweest bij Oculus a) dit soort dingen van te voren uitzoekt en b) überhaupt op de hoogte is van wat er op dit moment speelt.

Geen flame, ben oprecht verbaasd dat iemand 700 euro neerlegt voor een apparaat en vervolgens tegen zaken aanloopt die al maanden bekend zijn.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pastafarian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-03 19:09
Arfman schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:05:
...

Je zou mogen verwachten dat iemand die al vanaf de DK1 betrokken is geweest bij Oculus a) dit soort dingen van te voren uitzoekt en b) überhaupt op de hoogte is van wat er op dit moment speelt.

Geen flame, ben oprecht verbaasd dat iemand 700 euro neerlegt voor een apparaat en vervolgens tegen zaken aanloopt die al maanden bekend zijn.
Ik vind het zelf vooral bijzonder dat jij zo reageert op valide punten. Mogen deze niet in de thread vermeld worden? Als het een criterium wordt dat iets niet elders besproken mag zijn (e.g. Reddit, of waar dan ook), dan blijft er niet veel over.

Zelf wist ik nog niet af van de betaalproblemen, terwijl ik toch aardig wat Reddit threads afstruin van de Vive en Rift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flghter1982
Arfman schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:05:
[...]

Bekend issue, is regelmatig voor gewaarschuwd, o.a. op reddit.

[...]

Nee hoor, je kunt het ook ergens anders installeren. Heb je wel de laatste Oculus Home gedownload?

[...]

Wederom, dit was bekend.

het is een bewuste keuze geweest om na het verkopen van mijn dk2 even alles omtrent de CV1 te boycotten i.v.m. lange levertijden en het feit dat mijn geduld geen prijs verdiend. tuurlijk heb ik wel 1 en ander in de gaten gehouden. maar veel dingen ook total geen tijd aan besteed "zoals occulus home" omdat ik dat nog helemaal niet interesant vond. nu het moment daar is dat ik het moet bekijken / voorbereiden loop ik tegen dingen aan die ik als "slecht" ervaar. dus vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-09 22:03
Wat zijn jullie ervaringen met brillen. Ik heb een DK2 opgehad en dat ging best goed, maar de CV1 drukt best vervelend op mijn bril frame.

Wel merkte ik groot verschil hoe ik de CV1 opzet, als de onderkant tegen mijn wang duwt dan is de druk op de bril het kleinst.

Zou een duikbril op sterkte of zoiets dergelijks hiervoor een oplossing zijn?

Lenzen heb ik vroeger gehad, maar om nou hiervoor lenzen te nemen gaat me te ver.

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:06
GabberKooij schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:28:
Lenzen heb ik vroeger gehad, maar om nou hiervoor lenzen te nemen gaat me te ver.
Van de andere kant, als dat je spelervaring gigantisch vergroot is dat toch best het overwegen waard? Bedoel, je hebt 700 euro uitgegeven aan een gave gadget, dan lijkt het mij dat je daar ook maximaal gebruik van wilt maken!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_Ver
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-01-2023
Of met behulp van een laser je ogen corrigeren. Heb ik 10 jaar geleden ook gedaan en heb er nog geen moment spijt van gehad ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Vanaf 8:50 een interview met Palmer Lucky en Nate Mitchell:

Punten die ik er uit heb gehaald.
- Oculus doet erg zijn best om de rest van de pre-orders geleverd te krijgen. Wie nu besteld krijgt de Rift in augustus maar waarschijnlijk al in juli.
- Oculus Rift exclusives zijn tijdelijk. Dit komt door investeringen vanuit Oculus zelf. Games hadden niet bestaan zonder investering vanuit Oculus. Op zich begrijpelijk.
- Oculus wil veel investeren in bigger budget games.
- Bekende nieuws omtrent release Touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

UncleSam schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:50:
Vanaf 8:50 een interview met Palmer Lucky en Nate Mitchell:

[video]

Dit komt door investeringen vanuit Oculus zelf. Games hadden niet bestaan zonder investering vanuit Oclus. Op zich begrijpelijk.
Dat is simpelweg niet waar. Er zijn spellen die al ontwikkelt zijn waarvan zij later de exclusiviteit hebben gekocht.

Wellicht dat er spellen zijn die wel wat gehad hebben aan de financiering voor de ontwikkeling, maar Giant Cop hoort daar niet bij.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Isniedood schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:55:
[...]

Dat is simpelweg niet waar. Er zijn spellen die al ontwikkelt zijn waarvan zij later de exclusiviteit hebben gekocht.

Wellicht dat er spellen zijn die wel wat gehad hebben aan de financiering voor de ontwikkeling, maar Giant Cop hoort daar niet bij.
Ik ben er niet om Oculus te verdedigen maar je bewering over Giant Cop klopt volgens mij niet helemaal. Hoop niet dat je je baseert op roddels uit reddit. Volgens de ontwikkelaar van Giant Cop heeft Oculus echt wel geld in ze geïnvesteerd. Zie volledig interview:

http://uploadvr.com/giant-cop-speaks-oculus-exclusivity/

“We were always planning to release on one platform first,” Hale said. “We have chosen to make that platform Oculus because we’re a small team and making a video game is a huge risk. You’re basically fronting money for a product that isn’t going to pay you anything back for years. For us, it really came down to the fact that we needed a partner. Having Oculus support us and make us a part of our marketing process significantly increases our chances of making Giant Cop a success for the community, and for the people dedicating their time to build it.”

However, Hale makes it clear this agreement is purely a one-time decision by both companies. Oculus is not continually giving Other Ocean cash, and Other Ocean made no promises to Oculus not to put their game elsewhere. In fact, according to Hale, the entire “timed exclusive” idea came from Other Ocean themselves and not from Oculus at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Iemand opgevallen dat Eve Valkery een andere naam heeft gekregen :P

Hoop zelf dat Oculus snel met wat nieuwe games komen. Ik weet dat ze zeiden bij E3 30 games, maar momenteel is er weinig spannends en EoNW heb ik al uitgespeeld. Nu is het eigenlijk alleen maar Elite Dangerous :P

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
UncleSam schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:50:

- Oculus Rift exclusives zijn tijdelijk. Dit komt door investeringen vanuit Oculus zelf. Games hadden niet bestaan zonder investering vanuit Oculus. Op zich begrijpelijk.
Sure..... ze zijn gewoon tot de conclusie gekomen dat exclusives op dit moment een doodsteek voor VR zijn en krabbelen nu terug op eerdere keuzes. Uiteraard is dat goed, maar de reden die ze nu opgeven is wel wat magertjes... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

UncleSam schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:16:
[...]

Ik ben er niet om Oculus te verdedigen maar je bewering over Giant Cop klopt volgens mij niet helemaal. Hoop niet dat je je baseert op roddels uit reddit. Volgens de ontwikkelaar van Giant Cop heeft Oculus echt wel geld in ze geïnvesteerd. Zie volledig interview:

http://uploadvr.com/giant-cop-speaks-oculus-exclusivity/

“We were always planning to release on one platform first,” Hale said. “We have chosen to make that platform Oculus because we’re a small team and making a video game is a huge risk. You’re basically fronting money for a product that isn’t going to pay you anything back for years. For us, it really came down to the fact that we needed a partner. Having Oculus support us and make us a part of our marketing process significantly increases our chances of making Giant Cop a success for the community, and for the people dedicating their time to build it.”

However, Hale makes it clear this agreement is purely a one-time decision by both companies. Oculus is not continually giving Other Ocean cash, and Other Ocean made no promises to Oculus not to put their game elsewhere. In fact, according to Hale, the entire “timed exclusive” idea came from Other Ocean themselves and not from Oculus at all.
Dat gelooft toch niemand? Het werkte al op de Vive. Vive support is er simpelweg uitgesloopt. Er was al een werkende versie voordat Oculus met geld aan kwam zetten.

Youtube staat er vol mee:
YouTube: Giant Cop Gameplay - HTC Vive
YouTube: BRINGING JUSTICE IN VR! | Giant Cop: Justice Above All (HTC Vive Gam...
YouTube: VR made Chris into a Giant Cop (HTC Vive hands-on)

Als ze eerlijk waren geweest hadden ze gezegd: "wij waren ver in de ontwikkeling toen Oculus ons een zak geld aanbood om het een exclusive te maken. Dit geld hebben wij geaccepteerd omdat wij onze inkomsten wilde veiligstellen om zo het risico te minimaliseren dat het niet winstgevend wordt."

Dan had ik er vrede mee gehad, maar doen alsof we dom zijn vind ik echt te sneu.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 12:56

TAA

Liever IRC

Er zijn zoveel bedrijven/startups die werkende prototypes hebben maar niet genoeg funding om tot een (waardige) release te kopen. En ja, dan kan het verleidelijk zijn als er een toko langskomt met een zak geld. Noem het exclusives kopen, noem het funding. Whatever. Als het goed gaat met je bedrijf zul je minder ontvankelijk zijn voor iets als "exclusives" in ruil voor een zak geld; uiteindelijk wil je toch zoveel mogelijk spelers ongeacht het hardware/software platform dat ze gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Snap de fuz niet helemaal. Nogmaals ben er niet om welke partij dan ook te verdedigen. Maar volgens mij is het toch simpel Er zijn 2 concurrerende partijen. Namelijk HTC en Oculus. Zij hebben het recht om hun geld te investeren in developers en developers hebben het recht om geld te ontvangen van financiers. Het staat ze vrij om bij dit soort overeenkomsten afspraken te maken over exclusiviteit. We moeten denk ik blij zijn dat het timed exclusives zijn en dat we dus niet het gezeik hebben zoals exclusives op de consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
Hoe zou je het vinden als Vive vanaf nu elke game opkocht en jij vanaf een jaar alleen demo's kan spelen. :-)
De markt is nog in ontwikkeling eerst maar eens een flinke markt met VR brillen creëren zodat het de moeite is voor te ontwikkelen

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Pastafarian schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:39:
[...]

Ik vind het zelf vooral bijzonder dat jij zo reageert op valide punten. Mogen deze niet in de thread vermeld worden? Als het een criterium wordt dat iets niet elders besproken mag zijn (e.g. Reddit, of waar dan ook), dan blijft er niet veel over.

Zelf wist ik nog niet af van de betaalproblemen, terwijl ik toch aardig wat Reddit threads afstruin van de Vive en Rift.
Nouja, ik verbaas me er gewoon over dat mensen blijkbaar 700 euro neerleggen voor een apparaat en vervolgens niet als een autist alles erover gaan lezen wat er maar te vinden is, maar misschien ben ik wel gewoon raar :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 12:52

edwinjm

Webdeveloper

Arfman schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:36:
[...]

Nouja, ik verbaas me er gewoon over dat mensen blijkbaar 700 euro neerleggen voor een apparaat en vervolgens niet als een autist alles erover gaan lezen wat er maar te vinden is, maar misschien ben ik wel gewoon raar :+
Er zijn mensen die kopen een auto van 40 mille omdat 'ie er mooi uitziet.

Sommige mensen hebben gewoon geen tijd om alle Reddit discussies te lezen. Natuurlijk is het een early adopter-product, maar dat neemt niet weg dat je over de mindere kanten mag praten/klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Arfman schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:36:
[...]

Niet lullig bedoelt, maar dat ligt denk ik meer aan jou dan de gemiddelde koper. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:01

Scrummie

Think different

Het kan sowieso niet aan Arfman liggen, het gezicht voor mij van Drome XI tot en met XVI en in die tijd moest ik dagelijks aan Arfman denken door de treinreizen waarbij het hekwerk langs het spoor van Arfman hekwerken was.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumble
  • Niet online
3:

alleen Creditcard mogelijkheid.
Nu weet ik niet hoe gebruikelijk het is in de buitenlanden om een creditcard te hebben, maar Paypal als betaalmogelijkheid is toch een gegeven als je internationaal opereert? 8)7
Gebrek aan iDEAL kan ik nog inkomen, want dat is exclusief voor Nederland... en wie geeft er nou om Nederland?
GabberKooij schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:28:
Wat zijn jullie ervaringen met brillen. Ik heb een DK2 opgehad en dat ging best goed, maar de CV1 drukt best vervelend op mijn bril frame.
Ik heb met mijn gewone bril geen last gehad in de CV1. Ja, de vetvlekken bij het op-/afzetten van de VR-bril en dat m'n bril liever vastzit in het foam dan aan m'n hoofd. Maar verder geen probleem met het dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Scrummie schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:12:
Het kan sowieso niet aan Arfman liggen, het gezicht voor mij van Drome XI tot en met XVI en in die tijd moest ik dagelijks aan Arfman denken door de treinreizen waarbij het hekwerk langs het spoor van Arfman hekwerken was.
:D 8)7

Nouja als mensen zich niet inlezen over een product en vervolgens tegen issues aanlopen die al maanden bekend zijn heb ik er niet zoveel geduld mee, sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flumble schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:23:
[...]

Nu weet ik niet hoe gebruikelijk het is in de buitenlanden om een creditcard te hebben, maar Paypal als betaalmogelijkheid is toch een gegeven als je internationaal opereert? 8)7
Ja, in het buitenland zijn creditcards (in veel landen) vrijwel standaard.

Bijvoorbeeld hier in Ierland is mijn gewone bankpas ook te gebruiken als creditcard (technisch gezien is het een "VISA Debit", geen Credit, maar werkt bijna overal als gewone Visa behalve dat het bedrag afgeschreven wordt). Dus iedereen die een bankrekening heeft, heeft een "creditcard".

Iets als Ideal bestaat hier helemaal niet. Bij online aankopen, ook lokaal, is de enige optie een credit card en heel soms PayPal.

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 22-06-2016 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-09 22:03
Chris_Ver schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:16:
Of met behulp van een laser je ogen corrigeren. Heb ik 10 jaar geleden ook gedaan en heb er nog geen moment spijt van gehad ;-)
Dat zou een ideale oplossing zijn, maar ik ben zo'n scheitert die het niet ziet zitten om aan zijn ogen te laten prutsen. ;)

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumble
  • Niet online
Ik hoorde laatst een goede opmerking over hoe de rest van de groep alleen zit mee te kijken naar het scherm wanneer je met een groepje met één VR-bril zit te spelen.
Voor zover ik weet is Keep Talking het enige spel waarbij de rest van de groep iets te doen heeft (buiten tips geven). En ook gelijk een bijzondere want de rest van de groep speelt analoog.

Dus de vraag: zijn er al meer spellen waarbij je als niet-VR'er ook een bijdrage levert?

En voor de creatieve geesten: weet je een goed spelconcept dat hier gebruik van maakt? (en dan iets meer uitgewerkt dan "de VR-speler krijgt een table-top-weergave van de spelwereld en speelt het spel als een RTS/god, terwijl de andere spelers personages in de spelwereld zijn", "maak Brookhaven maar dan besturen de spelers de zombies" of "maak Artemis maar dan eentje waarbij de piloot in VR rondkijkt")

Ongerelateerd: wordt het onderhand ook tijd voor een algemene VR-draad? (Ik stel de vragen nu maar hier, want deze draad is net iets actiever dan die van de Vive.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10 12:07
Wie kan ik vanmiddag de hand schudden @ Tweakers VR Meetup in Enschede? :D

BaT en ik (en 4 andere collega's) verzorgen de hands-on voor de high-end VR devices (CV1 en Vive). Wel snel bij zijn want we staan met beperkt materieel en het is uitverkocht.

Voor inhoudelijke en technische vragen w.b. ontwikkelen voor VR kun je natuurlijk even bij me aankloppen (C# programmers assemble!) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
GabberKooij schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:28:
[...]

Dat zou een ideale oplossing zijn, maar ik ben zo'n scheitert die het niet ziet zitten om aan zijn ogen te laten prutsen. ;)
Of voorzet lenzen. Zie ook mijn post hier: PuckStar in "[Oculus Rift] Ervaringen & Discussie"

[edit] Ik heb het ook even in de TS gezet.

[ Voor 5% gewijzigd door PuckStar op 23-06-2016 13:19 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:40
GekkePrutser schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:44:
[...]

Die vibrator in moderne control pads is geen echte force feedback.

Dat is meer dat de joystick niet met veren werkt maar motoren die soms zo sterk zijn dat ze de stick uit je handen kunnen trekken.

Helaas wordt dat juist niet meer gemaakt en er is ook bijna geen support meer voor. Jammer want voor vluchtsimulatoren is het ideaal. Daar je echt de luchtstroom in de stick kan voelen en het 'losse' gevoel bij een stall :9

Maar met een controller die je los vast houdt kan dat natuurlijk niet en heb je idd alleen de vibratie mogelijkheid
Beetje late reactie.. Force feedback joysticks worden inderdaad amper meer gemaakt maar wie heeft ervaring met dit ding?
Qua prijs zou je er wel wat van mogen verwachten maar ik kan er bijna niks over vinden (behalve dit nutteloze filmpje)..

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flghter1982
korte eerste indruk van de CV1.

na de dk1 en dk2 al gehad te hebben waren mijn verwachtingen niet vrij hoog in vergelijking met de dk2 en de upgrade naar cv1. dit omdat ik veel mensen hoor zeggen dat de verbetering er wel is maar geen mega sprong.

ik ben het daar echt niet mee eens: in 1 woord gewoon Wauw!

het beeld is zoveel beter dan de dk2. ook de tracking en comfort van de headset is heel veel omhoog gegaan.

zelf keek ik erg uit naar EVE maar deze is toch wel wat tegen gevallen kwa wauw effect. lucky's tail echter heeft me met stomheid echt verbaast en het werk echt superleuk en is heel gaaf om te spelen. dit is een genre waar ik mezelf lang mee zal vermaken.

kan niet wachten tot vanavond en heb morgen maar een dagje vrij genomen om project cars even goed te testen met de full race experience setup!

it was worth the wait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
Flghter1982 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:16:
korte eerste indruk van de CV1.

na de dk1 en dk2 al gehad te hebben waren mijn verwachtingen niet vrij hoog in vergelijking met de dk2 en de upgrade naar cv1. dit omdat ik veel mensen hoor zeggen dat de verbetering er wel is maar geen mega sprong.

ik ben het daar echt niet mee eens: in 1 woord gewoon Wauw!

het beeld is zoveel beter dan de dk2. ook de tracking en comfort van de headset is heel veel omhoog gegaan.

zelf keek ik erg uit naar EVE maar deze is toch wel wat tegen gevallen kwa wauw effect. lucky's tail echter heeft me met stomheid echt verbaast en het werk echt superleuk en is heel gaaf om te spelen. dit is een genre waar ik mezelf lang mee zal vermaken.

kan niet wachten tot vanavond en heb morgen maar een dagje vrij genomen om project cars even goed te testen met de full race experience setup!

it was worth the wait!
Fijn dat je tevreden bent!

Ik ook, maar ik ben me wel nog steeds af aan het vragen of het verschil in kwaliteit tussen de DK2 en de CV1, het verschil in prijs rechtvaardigt. Hij is tenslotte bijna 2 keer zo duur geworden en daar ben ik zelf dus nog niet helemaal van overtuigd.

En over die full race experience. Door de Rift ben ik voor Pcars bezig om een soort van wind setup te bouwen. Heb 2 dikke fans besteld op Ebay en heb inmiddels een koppeling tussen PCars en een Raspberry die de fans aanstuurt via PWM op basis van je in-game snelheid :*)
Dat is vast de eerste stap naar een motion simulator die er toch echt ooit moet komen!!

[ Voor 0% gewijzigd door Roxsman op 23-06-2016 13:40 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
Roxsman schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:39:
[...]

Fijn dat je tevreden bent!

Ik ook, maar ik ben me wel nog steeds af aan het vragen of het verschil in kwaliteit tussen de DK2 en de CV1, het verschil in prijs rechtvaardigt. Hij is tenslotte bijna 2 keer zo duur geworden en daar ben ik zelf dus nog niet helemaal van overtuigd.

En over die full race experience. Door de Rift ben ik voor Pcars bezig om een soort van wind setup te bouwen. Heb 2 dikke fans besteld op Ebay en heb inmiddels een koppeling tussen PCars en een Raspberry die de fans aanstuurt via PWM op basis van je in-game snelheid :*)
Dat is vast de eerste stap naar een motion simulator die er toch echt ooit moet komen!!
"
haha die playseat motion ben ik ook in de gaten aan het houden. maar er staat nog altijd. available "Soon"

stukje bij beetje krijg je dan een monsterlijk zieke formula 1 simulator :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roxsman
Flghter1982 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:43:
[...]

"
haha die playseat motion ben ik ook in de gaten aan het houden. maar er staat nog altijd. available "Soon"

stukje bij beetje krijg je dan een monsterlijk zieke formula 1 simulator :D.
Ik was niet van plan hem te kopen.. Ik wil er zelf ééntje bouwen :) Uiteraard moet je dan ook dingen kopen, maar dat valt in het niet bij de professionele uitvoeringen :)
Er is een hele subcultuur van mensen die daarmee bezig zijn. Zie de youtube filmpjes van bv Silent Chill die begon met een 2DOF sim, snel daarna naar 3DOF en uiteindelijk naar 6DOF

edit: moet trouwens zeggen dat die playseat motion er goed uitziet en schappelijk is qua prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door Roxsman op 23-06-2016 13:52 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
Roxsman schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:50:
[...]

Ik was niet van plan hem te kopen.. Ik wil er zelf ééntje bouwen :) Uiteraard moet je dan ook dingen kopen, maar dat valt in het niet bij de professionele uitvoeringen :)
Er is een hele subcultuur van mensen die daarmee bezig zijn. Zie de youtube filmpjes van bv Silent Chill die begon met een 2DOF sim, snel daarna naar 3DOF en uiteindelijk naar 6DOF
bedankt voor de info.

ook al neig ik toch naar de officiele productlijn waar het allemaal gewoon strak in elkaar gebouwd is met goede kabel management. dat het dan wat mag kosten neem ik wel voor lief.

het bouwen van zo'n setup zelf is natuurlijk wel heel erg leuk maar ben bang dat ik daar de tijd niet voor ga vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
Summer sale!!!

Oculus Home:
Chronos $49.99 $39.99
Adr1ft $19.99 $13.99
AirMech: Command $39.99 $29.99
Project CARS – Game of the Year Edition $49.99 $39.99
Defense Grid 2: Enhanced VR Edition $29.99 $19.99
Apollo 11 VR $14.99 $9.74
Hitman GO : VR Edition $9.99 $5.99
Elite Dangerous $59.99 $39.99
Into the Dead $9.99 $4.49
BlazeRush $9.99 $4.99
Crystal Rift $9.99 $4.99
EVE: GUNJACK $9.99 $4.99
Herobound: Spirit Champion $9.99 $4.99
Omega Agent $14.99 $7.49
The Grand Canyon VR Experience $4.99 $2.49
Subnautica $19.99 $11.99
Rooms: The Unsolvable Puzzle $14.99 $9.74
Dead Secret $14.99 $9.89
Keep Talking and Nobody Explodes $14.99 $9.89
VR Karts $14.99 $9.99
The Vanishing of Ethan Carter $29.99 $19.99
Time Machine VR $29.99 $19.99
Bazaar $4.99 $3.49
Darknet $9.99 $6.99
Dreadhalls $9.99 $6.99
FATED : The Silent Oath $19.99 $13.99
Smashing the Battle $19.99 $13.99
Kismet $6.99 $4.99
TECHNOLUST $19.99 $14.99
Kittypocalypse $29.99 $22.49
Please, Don’t Touch Anything $14.99 $11.49
Windlands $19.99 $15.99
Radial-G : Racing Revolved $24.99 $19.99
Titans of Space 2.0 $7.99 $6.79
Albino Lullaby $9.99 $8.49
iOmoon $14.99 $13.49

Steam:
'n Verlore Verstand -30%
3D Mark -80%
4080 -70%
5089 -20%
A Legend of Luca -25%
A-10 VR -50%
Andromedum -50%
Annie Amber -10%
Armed against the undead -25%
Assetto Corsa is -50%
Astral Domine -25%
Astroderps -20%
Audioshield -25%
Babel: Tower of Gods -25%
Battle Dome -10% <--- !!!!
Brookheaven Experiment -25%
Call of the Starseed -20%*
Carpe Lucem -15%
Catlateral Damage -50%
Chunks -50%
City Z -50%
Cloudlands: VR Minigolf -50%
Cloudrift -20%
Crashed Lander -66%
Crystal Rift -50%
Cyberpong VR -33%
Descent: Underground -25%
Diorama N.1 -30%
Diorama N.3 -30%
Dolphin Defense -34%
Dungeon Hero -60%
Elite Dangerous -33% Season Pass is also -33%
Euclidean -20%
Fated: The Silent Oath -30%
Final Approach -30%
Final Strike -15%
Garage Drummer VR -20%
Gumball Drift -40%
Gunjack -50%
Heaven Island -50%
Holoball -35%
Holodaze -50%
Hoops VR -15%
HordeZ -25%
House of the Dying sun -10%
Hover Junkers -30% <--!!
Hyper Bowling VR -33%
Insane decay of mind -50%
iOMoon -10%
Jeeboman -50%
Kodon -15%
Kumoon -60%
L U N E -10%
Left Hand Path -10%
Light repair team -33%
Mind Unleashed -50%
Mind: Path to Thalamus -80%
Minigame Party VR -15%
Minigolf VR -50%
MyDream Swift -34%
Observatory: a VR variety pack -10%
Paintey -35%
Pong Waves -15%
Pool Nation VR -15%
Project Cars -50% <--!
Proton Pulse -50%
Quar -25%
Sayonara Umiwara Kawase -35%
Sculptr VR -20%
SelfieTennis -50%
Sky Tower -33%
Space Pirate trainer -15% <--!!
Spells 'n Stuff -50%
Subnautica VR <--!!
Tabletop Simulator -50% <--!!
The Grand Canyon VR -50%
The Solus Project -20%
The Vanishing of Ethan Carter VR -25%
Theme Park studio -34%
Universe Sandbox 2 -20%
Valiant -33%
Vanishing Realms -20%
Volo Airsport -33%
Vroom: Aerie -25%
Waterbears VR -20%
Windlands -20% <--!!
World of Diving -40%
Xcavalypse -15%
Yon Paradox -50%
Zero-G VR -40%

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Heb Silent Oat gekocht. Goede recensies :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 08:46
stimmits schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:29:
Wie kan ik vanmiddag de hand schudden @ Tweakers VR Meetup in Enschede? :D

BaT en ik (en 4 andere collega's) verzorgen de hands-on voor de high-end VR devices (CV1 en Vive). Wel snel bij zijn want we staan met beperkt materieel en het is uitverkocht.

Voor inhoudelijke en technische vragen w.b. ontwikkelen voor VR kun je natuurlijk even bij me aankloppen (C# programmers assemble!) :)
Ik heb bij jou vanavond de CV1 geprobeerd! Was erg tof, thanks :)

Daarna voor 't eerst de Vive geprobeerd. Kan nog niet echt pin-pointen wat nu echt de verschillen zijn qua scherm, maar twee controllers in je hand maakt de ervaring toch wel echt veel vetter. Ben benieuwd hoe dat straks met de Touch controllers zal gaan.

Was überhaupt toffe meetup! Beetje warm alleen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
Zijn er mensen die titels hebben gekocht waar ze echt teleurgesteld in zijn? Of waar ze juist blij door verrast waren? Elite, P-cars, Adr1ft, etc. kent iedereen wel maar staan er verder titels tussen die je zeker wel of niet moet hebben?

p.s. heb nog geen kans gehad om zelf te kijken maar Pinball FX VR is dus niet in de aanbieding? Is namelijk wel heel gaaf vind ik zelf. Vooral als ze meer kasten uit zouden brengen.

[ Voor 19% gewijzigd door Roxsman op 24-06-2016 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Roxsman schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 07:47:
[...]

Zijn er mensen die titels hebben gekocht waar ze echt teleurgesteld in zijn? Of waar ze juist blij door verrast waren? Elite, P-cars, Adr1ft, etc. kent iedereen wel maar staan er verder titels tussen die je zeker wel of niet moet hebben?

p.s. heb nog geen kans gehad om zelf te kijken maar Pinball FX VR is dus niet in de aanbieding? Is namelijk wel heel gaaf vind ik zelf. Vooral als ze meer kasten uit zouden brengen.
Elite dangerous is helemaal geweldig maar het moet je game zijn... best hoge learning curve.
P-Cars super tof zeker met een stuurtje alleen je merkt daarbij helaas nog wel de mindere resolutie in de rift

ik weiger met die sdk tool te moeten prutsen elke keer voor wat meer density.

Pinball FX 2 vondt ik juist een teleurstelling maar 3 tables en niks meer.
Ik zit met smart te wachten tot farsight zijn pinball arcade naar VR zet

dan deze bouwen:

YouTube: Oculus Rift Virtual Pinball Cabinet Mod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
Njay schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:36:
[...]

Pinball FX 2 vondt ik juist een teleurstelling maar 3 tables en niks meer.
Ik zit met smart te wachten tot farsight zijn pinball arcade naar VR zet

dan deze bouwen:

YouTube: Oculus Rift Virtual Pinball Cabinet Mod!
Er moeten inderdaad dringend meer tables bij, en de onderdelen voor de Cabinet Mod heb ik al besteld :)
Inclusief verbeteringen (force feedback ;))!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimmits
Snoz Lombardo schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 01:14:
[...]

Ik heb bij jou vanavond de CV1 geprobeerd! Was erg tof, thanks :)

Daarna voor 't eerst de Vive geprobeerd. Kan nog niet echt pin-pointen wat nu echt de verschillen zijn qua scherm, maar twee controllers in je hand maakt de ervaring toch wel echt veel vetter. Ben benieuwd hoe dat straks met de Touch controllers zal gaan.

Was überhaupt toffe meetup! Beetje warm alleen :P
Klopt! Tof dat je even langs kwam :)

Touch controllers zijn naar mijn mening superieur aan de Vive "wands" - maar dat is iets wat je zelf zal moeten ervaren om er een oordeel over te krijgen - ik kan / mag me er ook niet teveel over uitlaten :+

Voor iedereen die gisteren langs is gekomen: ontzettend bedankt voor de toffe reacties! Heb toch aardig wat van jullie kunnen spreken en hun eerste high-end VR experience kunnen geven :D We hadden op gegeven moment gewoon een rij van dik 20/30 mensen per bril 8)7

Maar zoals Snoz Lombardo al zei: het was wel echt ontzettend warm daar binnen ;( Ik was aan het einde van de avond echt gesloopt :P :O

[ Voor 4% gewijzigd door stimmits op 24-06-2016 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Roxsman schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 08:46:
[...]

Er moeten inderdaad dringend meer tables bij, en de onderdelen voor de Cabinet Mod heb ik al besteld :)
Inclusief verbeteringen (force feedback ;))!!
Heb jij hiervoor al een topic open? :) ben erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
Njay schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:11:
[...]

Heb jij hiervoor al een topic open? :) ben erg benieuwd
Ik was wel van plan fotoverslagje te doen.. Mocht het succesvol verlopen dan zal ik daar zeker een draadje aan besteden. Mijn kennis van electronics is helaas niet enorm dus mijn plannen zijn vaak redelijk ambitieus maar met een voldoende dosis Google kom je vaak een heel end :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 21:32
Flumble schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 01:22:

Voor zover ik weet is Keep Talking het enige spel waarbij de rest van de groep iets te doen heeft (buiten tips geven). En ook gelijk een bijzondere want de rest van de groep speelt analoog.
Dit lijkt me echt briljant om te doen. _/-\o_
Flumble schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 01:22:
En voor de creatieve geesten: weet je een goed spelconcept dat hier gebruik van maakt? (en dan iets meer uitgewerkt dan "de VR-speler krijgt een table-top-weergave van de spelwereld en speelt het spel als een RTS/god, terwijl de andere spelers personages in de spelwereld zijn", "maak Brookhaven maar dan besturen de spelers de zombies" of "maak Artemis maar dan eentje waarbij de piloot in VR rondkijkt")
Ik heb twee ideetjes... Hoezo die vraag ? ;-) Weet niet of ik die hier durf te delen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay
Roxsman schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:36:
[...]

Ik was wel van plan fotoverslagje te doen.. Mocht het succesvol verlopen dan zal ik daar zeker een draadje aan besteden. Mijn kennis van electronics is helaas niet enorm dus mijn plannen zijn vaak redelijk ambitieus maar met een voldoende dosis Google kom je vaak een heel end :)
Qua bouwen van digitale flippers heb ik wel kaas gegeten :) zie het visual pinball video verslag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
[...]

Misschien niet helemaal wat je nu nog zoekt (want motion controllers zijn vereist) maar ik vind VR Pool echt geweldig!
Doe eigenlijk weinig anders meer. Physics zijn goed, graphics zijn goed, de sfeer is gezellig (soms een echt 'kroeg' gevoel) en het spel is gewoon goed uitgewerkt voor VR. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
[...]

Ik ben toch wel teleurgesteld in Chronos en dat komt omdat ik het te moeilijk vind. Een paar keer dood gaan en opnieuw proberen is prima, maar als je op bepaalde punten 10x dood moet gaan voordat het lukt dan gaat de lol er voor mij wel vanaf. Ook kun je niet op elke plek saven. Dus moet je soms een heel stuk opnieuw doen.
Ik moet ook erg wennen aan met een controller spelen. Mijn hele leven alleen keyboard/muis (of joystick/wheel) gespeeld en op de 1 of andere manier vind ik dat je met een controller niet voldoende precieze bewegingen kunt maken. Hierdoor kom ik ook moeilijk verder in Lucky's Tale.
En mijn duim gaat soms wat pijn doen (vooral in BlazeRush).

Adr1ft vond ik ook tegenvallen. Het ziet er geweldig mooi uit, maar ik ben elke keer na 10min best misselijk en als dan soms ook niet duidelijk is waar ik heen moet.......tsja. Dan start ik het niet meer op. Zonde van mijn geld geweest.

Project Cars/Assetto Corsa vermakelijk, zeker met stuur/pedalen, maar ik speel het amper omdat ik telkens het stuur moet installeren/aansluiten. En ik vind het ook vaak wel saai worden. Ik denk dat ik er meer tijd aan zou moeten besteden om beter te worden en echte races te doen en proberen te winnen. Maarja ik ben sowieso niet zo'n race fan.

Monstrum super spijt van (hoewel niet duur), want zwart waardes zijn bagger. Je hebt je zaklamp dus niet eens nodig. En bewegen is veel te snel waardoor ik heel snel misselijk wordt. Iets wat ik bij Alien Isolation en POLLEN niet had. Graphics vind ik ook tegenvallen. Waarschijnlijk omdat ik een enge versie van POLLEN verwachtte.

The Climb. tsja. tis erg mooi en leuk hoor, maar ik vind het stiekem te inspannend om vaak te spelen. Staand "veel" lichamelijke energie gebruiken zie ik dan toch niet zo zitten als ik savonds nog effe wil gamen. Als ik kon refunden had ik het gedaan.

Wat heb ik tot nu toe het meeste gespeeld?
Airmech Command heel veel.
POLLEN (maar dat speel je 1 keer uit). Ik vind het wel echt een aanrader!
BigScreen (chillen met anderen terwijl jij je eigen ding doet op je pc).
en Elite Dangerous wil ik weer meer gaan spelen.
Subnautica ga ik nu denk ik halen en eens kijken of dat wat is.

Ik ben nog een beetje op zoek naar wat voor spel mij langere tijd in VR zou houden.

In 2D speelde ik veel Battlefield en ArmaA 3. En Fallout 4.
ChojinZ schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:46:
[...]

Misschien niet helemaal wat je nu nog zoekt (want controllers zijn vereist) maar ik vind VR Pool echt geweldig!
Doe eigenlijk weinig anders meer. Physics zijn goed, graphics zijn goed, de sfeer is gezellig (soms een echt 'kroeg' gevoel) en het spel is gewoon goed uitgewerkt voor VR. :)
Ziet er leuk uit dat VR Pool. Kan dat met de Rift? En welke controllers kun je dan gebruiken?

[ Voor 8% gewijzigd door PuckStar op 24-06-2016 12:34 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Subnautica ga ik ook scoren vanavond ... ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
PuckStar schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:32:
[...]

Ziet er leuk uit dat VR Pool. Kan dat met de Rift? En welke controllers kun je dan gebruiken?
Helaas nog geen support wat motion controllers zijn vereist. Maar ik verwacht dat, wanneer de touch controllers uit zijn, dit spel ook gewoon de Rift zal ondersteunen. En dat verwacht ik eigenlijk bij alle Vive spellen waar motion controllers nodig zijn, dat deze tzt geport worden voor de Rift.

Vraag me alleen af of je dan ook crossplatform games gaat krijgen. Zou wel cool zijn om met Vive EN Rift spelers samen te kunnen gamen. Technisch moet het niet al te moeilijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
ChojinZ schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:10:
[...]

Helaas nog geen support wat motion controllers zijn vereist. Maar ik verwacht dat, wanneer de touch controllers uit zijn, dit spel ook gewoon de Rift zal ondersteunen. En dat verwacht ik eigenlijk bij alle Vive spellen waar motion controllers nodig zijn, dat deze tzt geport worden voor de Rift.

Vraag me alleen af of je dan ook crossplatform games gaat krijgen. Zou wel cool zijn om met Vive EN Rift spelers samen te kunnen gamen. Technisch moet het niet al te moeilijk zijn...
Ok dus wachten tot November/December. Jammer maar het is niet anders. Ik kijk wel erg uit naar Touch!

Dat crossplatform kan is al 100% zeker en bestaat al. Kijk naar Altspace VR, Big Screen etc.
Daar zie je Vive, Rift, Gear VR, Wands, Leap Motion, Razer Hydras etc. gewoon door elkaar.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik kan the silent oath zeeeeeer sterk aanbevelen! Jezus wat een thrill vooral met de paard en wagen en de reuzen!

Wauw grafisch zeeeeeer goed. Ik geef dit spel uit VR ervaring 8/10. Is zekers de 14€ waar wat ie nu is via steam en Oculus Home.

Ok het is een slow pass game met lopen, maar het is een hele goede adventure game. Ik zelf geniet er zekers van. Geluid is super ook! Vooral het gebonk van de reuzen hahaha schrok me een hoedje :D

( gelijk ook 3D Mark gekocht waar VR Mark bij in zit! Voor maar 5€ complete pakket op steam)

[ Voor 37% gewijzigd door Xtr3me4me op 24-06-2016 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
PuckStar schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:18:
[...]

Dat crossplatform kan is al 100% zeker en bestaat al. Kijk naar Altspace VR, Big Screen etc.
Daar zie je Vive, Rift, Gear VR, Wands, Leap Motion, Razer Hydras etc. gewoon door elkaar.
Wist ik niet! Cool! Altspace wel ff geprobeerd, maar ik snapte er niet veel van. Kon maar niet in contact komen met andere spelers/chat gebruikers... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
ChojinZ schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:56:
[...]

Wist ik niet! Cool! Altspace wel ff geprobeerd, maar ik snapte er niet veel van. Kon maar niet in contact komen met andere spelers/chat gebruikers... :X
Van te voren even je mic en speakers/koptelefoon checken. Dan altspace in. Ik meende dat je gemute binnen komt dus als je naar beneden kijkt zie je de mute button en die kun je dus unmuten. Als het goed is kunnen anderen jou dan horen :).
Probeer ook eens BigScreen (= gratis) en join een channel met anderen. Kan erg leuk zijn!

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Dank voor de tip! Zal vanavond ff kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
ChojinZ schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 13:10:
[...]

ik heb ergens nog een stel Hydras liggen.. Kan het daar ook mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
Roxsman schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:09:
[...]

ik heb ergens nog een stel Hydras liggen.. Kan het daar ook mee?
Ja dat kan. Moet je het spel wel onder Windows 7 compatibiliteit starten.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Zo voor het eerst subnautica geprobeerd. Weet nog niet echt wat ik moet gaan doen en het lastige is dat ik mijn inventory/logboek etc. niet goed kan lezen. Ten eerste zit het right in my face, dus met 2 ogen open misselijk/duizelig. Met 1 oog open is het enigszins te zien maar het lezen gaat erg lastig.
Doe ik iets verkeerd of kan dit anders?

Ik heb trouwens ook last van deze bug: https://steamcommunity.co...364040961450864562/?ctp=2
Kan dus niet eens spelen nu :/

Ok het gaat redelijk door dan op dat moment de muisknop te gebruiken. Dus inventory bekijken kan met 1 oog en de muis.

Lezen kan nog niet.

[ Voor 31% gewijzigd door PuckStar op 24-06-2016 22:32 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 16:48
stimmits schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:06:
[...]

Klopt! Tof dat je even langs kwam :)

Touch controllers zijn naar mijn mening superieur aan de Vive "wands" - maar dat is iets wat je zelf zal moeten ervaren om er een oordeel over te krijgen - ik kan / mag me er ook niet teveel over uitlaten :+

Voor iedereen die gisteren langs is gekomen: ontzettend bedankt voor de toffe reacties! Heb toch aardig wat van jullie kunnen spreken en hun eerste high-end VR experience kunnen geven :D We hadden op gegeven moment gewoon een rij van dik 20/30 mensen per bril 8)7

Maar zoals Snoz Lombardo al zei: het was wel echt ontzettend warm daar binnen ;( Ik was aan het einde van de avond echt gesloopt :P :O
Idd zeer geslaagde avond! Volgens mij hebben we iedereen die geïnteresseerd was wel een demo kunnen geven: we zijn dan ook door gegaan tot dat de laatste Tweaker onze demo area (lees:meet-up) verliet :*)

Was idd lekker zweten :P

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 18:22
Iemand enig idee waarom m'n rift af en toe een seconde op zwart gaat in-game?

(Gtx 970 met recentste drivers en de Inateck USB 3 kaart, en mini-hdmi naar hdmi aansluiting. Mini-dp naar hdmi gaf helemaal niets...)

[ Voor 217% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 25-06-2016 02:45 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 15:20

Dizzy

Where am I?

Heeft even geduurd, maar ook ik heb eindelijk mijn rift :)

Heb 2 jaar terug de DK1 in huis gehad, dat is echt appels met peren vergelijken met de CV1 :)

Nu had je bij de DK1 wel lekker veel rollercoaster demo's, die waren best cool (templecoaster bijvoorbeeld). Maar het lijkt erop dat al die krengen nooit geupdate zijn voor de CV1 (blijft ergens hangen op 0.8)

Weet iemand nog leuke rollercoaster demo's die op de CV1 werken?

Verder is trouwens Quake 1 ook wel een aanradertje in VR, ziet er echt goed uit!!
zie download: https://github.com/phoboslab/Quakespasm-Rift/releases

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumble
  • Niet online
Rann schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:52:
Ik heb twee ideetjes... Hoezo die vraag ? ;-) Weet niet of ik die hier durf te delen :+
Oeh, fijn dat er toch iemand reageert :D

Waarom die vraag? Ik ben over een paar weken klaar met m'n vakken en dat betekent ontwikkelen voor VR (om vervolgens met een beetje zelfvertrouwen bij een VR-bedrijfje te solliciteren*). En het liefst iets ontwikkelen dat niet al tot in den treure wordt gedaan, zoals racesimulators en shooters. Bovendien zitten veel mensen met de situatie dat je de enige in een (vrienden-)groep bent met een VR-bril, terwijl praktisch iedereen op z'n minst een smartphone en laptop heeft, en puur meekijken, tja, toch wat minder leuk is.
Nou zit ik zelf met het probleem dat ik veel te veel in het technische/abstracte zit, terwijl een spel een concrete wereld en mechanics nodig heeft, anders is het gewoon een techdemo die na een paar minuten verveelt (waar de VR-wereld ook bomvol van staat :P ). (en ik heb nog nooit meegemaakt dat sleutelen aan mechanics/een library leidde tot een spel)
En waarom die vraag op het openbare internet? Als ik faal in/niet toekom aan de implementatie of iemand anders denkt een betere aanpak te hebben, dan kan iedereen het idee zo oppakken.
Waarom denk je het niet te durven delen? Is het illegaal of taboe? :+ De kans is vrij klein dat je ideeën zo uniek, spectaculair én gedetailleerd zijn dat iemand die ze leest ze 1-op-1 kan realiseren en miljoenen kan verdienen achter jouw rug langs. (ik i.i.g. niet)
Aan de andere kant is het natuurlijk wel de vraag: is dit de beste plek om ideeën te bediscussiëren? Dit topic is gefocust op consumentengebruik van de Rift; sterker nog, dit is geen gamedev-forum. Helaas zijn alle VR-dev-fora platformspecifiek en/of minder actief dan deze draad. ;(

*psst, Tim en Bart, zoeken jullie binnenkort nog mensen? :9

[ Voor 5% gewijzigd door Flumble op 25-06-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Dizzy schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:08:
Nu had je bij de DK1 wel lekker veel rollercoaster demo's, die waren best cool (templecoaster bijvoorbeeld). Maar het lijkt erop dat al die krengen nooit geupdate zijn voor de CV1 (blijft ergens hangen op 0.8)

Je kunt het hiermee proberen: https://www.reddit.com/r/...pper_11_07_support_added/

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 15:38

Thermometer

Whoop Whoop!

Ik vond deze wel leuk. Kort maar krachtig, ziet er goed uit (plus 90fps stabiel) en heeft een 'twist'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Thermometer schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:19:
[...]

Ik vond deze wel leuk. Kort maar krachtig, ziet er goed uit (plus 90fps stabiel) en heeft een 'twist'.
Ja die was zeker ff de moeite waard :D

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik ga morgen naar een vriend welke een Oculus Rift heeft geleend en ben enorm benieuwd, heb 1x de Vive op gehad en dat vond ik een super ervaring.

Welke games/ervaringen raden jullie aan?

Ik heb al Edge of Nowhere, Project Cars en Eve klaar staan maar zoek nog een paar overtuigende (niet te lange) ervaringen.

Jullie tips?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Rift sinds gisteren binnen.

Probleempje waar ik mee worstel is dat de tracking vaak niet echt stabiel is... Vooral als ik met m'n rug naar de camera sta, is het beeld wat onrustig. Bedek ik de LED's op de achterkant met m'n handen, is alles direct stabiel, haal ik m'n handen terug weg, begint het beeld terug te dansen. Niet dat het alle kanten op springt, maar net genoeg om het m'n hersenen extra moeilijk te maken.

Vooral daarnet gemerkt in de cockpit van Farlands. Loop daar eens naar achter (weg van de camera); is het beeld bij jullie rustig?

(Camera zat eerst op Inateck kaart, nu rechtstreeks op Intel poorten van m'n Z97 mobo, geen verschil.)

@Donstil: net Apollo 11 doorlopen. Wel een aanrader.
En Dreamdeck is ook wel eens leuk. Showdown ook. Invasion ook. Allemaal korte demo's. Heb nog niet echt games gespeeld. In Valkyrie heb ik enkel maar de tutorial doorlopen, ook wel vet in die cockpit. pCars ook nog maar ff gespeeld met de controller. Moet stuur nog uithalen, maar dat pixelfest vind ik wel een enorme domper op de feestvreugde; komende van een haarscherp 3440x1440 34" scherm :/

Wat ik weinig vind, zijn high quality 360-video's, met de nadruk op high quality. Die die ik voorlopig al gezien heb, lijken allemaal super-gecomprimeerd... Ofwel gebruik ik niet de juiste player (Virtual Desktop).

[ Voor 34% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 26-06-2016 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

De enige ervaring die mij tot nu toe mijn bureaustoel deed vastpakken met mijn handen was deze:

http://theriftarcade.com/...imate-booster-experience/

Hier kreeg ik echt dat onderbuikgevoel van, iemand nog meer tips voor vergelijkbare ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
thnx!

ik ga deze tips zeker even proberen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumble
  • Niet online
Oeh, Ruckus Ridge lijkt me een interessant spel. Het is een party-game voor 4 mensen waarvan 1 in VR speelt.
En gezien de niet uitmuntende hoeveelheid content, is het misschien nog net de 10 euro waard tijdens de summer sale. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimmits
Heeft even geduurd, maar ook ik heb eindelijk mijn rift :)

Heb 2 jaar terug de DK1 in huis gehad, dat is echt appels met peren vergelijken met de CV1 :)

Verder is trouwens Quake 1 ook wel een aanradertje in VR, ziet er echt goed uit!!
zie download: https://github.com/phoboslab/Quakespasm-Rift/releases
Hah Templecoaster is één van de coasters die ik heb gemaakt ;) Kan wel even kijken of ik het meest recente Unity project terug kan vinden deze week (is een beetje onder gesneeuwd). Upgraden is niet zo heel lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 23:33:
Iemand enig idee waarom m'n rift af en toe een seconde op zwart gaat in-game?

(Gtx 970 met recentste drivers en de Inateck USB 3 kaart, en mini-hdmi naar hdmi aansluiting. Mini-dp naar hdmi gaf helemaal niets...)
ik heb / had precies hetzelfde probleem met de exact zelfde setup. gtx970 en innatek usb 3.0.

ik vermoed dat ik het heb opgelost om alle usb adapters aan te passen in device manager dat ze niet meer uitgeschakeld kunnen worden met power saving mode.

1 voor 1 afgaan en dan bij power options vinkje uitzetten.

heb na deze aanpassing geen black screens meer gehad maar dat is pas 1 avondje zo dus durf het nog niet 100% te bevestigen.

p.s. vind wel dat mijn innatek usb 3.0 kaartje erg heet wordt? die van jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Weet iemand of die recente crossplatform (revive) patch van oculus blijvend beleid is? Of zouden ze, zodra ze een goede fix hebben tegen het piraterij-ascpect, het weer dicht gooien?

[ Voor 5% gewijzigd door eL_Jay op 27-06-2016 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 15:38

Thermometer

Whoop Whoop!

eL_Jay schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:34:
Weet iemand of die recente crossplatform (revive) patch van oculus blijvend beleid is? Of zouden ze, zodra ze een goede fix hebben tegen het piraterij-ascpect, het weer dicht gooien?
Volgens dit artikel blijft dit in de toekomst ook het geval (de check op hardware dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Thermometer schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:38:
[...]

Volgens dit artikel blijft dit in de toekomst ook het geval (de check op hardware dan).
Thanks, dat zou goed nieuws zijn :). Wat een hacker al niet gedaan krijgt :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimmits
Voor de mensen die bij de Tweakers VR meetup waren en de Rift geprobeerd hebben afgelopen donderdag, ik heb een album gemaakt met wat foto's die mijn collega Sanne heeft geschoten tijdens het event:

Afbeeldingslocatie: http://www.timmoelard.nl/public/tweakers/tweak_img_meetup_rift_smaller.jpg

Hier een linkje naar het album, misschien zie je jezelf nog terug :)

[ Voor 8% gewijzigd door stimmits op 27-06-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Flghter1982 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:31:
[...]

ik heb / had precies hetzelfde probleem met de exact zelfde setup. gtx970 en innatek usb 3.0.

ik vermoed dat ik het heb opgelost om alle usb adapters aan te passen in device manager dat ze niet meer uitgeschakeld kunnen worden met power saving mode.

1 voor 1 afgaan en dan bij power options vinkje uitzetten.

heb na deze aanpassing geen black screens meer gehad maar dat is pas 1 avondje zo dus durf het nog niet 100% te bevestigen.

p.s. vind wel dat mijn innatek usb 3.0 kaartje erg heet wordt? die van jou ook?
Ik heb het hier voorlopig grotendeels opgelost door de camera & HMD op de native intel poorten te steken en de rest naar de Inateck te verhuizen. Die black-outs gebeuren nu nog maar sporadisch.

Geen idee of die kaart warm wordt, boel zit al een tijdje dichtgetimmerd...

Wel vind ik de kaart niet bepaald snel... Heb onlangs een Sandisk Ultra 2 SSD in een externe USB3 UASP behuizing gestoken en toen ik wat benchmarks draaide, kon de Inateck toch echt niet op tegen de Intel poorten...

Intel:
sequential read q32: 435 MB/s
4k read q32: 152
sequential write q32: 428
4k write q32: 147

Inateck kaart:
sequential read q32: 347 MB/s
4k read q32: 109
sequential write q32: 315
4k write q32: 103

Vind ik wel zwak voor een "Oculus recommend" kaart, zeker als die ook nog eens die black-outs geeft. Ofwel ligt het aan de combinatie met m'n mobo (Z97 chipset)...

Mijn ander probleem heb ik denk ik opgelost door f.lux in Safe Mode te zetten. Het aantal "hick ups" in de rendering (ik dacht eerst de tracking) is nu ook drastisch gezakt/verdwenen.

Btw: Valkyrie: vet!
Maar wel niet lang speelbaar hier; nogal duizelingwekkend... letterlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker dan met die Inateck :/ Heb er net vorige week een besteld bij Amazon. En dat ding is nog wel officieel aanbevolen door Oculus.

Ik heb maar 1 PCI-E slot (videokaart) en mijn onboard Renesas USB 3 was niet ondersteund (en nu bovendien kapot gegaan) maar ik zag later dat je gewoon mini PCI-E naar grote PCI-E converters hebt. Dus die maar besteld, zit nu een WiFi + Bluetooth kaartje in maar die gebruik ik toch nooit. Heb hier alles bekabeld.

Extra koeling aanleggen is geen probleem al wordt het allemaal wel erg krap (Alienware X51, hij is maar iets groter dan een 1e generatie Xbox 360). Maar als hij steeds op zwart gaat zou dat wel heel vervelend zijn.

Dus ik ben wel benieuwd of het inderdaad aan de warmteontwikkeling ligt!

Edit: En ja, die Alienware is niet echt een aanrader icm de Rift, uitbreidbaarheid is minimaal en je zit altijd aan dure Dell vervangings componenten vast. Maar ik had het ding nou eenmaal al...

[ Voor 34% gewijzigd door GekkePrutser op 28-06-2016 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_Ver
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-01-2023
Zijn er mensen die fallout 4 of gta spelen met vorpx? Ik overweeg deze te kopen maar vraag me af of vorpx wel goed genoeg is om vlot deze games te spelen met een rift op.

Ik heb wel al zitten zoeken maar enkele gebruikerservaringen zou fijn zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris_Ver op 28-06-2016 04:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Voor diegene die van retro en arcades houden, check de nieuwe retro arcade demo..

http://store.steampowered.com/app/465780/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flghter1982
update omtrent de blackouts en Innatek recommended card door oculus.

de laatste versie drivers van de innatek kaart geven issues ondanks dat home je verteld te updaten.

rollback naar de default windows drivers verhelpt de blackouts ook. wil je dit niet dan werkt powersaving options aanpassen zodat ze niet uitgeschakeld kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimmits
Flghter1982 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:10:

de laatste versie drivers van de innatek kaart geven issues ondanks dat home je verteld te updaten.

rollback naar de default windows drivers verhelpt de blackouts ook. wil je dit niet dan werkt powersaving options aanpassen zodat ze niet uitgeschakeld kunnen worden.
Ik kan dit bevestigen; Deze oplossing wordt ook genoemd in de private developer omgeving van de Oculus forums :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Chris_Ver schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 04:53:
Zijn er mensen die fallout 4 of gta spelen met vorpx? Ik overweeg deze te kopen maar vraag me af of vorpx wel goed genoeg is om vlot deze games te spelen met een rift op.

Ik heb wel al zitten zoeken maar enkele gebruikerservaringen zou fijn zijn.
Ik speel het met Vorpx en het werkt prima, maar je hebt wel wat mods nodig erbij zoals Widescreen Fixer.
Daarbij GTA 5, je kan niet omhoog kijken. Dus alleen links en rechts en wat naar beneden.

Fallout 4 werkt het wel goed, maar VorpX heeft Cloud profiles. Mensen die dus ook VorpX hebben en voor bepaalde games de beste ervaring settings ingesteld hebben. Heel makkelijk te importeren.

Diablo 3, ziet er trouwens met VorpX er heel vet uit. Je ziet veel dingen uit je scherm komen hahaha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Flghter1982 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:10:

Behalve dat ik helemaal geen Inateck drivers heb geïnstalleerd omdat Inateck zelf ook zegt dat ze niet nodig zijn voor Windows 10...

Dat van powersaving heb ik nog niet geprobeerd (omdat ik er nu ook veel minder last van heb op de native Intel poorten), maar het lijkt mij vreemd. Welke chipset gaat poorten 1 seconde gaan uitschakelen om stroom te besparen......... als ze volop onder load staan? Stel je voor dat je CPU dat doet... 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 29-06-2016 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leader98
  • Laatst online: 08-10 20:40
Aanrader: DCS World. Vliegen met oa de SU-25 en de basisgame is gratis!

De beta is full Rift compatible en ik krijg er kippenvel van als ik een stukje vlieg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 21:32
Flumble schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:53:
[...]

Waarom denk je het niet te durven delen? Is het illegaal of taboe? :+ De kans is vrij klein dat je ideeën zo uniek, spectaculair én gedetailleerd zijn dat iemand die ze leest ze 1-op-1 kan realiseren en miljoenen kan verdienen achter jouw rug langs. (ik i.i.g. niet)
Zo taboe als wat natuurlijk :+

Nee ik heb al een heel tijdje een idee voor een game (desktop/tablet) game, maar ik zie nu een best vette VR toepassing voor me.. Ben zelf al wel samen met een vriend het idee verder aan het opzetten.. Vandaar dat ik het 'liever niet' online deel, je weet het nooit natuurlijk..
Hiernaast ben ik zelf ook een gamer, en weet ik een beetje wat wel/niet kan werken.. en ik denk dat dit spel best vet kan zijn :P
Pagina: 1 ... 55 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.