Volgens mij was dat eerst ook de bedoeling. Maar ik heb het vermoeden dat de overstap van John Carmack naar Oculus de relatie tussen beiden niet veel goed heeft gedaan. En wellicht de overname door Facebook. Voor die tijd was Valve 'de grote partner' van Oculus. Na de overname waren ze niet meer dan een voetnoot op financieel gebied.maniak schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:38:
Ik blijft het echt jammer vinden dat Oculus zo'n gesloten houding heeft t.o.v. de Vive.. Snap wel waarom, geld.. maar of het echt ten goede komt van VR in het algemeen? Had eerder verwacht ze de eerste generatie samen zouden maken, samen een platform voor de toekomst en dan pas hun wegen zouden scheiden. Uiteindelijk is het natuurlijk afwachten hoe ze de Oculus store gaan inrichten, hoop niet dat het zo'n bagger clients gaat worden zoals bij EA met al die DRM.
Maar ook voor die tijd waren er al wat moeilijkheden, zo zijn ze bijvoorbeeld ook de Doom BFG edition niet nagekomen die bij de originele kickstarter geleverd zou worden. Ik heb nog steeds $25 oculus store tegoed staan daarvoor, die wou ik voor de CV1 gaan gebruiken maar dat hoeft niet meer