Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Count_B schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:25:
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat ik beter voor de Playstation VR had kunnen kiezen ipv van de Oculus. Ik vind het aantal spellen maar zeer matig terwijl Sony met een zeer groot scala games is gekomen. Het enige wat ik nu doe is films kijken en af en toe Eve valkyrie spelen.
Ik denk als je toch al een hele dikke pc had staan je geen spijt van gaat krijgen, Oculus komt ook met een paar exclusives van grote ontwikkelaars. Veel exclusives van zowel Sony als Oculus zijn volgens mij ook maar timed exclusives, dus je moet gewoon even geduld hebben. Sony heeft alleen wel gewoon z'n bril veel beter in de markt gezet en is kwa prijs veel toegankelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 17:05
Count_B schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:25:
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat ik beter voor de Playstation VR had kunnen kiezen ipv van de Oculus. Ik vind het aantal spellen maar zeer matig terwijl Sony met een zeer groot scala games is gekomen. Het enige wat ik nu doe is films kijken en af en toe Eve valkyrie spelen.
Maar wat voor type games mis je dan precies?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:12
Voor mij is het vrij simpel hoor, het is vooral de hype van een nieuw product en voor veel de eerste keer dat ze met VR in aanraking komen. Dit zorgt een beetje dat de beelden een beetje gekleurd zijn.

Ik vermaak mezelf prima met race games/sims, die kaartgame op de oculus store en hier en daar een potje Eve valkyrie.

Ken je niemand die al een PSVR gekocht heeft? Ga anders even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Gisteren de PS VR gebruikt bij een vriend. Ik kan vertellen dat scherm erg goed is van de PS VR, waarschijnlijk beter dan de Oculus zelf (puur gebisseerd op hoe lekker het beeld kijkt, niet gebaseerd op resolutie) . Vooral heerlijk om geen godrays te hebben, irriteerde me thuis meteen aan de godrays toen ik de Rift gebruikte. Het beeld was hierdoor erg plezant om naar te kijken, een verademing bijna in bepaalde scenes, waar de rift veel last heeft van godrays.

De meeste beperkende factor lijkt mij de PlayStation zelf te zijn. Ik zag zeer veel aliasing in de spellen, iets wat in ik de rift zelden zie. Ben erg benieuwd als je een high end pc op de PSVR aansluit hoe de beeld kwaliteit zal zijn. Daarnaast als je naar objecten dichtbij kijkt en je hoofd beweegt lijkt het een beetje alsof je een ATW effect ziet, zeg maar een spel was op 85-88 FPS draait in de Rift. Echter de PS VR doet het wel op zijn manier dat het niet stoort, maar het beeld is zeker niet zo vloeiend als de rift.

Ik kan echter nu al vertellen dat het gros van de games echt zooi is en de Rift misschien zelf een beter launch line up had.

Rigs ff gespeeld. Leuke intro, je wordt er leuk ingezogen, maar sodeju wat een bout spel! Er zijn reviews die dit een 9.5 hebben gegeven! Echt van de zotte!

Battlezone VR gespeeld, ruk! Mooi dat ik het weet trouwens, scheelt me weer geld, wou hem ook de rift halen.

DriveClubVR, speelde wel vet. Leuk een arcade racer in VR, weer wat anders om vol gas door de bocht te kunnen. Echter de resolutie van het speel leek 720p te zijn, ik kon de bril ook niet echt meer scherp stellen, omdat het beeld nooit scherp werd. Na 3 rondjes begon ik wazig te voelen, door simpelweg de wazigheid van de graphics. Kan me wel voorstellen dat sommige console spelers dit wel tijdelijke kunnen pruimen. Ik voelde me niet prettig door de wazigheid.

Verder nog een paar demos geprobeerd, alles was gaap en ik was er zo klaar mee. Horror demo was wel oke, maar dat was een cutscene.

Rush of blood daarin tegen was erg vermakelijk! Leuk lekker op de bank achteruit te hangen en piew piew te doen met de motion controllers. Erg tof!

Aan de hand van de simpele graphics en games kan ik concluderen dat als je serieuze VR wilt en een sim ervaring wilt, zoals bv ED, Dirt, PC/AC je weinig te zoeken hebt op de PS VR. Die spelen zullen er nooit komen. Enige wat de PS VR kan met nog wat detail te creëren voor immersie zijn simpele kamers waar je met de motion controllers piew piew kan doen. Das overigens helemaal niet verkeerd!

Ik denk dat de PS VR best eens goed kan uitpakken voor Oculus. Zullen veel PS VR gebruikers zijn die na piew piew ook eens in een ruimteschip, rally auto of formule een realistische ervaring willen. Iets wat PS VR niet gaat bieden.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 15:15
ChojinZ schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:48:
[...]

Maar wat voor type games mis je dan precies?
Ik mis spellen waar ik uren achter kan zitten en die niet half af zijn. Ik ben niet zo van de racespellen en qua space games vind ik Eve heel goed maar die is ook maar zeer beperkt en begint ook al snel te vervelen. Elite is wat mij betreft te weinig actie. Denk dat ik maar geduld moet hebben totdat er echt grote games uitgebracht gaan worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ik zou niet weten waarom race games niet naar de psvr kunnen komen, helemaal met de ps4 pro in aantocht heb je al heel wat meer kracht. Sony brengt zelf ook gran turismo naar de psvr. Een game als ed snap ik wel als die niet komt, dat soort games worden normaal nooit op de console gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Nieuwevolger schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:30:
Ik zou niet weten waarom race games niet naar de psvr kunnen komen, helemaal met de ps4 pro in aantocht heb je al heel wat meer kracht. Sony brengt zelf ook gran turismo naar de psvr. Een game als ed snap ik wel als die niet komt, dat soort games worden normaal nooit op de console gespeeld.
PS zelf mist gewoon rekenkracht. Beeld was zodanig wazig dat ik een paar laps in DriveclubVR kan rijden. Als je een meer sim like spel speelt zal je (thans: ik) gewoon last krijgen door het wazige beeld, races kunnen vrij lang duren. Ook bijvoorbeeld bochten die in de verte eraan komen zullen problematische zijn. Bovendien zijn de echt goede race games op de rift (dirt, PC en AC) gewoon niet geschikt voor de playstation VR, deze spellen draaien nu al niet stabiel op 60 fps op de consoles.

Voor racespellen met uitgebreide physics, grote tracks, schade, weer, rij gedrag en hoeveelheid autos heb je ook een sterke CPU nodig. De ps pro zal een sterkere CPU hebben,maar beperkt worden de PS4, waar het spel ook op moet draaien.

Ben benieuwd naar de PS pro overigens. Het is ook niet meer dan een mening van iemand die al tijdje sims op de pc met de Rift speelt. Een PS4 gebruiker kan prima akkoord gaan met bv DriveclubVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Count_B schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:17:
[...]

Ik mis spellen waar ik uren achter kan zitten en die niet half af zijn. Ik ben niet zo van de racespellen en qua space games vind ik Eve heel goed maar die is ook maar zeer beperkt en begint ook al snel te vervelen. Elite is wat mij betreft te weinig actie. Denk dat ik maar geduld moet hebben totdat er echt grote games uitgebracht gaan worden ;)
Ik ben bang dat dat nog wel eventjes gaat duren. Ik zie op korte termijn geen games verschijnen die honderden uren aan content hebben.

Het ontwikkelen van zo'n spel kost veel tijd en heel veel geld. Omdat de doelgroep voor de Oculus/Vive nog relatief klein is, zullen er niet heel veel ontwikkelaars zijn die het risico durven te nemen om een grote investering te doen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 09:43
16-10 Oculus + touch + headphones besteld bij oculus.com, 18-10 stond ups al met een pakketje voor de deur met de bril terwijl het laatste bericht in mijn mailbox nog was dat er bijna verzonden zou worden en ik meende dat ergens een levering in december werd voorspeld.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-10 10:48
HanslH schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 07:41:
16-10 Oculus + touch + headphones besteld bij oculus.com, 18-10 stond ups al met een pakketje voor de deur met de bril terwijl het laatste bericht in mijn mailbox nog was dat er bijna verzonden zou worden en ik meende dat ergens een levering in december werd voorspeld.
De touch komt pas in december ja.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Eagle flight gekocht en een refund request ingediend.

Kinderachtige graphics, totaal geen gevoel van snelheid want ze maken de randen van het scherm zwart.

Draait wel erg soepel en zag er zelfs nog redelijk scherp uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
evilpin0 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:49:
Eagle flight gekocht en een refund request ingediend.
Waar heb je die gekocht? Hij komt toch pas in november uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
BamSlam_ schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:58:
[...]

Oculus store, gisteren uitgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
BamSlam_ schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:58:
[...]

Oculus versie komt eerst, daarna de psvr en daarna de vive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat valt me tegen van Eagle Flight. Hij is erg duur (40 euro toch? Dat was hij op Steam iig) dus ik had er wel veel van verwacht. Jammer :-(

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 19-10-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
evilpin0 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:00:
Oculus store, gisteren uitgekomen
Oh wacht, dit is het Oculus-topic, niet het PSVR-topic. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
GekkePrutser schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:14:
Dat valt me tegen van Eagle Flight. Hij is erg duur (40 euro toch? Dat was hij op Steam iig) dus ik had er wel veel van verwacht. Jammer :-(
Echt te duur 40 euro. Vriend van mij had PSVR gekocht en was allemaal verkocht aan eagle flight, die moest en zou ik moeten kopen want het was echt heel tof (volgens hem).

Eerste seconde haakte ik al meteen af. Hij zelf vond het geweldig. Multiplayer is wel redelijke leuk en intense. Maar eerlijk is eerlijk ik heb zoveel goede spellen op de pc dat ik het echt geen seconde meer zal spelen.

Op PSVR zal het aanslaan denk ik, door gebrek aan goede games in VR en zal de doeplgroep ook meer aanspreken door de simpelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zijn er ook mensen positief over Eagle Flight op de Rift? Wist niet dat deze al uit was voor de Rift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Ik zag gisteren een YT filmpje (via Reddit) van Eagle Flight. Dat was voor mij ook de reden om het niet te kopen, lijkt mij niets aan.

Op zich leek het concept me erg leuk, maar die beelden en de gameplay, mwoh. Niet voor € 40.

Filmpje gevonden:

[ Voor 15% gewijzigd door NaN op 19-10-2016 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeppi
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-03-2023
Ook de eigenaar van een oculus rift. Ik lees veel maar moet zeggen er zitten teveel belangrijke minpunten aan.
1) support is echt waardeloos
2) echte games kun je dus echt shaken die zijn er gewoon niet
3) kinderachtige games kopen is ook een crime er wordt alleen paypal en creditcard geaccepteerd

Punt 3 heeft wat uitleg nodig Paypal is een zeer dominante dictatoriale maatschappij en bij het minst geringste wordt je paypal account geblokkeerd en kom je nooit meer in aanmerking voor een account of dat het nu rechtmatig is daar wordt miet naar gekeken. Daarnaast kun je alleen een credit card toevoegen in je account van Oculus met alle gevoelige data erin iets wat velen onder ons nog steeds niet willen. Sterker nog ik wil absoluut geen creditcard. Een systeem als sofort uberweisen en ideal zijn echt de beste betaal methodes naar mijn idee.

Kortom mijn ervaring met de rift zijn tot nu toe zeker niet positief en ik vrees grote vrezen dat met mij velen in de wereld er zo over denken een simpel voorbeeld ervan is dat de oculus rift nu al te koop staat op vele tweedehands site's.

Het gebruik:
specs die worden vermeld als zijnde minimale hardware klopt niet op 2 pc's getest zowel de DK2 als de rift werken beide op een I5 2500 icm met een gtx 970 en 8gb geheugen 2e pc is een 1 i5 3570k icm met de gtx 970 en 16gb geheugen Hogere specs zal waarschijnlijk iets hogere instellingen accepteren maar aangezien er nog geen spellen zijn die dat nodig hebben is dat niet te testen.

MOTION sickness is iets waar je niet te lichtzinnig over moet nadenken en is wel degelijk een probleem Ik heb helaas aan den lijve moeten ondervinden wat dit is en het effect kan uren blijven hangen symptomen zijn duizelig en vooral misselijk tot braken aan toe.

Al met al een leuk apparaat waar je zeker mee moet leren omgaan.

Vorpx:
is een leuk alternatief voor het ontbreken van de games deze injecteerd zich in de games en zodoende kun je met de oculus de games spelen zoals sniper Ghost of Battlefield of Assasin creed etc etc etc

3D video's kijken is ook mogelijk er zijn enkele players die de oculus ondersteunen zoals de wirlgig echter kwalitatief vind ik de 3D niet 100%.

Op dit moment 10-2016 is mijn cijfer voor het geheel zeker niet hoger dan een 7- ontevreden ben ik niet maar tevreden ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
thepeppi schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:42:
Ook de eigenaar van een oculus rift. Ik lees veel maar moet zeggen er zitten teveel belangrijke minpunten aan.
3) kinderachtige games kopen is ook een crime er wordt alleen paypal en creditcard geaccepteerd

Punt 3 heeft wat uitleg nodig Paypal is een zeer dominante dictatoriale maatschappij en bij het minst geringste wordt je paypal account geblokkeerd en kom je nooit meer in aanmerking voor een account of dat het nu rechtmatig is daar wordt miet naar gekeken. Daarnaast kun je alleen een credit card toevoegen in je account van Oculus met alle gevoelige data erin iets wat velen onder ons nog steeds niet willen. Sterker nog ik wil absoluut geen creditcard. Een systeem als sofort uberweisen en ideal zijn echt de beste betaal methodes naar mijn idee.

Kortom mijn ervaring met de rift zijn tot nu toe zeker niet positief en ik vrees grote vrezen dat met mij velen in de wereld er zo over denken een simpel voorbeeld ervan is dat de oculus rift nu al te koop staat op vele tweedehands site's.

Het gebruik:
specs die worden vermeld als zijnde minimale hardware klopt niet op 2 pc's getest zowel de DK2 als de rift werken beide op een I5 2500 icm met een gtx 970 en 8gb geheugen 2e pc is een 1 i5 3570k icm met de gtx 970 en 16gb geheugen Hogere specs zal waarschijnlijk iets hogere instellingen accepteren maar aangezien er nog geen spellen zijn die dat nodig hebben is dat niet te testen.

MOTION sickness is iets waar je niet te lichtzinnig over moet nadenken en is wel degelijk een probleem Ik heb helaas aan den lijve moeten ondervinden wat dit is en het effect kan uren blijven hangen symptomen zijn duizelig en vooral misselijk tot braken aan toe.

Al met al een leuk apparaat waar je zeker mee moet leren omgaan.

Vorpx:
is een leuk alternatief voor het ontbreken van de games deze injecteerd zich in de games en zodoende kun je met de oculus de games spelen zoals sniper Ghost of Battlefield of Assasin creed etc etc etc

3D video's kijken is ook mogelijk er zijn enkele players die de oculus ondersteunen zoals de wirlgig echter kwalitatief vind ik de 3D niet 100%.

Op dit moment 10-2016 is mijn cijfer voor het geheel zeker niet hoger dan een 7- ontevreden ben ik niet maar tevreden ook niet.
Even een paar reacties:

Het klopt dat je er nog een beetje mee moet leren omgaan want als iemand gelijk de rollercoaster in gaat is de kans zeer groot dat hij misselijk wordt. Ik weet niet waar jij precies motion sickness van kreeg?

3D video's kun je o.a. in BigScreen (gratis en heeft ook ambilight) en Virtual Desktop kijken en op de kwaliteit van de schermen na (pixels kun je zien) is het prima te doen. Maar inderdada 100% is het niet.

Ik weet niet wat jij echte games noemt en waar/hoe je gezocht hebt maar er zijn echt wel echte games voor VR. Uiteraard niet zoveel als voor 2D gamen, maar ze zijn er dus wel.
Elite Dangerous, Project Cars, Assetto Corsa, Dirt Rally, Eurotruck Simulator, The Climb, Chronos, Lucky's Tale, Subnautica etc.etc.etc.etc.
Dus met je punt 2 ben ik het zeker niet eens.

Welke support was er waardeloos? Wat je als punt 1 noemt.

Betreft de verkoop kun je dat niet direct koppelen aan dat "velen in de wereld" er net zo over denken aangezien het allerlei redenen kunnen zijn. O.a. dat men ook een HTC Vive of andere bril heeft en de Rift niet meer wilt. Of dat ze de aanschaf toch even te duur vonden en hem daarom weer verkopen.

Het is een 1st gen apparaat dus perfect is het allemaal niet, maar VR is here to stay!

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Elk product heeft voor een ieder pro's en cons. Wat ik zelf erg tegen vind vallen is het uitkomen van goede content. Dit is overigens ook persoonlijk. Ieder heeft een eigen voorkeur qua type games. Ik was erg content met games als Chronos, Edge of Nowhere en Fated: the silent oath erg gaaf. Voor Fated hebben ze gekozen voor een episodic release. Het is echter onduidelijk of er een episode 2 komt. De eerste episode eindigde met een cliffhanger.

Kortom. Ik kan uren genieten van dit soort games met de Rift op. Dus ik ben ook erg tevreden met mijn aankoop. Ik heb zelf de touch controllers besteld voor december. Het is alleen wachten op content waar ik van hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeppi
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-03-2023
PuckStar schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:17:
[...]

Even een paar reacties:

Het klopt dat je er nog een beetje mee moet leren omgaan want als iemand gelijk de rollercoaster in gaat is de kans zeer groot dat hij misselijk wordt. Ik weet niet waar jij precies motion sickness van kreeg?

3D video's kun je o.a. in BigScreen (gratis en heeft ook ambilight) en Virtual Desktop kijken en op de kwaliteit van de schermen na (pixels kun je zien) is het prima te doen. Maar inderdada 100% is het niet.

Ik weet niet wat jij echte games noemt en waar/hoe je gezocht hebt maar er zijn echt wel echte games voor VR. Uiteraard niet zoveel als voor 2D gamen, maar ze zijn er dus wel.
Elite Dangerous, Project Cars, Assetto Corsa, Dirt Rally, Eurotruck Simulator, The Climb, Chronos, Lucky's Tale, Subnautica etc.etc.etc.etc.
Dus met je punt 2 ben ik het zeker niet eens.

Welke support was er waardeloos? Wat je als punt 1 noemt.

Betreft de verkoop kun je dat niet direct koppelen aan dat "velen in de wereld" er net zo over denken aangezien het allerlei redenen kunnen zijn. O.a. dat men ook een HTC Vive of andere bril heeft en de Rift niet meer wilt. Of dat ze de aanschaf toch even te duur vonden en hem daarom weer verkopen.

Het is een 1st gen apparaat dus perfect is het allemaal niet, maar VR is here to stay!
Helemaal met je eens en ik zal de mijne dan ook niet verkopen.
Voor wat betreft de spellen kan ik het niet met je eens zijn de huidige spellen zijn gewoon niet goed genoeg tenzij je saai geboren bent en niets te doen hebt in het leven tja dan is Elite Dangerous wel iets maar hou dan in de gaten dat dit de helft van je leven in beslag gaat nemen.

Voor wat betreft het verkopen van je net nieuw aangeschafte bril denk ik dat oorzaak nummer 1 de teleurstelling is mensen verwachten nu eenmaal veel en wie denkt dat ze gelijk de main games kunnen gaan spelen die komt dus echt van een hele koude kermis thuis Dirt Rally is eigenlijk de enigste game die een aardige lengte heeft en niet gaat vervelen maar ja daar moet je dan wel weer van houden.

De support is dus echt helemaal niets daar kun je vragen stellen en geen antwoord krijgen bv de aankoop kwesties.
Nee ik denk dat De Oculus nog heel veel moet ontwikkelen.
Samsung heeft dan weer veel meer ervaring met ontwikkelen denk ik. Gisteren staat de Voice op en wat zie ik tot mijn verbazing er is een app voor de samsung gear om mee te kunnen kijken in VR

Dus ja de Lezingen en presentaties die ik een beetje heb gevolgd is voor mij een heleboel gebakken lucht en ik zie nog niets van deze zaken terug. Ik zie het ervan komen dat de Oculus het gaat verliezen van de sjako Vr die voor 175€ te koop is en met alle spellen compatibel is. Moet nog geboren worden en bestaat nog niet maar is maar een hersenspinsel.

Mijn punt van 7- blijft vooralsnog staan voor de Oculus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
thepeppi schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:35:
[...]

...........

De support is dus echt helemaal niets daar kun je vragen stellen en geen antwoord krijgen bv de aankoop kwesties.
Nee ik denk dat De Oculus nog heel veel moet ontwikkelen.
Samsung heeft dan weer veel meer ervaring met ontwikkelen denk ik. Gisteren staat de Voice op en wat zie ik tot mijn verbazing er is een app voor de samsung gear om mee te kunnen kijken in VR
..........
My 2c.

Mijn ervaring met Oculus support is eigenlijk bijzonder goed te noemen. Erg bekwaam en snel geholpen toen ik een ticket opende omtrent mijn scherm problemen. Ben nu met RMA bezig en m'n oculus gaat compleet vervangen worden.

HTC support daarentegen. Bij holoball m'n koordje gebroken en controller beschadigd (trackpad van de printplaat). 1e reactie van HTC kwam neer op "eigen schuld dikke bult", het koordje is alleen voor "val" bescherming niet voor "werp" bescherming. En dat ze geen reperatie service of nieuwe konden bieden.
(was in Mei). Uiteindelijk hebben ze m'n controler na wikken en wegen gerepareerd (~20 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

UncleSam schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:36:
Elk product heeft voor een ieder pro's en cons. Wat ik zelf erg tegen vind vallen is het uitkomen van goede content. Dit is overigens ook persoonlijk. Ieder heeft een eigen voorkeur qua type games. Ik was erg content met games als Chronos, Edge of Nowhere en Fated: the silent oath erg gaaf. Voor Fated hebben ze gekozen voor een episodic release. Het is echter onduidelijk of er een episode 2 komt. De eerste episode eindigde met een cliffhanger.

Kortom. Ik kan uren genieten van dit soort games met de Rift op. Dus ik ben ook erg tevreden met mijn aankoop. Ik heb zelf de touch controllers besteld voor december. Het is alleen wachten op content waar ik van hou.
Fated: the silent oath vond ik zelf erg gaaf, vooral dat stuk met de paarden en de grote reuz. Man man wat een spanning was dat zeg. Werd er helemaal in meegezogen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Ik heb gisteren Mythos of the World Axis gespeeld. (https://www.oculus.com/experiences/rift/1221236131237268/)
Is maar een demo en dus heel kort, maar ik vond de ervaring geweldig. Daar wil ik wel meer van zien.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
Xtr3me4me schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:17:
[...]

Fated: the silent oath vond ik zelf erg gaaf, vooral dat stuk met de paarden en de grote reuz. Man man wat een spanning was dat zeg. Werd er helemaal in meegezogen.
Wat mij betreft mogen er ook meer van dit soort games uitkomen. Jammer dat ze niks loslaten over het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Frenzy_LS schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 09:50:
[...]

My 2c.

Mijn ervaring met Oculus support is eigenlijk bijzonder goed te noemen. Erg bekwaam en snel geholpen toen ik een ticket opende omtrent mijn scherm problemen. Ben nu met RMA bezig en m'n oculus gaat compleet vervangen worden.
mijn vervang rift is juist binnen met UPS compleet nieuwe doos.

enige nadeel van support is dat ze absolut niets willen wijzigen aan hoofdaccount :(
als je 2dehands rift koopt moet je echt wel opletten dat niet alles naar vorige eigenaar gaat :(

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Kortom, jij hebt gewoon het verkeerde platform gekozen. Je had lekker voor de HTC Vive moeten gaan.... :+

1) Support HTC is niet heel geweldig maar over Steam niets meer dan lof. Altijd goed geholpen door support
2) Aanbod games is groter, er is meer diversiteit en gemiddeld is de kwaliteit ook iets beter.
3) iDeal support!

Ik denk dat OR het nog moeilijk gaat krijgen. Een groot deel van de voordelen tov de Vive zijn met de PSVR ineens verdwenen en voor mij gevoel hangt de OR een beetje tussen de PS VR en Vive in.

Wil je goedkoop en ergonomie, dan ging je vroeger voor de OR, maar nu kan je beter voor de PS VR over. Wil je goede tracking en roomscale, dan ga je voor de Vive. Maar de unique selling points van de OR lijken nu grotendeels verdwenen.

Als ik nu zou moeten kopen, zou ik niet voor de OR gaan...

[ Voor 25% gewijzigd door ChojinZ op 25-10-2016 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 16:39

Bedankt dat je dit vermeld! _/-\o_ Ik wacht hier al maanden op , hou het af en toe in de gaten maar nu kan ik dus eindelijk games kopen met paypal, ik heb namelijk geen creditcard en die prepaid dingen had ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
ChojinZ schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:29:
[...]

Kortom, jij hebt gewoon het verkeerde platform gekozen. Je had lekker voor de HTC Vive moeten gaan.... :+

1) Support HTC is niet heel geweldig maar over Steam niets meer dan lof. Altijd goed geholpen door support
2) Aanbod games is groter, er is meer diversiteit en gemiddeld is de kwaliteit ook iets beter.
3) iDeal support!

Ik denk dat OR het nog moeilijk gaat krijgen. Een groot deel van de voordelen tov de Vive zijn met de PSVR ineens verdwenen en voor mij gevoel hangt de OR een beetje tussen de PS VR en Vive in.

Wil je goedkoop en ergonomie, dan ging je vroeger voor de OR, maar nu kan je beter voor de PS VR over. Wil je goede tracking en roomscale, dan ga je voor de Vive. Maar de unique selling points van de OR lijken nu grotendeels verdwenen.

Als ik nu zou moeten kopen, zou ik niet voor de OR gaan...
Je mening word erg gewaardeerd. Maar ik en waarschijnlijk nog anderen met mij zijn het hier niet mee eens.

1) weinig ervaring met support. Dus hier kan ik niks zinnigs over zeggen.
2) Aanbod stomme demo's zal ongetwijfeld groter zijn bij de Vive, Maar ik beoordeel liever op volwaardige games. Mijn oordeel is dat beide platformen te weinig bieden op dit moment. Dat mag dus veel meer en ik hoop dat dat komend jaar ook zal gebeuren. Geen idee of er dankzij de PSVR wel meer volwaardige VR games zullen komen. Time will tell.
3) iDeal support. Ach ja. Ik heb al jaren PayPal en een prepaid creditcard naast mijn gewone creditcard. Bank is zowel aan mijn PayPal als aan mijn creditcard gekoppeld.

Tenslotte. Met de Touch en de roomscale optie voor de OR verschillen de Vive en OR nauwelijks meer. Ik zou eerder zeggen dat de OR het beter doet qua ergonomie en dus een pluspunt heeft. Verder begreep ik dat Facebook veel geld vrij geeft voor ontwikkeling het komend jaar en dat HTC daar wat terughoudender in is.

tenslotte een zeer persoonlijke mening. Bij Oculus krijg ik het gevoel dat ze daar erg overtuigd zijn van VR. Zie laatste keynote. Bij HTC denk ik toch dat het meer om de commercie te doen is. Bedrijf deed het erg slecht de afgelopen jaren en moest noodgedwongen een ander weg inslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
UncleSam schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:26:

Je mening word erg gewaardeerd. Maar ik en waarschijnlijk nog anderen met mij zijn het hier niet mee eens.

1) weinig ervaring met support. Dus hier kan ik niks zinnigs over zeggen.
2) Aanbod stomme demo's zal ongetwijfeld groter zijn bij de Vive, Maar ik beoordeel liever op volwaardige games. Mijn oordeel is dat beide platformen te weinig bieden op dit moment. Dat mag dus veel meer en ik hoop dat dat komend jaar ook zal gebeuren. Geen idee of er dankzij de PSVR wel meer volwaardige VR games zullen komen. Time will tell.
3) iDeal support. Ach ja. Ik heb al jaren PayPal en een prepaid creditcard naast mijn gewone creditcard. Bank is zowel aan mijn PayPal als aan mijn creditcard gekoppeld.

Tenslotte. Met de Touch en de roomscale optie voor de OR verschillen de Vive en OR nauwelijks meer. Ik zou eerder zeggen dat de OR het beter doet qua ergonomie en dus een pluspunt heeft. Verder begreep ik dat Facebook veel geld vrij geeft voor ontwikkeling het komend jaar en dat HTC daar wat terughoudender in is.

tenslotte een zeer persoonlijke mening. Bij Oculus krijg ik het gevoel dat ze daar erg overtuigd zijn van VR. Zie laatste keynote. Bij HTC denk ik toch dat het meer om de commercie te doen is. Bedrijf deed het erg slecht de afgelopen jaren en moest noodgedwongen een ander weg inslaan.
Dat mag! :)

2) Ik heb het niet over stomme demo's. Ik heb het over volwaardige games. Niet tripple A (want die zijn er nauwelijks voor beide platformen) maar degelijke indie games. Die zijn er toch best veel. Rec Room, Raw Data, The Brookhaven Experiment, Pool Nation, Tilt Brush zijn even een greep uit mijn lijst maar dat (mijn mening) zijn gewoon degelijke games waar aandacht aan besteed is en waar de community ook erg enthousiast over is.

In het Vive topic zie je ook dat deze games telkens besproken worden en elke Vive gebruiker kent ze ook. Maar in het OR topic zijn er niet echt grote hits waar iedereen het continu heeft. Ik zie hier vooral de klacht voorbij komen dat de OR weinig content heeft. In het Vive topic daarentegen zie ik dat veel minder. Daar worden juist meer games besproken en aangeraden.

Als ik dan vervolgens kijk naar het aanbod op Steam en Oculus dan kan ik enkel zeggen dat het aanbod op Steam groter is en mij ook veel meer boeit. Ik kijk regelmatig in de Oculus store maar ik kom zelden wat tegen wat mij kan bekoren. Op steam daarentegen zet ik dingen regelmatig in mijn wishlist.

3) iDeal support is ook niet heel bijzonder. Maar mijn 3e punt was specifiek voor thepeppi omdat hij duidelijk aangeeft een andere betaal optie te missen. ;)
UncleSam schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:26:

Tenslotte. Met de Touch en de roomscale optie voor de OR verschillen de Vive en OR nauwelijks meer. Ik zou eerder zeggen dat de OR het beter doet qua ergonomie en dus een pluspunt heeft.
Het duurt toch nog 2 maanden voordat ze uitkomen? Of heb ik wat gemist? O-)
Daarnaast moeten de controllers zich nog op grote schaal bewijzen. Zittend en staand schijnt de ervaring wel goed te zijn, maar over Roomscale icm OR hoor ik hele tegenstrijdige verhalen.
UncleSam schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:26

[...]
Verder begreep ik dat Facebook veel geld vrij geeft voor ontwikkeling het komend jaar en dat HTC daar wat terughoudender in is.
http://www.roadtovr.com/h...ent-fund-virtual-reality/
Daarnaast investeerd Steam ontzettend veel in VR. Niet zozeer met kapitaal maar op software gebied zijn ze erg goed bezig. Open VR, Support voor zoveel mogelijk brillen EN controllers, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Benieuwd hoe HTC ooit stabiele winst kan gaan maken op de Vive. Oculus zag in dat je niet veel geld op de hardware kan verdienen, daarom hebben ze de store om geld te verdienen.

Echter alles wat een HTC gebruiker op steam koopt verdwijnt in de laatje van valve?

Oculus is perfect als je van racen houdt, hou je dat niet dan is er inderdaad bar weinig op te beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
evilpin0 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:12:
Benieuwd hoe HTC ooit stabiele winst kan gaan maken op de Vive. Oculus zag in dat je niet veel geld op de hardware kan verdienen, daarom hebben ze de store om geld te verdienen.

Echter alles wat een HTC gebruiker op steam koopt verdwijnt in de laatje van valve?

Oculus is perfect als je van racen houdt, hou je dat niet dan is er inderdaad bar weinig op te beleven.
De bril maakt wel winst. Maar alle andere takken doen het idd slecht. Het zou mij niets verbazen als HTC over 5 jaar enkel nog brillen maakt (mits VR echt aanslaat).
https://www.engadget.com/...ld-well-sales-still-down/

Yup! Dat zou de enige reden voor mij zijn om de OR te kiezen boven de Vive. Maar ik speel helemaal geen race/sim/vlieg spellen. :(

[ Voor 3% gewijzigd door ChojinZ op 25-10-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
Vraag waar ik helaas na lang zoeken geen eenduidig antwoord op kan vinden:

Kan ik de Oculus Rift (CV1) via HDMI op mijn tweede grafische kaart aansluiten als sli uit staat?

Zo, nee: Kan de oculus aangelsoten worden via een (passieve) DVI-D naar HDMI adapter (of Displayport naar HDMI adapter)? En hoe zit het met meekijken tijdens gebruik door anderen op mijn UHD TV?

Ik wil namelijk niet mijn UHD TV op andere wijze dan via HDMI aansluiten op mijn receiver.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger

Valve zal wel mee betalen aan de ontwikkelings kosten van de hardware. Zou anders een duur grapje zijn dat htc alle hardware mag betalen en valve ondertussen al het geld verdient op de software.

Htc en valve hebben nu ook al een dik half jaar geprofiteerd dat ze als enige room scaling hadden wat oculus veel verkopen heeft gekost, maar daar komt binnenkort ook een einde aan met de oculus touch. Htc/valve heeft nu een beter imago, maar als oculus dit in de toekomst verbeterd kan het met de volgende generatie brillen zo weer omgedraaid zijn. In de toekomst zullen er vast ook nog wel andere partijen komen, die oculus of htc uit de markt kunnen trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Nieuwevolger schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:03:
[...]

Valve zal wel mee betalen aan de ontwikkelings kosten van de hardware. Zou anders een duur grapje zijn dat htc alle hardware mag betalen en valve ondertussen al het geld verdient op de software.
Gebeurd idd al. Valve was al bezig met het ontwikkelen van VR nog voordat HTC uberhaubt in de picture was. Wat dat betreft heeft HTC het een stuk makkelijker gehad dan Oculus, die zelf het wiel heeft moeten uitvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
ChojinZ schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:09:
[...]

Gebeurd idd al. Valve was al bezig met het ontwikkelen van VR nog voordat HTC uberhaubt in de picture was. Wat dat betreft heeft HTC het een stuk makkelijker gehad dan Oculus, die zelf het wiel heeft moeten uitvinden.
Dat is risico van het vak, wordt de oculus rift een succes, dan hoeven ze niks te delen. Zie het als apple die met de iphone en mac zowel succes hebben met de hardware en software en alles voor hun zelf mogen houden. Flopt de oculus rift, dan is facebook al z'n geinvesteerd geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 10:18
Met het oog op de komst van Touch en een 2e sensor:

Heeft er iemand al met succes zijn/haar sensor kabel verlengd met een in nederland goed verkrijgbare verlengkabel?

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Henkus schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:16:

Heeft er iemand al met succes zijn/haar sensor kabel verlengd met een in nederland goed verkrijgbare verlengkabel?
Meen mij te herinneren dat bij passief het maximum ongeveer op 2.5 a 3 meter ligt voor USB. Langere kabels geeft instabiel gedrag tenzij je met versterkers/repeaters gaat werken. Goede kabels kan je princiepe overal halen maar als je een degelijke webshop zoek kan je altijd kijken bij allekabels.nl.

[ Voor 3% gewijzigd door ChojinZ op 27-10-2016 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:43

TAA

Liever IRC

Gaan jullie maandag nog voor een 3e sensor of eerst eens kijken hoe Touch met alleen de bijgeleverde (2e) sensor werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

ChojinZ schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:09:
[...]

Valve heeft ook alle kennis met Oculus gedeeld voordat ze overgenomen zijn door Facebook. Wat dat betreft hadden ze dezelfde start al denk ik dat Oculus er wel meer research in gestopt heeft dan HTC.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
CrimsoN72 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:59:
Vraag waar ik helaas na lang zoeken geen eenduidig antwoord op kan vinden:

Kan ik de Oculus Rift (CV1) via HDMI op mijn tweede grafische kaart aansluiten als sli uit staat?

Zo, nee: Kan de oculus aangelsoten worden via een (passieve) DVI-D naar HDMI adapter (of Displayport naar HDMI adapter)? En hoe zit het met meekijken tijdens gebruik door anderen op mijn UHD TV?

Ik wil namelijk niet mijn UHD TV op andere wijze dan via HDMI aansluiten op mijn receiver.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Zou je toch eenvoudig kunnen testen of je TV het doet als je SLI uitzet en de TV aansluit op de 2e kaart.
Doet die het, kan je denk ik redelijkerwijs aannemen dat een Rift ook gaat werken.

Met nadruk op kan, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
Torched schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:48:
[...]

Zou je toch eenvoudig kunnen testen of je TV het doet als je SLI uitzet en de TV aansluit op de 2e kaart.
Doet die het, kan je denk ik redelijkerwijs aannemen dat een Rift ook gaat werken.

Met nadruk op kan, :)
Inmiddels ben ik er zelf achter. Een DVI-D naar HDMI adapter (die overigens altijd passief zijn weet ik nu) werkt prima... Mits SLI uit staat. Ik zal andere configuraties nog wel uitproberen (wie weet werken die nog beter) maar hoop ook stiekem op implementatie van SLI binnen VR. Lijkt namelijk een gedroomde combinatie; 1 kaart per oog.. Maar ja, de synchronisatie maakt dan dat er weer lag geïntroduceerd kan worden lees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar

Er is feitelijk wel degelijk veel te beleven met een Rift (of Vive). Of jij dat zelf interessant genoeg vind is iets wat persoonlijk is.
TAA schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:43:
Gaan jullie maandag nog voor een 3e sensor of eerst eens kijken hoe Touch met alleen de bijgeleverde (2e) sensor werkt?
Zit heel erg te twijfelen. Vind het niet goedkoop dus ik denk dat ik het eerst even met 2 probeer. Ik ga er ook wel vanuit dat mocht ik er later wel 1 willen de levertijd maar een paar dagen zal zijn. Dus dat is dan te overzien.
Henkus schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:16:

Er zit al een verlengkabel bij (geen idee hoe lang) dus ik probeer het eerst daarmee.

[ Voor 64% gewijzigd door PuckStar op 30-10-2016 13:47 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
Extra sensor nu te bestellen :) 89 euro

Ik heb zelf 2x een verlenging van 3 meter en als laatste eentje van 1.6 meter.
ik hoop dat dit gaat werken ... allemaal van cable matters type usb 3

[ Voor 66% gewijzigd door Njay op 31-10-2016 20:41 ]

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:43

TAA

Liever IRC

Besteld... zit een kabel bij van 5m; genoeg om eens te proberen.

Shipping estimate 15-20 december. Jammer dat ze niet tegelijk met Touch versturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Heb em toch ook maar besteld.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:23
Obduction heeft update uitgebracht, nu met Oculus support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hm dus eigenlijk zijn de 2 touch controllers dan "maar" 55 euro per stuk. Aangezien je daar een sensor t.w.v. 89 euro bij krijgt. Valt op zich mee, dat is evenveel als een Xbox one controller kost. product: Microsoft Xbox Draadloze controller - One S

Ik denk dat ik het maar bij 2 houd voorlopig, ik heb al geen ondersteunde USB 3 controller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
Aan het twijfelen over obduction, ziet er uit als een goede game maar ik speel nooit adventure games.

De meest puzzelige game die ik gespeeld heb was portal en daar was het hier en daar al op het randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Nette verlengingkabel die er dan bij zit.

ik ben benieuwd of het mijn setup ook gaat werken 3 x een verlenging achter elkaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Ik dacht dat de maximum kabel lengte voor USB 2.0 5m totaal was. Of hebben ze er nog een hub ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
arnoud_h schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:46:
Ik dacht dat de maximum kabel lengte voor USB 2.0 5m totaal was. Of hebben ze er nog een hub ingebouwd?
Sensor is toch USB 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
USB 3 inderdaad.. ... yikes ik lees ook net dat je als langer als 3 meter een actieve verleng kabel nodig hebt .. hmmm ben benieuwd of mijn setup gaat werken dan hihi ! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Njay schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:45:
[...]

USB 3 inderdaad.. ... yikes ik lees ook net dat je als langer als 3 meter een actieve verleng kabel nodig hebt .. hmmm ben benieuwd of mijn setup gaat werken dan hihi ! ;w
Ik zei USB2 vanwege deze opmerking op de Oculus pagina:

"Sensor
Includes: Sensor with cable and 5 meter extension cable. Requires Rift, sold separately. When used as a third sensor, requires an additional USB 2.0 or higher port."

En omdat USB2.0 die 5 meter maximaal ondersteund, en USB 3.0 inderdaad een nog kortere kabel zonder dat je er een versterker/hub tussen zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Njay schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:45:
[...]

Volgens mij USB 2. Aangezien dat er ook bij het product staat.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Persoonlijk vind ik 5 meter ook nog erg kort. De USB kabel wil je toch enigszins wegwerken en dan heb je al snel wat meer meters nodig. Zeker als je wilt gaan roomscalen.
Jammer dat Oculus zelf nog geen verlengkitjes verkoopt. Nu moet je zelf gaan lopen klooien en kijken welke kabels/versterkers het wel doen welke niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
ChojinZ schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:50:
Persoonlijk vind ik 5 meter ook nog erg kort. De USB kabel wil je toch enigszins wegwerken en dan heb je al snel wat meer meters nodig. Zeker als je wilt gaan roomscalen.
Jammer dat Oculus zelf nog geen verlengkitjes verkoopt. Nu moet je zelf gaan lopen klooien en kijken welke kabels/versterkers het wel doen welke niet. :(
Het is natuurlijk altijd handiger als het langer is, maar ik denk dat voor de meeste huishoudens 5meter goed te doen is.

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay
net mijn setup getest met een usb 3 stick en wat data ... het is niet snel a 1 mb/s tot max 4 mb/s qua kopieeren maar het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Niet online
royalt123 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 23:33:
Obduction heeft update uitgebracht, nu met Oculus support :)
Net gekocht. Ik dacht dat je ook vrijuit kon bewegen in plaats van plek naar plek te tele porteren. Hoe krijg je dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Je kan wel vrij rondlopen, je moet dat instellen in settings van spel zelf.
UncleSam schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:15:
[...]

Net gekocht. Ik dacht dat je ook vrijuit kon bewegen in plaats van plek naar plek te tele porteren. Hoe krijg je dat voor elkaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Njay
Dead & Buried gratis als touch game awesome !!

http://uploadvr.com/dead-and-buried-free-oculus-touch/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 15:38

Thermometer

Whoop Whoop!

Erg tof! Heel slim ook van Oculus om in ieder geval één multiplayer launch titel te hebben waarvan het spelersaantal wel oké zal blijven (vergeleken met prijzige andere titels die niet iedereen gaat kopen).

Nice ook dat ze meer features hebben aangekondigd voor Dead & Buried: Heists, Zombies & Co-Op modes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Klinkt goed ja! Blijkbaar 3 gratis games op het moment dat de touch uitkomt. Ik kijk er naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
GekkePrutser schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 23:50:
Hm dus eigenlijk zijn de 2 touch controllers dan "maar" 55 euro per stuk. Aangezien je daar een sensor t.w.v. 89 euro bij krijgt. Valt op zich mee, dat is evenveel als een Xbox one controller kost. product: Microsoft Xbox Draadloze controller - One S

Ik denk dat ik het maar bij 2 houd voorlopig, ik heb al geen ondersteunde USB 3 controller :)
Misschien een domme vraag: Maar ik kan zo snel nergens vinden dat je er een sensor bij krijgt. Waar heb je dit gelezen? Volgens de 3e en 4e afbeelding hier lijkt dit niet het geval... Mocht het wel zo zijn dan is het inderdaad geen slechte deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
CrimsoN72 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:11:
[...]

Misschien een domme vraag: Maar ik kan zo snel nergens vinden dat je er een sensor bij krijgt. Waar heb je dit gelezen? Volgens de 3e en 4e afbeelding hier lijkt dit niet het geval... Mocht het wel zo zijn dan is het inderdaad geen slechte deal.
In het artikel wat jij zelf post. ;)

De voorverkoop voor de Oculus Touch-controllers start 10 oktober. De controllers komen in een bundel samen met twee games, het sportspel VR Sports Challenge en The Unspoken, een game voor vechten met een soort tovenaars. Daarnaast bevat de bundel een additionele camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBlueEyes
CrimsoN72 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:11:
[...]

Van de Oculus website.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/1zn2yyd.png

[ Voor 4% gewijzigd door MrBlueEyes op 02-11-2016 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
OK. Laat dat "misschien" maar weg in mijn vorige post. Alleen naar de plaatjes gekeken 8)7 ... Maar tegelijk super tof! Dat is dan inderdaad een goede prijs bij elkaar. Ik ben namelijk toch een tweede sensor aan het overwegen i.v.m. een lichte 'zwabbering' (lichtjes voor- en achteruit wiegen) in de tracking op iets grotere afstand. Iemand anders hier ook last van? En heel af en toe (tijdens Project cars) is mijn hoofd opeens een 30cm hoger of lager, schiet dan weer terug, of ik moet opnieuw centreren. Ook dit gebeurd op grotere afstanden vaker dan op kleinere. Ik heb de sensor nu op zo'n twee meter afstand staan (en is in mijn situatie niet dichterbij te gebruiken)...

[ Voor 10% gewijzigd door CrimsoN72 op 02-11-2016 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Vanmiddag op de VR Days in Amsterdam met de Touch controllers van de Virtual Dutch Men mogen spelen, en dat smaakte in ieder geval naar meer. Blij dat ik ze in bestelling heb staan.

Verder viel me op dat veel content die zie lieten zien niet bijster indrukwekkend was. Het lijkt wel alsof er een nieuwe generatie VR developers naar boven is gekomen en dat die denken dat ze met DK2-era achtige content anno 2016 nog weg kunnen komen... Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwepoel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 13:42
Goedenavond Tweakers,

Sinds een aantal maanden ben ik ook eigenaar van een Rift CV1, tot nog toe aardig tevreden. Echter een probleem wat er op het moment speelt is wel erg vervelend... Wanneer je namelijk een spel doet (maakt overigens niet uit welke) wil het zo nu en dan voorkomen dat het beeld op zwart springt. Het is maar kort, maar wel erg vervelend.

Uiteraard zelf ook al op onderzoek geweest en uiteindelijk verschillende USB poorten en diverse PCI USB kaarten geprobeerd. Ook is de kabel al eens opnieuw in de headset gestoken... Drivers e.d. zijn ook allemaal up-to-date. Er ligt inmiddels ook een support verzoek bij Oculus zelf, maar zijn er hier wellicht meer mensen met hetzelfde probleem? Of wellicht iemand die weet in welke hoek ik het moet zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinzzzz
  • Laatst online: 23:29
Ik heb dat ook gehad, bij mij was het waarschijnlijk een kabelbreuk geweest. Ik kon het op een gegeven moment reproduceren door enkel de kabel te bewegen. Ik heb uiteindelijk een nieuwe rift gekregen. Service ben ik dus wel erg tevreden mee.

Rift trouwens ook erg tevreden mee. Heb nog altijd een woow gevoel als ik hem gebruik. En dan heb ik nog een gtx 670. Wil voor een 1080 gaan als de prijs wat zakt. Ik kan me wel indenken dat elite dangerous en project cars dan nog ff stuk meer indruk maken. Beide zijn nog een beetje kartel festijn.

Heb nu alleen wel weer een nieuw issue en dat is iets software matigs. Farlands en elite dangerous hebben namelijk sinds begin september geen geluid meer. Vreemde is, het heeft twee maanden gewerkt, bij een pc van een vriend werkt het wel en als ik een schone windows installatie doe werkt het ook niet (in alle gevallen met externe oortjes werkt het wel). Nog altijd hard aan het zoeken samen met oculus waar dat nou aan ligt.

Verder vind ik de rift kwa roomscale al prima. Nu heb ik wel weinig ruimte max 3x3 ongeveer maar hierin kan ik prima rondlopen in games en demo's. Met een extra sensor die met de touch controllers komt is dat helemaal prima.

Was in eerste instantie niet van plan de touch controllers te kopen. Wilde de rift vooral voor cockpit games gebruiken, maar zie er wel steeds meer heil in. Merk ook met veel demo's die ik geef dat mensen de neiging hebben dingen te pakken, en ik kan me goed indenken dat je extra in de virtuele wereld zit als je ook interactie hebt met je handen. Het idee dat de touch controllers je handen nabootsen spreekt me dan ook erg aan.

Nu we toch bezig zijn. Ik had me goed ingelezen over alle issues die de huidige vr brillen hebben, maar toen ik de rift voor het eerst opzette werd mijn vrees voor het zien van de pixels en godrays bevestigd. Ik had er al rekening mee gehouden maar hoopte op beter. Zeker bij de godrays had ik even het idee dat mijn bril beslagen of vies was. Maar ik moet zeggen dat ik hier erg snel aan gewend was. Ik vergelijk het altijd met mijn bril. Daar zitten vaak ook vlekken op of na lange tijd krassen maar hier raak je aan gewend en zie je dat op een gegeven moment niet meer.

Hopen dat het geluidprobleem snel een keer gefixt wordt. Verder erg tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 11:01
Geen idee of het hier mag/hoort. Maar Adr1ft (steam versie) is nu erg goedkoop (onder de 4 euro) te verkrijgen in de humble bundle.

https://www.humblebundle.com/unreal-engine-bundle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Thanks! Ik heb altijd ADR1FT willen proberen maar was te duur zonder sale.
Cobaltjeh schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:23:
Geen idee of het hier mag/hoort. Maar Adr1ft (steam versie) is nu erg goedkoop (onder de 4 euro) te verkrijgen in de humble bundle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionos
  • Laatst online: 23:53
Heinzzzz schreef op zondag 06 november 2016 @ 01:48:
Rift trouwens ook erg tevreden mee. Heb nog altijd een woow gevoel als ik hem gebruik. En dan heb ik nog een gtx 670. Wil voor een 1080 gaan als de prijs wat zakt. Ik kan me wel indenken dat elite dangerous en project cars dan nog ff stuk meer indruk maken. Beide zijn nog een beetje kartel festijn.
Ik heb dezelfde grafische kaart en sinds kort gaan a.o. Dreamdeck en Henry niet soepel meer. Bij het rondkijken beweegt alles heel schokkerig en soms zie ik bij het rondkijken twee verschillende beelden naast elkaar (wat het geheel wazig/onscherp maakt). Het rare is dat ik in games via Steam (in Oculus modus) geen probleem heb. Al verschillende dingen geprobeerd: Rift en camera van poort veranderen, verschillende driverversies voor de Inateck kaart, Nvidia drivers updaten... Het lijkt alsof ATW niet meer goed werkt in toepassingen via Oculus Home.

Ook mijn plan is om een nieuwe grafische kaart te kopen (GTX1070), maar als dit prestatieprobleem een andere oorzaak heeft, zou ik het ook graag oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 15:20

Dizzy

Where am I?

Cobaltjeh schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:23:

Weet je toevallig ook of The Vanishing of Ethan Carter de VR add-on erbij heeft? Ik heb namelijk alles van de bundle al, maar mis de VR update tbv Cater nog.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 11:01
Dizzy schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:43:
Weet je toevallig ook of The Vanishing of Ethan Carter de VR add-on erbij heeft?
Nee deze DLC zit er niet bij, Steam geeft aan dat alleen de 'basis game' in mijn library zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Helaas wel vive. Damn altijd fan geweest van C&C. Dit in VR...ze mogen het van mij gewoon toetsenbord/muis gameplay maken.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Xtr3me4me schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:59:
[...]

Helaas wel vive. Damn altijd fan geweest van C&C. Dit in VR...ze mogen het van mij gewoon toetsenbord/muis gameplay maken.
waarschijnlijk een kwestie van tijd voordat de game beschikbaar word voor de Oculus. De enige beperking die er nu is, is het ontbreken van controllers maar dat laat niet lang meer opzich wachten en dan is de technische beperking verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-10 14:10
Heinzzzz schreef op zondag 06 november 2016 @ 01:48:
Ik kan me wel indenken dat elite dangerous en project cars dan nog ff stuk meer indruk maken.
Elite Dangerous is retevet in VR. Ik speel hem zelf op de Vive en dat is een hele andere ervaring, gewoonweg omdat je veel meer kunt zien en meer 'awareness' hebt. Iets wat het spel een stuk interessanter maakt. Zeker als je ook nog een HOTAS hebt.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Ik heb net msi 1070 aangeschaft, kwam van een 780ti, wat een verschil zeker met de 1.10 drivers. Adrift met 1.5x SS is niet van deze planeet man man. Project Cars draait ook als een malle nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Ik moet zeggen dat ik alles eigenlijk prima kan spelen met mijn 970, zeker sinds ASW. iRacing is wel zwaar maar dat heeft meer te maken met de engine zelf dan met de videokaart, zelfs met een 1080 houden mensen issues.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
Het is dan wel met een Vive, maar ik vind het wel een leuke video om hier ook te delen: Conan in VR: YouTube: Conan Visits YouTube's VR Lab - CONAN on TBS

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tryharder
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 17:48
Boh, dat Google Earth VR is megavet. Nu ook 'deels' op de Rift, middels een simpel dll-hackje

Kan niet wachten tot officiële ondersteuning, omdat controls wat onhandig zijn met spacebar&return.

Maar dat Manhattan in VR.. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay
Almost touch time !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

7 december toch pas?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Bijna dus hype tjooeee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
Ik ben wel benieuwd hoe jullie de Rift gaan verlengen.
De touch is in aantocht. Welke kabels gebruiken jullie nu om HDMI en USB te verlengen?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
FireStarter schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:05:
De touch is in aantocht. Welke kabels gebruiken jullie nu om HDMI en USB te verlengen?
Ik gebruik nu een cablematters superspeed usb 3 en een cablematters hdmi

https://www.amazon.com/gp...age_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

https://www.amazon.com/gp...age_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

[ Voor 21% gewijzigd door Njay op 20-11-2016 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Tryharder schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 23:09:
Boh, dat Google Earth VR is megavet. Nu ook 'deels' op de Rift, middels een simpel dll-hackje

Kan niet wachten tot officiële ondersteuning, omdat controls wat onhandig zijn met spacebar&return.

Maar dat Manhattan in VR.. :P
Ik was behoorlijk onder de indruk! Mooi stukje software van Google. Laat ook wel zien dat Google ook toekomst ziet in VR. 1 van de betere VR apps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-10 09:22
FireStarter schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:05:
Ik heb deze kabel gebruikt voor de camera en dat werkt goed:
https://www.allekabels.nl/na/0/1414/usb-20-verlengkabel.html

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Eem de camera is toch usb 3? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-10 09:22
Ik had op Reddit al in meerdere topics voorbij zien komen dat het ook met 2.0 werkte dus ik heb het erop gewaagd. Eigenlijk maakte ik mee meer zorgen om de lengte maar dat viel gelukkig mee :)

Dit is een slide van Oculus Connect 3:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CuHpF5MUEAEfLms.jpg:small

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
Ik heb vaak dat de Xbox controller niet meer gesynched is en zelfs re-synchen maar moeizaam gaat.

Afgezien dat het me vreselijk irriteert, is het ook een beetje genant wanneer ik een gast over de vloer heb om m'n state-of-the art headset te proberen, maar ik de verdomde controller niet aan de praat krijg. :/

Ik heb de ontvangen aan de voorkant van de PC hangen met het geleverde verleng kabeltje.
Maakt het nog uit of je'm in USB2/3 steekt (of direct?).

De kleine Rift controller werkt wel prima. Mag hopen dat de Touch straks geen probleem is ook, dan kan de Xbox controller eindelijk de kast in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 07:11

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Frenzy_LS schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:39:
Ik heb vaak dat de Xbox controller niet meer gesynched is en zelfs re-synchen maar moeizaam gaat.
Heb ik ook paar x gehad.
Volgens mij kan je dat oplossen door Oculus Home helemaal te sluiten, dán de XBONE controller syncen, dán Home weer starten.
Syncen terwijl Oculus Home aanstaat ging bij mij steeds mis.

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Khiu schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:54:
Ik had op Reddit al in meerdere topics voorbij zien komen dat het ook met 2.0 werkte dus ik heb het erop gewaagd. Eigenlijk maakte ik mee meer zorgen om de lengte maar dat viel gelukkig mee :)

Dit is een slide van Oculus Connect 3:
[afbeelding]
USB 2.0 werkte al voor die tijd trouwens. Als ik de camera in mijn USB 3.0 adapter steek, krijg ik een waarschuwing dat deze niet ondersteund wordt. Als ik hem in de 2.0 doe dan werkt het gewoon zonder waarschuwingen. En dit was al voor OC3. Eigenlijk al sinds ik hem in huis had.

Ik moet wel zeggen dat hij naar mijn gevoel soepeler werkt op USB 3.0 in zware games zoals Elite Dangerous. Je ziet het onder andere in het 'pauze' scherm van Oculus zelf, dan is het bolletje (de 'muispointer' die gekoppels is aan waar je naar kijkt) meer een soort sliert die over het scherm dwarrelt, bij USB 3.0 trackt hij gewoon goed mijn bewegingen. Als er geen spel draait werkt het met USB 2.0 trouwens ook soepel. Misschien is USB 3.0 efficienter?

Helaas kan ik geen ondersteunde USB controller plaatsen tot ik een hele nieuwe computer koop. Lang leve off the shelf systemen :P

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 28-11-2016 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
Dit is een goede guide om je VR setup te extenden:
http://www.octopusrift.com/setup-vr-in-another-room/

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
er krijgen mensen op reddit al processing mails voor touch :D HYPE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dionos
  • Laatst online: 23:53
Na de nieuwste update zijn de grafische problemen met mijn GTX670 weg trouwens.

In other news: ik heb vandaag mijn "facial interfaces" van VRCover ontvangen! Als Kickstarter backer krijg je het plastic stuk dat in de Rift klikt en twee zachte delen die je er kan aan bevestigen (velcro). Eén extra dun en één gewoon.

Eerste bevindingen:
  • Past perfect, klikt mooi in de Rift
  • Nette afwerking, kwalitatief goed
  • Zacht en aangenaam
  • Velcro bevestiging werk goed
  • Het gat rond de neus is iets groter dan origineel (het zachte deel komt minder ver)
  • Dunne interface geeft meer fov
Vooral dat laatste viel mij op. Wat een verschil als de fov ook maar een beetje groter is! :D Doordat je gezicht iets dichter bij het scherm zit, wordt je beeldveld groter. Ik vond het echt een merkbaar (en positief) verschil.

Op het eerste zicht dus echt een aanrader! Ik heb het eigenlijk vooral gekocht omdat je het zachte deel er kan afhalen en kan proper maken. De extra fov is mooi meegenomen ;)

Enkele foto's:

Inhoud van de verpakking
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/dionos/oculus_rift_vrcover/DSC_0030.resized.JPG

Links: dunne interface - rechts: origineel
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/dionos/oculus_rift_vrcover/DSC_0033.resized.JPG

Dunne interface
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/dionos/oculus_rift_vrcover/DSC_0035.resized.JPG

Dunne interface
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/dionos/oculus_rift_vrcover/DSC_0038.resized.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door Dionos op 28-11-2016 22:03 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.