Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:24
Man man wat een klungel. Begint al met te zeggen 'dit is de Oculus'... dat is hetzelfde als zeggen 'dit is de HTC' :). Vervolgens lijkt hij ook nergens wat van te snappen en probeert die assistent hem te helpen door naar het scherm te wijzen, terwijl hij de Rift opheeft :D.

Ziet er inderdaad naar uit dat al je vingers individueel getraceerd worden, dat is wel netjes. Toch had ik liever volledige arm tracking gezien, maar hier komt zeker een oplossing voor in de toekomst. Die handschoenen die ze in het begin bij NODE getest hadden op YouTube konden dit, maar daar hoor je nu niets meer van. Kwamen wel heel wat draden bij kijken, mss was dat het probleem.

Edit: Deze dus, Control VR:YouTube: Virtual Reality Arms - Control VR & Oculus LAN Party

Laatste update op de Kickstarter pagina is bijna een jaar oud, benieuwd hoe het daarmee zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Largamelion op 01-06-2016 20:30 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Gister Pinbal FX2 VR gekocht en gespeeld en wow! Dat is wel de perfecte game om mensen kennis te laten maken met VR.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 15:38

Thermometer

Whoop Whoop!

Deem schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:48:
Gister Pinbal FX2 VR gekocht en gespeeld en wow! Dat is wel de perfecte game om mensen kennis te laten maken met VR.
Ga je ook zoiets maken? :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
UncleSam schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:51:
Vast wel eerder aan bod gekomen. Maar voor schoonmaakdoekjes zijn het handigst om aan te schaffen voor de Rift? Ik gebruik nu al een tijdje die Oculus standaard heeft mee geleverd.
Bij een opticien wat doekjes vragen? Soms geven ze die gratis weg.
Brillendoekjes zou ik dus nemen :)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

Largamelion schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:24:
Man man wat een klungel. Begint al met te zeggen 'dit is de Oculus'... dat is hetzelfde als zeggen 'dit is de HTC' :). Vervolgens lijkt hij ook nergens wat van te snappen en probeert die assistent hem te helpen door naar het scherm te wijzen, terwijl hij de Rift opheeft :D.

Ziet er inderdaad naar uit dat al je vingers individueel getraceerd worden, dat is wel netjes. Toch had ik liever volledige arm tracking gezien, maar hier komt zeker een oplossing voor in de toekomst. Die handschoenen die ze in het begin bij NODE getest hadden op YouTube konden dit, maar daar hoor je nu niets meer van. Kwamen wel heel wat draden bij kijken, mss was dat het probleem.

Edit: Deze dus, Control VR:YouTube: Virtual Reality Arms - Control VR & Oculus LAN Party

Laatste update op de Kickstarter pagina is bijna een jaar oud, benieuwd hoe het daarmee zit.
Volgens mij trackt het je wijsvinger en je duim. Je ringvinger zie in het spel terug als de drie overige vingers. Die worden niet individueel 'getrackt'. Tracken tussen aanhalingstekens want in feite voelt het of je een knop aanraakt ja of te nee.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:53
PuckStar schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:21:
[...]

Bij een opticien wat doekjes vragen? Soms geven ze die gratis weg.
Brillendoekjes zou ik dus nemen :)
Hydrofiele baby luiers raden ze altijd aan bij de opticien! Nog zachtere vezels dus schuurt nog minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 10:18
DeathTrail schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:11:
[...]

Je Steam aankoopbevestigingsmail is voldoende.

Heb enige tijd geleden dezelfde procedure bewandeld. Goede service van 505
Bedankt voor de tip. Binnen 12 uur had ik mijn home key binnen.

Inderdaad een goede service van 505 _/-\o_

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik ben maar begonnen met het downloaden van wat dk2 games. Kun je deze gewoon standaard opstarten om te gebruiken met de CV1? Heb me er nog niet echt in verdiept. Deze bijvoorbeeld:

http://theriftarcade.com/...imate-booster-experience/

[ Voor 22% gewijzigd door Tasminos op 04-06-2016 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Nou net voor het eerst Adr1ft gespeeld, maar ik werd voor het eerst in een lange tijd weer misselijk tijdens een VR game en heb het na 10 minuten weer aan de kant gelegd. Bah, geen zin om dat verder op te pakken.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoadedBaton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-06 17:28
Tot noch toe geen last gehad van misselijkheid, tot ik de LFS demo en de autocross track probeerde.

Na twee rondes kon de rift weer af :-)

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 07:11

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

UncleSam schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 23:52:
Ik ben maar begonnen met het downloaden van wat dk2 games. Kun je deze gewoon standaard opstarten om te gebruiken met de CV1? Heb me er nog niet echt in verdiept. Deze bijvoorbeeld:

http://theriftarcade.com/...imate-booster-experience/
Volgens mij kwam PuckStar met deze tip: LibOVRWrapper.

https://www.reddit.com/r/oculus/comments/4h08da/oculus_sdk_08_13_wrapper_release/

Met dat tooltje kan je DK2 ervaringen (zegmaar SDK 0.8 en ouder) i.c.m.je CV1 gebruiken.

Zijn 6 DLL Files (twéé per SDK), je hoeft ze alleen in de bijbehorende system32 en syswow64 mappen te plaatsen.

SDK0.6, 0.7 en 0.8

[ Voor 3% gewijzigd door DeathTrail op 06-06-2016 07:48 ]

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
Ik denk dat ik er va uit mag gaan dat mensen in dit topic ook degene zijn die het meeste bezig zijn met hun Rift/Vive?

Maar gebruiken jullie dat ding ook nog een paar weken nadat je'm hebt ontvangen en alle techdemo's hebt geprobeerd? Ik betrap me erop dat mijn DK2 enkel voor 1 spel gebruikt werd en nu dat spel niet meer gespeeld wordt dat mijn Rift gewoon stof ligt te vergaren. Dit terwijl ik toch echt nog aant gamen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
witchdoc schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:08:
Ik denk dat ik er va uit mag gaan dat mensen in dit topic ook degene zijn die het meeste bezig zijn met hun Rift/Vive?

Maar gebruiken jullie dat ding ook nog een paar weken nadat je'm hebt ontvangen en alle techdemo's hebt geprobeerd? Ik betrap me erop dat mijn DK2 enkel voor 1 spel gebruikt werd en nu dat spel niet meer gespeeld wordt dat mijn Rift gewoon stof ligt te vergaren. Dit terwijl ik toch echt nog aant gamen ben.
Content is voor beide platformen nog een probleem. Je ziet wel langzamer hand wel steeds meer games verschijnen maar het aanbod van volwaardige games is nog klein.
Momenteel speel ik 3 games: Out of Ammo, Vanishing Realms en Pool Nation VR en daar weet ik een avond mee te vullen. :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Sterker nog: al m'n 2D games zitten stof te happen :D

De tijd die ik gebruik om te gamen, gaat momenteel volledig in Project Cars met de Rift. Vind het zonde van (het beetje) tijd wat ik heb, om dat niet aan de leukste game (voor mij pCars) te spenderen :)

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar

Ik had dat bij de DK2 ook. Veel te weinig content om langer te spelen.
Hoewel de Rift ook nog beperkte content heeft is het wel echt al een wereld van verschil vergeleken met het DK2 tijdperk.

Ik speel zowel 2D als VR games. Als je 2D al vooral race en vlieg spellen speelde denk ik dat je sowieso niet meer 2D gaat gamen.
rickiii schreef op zondag 05 juni 2016 @ 03:29:
Nou net voor het eerst Adr1ft gespeeld, maar ik werd voor het eerst in een lange tijd weer misselijk tijdens een VR game en heb het na 10 minuten weer aan de kant gelegd. Bah, geen zin om dat verder op te pakken.
Ja had ik ook. Moet echt heel langzaam en rustig bewegen, en sessies van max 15min ofzo. Waarom ik het niet meer speel is omdat ik niet meer weet waar ik heen moet en dan maar dood blijf gaan. Tezamen met het relatief snel misselijk worden maakt dat ik dan maar stop (of het niet eens meer opstart).

Ik wil meer Chronos en bijv. Lucky's Tale spelen maar ik vind ze best moeilijk en ik kan wel wat uitdaging gebruiken maar als het echt te moeilijk is en je ook weer ver terugvalt in het level ben ik er na een tijdje wel klaar mee.
Ik ben ook totaal niet gewend aan gamen met een controller, ik denk dat dat meespeelt in waarom ik niet verder kom in Lucky's Tale.
Bij Chronos moest ik al een paar x walkthrough's erbij pakken om te weten wat ik als volgt moest doen.
The Climb is erg gaaf maar (gooi ik er teveel in!?!) vind ik ook vermoeiend.
Warthunder wordt ik in arcade steeds afgemaakt door de mouse-point-click-kill gamers en Simulator vind ik wat saai en ook lastiger omdat je in de verte amper je vijanden ziet.
Racen is ok maar moet ik me blijkbaar meer in verdiepen want ik verlies teveel. Ook start ik een race spel minder snel op omdat ik mijn stuurtje weer moet aansluiten en bevestigen.

POLLEN vind ik echt een aanrader maar heb je na zo'n 4u wel uitgespeeld.
Hoopte dat Monstrum de enge POLLEN zou zijn maar helaas. Instant misselijk en grafisch niet zo mooi (doordat zwart grijs is hoef ik de zaklamp niet eens te gebruiken).

Laatste tijd start ik vaker Airmech Command en BigScreen op, of ETS2. En verder 2D dus.
Misschien als ik straks verhuist ben en mijn hotas en stuur een vaste plek krijgen dat ik vaker ga racen en vliegen.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Vanmiddag om 16:00 zal Edge of Nowhere gereleased worden op Oculus Home:

http://www.insomniacgames.com/games/edge-of-nowhere/

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
PuckStar schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:45:
[...]

Ik had dat bij de DK2 ook. Veel te weinig content om langer te spelen.
Hoewel de Rift ook nog beperkte content heeft is het wel echt al een wereld van verschil vergeleken met het DK2 tijdperk.

Ik speel zowel 2D als VR games. Als je 2D al vooral race en vlieg spellen speelde denk ik dat je sowieso niet meer 2D gaat gamen.

[...]

Ja had ik ook. Moet echt heel langzaam en rustig bewegen, en sessies van max 15min ofzo. Waarom ik het niet meer speel is omdat ik niet meer weet waar ik heen moet en dan maar dood blijf gaan. Tezamen met het relatief snel misselijk worden maakt dat ik dan maar stop (of het niet eens meer opstart).

Ik wil meer Chronos en bijv. Lucky's Tale spelen maar ik vind ze best moeilijk en ik kan wel wat uitdaging gebruiken maar als het echt te moeilijk is en je ook weer ver terugvalt in het level ben ik er na een tijdje wel klaar mee.
Ik ben ook totaal niet gewend aan gamen met een controller, ik denk dat dat meespeelt in waarom ik niet verder kom in Lucky's Tale.
Bij Chronos moest ik al een paar x walkthrough's erbij pakken om te weten wat ik als volgt moest doen.
The Climb is erg gaaf maar (gooi ik er teveel in!?!) vind ik ook vermoeiend.
Warthunder wordt ik in arcade steeds afgemaakt door de mouse-point-click-kill gamers en Simulator vind ik wat saai en ook lastiger omdat je in de verte amper je vijanden ziet.
Racen is ok maar moet ik me blijkbaar meer in verdiepen want ik verlies teveel. Ook start ik een race spel minder snel op omdat ik mijn stuurtje weer moet aansluiten en bevestigen.

POLLEN vind ik echt een aanrader maar heb je na zo'n 4u wel uitgespeeld.
Hoopte dat Monstrum de enge POLLEN zou zijn maar helaas. Instant misselijk en grafisch niet zo mooi (doordat zwart grijs is hoef ik de zaklamp niet eens te gebruiken).

Laatste tijd start ik vaker Airmech Command en BigScreen op, of ETS2. En verder 2D dus.
Misschien als ik straks verhuist ben en mijn hotas en stuur een vaste plek krijgen dat ik vaker ga racen en vliegen.
Het word gewoon tijd dat ze die controllers gaan uitbrengen. Dan is het game aanbod ineens een stuk groter... :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Laatst online: 08-10 20:40
Er schijnt een tweak te zijn waardoor de weergave van oa tekst en instrumenten in DCS World/A10 een stuk duidelijker wordt.
Ik ben de link echter kwijt...

EDIT:
Gevonden!

https://www.reddit.com/r/...r_resolution_of_the_rift/

[ Voor 27% gewijzigd door Leader98 op 06-06-2016 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer

Thermometer

Whoop Whoop!

Edge of Nowhere lijkt me erg tof! Hier een review ervan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Ik had me net voorgenomen om even geen rift games meer te kopen, maar ik kon het toch niet laten.

Edge of Nowhere staat nu te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Heb Edge of no Where ook gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
me 2. Heb ook al even kort gespeeld en ben erg positief. Laat er maar meer van dit soort volwaardige games komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Interessant artikel over VR op de FrontPage:

reviews: Virtual reality in de wetenschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:38

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik vraag mij af. Ik heb een lange tijd Subnautica gespeeld (gewoon op mijn PC) maar dat spel zou als het goed is ook geschikt moeten zijn voor de Rift. Zijn er mensen hier die het al eens hebben geprobeerd? En is de immersie ook echt goed?

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thermometer

Thermometer

Whoop Whoop!

De Touch controllers beginnen er steeds vetter uit te zien als ik dit zo zie:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:32

Phydomir

Dennis

Sinds afgelopen dinsdag heeft iRacing ook CV1 support. Hierdoor begon het toch wel erg te kriebelen. Net een besteld. Ben heel erg benieuwd.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:16

Arfman

Drome!

Het is echt geweldig <3

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ik speel iRacing eigenlijk niet omdat ik het belachelijk duur vindt maar heeft het dan ook dusdanig veel meerwaarde tov de concurrenten? (PCars, AC, etc?)

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Roxsman schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:07:
[...]

Ik speel iRacing eigenlijk niet omdat ik het belachelijk duur vindt maar heeft het dan ook dusdanig veel meerwaarde tov de concurrenten? (PCars, AC, etc?)
Compleet offtopic eigenlijk, maar ja, ik vind dat het wel degelijk zoveel meerwaarde heeft. Iedereen betaalt voor het abonnement en is dus serieus bezig met simracen. Er is 24/7 altijd wel ergens een race te vinden, kampioenschappen worden automatisch bijgehouden, iRacing bepaalt hoe goed je bent en plaatst je waar mogelijk bij ongeveer net zulke snelle mensen, enzovoort. Het is totaal, maar dan ook totaal niet te vergelijken met public lobbies in AC of pCars. En dat het duur is is een hardnekkig vooroordeel wat maar niet weg wil gaan. Je kunt gebruik maken van first joiner aanbiedingen, ben je voor 1 biertje per maand lid en heb je alle standaard content tot je beschikking, waarmee je een compleet seizoen/kampieonschap (12 weken) kunt rijden. Wil je daarna meer, dan kun je extra content kopen (auto's/tracks) en zo andere kampioenschappen rijden. Rijd je van de 12 weken 8 weken mee, krijg je weer iRacing credits die je keunt gebruiken om content te kopen. Daarnaast is het D class kampioenschap (komt na de Rookies, dus waar iedere nieuwe member in terecht komt) zo ingericht dat die met zo min mogelijk extra content compleet gereden kan worden. Hoop dat het een beetje duidelijk is, anders -> iRacing 2016 Seizoen 1 t/m 4 :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Laatst online: 02-10 13:39

Bullettooth

--VR--

Vanaf aankomende week kan ik ook eindelijk mee de Rift in, heb gisteren mijn processing mail gekregen. Nu alleen nog wachten wanneer hij ook daadwerkelijk verzonden gaat worden.

Op de E3 gaan ze nu overigens ook officieel aanwezig zijn met aankondigingen. Dat moet gezien alle huidige berichten over de Touch toch wel daarover gaan lijkt me.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Nu online
Arfman schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:25:
[...]

Compleet offtopic eigenlijk, maar ja, ik vind dat het wel degelijk zoveel meerwaarde heeft. Iedereen betaalt voor het abonnement en is dus serieus bezig met simracen. Er is 24/7 altijd wel ergens een race te vinden, kampioenschappen worden automatisch bijgehouden, iRacing bepaalt hoe goed je bent en plaatst je waar mogelijk bij ongeveer net zulke snelle mensen, enzovoort. Het is totaal, maar dan ook totaal niet te vergelijken met public lobbies in AC of pCars. En dat het duur is is een hardnekkig vooroordeel wat maar niet weg wil gaan. Je kunt gebruik maken van first joiner aanbiedingen, ben je voor 1 biertje per maand lid en heb je alle standaard content tot je beschikking, waarmee je een compleet seizoen/kampieonschap (12 weken) kunt rijden. Wil je daarna meer, dan kun je extra content kopen (auto's/tracks) en zo andere kampioenschappen rijden. Rijd je van de 12 weken 8 weken mee, krijg je weer iRacing credits die je keunt gebruiken om content te kopen. Daarnaast is het D class kampioenschap (komt na de Rookies, dus waar iedere nieuwe member in terecht komt) zo ingericht dat die met zo min mogelijk extra content compleet gereden kan worden. Hoop dat het een beetje duidelijk is, anders -> iRacing 2016 Seizoen 1 t/m 4 :)
dank voor de uitleg.. Ik weet dat je redelijk goedkoop kan beginnen maar ik ben een tijdje lid geweest en toen was ik uiteindelijk een tientje of acht kwijt terwijl ik amper had gereden. Dat is natuurlijk mijn eigen schuld maar ik heb het gewoon niet zo op abonnementen bij games.. Maar ik zal het binnenkort toch eens een keer proberen.. Als het niet genoeg boeit zeggen we het wel weer op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Wat is de primaire reden dat jullie een Rift hebben gekocht ipv een Vive?
Als ik zelf de vergelijking maak op basis van de reviews en een korte internetsearch springt alleen het prijsverschil eruit en eventueel comfort in het voordeel van de Rift. Zie ik iets over het hoofd?
RiftVive
+/-750 euro+/-900 euro
VR-liteFull VR experience
kleine storeGrootste gamedistributieplatform
Pre-orderVrij verkrijgbaar
Iets comfortabelerTechnisch beter/vollediger
Bedrijf erachter. Primair dataminer/tracker/adverteerkanaalBedrijf erachter. Primair gamedistributeur, secundair innovator m.b.t gaming

Pin me hier aub niet op vast. Heb geen ervaring met de Vive of CV1 (wel DK1/2) en alle aannames/statement baseer ik op andermans info.

[ Voor 8% gewijzigd door eL_Jay op 10-06-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:43
Zou bij comfortabeler ook time wrap als voordeel toevoegen.
Store is kleiner maar kan ook van steam gebruiken dusja.
eL_Jay schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:05:
Als ik zelf de vergelijking maak op basis van de reviews en een korte internetsearch springt alleen het prijsverschil eruit en eventueel comfort in het voordeel van de Rift. Zie ik iets over het hoofd?
RiftVive
+/-750 euro+/-900 euro
Bedrijf erachter. Primair dataminer/tracker/adverteerkanaalBedrijf erachter. Primair gamedistributeur, secundair innovator m.b.t gaming

Pin me hier aub niet op vast. Heb geen ervaring met de Vive of CV1 (wel DK1/2) en alle aannames/statement baseer ik op andermans info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

RiftVive
+/-750 euro+/-900 euro

Haha, ja dat is wel een heel mooi kort door de bocht lijstje.

Ik heb voor de Rift gekozen omdat geen van de twee headsets het beter doet dan de andere. Oculus heeft me ooit met de DK1 laten zien dat VR werkelijk bestaansrecht zou gaan krijgen. Ze moeten echter allebei goed verkopen en zorgen voor een goede userbase zodat vervolgens de ontwikkelaars van software er ook baat bij zien om voor VR te ontwikkelen. Dus alle pro en con lijstjes die de 2 vergelijken gaan eigenlijk nergens over, want onder de streep kun je met beide hetzelfde bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Nu online
RiftVive
+/-750 euro+/-900 euro

voornaamste reden: ik heb geen interesse in room-scale.. Daarnaast noem je de Oculus incl verzendkosten en de HTC excl verzendkosten. De HTC is dan nl ong €970.
Ik had ook de DK1 en DK2 en was dus helemaal thuis in alles wat met Oculus te maken heeft. Ik wistt wat werkte en wat niet, ik wist welke games bezig waren met CV1 support en waar bekend wat de tijdlijn was. Voor de HTC wist ik dat niet. Wat ik wel wist was dat er games waren waarbij de HTC (nog) niet werd ondersteund maar de Oculus wel. En dat is nog steeds aan de orde. Natuurlijk zal dat allemaal wel veranderen, maar de Oculus was ten tijde van release gewoon een beter doorontwikkeld platform. Dus ja, de Vive heeft Steam, maar dan moeten al die games wel werken met de Vive en dat is niet zo.

Ik heb de CV1 dus al gekocht maar wat ik eigenlijk een betere discussie vind; is de CV1 de meerprijs waard t.o.v. de DK2? Mijn antwoord daarop is namelijk voor mij persoonlijk nog steeds: nee. Ik vind hem niet 300 euro "beter" geworden t.o.v. de DK2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:06
Roxsman schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:54:
Ik vind hem niet 300 euro "beter" geworden t.o.v. de DK2.
Is het niet zo dat als je de Oculus besteld je een voucher krijgt voor de controllers? Of moet je die er later bijkopen? Ik denk namelijk dat de controllers gigantisch veel toevoegen en als de Rift-prijs inclusief de toekomstige controllers is, dan denk ik dat de 300 euro gerechtvaardigd is. Ik heb namelijk even met de Vive gespeeld en die controllers voegen dermate veel toe, dat als ik NU zou moeten kiezen ik direct voor de Vive zou gaan. Ik heb ook meer met Steam dan met de Oculus home software (hoewel deze echt netjes uitgewerkt is) en ik mag Facebook als bedrijf voor geen meter. Wel had ik het idee dat de Vive naar de randen toe een wat vager beeld heeft dan de Rift.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Bullettooth schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:49:
[...]
Dus alle pro en con lijstjes die de 2 vergelijken gaan eigenlijk nergens over, want onder de streep kun je met beide hetzelfde bereiken.
Dit. Onder de streep zitten ze heel dicht bij elkaar. Op hardware gebied is het enige grote verschil de controllers.

De rede waarom ik juist voor de Vive heb gekozen was Steam/Valve. Bedrijfs filosofie spreekt mij wel aan, ik weet uit ervaring dat Steam de userbase niet zo snel zal benadelen, en het open karakter van het Steam platform/De vive sprak mij ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

Luuk1983 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:37:
[...]

Is het niet zo dat als je de Oculus besteld je een voucher krijgt voor de controllers? Of moet je die er later bijkopen? Ik denk namelijk dat de controllers gigantisch veel toevoegen en als de Rift-prijs inclusief de toekomstige controllers is, dan denk ik dat de 300 euro gerechtvaardigd is. Ik heb namelijk even met de Vive gespeeld en die controllers voegen dermate veel toe, dat als ik NU zou moeten kiezen ik direct voor de Vive zou gaan. Ik heb ook meer met Steam dan met de Oculus home software (hoewel deze echt netjes uitgewerkt is) en ik mag Facebook als bedrijf voor geen meter. Wel had ik het idee dat de Vive naar de randen toe een wat vager beeld heeft dan de Rift.
Controllers moet je erbij kopen. Men verwacht een beetje dat dit tussen de 150 en 250 € gaat worden exclusief verzendkosten. Als de verzendkosten vergelijkbaar gaan worden met die van de headset zal het totaalplaatje vergelijkbaar zijn met de Vive.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Isniedood schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:11:
[...]

Controllers moet je erbij kopen. Men verwacht een beetje dat dit tussen de 150 en 250 € gaat worden exclusief verzendkosten. Als de verzendkosten vergelijkbaar gaan worden met die van de headset zal het totaalplaatje vergelijkbaar zijn met de Vive.
De keuze wordt dan onderhand alleen nog maar op ecosysteem en content gemaakt. Waarbij ik overigens denk dat er steeds meer content zal komen die voor beide platformen werkt. OpenVR heeft denk ik ook meer toekomst. Maar goed, dat is koffiedik kijken. Op dit moment vind ik ze beiden te duur om even mee te experimenteren, zeker omdat ze proberen hun eigen eilanden zo groot mogelijk te maken en alles bij zich te houden met exclusives.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Dank voor alle constructieve reacties en vooral het uitblijven van niet constructieve reacties :)
Voor mij nog even afwachten welke de dominerende game-machine zal worden (en tot de techniek iets volwassener is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Roomscale interesseert me niet. Rift wordt beter ondersteund door racesims omdat de SDK al langer beschikbaar is, Rift is comfortabeler tijdens lange sessies en ingebouwde hoofdtelefoon van goede kwaliteit.

iRacing ondersteunt de Rift sinds enkele dagen dus ik ben "compleet". Zie mezelf ook geen extra content aanschaffen specifiek voor de Rift, Lucky's Tale en Eve Valkyrie was ik na een uurtje wel klaar mee.

Hooguit als Touch uitkomt lijkt me een VR remake van The Incredible Machine ongelooflijk leuk om mee te spelen, alhoewel ik me ook daar weer van afvraag hoe lang het me boeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Roomscale in de rift met chaperone en touch controllers

[YouTube: https://youtu.be/KLrcZHZ14Yo]

[ Voor 11% gewijzigd door Henkus op 10-06-2016 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
RiftVive
+/-750 euro+/-900 euro

Dit is inderdaad een heel erg kort door de bocht lijstje.
Comfort weegt best zwaar.
En wat hier nog nergens genoemd wordt is de koptelefoon en microfoon!
Die zitten bij de Rift aan de headset vast en werken echt fantastisch! Geen extra gedoe, het werkt gewoon direct als je het ding op zet.
Daardoor ook veel minder draden nodig (als je bij de Vive nog een losse bedrade koptelefoon+mic wilt aansluiten).
Beeld is overigens ook beter in de meeste toepassingen.

Ik ga voor kwaliteit, comfort en gemak. En laat dat nou net allemaal beter zijn geregeld bij de Rift.

Wat heeft Vive nu voor? Dat hij sneller leverbaar is (althans ik weet niet eens of dat in NL ook het geval is) en dat er nu al hand controllers bij zitten.
Helaas moeten we met de Rift dus wel wachten op de Touch, maar ik ben zeer tevreden op dit moment!

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:39
Ik heb eindelijk bericht gehad dat ze binnenkort mijn Rift gaan versturen :D
Pff na al die jaren geduld te hebben gehad was die maand uitstel toch lastig hoor.
Afein, ik heb alles klaar staan en ben vooral benieuwd hoe Elite Dangerous en Project Cars
zich in de Rift laten ervaren :)
Voor alle mensen die al een poosje de Rift of Vive hebben, wat is jullie favo game ?
En word er ook al gebruik gemaakt van Altspace of Bigscreen?

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris_Ver
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-01-2023
Ik heb gisteren ook de shipping soon mail gehad.

Ik hoop dat de Rift nu snel verzonden wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:55

Dizzy

Where am I?

Meerdere mensen die shipping soon kregen merk ik al, Same here

Kan iemand die hem al heeft aangeven hoe lang het ongeveer duurt vanaf het moment dat je die shipping mail krijgt en hij daadwerkelijk op de deurmat valt!

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik heb daarover rond gezocht op reddit.com, want ik heb hetzelfde mail. Er zijn 2 mogelijke opties.ene is dat puur bevestiging voor betaling en volgens andere was dat je volgende dag tracking code zou krijgen. We gaan waarschijnlijk morgen weten omdat weekend geen werkdag is.
Hopelijk krijgen we deze week al :-)
Dizzy schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:55:
Meerdere mensen die shipping soon kregen merk ik al, Same here

Kan iemand die hem al heeft aangeven hoe lang het ongeveer duurt vanaf het moment dat je die shipping mail krijgt en hij daadwerkelijk op de deurmat valt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
Ik heb hem eergisteren ontvangen en dit is de beste game ervaring ooit. Elite dangerous en hotas icm rift bracht een traan van geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
  • Laatst online: 15:26
Gadgethouse heeft de Oculus in het assortiment opgenomen. De prijs mag wel iets lager :).

https://www.gadgethouse.n...reality-bril-p157619.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Putyah schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:31:
Gadgethouse heeft de Oculus in het assortiment opgenomen. De prijs mag wel iets lager :).

Dat moet een fout zijn. Die prijs is belachelijk, dan krijg je hem nog goedkoper op marktplaats of E-Bay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

z0rk0l schreef op zondag 12 juni 2016 @ 20:14:
Ik heb hem eergisteren ontvangen en dit is de beste game ervaring ooit. Elite dangerous en hotas icm rift bracht een traan van geluk
hehehe enjoy it :) E:D ziet er geweldig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Putyah schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:31:

Vast omdat deze uitvoering Snoerloos is 8)7 :+

Specificaties
Productnummer167619
Kleurzwart
MateriaalKunststof
Snoerloosja
WeergaveLED display

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:28
Zijn er mensen met een liefde voor Lego / Duplo? ;)

Korte opname van onze Playground (early version).

Als ik de tijd die ik in deze area van Playground doorbreng nou ook eens inzet voor het ontwikkelen, was de game al gereleased :P *kidding*

Binnenkort even Touch implementeren (dit was Vive recorded) - krijgen ze zsm opgestuurd als 't goed is :X _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000

TAA

Liever IRC

Volgens mij moet je nog iets aanpassen aan de physics ;)

Kleuren van de blokjes is wel heel gaaf!

WE NEED TOUCH! DAMN YOU OCULUS!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimmits
TAA schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:29:
Volgens mij moet je nog iets aanpassen aan de physics ;)

Kleuren van de blokjes is wel heel gaaf!

WE NEED TOUCH! DAMN YOU OCULUS!
Welke physics? :P

Nee klopt, ik ben verschillende opties aan het testen. Het is wel heel erg vet om in de lucht te kunnen bouwen, echter niet heel realistisch indd :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stimmits schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:05:
[...]

Welke physics? :P

Nee klopt, ik ben verschillende opties aan het testen. Het is wel heel erg vet om in de lucht te kunnen bouwen, echter niet heel realistisch indd :9
Zou een leap motion in combinatie met de rift niet zelfs beter werken dan touch controllers?

Ik zag dat bijvoorbeeld FlyInside dit ook zo doet. Ik heb daar speciaal een Leap Motion voor gekocht (tweedehands), alleen ik ben nog aan het kijken hoe ik die op de CV1 Rift kan monteren zonder deze te beschadigen (en liefst zonder de positioning LEDs te blokkeren). Misschien kan ik een houder tekenen en 3D printen ofzo...

Edit: Ah kijk, zoiets dus :) Misschien print ik die wel even.

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 13-06-2016 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimmits
GekkePrutser schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:05:
[...]

Zou een leap motion in combinatie met de rift niet zelfs beter werken dan touch controllers?

Ik zag dat bijvoorbeeld FlyInside dit ook zo doet. Ik heb daar speciaal een Leap Motion voor gekocht (tweedehands), alleen ik ben nog aan het kijken hoe ik die op de CV1 Rift kan monteren zonder deze te beschadigen (en liefst zonder de positioning LEDs te blokkeren). Misschien kan ik een houder tekenen en 3D printen ofzo...

Edit: Ah kijk, zoiets dus :) Misschien print ik die wel even.
Heb je Touch wel eens geprobeerd? Daar kan geen Leap motion tegenop imho :)

Sluit natuurlijk niet uit dat ik Leap motion kan supporten. Voor nu ligt de focus even op de Vive en Rift i.c.m. hun bijbehorende controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stimmits schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:13:
[...]

Heb je Touch wel eens geprobeerd? Daar kan geen Leap motion tegenop imho :)

Sluit natuurlijk niet uit dat ik Leap motion kan supporten. Voor nu ligt de focus even op de Vive en Rift i.c.m. hun bijbehorende controllers.
Nee, ik heb de Vive nooit geprobeerd. Wel de Razer Hydra, maar daar was ik niet zo heel enthousiast over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 16:48
Razer Hydra is waardeloos (hoofdreden 1: want bedraad) - Leap Motion icm Rift is ook vrij waardeloos (itt tot DK2 heeft CV1 geen usb poort aanboord en daarnaast is je target audience dan wel heel beperkt, de meeste Rifters zullen nl straks Touch controllers halen voor VR input).

Touch controllers zijn juist gemaakt voor hetgeen Stmmits heeft laten zien (met Vive controllers werkt het ook al heel leuk, maar dit is net wat minder natuurlijk). Ook is het fijn om daadwerkelijk wat vast te houden.

Ik zou als ik jou was echt eens VR input anno 2016 proberen: het werkt echt een stuk beter dan een Leap Motion/Razer Hydra bij elkaar opgeteld (alleen al als je kijkt naar occlusion - Leap Motion controllers 'verdwijnen' al snel uit zicht... wat niet meteen wil zeggen dat er geen leuke toepassingen voor te verzinnen zijn).

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, ik denk dat in het geval van FlyInside de Leap Motion wel het handigste was: Immers gebruik je een flightsim meestal met een echte joystick i.v.m. het vlieggevoel. Het gebruik van een touch controller zou dan erg onhandig zijn omdat je die elke keer neer moet leggen als je de flightstick vast wil pakken. Dus ik kan me die keuze in dat geval wel goed voorstellen. Je laat de stick los en kan direct op een van de knopjes op het dashboard drukken net zoals in het echt.

En ja, ik zou graag de Vive controllers eens uitproberen maar ik ken niemand die ze heeft, en ik ben niet vaak in Nederland (ik woon in Ierland), maar als ik de kans krijg ga ik dat zeker doen. En ik zal ook de Rift controllers zeker kopen als ze uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000

TAA

Liever IRC

Het "probleem" dat ik met Leap Motion ervaar bijvoorbeeld bij de vergelijkbare Blocks demo is het gebrek aan haptic feedback. Ik kan me voorstellen dat de Touch controllers in zo'n geval toch prettiger werken omdat je toch 'iets' in je hand hebt in plaats van in de lucht te knijpen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimmits
TAA schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:52:
Het "probleem" dat ik met Leap Motion ervaar bijvoorbeeld bij de vergelijkbare Blocks demo is het gebrek aan haptic feedback. Ik kan me voorstellen dat de Touch controllers in zo'n geval toch prettiger werken omdat je toch 'iets' in je hand hebt in plaats van in de lucht te knijpen...
Klopt. Een beter voorbeeld wat Oculus geeft is, als je het echt gaat hebben over fanatiek gamen, dat een gamer niet afhankelijk wil zijn van zijn eigen (trage) motoriek. Je wilt knopjes onder je vingers voelen om zo niet benadeeld te zijn in reactietijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkus
:9 Over reactietijd gesproken: Dat zullen we wel nodig hebben in Serious Sam VR _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dionos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:35
SUPERHOT komt uit voor VR met Touch ondersteuning!

Echt iets waar ik naar uit kijk ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Dionos op 13-06-2016 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
Is die battlefront xwing VR voor de PS4 only ... fijn :(

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Henkus schreef op maandag 13 juni 2016 @ 20:50:
:9 Over reactietijd gesproken: Dat zullen we wel nodig hebben in Serious Sam VR _/-\o_

[video]
OMg i wantttttt. Damn vetttt SS in VR met Oculus Rift :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Putyah
  • Laatst online: 15:26
DeathTrail schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:10:
[...]

Vast omdat deze uitvoering Snoerloos is 8)7 :+

Specificaties
Productnummer167619
Kleurzwart
MateriaalKunststof
Snoerloosja
WeergaveLED display
Haha . Blijkbaar bieden ze ook de HTC Vive snoerloos aan: https://www.gadgethouse.n...reality-bril-p157620.html. Voor deze prijzen kan je er 3 kopen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_Ver
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-01-2023
Putyah schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:50:
[...]

Haha . Blijkbaar bieden ze ook de HTC Vive snoerloos aan: https://www.gadgethouse.n...reality-bril-p157620.html. Voor deze prijzen kan je er 3 kopen |:(
Ik kan nu echt niet geloven dat er iemand zo gek is om zoveel te betalen voor een rift of vive...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
Om een beeld te krijgen van wat je ongeveer ziet in VR moet je dan een beeld voor je zien van 2160x1200 of de helft 1080x600? Lees nogal wat over pixalation of grids.
Moet ik bv mijn scherm eens op 1080x600 instellen om te zien wat ik kan verwachten of werkt dat zo niet...
De aankondigingen laten namelijk de mooiste en scherpste plaatjes zien maar iets zegt me "marketing" blijf het namelijk toch wel hoop centjes vinden. Afgezien van de nieuwe vidkaart.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

ErikRo schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:28:
Om een beeld te krijgen van wat je ongeveer ziet in VR moet je dan een beeld voor je zien van 2160x1200 of de helft 1080x600? Lees nogal wat over pixalation of grids.
Moet ik bv mijn scherm eens op 1080x600 instellen om te zien wat ik kan verwachten of werkt dat zo niet...
De aankondigingen laten namelijk de mooiste en scherpste plaatjes zien maar iets zegt me "marketing" blijf het namelijk toch wel hoop centjes vinden. Afgezien van de nieuwe vidkaart.
Nee het beeld is 1080 x 1200 per oog. Alleen het wordt samengevoegd tot 1 beeld. Dus je ziet daadwerkelijk 2160 x 1200.
Alleen je zit op deze resolutie op zo'n immersie, dat het niet altijd scherp lijkt. Immers zit je in het spel en niet naar een scherm te kijken. Uiteraard zijn dit de eerste consumer versies.
Daarnaast doordat het zulke immersie geeft, dan vergeet je helemaal dat het iets onscherper lijkt dan Full HD.
Maar het is zekers goed te doen en het is ongekend hoe vet dit allemaal wel niet is.

Dus om op je vraag terug te komen, het werkt niet hetzelfde om je scherm resolutie downscalen. VR werkt immers heel anders en is ook heel anders.
Qua scherpte is het nog niet optimaal, maar dan moet je bedenken dat we dan VR richting 4K tot 8K per oog moeten zitten en geen enkele GPU ter wereld die dat trekt met constant 90fps.

[ Voor 16% gewijzigd door Xtr3me4me op 15-06-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
Xtr3me4me schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:34:
[...]
Alleen je zit op deze resolutie op zo'n immersie, dat het niet altijd scherp lijkt. Immers zit je in het spel en niet naar een scherm te kijken.
Qua scherpte is het nog niet optimaal, maar dan moet je bedenken dat we dan VR richting 4K tot 8K per oog moeten zitten en geen enkele GPU ter wereld die dat trekt met constant 90fps.
Ah ok ik geloof dat ik het snap. VR trekt als het ware je schermresolutie op en verdeeld het over een groter oppervlak laten we zeggen 1 bij 2 meter en dan wordt het al snel pixelig vergeleken met een monitor op je bureau. Heb ik het zo goed samengevat?

4K tot 8K per oog zal idd niet snel gebeuren voor de vidkaarten ;)
thnx voor de uitstekende uitleg

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ErikRo schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:28:
Als je wil zien hoe het er qua scherpte uit ziet: Gebruik gewoon een Google Cardboard met een redelijk lage resolutie telefoon (1280x720 ofzo). Het is niet echt te vergelijken met een normaal beeldscherm, ook niet op lage resolutie.

Ik heb zelf een Nexus 5 en die heeft met Google Cardboard een veel hogere scherpte dan de rift, maar dat komt omdat de Cardboard een veel minder brede beeldhoek heeft (dus de pixels worden uitgespreid over een kleiner stuk).

Maar vergelijk dus niet de kijkhoek van de cardboard met die van de rift want die is in de rift dus breder.

En zoals Xtr3me4me zegt, je vergeet het al heel snel als je helemaal in het spel zit. Vooral dingen die dichtbij zijn hebben toch een behoorlijke definitie. Alleen als je in de afstand zit te turen (bijv. mikken op een ander schip in Elite Dangerous) dan zou ik soms wel een paar extra pixels willen :P

Eigenlijk zou het ideaal zijn als ze een scherm hadden met meer pixels in het midden dan aan de randen... Maarja, daar zijn videokaarten toch totaal niet op berekend.

[ Voor 22% gewijzigd door GekkePrutser op 15-06-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
ErikRo schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:49:
[...]

Ah ok ik geloof dat ik het snap. VR trekt als het ware je schermresolutie op en verdeeld het over een groter oppervlak laten we zeggen 1 bij 2 meter en dan wordt het al snel pixelig vergeleken met een monitor op je bureau. Heb ik het zo goed samengevat?

4K tot 8K per oog zal idd niet snel gebeuren voor de vidkaarten ;)
thnx voor de uitstekende uitleg
Vroeger, als kind zijnde, keek ik weleens van heel dicht bij tv. Dit was nog op een CRT tv met PAL resolutie.
Als je heel dicht bij zat, zag je nog wel het gehele plaatje maar zag je ook de individuele pixels en de ruimte tussen de pixels.

Dat beeld, zo ziet VR er ook uit (vind ik zelf). Of de gehele wereld eruit ziet als een crt-tv met pal resolutie.
Ja je ziet pixels en rasters, maar als de content maar goed genoeg is, vergeet je dat al snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
nieuws: 'Oculus wil Touch-controllers voor Rift in november uitbrengen'

2nd half 2016 betekend in oculus tijd dus gewoon Q4 2016,-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jup, da's rijkelijk laat. Jammer voor de mensen die er op zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Op zich vind ik voldoende content iets belangrijker. Hoop dat er meer volwaardige games uitkomen. Er staan er ook wat goede games in de pijplijn volgens mij. Had eerlijk gezegd gehoopt op meer aankondigingen op de E3.

Begreep ik het goed en is fallout 4 een HTC Vive exclusive?

edit: Zelf antwoord gevonden op mijn vraag:
Vr-versies Fallout 4 en Doom ook gepland voor Oculus Rift

[ Voor 39% gewijzigd door Tasminos op 16-06-2016 04:12 . Reden: link insidegamer toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Henkus schreef op maandag 13 juni 2016 @ 20:50:

[video]
Dat brengt herinneringen terug aan hele leuke tijden met vrienden (over Mumbl)e Serious Sam in co-op spelen.

:P

Helaas heb ik geen geld voor VR of een machine die het kan draaien.

Maar dat komt nog wel.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Ik had me daar al op ingesteld. Battlefield 1 en Touch is dus waar we naar uitkijken in Oktober/November :)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
PuckStar schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:42:
[...]

Ik had me daar al op ingesteld. Battlefield 1 en Touch is dus waar we naar uitkijken in Oktober/November :)
Same here. Toch maak ik me best zorgen om content voor de Rift. Ik had gehoopt dat er nieuwe volwaardige games zouden worden aangekondigd tijdens deze E3. De touch lineup valt ook best tegen en bestaat uit games waarvan we al wisten dat deze zouden uitkomen.

offtopic: Wel geinig. Ooit begonnen met BF2. Toen BF3 en daarna BF4. En nu dus gewoon weer eind dit jaar BF1.

edit: kende deze nog niet. Obduction van de makers van myst en komt 26 juli uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Tasminos op 16-06-2016 17:52 . Reden: nieuws over Obduction ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Review waarin Oculus Touch als winnaar uit de bus komt tegenover de Vive Wands ! :)
http://uploadvr.com/oculu...c-vive-better-controller/

Ook vet: E3: https://www.facebook.com/oculusvr/videos/821463701288479/

[ Voor 20% gewijzigd door PuckStar op 16-06-2016 23:18 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Deze vraag is vast al eerder voorbij gekomen, maar is er überhaupt een alternatief om in de oculus store te kunnen kopen zonder CC?

Ik heb echt geen zin om een Card aan te gaan vragen alleen om af en toe een game in die store te kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Bullettooth schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:53:
Deze vraag is vast al eerder voorbij gekomen, maar is er überhaupt een alternatief om in de oculus store te kunnen kopen zonder CC?

Ik heb echt geen zin om een Card aan te gaan vragen alleen om af en toe een game in die store te kunnen kopen.
Nee momenteel is CC de enige mogelijkheid. Wat je wel kan doen, wat ik dus ook gedaan heb is een prepaid CC kopen. (Kan gekocht worden bij Primera en kost 10 euro).
Dan kun je je kaart registreren op de site zelf van de kaart. Bijvoorbeeld 3v Card https://www.3vcard.nl/

Je kunt dan met Ideal deze kaart opwaarderen met min 20 tot max 150 euro per keer. En zo deze kaart koppelen met je oculus home.
Geen verplichtingen en net zo gemakkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
Xtr3me4me schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:30:
[...]

Nee momenteel is CC de enige mogelijkheid. Wat je wel kan doen, wat ik dus ook gedaan heb is een prepaid CC kopen. (Kan gekocht worden bij Primera en kost 10 euro).
Dan kun je je kaart registreren op de site zelf van de kaart. Bijvoorbeeld 3v Card https://www.3vcard.nl/

Je kunt dan met Ideal deze kaart opwaarderen met min 20 tot max 150 euro per keer. En zo deze kaart koppelen met je oculus home.
Geen verplichtingen en net zo gemakkelijk :)
Hartstikke handig indd! Deze kaart ook vaak gebruikt voor app purchases.

Tip: Ga er niet van uit dat de 3V (of vergelijkbare prepaid kaart) werkt als je op reis gaat naar Amerika. Er is me al eerder op vliegveld Bosten het huren van een auto geweigerd met deze kaart |:(

Maar voor online purchases prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik heb sinds gisteren oculus rift ontvangen en ermee gespeeld uiteraard.
Ik ben tot nu toe wel erg tevreden! De 3d diepte is geweldig en tracking werkt erg smoothly.
Ik heb assetto corsa gespeeld en werkte eerst niet omwille forse feedback probleem geeft met rotatie degrees op 250 ofzo inplaats van 900. Ik denk dat gebeurde door steamvr. Dus heb ik zonder steamvr gestart dan werkte alles perfect, het is awesome in vr. Alleen zit ik met 2 vraagje over sensor.
Die staat nu op de studio monitor. Is dat slecht voor sensor omdat boxen erg beetje trilt en geluid geeft enzo? Want staat wel op de perfecte plek. 2de vraag is dat bij kalibreren van sensor vraag stelde van hoogte in cm maar ik weet niet juist wat juist ermee bedoeld. Is dat de hoogte van mijn totale lengte of tot oog, of is van vloer tot bureau of tot sensor. Heb echt geen idee ^_^

[ Voor 0% gewijzigd door royalt123 op 17-06-2016 11:24 . Reden: Foutjes in tekst (gsm) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Bullettooth schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:53:

Ik gebruik www.neteller.com, zeer handig!
Daar kan je een virtuele creditcard aanmaken, en geld erop storten (pre-paid dus)

Via iDeal kost het (maar) 1%. Dus: Zet je er €100,- op, betaal je €101,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Grappig dat ze het over ergonomics hebben, want naar mijn mening is dat in veel gevallen zwaar overrated. Ik wil helemaal geen ergonomics. Ik wil een controller die, qua feeling, hetzelfde aanvoelt als het virtuele object wat ik op dat moment vast hou.

In de games die ik speel heb ik meestal een pistool, zaklamp of groot zwaard in mijn handen. Dan wil ik wel iets wat ook aanvoelt als een pistool, zaklamp of zwaard. En daar lenen de Vive controllers zich toch beter voor.

Het verschilt uiteraard per game en per object wat gesimuleerd moet worden, maar ik vind de Touch controllers op dat gebied niet per definitie beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de CV 1 nu net een weekje in huis, heb alles geïnstalleerd enz. alles werkt goed.
Het is een hele ervaring vooral tijdens het racen (Asseto Corsa).

Wat mij alleen verbaast is dat de (promo) filmpjes die voorbij gekomen zijn alles er kraakhelder uitziet, dit in tegenstelling tot de werkelijkheid vindt ik persoonlijk.
Als je in de diepte / verte kijkt dan is het toch wel een beetje wazig (in AC; Steams virtueledesktop enz) heb van alles geprobeerd en opgezocht hoe of wat en kom er maar niet uit.

Ook ziet mijn PC de Rift niet als een monitor in het configuratiescherm van Windows, zodat hier eventueel instellingen gewijzigd kunnen worden naar bv 75Hz, primair beeldscherm enz.

Maar over het algemeen ongelofelijk, ik heb ik 2 volledige wedstrijden gereden in Asseto Corsa met de Rift op 1 van 20 minuten en een van 40 minuten, maar dan ben je wel op naar zo'n avond incl. kwalificatie van een uur Rode ogen naar afloop en volgens de mensen die me na afloop van de wedstrijden zagen had ik behoorlijke KIKKER/PLOP ogen B) :r _O-

Maar in tegen stelling tot bijvoorbeeld ETS2 als ik dit met de Rift wil spelen ben ik binnen 1 minuut kotsmisselijk door motionsickness

Aan m'n PC kan het niet liggen:
i7-4790K CPU 4 GHz
16 G Ram
Nividea GTX 980

Iemand nog suggesties voor de instelingen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik heb sinds gisteren Oculus rift cv1, en ik heb Asseto Corsa gespeeld en is geweldige ervaring.
Heb je soms in oculus.ini aangepast naar 1.5? dat verhoogt rendering resolutie en dat helpt wel goed vooruit in beeldkwalitiet, en zet zeker anti aliasing en processing filter uit want die maakt het wazig maar kan wel karteliger uitzien.

Van Euro truck simulator heb ik ook kort getest en heb totaal geen last van misselijkheid. Ik heb ook niks gepruts aan instellingen in ets2. Vond wel leuk gevoel dat ik echt hoog zit in vrachtwagen tegenover auto, dat gevoel had ik niet op monitor.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:18:
Ik heb de CV 1 nu net een weekje in huis, heb alles geïnstalleerd enz. alles werkt goed.
Het is een hele ervaring vooral tijdens het racen (Asseto Corsa).

Wat mij alleen verbaast is dat de (promo) filmpjes die voorbij gekomen zijn alles er kraakhelder uitziet, dit in tegenstelling tot de werkelijkheid vindt ik persoonlijk.
Als je in de diepte / verte kijkt dan is het toch wel een beetje wazig (in AC; Steams virtueledesktop enz) heb van alles geprobeerd en opgezocht hoe of wat en kom er maar niet uit.

Ook ziet mijn PC de Rift niet als een monitor in het configuratiescherm van Windows, zodat hier eventueel instellingen gewijzigd kunnen worden naar bv 75Hz, primair beeldscherm enz.

Maar over het algemeen ongelofelijk, ik heb ik 2 volledige wedstrijden gereden in Asseto Corsa met de Rift op 1 van 20 minuten en een van 40 minuten, maar dan ben je wel op naar zo'n avond incl. kwalificatie van een uur Rode ogen naar afloop en volgens de mensen die me na afloop van de wedstrijden zagen had ik behoorlijke KIKKER/PLOP ogen B) :r _O-

Maar in tegen stelling tot bijvoorbeeld ETS2 als ik dit met de Rift wil spelen ben ik binnen 1 minuut kotsmisselijk door motionsickness

Aan m'n PC kan het niet liggen:
i7-4790K CPU 4 GHz
16 G Ram
Nividea GTX 980

Iemand nog suggesties voor de instelingen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:18:
ETS2 op de DK2 liep bij mij ook niet soepel, het beeld stotterde nogal, ook als in de instellingen omlaag zette. Hierdoor werd ik ook vrij snel misselijk. Maar het gevoel van 'in de vrachtwagen zitten' was wel heel goed, zeker omdat het dashboard van de truck erg gedetailleerd gemaakt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

royalt123 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:31:
Ik heb sinds gisteren Oculus rift cv1, en ik heb Asseto Corsa gespeeld en is geweldige ervaring.
Heb je soms in oculus.ini aangepast naar 1.5? dat verhoogt rendering resolutie en dat helpt wel goed vooruit in beeldkwalitiet, en zet zeker anti aliasing en processing filter uit want die maakt het wazig maar kan wel karteliger uitzien.

Van Euro truck simulator heb ik ook kort getest en heb totaal geen last van misselijkheid. Ik heb ook niks gepruts aan instellingen in ets2. Vond wel leuk gevoel dat ik echt hoog zit in vrachtwagen tegenover auto, dat gevoel had ik niet op monitor.

[...]
Ja dat heb ik idd allemaal gedaan, dat werd al her en der omschreven, maar volgens mij moet het nog beter kunnen.
Luuk1983 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:29:
[...]

ETS2 op de DK2 liep bij mij ook niet soepel, het beeld stotterde nogal, ook als in de instellingen omlaag zette. Hierdoor werd ik ook vrij snel misselijk. Maar het gevoel van 'in de vrachtwagen zitten' was wel heel goed, zeker omdat het dashboard van de truck erg gedetailleerd gemaakt is!
Dat is mijn probleem ook, heb het met de Steam VR aan geprobeerd maar dat maakte geen verschil, was wel beter maar nog niet optimaal.
Volgens mijn moet er hier ook iets bijgespijkerd worden (in ETS2 bedoel ik hiermee).

Thx voor de terug koppeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:04:
Dat is mijn probleem ook, heb het met de Steam VR aan geprobeerd maar dat maakte geen verschil, was wel beter maar nog niet optimaal.
Volgens mijn moet er hier ook iets bijgespijkerd worden (in ETS2 bedoel ik hiermee).
In de Rift werkt het in ieder geval erg soepel!
ChojinZ schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:10:
[...]
Grappig dat ze het over ergonomics hebben, want naar mijn mening is dat in veel gevallen zwaar overrated. Ik wil helemaal geen ergonomics. Ik wil een controller die, qua feeling, hetzelfde aanvoelt als het virtuele object wat ik op dat moment vast hou.

In de games die ik speel heb ik meestal een pistool, zaklamp of groot zwaard in mijn handen. Dan wil ik wel iets wat ook aanvoelt als een pistool, zaklamp of zwaard. En daar lenen de Vive controllers zich toch beter voor.

Het verschilt uiteraard per game en per object wat gesimuleerd moet worden, maar ik vind de Touch controllers op dat gebied niet per definitie beter.
Eerste vraag: Heb je ervaring met Touch?
Want zo niet dan is het volgens mij erg lastig om er wat over te zeggen.
Ze kijken naar ergonomics omdat je die dingen waarschijnlijk lang en vaak vast zult hebben en er wordt gezocht naar een gemiddelde wat voor veel games/toepassingen dan goed werkt.
Je zou je nog kunnen verbazen over hoe natuurlijk het voelt als je Touch vast hebt en je wilt schieten of een zwaard gebruiken. Er zit ook soort force feedback in dus dat zal ook helpen voor de immersie van aanraken van objecten.
Maar zoals gezegd, totdat je het geprobeerd hebt (of er meer reviews over gemaakt worden) zul je het niet weten.

Een belangrijk punt is in ieder geval dat je Touch niet de hele tijd stevig vast moet houden. Dat is dus veel rustgevender voor je handen. Iets waar ik wel blij mee ben als ik die dingen langdurig wil gebruiken.

Daarnaast is ook een groot plus punt dat er finger tracking is (ook of ze op een toets rusten) met Touch.

Ergonomie bij een device waar je potentieel RSI van zou kunnen krijgen vind ik een heel erg belangrijk punt!
Ik ben blij dat ze niet 1 object (zwaard/pistool) ter referentie nemen om zo'n controller te maken.
Als force feedback heel goed werkt zou je daarmee zelfs nog gewicht mee kunnen simuleren.
Maar goed, as I said: we'll know when we know :).

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
PuckStar schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:37:
[...]

Eerste vraag: Heb je ervaring met Touch?
Nope! Maar op basis van de plaatjes en de review kan je wel opmaken dat de grip totaal anders is.
[...]

Want zo niet dan is het volgens mij erg lastig om er wat over te zeggen.
Misschien over de Touch niet, maar voor mij zelf heb ik heel duidelijk voor ogen wat ik wens van een controller. En dat is niet zozeer ergonomie. Sterker nog, het liefst zou ik gewoon een replica in mijn handen willen hebben van het object wat ik op dat moment in handen heb. Een controller pistool of controller zwaard zou ik het meest ideaale vinden. Nu is dat niet haalbaar, dat snap ik en moet je opzoek naar iets wat idd in zoveel mogelijk games toegepast kan worden.
[...]

Er zit ook soort force feedback in dus dat zal ook helpen voor de immersie van aanraken van objecten.
Maar zoals gezegd, totdat je het geprobeerd hebt (of er meer reviews over gemaakt worden) zul je het niet weten.
Forcefeedback vind ik meer een vereiste dan een extra. Elke nieuwe controller (PC/Console/VR platform) heeft force feedback.
[...]

Een belangrijk punt is in ieder geval dat je Touch niet de hele tijd stevig vast moet houden. Dat is dus veel rustgevender voor je handen. Iets waar ik wel blij mee ben als ik die dingen langdurig wil gebruiken.
In veel games ga je dat automatisch toch doen. Of dat nu een Rift of Vive controller is. Als de spanning en actie maar groot genoeg is, dan ga je onbewust toch knijpen in je controllers. Ik zie dit zelf in The Brookhaven project en Vanishing Realms. Je begint lekker rustig en ontspannen maar zodra er veel actie is verkrampt half je lichaam.
[...]

Ergonomie bij een device waar je potentieel RSI van zou kunnen krijgen vind ik een heel erg belangrijk punt!
Maar hoe groot is dat risico? Volgens mij nihil. Als ik kijk naar hoe ik de controllers nu gebruik, dan zijn de handbewegingen niet heel erg repetitief. De repetitieve herhalingen zitten veel meer in de arm gewrichten (elleboog, schouders).
Mocht ik ooit RSI krijgen door VR, dan verwacht ik iets aan mijn schouders te hebben. Niet aan mijn handen.
[...]

Ik ben blij dat ze niet 1 object (zwaard/pistool) ter referentie nemen om zo'n controller te maken.
Als force feedback heel goed werkt zou je daarmee zelfs nog gewicht mee kunnen simuleren.
Maar goed, as I said: we'll know when we know :).
Daar heb je wel een punt. Je kan niet uit gaan van 1 referentie en men zal iets moeten ontwikkelen wat voor veel doeleindes gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

In de Rift werkt het in ieder geval erg soepel!
Welke settings gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChojinZ schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:25:
[...]

Forcefeedback vind ik meer een vereiste dan een extra. Elke nieuwe controller (PC/Console/VR platform) heeft force feedback.
Die vibrator in moderne control pads is geen echte force feedback.

Dat is meer dat de joystick niet met veren werkt maar motoren die soms zo sterk zijn dat ze de stick uit je handen kunnen trekken.

Helaas wordt dat juist niet meer gemaakt en er is ook bijna geen support meer voor. Jammer want voor vluchtsimulatoren is het ideaal. Daar je echt de luchtstroom in de stick kan voelen en het 'losse' gevoel bij een stall :9

Maar met een controller die je los vast houdt kan dat natuurlijk niet en heb je idd alleen de vibratie mogelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik vind dat je nog geen conclusies kunt trekken over Touch totdat je hem hebt vastgehad. Al het andere is gespeculeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 16:48
Wie van jullie komen er ook naar de Tweakers VR Meet-up?? Wij verzorgen een hands-on van zowel de Rift als de Vive (voor degene die nog niet de kans hebben gehad 1 van de 2 of zelfs beide te kunnen uitproberen). Ik verwacht alleen wel dat het druk wordt - volle bak!

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een ervaring van gisteravond met Asetto Corsa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:35

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zo, vandaag voor het eerst met de Rift kunnen spelen en, d:)b

De installatie verliep snel en soepel. Echt een fluitje van een cent.
Ik heb even kort Eve: Valkyrie gespeeld en dat was een erg leuke ervaring.

Een vraag die ik nu heb: Om een scherp beeld te krijgen moet ik de Rift best laag op mijn neus zetten. En echt comfortabel is dat niet. Compenseren met de lensen helpt niet echt.
Hebben meer mensen dit? Ik heb nu wel last van wat onscherpte. Sowieso zijn de meeste dingen pas scherp wanneer ik er recht naar kijk...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, ik heb dat ook, zelfs met bril. Ik vind de focusmethode van hoogte ook bepaald niet handig gevonden want lager op de neus heb je meer last van condens.

Bovendien hebben mijn ogen verschillende sterktes dus voor mij gaat dit nooit werken, want de twee ogen krijgen zo dezelfde aanpassing. Dus zit ik altijd met die vervelende bril eronder.

Een simpele schroef/schuif aanpassing per oog was veel beter geweest.

En nee ik ga niet naar de meetup helaas, woon in Ierland. Had de Vive wel willen zien.

[ Voor 9% gewijzigd door GekkePrutser op 18-06-2016 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik heb het ook hetzelfde ervaring met dat de bril vrij laag moet staan om scherp beeld te krijgen. En ik begin heb ik ook condens op maar na een tijdje verdwijnt dat vanzelf.
Van ipd te instellen merk ik vrijwel geen verschil in scherpte, alleen zie ik de 2 cirkels dichter gaan ofwel verder weg van elkaar. Het werkt wel heel goed in asseto corsa en performance is heel goed in vergelijking met andere games.
Nyarlathotep schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 20:27:
Zo, vandaag voor het eerst met de Rift kunnen spelen en, d:)b

De installatie verliep snel en soepel. Echt een fluitje van een cent.
Ik heb even kort Eve: Valkyrie gespeeld en dat was een erg leuke ervaring.

Een vraag die ik nu heb: Om een scherp beeld te krijgen moet ik de Rift best laag op mijn neus zetten. En echt comfortabel is dat niet. Compenseren met de lensen helpt niet echt.
Hebben meer mensen dit? Ik heb nu wel last van wat onscherpte. Sowieso zijn de meeste dingen pas scherp wanneer ik er recht naar kijk...
Pagina: 1 ... 54 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.