Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:16

Arfman

Drome!

Bullettooth schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:20:
Het is wel een serieus ontbrekend onderdeel in het totaalpakket van de rift op dit moment nog.
Vind jij. Ik mis het niet echt, maar ik ben dan ook een diehard simracer. Zo is voor iedereen de voorkeur weer anders ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zijn er al nieuwe geruchten over de release date van de Touch of is het nog steeds 2nd half 2016? Net trouwens een review gelezen waarin de GTX-980ti werd vergeleken met de nieuwe GTX-1080. Er word wel betere performance beloofd op VR gebied. Maar de huidige content en de VR consumer versions zijn nog de beperking. Een 980ti upgraden is dus niet echt zinvol pas als de CV2 er is:

http://www.roadtovr.com/n...t-the-980ti/3/#conclusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
Arfman schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:11:
[...]

Vind jij. Ik mis het niet echt, maar ik ben dan ook een diehard simracer. Zo is voor iedereen de voorkeur weer anders ;)
Als hardcore simracer mis je niets. Maar als je naar het complete systeem gaat kijken is het gemis van motion controllers best wel een flater. Een groot deel van de spellen is gewoon niet te spelen zonder motion controllers.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

ChojinZ schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:26:
[...]

Als hardcore simracer mis je niets. Maar als je naar het complete systeem gaat kijken is het gemis van motion controllers best wel een flater. Een groot deel van de spellen is gewoon niet te spelen zonder motion controllers.
Geen last van. Lucky's Tale, Valkyrie e.d. zijn prima te spelen zonder touch controllers. Niet dat ik ze niet ga kopen (zeker wel) alleen ik vind dat het hele "roomscale" gebeuren (touch) ontzettend overdreven wordt. Ik heb er een beetje een Wii gevoel bij, het is even leuk maar wat moet je er daarna mee? Als je na een dag werken thuiskomt wil je comfortabel gamen (ik tenminste wel) en niet nog eens een uur lang gaan staan :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Laatst online: 02-10 13:39

Bullettooth

--VR--

Laat ik het zo stellen. Een van de eerste dingen die ik mensen zie doen als ze VR uitproberen is naar hun handen kijken... die controllers zijn heel belangrijk voor het gevoel van presence. En natuurlijk gewoon supercool om interactie met je omgeving uit te kunnen oefenen.

Wat de VR performance van de 1080 betreft, dit is iets wat door de software developers in hun software geimplementeerd moet worden. Singlepass stereo e.d. gaan echt wel veel snelheidswinst geven als het eenmaal door de software ondersteund gaat worden.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-10 09:22
Arfman schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:31:
[...]

Geen last van. Lucky's Tale, Valkyrie e.d. zijn prima te spelen zonder touch controllers. Niet dat ik ze niet ga kopen (zeker wel) alleen ik vind dat het hele "roomscale" gebeuren (touch) ontzettend overdreven wordt. Ik heb er een beetje een Wii gevoel bij, het is even leuk maar wat moet je er daarna mee? Als je na een dag werken thuiskomt wil je comfortabel gamen (ik tenminste wel) en niet nog eens een uur lang gaan staan :+
Dan noem je ook 2 games die er helemaal niet voor gemaakt zijn. Je handen terugzien en kunnen gebruiken in de virtuele wereld zorgde bij mij voel veel meer immersie. HL2 met de Hydra blijft mijn beste VR ervaring tot nu toe. Ik verwacht dat ik ze veel ga gebruiken en blijf gebruiken als er relevante content voor is.

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-10 17:54
Bullettooth schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:31:
Wat de VR performance van de 1080 betreft, dit is iets wat door de software developers in hun software geimplementeerd moet worden. Singlepass stereo e.d. gaan echt wel veel snelheidswinst geven als het eenmaal door de software ondersteund gaat worden.
Is dit niet iets dat in de Oculus SDK ingebakken kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

DaCoTa schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:37:
[...]

Is dit niet iets dat in de Oculus SDK ingebakken kan worden?
Ik denk dat het zeker slim zou zijn als ze er een standaard van zouden maken. Maar waarschijnlijk zullen de ontwikkelaars er toch wel gebruik van gaan maken. Iedere frame die je erbij kunt persen is van belang om aan die 90FPS te blijven en de ervaring zo soepel mogelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Arfman schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:31:
[...]

Komt omdat je nog niet weet wat je mist. Ignorance is a bliss. 8)

Het gevoel dat je in-game een pistool, zwaard, pedel, portal gun, etc. gewoon kan beet pakken en bedienen zoals je dat IRL ook doet voegt echt heel veel toe. De motion controllers voegen een hele nieuwe range aan handelingen toe aan gamen die voorheen nog niet mogelijk waren.

Als je kijkt naar de 10 meest populaire VR games op Steam, dan zie dat de helft van die game gespeeld worden met Motion Controllers. Blijkbaar zijn er toch heel veel mensen lyrisch over.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Het zal zeker iets toevoegen, maar zoals ik zei heb ik de Rift voornamelijk voor simracing gekocht, daar is dat niet van belang omdat ik een goed stuur, pedalen en shifter heb staan. Als Battlefield ooit VR gaat ondersteunen is het wel weer gaaf natuurlijk maar ik zie dat nog niet zo snel gebeuren eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 18:22
ChojinZ schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:16:
[...]

Aan het aantal gaatjes te zien wel. Maar lijkt mij wat onlogisch. Je hebt immers al een headset.
Iemand een idee? Moet toch wel wat meer over bekend zijn?
Was dit niet gewoon een simpele rustplaats voor je duim omdat het vlakke oppervlak anders te glad is? Mogelijks touch sensitive?
Iig geen speaker... https://i.imgur.com/Mf3w97f.jpg

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Buzz_Fuzz schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:56:
[...]

Was dit niet gewoon een simpele rustplaats voor je duim omdat het vlakke oppervlak anders te glad is? Mogelijks touch sensitive?
Iig geen speaker... https://i.imgur.com/Mf3w97f.jpg
Ow, zou best kunnen!

Zie nu ook dat het geen gaatjes zijn maar bobbeltjes. Lijkt idd op een rustplek voor je duim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 10:18
UncleSam schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:14:
Zijn er al nieuwe geruchten over de release date van de Touch of is het nog steeds 2nd half 2016? Net trouwens een review gelezen waarin de GTX-980ti werd vergeleken met de nieuwe GTX-1080. Er word wel betere performance beloofd op VR gebied. Maar de huidige content en de VR consumer versions zijn nog de beperking. Een 980ti upgraden is dus niet echt zinvol pas als de CV2 er is:

http://www.roadtovr.com/n...t-the-980ti/3/#conclusion
Ligt er sterk aan wat je er mee wilt gaan doen. Ik speel voornamelijk race games en zoals je ziet haal je in PCARS met een 1080 niet eens de vereiste 90fps als je wat hogere AA wil draaien om de lagere resolutie te compenseren.

Ik weet nu al wel bijna zeker dat een GTX1080 niet voldoende zal zijn om de racegames tegen die tijd op een CV2 spelen met hoge instellingen.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
Ik vind dit een erg mooie presentatie van wat er mogelijk is met VR: YouTube: Chris Milk: How virtual reality can create the ultimate empathy machine.

Misschien ook wel omdat ik zelf in Camp Zaatari in Jordanië ben geweest. Heftig daar.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:01
Ik heb nu ook de CV geprobeerd (na lange tijd een DK2 te hebben gehad) en ik moet zeggen dat het er allemaal wel heel gelikt uitziet. Alles werkte ook meteen goed en na de setup kon ik zo door de eerste demo's heen. Uiteraard is de kwaliteit en de ergonomie toegenomen t.o.v. de DK2. Maar toen de eerste "God Rays" al meteen bij de eerste game die ik startte tevoorschijn kwamen schrok ik wel enigszins. Ik vond ze wel HEEEEEL erg aanwezig. Wellicht ook omdat ik ze niet gewend ben want ik merkte dat ik er na verloop van tijd minder op ging letten maar ik vind het wel een aparte keuze bij Oculus. In mijn beleving verkies ik SDE namelijk boven de God Rays. Maar ik neem aan dat ze onderzocht hebben dat ik in dat opzicht tot de minderheid behoor :)
Ondanks dat vind ik het een prachtig product.. Ik vraag me alleen wel af welke fabrikant als eerste 4k schermen in gaat zetten waar niet op 4k gerenderd wordt. Naar mijn idee vervalt op die manier het SDE grotendeels en heb je toch geen 1080Ti in quad sli nodig :)

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Schijnt dat de God Rays ook per persoon verschillen, heeft met je ogen te maken. Ik vind ze ook best storend, maar gelukkig heb ik daar met racegames weinig last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Arfman schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:27:
Schijnt dat de God Rays ook per persoon verschillen, heeft met je ogen te maken. Ik vind ze ook best storend, maar gelukkig heb ik daar met racegames weinig last van.
Heeft het spelen met de afstand van de lenzen, ten opzichte van de ogen, nog effect op de God Rays?
Bij de Vive lijkt het minder te worden naarmate de lensen dichter bij je ogen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-10 17:54
Die gods rays vallen heel erg op als het witte tekst is op een zwarte achtergrond, iets wat ze nu net bij opening credits en laadschermen (zandlopertje) gedaan hebben. Was geen slimme keus. In-game heb ik het eigenlijk nooit echt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

ChojinZ schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:24:
[...]

Heeft het spelen met de afstand van de lenzen, ten opzichte van de ogen, nog effect op de God Rays?
Bij de Vive lijkt het minder te worden naarmate de lensen dichter bij je ogen staan.
Bij mij merk ik geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
DaCoTa schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:12:
Die gods rays vallen heel erg op als het witte tekst is op een zwarte achtergrond, iets wat ze nu net bij opening credits en laadschermen (zandlopertje) gedaan hebben. Was geen slimme keus. In-game heb ik het eigenlijk nooit echt gezien.
nou, in-game vallen ze minder op.. "niet zien" zou ik niet willen zeggen. Maar goed, SDE was een factor waar je na verloop van tijd wel aan gewend was, misschien is dat met dit ook het geval.
Wellicht is dat het ook nou net het ding.. Ik was al gewend aan SDE van de DK2, nu is dat bijna weg maar krijg ik er iets nieuws voor terug wat daarom dus ook erg opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:24
Vergelijking van de 3 VR headsets op Tom's Hardware.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 08:29

TNJ

Frugalite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Ik probeer mijn pricewatch: Thrustmaster T-Flight Hotas X Zwart aan de praat te krijgen in Eve Valkyrie. Het wil maar niet lukken is er niet een default preset of moet ik de knoppen een voor een binden? Of is de Rift versie alleen met controller te spelen?

[ Voor 8% gewijzigd door Tasminos op 21-05-2016 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
UncleSam schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 03:17:
Ik probeer mijn pricewatch: Thrustmaster T-Flight Hotas X Zwart aan de praat te krijgen in Eve Valkyrie. Het wil maar niet lukken is er niet een default preset of moet ik de knoppen een voor een binden? Of is de Rift versie alleen met controller te spelen?
Het zou zeker moeten werken alleen kun je geen buttons remappen (hoewel dat misschien na de laatste patch wel kan). Je hotas werkt wel in een ander spel?

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
Ben groot Oculus fan maar vind dit toch wel teleurstellend: New Oculus update breaks Revive.
Ook op Tweakers: Oculus Rift-app-update maakt einde aan onofficiële HTC Vive-ondersteuning

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 15:38

Thermometer

Whoop Whoop!

Inderdaad.. Hoop heel erg dat ze door de oproer hiervan er vanaf zien om een 'Apple-achtige' store te maken. Het is echt te dom voor woorden als ze hun platform maar blijven dichttimmeren, zodat mensen die de investering al gemaakt hebben, niet anders kunnen dan bij het Oculus ecosystem te blijven.

Hopelijk zien ze er vanaf door de slechte pers die ze nu krijgen, en gaan ze 'echt' concurreren met Steam, dat zou voor hun en voor de consument beter zijn. Zij willen juist geld verdienen via hun store (aangezien ze de Rift voor de kostprijs verkopen), dan lijkt het me handig om juist mensen te motiveren om naar de store te komen, in plaats van ze weg te houden zoals nu gebeurt.

Ik heb nog wel hoop dat in dit vroege stadium van VR, Brendan (de CEO van Oculus) en Mark inzien dat dit een foute keuze is, en het wat meer open gooien.

Concurreren met Steam is lastig, maar zeker niet onmogelijk. Juist consumenten motiveren om naar jouw store te gaan door goede games, features en eventueel exclusives (kijk naar Origin bijvoorbeeld, waar ze door exclusives veel mensen binnen harken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:52
Vond deze link die SacreBlue onder het nieuwsitem plaatste best wel schokkend (heb het al even niet gevolgd). Het lijkt wel of valse beloften/uitspraken een handelsmerk van dit bedrijf is geworden sinds ze zijn overgenomen.

https://www.reddit.com/r/...r_production_that/d2h9uud

Vind het steeds minder erg dat ik even de aap uit de boom ben blijven kijken met de nieuwe lichting VR. Eerlijk gezegd heb ik mijn DK2 ook maar een paar weken gebruikt en toen was het nieuwe er weer vanaf. Als de bril wat kleiner wordt en de beeldkwaliteit nog een stap omhoog gaat dan kijk ik wel weer een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
PuckStar schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:26:
[...]

Het zou zeker moeten werken alleen kun je geen buttons remappen (hoewel dat misschien na de laatste patch wel kan). Je hotas werkt wel in een ander spel?
heb wel kunnen spelen in Elite Dangerous zonder dat ik iets moest instellen/configureren. De Hotas werd vanzelf herkend. Had gehoopt dat hetzelfde zou gelden voor Eve Valkyrie. Volgens mij word de Hotas wel herkend maar moet je alle knoppen en besturing handmatig configureren. Ben nog nieuw in dit soort flight games en had gehoopt dat het automatisch zou werken net als met Elite Dangerous. Als iemand handige tips heeft graag.

[ Voor 3% gewijzigd door Tasminos op 21-05-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:35
Inderdaad erg jammer. Dat versterkt eigenlijk alleen maar mijn reserves tegenover de Oculus store. Als ik kan kiezen, zou ik op dit moment een spel eerder via Steam kopen. Ik vind dat Oculus gewoon goede hardware moet maken en goede drivers. We hebben echt geen nood aan een 'console-achtig' systeem van exclusiviteit voor PC gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Beakzz schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 14:30:
[...]

Vond deze link die SacreBlue onder het nieuwsitem plaatste best wel schokkend (heb het al even niet gevolgd). Het lijkt wel of valse beloften/uitspraken een handelsmerk van dit bedrijf is geworden sinds ze zijn overgenomen.

https://www.reddit.com/r/...r_production_that/d2h9uud

Vind het steeds minder erg dat ik even de aap uit de boom ben blijven kijken met de nieuwe lichting VR. Eerlijk gezegd heb ik mijn DK2 ook maar een paar weken gebruikt en toen was het nieuwe er weer vanaf. Als de bril wat kleiner wordt en de beeldkwaliteit nog een stap omhoog gaat dan kijk ik wel weer een keer.
Van veel wat daar gezegd wordt vind ik wel dat je moet kunnen begrijpen dat over tijd ideeen kunnen veranderen. Soms werd wat makkelijk alles wat gezegd werd als belofte gezien en als feit wat nooit zou veranderen. Palmer heeft dat denk ik ook erg onderschat en vandaar dat hij nu amper meer naar buiten treedt.
Hoewel ik het punt van dichtgooien van niet Oculus apparaten wel duidelijk een niet nakomen van beloften vind.

Betreft je DK2 en maar een paar weken gebruiken heeft toch verder niet echt iets te maken met deze discussie over beloften? Er was gewoon weinig content voor de DK2, of het wat nog an de matige kant.
Nu met de Rift is dat echt een wereld van verschil. Ik heb in een paar weken al vele uren meer met de Rift op gezeten dan in 1,5 jaar met de DK2. Kwaliteit tezamen met content en gemak zorgen daar voor.

De Rift is kleiner en de beeldkwaliteit is een stap omhoog vergeleken met de DK2.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 15:38

Thermometer

Whoop Whoop!

PuckStar schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 17:13:
[...]

Van veel wat daar gezegd wordt vind ik wel dat je moet kunnen begrijpen dat over tijd ideeen kunnen veranderen. Soms werd wat makkelijk alles wat gezegd werd als belofte gezien en als feit wat nooit zou veranderen. Palmer heeft dat denk ik ook erg onderschat en vandaar dat hij nu amper meer naar buiten treedt.
Hoewel ik het punt van dichtgooien van niet Oculus apparaten wel duidelijk een niet nakomen van beloften vind.

Betreft je DK2 en maar een paar weken gebruiken heeft toch verder niet echt iets te maken met deze discussie over beloften? Er was gewoon weinig content voor de DK2, of het wat nog an de matige kant.
Nu met de Rift is dat echt een wereld van verschil. Ik heb in een paar weken al vele uren meer met de Rift op gezeten dan in 1,5 jaar met de DK2. Kwaliteit tezamen met content en gemak zorgen daar voor.

De Rift is kleiner en de beeldkwaliteit is een stap omhoog vergeleken met de DK2.
Inderdaad, ik vind ook die lijst teveel out of context genomen. Hier reactie van Palmer op die lijst met (vind ik) sterke counter argumenten: https://www.reddit.com/r/...r_production_that/d2hknb6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Ondertussen is de update al gekraakt en werkt ReVive weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
Ik gebruik nu de oculus rift permanent zonder foam insert. Ik heb beugels geprint die ik aan de zijkant van met elastiekjes vast kan klemmen en daar zit weer een extra hoofdband aan vast.

Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/3wxczx7b9/20160521_123231.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/m79h9woqt/20160521_145222.jpg

De rift hangt nu voor mijn gezicht en ik ben erg blij met het resultaat. De FOV is aanmerkelijk groter dan voorheen.

Als ik op in Virtual desktop mijn bureaublad helemaal van links naar rechts wil overzien dan staat de scherm grootte op 108%. Zonder foam insert kan ik dan het scherm vergroten naar 136%-140% op exact dezelfde positie (achterzijde hoofd tegen de muur)

voordelen
- Veel groter FOV (horizontaal EN verticaal)
- Geen druk op het gezicht
- Veel minder last van "gezichts warmte"

nadelen
-De rift zit iets losser
-Lightbleed
-De rift is nu wel zo afgesteld dat hij alleen door mij gebruikt kan worden.

De voordelen zijn voor mij persoonlijk vele malen groter dan de nadelen. Ik gebruik de rift eigenlijk alleen maar voor simracen in een donkere kamer. Juist voor racen moet de FOV zo groot mogelijk zijn.

Met 2 elastiekjes zit alles vast en binnen 2 minuten is de rift weer te gebruiken met foam insert voor demo doeleinden.

Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/54dn4jmmd/20160521_171710.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
UncleSam schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 14:59:
[...]

heb wel kunnen spelen in Elite Dangerous zonder dat ik iets moest instellen/configureren. De Hotas werd vanzelf herkend. Had gehoopt dat hetzelfde zou gelden voor Eve Valkyrie. Volgens mij word de Hotas wel herkend maar moet je alle knoppen en besturing handmatig configureren. Ben nog nieuw in dit soort flight games en had gehoopt dat het automatisch zou werken net als met Elite Dangerous. Als iemand handige tips heeft graag.
Hoe verhouden de grapics van Eve Valkyrie zich tot ED?

Ik heb ED gekocht maar vond de gevechten teveel pixel hunting. Cockpit en grote objecten zagen er goed uit, maar zodra een object wat verder weg was en wat kleiner, dan werden de graphics al snel minder.

Is dat ook zo in EVE? Of zijn daar de graphics wat beter?

Overigens ED wel gespeeld op de Vive en die specifieke combi schijnt qua graphics wat minder te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:25
Thermometer schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 17:16:
[...]

Inderdaad, ik vind ook die lijst teveel out of context genomen. Hier reactie van Palmer op die lijst met (vind ik) sterke counter argumenten: https://www.reddit.com/r/...r_production_that/d2hknb6
Een aantal van die items op de lijst zijn voor verandering vatbaar. Iedereen kan dat, denk ik, ook begrijpen. Maar het aantal uitspraken die zijn gedaan is wel héél veel. Een aantal daarvan zijn aan het einde in 2015 gedaan en veel zijn ook gewoonweg niet nagekomen.

Bijvoorbeeld:
  • De advertenties
  • De extra inlays voor verschillende formaten van het hoofd.
  • Geen DRM (games blokkeren van andere platformem)
  • Geen Fresnel lenzen
  • Niet betalen voor exclusieve content
Deze dingen zijn de voornaamste dingen die gewoonweg niet zijn nagekomen. Het feit dat productie niet opgeschaald kon worden is prima, de lancering van de Vive was ook niet perfect. Maar de lengte van de lijst is wel schrikbarend, Of daar een agenda achter zit is gissen, maar zo niet dan mogen ze Palmer heus wel vertellen dat hij voortaan maar eens zijn mond moet houden. Want elke keer als hij iets zei wat niet eens ambigieus is, dan stelde hij als reactie, "verkeerd begrepen" of "uit verband gerukt", dat excuus kun je niet blijven gebruiken. En ook niet eerst een productcategorie (gamepads_ afkraken om er vervolgens een X1 controller bij te gooien..Niemand wist zeker of er fresnel lenzen in de Oculus zaten omdat Oculus niets wilde vertellen over de specificaties omdat bedrijfsdata en dergelijke.

En HTC is ook niet helemaal onschuldig, hoor. Aan het einde van vorig jaar hadden ze het over functies zoals dat de Vive met een 'dual-camera' setup huisdieren en dergelijke kon detecteren. Superhandig voor room-scale! Het is nu 1 camera en de detectie is er (nog?) niet.

Dus ik deel niet de mening dat die lijst uit zijn verband is gerukt, er staan heus dingen op die (kunnen) veranderen, maar dan kunnen ze of niet goed roadmappen of ze houden de boel soms gewoon voor de gek.
Ik neem, in ieder geval, een flink stuk zout met alle verhalen, toezeggingen en andere berichtgeving vanuit Oculus, net als ik dat doe met HTC en hun 'verbetering' aan service.

Beide zijn boefjes, maar Oculus maakt het nu wel héél bond. Zelfs op /r/oculus klagen mensen over dit besluit. En er zijn ook genoeg mensen die het verdedigen. Maar uiteindelijk kan dit nooit gezond zijn voor VR als geheel.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
ChojinZ schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:58:
[...]

Hoe verhouden de grapics van Eve Valkyrie zich tot ED?

Ik heb ED gekocht maar vond de gevechten teveel pixel hunting. Cockpit en grote objecten zagen er goed uit, maar zodra een object wat verder weg was en wat kleiner, dan werden de graphics al snel minder.

Is dat ook zo in EVE? Of zijn daar de graphics wat beter?

Overigens ED wel gespeeld op de Vive en die specifieke combi schijnt qua graphics wat minder te zijn.
Voor mijn gevoel ziet het er in Eve net iets beter uit allemaal. Maar pin me er niet op vast. Het is denk ik ook persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

http://store.steampowered...6710/?snr=1_7_7_230_150_1

CV1 support en 75% discount. Bij mij werkt het niet (1 of andere manier zegt ie dat de exe te lang duurt om te laden maar staat wel op me monitor gereed. Erg vaag.

Bij vele andere doet ie het wel prima.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

VR horror game... Thanks but no thanks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 07:11

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Xtr3me4me schreef op zondag 22 mei 2016 @ 00:02:

CV1 support en 75% discount. Bij mij werkt het niet (1 of andere manier zegt ie dat de exe te lang duurt om te laden maar staat wel op me monitor gereed. Erg vaag.

Thanks voor de Tip!

Zojuist m'n eerste VR Horrorgame aangeschaft :X

Getest: hier werkt het. Vanavond maar eens uitproberen :D

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus

Voor de zekerheid (heb je waarschijnlijk al geprobeerd)

- Reboot
- Rechts klikken en lauch in oculus rif

Ik heb het vanmorgen heel even geprobeerd en schrok me wezenloos, daarna ben ik maar gestopt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wilde zojuist Lucky's Tale verder spelen, is al mijn progress ineens weg :? Iemand daar nog meer last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar

Hij werkt wel bij mij maar ben heel snel misselijk. In POLLEN had je nog een kader en kon je stapsgewijs ronddraaien, maar hier gaat dat heel snel. Na 2min moest ik er weer uit, maar dus niet vanwege dat het eng is :).
Later nog eens proberen.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Henkus schreef op zondag 22 mei 2016 @ 11:27:
[...]

Voor de zekerheid (heb je waarschijnlijk al geprobeerd)

- Reboot
- Rechts klikken en lauch in oculus rif

Ik heb het vanmorgen heel even geprobeerd en schrok me wezenloos, daarna ben ik maar gestopt 8)7
Heb reboot al geprobeerd. Gekke is, het is het enige spel waarbij ik dit heb. Zodra ik hem open dan opent oculus home en dan tja...monstrum.exe is taking a while to load. Take off your hmd and check the app on your desktop.
Grappige is dat het spel al geladen is in het menu. Blehh jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Laatst online: 27-09 00:53
Arfman schreef op zondag 22 mei 2016 @ 08:37:
VR horror game... Thanks but no thanks :D
Juist één van de genres waar VR geweldig goed geschikt voor is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
PuckStar schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:29:
[...]

Hij werkt wel bij mij maar ben heel snel misselijk. In POLLEN had je nog een kader en kon je stapsgewijs ronddraaien, maar hier gaat dat heel snel. Na 2min moest ik er weer uit, maar dus niet vanwege dat het eng is :).
Later nog eens proberen.
Dat stapsgewijs ronddraaien werkt perfect. Ik kan dit soort games ook niet lang volhouden zonder misselijk te worden. Maar met stapsgewijs ingesteld lukt het prima. Ik heb Fated hierdoor in een stuk kunnen doorspelen. Prachtige game voor de liefhebber. Betreft wel een episodic game. Dus wachten op deel 2. Laat meer van dit soort games maar komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tasminos op 23-05-2016 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:39

TAA

Liever IRC

Binnen 5 minuten ongelofelijk misselijk van Monstrum; zo erg nog niet meegemaakt. Eerst nog maar wat uurtjes maken en VR benen trainen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
UncleSam schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:43:
[...]

Dat stapsgewijs ronddraaien werkt perfect. Ik kan dit soort games ook niet lang volhouden zonder misselijk te worden. Maar met stapsgewijs ingesteld lukt het prima. Ik heb Fated hierdoor in een stuk kunnen doorspelen. Prachtige game voor de liefhebber. Betreft wel een episodic game. Dus wachten op deel 2. Laat meer van dit soort games maar komen.
Hoe heb je stapsgewijs ingesteld voor Monstrum dan? Ik kan alleen de sensitivity helemaal omlaag gooien maar dat is nog niet stapsgewijs.

Het spel is trouwens te licht. Tot nu toe (maar 10min gespeeld) mijn zaklamp niet nodig gehad.
Qua graphics is het trouwens lang niet zo mooi als POLLEN, maargoed dat is dan ook gelijk een erg mooi spel :).

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Same here, Monstrum even geprobeerd maar misselijk/ongemakkelijk van geworden. Heb nog geprobeerd de Sensitivity omlaag te zetten, maar dit werkte vreemd genoeg (bij mij) niet. Héél lichtjes draaien/bewegen met de analog sticks helpt, maar m'n XBONE Controller skills zijn dermate slecht dat ik per met regelmaat per ongeluk te hard duw/loslaat en misselijk word 8)7

De stapsgewijs rondkijken-optie heb ik nog niet gevonden in Monstrum (ook niet hard gezocht). Is wel een ideale oplossing. Toch maar eens zoeken. De game zag er op zich wel grappig uit, voor €3,74 dan :p

Project Cars is en blijft voor mij toch de beste ervaring. Kijk er iedere keer weer naar uit om weer ff een race te spelen :)

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
PuckStar schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:44:
[...]

Hoe heb je stapsgewijs ingesteld voor Monstrum dan? Ik kan alleen de sensitivity helemaal omlaag gooien maar dat is nog niet stapsgewijs.

Het spel is trouwens te licht. Tot nu toe (maar 10min gespeeld) mijn zaklamp niet nodig gehad.
Qua graphics is het trouwens lang niet zo mooi als POLLEN, maargoed dat is dan ook gelijk een erg mooi spel :).
Sorry. Bedoelde dus het stapsgewijs instellen in zijn algemeen. Heb Monstrum zelf nog niet gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Heeft er iemand een tip waar je hoge kwaliteits 360 graden videos kan vinden.

Het meeste van de video app in de oclus store is "Gear VR" kwaliteit en dus niet zo bijzonder om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon youtubevideo's met virtual desktop al geprobeerd? Ik niet, maar kan me voorstellen dat dat de oplossing is. Met de DK2 werkte dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Heb de rift inmiddels al 2 weken niet meer aangeraakt 8)7

Immersie is leuk, maar uiteindelijk speel je spellen voor plezier. Spellen als doom en total war warhammer zijn spellen waar ik zelf veel plezier aan heb.

Als het wow effect weg is van de Rift kom je er achter dat je vaak gewoon bagger games zit te spelen die je anders nooit zou spelen (met elite en project cars daar gelaten).

Ook fijn om weer eens me telefoon te kunnen gebruiken tijdens het gamen :D

Ik merkte dat in iOMoon (mooie ervaring, geen 20 euro waard) ik misselijk wordt van het langzaam ronddraaien. Dat terwijl ik voluit in een FA auto kan rijden in PC en loopings kan maken in Elite, zonder misselijk te worden.

Ik vrees dat FPS games niet gaan werken op de rift.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58
evilpin0 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:21:
Heb de rift inmiddels al 2 weken niet meer aangeraakt 8)7

Immersie is leuk, maar uiteindelijk speel je spellen voor plezier. Spellen als doom en total war warhammer zijn spellen waar ik zelf veel plezier aan heb.

Als het wow effect weg is van de Rift kom je er achter dat je vaak gewoon bagger games zit te spelen die je anders nooit zou spelen (met elite en project cars daar gelaten).

Ook fijn om weer eens me telefoon te kunnen gebruiken tijdens het gamen :D

Ik merkte dat in iOMoon (mooie ervaring, geen 20 euro waard) ik misselijk wordt van het langzaam ronddraaien. Dat terwijl ik voluit in een FA auto kan rijden in PC en loopings kan maken in Elite, zonder misselijk te worden.

Dat is wel een beetje datgene waar ik het meest bang voor ben. Dat als de nieuwigheid er vanaf is dat er vrij matige content over blijft. Een beetje zoals de Wii toen was: gave speciale controls, maar zodra daar de nieuwigheid er vanaf is, zijn de spellen vaak maar matig. De immersion is inderdaad wel echt heel goed, maar ik vind de Rift/Vive toch echt duur om even een gokje te wagen of ik het lang genoeg leuk ga vinden ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:23:
[...]

Dat is wel een beetje datgene waar ik het meest bang voor ben. Dat als de nieuwigheid er vanaf is dat er vrij matige content over blijft. Een beetje zoals de Wii toen was: gave speciale controls, maar zodra daar de nieuwigheid er vanaf is, zijn de spellen vaak maar matig. De immersion is inderdaad wel echt heel goed, maar ik vind de Rift/Vive toch echt duur om even een gokje te wagen of ik het lang genoeg leuk ga vinden ;)
Met de Wii was idd een misloper, maar ik denk ook omdat spellen gemaakt werden vanwege de controls, niet vanwege een artestieke ingeving, of een doorontwikkeld verhaal. (en de hardware was er gewoon niet..)

Met de rift komen de eerste maanden sowieso spellen waarbij devs nog aan het uitvogelen zijn hoe VR uberhaubt werkt en waar je het sterk kan inzetten, en dat na 2/3 jaar pas de AAA games bedacht worden waar je het ding voor gekocht hebt. De games waarbij VR een tool is, en niet de enige feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Henkus schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:48:
Heeft er iemand een tip waar je hoge kwaliteits 360 graden videos kan vinden.

Het meeste van de video app in de oclus store is "Gear VR" kwaliteit en dus niet zo bijzonder om naar te kijken.
Via de minder legale wegen is er wel wat content te vinden. Aanbod is echter niet heel groot.
evilpin0 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:21:

Mwah, ik ben toch wel wat demo's tegen gekomen die potentie hebben. Zo heb ik nu al erg veel plezier van The Brookhaven project. Hover junkers werkt opzich ook aardig (mits je niet ziek word :+ )

Echter, om een FPS enigzins te laten slagen moeten de objecten niet te ver weg staan anders word het aimen te lastig en je tegenstanders te pixelated en je hebt motion controllers nodig.

Die triple A shooter gaat er ook wel komen. Heeft alleen tijd nodig. Bril is gewoon te nieuw en op de echt grote titels moeten we nog even wachten...

[ Voor 47% gewijzigd door ChojinZ op 24-05-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58
ChojinZ schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:31:
Echter, om een FPS enigzins te laten slagen moeten de objecten niet te ver weg staan anders word het aimen te lastig en je tegenstanders te pixelated en je hebt motion controllers nodig.

Die triple A shooter gaat er ook wel komen. Heeft alleen tijd nodig. Bril is gewoon te nieuw en op de echt grote titels moeten we nog even wachten...
Ik heb op dit moment (met de DK2) dat wanneer ik een FPS speel dat ik de Rift vooral als 'monitor' gebruik. Ik kijk dan amper met mijn hoofd om me heen, maar kijk vooral toch echt met de muis en toetsenbord. Daarmee heb je de immersion op zich best wel goed, maar verder speel ik het op de klassieke manier. En daarvan word ik nog wel eens misselijk.

Ik ben wel oprecht benieuwd hoe FPS-games uiteindelijk vorm gaan krijgen in VR. Eigenlijk wil je gewoon rond kunnen lopen en schieten met de motion controls. Maar vooral dat rondlopen is nogal een issue he ;) VR in combinatie met een loopband en de motion controls lijkt mij dan wel weer een ideale combinatie!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik denk serieus dat er geen triple A games voor de rift gaan verschijnen binnen een jaar...

Ontwikkelaars zien dat de games matig verkocht worden via Oculus. Ontwikkeling kosten zijn nog hoger dan een normale triple A game.

Ik bedoel ik zie the climb niet als een triple A game. Een triple A game moet me uren achter elkaar kunnen boeien, niet iets wat ik 10-20 min speel en daarna klaar mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:38

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik denk dat het probleem van de Rift vooral de concurrentie is. De Oculus Rift is erg lang in development geweest en de overname door Facebook heeft dit zeker bespoedigd maar niet genoeg om te verhinderen dat er grote namen in dezelfde VR-poel zijn gesprongen.

Er is fragmentatie wat voor veel grote spelers ervoor gaat zorgen dat ze nog niet direct willen developen in een opkomende markt. Daarnaast de de concurrentie echt niet mals. De ViVe heeft wellicht mindere schermen maar heeft headtracing en Valve/Steam achter zich staan wat al een heel groot gameplatform is.

Daarnaast werkt Google aan zijn eigen oplossing en voor Sony hetzelfde. Het gevolg hiervan is dat Oculus Rift in een zeer moeilijke markt komt. Door de move van Sony wordt eigenlijk de Playstationmarkt al afgekets en vermoedelijk komt Microsoft ook met zijn eigen oplossing...als die uberhaupt nog een nieuwe generatie XBox maken na de One.De PC markt heeft met de ViVe/Steam combi ook al grote portie wat in beslag is genomen. Dan wordt al snel de vraag voor developers: Waar gaat de Oculus Rift zich eigenlijk positioneren?

Lang verhaal kort: De Oculus Rift was een doorbraak maar concurrenten hebben eiggenlijk al de grote markten in beslag genomen. Het draagvlak voor games te ontwikkelen wordt daarom heel klein voor de Rift.

De Rift zal dus moeten concureren op andere vlakken dan aanbod. Gezien hun huidige prijs/features is dat nog niet helemaal bepaald. De Rift heeft betere schermen maar minder tracing en is gelijktijdig wel duurder dan de ViVe.

Ik zeg nog niet dat het de spreekwoordelijke Titanic is, maar Facebook moet echt de strategie even op orde krijgen. Ik vermoed dat de CV versie als een verloren schip moet worden gezien en de CV2 van de Rift gaat bepalen of Facebook het schip in gaat of niet.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
evilpin0 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:48:
Ik denk serieus dat er geen triple A games voor de rift gaan verschijnen binnen een jaar...

Ontwikkelaars zien dat de games matig verkocht worden via Oculus. Ontwikkeling kosten zijn nog hoger dan een normale triple A game.

Ik bedoel ik zie the climb niet als een triple A game. Een triple A game moet me uren achter elkaar kunnen boeien, niet iets wat ik 10-20 min speel en daarna klaar mee ben.
Waar baseer je op dat games matig verkocht worden via Oculus?

Dat ontwikkel kosten hoger zijn boeit niemand zolang het maar winst zal opleveren. Als meer ontwikkelaars in zullen zien dat VR winst kan opleveren, en ze weten hoe ze dat het beste kunnen doen, dan gaat het echt wel lopen. VR is geen 3D of Wii.

En wat voor de 1 misschien niet triple A is is dat het voor de ander wel. Definitie van AAA "A title considered to be AAA is expected to be a high quality game or to be among the year's bestsellers."
Oftewel het gaat niet alleen om speelduur.
Dat jij na 20min klaar bent met The Climb betekend niet dat anderen dat ook zijn. Ik weet dat er zijn die het uren spelen.
Vind jij Elite Dangerous AAA of niet? En waarom?

Het aantal hoge kwaliteit games is zeer beperkt maar dat daar gaan er zeker meer van komen.
En ja zeker voorlopig zullen er genoeg betere/andere spellen in 2D op de markt blijven. Ik speel dan ook zowel VR games als 2D games. En voor nu vind ik het net niet interessant genoeg om een 2D game in VR op een groot scherm te spelen, maar misschien met de 2nd gen wel. Dus dan gebruik ik de Rift voor zowel 2D als VR.
Auredium schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:59:
Lang verhaal kort: De Oculus Rift was een doorbraak maar concurrenten hebben eiggenlijk al de grote markten in beslag genomen. Het draagvlak voor games te ontwikkelen wordt daarom heel klein voor de Rift.

De Rift zal dus moeten concureren op andere vlakken dan aanbod. Gezien hun huidige prijs/features is dat nog niet helemaal bepaald. De Rift heeft betere schermen maar minder tracing en is gelijktijdig wel duurder dan de ViVe.

Ik zeg nog niet dat het de spreekwoordelijke Titanic is, maar Facebook moet echt de strategie even op orde krijgen. Ik vermoed dat de CV versie als een verloren schip moet worden gezien en de CV2 van de Rift gaat bepalen of Facebook het schip in gaat of niet.
Ten eerste moet je Rift los zien van content (je schrijft het enigszins maar ook weer niet). Ik denk dat Oculus Home (het Oculus platform) het erg moeilijk gaat krijgen en ze beter kunnen gaan samenwerken met Valve. Maar zeggen dat CV als een verloren schip gezien moet worden is echt onzin. De Rift concurreert echt erg goed met andere headsets.
De Rift is in deze generatie perfect (getuige vrijwel alle reviews) en het enige wat ontbreekt tov Vive zijn de Touch controllers. Maar die komen later dit jaar....
Op vrijwel alle andere punten is het superieur aan de Vive.

Betreft Oculus Home platform:
Ik zou als developer nu niet zo gauw voor OH kiezen, tenzij ik een berg geld ervoor krijg. Beter ontwikkelen voor OpenVR. Immers je kunt met je Rift ook gewoon de steam games spelen!?

Wat bedoel je met dat Rift headtracing mist!?
Bedoel je dat tracking niet goed werkt? Want er zijn meer klachten over de tracking van Vive die niet goed werkt dan van de Rift.

Als FB zich gewoon goed richt op het device zelf hebben ze daar nu denk ik meer aan. Als ze ook het platform als grote concurrent naar Steam willen plaatsen moet er nog wel heel wat gebeuren.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
PuckStar schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:46:
[...]

Waar baseer je op dat games matig verkocht worden via Oculus?

Dat ontwikkel kosten hoger zijn boeit niemand zolang het maar winst zal opleveren. Als meer ontwikkelaars in zullen zien dat VR winst kan opleveren, en ze weten hoe ze dat het beste kunnen doen, dan gaat het echt wel lopen. VR is geen 3D of Wii.

En wat voor de 1 misschien niet triple A is is dat het voor de ander wel. Definitie van AAA "A title considered to be AAA is expected to be a high quality game or to be among the year's bestsellers."
Oftewel het gaat niet alleen om speelduur.
Dat jij na 20min klaar bent met The Climb betekend niet dat anderen dat ook zijn. Ik weet dat er zijn die het uren spelen.
Vind jij Elite Dangerous AAA of niet? En waarom?

Het aantal hoge kwaliteit games is zeer beperkt maar dat daar gaan er zeker meer van komen.
En ja zeker voorlopig zullen er genoeg betere/andere spellen in 2D op de markt blijven. Ik speel dan ook zowel VR games als 2D games. En voor nu vind ik het net niet interessant genoeg om een 2D game in VR op een groot scherm te spelen, maar misschien met de 2nd gen wel. Dus dan gebruik ik de Rift voor zowel 2D als VR.
Baseer dat niet op feiten maar mijn observatie: kwaliteit aanbod, reviews, reddit. Kan me echt niet voorstellen dat doe Oculus shop goed loopt.

High quality game staat wel heel erg open voor interpretatie: graphics, speel duur, afwerking? Bij mij is het een game met goede graphics, gameplay, en veel fun.

ED vind ik een A game, geen triple A. Leuke game met weinig diepgang (voor een casual speler als ik).

Zoals je al gemerkt had ben ik niet laaiend over de Rift. Ik krab me echt achter me oren als ik de zoveelste review lees op reddit met als slot: IT BLEW ME AWAY.

CV2 of misschien zelfs wel 3 was beter geweest voor mij om in te stappen misschien.

Mijn verwachtingen waren ook te hoog van dat ding. Ben benieuwd naar de motion controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Luuk1983 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:46:
[...]

Ik ben wel oprecht benieuwd hoe FPS-games uiteindelijk vorm gaan krijgen in VR. Eigenlijk wil je gewoon rond kunnen lopen en schieten met de motion controls. Maar vooral dat rondlopen is nogal een issue he ;) VR in combinatie met een loopband en de motion controls lijkt mij dan wel weer een ideale combinatie!
Lopen zal em niet snel gaan worden. Ik vermoed dat zelfs roomscale hiervoor niet voldoende is. Waarschijnlijk zullen 99% van de shooters een staande ervaring worden waarbij je vast staat op je plek, jezelf kan teleporten of waarbij je op een voertuig/platform staat wat voor je beweegt.
[...]

En daar wringt de schoen. De markt is nog ontzettend klein. Als alle Rifts en Vives uitgegeven zijn, dan nog zijn het 'maar' een paar miljoen HMD's in omloop.
[...]

Betreft Oculus Home platform:
Ik zou als developer nu niet zo gauw voor OH kiezen, tenzij ik een berg geld ervoor krijg. Beter ontwikkelen voor OpenVR. Immers je kunt met je Rift ook gewoon de steam games spelen!?
Eens. Je snijd jezelf enkel in de vingers als je voor OH ziet. Het aantal potentiele kopers is via Steam gewoon groter. Ik snap dat ze een eigen platform voor verkoop willen, maar in deze markt is het erg lastig om nog voet aan de grond te krijgen.

Helemaal als de andere platformen ook VR games gaan verkopen. Het zou mij niets verbazen als bv. Origin binnenkort ook in de VR software markt stapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Musical-Memoirs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-06 19:41
https://www.indiegala.com/vrbundle

Een tip voor iedereen.
Op Indiegala is er een VR bundle momenteel die nog ongeveer 1 dag geldig is.
Meeste games zijn voor Oculus, 2 zijn voor de Vive. De meeste games in de bundel zijn niet heel bijzonder, maar voor het lage bedrag is het een leuke start.

Ik heb ze zelf niet kunnen uitproberen, Ik heb namelijk de HTC Vive besteld in plaats van Oculus.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Bundel is niet meer geldig.

[ Voor 6% gewijzigd door Musical-Memoirs op 25-05-2016 12:38 . Reden: Bundel is niet meer geldig. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb die bundle ook, best wel bagger :P Veel dingen werken ook alleen nog maar met DK2 of zijn in een soort betastadium blijven steken. Had beter een hamburger kunnen kopen van dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Arfman schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:41:
Ik heb die bundle ook, best wel bagger :P Veel dingen werken ook alleen nog maar met DK2 of zijn in een soort betastadium blijven steken. Had beter een hamburger kunnen kopen van dat geld.
Mwah, die hamburgers van de Mac zijn niet veel beter hoor... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stimmits
  • Laatst online: 14:28
Wow. Een Tweakers VR meetup in Enschede met - zo te zien - voornamelijke focus op Samsung devices? Kan dat niet wat meer "up-to-date"?

Ze hoeven slechts een belletje naar ons te wagen en we staan er met een aantal HTC Vives en CV1's op de vloer. Kunnen we de meetup wellicht een flink stuk interessanter maken, Enschede is tenslotte een thuiswedstrijd voor ons 8)7

Zijn er mensen die hier interesse in hebben? Misschien moeten we ze dan gewoon even mass-tippen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
stimmits schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:39:
Wow. Een Tweakers VR meetup in Enschede met - zo te zien - voornamelijke focus op Samsung devices? Kan dat niet wat meer "up-to-date"?

Ze hoeven slechts een belletje naar ons te wagen en we staan er met een aantal HTC Vives en CV1's op de vloer. Kunnen we de meetup wellicht een flink stuk interessanter maken, Enschede is tenslotte een thuiswedstrijd voor ons 8)7

Zijn er mensen die hier interesse in hebben? Misschien moeten we ze dan gewoon even mass-tippen? ;)
Hey Stimmits, ten eerste: lijkt me een goed idee!
Ten tweede: misschien is het al gevraagd maar kan jij uit eigen ervaring zeggen hoe de zgn God rays zich verhouden tussen de Vive en de Rift? Ik heb altijd een DK2 gehad en sinds kort de CV maar ik vind ze echt heel storend. Gisteren weer eens geprobeerd een 3d film te kijken in Cineveo maar het is echt één en al glare.. In Lucky's Tale en project cars valt het wel mee maar het kan toch niet zo zijn dat we voortaan alle vormen van sterk contrast moeten gaan vermijden om fatsoenlijk te kunnen genieten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimmits
  • Laatst online: 14:28
Roxsman schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:44:
[...]

Hey Stimmits, ten eerste: lijkt me een goed idee!
Ten tweede: misschien is het al gevraagd maar kan jij uit eigen ervaring zeggen hoe de zgn God rays zich verhouden tussen de Vive en de Rift? Ik heb altijd een DK2 gehad en sinds kort de CV maar ik vind ze echt heel storend. Gisteren weer eens geprobeerd een 3d film te kijken in Cineveo maar het is echt één en al glare.. In Lucky's Tale en project cars valt het wel mee maar het kan toch niet zo zijn dat we voortaan alle vormen van sterk contrast moeten gaan vermijden om fatsoenlijk te kunnen genieten
Tof!

De rays zijn flink aanwezig bij de Rift - tot dusver dat het voor mij ook storend is (vooral in de donkere scenes). Bij de Vive heb ik hier geen last van, echter zijn daar weer andere effecten zichtbaar in de vorm van lichte ringen.
Toch verkies ik de Rift boven de Vive bij langere (zit-)sessies - denk toch door de combinatie van draagcomfort en beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

stimmits schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:39:

Het schreeuwt nog net niet "SPONSORED BY SAMSUNG", als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Hier ligt de CV1 ook een beetje stof te happen. Op dit moment bezig met een verbouwing van zolder naar gameroom en ik kom erachter dat ik maar 2 typen spellen écht leuk vindt, namelijk FPS en racesims. FPS speel ik op de monitor en racesims kan ik nu niet spelen omdat ik tijdelijk in de woonkamer bivakkeer met de PC en het stuur niet op de tafel past. Lucky's Tale, EVE en al die andere zaken kunnen me maximaal een uurtje boeien in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Ook de consoles zetten massaal in op VR. Microsoft wil de Oculus Rift laten werken op zijn volgende Xbox console:

nieuws: Gerucht: Microsoft werkt aan Xbox-console die moet werken met Oculus ...

Ik heb het een hele tijd geleden ook al eens gezegd. Maar ben er echt van overtuigd dat de consoles ervoor gaan zorgen dat VR mainstream wordt. De meeste mensen hebben een console en ontwikkelaars zijn dan ook meer bereid om VR games te maken. Als ik me niet vergis dan spreekt het console verdien model de gameontwikkelaars beter aan.

[ Voor 29% gewijzigd door Tasminos op 25-05-2016 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Bijna niemand op de console koopt een 700 euro gadget ervoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:38

Auredium

Informaticus Chaoticus

De prijs van headsets gaat nog wel zakken hoor. Je moet ervan uit gaan dat de schermen en de lenzen die wat nodig zijn voor de headsets niet in grote oplagen werden/worden gemaakt. De fabrieken moeten hiervoor enige aanpassingen doorvoeren of op zijn minst de productie verhogen. Sommige fabrieken die langszij andere schermen maken zullen wellicht exta fabricagelijnen moeten maken.

Headsets zijn momenteel nog 700 euro of meer. Ik verwacht echter vergelijkbare of betere headsets over een paar jaar op de markt voor omstraaks 400 euro. Dan moet wel blijken of er een levensvatbare markt is voor het artikel.

Er moeten dus voldoende early adapters zijn om de producten te lanceren. Om eerlijk te zijn valt hier niet alleen gamers onder. Ik zie veel makelaars e.d. welke de technologie gebruiken voor mensen virtuele rondleidingen aan te bieden. Ik verwacht ook dat architecten e.d. de voorkeur geven aan VR brillen voor dingen te demonstreren, laten zien of zelfs erin te werken. Die groep is minstens net zo belangrijk bij een succesvlle lancering en doorontwikkeling dan gamers.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, ik mis ook de andere use-cases nog een beetje.

Ik doe af en toe aan 3D ontwerpen voor mijn 3D printer, maar ik heb nog geen 3D ontwerppakketten gevonden die de Rift ondersteunen.

Wel jammer, want het lijkt me op die manier veel handiger om een object te bekijken (laat staan te editten). Op dit moment moet je de vertaalslag 2D->3D in je hoofd maken, en dat werkt op zich wel handig (op die manier kan je goed bijvoorbeeld bepaalde afmetingen uitmeten) maar om het eindresultaat goed te kunnen beoordelen zou een 3D view wel super zijn.

Ik weet dat die markt nog in de kinderschoenen staat maar ik vind het vreemd dat daar nog helemaal niks voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
evilpin0 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:16:
Bijna niemand op de console koopt een 700 euro gadget ervoor....
Maar hoeveel mensen zijn bereid om een console bij de bril te kopen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
ChojinZ schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:18:
[...]

Maar hoeveel mensen zijn bereid om een console bij de bril te kopen? ;)
Als je dit aan de Microsoft marketing afdeling vraagt zullen zeggen: A whole lot

Ik zeg: vrijwel niemand :P

Maar wie weet is de prijs dan gezakt van de Rift, blijkt de rift software toch niet goed te verkopen net zoals de xbox. En gaan Oculus en MS een partnership (waar ze met verlies de hardware verkopen) aan wat eventueel wel leuk kan uitpakken.

Maar ervaringen uit het verleden....(Microsoft hardware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Ik denk bij dat bericht eigenlijk maar aan 1 ding:

Forza en Forza Horizon in VR en hopelijk dus ook op de PC.

Ik vraag me af of de rift / vive nog regelmatig gebruikt bij degene die hem nu al een week of 6 in huis hebben.
Ik gebruik de rift voornamelijk voor PCARS en Assetto Corsa en kan daar nog heel wat uurtjes in steken.

[ Voor 49% gewijzigd door Henkus op 26-05-2016 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
GekkePrutser schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:10:
Ja, ik mis ook de andere use-cases nog een beetje.

Ik doe af en toe aan 3D ontwerpen voor mijn 3D printer, maar ik heb nog geen 3D ontwerppakketten gevonden die de Rift ondersteunen.

Wel jammer, want het lijkt me op die manier veel handiger om een object te bekijken (laat staan te editten). Op dit moment moet je de vertaalslag 2D->3D in je hoofd maken, en dat werkt op zich wel handig (op die manier kan je goed bijvoorbeeld bepaalde afmetingen uitmeten) maar om het eindresultaat goed te kunnen beoordelen zou een 3D view wel super zijn.

Ik weet dat die markt nog in de kinderschoenen staat maar ik vind het vreemd dat daar nog helemaal niks voor is.
Kun je misschien je modellen in Sketchfab openen? Dat is in VR.

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PuckStar schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:01:
[...]

Kun je misschien je modellen in Sketchfab openen? Dat is in VR.
Bedankt! Die kende ik nog niet!

Het is cloud based zo te zien, vandaar misschien dat ik er niet naar had gekeken (normaal gebruik ik weinig cloud services, ik doe het liever lokaal). En ondersteunt alleen DK1 en DK2 officieel, maar ik ga het proberen. De files kan in in elk geval wel openen want hij ondersteunt STL.

Ik gebruik het meest 123D Design (die slaat ook op in de cloud maar draait lokaal)

[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 26-05-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
PuckStar schreef op zondag 08 mei 2016 @ 19:43:
Tip voor wie nog oude demo's uit de DK2 tijd wil bekijken op de CV1: LibOVRWrapper!

Ik heb net Senza Peso (geweldig!), Welcome to Oculus en Don't Let Go weer eens gezien maar dan op de CV1. Erg tof!
Heb je een how to hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Ik heb nog niets buiten Oculus Home gedraaid. En ik heb alle stappen gevolgd. Maar ik zie het op m'n monitor draaien, maar niets in m'n Rift.

Ik heb derde parijen aangevinkt binnen Home.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:47
Beetje laat, maar ik heb de Rift vandaag ontvangen! Sneller dan verwacht en volgens de originele indicatie.

Ik had ervaring met 3D gamen en headtracking, maar nog nooit iets met VR gedaan. Eerste ervaring is: wat werkt het nu al soepel en goed. Maar wat een potentie heeft dit! Bij de Rift zoals bekend wel last van Rays, maar daar had ik tijdens gewoon gebruik geen last van.

Het 3D effect is perfect, zeker t.o.v. bestaande 3D technieken met shutterbrilletjes. FOV vond ik erg goed. Kan altijd iets meer, maar ik had steeds het gevoel dat ik op de eerste rij in de bioscoop zat en een enorm 3D scherm voor me had.

Leukste gratis demo's: Oculus Dreamdeck, Henry, Introduction to VR, The rose and I. Andere demo's waren ook grappig.
Verder nog niet gegamed, maar wel SteamVR even bekeken. Zag er ook goed uit.
Ik moest me wel rustig houden met hoofdbewegingen, maar ben verder niet misselijk geworden.

Ik heb Skyrim ooit in 3D gedraaid en dat zag er opmerkelijk goed uit. Lijkt me in VR nog veel beter. Ik zag dat sommige mensen dat met VorpX konden draaien op een Rift.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is het het waard om dat soort ervaringen in de Rift te proberen? Ben een beetje bang dat het veel prutsen, modden en proberen is en dat de ervaring daarna tegenvalt.

Ik snap dat de nieuwigheid van de CV1 er na een tijdje af zal gaan, maar op dit moment ben ik enorm enthousiast. Paar flinke wow-momenten gehad, terwijl ik niet snel onder de indruk ben.

[ Voor 4% gewijzigd door Playa del C. op 28-05-2016 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
Hebben jullie ook last van een donker rode gloed in sommige zwarte scenes? De pixels zijn niet zwart maar donker rood.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Ik heb een paar berichten langs zien komen over mensen die de Rift niet meer/weinig gebruiken. Zelf doe ik al een aantal jaar niet meer echt gamen op een monitor. Jaren terug was ik wel echt wel heel wat uren kwijt hieraan. Door VR kreeg ik eigenlijk weer zin om te gamen. Gisteren was het voor ik het wist 4 uur in de morgen bij het spelen van Chronos. De immersion is gewoon ongelofelijk. Ik heb ook al mensen horen roepen dat VR maar leuk is voor een paar weken. Nu vraag ik me af of dat te maken heeft met VR zelf of dat het te maken heeft met de hoeveelheid content die er nu beschikbaar is. Best weinig eigenlijk. Ik kan me zelf voorstellen dat je op een gegeven moment behoefte hebt aan meer/andere games.

ps. Ik lees overigens wel her en der berichten over meer volgwaardige games die er aan staan te komen en ook dat grote ontwikkelaars hier mee bezig zijn. Ik zelf kijk bijvoorbeeld erg uit naar Edge of Nowhere en op de volgende episodes van Fated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet meer gebruiken?? Ik heb elke keer weer het 'Wow' gevoel :) Nog steeds vooral in Elite - verder is er idd nog weinig content met diepgang waardoor je het blijft spelen. Het spel voelt zo enorm anders in VR, ondanks dat de 'mechanics' hetzelfde zijn.

Chronos moet ik ook eens proberen, heb het al in het begin gekocht maar nog nooit gestart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Iemand Halflife 2 met de CV1 aan de praat gekregen?

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Laatst online: 10:25
FireStarter schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:11:
[...]

Ik heb nog niets buiten Oculus Home gedraaid. En ik heb alle stappen gevolgd. Maar ik zie het op m'n monitor draaien, maar niets in m'n Rift.

Als je doorgaat naar de Github pagina staat daar uitgelegd wat er van je verwacht wordt om het werkend te krijgen. Misschien zit er ook een readme in de .zip die je moet downloaden.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
UncleSam schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 13:51:
Ik heb een paar berichten langs zien komen over mensen die de Rift niet meer/weinig gebruiken. Zelf doe ik al een aantal jaar niet meer echt gamen op een monitor. Jaren terug was ik wel echt wel heel wat uren kwijt hieraan. Door VR kreeg ik eigenlijk weer zin om te gamen. Gisteren was het voor ik het wist 4 uur in de morgen bij het spelen van Chronos. De immersion is gewoon ongelofelijk. Ik heb ook al mensen horen roepen dat VR maar leuk is voor een paar weken. Nu vraag ik me af of dat te maken heeft met VR zelf of dat het te maken heeft met de hoeveelheid content die er nu beschikbaar is. Best weinig eigenlijk. Ik kan me zelf voorstellen dat je op een gegeven moment behoefte hebt aan meer/andere games.

ps. Ik lees overigens wel her en der berichten over meer volgwaardige games die er aan staan te komen en ook dat grote ontwikkelaars hier mee bezig zijn. Ik zelf kijk bijvoorbeeld erg uit naar Edge of Nowhere en op de volgende episodes van Fated.
Sinds dat ik de Rift heb, kan normaal gamen op een monitor/tv mij eigenlijk niet meer boeien. De immersie factor is bijna helemaal weg. Ik moet nog steeds Uncharted 4 uitspelen (een game waar ik maanden op heb gewacht)

Uncharted 4 is een gave game, maar ik zit niet echt meer echt in de game zoals bij de rift, ondanks dat ik 1,5 meter van een 55" tv zit. Ik kijk ook uit naar meer triple a games.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nou heb ik de Rift al een aantal weken en heb ik al aardig wat uren erop zitten.

Virtual Reality is een prachtig techniek waarbij je hersens leuk voor de gek wordt gehouden. Het geeft echt het gevoel alsof je erin zit.

Helaas is het wel zo dat de content erg op "indie games" gebasseerd is. Dus voor diegene die echt de grafische pracht en praal (zoals battlefield 4, uncharted 4 en dat soort realistische gebouwde games) hebben, moeten toch echt wachten.
Het is jammer want ik ben daar ook van.

EvE is een geweldig uitziende spel maar het is alleen op MP gebasseerd wat dus erg jammer is omdat de hoeveelheid mensen die de rift hebben en nog moeten krijgen plus het feit niet iedereen van space sims houdt, blijft het spel leuk maar te weinig mensen die het spelen.

De rift zit nog steeds comfortabel en samen met de tool VorpX kun je toch enigszins games spelen die niet voor VR gemaakt zijn toch in VR spelen, het heeft alleen niet dezelfde immersie gevoel als bij echte VR gemaakte games.

Films kijken en vooral in 3D is wel super gaaf! Wat kan ik nog meer zeggen, het is het eerste model. Ja de resolutie moet omhoog gekrikt worden maar de oude gpu kracht is er gewoon weg niet. Over 2 a 3 jaar met een nieuwe cv2 en nieuwe gpu's zal het wel anders zijn.

Gamen normaal doe ik niet meer op een monitor. De games die ik speel, speel ik dan ook echt alleen in VR. Misschien omdat normaal op een vlakke scherm niet zo spannend meer is? Wie zal het zeggen. VR gamen is wel de toekomst en naarmate de games mooier worden en de CV's beter worden zal het alleen maar meer immersie worden.

We wachten af en gaan door met nieuwe contents zodra ze uitkomen en niet te vergeten, de touch controllers.

Moet wel zeggen dat de kleine sdk hack met 2 pixels per dot wel enorm eruit spat ten opzichte van standaard view. Het is alleen wel iets wat je steeds handmatig moet uitvoeren, waarom dit uitstaat is denk omdat dan een 970 niet afdoende meer is?
Dit werkt tevens alleen voor games binnen oculus home.

Het concept is net als super sampling in Elite Dangerous. Vreet wel aardig wat GPU kracht.
Wat hebben we nog meer, even denken.
Edge of Nowhere is een game waarop ik ook nog wacht. Zou ergens in juni moeten komen, 6e dacht ik volgens de officiele site.
Was trouwens ook het eerste spel (demo) die ik speelde in VR op gamescom vorig jaar. Dit was ook de reden waarom ik was verkocht aan VR.

Koppijn of misselijkheid, nee helemaal niks van ervaren. Behalve een beetje raar gevoel met lucky's tale. Je zit stil en de camera beweegt mee met tale. Dat is wel een apart gevoel.

Zelf denk ik dat het een goed jaartje kost voordat contents genoeg variatie met zich mee brengt in oculus home. Toch irritant dat oculus niet denkt aan andere betaal mogelijkheden zoals Paypal, wat steam wel weer heeft.
Dit geeft dan toch een veel breder publiek de mogelijkheid om dingen te kopen, tevens een refund mogelijkheid (of soort van tegoedbon) bij games waarvan je hebt, bleh waardeloos zou toch wel prettig zijn. Of dat ze op ze minst demo's geven van de spellen, zo kan de gebruiker zelf ook beslissen of ze het geld waard vinden van het spel of niet.

Zijn dingen die ik toch graag zou willen zien. Daarnaast ook de oculus home zou andere thema's wel mogen hebben die je gratis zou mogen downloaden. Leuk dat huisje maar zou tof zijn net als in VR bigscreen of VorpX om je eigen thema's te mogen selecteren.

Misschien later in de toekomst. Al met al, het is net nieuw en vers. Velen aanpassingen zullen nog wel komen daarin ook nieuwe contents.
Het is een kwestie van wachten, hoe ongeduldig we ook mogen zijn.

Tot nu, zeer tevreden en heb zelf niks te klagen. Een tevreden VR gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:24
Xtr3me4me schreef op maandag 30 mei 2016 @ 08:27:
Films kijken en vooral in 3D is wel super gaaf! Wat kan ik nog meer zeggen, het is het eerste model. Ja de resolutie moet omhoog gekrikt worden maar de oude gpu kracht is er gewoon weg niet. Over 2 a 3 jaar met een nieuwe cv2 en nieuwe gpu's zal het wel anders zijn.
Als we Hardware.info mogen geloven is de nieuwe GTX 1080 al 3x zo snel in VR dan de 980 TI. Nu denk ik niet dat ze die sprong elk jaar kunnen doen, maar het geeft wel ineens een serieuze boost aan VR. Hopelijk evolueren we snel naar de scherpte die we nu van een normaal FHD scherm krijgen maar dan in VR ... en liefst aan een betaalbaar prijsje ;). Eens die 2 factoren gehaald worden, zullen we overladen worden met content.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Largamelion schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:12:
[...]
Als we Hardware.info mogen geloven is de nieuwe GTX 1080 al 3x zo snel in VR dan de 980 TI. Nu denk ik niet dat ze die sprong elk jaar kunnen doen, maar het geeft wel ineens een serieuze boost aan VR. Hopelijk evolueren we snel naar de scherpte die we nu van een normaal FHD scherm krijgen maar dan in VR ... en liefst aan een betaalbaar prijsje ;). Eens die 2 factoren gehaald worden, zullen we overladen worden met content.
Mits ondersteund door de game developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
Quick heads-up.. Adr1ft is in de aanbieding op Steam (50% off)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-10 09:22
Heb hem ook net gekocht, support@505games.com kan je vragen om een Home key.

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Laatst online: 19:18
Khiu schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:11:
Heb hem ook net gekocht, support@505games.com kan je vragen om een Home key.
Wat hebben ze nodig voor die Home key en is het niet genoeg om de game in Steam te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Leader98 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:06:
[...]

Wat hebben ze nodig voor die Home key en is het niet genoeg om de game in Steam te hebben?
Je Steam aankoopbevestigingsmail is voldoende.

Heb enige tijd geleden dezelfde procedure bewandeld. Goede service van 505

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Heb de rift aan me neefje uitgeleend, maar als hij op mijn account in logt krijgt die alleen Lucky tale te zien.

Ook de usename komt niet overeen (email en pwd wel). Raar zeg, toch geen soort DRM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
het is toch niet zo dat je alleen games met je oculus rift kan spelen vanuit HOME? steam games werken toch ook op de oculus rift? ik hoor verschillende verhalen en begin nu te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Flghter1982 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:22:
het is toch niet zo dat je alleen games met je oculus rift kan spelen vanuit HOME? steam games werken toch ook op de oculus rift? ik hoor verschillende verhalen en begin nu te twijfelen.
Nou, ik heb het probleem met Monstrum. Het is CV1 ondersteunend en had hem maar gekocht voor 3,50 euro. Maar opstarten op me CV1 krijg ik hem niet.
Krijg zelf steeds de klote melding dat het spel te lang duurt met laden, maar doe ik me hmd af dan staat ie vrolijk op me monitor te draaien.

Maar het is wel zo, je kunt steam games komen en spelen met je Rift. Je kunt bij sommige ook keys opvragen om te redeemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
Flghter1982 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:22:
spellen vanuit Steam werken gewoon.. Het is alleen handig om spellen ook in Home te hebben zodat je niet hoeft te switchen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Roxsman schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 18:53:
[...]

spellen vanuit Steam werken gewoon.. Het is alleen handig om spellen ook in Home te hebben zodat je niet hoeft te switchen..
Maar om niet te hoeven switchen kun je dit gebruiken: http://mushroomtomatoes.com/2016/05/oculus-home-injector-v1/
Werkt erg goed!
FireStarter schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:11:
[...]

Hmmm anders dan die uitleg weet ik het ook niet. Ik heb de files zelf geplaatst:
Copy LibOVRRT32XXXX.dll to c:\windows\syswow64
AND
Copy LibOVRRT64XXXX.dll to c:\windows\system32

Heb jij dat ook gedaan? Zie je ze daar ook staan?

[ Voor 44% gewijzigd door PuckStar op 31-05-2016 21:37 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
mijn geduld verdient inmiddels wel een reward omtrent de CV1. ik heb de DK1 & DK2 ook gehad en zit nu al ruimte tijd zonder. maar kan echt niet wachten totdat ik eindelijk de CV1 binnen heb (verwacht half juli).
ik zit er zelfs aan te denken om die playseat Motion platform op de wishlist te zetten. dan formula 1 in project cars met een f1 playseat er boven op.. race stuurtje en pedalen + een paar buttkickers en dan ben ik wel in Gamers / Racers heaven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Vast wel eerder aan bod gekomen. Maar voor schoonmaakdoekjes zijn het handigst om aan te schaffen voor de Rift? Ik gebruik nu al een tijdje die Oculus standaard heeft mee geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Touch aankondiging op de E3 te verwachten?

Ik zag op youtube al filmpjes voorbij komen waarin fingertracking getoond werd. Voor meerdere vingers, dus niet alleen de wijsvinger en duim. :)

https://www.youtube.com/watch?v=YPzcTrguPkg

[ Voor 21% gewijzigd door Bullettooth op 01-06-2016 17:05 ]

Pagina: 1 ... 53 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.