Acties:
  • 0 Henk 'm!
maniak schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:38:
Ik blijft het echt jammer vinden dat Oculus zo'n gesloten houding heeft t.o.v. de Vive.. Snap wel waarom, geld.. maar of het echt ten goede komt van VR in het algemeen? Had eerder verwacht ze de eerste generatie samen zouden maken, samen een platform voor de toekomst en dan pas hun wegen zouden scheiden. Uiteindelijk is het natuurlijk afwachten hoe ze de Oculus store gaan inrichten, hoop niet dat het zo'n bagger clients gaat worden zoals bij EA met al die DRM.
Volgens mij was dat eerst ook de bedoeling. Maar ik heb het vermoeden dat de overstap van John Carmack naar Oculus de relatie tussen beiden niet veel goed heeft gedaan. En wellicht de overname door Facebook. Voor die tijd was Valve 'de grote partner' van Oculus. Na de overname waren ze niet meer dan een voetnoot op financieel gebied.

Maar ook voor die tijd waren er al wat moeilijkheden, zo zijn ze bijvoorbeeld ook de Doom BFG edition niet nagekomen die bij de originele kickstarter geleverd zou worden. Ik heb nog steeds $25 oculus store tegoed staan daarvoor, die wou ik voor de CV1 gaan gebruiken maar dat hoeft niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xtr3me4me schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:41:
[...]

...en daarbij ook de mogelijkheid om een 360graden preview beeld krijgt is natuurlijk insane!
Ik vind dat niet insane: ik vind dat normaal. Wat ik insane vind, is dat de Oculus store voor de Gear VR dit niet heeft... Je moet maar raden aan de hand van kleine screenshotjes of een app/spel misschien leuk eruit ziet met de Gear VR. Dat gaat natuurlijk nooit. Er is slechts één app in de Oculus store die in het eigen menu een 3D 360 preview shot geeft van een filmpje voordat je 'm download. Dat is ideaal én normaal. (De Oculus store voor de Gear VR is echt een van de slechtste stores die ik ooit gezien heb: hopelijk hebben ze hun shit beter voor elkaar als de Rift uitkomt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:58:
[...]

Ik vind dat niet insane: ik vind dat normaal. Wat ik insane vind, is dat de Oculus store voor de Gear VR dit niet heeft... Je moet maar raden aan de hand van kleine screenshotjes of een app/spel misschien leuk eruit ziet met de Gear VR. Dat gaat natuurlijk nooit. Er is slechts één app in de Oculus store die in het eigen menu een 3D 360 preview shot geeft van een filmpje voordat je 'm download. Dat is ideaal én normaal. (De Oculus store voor de Gear VR is echt een van de slechtste stores die ik ooit gezien heb: hopelijk hebben ze hun shit beter voor elkaar als de Rift uitkomt.)
Dit was door Palmer ook al beantwoord dat ze de store voor de rift anders gaan laten zien. maar dat voor Gear VR zo slecht is dat wist ik niet, heb ook niet zo'n apparaat.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:16

Arfman

Drome!

Ook even de compatibility tool gedraaid, en zoals ik al had verwacht is mijn Etron USB 3 ook niet compatibel met de Rift.

Ik heb hier een 4 poorts versie van de door Oculus aanegraden USB3 controller gevonden: http://www.ebay.nl/itm/In...9e01be:g:-dAAAOSweuxWTo4R

Ik kan deze alleen nergens in Nederland vinden, inclusief verzending kost me dit 45 euro ongeveer, vrij fors voor 4 USB poortjes imo. Iemand een goed alternatief? Gaat met name om de gebruikte chipset die erop zit, maar daarop kun je niet filteren in de pricewatch.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:28
Hier een kleine presentatie van Nate Mitchell (VP Product & Co-founder Oculus) over de vernieuwde ervaring van Oculus Home. Sorry voor de slechte kwaliteit, kon zo snel geen betere versie vinden.
Zoals je kunt zien is de store ervaring (op de tegels na) zeker veranderd t.o.v. die van de Gear VR.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=n2MNdSL37k4]
Xtr3me4me schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:41:
... en daarbij ook de mogelijkheid om een 360graden preview beeld krijgt is natuurlijk insane!
Check de video voor meer info hierover :)

In ander nieuws:

HTC Vive is op 29 februari te pre-orderen - Bron
The Vive headset, built in partnership with renowned gaming company Valve, could be HTC’s saving grace – its 360-degree room scale experience that allows you to literally walk through and explore virtual worlds, rather than competitor Oculus’ fixed-point experience, is genuinely pioneering. Pre-orders for the Vive will open on February 29th, Wang said.
Wel weer jammer dat ze Oculus noemen als "fixed-point experience" terwijl deze (schijnbaar) ook een zeer nette room-scale ervaring biedt.

[ Voor 42% gewijzigd door stimmits op 11-01-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 16:11
Spannende tijden,

Waarschijnlijk weten we dus 29 februari de prijs van de Vive, Ik ben erg benieuwd, als die scherper is dan de oculus zal de oculus waarschijnlijk een hoop orders verliezen.

Het is idd erg jammer dat HTC en valve de oculus ten onrechte als fixed point neerzetten, alleen al op basis daarvan denk ik dat ze een hogere prijs van de vive gaan proberen te verdedigen. Terwijl ze wat mij betreft beter de nadruk kunnen leggen op Chaperone en de controllers die ze eerder gaan leveren dan Oculus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Maakt elke beetje serieus game dat room gebeuren wat uit? Ik wil achter me bureau zitten of in me playseat met de rift op.

Ik speelde ED met de DK2 met muis en toetsenbord en dat was subliem. Ik zie alleen maar demo dingen met dat VR room gebeuren. Denk dat dat meer het professioneel gebruik kant op gaat.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 09:51

Phehistyr

De Epische Lurker

Als je handen gerepresenteerd zijn met controllers en je je op een kleine ruimte kan bewegen, zal je veel meer het gevoel hebben dat je in een andere wereld bent. Ik geloof zeker dat dit meerwaarde kan hebben. Maar wat voor mij vooral de vraag is, is of dit gaaf blijft op langere termijn of alleen een gimmick is voor een paar korte demo's.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Een beetje gamer ziet zichzelf ook graag met een gun in zijn hand door battlefield heenrennen! Bullettrain lijkt me erg gaaf om te doen.

Ik denk dat er wel degelijk een behoorlijke vraag naar is, alleen is de meest prktische toepassing voorlopig zittend. Met name sim games lenen zich nu. Maar ik denk dat er hele nieuw genres gaan (terug)komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:22
CILLER schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:49:
Een beetje gamer ziet zichzelf ook graag met een gun in zijn hand door battlefield heenrennen! Bullettrain lijkt me erg gaaf om te doen.

Ik denk dat er wel degelijk een behoorlijke vraag naar is, alleen is de meest prktische toepassing voorlopig zittend. Met name sim games lenen zich nu. Maar ik denk dat er hele nieuw genres gaan (terug)komen.
Wat sowieso nu natuurlijk nog een drempel is dat je een enorm dure videokaart nodig hebt (€350+). Dit zal veel mensen nog tegen houden.

Ik heb nu bijvoorbeeld een gtx 560Ti waar ik alle games die ik nog speel makkelijk mee kan spelen. Voor de Rift zal ik dus speciaal een nieuwe dure kaart moeten aanschaffen. Dit zal in de loop van tijd natuurlijk wel goedkoper worden omdat nu alleen nog de allernieuwste kaarten VR ondersteunen.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:44
Al een poosje niet bijgehouden, maar hoorde dat er ook al andere VR headsets op weg zijn is daar een overzicht van te vinden?

Ook betreft de richtingen die ze ermee willen opgaan!?
Voor thuis gebruik lijkt het me nogal gelimiteerd kan me alleen gezien alleen de FP ervaringen en mits het nog een probleem is de motion sickness.

Zal het zelf denk ik puur gebruiken voor mogelijk Star Citizen en of Racegames. Geen idee wat er nog allemaal bij komt betreft shooters en of andere nieuwe genre/subgenre's.

Had nog wel gelezen dat Sony met een eigen power station er tussen komt om de performance te compenseren voor de PS4? en zat me af te vragen of Project Cars daar ook een Update voor krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits

Bullettrain is oooontzettend vet! Tot nu toe de beste demo die ik heb gedaan waarbij de controllers echt het gevoel gaven dat ik een gun onder controle had (vooral bij herladen van de 2 handed shotgun). Heel erg tof gedaan. Zou graag daar een volledige game van willen zien - of een remake van Half Life of Halo in die stijl :9~

Ik heb zelf nu heel wat uren (lees: dagen) room-scale VR erop zitten. Voornamelijk in m'n Vive, maar ook Touch uitgebreid getest en mijn persoonlijke keus valt - als ik af ga op everyday gaming - ook op de Oculus Rift. Mede omdat ik, als ik wil gamen, gewoon lekker ontspannen onderuit wil zitten. Denk dat velen deze mening zullen delen ;)

Room-scale tracking is daarentegen wel een geweldige toevoeging voor B2B VR ervaringen (training, events, medisch, sport etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:44
MrBlueEyes schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:00:
[...]

Wat sowieso nu natuurlijk nog een drempel is dat je een enorm dure videokaart nodig hebt (€350+). Dit zal veel mensen nog tegen houden.

Ik heb nu bijvoorbeeld een gtx 560Ti waar ik alle games die ik nog speel makkelijk mee kan spelen. Voor de Rift zal ik dus speciaal een nieuwe dure kaart moeten aanschaffen. Dit zal in de loop van tijd natuurlijk wel goedkoper worden omdat nu alleen nog de allernieuwste kaarten VR ondersteunen.
Is het niet zo dat de komende generatie GPU de standaard omhoog gooit ook in betaalbare vorm juist vanwege de VR? Zo dat in ieder geval het grafische gedeelte niet de Bottle neck is.

Zal vast wel een paar jaar over heen gaan zodat normale PC's en of andere mediums dit allemaal straks probleem loos aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024

Denk maar adventure games, kunnen plots terug heel erg populair worden als je de puzzels in een real life wereld kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:22
Psyonara schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:05:
[...]

Is het niet zo dat de komende generatie GPU de standaard omhoog gooit ook in betaalbare vorm juist vanwege de VR? Zo dat in ieder geval het grafische gedeelte niet de Bottle neck is.

Zal vast wel een paar jaar over heen gaan zodat normale PC's en of andere mediums dit allemaal straks probleem loos aankunnen.
Geen idee hoeveel hier al over bekend is. Ik neem aan dat je van de Pascal serie ook nog steeds de high end kaarten nodig hebt om VR goed te kunnen benutten. Videokaarten hebben nu sowieso een nieuwe uitdaging om alles mooi te kunnen weergeven in VR.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:39
Ik ben trouwens benieuwd of er iemand een programma gaat maken dat je je webcam in de rift kan oproepen, zo kan je altijd even een blik je huiskamer in werpen zonder de rift van je hoofd te nemen.

Blaat het niet dan schaapt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-10 17:54
Standby schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:46:
Ik ben trouwens benieuwd of er iemand een programma gaat maken dat je je webcam in de rift kan oproepen, zo kan je altijd even een blik je huiskamer in werpen zonder de rift van je hoofd te nemen.
Of een webcam clip op de voorkant, lijkt me een mooie addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

DaCoTa schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:50:
[...]

Maak je dan niet gewoon een Microsoft Hololens?

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
DaCoTa schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:50:
[...]

Zolang het maar niet het balans van de set verstoord, want volgends de previews is het gewicht heel goed verdeeld over je hoofd en nek.
De vive pre heeft dat nog minder goed voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Standby schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:52:
[...]

Zolang het maar niet het balans van de set verstoord, want volgends de previews is het gewicht heel goed verdeeld over je hoofd en nek.
De vive pre heeft dat nog minder goed voor elkaar.
Even googlen, maar zoiets kleins als dit is 11 gram. Dat zou moeten lukken met wat dubbelzijdig tape of wat elastiekjes. Voor een chaperone systeem zou resolutie denk ik niet zoveel uit moeten maken, als je maar iets kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik hoop dat ze nog even een levertijd oorlog beginnen!

Elke dag ben ik weer opzoek naar iemand die roept die de Rift wel eens eerder in de bus kan liggen :o 8)7 :+ :9~ }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
evilpin0 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:08:
Ik hoop dat ze nog even een levertijd oorlog beginnen!

Elke dag ben ik weer opzoek naar iemand die roept die de Rift wel eens eerder in de bus kan liggen :o 8)7 :+ :9~ }:O
Ik voel me zelf net een klein kind, ik zuig elk stukje informatie op wat ik kan vinden oOo
DaCoTa schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:01:
[...]

Even googlen, maar zoiets kleins als dit is 11 gram. Dat zou moeten lukken met wat dubbelzijdig tape of wat elastiekjes. Voor een chaperone systeem zou resolutie denk ik niet zoveel uit moeten maken, als je maar iets kunt zien.
Dit zou wel eens kunnen werken ja :)

[ Voor 40% gewijzigd door Standby op 11-01-2016 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Standby schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:10:
[...]

Ik voel me zelf net een klein kind, ik zuig elk stukje informatie op wat ik kan vinden oOo

[...]

Dit zou wel eens kunnen werken ja :)
Ken je al Discord dan? Daar wordt alleen maar over VR gepraat in de chat. Over Oculus en Vive en PSVR en software en hardware tot betrekking VR

https://discord.gg/0kVMSeXWvUoEfIK5

[ Voor 4% gewijzigd door Xtr3me4me op 11-01-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
Xtr3me4me schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:15:
[...]

Ken je al Discord dan? Daar wordt alleen maar over VR gepraat in de chat. Over Oculus en Vive en PSVR en software en hardware tot betrekking VR

https://discord.gg/0kVMSeXWvUoEfIK5
Heb me toevallig net vanmorgen toegevoegd, dus zal het savonds wel in de gaten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:03

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Luckeh schreef op zondag 10 januari 2016 @ 19:07:
Het was even slikken, maar ik heb besloten mijn pre-order te gaan annuleren. Mijn computer heeft toch een upgrade nodig en dat wordt me nu even te veel.

Het alternatief is dat ik hem toch laat komen (heb shipment indicatie voor maart) en hem daarna doorverkoop aan een andere geinteresseerde voor dezelfde prijs. Wel wil ik 'm dan een dagje uitproberen op mijn simrace rig. Wellicht interessant voor iemand die 'm nog niet besteld heeft om 'm eerder in huis te krijgen.
Ik houdt me aanbevolen om eventueel je rift over te nemen. Heb zelf even getwijfeld om een pre-order te plaatsen waardoor levering pas in juni is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:59
maniak schreef op zondag 10 januari 2016 @ 16:34:
Just curious, waarom kiezen jullie voor een Oculus nog voordat jullie weten wat de Vive gaat doen? Is het gewoon om zo snel mogelijk een VR toestel in huis te hebben of is het gebaseerd op andere keuzes?
Leuk dat je dat aanhaalt want ik wilde eigenlijk dezelfde vraag stellen maar met een andere insteek: ben ik namelijk de enige die ook een soort van loyaliteit voelt t.o.v. Oculus?
Ik heb de pre-order gedaan, had een DK1 en heb een DK2 en zou ook niet snel een Vive kopen. Al had ik nu ook een pre-order voor de Vive kunnen doen. Ik vind het meerwaarde hebben dat Oculus deze revolutie heeft veroorzaakt. Zonder Palmer was 2016 gegarandeerd NIET het jaar van VR geworden.
HTC en Sony hebben gewoon andermans idee gepakt en dat in een nieuw jasje gehangen.

Dus ik kies ook voor Oculus omdat ik het ze gun, ondanks de overname door Facebook. Mochten er in een later stadium meer fabrikanten komen dan zie ik het dan wel weer.. Maar voor nu is Oculus all the way, mede omdat ik het inderdaad ook zsm wil hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door Roxsman op 11-01-2016 17:21 . Reden: typo ]

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 18:22
Arfman schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:04:
Ook even de compatibility tool gedraaid, en zoals ik al had verwacht is mijn Etron USB 3 ook niet compatibel met de Rift.

Ik heb hier een 4 poorts versie van de door Oculus aanegraden USB3 controller gevonden: http://www.ebay.nl/itm/In...9e01be:g:-dAAAOSweuxWTo4R

Ik kan deze alleen nergens in Nederland vinden, inclusief verzending kost me dit 45 euro ongeveer, vrij fors voor 4 USB poortjes imo. Iemand een goed alternatief? Gaat met name om de gebruikte chipset die erop zit, maar daarop kun je niet filteren in de pricewatch.
Is ook te koop op amazon.de. https://www.amazon.de/Ina...words=inateck+usb+3.0+pci
Let op, er zijn een aantal variaties; enkel diegene die via amazon.de zelf verzonden worden, hebben geen leveringskosten.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standby
Vond dit wel een interessante video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
Standby schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:00:
Vond dit wel een interessante video
...
Oh zeker interessant. Ik zit alleen maar de staren naar die case haha *drool* :9~
De thumbs up aan het eind van Palmer is echt geniaal! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

Tested heeft me echt enthousiast gemaakt voor VR. :)

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
Roxsman schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:41:
[...]

Ik vind het meerwaarde hebben dat Oculus deze revolutie heeft veroorzaakt. Zonder Palmer was 2016 gegarandeerd NIET het jaar van VR geworden.
HTC en Sony hebben gewoon andermans idee gepakt en dat in een nieuw jasje gehangen.

Dus ik kies ook voor Oculus omdat ik het ze gun, ondanks de overname door Facebook. Mochten er in een later stadium meer fabrikanten komen dan zie ik het dan wel weer.. Maar voor nu is Oculus all the way, mede omdat ik het inderdaad ook zsm wil hebben.
Ik totaal niet. Zou ook nooit op basis van brand loyalty een keus maken. Ik koop gewoon het beste platform. Of het platform wat als eerste op de markt is.

Daarnaast heeft Oculus het idee ook maar gepikt. Ze hebben weliswaar voor een VR revolutie gezorgd in 2016 maar het VR concept bestaat natuurlijk al decennia lang.

Voorheen was een goed VR platform haast onmogelijk om te ontwikkelen omdat de hardware er nog niet aan toe was, maar nu met betere en goedkopere hardware (high res schermen in de bril, snelle usb3 interface met de pc, accurate sensoren, etc.) kan men eindelijk de eerste stappen nemen.
Had Oculus deze stap niet gezet, dan was er wel een ander bedrijf geweest die aan de haal was gegaan met dit concept.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Roxsman schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:41:
[...]

Ik vind het meerwaarde hebben dat Oculus deze revolutie heeft veroorzaakt. Zonder Palmer was 2016 gegarandeerd NIET het jaar van VR geworden.
Dit ben ik helemaal met je eens, maar...
... dit vind ik weer te ver gaan. Zowel Sony als Valve/HTC hebben nadat ze geinspireerd raakten door de Oculus Kickstarter op hun beurt veel toegevoegd aan de VR 'revolutie' op het gebied van developer ondersteuning en investeringen. Met name Valve heeft Oculus op hun beurt weer geinspireerd voor een flink aantal verbeteringen zoals Low Persistance, Loss schermen per oog en Fresnellenzen.

[ Voor 4% gewijzigd door rickiii op 11-01-2016 20:39 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:59
rickiii schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:38:
[...]

Dit ben ik helemaal met je eens, maar...

[...]

... dit vind ik weer te ver gaan. Zowel Sony als Valve/HTC hebben nadat ze geinspireerd raakten door de Oculus Kickstarter op hun beurt veel toegevoegd aan de VR 'revolutie' op het gebied van developer ondersteuning en investeringen. Met name Valve heeft Oculus op hun beurt weer geinspireerd voor een flink aantal verbeteringen zoals Low Persistance, Loss schermen per oog en Fresnellenzen.
ik ging inderdaad misschien iets te kort door de bocht :)

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Graag gedaan ;) alleen release dates kloppen niet helemaal, maar gaat meer om het idee wat er is en wat er gaat komen :P

[ Voor 25% gewijzigd door Xtr3me4me op 12-01-2016 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Xtr3me4me schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 07:49:
[...]

Graag gedaan ;) alleen release dates kloppen niet helemaal, maar gaat meer om het idee wat er is en wat er gaat komen :P
Zo te zien nog behoorlijk wat inderdaad.. naja als elite maar gaat werken maar dat schijnt nogal een issue te zijn met de 1.0 sdk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Laatst online: 02-10 13:39

Bullettooth

--VR--

Elite (ontwikkelaar Frontier)kampt met het probleem dat ze gebaseerd waren op het extended display principe i.p.v. direct mode voor hun VR implementatie. Om direct mode goed te ondersteunen zouden ze zo ongeveer complete stukken code opnieuw moeten gaan schrijven. Daarom hebben ze dus gewacht totdat SDK 1.0 beschikbaar zou worden en daarmee ook een duidelijke basis waarop ze kunnen bouwen.

Ze zullen toch wel moeten omdat andere VR headsets ook allemaal op direct mode zullen gaan werken in de toekomst. En Elite zonder VR is voor mij dan liever geen Elite. Als je eenmaal een spacesim in VR hebt gespeeld weet je dat ze op een normale monitor gewoon niet werken. ;)

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Bullettooth schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:32:
Elite (ontwikkelaar Frontier)kampt met het probleem dat ze gebaseerd waren op het extended display principe i.p.v. direct mode voor hun VR implementatie. Om direct mode goed te ondersteunen zouden ze zo ongeveer complete stukken code opnieuw moeten gaan schrijven. Daarom hebben ze dus gewacht totdat SDK 1.0 beschikbaar zou worden en daarmee ook een duidelijke basis waarop ze kunnen bouwen.

Ze zullen toch wel moeten omdat andere VR headsets ook allemaal op direct mode zullen gaan werken in de toekomst. En Elite zonder VR is voor mij dan liever geen Elite. Als je eenmaal een spacesim in VR hebt gespeeld weet je dat ze op een normale monitor gewoon niet werken. ;)
Amen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment een:
https://www.4launch.nl/pr...-i5-3570k-3-40ghz-6mb-box

Maar Oculus raad deze aan:
pricewatch: Intel Core i5-4590 Boxed

Videokaart:
Asus STRIX GTX970 (kan dat niet compenseren?)

Ik vraag mij af of ik met mijn oude processor ook niet gewoon de Oculus kan gebruiken?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:15

ErA

Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:40:

Ik vraag mij af of ik met mijn oude processor ook niet gewoon de Oculus kan gebruiken?
http://cpuboss.com/cpus/I...90-vs-Intel-Core-i5-3570K
http://cpu.userbenchmark....-Core-i5-3570K/2604vs1316
http://www.benchmark.pl/r...70k-vs-intel-core-i5-4590
http://www.cpu-monkey.com...s-intel_core_i5_3570k-324

Volgens mij is er nauwelijks verschil.

Ik heb zelf ook de 3570K. En volgens mij clockt deze ook nog eens heel gemakkelijk over naar bijvoorbeeld 3.8. Maar dat mag een expert ons vertellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Heeft er iemand al wel eens iets gelezen over 4K telefoons icm met een headset?

Zou dat niet nu al realistischer zijn dan een OR?

[ Voor 25% gewijzigd door JDx op 12-01-2016 13:55 ]

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Laatst online: 02-10 13:39

Bullettooth

--VR--

Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:40:

Videokaart:
Asus STRIX GTX970 (kan dat niet compenseren?)

Geen garanties, maar ik denk dat je redelijk safe zit met deze CPU. Zeker icm die nvidia 970 kaart.

Misschien af en toe wat concessies doen qua grafische instellingen.

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 10:40
JDx schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:52:
Heeft er iemand al wel eens iets gelezen over 4K telefoons icm met een headset?

Zou dat niet nu al realistischer zijn dan een OR?
Je bedoelt google cardboard en samsung gear? Wat ik er van begrepen heb zijn die 4k schermen ook nog niet echt scherp genoeg, en dan zit je nog met andere issues. Misschien dat over 5 jaar mobieltjes sterk/scherp genoeg zijn om idd een main component te zijn voor VR-brillen, maar voorlopig zal een dedicated VR-bril een betere ervaring opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dionos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:35
Ik heb net dezelfde processor. Zoals 'ErA' zegt kan je hem wel makkelijk nog wat overclocken. Volgens de benchmarks is er niet veel verschil met de recommended CPU. Ik hoop in ieder geval deze CPU nog enkele jaren te kunnen houden, in combinatie met een nieuwe grafische kaart.

Vraag me wel af of Pascal van NVidia op tijd gaat arriveren voor mijn Rift (ergens in april) en of ze meteen een kaart van 300-400 euro op de markt gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
Is dit misschien niet een mooie kaart voor Vr?
nieuws: AMD verlaagt prijzen Radeon R9 Nano-videokaart

Met een beetje geluk is die tegen april nog meer gezakt en als nvidia met pascal te laat is, dan
is misschien wel de 980 dan ook in prijs gezakt om te concuren met de R9 Nano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Als de pascal release te laat is voor begin april dan wordt het een gtx980ti .. ik wil niet over 6 maanden weer een andere kaart halen als ik nu lager instap met zeg maar een gtx970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
Njay schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:36:
Als de pascal release te laat is voor begin april dan wordt het een gtx980ti .. ik wil niet over 6 maanden weer een andere kaart halen als ik nu lager instap met zeg maar een gtx970
Daar ben ik het mee eens, alleen moet de prijs wel aardig zakken, vind het nu nog te duur voor een nieuwe kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Standby schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:51:
[...]

Daar ben ik het mee eens, alleen moet de prijs wel aardig zakken, vind het nu nog te duur voor een nieuwe kaart.
Ja het is zeker een hoge instap maar je doet er wel weer jaren mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
Njay schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:56:
[...]

Ja het is zeker een hoge instap maar je doet er wel weer jaren mee :D
Maar is de 980ti veel sneller dan de 980? Ik lees namelijk dat de nano sneller is dan de 980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Standby schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:02:
[...]

Maar is de 980ti veel sneller dan de 980? Ik lees namelijk dat de nano sneller is dan de 980
Sneller en 2 gb meer vram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ben zelf erg benieuwd naar de VR performence van AMD / Nvidia kaarten. Ook interessant dat Dx12 voor de deur staat.

Zou zo kunnen dat de Fury door HBM erg goed presteert in VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

evilpin0 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:21:
Ben zelf erg benieuwd naar de VR performence van AMD / Nvidia kaarten. Ook interessant dat Dx12 voor de deur staat.

Zou zo kunnen dat de Fury door HBM erg goed presteert in VR.
Werd al gezegd dat VR sowieso dit jaar met games ontwikkeling zich voorlopig richten op DX11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01-2023
Ik hoop echt dat VR ook in FPS spellen word geïntegreerd zoals Battlefield. Ik hoor veel mensen schrijven over dat het nooit goed gaat werken met fps spellen, maar ik ben daar niet van overtuigd. De ontwikkelaars moeten gewoon VR goed toepassen.

Zoals alleen VR gebruiken voor het kijken om je heen. De rest zoals richten en schieten gewoon op de controller laten zitten. Verder kan je minimale toepassingen toevoegen aan je gezichtsveld door bv de vijand te spotten als je er naar kijkt. Ze moeten gewoon het schieten/aimen NIET koppelen aan de richting waar je kijkt. Dat haalt de VR uit het spel.

Hoe cool is het als je naar voren loopt met je stick op je controller, terwijl je om je heen kan kijken terwijl je naar voren beweegt. Naar achteren kijken als je geluid hoort, terwijl je je gun naar voren houd gericht.

Of je springt in een gevechts helicopter en dat terwijl je naar voren vliegt je om je heen kan kijken of er vijanden te spotten zijn. Dit kan al min of meer met de d pad op je controller. Hoe cool zou dat zijn als specifiek die functionaliteit op je VR zit gekoppeld.

VR implementatie hoeft ook niet gelijk voor alles in een spel gebruikt te worden. Zelfs als het maar op bepaalde elementen gekoppeld is, kan het zo een wereld van verschil uit maken.

Dat is wat ik persoonlijk zou willen zien in een fps shooter icm met VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Shooters kunnne prima werken, Met de dk1 heb ik redelijk wat tijd UT gespeeld zonder enige problemen, Daarin kon je met de muis draaien maar omhoog en omlaag moest met je hoofd. Was even wennen maar erg goed te doen en ik werd er niet misselijk van!

Als 1500 idd de prijs word van de VIVE is de Oculus een superdeal!
http://focustaiwan.tw/news/ast/201601120023.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CILLER schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:06:
Shooters kunnne prima werken, Met de dk1 heb ik redelijk wat tijd UT gespeeld zonder enige problemen, Daarin kon je met de muis draaien maar omhoog en omlaag moest met je hoofd. Was even wennen maar erg goed te doen en ik werd er niet misselijk van!

Hahahaha, ja, nou, als die echt 1500 gaat kosten, kan HTC het schudden is Oculus binnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
innerchild schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:58:
Ik hoop echt dat VR ook in FPS spellen word geïntegreerd zoals Battlefield. Ik hoor veel mensen schrijven over dat het nooit goed gaat werken met fps spellen, maar ik ben daar niet van overtuigd. De ontwikkelaars moeten gewoon VR goed toepassen.
Het lastige met bestaande FPS games is dat je heel erg snel beweegt. Ik heb met de DK2 geprobeerd Quake te spelen en dat is bijna ondoenlijk. Ook zoiets als TF2 is ontzettend snel, veel te snel voor VR, je rent met 50 km/h door de gangen en dat kun je bijna niet bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
CILLER schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:06:

Alleen omhoog en omlaag met je hoofd ? Lijkt mij niet helemaal ideaal. Ik zou persoonlijk liever gewoon om mij heen willen kijken.

Over de prijs van de VIVE. Dat is wel inclusief de sensors EN de joypads. De oculus word nu verscheept zonder de joypads. Beide zullen wel niet 700 dollar extra gaan kosten maar wie weet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-10 22:20

The Chosen One

Zie signature!

Wordt nog duur jaartje dan met nieuwe pc incld kast/gpu en mogelijk VR. ^^

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
Ik weet niet of deze al was gepost, maar ook zeer interessant :

YouTube: MIGS15 - Embrace Virtual Reality with Sony PlayStation VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Al oud en vast eerder geplaatst maar door dit soort filmpjes begint het toch wat te kriebelen alsnog die oculus te pre-orderen. Moet mij sowieso inhouden want wil ook eerst uitgebreid testen of dat ding op mijn hoofd past met mijn vervelend hoge ipd.

YouTube: Oculus Rift | Dreadhalls | Most Terrifying Experience Ever

Oculus lijkt mij echt heerlijk voor het horror genre aan games. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
innerchild schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:18:
[...]

Alleen omhoog en omlaag met je hoofd ? Lijkt mij niet helemaal ideaal. Ik zou persoonlijk liever gewoon om mij heen willen kijken.
Ik had het beter uit kunnen leggen.

Je kan wel gewoon vrij om je heen kijken. Alleen je muis werkt alleen over de horizontale as, je crosshair staat altijd in het midden van je blikveld. Op die manier werk je op de horizontale as dus met je hoofd en je muis samen, maar op de verticale as beweegt je crosshair alleen met je hoofd mee! Dit zorgt ervoor dat je virtuele horizon op dezelfde plek ten opzichte van je lijf blijft. Ik kon dit een uur aan een stuk doen met de dk1zonder heel misselijk te worden. Dus het werkte goed, ondanks dat het een super snelle shooters is.

Ik vond de implementatie in team fortress een stuk minder fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
warcow schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 23:10:
Al oud en vast eerder geplaatst maar door dit soort filmpjes begint het toch wat te kriebelen alsnog die oculus te pre-orderen. Moet mij sowieso inhouden want wil ook eerst uitgebreid testen of dat ding op mijn hoofd past met mijn vervelend hoge ipd.

Ik speel dit spel op de Gear VR van Samsung icm een Samsung S6 Edge plus telefoon en het werkt/speelt als een tiet. Het speelt ook heel soepel door de toevoeging van een bewegingssensor in de headset.

Draait op 60hz en speelt heel soepel itt eerdere berichten dat je zogenaamd motion sickness krijgt met 60hz of lager. Ik heb menig pc speler de bril laten testen en het eerste wat ze aangaven was dat het bijzonder soepel beweegt. De Gear VR is de next best thing before oculus/vive imo....

Neem mijn vr bril vaak mee naar werk of feesten en iedereen vind dreadhalls helemaal te gek. Ik gebruik hiervoor de madcatz bluetooth controller van 50 euro. Werkt er perfect mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimmits
warcow schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 23:10:

Oh!! Good-old Dreadhalls :D
Ik heb samen met BaT op een LAN party voor twee jaar geleden met een DK2 daar zoooveel lol om gehad - gillen als een stel meiden :+

Helaas is Palmer het hier wat minder mee eens:
“No PTSD rating, but we are strongly discouraging developers from using jump scares. They are such a cheap way to get a reaction in VR.”
Oculus Does Not Want Jump Scares in VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
Dat spel komt er bij mij zeker in, volg dat al een poosje en dat lijkt me echt super tof :9~
Njay schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:15:
[...]

Sneller en 2 gb meer vram
Laten we maar hopen dat de prijzen beetje kelderen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Standby op 13-01-2016 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimmits
Ziet er werkelijk schitterend uit :D Dit zou echt een ervaring zijn waar ik mezelf te vaak in terug zal vinden ;w

Multiplayer hierbij zou echt awesome zijn! Who else agrees? _/-\o_

Hier een review van iemand die 15 minuten Adr1ft heeft geprobeerd met een DK2:
15 Minutes With 'Adr1ft' On Oculus Rift -- Weightless, Terrified, And Mesmerized
"Readers, I’m not exaggerating when I say I felt as if the air left my body and I had a brief moment of panic, worried I’d spin out of control and into an eternal darkness..."

[ Voor 11% gewijzigd door stimmits op 13-01-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-10 09:22
Wat zou de beste manier zijn om die game te spelen? Liggend op een fatboy oid?

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 22:07
Mmm als het goed is krijg ik binnenkort 600-1000 euro terug van voorschotkosten.... Dit gaat of naar de hypotheek of een oculus rift denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standby
Basekid schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:59:
Mmm als het goed is krijg ik binnenkort 600-1000 euro terug van voorschotkosten.... Dit gaat of naar de hypotheek of een oculus rift denk ik...
psst, de hypotheek heeft +/- 30 jaar geduld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Basekid schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:59:
Belastingteruggave, vakantiegeld in mei, APK auto viel mee vorige week, als dat ding te bestellen is via een normale webshop, vandaag besteld, morgen in huis, ga ik er nog eens over nadenken!

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:16

Arfman

Drome!

JDx schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:06:
[...]

Belastingteruggave, vakantiegeld in mei, APK auto viel mee vorige week, als dat ding te bestellen is via een normale webshop, vandaag besteld, morgen in huis, ga ik er nog eens over nadenken!
Dan heb je nog zeker tot augustus de tijd ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000

TAA

Liever IRC

Net de rekening van m'n huidige systeem opgezocht; september 2010. Alleen de GTX460 vervangen door een 660Ti en grotere SSD bijgeplaatst. Eindelijk een reden om de boel in zijn geheel te vervangen!

Als pascal lang op zich laat wachten wordt het een interessant probleem. Een 970 plaatsen voor relatief weinig en op kortere termijn vervangen door een pascal gen of toch maar een 980(Ti) erin. Met het oog op een tweede kit (ja ja, 2 kinderen exclusief mezelf :P ) of bijvoorbeeld een Vive in de loop van het jaar lijkt de eerste optie toch beter. Kan er meteen een 2e gamesysteem geupgrade worden. First world problems ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 10:18

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Het grappige is dat niet iedereen op de zelfde conclusies uitkomt (op comfort na).

Zo heb ik ook al meerdere malen gelezen dat de FOV op de oculus groter is dan op de vive. Misschien ligt het aan de IPD van de kijker welke beter bij je ogen past, of welke lenzen beter voor je werken.

Ik merk wel dat het me begint te frustreren dat de oculus telkens als een kit zonder room scale tracking neergezet wordt! Het schijnt geen enkel probleem te zijn volgens Palmer dus op een ingebouwde camera na zijn ze gelijk voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
CILLER schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 22:40:
Het grappige is dat niet iedereen op de zelfde conclusies uitkomt (op comfort na).

Zo heb ik ook al meerdere malen gelezen dat de FOV op de oculus groter is dan op de vive. Misschien ligt het aan de IPD van de kijker welke beter bij je ogen past, of welke lenzen beter voor je werken.

Ik merk wel dat het me begint te frustreren dat de oculus telkens als een kit zonder room scale tracking neergezet wordt! Het schijnt geen enkel probleem te zijn volgens Palmer dus op een ingebouwde camera na zijn ze gelijk voor mij!
Op de ingebouwde camera én het chaperone systeem zijn ze zo goed als gelijk. Dat laatste kunnen ze natuurlijk nog software-technisch inbouwen. Ik kan me voorstellen dat ze soortgelijks nog introduceren zodra de Touch op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

Wat betreft chaperone zou dat minder cpu kracht moeten kosten dan een softwarematige oplossing. De camera lijkt mij een mooie feature.

Wat betreft FOV schijnt het voor brildragers minder te worden bij de Oculus van wat ik heb begrepen.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 15:38

Thermometer

Whoop Whoop!

stimmits schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 08:47:
[...]

Op de ingebouwde camera én het chaperone systeem zijn ze zo goed als gelijk. Dat laatste kunnen ze natuurlijk nog software-technisch inbouwen. Ik kan me voorstellen dat ze soortgelijks nog introduceren zodra de Touch op de markt komt.
Zelf heb ik (nu nog) niet genoeg verstand om er over te kunnen oordelen, maar wat vinden jullie van het argument dat de HTC Vive een significant betere 'Roomscale' ervaring kan bieden, doordat de camera's van de Oculus moeten ingeplugd zijn in je PC. Dit terwijl bij de Vive de 'lighthouse' apparaten overal geplaatst kunnen worden zonder directe connectie met je PC.

Dit kun je natuurlijk oplossen met verlengkabels voor de Oculus camera's, maar dat maakt het wel een flink stuk onhandiger lijkt me. Ben benieuwd naar jullie mening. BRON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Thermometer schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:04:
[...]

Zelf heb ik (nu nog) niet genoeg verstand om er over te kunnen oordelen, maar wat vinden jullie van het argument dat de HTC Vive een significant betere 'Roomscale' ervaring kan bieden, doordat de camera's van de Oculus moeten ingeplugd zijn in je PC. Dit terwijl bij de Vive de 'lighthouse' apparaten overal geplaatst kunnen worden zonder directe connectie met je PC.

Dit kun je natuurlijk oplossen met verlengkabels voor de Oculus camera's, maar dat maakt het wel een flink stuk onhandiger lijkt me. Ben benieuwd naar jullie mening. BRON
Mijn mening is dat maar weining mensen echt zoveel lege ruimte hebben om in te lopen ... ik ben persoonlijk ook meer voor de zittende ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Om te gamen moet je gewoon de Rift kopen. Al die dingen die staand kan doen zijn gewoon demos.

Gamen = rift
Professioneel gebruik = HTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Hmm, dat vind ik wel heel kort door de bocht, zoals wel vaker gezegd kan de oculus vrijwel alles op chaperone en camera na wat de vive kan. Tuurlijk zijn de base stations handiger dan een usb kabel van een paar meter om een goede opstelling met 2 camera's te krijgen! En de opstelling bij htc vive is slimmer op het gebied van occlusion! Maar professioneel kun je prima een oculus gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
CILLER schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:55:
Hmm, dat vind ik wel heel kort door de bocht, zoals wel vaker gezegd kan de oculus vrijwel alles op chaperone en camera na wat de vive kan. Tuurlijk zijn de base stations handiger dan een usb kabel van een paar meter om een goede opstelling met 2 camera's te krijgen! En de opstelling bij htc vive is slimmer op het gebied van occlusion! Maar professioneel kun je prima een oculus gebruiken!
Voordeel van de Vive op professioneel gebied is dat het echt heel makkelijk is om op te zetten. Deze week staan we met een Vive opstelling in Brussel op een beurs. Daar is het binnen 30 min. vanuit de flightcase opgezet en gekalibreerd - een paar tripods met de lighthouses pre-mounted uitschuiven, PC neerzetten en wat duct tape om de kabels weg te werken en je bent ready to go :)
Ik ben benieuwd hoe gemakkelijk dit allemaal gaat bij de Oculus Rift - DK 2 was tot nu toe altijd even prutsen met positie van de camera bij beurzen.

Nog een klein voordeel van de Vive - zodra je de huidige applicatie of game afsluit schakelt deze 'seamless' (mbv een mooie fade) over in een generieke VR omgeving, soort van wachtkamer (witte omgeving met grid). Hoef je niet naar een zwart scherm of bureaublad achtergrond te staren.

[ Voor 3% gewijzigd door stimmits op 14-01-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
stimmits schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:16:
[...]

Oh!! Good-old Dreadhalls :D
Ik heb samen met BaT op een LAN party voor twee jaar geleden met een DK2 daar zoooveel lol om gehad - gillen als een stel meiden :+

Helaas is Palmer het hier wat minder mee eens:

[...]

Oculus Does Not Want Jump Scares in VR
Ik vind persoonlijk JUIST de jump scares heel erg vet. Daarom vind ik dreadhalls nog steeds een uitermate leuk spel om te spelen. Als ik ergens kom met mijn Gear VR en ik laat mensen dit spel spelen dan is men altijd positief over de dreiging van het gevaar en de jump scares. Dat is toch echt voor mij persoonlijk wat VR echt leuk maakt. Dat je jezelf helemaal vergeet en midden in een horror film zit.

Hopelijk zullen ontwikkelaars zich niet gaan storen aan Palmer. Voor mij persoonlijk wil ik veel meer van dit soort horror games spelen in een VR omgeving. Wacht al sinds mijn 8ste om dit te kunnen mee maken. Zo hoop ik ook dat spellen zoals outlast ook in een VR omgeving te spelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:02
De spellen mogen er ook zeker zijn. Al zou de dev dit wel moeten aangeven dmv een rating.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit dat nu precies met de manier waarop de OR in de markt gezet wordt? Er schijnt discussie te zijn en dat velen vinden dat het ruikt. Iets over hoe Occulus alle games gaat controleren voordat ze toegestaan worden op het platform. En dat het een gesloten omgeving wordt, zoals bij Apple het geval is? Geen open platform etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:04:
Hoe zit dat nu precies met de manier waarop de OR in de markt gezet wordt? Er schijnt discussie te zijn en dat velen vinden dat het ruikt. Iets over hoe Occulus alle games gaat controleren voordat ze toegestaan worden op het platform. En dat het een gesloten omgeving wordt, zoals bij Apple het geval is? Geen open platform etc?
Nee mensen lezen dat verkeerd, palmer heeft al meerdere keren gezegd dat het een open platform blijft en iedereen er games voor kan ontwikkelen

https://forums.oculus.com/viewtopic.php?f=26&t=29007

[ Voor 4% gewijzigd door Njay op 14-01-2016 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

De verwarring komt doordat mensen Oculus (bedrijf/online winkel) exclusive als Rift (HMD) exclusive lezen.

Hoe het zit: sommige spellen zullen inderdaad Oculus exclusive zijn, want Oculus heeft er voor betaald. Dit betekent dat ze alleen in de Oculus store te koop zijn. Dit is wat anders dan dat ze alleen op de Rift te draaien zijn; het is aan de ontwikkelaars zelf of ze SteamVR ondersteunen. Aangezien ze zelf een deel van de prijs krijgen, is het dus zelfs in het voordeel van Oculus om spellen voor de Vive via hun store te verkopen!

Er zal verder inderdaad wel controle zijn op de content die in de Oculus store komt (kwaliteitscontrole en geen adult dingen bijvoorbeeld), maar je kan altijd applicaties los van de store draaien.

De Oculus store wordt op VR gebied dus een directe tegenhanger van Steam en het is heel goed mogelijk dat spellen zowel op Steam als in de Oculus store te koop komen. Net zoals er nu al spellen zowel op Steam als op GoG te verkrijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-10 22:20

The Chosen One

Zie signature!

Zelfde als Sony en PS4 dus. Wil je Uncharted spelen koop je de PS4, maar vind je die niet cool (freak!) zijn er een boel andere games van andere mensen.

[ Voor 6% gewijzigd door The Chosen One op 14-01-2016 14:47 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

The Chosen One schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 14:46:
Zelfde als Sony en PS4 dus. Wil je Uncharted spelen koop je de PS4, maar vind je die niet cool (freak!) zijn er een boel andere games van andere mensen.
Nee, totaal niet zoals Sony met de PS4. Sony heeft volledige controle over de hardware en geeft toestemming voor alle titels die op de PS4 verschijnen en pikt altijd een graantje mee van de software verkopen voor de PS4.

Je kan prima software draaien op de Rift waar Oculus niks mee te maken heeft, je kan prima software voor de Vive kopen via de Oculus store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Alhoewel ik enge games vaak laat liggen wil ik Edge of Nowhere vanaf de eerste dag spelen.

Als het goed is zal het een release game worden. Dus over een dikke 2 maanden is de game te koop.
Welke release games zijn er nog meer?
Hoe duur zullen de games worden denken jullie?

Mooi recent interview van de maker.

[ Voor 5% gewijzigd door FireStarter op 14-01-2016 16:00 ]

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
FireStarter schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 15:59:
Alhoewel ik enge games vaak laat liggen wil ik Edge of Nowhere vanaf de eerste dag spelen.

Als het goed is zal het een release game worden. Dus over een dikke 2 maanden is de game te koop.
Welke release games zijn er nog meer?
Hoe duur zullen de games worden denken jullie?

Mooi recent interview van de maker.
[video]
Lijkt mij een interessant spel, echter voor mij persoonlijk vind ik een 3rd person view maar niets icm met VR.
Ik wil juist IN het spel zitten. IK wil de persoon zijn die door de ogen kijkt en alles 1 op 1 ervaart. Aantal spelen geprobeerd met zo een opzet en ik vond het opzicht wel aardig, maar dat is niet mijn ding persoonlijk. Ieder zijn smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
innerchild schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:37:
[...]

Lijkt mij een interessant spel, echter voor mij persoonlijk vind ik een 3rd person view maar niets icm met VR.
Ik wil juist IN het spel zitten. IK wil de persoon zijn die door de ogen kijkt en alles 1 op 1 ervaart. Aantal spelen geprobeerd met zo een opzet en ik vond het opzicht wel aardig, maar dat is niet mijn ding persoonlijk. Ieder zijn smaak :)
Die mening deelde ik eerst ook, totdat ik twee keer de Edge of Nowhere demo helemaal door heb mogen spelen op de Rift. Het is echt supervet en immersive! Voelde me zeker in het spel en de 3rd person perspective geeft een goed overzicht over de omgeving - die bij EoN echt schitterend is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Wat kunnen we verwachten van de prijzen?
Zullen deze rond de 20-30 euro liggen of meer tussen de 50-80?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

FireStarter schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:48:
Wat kunnen we verwachten van de prijzen?
Zullen deze rond de 20-30 euro liggen of meer tussen de 50-80?
Welk platform heeft spellen van 20~30 euro?

50~80 euro lijkt me logisch en tevens meer dan normaal.

Waarschijnlijk moet er net als bij andere games stevig geïnvesteerd worden in de ontwikkeling ervan. In tegenstelling tot andere games echter is de afzetmarkt gigantisch klein: VR is nog lang niet mainstream.

Simpele wiskunde laat zien dat de games, indien investeringskosten hetzelfde zijn, gelijk of duurder zullen zijn. Gelijk alleen indien het doel (normaal winst maken) anders is.

Daarnaast heeft het publiek waar men zich op focust een dikkere portemonnee, die prima 50~80 euro neerleggen voor een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr

Phehistyr

De Epische Lurker

De spellen zijn waarschijnlijk korter van duur dan we gewend zijn. Er zijn nauwelijks echt grote studio's met AAA titels bezig. Eerlijk gezegd verwacht ik vrij veel titels rond de 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 08:29

TNJ

Frugalite

ErA schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 17:29:
[...]Welk platform heeft spellen van 20~30 euro?
Als je niet als tiener meteen als eerste een spel moet hebben, zijn de meeste games op de PC na twee maanden al gezakt tot 30€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

TNJ schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:07:
[...]

Als je niet als tiener meteen als eerste een spel moet hebben, zijn de meeste games op de PC na twee maanden al gezakt tot 30€.
Ik koop alleen datgene wat ik echt wil hebben en wat ik weet dat ik ga spelen en dan is dat 50, 60 70 zelfs 100 euro waard. Gelukkig is het meestal maar 50.

Een gemiddeld game stop je zo 100~300 uur in. Dan is die paar tientjes een kleinigheidje.

Wat hierboven gezegd wordt klopt wel.

Indien de games kleinschaliger zijn en niet vergelijkbaar met grote titels zoals we ze nu kennen zullen ze wel goedkoper worden.

Ik blijf echter rekening houden met het feit dat ontwikkelaars hun geld moeten terugvinden op een zeer kleine groep en zodoende de games duurder maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Hopelijk kan je ook demo's spelen voordat je het spel koopt.

Een paar screens in Oculus Home lijkt me toch wel te weinig.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-10 15:38

Thermometer

Whoop Whoop!

FireStarter schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:55:
Hopelijk kan je ook demo's spelen voordat je het spel koopt.

Een paar screens in Oculus Home lijkt me toch wel te weinig.
Van de Reddit Ask Me Anything thread met Palmer Lucky:
When you visit the store page for a game, we can load a 360 degree capture of a scene from the game, which gives you a much better sense of the game than a normal screenshot or video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Zeg, die topic warning staat er niet voor niks

[ Voor 71% gewijzigd door BM op 15-01-2016 10:37 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 90 Laatste

Let op:
- Discussieren over de Vive is offtopic, de Vive heeft een eigen topic.