Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 09:51

Phehistyr

De Epische Lurker

chaoscontrol schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:37:
800 euro in Duitsland
http://www.golem.de/news/...im-april-1602-119283.html

Oh, artikel is aangepast.
"HTC hat die Aussage, der Europreis sei der gleiche wie der Dollarpreis, zurückgezogen. Der Artikel wird aktualisiert, sobald der finale Preis feststeht.""
Heise.de heeft ook alweer gemeld dat HTC die prijs weer heeft ingetrokken. Die 799 klopt dus niet, het zal waarschijnlijk toch duurder uitpakken.
HTC hat die Aussage, der Europreis sei der gleiche wie der Dollarpreis, zurückgezogen. Der Artikel wird aktualisiert, sobald der finale Preis feststeht.

[ Voor 12% gewijzigd door Phehistyr op 21-02-2016 20:41 ]

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 16:11
Erg spannende tijden wederom, best een redelijke prijs maar niet goedkoop genoeg om een vive te bestellen en mijn oculus order door te geven voor mij. Ik geloof gewoon nog niet genoeg in roomscale voor thuis. Daarnaast lijkt het erop dat Oculus de luanch games iets beter voor elkaar heeft. Al zullen veel games waarschijnlijk gewoon op beide werken.

Ik denk dat valve heel snel een portal of half life aan moet kondigen voor die bril om de grootste groep consumenten over te laten stappen.

Voor de gratis games die ze er nu bij doen hoef je het in ieder geval niet te doen.
You'll also get two games when you order a Vive: Job Simulator: The 2050 Archives by Owlchemy Labs and Fantastic Contraption by Northway Games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Hoop dat Oculus besluit om sneller te gaan leveren. Vive wordt maar een paar dagen later geleverd dan de Rift. Als ik zelf een Rift preorder in juni had zou ik deze zelf zeker cancelen om een Vive in april te kopen, denk dat veel rift preorder gecanceld worden nu.

Achja hoop houden! Anders nog een maandje wachten

Vraag me trouwens wel af waarom er zoveel zo geïnteresseerd zijn in dat roomscale. Ik bedoel das toch geen gamen, beetje in mini ruimte peaken, zonder dat je wat voelt verder. Beter nog alle Vive demos komen over als een kinderspelletje, doet me denken als klein jochie hoe ik met me ruimteschip speelde in me kamertje. Ik zag ook een stukje op youtube waar ze een kamer hadden waarvan de vloer echt schudde en er wind waaide, alleen toen zeiden ze dat ze echt “presence” voelde.

En dan krijg je Job Simulator erbij! Woo-hoo!

Ik zou dat ding echt puur voor een seated experience gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door evilpin0 op 22-02-2016 10:01 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

evilpin0 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:00:
Hoop dat Oculus besluit om sneller te gaan leveren. Vive wordt maar een paar dagen later geleverd dan de Rift. Als ik zelf een Rift preorder in juni had zou ik deze zelf zeker cancelen om een Vive in april te kopen, denk dat veel rift preorder gecanceld worden nu.

Achja hoop houden! Anders nog een maandje wachten

Vraag me trouwens wel af waarom er zoveel zo geïnteresseerd zijn in dat roomscale. Ik bedoel das toch geen gamen, beetje in mini ruimte peaken, zonder dat je wat voelt verder. Beter nog alle Vive demos komen over als een kinderspelletje, doet me denken als klein jochie hoe ik met me ruimteschip speelde in me kamertje. Ik zag ook een stukje op youtube waar ze een kamer hadden waarvan de vloer echt schudde en er wind waaide, alleen toen zeiden ze dat ze echt “presence” voelde.

En dan krijg je Job Simulator erbij! Woo-hoo!

Ik zou dat ding echt puur voor een seated experience gebruiken.
Dit filmpje gezien ? YouTube: BUDGET CUTS - Virtual Reality Spy Game

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

CILLER schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:20:

Voor de gratis games die ze er nu bij doen hoef je het in ieder geval niet te doen.
Ik heb zoveel mensen van mening zien veranderen nadat ze deze spellen daadwerkelijk hebben geprobeerd, dat ik deze titels echt niet zo makkelijk afwimpel.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Gezien, ik zie er de lol van in voor 5 min, daarna zal ik een sim game aan knallen en me verder vermaken.denk dat oa 2 VR groepen zijn (vast meer)

1. De groep die wilt experimenteren en graag het roomscale wilt proberen
2. De groep die gewoon wilt gamen

Ik wil racen, vliegen en mechs besturen in VR. Ik wil het gevoel hebben in zon machine te zitten. Ik niet rondlopen en extreem beperkt zijn, ik wil in een cockpit zitten en alle vrijheid hebben.

Mooi dat het allemaal ontwikkeld wordt, maar voor een serieuze gamer is dat roomscale gewoon een toevoeging om wat demos te proberen.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Phehistyr schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:26:
[...]

Ik heb zoveel mensen van mening zien veranderen nadat ze deze spellen daadwerkelijk hebben geprobeerd, dat ik deze titels echt niet zo makkelijk afwimpel.
Job simulator heb ik gespeeld, en hoewel erg leuk voor even, dat ga ik echt geen uren spelen.
Fantastic contraption heb ik nog niet (in VR) gespeeld, maar hoewel me dit waarschijnlijk iets langer zou vermaken zeker geen uren.
Ik denk dat EVE Valekerie en Luckys Tale toch wel betere en vooral iets langer leuk blijvende titels zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

evilpin0 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:27:
[...]

Gezien, ik zie er de lol van in voor 5 min, daarna zal ik een sim game aan knallen en me verder vermaken.denk dat oa 2 VR groepen zijn (vast meer)

1. De groep die wilt experimenteren en graag het roomscale wilt proberen
2. De groep die gewoon wilt gamen

Ik wil racen, vliegen en mechs besturen in VR. Ik wil het gevoel hebben in zon machine te zitten. Ik niet rondlopen en extreem beperkt zijn, ik wil in een cockpit zitten en alle vrijheid hebben.

Mooi dat het allemaal ontwikkeld wordt, maar voor een serieuze gamer is dat roomscale gewoon een toevoeging om wat demos te proberen.
Ik heb altijd een zwak gehad voor actievere spellen. Dansmat heb ik ook vele uren in gestopt. Het zijn vaak simpelere spellen, maar dat betekend niet dat de fun factor net zo hoog kan zijn als de serieuzere spellen. Heeft volgens mij weinig met de serieuze gamer te maken. Ik speel namelijk ook net zo lief Dirt rally, Star citizen en Project Cars. Puur theoretisch zou dat even goed moeten kunnen met de Vive. De vraag is alleen wanneer ze die gaan supporten.

Gezien de prijs van een Vive waarschijnlijk lager komt te liggen dan die van een Rift + controllers denk ik dat ik de Vive neem. Ook omdat ik die hoop in April te kunnen krijgen en de Rift tot juni nog niet in mijn bezit zal zijn.

Verder geen bash of wat dan ook. Voor de mensen die puur race sims willen spelen en geen behoefte hebben aan roomscale is de Rift waarschijnlijk de beste keus. Vooral de geintegreerde speakers vind ik een fijne feature.

[ Voor 7% gewijzigd door Isniedood op 22-02-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Mijn budget ligt behoorlijk vast en met 900 euro zit de Vive echt wel aan mijn bovengrens, zeker gezien het gebrek aan fatsoenlijke meegeleverde audio. De vraag voor mij is eigenlijk of ik roomscale/motion control wil inruilen tegen extra budget voor content en randapparatuur als joystick en racestuur.

Iemand trouwens een goede tip voor een 2e hands racestuur tot 50 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 08:29

TNJ

Frugalite

Phehistyr schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:18:
Iemand trouwens een goede tip voor een 2e hands racestuur tot 50 euro?
Dan heb je waarschijnlijk alleen de keuze uit de Logitech Driving Force GT. Deze is tweede hands hoogstens 75€ waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Mark Zuckerberg geeft nu zelf al aan dat ze richting de 4K per oog moeten, niet echt reclame.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 22:12
Ik vind veel van de VR demo's een erg hoog Nintendo Wii gehalte hebben.

Zo denk ik ook over roomscale. De Wii was leuk toen deze uitkwam, kinect was ook even leuk, maar wie ziet zich zelf nu nog voor de tv zitten zwaaien?

Zo zal Roomscale ook best wel even leuk zijn zeker om te showen

Ik zie meer toekomst in een zittende VR ervaring: Race sims, Space sims. Ik heb de oculus rift in bestelling staan, maar twijfel nog sterk of ik de touch controllers wel erbij ga bestellen.

De rift met touch controllers word wel duurder dan de HTC vive denk ik.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDx schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:39:
Mark Zuckerberg geeft nu zelf al aan dat ze richting de 4K per oog moeten, niet echt reclame.
Reclame hebben ze niet nodig, het ding is al maanden vooruit uitverkocht.

Het gaat nu om het opbouwen van massa. Eerst komen de early adopters. Dan wordt er een markt gevormd voor betere GPUs die speciaal op VR gebouwd zijn en dan kan je richting de 4K gaan denken.

Nu naar 4K per oog gaan kan gewoon niet, zelfs al waren de displays betaalbaar. Een dual GTX 980 in SLI kan je gewoon niet als minimum spec hebben.

Ik vind het juist goed dat ze realistisch zijn en een duidelijk doel voor ogen hebben voor het uiteindelijke massaproduct. Want de CV1 is maar het begin.
Henkus schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:51:
Ik vind veel van de VR demo's een erg hoog Nintendo Wii gehalte hebben.

Zo denk ik ook over roomscale. De Wii was leuk toen deze uitkwam, kinect was ook even leuk, maar wie ziet zich zelf nu nog voor de tv zitten zwaaien?

Zo zal Roomscale ook best wel even leuk zijn zeker om te showen
Ik denk dat roomscale pas gaat werken als het toepassingsgebied van VR zo groot is geworden dat mensen er echt een kamer voor gaan inrichten (of liever: leegmaken :+) ik zie het mezelf nu niet doen, elke keer alle meubels aan de kant schuiven. En misschien zijn de treadmills dan zo goed en betaalbaar dat het niet meer hoeft. Dan heb je ook dat gedoe met steeds om moeten keren bij een muur niet meer.

[ Voor 34% gewijzigd door GekkePrutser op 22-02-2016 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
GekkePrutser schreef op maandag 22 februari 2016 @ 22:46:
[...]
Nu naar 4K per oog gaan kan gewoon niet, zelfs al waren de displays betaalbaar. Een dual GTX 980 in SLI kan je gewoon niet als minimum spec hebben.
Al is het alleen maar voor de kleinere pixels en nog minder screen door effect. De videokaart hoeft niet perse 4K te renderen en als de headset schermen alvast meer aankunnen dan de GPU's dan kan die voorlopig nog even mee totdat er weer een nieuwe versie moet komen.

Maargoed, betaalbare mobiele 4K schermen met de benodigde VR specs (o.a. refresh-rate en fill factor, sub-pixel density, ~6" formaat) zijn gewoon niet realistisch op dit moment. Als ze uberhaupt al bestaan.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

rickiii schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:51:
[...]

Al is het alleen maar voor de kleinere pixels en nog minder screen door effect. De videokaart hoeft niet perse 4K te renderen en als de headset schermen alvast meer aankunnen dan de GPU's dan kan die voorlopig nog even mee totdat er weer een nieuwe versie moet komen.
Dat was ook mijn idee, doormiddel van interpolatie of gewoon niet-native renderen kan je best 4K schermen gebruiken. Maar goed, als ze nu al aangeven dat dat de toekomst is heb ik wel hoop dat een eventuele CV2 hoog in gaat zetten op resolutie. Al is het maar 4K voor 2 ogen samen.

M'n CV1 pre-order blijft nog even staan, vermaak me momenteel nog met de GearVR + S6.

[ Voor 6% gewijzigd door JDx op 23-02-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zo ben een tijdje niet in de topic geweest en alweer wat bladzijdes gemist :P

4K resolutie per oog zou op 8K resolutie komen (Aangezien beeld in 2en word gesplitst) 4K @60Hz is in hoge kwaliteit al erg lastig bij te houden, laat staan als we opschalen naar 8K.

Het idee is leuk, GPU rendering moet dat wel trekken. Nu zeg ik niet dat de techniek zich steeds sneller inhaalt, maar als we richting 8K rendering gaan, zou dat wel een erg grote sprong voorwaards zijn wat ik zelf van mening ben dat het nog niet gaat gebeuren of zie gebeuren.

De mogelijkheid zou kunnen als er gebruik gemaakt zal worden van low_API in direct X voor games. Maar dat stuk ligt bij development.
Wat wel kan en ik daarin ook zeer zeker mogelijkheid in zie, zoals Nvidia VR development voor SLI, is dat elke GPU per oog rendert. Dat halveert alweer de benodigde power.
Daarin tegen voel je dat wel in je portomonnee.

We hebben nu met cv1 ongeveer 1k per oog. Denk dat CV2 de opschaling naar 2k per oog zal zijn en niet 4K. Hoe mark het ook went draait of keer, hij wilt de techniek wel, maar hij is niet het enige bedrijf om VR op de PC te toveren. Daarnaast is het een streven en geen deadline.

Andere mogelijkheid is zoiets als wat G-sync heeft. Alleen een stuk krachtiger om de 90fps constant te behalen is de last van de main GPU gedeeltelijk af te halen doordat de chip in de headset zelf rendering doet en dit in perfecte harmony samen werkt met de main GPU (of het nu amd of nvidia is).

Ach er zijn mogelijkheden om 8K te renderen in games zonder eerst 3-4 generaties te wachten met GPU's. :P

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Een techniek die mij wel interessant lijkt is foveated rendering. Met accurate en low latency eye-tracking zou je niet het hele scherm op een hoge resolutie moeten renderen, maar alleen het deel waar je naar kijkt en zou kunnen gaan kijken. Dit zou theoretisch aanzienlijk in rekenkracht moeten schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
pff, Afgelopen weekend heeft mijn videokaart (gtx 970) het begeven.

Dus nu zit ik enorm te dubben wat ik moet doen. Weer een GTX 970 kopen en waarschijnlijk niet alle games kunnen spelen (Elite bijv. maar ik verwacht ook Pcars) of een 980 ti en de hele volgende generatie videokaarten overslaan, maar wel optimaal kunnen genieten van de oculus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:55

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik weet niet. Het is een tijd geleden dat computers wat betreft GPU een uitdaging kregen waardoor de vooruitgang in GPU techniek ook langzamer ging (tot voor kort). Denk maar na; ten tijde vna het XBoX360 en PS3 tijdperk was er gewoonweg geen vooruitgang in GPU technologie (of bijna geen vergeleken met voor die consoles).
PC Gaming had een zware slag gekregen en de dominantie van XBoX360 en PS3 zorgde ervoor dat de PC het moest doen met ports van consoles in veel gevallen. Ja; er kwam wel eens een Battlefield uit of een Command & Conquer game maar die waren neit voldoende om GPU echt te boosten.

Omdat de XBox One en de PS4 het wel goed doen maar ook PC gaming weer nieuw leven is ingeblazen en juist omdat VR de nieuwe boost gaat worden wordt er meer GPU technologie ontwikkeld. Ik vermoed dat een bedrijf zoals NVidia juist de zware eisen van VR-technologie ziet als de standaard die grafsiscch kaarten moeten kunnen handelen op Game performance niveau. Nu nog is 2 x 4K een zware last. Maar ik verwacht dat de grafische kaarten van de X serie die Nvidia gaat releasen over een jaar dat gewoon standaard kunnen afhandelen.

Als de techniek voor 2 x 4K eenmaal de standaard is geworden dan zullen de kosten voor deze kaarten gewoon gaan zakken en zal de vooruitgang in de GPU sector ook gewoon oppakken. Voor veel mensen hier is een GTX980 misschein 'standaard' maar het blijft momenteel een top-of-the-line kaart. Over een jaar is de GTX980 echter gewoon wat de GTX760 nu is.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
CILLER schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:24:

Dus nu zit ik enorm te dubben wat ik moet doen. Weer een GTX 970 kopen en waarschijnlijk niet alle games kunnen spelen (Elite bijv. maar ik verwacht ook Pcars) of een 980 ti en de hele volgende generatie videokaarten overslaan, maar wel optimaal kunnen genieten van de oculus.
Ik heb een gtx980ti gekocht ... het kan even duren voordat de pascal's hier landen en dan zitten wel een paar maanden met de oculus hoop verklaren me voor gek maar ik wil vanaf het begin goed kunnen genieten van de oculus

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 15:22

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ik heb de SteamVR Performance Test eens gedraaid op mijn systeem, laat mijn Oculus pre-order toch maar staan aangezien de resultaten niet te erg waren. Hopelijk kan ik menig spel toch nog enigszins in VR spelen.

Afbeeldingslocatie: http://data.rvaneijndhoven.nl/tweakers/vrcheck.png

Over een paar jaar maar upgraden naar een laptop met een GTX 980 of hoger erin als dat tegen die tijd als niet weer een paar stappen omhoog is gegaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Wahloh op 23-02-2016 11:57 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:56
Wahloh schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:54:
Ik heb de SteamVR Performance Test eens gedraaid op mijn systeem, laat mijn Oculus pre-order toch maar staan aangezien de resultaten niet te erg waren. Hopelijk kan ik menig spel toch nog enigszins in VR spelen.

Over een paar jaar maar upgraden naar een laptop met een GTX 980 of hoger erin als dat tegen die tijd als niet weer een paar stappen omhoog is gegaan.
Je gebruikt een laptop? Ik betwijfel of dat überhaupt (lekker) gaat werken, tenzij je echt een dure gaminglaptop hebt met desktop-GPU (geen -M versies).

Zie ook: Oculus Rift Requirements Released: Most Laptops Need Not Apply

edit: link werkt niet in [url][/]-tag: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2484287,00.asp

[ Voor 5% gewijzigd door Snoz Lombardo op 23-02-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Snoz Lombardo schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:00:
[...]

Je gebruikt een laptop? Ik betwijfel of dat überhaupt (lekker) gaat werken, tenzij je echt een dure gaminglaptop hebt met desktop-GPU (geen -M versies).

Zie ook: Oculus Rift Requirements Released: Most Laptops Need Not Apply
Ik vind mijn gaminglaptop duur genoeg, haha. Je link is overigens kapot. :(

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:41
CILLER schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:24:

Elite werkte prima op mijn GTX970 en de DK2...
Maar meer is altijd beter (en duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Leader98 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:05:
[...]

Elite werkte prima op mijn GTX970 en de DK2...
Maar meer is altijd beter (en duurder).
Bij mij ook, alleen elite heeft al aangegeven dat de minimale requirements voor de CV1 een 980 zijn.
De CV1 heeft natuurlijk een hogere resolutie dan de DK2 en is dus zwaarder om aan te sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
CILLER schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:10:
[...]

Bij mij ook, alleen elite heeft al aangegeven dat de minimale requirements voor de CV1 een 980 zijn.
De CV1 heeft natuurlijk een hogere resolutie dan de DK2 en is dus zwaarder om aan te sturen!
Mmm, goed punt!
De 970 moet het hier nog maar even bolwerken... Om naast de Rift ook nog een dure GPU te moeten kopen is nu ff een brug te ver.

Hoop wel dat al dat ge-emmer met verschillende drivers straks voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Dacht gelezen te hebben dan de M series niet supported wordt.. had te maken dat de chipset iets samen deelde met het moederbord ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-09 22:03
Njay schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:50:
[...]

Ik heb een gtx980ti gekocht ... het kan even duren voordat de pascal's hier landen en dan zitten wel een paar maanden met de oculus hoop verklaren me voor gek maar ik wil vanaf het begin goed kunnen genieten van de oculus
Om die reden heb ik vorige week een R9 390X gekocht. (kwam van een HD 7850). Ik wil vanaf het begin mijn CV1 kunnen gebruiken en daarvoor is de 390X ruim genoeg. De 250 euro extra voor de 780Ti had ik er niet voor over. (en dan zou mijn CPU het nog veel heter krijgen, die is nu de zwakke schakel)

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:11
Ben zelf geneigd een Vive te kopen.. heb een kamer van ongeveer 3x4 die ik kompleet aan de roomscale kan dedicaten dus dat daar heb ik wel zin in. Alleen eerst nog even sparen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:37
Ondanks de topic waarschuwing toch even (als eerste) vermelden: het lijkt erop dat Oculus op het punt staat de eerste batch (aan de originele Kickstater backers) uit te leveren. Ik kreeg vandaag een email met het verzoek mijn adres en telefoonnummer voor de 25e januari te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

PeterPan schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:33:
Ondanks de topic waarschuwing toch even (als eerste) vermelden: het lijkt erop dat Oculus op het punt staat de eerste batch (aan de originele Kickstater backers) uit te leveren. Ik kreeg vandaag een email met het verzoek mijn adres en telefoonnummer voor de 25e januari te bevestigen.
25 Februari? Oculus was bezig met het verwijderen en annuleren van bestellingen (valse of onbevestigd, of op andere manier niet juiste orders), misschien heeft het daarmee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Laatst online: 14:37
Ik ben een originele Kickstarter backer en zit (waarschijnlijk) bij de eerste batch die uitgeleverd gaat worden. Die eerste levering lijkt nu dus in gang te worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Is er al bekend wat het "preferred" OS gaat worden waarmee de Rift het best overweg kan?

Hier is de overstap naar Windows 10 nog even uitgesteld wegens problemen met oudere versies van de drivers (die tijdens testen met de DK2 nodig waren voor een hoop content).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Njay schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:45:
Dacht gelezen te hebben dan de M series niet supported wordt.. had te maken dat de chipset iets samen deelde met het moederbord ..
Dat is de Nvidia Optimus ondersteuning voor GPU's. Dit word niet ondersteund door Oculus.
Als men dit probeert aan te sluiten met de SDK, krijg men een zwart beeld en word de rift niet herkend als secundaire monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Xtr3me4me schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:05:
[...]

Dat is de Nvidia Optimus ondersteuning voor GPU's. Dit word niet ondersteund door Oculus.
Als men dit probeert aan te sluiten met de SDK, krijg men een zwart beeld en word de rift niet herkend als secundaire monitor.
Die idd :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Xtr3me4me schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:05:
[...]
Niet elke M series videokaart heeft Optimus, dat verschilt per laptop. Dat maakt het zo verraderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Njay schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:50:
[...]

Inderdaad, je gaat toch niet eerst maanden onder niveau/kwaliteit spelen met een apparaat van 750 euro, omdat je nog wacht op een betere kaart, zo gauw als die Pascal's uit zijn, zijn er altijd weer nog betere in het vooruitzicht.

Gewoon genieten vanaf het begin en na een jaar pik je alsnog een Pascal die goedkoper is geworden of weer de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Wahloh schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:50:
[...]

[...]

Niet elke M series videokaart heeft Optimus, dat verschilt per laptop. Dat maakt het zo verraderlijk.
Dat klopt. Zei ook niet dat alle M modellen optimus hebben. Maar je kan het heel makkelijk nagaan of je GPU Optimus heeft of niet.
Zo ja, then your Fu*ked. Zo niet, dan is benchmark aankijken of het goed gaat lopen met VR content in de zin of de laptop krachtig genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

JDx schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:26:
[...]

Inderdaad, je gaat toch niet eerst maanden onder niveau/kwaliteit spelen met een apparaat van 750 euro, omdat je nog wacht op een betere kaart, zo gauw als die Pascal's uit zijn, zijn er altijd weer nog betere in het vooruitzicht.

Gewoon genieten vanaf het begin en na een jaar pik je alsnog een Pascal die goedkoper is geworden of weer de beste.
Mijn idee idem. Bezit nu 2 x GTX980Ti's in SLI. Maar wetende van de roadmap dat de eerst volgende 1080Ti? modellen Q1 2017 zal komen, blijf ik tot die tijd bij deze.

Wanneer 1080Ti uit is zal ik ook hiervan 2 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Xtr3me4me schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:32:
[...]

Mijn idee idem. Bezit nu 2 x GTX980Ti's in SLI. Maar wetende van de roadmap dat de eerst volgende 1080Ti? modellen Q1 2017 zal komen, blijf ik tot die tijd bij deze.

Hopelijk wordt SLI wel ondersteund voor oculus dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Njay schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:33:
[...]

Hopelijk wordt SLI wel ondersteund voor oculus dan ;)
Ook als SLI niet ondersteund word, zit toch op high volgens de SteamVR benchmark met Fidelity 11. Hoger komt men niet :P
Dus games zal ik sowieso wel optimaal spelen zonder fps drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Xtr3me4me schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:32:
[...]

Heb het niet zo extreem gedaan, maar krijg eind deze week wel m'n nieuwe PC binnen met alles zo'n beetje high-end en een GT980, de rest blijft voorlopig wel goed genoeg, kan dan over een jaartje ofzo alleen even de GPU upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

JDx schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:13:
[...]

Heb het niet zo extreem gedaan, maar krijg eind deze week wel m'n nieuwe PC binnen met alles zo'n beetje high-end en een GT980, de rest blijft voorlopig wel goed genoeg, kan dan over een jaartje ofzo alleen even de GPU upgraden.
Is toch mooi :) Wat ik altijd deed bij een complete upgrade, is weer alle games uit de kast trekken en verschillen zien t.o.v. mijn voorgaande game pc. :P Altijd een tik van me geweest.
Ik upgrade ook me pc 1 x in de 2 a 3 jaar volledig. Behalve me GPU, die doe ik per 1 jaar a anderhalf jaar steeds.

Behalve me laatste pc was een 2500k @ 4,4Ghz. Hier heb ik wel 4 jaar mee gedaan.

Verkoop de oude en koop de high end. Beetje een cirkeltje :P

[ Voor 5% gewijzigd door Xtr3me4me op 24-02-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Hoppa :)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-ozPKnZz03RU/Vs25Z-l3EVI/AAAAAAAAAUA/bxgaTIKtgCQ/s800-Ic42/steamvrtest.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Njay op 24-02-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 08:37

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Ok.. Hier de GTX 980
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/5k19fuu65/score.jpg

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:22
Mijn Test kwam op halverwege ready uit, toen heb ik mijn R9 Nano overgeclocked en nu zit hij ook helemaal tegen het einde aan :)

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Damn 8 cores? Ik was zo blij met m'n nieuwe 6 core i7 haha.

Echt fysiek 8 cores dat? Of staat er bij mij straks 12?

(i7-5280k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 08:37

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

JDx schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:28:
[...]

(i7-5280k)
Voor spelletjes is dat allemaal niet meer zo spannend... All about the gpu

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

JDx schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:28:
[...]

(i7-5280k)
Het is een 47xx model. Dus 4 fysieke en 4 virtuele. Jij hebt er 12. 6 fysieke en 6 virtueel. En games hebben geen baat bij meer dan 4 cores. Waar het hier meer om gaat is de single proc. snelheid. Aangezien development hier sterk op rusten en je ook verschil ziet in fps met games(niet explosief veel, maar wel iets)

[ Voor 24% gewijzigd door Xtr3me4me op 24-02-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

markklok schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 15:30:
[...]

Voor spelletjes is dat allemaal niet meer zo spannend... All about the gpu
Dat maakt ook niet uit, ik gebruik het voor 3D Studio MAX + VRay en wilde de meeste fysieke cores, dacht huh, is er ook al een 8 core? Maar de helft is virtueel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 20:33
Hahaha :P Je hebt precies dezelfde resultaten en specs dan ik. Ik heb de MSI GTX 980Ti Gaming 6G kaart.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Vraag me af wat je straks nodig hebt voor star citizen in vr, misschien is een 980 al niet eens voldoende voor max settings.

• Njay
Diigii schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:15:
[...]

Hahaha :P Je hebt precies dezelfde resultaten en specs dan ik. Ik heb de MSI GTX 980Ti Gaming 6G kaart.
me too :) top kaartje >:)

• Online JJ
  • Laatst online: 11:55
Pascal zou in april gepresenteerd worden en geleverd in juni, op basis van geruchten althans: bron

[ Voor 10% gewijzigd door Online JJ op 25-02-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
vraagje

ik had van de week zo samsung gear vr op maar het viel mij een beetje tegen
ik zag een soort vlekje in het midden moeilijk uit te leggen maar vond het ver van scherp

is het te vergelijken met de oculus ? heeft die ook van die vlekken of het appels met peren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Wat was die Benchmark ook alweer, FireStarter ofzo en dan moest je 9000 halen?

Zit met die SteamVR net onder de max vanwege m'n GTX 980 (geen TI) en een i7-5280k (12 cores).

Maar dat had ik ook wel verwacht, als ik alleen ging gamen dan was het een TI + i5 geworden.

Edit: 3DMark FireStrike was het, 11.954
http://www.3dmark.com/fs/7708420

[ Voor 67% gewijzigd door JDx op 27-02-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Mr. Noodle schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:55:
vraagje

ik had van de week zo samsung gear vr op maar het viel mij een beetje tegen
ik zag een soort vlekje in het midden moeilijk uit te leggen maar vond het ver van scherp

is het te vergelijken met de oculus ? heeft die ook van die vlekken of het appels met peren ?
GearVR is heel goed scherp te stellen, misschien was de lens vies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Je hebt die 4790 overgeklokt naar 4Ghz neem ik aan? Kan dat ook met de 5280?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 12:06
JDx schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:00:
[...]

De 4790K draait standaard op 4 Ghz, dus dat is gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Zit er eigenlijk nog verschil tussen de GearVR voor de S6 en S7?

Ik ga voorlopig m'n pre-order cancellen, HTC Vive met lopen + controllers ben ik wel benieuwd naar voor die meerprijs. En de rift komt toch pas in Juni/Juli, dus kan rustig de reviews afwachten.

Zie trouwens nergens een annuleren/cancel knop, Oculus een mail gestuurd...

[ Voor 68% gewijzigd door JDx op 29-02-2016 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

JDx schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:08:
Zit er eigenlijk nog verschil tussen de GearVR voor de S6 en S7?

Ik ga voorlopig m'n pre-order cancellen, HTC Vive met lopen + controllers ben ik wel benieuwd naar voor die meerprijs. En de rift komt toch pas in Juni/Juli, dus kan rustig de reviews afwachten.

Zie trouwens nergens een annuleren/cancel knop, Oculus een mail gestuurd...
Waarom zou je hem dan nu al annuleren? De reviews zullen in maart/april komen. Dan zou je al prima kunnen weten welk systeem het beste is. Je kan altijd nog in mei annuleren. Ik heb ook nog goede hoop dat de verzendingen sneller zullen gaan door de druk van de Vive en evt annuleringen van anderen. Ik ga ze beide pre-orderen en wacht nog even met de keuze welke het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Isniedood schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:44:
[...]

Waarom zou je hem dan nu al annuleren? De reviews zullen in maart/april komen. Dan zou je al prima kunnen weten welk systeem het beste is. Je kan altijd nog in mei annuleren. Ik heb ook nog goede hoop dat de verzendingen sneller zullen gaan door de druk van de Vive en evt annuleringen van anderen. Ik ga ze beide pre-orderen en wacht nog even met de keuze welke het gaat worden.
We verhuizen in April/Mei, als ie eerder komt zou dat me alleen maar slecht uitkomen. Wel de kosten, geen tijd voor de Rift. We zouden eind april de sleutel krijgen, maar dat wordt nu in de loop van Mei, daardoor zitten we mogelijk ook nog eens met een halve tot bijna hele maand met dubbele lasten.

Dus ik zit liever nergens aan vast en kijk half/eind Juni als we helemaal over zijn wel welke ik ga bestellen, dan is het hopelijk ook zo'n beetje vandaag besteld, morgen in huis. Die gratis games boeien me niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

JDx schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:50:
[...]

We verhuizen in April/Mei, als ie eerder komt zou dat me alleen maar slecht uitkomen. Wel de kosten, geen tijd voor de Rift. We zouden eind april de sleutel krijgen, maar dat wordt nu in de loop van Mei, daardoor zitten we mogelijk ook nog eens met een halve tot bijna hele maand met dubbele lasten.

Dus ik zit liever nergens aan vast en kijk half/eind Juni als we helemaal over zijn wel welke ik ga bestellen, dan is het hopelijk ook zo'n beetje vandaag besteld, morgen in huis. Die gratis games boeien me niks.
Fair enough, dan geef ik je groot gelijk. Al zou je er makkelijk vanaf komen natuurlijk, maar zo zit ik ook niet in elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

FYI (quote van onder naar boven uiteraard):

Cancellen moet dus via een Oculus Support ticket, moest ik weer een andere inlog voor aanmaken dan de Oculus Store. Kostte even tijd, maar het is ze gelukt.
Steve
Steve (Oculus Support)
Feb 29, 2:22 AM

Hello Jxxxx,

Quite soon indeed! I have successfully cancelled your pre-order 61300004921XXX.

If you have any further concerns, please let us know.

Have a great day,

Steve
Oculus Support

Jxxxx Xxxx
Feb 29, 2:21 AM

Ok, hope to hear from you soon!

The order was placed on 1/XX/2016 to be exact.

Thanks,
Jxxxx Xxxx

Sid
Sid (Oculus Support)
Feb 29, 2:12 AM

Hello Jxxxx,

Thank you for your quick reply.

Please give us some time to work on this for you.

We will get back in contact with you soon.

Thanks,

Sid
Oculus Support

Jxxxx Xxxx
Feb 29, 1:39 AM

Yes,

Jxxxx Xxxx
Xxx 123
1234-XX
Xxx Xxxx
06-12345678

Sid
Sid (Oculus Support)
Feb 29, 1:34 AM

Hey Jxxxx,

Thanks for reaching out to us.

I'm more than happy to help with your pre-order.

Before we can proceed, I need to verify your details.

Could you please provide your shipping information?

I look forward to your reply,

Sid
Oculus Support

Jxxxx Xxxx
Feb 29, 1:18 AM

Dear Support,

I would like to cancel my pre-order for the Oculus Rift.

Thanks,

Jxxxx Xxxx
Hi JDx,

Your Oculus order number 61300004921XXX placed on January XX has been cancelled.

Please contact our support team at Oculus Support. with your order number if you have questions about your specific order cancellation.

The Oculus Team
Goede/snelle service dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
JDx schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:00:
[...]

De 5820 draait hier 4,5 Ghz stabiel

w00t

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dionos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:46
Nog bijna een uur voor de pre-orders van de Vive! Ondanks dat ik best veel weet over de Rift en de Vive, vind ik het niet zo evident om te kiezen.

De Rift zal zeer comfortabel zijn, met geïntegreerde audio en ergonomische handcontrollers (al komen die pas later). Ook is er meer garantie op de lange termijn door de steun van Facebook, en zijn er al meer ontwikkelaars met de devkits aan de slag kunnen gaan.

De Vive heeft het voordeel van meegeleverde handcontrollers en meer focus op roomscale tracking. Ook de integratie met Steam zal veel PC-gamers bevallen.

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Rift, omwille van het comfort en omdat ik wellicht vooral race- en vliegsimulaties ga doen (zittend dus). De aandacht van Oculus voor audio kan ik ook wel appreciëren (met hoofdtelefoon en audio SDK) en ik kijk uit naar de creaties van Oculus Story Studios (maar niet specifiek naar de games van Oculus). Daarentegen spreekt de integratie van Vive met Steam me wel meer aan, eerder dan wéér een andere 'winkel' voor games bij Oculus. Ook het fysiek rondwandelen in de Vive lijkt me erg leuk en innovatief. Al vond ik nog geen spel waar ik echt veel tijd in wil doorbrengen en dat gebruikmaakt van deze mogelijkheid.

Ik heb wel het gevoel dat de Vive meer aansluit bij de wereld van de PC-gamer, door de integratie met Steam en de focus op het innovatieve van VR (roomscale-ervaringen). Bij de Rift draait het nu meer om klassieke games in een nieuwe omgeving (Lucky's Tale, Edge of Nowhere...). Ook het meeleveren van een gamepad en het uitbouwen van een heel 'platform' (inclusief winkel) sluit meer aan bij de logica van een nieuwe console, eerder dan bij een randapparaat voor de PC. Dat laatste is wel vooral een gevoel en zal misschien veranderen na de release van Oculus Touch.

Zowel de Rift als de Vive kopen en testen lijkt me wat te veel gedoe. Een positieve noot: heel waarschijnlijk zullen veel games/ervaringen zowel voor de Rift als de Vive uitkomen (grotere afzetmarkt) en zal de ervaring grotendeels gelijklopend zijn (zeker als Touch er is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Dionos schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:46:
Nog bijna een uur voor de pre-orders van de Vive! Ondanks dat ik best veel weet over de Rift en de Vive, vind ik het niet zo evident om te kiezen.

De Rift zal zeer comfortabel zijn, met geïntegreerde audio en ergonomische handcontrollers (al komen die pas later). Ook is er meer garantie op de lange termijn door de steun van Facebook, en zijn er al meer ontwikkelaars met de devkits aan de slag kunnen gaan.

De Vive heeft het voordeel van meegeleverde handcontrollers en meer focus op roomscale tracking. Ook de integratie met Steam zal veel PC-gamers bevallen.

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Rift, omwille van het comfort en omdat ik wellicht vooral race- en vliegsimulaties ga doen (zittend dus). De aandacht van Oculus voor audio kan ik ook wel appreciëren (met hoofdtelefoon en audio SDK) en ik kijk uit naar de creaties van Oculus Story Studios (maar niet specifiek naar de games van Oculus). Daarentegen spreekt de integratie van Vive met Steam me wel meer aan, eerder dan wéér een andere 'winkel' voor games bij Oculus. Ook het fysiek rondwandelen in de Vive lijkt me erg leuk en innovatief. Al vond ik nog geen spel waar ik echt veel tijd in wil doorbrengen en dat gebruikmaakt van deze mogelijkheid.

Ik heb wel het gevoel dat de Vive meer aansluit bij de wereld van de PC-gamer, door de integratie met Steam en de focus op het innovatieve van VR (roomscale-ervaringen). Bij de Rift draait het nu meer om klassieke games in een nieuwe omgeving (Lucky's Tale, Edge of Nowhere...). Ook het meeleveren van een gamepad en het uitbouwen van een heel 'platform' (inclusief winkel) sluit meer aan bij de logica van een nieuwe console, eerder dan bij een randapparaat voor de PC. Dat laatste is wel vooral een gevoel en zal misschien veranderen na de release van Oculus Touch.

Zowel de Rift als de Vive kopen en testen lijkt me wat te veel gedoe. Een positieve noot: heel waarschijnlijk zullen veel games/ervaringen zowel voor de Rift als de Vive uitkomen (grotere afzetmarkt) en zal de ervaring grotendeels gelijklopend zijn (zeker als Touch er is).
Hier sluit ik me bij aan. Het zijn beide een verfijnde stukje techniek maar beide kunnen hetzelfde stationair, alleen ik zal niet kunnen rondlopen in mijn woonkamer, dus vind ik 200 euro meer iets teveel van het goede om niet volledig gebruik te kunnen maken van de vive.

Daarin tegen, spreken games: Edge of Nowhere, A1drift, EvE Valkery etc.. mij enorm aan en deze zijn toevallig Oculus supported games.
Tijd zal het leren wanneer beiden een tijdje op de markt zijn en hoe game devs zich ontwikkelen. Gaan we voor AAA games die voor beide zullen zijn of gaan we een a la exclusive methode gebruiken (wat enorm zou sucken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik ga voor de Vive aangezien ik vooral uitkijk naar de motion controls. Aangezien er nog helemaal bekend is over de prijs of release datum voor Touch vind ik het een te grote gok om daarop te wachten. Bovendien heb ik de ruimte voor room scale en is die camera op de HMD ook wel erg handig.

De gok voor de Vive is dan weer dat ik vrees dat de software support minder gaat zijn, al kan ik me de eerste maanden toch prima gaan vermaken met de titels die er bij launch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 13:39

Bullettooth

--VR--

Nou, de preorders zijn geopend, en ik denk dat ik gewoon lekker bij de oculus blijf. Als de touch controllers er straks bij komen kost het in totaal denk ik ongeveer hetzelfde.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Laatst online: 17:40
Nou de pre-orders zijn al uitverkocht. (edit: was een foutje blijkbaar :P) Heb wel een order staan in ieder geval. Nu even de komende weken afwachten of ik 1 van 2 (Rift of Vive) cancel. Verwacht ze beiden in April.
Kan ook dat ik ze beiden ga uitproberen en dan een keuze maak welke ik zelf hou. De headsets kwijtraken moet geen probleem zijn lijkt me gezien dat de Rift niet meer te krijgen is voor Juli en wie weet wanneer de Vive weer beschikbaar komt. Op dit moment is er voor mij nog gewoon te wienig info om nu de keuze te kunnen maken. Moet wel zeggen dat ik de totaalprijs van €972,81 voor de Vive wel erg pittig vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Virtual Reality schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:21:
Nou de pre-orders zijn al uitverkocht. Heb wel een order staan in ieder geval. Nu even de komende weken afwachten of ik 1 van 2 (Rift of Vive) cancel. Verwacht ze beiden in April.
Kan ook dat ik ze beiden ga uitproberen en dan een keuze maak welke ik zelf hou. De headsets kwijtraken moet geen probleem zijn lijkt me gezien dat de Rift niet meer te krijgen is voor Juli en wie weet wanneer de Vive weer beschikbaar komt. Op dit moment is er voor mij nog gewoon te wienig info om nu de keuze te kunnen maken. Moet wel zeggen dat ik de totaalprijs van €972,81 voor de Vive wel erg pittig vind...
Er wordt op twitter gemeld dat je moet blijven proberen ondanks de out of stock melding. Zijn meer mensen die alsnog hebben kunnen preorderen.

https://twitter.com/htcvive/status/704324271581958144

[ Voor 3% gewijzigd door Toet3r op 29-02-2016 16:25 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:33
Voorlopig blijft m'n Rift preorder (juni) staan, al moet ik zeggen dat ik toch ook vol verwondering zat te kijken naar de video's op Node hun youtube kanaal over Budget Cuts, Aperture Robot Repair & Zombie Shootout met de Vive zijn roomscale...
Vooral Robot Repair vond ik fascinerend... YouTube: VR PORTAL - Aperture Robot Repair

Echter, praktisch gezien lijkt roomscale me vooral een gimmick en/of een party-trick...
Heel cool, maar ik zou er wel telkens m'n eettafel & stoelen voor moeten opzij schuiven. Daarnaast stel ik mij vragen bij die kabelboom die aan m'n hoofd hangt en dat als ik die voel tegentrekken of, god forbid, ik erover struikel, dat toch wel de immersion breekt, en mogelijks niet alleen de immersion..... Best ook geen vazen e.d. op die eettafel laten staan :) En de kat buitensluiten...
Het lijkt me ook niet iets wat je graag alleen wil spelen, maar eerder samen met vrienden, zodat je mekaar kan helpen (als "voice over" in je virtual reality) of kan lachen met elkaars absurde manoeuvres (of die kabelboom wat opzij kan houden).

De Rift lijkt me daarentegen wel uitstekend geschikt om je zelfstandig mee uit te leven, achter je bureau/in je zetel, achter een stuurtje o.i.d... Gewoon uithalen, inpluggen, opzetten, opstarten...
(En gewoon rechtstaan en wat rond je heen zwaaien met de controllers zou met de Rift ook nog steeds mogelijk moeten zijn voor zij die dat willen...)

Er komen spannende maanden aan :)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 08:27
Virtual Reality schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:21:
Nou de pre-orders zijn al uitverkocht. Heb wel een order staan in ieder geval. Nu even de komende weken afwachten of ik 1 van 2 (Rift of Vive) cancel. Verwacht ze beiden in April.
Waar haal je vandaan dat de pre-orders uitverkocht zijn?

Ik kan er nog altijd gewoon eentje pre-orderen op de website van de vive...

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:26
jimz93 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:25:
[...]

Waar haal je vandaan dat de pre-orders uitverkocht zijn?

Ik kan er nog altijd gewoon eentje pre-orderen op de website van de vive...
Tijdens de checkout faalt het af en toe en zegt hij out of stock. Refreshen zou helpen: https://twitter.com/htcvive/status/704324271581958144

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:45
heggico schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:26:
[...]

Tijdens de checkout faalt het af en toe en zegt hij out of stock. Refreshen zou helpen: https://twitter.com/htcvive/status/704324271581958144
Klopt. Gaf bij mij ook meerdere malen aan dat hij "out of stock" zou zijn. Refresh en opnieuw door checkout werkt!

We hebben al een drietal Vive's Pre op het werk, deze zou niet heel veel anders moeten zijn maar toch (op naam van de baas :+ ) besteld.
Ben benieuwd! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Allemaal leuk en aardig de vive, maar laten we het hier op oculus rift houden en de nieuwtjes ervan. Over vive en de pre orders en hun site is een andere topic voor op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Het betreffende topic [HTC Vive] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Iemand een idee over wanneer de eerste OR's worden geshipped?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Diamond AT schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:53:
Iemand een idee over wanneer de eerste OR's worden geshipped?
28 maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Ik ben zwaar in dubio op dit moment. Ik denk dat ik van de Oculus af ga stappen en toch voor de Vive ga kiezen, hoe zwaar het me ook valt.

Voor die 200,- extra heb ik dan wel meteen een compleet pakket incl. controllers en de added bonus van roomscale.

What to do... what to do... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Bullettooth schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:07:
Ik ben zwaar in dubio op dit moment. Ik denk dat ik van de Oculus af ga stappen en toch voor de Vive ga kiezen, hoe zwaar het me ook valt.

Voor die 200,- extra heb ik dan wel meteen een compleet pakket incl. controllers en de added bonus van roomscale.

Ik heb hetzelfde. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:23
Bullettooth schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:07:

Als je sip wordt van het twijfelen dan zou ik lekker even wachten. Het is ook niet zo gek dat je twijfelt aangezien de hele toekomst van VR nog onzeker is en er weinig uitgebreide ervaringen te vinden zijn van deze 2 keuzes. Welk bedrijf gaat er "winnen"? Is het wel 1 van deze twee of komt er straks een derde naast die de hele markt over neemt? De geschiedenis leert dat met nieuwe techniek zelden de eerste bedrijven overblijven.

En je wil een compleet product, maar hoever is de software nou eigenlijk momenteel? Zelf heb ik besloten het lekker allemaal aan te kijken. Heb met de DK2 een leuke ervaring gehad, maar ook de nadelen gezien. Op warme dingen vind ik bril ronduit oncomfortabel en eigenlijk vond ik het elke keer maar een gedoe voor ik eens lekker in de virtuele auto zat. Nu zal de ervaring met deze "nieuwe generatie allemaal wat smoother zijn/worden, maar ik denk dat je nog steeds de instelling van een hobbyist moet hebben om VR zoals het nu is te waarderen.

Dat VR het wordt is voor mij geen enkele twijfel, maar de uiteindelijke vorm kan weleens heel anders worden dan wat we nu zien. Ik zie over een jaartje of 2/3 wel wat er te koop is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Ik heb beide headsets besteld, maar merk steeds dat ik meer uitkijk naar de Oculus Rift dan naar de HTC Vive. Ik voorzie eigenlijk meer issues met het plaatsen van de lighthouses, ruimte om te lopen in mn computerruimte en welke van de twee ik eigenlijk liever op mn bureau heb liggen om even snel een leuke comfortabele ervaring te doen zoals een virtuele bioscoop fim, een race game of flight/space sim.

De HTC Vive heb ik meer omdat ik ook nog hobbyist ben en in weekenden graag wat uitbundiger ervaringen wil proberen en experimenteren. Maar ik verwacht dat de Oculus Rift meer de relaxte oplossing gaat worden waarbij ik gewoon even snel erin duik.

Wie weet... misschien heb ik het mis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Comgenie
  • Laatst online: 03-10 15:07

Comgenie

Soms heb je dat

Zelf heb ik de keuze voor Vive gemaakt nadat ik de ontwikkellaarsversie van de Vive heb kunnen proberen voor een uurtje. Daarnaast heb ik zelf de DK2 en ben ik altijd al wel een fan van Oculus geweest.

Ik vond de toevoeging van roomscale en de controllers (en zeker de nauwkeurigheid en snelheid waarmee de controllers getracked werden) echt veel toevoegen. Veel meer het gevoel dat ik onderdeel ben van de wereld die ik zie. Iets oppakken en ergens tegenaan gooien, achter een muurtje kunnen duiken, opzij springen als er iets op me af komt, enz. Het enige wat ik niet fijn vond was de touchpad bediening op de controllers, maar dat schijnt wat verbeterd te zijn in latere versies.

Voor Race/Vlieg spellen is de Rift natuurlijk prima. Ik zal de DK2 ook nog blijven gebruiken voor de Oculus exclusive content.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Online JJ
Ik was eerst ook van mening dat de Vive ten opzichte van de Rift geen meerwaarde had. Maar naarmate de de voorverkoop van de Vive dichterbij kwam, ging ik steeds meer twijfelen. De mogelijkheden van:
- roomscale (seated is leuk, maar de keuze om ook roomscale te kunnen doen is beter)
- controllers (die meteen meegeleverd worden)
- het lighthouse systeem (wellicht betere tracking van headset en controllers?)
- camera
- chaparone systeem
maken de Vive in mijn ogen een beter product dat de Rift, voor nagenoeg dezelfde prijs (als je de Touch controllers bij de Rift optelt). Ik heb daarom ook de Vive besteld. Nu is de vraag; de Rift bestelling annuleren of niet... First world problems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Lijkt me een beetje overkill om ze allebei te hebben, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

vinom schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:05:
Niet als er games bij zitten die "exclusive" zijn. Als die daarna uitgespeeld zijn, zou de VR kit met exclusieve games op marktplaats kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Online JJ
vinom schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:05:
Nee. Er zijn ook genoeg mensen die bijvoorbeeld een PS4 en Xbox hebben, zo zie ik dit ook.

[ Voor 19% gewijzigd door Online JJ op 03-03-2016 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Mensen zijn erg gehaast om de rift te annuleren en te gaan voor de vive puur alleen vanwege de controllers.

1. Men weet niet eens wat de prijs is van de touch controllers. Er vanuit gaan dat ze 200€ gaan kosten is net zo gokken dat je iemand vertelt als hij een lot koopt, hij ook de jackpot gaat winnen.

2. Oculus liet de kick starters ook verassen dat zij gratis de rift krijgen. Hoe verbaast zal men zijn dat als oculus zegt: "iedereen die rift pre-order heeft gedaan, krijgt de touch controllers gratis"
Bedoel hoe zwaar klote zal je je dan niet voelen dat je puur vanwege de vive controllers heeft de rift heb laten hangen.

3. Ken je de term: Patience is a virtue! Heb geduld, wees niet te gehaast met beslissingen. Wacht af wat reviews zeggen van beiden voor diegene die hem als eerste hebben en gelijk testen. Beslis dan op basis van reviews en niet vanwege een controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Het is niet alleen de controllers, maar het feit dat Vive veel meer inzet op room scale. Daarnaast zou Touch weggeven ingaan tegen alles wat Palmer er tot nu toe over heeft gezegd. En ik word liever niet verast door Oculus of wie dan ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Phehistyr schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:45:
Het is niet alleen de controllers, maar het feit dat Vive veel meer inzet op room scale. Daarnaast zou Touch weggeven ingaan tegen alles wat Palmer er tot nu toe over heeft gezegd. En ik wordt liever niet verast door Oculus of wie dan ook. ;)
Dat je liever roomscale hebt is begrijpelijk. Dan moet je ook niet de rift pre ordenen en gelijk alleen gaan voor de vive. Dan had men in eerste instantie al niet eens een rift moeten pre ordenen.

Naast het feit van het weggeven is ook niet iets waarop ik een waarheid baseer maar gewoon een absurde conclusie uiteraard. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit ;)

Maar om te zeggen. Vive 899 rift 699 + controllers 200€ komt op hetzelfde neer. Stel de controllers zijn 100€ dan zit je alsnog op 800€ als je "niet" geinteresseerd bent in roomscale.

Al met al, beide bieden iets heel erg leuks. Beiden werken nagenoeg hetzelfde. Verschil is de roomscale. Daarop moet je beslissing berusten en niet op basis van een paar controllers.

Voor diegene die puur om de controllers de twijfels hebben, is een stomme gedachte om de rift te bestellen. Dan gaat het meer om het hebben dan om de functionaliteit van het apparaat zelf. Dat is hebzucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Online JJ
Xtr3me4me schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:54:
[...]

Maar om te zeggen. Vive 899 rift 699 + controllers 200€ komt op hetzelfde neer. Stel de controllers zijn 100€ dan zit je alsnog op 800€ als je "niet" geinteresseerd bent in roomscale.
Vergeet de verzendkosten van de Touch controllers niet, die zullen er ongetwijfeld bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Xtr3me4me schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:54:
[...]

Dat je liever roomscale hebt is begrijpelijk. Dan moet je ook niet de rift pre ordenen en gelijk alleen gaan voor de vive. Dan had men in eerste instantie al niet eens een rift moeten pre ordenen.
Daar ben ik het niet mee eens. Toen de pre-orders van de Rift openden was er nog weinig bekend over de Vive en zou het heel goed mogelijk zijn dat ik wel de Rift, maar niet de Vive kon veroorloven. Aangezien je zonder problemen de Rift kan annuleren zou het raar zijn om er niet voor te zorgen dat je de Rift eerder in huis zou kunnen hebben.

Beide systemen zijn inderdaad zeer tof en ik zou met welke set dan ook erg blij zijn. Het is alleen zo dat ik me er maar eentje kan veroorloven en het gaat er voor mij gewoon om dat ik datgene koop wat het beste bij mijn wensen past. En daarom twijfel ik nog steeds zwaar tussen de Rift en Vive vanwege softwaresupport enerzijds en roomscale anderzijds. Maar dat ik deze zomer VR in huis heb is voor mij in elk geval een zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Phehistyr schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:01:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Toen de pre-orders van de Rift openden was er nog weinig bekend over de Vive en zou het heel goed mogelijk zijn dat ik wel de Rift, maar niet de Vive kon veroorloven. Aangezien je zonder problemen de Rift kan annuleren zou het raar zijn om er niet voor te zorgen dat je de Rift eerder in huis zou kunnen hebben.

Beide systemen zijn inderdaad zeer tof en ik zou met welke set dan ook erg blij zijn. Het is alleen zo dat ik me er maar eentje kan veroorloven en het gaat er voor mij gewoon om dat ik datgene koop wat het beste bij mijn wensen past. En daarom twijfel ik nog steeds zwaar tussen de Rift en Vive vanwege softwaresupport enerzijds en roomscale anderzijds. Maar dat ik deze zomer VR in huis heb is voor mij in elk geval een zekerheid.
Ohh maar doelde dat niet persoonlijk op jou hoor :) was meer voor diegene die nu alleen twijfelen vanwege alleen de touch controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Online JJ schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:59:
[...]

Vergeet de verzendkosten van de Touch controllers niet, die zullen er ongetwijfeld bijkomen.
Kan, hoeft niet. Dat is alleen maar afwachten wanneer ze daadwerkelijk op de markt zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Xtr3me4me schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:04:
[...]

Ohh maar doelde dat niet persoonlijk op jou hoor :) was meer voor diegene die nu alleen twijfelen vanwege alleen de touch controllers.
Maar ik ben niet de enige met een dergelijke redenatie. ;) Vergeet niet dat er (wilde) geruchten rondgingen dat de Vive 1200~1500 dollar zou gaan kosten. Niet dat ik dat ooit geloofd heb, maar het geeft de onzekerheid wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth

Bullettooth

--VR--

Dat is het denk ik inderdaad, roomscale en controllers icm de vive zouden een tijd geleden nog "veel" duurder gaan worden dan de oculus.
Omdat Oculus oorspronkelijk meer op een betaalbare oplossing aan het aansturen was.

Maar nu uiteindelijk is Oculus degene die "veel" duurder is uitgevallen, en daardoor lijkt de Vive nu opeens ook prima betaalbaar, en is het verschil slechts € 200,- geworden.

[ Voor 7% gewijzigd door Bullettooth op 03-03-2016 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Phehistyr schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:07:
[...]

Maar ik ben niet de enige met een dergelijke redenatie. ;) Vergeet niet dat er (wilde) geruchten rondgingen dat de Vive 1200~1500 dollar zou gaan kosten. Niet dat ik dat ooit geloofd heb, maar het geeft de onzekerheid wel aan.
Klopt, wat had er gebeurt als starvr ook zijn helm introduceerde en met grotere FoV kwam. En deze naar voren kwam half maart. Ging men dan alle 3 pre ordenen? Het is een beetje van der zotte.

Je weet nu wat ze alle 2 kunnen. Alles is bekend. Men weet wat ie wilt. Maar te bedenken "ik weet het niet" vanwege software? Bedoel, er is genoeg te zien en weten welke genre en waarvan je houd. Daarnaast zal er nu echt geen big AAA games komen voordat beide helmen al geleverd worden, dat kun je wel vergeten.

In mijn opninie, valt software ook af. Je weet wat voor games je speelt en welke nu zo'n beetje de support aan geeft. De games die eraan komen zullen na leveringsdatum pas komen. Dus daaraan kun je je niet vastpinnen.

Betreft andere software, tja dat is iets van eigen smaak. Wil jij dingen oppakken en gooien etc.. Hell dat kun je ook doen met leap, heb je geen controller voor nodig en werkt prima met zowel rift als vive.

Dan komt het neer tot 1 punt. Roomscale. Rift heeft dat nog niet (zoverre niet in het grote bereik als vive)

Als je het breekt in punten als cons en pro's:

- games (diegene die er nu zijn kun je al kiezen) nieuwe games komen pas na levering. Dan ben je al te laat

- hardware, beide zijn hetzelfde nagenoeg. Behalve controllers.

- roomscale. Keuze is makkelijk te maken. Je wilt het of je wilt het niet.

- software. Verschilt veel met elkaar puur vanwege vive controllers heeft. Maar met leap kom je ook al een heel eind. Shooters daarin tegen is een keuze. Afwachten tot de touch of niet.

- prijs, zal men moeten afwachten wat de prijs van touch controllers zijn. Maar ook daarmee kun je te laat zijn om te annuleren.

Beiden zijn stationair te gebruiken ene kan als extra erbij lopen. Ik zie geen andere twijfel hierin dan het roomscale. Want op software hoef je nog geen zorgen te maken want super goede content is er gewoon nog niet of geen goede support nog erop.

Dit is meer take it as it goes. Ik ben heel simpel zelf erin. Ik kies de rift puur omdat roomscale voor mij teveel gedoe is en ik woon niet alleen. Mijn vrouw zou het niet echt waarderen steeds met meubels te sjouwen.

Stationair is meer mijn ding. Controllers, niet meteen nodig aangezien de content met controllers bar weinig is wat mij aantrekt. Race games - stuur, flight en space sims - hotas of xbox controller, 3rd person games - xbox controller.

Zijn gewoon weinig tot amper games die je met de controllers gaat gebruiken. Deze games komen heel wat later op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Online JJ
Dus je zegt eigenlijk dat er maar 1 verschil is, namelijk wel of geen roomscale. Wat is dan volgens jou een reden om voor een Rift te kiezen? Als de Vive beide kan (seated en room), waarom een Rift kiezen?

Ik denk overigens dat er meer verschillen zijn; camera, lighthouse, chaperone, koptelefoon, ergonomie (Vive is behoorlijk lomp). Ik laat ze beide komen, maar ik zal waarschijnlijk een van de twee verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Online JJ schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:45:
[...]

Dus je zegt eigenlijk dat er maar 1 verschil is, namelijk wel of geen roomscale. Wat is dan volgens jou een reden om voor een Rift te kiezen? Als de Vive beide kan (seated en room), waarom een Rift kiezen?

Ik denk overigens dat er meer verschillen zijn; camera, lighthouse, chaperone, koptelefoon, ergonomie (Vive is behoorlijk lomp). Ik laat ze beide komen, maar ik zal waarschijnlijk een van de twee verkopen.
De reden waarom ik voor de rift koos is simpel:

- Games, speel voornamelijk Race games, Space sims, 3rd person games.
- Roomscale not an option
- Controllers, niet nodig. Tenzij er games komen die mij super interesseren. Maar de spellen die ik speel kan ik heel goed met een xbox controller of toetsenbord + muis af.
- Koptelefoon, zowel die van de rift als de vive (als de vive het had) gebruikte ik toch mijn koptelefoon
- Ergonomie, dit is iets wat je al van ten voren weet. Bedoel voordat de definitieve vive kwam zou qua headset weinig tot niet veranderen. Voor mij boeit het niet echt, aangezien ik dat ding toch wel op me kop krijg. En 10 uur lang dagelijks ga ik er ook niet mee spelen.
- Lighthouse, ja leuk die mini boxen. Maar of ik nu lighthouses heb (die ik weer ergens moet monteren) of gewoon een standaard heb als de rift, me bureau is groot zat.
- Camera, tja ik zie hier niet zo zeer een verschil dat de ene beter zal zijn dan de andere.

Bij mij kwam het op 2 punten aan: Roomscale, gebruik ik niet. Games (is waar ik VR ook voor gebruik) is weinig content nog beschikbaar waar men zegt "die moet ik hebben" de eerste content games komen pas na de levering. En het zit ook daar nog in de kinderschoenen.

Games die me wel aantrokken is eVe (Dogfight flightsim), Edge of Nowhere, Assetto, Project cars, Elite Dangerous, Adr1ft. Meeste van deze games zijn mijn soort titels qua genre. En die kan ik prima spelen op toetsenbord + muis of Xbox controller.

Dus bespaar me 200 euro en de touch controllers komen wel een keer of helemaal niet.

Pagina: 1 ... 37 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.